Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Helaas. Code is expired. Voor 50 cent wilde ik wel een Xiaomi pen bestellenLeo1010 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:38:
Zelfde met de bekende Xiaomi Mijia pen.
Met code "GBNL025" heb je hem voor 50 cent.
https://www.gearbest.com/...ies/pp_429777.html?wid=21
Wat is het nut daarvan?
Krijgen de producten dan nog een extra korting? Volgens mij zijn veel producten het hele jaar door ongeveer dezelfde prijs als ik mijn favorieten bekijk.
Je kunt stores liken en je hebt dan kans op een coupon, ook als je reageert op een bericht van de store, op een review van een user enzovoort. Volgens mij zet dan bijna geen zoden aan de dijk of wel? En of het toeval is of niet, maar het zijn bijna altijd de Russen die iets winnen of wat te reviewen hebben.
Met coins krijg je wat korting op producten of je kunt er select coupons mee kopen. Maar dat lijkt me ook een wassen neus. Sowieso is dat systeem met coupons een ondoorzichtig zooitje.
[ Voor 12% gewijzigd door JoeZuCK op 30-10-2017 07:53 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Medione1210 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:01:
[...]
..., maar vervolgens vergoeden ze je niet als je toch tax moet betalen en dat doet Banggood wel.
Als iemand iets post wil niet zeggen dat het ook juist is.
Kunnen jullie mij wijzen waar ik dat op Banggood terug kan vinden, heb het nog niet kunnen vinden namelijk.Medione1210 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:13:
[...]...Als je wel garantie wilt zul je naar bijv. BG of DX moeten. Ook garanderen sommige AE verkopers tax free verzending.
Het lijkt mij wel handig, omdat ik het gelukt heb dat ~90% van duurder dingen die ik bestel er tussenuit gepikt worden.
Staat niet op de website ivm verschillen in verzending naar bepaalde landen.zekerpixels schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:31:
Kunnen jullie mij wijzen waar ik dat op Banggood terug kan vinden, heb het nog niet kunnen vinden namelijk.
Het lijkt mij wel handig, omdat ik het gelukt heb dat ~90% van duurder dingen die ik bestel er tussenuit gepikt worden.
https://www.facebook.com/...en-meer/1884986618395765/
http://forum.fok.nl/topic/2339026
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Alibaba (maar ook JD) wil graag weer records verbreken. (teken dat het goed gaat met het bedrijf / Chinese economie). Een van de manieren om dat te doen is de omzet van een hele maand op 1 dag gooien. Dan kan je namelijk roepen "we hebben weer het dag record verbroken!". Strategie die ze paar jaar geleden zijn begonnen met 11-11. Voor de klant zijn er niet zo heel veel voordelen.InF.Inc schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:51:
Zie dat er weer een sale aankomt op 11-11. Je kunt volgens Aliexpress nu alvast je spulletjes in je mandje doen en op 11-11 afrekenen. Ik heb enkele vragen;
Wat is het nut daarvan?
Dankje, nu heb ik iets om naar te verwijzen, mocht het zo zijn dat deze er ook tussenuit word gepakt.Leo1010 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:47:
[...]
Staat niet op de website ivm verschillen in verzending naar bepaalde landen.
https://www.facebook.com/...en-meer/1884986618395765/
http://forum.fok.nl/topic/2339026
Met coins inwisselen en coupons van de bedrijven zelf heb ik zelf leuke extra kortingen kunnen scoren, korting op korting, en dan afrekenen met een cashbackxl of zo, soms moet je een minimum bedrag hebben, altijd balen als je net te kort komt. En inderdaad, die van voor prijzen zijn uit de lucht gegrepen. Maar dat is overal zo, ook Outlet Center Roermond.InF.Inc schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:51:
Zie dat er weer een sale aankomt op 11-11. Je kunt volgens Aliexpress nu alvast je spulletjes in je mandje doen en op 11-11 afrekenen. Ik heb enkele vragen;
Wat is het nut daarvan?
Krijgen de producten dan nog een extra korting? Volgens mij zijn veel producten het hele jaar door ongeveer dezelfde prijs als ik mijn favorieten bekijk.
Je kunt stores liken en je hebt dan kans op een coupon, ook als je reageert op een bericht van de store, op een review van een user enzovoort. Volgens mij zet dan bijna geen zoden aan de dijk of wel? En of het toeval is of niet, maar het zijn bijna altijd de Russen die iets winnen of wat te reviewen hebben.
Met coins krijg je wat korting op producten of je kunt er select coupons mee kopen. Maar dat lijkt me ook een wassen neus. Sowieso is dat systeem met coupons een ondoorzichtig zooitje.
Ik [en anderen] hebben het de afgelopen 2x in de gaten gehouden en in 90% van de gevallen binnen de prijzen eerst omhoog zodat je op 11.11 geen of een heel kleine korting overhield.Kenzi schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:01:
[...]
Alibaba (maar ook JD) wil graag weer records verbreken. (teken dat het goed gaat met het bedrijf / Chinese economie). Een van de manieren om dat te doen is de omzet van een hele maand op 1 dag gooien. Dan kan je namelijk roepen "we hebben weer het dag record verbroken!". Strategie die ze paar jaar geleden zijn begonnen met 11-11. Voor de klant zijn er niet zo heel veel voordelen.
Je kan voor de zekerheid ook even kijken op AliPrice. Deze 25 cm kabel (random voorbeeld) heb ik vorig jaar op 11-11 voor $ 1.25 gekocht. Deze kost nu $ 2.14.Medione1210 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:12:
[...]
Ik [en anderen] hebben het de afgelopen 2x in de gaten gehouden en in 90% van de gevallen binnen de prijzen eerst omhoog zodat je op 11.11 geen of een heel kleine korting overhield.
http://www.aliprice.com/?fpsub=1&from=search_box&keyword=www.aliexpress.com%2F32513990600.html
De prijshistorie werkt het beste voor pagina's met één prijs. Op een pagina met meerdere producten kan je niet exact zien wat de prijshistorie is voor het product wat je wilt kopen.
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Handig, dank je wel.f.v.b schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:47:
[...]
Je kan voor de zekerheid ook even kijken op AliPrice. Deze 25 cm kabel (random voorbeeld) heb ik vorig jaar op 11-11 voor $ 1.25 gekocht. Deze kost nu $ 2.14.
http://www.aliprice.com/?fpsub=1&from=search_box&keyword=www.aliexpress.com%2F32513990600.html
De prijshistorie werkt het beste voor pagina's met één prijs. Op een pagina met meerdere producten kan je niet exact zien wat de prijshistorie is voor het product wat je wilt kopen.
Mwah... Die 'van' prijs slaat nergens op natuurlijk. En gisteravond liep dat aanbiedingstellertje af en wat gebeurt er? Jawel. Nieuwe teller start aan een countdown van een week met exact dezelfde prijs. Dat spul is bijna permanent in de 'aanbieding'. Er zijn daar ook vergelijkbare lampjes voor evenveel of minder.Leo1010 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:42:
https://www.banggood.com/...me-Bedroom-p-1175284.html
Deze zal ook niet veel goedkoper meer worden.
Deze bijv. is nu €6,72 en heeft een schakelaartje voor het uitschakelen van de lichtsensor en bewegingssensor zodat ie ook bij meer licht op beweging aan gaat dan wel continu brandt. Geeft wat meer mogelijkheden. Die Xiaomi gooit het licht ook meer opzij en minder naar beneden. Dat kán soms misschien goed zijn maar soms ook weer minder lijkt me.
https://www.banggood.com/...rared-Indoor-p-25328.html
En deze is nu €4,32. Gooit het licht wel omlaag. Iets minder 'diezijn' misschien maar ach... Op de plaatsen waar je dit typisch gebruikt maal je daar meestal minder om. Er lijkt alleen geen lichtsensor op te zitten wat per gebruikslocatie wel of niet een factor zal zijn. Hij zou ook evt. iets meer licht geven gezien het wat hogere stroomverbruik en de 4 AA's die er in gaan.
https://www.banggood.com/...ome-Outdoor-p-966700.html
Die €6,98 van die Xiaomi is overigens f15,40 in echt geld. Meh... klinkt het toch zo goedkoop niet meer.
Reken een BigMac eens om in guldens, of 1,5l Coca Cola (€ 2,09). Tis dat ik niet in de buurt van Duitsland woon (€1,09 voor 1,5L). Sommige artikelen die ik al besteld had met korting, worden per 11.11 nog goedkoper. Zorg ervoor dat je wel een paar coupons heb, zal je ze net zien, dat als je ze nodig hebt, er niet meer zijn.CaptJackSparrow schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:14:
[...]
Mwah... Die 'van' prijs slaat nergens op natuurlijk. En gisteravond liep dat aanbiedingstellertje af en wat gebeurt er? Jawel. Nieuwe teller start aan een countdown van een week met exact dezelfde prijs. Dat spul is bijna permanent in de 'aanbieding'. Er zijn daar ook vergelijkbare lampjes voor evenveel of minder.
Deze bijv. is nu €6,72 en heeft een schakelaartje voor het uitschakelen van de lichtsensor en bewegingssensor zodat ie ook bij meer licht op beweging aan gaat dan wel continu brandt. Geeft wat meer mogelijkheden. Die Xiaomi gooit het licht ook meer opzij en minder naar beneden. Dat kán soms misschien goed zijn maar soms ook weer minder lijkt me.
https://www.banggood.com/...rared-Indoor-p-25328.html
En deze is nu €4,32. Gooit het licht wel omlaag. Iets minder 'diezijn' misschien maar ach... Op de plaatsen waar je dit typisch gebruikt maal je daar meestal minder om. Er lijkt alleen geen lichtsensor op te zitten wat per gebruikslocatie wel of niet een factor zal zijn. Hij zou ook evt. iets meer licht geven gezien het wat hogere stroomverbruik en de 4 AA's die er in gaan.
Die €6,98 van die Xiaomi is overigens f15,40 in echt geld. Meh... klinkt het toch zo goedkoop niet meer.
Net mijn Livolo spullen weer binnen, mooi spul https://www.aliexpress.co...08.100005.2.f316969ie6ef2
Sommige 11.11 prijzen zijn nu hier duurder dan bij de 8.8 actie. Maar let op, AliExpress Select Coupon, Save up to US $4.00 on orders over US $35.00. Dan wel interessant, eventueel met Seller coupons .
Het is ook vrij schandalig hoe er misbruik is gemaakt van de euro om prijzen te verhogen. Het pilsje en de kroket waren beide na een paar jaar van f1,50 naar €1,50 gegaan. Het is in sommige sectoren dramatischer geweest dan in andere maar het is best breed gebeurd. Daarom blijf ik geregeld even die omrekening in mijn hoofd doen. Dat prijsverschil met Duitsland geeft ook goed aan hoezeer het hier uit de hand is gelopen.Wasabi! schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:45:
[...]
Reken een BigMac eens om in guldens, of 1,5l Coca Cola (€ 2,09). Tis dat ik niet in de buurt van Duitsland woon (€1,09 voor 1,5L).
Heel vaak denk ik: "Als ze die prijs nog in guldens moesten vermelden dan zouden ze die prijs niet op het prijskaartje durven te zetten".
Maar helaas...
Reken je dan wel even 15 jaar inflatie mee?CaptJackSparrow schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:14:

Euro naar gulden omrekenen was leuk toen de euro er net was. Maar het is hetzelfde als Guldens omrekenen naar zilvermunten uit de middeleeuwen.... zinloos en slaat als een tang op een varken.
15 jaar inflatie betekend namelijk 23,5% prijsverschil. Omgerekend naar toen kostte die Xiaomi die je noemt toen iets meer dan een tientje. En een tientje was toen ook niet zoveel. Sterker: het was het eerste briefje wat je kon hebben.. Met minder waarde dan een 5 euro biljet. En voor 5 euro doen ook maar weinig mensen moeilijk.
Als dat zo was had je dat gezien in de inflatiecijfers. En toch zie je dat helemaal niet terug. Dat sommige branches er misbruik van maken zal zeker. Maar hier betaal ik bij de Snackbar gewoon 1,30 voor een Kwekkeboom-kroket. En die waren vroeger echt geen 1 gulden 30. Eerder 2 gulden... Neem inflatie over 15 jaar mee en je komt een heel eind, als je er al niet bent.CaptJackSparrow schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:54:
[...]
Het is ook vrij schandalig hoe er misbruik is gemaakt van de euro om prijzen te verhogen. Het pilsje en de kroket waren beide na een paar jaar van f1,50 naar €1,50 gegaan. Het is in sommige sectoren dramatischer geweest dan in andere maar het is best breed gebeurd. Daarom blijf ik geregeld even die omrekening in mijn hoofd doen. Dat prijsverschil met Duitsland geeft ook goed aan hoezeer het hier uit de hand is gelopen.
Heel vaak denk ik: "Als ze die prijs nog in guldens moesten vermelden dan zouden ze die prijs niet op het prijskaartje durven te zetten".
Maar helaas...
[ Voor 37% gewijzigd door Waah op 30-10-2017 12:01 ]
Je klinkt als een 40+ser, ben ik ook trouwens. Kijk eens hoe mensen makkelijk een auto van 25.000 Euro kopen of een huis van 250.000 Euro, alsof het warme broodjes zijn. Mars zijn ook behoorlijk gekrompen, vroeger 80 gram bar voor 80 oude centen.CaptJackSparrow schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:54:
[...]
Het is ook vrij schandalig hoe er misbruik is gemaakt van de euro om prijzen te verhogen. Het pilsje en de kroket waren beide na een paar jaar van f1,50 naar €1,50 gegaan. Het is in sommige sectoren dramatischer geweest dan in andere maar het is best breed gebeurd. Daarom blijf ik geregeld even die omrekening in mijn hoofd doen. Dat prijsverschil met Duitsland geeft ook goed aan hoezeer het hier uit de hand is gelopen.
Maar helaas...
Edit: Zalm had de Euro ook verkeerd ingeschat.
Op 30 april onthulde directeur Henk Brouwer van De Nederlandsche bank dat de gulden bij de introductie van de euro vijf tot tien procent was ondergewaardeerd. De koers van de euro had twee of 2,10 gulden moeten bedragen en niet 2,20371 gulden.
Bij Febo kostte vroeger een kroket 1 gulden, nu €1,50.
[ Voor 21% gewijzigd door Wasabi! op 30-10-2017 12:09 ]
Waah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:58:
[...]
Reken je dan wel even 15 jaar inflatie mee?![]()
Euro naar gulden omrekenen was leuk toen de euro er net was. Maar het is hetzelfde als Guldens omrekenen naar zilvermunten uit de middeleeuwen.... zinloos en slaat als een tang op een varken.
15 jaar inflatie betekend namelijk 23,5% prijsverschil.
Precies. Mensen vergeten even dat met de inflatie de euro richting 2030 net zoveel waard is als de gulden.
En altijd wel de prijzen omrekenen, maar salarissen omrekenen doet niemand
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 30-10-2017 12:07 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
De FEBO profileert zich ook niet langer als na-het-stappen-vreetschuur maar meer als hipster snackbar, met bijbehorende kwaliteit en prijzen. Ook dat is dus geen eerlijke vergelijking meer.Wasabi! schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:02:
Bij Febo kostte vroeger een kroket 1 gulden, nu €1,50.
En precies daarom hebben we inflatiecijfers... Waaraan je kan zien hoeveel procent de boodschappen (van benzine tot komkommers) duurder is geworden.. En hoe het geld van nu dus al 23,5% minder waard is geworden in 15 jaar tijd.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Had gisteren in status inderdaad 'shipment cancelled' zien staan, maar maakte me niet meteen zorgen.
Hij heeft al meteen een nieuw verzonden, nette service. Jammer dat ik nu al 2 weken verzending kwijt ben, maar is niets 'dringend'.
Deze budget projector krijgt best goede reviews, en heeft redelijke goede specs. Ik ben benieuwd, gaat mijn eerste projector ervaring worden.
https://www.amazon.com/gp/product/B07586HLBN/
(Onbedoelde) referral verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2017 08:32 ]
Specs bij Chinese projectors moet je met een soeplepel zout nemen. Deze projector is 100% geen 3200 lumen. Dit zal eerder dichterbij de 800 lumen zitten.dumbledore schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:45:
Deze budget projector krijgt best goede reviews, en heeft redelijke goede specs.
En "1080P supported", dat is ook zo'n dooddoener.

Als je dan de evt. importkosten / belasting mee rekent kan je beter iets meer doorsparen voor een Philips, LG of Epson.
(en amazon reviews zijn net zo betrouwbaar als ebay reviews, niet
YouTube: Vivibright GP100Kenzi schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 01:51:
[...]
Specs bij Chinese projectors moet je met een soeplepel zout nemen. Deze projector is 100% geen 3200 lumen. Dit zal eerder dichterbij de 800 lumen zitten.
En "1080P supported", dat is ook zo'n dooddoener.![]()
Als je dan de evt. importkosten / belasting mee rekent kan je beter iets meer doorsparen voor een Philips, LG of Epson.
(en amazon reviews zijn net zo betrouwbaar als ebay reviews, niet)
Weet je het zeker?
We snappen allemaal wel dat het een 1280*800 pixels resolutie heeft, maar sowhat, ik had ook geen fullHD beamer verwacht voor deze prijs..
Je linkt naar een berg Youtube reviews van vooral gesponsorde blogs.dumbledore schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 02:50:
[...]
YouTube: Vivibright GP100
Weet je het zeker?
We snappen allemaal wel dat het een 1280*800 pixels resolutie heeft, maar sowhat, ik had ook geen fullHD beamer verwacht voor deze prijs..
Als je met een onafhankelijk bron komt die deze getest hebben wil ik het best geloven. Tot die tijd, nee. Deze projector is geen 3200 lumen.
Heb hier een tweetal Tronfy projectors (die ook als UC, Vivibright etc verkocht worden, komen bij dezelfde OEM in Shenzhen vandaan) en zelfs met de gordijnen dicht is het lastig te zien. Naast dat de fans een takkeherrie maken en de speaker bagger is.
Maar dat is misschien een discussie voor het AV forum.
Jij kijkt wel goed hé, er is namelijk ook een berg videos van amateurs. Zoals deze bijvoorbeeld, een dude die het apparaat disassembled om een stukje stof weg te vegen van de lens. Vanaf minuut 8 zet hij um aan en ondanks dat je moet beoordelen van een camera opname lijkt het erop dat de projector toch best scherp is, zelfs in een verlichte kamer>Kenzi schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 03:16:
[...]
Je linkt naar een berg Youtube reviews van vooral gesponsorde blogs.
Als je met een onafhankelijk bron komt die deze getest hebben wil ik het best geloven. Tot die tijd, nee. Deze projector is geen 3200 lumen.
Heb hier een tweetal Tronfy projectors (die ook als UC, Vivibright etc verkocht worden, komen bij dezelfde OEM in Shenzhen vandaan) en zelfs met de gordijnen dicht is het lastig te zien. Naast dat de fans een takkeherrie maken en de speaker bagger is.
Maar dat is misschien een discussie voor het AV forum.
YouTube: Vivibright GP100 Review and Disassembly
Ziet er wel gesponserd uit dat videotje, vind je ook niet?

Speakers, ja zijn slecht, maar ik heb hier al een goed setje staan, die zullen waarschijnlijk die fans wel overtroeven. Zojuist ook nog bij VIDAXL voor 40 euro een 90inch 16:9 projectiescherm aaangeschaft, bij banggood een ceiling bracket voor 9 euro. Ofwel ik zit hier straks met een home cinema setup voor 200 euro. Dikke prima lijkt me zo..
Net zo goed als jij overtuigd lijkt dat je een goede aankoop hebt gedaan!dumbledore schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:01:
[...]
Jij kijkt wel goed hé, er is namelijk ook een berg videos van amateurs. Zoals deze bijvoorbeeld, een dude die het apparaat disassembled om een stukje stof weg te vegen van de lens. Vanaf minuut 8 zet hij um aan en ondanks dat je moet beoordelen van een camera opname lijkt het erop dat de projector toch best scherp is, zelfs in een verlichte kamer>
Ziet er wel gesponserd uit dat videotje, vind je ook niet?Maar whatever, het lijkt erop dat jij overtuigd bent van je gelijk. Ill leave it at that..
So what?
Haal de voor jou relevante punten uit de reviews en posts en laat het daar bij. Waarom zou je zo gepikeerd reageren op iemand die 'zijn' mening geeft.
Jij bent blij met je setje van 200 euro. Prima toch!
One of us, one of usMentu schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:48:
Ik heb vandaag voor het eerst een bestelling gedaan in China, bij banggood. Ik moet zeggen dat ik het best wel spannend vind. Ik lees dit topic al een lange tijd en ben heel benieuwd naar hoe het product het in het echt uit gaat zien en voelen. Ik hou jullie op de hoogte (ook omdat ik het zelf heel leuk vind.)
Meteen even de 17Track en PostNL app downloaden zodat je de zending kunt volgen. Hoewel er in de helft van de gevallen geen of slechte status updates zijn en je je gaat afvragen of het wel goed komt....Mentu schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:48:
Ik heb vandaag voor het eerst een bestelling gedaan in China, bij banggood. Ik moet zeggen dat ik het best wel spannend vind. Ik lees dit topic al een lange tijd en ben heel benieuwd naar hoe het product het in het echt uit gaat zien en voelen. Ik hou jullie op de hoogte (ook omdat ik het zelf heel leuk vind.)
Maak je niet druk johdumbledore schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:01:
[...]
Jij kijkt wel goed hé, er is namelijk ook een berg videos van amateurs. Zoals deze bijvoorbeeld, een dude die het apparaat disassembled om een stukje stof weg te vegen van de lens. Vanaf minuut 8 zet hij um aan en ondanks dat je moet beoordelen van een camera opname lijkt het erop dat de projector toch best scherp is, zelfs in een verlichte kamer>
Ziet er wel gesponserd uit dat videotje, vind je ook niet?Maar whatever, het lijkt erop dat jij overtuigd bent van je gelijk. Ill leave it at that..
Speakers, ja zijn slecht, maar ik heb hier al een goed setje staan, die zullen waarschijnlijk die fans wel overtroeven. Zojuist ook nog bij VIDAXL voor 40 euro een 90inch 16:9 projectiescherm aaangeschaft, bij banggood een ceiling bracket voor 9 euro. Ofwel ik zit hier straks met een home cinema setup voor 200 euro. Dikke prima lijkt me zo..
Wat betreft de beamer, natuurlijk is de kwaliteit minder dan een Full HD beamer van 1000 euro. Ik heb zelf ook zo'n 'goedkope' beamer (niet deze) en de kwaliteit is voor wat ik er mee doe (films kijken) prima.
Haha die mening deel ik helemaal niet, kenzi is de man die het dichst op het vuur zit(woont in china en werkt bij TD geloof ik, correct me if i'm wrongWhatTheFuck schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:09:
[...]
Maak je niet druk joh, Kenzi zie ik wel vaker langskomen en hij komt op mij vaak over als een beetje een zure, negatieve man (mijn mening), dus zijn woorden kan je gerust met een korreltje zout nemen.
Verwijderd
Die gast spreekt zichzelf juist continu tegen. En ja dat is aantoonbaar en mensen die een beetje opletten pikken dat er zo uit. Maar ja, voor anderen moet iemand die daar woont en werkt wel gelijk hebben.....lennertvdkort schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:00:
[...]
Haha die mening deel ik helemaal niet, kenzi is de man die het dichst op het vuur zit(woont in china en werkt bij TD geloof ik, correct me if i'm wrong). En daardoor juist veel verhalen kan ontkrachten oid, dat ie daardoor 'zuur' klinkt kan ik opzich inkomen. Maar iemand moet ons uit de droomwereld halen die voor ons china-shopping is.

De sfeer in zijn posts is ook alles behalve positief of op zijn minst opbouwend te noemen. Een terecht punt dus wat W-T-F aankaart. Typische zwartkijker dus.
Verwijderd
Ik wil graag complexere bouwpakketten kopen ,maar wil wel graag een Engelstalige handleiding of iets met plaatjes en daar zit ik wat mee. Mijn vrouw gaf aan dat ze binnenkort murmaid spul wil kopen op Chinese sites (mijn zus had daar van die murmaid staarten gekocht voor in het zwembad) en ik zoek nog van die ouderwetse mannenbouwpakketten , dus ik dacht 1+1 is misschien 3.
Iemand ervaring met dat soort bouwpakketten en belangrijker: bij welke shop moet je hiervoor zijn? Of is dit echt meer Japans, Amerikaans, Duits en Engels en doen de Chinezen er niks mee?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2017 22:37 ]
Verwijderd
Ik weet wel dat er complete Chinese versies van LEGO en Meccano bestaan. Of je dat mag importeren is mij iig onbekend, denk van niet. Of er specifiek bouw pakketten verkoop sites bestaan zou ik niet weten. Het zou me verbazen als het er niet te krijgen is. Zoeken op de juiste Engelse term voor bouwpakket + China kan wellicht soelaas bieden ?
Lego heeft geen patent meer, dus op zich is importeren van Lego alternatieven geen probleem als je wegblijft van de bedrijven die Lego sets kopiëren.Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:43:
@ Chocolate salty:
Ik weet wel dat er complete Chinese versies van LEGO en Meccano bestaan. Of je dat mag importeren is mij iig onbekend, denk van niet. Of er specifiek bouw pakketten verkoop sites bestaan zou ik niet weten. Het zou me verbazen als het er niet te krijgen is. Zoeken op de juiste Engelse term voor bouwpakket + China kan wellicht soelaas bieden ?
Ik heb een aantal Lego alternatieven gekocht en de kwaliteit was op een enkel geval na best goed. Nadeel is dat het bijna nooit in retail verpakking komt en er nog wel eens een blokje ontbreekt.
Ook passen de blokjes minder goed op elkaar dus het is vaak niets echt speelbaar, maar 1x opbouwen en laten staan kan prima.
Niet zo gek ook want de mallen die Lego gebruikt kosten tien tot honderdduizenden euro's en daar besparen de Chinezen op.
Heb zelf wat Gundam bouwpakketten hier, maar die komen allemaal uit Japan. Gekocht in Hong Kong..Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:36:
Iemand ervaring met bouwpakketten kopen in China? Ik bedoel van die gundam of papercraft zaken of H20 treinmateriaal als huisjes en stations en andere zaken als straaljagers en tanks?. Is daar een goede Chinese site voor? Of ben ik beter uit op amazon?
Ik wil graag complexere bouwpakketten kopen ,maar wil wel graag een Engelstalige handleiding of iets met plaatjes en daar zit ik wat mee. Mijn vrouw gaf aan dat ze binnenkort murmaid spul wil kopen op Chinese sites (mijn zus had daar van die murmaid staarten gekocht voor in het zwembad) en ik zoek nog van die ouderwetse mannenbouwpakketten , dus ik dacht 1+1 is misschien 3.
Iemand ervaring met dat soort bouwpakketten en belangrijker: bij welke shop moet je hiervoor zijn? Of is dit echt meer Japans, Amerikaans, Duits en Engels en doen de Chinezen er niks mee?
Modelbouw, modeltreinen etc is niet echt heel populair in China, maar die Gundam spullen wel. Zeker in HK.
Kennis van mij had het over een taobao achtige site voor Japans spul, zal eens de link opzoeken.
Er zit in HK ook een klein zaakje tot het plafond vol met oud Marklin spul etc, incl die oude echt werkende model stoommachines en bouwpakketten van gebouwen. Die leveren ook online. Alleen zijn ze niet zo goedkoop, vooral omdat het niet-courant spul is voor de verzamelaar / hobbyist.
Bouwpakketten zoals auto's, vliegtuigen etc zie je hier hele goedkope merkloze zooi maar de goede sets kom je toch uit bij Tamiya, Revell etc. En die zijn best duur in China.
Hobbyking heeft wel wat spul, maar geen idee wat de prijzen zijn vergeleken met NL.
*knip* Dit had ook alleen via een TR gekund. Hoef je zelf ook niet te happen.
[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 02-11-2017 10:04 ]
Verwijderd
(Chinese) fabrikanten overzicht (meestal geen directe verkoop)
http://scalemodel.net/asp...l%20Interest/Manufacturer
Wikipedia: List of scale model kit manufacturers
http://www.scalemodelguid...ale-models-manufacturers/
Directe verkoop:
http://www.luckymodel.com/scale.aspx?department=AIR
https://www.scale-model-kits.com/
*knip* Zullen we weer op de discussie reageren en niet op de man?
[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 02-11-2017 10:02 ]
@Verwijderd Als je met 'mannenbouwpakketten' tanks bedoeld is Takom trouwens wel een aanrader. Komt uit HongKong, Andy's op YT heeft daar uitgebreide reviews over. Is alleen niet zo goedkoop helaas.
[ Voor 44% gewijzigd door Yorinn op 02-11-2017 10:31 ]
Collega van me had 3 Lepin Starwars poppetjes meegenomen uit Hong Kong. Zaten nog in de originele verpakking. Werd keihard in beslag genomen.. Heb ik me over verbaasd (want immers patenten afgelopen), maar zal wel komen omdat het er hetzelfde uitziet als LEGO?Medione1210 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:10:
[...]
Lego heeft geen patent meer, dus op zich is importeren van Lego alternatieven geen probleem als je wegblijft van de bedrijven die Lego sets kopiëren.
Ik heb een aantal Lego alternatieven gekocht en de kwaliteit was op een enkel geval na best goed. Nadeel is dat het bijna nooit in retail verpakking komt en er nog wel eens een blokje ontbreekt.
Ook passen de blokjes minder goed op elkaar dus het is vaak niets echt speelbaar, maar 1x opbouwen en laten staan kan prima.
Niet zo gek ook want de mallen die Lego gebruikt kosten tien tot honderdduizenden euro's en daar besparen de Chinezen op.
Als hij de doosjes geopend had en los had meegenomen, had er denk ik geen haan naar gekraaid.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Lepin is inderdaad één van die bedrijven die de Lego sets kopieert tot in detail. Kijk maar eens op AE.InF.Inc schreef op donderdag 2 november 2017 @ 07:06:
[...]
Collega van me had 3 Lepin Starwars poppetjes meegenomen uit Hong Kong. Zaten nog in de originele verpakking. Werd keihard in beslag genomen.. Heb ik me over verbaasd (want immers patenten afgelopen), maar zal wel komen omdat het er hetzelfde uitziet als LEGO?
Als hij de doosjes geopend had en los had meegenomen, had er denk ik geen haan naar gekraaid.
Ik neem aan dat ze ook geen royalties aan Star Wars brand betalen.
Zie ook http://www.brickchick.eu/...known-trademark-in-china/
Zoek ook eens naar XingBao. Die produceren, zover ik kan zien, eigen ontwerpen. In ieder geval zijn het geen kopieën van Lego.
Zie bijvoorbeeld http://s.aliexpress.com/veaqyyYB De kwaliteit lijkt me op het eerste gezicht wel een stuk minder dan bijv. Lepin en Sluban.
[ Voor 27% gewijzigd door Medione1210 op 02-11-2017 08:28 ]
Bij Gearbest.com wil ik graag een 'MAZE Alpha 4G Phablet - BLACK' bestellen. 147,95 euro
En heb de keuze uit:
Registered Air mail 10-25 dagen 0,00 euro
Priortyline 10-25 dagen 1,30 euro (lijkt me overbodig)
Bij de Registered Air mail 10-25 dagen 0,00 euro
Heb ik ook de keuze uit:
Netherlands Post Registered 10-25 dagen
Europe Registered 7-15 dagen
Singpost Registered 10-25 dagen
Allemaal gratis
Ook heb je de keuze om verzendverzekering erbij te doen voor 3,81 euro. Is dit nodig?
Note: To get a safe delivery, we recommend customer pay tracking fee and insurance for the order. Buying insurance guarantees your shipment. In the event of verified shipping damage/loss, GearBest will resend an identical parcel free of charge.
Europe Registered, is dat ook track and trace?
Als het pakketje zoek gaat zonder die verzekering, kun je het geld dan nog terug krijgen via PayPal?
Groet, Anton
[ Voor 3% gewijzigd door SilencMol op 02-11-2017 10:10 ]
Verwijderd
Ik had al zo'n vermoeden dat dit wel eens een probleem zou kunnen zijn, Patent of niet....InF.Inc schreef op donderdag 2 november 2017 @ 07:06:
[...]
Collega van me had 3 Lepin Starwars poppetjes meegenomen uit Hong Kong. Zaten nog in de originele verpakking. Werd keihard in beslag genomen.. Heb ik me over verbaasd (want immers patenten afgelopen), maar zal wel komen omdat het er hetzelfde uitziet als LEGO?
Dank je voor de info !
Met Priority line heb je de minste kans dat je douanekosten hoeft te betalen, volgens GB zelf. Overigens bieden ze geen enkele garantie als je onverhoopt toch de sjaak bent.SilencMol schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:05:
Hallo Tweakers,
Bij Gearbest.com wil ik graag een 'MAZE Alpha 4G Phablet - BLACK' bestellen. 147,95 euro
En heb de keuze uit:
Registered Air mail 10-25 dagen 0,00 euro
Priortyline 10-25 dagen 1,30 euro (lijkt me overbodig)
Bij de Registered Air mail 10-25 dagen 0,00 euro
Heb ik ook de keuze uit:
Netherlands Post Registered 10-25 dagen
Europe Registered 7-15 dagen
Singpost Registered 10-25 dagen
Allemaal gratis, Maar wat is het verschil? zitten er voor/nadelen aan?
Ook heb je de keuze om verzendverzekering erbij te doen voor 3,81 euro. Is dit nodig?
Note: To get a safe delivery, we recommend customer pay tracking fee and insurance for the order. Buying insurance guarantees your shipment. In the event of verified shipping damage/loss, GearBest will resend an identical parcel free of charge.
Europe Registered, is dat ook track and trace?
Als het pakketje zoek gaat zonder die verzekering, kun je het geld dan nog terug krijgen via PayPal?
Groet, Anton
Verzekeren is in principe niet nodig want als het kwijt raakt zijn ze sowieso aansprakelijk. Met PayPal als stok achter de deur zou ik die verzekering nooit kiezen.
GB staat overigens bekend om lage prijzen maar slechte after sales. Als het enigzins mogelijk is qua prijs kijk dan eens bij Banggood (PDM biedt verzekering tegen douane kosten) of AliExpress (goede after sales door dispute regeling als een shop zijn afspraken niet nakomt.
Vergeet niet om te kopen via een cashbacksite. Dan krijg je meestal nog wat extra korting.
[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 02-11-2017 10:26 ]
Zal dat werken met films kijken of krijg je nog steeds vertraging met bluetooth ? Mijn laptop heeft verschrikkelijk audio uitgang heb wel USB dac/amp maar gebruik ik voor desktop en voor onderweg veel te lomp
XingBao is een subsidary van Lepin. Eentje waar ze contacten hebben met MOC ontwerpers.Medione1210 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 07:48:
[...]
Lepin is inderdaad één van die bedrijven die de Lego sets kopieert tot in detail. Kijk maar eens op AE.
Ik neem aan dat ze ook geen royalties aan Star Wars brand betalen.
Zie ook http://www.brickchick.eu/...known-trademark-in-china/
Zoek ook eens naar XingBao. Die produceren, zover ik kan zien, eigen ontwerpen. In ieder geval zijn het geen kopieën van Lego.
Zie bijvoorbeeld http://s.aliexpress.com/veaqyyYB De kwaliteit lijkt me op het eerste gezicht wel een stuk minder dan bijv. Lepin en Sluban.
Waar Lepin MOC's kopieerde van oa. gesubmitte LEGO Ideas doet XingBao het beter door samen te werken met de ontwerpers.
Heb hier een Vespa scooter staan van een bekende MOC'er van XingBao. Kwaliteit is top.
Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
daar staan wat meer ervaringen.
Meestal krijg je via een app ook een lagere prijs t.o.v. de website (zoals bijvoorbeeld Aliexpress). Is dit te combineren (app prijs + cashbacksite)?Medione1210 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:21:
[...]
knip
Vergeet niet om te kopen via een cashbacksite. Dan krijg je meestal nog wat extra korting.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Die Vespa is inderdaad erg leuk. Ik heb toch wel moeite met de kopieer drang van Lepin, maar wat XingBao doet vind ik wel leuk, zolang ze de ideeen maar niet jatten van de bedenkers.Kenzi schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:29:
[...]
XingBao is een subsidary van Lepin. Eentje waar ze contacten hebben met MOC ontwerpers.
Waar Lepin MOC's kopieerde van oa. gesubmitte LEGO Ideas doet XingBao het beter door samen te werken met de ontwerpers.
Heb hier een Vespa scooter staan van een bekende MOC'er van XingBao. Kwaliteit is top.
Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
daar staan wat meer ervaringen.
Goed trouwens dat de kwaliteit goed is, maar ik vind de blocks van de gebouwen op de plaatjes al niet erg mooi.
Ook zijn de prijzen nog zodanig hoog dat je met een beetje pech ook nog douaneheffing verschuldigd bent...als ze je pakje al niet vernietigen ivm inbreuk op de rechten van Lego.
[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 02-11-2017 11:01 ]
Gewoon even op Google of cashbackvergelijken.nl kijkenInF.Inc schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:55:
Ik lees hier iets over 'cashbacksite'. Que? Wie? Wat? Hoe? Iemand die me daar wat info over kan geven?
Terugkomend hierop, en hier ook even te posten.Medione1210 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:21:
[...]
Volgens mij zegt hij dat de kans heel klein is. En zo niet, dan klopt dat niet. Gearbest geeft geen enkele garantie zoals bijvoorbeeld Banggood en DX [tot een bepaald max. bedrag] wel doen.
Ik heb overigens via diezelfde DPD route als Gearbest verstuurd ook al 2x een pakje zonder extra kosten gekregen, maar een garantie heb je nooit.
Hij gaat per trein vanaf China naar Polen, met een slecht traceerbare code, en daarna wordt hij via UPS geleverd vanaf Polen naar Nederland.
Al met al duurt het wel echt 45-60 dagen.
Dat is toch alleenbij 'europe railway express shipping?Drowzz schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:59:
[...]
Terugkomend hierop, en hier ook even te posten.
Hij gaat per trein vanaf China naar Polen, met een slecht traceerbare code, en daarna wordt hij via UPS geleverd vanaf Polen naar Nederland.
Ik heb artikelen via priority Line en andere registered shipping methods meestal binnen 3 weken in huis.
Kopen via de link van zo'n cashbacksite, cashbacksite krijgt een kickback, jij krijgt daar weer een deel van. Cashbacktotaal bijvoorbeeld geeft 6% terug op aankopen bij Banggood en Aliexpress.InF.Inc schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:55:
Ik lees hier iets over 'cashbacksite'. Que? Wie? Wat? Hoe? Iemand die me daar wat info over kan geven?
Normale Priority line gaat via de UK, soms is Railway inderdaad een optie en dan gaat het via Polen.Drowzz schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:59:
Terugkomend hierop, en hier ook even te posten.
[ Voor 35% gewijzigd door Shamalamadindon op 02-11-2017 11:07 ]
Correct, maar die step ging via Europe Railway Express, er was geen andere optieMedione1210 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:03:
[...]
Dat is toch alleenbij 'europe railway express shipping?
Ik heb artikelen via priority Line en andere registered shipping methods meestal binnen 3 weken in huis.
Bij GearBest een XiaoMi product van rond de € 33 gekocht en met EU express (DPD) laten shippen. Douane houdt het pakje vast in Frankrijk (ChronoPost). GearBest besluit om opnieuw te versturen vanuit Singapore met DHL Express. Buitensporige douanekosten moeten betalen (€ 44 aan de deur) omdat GearBest geen shipping costs had vermeld op de pro-forma factuur. Volgens de "regeltjes" gaat DHL dan een inschatting maken van de shipping costs en het express versturen van een pakketje van NL naar Singapore kost zo'n € 133, waarover 21% BTW verschuldigd is. Gooi er nog wat administratiekosten op en tel uit je winst...
GearBest support in China wilde in eerste instantie van niks weten. Sorry, geen compensatie, GearBest policy. Na veel aandringen was hun uiterste bod USD 15 compensatie, te refunden op mijn GearBest wallet. Ik heb toen op het Fok! China forum de GearBest NL medewerker aangesproken en dankzij zijn uitstekende bemiddeling heb ik inmiddels het volledige bedrag terug. Niet op mijn GB wallet, maar gewoon rechtstreeks op m'n PayPal account.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Dat is dus de uitzondering op de regel. De GB medewerker op Fok doet inderdaad goed zijn best. Maar als je die toevallig niet kent laten ze je bij GB mooi in de kou staan.DexterDee schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:17:
Nou, in bijzondere gevallen vergoedt GearBest wel de douanekosten, zeer recentelijk nog aan de hand gehad.
Bij GearBest een XiaoMi product van rond de € 33 gekocht en met EU express (DPD) laten shippen. Douane houdt het pakje vast in Frankrijk (ChronoPost). GearBest besluit om opnieuw te versturen vanuit Singapore met DHL Express. Buitensporige douanekosten moeten betalen (€ 44 aan de deur) omdat GearBest geen shipping costs had vermeld op de pro-forma factuur. Volgens de "regeltjes" gaat DHL dan een inschatting maken van de shipping costs en het express versturen van een pakketje van NL naar Singapore kost zo'n € 133, waarover 21% BTW verschuldigd is. Gooi er nog wat administratiekosten op en tel uit je winst...
GearBest support in China wilde in eerste instantie van niks weten. Sorry, geen compensatie, GearBest policy. Na veel aandringen was hun uiterste bod USD 15 compensatie, te refunden op mijn GearBest wallet. Ik heb toen op het Fok! China forum de GearBest NL medewerker aangesproken en dankzij zijn uitstekende bemiddeling heb ik inmiddels het volledige bedrag terug. Niet op mijn GB wallet, maar gewoon rechtstreeks op m'n PayPal account.
Ik heb tween smartwatches gekocht bij Banggood.
Eentje 3 weken geleden, een andere is vorige week Woensdag gearriveerd voor een collega welke ook interesse had.
Van het weekend is bij het omdoen van mijn eigen smartwatch het rechterbandje afgebroken.
( in de bandjes zijn de GSM en GPS sensoren verwerkt, in dit geval de GPS ), in eerste instantie dacht ik "dikke pech" en ik wat lijm gepakt en het bandje vast gezet, dan maar zonder GPS.
Echter spreek ik gisteren mijn collega en deze heeft exact hetzelfde probleem, en inmiddels is mijn bandje ook opnieuw los gekomen.
Dit is geen toeval, dit is gewoon een fabrikage fout.
Inmiddels heb ik contact opgenomen met Banggood, maar deze doen een beetje moeilijk.
Na veel heen en weer mailen willen ze nu eindelijk de goederen terugnemen, maar ze moeten eerst retour naar China, ze vergoeden de verzendkosten en retourneren het gedrag van beide horloges.
Opzich niets opmerkelijks, echter vragen ze mij om de value zo laag mogelijk te houden zodat ze geen custom charges krijgen, maar in het uitzonderlijke geval dat mijn pakketje zoek raakt ( "Nee, nooit ontvangen" ) dan krijg ik alleen het vermelde bedrag vergoed.
En deze communicatie doen ze buiten PayPal om ( Ik heb wel een dispute geopend ), dit zit me ook niet lekker.
Mijn eigen watch is betaald dmv PayPal icm Credit Card, en de 2e icm PayPal icm bankrekening en ik zit eraan te denken om een claim in te dienen bij PayPal, maar ik wil dit netjes regelen.
Wat adviseren jullie?
Dat je het beter regelt via Webcare bij de buren, zijnde het FOK forum.Kelnarath schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:24:
Momenteel heb ik het volgende probleem.
Ik heb tween smartwatches gekocht bij Banggood.
Eentje 3 weken geleden, een andere is vorige week Woensdag gearriveerd voor een collega welke ook interesse had.
Van het weekend is bij het omdoen van mijn eigen smartwatch het rechterbandje afgebroken.
( in de bandjes zijn de GSM en GPS sensoren verwerkt, in dit geval de GPS ), in eerste instantie dacht ik "dikke pech" en ik wat lijm gepakt en het bandje vast gezet, dan maar zonder GPS.
Echter spreek ik gisteren mijn collega en deze heeft exact hetzelfde probleem, en inmiddels is mijn bandje ook opnieuw los gekomen.
Dit is geen toeval, dit is gewoon een fabrikage fout.
Inmiddels heb ik contact opgenomen met Banggood, maar deze doen een beetje moeilijk.
Na veel heen en weer mailen willen ze nu eindelijk de goederen terugnemen, maar ze moeten eerst retour naar China, ze vergoeden de verzendkosten en retourneren het gedrag van beide horloges.
Opzich niets opmerkelijks, echter vragen ze mij om de value zo laag mogelijk te houden zodat ze geen custom charges krijgen, maar in het uitzonderlijke geval dat mijn pakketje zoek raakt ( "Nee, nooit ontvangen" ) dan krijg ik alleen het vermelde bedrag vergoed.
En deze communicatie doen ze buiten PayPal om ( Ik heb wel een dispute geopend ), dit zit me ook niet lekker.
Mijn eigen watch is betaald dmv PayPal icm Credit Card, en de 2e icm PayPal icm bankrekening en ik zit eraan te denken om een claim in te dienen bij PayPal, maar ik wil dit netjes regelen.
Wat adviseren jullie?
Inderdaad, via Robert op Fok is het best, maar daarnaast geef ik je gelijk en zou ik het ook binnen PayPal afhandelen, al heb ik nooit negatieve ervaringen met de after sales van BG gehad. In eerste instantie doen ze moeilijk, want ze krijgen, dat vertelde Robert eens, honderden aanvragen per dag (waaromder ook oplichters), maar uiteindelijk bieden ze een goede oplossing.maartend schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:13:
[...]
Dat je het beter regelt via Webcare bij de buren, zijnde het FOK forum.
Als je een claim bij Paypal opent en Bangood heeft je een redelijk voorstel gedaan op voorwaarde van terugzenden is de kans groot dat Paypal dat voorstel overneemt.Kelnarath schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:24:
............
ik zit eraan te denken om een claim in te dienen bij PayPal, maar ik wil dit netjes regelen.
Wat adviseren jullie?
Ook Paypal streeft ernaar dat je er eerst met de verkoper probeert uit te komen.
De details mbt tot terugzenden zal Paypal waarschijnlijk zich niet mee bemoeien, omdat dit feitelijk niks met de aankoop zelf te maken heeft.
Alles is verzonden, nu is het afwachten tot het eerste pakketje binnenkomt. Spannend! Ergens halverwege november verwacht ik ze. Kan niet wachten!Mentu schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:48:
Misschien moet je die verwachting wat temperen...Mentu schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:21:
[...]
Ergens halverwege november verwacht ik ze. Kan niet wachten!
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Mijn laatste bestelling deed er 8 dagen over. En daar zaten batterijen bij.Sherlock schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:49:
[...]
Misschien moet je die verwachting wat temperen...
Dus soms gaat het best snel. Maar doorgaans duurt het toch wel 2 à 3 weken. Of langer....
Bij de gateway ook allerlei goodies gekocht en voor de stofzuigrr diverse filters en borstel.
Aliexpress:9 van de 10 gaat goed. 6 van de 9 versturen snel en dan is het binnen 3 à 4 weken binnen.
1 failure. Goederen verstuurd, verzending ingetrokken dior verkoper. Dispuut geopend en geld 3 dagen later op de rekening (credit card).
1x heeft het pakket erg lang bij de douane gelegrn. Uiteindelijk niets hoeven te betalen.
Al met al tevreden over aliexpress.

Ik had geleerd van m'n fouten, dus sindsdien kocht ik alleen opladers die goed aangeschreven zijn. Deze bijvoorbeeld: http://lygte-info.dk/revi...Power%20Adapter%20UK.html
Maar ik schrijf dit natuurlijk niet voor niks. Ook deze is gisteren geploft

Het mooie aan de lygte-info review is dat ik nu wel weet dat de zekering z'n werk gedaan heeft.
Spannend; je 1ste bestelling via BG.Mentu schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:21:
[...]
Alles is verzonden, nu is het afwachten tot het eerste pakketje binnenkomt. Spannend! Ergens halverwege november verwacht ik ze. Kan niet wachten!
Normaliter levert BG redelijk snel. Zeker als je 'PDM' verzendmethode hebt gekozen; dan kan het zelfs binnen 10 dagen.
Maar, wanhoop niet als het 4 weken duurt (of nog langer), dat is ook mogelijk...
Waar heb je hem gekocht? Ugreen heeft op Alie een eigen store.O88088 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:18:
Het is wat met mij en Chinese opladers. Ooit in het begin een supergoedkope gekocht, dat kon natuurlijk niet goed gaan. Binnen een dag klapte hij uit elkaar.
Ik had geleerd van m'n fouten, dus sindsdien kocht ik alleen opladers die goed aangeschreven zijn. Deze bijvoorbeeld: http://lygte-info.dk/revi...Power%20Adapter%20UK.html
Maar ik schrijf dit natuurlijk niet voor niks. Ook deze is gisteren geploft. Ik heb de verkoper een berichtje gestuurd dus ik ben benieuwd hoe ze er me omgaan.
Het mooie aan de lygte-info review is dat ik nu wel weet dat de zekering z'n werk gedaan heeft.
Daar heb ik 'm ook gehaald. Ik heb net nog wat foto's gemaakt maar tijdens het openmaken is het een en ander beschadigdLeo1010 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:30:
[...]
Waar heb je hem gekocht? Ugreen heeft op Alie een eigen store.
Nu ga ik misschien een Aukey oplader kopen
Ik heb hier een paar Blitzwolf 2 en 5 ports laders en doen het prima.O88088 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:41:
[...]
Daar heb ik 'm ook gehaald. Ik heb net nog wat foto's gemaakt maar tijdens het openmaken is het een en ander beschadigdMaar er zit wel duidelijk roet/andere zooi op en de zekering heeft losgelaten.
Nu ga ik misschien een Aukey oplader kopendie zou ook veilig moeten zijn...
Kijk ik net weer, zie ik dat alles op 11/11 de helft goedkoper is! Maar wacht even. Het huidige totaalbedrag is ook flink gestegen

Dat prijzen in aanloop naar speciale dagen verhoogd werden wist ik wel maar dat het zo erg was wist ik dan weer niet.
Boodschap voor nu: wacht even met bestellen tot 11/11 voorbij is. In ieder geval op Aliexpress.
Dat is een standaard actie van Aliexpress, al zit er soms wel een aardige aanbieding bij.O88088 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 20:09:
Ik zat pas te kijken naar wat dingetjes op Aliexpress en ik zag dat iets op 11/11 een paar euro goedkoper zou zijn dus ik kocht het niet meteen. Ondertussen nog wat extra dingetjes verzameld in m'n winkelwagentje en 8 dagen wachten.
Kijk ik net weer, zie ik dat alles op 11/11 de helft goedkoper is! Maar wacht even. Het huidige totaalbedrag is ook flink gestegenOh ja! De huidige prijzen zijn gewoon een stuk verhoogd
![]()
Dat prijzen in aanloop naar speciale dagen verhoogd werden wist ik wel maar dat het zo erg was wist ik dan weer niet.
Boodschap voor nu: wacht even met bestellen tot 11/11 voorbij is. In ieder geval op Aliexpress.
Er is dus nog hoop. Benieuwd of ook mijn augustus bestellingen alsnog komen
Ik ben benieuwd. Ik mis nog 5 bestellingen van eind juni, allemaal met Azerbijan mail. Is het toch met ezelkar vervoerd zeker?Chocoball schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:55:
Vandaag een verrassing op de deurmaat. Een bestelling van Gearbest met Azjerbaijan tracking code. Tot zover niks bijzonders, maar wat blijkt dit mijn bestelling uit juli die na 60 dagen niet was aangekomen en heeft er dus 100 dagen over gedaan.
Er is dus nog hoop. Benieuwd of ook mijn augustus bestellingen alsnog komen
Die man op die bedankkaartjes zeker?Medione1210 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:20:
Ik ben benieuwd. Ik mis nog 5 bestellingen van eind juni, allemaal met Azerbijan mail. Is het toch met ezelkar vervoerd zeker?
Verwijderd
Hebben ze soms een Chinese postbode op de fiets gestuurd ?
Mag ik voortaan wel zorgen voor een flinke stapel boterhammen met pindakaas bij de brievenbus.
Hij moet nog terug ook.....
De website www.tracktrace.nl van PostNL doet het iig gewoon hier.ncornelisse schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:05:
Klopt het dat Track & Trace van Postnl al een aantal dagen platligt? De app doet het niets en Packageradar krijgt geen info meer.
Klopt, maar de app geeft niets meer weer. Mijn zendingen zijn verdwenen. Als ik ze weer opzoek vind hij ze wel, maar zet ze niet in de lijst met zendingen neer.Wildfire schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:07:
[...]
De website www.tracktrace.nl van PostNL doet het iig gewoon hier.
Ik zie alles nog wel in de app.ncornelisse schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:33:
[...]
Klopt, maar de app geeft niets meer weer. Mijn zendingen zijn verdwenen. Als ik ze weer opzoek vind hij ze wel, maar zet ze niet in de lijst met zendingen neer.
Ik dacht wel dat er onlangs een update was van de app (android). Heb je die misschien gemist?
Voor het eerst 3 (goedkope) smart watches gekocht a €7,50 pst.
Vond het een koopje, doen het perfect, app werkt ook, geen problemen.
Snelheid van leveren was redelijk (week of 3) en kwaliteit voor deze prijs viel absoluut niet regen.
Heb nog een ronde gekocht op alieexpress (koste 14e euro) werkt ook uitstekend, app werkt goed heb zelfs al een 3e update in een week tijd. En het leuke is alles werkt uitstekend.
opladen: doe ik via externe accu en niet via een lader .. voordeel ? hij is opgeloden met een min. of 10, lader duurt langer .. leuk toch.
browny
Jouw PostNL heeft bij mij ook al een aantal dagen kuren. Ik kan niks opslaan of wijzigen. Zowel de iOS app als de site.ncornelisse schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:33:
[...]
Klopt, maar de app geeft niets meer weer. Mijn zendingen zijn verdwenen. Als ik ze weer opzoek vind hij ze wel, maar zet ze niet in de lijst met zendingen neer.
Heb ik ook een keer gehad! De levering was gewoon ineens weg.ncornelisse schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:33:
[...]
Toen bleek dat PostNL hem had i.v.m. douane cq BTW-gebeuren.
Waarschijnlijk krijg je binnenkort een brief van PostNL met de vraag wat ze met het pakketje moeten doen; als je niet reageert wordt het pakketje vernietigd, óf je laat het terugsturen, óf je wordt verzocht om een kopie van de rekening zodat zij kunnen berekenen wat je moet betalen aan importheffing en/of BTW.
Nadat je de brief beantwoord hebt, komt hij na een paar dagen ook weer in je PostNL lijstje en kun je het pakketje ophalen. Het wordt niet meer thuisbezorgd, je moet het ophalen bij een PostNL-agentschap. Daar kun je dan ook de verplichte kosten betalen.
Reken op minimaal €13,50 voor de afhandeling door PostNL, daar komt dus nog de BTW en eventueel de invoerheffing bij!!
Have Fun Funske
Bedankt voor je info, maar ik kan me niet voorstellen dat er ineens 6 bestellingen verdwijnen en dat ik daar een rekening van krijg.funske schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:52:
[...]
Heb ik ook een keer gehad! De levering was gewoon ineens weg.
Toen bleek dat PostNL hem had i.v.m. douane cq BTW-gebeuren.
Waarschijnlijk krijg je binnenkort een brief van PostNL met de vraag wat ze met het pakketje moeten doen; als je niet reageert wordt het pakketje vernietigd, óf je laat het terugsturen, óf je wordt verzocht om een kopie van de rekening zodat zij kunnen berekenen wat je moet betalen aan importheffing en/of BTW.
Nadat je de brief beantwoord hebt, komt hij na een paar dagen ook weer in je PostNL lijstje en kun je het pakketje ophalen. Het wordt niet meer thuisbezorgd, je moet het ophalen bij een PostNL-agentschap. Daar kun je dan ook de verplichte kosten betalen.
Reken op minimaal €13,50 voor de afhandeling door PostNL, daar komt dus nog de BTW en eventueel de invoerheffing bij!!
[ Voor 11% gewijzigd door MonkeyJohn op 05-11-2017 11:19 ]
Verwijderd
Het is imho altijd wel aardig om iets te vertellen over het type / merk bv via een linkje of wat foto's en niet alleen een prijs te noemen, zodat andere mensen ook daadwerkelijk kunnen zien waarover het gaat.....brownyster schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:09:
Gearbest,
Voor het eerst 3 (goedkope) smart watches gekocht a €7,50 pst.
Vond het een koopje, doen het perfect, app werkt ook, geen problemen.
Snelheid van leveren was redelijk (week of 3) en kwaliteit voor deze prijs viel absoluut niet regen.
Heb nog een ronde gekocht op alieexpress (koste 14e euro) werkt ook uitstekend, app werkt goed heb zelfs al een 3e update in een week tijd. En het leuke is alles werkt uitstekend.
opladen: doe ik via externe accu en niet via een lader .. voordeel ? hij is opgeloden met een min. of 10, lader duurt langer .. leuk toch.
browny
https://eu.banggood.com/W...mputer-wp-Eu-1123708.html
Gewoon gister al binnen, exact 7 dagen. Hoop dat de rest van de bestelling aankomende week komt binnen druppelen.
---RAWE CEEK!!!---
Met bestellingen via BG's EU warehouse is 7 dagen natuurlijk niet vreemd. Als het uit China moet komen kan het soms ook best snel gaan, andere keren kan het erg lang duren. Maar koop al jaren bij Banggood en is wat mij betreft de beste webshop in z'n soort!NoFearCreations schreef op zondag 5 november 2017 @ 08:41:
Weer een goede ervaring met Banggood. 28 october verscheidene dingen besteld, waaronder de onderstaande muismat.
https://eu.banggood.com/W...mputer-wp-Eu-1123708.html
Gewoon gister al binnen, exact 7 dagen. Hoop dat de rest van de bestelling aankomende week komt binnen druppelen.
Ik hoop het voor je ........ncornelisse schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:59:
[...]
Bedankt voor je info, maar ik kan me niet voorstellen dat er ineens 6 bestellingen verdwijnen en dat ik daar een rekening van krijg.
Have Fun Funske
PostNL heeft gewoon een storing oid. Ik had een hele lijst bestellingen die tussen nu en ooit aan moeten komen die ook opeens verdwenen zijn. Daar zaten ook pakjes tussen die nog niet in Nederland kúnnen zijn of die überhaupt niet met PostNL komen. Misschien vragen wij wel teveel resources met alle bestellingen die om de haverklap opgevraagd worden en dat ze het er daarom uitgehaald hebbenncornelisse schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:59:
[...]
Bedankt voor je info, maar ik kan me niet voorstellen dat er ineens 6 bestellingen verdwijnen en dat ik daar een rekening van krijg.
Ik ben van plan om a.s. weekend een nogal dure set te bestellen (~€170) en wil even wat dingen afdekken voordat ik bestel. We gaan er even van uit dat het geen 1:1 Lego kopie is maar een niet-bestaande Lego set, dus in feite gewoon een legale set.
- Is de kans groot dat de Douane het pakket in beslag neemt (onwetendheid "Lepin" = fout) of een naheffing gaat rekenen?
- Als dit gebeurd, kan ik het pakket dan weigeren en mijn geld terugeisen? Edit: volgens AliExpress krijg je full refund als je iets niet krijgt. Is dat 100% waar of zitten daar nog randvoorwaarden aan?
- Hoe behulpzaam is AliExpress bij het oplossen van conflicten? (bijv. pakket komt niet aan, verkoper werkt niet mee)
- Wat is de beste betaalmethode (ook met het oog op problemen), gewoon CreditCard ipv iDeal? Doe wel CreditCard, lijkt mij makkelijk dan via iDeal (en dus banken) iets regelen.
[ Voor 25% gewijzigd door Angeloonie op 06-11-2017 11:55 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
En wat heb je zelf al gevonden? Dit zijn allemaal vragen die de Douane, de verkoper en AliExpress voor je kunnen beantwoorden en/of al in het topic zijn langsgekomen.Angeloonie schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:31:
Heeft iemand ervaring met bestellen van Lepin sets via AliExpress?
Ik ben van plan om a.s. weekend een nogal dure set te bestellen (~€170) en wil even wat dingen afdekken voordat ik bestel. We gaan er even van uit dat het geen 1:1 Lego kopie is maar een niet-bestaande Lego set, dus in feite gewoon een legale set.
- Is de kans groot dat de Douane het pakket in beslag neemt (onwetendheid "Lepin" = fout) of een naheffing gaat rekenen?
- Als dit gebeurd, kan ik het pakket dan weigeren en mijn geld terugeisen?
- Stel het pakket raakt zoek, kan ik dan een nieuwe of geld terug eisen van de verkoper (zoals in NL)?
- Hoe behulpzaam is AliExpress bij het oplossen van conflicten? (bijv. pakket komt niet aan, verkoper werkt niet mee)
- Wat is de beste betaalmethode (ook met het oog op problemen), gewoon CreditCard ipv iDeal?
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Qua betaling/garantie deels.. Maar qua invoer van Lepin niets..Yorinn schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:42:
[...]
[mbr]En wat heb je zelf al gevonden? Dit zijn allemaal vragen die de Douane, de verkoper en AliExpress voor je kunnen beantwoorden en/of al in het topic zijn langsgekomen.[/]
Douane heeft natuurlijk geen info wat ze doen met Lepin, ze zeggen enkel "Namaak = beslag". Als het een Lepin set is die Lego niet heeft mag hij gewoon ingevoerd worden (en kan ik de eventuele kosten ook berekenen). Dat het bij eventuele invoerrechten ongeveer ~€55 extra gaat kosten kon ik berekenen ja, dat wil ik best betalen maar ik wil niet het risico lopen dat hij in beslag genomen wordt = geld weg.
Maar wat als een medewerker dom is en onterecht de set in beslag neemt? (Want Lepin = Namaak, dus fout in zijn hoofd). In hoeverre maken ze daar dus onderscheid in of herkennen ze dit.
En de Douane zegt ook niet hoe vaak ze pakketjes er uit vissen voor naheffingen.. Dus ook dat is meer een ervaringsding en dat kan ik hier niet echt terugvinden.
Valt "in beslag/vernietigd door de douane onder "not cleared by customs"? Lijkt mij wel helaas..
Full refunds are not available in the following circumstances:
· Your order did not arrive due to factors within your control (i.e. providing the wrong shipping address)
· Your order did not arrive due to exceptional circumstances outside the seller’s control (i.e. not cleared by customs, delayed by natural disaster)
· Other exceptional circumstances outside the control of AliExpress.com
[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 06-11-2017 12:45 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Waarschijnlijk zien ze dit allemaal gewoon als namaak Lego. Het ziet er allemaal precies hetzelfde uit, zelfs de doos en het logo, maakt niet uit welk setje. Mij lijkt niet dat ze de moeite gaan nemen om te kijken of een Lepin set 1:1 overeenkomt met een van de echte Lego sets of niet, maar dat is een aanname. Ik heb hier verder geen ervaring mee maar ik denk dat het risico te groot is. Douane is één grote loterij wat mij betreft.Angeloonie schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:38:
[...]
Qua betaling/garantie deels.. Maar qua invoer van Lepin niets..
Douane heeft natuurlijk geen info wat ze doen met Lepin, ze zeggen enkel "Namaak = beslag". Als het een Lepin set is die Lego niet heeft mag hij gewoon ingevoerd worden (en kan ik de eventuele kosten ook berekenen). Dat het bij eventuele invoerrechten ongeveer ~€55 extra gaat kosten kon ik berekenen ja.
Maar wat als een medewerker dom is en onterecht de set in beslag neemt? (Want Lepin = Namaak, dus fout in zijn hoofd). In hoeverre maken ze daar dus onderscheid in of herkennen ze dit.
En de Douane zegt ook niet hoe vaak ze pakketjes er uit vissen voor naheffingen.. Dus ook dat is meer een ervaringsding en dat kan ik hier niet echt terugvinden.
Valt "in beslag/vernietigd door de douane onder "not cleared by customs"?
[...]
Misschien heb je iets meer aan dit topic Het kleine 'Bouwsteentjes' topic. Daar zijn meerdere mensen die Lepin sets kopen.Angeloonie schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:38:
[...]
Qua betaling/garantie deels.. Maar qua invoer van Lepin niets..
Douane heeft natuurlijk geen info wat ze doen met Lepin, ze zeggen enkel "Namaak = beslag". Als het een Lepin set is die Lego niet heeft mag hij gewoon ingevoerd worden (en kan ik de eventuele kosten ook berekenen). Dat het bij eventuele invoerrechten ongeveer ~€55 extra gaat kosten kon ik berekenen ja, dat wil ik best betalen maar ik wil niet het risico lopen dat hij in beslag genomen wordt = geld weg.
Valt "in beslag/vernietigd door de douane onder "not cleared by customs"? Lijkt mij wel helaas..
[...]
Ik heb er geleerd dat Lepin ook Xinbao sets maakt. Dat zijn geen kopieën van Lego, maar soms wel weer kopieën van Lego Ideas, dus in hoeverre dit als namaak of inbreuk op rechten beschouwt wordt weet ik niet.
Ik vind de Xinboa sets en sommige Lepin sets toch nog vrij prijzig op AE. En als je dan bedenkt dat het vaak net wat mindere kwaliteit is en je er tweedehands niks voor krijgt (terwijl Lego best waardevast is), kun je misschien beter voor het echte werk kiezen.
Edit: ik zie al dat je je vraag ook in het door mij genoemde topic hebt gesteld. Waarom je vraag dubbel stellen? Daarnaast zeg je hier dat je geen Lego kopie wilt bestellen en daar zeg je van wel!

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 06-11-2017 13:21 ]
De Chinezen doen aan 11.11. Dat kan je bijna niet gemist hebben als je eens op de Chinese sites, met name AE hebt gekeken. En die laatste maakt zelfs reclame op de NL televisie.floriz87 schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:47:
Weet iemand in hoeverre Chinese webshops meedoen aan Black Friday? Nog speciale acties op de dag zelf?
Overigens zijn de meeste prijzen de afgelopen prijs verhoogd om straks op 11.11 weer te dalen tot enkele centen tot dubbeltjes minder dan nu. Jammer.

11-11 is Singles day.Medione1210 schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:02:
[...]
De Chinezen doen aan 11.11. Dat kan je bijna niet gemist hebben als je eens op de Chinese sites, met name AE hebt gekeken. En die laatste maakt zelfs reclame op de NL televisie.
Overigens zijn de meeste prijzen de afgelopen prijs verhoogd om straks op 11.11 weer te dalen tot enkele centen tot dubbeltjes minder dan nu. Jammer.
Black friday is 24-11.
Bij ibuygou wordt tot 9 november elke dag 300 Xiaomi Wiha schroevendraaier sets aangeboden voor €15,69 (€14,82 + €0,87 verzending) met de code wiha24.
[ Voor 44% gewijzigd door Chocoball op 07-11-2017 10:29 ]
Thx voor de tip, heb er eentje besteld(voor 16,05 met paypal).Chocoball schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:56:
Vrijwel alle Chinese shops volgen de Engelse en internationale feestdagen dus ook Black Friday en Cyber Monday. Singles Day (11-11) is dan weer typisch Chinees.
Bij ibuygou wordt tot 9 november elke dag 300 Xiaomi Wiha schroevendraaier sets aangeboden voor €15,69 (€14,82 + €0,87 verzending) met de code wiha24.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic