Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
xypds schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:56:
[...]

icoontje rechtsonderin?
Zo... ik had beter opmoeten letten bij Bassie en Adriaan (kijk links en recht en nog een keer...) ik bedoel natuurlijk linksonderin die kleine cassette.

Even het volledige draadje op Reddit:
http://www.reddit.com/r/p...s_happening_again_nooooo/

Vooral in de laatste comments haal ik er toch wel uit dat Pebble hem graag terug wilt voor verdere analyse

[–]cms2337Nexus 4 [ Android ] 1 punt 5 uur geleden
I was hoping so much that this was going to be fixed with the pebble time. I hope it is just a software bug. Would any pebble official be able to clarify if it is a software or hardware issue?

[–]Protonus2X Kickstarter | Classic Black & Time Black | LG G3 v4.4.2 4 punten 5 uur geleden
I was hoping so much that this was going to be fixed with the pebble time
"This" is fixed in Pebble Time. Time does not use an elastomeric display connector. So while this might be a similar symptom, or even the same problem electrically, it's still a different issue. But things can still break, and fail during assembly.
Would any pebble official be able to clarify if it is a software or hardware issue?
They are recalling it to figure out exactly what happened, and correct it, I doubt we'll be told the details, but I'm sure they'll make whatever adjustments they can to make sure that incidents like this are kept at a minimum.

[–]nhearne 0 punten 6 uur geleden
That's definitely a hardware issue.

[ Voor 22% gewijzigd door Druss op 03-06-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xypds
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-06 16:07
Druss schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:59:
[...]

Zo... ik had beter opmoeten letten bij Bassie en Adriaan (kijk links en recht en nog een keer...) ik bedoel natuurlijk linksonderin die kleine cassette.

Even het volledige draadje op Reddit:
http://www.reddit.com/r/p...s_happening_again_nooooo/

Vooral in de laatste comments haal ik er toch wel uit dat Pebble hem graag terug wilt voor verdere analyse

[–]cms2337Nexus 4 [ Android ] 1 punt 5 uur geleden
I was hoping so much that this was going to be fixed with the pebble time. I hope it is just a software bug. Would any pebble official be able to clarify if it is a software or hardware issue?

[–]Protonus2X Kickstarter | Classic Black & Time Black | LG G3 v4.4.2 4 punten 5 uur geleden
I was hoping so much that this was going to be fixed with the pebble time
"This" is fixed in Pebble Time. Time does not use an elastomeric display connector. So while this might be a similar symptom, or even the same problem electrically, it's still a different issue. But things can still break, and fail during assembly.
Would any pebble official be able to clarify if it is a software or hardware issue?
They are recalling it to figure out exactly what happened, and correct it, I doubt we'll be told the details, but I'm sure they'll make whatever adjustments they can to make sure that incidents like this are kept at a minimum.

[–]nhearne 0 punten 6 uur geleden
That's definitely a hardware issue.
De scherm van Pebble Time loopt niet door tot de randen. Dit is mede bekend geworden nadat Ifixit hem helemaal had gedemonteerd. Komt door een bepaalde ondersteuning voor de oude pebbles.

Het lijkt op een weerspiegeling te zijn van een lichtbron of iets dergelijks. "streepje" wordt ook breder naar mate de horloge licht kantelt als hij de knoppen aan de zijkant indrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
Op mij komt dit toch echt over als software. Dit ding zit trouwens volledig anders in elkaar en deelt geen enkel component met de oorspronkelijke Pebble. Het zou wel heel opmerkelijk zijn als deze exact hetzelfde probleem zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
Okay dus we onderstrepen hem voorlopig als "hoax" en/of een software probleem?

[ConspiracyTheory] Wie weet hebben ze bij dat ene fruitige bedrijf wel een klein streeperig programmatje geschreven om de gemoederen nog wat te doen opwaaien... :X :X [/ConspiracyTheory]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:31

mucuracat

YES

xypds schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:56:
[...]

waauuuwww dit is heel erg teleurstellend als het idd geen hoax is. |:( |:(

icoontje rechtsonderin?
Links onderin dan ... Zie je een icoon die geen last heeft van strepen..

Achtergrond misschien animated gif??

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xypds
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-06 16:07
mucuracat schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:15:
[...]

Links onderin dan ... Zie je een icoon die geen last heeft van strepen..

Achtergrond misschien animated gif??
xypds schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:06:
[...]

De scherm van Pebble Time loopt niet door tot de randen. Dit is mede bekend geworden nadat Ifixit hem helemaal had gedemonteerd. Komt door een bepaalde ondersteuning voor de oude pebbles.

Het lijkt op een weerspiegeling te zijn van een lichtbron of iets dergelijks. "streepje" wordt ook breder naar mate de horloge licht kantelt als hij de knoppen aan de zijkant indrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Druss schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:41:
[ConspiracyTheory] Wie weet hebben ze bij dat ene fruitige bedrijf wel een klein streeperig programmatje geschreven om de gemoederen nog wat te doen opwaaien... :X :X [/ConspiracyTheory]
Dit ^

Precies wat ik in gedachten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
Jammer genoeg ben ik vanmorgen ook getroffen het scherm wat raar doet.
Zal contact opnemen met Pebble.
https://www.dropbox.com/s/a0k4zwg305c61pf/pebble1.JPG?dl=0
en
https://www.dropbox.com/s/32bxatx8juho41m/pebble2.JPG?dl=0

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Ik had een pebble van coolblue 2ekans en was donders tevreden!
Alleen kreeg het scherm artifacts... en heb hem daarom teruggestuurd
Echter mis ik de pebble nu al en neem het risico, nieuwe besteld bij Pebble zelf voor 89€
Ik vind de smartwatch echt perfect behalve de issue dan xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Ik ben zelf erg ontevreden over de inhoudelijke kennis die Coolblue heeft van producten (komt goed naar voren in hun ontzettend subjectieve en slecht onderbouwde (video)reviews). Waarschijnlijk was die Pebble al retour gegaan ivm die artifacts. Vervolgens hebben ze die vrolijk weer te koop gezet. Gelukkig is hun support afdeling wel in orde.

M'n RMA steel blijkt nog niet eens verzonden te zijn. Ze wachten bij Pebble zelf nog op levering vanuit het distributiecentrum... ondertussen zijn we al wel een maand verder. Straks heb ik m'n Time Steel nog eerder dan m'n RMA steel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Krijg van Pebble bij een replacemant ook een bandje er bij?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Ja ze sturen een nieuwe Pebble op met alles erop en eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Grappig, ook hier een Pebble (steel) via Coolblue 2e kans gekocht. Ik kreeg een maand geleden ook last van een corrupt scherm. Naar aanleiding van tips hier in het forum de Pebble niet teruggestuurd naar Coolblue, maar rechtstreeks Pebble support benaderd. Prompt kreeg ik een replacement opgestuurd en ik kan bevestigen dat het een "full version" is met bandje. Doos is vandaar binnen gekomen :). Perfecte service dus.

Opvallend is wel dat Pebble steeds meer aan het bezuinigen is geslagen. De originele steel kwam ook nog met een stalen band. Mijn Pebble steel vorig jaar alleen maar met een lederen band, maar nog wel in een luxe doos en met een mini-schroevendraaier. In de (veel kleinere) doos die ik vandaag ontvang zit geen schroevendraaiertje meer en de doos is ook aanzienlijk minder luxe. Kleiner en zonder de vilten binnenkant van de oude doos.

Paar fotootjes ter vergelijking :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kwzn6Ui3lOWHZHeIQJWJ4ZB1/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HdZdjgnkiExWXywxueSn3JwE/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door dirkjesdirk op 09-06-2015 22:25 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 14:27
Zo! Pebble stuurt een nieuwe op vanwege ghostpresses op een van de knopjes! Nette actie van die gasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Zandpad schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:35:
Zo! Pebble stuurt een nieuwe op vanwege ghostpresses op een van de knopjes! Nette actie van die gasten :)
Mee eens, mijne is ook onderweg kreeg ik net te horen. Benieuwd wat de douane gaat doen....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
bing69 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:14:
[...]

Mee eens, mijne is ook onderweg kreeg ik net te horen. Benieuwd wat de douane gaat doen....
Niks. Er staat replacement unit op de verpakking en dat gaat meestal goed.

Letterlijk in de mail: 'We ship the replacement Pebble with a CN22 sticker marked as "Replacement Unit" in hopes of getting the package to you without additional duty or customs fees. However in some circumstances fees are still required to receive the package. In this case we are unfortunately unable to reimburse you for these fees'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ik heb ff contact gezocht met Pebble, maar kennelijk mag ik de oude Pebble houden. Dan houd ik in ieder geval een extra laadkabel over aan dit gedoe.

De Pebble gaat met bandje in de verkoop. Misschien kan een knutselaar er nog iets mee. Op zich doet ie het nog goed zolang het niet te warm is, is de behuizing onbeschadigd en zit er een net lederen bandje bij, dus misschien kan ik er nog iemand blij mee maken.

[ Voor 21% gewijzigd door dirkjesdirk op 16-06-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Yosecret schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:01:
Ik ben zelf erg ontevreden over de inhoudelijke kennis die Coolblue heeft van producten (komt goed naar voren in hun ontzettend subjectieve en slecht onderbouwde (video)reviews). Waarschijnlijk was die Pebble al retour gegaan ivm die artifacts. Vervolgens hebben ze die vrolijk weer te koop gezet. Gelukkig is hun support afdeling wel in orde.

M'n RMA steel blijkt nog niet eens verzonden te zijn. Ze wachten bij Pebble zelf nog op levering vanuit het distributiecentrum... ondertussen zijn we al wel een maand verder. Straks heb ik m'n Time Steel nog eerder dan m'n RMA steel.
Ja daar ben ik ook bang voor...
Ik heb de 82€ netjes weer terug gekregen, dat weer wel!
En heb een hele nieuwe van Pebble zelf voor 89€ gekocht :-)
Ben zelf erg tevreden over de Pebble en hopelijk krijg ik die Artifacts niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Die kans blijft aanwezig, aangezien het een ontwerp/productie fout is, ik verwacht dat elke 1st gen pebble(en steel) er ooit last van krijgt.
Schijnt met de pebble time pas opgelost te zijn.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Ik mag hopen van wel. En ik hoop ook dat er geen nieuw structurele designfout in de Time zit. Er komen opeens wel heel veel posts langs op reddit over Time's die niet water- en stofdicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Goed nieuws! M'n RMA Pebble Steel is aangekomen. Deze keer de simpele versie met enkel de Steel en leren band. Oude gaat zonder garantie in de verkoop voor een dumpprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Yosecret schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:54:
Goed nieuws! M'n RMA Pebble Steel is aangekomen. Deze keer de simpele versie met enkel de Steel en leren band. Oude gaat zonder garantie in de verkoop voor een dumpprijs.
De mijne is ook gisteren aangekomen, al bij al best wel snel! 6/6 was mijn eerste contact en 23/6 de nieuwe binnen. Deze staat overigens op marktplaats. Oude hou ik.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert8
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
Waar kan ik een 'adapter' kopen voor de Pebble Steel om Nato straps te kunnen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:16

crashtestdummy

Ajoeto member

robbert8 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:55:
Waar kan ik een 'adapter' kopen voor de Pebble Steel om Nato straps te kunnen plaatsen?
http://www.steelconnect.c...r-Pebble-Steel-s/1815.htm

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert8
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
Thanks! Vind ik nog wel vrij prijzig. Zouder er geen goedkopere alternatieven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

let op, er komt als je pech hebt ook nog btw en kosten van de post bij ! Kom je op 59 euro uit bijna.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:12
De Time is nu bij Coolblue te bestellen:
pricewatch: Pebble Time Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:02

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik zou bijna jaloers worden dat mijn Pebble Steel het perfect doet, als ik zo die verhalen hoor van mensen die een nieuwe opgestuurd krijgen bij problemen met schermen en knopjes... Een tijdje geleden ben ik gevallen (lompe actie) en daarbij is mijn Pebble beschadigd geraakt aan het metaal. verder is-ie gewoon nog ok. Ik kon em wel opsturen naar Coolblue, dan wilden zij er wel naar kijken, maar ja, het is natuurlijk gewoon m'n eigen schuld dus het zou hoe dan ook geld gaan kosten om het te vervangen/repareren...

Stiekem hoop ik wel dat-ie kuren gaat vertonen, zodat ik hem ook kan aanmelden bij Pebble. ik vind het heel erg jammer namelijk dat-ie nu beschadigd is, ik ben er verder super blij mee namelijk!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ik moet zeggen dat ik er ook knap weinig problemen mee heb. Ik heb de steel nu een jaar en de eerste generatie ruim 2 jaar en bij beide nog nooit last gehad van artifacts en dat soort zaken.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem 2e hands gekocht een week geleden en heb soms last van strepen, maar die gaan nu nog vanzelf weg. Kan ik er vanuit gaan dat dit probleem steeds erger wordt of hoeft dat niet altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Waarschijnlijk worden die problemen steeds erger. Neem contact op met Pebble en laat weten dat je last hebt van artifacts, stuur een paar foto's mee en ze regelen een nieuwe. Mocht er al een garantieclaim zijn gedaan op je serienummer dan zou ik ASAP contact opnemen met de verkoper en je geld terug eisen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste dagen eigenlijk geen last meer van gehad. Ik blijf het in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Hmm..
Eerste pebble had artifacts.. Via RMA nieuwe gekregen.

Deze werkt nu niet meer. Water in gekomen met zwemmen. (diepte 85cm)

Weer een RMA aanvragen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Heeft iemand ergens info over wanneer de time firmware naar de gewone Pebble komt? Worden die van de time en de originele Pebble sowieso ooit nog gelijk getrokken?

[ Voor 1% gewijzigd door dirkjesdirk op 12-07-2015 19:40 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:02

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Je bedoelt de Time Firmware Pebble OS 3.0? Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Ik meen mij te herinneren dat dat bij de introductie van de Pebble Time ook beloofd werd. Maar heb er daarna ook niets meer van vernomen.

Ik vind het ook wel apart trouwens dat er een aparte Pebble Time smartphone app is. Dat zou indirect kunnen impliceren dat de gewone Pebble nooit die nieuwe firmware krijgt :/

Edit:
Ok, scratch my last remark ;) net even snel gegoogled, volgens de laatste geruchten komt die ASAP. dit communiceerden zij begin Mei nogmaals. Geen harde beloftes dus. Ik verwacht dat die komt nadat de Time en Time Steel daadwerkelijk gereleased zijn (als in: officieel te koop).

[ Voor 36% gewijzigd door Yukkie op 12-07-2015 14:18 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:48
Vragen ze trouwens een kopie factuur als je RMA doet? Wil eentje aanschaffen via V&A of marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:48
darksnake88 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:52:
Vragen ze trouwens een kopie factuur als je RMA doet? Wil eentje aanschaffen via V&A of marktplaats
hier tweemaal een RMA gedaan met de Pebble maar op een foto van de Pebble (voorkant (met scherm problemen zowel in menu als watchface) + achterkant met duidelijk serienummer) geen andere vragen gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 13-07-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vanochtend had ik ineens wat rare strepen op het scherm, deze verdwenen na paar keer van watchface veranderen, is dit een voorteken van aankomende problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
niekvandermeer schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:42:
Vanochtend had ik ineens wat rare strepen op het scherm, deze verdwenen na paar keer van watchface veranderen, is dit een voorteken van aankomende problemen?
Jup, de al zeer veel genoemde artifacts. Tijd voor een RMA'tje ;) .

Ik merk overigens bij mijn Pebble dat de artifacts bij notifications heel erg zijn, maar als ik hem als fitness tracker tijdens het hardlopen gebruik (icm Runkeeper) dan doet hij het gewoon perfect.

Bij mij is de Pebble dan ook gedegradeerd tot hardloophulpje :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Yukkie schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:10:
Je bedoelt de Time Firmware Pebble OS 3.0? Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Ik meen mij te herinneren dat dat bij de introductie van de Pebble Time ook beloofd werd. Maar heb er daarna ook niets meer van vernomen.

Ik vind het ook wel apart trouwens dat er een aparte Pebble Time smartphone app is. Dat zou indirect kunnen impliceren dat de gewone Pebble nooit die nieuwe firmware krijgt :/

Edit:
Ok, scratch my last remark ;) net even snel gegoogled, volgens de laatste geruchten komt die ASAP. dit communiceerden zij begin Mei nogmaals. Geen harde beloftes dus. Ik verwacht dat die komt nadat de Time en Time Steel daadwerkelijk gereleased zijn (als in: officieel te koop).
In update 24 van Pebble die backers van de PT/PTS zojuist gekregen hebben staat het volgende over de update voor de Pebble / Pebble Steel:
Those with Pebble and Pebble Steel have been eager to see support for the timeline interface and other Pebble Time-related features on their watches as well. We’re committed to making sure all Pebble watches—both our newest offerings and legacy ones—get better with time.

Our goal is to update Pebble and Pebble Steel to the latest version of the operating system, including timeline and unlimited apps later this year. While we don’t have an exact timeframe to share yet, rest assured that it’s a leading priority for the software team. As always, we’ll share new developments as they happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Met een beetje mazzel is die update er dus vóór de kerst, voor de gewone Pebble's en Steels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ben benieuwd. Maar "later this year", dat klinkt alsof ze nogal een slag om de arm houden. Als ze bij Pebble een specifieke maand noemen, moet je er al wat tijd bij op tellen, dus als ze een dergelijk vaag omschreven termijn hanteren, dan kunnen we wachten tot Q2 2016

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Mooi vooruit zicht van de update.

Waar kan ik makkelijk /cheap een extra laad kabel vandaan halen?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Goedkoopste optie is via ebay, voor een euro of 2 heb je er al eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Voor iedereen die al anderhalf jaar vruchteloos wacht op de sync mogelijkheid van de tracker Misfit voor androidgebruikers: deze is er eindelijk!. Misfit installeren via de google app store en vergeet ook niet de watchapp van Misfit te updaten naar v3.0.

Er zijn inmiddels de nodige alternatieven (fitbit, Up), maar ik vind Misfit nog steeds de prettigste app die zowel fungeert als stappenteller en als sleeptracker.

[ Voor 24% gewijzigd door dirkjesdirk op 14-07-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Van de FP:
De updates naar versie 3.x van het besturingssysteem voor bezitters van de vorige Pebble en Pebble Steel laten op zich wachten. Het bedrijf belooft dat de updates nog dit jaar komen. Versie 3.1 voor de Pebble Time is inmiddels wel verschenen.
Belangrijke aanvulling daarop is dat de bestaande (originele) Pebble en Pebble steel gebruikers met de update naar de nieuwe firmware van de Pebble Time ook verlost zijn van de beperking van 8-slots voor (watch)apps en watchfaces.
Our goal is to update Pebble and Pebble Steel to the latest version of the operating system, including timeline and unlimited apps later this year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:53

amphora

Websites & Fotografie

dirkjesdirk schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:39:
Er zijn inmiddels de nodige alternatieven (fitbit, Up), maar ik vind Misfit nog steeds de prettigste app die zowel fungeert als stappenteller en als sleeptracker.
Vind Misfit als slaaptracker niet echt geschikt. Je kan niet aangeven wanneer je begint met slapen. Als je je Pebble even af doet om op te laden of je ligt gewoon even te lang stil op de bank dan denkt Misfit al dat je geslapen hebt. Als stappenteller heb ik 'm sowieso niet nodig, doet m'n iPhone zelf al prima. Maar een goede slaaptracker heb ik nog niet gevonden. Morheuz is aardig maar geen historie te zien. Pinsleep (PebSlee) is wel aardig maar zegt dat ik sliep terwijl ik klaarwakker was. Up (Jawbone) lijkt helemaal geen slaap te registreren en zo heb ik er meerdere geprobeerd en tot op heden nog niets goeds gevonden. Een goede companion app of website is een vereiste om historie te kunnen zien en nachten te kunnen vergelijken.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Vind Misfit als slaaptracker niet echt geschikt. Je kan niet aangeven wanneer je begint met slapen. Als je je Pebble even af doet om op te laden of je ligt gewoon even te lang stil op de bank dan denkt Misfit al dat je geslapen hebt.
Ik gebruik het nu al even niet meer, omdat een horloge toch altijd een beetje in de weg zit, maar in de weken dat ik het wel gebruikte vond ik Misfit nog het best in de registratie. Juist als je handmatig moet aangeven wanneer je slaapt, heb je er niet veel aan. Misfit pakte dit in mijn beleving nog het beste op.
Overigens vind ik het nut van een sleeptracker nogal beperkt. Ik weet zelf ook meestal wel dat ik te kort of slecht heb geslapen :+

[ Voor 15% gewijzigd door dirkjesdirk op 14-07-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
dirkjesdirk schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:27:
[...]

Ik gebruik het nu al even niet meer, omdat een horloge toch altijd een beetje in de weg zit, maar in de weken dat ik het wel gebruikte vond ik Misfit nog het best in de registratie. Juist als je handmatig moet aangeven wanneer je slaapt, heb je er niet veel aan. Misfit pakte dit in mijn beleving nog het beste op.
Overigens vind ik het nut van een sleeptracker nogal beperkt. Ik weet zelf ook meestal wel dat ik te kort of slecht heb geslapen :+
En dan op je werk je statistieken laten zien dat je goed slaapt (door handmatig te activeren) en ondertussen een chronisch tekort hebben en dat de koffie niet aan te slepen is. Een beetje hoe het bij mij zou gaan maar idd een sleeptracker vind ik ook nog geen nut hebben, als alle data goed gecombineerd zou kunnen worden van sporten tot eten tot slapen dan had het nut. Daarom zelf ook maar kort misfit gebruikt en al snel mee gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
Ik heb ergens vorige week een schakel uit mijn pebble steel bandje gehaald, en heb het idee dat Misfit nu veel meer stappen registreert, en ook meer slaap.. Al zou het ook aan die app kunnen liggen.

In ieder geval haal ik veel makkelijker mijn target, en lag ik gisteren al om 22:00 te slapen terwijl ik pas na 23:00 naar bed ging. Gekke is wel dat Misfit open stond doen ik naar bed ging, en er toen 0 minutes sleep stond. Toen ik echter wakker werd had ik 8,5 uur geslapen en zag ik op de app dat dat vanaf 22:00 was.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
The_Fes schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:37:
Ik heb ergens vorige week een schakel uit mijn pebble steel bandje gehaald, en heb het idee dat Misfit nu veel meer stappen registreert, en ook meer slaap.. Al zou het ook aan die app kunnen liggen.

In ieder geval haal ik veel makkelijker mijn target, en lag ik gisteren al om 22:00 te slapen terwijl ik pas na 23:00 naar bed ging. Gekke is wel dat Misfit open stond doen ik naar bed ging, en er toen 0 minutes sleep stond. Toen ik echter wakker werd had ik 8,5 uur geslapen en zag ik op de app dat dat vanaf 22:00 was.
Volgens mij heeft het meer te maken met de update naar v3.0. Ook ik heb op dit moment vreemde waarden terwijl misfit v2.2 bij mij altijd vrij accuraat was.
De sync mogelijkheden zijn daarentegen wel prima in orde. Maar dan wel graag met de juiste data 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
Ik heb onlangs een RMA gehad van mijn Pebble Steel (erg goede service van Pebble) na oplaad problemen met mijn Steel.

Echter; mijn oude Pebble is - op bizarre wijze - weer tot leven gekomen: als ik hem namelijk op de nieuwe Pebble leg (hij hoeft maar een beetje contact te maken), dan doet hij het weer :?

Heb mijn bevindingen al gedeeld met Pebble: check mijn video op Youtube (skip naar 3:05 als je mijn inleiding niet wilt zien).

Iemand hier een verklaring??? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door hgoor op 20-07-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

hgoor schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:45:
Ik heb onlangs een RMA gehad van mijn Pebble Steel (erg goede service van Pebble) na oplaad problemen met mijn Steel.

Echter; mijn oude Pebble is - op bizarre wijze - weer tot leven gekomen: als ik hem namelijk op de nieuwe Pebble leg (hij hoeft maar een beetje contact te maken), dan doet hij het weer :?

Heb mijn bevindingen al gedeeld met Pebble: check mijn video op Youtube.

[video]

iets met aarding of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
[...]

iets met aarding of zo?
Ja, maar zou je dan niet verwachten dat je iets voelt? Ook al is het maar 5volt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:04
Ik ben zelf op zoek naar sportbandjes (rubberen), maar kom alleen uit op SHANK en die zitten in de US, waardoor het al met al wel heel duur zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35

Heb mijn bevindingen al gedeeld met Pebble: check mijn video op Youtube (skip naar 3:05 als je mijn inleiding niet wilt zien).

[video]

Lijkt ook iets met aarding. Heb je de oplaadkabel al eens omgewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
jip_86 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:24:
[...]

Lijkt ook iets met aarding. Heb je de oplaadkabel al eens omgewisseld?
Omgewisseld in de zin van?

Beide kabels doen het op de nieuwe Pebble en de oude Pebble mits ik de oude maar laat "piggy back riden" op de nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

[video]

Vaak is de - met de behuizing verbonden (soort van aarding) en als bij je oude pebble de aansluiting van de - kapot is kan die dus verbonden worden via de andere pebble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
hgoor schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:39:
[...]

Omgewisseld in de zin van?

Beide kabels doen het op de nieuwe Pebble en de oude Pebble mits ik de oude maar laat "piggy back riden" op de nieuwe..
Zo als jij het zegt dus. Misschien dat het defect in de oude kabel zat. Maar dat is dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

jip_86 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:52:
[...]

Zo als jij het zegt dus. Misschien dat het defect in de oude kabel zat. Maar dat is dus niet het geval.
kan ook zijn dat 1 van de connectoren van oude pebble los is aan binnenkant en misschien toevallig de - (min) . En door aanraking met nieuwe, krijgt hij aarding.

Want.. laat oude ook op als je op de nieuwe legt en deze niet aangesloten is aan de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
mucuracat schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:59:
[...]

kan ook zijn dat 1 van de connectoren van oude pebble los is aan binnenkant en misschien toevallig de - (min) . En door aanraking met nieuwe, krijgt hij aarding.

Want.. laat oude ook op als je op de nieuwe legt en deze niet aangesloten is aan de lader?
Beide moeten aan de kabel liggen en stroom hebben. Dus mijn oude Pebble laadt niet op als de nieuwe niet aan de lader ligt. Random iets van metaal aanraken werkt dus niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Zo te zien is de negatieve pool van je laadpoortje aan de binnenkant afgebroken.

Helaas kun je de pebble niet zomaar open schroeven om het te maken (vanwege het waterdicht zijn).
Wat je wel kan doen is 1 van je laadkabeltjes "modden" zodat de negatieve pool (moet je wel even meten welke dat is) kortsluiting maakt met de stalen behuizing als je hem aansluit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
solomo schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:42:
[...]

Vaak is de - met de behuizing verbonden (soort van aarding) en als bij je oude pebble de aansluiting van de - kapot is kan die dus verbonden worden via de andere pebble.
Dus idd een soort "aarding" achtige issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tijdje terug een replacement gekregen voor mijn steel ivm artifacts. Maar de nieuwe is geen haar beter... Weer dezelfde klachten als eerst, dus ga weer om een nieuwe vragen denk ik.

Maar ipv eenzelfde steel die weer dezelfde klachten gaat geven, zou ik wel een nieuwe time willen hebben (met bijbetaling denk ik dan). Iemand dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

TripleQ schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:02:
Tijdje terug een replacement gekregen voor mijn steel ivm artifacts. Maar de nieuwe is geen haar beter... Weer dezelfde klachten als eerst, dus ga weer om een nieuwe vragen denk ik.

Maar ipv eenzelfde steel die weer dezelfde klachten gaat geven, zou ik wel een nieuwe time willen hebben (met bijbetaling denk ik dan). Iemand dat al geprobeerd?
Eerste pebble (grijze) had artifacts. Nieuwe gekregen. (grijze)
De 2de kreeg water binnen en reanimatie is niet gelukt. Weer RMA.
Kreeg melding dat de grijze kleur niet meer leverbaar was en of ik een andere kleur kon kiezen. Niet gevraagd of het ook ander model mocht. Was al blij dat ik het nog steeds vervangen wordt na bijna 3 jaar.

Heb gekozen voor artic white :) En onder tussen ook wachten op PTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
mucuracat schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:53:
[...]

Eerste pebble (grijze) had artifacts. Nieuwe gekregen. (grijze)
De 2de kreeg water binnen en reanimatie is niet gelukt. Weer RMA.
Kreeg melding dat de grijze kleur niet meer leverbaar was en of ik een andere kleur kon kiezen. Niet gevraagd of het ook ander model mocht. Was al blij dat ik het nog steeds vervangen wordt na bijna 3 jaar.

Heb gekozen voor artic white :) En onder tussen ook wachten op PTS.
Volgens mij blijven ze ook coulant met de Pebble vanwege dat het een hardwarefout is. Mijn Pebble begint alweer artifacts te krijgen (net in maart weer RMA gehad) maar hoop dat hij het blijft volhouden tot ook mijn PTS komt (het moment lijkt dichterbij te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:26:
[...]

Volgens mij blijven ze ook coulant met de Pebble vanwege dat het een hardwarefout is. Mijn Pebble begint alweer artifacts te krijgen (net in maart weer RMA gehad) maar hoop dat hij het blijft volhouden tot ook mijn PTS komt (het moment lijkt dichterbij te komen)
Eerst pebble (kickstarter edition) had geen schroefjes om open te maken.
RMA versie die ik kreeg had wel schroefjes en kun je makkelijk openen.
Artifacts kwam door slecht contact had ik her en der gelezen en op te lossen was door papier of zo tussen te zetten. Misschien even opzoeken en heb je toch nog een goed werkend pebbletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
mucuracat schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:09:
[...]

Eerst pebble (kickstarter edition) had geen schroefjes om open te maken.
RMA versie die ik kreeg had wel schroefjes en kun je makkelijk openen.
Artifacts kwam door slecht contact had ik her en der gelezen en op te lossen was door papier of zo tussen te zetten. Misschien even opzoeken en heb je toch nog een goed werkend pebbletje :)
Had ik gelezen inderdaad maar vanwege dat het toch wat compacter is en ik twee linkerhanden heb wat techniek betreft nog van afgezien maar misschien maar eens proberen inderdaad. Het is nog in een begin stadium maar van eerdere ervaringen weet ik dat het zeer snel kan verergeren. Twijfel of ik nog een RMA ga aanmaken bij Pebble ervoor.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:53

amphora

Websites & Fotografie

Net dit bandje voor m'n oude pebble besteld. Milanese loop look :-)
Ben benieuwd, voor die prijs...

http://www.ebay.nl/itm/St...07908833?var=670452520108

Afbeeldingslocatie: http://www.channypicture.com/pic/UploadFile/P0/SKU121512/F516437323C9639B3657D293CC669AD273567DC643D23626339CD229CB9B539D43CAC8467DCC260313F573.jpg

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:10
Ik heb een tijdje geleden een pebble gekocht op marktplaats, maar nu zie ik zo nu en dan kleine streepjes in het scherm verschijnen(artifacts). Ik begrijp dat Pebble in dit geval zonder problemen een nieuwe opstuurt, omdat dit een productiefout betreft. Weet iemand hoe dit zit na de garantie periode van 1 jaar? Ik kan me voorstellen dat ze dit defect dan alsnog repareren, aangezien het eigenlijk hun fout is, maar ik kon het zo snel niet vinden.
Ik vraag het hier omdat ik als het probleem erger word pas contact op ga nemen met pebble, het is nu nog maar erg sporadisch, en ervaring leert mij dat je beter pas garantie kan aanvragen als je er zeker van bent dat het bedrijf absoluut geen moeite gat hebben met het vinden van je probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door pimjai op 20-08-2015 15:15 ]

• mucuracat

mucuracat

YES

pimjai schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:25:
Ik heb een tijdje geleden een pebble gekocht op marktplaats, maar nu zie ik zo nu en dan kleine streepjes in het scherm verschijnen(artifacts). Ik begrijp dat Pebble in dit geval zonder problemen een nieuwe opstuurt, omdat dit een productiefout betreft. Weet iemand hoe dit zit na de garantie periode van 1 jaar? Ik kan me voorstellen dat ze dit defect dan alsnog repareren, aangezien het eigenlijk hun fout is, maar ik kon het zo snel niet vinden.
Ik vraag het hier omdat ik als het probleem erger word pas contact op ga nemen met pebble, het is nu nog maar erg sporadisch, en ervaring leert mij dat je beter pas garantie kan aanvragen als je er zeker van bent dat het bedrijf absoluut geen moeite gat hebben met het vinden van je probleem.
Eeeehh... alleen als de vorige eigenaar geen nieuwe aangevraagd heeft ivm deze 'defect' met de serie nummer die je nu hebt..

Als je een versie hebt waar de achterkant met schroefjes vast zit, dan zou je het open kunnen maken en een stukje papier kunnen proppen. Er zijn beschrijvingen op internet.

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:10
mucuracat schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:21:
[...]
Eeeehh... alleen als de vorige eigenaar geen nieuwe aangevraagd heeft ivm deze 'defect' met de serie nummer die je nu hebt..
Oke, dat begrijp ik. Die persoon deed hem toen weg wegens de aanschaf van een moto360, dus ik ga ervan uit dat er niet eerder garantie is aangevraagd. Goed om te weten dat ik me geen zorgen hoef te maken om de garantieperiode in elk geval.
Als je een versie hebt waar de achterkant met schroefjes vast zit, dan zou je het open kunnen maken en een stukje papier kunnen proppen. Er zijn beschrijvingen op internet.
Geen schroefjes helaas, maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:18
Ik heb sind kort een Pebble Steel (geen Time) en ben nog een beetje aan het uitvogelen wat er allemaal mogelijk is.
Maar is het ook mogelijk om eventueel het contrast of de helderheid op te schroeven? Heb wel gelezen dat het bij de Time mogelijk zou zijn en dat het ook in de firmware van de Pebble Steel zou komen maar dat zou over een paar maanden zijn. Kan de website zo snel niet meer vinden.
Is er misschien een app die dit zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:16

crashtestdummy

Ajoeto member

mike123 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:37:
Ik heb sind kort een Pebble Steel (geen Time) en ben nog een beetje aan het uitvogelen wat er allemaal mogelijk is.
Maar is het ook mogelijk om eventueel het contrast of de helderheid op te schroeven? Heb wel gelezen dat het bij de Time mogelijk zou zijn en dat het ook in de firmware van de Pebble Steel zou komen maar dat zou over een paar maanden zijn. Kan de website zo snel niet meer vinden.
Nee, dat is niet mogelijk

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
mike123 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:37:
Dit kan zodra ze de Time software naar de oude Pebble/Steel brengen en de hardware dit dan ook kan ondersteunen. Voor de PT/PTS is dit nu wel mogelijk. (kleine uitbreiding op de nee hierboven :9 )

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 25-08-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
lubbertkramer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:18:
[...]

Dit kan zodra ze de Time software naar de oude Pebble/Steel brengen en de hardware dit dan ook kan ondersteunen. Voor de PT/PTS is dit nu wel mogelijk. (kleine uitbreiding op de nee hierboven :9 )
Beiden bedankt voor de reactie.
Nog even wachten dus of het er aan komt. Ik merk het wel. Verder bevalt het horloge prima.
Alleen heb ik soms last dat als de verbinding word verbroken deze niet altijd weer vanzelf hersteld. Of het duurt een half uur als je het zelf niet probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Gisteren weer aan het spelen geweest met mijn Pebble steel en heb Pebble Tasker erop gezet en Tasker op mijn telefoon geinstalleerd.
Na een beetje spelen kan ik nu via de Pebble mijn verlichting schakelen in huis en de verwarming aan zetten op bv 21 graden, dit in samenwerking met de Homewizard.
Erg leuk "speelgoed" om het maar even oneerbiedig te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Pebble heeft een sneak peek online gezet voor de aankomende timeline update later dit jaar voor de Pebble / Pebble Steel

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 09-09-2015 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 22:05

St@m

@ Your Service

De update komt dus echt, dat is mooi :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• dirkjesdirk
lubbertkramer schreef op woensdag 09 september 2015 @ 07:56:
Pebble heeft een sneak peek online gezet voor de aankomende timeline update later dit jaar voor de Pebble / Pebble Steel

[video]
Ah mooi. Ik was al een beetje bang dat ze de oude pebble waren vergeten. Al tijden geen FW update gehad, terwijl je ziet dat aan de Time firmware steeds weer lekkere extra features worden toegevoegd.

Ik ben benieuwd of alleen de Timeline naar de gewone pebble komt of ook een aantal van de nieuwe features van de Time firmware.
In ieder geval zit daar wel deunlimited app optie bijj, en dat is wel heel prettig.

Qua release date kan ik nog niet meer vinden dan: Timeline for Pebble and Pebble Steel is coming this year. Take a peek at how things are going (https://twitter.com/pebble)

[ Voor 20% gewijzigd door dirkjesdirk op 10-09-2015 11:34 ]

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Ben ik nou de enige die zoiets heeft van, meh hoeft voor mij niet zo nodig. Mijn Pebble is bijna 2 jaar oud en nog steeds mijn dagelijkse maatje.

Doet precies wat het moet doen en zit eigenlijk totaal niet te wachten op een compleet ander OS...

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
Ik zit er wel op te wachten, al is het maar omdat het weer wat nieuws is om mee te spelen en te proberen.
Het zou wel mooi zijn als ze je de keuze zouden bieden tussen de oude en de nieuwe OS. (dat in ieder geval de oude OS nog kan connecten met je smartphone, misschien met een speciale app daarvoor).

Het tofste zou zijn om een soort Classic functie in de nieuwe firmware te hebben zitten, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.

• Rupie
dirkjesdirk schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:29:
[...]

Ah mooi. Ik was al een beetje bang dat ze de oude pebble waren vergeten. Al tijden geen FW update gehad, terwijl je ziet dat aan de Time firmware steeds weer lekkere extra features worden toegevoegd.
Ik had precies hetzelfde gevoel laatst, ik bedacht mij ook ineens dat het heel lang geleden is dat er een update is geweest. Positieve er aan is natuurlijk ook dat ik al die tijd dus blijkbaar niets tegen ben gekomen wat dusdanig vervelend was dat ik echt op een update zat te wachten.

Wat mij betreft mag de update wel komen, ik ben heel benieuwd of time echt een toevoeging is. Of dat je in de praktijk niet heel veel verschil gaat merken ten opzichte van de huidige versie. Want aan het einde van de rit gebruik ik al praktisch 2 jaar dezelfde watchface en heb ik ook al in geen tijden andere app's er op gezet.

• dirkjesdirk
Rupie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:10:
[...]

Ik had precies hetzelfde gevoel laatst, ik bedacht mij ook ineens dat het heel lang geleden is dat er een update is geweest. Positieve er aan is natuurlijk ook dat ik al die tijd dus blijkbaar niets tegen ben gekomen wat dusdanig vervelend was dat ik echt op een update zat te wachten.

Wat mij betreft mag de update wel komen, ik ben heel benieuwd of time echt een toevoeging is. Of dat je in de praktijk niet heel veel verschil gaat merken ten opzichte van de huidige versie. Want aan het einde van de rit gebruik ik al praktisch 2 jaar dezelfde watchface en heb ik ook al in geen tijden andere app's er op gezet.
Het bewijst wel dat de oude Pebble niet zozeer een gadget (meer) is maar gewoon een goed product is wat nuttig gebruikt wordt en kennelijk voldoet. En dat is zonder meer een compliment.

• Rupie
Eens. Al blijf ik dus benieuwd of het met de time interface nog beter gaan worden. In de zin dat ik meer functionaliteiten ga gebruiken dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
Er is een paar dagen geleden een countdown timer op de officiele website verschenen.

Zouden we over 2 dagen de time-firmware voor de orginele pebble krijgen?

Het is een stuk minder opvallende countdown dan de vorige keer, en toen waren het alleen maar nieuwe kleurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
MaffeMaarten schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:55:
Er is een paar dagen geleden een countdown timer op de officiele website verschenen.

Het is een stuk minder opvallende countdown dan de vorige keer, en toen waren het alleen maar nieuwe kleurtjes.
Dat denk ik niet. Na de youtube video eerder deze maand is het officiele statement hierover "Timeline for Pebble and Pebble Steel is coming this year." De video was duidelijk een warmhouder en ik verwacht deze firmware niet eerder dan ergens in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Sinds de iOS 9 update heb ik nu geregeld dat mijn Pebble Steel in recovery-modus schiet, ook na factory reset en het afhouden van apps en watchfaces. Nu maar even BT-verbinding uithouden om te zien of er een verband is te vinden. Heeft iemand dit ook gemerkt of moet ik het zoeken bij de Pebble zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Sgreehder schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:40:
Sinds de iOS 9 update heb ik nu geregeld dat mijn Pebble Steel in recovery-modus schiet, ook na factory reset en het afhouden van apps en watchfaces. Nu maar even BT-verbinding uithouden om te zien of er een verband is te vinden. Heeft iemand dit ook gemerkt of moet ik het zoeken bij de Pebble zelf?
Denk dat je dat pas kan zeggen nadat je weet of het blijft voorkomen zonder BT verbinding.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

iemand een link waar ik op korte termijn een pebble steel laadkabel kan fixen voor een normale prijs?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• jip_86
Geckoo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:11:
iemand een link waar ik op korte termijn een pebble steel laadkabel kan fixen voor een normale prijs?
Pebble zelf? Zie hem daar voor 20 euro en 3-5 werkdagen levertijd staan. Een dag kan ook, maar dan betaal je 15 euro extra. Dan kan je hem net zo goed bij coolblue bestellen.

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
MaffeMaarten schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:55:

Er gaan ook geruchten (onder andere Mirjam Joire, ex pebble) over een Pebble met een rond beeldscherm. Maar goed we zullen het vanavond weten :)

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Pebble Technology (ronde Pebble)

Met dank aan Amazon, dus zal rond zevenen op kickstarter staan voor de geïnteresseerden.

Eerste wat opvalt is de verminderde batterijduur t.o.v. oudere modellen (2 ten opzichte van 7 dagen), maar ze zeggen (en het ziet er ook zo uit) dat het de dunste smartwatch op de markt is/wordt.

Zwarte versie is met 20mm band en zilveren versie is met 14mm band.

Edit: Amazon links doen het niet meer, hier wat screenshots uit een ander topic

http://imgur.com/a/IsM48

[ Voor 66% gewijzigd door acst op 23-09-2015 17:09 ]

• jip_86
acst schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:30:
Pebble Technology (ronde Pebble)

Met dank aan Amazon, dus zal rond zevenen op kickstarter staan voor de geïnteresseerden.
Links doen het al niet meer, en niemand heeft ook een screencap.

Hoop echt dat het niet waar is. Duizenden (voornamelijk) klaagcomments op kickstarter en als dan praktisch iedereen zijn Pebble heeft na een excuusupdate nog even als finale trap na een ronde Pebble er uit gooien.

edit: hier wel een link: noobgrinder in "[Pebble Time] Ervaringen & Discussie"
Iets langer er over nadenkend, verklaard het wel het loze stuk scherm wat ze niet gebruiken. Als je er een ronde lijn om de hoeken van het vierkant trekt kun je prima een cirkel maken met de ongebruikte pixels.

[ Voor 23% gewijzigd door jip_86 op 23-09-2015 17:05 ]

• dirkjesdirk
Nou, ik ben nog niet onder de indruk. 2 dagen batterijtijd, en wat krijg je er voor terug? Een rond scherm, 'spash resistant' en verder qua functionaliteit een gewone Pebble.
Vooral die magere batterijtijd valt mij tegen. Dat zal dan wel samenhangen met het gewenste (lage) gewicht, maar Pebble komt zo wel veel dichter in de buurt van alle andere smartwatches zoals de moto360.

[ Voor 26% gewijzigd door dirkjesdirk op 23-09-2015 17:13 ]

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
dirkjesdirk schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:11:
Nou, ik ben nog niet onder de indruk. 2 dagen batterijtijd, en wat krijg je er voor terug? Een rond scherm, 'spash resistant' en verder qua functionaliteit een gewone Pebble.
Vooral die magere batterijtijd valt mij tegen. Dat zal dan wel samenhangen met het gewenste (lage) gewicht, maar Pebble komt zo wel veel dichter in de buurt van alle andere smartwatches zoals de moto360.
Zeer dun is voor mij een pluspunt als ik de foto's zie dan is die zelfs voor een normaal horloge aan de dunne kant. Dit wordt dus een smartwatch met echt normale horlogeafmetingen (42mm diameter met een dikte van minder dan een cm.

[ Voor 15% gewijzigd door acst op 23-09-2015 17:20 ]

• Druss
Mijn eerste indruk "Pebble goes mainstream"..

Jammer, met de Time deden ze al wat concessies wat betreft ontwerp. Hij lijkt al wat meer op de iwatch. Wat mij aantrok in de OP en de PS was het aparte eigenwijze ontwerp, dat het ook gewoon van smaak moet hebben. De een vindt het mooi de ander niet. Als dit inderdaad uitkomt lijkt het haast wel of Pebble zich verplicht voelt zich met de Moto360 en de iwatch te hebben willen concurreren. En daarvoor geven ze ook nog toe aan alle tekortkomingen (met name batterijtijd) die de "concurrenten" ook hebben.. Schoenmaker had u toch gewoon bij uw leest gehouden.

Hoop diep van binnen dat de afbeeldingen een hoaxje zijn, maar ze lijken me genuine..

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
Druss schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:35:
Mijn eerste indruk "Pebble goes mainstream"..
Hoop diep van binnen dat de afbeeldingen een hoaxje zijn, maar ze lijken me genuine..
Tsja, Apple maakt een veel duurder horloge. Dat hooguit een dag op een lading werkt. En ze zijn in 1 klap de grootste fabrikant in de markt.

Maar hij staat ook nog niet op de website. Dus wie weet is het echt een hoax.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Gisteren vroeg mijn vriendin waarom er niet echt smartwatches voor vrouwen zijn, tuurlijk er is de moto360 maar die is toch wat lomp/dik. Ze ziet vandaag de Pebble Round en is meteen verkocht.
Pagina: 1 ... 31 ... 33 Laatste

Let op:
Berichten over andere smartwatches mogen in:
- Pebble Time / Pebble Time Steel / Pebble Time Round: [Pebble Time (Steel) / Time Round] Ervaringen & Discussie
- Pebble 2 / Pebble Time 2 / Pebble 2 SE: [Pebble (Time) 2 / 2 SE] Ervaringen & Discussie

Berichten over de levertijd kan in ~~~[Pebble E-Paper Watch] Levertijden & Prijzen.

Pebble is recentelijk overgenomen door FitBit. Discussie en gevolgen betreft deze overname hoort in: Fitbit neemt Pebble over - toekomstperspectief?.