Zelfde 'dilemma' hier. De VU Pulse is nu wel een beetje overbodig te worden. Op de wireless charging functie die daar ook op zat, zit ik iig niet te wachten.
Vwb de Core vraag ik mij nog af of er ook een connectie komt met de Time (2), zodat je én heart rate hebt en gelijk ook de GPS kunt uitlezen.
Verder ook even wat info die ik inmiddels heb vergaard en die ik ook op de FP heb gezet.
Eerst (nogmaals) een linkje naar de
Hardware information Guide voor een vergelijking van de originele pebble (steel), de Time (steel) en de Pebble 2 en Time 2.
Als huidige Time Steel gebruiker heb ik inmiddels de dimensions vergeleken van de huidige Time Steel en de nieuwe Time 2. Die blijken exact gelijk te zijn. Zie
hier voor de oude Time Steel en
klik hier voor de Time 2. De afmetingen zijn en blijven dus 40.5mm x 37.5mm x 10.5mm.
De originele Pebble en de Pebble 2 lijken op elkaar maar de afmetingen zijn
zo te zien niet gelijk.. Er zijn ook weinig accessoires dus dat lijkt niet zo'n probleem te zijn als bij de smartstraps van de Time Series.
Omdat de locatie van de 'smart accessory port' gelijk lijkt, zijn de smartstraps waarschijnlijk compatible, hoewel ik nog geen formeel statement hierover heb kunnen vinden. Dat is wel zo prettige omdat de
VU Pulse (die een heart rate sensor(!) en draadloos laden als feature heeft en de
PAL (GPS + extended battery) nog in de kickstarter fase zijn. Het PAL project heeft z'n loopt zelf nog en heeft z'n doel ook nog niet gehaald. Het risico bestaat dat n.a.v. de nieuwe serie er backers hun pledge intrekken.
Verder is het wel aardig om te zien dat de
resolutie op de Pebble 2 gewoon gelijk blijft: 144 x 168. De Time 2, die een wat groter scherm heeft gaat qua resolutie omhoog naar 200x228. Ik ben benieuwd wat de gevolgen zijn voor bestaande apps. Op Reddit las ik ergens dat oude apps in "bezel mode" draaien en dat lijkt ergens ook wel logisch.
Hier in ieder geval een aardig plaatje van een Pebble Time Steel naast een Time 2. De grote bezel van de huidige Steel - waar veel over werd geklaagd - is in ieder geval verleden tijd.
Ook heeft de Pebble 2 dezelfde CPU als de huidige Time serie (ARM Cortex M4 100 MHz) en krijgt alleen de Time 2 een snellere CPU (ARM Cortex M7 144 MHz).
Opvallend is dat de Pebble 2
geen kompas heeft (die zelfs op de originele Pebble wel zat). Kennelijk is dit niet nodig voor het primaire fitness-doel wat Pebble met de Pebble 2 voor ogen heeft.
Verder is het goed om te zien dat de Time 2 standaard een Steel uitvoering betreft. Het gaat net als bij de Time Steel om
Stainless Steel 316L. Op
reddit wordt gesproken over "316L Marine Grade Stainless Steel".
Tot slot: gelukkig hebben zowel de Pebble 2 als de Time 2 een Standard 22mm with quick-release pin. Dat is erg prettig om snel bandjes te wisselen, zeker in het geval je ook zo nu en dan een smartstrap wil aansluiten.
Dan nog een heel nieuw product voor Pebble: de Pebble Core.
Hier de technische specs voor zover bekend. Geen scherm, maar audio feedback. 3G, GPS, WiFi, BT. Ze leggen de nadruk op streaming via Sporify, maar ik kan mij ook voorstellen dat je de ingebouwde 4Gb gebruikt om mp3's op te slaan en af te spelen.
Verder vond ik het nog bijzonder dat de Pebble Core kennelijk draait op
Android 5.0. "Migicovsky
describes it as a "tiny computer running Android 5.0.". Ook ondersteunt de Core Qi wireless charging.
[
Voor 80% gewijzigd door
dirkjesdirk op 24-05-2016 21:32
]
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...