Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 23:57
Besteld, nu is het wachten op de PTS :D

Offtopic:
Van die euro-dollar koers wordt je ook niet meer blij. Rekende af met paypal en 1 euro was 1,06 dollar :'(

[ Voor 18% gewijzigd door lubbertkramer op 10-08-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
Begint ook wat schot te komen in Android apps op Windows.
nieuws: Gebruikers draaien Android-apps op Windows 10 Mobile zonder aanpassingen

Hopelijk springen ze hierop ook in bij Pebble door de app te herschrijven op de Windows services. Ben al een tijdje geinteresseerd in een Windows Phone maar mijn PTS weerhoudt me er van er een aan te schaffen en m'n oude Android te blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 01:50
Bedankt, meteen besteld. Kan het maar in huis hebben voor de pebble time steel binnen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 19:53

crashtestdummy

Ajoeto member

crashtestdummy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:16:
[...]

Same here. Mijn exchange agenda items zijn verdwenen, mijn Google agenda items staan er nog wel.
Bij mij kwamen overigens mailtjes en whatsapps berichten niet op mijn timeline, maar alleen als notificatie.

Probleem lijkt bij Pebble bekend (zie http://forums.getpebble.c...owing-all-calendar-events) en komt alleen voor in combinatie met android.
Zojuist verscheen er een update van de Pebble Time app voor android die het probleem oplost. Alles werkt weer naar behoren!
WHAT IS NEW?

NEW: Search bar to find saved apps and watchfaces in your My Pebble menu.
NEW: Notification preferences are now preserved after updating the Android app to a new version.
IMPROVED: Support for setting up long canned replies to notifications.
Fixed an issue where events from Microsoft Exchange calendars would fail to sync with timeline.
Bug fixes and stability improvements.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Vraagje: Omdat ik mijn Pebble Time ook 's nachts om houdt, vind ik het fijn als de backlight alleen aangaat als ik op de 'back'-knop druk. Om die reden heb ik de opties 'Motion Enabled' en 'Ambient Sensor' op 'off' gezet (functies vind ik toch irritant, ook overdag).

Helaas constateer ik dat de backlight desalniettemin een aantal keer per nacht aan gaat, ook als ik gewoon stil lig. Dat moet eigenlijk niet kunnen toch? Zeker niet omdat het tijdens de 'Do not distburb' uren gebeurt.

Nu kan ik 's avonds wel elke keer de backlight helemaal uit zetten, maar dat zou toch niet moeten hoeven? Meer mensen met dit 'probleem', of iemand die weet wat ik verkeer doe?

Verder gisteren mijn Gadgetwrap binnen. Was nog een heel gedoe, omdat er achterop bij deze Gadgetwrap geen doorzichtige folie zat. Beetje raar, maar hij zit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QXXyeeVZ7UU9GhO5Tmkb1PEU/medium.jpg

Halve millimeter te ver naar boven, helaas. Maar goed, ik heb er nog één liggen voor poging 2 als ik dit weekend tijd heb. En anders: je ziet het alleen als je het weet.

[ Voor 26% gewijzigd door Hoppa! op 12-08-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 14:24
Ik kan een Pebble Time Black (nieuw) krijgen voor €197 inclusief verzending, en heb hem dan morgen in huis.

Ik zit er aan te denken om het een kans te geven, maar maak me tegelijkertijd zorgen. De coating bijvoorbeeld is toch wel heel belabberd betreft de kwaliteit, ik heb echt schrijnende gevallen gezien zojuist op diverse fora. In hoeverre hebben jullie dit probleem mogen ervaren? Of was dit alleen bij de eerste batches?

Daarnaast gebruik ik iOS. Ik weet dat het niet zo uitgebreid is als de Apple Watch, maar dat hoeft van mij ook niet. Zolang ik maar notificaties krijg van de belangrijkste apps en mijn muziek kan regelen, vind ik het prima. Hoe zit het eigenlijk met E-mail? Is er een soort native e-mail app op de Time waarmee ik enkel voor bepaalde mailaccounts notificaties kan ontvangen / kan lezen? Ik wil dit niet via m'n iPhone regelen namelijk, aangezien ik heel veel mailaccounts heb.

Verder was ik benieuwd naar wat mooie stalen bandjes voor een mooie prijs :)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Dannydekr schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:09:
Ik kan een Pebble Time Black (nieuw) krijgen voor €197 inclusief verzending, en heb hem dan morgen in huis.

Ik zit er aan te denken om het een kans te geven, maar maak me tegelijkertijd zorgen. De coating bijvoorbeeld is toch wel heel belabberd betreft de kwaliteit, ik heb echt schrijnende gevallen gezien zojuist op diverse fora. In hoeverre hebben jullie dit probleem mogen ervaren? Of was dit alleen bij de eerste batches?

Daarnaast gebruik ik iOS. Ik weet dat het niet zo uitgebreid is als de Apple Watch, maar dat hoeft van mij ook niet. Zolang ik maar notificaties krijg van de belangrijkste apps en mijn muziek kan regelen, vind ik het prima. Hoe zit het eigenlijk met E-mail? Is er een soort native e-mail app op de Time waarmee ik enkel voor bepaalde mailaccounts notificaties kan ontvangen / kan lezen? Ik wil dit niet via m'n iPhone regelen namelijk, aangezien ik heel veel mailaccounts heb.

Verder was ik benieuwd naar wat mooie stalen bandjes voor een mooie prijs :)
Wat betreft de coating is vrij weinig over te zeggen, er lijken geen problemen te zijn tot problemen bij anderen op Reddit. De vraag is ook altijd hoe zijn ze ermee omgegaan ten aanzien van wat ze zeggen. Ik heb zelf altijd een Pebble gehad maar nooit problemen gehad met krassen of dergelijke. Je hebt zelf een Apple Watch maar deze moet je ook niet langs een scherpe rand halen of verkeerd laten vallen als je sommige forums bezoekt. Ik vind het altijd lastig te oordelen want alleen als het slecht gaat komen er posts maar positieve die hoor je minder. Ik denk dat ze een goed product neerzetten en dat bij schade ontstaan niet door eigen schuld RMA geen probleem is. Mijn oude Pebble is om die reden meerdere malen vervangen zonder gedoe vanwege screentearing wat een hardware probleem was (ontwerpfout).

Wat betreft iOS en Pebble dit is flink beperkter dan met Android. Vanaf iOS kun je alleen stock app's bedienen maar bijvoorbeeld geen eigen gekozen muziekspeler als Spotify. Notificaties welke op je iPhone scherm komen komen ook op de Pebble. iOS en Pebble is beperkter door de (beperkte) toegang die Apple geeft tot iOS.

Rectificatie Pebble
Afgelopen week heeft Pebble Support mij een rectificatie gegeven op een eerder antwoord. In eerste instantie hadden zij laten weten dat alleen de black en gold coating zouden hebben maar nu blijkt de silver ook echt een coating te zijn. Wel netjes dat ze maanden na ons gesprek daarover erop terugkomen.

PTS Coating support

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 17-08-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Heb de PT inmiddels genomen en ben niet eens heel ontevreden. Notificaties zijn zelfs een stuk betrouwbaarder dan op de Apple Watch en zeker Whatsapp-berichten zijn daardoor veel bruikbaarder.
Het scherm is e-paper, maar de reflectiviteit is echt bijzonder laag vergeleken met moderne e-paper toepassingen. Verder activeert de backlight enkel als ik heel debiel met m'n arm doet, waardoor die functie eigenlijk onbruikbaar is.

Overigens kan ik met de PT al m'n muziek-apps besturen. Spotify werkt prima. Hij pakt gewoon de speler welke op dat moment gebruikt wordt binnen iOS, net zoals op de Apple Watch het geval is.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Dannydekr schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:24:
Heb de PT inmiddels genomen en ben niet eens heel ontevreden. Notificaties zijn zelfs een stuk betrouwbaarder dan op de Apple Watch en zeker Whatsapp-berichten zijn daardoor veel bruikbaarder.
Het scherm is e-paper, maar de reflectiviteit is echt bijzonder laag vergeleken met moderne e-paper toepassingen. Verder activeert de backlight enkel als ik heel debiel met m'n arm doet, waardoor die functie eigenlijk onbruikbaar is.

Overigens kan ik met de PT al m'n muziek-apps besturen. Spotify werkt prima. Hij pakt gewoon de speler welke op dat moment gebruikt wordt binnen iOS, net zoals op de Apple Watch het geval is.
Ben niet nieuwsgierig ofzo maar nu draag je en een Apple Watch en de PT? Want volgens mij had je ook nog twee versies van de Apple Watch of ga je steeds wisselen? Heb je dan iets bedacht om dit handig te doen gezien instellingen etc?

Wat betreft de backlight misschien is dat even wennen, moet zeggen dat ik dat met mijn Pebble wel mee vind vallen of ik ben er al teveel gewend aan geraakt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
lubbertkramer schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:28:
[...]

Ben niet nieuwsgierig ofzo maar nu draag je en een Apple Watch en de PT? Want volgens mij had je ook nog twee versies van de Apple Watch of ga je steeds wisselen? Heb je dan iets bedacht om dit handig te doen gezien instellingen etc?

Wat betreft de backlight misschien is dat even wennen, moet zeggen dat ik dat met mijn Pebble wel mee vind vallen of ik ben er al teveel gewend aan geraakt |:(
De Apple Watch heb ik een tijdje terug verkocht. Ergerde me aan bepaalde zaken zoals het dagelijkse opladen en Apple's benadering van waterdichtheid. Maar als je eenmaal dat OLED scherm gewend bent, dan is het erg moeilijk om de Pebble mooi te vinden :X. De lange batterijduur en het feit dat hij in 50minuten volledig is opgeladen maken een hoop goed. Bovendien ben ik een type die een horloge het liefst nooit af doe en ook daarvoor is de Pebble prima. Sleeptracking is een aspect dat de Apple Watch niet kan door zijn beperkte batterijduur en lange oplaadtijd, en dat is juist iets dat ik erg leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
PTS krijgt vier sterren van the Guardian 150 uur op een batterij doorgebracht en de "low battery" modus die nog eens 24 uur doorging

[ Voor 18% gewijzigd door lubbertkramer op 25-08-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 13:45
lubbertkramer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:28:
PTS krijgt vier sterren van the Guardian 150 uur op een batterij doorgebracht en de "low battery" modus die nog eens 24 uur doorging
24 uur and still going zelfs.
The Steel also has a low-power mode, which kicks in when the battery hits 0% charge and just displays the time. As of publication this low-power mode has lasted over 24 hours and is still going.
Er zijn overigens al een paar PTS reviews gepubliceerd.
http://gizmodo.com/pebble...etly-beautiful-1722183285
http://www.theverge.com/2...el-preorder-launch-review
http://www.cnet.com/products/pebble-time-steel/
http://www.engadget.com/2015/08/06/pebble-time-steel/

Wat vooral opvalt is dat verschillende review het over een veel beter scherm hebben tov de Pebble Time.
The display on the Time Steel is dramatically better than the Time’s, and that might be enough of a reason to pony up for the the fancier model. It’s still a small 64-color LCD with a limited palette and muted colors, but it has less glare and is easier to read indoors. It also doesn’t have the noticeable air gap between the glass lens and LCD panel that’s on the Time’s display.
Ik ben benieuwd of anderen dit kunnen bevestigen. De eerste PTS exemplaren in Nederland druppelen binnen.

[ Voor 37% gewijzigd door dirkjesdirk op 25-08-2015 13:26 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:11

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

Ik kan niet vergelijken me de normale Pebble Time, maar ik vind het scherm van de Steel erg mooi. Binnen goed leesbaar, geen "gap" tussen lens en LCD.

Even een kleine aanvulling na een aantal uren met de Pebble Time Steel. Ik kreeg hem vanmiddag binnen en heb hem toen eerst even aan de lader gelegd. Na een half uurtje was hij vol, daarna de koppeling met mijn smartphone (Galaxy S6) gemaakt.

Na het koppelen eerst het aantal apps waarvoor een notificatie gegeven wordt erg verminderd, ik wil namelijk niet van iedere app een notificatie zien. Maar uiteraard van een behoorlijk aantal ook wel, dus gelukkig kun je dit per app aan of uit zetten. Vervolgens op zoek gegaan naar een leuke watchface en de appstore even bekeken. Momenteel alleen een stappenteller erop gezet en verder nog geen extra apps.

De bediening van het horloge gaat erg goed, reageert redelijk snel en vloeiend.

Ik heb wel meteen een gadgetwrap erop geplakt, zowel op de rand als op het scherm. Dit heb ik gedaan vanwege mijn ervaring met de Samsung Gear Fit die ik hiervoor een jaar om heb gehad. De Gear Fit had langs de randen en op het scherm flinke krassen en dat wil ik natuurlijk graag voorkomen bij de Pebble. Of het echt noodzakelijk is durf ik niet te zeggen.

Tot zover mijn eerste indruk, hij bevalt nu al veel beter dan de Gear Fit.

[ Voor 79% gewijzigd door darkrain op 26-08-2015 08:17 . Reden: Eerste indruk toegevoegd ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Bijna 24 uur nadat de eerste PTS in het andere topic binnen waren gekomen, ik ben wel benieuwd wat zijn de ervaringen tot zover en waar blijven de foto's/video's :D

Vraag
Als er PTS eigenaren zijn van de PTS Black/Silver die geen gebruik maken van het leren bandje, ik neem deze graag over :)

[ Voor 29% gewijzigd door lubbertkramer op 26-08-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 12:50

mucuracat

YES

lubbertkramer schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:20:
Bijna 24 uur nadat de eerste PTS in het andere topic binnen waren gekomen, ik ben wel benieuwd wat zijn de ervaringen tot zover en waar blijven de foto's/video's :D

Vraag
Als er PTS eigenaren zijn van de PTS Black/Silver die geen gebruik maken van het leren bandje, ik neem deze graag over :)
Ze/we moeten gebruik maken van leren bandje of een nieuwe kopen.
Metalen bandjes worden later verzonden :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
mucuracat schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:52:
[...]

Ze/we moeten gebruik maken van leren bandje of een nieuwe kopen.
Metalen bandjes worden later verzonden :)
True maar je kon ook zelf al iets gekocht hebben via derden dus dacht niet geschoten is sowieso mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Geniet

Ik heb net mijn gadgetwrap van het scherm eraf gehaald en een nieuwe erop gezet, er zat een stofje onder heel irritant...

Voor ervaringen verwijs ik je graag naar een paar posts hoger. Foto's video's enzovoort ben ik niet zo van, dus verwacht daar niet teveel van vanuit mij.

Ik hoop trouwens wel dat de metalen bandjes snel komen, eigenlijk is dat mijn nummer 1 keuze. Leer bevalt me in ieder geval beter dan dat plastic van de oude Gear.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
darkrain schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:15:
Voor ervaringen verwijs ik je graag naar een paar posts hoger. Foto's video's enzovoort ben ik niet zo van, dus verwacht daar niet teveel van vanuit mij.
Die van jou heb ik gelezen inderdaad, maar omdat er meer Tweakers met een ontvangen PTS zijn was ik wel benieuwd naar meer meningen ipv de online reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Geniet

lubbertkramer schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:17:
[...]

Die van jou heb ik gelezen inderdaad, maar omdat er meer Tweakers met een ontvangen PTS zijn was ik wel benieuwd naar meer meningen ipv de online reviews :)
Misschien nog een kleine toevoeging, ik ben echt positief verrast door het scherm. Het is veel beter leesbaar dan ik had verwacht, zelfs zonder de backlite aan is het in huis prima af te lezen.

Tweakers Discord

• Vlamonw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-08 15:56
Ik heb mijn PTS (black) ook gisteren opgehaald bij DHL. Gelukkig niks te merken van een moeilijk leesbaar scherm zoals bij de PT zelf. Tot nu toe ook nog erg tevreden.

Wel nog in dubio of ik gadgetwraps op het scherm/bezel gaan doen, zijn ze heel erg zichtbaar?

• darkrain

darkrain

Geniet

Vlamonw schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:27:
Wel nog in dubio of ik gadgetwraps op het scherm/bezel gaan doen, zijn ze heel erg zichtbaar?
De gadgetwrap op het scherm is niet heel erg zichtbaar. Laat ik het zo zeggen het valt mij in het dagelijks gebruik niet op dat er 1 op zit.

De wrap op de bezel is bij mij heel erg zichtbaar, maar dat is dan ook geen doorzichtige maar een brushed wrap.

Je ziet op de foto nog wat luchtbelletjes zitten, maar die gaan er na een aantal dagen uit.
Pebble Time Steel

Tweakers Discord

• lubbertkramer
Vlamonw schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:27:
Ik heb mijn PTS (black) ook gisteren opgehaald bij DHL. Gelukkig niks te merken van een moeilijk leesbaar scherm zoals bij de PT zelf. Tot nu toe ook nog erg tevreden.

Beter iets zien dan straks beschadigingen aan het scherm / bezel is mijn persoonlijke mening. Gadgetwraps liggen klaar voor als mijn PTS binnen komt :)

• Vlamonw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-08 15:56
lubbertkramer schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:37:
[...]

Beter iets zien dan straks beschadigingen aan het scherm / bezel is mijn persoonlijke mening. Gadgetwraps liggen klaar voor als mijn PTS binnen komt :)
Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in. Alleen ben ik soms dan weer zo ijdel dat ik een mooi horloge/telefoon niet wil "verpesten" met een screenprotector (achteraf heb ik daar dan ook wel weer een spijt van...). Maar zo te zien valt het inderdaad nauwlijks op, dus vanavond toch maar even aan de slag met de gadgetwraps.

Overigens vind ik de horloge mooier dan verwacht, misstaat zeker niet in een "zakelijke" setting (als je een wat serieuzere watchface opzet)!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 15:34
Ik heb mijn PTS binnen. Eerste wat mij opviel was een prachtig doosje, met daarin een Time Steel die niet zo zwart was als ik had gedacht. Vind ik toch wel jammer, want mijn PS is prachtig in het zwart. Voor de rest is de bouwkwaliteit zo te zien stukken hoger, met knoppen die het fatsoenlijk doen. Ook het leren bandje valt mij nog wel erg mee, maar ik hoop dat de metalen band snel komt. Het scherm lijkt zo wel wat klein, met een helderheid die ik snel op 'blinding' heb gezet. Nu nog hopen dat mijn favoriete watchface Glow snel een update krijgt met kleur ondersteuning. Tot die tijd maar Saville gebruiken.

Oh en een protector doe ik niet aan. Ik heb twee PS'n en die hebben dat nooit gehad en dat valt allemaal reuze mee. :)

[ Voor 9% gewijzigd door me_mrtn op 27-08-2015 14:02 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:57
Mijn PTS is ook een paar dagen geleden binnen gekomen. Ik kom van een zwarte gewone pebble. Eerste indruk is dat hij echt een heel stuk beter zit dan m'n oude pebble, met name door het gebogen metaal aan de onderkant. Knopjes voelen ook een stuk luxer aan en het bandje vind ik ook erg mooi. Het enige nadeel is dat de bezels wel erg groot zijn, je zou denken dat dat wel wat compacter dan of het scherm iets groter.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/gvd4ih4mvfu4nth/DSC00241%20%28Large%29.JPG?dl=0

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
Bartske schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:45:

Het enige nadeel is dat de bezels wel erg groot zijn, je zou denken dat dat wel wat compacter dan of het scherm iets groter.
Zo op de foto met een zwarte watchface vind ik het nog meevallen, maar je ziet wel echt veel loze ruimte inderdaad. Terwijl officieel het schermpje van zichzelf ook nog wat groter is maar een gedeelte gewoon niet gebruikt wordt. https://youtu.be/MDJ0EOkU_Fg?t=230 (zwarte(re) rand rond de watchface als de LCD bloot ligt)

Met een witte watchface valt het helemaal op:
Afbeeldingslocatie: http://cnet4.cbsistatic.com/hub/i/r/2015/03/03/270e68b9-24e7-4aa2-be3e-2d333220c9db/resize/570xauto/0527f1af3f863777dd7a92dacc4e9aa3/pebble-time-steel-09resize.jpg

Vind persoonlijk, zonder hem in handen te hebben gehad, wel dat het ontwerp het rechtvaardigd of zo. Het zwart op jou foto en die met witte achtergrond komt wel "premium" en ergens "rustig" over. Ook echt een zakelijke krijgt hij daardoor of zoj. Maar kan zijn dat dat straks "live" wel stoort. De zwarte watchfaces zullen in ieder geval wel populairder zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy

crashtestdummy

Ajoeto member

Hij is binnen! Inclusief stalen bandje (nou ja bandje... het bandje weegt minstens het dubbele van het horloge zelf).
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/UhXZDhXqH03_JQF5bgo49qkYyK0uQ5E95UhwSVNrLySA=s919-no

Voorlopig heb ik de familie weer compleet
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/zlNaTbh4vldDw8wxUHgVbsoD4CT9iFl7dBQbqkw4ikwc=w1224-h918-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Hoe kom jij aan het stalen bandje dan? :P

In het directe zonlicht vind ik het beeld trouwens wel mooi hoor, in het donker met de backlight zijn de kleuren wat "uitgewassen". Het trillen vind ik zoveel fijner dan de PS en ook de animaties zijn prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy

crashtestdummy

Ajoeto member

me_mrtn schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:27:
Hoe kom jij aan het stalen bandje dan? :P
Die werd in hetzelfde pakketje meegeleverd. Ik zal het wel verdiend hebben dan hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
crashtestdummy schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:39:
[...]

Die werd in hetzelfde pakketje meegeleverd. Ik zal het wel verdiend hebben dan hè :P
Wrijf het er in. ;) Zou jij mij nog willen verblijden met een foto van de sluiting van de metalen band, por favor? :P Aangezien ik ook aardig moest wennen aan de kleur van de zwarte PBS.

[ Voor 9% gewijzigd door me_mrtn op 28-08-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19
Net update binnen van de firmware naar versie 3.3.
Timeline: New relationship bars show if your events overlap, are back-to-back, or have free time in between them.
Bug fixes and stability improvements to version 3.2.

[ Voor 62% gewijzigd door ipje op 28-08-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 05-10 12:25
Nieuwe PT user hier :) basis functionaliteit timeline & Slides of Time bevalt me alvast prima... Zijn er verder 'must have' apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Inmiddels een aantal dagen dat de eerste PTS hier op Tweakers binnen is gekomen, hoe zijn nu de ervaringen, zijn er tegenvallers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
lubbertkramer schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:42:
Inmiddels een aantal dagen dat de eerste PTS hier op Tweakers binnen is gekomen, hoe zijn nu de ervaringen, zijn er tegenvallers?
Hier bevalt hij prima! Kom van een 'gewone' pebble dus heel veel nieuws is er niet voor mij, maar het werkt allemaal net ff wat lekkerder, hij zit lekkerder en hij voelt luxer aan. Dat plastic van mn oude was ik echt wel zat namelijk. Kortom ik ben tevreden!

Ook bijvoorbeeld een timer instellen gaat nu stukken makkelijker dan bij de oude pebble. Het reageren met voice gaat ook goed (alleen in engels) maar dat zal ik eigenlijk nooit gaan gebruiken.

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 12:33
ik heb 2 weken geleden via Marktplaats een PT gekocht en die bevalt me prima. Er zitten een praar krasjes op maar dat wist ik vantevoren. Nu vraag ik me af, vroeger toen de telefoons nog geen touchscreens hadden waren er tubes op te koop waarmee je die krasjes op kon vullen. Werkt dat ook met het scherm van de PT?

Wat ik mis is de optie om mute notifications als quick launch in te stellen, Kan dat? Ik zie er ook geen apps voor, ik ben toch niet de eerste die dat bedenkt lijkt me of zoek ik verkeerd?

Het valt me wel op dat het uitmaakt welke watch face je heb draaien hoe lang je met de batterij doet, ik heb er nu 1 op staan die ik zelf geprogrammeerd heb, die update het scherm 1 keer per minuut en die staat nog op 90%, gistermorgen van de lader gehaald.

PSN ID: Svennie-NL

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49

4POX

Everybody is wired

Volgend jaar komt de Pebble Time 2 uit met een groter scherm. Het ironische hiervan zal zijn dat in elke verscheepte Pebble Time dit grotere scherm al zit. Pebble zal alleen een kleine aanpassing aan de software en eventueel de rekenkracht uitvoeren.

Zo. Even een voorspelling gedaan :) ;)

AKA Rinkel weblog

• lubbertkramer
4POX schreef op donderdag 03 september 2015 @ 07:33:
Volgend jaar komt de Pebble Time 2 uit met een groter scherm. Het ironische hiervan zal zijn dat in elke verscheepte Pebble Time dit grotere scherm al zit. Pebble zal alleen een kleine aanpassing aan de software en eventueel de rekenkracht uitvoeren.

Zo. Even een voorspelling gedaan :) ;)
Juist, ik kan alvast voorspellen dat volgend jaar Samsung met een S7 komt, Apple met een iPhone 7 en Apple Watch versie 2, er een derde generatie Moto 360 komt met een betere processor dan de voorganger. Om niet alle pret te bederven zal ik niet meer verklappen :) Handig die glazen bol thuis 8)7
Bartske schreef op donderdag 03 september 2015 @ 00:02:
[...]

Hier bevalt hij prima! Kom van een 'gewone' pebble dus heel veel nieuws is er niet voor mij, maar het werkt allemaal net ff wat lekkerder, hij zit lekkerder en hij voelt luxer aan. Dat plastic van mn oude was ik echt wel zat namelijk. Kortom ik ben tevreden!

Ook bijvoorbeeld een timer instellen gaat nu stukken makkelijker dan bij de oude pebble. Het reageren met voice gaat ook goed (alleen in engels) maar dat zal ik eigenlijk nooit gaan gebruiken.
Mooi om te lezen. Hier ook 'gewone' Pebble gebruiker maar nog wachtend op mijn PTS daarom heel nieuwsgierig naar de ervaringen hier :) Gelukkig is het einde in zicht, PTS nu week in processing _/-\o_

• mucuracat

mucuracat

YES

Svennie schreef op donderdag 03 september 2015 @ 07:17:
..
Wat ik mis is de optie om mute notifications als quick launch in te stellen, Kan dat? Ik zie er ook geen apps voor, ik ben toch niet de eerste die dat bedenkt lijkt me of zoek ik verkeerd?
Google Play: Dashboard for Pebble

Je kunt ook volgorde aanpassen. Dus zou je in 2 klikken al geluid uit kunnen zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door mucuracat op 03-09-2015 08:13 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• darkrain

darkrain

Geniet

mucuracat schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:12:
[...]

Google Play: Dashboard for Pebble

Je kunt ook volgorde aanpassen. Dus zou je in 2 klikken al geluid uit kunnen zetten.
Ik denk dat Svennie het muten van de PT zelf bedoeld. Die kun je namelijk ook op mute zetten en dan geeft hij zoals verwacht geen notificaties meer, handig als zelfs trillen al teveel geluid maakt. Dit kun je trouwens ook voor een bepaalde tijd instellen, dan heet het Do Not Disturb, dat gebruik ik om de notificaties 's nachts uit te zetten.

Wat Svennie volgens mij bedoeld is dat het handig zou zijn om met lang indrukken van een toets de Pebble Time op mute te zetten, maar correct me if I'm wrong...

Verder nog steeds een zeer tevreden gebruiker, het apparaat functioneert naar behoren.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
darkrain schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:22:
[...]

Ik denk dat Svennie het muten van de PT zelf bedoeld. Die kun je namelijk ook op mute zetten en dan geeft hij zoals verwacht geen notificaties meer, handig als zelfs trillen al teveel geluid maakt. Dit kun je trouwens ook voor een bepaalde tijd instellen, dan heet het Do Not Disturb, dat gebruik ik om de notificaties 's nachts uit te zetten.

Wat Svennie volgens mij bedoeld is dat het handig zou zijn om met lang indrukken van een toets de Pebble Time op mute te zetten, maar correct me if I'm wrong...

Verder nog steeds een zeer tevreden gebruiker, het apparaat functioneert naar behoren.
Dat is inderdaad wat ik bedoel, het trillen maakt me niet uit maar tijdens een meeting (of om het even wanneer) wil ik de notificaties uit kunnen zetten, ik had laatst dat er een groepsapp tot leven kwam en dat stoort me nogal. Via settings kan ik de PT muten maar ik wil het sneller kunnen doen, lang een toets indrukken heeft mijn voorkeur.

Ik ga kijken of ik mijn eigen app kan maken, het maken van een whatchface is verrassend simpel dus als de API het ondersteund moet het geen probleem zijn.

Dat dashboard is ook een handige app.

• darkrain

darkrain

Geniet

Svennie schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:02:
[...]

Dat is inderdaad wat ik bedoel, het trillen maakt me niet uit maar tijdens een meeting (of om het even wanneer) wil ik de notificaties uit kunnen zetten, ik had laatst dat er een groepsapp tot leven kwam en dat stoort me nogal. Via settings kan ik de PT muten maar ik wil het sneller kunnen doen, lang een toets indrukken heeft mijn voorkeur.

Ik ga kijken of ik mijn eigen app kan maken, het maken van een whatchface is verrassend simpel dus als de API het ondersteund moet het geen probleem zijn.

Mocht je een app gemaakt hebben dan hoor ik het graag, ik zou zoiets ook graag hebben.

Tweakers Discord

• Svennie
darkrain schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:06:
[...]

Mocht je een app gemaakt hebben dan hoor ik het graag, ik zou zoiets ook graag hebben.
ik laat het weten als het lukt, Ik kan me niet voorstellen dat ik eerste ben die dit bedenkt maar kan geen app vinden die die doet dus het kan zijn dat je dat niet kan doen vanuit een app. De pebble SDK moet het wel ondersteunen.

• mucuracat

mucuracat

YES

Svennie schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:02:
[...]

Google Play: AutoApp For Pebble
"DO NOT DISTURB
You can make it so that a screen is never dismissed. This lets you have some notes for your class on your pebble for example, and be sure that you won't receive notifications as long as that screen is up."

En deze?
https://www.reddit.com/r/...bration_during_a_meeting/

• 4POX

4POX

Everybody is wired

lubbertkramer schreef op donderdag 03 september 2015 @ 07:42:
[...]

Juist, ik kan alvast voorspellen dat volgend jaar Samsung met een S7 komt, Apple met een iPhone 7 en Apple Watch versie 2, er een derde generatie Moto 360 komt met een betere processor dan de voorganger. Om niet alle pret te bederven zal ik niet meer verklappen :) Handig die glazen bol thuis 8)7
Ik roep dit alleen omdat elke Pebble al standaard met een groter scherm wordt gebouwd. Je hoeft alleen een andere frontplaat erop te zetten en in de software de rest van het scherm te activeren.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

4POX schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:10:
[...]

Ik roep dit alleen omdat elke Pebble al standaard met een groter scherm wordt gebouwd. Je hoeft alleen een andere frontplaat erop te zetten en in de software de rest van het scherm te activeren.
Gedeeltelijk juist, als ik naar onderstaande plaatje kijk. Scherm is groter dan de bezel, maar als je goed kijkt zie je ook in het scherm een bezeltje.

Dus groot display, maar geen pixels er in (IMHO)

Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/MDJ0EOkU_Fg/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
ik heb een update binnen gekregen (Android) van de Pebble app en nu krijg ik geen updates meer binnen op mijn PT. Probleem in de update of nieuwe instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

mucuracat schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:42:
[...]

Gedeeltelijk juist, als ik naar onderstaande plaatje kijk. Scherm is groter dan de bezel, maar als je goed kijkt zie je ook in het scherm een bezeltje.

Dus groot display, maar geen pixels er in (IMHO)

[afbeelding]
Ik baseerde de informatie op dit artikel -> nieuws: Teardown Pebble Time toont dat smartwatch groter scherm heeft dan het gebruikt

Het is wel een oud artikel. Misschien is er ondertussen meer bekend over het scherm.

Ik heb bij JDI gezocht naar meer informatie over het scherm. Op de racefiets gebruik ik een Garmin fiets computer met een speciaal LCD scherm. Je kan het erg goed aflezen in zonlicht. Als ik even snel op de Pebble kijk merk ik hoe mooi en helder dat is. Het scherm van Garmin lijkt dan wel een vage waas.

Zo begon bij mij het idee te borrelen om zelf een fietscomputer te ontwerpen met hetzelfde scherm als in de Pebble. Maar dan iets groter :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Geniet

Svennie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:43:
ik heb een update binnen gekregen (Android) van de Pebble app en nu krijg ik geen updates meer binnen op mijn PT. Probleem in de update of nieuwe instelling?
Net snel even mijn app ge-update en bij mij werken de notificaties van in ieder geval whatsapp en buienalarm nog...

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
darkrain schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:53:
[...]

Net snel even mijn app ge-update en bij mij werken de notificaties van in ieder geval whatsapp en buienalarm nog...
bij mij komt niks door, heb ook de switches omgezet aangezien mij niet duidelijk is wat aan en uit is. Ik denk dat naar rechts schuiven aan is maar dan wordt de boel rood, een kleur die aangeeft dat de notificatie uit staat? He maakt geen verschil op de PT :(

Gevonden wat er aan de hand was: de instelling dat de Pebble app de notificaties in mag zien stond ineens uit, dan is het logisch dat er niks door komt. Was even zoeken waar die instelling zit maar het werkt nu weer prima :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Svennie op 05-09-2015 00:36 ]

• darkrain

darkrain

Geniet

Svennie schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:15:
[...]

ik laat het weten als het lukt, Ik kan me niet voorstellen dat ik eerste ben die dit bedenkt maar kan geen app vinden die die doet dus het kan zijn dat je dat niet kan doen vanuit een app. De pebble SDK moet het wel ondersteunen.
Pebble heeft het zelf al gemaakt in de nieuwe firmware: http://pbl.io/fw3-4

Straks ff installeren.

Tweakers Discord

• Svennie
darkrain schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:14:
[...]

Pebble heeft het zelf al gemaakt in de nieuwe firmware: http://pbl.io/fw3-4

Straks ff installeren.
thx, heb de FW geinstalleerd, lang de linker knop indrukken zet quiet mode aan en uit straks eens testen, nu komt er niet veel binnen

Lijkt inderdaad te zijn wat ik miste, ik ga hier vaker aangeven wat ik mis, ze luisteren :+

[ Voor 11% gewijzigd door Svennie op 10-09-2015 07:45 ]

• dirkjesdirk
Toch wel een interessante release,de nieuwste FW::
Pebble Time Firmware 3.4 Release Notes

C’est bon, Wunderbar, Olé! Set the display and voice language for Pebble Time or Pebble Time Steel to French, German, or Spanish. Also requires the latest Pebble Time smartphone apps.
Quiet Time: Turn off notifications to your Pebble when you don’t want to be disturbed. Toggle settings for Manual, Calendar Aware, Weekdays, Weekends, and Interruptions.
Stand-by Mode (Beta): A power-saving feature that automatically deactivates Bluetooth on Pebble after being stationary for 30 minutes.
Improved calendar and reminder details on timeline.
Bug fixes and stability improvements to version 3.3.
To update your Pebble Time or Pebble Time Steel to the latest firmware, select Menu » Support » Update Your Pebble within the Pebble Time app for iOS or Android.
Pebble Time App for Android 3.4.0 Release Notes

New look and feel: Enjoy a streamlined layout, simpler menus, and easier access to watchfaces, apps, and notifications settings.
Do more with Calendar events: Act on incoming calendar invites (accept, decline, cancel, etc.) or on existing events in your timeline.
Spanish, French, and German language support for watches running firmware 3.4+.
Incoming calls not appearing on your watch in time? This update fixes it :)
Better notification handling when a lot are left on a paired device’s lock screen.
Bug fixes and stability improvements to version 3.3.0.
Download 3.4.0 from the Google Play Store.
Pebble Time Watch for iPhone 3.2 Release Notes

Spanish, French, and German language support for watches running firmware 3.4+.
Weather pins on timeline now display according to the language selected for the watch.
Bug fixes and stability improvements to version 3.1.
Download 3.2 from the iTunes App Store.
Ben voorel benieuwd naar de BETA power-saving feature. Automatically deactivates Bluetooth on Pebble after being stationary for 30 minutes.
Dus als je je horloge af doet ('s-nachts), dan is het wellicht niet noodzakelijk de pebble uit te schakelen (wat is normaal gesproken wel doe). Zeker als je je phone uitschakelt of op flight mode zet, 'zoekt' je pebble niet meer de hele nacht naar een connectie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
Nu moeten de watchfaces nog een icoontje displayen voor 'quiet time' (iig zie je het nog niet bij Slides of Time) - want nu kan je 'per ongeluk' Quiet Time inschakelen...

EDIT: hmm die functionaliteit bestaat blijkbaar niet in de API :F

Indien er nog tweakers deze functionaliteit graag toegevoegd willen zien, kan je misschien hier je stem laten horen: http://forums.getpebble.c...tus-from-watchface#latest

[ Voor 45% gewijzigd door Dryhte op 10-09-2015 13:26 ]

• Svennie
Dryhte schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:57:
Nu moeten de watchfaces nog een icoontje displayen voor 'quiet time' (iig zie je het nog niet bij Slides of Time) - want nu kan je 'per ongeluk' Quiet Time inschakelen...

:F inderdaad.... dat is iets dat je wel wil kunnen zien op je watch face

• crashtestdummy

crashtestdummy

Ajoeto member

Dryhte schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:57:

Indien er nog tweakers deze functionaliteit graag toegevoegd willen zien, kan je misschien hier je stem laten horen: http://forums.getpebble.c...tus-from-watchface#latest
Goed idee. Een dergelijke event service is er bijvoorbeeld ook voor de bluetooth connectie status.

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 22:09
Mute zie je ook niet terug op de watchfaces geloof ik, in ieder geval niet op die ik gebruik (o.a. SoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Zou anders ook wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Na een goede week in gebruik (ik begin op de pebble te kijken hoe laat het is ipv op mijn telefoon ;) ) valt me wel erg op hoe krasgevoelig de Pebble Time is.

Ik heb reeds (kleine) krassen op het 'gorilla glas' (blijkbaar is mijn composiet werkblad in de keuken harder dan glas?) en bovendien is de bezel reeds aardig geschramd. Ik krijg de krassen niet mooi in beeld op mijn smartphone. 'k vind het ook niet zo een vreselijke ramp en doet niets af aan het nut van de Pebble Time, maar 'k vind het wel een gemiste kans van Pebble dat ze zulke krasgevoelige materialen gebruikt hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
Dryhte schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:11:
Na een goede week in gebruik (ik begin op de pebble te kijken hoe laat het is ipv op mijn telefoon ;) ) valt me wel erg op hoe krasgevoelig de Pebble Time is.

Ik heb reeds (kleine) krassen op het 'gorilla glas' (blijkbaar is mijn composiet werkblad in de keuken harder dan glas?) en bovendien is de bezel reeds aardig geschramd. Ik krijg de krassen niet mooi in beeld op mijn smartphone. 'k vind het ook niet zo een vreselijke ramp en doet niets af aan het nut van de Pebble Time, maar 'k vind het wel een gemiste kans van Pebble dat ze zulke krasgevoelige materialen gebruikt hebben...
Miss te laat nu maar een gadgetwrap een idee? Hier zelf al klaar liggen voor als de PTS binnen komt maar uit ervaring weet ik dat ik de Pebble nog weleens stoot en ben dan liever zeker van mijn zaak :)

• darkrain

darkrain

Geniet

lubbertkramer schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:58:
[...]

Miss te laat nu maar een gadgetwrap een idee? Hier zelf al klaar liggen voor als de PTS binnen komt maar uit ervaring weet ik dat ik de Pebble nog weleens stoot en ben dan liever zeker van mijn zaak :)
Over gadgetwraps gesproken, ik ben enorm blij dat ik er één op geplakt heb. Mijn eerste wrap is momenteel al beschadigd, maar de PTS nog niet...
Beschadigde gadgetwrap

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
darkrain schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:05:
[...]

Over gadgetwraps gesproken, ik ben enorm blij dat ik er één op geplakt heb. Mijn eerste wrap is momenteel al beschadigd, maar de PTS nog niet...
[afbeelding]
Oef goed te zien ook, geluk bij ongeluk dan anders zat die beschadiging op je bezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Geniet

lubbertkramer schreef op zondag 13 september 2015 @ 00:22:
[...]

Oef goed te zien ook, geluk bij ongeluk dan anders zat die beschadiging op je bezel
Precies... Gelukkig heb ik van de heren van gadgetwraps een aantal extra setjes gekregen, zodat ik binnenkort er weer een nieuw setje op kan plakken. Uitstekende service daar!

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Mijn Time is onderweg. In de shipment mail kreeg ik de volgende opmerking van Pebble
Please Note: Pebble Time and Pebble Time Steel require a new Pebble Time mobile application, and are not compatible with the original Pebble phone app. We recommend that users uninstall their original Pebble phone app before pairing their new Pebble Time. Look for the "Pebble Time" app in your smartphone appstore.
Ik was eigenlijk van plan om de oude pebble te behouden, maar daarvoor moet ik natuurlijk ook de originele pebble app handhaven. Als ik het goed begrijp is dat niet verstandig.
Iemand ervaring met het draaien van de oude en de nieuwe app naast elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy

crashtestdummy

Ajoeto member

dirkjesdirk schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:14:
Ik was eigenlijk van plan om de oude pebble te behouden, maar daarvoor moet ik natuurlijk ook de originele pebble app handhaven. Als ik het goed begrijp is dat niet verstandig.
Iemand ervaring met het draaien van de oude en de nieuwe app naast elkaar?
Werkt probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Svennie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:54:
[...]

:F inderdaad.... dat is iets dat je wel wil kunnen zien op je watch face
Wel, ik heb een feature request gesubmit hier: http://developer.getpebble.com/contact/
Hi,

in this thread ( http://forums.getpebble.c...nd-other-statuses-as-well ) we discuss the need for exposing some statuses through the API so that watchface devs can show (for example) that Quiet Time is toggled on.

I think it would be great if this feature could be added (there is more need from firmware 3.4.0 on because now we can easily toggle Quiet Time, even by accident; whereas before it was a conscious choice to enable it (or an automatic time based thing)

Thanks in advance,
<Dryhte> & probably the whole community ;)
En ik kreeg er gauw antwoord op:
Dear <Dryhte>

Thanks for bringing this to my attention. This would definitely be an interesting API to give to developers. I've submitted this as a feature request so we can review it as a team. I'll get back to you with any update

Best,
<Developer Support Person>
'k ben benieuwd hoe lang het duurt voor deze statussen aan de API toegevoegd worden...

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 15-09-2015 16:45 ]

• Svennie
Dryhte schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:44:
[...]

Wel, ik heb een feature request gesubmit hier: http://developer.getpebble.com/contact/

[...]

'k ben benieuwd hoe lang het duurt voor deze statussen aan de API toegevoegd worden...
ik zag de thread al voorbij komen, ben ook nieuwsgierig, zou een mooie toevoeging zijn.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Nu een paar maanden met de Pebble kan ik nu zeggen dat ik een stuk minder last van de PVS heb. Het is vrijwel verdwenen.

Wikipedia: Phantom vibration syndrome

AKA Rinkel weblog

• mucuracat

mucuracat

YES

4POX schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:03:
Nu een paar maanden met de Pebble kan ik nu zeggen dat ik een stuk minder last van de PVS heb. Het is vrijwel verdwenen.

Wikipedia: Phantom vibration syndrome
Kan ook terug komen op je pols :)

• Bartske
darkrain schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:05:
[...]

[afbeelding]
Nav dit toch ook maar een (clear) screenprotector en bezel protector besteld. Niet echt heel goedkoop (17 dollar incl shipping) maar goed. Had er voor de gewone pebble ook 1 en die is wel goed bevallen.

• dirkjesdirk
lubbertkramer schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:36:
Vraag aan Tweakers die een PTS besteld hebben, mocht er iemand van jullie een PTS besteld hebben en niets gaan doen met een van zijn bijgeleverde bandjes wil ik deze wel overnemen :) Ik ben vooral op zoek naar de beige band die bij de PTS geleverd gaat worden (Ga zelf hoogstwaarschijnlijk voor de gouden) Maar mocht je een van je bandjes willen verkopen doe mij even een PM :)
Als je vraag nog actueel is, mag je een PM sturen zodra de steel band is gearriveerd. Ik vind de standaard band van de zilver PTS nu niet echt fraai.

• lubbertkramer
dirkjesdirk schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:29:
[...]

Als je vraag nog actueel is, mag je een PM sturen zodra de steel band is gearriveerd. Ik vind de standaard band van de zilver PTS nu niet echt fraai.
Doe je een DM.

Mocht er iemand van de PTS Black ook zijn leather band weg willen doen ik sta ervoor open :)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:54
Vind die van de zilveren eerlijk gezegd ook niet zo mooi. Maar ik ga eerst ook maar even de stalen band afwachten.

• dirkjesdirk
Goed, even wat eerste ervaringen na 1 dag gebruik.

Eerlijk gezegd ben ik nog niet echt onder de indruk van de PTS. Ok, het scherm is kleur, maar heel veel meerwaarde vind ik dit tot op heden nog niet hebben. De meeste tijd staat er een watchface in beeld (modern of een yweather) en zeker de gewone analoge view van een klokje (zoals modern) ziet er imho op mijn oude steel beter uit dan op de PTS. Ik vind bij laatstgenoemde de bezel toch wel erg groot en opvallend, veel meer dan bij de oude steel. Zal binnenkort eens een vergelijkend plaatje maken.

Verder was ik gewend om regelmatig tussen 2 a 3 watchfaces te switchen (modern, yweather en nog een willekeurige face) en dat kan met de oude steel heel snel door op de knoppen te drukken.
Bij de PBS zijn deze knoppen voor de timeline. Op dit moment vind ik die nog niet echt meerwaarde hebben. Maar misschien komt dat nog.

Het feit dat je onbeperkt apps kunt laden is fijn, maar als je veel apps in je store hebt, moet je wel erg lang scrollen. En het lijkt er op dat alle apps wel eerst moeten worden opgehaald voordat je ze gebruikt. Snel vind ik dat niet gaan. Op de oude steel heb je slechts 8 slots, maar de apps in die slots kan je tenminste wel snel starten (en vinden).

Tot slot vind ik het jammer dat Pebble notification center (nog) niet werkt op de PTS. PNC voegt echt heel veel gemak en customization toe aan de notificaties (van oudsher een van de sterke punten van de pebble), zoals 'shake to dismiss', voice reply (in het nederlands) en vele aanpassingen op detailniveau (per app). De standaard functionaliteit van de PTS komt daar nog niet in de buurt.

Positief is dat de kleuren toch behoorlijk fris en helder zijn, de afleesbaarheid prima en de backlight meer dan voldoende helder (staat nu zelfs op low). De animaties zijn grappig, maar kosten wel wat tijd. Ook zit er meer standaard functionaliteit in de PTS firmware.

Iemand nog apps of tips die laten zien dat de PTS echt wel een forse stap voorwaarts is tov de oude steel?

• dreamscape
  • Laatst online: 09-10 17:08
dirkjesdirk schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:20:
Verder was ik gewend om regelmatig tussen 2 a 3 watchfaces te switchen (modern, yweather en nog een willekeurige face) en dat kan met de oude steel heel snel door op de knoppen te drukken.
Bij de PBS zijn deze knoppen voor de timeline.
Het wisselen van watchface vond ik op de oude ook handiger gaan. Ik heb de watchfaces nu als shortcut toegewezen aan de down-knop. Dat werkt best goed. Tenzij je al twee apps hebt die je vaker gebruikt en die als shortcut hebt ingesteld natuurlijk...

Punctuality is the politeness of kings

• Bartske
Goed, even wat eerste ervaringen na 1 dag gebruik.

Eerlijk gezegd ben ik nog niet echt onder de indruk van de PTS. Ok, het scherm is kleur, maar heel veel meerwaarde vind ik dit tot op heden nog niet hebben. De meeste tijd staat er een watchface in beeld (modern of een yweather) en zeker de gewone analoge view van een klokje (zoals modern) ziet er imho op mijn oude steel beter uit dan op de PTS. Ik vind bij laatstgenoemde de bezel toch wel erg groot en opvallend, veel meer dan bij de oude steel. Zal binnenkort eens een vergelijkend plaatje maken.

Bij de PBS zijn deze knoppen voor de timeline. Op dit moment vind ik die nog niet echt meerwaarde hebben. Maar misschien komt dat nog.
Je zou een quick access (lang indrukken van 1e of 3e knopje) naar je watchface app kunnen maken, dan kun je alsnog iets sneller wisselen. Timeline is vooral handig als je veel agenda afspraken hebt denk ik, maar er zullen ook steeds meer apps komen die daar gebruik van maken hoop ik.
Het feit dat je onbeperkt apps kunt laden is fijn, maar als je veel apps in je store hebt, moet je wel erg lang scrollen. En het lijkt er op dat alle apps wel eerst moeten worden opgehaald voordat je ze gebruikt. Snel vind ik dat niet gaan. Op de oude steel heb je slechts 8 slots, maar de apps in die slots kan je tenminste wel snel starten (en vinden).
Hier heb ik geen last van, apps openen meteen, alleen de eerste keer als je ze erop zet moeten ze even laden. Dat van dat lang scrollen heb je zelf in de hand natuurlijk ;)
Tot slot vind ik het jammer dat Pebble notification center (nog) niet werkt op de PTS. PNC voegt echt heel veel gemak en customization toe aan de notificaties (van oudsher een van de sterke punten van de pebble), zoals 'shake to dismiss', voice reply (in het nederlands) en vele aanpassingen op detailniveau (per app). De standaard functionaliteit van de PTS komt daar nog niet in de buurt.
Ik dacht dat die er al was? Hij staat wel in de store iig zag ik. Zelf nog niet geprobeerd.
Positief is dat de kleuren toch behoorlijk fris en helder zijn, de afleesbaarheid prima en de backlight meer dan voldoende helder (staat nu zelfs op low). De animaties zijn grappig, maar kosten wel wat tijd. Ook zit er meer standaard functionaliteit in de PTS firmware.

Iemand nog apps of tips die laten zien dat de PTS echt wel een forse stap voorwaarts is tov de oude steel?
Heb verder niet echt tips voor je, maar waarschijnlijk moet je ook gewoon even wennen :+

• jip_86
Watchfaces heb ik nu als quicklaunch ingesteld. Dan kun je dus met longpress up of longpress down snel die applicatie openen.
lol spuit elf }:|

• dirkjesdirk
Bartske schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:26:
[...]

Je zou een quick access (lang indrukken van 1e of 3e knopje) naar je watchface app kunnen maken, dan kun je alsnog iets sneller wisselen. Timeline is vooral handig als je veel agenda afspraken hebt denk ik, maar er zullen ook steeds meer apps komen die daar gebruik van maken hoop ik.

[...]

Hier heb ik geen last van, apps openen meteen, alleen de eerste keer als je ze erop zet moeten ze even laden. Dat van dat lang scrollen heb je zelf in de hand natuurlijk ;)

[...]

Ik dacht dat die er al was? Hij staat wel in de store iig zag ik. Zelf nog niet geprobeerd.

[...]

Heb verder niet echt tips voor je, maar waarschijnlijk moet je ook gewoon even wennen :+
Tnx, ik hoop idd dat het vooral wennen is. Het koppelen van de watchfaces aan de quick button is idd een goed idee.

En om toch nog een positief puntje te noemen. De knoppen van de PTS zijn aanzienlijk prettiger dan de niet responsieve knoppen van de oude Steel.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Wat ik jammer vind, is dat er nog altijd geen mogelijkheid is voor ios users om op berichten te reageren, en ook Siri niet gebruikt kan worden.

Als je een notificatie krijgt, heb je dus altijd 2 kliks nodig wat je met de oude pebble met 1 af kon, want voor ios users hebben ze niet zo gedaan dat dan met 1 druk kan. Hier erger ik me nog t meest aan, even snel een notificatie van t scherm wegdrukken is er niet bij.

Verder haal ik max 4 dagen, van de beloofde 7, met hooguit 30-50 notificaties per dag, verder gebruik ik geen apps , want die zijn er amper.(alleen multitimer is erg handig)

Ga hierdoor toch switchen naar een Apple watch, pebble geeft imho Android te veel voorrang nu.

[ Voor 11% gewijzigd door LoneWolf op 16-09-2015 19:34 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
LoneWolf schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:27:
Wat ik jammer vind, is dat er nog altijd geen mogelijkheid is voor ios users om op berichten te reageren, en ook Siri niet gebruikt kan worden. Nu heb je dus altijd 2 kliks nodig war je met de oude pebble met 1 af kon, want voor ios users hebben ze niet zo gedaan dat dan dat menu niet komt.
Verder haal ik max 4 dagen, van de beloofde 7, met hooguit 30-50 notificaties per dag, verder gebruik ik geen apps , want die zijn er amper.(alleen multitimer is erg handig)

Ga hierdoor toch switchen naar een Apple watch, pebble geeft imho Android te veel voorrang nu.
Dat is geen keuze van Pebble zelf an zich, maar Apple stelt API's niet beschikbaar. Iets dat Pebble overal aangeeft. Overigens dat je maximaal vier dagen haalt met 30 tot 50 notificaties lijkt mij sterk. Ik zit aan zo'n 80 op een dag en ik haal er makkelijk een week mee, wel met de Steel.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Lijkt jou sterk dat ik 4 dagen maar haal ? T is toch echt zo.
Vind t ronduit bagger, aangezien ik met mn oude gewone steel er al 5 haalde.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• dirkjesdirk
Hierbij een vergelijking van de bezels met de modern watchapp.

modern

Voor de aardigheid ook nog even een verschil van de backlight. Helaas is deze foto niet zo scherp.

backlight

• Svennie
LoneWolf schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:39:
Lijkt jou sterk dat ik 4 dagen maar haal ? T is toch echt zo.
Vind t ronduit bagger, aangezien ik met mn oude gewone steel er al 5 haalde.
ik haal met gemak 5 a 6 dagen (PT), ga niet tellen hoeveel notificaties ik krijg, gebruik verder weinig apps, alleen strava maar met dit weer is dat niet vaak. Het maakt trouwens verschil welke watchface je hebt. Een watchface met een secondenwijzer kost meer stroom dan 1 zonder (die laatste hoeft maar 1 keer per minuut te updaten ipv elke seconde). Dat is ook afhankelijk van hoe de watchface geprogrammeerd is.

• Muchachooo
Bartske schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:26:
[...]

Als je een app een tijdje niet gebruikt lijkt het inderdaad alsof hij opnieuw wordt geladen. Ik heb dit zelf met de ESPN app een paar keer ondervonden. Dat, of de app is zo belachelijk traag met opstarten dat er zo'n laadbalk wordt getoond.

• dirkjesdirk
Muchachooo schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:35:
[...]

Als je een app een tijdje niet gebruikt lijkt het inderdaad alsof hij opnieuw wordt geladen. Ik heb dit zelf met de ESPN app een paar keer ondervonden. Dat, of de app is zo belachelijk traag met opstarten dat er zo'n laadbalk wordt getoond.
Ja er is plaats voor een x aantal apps in het geheugen. Als er plek nodig is, wordt een niet gebruikte uit het geheugen verwijderd. Ik vermoed op basis van fifo en/of gebruiksfrequentie.

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb een pts silver en iphone 6, echter werkt na het updaten naar ios9 de musiccontrol app van de pebble niet meer, hij blijft hangen op het 'start playback on your device' scherm. Iemand anders hetzelfde probleem?
Ook vraag ik mij af of straks in ios9 pebble misschien meer mogelijkheden zou kunnen krijgen, weet iemand hier meer over?
Edit: hij werkt weer op de een of andere magische wijze

[ Voor 7% gewijzigd door Paragon93 op 21-09-2015 15:38 ]

Trust me, I'm an engineer

• dirkjesdirk
Via een mailupdate wat informatie gekregen over wat er nog komt.
We’ll continue the work going on behind the scenes to launch voice features for Pebblers paired with iPhones. Longer term, we’ll be leading the way on wearable technology, exploring the best ways this new frontier in computing can delight us every day.
If you’re curious to know more about what lies ahead for Pebble, I’ll be on stage next week at TechCrunch Disrupt. We've been working on something special for the event, and can't wait for you to see what's in store.
Goed nieuws voor de apple gebruikers dus en volgende week iets 'speciaals'. Hoop dat het een smartstrap is oid. Daar heb ik tot op heden nog veel te weinig van gehoord.

[ Voor 14% gewijzigd door dirkjesdirk op 17-09-2015 20:55 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50
Ik weet dat de PTS zelf waterdicht is. Maar heeft iemand al geprobeerd hoe dat zit met het leren bandje? Ik vraag mij namelijk af of het verstandig is om hem om te laten met bv poets dingen. Dus dat je de hele tijd met handen in een emmer/bak water zit. Kan het leren bandje hier ook tegen? Of is het dan verstandiger om een plastic bandje aan te schaffen? (of de metalen te gebruiken als die geleverd is).

• dirkjesdirk
RobertMe schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:15:
Ik weet dat de PTS zelf waterdicht is. Maar heeft iemand al geprobeerd hoe dat zit met het leren bandje? Ik vraag mij namelijk af of het verstandig is om hem om te laten met bv poets dingen. Dus dat je de hele tijd met handen in een emmer/bak water zit. Kan het leren bandje hier ook tegen? Of is het dan verstandiger om een plastic bandje aan te schaffen? (of de metalen te gebruiken als die geleverd is).
Tja, het is 'real leather' dus het moet er wel tegen kunnen. Ik vind een leren bandje echter niet prettig zitten als het nat is geworden, dus doe het meestal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ik zit al even te zoeken naar de belangrijke 'voice support' op de Pebble Time, maar tot op heden loop ik tegen een aantal probleempjes aan.

Door android wear te installeren kon ik op mijn oude Pebble Steel icm Pebble Notification Center gebruik maken van voice support. Weliswaar gebruikte je dan de microfoon van de smartphone, maar als die in de buurt was werkte dat prima. Daarbij werd ook de Google's text-to-speech engine gebruikt die, zoals bekend, prima werkt.

Met de Pebble Time krijg ik het niet voor elkaar. De Pebble Time heeft native voice support, maar gebruikt een eigen proprietary text-to-speech engine. Zie hier een filmpje YouTube: 2015 - Pebble (Time) Meetup San Francisco + Q&A with Eric Migicovsky waar Eric uitlegt waarom. Het zou te maken hebben met "control over the process and make it better suited for Pebble's purposes". Ook zou het mogelijk zijn "to send audio clips instead of just speech to text" en iets met de 'cross platform' mogelijkheden.

Toch begrijp ik het niet dat Pebble als kleine speler een eigen proprietary text-to-speech engine gebruikt. Het vervelende is dat de engine op dit moment wel talen als noors, deens, zweeds e.d. support, maar geen dutch. 8)7 Zie hier: https://www.reddit.com/r/...ble_time_voice_languages/

Tot slot: in Pebble Notification Center krijg ik het op de Pebble Time niet voor elkaar om de google engine te gebruiken. Kortom, op dit moment is de Time v.w.b. notificaties voor mij nog een stap achteruit.

Maar misschien moet ik gewoon wat Time nemen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
dirkjesdirk schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:52:
Via een mailupdate wat informatie gekregen over wat er nog komt.

[...]

Goed nieuws voor de apple gebruikers dus en volgende week iets 'speciaals'. Hoop dat het een smartstrap is oid. Daar heb ik tot op heden nog veel te weinig van gehoord.
Vind het juist goed dat ze nog niet over de smartstraps zijn begonnen voordat alle PTS units shipped zijn. Als er een smartstrap komt die gps toevoegd zodat je een sporthorloge van je PT kan maken dan ben ik de eerste die hem pre-orderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Hmm, vandaag ineens een bluetooth wake-lock. Lijkt niet helemaal goed te gaan als mijn PTS disconnect. Telefoon ligt meestal op het bureau dus als ik wegloop heb ik dat al snel. Gisteren ook al dat hij wel op verbonden stond, maar dat niet was.

• Bartske
https://getpebble.com

Er staat dus weer een countdown tot woensdag. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
Bartske schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:09:

Vermoed retail launch Pebble time en Pebble time steel.

[ Voor 6% gewijzigd door AndreStarTrek op 20-09-2015 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
AndreStarTrek schreef op zondag 20 september 2015 @ 00:45:
[...]

Vermoed retail launch Pebble time en Pebble time steel.
Dat zal wel niet (ik heb mijn PT retail gekocht - via MediaMarkt). Misschien eerste smartband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
Dryhte schreef op zondag 20 september 2015 @ 08:54:
[...]

Dat zal wel niet (ik heb mijn PT retail gekocht - via MediaMarkt). Misschien eerste smartband?
Dacht dat die alleen te preorderen waren. Misschien alleen de time steel dan. Smartstraps vraag ik me af, ze hebben volgens mij nooit het idee gegeven dat ze die zelf gingen maken. Maar alles is mogelijk, we zien het wel over een paar dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Retail kan ik me niet voorstellen, daar zet je niet een hele teller voor op de site. Zeker ook omdat de voorverkoop ook al gestart was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Bartske schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:09:

Hier op reddit gaan ze helemaal los:https://www.reddit.com/r/pebble/comments/3le5gz/a_countdown_has_appeared_on_pebblecom/

Suggesties
- pebblephone (waarschijnlijk een grap)
- smartstraps (denk her niet)
- ik vermoed iets qua software
- maar ik hoop op dutch voice support ...

[ Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 20-09-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Bandjes zou misschien ook nog kunnen. Ze hebben niet voor niets die quickrelease pinnetjes in de bandjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik roep iets doms. Pebble maakt bekend dat ze gaan samen werken met Casio.

(Zal wel een ultieme samenwerking zijn. Casio g-shock met Pebble software)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
dirkjesdirk schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:46:
[...]
- maar ik hoop op dutch voice support ...
Daar zouden ze toch niet speciaal een countdown voor plaatsen?
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Let op:
Berichten over andere smartwatches mogen in:
- Pebble E-Paper Watch / Pebble Steel: [Pebble E-Paper Watch] Ervaringen & Discussie
- Pebble 2 / Pebble Time 2 / Pebble 2 SE: [Pebble (Time) 2 / SE] Ervaringen & Discussie

Berichten over Levertijd & Prijzen horen in: [Pebble Time (Steel) / Time Round] Levertijden, verzending en prijzen

Pebble is recentelijk overgenomen door FitBit. Discussie en gevolgen betreft deze overname hoort in: Fitbit neemt Pebble over - toekomstperspectief?.