Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-10 13:17

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Waarom nu weer alleen in de US en met AT&T?
Ik vraag me echt af wat hier de technische reden van is aangezien ik niet kan bedenken waarom het alleen voor AT&T zou moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:40
Als ik de blog een beetje lees is het meer een vieze hack om onder water ook sms te mogen versturen. Onder het plaatje staat namelijk dit "Text Reply on iOS sends messages directly via your carrier, replies do not appear in the Messages app."

Heel handig dus, als ze dit voor elke provider moeten gaan bouwen lijkt de kans dat dit in Nederland komt ook niet zo heel groot, of kun je er op wachten dat het ook weer stuk gaat als er eens een iOS update gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-10 13:17

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Dat is inderdaad een hele vieze hack, dit moet je toch niet willen.
Dat worden ook mooie conversaties in de message app als je eigen replies er niet tussen staan :P

Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje klaar met Pebbles werkwijze, als mijn Time kapot gaat dan komt er in ieder geval geen Pebble meer in bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 13:45
4POX schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:44:
Klopt niet helemaal. Ik heb apps en watchfaces gedownload waarin je een licentie code moet invoeren. Deze schaf je online aan. Niet alles is gratis bij Pebble.
Er zijn inderdaad een paar fraaie apps die betaald zijn, maar dat zijn bijna altijd zeer redelijke prijzen en vaak heb je een demo. In een aantal gevallen koste de companion app in de store 1 tot enkele euro's. Ook heb je watchfaces (bijv. de populaire Yweather), die afhankelijk van de donatie dmv een licentiecode meer functionaliteit kunnen ontsluiten. Maar ook als je los gaat, kom je met 10 euro al een heel eind.
De IOS Text Replies is wel heel beperkt en ik betwijfel of dit breed uitgerold gaat worden, ondanks te toezegging "and are working on adding additional service providers and features in the future.".

Van dutch voice support hoor ik al helemaal niets meer.

[ Voor 21% gewijzigd door dirkjesdirk op 24-11-2015 14:40 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 15:34
Ik lees net op MacRumors dat die text reply voor iOS niets meer is dan een schaamteloze omzetting door AT&T, waarna het als een sms wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Ben blij dat ik mn time verkocht heb als ik dit zo lees. wat is de watch dan een verademing.
voorlopig mogen ze ook t os houden op de oude pebbles, gebruik de oude steel ook nog, dat werkt nog goed, geen moeilijk gedoe met dismissen van messages.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:01
Wij (mijn vrouw en ik) hebben besloten de PTSen terug te sturen en de PTR's te houden. Die kortere batterylife neem ik toch maar voor lief, hij laadt zo snel op dat dat niet echt een beperking is. Het draagcomfort is veel beter dan van de veel zwaardere PTS.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 00:14
Inderdaad wel een beetje halfgebakken oplossing wat betreft die voice reply (aangezien je je reply niet in je app kan zien) maar wel chapeau voor de effort. Hopelijk maakt Apple de iMessage app open voor extension (not counting on it).
Weet iemand of je voor Telegram wel al iets dergelijks is? Daar zou het wel bij moeten kunnen aangezien Telegram api's beschikbaar heeft. Ik lees wel eea voor Android maar niet voor iOS...

[ Voor 13% gewijzigd door Dezorian op 25-11-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49

4POX

Everybody is wired

Pebble zoekt naar mogelijkheden in het gesloten systeem van Pebble. Hetzelfde waar de naam van deze website ooit voor stond ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
4POX schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:13:
Pebble zoekt naar mogelijkheden in het gesloten systeem van Pebble.
Ik denk dat je "Apple" bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Iemand nog info over de smartstraps? Heb de indruk dat dit (goede) idee is doodgebloed en nauwelijks wordt opgepakt. Behalve een zinloos Slazer project (laser pointer) en een NFC module, is er niks concreets te vinden. Bovendien zijn de 2 genoemde smartstraps nog (lang) niet op de markt verkrijgbaar.

Een mooie GPS-oplossing heb ik nog steeds niet gezien om van een heart rate strap maar te zwijgen. Ik verwacht die overigens ook niet meer. Waarschijnlijk is ook de energie-consumptie te hoog.
Over een half jaar is er weer een opvolger van de pebble time en heeft waarschijnlijk niemand het nog over de smartstraps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Erg druk wordt er niet over gepraat nee. Maar ik lees bijvoorbeeld we dat Seeedstudio en Sparkfun proberen te partneren met Pebble. Ze hebben een budget van 1 miljoen voor het beste smartstrap idee [url="http://http://www.engadget.com/2015/03/19/pebble-smart-straps/"]gereserveerd[/url]. Hieronder een kickstarter van RePhone Kit, een kit om snel smartphone hardware te bouwen. Een onderdeel daarvan is ook compatible met Pebble.

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/004/520/859/7010334d225b38d52019fb97e90c7e00_original.jpg?v=1442571423&w=680&fit=max&auto=format&q=92&s=37ca49237f76f745a711d701705f03a8

Verder is Pebble er zelf ook mee bezig. Dus ik denk dat er zowieso íets gaat komen. Maar of het een legio aan keuzes wordt vraag ik me ook af...

[ Voor 0% gewijzigd door Dezorian op 01-12-2015 07:50 . Reden: Punt, hoofdletter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Ik heb een bandje maar geen bevestigingspinnetjes. Zijn de pinnetjes universeel en kan je bijvoorbeeld deze kopen? http://www.horlogebanden....n-pushpinnen-p-16533.html

Edit: De pinnen passen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door FastPinguin op 10-12-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
nieuws: Pebble voegt fitnesstracking toe aan Time-smartwatches

Ik heb het geïnstalleerd en getest. Ziet er mooi uit met activity- én sleeptracking en ook een weekoverzicht op de Pebble zelf (net als de Misfit app) Alleen de eerste testresultaten vind ik nog niet onverdeeld positief.

Mijn eerste rondje hardlopen van ca 7 km wordt als 1,6 mijl weergegeven, terwijl ik lenge en gewicht heb ingegeven. Dat doet Misfit een stuk beter. Ook het aantal stappen correspondeert nog niet.
Op dit moment lijkt de Misfit tracker qua activiteit (sleeptracker moet ik nog testen) een stuk accurater. Bovendien heeft Misfit een mooie app voor android waarin je alle details mooi in ene grafiek kunt zien per uur van de dag. Pebble Heath synct daarentegen wel weer met Google Fit (net zoals de PlexFit app). Helaas is Misfit notoir onbetrouwbaar in de sync tussen Pebble en de app en ben je dus snel veel data kwijt. De support van Misfit is ook belabberd.

Positief is wel dat Pebble Health in de firmware zit en dus niet de plek van de (optionele) actifivy tracker in neemt. Je kunt dus gewoon Misfit of een andere tracker (of baterymonitor) als achtrgrondapp handhaven, naast het gebruik van Pebble Health.

In potentie dus een mooie toevoeging aan de firmware. Alleen op dit moment dus nog welk aan de winkel.

Een beetje onderbelicht blijft overigens in dit bericht dat dus alle legacy of classic pebbles eindelijk de time firmware kunnen installeren! Dat is sneller dan verwacht gezien alle eerdere berichten over de moeite die de ontwikkelaars hier mee hadden.
Pebble Time Firmware 3.8 Release Notes

NEW Pebble Health: natively track steps and sleep, get health insights during the day, and review milestones in your timeline. Available on Time series watches only.
Added support for Pebble Classic and and Pebble Steel, including timeline, unlimited apps, and an optimized interface for classic watches.
Bug fixes and stability improvements to version 3.7.
To update to the latest firmware, select Menu » Support » Update Your Pebble within the Pebble Time app for iOS or Android.
Tot slot nog een linkje naar de full release notes..

[ Voor 32% gewijzigd door dirkjesdirk op 15-12-2015 22:38 ]

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40
Kun je in Healt ook KM instellen ipv miles??

Bing

• dirkjesdirk
bing69 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:24:
Kun je in Healt ook KM instellen ipv miles??
Nee, op dit moment nog niet.
Overigens vind ik die afstandteller niet echt betrouwbaar. Ik draai Misfit en Health nu even naast elkaar en qua sleeptracking is er nog niet zo veel over te zeggen: health registereert redelijk adquaat de sleep time, maar de deep sleep is wel fors anders dan die van Misfit.
De stappenteller bij misfit registreert ook activiteiten als fietsen prima terwijl Health nauwelijk iets registreert. Dat is wel jammer. Gelukkig wordt dat opgelost door google fit.

• prutsger
  • Laatst online: 10-10 15:46
Ik heb even Misfit en UP naast elkaar gedraaid en nu UP en Pebble Health. Ik heb toch het idee dat UP het beter registreert, er zit een best groot verschil tussen terwijl Misfit en UP heel dicht bij elkaar lagen. Slaap houdt ik al bij met Sleep as Android die veel uitgebreider is dan welke activity tracker dan ook. Health detecteert daar sowieso niet correct wanneer ik ga slapen en wakker wordt, maar goed dat is geen eerlijk vergelijk want Sleep as Android zet ik handmatig aan en uit. Daarnaast moet je toch eigenlijk syncen met Google Fit als je echt leuk stats wilt bijhouden en dat wil ik uit principe niet aan hebben op mijn mobiel. Al met al een redelijk teleurstellende oplossing voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Laatst online: 13:00

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ik heb wat problemen met mijn Pebble Time en heb tot dusver nog niks erover kunnen vinden op internet of van de support afdeling teruggehoord.
De verbinding tussen mijn Pebble en telefoon lijkt helemaal prima te werken. Ik ontvang notificaties en alles lijkt goed te werken. Echter wanneer de Pebble zelf een verbinding dient te initiëren met het internet krijg ik vaak foutmeldingen. Bijvoorbeeld bij de voice dictation krijg ik 9 van de 10 keer de melding dat er geen internetverbinding is gevonden.
De app draait goed op m'n telefoon en wordt niet uit het geheugen verwijderd. Toch werkt het leggen van een internetverbinding vanaf m'n Pebble wel weer als ik de Time app op m'n telefoon even heb geopend. Na een minuutje is het echter weer onmogelijk een verbinding te krijgen.
M'n huisgenoot, tevens met een Pebble Time, heeft dezelfde problemen. Iemand anders ook ervaringen en/of een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Laatst online: 10-10 15:46
Ik heb het idee dat sinds de update waarin Health is toegevoegd de batterij een stuk korter meegaat. Ik gebruik nu zelfs geen aparte fitness app meer dus ik zou verwachten dat de batterij langer mee zou moeten gaan. Waar ik de Pebble eerst na een dag of 4 a 5 aan de lader moest leggen is dat nu al na 3 of zelfs 2 dagen al...

Misschien sowieso wat korter dan jullie, maar ik track elke nacht mijn slaap via Sleep As Android en ik wil de 20% meldingen overdag voor zijn om een hardloopsessie 's avonds nog te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
prutsger schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:08:
Ik heb het idee dat sinds de update waarin Health is toegevoegd de batterij een stuk korter meegaat. Ik gebruik nu zelfs geen aparte fitness app meer dus ik zou verwachten dat de batterij langer mee zou moeten gaan. Waar ik de Pebble eerst na een dag of 4 a 5 aan de lader moest leggen is dat nu al na 3 of zelfs 2 dagen al...

Misschien sowieso wat korter dan jullie, maar ik track elke nacht mijn slaap via Sleep As Android en ik wil de 20% meldingen overdag voor zijn om een hardloopsessie 's avonds nog te halen.
Ik heb er nog geen last van en doe ongeveer dezelfde dingen met de Pebble. Mijn tip is om de pebble eens aan te houden totdat de batterij echt leeg is. Mijn ervaring is dat tussen het moment van de 20% melding en het intreden van de standby modus erg veel tijd zit. Vorige week kreeg is de 20% melding al op donderdagavond en pas op maandagmiddag kreeg ik de standby modus in beeld.
Nu heb ik weliswaar een PTS, maar ik denk dat het met de PT niet veel anders is.
-Tim- schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:18:
Ik heb wat problemen met mijn Pebble Time en heb tot dusver nog niks erover kunnen vinden op internet of van de support afdeling teruggehoord.
De verbinding tussen mijn Pebble en telefoon lijkt helemaal prima te werken. Ik ontvang notificaties en alles lijkt goed te werken. Echter wanneer de Pebble zelf een verbinding dient te initiëren met het internet krijg ik vaak foutmeldingen. Bijvoorbeeld bij de voice dictation krijg ik 9 van de 10 keer de melding dat er geen internetverbinding is gevonden.
De app draait goed op m'n telefoon en wordt niet uit het geheugen verwijderd. Toch werkt het leggen van een internetverbinding vanaf m'n Pebble wel weer als ik de Time app op m'n telefoon even heb geopend. Na een minuutje is het echter weer onmogelijk een verbinding te krijgen.
M'n huisgenoot, tevens met een Pebble Time, heeft dezelfde problemen. Iemand anders ook ervaringen en/of een oplossing hiervoor?
Nee geen ervaringen mee. Gezien het feit dat je huisgenoot het ook heeft, zou ik ook eens naar externe factoren kijken, zoals je WiFi verbinding. Probeer het ook eens als je mobiel is verbonden met 3/4G of een andere Wifi.
Anders kan je nog proberen het beta programma van pebble te volgen.

[ Voor 37% gewijzigd door dirkjesdirk op 26-01-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

dirkjesdirk schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:59:
Nee geen ervaringen mee. Gezien het feit dat je huisgenoot het ook heeft, zou ik ook eens naar externe factoren kijken, zoals je WiFi verbinding. Probeer het ook eens als je mobiel is verbonden met 3/4G of een andere Wifi.
Anders kan je nog proberen het beta programma van pebble te volgen.
Dat m'n huisgenoot het soms ook had heeft me flink van de juiste richting geholpen, want het bleek uiteindelijk wel specifiek aan mijn telefoon te liggen. Ik weet niet of het een MIUI dingetje is (de rom die ik gebruik) maar er scheen ergens ver verstopt in de settings een batter-saving optie te zitten die de internetservice van de Pebble Time killde. Toen ik dat eenmaal had gevonden was het gelukkig snel opgelost en nu werkt alles prima.

En nog een tip, een hartstikke mooie regen radar voor op de Pebble Time en Round.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
-Tim- schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:17:
[...]
En nog een tip, een hartstikke mooie regen radar voor op de Pebble Time en Round.
Dank je, da's een mooie (al werkte buienalarm eigenlijk wel prima). Wel iets vreemd aan de hand: ik zie op de screenshots wel een temperatuuraanduiding maar zie deze op mijn uurwerk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Dryhte schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:47:
[...]

Dank je, da's een mooie (al werkte buienalarm eigenlijk wel prima). Wel iets vreemd aan de hand: ik zie op de screenshots wel een temperatuuraanduiding maar zie deze op mijn uurwerk niet...
Misschien heeft dat met de gekozen API te maken. Ik weet zo uit m'n hoofd dat de losse buien API van Buienradar alleen de regenvoorspelling geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dit forum al een paar dagen :).
En de pebble time lijkt me echt wel cool!

Raden jullie me aan deze te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:13
-Tim- schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:17:

Mooie app! Goede plaatsvervanger voor de buienalarm app op de round, ziet er ook een stuk gelikter uit moet ik zeggen, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:50:

Met die informatie kunnen we natuurlijk niet zo veel. We kennen je niet en vinden daarnaast allemaal de Time wel een mooi ding anders kwamen we niet in dit topic :P

Maar om je te helpen en het topic weer wat op gang te helpen; waar ben je ongeveer naar op zoek? Om een goed idee te krijgen waar men de Pebble allemaal voor gebruikt is deze thread op Reddit wel leuk om te lezen. Want het gaat er uiteindelijk natuurlijk om waarvoor je hem écht gebruikt, het gadgetgehalte is hoog dus probeer maar zoveel mogelijk functies te vinden om je hebberigheid te stillen O-)
Ik gebruik hem vooral als: horloge met datum en weer, notifications, agenda, snel timers/alarms/stopwatches zetten en de regenverwachting en OV checken.

Ik denk dat je met deze informatie toch echt een eigen keuze moet maken. De Steel en Round zijn trouwens nog een slagje duurder, zien er beter uit en hebben respectievelijk iets betere en slechtere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:50:

Hangt totaal af van je verwachtingen. In dit topic zitten over het algemeen voorstanders.Wil je testen of de pebble software en methode je bevalt, dan adviseer ik je voor 50 euro op marktplaats een originele pebble te scoren. De vormgeving daarvan is 'apart', maar je kunt op het z/w scherm goed ervaren of pebble bevalt. Ook de originele pebbles draaien een time firmware, dus behalve het z/w scherm en de vormgeving, kun je goed ervaren of het prettig werkt, voordat je een dure PTS of PTR besteld.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Er is inmiddels een kickstarter project voor een case/omhulsel van de pebble time en time steel met een heart rate monitor en wireless charging. Niet precies een smartstrap, maar wel een toevoeging waar mijns inziens veel pebblers op zitten te wachten.
https://www.kickstarter.c...e-timetm?ref=project_link
Seamlessly turn your Pebble Time into a true fitness tracker with heart rate monitoring & enjoy the simplicity of Qi Wireless Charging!

Meet the TYLT VÜ Pulse, and welcome true heart rate monitoring to your Pebble Time™ and Pebble Time Steel™. Here at TYLT, we are excited to expand the capabilities of Pebble Health™ to help you reach your fitness goals. In addition to heart rate monitoring, we are bringing along a custom-made companion app as well as the ease of Qi Wireless Charging to your Pebble™, so that you can forget about the hassle of plugging in your watch when the battery runs low.
Estimated delivery in augustus.
Dat duurt dus nog even, maar ik heb de gok maar gewaagd. Heb nog een early/early bird met band kunnen bemachtigen.

Het lijkt mij niet een apparaat voor all day use, maar met de unimolded case, is het volgens mij redelijk eenvoudig om de case/strap snel te verwijderen.

Tot slot nog een aardig interview met Migicovsky: http://www.wareable.com/P...-eric-migicovsky-ces-2016

Ik ben benieuwd wat er in 2016 nog meer aan smartstraps gaat verschijnen.

[ Voor 66% gewijzigd door dirkjesdirk op 03-02-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:23
Even een kort vraagje:

ik heb in het begin een keer de aller eerste Pebble gekocht,
Vond toen het idee erg leuk, maar merkte dat de pebble er toch echt wel een beetje nerd uitzag ;) Alleen zwart wit, vierkant scherm ect. Het valt zo op als je er een hebt, en naar mijn idee moet een horloge wel mooi zijn, maar niet enorm opvallen.

Ook viel mij al het plastic erg tegen, had op het scherm al snel een flinke kras zitten, en ook de kleine krassen kwamen al snel.

Dus die Pebble ligt stof te happen tenzij ik buiten ga fietsen, en dan eigenlijk alleen voor de tracking van KM + muziek.

Maar sinds de Pebble time Round is uitgekomen ben ik mogelijk weer geïnteresseerd voor dagelijks gebruik, Het hele time verhaal maakt mij niet zo enorm veel uit (maar zal vast beter zijn dan de oorspronkelijke besturing)

Maar helaas kan ik alleen echt Marketing materiaal vinden, en recensies van Pebble gebruikers. Waarvan de meeste gebruikers het juist niet erg vonden dat het horloge nogal opviel.
En op Tweakers staan ook nog geen recensies over de Round.

Heeft iemand er ervaring mee? lijkt het echt meer op een normaal horloge?
Weet iemand of ik hem in nederland al kan "bezichtigen"? in de pricewatch is hij ook nog nergens te koop.

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomF
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 13:26
Het lukt mij niet met de laatste update de afstand in KM weer te geven?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kjZWEHW.png

Iemand advies?

[ Voor 12% gewijzigd door TomF op 04-02-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
TomF schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:20:
Het lijkt mij met de laatste update niet de afstand in KM weer te geven?

[afbeelding]

Iemand advies?
Ja, bovenste vinkje weghalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomF
Dan ontbreek de gehele optie op mijn Pebble...

De unit preference ontbreekt:

https://help.getpebble.co...les/2239065-pebble-health

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

TomF schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:43:
Dan ontbreek de gehele optie op mijn Pebble...

De unit preference ontbreekt:

https://help.getpebble.co...les/2239065-pebble-health
Bij mij ook maar het vinkje weghalen geeft toch KM.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomF
darkrain schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:02:
[...]

Bij mij ook maar het vinkje weghalen geeft toch KM.
Bij mij nu ook, tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Terwijl we allemaal genieten van de nieuwste update, is er weer een (zoveelste) kans om een beetje van onze Nederlandse kant te laten horen wat betreft de voice ondersteuning in dit Reddit draadje. Hopelijk komt er eens een verklaring uit voort van Pebble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
De Vu Pulse kickstarter heeft wat extra plaatjes gepost van het omhulsel en de PTS.
https://www.kickstarter.c...bble-timetm/posts/1479995

Inmiddels heb ik een plaatsje bemachtigd in de 100 man grote beta group, die naar verwachting in juni een pre-production sample ontvangen.

Er zijn overigens nog een aantal early bird plaatsen beschikbaar. Voor 49 euro euro (zonder band) of voor 55 euro (met band), heb je deze naar verwachting in augustus in huis (inc. verzendkosten).

[ Voor 14% gewijzigd door dirkjesdirk op 09-02-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Grappig. De update van 3 febr geeft de health gegevens ook door aan watchfaces indien gewenst. Inmiddels de stride watchface geinstalleerd.

Apps and watchfaces featuring Pebble Health stats are now possible, thanks to a new API released today. Starting with Stride (pictured above), Health-enabled watchfaces will be live soon on the Pebble appstore. Visit our Developer page to learn more about building with the Health API.

[ Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 10-02-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 13:52
dirkjesdirk schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:15:
De Vu Pulse kickstarter heeft wat extra plaatjes gepost van het omhulsel en de PTS.
https://www.kickstarter.c...bble-timetm/posts/1479995

Inmiddels heb ik een plaatsje bemachtigd in de 100 man grote beta group, die naar verwachting in juni een pre-production sample ontvangen.

Er zijn overigens nog een aantal early bird plaatsen beschikbaar. Voor 49 euro euro (zonder band) of voor 55 euro (met band), heb je deze naar verwachting in augustus in huis (inc. verzendkosten).
Weet je toevallig of dit ook gaat werken icm strava?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Bartske schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:48:
[...]

Weet je toevallig of dit ook gaat werken icm strava?
Nee, geen idee.Ik ken strava niet. Is dat aan app? Dan kun je de makers benaderen om na te gaan of ze de API gaan benutten in de app

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Mijn ouwe (en dan bedoel ik ook oud, eerste batch na de kickstarters) trouwe 1st gen Pebble is helaas vanavond heen gegaan, vond ik een prima reden om een Time te bestellen. Ben erg benieuwd hoe die overgang me gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
martijnm71 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:52:
Mijn ouwe (en dan bedoel ik ook oud, eerste batch na de kickstarters) trouwe 1st gen Pebble is helaas vanavond heen gegaan, vond ik een prima reden om een Time te bestellen. Ben erg benieuwd hoe die overgang me gaat bevallen.
Daar zal je geen spijt van hebben. Heb je nog garantie geclaimd bij Pebble voor de oude? Of heb je em zelf gesloopt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
dirkjesdirk schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:53:
[...]

Daar zal je geen spijt van hebben. Heb je nog garantie geclaimd bij Pebble voor de oude? Of heb je em zelf gesloopt? ;)
Combinatie van geen garantie meer en zelf gesloopt :P Had last van horizontale screentest. Daarna warm en koud bad toegepast en dat heeft een week gewerkt en gisteren ging het ineens hard achteruit en was het beeldscherm eigenlijk niet meer leesbaar.

Maar heb de time net een uurtje binnen en het enige wat ik mis is een makkelijke manier om op het horloge van watchface te wisselen. Voor de rest inderdaad dik tevreden en ben allang blij dat ik mijn g watch r niet hoef te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Ow wacht watchface wisselen gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Je hebt ook nog quicklaunch he. Dan kan je met longpress omhoog of omlaag snel die functie oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:46
Zojuist ook maar eens een Pebble besteld. De eerste versie bij coolblue voor 74 euro nieuw. Als het me erg bevalt zal ik wachten tot de prijs zakt van de Time round en die aanschaffen. Maar eerst maar eens kijken of ik t uberhaubt wat vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
jip_86 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 00:05:
Je hebt ook nog quicklaunch he. Dan kan je met longpress omhoog of omlaag snel die functie oproepen.
Oei, das een hele goeie tip, dank je wel :)

Tevens, man wat ben ik blij met mijn Time zeg. Volle zon afleesbaar, en het allerfijnste vind ik dat ie niet alles wil doen zoals Android wear dat wel wil doen. Daar werd ik af en toe echt helemaal maf van alles en nog wat waar androidwear je notificaties over denkt te moeten geven.

Mijn ouwe normale pebble ligt in mijn helden electronica kastje wat ik heb, achter een glazen deurtje samen met mijn eerste telefoon, mijn eerste smartphone en de beste afstandsbediening ooit. De Sony AV2000 en wil je in mijn huis in dat kastje terecht komen dat moet je iets heel bijzonders gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ben ook super tevreden. Alles wat de oude had en meer, en dat in een veel strakker jasje 8) (steel versie met stalen bandje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Observatie. Het lijkt wel of de watchfaces niet meer de juiste weer omstandigheden weergeven. Collega had dezelfde observatie met zijn Pebble. Meer Tweakers die problemen hebben?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Laatst online: 10-10 12:33
4POX schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:55:
Observatie. Het lijkt wel of de watchfaces niet meer de juiste weer omstandigheden weergeven. Collega had dezelfde observatie met zijn Pebble. Meer Tweakers die problemen hebben?
het is mij niet opgevallen dat het weer ernaast zit maar ik gebruik mijn zelf gemaakte watchface. Als er iets mis is met het weer dan kan dat liggen aan de site die gebruikt wordt om de weer gegevens op te halen

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
4POX schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:55:
Ik zag dat Kiezel bezig was met een fix voor Yahoo Weather.
Still working on a fix for yahoo weather folks. Hoping to have a more solid fix by tomorrow's end. Thanks for the patience.
https://twitter.com/kieze...status/699838381635702784

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
outlandos schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:44:
Zojuist ook maar eens een Pebble besteld. De eerste versie bij coolblue voor 74 euro nieuw. Als het me erg bevalt zal ik wachten tot de prijs zakt van de Time round en die aanschaffen. Maar eerst maar eens kijken of ik t uberhaubt wat vind.
Erg tevreden over mijn (orginal) Pebble. Zo zelfs, dat ik zojuist de Time heb besteld op Afuture.nl voor 158,60.

Zie:

https://www.afuture.nl/productview.php?productID=4853990

Nu hopen dat Coolblue mijn original Pebble terugneemt. Je kan bij die club toch gewoon producten 2 weken ''testen''?

----
-Tim- schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:04:
Terwijl we allemaal genieten van de nieuwste update, is er weer een (zoveelste) kans om een beetje van onze Nederlandse kant te laten horen wat betreft de voice ondersteuning in dit Reddit draadje. Hopelijk komt er eens een verklaring uit voort van Pebble.
Toch opmerlijke dat ze NL nog niets ondersteunen. Het lijkt mij immers een kwestie van taalpakket toevoegen? Het taalpakket zelf bestaat toch al...

[ Voor 32% gewijzigd door outlandos op 20-02-2016 11:12 . Reden: ik zie dat de prijs nu weer naar 229 is gegaan, ben dus net op tijd :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
samengevoegd

[ Voor 96% gewijzigd door outlandos op 20-02-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik krijg deze week mijn Pebble time binnen. Wat zijn jullie meest gebruikte watchfaces en apps? Dan ga ik gelijk even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
outlandos schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 08:28:
[...]

Erg tevreden over mijn (orginal) Pebble. Zo zelfs, dat ik zojuist de Time heb besteld op Afuture.nl voor 158,60.

Zie:

https://www.afuture.nl/productview.php?productID=4853990

Nu hopen dat Coolblue mijn original Pebble terugneemt. Je kan bij die club toch gewoon producten 2 weken ''testen''?

----
Mooie prijs. Welkom :)
Overigens is het herroepingsrecht niet bedoeld om producten zomaar even vrijblijvend te "testen". Hoewel de reden van terugzending formeel niet relevant is, vind ik het niet netjes om producten te bestellen waarvan je eigenlijk al bij voorbaat weet dat je die alleen wilt testen.
De leverancier blijft dan immers met een geopende verpakking zitten en kan het product niet meer als nieuw verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Heb net elf dagen gehaald op één lading, waarbij 's nachts in Quiet Mode, maar wel slaap tracken. Blijf onder de indruk van mijn Time Steel. :)

• outlandos
dirkjesdirk schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:23:
[...]

Mooie prijs. Welkom :)
Overigens is het herroepingsrecht niet bedoeld om producten zomaar even vrijblijvend te "testen". Hoewel de reden van terugzending formeel niet relevant is, vind ik het niet netjes om producten te bestellen waarvan je eigenlijk al bij voorbaat weet dat je die alleen wilt testen.
De leverancier blijft dan immers met een geopende verpakking zitten en kan het product niet meer als nieuw verkopen.
Ik wist van te voren absoluut niet zeker dat ik het zou terug sturen.

• martijnm71
me_mrtn schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:11:
Heb net elf dagen gehaald op één lading, waarbij 's nachts in Quiet Mode, maar wel slaap tracken. Blijf onder de indruk van mijn Time Steel. :)
Heilig nijlpaard hoe krijg je dat voor elkaar. Mijn first gen pebble haalde makkelijk een dag of 7/8 maar dat lukt me echt niet met mijn Time. Dag of 4/5 is wel de max.

• me_mrtn
martijnm71 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 06:46:
[...]

Heilig nijlpaard hoe krijg je dat voor elkaar. Mijn first gen pebble haalde makkelijk een dag of 7/8 maar dat lukt me echt niet met mijn Time. Dag of 4/5 is wel de max.
Niets bijzonders eigenlijk, keek zelf ook verbaasd op. Backlight staat hoge intensiteit, health loopt mee. Ik heb geen klokje met een weer interface, alleen minuten veranderen. En de Time Steel heeft een grotere accu natuurlijk. Ben volgende week ook erg benieuwd, dan ga ik hem actief gebruiken tijdens het skiën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Heeft iemand enig idee hoe de info van Health wordt uitgewisseld met google Fit?
Ik krijg nu de sleeptracking info netjes binnen op google fit, maar alle andere activiteit wordt niet gesynct.
Nu zit daar soms natuurlijk een dubbeling in, als je (hard)loopt met je Pebble en je phone, maar dat moet op te lossen zijn. Nu beschik ik alleen over de activiteiteninfo van de phone zelf en ontbreekt mijn info als ik zonder phone ga hardlopen.

Overigens is nog een ander punt van pebble health wat niet goed functioneert: tracking van fietsen. Met Misfit had ik na een uurtje fietsen vaak wel een duidelijke 'score'. Health registeert helaas niet. Voor zover ik weet is de gevoeligheid echter niet instelbaar. Ik heb echter geen zin om terug te gaan naar het (onbetrouwbaar synchroniserende) Misfit.

Hoor graag andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Als bèta use de laatste update binnen gekregen
Android v3.10 beta is here:
- Android app is now localised!
- Language packs are now automatically updated
- Fixed send-text issue where phone number is modified
- Notification improvements for several apps
- Calendar reminders for the wrong event
- Bluetooth improvements
- Fixed many crashes (including when new messages are received)
- Under-the-hood fixes and stability improvements.

Zal ff testen wat interessant is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ben een aantal dagen op wintersport nu en in combinatie met de app Snowcru is het echt briljant. Qua accugebruik valt het reuze mee, ondanks dat gegevens real-time worden bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diokhan
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-11-2020
Is er nog iemand op zoek naar een time round voor een zacht prijsje?
Ik heb hem gekregen en hij was veeeeel te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 20:43
Ik ben mijzelf al enige tijd aan het verdiepen in de wondere wereld van smartwatches. Aangezien ik geen iPhone of enig ander Apple product heb was dit vooral toegespitst op de Android smartwatches. Daarbij heb ik gekeken naar smartwatches als de Motorola Moto360, Asus Zenwatch (2), Samsung Gear etc.

Echter vond ik de prijs van de meeste smartwatches te hoog. Aangezien ik mijn laatste 2 smartphones uit China heb gekocht voor rond de 300 euro vond ik het naar mijzelf toe niet rechtvaardig om een smartwatch van meer als 200 euro te kopen. De Moto360 (gen1) en Zenwatch voldeden aan deze eis maar na het lezen van diverse reviews ben ik uiteindelijk toch afgehaakt.

Nu sinds enige tijd mijn normale horloge niet meer functioneert (secondewijzer is afgebroken en nu doet hij helemaal niets meer, oke de batterij is waarschijnlijk leeg maar dat terzijde) toch maar weer verdiept in smartwatches en dan met name Pebble.

Na lang twijfelen heb ik vandaag dan uiteindelijk de stap genomen en een Pebble Time (zwart) besteld. De recent verlaagde prijs en nog eens een additionele 10% korting hebben mij uiteindelijk toch weten te overtuigen en hierdoor heb ik de Pebble Time via de website van Pebble besteld voor 152,95. Aangezien mijn vorige horloge 90 euro was niet eens heel veel duurder.

Ben zeer benieuwd naar het horloge als ik deze binnen krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 13:52
Diokhan schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:11:
Is er nog iemand op zoek naar een time round voor een zacht prijsje?
Ik heb hem gekregen en hij was veeeeel te klein.
daarvoor hebben we vraag en aanbod: http://tweakers.net/aanbod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Zag het net inderdaad. en ik hem afgelopen maandag nog bij pebble zelf besteld |:(

Edit:

De Pebble time nu ongeveer een week in gebruik. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over! Leuke gadget en vooral de notificaties en bedienen van media zoals Netflix, Spotify via MusicBoss bevalt goed.

Ik heb nog niet echt watchfaces kunnen vinden die me heel erg aanstaan. Er zijn veel watchfaces waarvan de kwaliteit bedroevend is. Ik gebruik nu vooral TH3 en Mondrian.

Verder vind ik de batterijduur toch ietwat tegen vallen. Ik doe er nu ongeveer 4 dagen mee. Wellicht komt het doordat ik de watch nu iets meer gebruik dan dat ik normaal gesproken zou doen. Echter heb ik hem vannacht voordat ik ging slapen volledig opgeladen en was hij na 6,5 slaap (Quiet time actief) al op 90% (hoewel ik weet niet hoe snel hij van 100% af gaat natuurlijk).

Al met al bevalt hij prima en heb ik nog geen spijt dat ik hem heb aangeschaft!

[ Voor 58% gewijzigd door Mrloki op 17-03-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Laatst online: 04-10 11:36
Als windows phone gebruiker ben ik eigenlijk wel benieuwd om de pebble time te gaan gebruiken. Is er hier iemand die een windows phone gebruikt in combinatie met de pebble time (of dit wil testen voor mij?)
Dan gaat het mij vooral om deze app: http://ptm.meusesoft.com/
liefst getest met sideloading van de app voor de notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Geniet

Mijn Pebble Time Steel lijkt een probleem met het middelste knopje rechts te ontwikkelen, het knopje zit erg los en viel er gisteren zelfs uit. Heb het wel terug kunnen duwen, er klikte ook iets en nu zit hij wel maar erg los.

Ik ga hierover contact opnemen met Pebble, eens kijken wat ze hiervan denken en aan willen doen...

Zijn er meer mensen met problemen met één van de knopjes?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
darkrain schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:26:
Mijn Pebble Time Steel lijkt een probleem met het middelste knopje rechts te ontwikkelen, het knopje zit erg los en viel er gisteren zelfs uit. Heb het wel terug kunnen duwen, er klikte ook iets en nu zit hij wel maar erg los.

Ik ga hierover contact opnemen met Pebble, eens kijken wat ze hiervan denken en aan willen doen...

Zijn er meer mensen met problemen met één van de knopjes?
Nee in het geheel niet. Klikt in vergelijking met mijn oude steel ook 10x zo lekker. De oude steel had wel stevige knoppen maar erg zompig en zonder enige feedback.
Ben het probleem ook online nog niet echt tegen gekomen.
Zou ff contact met pebble opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Geniet

dirkjesdirk schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:00:
[...]

Nee in het geheel niet. Klikt in vergelijking met mijn oude steel ook 10x zo lekker. De oude steel had wel stevige knoppen maar erg zompig en zonder enige feedback.
Ben het probleem ook online nog niet echt tegen gekomen.
Zou ff contact met pebble opnemen
Mwoah 2 tellen Google leverde mij toch wel wat resultaten op. Vooral van reddit.

Ik heb inmiddels een mail gestuurd aan Pebble.

Update: Krijg net een mail terug van Pebble met een orderbevestiging voor een nieuw exemplaar. Dat noem ik superservice!

[ Voor 10% gewijzigd door darkrain op 02-04-2016 21:09 . Reden: Update erbij gezet ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik gebruik mijn Pebble Time veel tijdens het sporten en wil nu graag een hartslagmeter aanschaffen. Iemand die deze in combinatie met een Android telefoon gebruikt?

Uiteraard wil ik mijn hartslag zo realtime mogelijk op mijn Pebble zien. Hoe gebruiken jullie dit en met welke apps?

Momenteel gebruik ik voor buitensport Endomondo, maar ik wil de hartslagmeter ook met fitness gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Hoppa! schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:50:
Ik gebruik mijn Pebble Time veel tijdens het sporten en wil nu graag een hartslagmeter aanschaffen. Iemand die deze in combinatie met een Android telefoon gebruikt?

Uiteraard wil ik mijn hartslag zo realtime mogelijk op mijn Pebble zien. Hoe gebruiken jullie dit en met welke apps?

Momenteel gebruik ik voor buitensport Endomondo, maar ik wil de hartslagmeter ook met fitness gebruiken.
Nee, maar de bèta versie van de TILT VÜ Pulse ontvang ik in mei. Mijn ervaringen zal ik hier posten.
Meer info hier: https://www.kickstarter.c...u-pulse-for-pebble-timetm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Geniet

darkrain schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:05:
[...]

Mwoah 2 tellen Google leverde mij toch wel wat resultaten op. Vooral van reddit.

Ik heb inmiddels een mail gestuurd aan Pebble.

Update: Krijg net een mail terug van Pebble met een orderbevestiging voor een nieuw exemplaar. Dat noem ik superservice!
Zojuist de vervangende Pebble Time Steel binnen gekregen.
Helaas staat er geen Kickstarter Backer achterop, maar de knopjes werken wel goed.

En ik mag de oude met defecte knop houden omdat daar wel de Kickstarter gravering opstaat.

Nogmaals wat mij betreft is de service van Pebble een dikke 10!

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Zoals de meeste Pebble Time gebruikers heb ik sinds ik het horloge nu een paar weken in gebruik heb al een paar lelijke krassen op de bezel. Nu ben ik aan het kijken voor een skin zoals Gadgetwraps, Dbrands en slickwraps. Toevallig kwam ik nu ook de Bepple producten tegen (http://www.clvrcover.com/).

Op zich lijkt deze laatste mij wel interessant maar ik vraag mij af of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben? Werkt dit beter als de eerst genoemde skins of juist totaal niet?

Voordeel lijkt me dat je deze makkelijk kan vervangen als je er meerdere hebt (ik zou voor dagelijks gebruik tijdens mij werk eerder de onopvallende zwarte kiezen maar voor vrije tijd vind ik de fel groene bijvoorbeeld weer mooi). Nadeel lijkt me dat het scherm hierdoor iets naar binnen valt maar misschien is dit juist weer geen nadeel.

[ Voor 1% gewijzigd door Mrloki op 12-04-2016 10:42 . Reden: Link naar website toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Een bluetooth hartslag monitor, iPhone en de Strava app. Dit werkt.

Maar welke stappen moet ik doen om de hartslag op de Pebble af te lezen. Ik kan de hartslag aflezen in Apple Health. Dan moet het een kleine stap om dit realtime op het scherm van de Pebble te krijgen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Laatst online: 10-10 12:33
om krassen op het scherm te repareren wordt polyWatch aangeraden, dat moet ik bestellen. Thuis heb ik nog Displex liggen. Weet iemand of dat ook werkt of kan ik beter polyWatch bestellen?

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Ik zou wel wat meer met de voice functionaliteit willen doen van m'n Time, alleen werkt Snowy niet zo lekker als gehoopt. Welke voice apps gebruiken jullie regelmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
-Tim- schreef op zondag 17 april 2016 @ 16:10:
Ik zou wel wat meer met de voice functionaliteit willen doen van m'n Time, alleen werkt Snowy niet zo lekker als gehoopt. Welke voice apps gebruiken jullie regelmatig?
Weinig. Mijn ervaringen met Snowy zijn slecht; de eerste betaalapp op mijn Pebble die ik er weer af heb gegooid. Hij verstaat bij niets goed. Dat is vreemd, want de (engelstalige) voice recognition van de Pebble is wel prima. Het lijkt dus wel alsof Snowy een eigen engine gebruikt.

Qua voice gebruik ik het nu alleen in watsapp naar enkele personen die weten dat als ik op de fiets of in de auto zit alleen in het Engels kan antwoorden. Ideaal is anders, maar ik verwacht niet dat de Dutch voice support nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

dirkjesdirk schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:39:
[...]

Weinig. Mijn ervaringen met Snowy zijn slecht; de eerste betaalapp op mijn Pebble die ik er weer af heb gegooid. Hij verstaat bij niets goed. Dat is vreemd, want de (engelstalige) voice recognition van de Pebble is wel prima. Het lijkt dus wel alsof Snowy een eigen engine gebruikt.

Qua voice gebruik ik het nu alleen in watsapp naar enkele personen die weten dat als ik op de fiets of in de auto zit alleen in het Engels kan antwoorden. Ideaal is anders, maar ik verwacht niet dat de Dutch voice support nog komt.
Ik deel je ervaring, voice leek het buiten Snowy inderdaad beter te doen. Ik denk echter niet dat Snowy een eigen engine gebruikt aangezien we dan ook een Nederlandse engine zouden kunnen gebruiken. Waarschijnlijk gooit Snowy nog eens z'n eigen interpretatie over de string die de Pebble voice API teruggeeft en gaat het daar mis. Verder vrees ik helaas ook dat de Dutch voice support nooit gaat komen. Toch erg jammer dat je dure gadget iets prima zou kunnen maar dat het extern niet is ingeschakeld.

Edit: Dit ziet er echter verdomd interessant uit, ik ga het eens proberen en kom terug om te laten weten of het werkt :D
Edit2: Het heeft even geduurd omdat ik bij het rooten gelijk even m'n telefoon heb geupdate, maar het werkt. Nederlandse voice support op Pebble _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door -Tim- op 18-04-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
-Tim- schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:34:
[...]

Ik deel je ervaring, voice leek het buiten Snowy inderdaad beter te doen. Ik denk echter niet dat Snowy een eigen engine gebruikt aangezien we dan ook een Nederlandse engine zouden kunnen gebruiken. Waarschijnlijk gooit Snowy nog eens z'n eigen interpretatie over de string die de Pebble voice API teruggeeft en gaat het daar mis. Verder vrees ik helaas ook dat de Dutch voice support nooit gaat komen. Toch erg jammer dat je dure gadget iets prima zou kunnen maar dat het extern niet is ingeschakeld.

Edit: Dit ziet er echter verdomd interessant uit, ik ga het eens proberen en kom terug om te laten weten of het werkt :D
Edit2: Het heeft even geduurd omdat ik bij het rooten gelijk even m'n telefoon heb geupdate, maar het werkt. Nederlandse voice support op Pebble _/-\o_
Hm, interessant. Ga ik even volgen, maar het rooten van mijn werktelefoon is vooralsnog geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 13:13
Wauw, hartelijk dank voor deze tip, werkt super!

Edit: niet dus, app crashed als ik een sms binnen krijg, even aankijken nog

[ Voor 45% gewijzigd door Knielen op 19-04-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Knielen schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:27:
Wauw, hartelijk dank voor deze tip, werkt super!

Edit: niet dus, app crashed als ik een sms binnen krijg, even aankijken nog
Alleen bij een sms? Want juist daar had ik geen problemen mee. Ik heb wel dat ik Whatsapp en Gmail niet helemaal lekker door lijk te krijgen, maar ik denk dat dat aan iets anders ligt, ik heb namelijk bij het rooten gelijk m'n hele telefoon opnieuw geïnstalleerd. Ik ga eens wat troubleshooten/debuggen, voor hetzelfde geld ligt het wel aan het veranderen van de setting hoor. Al gebeurd er bij het binnenkomen natuurlijk nog niks met het voice gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 15:19
-Tim- schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:36:
[...]

Alleen bij een sms? Want juist daar had ik geen problemen mee. Ik heb wel dat ik Whatsapp en Gmail niet helemaal lekker door lijk te krijgen, maar ik denk dat dat aan iets anders ligt, ik heb namelijk bij het rooten gelijk m'n hele telefoon opnieuw geïnstalleerd. Ik ga eens wat troubleshooten/debuggen, voor hetzelfde geld ligt het wel aan het veranderen van de setting hoor. Al gebeurd er bij het binnenkomen natuurlijk nog niks met het voice gedeelte.
Even een soort van off topic, maar waarmee heb je je telefoon geroot? Ik heb een S6 met Android 6.0...

En kan je na de aanpassing voor de NL Voice de telefoon weer unrooten of undo je dan de wijziging weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
-Tim- schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:36:
[...]

Bij het binnenkomen van een sms crashed de Pebble app, agenda afspraken komen geloof ik ook niet meer binnen, maar pas 1voorbij gekomen. Ik laat het nog even staan, kijken hoeveel problemen het geeft, Nederlandse spraakherkenning is ook wel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Hallo Allemaal,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe telefoon (Huawei Mate 8). Voorheen als ik met mijn oude telefoon een mail binnen kreeg (via de android mail app) kreeg ik op mijn Pebble time het onderwerp en een flink stuk van de tekst te zien.

Sinds ik mijn Pebble Time met de nieuwe telefoon heb verbonden zie ik alleen nog maar het onderwerp op de Pebble Time. Andere mail apps zoals bijvoorbeeld Gmail werken wel gewoon zoals verwacht.

Iemand enig idee hoe dit komt en waar ik dit eventueel kan aanpassen? De eerste keer dat ik de pebble app op mijn nieuwe telefoon heb gestart kreeg ik wel een verzoek om permissies aan iets te geven. Helaas heb ik deze weg gedrukt voordat ik kon zien wat deze melding was. Misschien dat dit er mee te maken heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Mrloki schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:44:
Iemand enig idee hoe dit komt en waar ik dit eventueel kan aanpassen? De eerste keer dat ik de pebble app op mijn nieuwe telefoon heb gestart kreeg ik wel een verzoek om permissies aan iets te geven. Helaas heb ik deze weg gedrukt voordat ik kon zien wat deze melding was. Misschien dat dit er mee te maken heeft gehad.
Die permissies kan je vinden onder Accesibility (Toegankelijkheid) in je Android settings. Daar moet je bij services Pebble even aanzetten.

Bij mij komen er trouwens helemaal geen notificaties meer door. Ik had vorige week de hierboven besproken mod gedaan voor Nederlandse spraakherkenning (dat een tijdje goed gewerkt heeft) maar later kreeg ik problemen met notificaties. Vervolgens Pebble app opnieuw geinstalleerd en beide apparaten gereboot en nu komen ze helemaal niet meer door. Nu alles weer 'vanilla' is verdenk ik dus ook eerder m'n nieuwe rom die ik gelijk geupdate had toen ik voor de mod m'n telefoon moest rooten.
Geen idee waar ik nu moet gaan zoeken voor een oplossing, het is een Mi4 met de nieuwste MIUI. Maar voor de anderen met notification problemen na de mod; het kan dus ook ergens anders aan liggen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
Je zou je horloge eens terug kunnen zetten naar factory, maar geen idee of dat helpt. Ik heb alleen problemen als ik een SMS binnen krijg, verder werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
-Tim- schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:19:
[...]

Die permissies kan je vinden onder Accesibility (Toegankelijkheid) in je Android settings. Daar moet je bij services Pebble even aanzetten.
Dit heb ik even aangezet. Werkte nog niet meteen maar zal als ik straks tijd heb even verder testen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Knielen schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:30:
Je zou je horloge eens terug kunnen zetten naar factory, maar geen idee of dat helpt. Ik heb alleen problemen als ik een SMS binnen krijg, verder werkt alles prima.
Ik kwam er net achter dat juist een SMS binnenkrijgen wel werkt, net zoals een telefoontje en de internetfuncties via bluetooth. Eigenlijk alleen Whatsapp en Gmail niet, wat nou net het belangrijkste is.
Wat betreft je SMS probleem kan je proberen een andere SMS app te installeren. Ik heb zelf een custom Android (MIUI dus) en de SMS app die daarin standaard werd gebruikt was ook niet compatible met de Pebble (nu met nieuwe MIUI wel trouwens). Wat ik toen had installeerde was de Google Messenger, wat mijn problemen met smsjes had opgelost. Wel even zorgen dat een dergelijke app je nieuwe default sms app wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 19:53

crashtestdummy

Ajoeto member

Vandaag is de Pebble Time via iBood te verkrijgen voor €99,95

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Even een vraagje werk nl al een maand of 8 met de apple watch. Indertijd is mijn vrouw gebruik gaan maken van mijn Time. Van de week heeft een ze een time round gekregen en gebruikt deze met een iphone 5s.
Heb de oude time even op mijn werk telefoon een samsung 6s aangesloten en tot mijn verbazing kan ik nu ook een voice replay geven op bv whatsapp.

Echter op haar time round met de iphone krijg ik dit niet voor elkaar. Wordt dit niet ondersteund op de iphone??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
bing69 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:11:
Echter op haar time round met de iphone krijg ik dit niet voor elkaar. Wordt dit niet ondersteund op de iphone??
Dit is inderdaad niet beschikbaar op iOS. Dit omdat iOS te gesloten is om hiervoor ondersteuning te hebben. Sinds een aantal versies is het echter wel zo dat het afhankelijk van de provider* wel ondersteund wordt voor SMS. Maar in dit geval wordt de SMS rechtstreeks van de Pebble Time app naar de provider gestuurd, en verloopt dit dus niet via iOS (waardoor het bericht dus ook niet zichtbaar is als verzonden).

* Volgensmij is die ondersteuning nu nog beperkt tot AT&T en Verizon, oftewel, de grote Amerikaanse providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
RobertMe schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:22:
[...]

Dit is inderdaad niet beschikbaar op iOS. Dit omdat iOS te gesloten is om hiervoor ondersteuning te hebben. Sinds een aantal versies is het echter wel zo dat het afhankelijk van de provider* wel ondersteund wordt voor SMS. Maar in dit geval wordt de SMS rechtstreeks van de Pebble Time app naar de provider gestuurd, en verloopt dit dus niet via iOS (waardoor het bericht dus ook niet zichtbaar is als verzonden).

* Volgensmij is die ondersteuning nu nog beperkt tot AT&T en Verizon, oftewel, de grote Amerikaanse providers.
Thanks!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:13

Vis

Nu ook sinds een dag de PT ! Heerlijk horloge. Enigste nadeel is t ontbreken van de Nederlandse taal UI en Voice commands NL... wat denken jullie, komt die nog?

Verder viel me in de loop van de dag op dat de standaard geïnstalleerde Weather app in de timeline niet snel en direct switcht van locatie waar je op dat moment bent.. sterker nog heb de default location van die app op current location staan.
Ik ben voor mijn werk iedere dag op meerdere locaties (buitendienst) en in de middag stond deze nog op mijn thuis stad.

Hoe ervaren jullie dit?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Valt me op dat ik vaak een maantje zie staan, dus heel actueel is het niet altijd nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ik zag dat er inmiddels ook een GPS smartstrap op kickstarter staat.
Ze hebben nog wat backers nodig, dus doe mee!
https://www.kickstarter.c...d-battery-strap-for-pebbl
Vis schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:40:
Nu ook sinds een dag de PT ! Heerlijk horloge. Enigste nadeel is t ontbreken van de Nederlandse taal UI en Voice commands NL... wat denken jullie, komt die nog?
Eh nee. Ik vrees van niet. Geen enkel signaal over vernomen ondanks diverse verzoeken hiertoe van diverse pebblers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
RobertMe schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:22:
[...]

Inmiddels loopt de beta al een paar weken, met ondersteuning van Nederlandse providers. Het is tot nu toe nog niet doorgezet naar de stable releases. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 15:19
dirkjesdirk schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 21:18:
Ik zag dat er inmiddels ook een GPS smartstrap op kickstarter staat.
Ze hebben nog wat backers nodig, dus doe mee!
https://www.kickstarter.c...d-battery-strap-for-pebbl
Ziet er wel netjes uit! Al heb ik meer aan de GPS dan de langere batterijduur die in de strap zit... Jammer dat dit niet werkt in combinatie met de VU Pulse. Dan heb je ook hartslag en daarmee een hardloophorloge.

Bij de Pagare (deNFC betalen strap) kwamen ze recent met problemen van het aansluiten van de strap aan het horloge. Deze lijkt anders te werken doordat het erin klikt. Heb je wel weer een groter horloge, wat voor sporten op zich niet uitmaakt.

Filmpje is minder flitsend dan het gemiddelde Kickstarter filmpje, maar dan hebben ze meer geld besteed aan hun hardware en ontwikkeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
CoachKoos schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:15:
[...]

Ziet er wel netjes uit! Al heb ik meer aan de GPS dan de langere batterijduur die in de strap zit... Jammer dat dit niet werkt in combinatie met de VU Pulse. Dan heb je ook hartslag en daarmee een hardloophorloge.

Bij de Pagare (deNFC betalen strap) kwamen ze recent met problemen van het aansluiten van de strap aan het horloge. Deze lijkt anders te werken doordat het erin klikt. Heb je wel weer een groter horloge, wat voor sporten op zich niet uitmaakt.

Filmpje is minder flitsend dan het gemiddelde Kickstarter filmpje, maar dan hebben ze meer geld besteed aan hun hardware en ontwikkeling ;)
Ja, ik heb de VU Pulse al gebacked. Deze ga ik ws ook doen, alleen beide straps zijn niet combineerbaar.

Ik vind het wel jammer dat de bij de lancering van de PT al beloofde open BLE API nog steeds niet beschikbaar is. Dan zou je gemakkelijk een low power BT apparaat zoals een hardslagmeter met de Pebble kunnen verbinden. M.i. is dat een betere oplossing dan een via een smartstrap fysiek gekoppeld apparaat. Ik ga de VU Pulse wel gebruiken voor sporten maar niet dagelijks latern zitten. Daar vind ik het geheel toch teveel afbreuk doen aan de fraaie vorm van mijn huidige steel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik ben benieuwd:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gcmOuGF.png

Dat is dus morgen om 16.00 uur.
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Let op:
Berichten over andere smartwatches mogen in:
- Pebble E-Paper Watch / Pebble Steel: [Pebble E-Paper Watch] Ervaringen & Discussie
- Pebble 2 / Pebble Time 2 / Pebble 2 SE: [Pebble (Time) 2 / SE] Ervaringen & Discussie

Berichten over Levertijd & Prijzen horen in: [Pebble Time (Steel) / Time Round] Levertijden, verzending en prijzen

Pebble is recentelijk overgenomen door FitBit. Discussie en gevolgen betreft deze overname hoort in: Fitbit neemt Pebble over - toekomstperspectief?.