Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 22:47
CoachKoos schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:49:
[...]

Ik las op 1 site dat alles gewoon gemaakt gemaakt en uitgeleverd gaat worden. Op zich logisch, ontwikkelen kost geld wat verkopen weer meer dan goed moet maken. Alleen de vraag hoever de Core al in ontwikkeling is... Ik wacht de definitieve berichten maar geduldig af.

Mooi van de TYLT trouwens! Las ook veel klachten, maar iemand op FB had ook al snel een refund.

Nu vragen ook veel mensen in de comments om een refund...ipv de juiste manier via een bericht 8)7 . Ik heb tijdje geleden ook een vraag gesteld via een bericht en kreeg bijna gelijk antwoord.
Het zal mij benieuwen. Vergeet niet dat het geld van de kickstarters al binnen is, dus het uitleveren van deze Time2 en Core producten kost alleen maar geld. Als het Fitbit enkel om de tech te doen is, hebben zij geen enkel belang om uit te leveren of de verplichtingen van Pebble na te komen.
Dit artikeltje stemt mij iig niet optimistich: http://www.theverge.com/2...earables-market-reasoning

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-07 15:53
dirkjesdirk schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:57:
[...]

Het zal mij benieuwen. Vergeet niet dat het geld van de kickstarters al binnen is, dus het uitleveren van deze Time2 en Core producten kost alleen maar geld. Als het Fitbit enkel om de tech te doen is, hebben zij geen enkel belang om uit te leveren of de verplichtingen van Pebble na te komen.
Dit artikeltje stemt mij iig niet optimistich: http://www.theverge.com/2...earables-market-reasoning
Volgens mij is er toch wel een soort leverplicht bij KS? Of ze gaan failliet of ze moeten het geld terug geven... Kan me niet voorstellen dat ze gaan of mogen zeggen "Bedankt voor het geld, wij zijn overgenomen dus tot ziens!".

Bovendien de vraag wanneer de daadwerkelijke overname plaats vindt. Het is niet van de ene op de andere dag einde van Pebble...

Wel benieuwd wanneer er duidelijkheid komt... Vooral over de Time 2 maar ook over de eventuele overname!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 12:51
CoachKoos schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:49:
[...]

Mooi van de TYLT trouwens! Las ook veel klachten, maar iemand op FB had ook al snel een refund.

Nu vragen ook veel mensen in de comments om een refund...ipv de juiste manier via een bericht 8)7 . Ik heb tijdje geleden ook een vraag gesteld via een bericht en kreeg bijna gelijk antwoord.
Ik denk dat ik weet waarom de comments een vertekenend beeld geven: zodra je een refund hebt ontvangen, maak je geen deel meer uit van de campaign en kan je bijgevolg geen comments meer plaatsen. :D
Dus men kan niet bevestigen aan anderen dat men een refund heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ik ben er toch even ingedoken >:)

Zo staat het in de voorwaarden van Kickstarter met de "Creators":
If a creator is unable to complete their project and fulfill rewards, they’ve failed to live up to the basic obligations of this agreement. To right this, they must make every reasonable effort to find another way of bringing the project to the best possible conclusion for backers. A creator in this position has only remedied the situation and met their obligations to backers if:
  • they post an update that explains what work has been done, how funds were used, and what prevents them from finishing the project as planned;
  • they work diligently and in good faith to bring the project to the best possible conclusion in a timeframe that’s communicated to backers;
  • they’re able to demonstrate that they’ve used funds appropriately and made every reasonable effort to complete the project as promised;
  • they’ve been honest, and have made no material misrepresentations in their communication to backers; and
  • they offer to return any remaining funds to backers who have not received their reward (in proportion to the amounts pledged), or else explain how those funds will be used to complete the project in some alternate form.
The creator is solely responsible for fulfilling the promises made in their project. If they’re unable to satisfy the terms of this agreement, they may be subject to legal action by backers.
Mochten ze het product niet kunnen leveren, dan moeten ze daar uitleg over geven en eventueel vervolgstappen of (gedeeltelijk) geld teruggeven.

Overname door een derde partij is naar ik aanneem geen goede reden. Als ze niet leveren mogen de backers juridische stappen ondernemen... Zal niet meevallen met 66.000 backers uit heel de wereld, maar toch :P

Bij punt 4:
https://www.kickstarter.c...aq-basics_creatorproblems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:01
Ik denk dat het probleem van niet leveren niet eens aan de orde zal zijn, maar meer de verdere ondersteuning. Een product op de markt brengen wat na een paar maanden beperkt(er) zal zijn, dat zal het grote euvel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
me_mrtn schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:35:
Ik denk dat het probleem van niet leveren niet eens aan de orde zal zijn, maar meer de verdere ondersteuning. Een product op de markt brengen wat na een paar maanden beperkt(er) zal zijn, dat zal het grote euvel zijn.
Alleen sommige mensen denken dat Pebble gelijk ophoudt te bestaan en dat de Time 2 en Core niet meer geleverd gaan worden...

Vind het altijd wel apart dat mensen op basis van 1 nieuwsbericht, wat vervolgens verspreid wordt, een refund willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:13

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

CoachKoos schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:50:
[...]

Alleen sommige mensen denken dat Pebble gelijk ophoudt te bestaan en dat de Time 2 en Core niet meer geleverd gaan worden...

Vind het altijd wel apart dat mensen op basis van 1 nieuwsbericht, wat vervolgens verspreid wordt, een refund willen...
Ik zou ook een refund vragen.
Het zijn misschien geruchten, maar ik zou niet met een nieuwe Pebble willen zitten waar geen updates meer voor komen.
Dan kan je beter afwachten wat er gaat gebeuren en eventueel later één bestellen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:00

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Als enthousiaste maar nu wat bezorgde PT2 backer: in hoeverre zijn updates echt noodzakelijk?

Ik snap dat het mogelijk een teleurstelling is als bijv het gebruik van de hartslag sensor niet verder doorontwikkeld/geperfectioneerd wordt. Maar is voor een nieuwe smartwatch gebruiker de huidige functionaliteit niet al volwassen en uitgebreid genoeg om er van alles mee te doen en ontdekken?

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-07 15:19
Twee Dee schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:55:
Als enthousiaste maar nu wat bezorgde PT2 backer: in hoeverre zijn updates echt noodzakelijk?

Ik snap dat het mogelijk een teleurstelling is als bijv het gebruik van de hartslag sensor niet verder doorontwikkeld/geperfectioneerd wordt. Maar is voor een nieuwe smartwatch gebruiker de huidige functionaliteit niet al volwassen en uitgebreid genoeg om er van alles mee te doen en ontdekken?
Gaat vooral om de ondersteuning met nieuwe versies van je smartphone-software natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
noobgrinder schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:30:
[...]

Ik zou ook een refund vragen.
Het zijn misschien geruchten, maar ik zou niet met een nieuwe Pebble willen zitten waar geen updates meer voor komen.
Dan kan je beter afwachten wat er gaat gebeuren en eventueel later één bestellen vind ik.
Je gaat er nu al vanuit dat er geen updates komen.

Je kan een refund vragen tot het moment van de daadwerkelijke verscheping van je horloge. Je kan het zelfs direct terugsturen en dan krijg je ook je geld terug. Bovendien, Pebble gaat niet opeens de Time 2 verschepen. Dat kondigen ze vooraf aan met een update. En met deze geruchten zullen ze dat al helemaal moeten doen...ze hebben ook nog wat meer uit te leggen ws.

Het is al eerder gezegd, als je zekerheid wil rondom een product moet je dat niet via KS doen, maar wachten tot het in de winkel ligt... Ook dit is een van de risico's van KS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:13

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

CoachKoos schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:58:
[...]

Je gaat er nu al vanuit dat er geen updates komen.

Je kan een refund vragen tot het moment van de daadwerkelijke verscheping van je horloge. Je kan het zelfs direct terugsturen en dan krijg je ook je geld terug. Bovendien, Pebble gaat niet opeens de Time 2 verschepen. Dat kondigen ze vooraf aan met een update. En met deze geruchten zullen ze dat al helemaal moeten doen...ze hebben ook nog wat meer uit te leggen ws.

Het is al eerder gezegd, als je zekerheid wil rondom een product moet je dat niet via KS doen, maar wachten tot het in de winkel ligt... Ook dit is een van de risico's van KS.
Ik heb zelf niet gebacked, maar niemand had toch verwacht dat nu in een keer het hele bedrijf wordt verkocht.
En zolang ze zelf niet met een verhaal komen kan je ook niet verwachten dat de backers er maar vanuit moeten gaan dat het allemaal wel goed komt.
Er is al zoveel fout gegaan in de jaren dat Pebble bestaat, waarom zou het nu wel goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
noobgrinder schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:17:
[...]

Ik heb zelf niet gebacked, maar niemand had toch verwacht dat nu in een keer het hele bedrijf wordt verkocht.
En zolang ze zelf niet met een verhaal komen kan je ook niet verwachten dat de backers er maar vanuit moeten gaan dat het allemaal wel goed komt.
Er is al zoveel fout gegaan in de jaren dat Pebble bestaat, waarom zou het nu wel goed gaan?
Er zijn wel meer bedrijven verkocht tijdens het KS traject, ook met het doel (alleen) de kennis over te nemen.

Je hoeft er niet vanuit te gaan dat het goed komt, maar ook niet dat het fout gaat. Mensen ondernemen nu stappen op basis van een gerucht. Terwijl niets zeker is en het kan alle kanten opgaan...

En zoveel fout gegaan zie ik niet helemaal. Ok,ze lopen vertraging op. Ik back nog 2 (Pebble gerelateerde) producten op KS en die lopen ook uit...een zelfs een half jaar. Zoals gezegd, dat is KS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Nou...dit zou de status zijn volgens Reddit:
Short Update
u/pebble-rahul35m
On behalf of Pebble we apologize for the lack of communication between us and the many customers who relied on us for information and support. We will have a full update on Kickstarter next week on more information.

To keep you no longer in the dark we will provide simple information. We are going to be bought by fitbit. The reason is due to fund issues. We simply do not have enough money to fulfill all Pebble Time 2 and Pebble Round Polished orders. The Pebble 2 took more funds than we first imagined by almost double.

Fitbit is the right choice to keep Pebble and our ideas going. The Pebble Time 2 and Pebble Round Polished are on hold until further notice. This is not the end of these devices, at least not yet. The fait of these devices will be up to Fitbit and their company.

Thank you for the support over the years and don't give up hope. We assure you our ideas will live on.

~ Team Pebble
https://m.reddit.com/r/pebble/comments/5gbeco/short_update/

En van Twitter:
38 days since @Kickstarter Update 16 means tons to catch up on. Have a restful weekend while we make 17 comprehensive, answering all ?s ❤
https://mobile.twitter.com/Pebble/status/805139594119380992

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 14:48
Kun je überhaupt nog via KS een refund aanvragen? Zo ja, wat zijn de stappen?

Als ik het hele bedrag kwijt zou zijn omdat ze straks worden overgenomen door een multinational, dan zou dat toch echt voelen als diefstal. Met de nadruk op voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
outlandos schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:32:
Kun je überhaupt nog via KS een refund aanvragen? Zo ja, wat zijn de stappen?

Als ik het hele bedrag kwijt zou zijn omdat ze straks worden overgenomen door een multinational, dan zou dat toch echt voelen als diefstal. Met de nadruk op voelen.
Volgens de KS van Pebble kan je een refund vragen tot het moment van verscheping, dus het anwoord is ja!

Maar het bericht van Reddit is nep... PAL heeft bericht gekregen van Pebble dat de Time 2 er gaat komen, is zelf al geproduceerd of zit in de pipeline om te worden geproduceerd. Volgens hun eigen Twitter komen ze deze week met het antwoord op alle vragen.

https://www.kickstarter.c...-strap-for-pebbl/comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 14:48

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:38

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Kickstarter Backers krijgen wel hun geld terug. Dat is fijn.

https://blog.getpebble.com/2016/12/07/fitbit

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:38
Blij dat ik er geen heb gekocht uiteindelijk. Vraag me toch af hoe ze dit zo slecht hebben kunnen inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:00

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Vind dit toch wel heel erg jammer. Ik verwacht namelijk niet dat Fitbit dezelfde doelgroep gaat aanspreken met soortgelijke producten in dezelfde prijsrange.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:22

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

barrymossel schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:39:
Blij dat ik er geen heb gekocht uiteindelijk. Vraag me toch af hoe ze dit zo slecht hebben kunnen inschatten.
Ohw daar zijn heel veel redenen voor. Er is een reden geweest dat ze voor elke launch een nieuwe kickstarter hebben moeten doen min of meer en het niet via investeringen hebben kunnen doen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:38
Touchdomex schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:50:
[...]

Ohw daar zijn heel veel redenen voor. Er is een reden geweest dat ze voor elke launch een nieuwe kickstarter hebben moeten doen min of meer en het niet via investeringen hebben kunnen doen.
Ik bedoel meer dat ze na de eerste Kickstarter wisten waar ze mee te maken zouden krijgen. Voor de tweede Kickstarter wisten ze dus ook hoe ze moesten begroten. Tijdens de twee Kickstarter konden ze redelijk de potentie inschatten. Zonder al teveel tegenslagen (als in gigantische problemen) moeten ze toch gewoon ervoor kunnen zorgen niet faliekant nat te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
barrymossel schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:04:

Ik bedoel meer dat ze na de eerste Kickstarter wisten waar ze mee te maken zouden krijgen. Voor de tweede Kickstarter wisten ze dus ook hoe ze moesten begroten. Tijdens de twee Kickstarter konden ze redelijk de potentie inschatten. Zonder al teveel tegenslagen (als in gigantische problemen) moeten ze toch gewoon ervoor kunnen zorgen niet faliekant nat te gaan?
Eens! Ze zijn veteranen in kickstarter, kennen valkuilen van in productie brengen en hebben een klantengroep. Ze hebben dit al 2 keer eerder gedaan. Ze kunnen budgetteren wat ze nodig hebben om te ontwikkelen en produceren. En toch moeten ze al na 1 van de 3 producten geleverd te hebben de stekker eruit trekken?!

Blijkbaar zit hun hele businessmodel niet goed in elkaar. Ze hebben al 25% personeel moeten ontslaan. Ze kregen het product smartwatch niet rendabel! En dan toch die 3de keer KS.

Opvallend was ook de stilte rondom Time 2 in de updates... Dit was dus al langer in wording denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Om de discussie met betrekking tot de overname niet uit te spreiden over 3 verschillende topics, graag de discussie en gevolgen van de overname bespreken in: Fitbit neemt Pebble over - toekomstperspectief?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:51

mucuracat

YES

Dus dit topic is dead?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgaro
Idd...
Straks even langsgaan bij de begrafenisondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Nee hoor, als het maar over de Pebble Time (Steel) of Round gaat. Maar er waren 3 topics over de diverse modellen en daar ging het alle 3 over het einde van Pebble....

Dat is centraal in 1 topic, maar als je wat over Pebble hebt, ga je gang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Berichten met betrekking tot de refund van je Pebble (Time) 2 / 2 SE horen hier niet thuis, aangezien dit topic gaat over de Time (Steel) / Time Round. Berichten over de refund mogen dus in [Pebble (Time) 2 / 2 SE] Levertijd & Prijzen.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:01
Ik heb, ondanks de recente berichtgeving, toch maar besloten om mijn Pebble in de verkoop te doen. Het geld van de Kickstarter is teruggestort en daarom heb ik besloten om voor de Apple Watch te gaan. Niet uit onvrede over Pebble, maar ik zit ook in een compleet Apple ecosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mocht je (toch) nog een PTS willen, ibood heeft de rode vandaag voor 79,95 incl verzenden:
http://www.ibood.com/nl/n...letter&utm_campaign=NL_01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 13:46
dragon2 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:47:
Mocht je (toch) nog een PTS willen, ibood heeft de rode vandaag voor 79,95 incl verzenden:
http://www.ibood.com/nl/n...letter&utm_campaign=NL_01
Garantie: 2 jaar
Wat een misleiding... Of gaan zij je geld teruggeven als hij kapot gaat binnen die 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Bartske schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:07:
[...]

[...]

Wat een misleiding... Of gaan zij je geld teruggeven als hij kapot gaat binnen die 2 jaar?
Dat is meestal zo bij ibood; die hebben zelf geen voorraad normaal gesproken. Dus op zich niet zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Jammer dat het de rood/gouden is(was), die vind ik niet mooi. Omdat mijn Pebble Steel een beetje op is, zat ik erg uit te kijken naar mijn gebackte PT2. Nu hoop ik op een aanbieding met een zilveren of zwarte Pebble Time Steel.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55

Mx. Alba

hen/die/zij

Jammer dat Pebble zo ten onder gaat inderdaad. Ze hadden een leuk product!

En inderdaad kan iBood gewoon 2 jaar garantie bieden. Sterker nog, ze zijn verplicht om 2 jaar garantie te bieden. Alleen houdt bij iBood de garantie eigenlijk altijd in dat je het aankoopbedrag terug krijgt. Dat is gewoon een correcte, wettelijke optie.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:47

4POX

Everybody is wired

De laatste dagen zegt de app opeens dat ik een nieuwe Pebble heb. De Pebble time is daarmee gereset. Dit gebeurt vaak als de iPhone aan de lader hangt.

Vanavond voor de derde keer. Nu is het geen incident meer.

Wat er gebeurt. De telefoon zegt opeens dat ik een nieuwe Pebble kan instellen. Het horloge is zomaar uit het niets gereset. Hij laat de standaard watchface zien en alle apps zijn weg. Het normaal laten werken is vaak een irritant klusje. Je moet de telefoon verwijdern bij bluetooth verbindingen en dan opnieuw instellen. Maar soms is het zelf zo dat je de telefoon echt moet resetten om weer aan de praat te krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door 4POX op 28-12-2016 01:55 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
4POX schreef op woensdag 28 december 2016 @ 01:27:
De laatste dagen zegt de app opeens dat ik een nieuwe Pebble heb. De Pebble time is daarmee gereset. Dit gebeurt vaak als de iPhone aan de lader hangt.

Vanavond voor de derde keer. Nu is het geen incident meer.

Wat er gebeurt. De telefoon zegt opeens dat ik een nieuwe Pebble kan instellen. Het horloge is zomaar uit het niets gereset. Hij laat de standaard watchface zien en alle apps zijn weg. Het normaal laten werken is vaak een irritant klusje. Je moet de telefoon verwijdern bij bluetooth verbindingen en dan opnieuw instellen. Maar soms is het zelf zo dat je de telefoon echt moet resetten om weer aan de praat te krijgen.
Ik zag in een Pebble groep op Facebook meerdere meldingen hiervan langskomen. Oorzaak onbekend...misschien door update van iPhone?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

De Pebble Time Steel die ik nu heb ga ik terug sturen.

Hij heeft de hele tijd bluetooth problemen. Terwijl de oude lekker blijft doorwerken.

Gisteravond een nieuw probleem ontdekt. Als de vibratiemotor draait op de hardste stand dan klinkt het horloge als een kwakende eend. Heel irritant. Het zit in het horloge.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
DaCoTa schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 00:13:
[...]

Niet helemaal waar, je kunt namelijk RunKeeper pauzeren en weer opstarten vanaf je horloge, dus er gaat ook data terug. Ik heb de mail van RK doorgestuurd naar support at pebble, ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Aangezien Runkeeper ook op de Core gaat draaien, neem ik aan dat ze nog wel vriendjes zijn en dit in een volgende versie uitbreiden.

Vooralsnog ben ik hier wel in teleurgesteld, omdat deze ontbrekende functie is de grootste reden was om voor de P2 (voor de vrouw) en PT2 te gaan. De metingen die de pebble zelf doet (ook als je een workout start via het horloge) is bijna niet terug te zien is in de Pebble app, je ziet alleen het normale dagoverzicht met de 10 minuten metingen. De workouts zijn een iets ander kleurtje en dan kun je alleen de overall statistics zien, maar na een week is dat niet meer terug te roepen.

Ben op zich wel optimistisch dat dit komt, gezien de tot nu toe voortreffelijke software-upgrades die ze ook voor de oude modellen nog steeds uitbrengen, was alleen hoogst verbaasd dat dit er niet al in zat.
Even een oude post naar boven halen. Sinds de laatste update van Pebble (4.3) kan je de Pebble 2 ook als BLE HRM gebruiken!

Het was even zoeken hoe het exact werkt, maar in Runkeeper krijg ik als de P2 verbonden is met mijn telefoon een knipperend hartje te zien. Als ik dan in het Pebble P2 horloge naar instellingen en Bluetooth ga, dan vraagt hij of ik Heart Rate data wil delen. Na akkoord zie je de hartslag in Runkeeper.

Als ik een activiteit start, dan zie je op je Pebble ook je hartslag, maar deze loopt niet 1 op 1. Misschien omdat de Pebble je hartslag "filtert" en Runkeeper de ruwe data laat zien.

Na afloop zie je in het overzicht in Runkeeper ook je gemiddelde hartslag. Weet niet of je bij de Pro versie meer details ziet.

Enige nadeel blijft dat je met je telefoon moet gaan lopen...in plaats van een mooie Core :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
CoachKoos schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:12:
[...]

Even een oude post naar boven halen. Sinds de laatste update van Pebble (4.3) kan je de Pebble 2 ook als BLE HRM gebruiken!

Het was even zoeken hoe het exact werkt, maar in Runkeeper krijg ik als de P2 verbonden is met mijn telefoon een knipperend hartje te zien. Als ik dan in het Pebble P2 horloge naar instellingen en Bluetooth ga, dan vraagt hij of ik Heart Rate data wil delen. Na akkoord zie je de hartslag in Runkeeper.

Als ik een activiteit start, dan zie je op je Pebble ook je hartslag, maar deze loopt niet 1 op 1. Misschien omdat de Pebble je hartslag "filtert" en Runkeeper de ruwe data laat zien.

Na afloop zie je in het overzicht in Runkeeper ook je gemiddelde hartslag. Weet niet of je bij de Pro versie meer details ziet.

Enige nadeel blijft dat je met je telefoon moet gaan lopen...in plaats van een mooie Core :P
Ik heb dit toevallig gisteren pas aan de praat gekregen, met behulp van https://developer.pebble....bble-SDK-4.3#ble-hrm-mode. De truuk zit hem in dit:
The Heart Rate Service UUID will be present in the advertising payload of Pebble, but you must open the Bluetooth settings on the Pebble to make it advertise and be discoverable over Bluetooth.
Dus je moet naar het BT menu op de Pebble, dan pas ziet RunKeeper het BT profiel en kun je een tweede pairing doen, speciaal voor het HR profiel. Heeft maar een maand geduurd voor ik hier achter was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
DaCoTa schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:33:
[...]

Ik heb dit toevallig gisteren pas aan de praat gekregen, met behulp van https://developer.pebble....bble-SDK-4.3#ble-hrm-mode. De truuk zit hem in dit:

[...]

Dus je moet naar het BT menu op de Pebble, dan pas ziet RunKeeper het BT profiel en kun je een tweede pairing doen, speciaal voor het HR profiel. Heeft maar een maand geduurd voor ik hier achter was...
Haha, het zit er wel in maar is inderdaad moeilijk te vinden! Ik kwam er bij toeval achter toen ik aan het testen was met mijn P2 terwijl de PT nog verbonden was met mijn telefoon. Toen had ik wel BT verbinding, maar niet het horloge verbonden. 8)7

Zou dit dan ook werken voor alle apps waaraan je een HRM kan koppelen?

Aangezien je de HR gegevens in Pebble Health maar heeeel beperkt ziet (geen details per Workout) ben ik nog steeds op zoek naar een Android app die de HRM gegevens uit je Pebble P2 kan halen: bijv ik ga sporten met alleen mijn P2 en kom terug en de HRM gegevens worden uitgelezen en in een overzicht geplaatst.

Google Fit doet dit zover ik kan achterhalen iig niet....

[ Voor 18% gewijzigd door CoachKoos op 06-01-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
CoachKoos schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:50:
[...]
Haha, het zit er wel in maar is inderdaad moeilijk te vinden! Ik kwam er bij toeval achter toen ik aan het testen was met mijn P2 terwijl de PT nog verbonden was met mijn telefoon. Toen had ik wel BT verbinding, maar niet het horloge verbonden. 8)7

Zou dit dan ook werken voor alle apps waaraan je een HRM kan koppelen?

Aangezien je de HR gegevens in Pebble Health maar heeeel beperkt ziet (geen details per Workout) ben ik nog steeds op zoek naar een Android app die de HRM gegevens uit je Pebble P2 kan halen: bijv ik ga sporten met alleen mijn P2 en kom terug en de HRM gegevens worden uitgelezen en in een overzicht geplaatst.

Google Fit doet dit zover ik kan achterhalen iig niet....
Nee, er zit volgens mij niks in het horloge wat hoogfrequente data kan onthouden, alleen eens per 10 (of 20) minuten wat naar Pebble Health gaat.

De HRM via BT zou voor alle apps moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
DaCoTa schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:58:
[...]

Nee, er zit volgens mij niks in het horloge wat hoogfrequente data kan onthouden, alleen eens per 10 (of 20) minuten wat naar Pebble Health gaat.
Volgens mij kan het wel de ruwe data weergeven hoor:
Heart rate sensors aren't perfect, and their readings can be affected by improper positioning, environmental factors and excessive movement. The raw data from the HRM sensor contains a metric to indicate the quality of the readings it receives.
https://developer.pebble.com/guides/events-and-services/hrm/

Mogelijkheden te over, maar dit is vooral voor Watchapps en niet phone apps van derde partijen..helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Kent iemand een app waarmee je training plans voor hardlopen op je Pebble kunt uitvoeren?
Meer concreet: bv. bij een intervaltraining moet je X aantal sec./min. op een bepaald tempo lopen, en dan X aantal op een rustiger tempo of stappen.
Het zou handig zijn om op je Pebble te zien wanneer een bepaalde periode stilaan eindigt en een nieuwe begint. Alsook wat je pace is, en eventueel je heart rate als je een heart rate monitor koppelt.

Het feit is dat ik ben overgestapt naar een Garmin Forerunner 235, en ben zeer tevreden met wat dat allemaal kan!
Nu kan ik dus mijn Pebble doorgeven aan mijn vader en kan ik hem zo ook meer into running krijgen en een beetje coach spelen voor hem. Maar dat kan alleen als ik alles track en als hij ook wat data op zijn pols kan zien. :)

edit: Nvm, via https://www.google.be/search?q=pebble+interval+training vind ik wel wat. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 14-01-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Goed nieuws voor de die hards! Iemand op Pebble Junkies merkte alleen op dat de Health data van meerdere horloges niet meer samengevoegd wordt in de app. Maar heb dat zelf nog niet gemerkt. Mogelijk is dat pas echt zichtbaar als de servers offline zijn.

http://www.nu.nl/gadgets/...rken-overname-fitbit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

CoachKoos schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:38:
Goed nieuws voor de die hards! Iemand op Pebble Junkies merkte alleen op dat de Health data van meerdere horloges niet meer samengevoegd wordt in de app. Maar heb dat zelf nog niet gemerkt. Mogelijk is dat pas echt zichtbaar als de servers offline zijn.

http://www.nu.nl/gadgets/...rken-overname-fitbit.html
Ik gebruik de health niet dus mij was het nog niet opgevallen. Voor de rest blijf ik dit horloge gewoon gebruiken. Echt nog steeds elke dag een van de prettigste smartwatches die ik mij kan bedenken.

Enige waar ik op hoop is dat de notificaties blijven werken en de muziekaansturing. Voor de rest gebruik ik hem toch als een normaal horloge die je 1x per 10 dagen oplaad :+ Nog steeds :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Touchdomex schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:51:
[...]

Ik gebruik de health niet dus mij was het nog niet opgevallen. Voor de rest blijf ik dit horloge gewoon gebruiken. Echt nog steeds elke dag een van de prettigste smartwatches die ik mij kan bedenken.

Enige waar ik op hoop is dat de notificaties blijven werken en de muziekaansturing. Voor de rest gebruik ik hem toch als een normaal horloge die je 1x per 10 dagen oplaad :+ Nog steeds :9
Ik ook niet dagelijks hoor, af en toe wel geinig om je stappen te zien en je hartslag en nachtrust (P2).

Notificaties en muziekaansturing is iets tussen je telefoon en je Pebble horloge. Gebruikt volgens mij al helemaal geen server... Schijnt dat Voicereply daar wel afhankelijk van is, maar dat gebruik ik maar zelden. Soms in de auto is het wel makkelijk om zo te reageren op n Whatsapp, als m'n standaardreplies niet toereikend zijn :*)

Ben ook nog steeds erg blij mee! Ook geen spijt van m'n Time Steel gehad die ik in december heb besteld. Eigenlijk stuk mooier van de normale Time... Dan vind ik het ook gelijk weer jammer dat de Time 2 nooit gekomen is, grotere scherm had helemaal super geweest!

Heb naar aanleiding van dit nieuws ook nog de Time Round besteld! Is in Nederland nog vrij in de prijs en vanuit de VS niet te bestellen, maar ga in juni naar New York dus laat m daar afleveren.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07 20:13
Kan iemand mij vertellen waarom ik bij mijn Pebble Time Round eigenlijk geen Nederlands kan instellen bij Voice? De Pebble draait op Watch Software 4.3 en de App is ook de volledig bijgewerkte versie, raar dit.(Deens, noors en zweeds staat er bijvoorbeeld wel bij)

Steam: rh1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
R1kske schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:27:
Kan iemand mij vertellen waarom ik bij mijn Pebble Time Round eigenlijk geen Nederlands kan instellen bij Voice? De Pebble draait op Watch Software 4.3 en de App is ook de volledig bijgewerkte versie, raar dit.(Deens, noors en zweeds staat er bijvoorbeeld wel bij)
Volgens mij werkt voice al niet meer, dus heeft het sowieso geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07 20:13
DaCoTa schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:10:
[...]

Het Engels werkt bij mij nog wel, dus het is er nog niet (helemaal) uit.

Steam: rh1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
DaCoTa schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:10:
[...]

Das niet juist hoor. Gebruik voice nog dagelijks en ga het echt missen als ze daar de stekker uit doen. Dan wordt het ook echt tijd om naar iets anders te gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
dirkjesdirk schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:16:
[...]
Das niet juist hoor. Gebruik voice nog dagelijks en ga het echt missen als ze daar de stekker uit doen. Dan wordt het ook echt tijd om naar iets anders te gaan kijken...
Hmm, ik heb het weinig gebruikt, maar de laatste keer dat ik het probeerde een paar weken geleden gebeurde er bij mij niks toen ik een voice antwoord in wilde spreken. Na een aantal seconden kwam er een time-out. Misschien nog maar eens proberen dan, wellicht een fluke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
DaCoTa schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 23:16:
[...]

Hmm, ik heb het weinig gebruikt, maar de laatste keer dat ik het probeerde een paar weken geleden gebeurde er bij mij niks toen ik een voice antwoord in wilde spreken. Na een aantal seconden kwam er een time-out. Misschien nog maar eens proberen dan, wellicht een fluke.
Ik ben vorige week overgestapt van de S7 naar de S8 en toen ik de Voice Reply gebruikte merkte ik opeens dat het op Engels stond... Wilde het aanpassen in de app, maar Nederlands is geen selecteerbare taal meer!

Het versienummer is exact hetzelfde op beide telefoons. Heb nog geprobeerd te downgraden naar versie 3.14, maar daar staat Nederlands niet in de lijst.

Volgens mij kochten ze dat in bij Dragon software, misschien dat ze er mee gestopt zijn?

Iemand een workaround? Gebruik het niet vaak, maar af en toe is het toch wel erg handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Even verder gezocht, maar eerdaags gaat inderdaad de server er uit en dan stopt ook de voice reply helaas.

http://www.smarthealth.nl...s-werken-overname-fitbit/
Helemaal als vroeger zal de Pebble niet meer werken: doordat de cloud dienst van Pebble straks niet meer actief is, werkt onder andere de stembesturing niet meer en kan bijvoorbeeld het weer niet worden opgevraagd. Daarnaast zal de support service van Pebble ermee ophouden. Als je er niet uitkomt met je watch, zul je dus advies moeten inwinnen bij andere Pebble-gebruikers. Of op den duur overstappen naar een andere smartwatch-fabrikant.
Erg spijtig, maar dat wordt toch wel het moment om wat anders te gaan zoeken. Alleen nog geen idee welk apparaat vergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
dirkjesdirk schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:58:
Even verder gezocht, maar eerdaags gaat inderdaad de server er uit en dan stopt ook de voice reply helaas.

http://www.smarthealth.nl...s-werken-overname-fitbit/

[...]

Erg spijtig, maar dat wordt toch wel het moment om wat anders te gaan zoeken. Alleen nog geen idee welk apparaat vergelijkbaar is.
Mooi dat ze zeggen dat je dan ook geen support meer hebt... Support vanuit Pebble was nooit je-van-het, maar is volgens mij nu al helemaal 0! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:23
Hier hetzelfde... Overgestapt van S7 naar S8. Voice Reply NL niet aanwezig op S8 maar nog wel op de S7 (en hier ook nog steeds werkend).... Waarom niet op de S8???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Roost schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:26:
Hier hetzelfde... Overgestapt van S7 naar S8. Voice Reply NL niet aanwezig op S8 maar nog wel op de S7 (en hier ook nog steeds werkend).... Waarom niet op de S8???
Volgens iemand op het Pebble Forum hebben ze de Voice Reply weer ingeperkt in de laatste update. Mogelijk vooruitlopend op het stoppen van de Pebble servers eind van dit jaar...

Wel raar dat de downgrade naar 3.14 die ik geprobeerd heb ook niet meer werkt,

Geen mogelijkheid om de app te "klonen" van de S7 naar de S8?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Wellicht een tip:

Ik ben zelf mijn favoriete watchfaces maar alvast gaan downloaden, voor als de servers het niet meer doen dan kan ik overstappen naar Gadgetlink.

Als je wil downloaden blader dan vanaf https://apps.getpebble.co...chfaces&dev_settings=true of als je rechtstreeks wil dan moet de link er zo uitzien:

code:
1
https://apps.getpebble.com/en_US/application/52999691129af7543000004c?section=watchfaces&dev_settings=true

Dus plak ?section=watchfaces&dev_settings=true of &dev_settings=true achter je link. Onderaan de pagina verschijnt dan een download link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
CoachKoos schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:44:
[...]

Volgens iemand op het Pebble Forum hebben ze de Voice Reply weer ingeperkt in de laatste update. Mogelijk vooruitlopend op het stoppen van de Pebble servers eind van dit jaar...

Wel raar dat de downgrade naar 3.14 die ik geprobeerd heb ook niet meer werkt,

Geen mogelijkheid om de app te "klonen" van de S7 naar de S8?
Klopt. Nederlands staat er helaas al niet meer tussen. Dus het begint nu wel een beetje vervelend te worden. Maar ik heb eigenlijk nog geen bevredigende opvolger van mijn Pebble gevonden en het PebbleOS zie ik ook zo snel niet terugkeren.

Krijg overigens zojuist de Pal Smartstrap eindelijk binnen. Leuk dat het nog gemaakt is, maar heel veel voegt het niet toe. De GPS is traag (geen aGPS) en de data is niet eenvoudig te synchroniseren met apps als Runkeeper of Strava. De extra accu is op zich wel handig, maar het allemaal wel zo bulky dat je hier niet de hele dag mee gaat lopen. Als de data goed bruikbaar zou zijn, kan het nog wel wat toevoegen, maar ik vrees dat de ontwikkelaar hier ook niet nog heel veel effort in gaat steken.

Zijn er hier nog tips van overstappers? Ben je al overgestapt op een ander platform en zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
dirkjesdirk schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:37:
[...]

Krijg overigens zojuist de Pal Smartstrap eindelijk binnen. Leuk dat het nog gemaakt is, maar heel veel voegt het niet toe. De GPS is traag (geen aGPS) en de data is niet eenvoudig te synchroniseren met apps als Runkeeper of Strava. De extra accu is op zich wel handig, maar het allemaal wel zo bulky dat je hier niet de hele dag mee gaat lopen. Als de data goed bruikbaar zou zijn, kan het nog wel wat toevoegen, maar ik vrees dat de ontwikkelaar hier ook niet nog heel veel effort in gaat steken.
Ik heb de PAL ook vorige week ontvangen. In verband met vakantie nog niet kunnen gebruiken, dus ken de snelheid van de GPS nog niet. Zag wel dat er op 25 juni een update van de Hey Pal app is geweest met mogelijk voor export van xGPS. Dan zou je dat nog wel handmatig moeten importeren in andere apps. En weet niet of Runkeeper of Strava dat kunnen.

Persoonlijk vind ik het jammer dat de strap niet werkt met de Pebble 2. Dan had je met sporten (hardlopen) eindelijk GPS en HR gegevens.Qua maat past het (net) niet en de app is niet te gebruiken met de P2. Las op Reddit iemand die bij Pal nagevraagd heeft of het sowieso zou werken en of ze plannen hebben de software te updaten. Probleem is dat de P2 andere locatie heeft van de pinnen en de HRM zou in de weg zitten...

https://www.reddit.com/r/..._2_pal_strap_for/djexzj2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:41
Ik gebruikte, tot voor kort, mijn PTR nog met veel plezier. Nu doet hij helaas niet meer laden, waarbij ik recent ook het gevoel kreeg dat de batterij minder goed ging werken. Ik heb een tijdje terug wat zitten Googlen waarbij ik op een reparatiedienst kwam, is er iemand die (goede) ervaringen heeft met iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 10:23
Kun je niet beter voor eeen prikkie een andere kopen? Pebble's staan er niet bekend om dat ze makkelijk te repareren zijn. Ikzelf heb 1 steel en 2 OG's maar ik begin me te realiseren dat ik de komende tijd me moet orienteren op een andere watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:41
Ja, zou ook kunnen, maar als reparatie goedkoper is of vergelijkbaar ga ik liever daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Anderhalf jaar geleden van een PTS overgestapt naar een Viviactive 3 van Garmin. Prima tracker en niet ontevreden over, maar dit weekend de PTS weer eens uit de kast gehaald en via rebble een 2e leven gegeven. En ik moet zeggen dat het wel erg vertrouwd aanvoelt. De knoppen (touch op de VA3 vind ik maar matig), de onovertroffen voicereply op de Pebble (de VA3 heeft alleen standaard reply) en de batterijtijd (de VA3 gaat 2 dagen mee met heart rate aan) zijn toch wel erg fijn. Feitelijk heb ik nog steeds geen goede opvolger gezien, hoewel het al weer even geleden is dat ik heb gezocht.

Ervaringen van anderen? Overgestapt of via Rebble weer terug of nog steeds bij de Pebble?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

dirkjesdirk schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:42:
Anderhalf jaar geleden van een PTS overgestapt naar een Viviactive 3 van Garmin. Prima tracker en niet ontevreden over, maar dit weekend de PTS weer eens uit de kast gehaald en via rebble een 2e leven gegeven. En ik moet zeggen dat het wel erg vertrouwd aanvoelt. De knoppen (touch op de VA3 vind ik maar matig), de onovertroffen voicereply op de Pebble (de VA3 heeft alleen standaard reply) en de batterijtijd (de VA3 gaat 2 dagen mee met heart rate aan) zijn toch wel erg fijn. Feitelijk heb ik nog steeds geen goede opvolger gezien, hoewel het al weer even geleden is dat ik heb gezocht.

Ervaringen van anderen? Overgestapt of via Rebble weer terug of nog steeds bij de Pebble?
Ik draag de Pebble nog regelmatig. Zij zijn de enige die notificaties goed uitvoeren. Heldere watchfaces. Heerlijke batterij tijd. Tijdloos ontwerp. stabiele bluetooth verbinding. Met 1 handeling in de DND mode te zetten. Ik heb altijd gedacht. Wat als jaren terug Casio en Pebble waren gaan samen werken. Een touchsolar pebble waar een hummer overheen kan rijden?

Ik heb ook een Pace. Erg mooi horloge met allways on screen, hartslag, gps en plat. Maar de software is het net niet. Regelmatig geen verbinding. Tracking crashed. Instellingen worden vergeten. Mooi maar raar.

Ik denk soms aan de Garmin Instinct als een goede opvolger. Waterdicht, robust en veel functies. Maar daar maak ik me ook zorgen over. Garmins bediening is een beetje vreemd soms. Het zal misschien wel werken. Maar als ik op de motor of fiets zit en ik wil snel iets doen. Dan is de Garmin een stap te ver.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:43
Ik heb nog steeds de originele steel om m'n pols. Af en toe zit ik wel eens naar die garmins of fitbits te kijken, maar het gaat mij vooral om de notificaties, en af en toe een aantal wekkertjes voor bij het koken enzo. Het activity tracken is voor mij nooit een belangrijke feature geweest.

Die nokia steel HR horloges, met echte wijzers, die vind ik wel heel mooi. Als ze eens zoiets zouden maken met goede notificaties, wekkers, en weer, ben ik om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 15-07 15:42
Ik gebruik de Pebble Time (met '2x Champion Kickstarter Backer'-inscriptie) ook nog regelmatig. Ik heb ook andere horloges en wissel vaak af. Regelmatig gebruik ik mijn Garmin Fenix 3 sporthorloge en bij iedere notificatie die dan (laat en incompleet) binnenkomt, denk ik 'goh, dat deed die simpele Pebble toch veel beter".

Ik heb alleen op mijn telefoon iets verkeerd gedaan bij het installeren. Als iemand belt, staat er altijd 'Unknown' op het scherm. Toch maar eens die software opnieuw regelen en overstappen op Rebble.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Leuk dat er toch nog een beetje leven in dit topic zit :)

Toevallig zag ik gisteren via Reddit dat Eri Migicovsky (bedenker van Pebble) nog steeds een prototype Pebble Time 2 draagt:

https://twitter.com/ericmigi/status/1100457296964907009

Zooo jammer dat deze nooit in productie is gegaan :/ :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zucht ik ga maar weer eens op Ebay. Gelukkig zijn de prijzen weer wat omlaag gegaan. Dus het is nu wel weer te doen.

Elke keer als ik dit topic voorbij zie komen wil ik weer een Pebble hebben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ik heb recent een fossil smartwatch gewonnen, anders was ik bij m'n pebbles gebleven. Ik heb er nu nog in totaal 7 in de kast liggen, ahem.
Ik ben ondertussen over op rebble.

De fossil is wel leuk, maar iedere dag op moeten laden is wel een beetje flut in vergelijking natuurlijk! Brhalv de hartslagfunctie doet ie verder hetzelfde als waar ik mijn pebbles voor gebruikte, namelijk berichten en telefoontjes doorgeven, spotify besturen, find-my-phone, weer en agenda. Dus overstappen, nergens voor nodig eigenlijk... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik ben na een tijdje niet-smartwatches gebruikt te hebben ook weer teruggekeerd naar mijn Pebble Time Steel... Niet met Rebble, maar met de originele Pebble app en daarnaast de Pebble AppStore Backup.

Het blijft toch de ideale smartwatch. Geen touchscreen gedoe (dat is alleen maar gepruts en gefriemel op zo'n postzegel van 'n schermpje), lange accuduur, goede verwerking van meldingen. Zo jammer dat Pebble door Fitbit koppie onder is geduwd!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Bedankt voor alle reactie. Grappig om te horen dat we na al die tijd eigenlijk nog steeds geen gelijkwaardig alternatief hebben. Gek eigenlijk dat de fabrikanten daar niet op inspringen. Deze groep is zonder meer bereid om wat te investeren in een goede opvolger. Ik heb zelfs van fitbit nog niks gezien wat er maar een beetje op lijkt, laat staan dat het Pebble OS nieuw leven wordt ingeblazen.

@Mx. Alba : dat gefriemel met een touchscreen begrijp ik ook niks van. Na anderhalf jaar vind ik het nog steeds gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-07 11:28
Touchdomex schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:31:
Zucht ik ga maar weer eens op Ebay. Gelukkig zijn de prijzen weer wat omlaag gegaan. Dus het is nu wel weer te doen.

Elke keer als ik dit topic voorbij zie komen wil ik weer een Pebble hebben :'(
pb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Hier ook een tripple KS Pebble supporter, bij mij in huis zijn alle Pebbles inmiddels overleden (P1 2x,, PTS, P2HR 2x) ;-(

Sinds een paar maanden draag ik een Amazfit Bip Lite, voor €53,- een redelijk alternatief. Always on scherm. Notificaties werken redelijk. Geen RunKeeper support helaas, maar wel built-in GPS. Batterijduur ongeloofwaardig: doet ruim een maand met de batterij. Geen sleep tracking helaas. Wel wat watchfaces maar niks vergelijkbaar met de Pebble store.

Dus ongeveer een halve Pebble voor de halve prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door DaCoTa op 27-02-2019 12:33 ]

• Lizard
  • Laatst online: 11:55
dreamscape schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:02:
Ik gebruik de Pebble Time (met '2x Champion Kickstarter Backer'-inscriptie) ook nog regelmatig. Ik heb ook andere horloges en wissel vaak af. Regelmatig gebruik ik mijn Garmin Fenix 3 sporthorloge en bij iedere notificatie die dan (laat en incompleet) binnenkomt, denk ik 'goh, dat deed die simpele Pebble toch veel beter".

Ik heb alleen op mijn telefoon iets verkeerd gedaan bij het installeren. Als iemand belt, staat er altijd 'Unknown' op het scherm. Toch maar eens die software opnieuw regelen en overstappen op Rebble.
Ik geloof dat je deze app nodig hebt op Android P om een werkende Caller-ID te hebben: https://play.google.com/s...com.matejdro.pebbledialer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
We zijn weer bijna een jaar verder. Hoe is de markt nu? Ik zit zelf nog met mijn VA3 - prima sporthorloge - maar zoek nog steeds naar een Pebble waardige opvolger.
Iemand al iets interessants gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 11:55
dirkjesdirk schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:49:
We zijn weer bijna een jaar verder. Hoe is de markt nu? Ik zit zelf nog met mijn VA3 - prima sporthorloge - maar zoek nog steeds naar een Pebble waardige opvolger.
Iemand al iets interessants gespot?
Via kickstarter heb ik deze gebacked: https://www.kickstarter.c...h-and-fitness-smartwatch/
Ik ben benieuwd of dat wat wordt. Andere horloges zoals de viita en de zetime zijn het toch niet. op dit moment loop ik weer met mijn pebble time rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Lizard schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 00:44:
[...]

Via kickstarter heb ik deze gebacked: https://www.kickstarter.c...h-and-fitness-smartwatch/
Ik ben benieuwd of dat wat wordt. Andere horloges zoals de viita en de zetime zijn het toch niet. op dit moment loop ik weer met mijn pebble time rond.
Interessant concept. Goedkoop ook. Maar de info over het scherm (always on?) is summier. En van touch screen ben ik ook geen fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:16
Nu dit topic toch langs komt.

Ik heb al weken of maanden dat ik op mijn Pebble Time (Steel) geen notificaties meer ontvang. Uiteraard heb ik intussen geen idee wat er allemaal is veranderd op de telefoon. Ik meen in ieder geval dat na de upgrade naar Android 9 notificaties wel nog werkte (op mijn OnePlus 3 waar de Pie update nog niet heel lang voor uit is).

Wat me wel al is opgevallen is dat de Pebble app de notificaties niet meer "ziet". In de app is het notications tabblad namelijk "leeg". Daar staat alleen Phone Calls, op aan, en de melding dat andere apps automatisch verschijnen als daarvan notificaties langs komen.
Hoe het kan dat die lijst nu leeg is weet ik dus ook niet. Lijkt mij in ieder geval niet dat die ineens leeg zou zijn na bv een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
RobertMe schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:36:

Ik heb al weken of maanden dat ik op mijn Pebble Time (Steel) geen notificaties meer ontvang. Uiteraard heb ik intussen geen idee wat er allemaal is veranderd op de telefoon. Ik meen in ieder geval dat na de upgrade naar Android 9 notificaties wel nog werkte (op mijn OnePlus 3 waar de Pie update nog niet heel lang voor uit is).

Wat me wel al is opgevallen is dat de Pebble app de notificaties niet meer "ziet". In de app is het notications tabblad namelijk "leeg". Daar staat alleen Phone Calls, op aan, en de melding dat andere apps automatisch verschijnen als daarvan notificaties langs komen.
Hoe het kan dat die lijst nu leeg is weet ik dus ook niet. Lijkt mij in ieder geval niet dat die ineens leeg zou zijn na bv een reboot.
Ben je al over op Rebble?
Lizard schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 00:44:
[...]

Heel herkenbaar:
Pebble 1
Pebble Time Steel
Pebble 2 HR -> stuk
ZeTime -> in de la
Amazfit Bip Lite -> in de la
Pebble Time Steel

Hopelijk blijft hij nog lang werken. Heb 4 of 5 Pebbles en de Time Steel is de laatste functionele die ik heb.

[ Voor 27% gewijzigd door DaCoTa op 31-12-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Neen, maar bij mijn weten doet Rebble alleen cloud gebeuren over nemen? Waar het mij juist gaat om notificaties van bv WhatsApp en dus gewoon notificaties van Android door te zetten. En dus niet om de cloud based notificaties / timeline (waarbij ik nu even geen voorbeeld weet omdat ik het ook nooit gebruikt heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
RobertMe schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:46:
[...]

Neen, maar bij mijn weten doet Rebble alleen cloud gebeuren over nemen? Waar het mij juist gaat om notificaties van bv WhatsApp en dus gewoon notificaties van Android door te zetten. En dus niet om de cloud based notificaties / timeline (waarbij ik nu even geen voorbeeld weet omdat ik het ook nooit gebruikt heb).
Notficiaties werken bij mij nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
RobertMe schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:36:

Voor future reference: na het verwijderen van de koppeling op de telefoon en Pebble, opnieuw koppelen, telefoon rebooten, uitschakelen batterij optimalisatie ... Deed die het "ineens" weer. Wat nu specifiek de oplossing was weet ik niet. Maar in ieder geval krijg ik nu weer notificaties van WhatsApp en mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Wie wil mij helpen met het reviven van mijn Pebble Steel? Ik gebruik hem nog dagelijks, maar de batterij begint nu echt minder te worden. 1,5 dag en dan is het echt wel op. Wie weet waar ik een nieuwe batterij erin kan laten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik ben bang dat je aangewezen bent op DIY, dit zijn geen standaard batterijen die de horloge maker voor je kan vervangen denk ik.
Er zijn best wel wat howto's te vinden op internet, zoals bijvoorbeeld deze: https://www.reddit.com/r/...eel_battery_swap_guide_i/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ja, dat weet ik. Ik wil best een batterij zelf bestellen, maar dat ding solderen gaat mij absoluut niet lukken. Vandaar mijn vraag of iemand, iemand kent die dat voor mij kan doen tegen een vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ZFLaSH schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:34:
Ja, dat weet ik. Ik wil best een batterij zelf bestellen, maar dat ding solderen gaat mij absoluut niet lukken. Vandaar mijn vraag of iemand, iemand kent die dat voor mij kan doen tegen een vergoeding.
Ook niet een hobbywinkel oid in de buurt die zoiets kan doen? Of een elektronicawinkel?

Woon ook niet in de buurt dus kan je niet specifiek iets aanraden. Dit is alleen wel eentje van de klasse die ik zelf zou proberen :P

Wil ook nog wel een batterij vervangen maar nadeel is dat ik de Steel en Steel Time heb en die zijn net een slag lastiger want ze zijn gelijmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
De steel is niet gelijmed. Ik heb hier nog een mooie casing van een defect exemplaar. Die zit met een rubbertje gesealed. De OG pebble is gelijmed inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ZFLaSH schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:49:
De steel is niet gelijmed. Ik heb hier nog een mooie casing van een defect exemplaar. Die zit met een rubbertje gesealed. De OG pebble is gelijmed inderdaad.
Steel Time is wel gelijmd :P Net als de normale Time :P

De steel is handiger voor dat soort dingen want die is idd geschroefd met rubbers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ah, de Time. Ja die heb ik niet. Ik wil heel graag mijn Steel blijven gebruiken want ik ben er nog steeds enorm tevreden over... Alleen die batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ZFLaSH schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:10:
Ah, de Time. Ja die heb ik niet. Ik wil heel graag mijn Steel blijven gebruiken want ik ben er nog steeds enorm tevreden over... Alleen die batterij.
Ja ik zat ook al te kijken wat een upgrade zou zijn. Heb 2 Pebble's :+ 1 time en een time steel :P Alleen de Time's doen het qua hardware prima maar zoals bij alle nu...

Batterij is de grootste probleemgever nu :+ Dat gaan ze allemaal krijgen nu ze zo oud worden.

Heb nog niet een andere variant gevonden die niet een extreme focus heeft op gezondheidsfuncties. Dat vind ik wel erg fijn er nog steeds aan.

Zou graag de batterij vervangen van de time steel maar die behuizing open krijgen is kut :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:38:
[...]

Ja ik zat ook al te kijken wat een upgrade zou zijn. Heb 2 Pebble's :+ 1 time en een time steel :P Alleen de Time's doen het qua hardware prima maar zoals bij alle nu...

Batterij is de grootste probleemgever nu :+ Dat gaan ze allemaal krijgen nu ze zo oud worden.

Heb nog niet een andere variant gevonden die niet een extreme focus heeft op gezondheidsfuncties. Dat vind ik wel erg fijn er nog steeds aan.

Zou graag de batterij vervangen van de time steel maar die behuizing open krijgen is kut :'(
Wordt de accu ook slechter als ze alleen in de la liggen? Ik moet hier toch nog op z'n minst 2 OG pebbles, 1 time en 1 time round ergens hebben liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ja, mijn 2 OG's hebben ook al een slappe batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ZFLaSH schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:54:
Ja, mijn 2 OG's hebben ook al een slappe batterij.
Die van mij hebben kapotte schermen :+ Dat bekend probleem :P

Daarnaast vind ik het formaat en het scherm van de Time fijner dus als ik iets wil oplappen is het die :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42
Heb laatst geprobeerd om batterij van Pebble Time te vervangen. Behuizing openmaken ging wel (met zo'n spudger), dichtmaken is een groter probleem :). Moet zeker iets van nieuwe lijm of dubbelzijdig tape in.

Helaas paste de vervangende batterij er niet goed in, was net te groot. Had deze besteld: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.61af4c4dYYuzw4 . De originele batterij heeft ook een soort platte connector, deze had dat niet en moest dus gesoldeerd worden (dat ging opzich wel).

Iemand suggesties voor een vervangende batterij die wel goed past?

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

sfinx schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:18:
Heb laatst geprobeerd om batterij van Pebble Time te vervangen. Behuizing openmaken ging wel (met zo'n spudger), dichtmaken is een groter probleem :). Moet zeker iets van nieuwe lijm of dubbelzijdig tape in.

Helaas paste de vervangende batterij er niet goed in, was net te groot. Had deze besteld: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.61af4c4dYYuzw4 . De originele batterij heeft ook een soort platte connector, deze had dat niet en moest dus gesoldeerd worden (dat ging opzich wel).

Iemand suggesties voor een vervangende batterij die wel goed past?
Bijna alle goedkope batterijen hebben geen productcode. Maar die code is de maat. Zo kan een 402020 een 40mm bij 20mm bij 20mm betekenen. Misschien helpt dit bij jouw zoektocht.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Voor de genen die hun Pebble nog gebruiken (op Android).

Google heeft een update van de Pebble app uitgebracht v4.4.3.
https://rebble.io/apk/
This new version of the Pebble App was provided by Google on October 24th, 2022. It provides compatibility with the Pixel 7 and Pixel 7 Pro, and improves the reliability of Caller ID.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Stevie-P schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:10:
Voor de genen die hun Pebble nog gebruiken (op Android).

Google heeft een update van de Pebble app uitgebracht v4.4.3.
https://rebble.io/apk/

[...]
Awesome, ik draag mijn Time Steel nog steeds "24/7". Met deze APK zie ik weer wie mij belt (zoals ook in de omschrijving staat) wat echt al jaren niet meer werkte.

Ook mooi om bv vanmorgen op de FP een stukje te lezen van die Apple Watch review dat de achilleshiel is "opgelost" met nu een batterijtijd van officieel 36 uur "maar het zelfs langer is". Ik doe gewoon nog steeds een week op een batterijlading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:22:
[...]

Awesome, ik draag mijn Time Steel nog steeds "24/7". Met deze APK zie ik weer wie mij belt (zoals ook in de omschrijving staat) wat echt al jaren niet meer werkte.
Ik gebruik mijn PTS ook nog dagelijks naar volle tevredenheid. En nu met deze update heeft de app support gekregen voor 64bits telefoons zoals de pixel 7. Hoef ik de komende jaren mijn Pebble nog niet te vervangen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik vond het tijd worden in om mijn antieke OnePlus 3 maar eens te vervangen, door een Pixel 6a. Alleen krijg ik nu mijn Pebble Time Steel niet gekoppeld. Ik kan evt wel gewoon via de Bluetooth instellingen van Android pairen, maar de Pebble app ziet dit (uiteraard?) niet. En met de Pebble APK vanaf rebble.io/apk (die wat ook met de Pixel 7 moet werken dus :p) krijg ik de vraag welk model ik heb, waarna die gaat zoeken, maar dan vind die niks (leeg scherm met bovenin "Pair Pebble" en een tijd een spinner dat die aan het zoeken is).

Ik vermoed dat het mogelijk om een permission / Android setting dingetje gaat, maar welke? Reden dat ik dat denk is omdat ik standaard "Locatie" uit heb staan, en toen kreeg ik niet eens die spinner, maar meteen een "refresh" knop.

Edit:
Met een berg trial & error, waaronder een factory reset van de Pebble en ergens in de Developer Options van Android iets van "Bluetooth MAP" op 1.4 zetten (default is 1.2) deed die het uiteindelijk na een reboot van de telefoon. Dus geen idee waar het issue nu zat. Maar met BT MAP weer op 1.2 en Locatie uit etc blijft die wel verbonden.

Nu nog even puzzelen met de watchface. Had gehoopt dat die met een eenmalige connect met de oude telefoon weer terug zou zijn, wat ook zo was. Maar weer verbinden met de nieuwe telefoon en * plop * de standaard watchface (of nu de Kickstarter waychface) is weer terug.

[ Voor 28% gewijzigd door RobertMe op 19-12-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Mijn PTS doet het nog als een zonnetje, maar wordt niet meer dagelijks gedragen.
Probleempje is dat 1 van de contactpunten van het oplaadpunt aan het corroderen is. Wat is de oorzaak en wat is daar aan te doen? Het andere contactpunt is namelijk nog wel 'schoon'.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Berichten over andere smartwatches mogen in:
- Pebble E-Paper Watch / Pebble Steel: [Pebble E-Paper Watch] Ervaringen & Discussie
- Pebble 2 / Pebble Time 2 / Pebble 2 SE: [Pebble (Time) 2 / SE] Ervaringen & Discussie

Berichten over Levertijd & Prijzen horen in: [Pebble Time (Steel) / Time Round] Levertijden, verzending en prijzen

Pebble is recentelijk overgenomen door FitBit. Discussie en gevolgen betreft deze overname hoort in: Fitbit neemt Pebble over - toekomstperspectief?.