Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
8)7 Hoop dat dat een aprilgrap is die je daar opgerakeld hebt... ouch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Lijkt me wel dat dit niet serieus is nee, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 13:45
Nee, dit is een grap: "All new 5-inch x 2.5-inch, 144 × 168 pixel pixelism p-paper display" _/-\o_

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:25
dirkjesdirk schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:30:
Nee, dit is een grap: "All new 5-inch x 2.5-inch, 144 × 168 pixel pixelism p-paper display" _/-\o_
Of deze dan:
Wireless:
  • Bluetooth 4.0 + Unicorns
In ander nieuws, m'n Pebble Time Steel doet 't nog altijd goed. Zit nu op 40% batterij na een eerste charge, van vorige donderdagmiddag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
Windowsphone ondersteuning..... (schietgebedje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Mercatres schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:51:
[...]

Of deze dan:

[...]

In ander nieuws, m'n Pebble Time Steel doet 't nog altijd goed. Zit nu op 40% batterij na een eerste charge, van vorige donderdagmiddag.
Ah. Leuk. Ik zit op 30% sinds dinsdagavond, dus ik verwacht ruim een week te halen. En zo'n eerste week is bepaald niet representatief (veel geëxperimenteerd met apps en de PTS)

[ Voor 32% gewijzigd door dirkjesdirk op 21-09-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
dirkjesdirk schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:50:
[...]

Ah. Leuk. Ik zit op 30% sinds dinsdagavond. En zo'n eerste week is bepaald niet representatief (veel geëxperimenteerd met apps en de PTS).
Inderdaad, dat is ook mijn argument op dit moment. Ik denk op dit moment dat ik overmorgen wel haal, maar dat ie daarna (met een goede full charge) wel 7 dagen minstens haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Mercatres schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:58:
[...]

Inderdaad, dat is ook mijn argument op dit moment. Ik denk op dit moment dat ik overmorgen wel haal, maar dat ie daarna (met een goede full charge) wel 7 dagen minstens haalt.
Absoluut. Dus zelfs bij intensief gebruik zal je je PBS alleen in het weekend moeten opladen. Dat is heel prettig, want mijn oude steel haalde ik toch niet meer dan 4 tot 5 dagen en moest die toch vaak op woensdag of donderdag aan de lader. Op zich zou dan bij matig gebruik de geadverteerde 10 dagen ook wel haalbaar moeten zijn, maar dat is voor mij niet nodig. Een week op 1 lading is gewoon ideaal.

* dirkjesdirk is toch wel zeer onder de indruk van de batterijtijd van de PBS

[ Voor 11% gewijzigd door dirkjesdirk op 21-09-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
dirkjesdirk schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:00:
[...]

Absoluut. Dus zelfs bij intensief gebruik zal je je PBS alleen in het weekend moeten opladen. Dat is heel prettig, want mijn oude steel haalde ik toch niet meer dan 4 tot 5 dagen en moest die toch vaak op woensdag of donderdag aan de lader. Op zich zou dan bij matig gebruik de geadverteerde 10 dagen ook wel haalbaar moeten zijn, maar dat is voor mij niet nodig. Een week op 1 lading is gewoon ideaal.

* dirkjesdirk is toch wel zeer onder de indruk van de batterijtijd van de PBS
Ik kom met m'n Pebble Time (non-Steel) denk ik niet aan 7d. Nu 4 dagen en 10u van de lader en al geruime tijd op 40% (dus allicht dichter bij de 30).

Misschien verbruikt die Slides Of Time meer dan DIN(Autobahn)? 'k zal eens een weekje exclusief op DIN kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Dryhte schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:25:
[...]
Ik kom met m'n Pebble Time (non-Steel) denk ik niet aan 7d. Nu 4 dagen en 10u van de lader en al geruime tijd op 40% (dus allicht dichter bij de 30).

Misschien verbruikt die Slides Of Time meer dan DIN(Autobahn)? 'k zal eens een weekje exclusief op DIN kijken.
Ik denk dat dit wel klopt hoor. De non-steel-Time heeft een accu van 150mAh. De accu van de steel is iets groter (180-200mAh, details kan ik niet vinden). Als je accu na 4,5 dagen op 40% zit, klopt dat wel. Ik denk dat je met de non-steel wat meer moeite moet doen om de 7 dagen te halen, maar het lijkt mij wel haalbaar met een statische watchface en beperkt backlight gebruik.

Tip: als je veel fietst is de motion detetion voor de backlight een killer voor je accu. Al een keer met m'n originele pebble meegemaakt dat hierdoor bij 1 fietstochtje van anderhalf uur de accu leeg was getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
dirkjesdirk schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:08:
[...]

Ik denk dat dit wel klopt hoor. De non-steel-Time heeft een accu van 150mAh. De accu van de steel is iets groter (180-200mAh, details kan ik niet vinden). Als je accu na 4,5 dagen op 40% zit, klopt dat wel. Ik denk dat je met de non-steel wat meer moeite moet doen om de 7 dagen te halen, maar het lijkt mij wel haalbaar met een statische watchface en beperkt backlight gebruik.

Tip: als je veel fietst is de motion detetion voor de backlight een killer voor je accu. Al een keer met m'n originele pebble meegemaakt dat hierdoor bij 1 fietstochtje van anderhalf uur de accu leeg was getrokken.
Tja dat heb ik allemaal al afgezet. Motion enabled: off, backlight op laagste, ambient sensor off,...

't is nu niet dat ik het een drama vind, maar 'k had graag zekerheid gehad van 7 volle dagen en daar voel ik me nog niet zeker van :)

Maar 'k vind het wel een fijn toestel... Verandert echt wel het gebruik van mijn telefoon! Bijvoorbeeld buienalarm aan de pols => nooit meer de telefoon nodig om te zien wat de regenverwachting van de komende uren is (update natuurlijk enkel op mijn vraag, niet automatisch). Maar voor mij is het allerbelangrijkste mijn kalender (da's al 50% van waar ik mijn foon voor gebruikte, en nu krijg ik het allemaal gewoon aan de pols... hoe mooi is dat!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Weer een dagje verder, batterijstatus nu op 30%. Met bluetooth verbonden. Wel hooguit notifications, geen tracking of zo.

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Tijdje terug alweer dat ik iets heb gepost. Afgelopen week is m'n Time binnengekomen en die bevalt zeer goed. Hij zit nu op 35% en staat al 5 dagen en 1 uur nonstop aan. Meteen ook de gadgetwrap screenprotector opgeplakt die ik al had ontvangen en voorzien van de Hammer strap (via kickstarter).

Notificaties doen het prima, voice reply (in Engels) ook. Vergelijkbaar met m'n gwr. Wel valt het me op dat hij totnutoe elke inkomende oproep met een delay laat zien, waardoor ik er al een aantal heb gemist. Kan ook toeval zijn.

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-10 13:17

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

De countdown lijkt voor http://imgur.com/a/IsM48 te zijn.
Stond net op de website van Amazon maar is er nu weer afgehaald.

• Yosecret

Yosecret

Yep, een kleine en een grote. Alleen zo smal dat hij maar 2 dagen mee gaat op de batterij. Ook alleen splash proof en niks over een microfoon. We zullen het waarschijnlijk over een uurtje allemaal tot in detail te weten komen...

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Yosecret schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:57:
Yep, een kleine en een grote. Alleen zo smal dat hij maar 2 dagen mee gaat op de batterij. Ook alleen splash proof en niks over een microfoon. We zullen het waarschijnlijk over een uurtje allemaal tot in detail te weten komen...
Alleen de bandmaat is verschillend, beide versies hebben dezelfde dimensies (als amazon z'n info klopte toen het erop stond).

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 22:09
Nou, het is zo ver: http://www.theverge.com/2...announcement-availability

Persoonlijk vind ik het maar niks. Een rond scherm is totaal niet effectief en het prijskaartje ligt ook absurd hoog imo.

[ Voor 35% gewijzigd door Muchachooo op 23-09-2015 19:15 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:20
Muchachooo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:14:
Nou, het is zo ver: http://www.theverge.com/2...announcement-availability

Persoonlijk vind ik het maar niks. Een rond scherm is totaal niet effectief en het prijskaartje ligt ook absurd hoog imo.
Jeetje, ik voel me toch een beetje genaaid eigenlijk :/

edit: ik had wel iets te snel gelezen (link):
Pebble Time Round & Time Steel Backers
We understand that announcing Pebble Time Round while wrapping up Pebble Time Steel rewards is a big surprise. Pebble Time Round offers a different mix of features and style, but we’d like to give Pebble Time Steel backers a chance to fall in love with both. For their patience and support, we’re offering Time Steel backers an exclusive discount and trial plan:
  • Reserve Pebble Time Round at pebble.com with the same email address you used to back Pebble Time Steel on Kickstarter. You will not be charged until your order ships.
  • Enjoy Pebble Time Steel while waiting for Pebble Time Round to arrive. You may cancel your reservation at any time if you decide Pebble Time Steel is the one for you.
  • When your Pebble Time Round ships, we will automatically discount the order by $50.
  • When your Pebble Time Round arrives, try it for up to 30 days alongside Pebble Time Steel.
  • If you love both watches, Pebble Time Round is yours to keep for the discounted price!
  • During the trial period, you may return Pebble Time Round or Pebble Time Steel, and we’ll refund you for the Pebble Time Round order. The price of watch you keep will equal your Pebble Time Steel pledge amount, plus the cost of return shipping.
  • Full details about this discount and trial plan can be found on our Help site.
  • Let’s Share Pebble with the World
edit: geen korting als je een van twee retourneerd
If you return either the Pebble Time Steel or the Pebble Time Round, you will not be able to keep the discount. We will refund the Pebble Time Round order, so you end up with your preferred watch for the Kickstarter price.
http://help.getpebble.com...53-ptr-exchange?b_id=8308

[ Voor 73% gewijzigd door jip_86 op 23-09-2015 20:04 ]

• barrymossel
Wow, echt heel tof. Vraag is of het $250 €299 waard is, maar ik ben onder de indruk.

Van het uiterlijk that is. Grote voordeel van de lange batterijduur is ook compleet verdwenen. Gaat hem dus voor mij niet worden denk ik...

[ Voor 2% gewijzigd door barrymossel op 23-09-2015 20:11 . Reden: wow, 300 euro, kleine kans, groetjes ]

• jip_86
Leuk rijtje zo in de shop. 4 horloges die duidelijke een opvolgende serie vormen. En dan ineens de ronde :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65602266/snip_20150923201232.png

• Muchachooo
Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik me ook aan het storen ben aan de bezel van het apparaat. Ik heb er bij mijn PT niet zo'n last van, maar in combinatie met het ronde scherm houd je nauwelijks iets over...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Mijn vrouw en ik zijn erg blij met onze Pebble Time Steel, maar ik heb ze toch besteld. De 'probeer uit en maak een keuze' optie is toch wel erg verleidelijk.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• dirkjesdirk
Even een update van de batterijtijd van mijn Time Steel.
Na precies 8 dagen intensief gebruik is dan toch eindelijk de standby mode ingetreden. Vanochtend zakte de batterij van 10% naar 0%, maar in het settingsmenu werd steeds 5% aangegeven. Dit duurde dus nog bijna een hele dag en was de pebble nog volledig functioneel. Een half uur geleden kreeg ik een laatste trilling en kwam het standby scherm in beeld. Op de knoppen wordt dan niet meer gereageerd en het scherm is statisch. Opvallend is wel dat de backlight nog steeds werkt. Uit reviews begrijp ik dat de standby mode nog minimaal 24 uur wordt volgehouden.

Grappig detail in vergelijking met de zojuist gelanceerde Time Round is dat m.b.t. die laatste hoog wordt opgegeven van het feit dat in een kwartier het horloge voldoende wordt opgeladen voor 1 dag gebruik.
Zojuist even gekeken en mijn Pebble Time Steel was in 1 kwartier van 0% naar 70% opgeladen en dat is dus goed voor vele dagen gebruik. :)

• jip_86
StevenK schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:46:
Mijn vrouw en ik zijn erg blij met onze Pebble Time Steel, maar ik heb ze toch besteld. De 'probeer uit en maak een keuze' optie is toch wel erg verleidelijk.
Ik zit ook te twijfelen. Deze zal het bijvoorbeeld best goed doen met de Pebble Time Steel band die nog moet komen:
Afbeeldingslocatie: https://www.filepicker.io/api/file/Bs51LhHRQ6rYsExPEsyW/convert?h=450&w=450
En anders raak je hem voor 50 euro korting nog wel kwijt ook zonder al te veel verlies.

[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 23-09-2015 21:17 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
jip_86 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:57:
[...]

Ik zit ook te twijfelen. Deze zal het bijvoorbeeld best goed doen met de Pebble Time Steel band die nog moet komen:
[afbeelding]
En anders raak je hem voor 50 euro korting nog wel kwijt ook zonder al te veel verlies.
Precies mij idee. En mijn vrouw vindt de variant met smalle band wel erg gaaf. We gaan het zien. Wel goed dat ze de uitprobeermogelijkheid hebben voor Kickstarter PT(S) backers.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• jip_86
StevenK schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:20:
[...]

Precies mij idee. En mijn vrouw vindt de variant met smalle band wel erg gaaf. We gaan het zien. Wel goed dat ze de uitprobeermogelijkheid hebben voor Kickstarter PT(S) backers.
Ik word alleen nu al uitgelachen met een Pebble, Moto360 en nu een PTS :X
Ga dr dus nog maar ff een nachtje over slapen :+

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 17:06

TradeMarkNL

Videoproducer
Ja die retouneermogelijkheid is op zich wel aardig. Alleen vraag ik me af naar welk land je de Time Steel moet terugsturen. Want VS zal niet goedkoop zijn en die kosten zijn wel voor eigen rekening. Verder ben io er nog niet uit of ik de Round liever zou hebben. Rond is wel mooier, maar vind deze dingen wel iets vrouwelijks hebben...

• Yosecret

Yosecret

Heb al een support ticket aangemaakt mbt de korting (50 dollar, maar ook 50 euro?) en hoe het zit met de verzending en inklaring (btw) etc.

• dirkjesdirk
Yosecret schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:31:
Heb al een support ticket aangemaakt mbt de korting (50 dollar, maar ook 50 euro?) en hoe het zit met de verzending en inklaring (btw) etc.
Gewoon bestellen met het zelfde mailadres als de kickstarter backer. Als je bij de checkout kiest voor Netherlands, komt er 50 euro bij en kost de Time Round 299 euro incl, VAT.
Ik neem aan dat alle kosten, inclusief invoer daar bij zitten, maar weet dat niet helemaal zeker.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 23:57
Vriendin was gelijk lyrisch (wilde al een PTS Gold net als mij, hier dus maar bestellen met de gegeven korting ivm PTS backer is zij ook weer blij :)

Edit:
Korting is dan mooi verzending + btw als ik even uitga van de PTS :)

[ Voor 22% gewijzigd door lubbertkramer op 24-09-2015 08:26 ]

• Dropshot89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 19:35
Na lang getwijfeld te hebben om de Time steel te nemen en dit niet te hebben gedaan, zit ik nu te overwegen de Pebble Time Round te nemen. Persoonlijk vind ik de looks erg belangrijk en ik moet zeggen dat ze de Time Round wel mooi ontworpen hebben!

Nu las ik ook dat Time Steel gebruikers korting krijgen op hun bestelling. Wellicht iemand die de Round niet wil hebben en mij een plezier wil doen om deze met korting te bestellen? :)

edit: typo's

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Heb net mijn Pebble Time Steel (zilver) ontvangen. Wat een mooie smartwatch. Vind de ronde niet echt mooi, te grote bezel.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
Dropshot89 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:51:
Na lnag getwijfeld te hebben om de Time steel te nemen en dit niet te hebben gedaan, zit ik nu te overwegen de Pebble Time Round te nemen. Persoonlijk vind ik de looks erg belangrijk en ik moet zeggen dat ze de Time Round wel mooi ontworpen hebben!

Nu las ik ook dat je Time Steel gebruikers korting krijgen op hun bestelling. Wellicht iemand die de Round niet wil hebben en mij een plezier wil doen om deze met korting te bestellen? :)
Wow, dat is een goed idee.

Ik ben PT backer en ik zou er graat een willen voor erbij. Ook omdat de mogelijkheden voor analoge watchfaces zo veel beter zijn. 300 euro is het mij op dit moment niet waard, maar met de korting word het het overwegen waard, ook omdat mijn vader mijn KS PT heeft en ik nog steeds de gewonnen gebruik.

Is er hier een PTS backer die wil overwegen er een met korting te bestellen en tegen kostprijs aan mij te verkopen?

• lubbertkramer
Yosecret schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:31:
Bij selecteren NL staat er totaalprijs 299 (ipv 249 dollar) en verzending gratis, neem dus aan dat het inclusief alles is. Heb je antwoord of het dan ook 50 euro korting is voor NL bij PTS backer ipv 50 dollar?

• dirkjesdirk
Voor degenen die de Round willen hebben en/of verzoeken aan backers om namens hen te bestellen zou ik adviseren om [Pebble Time Kickstarter] Levertijden, verzending en prijzen te gebruiken. Dat topic is toch rustig geworden nu alle PTS zijn uitgeleverd.

Ik zelf vind de Silver Time Round met bruin bandje wel fraai, maar wel een tikje vrouwelijk met die witte rand. Vooralsnog niet overtuigend genoeg om het aanbod van Pebble te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 15:34
TTMM heeft een update gehad met enkele prachtige nieuwe watchfaces. Natuurlijk ook in kleur. Bij mij draait nu VITTMM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 17:06

TradeMarkNL

Videoproducer
me_mrtn schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:26:
TTMM heeft een update gehad met enkele prachtige nieuwe watchfaces. Natuurlijk ook in kleur. Bij mij draait nu VITTMM.
Nice, zien er weer strak uit! Een van de weinige makers van Watches die mooie klokjes maakt: strak maar toch ook speels.

[ Voor 5% gewijzigd door TradeMarkNL op 25-09-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Als Pebble Time backer voel ik me nu behoorlijk genaaid, de steel backers mogen wel upgraden, maar time backers niet. Juist toen de time gekozen ipv de steel vanwege de bezel. Ben nu helemaal blij dat ik vorige week n Apple Watch gekocht heb.
De pebble staat ondertussen al op marktplaats... (En v&a)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
LoneWolf schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:42:
Als Pebble Time backer voel ik me nu behoorlijk genaaid, de steel backers mogen wel upgraden, maar time backers niet. Juist toen de time gekozen ipv de steel vanwege de bezel. Ben nu helemaal blij dat ik vorige week n Apple Watch gekocht heb.
Wellicht het feit dat beide horloges dezelfde prijs hebben? En succes met je Apple Watch, bij Apple valt het "genaaidheid"-niveau altijd mee. :P

• lubbertkramer
LoneWolf schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:42:
Je betaald een prijs en verwacht daar een duurder horloge voor terug? Dan zou je je ook al genaaid moeten voelen met de PTS lijkt mij? Je hebt toch gekozen voor het goedkoopste model ipv een duurder model? Ik was early backer PT maar toen de PTS kwam ben ik direct gaan switchen

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

@lubbertkramer
Dat staat nergens dat ik een duurder horloge zonder bij betalen terug verwacht. Had best bij willen betalen, dat zou ik ook voor de pts hebben moeten doen als ik die had genomen. Er staat overigens duidelijk waarom ik toch niet de pts heb genomen in mijn post.

Ik vind gewoon dat ze ook de pt backers de keuze hadden moeten geven, om toen net als een switch naar de pts met bijbetaling de switch naar round met bijbetaling te doen.

@me_mrtn, de Apple watch voel ik me prima bij, kan meer als de pebble op ios, het ging mij voornamelijk om reactie op berichten en voice (Siri) support. Was bereid daar meer voor te betalen. Heb bewust gewacht tot ook Android wear op ios werkte want de moto360 trok mij ook erg qua vormgeving, maar dat is momenteel zelfs nog beperkter als de pebble qua mogelijkheden.

Mijn ervaring tot nu toe met de Apple watch tov de Pebble Time,
Zeker nu met watch os2 op de Apple watch Legt de pebble time het af qua mogelijkheden. Software ontwikkeling blijft ook erg achter op de pebble time, er zijn weinig goede apps vor de pebble time, en sowieso weinig ios apps met ondersteuning voor de pebble.

Apple watch Scherm is mooier/scherper, veel beter afleesbaar onder n hoek, maar niet always on, dat merk je, je ziet m aangaan als je je pols optilt. En als je je arm op n leuning hebt kan je dus inderdaad niet zonder even je arm te bewegen kijken hoe laat t is. daarin tegen reageert ie wel sneller en beter op beweging als de pebble, die moest ik echt soms wel hard schudden om de achtergrond verlichting aan te krijgen.

Batterijduur Apple watch is bij mij de helft van de pt, 2 dagen. Dat is op zich jammer, maar aangezien ik hem toch af doe 's nachts kan ik hem zo op een dock leggen. (En daarin zit m de clou!)
Heb nog geen fatsoenlijk dock gezien voor de pebble time, en daar moest je altijd klooien om de kabel er goed op te krijgen zodat ie ook daadwerkelijk ging laden. Is me een paar x al overkomen dat ie de volgende ochtend toch niet geladen had omdat ie zichzelf los getrild had.

Apple watch Is dus 120 euro duurder als de pts, en denk voor ios gebruikers zolang pebble niet Siri, reageren op berichten en het weergeven van volledige berichten ipv enkele regels ondersteunt, en ook de 3rd party software achterblijft, op dit moment een beter werkende oplossing

Ik houd mijn oude steel als reserve en klus horloge, ben benieuwd hoe pebble zich qua software dus verder ontwikkeld.

Voor mij wordt een nieuwe pebble pas weer interessant als ze de ondersteuning voor ios en apps op niveau hebben en hoge resolutie betere kwaliteit schermen gaan gebruiken, tegen een lagere prijs als nu.

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 01:50
LoneWolf schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:12:
Voor mij wordt een nieuwe pebble pas weer interessant als ze de ondersteuning voor ios en apps op niveau hebben en hoge resolutie betere kwaliteit schermen gaan gebruiken, tegen een lagere prijs als nu.
Je weet dat de beperking met ios de schuld is van Apple en niet van Pebble? Pebble wil wel maar Apple houd het tegen.

Heb geen moeite dat je kritiek heb, maar wel als het richt naar het verkeerde bedrijf. Zo voelt het meer als of je modder aan het gooien ben.

Heb inmiddels de Pebble time silver kleine 2 weekjes maar ik hoop dat ze snel het rvs bandje gaan sturen. Want dat lerenbandje dat je bij de silver krijg is toch wel erg besmettelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door AndreStarTrek op 26-09-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Helaas is wat Jij daar zegt niet helemaal waar...
Het komt omdat pebble een eigen engine gebruikt, en niet de door Apple ondersteunde standaarden.

Door die eigen engine hebben ze ook problemen met Android gehad, en zijn uiteindelijk toch Android wear gaan gebruiken om die problemen te omzeilen.
Ook onder Android loopt t nog niet altijd even denderend lees ik wel.

Het gebruik van Siri en een microfoon zijn nl gewoon door Apple gedocumenteerde en ondersteunde onderdelen. Je kan nl ook zgn Siri-buttons kopen, die via Bluetooth dus Siri aanroepen. En je kan Bluetooth microfoons kopen die je voor de iphone kan gebruiken.....
Waarom zou pebble dat dan niet kunnen ? Juist... Omdat ze een eigen implementatie hebben gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
LoneWolf schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:00:
Helaas is wat Jij daar zegt niet helemaal waar...
Het komt omdat pebble een eigen engine gebruikt, en niet de door Apple ondersteunde standaarden.

Door die eigen engine hebben ze ook problemen met Android gehad, en zijn uiteindelijk toch Android wear gaan gebruiken om die problemen te omzeilen.
Ook onder Android loopt t nog niet altijd even denderend lees ik wel.
Ik kan wel enigszins met je meevoelen. Dit weekend nog een third-party app geinstalleerd voor google now, maar het was nog erg buggy. Ook voor spraakherkenning gebruikt Pebble een eigen api en dat heefttot dit moment tot gevolg dat nederlands nog steeds niet wordt ondersteund. Ik heb al meerdere malen de vraag aan de support afdeling gesteld of dat nog komt, maar ik krijg geen enkele reactie. Wat op zichzelf ook al wel een antwoord is.

Vooralsnog is er gelukkig weer een oplossing via Notification Center. Eerder schreef ik nog.
dirkjesdirk schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:20:
Tot slot vind ik het jammer dat Pebble notification center (nog) niet werkt op de PTS. PNC voegt echt heel veel gemak en customization toe aan de notificaties (van oudsher een van de sterke punten van de pebble), zoals 'shake to dismiss', voice reply (in het nederlands) en vele aanpassingen op detailniveau (per app). De standaard functionaliteit van de PTS komt daar nog niet in de buurt.
Inmiddels heb ik het (weer) aan de praat. Je kunt als reply kiezen tussen 'voice time' en 'voice phone'. In het laatste geval werkt het helaas wel via de microfoon van je phone (dus die moet wel in de buurt zijn), maar maak je wel gebruik van de nederlandse spraakherkenning van google. En die werkt prima.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat de engelse spraakherkenning van Pebble zelf ook prima werkt, maar het is toch wat vreemd om mijn whatsapp berichten steeds in english te posten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Het feit dat Nederlands niet wordt ondersteunt is heel erg vreemd. En ik vraag mij al een tijdje af wat hier achter zit. Het is namelijk zo dat veel kleinere tallen, zoals Deens wel ondersteuning hebben. En zoals een tijdje geleden duidelijk is geworden is deze beperking totaal artificieel. Pebble gebruikt Dragon en heeft niet de licentie voor Nederlands gekocht, maar wel voor de Scandinavische talen. Ik heb het vermoeden dat ze gewoon geen goed pakket konden krijgen met Nederlands er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
eew schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:02:
Het feit dat Nederlands niet wordt ondersteunt is heel erg vreemd. En ik vraag mij al een tijdje af wat hier achter zit. Het is namelijk zo dat veel kleinere tallen, zoals Deens wel ondersteuning hebben. En zoals een tijdje geleden duidelijk is geworden is deze beperking totaal artificieel. Pebble gebruikt Dragon en heeft niet de licentie voor Nederlands gekocht, maar wel voor de Scandinavische talen. Ik heb het vermoeden dat ze gewoon geen goed pakket konden krijgen met Nederlands er in.
Ja, het is heel irritant dat er ook totaal geen officieel statement is waarom Nederlands ontbreekt. Alle andere europese talen (waaronder kleine talen als Fins, Deens) zitten er in. Nederlands wordt in een veel groter gebied gesproken.
Zoals gezegd: het feit dat Pebble niet reageert is ook een antwoord en ik vrees ook een beetje dat het niet komt.

Het klopt overigens dat het gewoon Dragon is, dus een licentie is er wel gewoon (https://www.reddit.com/r/..._someone_figured_out_how/).

Zie ook hier: https://www.reddit.com/r/...ble_time_voice_languages/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
dirkjesdirk schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:08:
[...]

Ja, het is heel irritant dat er ook totaal geen officieel statement is waarom Nederlands ontbreekt. Alle andere europese talen (waaronder kleine talen als Fins, Deens) zitten er in. Nederlands wordt in een veel groter gebied gesproken.
Zoals gezegd: het feit dat Pebble niet reageert is ook een antwoord en ik vrees ook een beetje dat het niet komt.

Het klopt overigens dat het gewoon Dragon is, dus een licentie is er wel gewoon (https://www.reddit.com/r/..._someone_figured_out_how/).

Zie ook hier: https://www.reddit.com/r/...ble_time_voice_languages/
Ja, maar de mensen die dat deden moesten er mee ophouden omdat er juridische problemen zouden kunnen ontstaan. Pebble heeft een contract met Dragon, en waarschijnlijk ontbreekt Nederlands daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
eew schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:18:
[...]
Ja, maar de mensen die dat deden moesten er mee ophouden omdat er juridische problemen zouden kunnen ontstaan. Pebble heeft een contract met Dragon, en waarschijnlijk ontbreekt Nederlands daar in.
Inderdaad en precies daarom heb ik er een hard hoofd in dat het nog komt.

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 21:32
Het is hier geen marktplaats.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 01-10-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
*knip*

Een update qua batterij. De 2e week van de PTS met veel minder intensief gebruik heeft niet een significant betere batterijduur opgeleverd.
De 1e week haalde ik met intensief gebruik en voor geexperimenteer precies een week voordat de standby mode intrad. Na een full charge had ik na precies 1 week normaal gebruik nog 10% batterij over. Dus waarschijnlijk had ik zeker nog wel een extra 24 uur gehaald, dus 8 dagen is bij normaal gebruik prima haalbaar.
Het valt wel op dat de batterij indicatie de eerste dagen relatief snel terug loopt en vanaf ca. 30% veel langzamer. Zeker op 10% duurt het nog lang voordat de standby mode wordt aangezet. Je krijgt eerst nog een 5% indicatie (te zien in het settings menu).

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 01-10-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Voor de IOS gebruikers: Pebble Time App for iPhone Updated to v3.3
Today’s update to the Pebble Time Watch app for iPhone includes increased weather support in timeline, preparation for upcoming firmware features, and many under-the-hood improvements and fixes. We recommend all Pebble Time users paired with iPhones to update to the latest. Full release notes below.

Multiple Weather Locations in Timeline

From My Pebble » Apps Timeline » The Weather Channel » Settings, you can now add forecasts for multiple locations. After adding them in Settings, the extra locations show up as small summaries in the standard timeline pins for Sunrise and Sunset.
After updating, you’ll notice a new setting—Voice Language—within Menu » Settings. Adding this setting brings us a step closer to having voice features available for iPhone users with a watch from the Pebble Time lineup (Time, Steel, and Round).

An upcoming version of the Pebble SDK will allow third-party developers to use voice input in their apps. We’re excited to see what they come up with once the API is available to them!

New Bluetooth Low Energy Feature

To save battery life, the Pebble App will connect to a paired Pebble Time using Bluetooth Low Energy whenever possible.

This feature will be available when Pebble Time’s firmware is updated to version 3.6 later this month. The current public firmware is 3.4. We will not be releasing a 3.5 version of the firmware. The next firmware version we release publicly will jump straight to 3.6.

Pebble Time Watch for iPhone 3.3 Release Notes

Added support for multiple weather locations in timeline. The extra locations appear as a small summary in the main weather timeline pin.
Added Support for Pebble Time Round.
Voice Language Setting Screen: New menu to set options for future voice input capabilities from third-party apps.
Connect using Bluetooth Low Energy whenever possible to save battery life. This feature requires Pebble watch Firmware 3.6 and above, coming later this month.
Bug fixes and stability improvements to version 3.2.
Download 3.3 from the iTunes App Store.

[ Voor 50% gewijzigd door dirkjesdirk op 07-10-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ik heb inmiddels een reactie ontvangen van Pebble over de ontbrekende dutch voice support.
Mike replied:
Hey,

The voice functionality is through a 3rd party provider, and not something that we are freely able to switch on individual languages. What you can do is submit a suggestion on our official form and request dutch be added, if enough people request it I'm sure our engineers can make it happen.

Would you please record it in our official Feature Request form at http://help.getpebble.com...icles/1849932-suggestions so that our developers can review it?

Thanks again for your interest and feedback!
Thanks,

Mike
Kortom: melden dus. Voor wat het waard is :P

Update qua batterij. Na precies 8 dagen normaal gebruik zojuist bij een batterij van 10% deze aan de lader gelegd. 10 dagen is dus wel wat optimistisch, maar is in een ideaal scenario vast haalbaar. Met 10% batterij haal je immers nog zeker 24 uur, zodat in mijn geval 9 dagen dus al reeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10 10:55
dirkjesdirk schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:37:
Ik heb inmiddels een reactie ontvangen van Pebble over de ontbrekende dutch voice support.

[...]

Kortom: melden dus. Voor wat het waard is :P

Update qua batterij. Na precies 8 dagen normaal gebruik zojuist bij een batterij van 10% deze aan de lader gelegd. 10 dagen is dus wel wat optimistisch, maar is in een ideaal scenario vast haalbaar. Met 10% batterij haal je immers nog zeker 24 uur, zodat in mijn geval 9 dagen dus al reeel is.
Ik heb het gemeld. You never know... :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Laatst online: 20-09 20:35
SkyThes schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:47:
[...]

Ik heb het gemeld. You never know... :P :+
Ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stager
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-09 22:10
Zelfs ik heb het gemeld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Hier is inmiddels een RMA onderweg van de PTS Gold doordat mijn terug-knop niet helemaal lekker blijft werken. Na het maken van een filmpje voor Pebble is er een RMA aangemeld en nieuwe onderweg. Ze wilden weten welke kickstarterbacker ik was dus neem aan dat dat er ook weer op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Probleem met zulke lange accuduur is dat je bijna moet gaan opschrijven wanneer je opgeladen hebt. Je vergeet gewoon of het nu 8 of 9 dagen was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
jip_86 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:27:
Probleem met zulke lange accuduur is dat je bijna moet gaan opschrijven wanneer je opgeladen hebt. Je vergeet gewoon of het nu 8 of 9 dagen was :+
Simpel, zet 'm af voor je begint te laden en daarna niet meer :) de uptime is te zien onder settings > system > information (voorlaatste entry)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Net OS 3.6 (watch software) handmatig opgehaald. Er zijn nog geen release notes. Op reddit wordt wel eea gemeld.

- The new update just came out with support for third party mic apps!
- ...switching between the weather timeline and back to the watch face is a lot more fluid now - less stutter. A few of the animations have also disappeared - the "updating" green circle has been replaced by a progress bar - that's the first thing I noticed.
- system menu has gone through some facelift.

Edit: op de developer blog staan wel release notes.
Changes to Firmware

Added support for circular watches.
Window stack animations were disabled on Chalk.
Adjusted the display of ActionBarLayers for circular watches.
Adjusted the display of ActionMenus for circular watches.
Increased the height of the StatusBarLayer on Chalk (16 to 24 pixels).
Improved backlight behavior when dictating text.
Added support for 8 KiB AppMessage buffers.

[ Voor 115% gewijzigd door dirkjesdirk op 15-10-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Er is ook een nieuwe voice API, van Nuance. Zie http://pbl.io/voiceapi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49

4POX

Everybody is wired

Stapje voor stapje wordt het een heel fijn horloge. Niet stampvol features die je nooit zult gebruiken, maar de dingen om snel de dag door te komen. Hulde voor Pebble.

Nu de voice api nieuwe dingen opent ben ik benieuwd of er ook gesture dingen gaan komen. Stel ik zit op de fiets en ik krijg een appje of ik nog even snel een pak melk kan meenemen. Dat ik dan een draai beweging doe met de telefoon waardoor de dictafoon wordt geactiveerd.

Ik lees hier dat veel mensen hun batterijduur niet halen. Door mijn werk moet ik de telefoon elke vier dagen laden. Ik zwaai veel met mijn handen in het klaslokaal. De backlight staat hierdoor regelmatig aan. Hierdoor vliegt de batterij leeg.

Voor de ontwikkelaars heb ik twee app requesten.

- Een VU meter om het geluidssterkte te meten.
- Een zonlicht meter die verteld hoe sterk het zonlicht is.

Of dit mogelijk is weet ik niet. Hoe open zijn de api's richting de verschillende sensoren?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10 10:55
me_mrtn schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:10:
Er is ook een nieuwe voice API, van Nuance. Zie http://pbl.io/voiceapi
Met helaas nog steeds geen support voor Nederlands... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
SkyThes schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:12:
[...]

Met helaas nog steeds geen support voor Nederlands... :(
Nee, en gezien mijn eerder post, verwacht ik dat ook niet (meer). In ieder geval niet snel.
Zie hier een recent draadje: https://www.reddit.com/r/...5r/apps_with_mic_support/

Full release notes van 3.6:
Pebble Time Firmware 3.6 Release Notes

NEW: Support for Pebble Dictation API. Pebble developers can now integrate voice features into their apps.
Timeline, notification, and stability improvements to version 3.4.
To update to the latest firmware, select Menu » Support » Update Your Pebble within the Pebble Time app for iOS or Android.
Pebble Time App for Android 3.6.0 Release Notes

NEW: Enhanced Notification Filtering. Enjoy more control over how apps send alerts to Pebble and when (Always Mute, Mute on Weekdays, or Mute on Weekends).
NEW: Support for Pebble Time Round.
NEW: Support for Pebble Dictation API. Pebble developers can now integrate voice features into their apps.
Bug fixes and stability improvements to version 3.4.0.

[ Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 16-10-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Grappig eigenlijk, dat nu er een ronde Pebble is ze het updaten hebben aangepast van een cirkel naar een balkje, terwijl een cirkel veel beter bij de Round zou passen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Tjonge, na precies een week gebruik staat mijn PTS op donderdagochtend op 10%. Dat duurt tot zaterdagochtend, waarna de accu op 5% schiet. Ook dat duurt nu al zo'n 14 uur en nog steeds is de PTS volledig functioneel. Toch maar aan de lader gelegd, want morgen moet ie weer vol zijn.

Ik heb wel het idee, dat de percentages van batterijmeter nog wat aanpassing behoeven. Relatief gezien gaat de PTS te snel achteruit in batterijpercentage. In 6/7 dagen naar de 10%, waarna de pebble nog 2/3 volle dagen bruikbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
papegaai01 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:54:
Heb net mijn Pebble Time Steel (zilver) ontvangen. Wat een mooie smartwatch. Vind de ronde niet echt mooi, te grote bezel.
Vind je? Als je puur naar de verhouding scherm/opp horloge kijkt heeft de ptr juist een veel gunstigere ratio van 490/1194 mm^2 = 41% scherm scherm tov opp.
De pts heeft de volgende ratio: 470/1500 mm^2 = 31% scherm tov opp.
(Ff een beetje geschat op specs die ik kon vinden)

Dit zou betekenen dat de bezels dus eigenlijk wel heel erg meevallen.... ;).

Ik denk er overigens ook over om een ptr aan te schaffen als hij nl te koop komt, mooie formfactor vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Iemand al zijn metalen band al binnen gehad toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
jip_86 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:44:
Vroeg me het zelfde af, ik iig nog niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:51
Ik kreeg zojuist SMS van DHL dat er morgen voor het eind van de dag "een pakketje" geleverd gaat worden. Ga er vanuit dat dat het steel bandje zal zijn. Verder namelijk niks besteld en ook de afzender ("DUTEC") is gelijk aan afzender van de Pebble zelf.

Gaat in mijn geval om het zwarte bandje. Had toen ook pas laat gebacked op Kickstarter, en zat ook pas bij de aller laatste leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Nee en ik verwacht die ook nog niet gezien mijn RMA al 2-3 weken op zich laat wachten door voorraadproblemen. Ze houden mij via het distributiecentrum Europa wel goed op de hoogte van de status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
lubbertkramer schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:51:
[...]

Nee en ik verwacht die ook nog niet gezien mijn RMA al 2-3 weken op zich laat wachten door voorraadproblemen. Ze houden mij via het distributiecentrum Europa wel goed op de hoogte van de status.
Ik heb gisteren de PTS besteld. Zijn er echt voorraadproblemen? Iemand recent een bestelling geplaatst en geleverd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 15:57
Ik hoorde gisteren dat er een pakketje voor mij was aangekomen, dat zal waarschijnlijk het bandje geweest zijn. Kan het pas volgende week checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Er is dus wel enige beweging. Even geduld nog dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik heb vandaag een melding van een DHL levering uit Ierland gekregen. Aangezien ik verder weinig boeiends heb besteld, maar wel de PTS uit Ierland heb laten verschepen, zal het wel de metalen band zijn. Hij komt morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ben sinds vandaag ook in bezit van een PTS (inclusief leren & metalen band). Ik kom van de originele Pebble af, weinig vernieuwend maar de timeline vindt ik een goede toevoegen en kleurtjes zijn ook mooi. Verder is het natuurlijk een veel chiquer ding dat de vorige plastic versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Diamond AT schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:45:
[...]

Ik heb gisteren de PTS besteld. Zijn er echt voorraadproblemen? Iemand recent een bestelling geplaatst en geleverd gekregen?
Woensdag avond de PTS besteld en vandaag (na 2 dagen) belt de UPS delivery guy aan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:35

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

Hierbij mijn stalen bandje, zojuist binnen gekomen:
PTS stalen bandje

Eerste indruk, het was het wachten waard!

[ Voor 14% gewijzigd door darkrain op 30-10-2015 12:32 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Diamond AT schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:45:
[...]

In ieder geval voor die van mij maar of er algehele problemen zijn ik heb geen idee
I see that you are currently waiting on your replacement kickstarter Pebble Time Steel. Unfortunately, our warehouse in Holland has run low on the Gold Pebble Time Steel with the kickstarter engraving. We are working on getting this stock in as soon as possible. We are expecting stock in the next 2-3 weeks.
Bron: Mail van 15 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
darkrain schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:32:
Hierbij mijn stalen bandje, zojuist binnen gekomen:
[afbeelding]

Eerste indruk, het was het wachten waard!
Hoe maak je die korter, of moet je daar voor langs de juwelier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:35

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

FiXeR.nl schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:24:
[...]

Dat moet met een platte schroevendraaier van 1mm. Schroefje eruit en uit elkaar schuiven.

Ik heb helaas niet zo'n schroevendraaier...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
FiXeR.nl schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:24:
[...]

Of even zoiets bestellen op Ebay of dergelijk -> http://www.ebay.nl/sch/i....e+Metal+Remover+&_sacat=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik heb de metalen band ook, maar ik krijg met geen mogelijk die oude leren band los. Wat is het, indrukken? Of eerst naar rechts of links met dat pinnetje.

Edit: indrukken en schuiven. Soms is de delicate vrouwenhand nog wel handig :+

Edit 2: resultaat. https://pbs.twimg.com/media/CSk0nCQXAAU5KD2.jpg:large

[ Voor 34% gewijzigd door me_mrtn op 30-10-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudeheld
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01-2019
Hij is vandaag voor 149 dollar te koop: https://www.pebble.com/buy-pebble-time-smartwatch

Ik twijfel of ik de Time moet bestellen. Ik heb nu de eerste Pebble en ik weet niet zeker of de Time zo veel meer toevoegt behalve het kleurenscherm. Is hier iemand die beide heeft gehad en kan vertellen of de upgrade het waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb beide gehad, vind het kleurenscherm en timeline zeker een meerwaarde, alleen jammer dat de integratie met apple's siri en reageren op berichten op een iPhone ook niet mogelijk is.

[ Voor 16% gewijzigd door LoneWolf op 19-11-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
koudeheld schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:01:
Hij is vandaag voor 149 dollar te koop: https://www.pebble.com/buy-pebble-time-smartwatch

Ik twijfel of ik de Time moet bestellen. Ik heb nu de eerste Pebble en ik weet niet zeker of de Time zo veel meer toevoegt behalve het kleurenscherm. Is hier iemand die beide heeft gehad en kan vertellen of de upgrade het waard is?
Ik heb de Steel en de Time Steel en kan je vertellen dat er puur functioneel weinig reden is om te upgraden. Tuurlijk is het kleurenscherm fraai, maar er zijn maar weinig toepassingen die het echt nodig hebben. Verder is de microfoon op de Time maar beperkt qua functionaliteit zolang Nederlands niet wordt ondersteund. En ik betwijfel of dat nog gaat gebeuren.

De timeline firmware komt in december naar de legacy pebble, dus ook daar hoef je het niet voor te doen.

Maar goed, dit zijn natuurlijk puur 'zakelijke' afwegingen. ;) Ik kan mij voorstellen dat er ook nog andere overwegingen een rol spelen (vormgeving, mogelijkheid voor smartstraps e.d.).

Edit: hier nog een aardige vergelijking van oude en de nieuwe pebble: http://www.knowyourmobile...bble-steel-vs-apple-watch

[ Voor 11% gewijzigd door dirkjesdirk op 05-11-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diokhan
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-11-2020
Mooi dingetje hoor, als iemand interesse heeft.
Ik krijg binnenkort de round binnen en doe mijn time steel van kickstarter weg voor 200 (met stale band).
(Heb deze 1 week gedragen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Beetje dood topic aan het worden. Dutch voice support is er nog steeds niet.
Iemand wel eens het Language Pack geprobeerd?
https://github.com/MarSof...utils/wiki/Language-Packs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 00:14
Bedankt voor die tip. Ik heb van de week mijn eerste Pebble besteld (PTR) en nu aan het kijken of die Chalk SDK een beetje goed in elkaar zit. De language support ga ik zeker proberen!

Verder kan ik nog weinig ervarings fora vinden, op Reddit na. Hopelijk zijn er wat meer tweakers die de nieuwe PTR gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Nu online
Ah top, ik ben ook van plan er na de kerst eentje te bestellen, welke heb jij gekozen? Ik zit te kijken naar de zilver/nubuc brown PTR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Die heb ik gekozen :-) Ik heb het idee dat die onder de mannen het populairst is. Daar was de voorraad ook het eerst van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Nu online
Ah gaaf! Ze zijn net begonnen met het uitleveren van die versie zag ik op reddit, houdt ons op de hoogte als je hem binnen hebt, ik ben zeer benieuwd!

Heb overigens ook contact gehad met de buienalarm en next train developers en zijn hebben in ieder geval toegezegd er mee bezig te gaan om hun apps ook om te zetten naar de Chalk SDK/PTR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Dat zou erg cool zijn. Ik rij elke dag met de trein (en met de fiets naar het station) dus beide apps zouden erg van pas komen! Trouwens, zijn alle apps op de Pebble Appstore altijd gratis? Ik zie nergens prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Nu online
Ja ik vermoed dat zo'n beetje alle/de meeste apps gratis zijn. Ik weet het niet zeker maar ik heb ook al veel zitten spitten in de appstore en nog geen betaalde apps kunnen vinden. Gek, maar wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 12:50

mucuracat

YES

Apps in Pebble store zijn gratis, maar soms moet je app van playstore(android) / appstore (iphone) hebben en die kunnen geld vragen

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
mucuracat schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:55:
Apps in Pebble store zijn gratis, maar soms moet je app van playstore(android) / appstore (iphone) hebben en die kunnen geld vragen
Zo is nav_me bijvoorbeeld niet gratis. En wel de moeite om voor te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Nu online
Ah zo op die fiets ja, sommige apps hebben een companion-app nodig op je telefoon en daar kan je weleens voor betalen, helder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Ik vroeg me al af hoe het kan dat er veel gratis apps in staan die aardig complex zijn. Wil je toch graag iets mee verdienen denk ik dan. En terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49

4POX

Everybody is wired

Klopt niet helemaal. Ik heb apps en watchfaces gedownload waarin je een licentie code moet invoeren. Deze schaf je online aan. Niet alles is gratis bij Pebble.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Pebble is excited to introduce Text Reply for iOS, a beta feature making us the first non-Apple smartwatch to bring voice and text replies to our iPhone users.

Starting today, Pebblers in the U.S. on a post-paid AT&T account can test drive iOS Text Reply using their Pebble Time, Time Steel, or Time Round. After setting things up, users can respond with a voice reply or pre-defined text to incoming items from the iOS Messages app.

Expanding voice capabilities to Pebblers with iPhones continues to be a big focus of ours. We are working to enable additional carriers and services to provide actionable notifications to more and more iPhone users. For full details about iOS Text Replies, review the FAQ below or on our Support page.

Pebble Time Firmware 3.7 Release Notes

NEW: Support for iOS Text Replies. Pebble users with AT&T contracts in the US can now send replies to incoming items from the iOS Messages app.
Bug fixes and stability improvements to version 3.6.
To update to the latest firmware, select Menu » Support » Update Your Pebble within the Pebble Time app for iOS or Android.
Pebble Time for iPhone 3.4 Release Notes

NEW: Support for iOS Text Replies. Pebble users with AT&T contracts in the US can now send replies to incoming items from the iOS Messages app.
Better support for Pebble Time Round watches.
Better support for Pebble Time 3.6 and older firmwares.
Bug fixes and stability improvements to version 3.3.1.
Download 3.4 from the iTunes App Store.
Pebble Time App for Android 3.7.0 Release Notes

Improved efficiency of timeline and calendar syncing.
Improved updating of timeline weather pin locations.
Improved Bluetooth connections.
Fixed issues with capturing successful voice transcription.
Bug fixes and stability improvements to version 3.6.0.
Download 3.6.0 from the Google Play Store.
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Let op:
Berichten over andere smartwatches mogen in:
- Pebble E-Paper Watch / Pebble Steel: [Pebble E-Paper Watch] Ervaringen & Discussie
- Pebble 2 / Pebble Time 2 / Pebble 2 SE: [Pebble (Time) 2 / SE] Ervaringen & Discussie

Berichten over Levertijd & Prijzen horen in: [Pebble Time (Steel) / Time Round] Levertijden, verzending en prijzen

Pebble is recentelijk overgenomen door FitBit. Discussie en gevolgen betreft deze overname hoort in: Fitbit neemt Pebble over - toekomstperspectief?.