• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-06 17:11
Ondertussen is het officieel, ik vind 'm wel mooi, als ik nu een smartwatch moest gaan kopen zou die het zijn.
Inderdaad jammer van de nadelen tov een "echte" pebble, maar wel erg mooi dus en licht.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:26
niekvandermeer schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:04:
Gisteren vroeg mijn vriendin waarom er niet echt smartwatches voor vrouwen zijn, tuurlijk er is de moto360 maar die is toch wat lomp/dik. Ze ziet vandaag de Pebble Round en is meteen verkocht.
Haha hier een +1 :9 Ze wilde eerst net als mij een PTS Gold aanschaffen maar nu met de Pebble Round is ze helemaal om voor die. Mooi dat we als backers iig een korting krijgen, vriendin ook weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 12:23
Omdat ik mijn oude steel nu niet meer zo vaak gebruik, ben ik voor de aardigheid maar eens een experiment gestart om het batterijgebruik van watchfaces te checken. De eerste test is de vraag of het nu echt zoveel verschil maakt om al dan niet een secondenwijzer/teller in beeld te hebben.

Hier wat algemene info: http://help.getpebble.com...4016-battery-life#Battery Life

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik maak gebruik van TomTom Go, hun nieuwste app. Maar iedere keer wanneer ik tomTomopstart, verschijnt de melding 'Pebble is gestopt', best irritant. Iemamd ook deze ervaring en een oplossing ervoor? Heb me suf gezocht op internet, maar niets kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Zoals bekend "Timeline for legacy Pebbles (Classic + Steel) is coming before year’s end. ". Geen nieuws wat dat betreft, maar op Twitter staat dat er een beta komt, dus mogelijk in november kun je het al proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 19:35
En de beta is voor Android-gebruikers nu te testen.
The Pebble Time Kickstarter project brought more than just color, voice, and ergonomic design to our family of smartwatches. The campaign also introduced a focused and delightful new operating system with Pebble Firmware 3.0. Featuring the timeline interface to organize your past, present, and future, 3.0 is all about delivering the best ways to get things done from your wrist.

During the campaign, we promised to bring support for Pebble Time’s 3.0 operating system to the rest of our lineup as well. We’re happy to announce that timeline, unlimited apps, and more are on their way to Pebble Classic and Pebble Steel this month.

We’re inviting a few Android users to help field test the new firmware now, with the full public release of 3.8 coming soon after. Due to restrictions within the iTunes App Store, we can only extend invitations to beta test Pebble firmware to Android users at this time. Pebblers on iOS will have full access to Firmware 3.8 when it is out of beta and publicly available later this month.

To beta test Firmware 3.8 on Pebble Classic or Pebble Steel (Android Only):
- Request to join the Timeline for Pebble Classic Beta Group here »
- If your request is accepted, you will receive a beta version of the Pebble Time Android app (v3.8.0), downloadable from the Google Play Store. Invitations will be sent on a rolling basis and increase over time.
- Don’t worry if you aren’t immediately invited to be a beta tester.
- Migrate your Pebble Classic or Pebble Steel to Firmware 3.8 using the instructions on our Help page »

For Pebblers interested in upgrading their watches to the Beta 3.8 firmware, a few key notes:
- Watches upgraded to the Beta version of Firmware 3.8 can be operated in English only. The public version of 3.8 later this month will include support for French, German, and Spanish as well.
- The Pebble Time smartphone app (required to upgrade and manage any Pebble running 3.0+ firmware) is currently available in English only.
- The original Pebble app (which manages Pebbles running 2.X firmware) is available in English, French, and German, and Spanish.
- Chinese support is not available for watches on 3.0+ firmware. Chinese remains available on watches running Firmware below 3.0.

Bringing Pebble Time’s 3.0 software to non-Time watches has been one of the most challenging projects we’ve tackled. We’re excited to share the results of that hard work with today’s Android Beta and upcoming public release. For us, showing full support to the entire Pebble family with continuous updates is time well spent.
https://blog.getpebble.com/2015/12/09/3ontintin/

[ Voor 3% gewijzigd door me_mrtn op 09-12-2015 19:29 ]

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 00:50
Gelijk maar aangemeld! Ben benieuwd!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier al mensen die de update hebben?
Gisteravond aangemeld voor de Beta, nog geen nieuwe Pebble(time) versie voor mij in de playstore

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:19
TripleQ schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:19:
Hier al mensen die de update hebben?
Gisteravond aangemeld voor de Beta, nog geen nieuwe Pebble(time) versie voor mij in de playstore
Gisteren ook meteen aangemeld en een link gekregen voor de Pebble Time app. Deze zou als ik het goed heb begrepen een update krijgen zodat de Pebble Steel ook ondersteund zou worden.
Ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
mike123 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:37:
[...]

Gisteren ook meteen aangemeld en een link gekregen voor de Pebble Time app. Deze zou als ik het goed heb begrepen een update krijgen zodat de Pebble Steel ook ondersteund zou worden.
Ik wacht af.
Ja, maar ze accepteren nog maar amper testers, beetje jammer als het zo groot op allerlei techsites wordt aangekondigd. Misschien zijn ze wel tegen iets aangelopen na de aankondiging.

Momenteel nog maar 135 testers in de google plus group

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
TripleQ schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:04:
[...]

Ja, maar ze accepteren nog maar amper testers, beetje jammer als het zo groot op allerlei techsites wordt aangekondigd. Misschien zijn ze wel tegen iets aangelopen na de aankondiging.

Momenteel nog maar 135 testers in de google plus group
Nou ja, ze zijn natuurlijk zelf met een aankondiging gekomen. Niet alleen stil op de eigen blog, maar ook door middel van een tweet.

Lijkt mij meer dat het om iets anders gaat. Met de release van de Time Round hebben ze een mispeer begaan, door zomaar iets aan te kondigen. De release van 3.0 voor Classic en Steel hebben ze beloofd de software dit jaar nog uit te brengen. Met nog iets meer dan een half maandje te gaan en nu pas een beta uitbrengen, gaat dat heel krap worden. Mij lijkt het gewoon dat Pebble flinke problemen heeft een stabiele versie van 3.0 te ontwikkelen, wat natuurlijk niet zo gek is gezien de specs van de Classic en Steel. Door nu een hele kleine beta uit te brengen, maar met een duidelijke aankondiging, laten ze weten dat het project nog steeds leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorldWideWait
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 13:41
Voor de ongeduldigen (waaronder ikzelf :) ), die nog niet zijn toegelaten tot de beta google+ groep en toch al willen testen:
Op de algemene Pebble google+ pagina staan al verschillende links naar de apk van Pebble Time 3.8.0-rc5. De nieuwste firmware wordt dan vanzelf geïnstalleerd.
Downloaded, installed, plugged watch into charger, disconnected from regular pebble app (but leave it installed) and then I upgraded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
WorldWideWait schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:13:
Voor de ongeduldigen (waaronder ikzelf :) ), die nog niet zijn toegelaten tot de beta google+ groep en toch al willen testen:
Op de algemene Pebble google+ pagina staan al verschillende links naar de apk van Pebble Time 3.8.0-rc5. De nieuwste firmware wordt dan vanzelf geïnstalleerd.

[...]
Dank voor de tip. Ik zit ook al een paar dagen te wachten maar heb het nu ook via deze omweg geïnstalleerd. Werkt goed. De gebruikte apps staan er nog steeds op en de snelkoppelingen aan de rechter onder en boven toets werken ook nog zoals voor de update. Alleen het wisselen van de watchfaces gaat nu niet meer zo makkelijk. Maar dat is van te voren bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Als je die APK los installeert, terwijl je de niet-beta versie van Pebble Time uit de playstore op je telefoon hebt staan, krijg je dan nog updates via de playstore als er in de toekomst een nieuwe versie beschikbaar is via de playstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 16:34
TripleQ schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:34:
Als je die APK los installeert, terwijl je de niet-beta versie van Pebble Time uit de playstore op je telefoon hebt staan, krijg je dan nog updates via de playstore als er in de toekomst een nieuwe versie beschikbaar is via de playstore?
.apk bestanden die je los installeert (sideload) krijgen nooit updates uit de play store.
Daarom gebruiken ze juist beta-channels van google om de beta te verspreiden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorldWideWait
RocketKoen schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:11:
[...]

.apk bestanden die je los installeert (sideload) krijgen nooit updates uit de play store.
Zolang de apk dezelfde 'handtekening' heeft als de app in de playstore (wat normaal gesproken zo is), en de playstore versiecode (van de nieuwste versie waar je toegang tot hebt: beta of normale channel) hoger is dan de geïnstalleerde .apk-versiecode, komt hij gewoon tussen de updates in de playstore app, zo is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorldWideWait
Sneller dan verwacht, de update van Pebble Time app staat nu publiekelijk in play store.

https://blog.getpebble.com/2015/12/15/health/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:11:
[...]

Nog even ter info, zoals de persoon hierboven ook al zegt, ik had eerst 3.7 via playstore geïnstalleerd, daarna de 3.8 beta APK. En nu krijg ik alsnog een 3.8.x update via de playstore aangeboden.

Fijn dat het nu publiekelijk is!
Werkt allemaal prima! Ziet er wat mooier uit.

Al zie ik nog niet heel erg het voordeel van een timeline in. Gebruik hem enkel voor de notificaties, niet als agenda ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
TripleQ schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:16:
[...]

Nog even ter info, zoals de persoon hierboven ook al zegt, ik had eerst 3.7 via playstore geïnstalleerd, daarna de 3.8 beta APK. En nu krijg ik alsnog een 3.8.x update via de playstore aangeboden.

Fijn dat het nu publiekelijk is!
Werkt allemaal prima! Ziet er wat mooier uit.

Al zie ik nog niet heel erg het voordeel van een timeline in. Gebruik hem enkel voor de notificaties, niet als agenda ofzo
1 kleinigheidje. Zodra je hebt geupgrade naar Time kun je niet meer terug.
De update flashed de firmware-backup zodat zelfs een factory reset je terug brengt naar 3.8

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb ook de aangeboden apk gedownload en geïnstalleerd. Ging prima en mijn Pebble Steel werd ook geüpdate. Vandaag rond de middag werd de verbinding verbroken en met geen simpele mogelijkheid kwam de verbinding weer terug. Vanavond de Pebble maar verwijderd van de telefoon en de bleutooth koppeling met de telefoon verwijderd. Telefoon opnieuw gekoppeld met de Pebble. Ging in 1 keer goed. Meteen was er een update beschikbaar voor de Pebble en die werd ook meteen geinstalleerd.
En na de koppeling even gekeken op de Play store en er was ook een update beschikbaar voor dePebble Time app. En die ook maar meteen geinstalleerd.
Alles werkt nog naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
TripleQ schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:16:
[...]

Ik ook niet hoor. Gebruik het op de PTS ook nauwelijks. Toch maar geinstalleerd op mijn oude PS en het ziet er netjes uit. Heb het vooral geinstalleerd omdat je de app limiet kwijt bent en vind het ook prettig dat je nog maar 1 app over hebt op je phone.

Wel netjes dat de oude app blijft bestaan, voor iedereen die om wat voor reden (bijvoorbeeld het snel kunnen schakelen tussen watchfaces raak je kwijt) toch bij de oude firmware blijft.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:08

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Nu die Pebble Time app uit de beta is, moet je dan de oude app nog steeds op je telefoon laten staan of kan die er nu vanaf? Ik kan daar niets over terug vinden.

We've got that ring of confidence

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06 13:55
Yukkie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:57:
Nu die Pebble Time app uit de beta is, moet je dan de oude app nog steeds op je telefoon laten staan of kan die er nu vanaf? Ik kan daar niets over terug vinden.
Disconnect from the original "Pebble Smartwatch" app.
Android users, please make sure that your watch is disconnected from the original app.
We're asking that Android users leave the original app on your phone to help combat a issue that affects companion apps. We'll let you know when it is okay to delete it completely.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ik heb de original "Pebble Smartwatch" app inmiddels verwijderd.

Overigens lijkt er nog een issue te zijn met de OG Pebble en FW 3.8. Bij mij krijg ik geen melding dat de battery fully charged is. Ook het LED lampje op de Steel blijft oranje.
https://www.reddit.com/r/...ng_green_light_when_full/

Bij mij hielp een reboot wel, maar kennelijk niet bij iedereen en bij een nieuwe charge krijg je het probleem opnieuw.

[ Voor 15% gewijzigd door dirkjesdirk op 21-12-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Bij mij blijft het led lampje ook oranje. Heb nog geen reset geprobeerd, doe ik binnenkort even.
Ik heb wel regelmatig dat als mijn pebble steel de verbinding kijt is dat deze niet automatisch weer verbinding maakt met mijn telefoon. Moet dan eerst de app op de telefoon openen en dan heb ik weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Na de laatste update laat mijn Pebble Steel niet meer zien dat ik gebeld wordt, de sms berichten van een gemist gesprek krijg ik wel te zien. Ik krijg ook geen notificaties meer van mijn Homewizard, deze staan wel aangevinkt bij de app's waarvan ik notificaties wil ontvangen.
Heb het horloge ook al gereset.
Iemand anders ook dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
mike123 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:58:
Na de laatste update laat mijn Pebble Steel niet meer zien dat ik gebeld wordt, de sms berichten van een gemist gesprek krijg ik wel te zien. Ik krijg ook geen notificaties meer van mijn Homewizard, deze staan wel aangevinkt bij de app's waarvan ik notificaties wil ontvangen.
Heb het horloge ook al gereset.
Iemand anders ook dezelfde problemen?
Mijn Pebble is na de laatste update sowieso onbruikbaar geworden. De verbinding met mijn telefoon (Samsung Galaxy S6 Edge Plus) wordt continu verbroken en soms ook weer automatisch hersteld. Soms dus niet en moet ik deze handmatig weer herstellen. Op deze manier kun je er absoluut niet op vertrouwen. Bovendien, door het steeds maar verbinding maken en verbreken gaat de accu heel snel leeg.
Lijkt niet aan mijn telefoon te liggen: daaraan is sinds de Pebble-update niets aan veranderd, bovendien blijf ik wel verbinding houden met mijn bluetooth carkit...

Iemand hetzelfde probleem en als het even kan...een oplossing?! Heb ook al support aangevraagd bij Pebble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
heutsm schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 08:41:
[...]

Mijn Pebble is na de laatste update sowieso onbruikbaar geworden. De verbinding met mijn telefoon (Samsung Galaxy S6 Edge Plus) wordt continu verbroken en soms ook weer automatisch hersteld. Soms dus niet en moet ik deze handmatig weer herstellen. Op deze manier kun je er absoluut niet op vertrouwen. Bovendien, door het steeds maar verbinding maken en verbreken gaat de accu heel snel leeg.
Lijkt niet aan mijn telefoon te liggen: daaraan is sinds de Pebble-update niets aan veranderd, bovendien blijf ik wel verbinding houden met mijn bluetooth carkit...

Iemand hetzelfde probleem en als het even kan...een oplossing?! Heb ook al support aangevraagd bij Pebble.
Bij mij word ook steeds de verbinding verbroken en ook soms hersteld. Heb ook geen software update gedaan van mij telefoon. Telefoon is een Samsung Galaxy S5 Plus.
Carkit blijft ook gewoon verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
mike123 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:49:
[...]

Bij mij word ook steeds de verbinding verbroken en ook soms hersteld. Heb ook geen software update gedaan van mij telefoon. Telefoon is een Samsung Galaxy S5 Plus.
Carkit blijft ook gewoon verbonden.
Mike,

Maak jij verbruik van 'Notification Center'? Volgens een vriend is dat de boosdoener. Hij had nooit connectie-problemen, tot hij - op aanraden van mij
- Notification Center installeerde. Kreeg dezelfde problemen als ik. Notification Center eraf en weg problemen.
Ik ga het eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 21:28
Goede tip. Ik heb hier ook problemen mee op mijn Note 3. Met mijn IPhone 5S van het werk heb ik nergens last van en blijft er gewoon een stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
heutsm schreef op zondag 27 december 2015 @ 09:46:
[...]

Mike,

Maak jij verbruik van 'Notification Center'? Volgens een vriend is dat de boosdoener. Hij had nooit connectie-problemen, tot hij - op aanraden van mij
- Notification Center installeerde. Kreeg dezelfde problemen als ik. Notification Center eraf en weg problemen.
Ik ga het eens proberen...
Ik maak geen gebruik van de Notification Center. Kan het er natuurlijk wel even opzetten en er weer afgooien. Of misschien dat een andere app roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
mike123 schreef op zondag 27 december 2015 @ 23:24:
[...]

Ik maak geen gebruik van de Notification Center. Kan het er natuurlijk wel even opzetten en er weer afgooien. Of misschien dat een andere app roet in het eten gooit.
Mmm.. ik heb gisterenavond m'n foon volledig gereset, om te zien of het aan de telefoon ligt. Notification Center nog niet geinstalleerd. Verbinding wordt wel af en toe verbroken, maar minder vaak zo lijkt ut. Nog even wachten voordat ik er écht iets over kan zeggen.

Eén van de vele voordelen van NC is, dat wanneer je buiten bereik van je foon bent geweest en je in die tijd een bericht hebt gehad of een telefoontje, en je vervolgens weer binnen bereik van je foon komt en er wordt verbinding gemaakt, je die meldingen dan alsnog op je Pebble doorkrijgt.
Weet iemand een alternatief voor NC waar deze functie ook in verwerkt zit?

Update: na een halve dag is wel duidelijk dat de rest van m'n foon en het niet installeren van NC niets geholpen heeft. Foon en watch blijven verbinding verliezen - en weer maken. :-(

Heb een melding gedaan bij Pebble, om te horen of zij een oplossing hebben. Afwachten dus maar.

[ Voor 13% gewijzigd door heutsm op 28-12-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
heutsm schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:07:
[...]

Mmm.. ik heb gisterenavond m'n foon volledig gereset, om te zien of het aan de telefoon ligt. Notification Center nog niet geinstalleerd. Verbinding wordt wel af en toe verbroken, maar minder vaak zo lijkt ut. Nog even wachten voordat ik er écht iets over kan zeggen.

Eén van de vele voordelen van NC is, dat wanneer je buiten bereik van je foon bent geweest en je in die tijd een bericht hebt gehad of een telefoontje, en je vervolgens weer binnen bereik van je foon komt en er wordt verbinding gemaakt, je die meldingen dan alsnog op je Pebble doorkrijgt.
Weet iemand een alternatief voor NC waar deze functie ook in verwerkt zit?

Update: na een halve dag is wel duidelijk dat de rest van m'n foon en het niet installeren van NC niets geholpen heeft. Foon en watch blijven verbinding verliezen - en weer maken. :-(

Heb een melding gedaan bij Pebble, om te horen of zij een oplossing hebben. Afwachten dus maar.
Ik heb 25 december een mail gestuurd naar Pebble en heb 27 december bericht gekregen van Pebble (Jessica) dat ze de mail heeft doorgestuurd naar het Technical Support team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Eigenlijk open ik de pebble(time) app eigenlijk nooit meer, ook update de app automatisch via de playstore.

Toevallig open ik de app vandaag, en er bleek meteen en firmware update klaar te staan. Toch jammer dat die melding niet als push bericht oid was gegeven. Ik controleer toch niet dagelijks/wekelijks of er firmware updates beschikbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
mike123 schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:57:
[...]

Ik heb 25 december een mail gestuurd naar Pebble en heb 27 december bericht gekregen van Pebble (Jessica) dat ze de mail heeft doorgestuurd naar het Technical Support team.
Ik heb ook melding gekregen dat mijn melding doorgezet is naar het technische team. We houden elkaar op de hoogte,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
TripleQ schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:34:
Eigenlijk open ik de pebble(time) app eigenlijk nooit meer, ook update de app automatisch via de playstore.

Toevallig open ik de app vandaag, en er bleek meteen en firmware update klaar te staan. Toch jammer dat die melding niet als push bericht oid was gegeven. Ik controleer toch niet dagelijks/wekelijks of er firmware updates beschikbaar zijn...
Is dat onder Android dat niet of nooit het geval dat je een pushmelding krijgt? Bij iOS wel. Overigens kreeg ik dubbel de melding. In het eerste geval omdat mijn Time Steel verbinding had en dus een firmware update kreeg. Vervolgens maakte ik gebruik van mijn oude, vertrouwde Steel en kreeg ik gelijk een pushmelding dat er een update was.

Onder iOS lijkt het alsof bij het opzetten van een BlueTooth-verbinding de app op de achtergrond checkt of er firmware updates zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door me_mrtn op 29-12-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
heutsm schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:38:
[...]

Ik heb ook melding gekregen dat mijn melding doorgezet is naar het technische team. We houden elkaar op de hoogte,,,
Zojuist reactie gehad van Pebble:

---------

Jeremy replied:

Hi Marcel,

Sorry for the continued trouble. 

Unfortunately, you're unable to revert back to the old firmware. Don't worry- we'll get your connection issue sorted out soon. 

Could you please follow the instructions below to fix the connection issue?
1. Tell the Android phone to forget about the Pebble from the Bluetooth settings menu.
2. Delete the Pebble app from the phone.
3. Try pressing and holding the left button + right middle + right top buttons until the pebble vibrates. This will put it into recovery mode.
4. It should now show up on the Bluetooth list as pairable. Pair it.
5. Install the Pebble app (do not do this before pairing, it will stop the whole process)

Continue the notifications set-up process found at the following link:
http://help.getpebble.com...-up-android-notifications

Let us know if the issue persists after completing these steps.

Best, 
Jeremy

----------

Heb de stappen net doorlopen, ben benieuwd...

Update: helaas, dat haalt dus niets uit.

Viel me wel op dat wanneer ik vanuit de Pebble Time-app verbinding met de Pebble wil maken, ik bij bluetooth-verbindingen twee keer de Pebble zie. Eén keer met LE en één keer zonder. Na wat googelen kwam ik erachter dat dit voor Low Energy staat.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5137991/Screenshot_2015-12-30-08-59-12.png
Het schijnt dat je met een iphone met beiden verbinding moet maken, maar hoe zit dat met een Android-toestel? Iemand een idee?

[ Voor 16% gewijzigd door heutsm op 30-12-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 11:47

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Update via Talk2Watch op m'n BlackBerry ging niet helemaal goed. Toen moest ik pairen met de Pebble Time App maar toen leek het vaak dat Timeline crashte (bij omhoog of omlaag navigeren via de buttons kwam je kortstondig in het menu).

Inmiddels een Factory Reset gedaan (welke ook weer via de originele Pebble Time App geactiveerd moest worden) en nu lijkt e.e.a. wel wat stabieler.

Wel vermoed ik dat m'n batterylife van 5 naar 3 dagen is gekelderd.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• me_mrtn
heutsm schreef op woensdag 30 december 2015 @ 07:45:
[...]

Update: helaas, dat haalt dus niets uit.

Viel me wel op dat wanneer ik vanuit de Pebble Time-app verbinding met de Pebble wil maken, ik bij bluetooth-verbindingen twee keer de Pebble zie. Eén keer met LE en één keer zonder. Na wat googelen kwam ik erachter dat dit voor Low Energy staat.

[afbeelding]
Het schijnt dat je met een iphone met beiden verbinding moet maken, maar hoe zit dat met een Android-toestel? Iemand een idee?
De LE-verbinding is voor de continue link tussen je telefoon en dus de notificaties. Zodra je meer gaat eisen van je Pebble, wordt er overgestapt op de ouderwetse Bluetooth-verbinding die iets meer overdrachtsnetheid heeft. Wat betreft de OG weet ik het niet, maar de Steel moest ook twee connecties onderhouden. Eenvoudig onder iOS te checken door het koppelen van een Pebble, waar nog niet de notificaties zijn ingesteld. Door dan naar Instellingen > Bluetooth te gaan zie je dat er enkel een normale Bluetooth-verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 18:04
Ik heb sinds een paar dagen ook een pebble, de originele (dank u kerstman). Als ik snachts de quiet time inschakel blijf ik toch bepaalde notificaties ontvangen. Doe ik iets verkeerd? Het is best lastig om snachts steeds wakker te worden met zo'n vibrerend apparaat aan je pols.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
emil_406 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:07:
Ik heb sinds een paar dagen ook een pebble, de originele (dank u kerstman). Als ik snachts de quiet time inschakel blijf ik toch bepaalde notificaties ontvangen. Doe ik iets verkeerd? Het is best lastig om snachts steeds wakker te worden met zo'n vibrerend apparaat aan je pols.
Quiet time op je telefoon of op de pebble?
Ik heb het hier op mijn pebble ingesteld (settings > quiet time). En nergens last van.
Mijn settings:
Manual: Off
Calander aware: disabled
Weekdays: 0-6
Weekend: 0-6
Interuptions: Quiet al notifications.

Telefoon staat 24/7 op quiet.
En ik doe mijn horloge snachts wel af...

[ Voor 5% gewijzigd door RocketKoen op 01-01-2016 16:38 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
mike123 schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:57:
[...]

Vandaag een antwoord gekregen op de vraag waarom ik diverse meldingen niet doorkrijg op mijn Pebble.
Eerst de vraag of ik de Wear app op mijn telefoon heb staan, zo niet dan moet ik deze eerst even installeren.
Heb hem geïnstalleerd maar het helpt niet. De meldingen van mijn Homewizard, oa de deurbel, komt maar 1 keer op mijn Pebble en vaker niet. De meldingen komen wel op mijn telefoon.
Heb wel ergens gelezen dat ze repeterende meldingen automatisch blokkeren. Daar heb ik in mijn mail ook op gewezen maar daar heb ik niets op gehoord.
Pebble Steel app verwijderen en opnieuw installeren werkt ook niet.
Heb Pebble alweer een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
RocketKoen schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 16:37:
[...]

Quiet time op je telefoon of op de pebble?
Ik heb het hier op mijn pebble ingesteld (settings > quiet time). En nergens last van.
Mijn settings:
Manual: Off
Calander aware: disabled
Weekdays: 0-6
Weekend: 0-6
Interuptions: Quiet al notifications.

Telefoon staat 24/7 op quiet.
En ik doe mijn horloge snachts wel af...
Gelukt. Ik denk dat het in de "quiet all notofications/only phone calls" optie. Dat ie sommige notificaties als telefoontje ziet en dan toch doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
mike123 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:18:
[...]

....
Pebble Steel app verwijderen en opnieuw installeren werkt ook niet.
Heb Pebble alweer een mail gestuurd.
En, al reactie gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Heb gisteren weer een mail gekregen met verontschuldigingen en met de vraag of ik log files nog een keer wil sturen. Dat heb ik dus gisteravond gedaan.
Vandaag een mail terug dat ze het doorsturen naar de engineering afdeling.

[ Voor 10% gewijzigd door mike123 op 05-01-2016 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
mike123 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:32:
[...]

Heb gisteren weer een mail gekregen met verontschuldigingen en met de vraag of ik log files nog een keer wil sturen. Dat heb ik dus gisteravond gedaan.
Vandaag een mail terug dat ze het doorsturen naar de engineering afdeling.
Ik heb gisteren de melding gekregen dat ze een nieuwe gaan opsturen. Nette service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
heutsm schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:23:
[...]

Ik heb gisteren de melding gekregen dat ze een nieuwe gaan opsturen. Nette service.
Dat is zeker erg netjes. Ik heb verder nog niets gehoord.
Zal volgende week wel worden.
Heeft het verbreken van de verbinding niets te maken met verschillende watchfaces. Soms lijkt het of het met de ene beter gaat dan met de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
mike123 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 01:27:
[...]

Dat is zeker erg netjes. Ik heb verder nog niets gehoord.
Zal volgende week wel worden.
Heeft het verbreken van de verbinding niets te maken met verschillende watchfaces. Soms lijkt het of het met de ene beter gaat dan met de ander.
Heb mijn nieuwe Pebble al binnen, daar ging wel héél snel (kreeg eigenlijk maandag al bericht dat ze een nieuwe gingen opsturen). Oude moest ik terugsturen. Alleen... Ook deze heeft het probleem!
Ahh...moet dus wel aan telefoon liggen. Heb inmiddels zo'n 38 apps verwijdert en nog steeds.... Pff...

Mike, heb jij ook een Galaxy S6 Edge plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
heutsm schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:48:
[...]

Heb mijn nieuwe Pebble al binnen, daar ging wel héél snel (kreeg eigenlijk maandag al bericht dat ze een nieuwe gingen opsturen). Oude moest ik terugsturen. Alleen... Ook deze heeft het probleem!
Ahh...moet dus wel aan telefoon liggen. Heb inmiddels zo'n 38 apps verwijdert en nog steeds.... Pff...

Mike, heb jij ook een Galaxy S6 Edge plus?
Jammer dat de nieuwe het ook heeft. Dan zou het de telefoon kunnen zijn.
Ik heb een Galaxy S5 Plus.
Dat bij mij de meldingen van mijn Homewizard ook maar 1 keer doorkomen per dag ligt aan de telefoon of de Pebble. Maar heb gisteren een volledige wipe gedaan van mijn telefoon ivm een mislukte update en er komt nu nog steeds maar 1 melding binnen. Lijkt dus aan de Pebble te liggen.
Heb ook ergens gelezen dat repeterende meldingen zijn geblokkeerd om de meldingen te beperken. Wil alleen wel graag weten waneer er iemand bij mij thuis aanbelt, en niet 1 keer. Als ik in de schuur ben hoor ik geen bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
mike123 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:21:
[...]
..... Maar heb gisteren een volledige wipe gedaan van mijn telefoon ivm een mislukte update en er komt nu nog steeds maar 1 melding binnen. Lijkt dus aan de Pebble te liggen....
Klinkt logisch, maar... ik heb ook een volledige wipe van m'n foon gedaan en mijn probleem bleef: ook met een andere Pebble ging het niet goed. Dus tja...

Nu NC niet mijn probleem lijkt te veroorzaken, durf ik deze wel aan te raden, ik gebruik hem ook weer. Daar kun je wel iets met repeterende meldingen instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
http://www.ibood.com/spor...ble-steel-smartwatch.html

Pebble Steel voor 120euro bij Ibood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 06:25
Bedankt voor de melding.
Er komen nog wel 6 Euro verzendkosten bij zag ik. En uitlevering gebeurt pas eind januari. Dan is Coolblue toch nog steeds de betere aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Goofman schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:05:
[...]

Bedankt voor de melding.
Er komen nog wel 6 Euro verzendkosten bij zag ik. En uitlevering gebeurt pas eind januari. Dan is Coolblue toch nog steeds de betere aanbieding.
En mijn ervaring bij Ibood is dat als je dan begin februari mailt met de vraag waar je Pebble blijft, dan krijg je bericht dat er leveringsproblemen zijn en dat het nog wel even duurt. En dat is dan weer 3 weken (als je geluk hebt).
Zo ging het bij mij al 3x bij Ibood dus ik koop daar nooit meer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Laatst online: 00:40

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

heutsm schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 22:02:
[...]

Klinkt logisch, maar... ik heb ook een volledige wipe van m'n foon gedaan en mijn probleem bleef: ook met een andere Pebble ging het niet goed. Dus tja...

Nu NC niet mijn probleem lijkt te veroorzaken, durf ik deze wel aan te raden, ik gebruik hem ook weer. Daar kun je wel iets met repeterende meldingen instellen...
Ik heb dit topic net ontdekt dus spring er een beetje middenin, maar het klinkt absoluut alsof je te maken hebt met het feit dat de Pebble notifications met dezelfde inhoud niet nog een keer toont. Dat ze zelfs via de support hier niet op komen vind ik erg bijzonder want ik hier al vrij snel achter gekomen toen ik met Tasker in de weer was.Het is in essentie natuurlijk een slimme feature, want er zijn talloze suffe meldingen die je niet op je pols hoeft, maar zeker met een slimme deurbel o.i.d. moet het natuurlijk wel doorkomen. Het zal in ieder geval ingesteld moeten kunnen worden per app, net zoals je nu al per app notifications aan en uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
-Tim- schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 01:28:
[...]

Ik heb dit topic net ontdekt dus spring er een beetje middenin, maar het klinkt absoluut alsof je te maken hebt met het feit dat de Pebble notifications met dezelfde inhoud niet nog een keer toont. Dat ze zelfs via de support hier niet op komen vind ik erg bijzonder want ik hier al vrij snel achter gekomen toen ik met Tasker in de weer was.Het is in essentie natuurlijk een slimme feature, want er zijn talloze suffe meldingen die je niet op je pols hoeft, maar zeker met een slimme deurbel o.i.d. moet het natuurlijk wel doorkomen. Het zal in ieder geval ingesteld moeten kunnen worden per app, net zoals je nu al per app notifications aan en uit kan zetten.
Hier https://help.getpebble.co...-actionable-notificationsstaat het ook nog eens duidelijk omschreven. Repeterende meldingen worden geblokkeerd. Bij nummer 4.
Quote"
I receive most notifications, but some don't come through to my Pebble from certain apps

Several apps, such as Tasker, Google Now, and similar apps that produce repetitive notifications, are blocked as part of the effort to prevent duplicate notifications.
A notification which has the exact same context as a previous notification from the same application will be marked as a duplicate and not sent to the watch.

Eind quote"

Edit 15-01

Bovenstaande gisteren naar Pebble gemaild. Vandaag een mail teruggekregen van de helpdesk.

"Thanks for following up.

This setting may be affecting your HomeWizard notifications, but I've passed along your logs to our engineering team to pinpoint the issue with HomeWizard notifications.

Unfortunately, this is not a setting that can be changed on your watch as this was designed to prevent spam notifications from being sent to your watch. However, I've also passed along your suggestion to our team.

If there's anything else we can do to help, please let us know.".

[ Voor 17% gewijzigd door mike123 op 15-01-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Vandaag een update van de Pebble Time app gekregen via de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Vandaag weer Pebble Time update en een update voor de Pebble Steel. 3.9.1
En nog steeds maar 1 melding van de Homewizard bij meerdere dezelfde meldingen. Heb wel al een tijdje Notification Center geinstalleerd maar dan komt 1 melding gewoon 5 of 6x op de Pebble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dauwie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 23:45
Hallo,

Mss een stomme vraag maar heb mij net een pebble aangeschaft en slaag er maar niet in om men taal in het nederlands te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-06 15:05

amphora

Websites & Fotografie

dauwie schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:11:
Hallo,

Mss een stomme vraag maar heb mij net een pebble aangeschaft en slaag er maar niet in om men taal in het nederlands te krijgen.
Klopt: https://help.getpebble.co.../1850069-language-support
Pebble is currently offering international translation within the mobile apps and online support articles for English, French, German, and Spanish.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dauwie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 23:45
amphora schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:29:
[...]

Klopt: https://help.getpebble.co.../1850069-language-support
Pebble is currently offering international translation within the mobile apps and online support articles for English, French, German, and Spanish.
Ai das spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:50
ik denk dat ik mijn vraag hier zou moeten stellen in plaats van het Pebble Time topic. Dus:

Even een kort vraagje:

ik heb in het begin een keer de aller eerste Pebble gekocht,
Vond toen het idee erg leuk, maar merkte dat de pebble er toch echt wel een beetje nerd uitzag ;) Alleen zwart wit, vierkant scherm ect. Het valt zo op als je er een hebt, en naar mijn idee moet een horloge wel mooi zijn, maar niet enorm opvallen.

Ook viel mij al het plastic erg tegen, had op het scherm al snel een flinke kras zitten, en ook de kleine krassen kwamen al snel.

Dus die Pebble ligt stof te happen tenzij ik buiten ga fietsen, en dan eigenlijk alleen voor de tracking van KM + muziek.

Maar sinds de Pebble time Round is uitgekomen ben ik mogelijk weer geïnteresseerd voor dagelijks gebruik, Het hele time verhaal maakt mij niet zo enorm veel uit (maar zal vast beter zijn dan de oorspronkelijke besturing)

Maar helaas kan ik alleen echt Marketing materiaal vinden, en recensies van Pebble gebruikers. Waarvan de meeste gebruikers het juist niet erg vonden dat het horloge nogal opviel.
En op Tweakers staan ook nog geen recensies over de Round.

Heeft iemand er ervaring mee? lijkt het echt meer op een normaal horloge?
Weet iemand of ik hem in nederland al kan "bezichtigen"? in de pricewatch is hij ook nog nergens te koop.

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:00
Weet iemand wat je Pebble nou echt mist als je die Andoid Wear app van je Android telefoon af gooit? Ik vraag me namelijk af of dat nou echt iets toevoegt...

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Exar schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:46:
Weet iemand wat je Pebble nou echt mist als je die Andoid Wear app van je Android telefoon af gooit? Ik vraag me namelijk af of dat nou echt iets toevoegt...
Statement van Pebble zelf is dat het wel iets toevoegt ja.
Please Note: For additional notification features, please also download and install the Android Wear app. Simply installing it (you do not have to set it up) will expand your actionable notifications for Google apps such as Hangouts and Gmail.
Gebruik je dat niet, dan kan je het m.i. er gewoon af gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:39
Zojuist ook maar eens een Pebble besteld. De eerste versie bij coolblue voor 74 euro nieuw. Als het me erg bevalt zal ik wachten tot de prijs zakt van de Time round en die aanschaffen. Maar eerst maar eens kijken of ik t uberhaubt wat vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ibood heeft mooie aanbieding nu.

http://www.ibood.com/nl/n...e-classic-smartwatch.html

60 euro incl. verzenden... Twijfels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Mijn Pebble classic wordt omgeruild. Heb m nu 7 weken, maar ik heb continu artifacts. Contact gezocht met pebbelsupport via twitter. De nieuwe is onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:45
majoh schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:07:
Ibood heeft mooie aanbieding nu.

http://www.ibood.com/nl/n...e-classic-smartwatch.html

60 euro incl. verzenden... Twijfels
Ik heb het gedaan. Ik zit al een tijd te twijfelen voor een smart watch. Ik vind de prijs van een Pebble time of Apple watch (iPhone gebruiker hierzo) te duur om "eens te proberen". Schrok alleen toen ik daarna het mailtje kreeg met de verwachte verzenddatum, 2 maart 2016 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
R0y. schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:18:
[...]

Ik heb het gedaan. Ik zit al een tijd te twijfelen voor een smart watch. Ik vind de prijs van een Pebble time of Apple watch (iPhone gebruiker hierzo) te duur om "eens te proberen". Schrok alleen toen ik daarna het mailtje kreeg met de verwachte verzenddatum, 2 maart 2016 |:(
Levering van 2 maart zal wel weer uitlopen zoals gewoonlijk. Ik hoop voor jouw van niet want het is toch echt een leuk stukje hardware vind ik zelf.
(zelf koop ik niets meer bij Ibood ivm de slechte leveringen, dat is mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
R0y. schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:18:
[...]

Dit is een stuk sneller:
http://www.paradigit.nl/group/pebble/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Klopt, overigens wel €10 duurder.
Ons Zeeuwen bin zuunig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik zou um liever bij Coolblue bestellen voor 15 euro meer. Dan kun je um 2 weken uitproberen en als het dan niet bevalt gratis terugsturen en krijg je gewoon je geld terug.

Ik heb die van mij terug gestuurd en ga voor de Time die in de aanbieding was (158 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
outlandos schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:57:
Ik zou um liever bij Coolblue bestellen voor 15 euro meer. Dan kun je um 2 weken uitproberen en als het dan niet bevalt gratis terugsturen en krijg je gewoon je geld terug.

Ik heb die van mij terug gestuurd en ga voor de Time die in de aanbieding was (158 euro).
En de horloges die weer teruggestuurd worden naar Coolblue komen weer op marktplaats te staan onder de noemer tweedekans van Coolblue. En daar komt mijn Pebble steel dan weer vandaan. :) Met 14 dagen retourrecht en 23 maanden garantie. En het scheelde toch enkele tientjes op de nieuwprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Helaas, mijn Pebble Steel heeft ook af en toe last van strepen in het beeld. Ik heb 26 februari een mail naar Pebble gestuurd en het probleem voorgelegd. Ze wilden graag een foto waarop het probleem zich voordoet. Die had ik gelukkig al gemaakt want een uur na de foto waren de strepen weer weg. Foto's gemaild. Beetje heen en weer mail verkeer. Adresgegevens doorgegeven.
Vandaag een mail dat mijn nieuwe Pebble binnen nu en een paar dagen binnen zou zijn.
We wachten het af.
Vlotte service.

Edit 03-03
Vandaag een andere Pebble Steel ontvangen. Retour label via de mail ontvangen die ik op de doos moet plakken als ik de andere retour stuur.
Nette afhandeling vind ik zelf.
En meteen weer geupdate naar de laatste versie met de timeline.

[ Voor 20% gewijzigd door mike123 op 03-03-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 06:25
mike123 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:12:
Helaas, mijn Pebble Steel heeft ook af en toe last van strepen in het beeld. Ik heb 26 februari een mail naar Pebble gestuurd en het probleem voorgelegd. Ze wilden graag een foto waarop het probleem zich voordoet. Die had ik gelukkig al gemaakt want een uur na de foto waren de strepen weer weg. Foto's gemaild. Beetje heen en weer mail verkeer. Adresgegevens doorgegeven.
Vandaag een mail dat mijn nieuwe Pebble binnen nu en een paar dagen binnen zou zijn.
We wachten het af.
Vlotte service.
Bij mij hetzelfde probleem. Een keer naar het menu en terug lost het op maar handig is het niet. Ik heb het al wel aangemeld maar moet nog steeds een foto maken en sturen. Als ik daar dan een nieuwe voor krijg, zal ik die foto dan toch maar eens een keer maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Goofman schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 07:27:
[...]

Bij mij hetzelfde probleem. Een keer naar het menu en terug lost het op maar handig is het niet. Ik heb het al wel aangemeld maar moet nog steeds een foto maken en sturen. Als ik daar dan een nieuwe voor krijg, zal ik die foto dan toch maar eens een keer maken ;-)
Ik zou als ik jouw was er zeker een foto van maken. Hoe eerder hoe beter. Des te sneller kunnen ze er wat mee doen.
Bij mij kwamen er eerst strepen op, toen ca een week niks, toen weer wel, paar dagen niet en vandaag tot 2 keer toe. Het word in ieder geval niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb een iBood Pebble sinds vandaag.

Werkt en BT via iOS lukt prima.

Pairen vanuit de App geeft een select device pop-up en als ik mijn Pebble kies gaat de app niet verder.

Ik krijg enkel een scherm met "having trouble pairing your app"....

Talloze keren van voren af aan begonnen maar blijf daar op vastlopen.

iPhone 6+ met laatste iOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Vandaag de iBood pebble binnen gehad. Ben op dit moment mijn horloge aan het updaten 8)7

Mijn eerste indruk, mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

R0y. schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:15:
Vandaag de iBood pebble binnen gehad. Ben op dit moment mijn horloge aan het updaten 8)7

Mijn eerste indruk, mooi ding!
Yep, na heel veel moeite update hij nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Goofman schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 07:27:
[...]

Mijn nieuwe Pebble Steel is vandaag al geleverd. Lekker snel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Na enige moeite werkt hij no zonder problemen. Toevoegen apps en faces lukt zonder problemen.

Ben er erg blij mee.

Nu nog zien welke apps de moeite waard zijn.

En een nieuw/ander bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 20:15

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Mag ik vragen hoe lang jullie pebble het volhoud op de batterij?
Ik heb hem ook binnengehad van de Ibood (zwarte classic) en heb er een andere watchface en de battery+ app opgezet maar na vanochtend van de lader afgehaald te hebben (15 uur geleden) geeft hij aan dat hij het nu nog 23 uur volhoud...
Lijkt niet op de 7 dagen die geadverteerd wordt... enig idee waar dit aan kan liggen?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Laatst online: 02-06 14:42
DRuw schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:16:
Mag ik vragen hoe lang jullie pebble het volhoud op de batterij?
Ik heb hem ook binnengehad van de Ibood (zwarte classic) en heb er een andere watchface en de battery+ app opgezet maar na vanochtend van de lader afgehaald te hebben (15 uur geleden) geeft hij aan dat hij het nu nog 23 uur volhoud...
Lijkt niet op de 7 dagen die geadverteerd wordt... enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik haal de 7 dagen op zich zonder moeite (ook wel 10, al heb ik hem 's nachts altijd uit staan). Heb je een watchface met een secondewijzer? Ik geloof dat dat wel de nodige stroom kan kosten. Daarnaast kost het ook stroom als hij probeert te verbinden (als je telefoon buiten bereik van het ding is bijvoorbeeld).

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Nee, wel een face met een animatie als de minuut om is (explode het cijfer dat vervangen wordt).
En met schudden laat hij klein linksboven het weer se komende dagen zien.
Connectie tot nu toe 100% gezien ik mijn telefoon altijd binnen bereik heb gehad (sterke bluetooth trouwens, zelfs met mijn telefoon op een andere verdieping heb ik nog connectie;))
Ik laat hem wel dag en nacht aan staan overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door DRuw op 06-03-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb hem donderdag in gebruik genomen en voorzien van de Studio Clock face.

Gisteravond stond hij op 205 en heb ik hem geladen. Zal eea. eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

zondag van de lader gehaald: 2 dagen en 6 uur later staat hij 30% en geeft aan dat hij nog 6 uur kan.
gegevens van de battery+ app.
Ik zie wel dat ik snachts ongeveer de helft verbruik t.o.v. overdag maar ik heb ook tussen 22 en 7 uur de notificaties en synch uit staan van de telefoon...
ff geen idee wat hem leegzuigt eigenlijk:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 18:07
Je kunt in de instellingen aangeven dat de Bluetooth uit moet als de Pebble langer dan een bepaalde tijd niets ligt te doen. Op die manier haal ik makkelijk de 10 dagen, 's nachts ligt 'ie toch stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

joh!
weet je toevallig ook waar die instelling staat?
Tnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-06 17:11
DRuw schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:48:
joh!
weet je toevallig ook waar die instelling staat?
Tnx alvast!
Op je horloge:
Settings->System->Stand-By Mode

Niet de beste naam die ze hadden kunnen kiezen denk ik, (not-in-use detection, auto-doze, drowsy-mode, motion based connect) maar dat is het.

Meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Wow... die had ik uitgezet want ik dacht dat hij dan handmatig plat ging totdat ik hem weer aan zou zetten (zegmaar de standby functie van je TV).
Ik heb hem aangezet, kijken wat het doet.
Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Xudonax schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:14:
Je kunt in de instellingen aangeven dat de Bluetooth uit moet als de Pebble langer dan een bepaalde tijd niets ligt te doen. Op die manier haal ik makkelijk de 10 dagen, 's nachts ligt 'ie toch stil :)
Deze optie vreet mijn telefoon leeg om de een of andere reden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Nieuwe firmware!

Pebble Firmware and Apps Updated to v3.10

[ Voor 76% gewijzigd door i2Paq op 08-03-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

20% na 4 dagen en 1uur..
Standby mode aan en doe verder niet veel bijzonders...
Enig idee wat ik kan doen (overweeg een factory reset om te proberen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
DRuw schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:47:
20% na 4 dagen en 1uur..
Standby mode aan en doe verder niet veel bijzonders...
Enig idee wat ik kan doen (overweeg een factory reset om te proberen?)
Wat batterij vreet:
Screen updates: Gebruik je een watchface met secondewijzer of andere constante animatie?
Notificaties: Trillen en scherm gaat aan. Hoeveel notificaties krijg je op een dag?
Scherm aan: Je kan instellen hoe lang het scherm aan blijft en hoe helder het moet zijn

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ja ik ga er eens in snoeien maar voor mijn idee heeft hij niet echt heel veel te doen....
Ik heb een animatie bij cijfers die veranderen maar gebruik geen secondenwijzer.
Ik heb wel aardig wat notificaties op een dag, ik zal het eens proberen bij te houden...
Timeout staat op 3 sec en intensity op medium (zet ik nu ff op low om te kijken).
Zal eens kijken naar een face compleet odner animaties, kijken of het verschil maakt (vind het niet heel bijzonder ofzo:))

[ Voor 11% gewijzigd door DRuw op 14-03-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik doe ook ongeveer 4 a 5 dagen met de batterij voordat ik een melding krijg dat ik nog 20% heb. Maar die van mij staat wat helderheid betreft op het hoogste nivo. Krijg redelijk wat meldingen per dag. Soms als de homewizard een melding geeft krijg ik heb wel 6x. Wissel regelmatig van watchface. En regelmatig bijft mijn horloge in de auto en gaat de telefoon mee in de broekzak dus hij is regelmatig de verbinding kwijt en zoekt zich dus een ongeluk waar de telefoon is gebleven.
's nachts laat ik hem ook gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik redt net 2 dagen op een batterij :'(

Na een nacht aan de lader geeft hij 90% ipv. 100%.

Krijg ongeveer 50+ notificaties op een dag en gebruik de Studio Clock of 91 DUN v3.0 watchface.

Edit: hmm, maar eens een andere lader proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door i2Paq op 18-03-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
i2Paq schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:35:

Krijg ongeveer 50+ notificaties op een dag en gebruik de Studio Clock of 91 DUN v3.0 watchface.

Ik doe zo'n vier dagen met een acculading. Maar ik heb ook dat hij na een nacht opladen 90 procent aangeeft. Dan doe ik hem uit en laadt hem nog een half uurtje op. Daarna staat hij op 100 procent. Toch raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

4 dagen en 21 uur verder staat hij op 50%!
Dag en nacht aan en 95% binnen bereik van foon.
Laatste aanpassingen schelen dus behoorlijk want hij geeft ook aan nog ruim 4 dagen te kunnen:)
Wel wat minder notificaties gehad dan eerst maar ook weer niet heel erg afwijkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:27
Vandaag is mijn derde Pebble Steel binnengekomen. De eerste en tweede vertoonden de gekende schermstoringen. Hopelijk is de derde nu de goede. Maandag aangemeld, vandaag al in de bus, mooi.
Kreeg het aanbod om over te schakelen op een Pebble Time, maar jammer genoeg niet naar een PTS.
Eigenlijk wel topservice van Pebble. Mijn eerste gekocht via familie in USA, de eerste RMA ook via daar geregeld. De tweede RMA heb ik nu gewoon naar thuisadres laten sturen, en Pebble maakte daar geen problemen over.
Twijfel om de tweede Pebble nu eerst zelf te herstellen vooraleer die terug te sturen. Een warmtebad, gevolgd door koudebad, zou schermstoringen verhelpen. Hetzelfde effect als je pc-moederbord in de oven te stoppen zou je daarmee verkrijgen, de verbindingen die zich herstellen.
Ben benieuwd.

[ Voor 0% gewijzigd door lukadad op 18-03-2016 19:35 . Reden: Typo ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
i2Paq schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:35:

Gisteravond om 22:10 horloge aan de lader en meteen de oranje led aan. Om ca 00:45 horloge van de lader en de led was groen. Weet niet hoe laat exact groen, kan ook al om 00:15 geweest zijn.
Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Let op:
Berichten over andere smartwatches mogen in:
- Pebble Time / Pebble Time Steel / Pebble Time Round: [Pebble Time (Steel) / Time Round] Ervaringen & Discussie
- Pebble 2 / Pebble Time 2 / Pebble 2 SE: [Pebble (Time) 2 / 2 SE] Ervaringen & Discussie

Berichten over de levertijd kan in ~~~[Pebble E-Paper Watch] Levertijden & Prijzen.

Pebble is recentelijk overgenomen door FitBit. Discussie en gevolgen betreft deze overname hoort in: Fitbit neemt Pebble over - toekomstperspectief?.