Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 15:19
dirkjesdirk schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:08:
[...]

Ja, ik heb de VU Pulse al gebacked. Deze ga ik ws ook doen, alleen beide straps zijn niet combineerbaar.

Ik vind het wel jammer dat de bij de lancering van de PT al beloofde open BLE API nog steeds niet beschikbaar is. Dan zou je gemakkelijk een low power BT apparaat zoals een hardslagmeter met de Pebble kunnen verbinden. M.i. is dat een betere oplossing dan een via een smartstrap fysiek gekoppeld apparaat. Ik ga de VU Pulse wel gebruiken voor sporten maar niet dagelijks latern zitten. Daar vind ik het geheel toch teveel afbreuk doen aan de fraaie vorm van mijn huidige steel.
Ik de VU Pulse ook gebackt en de Pagare. Jammer dat ze nu pas met deze GPS komen. Hartslag is leuk, maar vind het vaak leuker om je route (en snelheden etc) achteraf te zien...

Er komen genoeg interessante mogelijkheden voor straps aan:
http://www.wareable.com/Pebble/pebble-best-smartstraps-963

Mooiste zou zijn als de Hacker Pebble er echt komt. Dan heb je modules met bijvoorbeeld GPS of een SIM kaart. Nu moet je 3 bandjes wisselen.

De Aria Smartstrap is ook weer een leuke. Voor de dagelijkse dingen dan >:)

@me_mrtn: ik ben ook benieuwd wat er gaat komen! Weer een nieuwe? Ik vond de PTR te snel na de PT uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 13:45
CoachKoos schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:18:
[...]

Ik de VU Pulse ook gebackt en de Pagare. Jammer dat ze nu pas met deze GPS komen. Hartslag is leuk, maar vind het vaak leuker om je route (en snelheden etc) achteraf te zien...
Klopt, maar ik probeer nog even te bedenken wanneer je dat nodig hebt. De GPS heb je 9 van de 10x sowieso bij je in je smartphone. Alleen met hardlopen neem ik de phone niet mee.
Buiten dat zie ik nog niet zoveel meerwaarde van een GPS in je Pebble. Ik heb het project wel gebacked, maar twijfel nog of ik dat doorzet.
Of zijn er nog andere belangrijke voordelen?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
me_mrtn schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:12:
Ik ben benieuwd:
[afbeelding]

Dat is dus morgen om 16.00 uur.
Op reddit staan al heel wat reacties.

Opvallend is de opmerking: "The Pebble Time was released May 24th 2015. There's no chance that's a coincidence." Dat zou dus wel een nieuwe Pebble kunnen betekenen. Ik verwacht geen smartstrap omdat die dingen toch een te kleine gebruikersgroep kent.

Mijn suggestie: een nieuwe Pebble met focus op fitness. De Pebble Fit oid ;)

Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 15:34
dirkjesdirk schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:32:
[...]

Opvallend is de opmerking: "The Pebble Time was released May 24th 2015. There's no chance that's a coincidence." Dat zou dus wel een nieuwe Pebble kunnen betekenen. Ik verwacht geen smartstrap omdat die dingen toch een te kleine gebruikersgroep kent.

Maar we zullen zien.
Oh, ik zit niet op Reddit, maar verwacht eigenlijk ook niets anders dan een redesign en de focus op gezondheid. Helemaal met de laatste app-updates waar het prominent in beeld staat, de watchfaces met health complications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
dirkjesdirk schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:23:
[...]

Klopt, maar ik probeer nog even te bedenken wanneer je dat nodig hebt. De GPS heb je 9 van de 10x sowieso bij je in je smartphone. Alleen met hardlopen neem ik de phone niet mee.
Buiten dat zie ik nog niet zoveel meerwaarde van een GPS in je Pebble. Ik heb het project wel gebacked, maar twijfel nog of ik dat doorzet.
Of zijn er nog andere belangrijke voordelen?
Met GPS zou je de Pebble meer als stand-alone kunnen gebruiken. Denk dan naast sporten aan navigatie of weersvoorspelling obv locatie, maar denk niet dat er op de Pebble voldoende ruimte is om veel grote standalone apps te installeren. Nemen natuurlijk meer ruimte in dan een app die alleen de gegevens doorstuurt naar je phone.

Ik vind hardlopen met een phone niets, dus voor mij zou GPS op de Pebble ideaal zijn :P

Op Kickstarter site geven ze eigenlijk 3 zaken, batterij, GPS en app. Nu is de app meer voor uitlezen GPS en dus gebruik bij sporten, maar ik zou het liever naar bijv Runkeeper hebben. Verder zie ik ook geen voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
dirkjesdirk schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:32:
[...]

Maar we zullen zien.
Zou een Pebble Fit wel slim zijn? Dan zijn een aantal initiatieven van smartstraps zinloos zoals de VU Pulse en die Pal. Richten zich op functies die je voornamelijk gebruikt voor sporten. En ook Pebble heeft zelf geld geïnvesteerd in smartstraps, tenminste ze hebben 1 miljoen subsidiepot voor straps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
CoachKoos schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:40:
[...]

Zou een Pebble Fit wel slim zijn? Dan zijn een aantal initiatieven van smartstraps zinloos zoals de VU Pulse en die Pal. Richten zich op functies die je voornamelijk gebruikt voor sporten. En ook Pebble heeft zelf geld geïnvesteerd in smartstraps, tenminste ze hebben 1 miljoen subsidiepot voor straps.
Tja, het is natuurlijk koffiedik kijken, maar ik vermoed met me_mrtn wel (nog) meer focus op Fit. Daar zit de groei in. Ik denk idd niet dat er ook daadwerkelijk een GPS wordt toegevoegd. Heel misschien een heart rate sensor, maar dat zou idd wel vervelend zijn voor de VuPulse initiatiefnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:07
Vis schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:40:
Nu ook sinds een dag de PT ! Heerlijk horloge. Enigste nadeel is t ontbreken van de Nederlandse taal UI en Voice commands NL... wat denken jullie, komt die nog?
Ik heb de 'hack' gedaan zoals je een paar posts terug kan lezen, werkt bij mij stabiel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
CoachKoos schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:40:
[...]

Ik zou mij een aantal dingen kunnen voorstellen;
- meer integratie met sport door middel van Pebble Health, dit kan ook prima zonder GPS. Denk aan hardlopen, fietsen, zwemmen, golfen, noem maar op. Je hebt niet per definitie GPS nodig of een hartslagmonitor. Dit zal betere sensoren vereisen.
- GPS en een hartslagmonitor zouden niet echt passen in het plaatje van Pebble met lange accuduur. De afweging die ze hebben gemaakt met Time Round is wel echt het uiterste.
- Integratie met iOS HealthKit of Google Fit is natuurlijk al aanwezig en Pebble lijkt op dit moment zichzelf op dat eilandje te willen houden.
- Op dit moment heeft de Apple Watch een behoorlijk imago als fitness horloge, wellicht is dat met een ander uiterlijk (denk aan die rubberen bandjes) ook wat meer in een Pebble Fit te passen.

Ik denk gewoon even hardop hoor, meeste zal nergens op slaan. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ben wel benieuwd naar de aankondiging.

Wil eigenlijk weer een smartwatch hebben en omdat ik de vorige keer een Pebble had via Kickstarter ben ik wel benieuwd naar wat ze aankondigen :9~ Ding kreeg het bekende probleem met het scherm.

Enige reden dat ik weer een Pebble wil is de dagelijkse bruikbaarheid.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
me_mrtn schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:46:
[...]

Ik zou mij een aantal dingen kunnen voorstellen;
- meer integratie met sport door middel van Pebble Health, dit kan ook prima zonder GPS. Denk aan hardlopen, fietsen, zwemmen, golfen, noem maar op. Je hebt niet per definitie GPS nodig of een hartslagmonitor. Dit zal betere sensoren vereisen.
- GPS en een hartslagmonitor zouden niet echt passen in het plaatje van Pebble met lange accuduur. De afweging die ze hebben gemaakt met Time Round is wel echt het uiterste.
- Integratie met iOS HealthKit of Google Fit is natuurlijk al aanwezig en Pebble lijkt op dit moment zichzelf op dat eilandje te willen houden.
- Op dit moment heeft de Apple Watch een behoorlijk imago als fitness horloge, wellicht is dat met een ander uiterlijk (denk aan die rubberen bandjes) ook wat meer in een Pebble Fit te passen.

Ik denk gewoon even hardop hoor, meeste zal nergens op slaan. :>
Nou, dat zullen we morgen zien, maar ik ben het voor een groot deel met je eens. De accuduur zullen ze echt niet gaan opofferen voor energievretende sensoren. GPS en/of heart rate dus niet. Maar ik weet eerlijk gezegd niet welke sensoren of andere wijzigingen wel. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:10

Vis

Knielen schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:56:
[...]

Ik heb de 'hack' gedaan zoals je een paar posts terug kan lezen, werkt bij mij stabiel nu.
En moet je daarvoor je telefoon rooten?
Heb een Nexus 5, en wil me daar wel aan gaan wagen, mits het vlekkeloos verloopt zonder dat ik notificaties misloop of crashes krijg.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Touchdomex schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:09:
Ben wel benieuwd naar de aankondiging.

Wil eigenlijk weer een smartwatch hebben en omdat ik de vorige keer een Pebble had via Kickstarter ben ik wel benieuwd naar wat ze aankondigen :9~ Ding kreeg het bekende probleem met het scherm.

Enige reden dat ik weer een Pebble wil is de dagelijkse bruikbaarheid.
Heb met de Pebble Classic ook problemen gehad met het scherm. Foto's ervan gemaakt en samen met een foto van het serienummer opgestuurd naar Pebble Support. Werd bijna gelijk een nieuw horloge geleverd...

Maar daar heb je nu weinig aan >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

CoachKoos schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:34:
[...]

Heb met de Pebble Classic ook problemen gehad met het scherm. Foto's ervan gemaakt en samen met een foto van het serienummer opgestuurd naar Pebble Support. Werd bijna gelijk een nieuw horloge geleverd...

Heb het horloge nog maar weet niet of de garantie nu nog geldig is eigenlijk. Kan het uiteraard proberen. Heb ik straks 2 pebbles :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:40
Denk niet dat er een nieuw horloge komt. Wat fitnessachtige kleurtjes lijken mij waarschijnlijker. Net als deze toen:
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.vox-cdn.com/assets/4858116/pebblecolors-1020-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:07
Vis schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:53:
[...]

En moet je daarvoor je telefoon rooten?
Heb een Nexus 5, en wil me daar wel aan gaan wagen, mits het vlekkeloos verloopt zonder dat ik notificaties misloop of crashes krijg.
Jawel, met wisselende resultaten. Ik heb alleen een andere messenger app moeten installeren, maar er zijn ook mensen die wel problemen blijven houden. Zal sterk afhangen van de geïnstalleerde ROM denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
CoachKoos schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:34:
[...]

Ik heb ook netjes een nieuwe Pebble gekregen nadat het scherm tearing had. 1 dag later had mijn nieuwe exact hetzelfde. Hopelijk hebben de nieuwe Pebble's hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Dit regeltje staat er trouwens op Twitter bij de aftellende klok(ken): "Everything's better with friends".

Dan zou een nieuwe Pebble denk ik afvallen, meer een nieuwe feature om dingen te delen? Of een "aanbieding" van 2 voor de prijs van 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
De PAL (gps smartstrap) is er nu ook voor de PTS.
This is the most important update so far. We offer Pal (TR) for Pebble Time Round (20mm).

Realizing strong request of GPS and extra power for Pebble Time Round, we created a new strap base of Pal to fit for Time Round. The circuitry is exactly the same as original Pal. No change at all. So all functions including GPS reception are proven as good as the original Pal.

The ratio of extra power is now even more significant – 7 extra days added to Time Round’s original 2 days!
Strap base thickness is 3.4mm same as original Pal. Total thickness together with Round is just 11mm, about the same thickness as PT Steel.

We currently work on 20mm version. We need further evaluation before confirming good for 14mm version. We need to further refine the strap base.
We estimate delivery of Pal (TR) end of this year.
David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
dirkjesdirk schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:24:
De PAL (gps smartstrap) is er nu ook voor de PTS.

[...]
Voegt daar zeker wel wat toe qua batterijduur. Maar het "sjiekere" uiterlijk van de PTR is dan ook weer weg. Wordt dan helemaal een kleine klokje met een grote horlogeband...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Een nieuwe kickstarter campagne dus. https://www.kickstarter.c...ium=web&utm_source=pebble

Edit: Een best grote aankondiging eigenlijk, met een Pebble 2, een Pebble Time 2, Pebble Core en een Pebble Core voor Hackers.

Pebble 2: een nieuwe versie van de Pebble OG, met nog steeds hetzelfde clunky/robuuste uiterlijk en een zwart/wit-scherm, maar nu met hartslagmeter, microfoon, slaap- en stappentracker. Verkrijgbaar vanaf $99 in zwart, wit, aqua (turquoise met wit), flame (zwart met rood) en lime (zwart, groen en wit).

Pebble Time 2: een verbeterde versie van de Time, met een rvs body maar een 53% groter scherm. Ook deze gaat 10 dagen mee op één lading en heeft een hartslagmeter. In zwart, goud en zilver voor $169.

Pebble Core: een wearable die je aan je kleding kunt vastmaken, ondersteuning heeft voor GPS, Spotify, Runkeeper én 3G.

In ieder geval heb ik de Time 2 gebacked.

[ Voor 70% gewijzigd door me_mrtn op 24-05-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:00
Ziet er toch wel goed uit. Jammer dat er geen Round bij zit met een langere accuduur en grote bruikbaar scherm.

--edit---
Zou me trouwens wel een beetje genaaid voelen als ik net de oude Pebble Time had besteld. Scheelt nogal in prijs.

https://www.pebble.com/buy-pebble-time-steel-smartwatch voor €224,95 met korting...

[ Voor 51% gewijzigd door barrymossel op 24-05-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 12:42
Hele goede upgrades, mijn 3e kickstarter backing van Pebble. De pebble 1 en time 1 zijn sowieso alleen maar beter geworden over de tijd met hun software updates en de toevoeging van de hardslagmeter in combinatie met de core is een killer hardlopers combi. Ik ben benieuwd wanneer ze de $1M halen, ik gok binnen het uur :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat er nog geen beeldmateriaal vrij is gegeven van de hartslagmonitor. Aan de zijkant kon ik niet zo de laadpoort vinden, dus die zal dan wel achterop zitten samen met een hartslagmonitor. Ben benieuwd.

@ Dreamscape, je hebt gelijk, ik heb er in mijn enthousiasme overheen gescrolled.

[ Voor 15% gewijzigd door me_mrtn op 24-05-2016 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 09-10 17:08
Er staat een foto van de onderkant op Kickstarter, met inderdaad een optische sensor:

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/012/496/450/ef433d2391d654aa37817295ce10f4a0_original.png?w=680&fit=max&v=1464084071&auto=format&lossless=true&s=057eca4e119d9b9e854a135dc8b4e94a

Prima prijsstelling ook, die 169 voor de Time 2, die basically een verbeterde Time Steel is.

Toch ga ik dit keer maar niet backen. Voor hardlopen is die hartslagmeter leuk, maar ik vind GPS interessanter, dus daarvoor houd ik maar mijn Forerunner. En ik draag mijn Pebble op Nato-straps, wat niet werkt met die optische HRM natuurlijk.

Als ik nog op mijn eerste Pebble zat, was het een ander verhaal, maar nu sla ik toch maar even over.

[ Voor 15% gewijzigd door dreamscape op 24-05-2016 16:28 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
me_mrtn schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:24:
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat er nog geen beeldmateriaal vrij is gegeven van de hartslagmonitor. Aan de zijkant kon ik niet zo de laadpoort vinden, dus die zal dan wel achterop zitten samen met een hartslagmonitor. Ben benieuwd.

@ Dreamscape, je hebt gelijk, ik heb er in mijn enthousiasme overheen gescrolled.
Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/012/496/450/ef433d2391d654aa37817295ce10f4a0_original.png?w=680&fit=max&v=1464084071&auto=format&lossless=true&s=057eca4e119d9b9e854a135dc8b4e94a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 15:41
Ik hoop een klein beetje dat ze (net als de vorige keer) over een maandje ook de Time Round 2 aankondigen. Zit al een tijdje op de normale Time Round te azen, maar ik vind de bezel net te groot, en hoor erg slechte verhalen over de krasvastheid van het glas.

Voorlopig nog tevreden genoeg met m'n original pebble steel.

Verder ben ik ook wel benieuwd of ze iets verzonnen hebben om oude apps compatible te krijgen met de nieuwe schermgrootte van de PT2. (alsnog een bezel waarschijnlijk, maar dan van pixels ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MaffeMaarten schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:44:
Ik hoop een klein beetje dat ze (net als de vorige keer) over een maandje ook de Time Round 2 aankondigen. Zit al een tijdje op de normale Time Round te azen, maar ik vind de bezel net te groot, en hoor erg slechte verhalen over de krasvastheid van het glas.

Voorlopig nog tevreden genoeg met m'n original pebble steel.

Verder ben ik ook wel benieuwd of ze iets verzonnen hebben om oude apps compatible te krijgen met de nieuwe schermgrootte van de PT2. (alsnog een bezel waarschijnlijk, maar dan van pixels ;) )
Dan zou ik nu wel pledgen en hopen dat je dan kunt "overstappen" op de Round, zoals vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
MaffeMaarten schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:44:
Of gewoon opblazen zoals Apple ook doet bij apps. iPhone 4 > 5 en 5 > 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
dreamscape schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:27:
Er staat een foto van de onderkant op Kickstarter, met inderdaad een optische sensor:

[afbeelding]

Prima prijsstelling ook, die 169 voor de Time 2, die basically een verbeterde Time Steel is.

Toch ga ik dit keer maar niet backen. Voor hardlopen is die hartslagmeter leuk, maar ik vind GPS interessanter, dus daarvoor houd ik maar mijn Forerunner. En ik draag mijn Pebble op Nato-straps, wat niet werkt met die optische HRM natuurlijk.

Als ik nog op mijn eerste Pebble zat, was het een ander verhaal, maar nu sla ik toch maar even over.
Ik kon het niet laten en heb toch maar gebacked. Ik zit nu wel met mijn VuPulse smartstrap ;)
Maar goed, vraag mij wel af wat nu het formaat is en of smartstraps compatible zijn. Heb ook nog een GPS smartstrap (de PAL) gebacked, maar die kan ik nog annuleren. Als die ook op de Time2 past, dan overweeg ik die te laten staan. De connector zit in ieder geval op de zelfde plaats.
Maar nadere informatie is wel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht gewoon totdat hij in Nederland te koop is. Bij de Pebble Time was dat ongeveer een week na launch, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:58:
Ik wacht gewoon totdat hij in Nederland te koop is. Bij de Pebble Time was dat ongeveer een week na launch, dus dat zit wel goed.
En op de FP zeg je nog dat je hebt gebacked. Heb je geannuleerd, waarom dan?

Mooi overzicht van de technische specificaties. Bijzondere punten wel bij de Pebble 2 en de Time 2:
- Iets snellere CPU voor de Time 2, Pebble 2 deelt die met de Time (Steel) & Round
- Groter geheugen allocatie (lees ik dat goed?) en dus ook grotere apps mogelijk op de Time 2.
- Geen kompas op de Pebble 2, iets dat zelfs op de OG zat.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/slrUny6.png

Ook krijgt PebbleOS een update met timeline peek en een andere launcher. Bron: https://developer.pebble.com/blog/2016/05/24/Kickstarter-3/

[ Voor 46% gewijzigd door me_mrtn op 24-05-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Op zich mooi! Alleen wat moet ik met m'n VU Pulse :p

Met Core heb je wel GPS...zit nog in dubio of ik die ook ga doen. Heb de PT2 gedaan! >:)

[ Voor 47% gewijzigd door CoachKoos op 24-05-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:12:
[...]

En op de FP zeg je nog dat je hebt gebacked. Heb je geannuleerd, waarom dan?
Heb de prijs mbt import belasting ed. nagerekend. Het horloge uiteindelijk in Nederland kopen is gewoon goedkoper. De verkoopprijs zal hoger liggen, maar je hoeft geen inklaringskosten ed. te betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dirkjesdirk
CoachKoos schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:43:
Op zich mooi! Alleen wat moet ik met m'n VU Pulse :p

Met Core heb je wel GPS...zit nog in dubio of ik die ook ga doen. Heb de PT2 gedaan! >:)
Zelfde 'dilemma' hier. De VU Pulse is nu wel een beetje overbodig te worden. Op de wireless charging functie die daar ook op zat, zit ik iig niet te wachten.
Vwb de Core vraag ik mij nog af of er ook een connectie komt met de Time (2), zodat je én heart rate hebt en gelijk ook de GPS kunt uitlezen.

Verder ook even wat info die ik inmiddels heb vergaard en die ik ook op de FP heb gezet.

Eerst (nogmaals) een linkje naar de Hardware information Guide voor een vergelijking van de originele pebble (steel), de Time (steel) en de Pebble 2 en Time 2.

Als huidige Time Steel gebruiker heb ik inmiddels de dimensions vergeleken van de huidige Time Steel en de nieuwe Time 2. Die blijken exact gelijk te zijn. Zie hier voor de oude Time Steel en klik hier voor de Time 2. De afmetingen zijn en blijven dus 40.5mm x 37.5mm x 10.5mm.
De originele Pebble en de Pebble 2 lijken op elkaar maar de afmetingen zijn zo te zien niet gelijk.. Er zijn ook weinig accessoires dus dat lijkt niet zo'n probleem te zijn als bij de smartstraps van de Time Series.

Omdat de locatie van de 'smart accessory port' gelijk lijkt, zijn de smartstraps waarschijnlijk compatible, hoewel ik nog geen formeel statement hierover heb kunnen vinden. Dat is wel zo prettige omdat de VU Pulse (die een heart rate sensor(!) en draadloos laden als feature heeft en de PAL (GPS + extended battery) nog in de kickstarter fase zijn. Het PAL project heeft z'n loopt zelf nog en heeft z'n doel ook nog niet gehaald. Het risico bestaat dat n.a.v. de nieuwe serie er backers hun pledge intrekken.

Verder is het wel aardig om te zien dat de resolutie op de Pebble 2 gewoon gelijk blijft: 144 x 168. De Time 2, die een wat groter scherm heeft gaat qua resolutie omhoog naar 200x228. Ik ben benieuwd wat de gevolgen zijn voor bestaande apps. Op Reddit las ik ergens dat oude apps in "bezel mode" draaien en dat lijkt ergens ook wel logisch.
Hier in ieder geval een aardig plaatje van een Pebble Time Steel naast een Time 2. De grote bezel van de huidige Steel - waar veel over werd geklaagd - is in ieder geval verleden tijd.
Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--gCI6JWGn--/c_scale,fl_progressive,q_80,w_800/bzbwviaerpcd6uprek1o.jpg

Ook heeft de Pebble 2 dezelfde CPU als de huidige Time serie (ARM Cortex M4 100 MHz) en krijgt alleen de Time 2 een snellere CPU (ARM Cortex M7 144 MHz).
Opvallend is dat de Pebble 2 geen kompas heeft (die zelfs op de originele Pebble wel zat). Kennelijk is dit niet nodig voor het primaire fitness-doel wat Pebble met de Pebble 2 voor ogen heeft.

Verder is het goed om te zien dat de Time 2 standaard een Steel uitvoering betreft. Het gaat net als bij de Time Steel om Stainless Steel 316L. Op reddit wordt gesproken over "316L Marine Grade Stainless Steel".

Tot slot: gelukkig hebben zowel de Pebble 2 als de Time 2 een Standard 22mm with quick-release pin. Dat is erg prettig om snel bandjes te wisselen, zeker in het geval je ook zo nu en dan een smartstrap wil aansluiten.

Dan nog een heel nieuw product voor Pebble: de Pebble Core. Hier de technische specs voor zover bekend. Geen scherm, maar audio feedback. 3G, GPS, WiFi, BT. Ze leggen de nadruk op streaming via Sporify, maar ik kan mij ook voorstellen dat je de ingebouwde 4Gb gebruikt om mp3's op te slaan en af te spelen.
Verder vond ik het nog bijzonder dat de Pebble Core kennelijk draait op Android 5.0. "Migicovsky describes it as a "tiny computer running Android 5.0.". Ook ondersteunt de Core Qi wireless charging.

[ Voor 80% gewijzigd door dirkjesdirk op 24-05-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ik kreeg al gelijk al een mail van m'n Pagare smartstrap (draadloos betalen) die ik via Kickstarter gebackt had. Ze feliciteren pebble en zeggen gelijk dat ze contact met hen hebben over de compatibiliteit met de te ontwikkelen smartstrap...

Denk toch ook dat VU Pulse er niet blij mee is. Ze zijn al even bezig en dan komt dit. Na de Kickstart backers koopt niemand meer hun strap. Mensen kopen eerder een nieuwe Pebble 2 dan de VU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:23:
[...]

Heb de prijs mbt import belasting ed. nagerekend. Het horloge uiteindelijk in Nederland kopen is gewoon goedkoper. De verkoopprijs zal hoger liggen, maar je hoeft geen inklaringskosten ed. te betalen.
Ja, heb je gelijk in. Zal niet zo heel veel schelen toch? Vorige keer was Coolblue één van de snelste verkopers, maar aangezien ik daar meerdere malen slechte ervaringen mee heb gehad, bestel ik daar niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 13:18
me_mrtn schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:48:
[...]

Ja, heb je gelijk in. Zal niet zo heel veel schelen toch? Vorige keer was Coolblue één van de snelste verkopers, maar aangezien ik daar meerdere malen slechte ervaringen mee heb gehad, bestel ik daar niets meer.
Als je problemen hebt lost Pebble het zelf toch voor je op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
CoachKoos schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:27:
Ik kreeg al gelijk al een mail van m'n Pagare smartstrap (draadloos betalen) die ik via Kickstarter gebackt had. Ze feliciteren pebble en zeggen gelijk dat ze contact met hen hebben over de compatibiliteit met de te ontwikkelen smartstrap...

Denk toch ook dat VU Pulse er niet blij mee is. Ze zijn al even bezig en dan komt dit. Na de Kickstart backers koopt niemand meer hun strap. Mensen kopen eerder een nieuwe Pebble 2 dan de VU.
Officiele reactie van VU Pulse team nav de nieuwe Pebbles.
Hi Backers,

First, if you haven’t seen the news, Pebble has announced their latest Pebble 2 and Pebble Time 2 smart watches, along with the Pebble Core – a brand new cellular-connected device to take music and GPS run tracking on the go! It’s already well past its goal of $1 million and counting. We are excited to see that Pebble thinks Heart Rate is a key feature in today's smartwatches and we believe WIreless Charging is another core feature, maybe on Pebble 3? At least you can enjoy it first with the VU Pulse.

Next, an update on our progress. We’ve been hard at work bringing our Vu Pulse, with Heart Rate and Wireless Charging to your current generation Pebble Time and Time Steel. Our tooling is complete and initial PCBA’s have been going through testing and firmware optimization. See pictures below.

Our Vu Pulse Trainer app is also nearing completion, with a streamlined interface that displays your current heart rate and the time left in that interval. We’ve been working with Pebble in collaboration to bring HRM (Heart Rate Monitoring) via the smart strap accessory port. With Pebble OS 4.0 – Heart Rate is now embedded directly into the Health App. This means not only will 3rd party apps be able to display Heart Rate collected by the new Pebble 2 watches, but they will also seamlessly pull data from your current Time and Time Steel with the Vu Pulse.

Lastly, since Pebble’s announcement of their latest Smartwatches, we want to reiterate our commitment to bring this product to market. We are on track to get units out to beta backers during June and mass production units going out in August.

Thanks Team TYLT
Het is nog positief verwoord, maar uit alles blijkt dat ook zij onaangenaam verrast waren door de aankondiging.
Ik heb het project gebacked en dit is nu eenmaal het risico. Het idee was en is goed, ze worden alleen ingehaald door de feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Thomas18GT schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:57:
[...]

Als je problemen hebt lost Pebble het zelf toch voor je op :)
Mijn ervaringen met Coolblue stonden los van Pebble, die een uitstekende klantenservice heeft. Afgezien bij Kickstarter soms. :P

The Verge heeft nog een hands-on video gemaakt met zowel de Pebble 2 als de Time 2, duidelijk te zien dat het allemaal nog in pre-productie is: Video

Ook heeft Engadget een aantal foto's gemaakt van de hands-on. Die staan in dit artikel.

Bij CNet schoof Eric Migicovsky ook nog even aan, zelfs smartstraps werden aangestipt. Kijk maar in de video.

TechCrunch heeft een lange video gemaakt, ook met Migicovsky. Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
De Pebble Time Steel is nu tegen een hele scherpe prijs bij iBood (€149) . Ik ga er toch een kopen als vervanging van mijn reguliere Pebble Steel... Ik heb geen behoefte aan GPS etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

hgoor schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:46:
De Pebble Time Steel is nu tegen een hele scherpe prijs bij iBood (€149) . Ik ga er toch een kopen als vervanging van mijn reguliere Pebble Steel... Ik heb geen behoefte aan GPS etc..
Ja ik ook maar twijfel over de kleur. Zilver of zwart vooral wat beter te combineren is met andere bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 12:50

mucuracat

YES

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Mwah, met 2 seconden verversing is er nog wel wat werk aan de winkel denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Touchdomex schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:01:
[...]

Ja ik ook maar twijfel over de kleur. Zilver of zwart vooral wat beter te combineren is met andere bandjes.
Persoonlijk vind ik het zilver wat chiquer. Zwart laat wel heel snel zien dat het een geek watch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

barrymossel schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:35:
[...]

Persoonlijk vind ik het zilver wat chiquer. Zwart laat wel heel snel zien dat het een geek watch is...
Ook mijn overweging inderdaad. Vind zwart mooier maar de zilveren is netter/mooier te combineren met andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Is iemand eigenlijk al die Reddits etc. aan het volgen? Is ergens de vraag beantwoord of er een Round 2 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
dirkjesdirk schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:37:
[...]

Officiele reactie van VU Pulse team nav de nieuwe Pebbles.

[...]

Het is nog positief verwoord, maar uit alles blijkt dat ook zij onaangenaam verrast waren door de aankondiging.
Ik heb het project gebacked en dit is nu eenmaal het risico. Het idee was en is goed, ze worden alleen ingehaald door de feiten.
Ik kreeg de mail ook binnen.. Zou er ook niet blij mee zijn, dus kan hun reactie wel begrijpen. Gooien het er nu op dat het zo'n goed idee van hen is dat Pebble het ook op het nieuwe horloge heeft. :9 En dat de Pebble "1" gebruikers al eerder van de voordelen van hartslagmeters kunnen genieten... Wat ik al zei, buiten de backers koopt waarschijnlijk niemand meer een VU Pulse...

Ik heb ze (VU) ook gebacked. Hoop dat ze snel leveren, dat ik toch nog even van de VU kan genieten met m'n oude Pebble. Heb de PAL wel gecanceld, aangezien ik voor de CORE ben gegaan. Dan heb ik al GPS (en muziek ;)) en met de nieuwe accuduur van de PT2 van 10 dagen hoeft de extra accuduur ook niet.

Staat in de Q&A op Reddit wel dat Pebble in overleg is/gaat met leveranciers van smartstraps, omdat de meeste straps aan de onderkant over de nieuwe hartslagmeter geconstrueerd zijn. Maar daar heeft VU ook geen boodschap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
barrymossel schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:51:
Is iemand eigenlijk al die Reddits etc. aan het volgen? Is ergens de vraag beantwoord of er een Round 2 komt?
Dat is als ik naar Reddit ga vraag 1:
https://www.reddit.com/r/..._makers_of_pebble/d3i7btf

Maar een duidelijke nee. Al kan het ook tactiek zijn omdat ze denken dat mensen anders geen PT2 kopen maar wachten tot PTR 2... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
CoachKoos schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:55:
[...]

Dat is als ik naar Reddit ga vraag 1:
https://www.reddit.com/r/..._makers_of_pebble/d3i7btf

Maar een duidelijke nee. Al kan het ook tactiek zijn omdat ze denken dat mensen anders geen PT2 kopen maar wachten tot PTR 2... 8)
Thanks... Ik ben niet zo thuis op Reddit. ;)

Maar dat zal wel een tactiek zijn, hoop ik. Ben best wel fan van het ronde design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
CoachKoos schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:51:
[...]

Ik kreeg de mail ook binnen.. Zou er ook niet blij mee zijn, dus kan hun reactie wel begrijpen. Gooien het er nu op dat het zo'n goed idee van hen is dat Pebble het ook op het nieuwe horloge heeft. :9 En dat de Pebble "1" gebruikers al eerder van de voordelen van hartslagmeters kunnen genieten... Wat ik al zei, buiten de backers koopt waarschijnlijk niemand meer een VU Pulse...

Ik heb ze (VU) ook gebacked. Hoop dat ze snel leveren, dat ik toch nog even van de VU kan genieten met m'n oude Pebble. Heb de PAL wel gecanceld, aangezien ik voor de CORE ben gegaan. Dan heb ik al GPS (en muziek ;)) en met de nieuwe accuduur van de PT2 van 10 dagen hoeft de extra accuduur ook niet.

Staat in de Q&A op Reddit wel dat Pebble in overleg is/gaat met leveranciers van smartstraps, omdat de meeste straps aan de onderkant over de nieuwe hartslagmeter geconstrueerd zijn. Maar daar heeft VU ook geen boodschap aan.
Als beta backer hoop ik de VU nog eind juni te ontvangen. Dan kan ik die toch nog een flinke tijd gebruiken.
De PAL heb ik nog niet gecancelled. De extra batterijduur vind ik ook niet zo interessant en het probleem van deze strap is dat je de heart rate functie op de Time2 niet gelijk met de GPS kunt gebruiken, terwijl dat juist zo handig is bij hardlopen. Ik overweeg dus ook om te switchen naar de Time2 + Core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40
Heb er net een gecanceld, dus als je snel bent.....
oei en weg is ie

[ Voor 15% gewijzigd door bing69 op 25-05-2016 11:14 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
bing69 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:13:
Heb er net een gecanceld, dus als je snel bent.....
oei en weg is ie
COMBO PACK: ONE Pebble Core and ONE Pebble Time 2 in your choice of colors is nog volop beschikbaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
dirkjesdirk schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:26:
[...]

COMBO PACK: ONE Pebble Core and ONE Pebble Time 2 in your choice of colors is nog volop beschikbaar toch?
Ik denk dat ie "EARLY BIRD SPECIAL: ONE Pebble Time 2 in your choice of three colors" bedoelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 17:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij iBood is er nu een leuke aanbieding: Pebble Time Steel voor €149,94 (+ €5,95 verzendkosten).

http://www.ibood.com/nl/n...ime-steel-smartwatch.html

In de pricewatch is de goedkoopste €245, dus die €155,89 bij iBood is een goede aanbieding. Let er wel op dat iBood een shop is met een twijfelachtige reputatie: customer support hoef je er niet te verwachten, het zijn echte dozenschuivers. Desalwelteplus heb ik er eentje besteld. Sinds de introductie van de eerste Pebble heb ik erover gedacht om misschien een smart watch te nemen en nu gaat het er dan dus toch van komen. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40
barrymossel schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:44:
[...]

Ik denk dat ie "EARLY BIRD SPECIAL: ONE Pebble Time 2 in your choice of three colors" bedoelt?
Exact, dacht dat ik geen tax hoefde te betalen net zoals voor de pebble round voor mijn vrouw. Wordt met alles bij elkaar toch te duur voor een hebbedingetje

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mx. Alba schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:00:
Bij iBood is er nu een leuke aanbieding: Pebble Time Steel voor €149,94 (+ €5,95 verzendkosten).

http://www.ibood.com/nl/n...ime-steel-smartwatch.html

In de pricewatch is de goedkoopste €245, dus die €155,89 bij iBood is een goede aanbieding. Let er wel op dat iBood een shop is met een twijfelachtige reputatie: customer support hoef je er niet te verwachten, het zijn echte dozenschuivers. Desalwelteplus heb ik er eentje besteld. Sinds de introductie van de eerste Pebble heb ik erover gedacht om misschien een smart watch te nemen en nu gaat het er dan dus toch van komen. :D
Garantie kun je vermoedelijk ook via Pebble zelf spelen en niet via iBood. Anders schuiven ze het ding maar door naar pebble via iBood :+ Care. De aanbieding is mooi inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
bing69 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:49:
[...]

Exact, dacht dat ik geen tax hoefde te betalen net zoals voor de pebble round voor mijn vrouw. Wordt met alles bij elkaar toch te duur voor een hebbedingetje
Tax? Waar zie je die? Bij mij kwam er alleen verzendkosten bij?

Ah, daar:
Please note that you will be responsible for duties, fees and taxes applicable to your region, which in the past have ranged from 0% to 20% in the US and EU countries, to as much as 200% for certain South American countries.
Hmm, dan wordt het inderdaad weer een stukje duurder. Dan ook nog wachten tot november. Terwijl er dit jaar vermoedelijk ook leuke Android Watches uitkomen. Kans is groot dat ik hem ook in ga trekken.

[ Voor 40% gewijzigd door barrymossel op 25-05-2016 13:28 . Reden: Gevonden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10 08:33
Ik begin nu ook te twijfelen om m'n Time 2 in te trekken,184 dollar is 165 euro en als daar nog eens 21% BTW overheen komt en eventuele invoerkosten zit je zo op 230 euro.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vinze schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:42:
Ik begin nu ook te twijfelen om m'n Time 2 in te trekken,184 dollar is 165 euro en als daar nog eens 21% BTW overheen komt en eventuele invoerkosten zit je zo op 230 euro.. :|
Maar dan heb je wel een Time 2 voor €230, wat minder is dan waarvoor je nu een Time Steel koopt, buiten de aanbieding van vandaag op iBood...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mx. Alba schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:56:
[...]

Maar dan heb je wel een Time 2 voor €230, wat minder is dan waarvoor je nu een Time Steel koopt, buiten de aanbieding van vandaag op iBood...
En moet je tot november wachten. Is ook nog (bijna) een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

barrymossel schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:58:
En moet je tot november wachten. Is ook nog (bijna) een half jaar.
Maar dan heb je hem wel als eerste... En als hij maanden daarna retail beschikbaar is, zal hij ook zo'n €250 kosten inclusief btw. Het is inderdaad geen super-aanbieding, maar je kan het zien als een retail pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Je hebt gelijk hoor, maar persoonlijk vind ik een pre-order 5-6 maanden van tevoren voor een smartwatch welke alleen een groter scherm en hartslagmeter t.o.v. zijn voorganger niet de moeite waard als dan de prijs ook nog eens niet echt heel interessant is. Zeker aangezien ik al een dik jaar sterk twijfel tussen een Pebble of Android Wear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Daar heb je ook helemaal gelijk in natuurlijk. Dan kan je dus vandaag ook voor €150 een Time Steel oppikken bij iBood als je genoegen neemt met hun erbarmelijke support, die heb je dan binnen twee weken. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 25-05-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Probleem voor mij is meer dat ik de volgende wensen heb:
  1. Screen always on (en leesbaar)
  2. Touch screen
  3. Mooi design (subjectief, maar rond heeft m'n voorkeur)
  4. Niet te bulky/lomp
  5. Fatsoenlijke batterijduur
  6. Fijne software met redelijk wat mogelijkheden
  7. Genoeg schermruimte om fatsoenlijk tekst te kunnen lezen
  8. Fatsoenlijke prijs
Geen enkele smartwatch die ik gezien heb voldoet aan alle wensen en aangezien ik toch best graag zo'n horloge wil gaf voor mij nu het grotere scherm en de relatief lage prijs de doorslag. Echter gaat die prijs toch weer wat omhoog t.o.v. wat ik dacht. En als ik dan weer een tijd moet wachten zijn er nog wel meer interessante smartwatches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Afhankelijk van hoe belangrijk rond is, mis je dan dus alleen touch screen? Dat mis ik zelf persoonlijk helemaal niet. Toen ik mijn moto360 had, had ik daar bijvoorbeeld meer last van dan gemak doordat hij ook, met bijv armen over elkaar, door mijn shirt heen contact maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Het grote voordeel van fysieke knoppen op een horloge is dat je hem ook blind kunt bedienen. Als je gezien hebt dat de notificatie weggeklikt kan worden, kun je dit doen zonder te kijken. Met een hotkey kun je blind naar de muziekspeler en het volgende nummer selecteren of het volume aanpassen. Ontzettend handig dat je daarvoor niet je display hoeft te zien, bijvoorbeeld op de fiets. Je kan zonder te kijken RunKeeper pauzeren en weer activeren, ideaal.

En je hebt hier geen last van:
Afbeeldingslocatie: http://www.pressherald.com/wp-content/uploads/2014/09/868286-Apple-Event_Acco2-e1410288761268-250x250.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door DaCoTa op 25-05-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
jip_86 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:48:
Afhankelijk van hoe belangrijk rond is, mis je dan dus alleen touch screen? Dat mis ik zelf persoonlijk helemaal niet. Toen ik mijn moto360 had, had ik daar bijvoorbeeld meer last van dan gemak doordat hij ook, met bijv armen over elkaar, door mijn shirt heen contact maakte.
En bij de huidige Pebbles genoeg ruimte op het scherm. En het design van de Steel en Time 2 vind ik wat minder. Ook zijn i.m.o. de schermen zonder e-ink wat visueel aantrekkelijker (en vermoedelijk ook wat minder goed leesbaar in fel licht). Komt er op neer, dan ik vind dat ik overal concessies moet doen en het voor mij perfecte horloge er (nog) niet is. Als ik dan concessies doe, moeten die wel (deels) gecompenseerd worden door bijvoorbeeld een heel lage prijs of een erg lekker design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
DaCoTa schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:52:
Het grote voordeel van fysieke knoppen op een horloge is dat je hem ook blind kunt bedienen. Als je gezien hebt dat de notificatie weggeklikt kan worden, kun je dit doen zonder te kijken. Met een hotkey kun je blind naar de muziekspeler en het volgende nummer selecteren of het volume aanpassen. Ontzettend handig dat je daarvoor niet je display hoeft te zien, bijvoorbeeld op de fiets. Je kan zonder te kijken RunKeeper pauzeren en weer activeren, ideaal.

En je hebt hier geen last van:
[afbeelding]
Precies dit onderschatten mensen die voor het eerst een smartwatch gaan kopen. Een touchscreen is leuk en aardig, maar je bedekt wel het toch al kleine scherm. Voor mij een reden geweest om de G Watch R te verkopen en weer terug te gaan naar een Pebble (samen met de accuduur). Ik twijfel alleen nu wel tussen de Pebble 2 en de Time 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Thomas18GT schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:22:
[...]

Precies dit onderschatten mensen die voor het eerst een smartwatch gaan kopen. Een touchscreen is leuk en aardig, maar je bedekt wel het toch al kleine scherm. Voor mij een reden geweest om de G Watch R te verkopen en weer terug te gaan naar een Pebble (samen met de accuduur). Ik twijfel alleen nu wel tussen de Pebble 2 en de Time 2 :+
Time 2, zou er niet eens over twijfelen.

Mijn grootste punt is bruikbaarheid in alle dag. Niet zozeer gimmickfactor of patsfactor maar lever liever in op de looks en krijg daar bruikbaarheid voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Vinze schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:42:
Je betaalt of invoerrechten of BTW, maar niet beide. Ze geven ook aan dat er zo'n 20% bij kan komen. Ik heb bij de Pebble Classic niets hoeven betalen en bij Pebble Time wel (iets van € 35).

Aparte is wel dat ze aangeven dat volgens mij zowel de backers als de retail m in november krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
CoachKoos schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:38:
[...]

Je betaalt of invoerrechten of BTW, maar niet beide. Ze geven ook aan dat er zo'n 20% bij kan komen. Ik heb bij de Pebble Classic niets hoeven betalen en bij Pebble Time wel (iets van € 35).

Aparte is wel dat ze aangeven dat volgens mij zowel de backers als de retail m in november krijgen.
Ehm, check dit: http://www.belastingdiens...tingen_bij_invoer_betalen

Volgens mij betaal je bij telefoons geen invoerrechten, maar het kan wel degelijk allebei. Daarnaast heeft hij het over invoerkosten, dat kan ook zeker naast BTW, denk aan inklaringskosten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
barrymossel schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:44:
[...]

Ehm, check dit: http://www.belastingdiens...tingen_bij_invoer_betalen

Volgens mij betaal je bij telefoons geen invoerrechten, maar het kan wel degelijk allebei. Daarnaast heeft hij het over invoerkosten, dat kan ook zeker naast BTW, denk aan inklaringskosten etc.
My bad, je hebt gelijk...bedoelde ook meer dat de kosten niet zo hoog zijn dat je 2x 20% betaalt...

Maar invoerrechten of kosten ik denk dat hij hetzelfde bedoeld... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 16:32

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

De time 2 besteld/gebacked. Ik heb al een tijd de pebble classis en ik ben heel erg benieuwd naar de time 2. De retail prijzen waren in NL hoger dan die dollar retail prijzen vandaar toch maar besteld.

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
CoachKoos schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:57:
[...]

My bad, je hebt gelijk...bedoelde ook meer dat de kosten niet zo hoog zijn dat je 2x 20% betaalt...

Maar invoerrechten of kosten ik denk dat hij hetzelfde bedoeld... :P
Ik denk dat het best eens neer kan komen op 21% BTW + nog eens 15+ euro aan inklaringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 16:32

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Als ik http://www.invoercalculator.nl/ moet geloven, en dan $169 + $15 reken met PostNL EMS (de duurste) kom ik uit op €215,-. Ik moet nog zien of hij straks hier voor €199,- in de winkel ligt. Ze zijn hier vaak veel duurder geweest dan retail us, en niet simpel dollar naar euro 1 op 1.

Maar goed, duurder net zo duur of goedkoper. Ik sta in iedergeval op de lijst :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Mavel 128 op 25-05-2016 16:09 ]

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mavel 128 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:08:
Als ik http://www.invoercalculator.nl/ moet geloven, en dan $169 + $15 reken met PostNL EMS (de duurste) kom ik uit op €215,-. Ik moet nog zien of hij straks hier voor €199,- in de winkel ligt. Ze zijn hier vaak veel duurder geweest dan retail us, en niet simpel dollar naar euro 1 op 1.

Maar goed, duurder net zo duur of goedkoper. Ik sta in ieder geval op de lijst :*)
Natuurlijk is het voor een Pebble Time 2 een goede prijs, als je die smartwatch sowieso gaat kopen. Hij zal inderdaad waarschijnlijk niet goedkoper zijn als je hem niet via Kickstarter koopt.

Echter als je twijfelt of je juist de Time 2 wel wilt hebben en niet een totaal andere smartwatch, of als je de Time Steel ook goed genoeg vindt, dan zijn er misschien ook andere goede keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
barrymossel schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:15:
[...]
Hij zal inderdaad waarschijnlijk niet goedkoper zijn als je hem niet via Kickstarter koopt.
Ik wil gewoon mijn KickStarter Champion 3x Throphy op de achterkant hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
Mavel 128 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:08:

Maar goed, duurder net zo duur of goedkoper. Ik sta in iedergeval op de lijst :*)
Maar op dit moment is wel alles bij Pebble 1$ op 1€ en het zou wel raar zijn als dat voor deze nieuwe modellen niet zou gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vergeet niet dat Amerikaanse dollarprijzen ex BTW zijn en Nederlandse europrijzen inclusief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Thomas18GT schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:51:
[...]

Maar op dit moment is wel alles bij Pebble 1$ op 1€ en het zou wel raar zijn als dat voor deze nieuwe modellen niet zou gelden.
Ow?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jpZNXLGNURAAupcnQgx6Ziu5/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6vsxldZuVIQbTSn6Ue3xueh2/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Krijg net een update van de PAL smartstrap.
We've been working behind-the-scenes with Pebble for several weeks and are excited to share that we WILL be creating a Pal strap for Pebble 2 and Pebble Time 2!

Pal, combined with the watches' new heart rate sensor makes for a great fitness "friendship" that will provide a great watch for health and exercise. Pebble 2 and Pebble Time 2 will also be able to benefit from Pal's extra seven-day charge and backup battery.

The current Pebble Time, Pebble Time Steel and Pebble Round (20mm) perks and delivery times will remain unchanged.

We will be putting up NEW Pebble 2 and Pebble Time 2 perks early next week along with more details on how Pal will work with the new Pebble watches and delivery timelines.

Please stay tuned, we will update everyone as soon as they are up!
Er komt dus een PAL voor de Pebble 2 en Time 2 met naar ik aanneem een constructie dat de heart rate sensor toch werkt. Zo te zien wordt dat een nieuwe kickstarter campaign. Als dat zo is, dat trek ik m'n huidige pledge toch wel in, maar wellicht kun je je pledge switchen.

[ Voor 12% gewijzigd door dirkjesdirk op 25-05-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
Toch gek, de Time steel kost daar 250$ en hier 250€. Waarom zouden ze onderscheid maken bij verschillende modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Thomas18GT schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 01:23:
[...]

Toch gek, de Time steel kost daar 250$ en hier 250€. Waarom zouden ze onderscheid maken bij verschillende modellen?
Dat is inderdaad vreemd. Wellicht door tekorten op de verschillende continenten. De prijzen op de Pebble site zijn sowieso nu ietwat out-dated lijkt me, aangezien de opvolgers nogal wat goedkoper zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zal vast ook iets met het prijsniveau te maken hebben. Van 200 naar 229 voelt toch net iets anders dan 250 naar 275. Voor een gadget is 250 toch vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
Touchdomex schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:01:
[...]

Ik heb de zilveren genomen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 10:19

J-P

Syntax erro....

Weet niet of het al aan bod is gekomen hier. Maar ik heb Pebble gevraagd of je de PT2 icm de Core samen kon gebruiken zonder telefoon tijdens het hardlopen om vervolgens toch GPS en hartslag data naar een dienst te sturen:
Hi J-P,

Thank you for contacting Pebble support and thank you for your patience. Regarding your question, the simple answer is yes. You will be able to use both devices in unison to push data such as heart rate and location to apps such as runkeeper.

Hope this helps and please let me know if you happen to have any other questions.

Again thank you for your help here and patience!

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 16:08
J-P schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:27:
Weet niet of het al aan bod is gekomen hier. Maar ik heb Pebble gevraagd of je de PT2 icm de Core samen kon gebruiken zonder telefoon tijdens het hardlopen om vervolgens toch GPS en hartslag data naar een dienst te sturen:

[...]
Dat is ideaal en precies wat ik zocht. Helaas 3 maanden geleden een tomtom gps watch aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 19:35
Vanaf de beschikbaarheid van de pebble time steel heb ik hem als backer in bezit. Er zat een leren bandje en een metalen bandje bij. Het metalen bandje staat erg mooi maar vind ik erg zwaar. Tot op heden dus het leren bandje gebruikt.

Het bandje slijt naar mijn idee alleen wel erg hard. 1 van de 2 ringen (of hoe je het ook noemt) waar het bandje doorheen gaat na bevestigen aan de pols is al bijna stuk.

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met het leren bandje. Hij zit wel erg lekker...

Overigens heb ik ook even naar alternatieven gekeken. Bandjes van het merk Primria zien er mooi uit, maar zijn niet goedkoop (https://www.etsy.com/nl/l...ime-staal?ref=shop_review). Iemand hier ervaring mee?

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
ttb_82 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:21:
Vanaf de beschikbaarheid van de pebble time steel heb ik hem als backer in bezit. Er zat een leren bandje en een metalen bandje bij. Het metalen bandje staat erg mooi maar vind ik erg zwaar. Tot op heden dus het leren bandje gebruikt.

Het bandje slijt naar mijn idee alleen wel erg hard. 1 van de 2 ringen (of hoe je het ook noemt) waar het bandje doorheen gaat na bevestigen aan de pols is al bijna stuk.

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met het leren bandje. Hij zit wel erg lekker...
Ja, het leren bandje is niet van topkwaliteit, maar dat had ik bij de Steel ook. De lusjes worden inderdaad slapper. Zodra ik de stalen band binnen had, heb ik die gebruikt. Juist het zware vind ik een voordeel. Mooie bandjes wel, je kan ze eventueel ook nog gebruiken voor de Time 2. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
ttb_82 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:21:

Overigens heb ik ook even naar alternatieven gekeken. Bandjes van het merk Primria zien er mooi uit, maar zijn niet goedkoop (https://www.etsy.com/nl/l...ime-staal?ref=shop_review). Iemand hier ervaring mee?
Ja ik. Weliswaar op de originele Pebble steel, maar de kwaliteit en uitvoering zal gelijk zijn. Mijn exemplaar staat toevallig te koop, dus voor de foto's even een linkje naar de advertentie. V&A aangeboden: Pebble Steel (Zwart) met nieuwe originele band en extra vinta...
Je ziet daarop het bandje zoals het er uit zien na ca 1 jaar gebruik. Imho wordt zo'n bandje dan alleen maar mooier.

Super kwaliteit en zeker zn prijs waard. Ik heb een wat dunnere pols en wilde graag een iets donkerdere uitvoering en dat was allemaal op maat aan te passen.
Helaas niet herbruikbaar vanwege de afwijkende aansluiting van de oude steel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Dit is wel een leuk stukje over de ontwikkeling van de Core:
https://backchannel.com/p...t-c1da3db0f400#.lrsnwk2jy

Benieuwd of PAL het gaat redden met de aankondiging van P2. Ze hadden 50% in 48 uur, maar nu nog 20% te gaan terwijl ze al op de helft van de tijd zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 15:14

HetGezegde

Yes, you can!

Op deze site http://help.getpebble.com...439922-pebble-2?b_id=8309 staat:
What apps can it use?

While apps designed specifically for the color screens of the Time-series won’t work on Pebble 2, we’ve got thousands of excellent black and white apps like Uber, Pandora, ESPN, among other, already waiting for you. And our developer community is working on more all the time.
Wat wordt hiermee bedoeld?
Is het dan zo dat de Time 2 bijv. app A zal ondersteunen en de Pebble 2 niet (en vice versa)?
Zullen er daardoor meer apps beschikbaar komen voor de Time 2 dan voor de Pebble 2 (omdat 'ie "luxer" is en een kleuren scherm heeft)?
Moet een developer dan voor beide watches een andere versie van de app uitbrengen?
Touchdomex schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:25:
[...]

Time 2, zou er niet eens over twijfelen.

Mijn grootste punt is bruikbaarheid in alle dag. Niet zozeer gimmickfactor of patsfactor maar lever liever in op de looks en krijg daar bruikbaarheid voor terug.
Zo twijfel ik juist om eerder de Pebble 2 aan te schaffen. Prijs daargelaten, maar hij is gewoon meer nerdy en dat bevalt mij wel. Vierkant, een beetje retro. En zwart/wit scherm lijkt me juist beter afleesbaar buiten en daarmee beter in 'bruikbaarheid voor alle dag'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HetGezegde schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:15:
Op deze site http://help.getpebble.com...439922-pebble-2?b_id=8309 staat:

[...]

Wat wordt hiermee bedoeld?
Is het dan zo dat de Time 2 bijv. app A zal ondersteunen en de Pebble 2 niet (en vice versa)?
Zullen er daardoor meer apps beschikbaar komen voor de Time 2 dan voor de Pebble 2 (omdat 'ie "luxer" is en een kleuren scherm heeft)?
Moet een developer dan voor beide watches een andere versie van de app uitbrengen?

[...]
Er zijn kleuren-apps speciaal voor de Time (2). Die werken niet op de gewone Pebble 2. Verder niks. Dus ik ga ervan uit dat het andersom wel compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

barrymossel schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:44:
[...]

Er zijn kleuren-apps speciaal voor de Time (2). Die werken niet op de gewone Pebble 2. Verder niks. Dus ik ga ervan uit dat het andersom wel compatible is.
Enig idee of dat er veel zijn? Wat ze geven aan dat er reeds 13.000 apps compatibel zijn, maar wellicht voor de Pebble 2 slechts een fractie? En dan misschien nu niet, maar later wel als developer enkel de Time 2 wil gaan ondersteunen?

Al met al: denk dat het wel vol zal staat op bijv. Reddit met het verzoek voor een bepaalde app, mocht 'ie ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HetGezegde schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:49:
[...]

Enig idee of dat er veel zijn? Wat ze geven aan dat er reeds 13.000 apps compatibel zijn, maar wellicht voor de Pebble 2 slechts een fractie? En dan misschien nu niet, maar later wel als developer enkel de Time 2 wil gaan ondersteunen?

Al met al: denk dat het wel vol zal staat op bijv. Reddit met het verzoek voor een bepaalde app, mocht 'ie ontbreken.
Nee geen idee, ik vertaalde alleen wat er stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

barrymossel schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:52:
[...]

Nee geen idee, ik vertaalde alleen wat er stond.
Haha :) dacht dat ik het artikel wel goed gelezen had, maar nu ben ik niet veel verder... Uhm. Iemand anders die meer weet? Zoals bijv. tussen de Time (kleurenscherm) en de Steel (zwart/wit)? Zal ondertussen nog wat verder Googlen - ben wel benieuwd.

-- edit --
Hier e.e.a. gevonden over een andere user die hier "bang" voor was:
https://forums.pebble.com...-and-pebble-time/15833/11

Vraag:
I'm trying to decided if I want to buy a Pebble Steel or a Pebble Time and I'm concerned about future support and app compatibility.

Will all Pebble Time apps work on the older Pebble? Obviously apps that utilize the microphone won't work properly, but as far as the different displays go do apps with colors get downscaled to the grayscale displays on the older Pebbles?

I really like the all-metal construction and style of the Pebble Steel, but I don't want to spend $300+ for the Pebble Time Steel.
Antwoord:
Apps made specifically for Pebble Time will not work on the older Pebble watches. However at the moment most Apps are compatible with both Pebble Time and OG Pebbles, however there is no guarantee that this will always be the case.

Most apps for the original Pebble will work on Pebble Time. A few will need to be updated to work properly on Pebble time.

For the most part there is no reason to believe that any apps that are currently compatible with the original Pebble won't remain compatible for the next few years. Pebble has made it relatively easy for devs to add Pebble Time specific features to apps and faces and also easily maintain versions of these apps that will work with older watches.

[ Voor 64% gewijzigd door HetGezegde op 01-06-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

HetGezegde schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:15:

[...]

Zo twijfel ik juist om eerder de Pebble 2 aan te schaffen. Prijs daargelaten, maar hij is gewoon meer nerdy en dat bevalt mij wel. Vierkant, een beetje retro. En zwart/wit scherm lijkt me juist beter afleesbaar buiten en daarmee beter in 'bruikbaarheid voor alle dag'?
Het is net wat je bevalt maar juist een minder nerdy meer alledaags ontwerp past weer meer in een algemene situatie. Daarnaast kick ik gewoon op metaal voor de stevigheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ha net nog een early bird voor de core binnen kunnen halen. Ben wel benieuwd naar dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Zat nog even te lezen over de Core. Kan je dus draadloos opladen, maar dan moet je een extra achterkantje kopen:
http://help.getpebble.com...essories?b_id=8309#Charge

Dit staat erover op Kickstarter:
Wireless Charging Pad for Pebble Core

Pebble Core supports wireless charging. Drop your Core on a charging pad and ensure it’s always ready when you run out the door.

To add a wireless charging pad to your reward tier, add an additional $20 to your backing amount.
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Let op:
Berichten over andere smartwatches mogen in:
- Pebble E-Paper Watch / Pebble Steel: [Pebble E-Paper Watch] Ervaringen & Discussie
- Pebble 2 / Pebble Time 2 / Pebble 2 SE: [Pebble (Time) 2 / SE] Ervaringen & Discussie

Berichten over Levertijd & Prijzen horen in: [Pebble Time (Steel) / Time Round] Levertijden, verzending en prijzen

Pebble is recentelijk overgenomen door FitBit. Discussie en gevolgen betreft deze overname hoort in: Fitbit neemt Pebble over - toekomstperspectief?.