Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Medione1210 schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:02:
[...]

De Chinezen doen aan 11.11. Dat kan je bijna niet gemist hebben als je eens op de Chinese sites, met name AE hebt gekeken. En die laatste maakt zelfs reclame op de NL televisie.
Overigens zijn de meeste prijzen de afgelopen prijs verhoogd om straks op 11.11 weer te dalen tot enkele centen tot dubbeltjes minder dan nu. Jammer. ;w
Keek naar een product dat vorige week $5,99 was, nu $7,49 is met een 11.11 actie voor $5,84.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
Chocoball schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:56:
Vrijwel alle Chinese shops volgen de Engelse en internationale feestdagen dus ook Black Friday en Cyber Monday. Singles Day (11-11) is dan weer typisch Chinees.

Bij ibuygou wordt tot 9 november elke dag 300 Xiaomi Wiha schroevendraaier sets aangeboden voor €15,69 (€14,82 + €0,87 verzending) met de code wiha24.
Zie ze vaker voorbij komen maar zijn ze nou echt zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Lisadr schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:39:
[...]

Keek naar een product dat vorige week $5,99 was, nu $7,49 is met een 11.11 actie voor $5,84.
Dat valt nog mee, ik heb artikelen gezien die in prijs verdubbeld zijn om vervolgens op 11.11 net onder de oude prijs uit te komen.
Er zullen vast genoeg mensen in trappen, anders zullen ze al die moeite niet doen. Ik ben normaal van van AE en de AE app, maar ze spammen nu zelfs in de app voor 11.11 en dat gaat me wat te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Producten verstuurd met Azerbajian airmail (Gearbest) komen alsnog binnen (een aantal dan). Ervaren jullie dit ook? Heb 1 dus dubbel en ook refunds heb ik nu ontvangen. Vind het zonde/erg voor Gearbest.
Moet ik nu iets regelen met Gearbest? Heb ze als delivered aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 13:08
Al vaak iets besteld bij onze expres vriend uit China, echter nu iets vreemds. Ik krijg een mail dat mijn pakket succesvol bezorgd is:

'Package already signed for , for more information you can track it here.'

Vervolgens op de website krijg ik ook:
Bezorging succesvol

2017-11-03 16:13:00 [GMT+1]
Via de International Track & Trace van PostNL:
03-11-2017 16:13 The item has been delivered successfully
Echter waren wij allebei niet thuis op deze dag. Geen briefje in de bus. Buren weten van niks. Het was niet iets ontzettend kostbaars maar heb er wel 5 weken op moeten wachten.

PostNL gebeld en volgens hun is het pakketje aangemeld, maar nog niet door hun ontvangen? :?

Via AliExpres kan ik geen 'dispute openen', want hij zegt dat het pakketje gewoon door mij ontvangen is. Is er een andere manier waarop ik contact op kan nemen? Leuk en aardig dat ze zeggen dat ik getekend heb, maar laat die handtekening maar zien dan.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:55

13art

Moderator Mobile
virtualJac schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:23:
Al vaak iets besteld bij onze expres vriend uit China, echter nu iets vreemds. Ik krijg een mail dat mijn pakket succesvol bezorgd is:

'Package already signed for , for more information you can track it here.'

Vervolgens op de website krijg ik ook:

[...]

Via de International Track & Trace van PostNL:

[...]

Echter waren wij allebei niet thuis op deze dag. Geen briefje in de bus. Buren weten van niks. Het was niet iets ontzettend kostbaars maar heb er wel 5 weken op moeten wachten.

PostNL gebeld en volgens hun is het pakketje aangemeld, maar nog niet door hun ontvangen? :?

Via AliExpres kan ik geen 'dispute openen', want hij zegt dat het pakketje gewoon door mij ontvangen is. Is er een andere manier waarop ik contact op kan nemen? Leuk en aardig dat ze zeggen dat ik getekend heb, maar laat die handtekening maar zien dan.
Je kan de winkelier gewoon rechtstreeks een bericht sturen toch?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:26
Singles Day (11-11) is dan weer typisch Chinees.
En ik maar denken dat ze ook zo zaten te wachten op carnaval. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:54
Medione1210 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:42:
[...]

Dat valt nog mee, ik heb artikelen gezien die in prijs verdubbeld zijn om vervolgens op 11.11 net onder de oude prijs uit te komen.
Er zullen vast genoeg mensen in trappen, anders zullen ze al die moeite niet doen. Ik ben normaal van van AE en de AE app, maar ze spammen nu zelfs in de app voor 11.11 en dat gaat me wat te ver.
Ik denk vooral dat veel mensen wachten op 11.11 omdat ze bang zijn teveel te betalen. Op 11.11 valt het dan tegen... tja dan kan ik het nu wel bestellen.

En zo, een nieuw record op 1 dag! :+
chaoscontrol schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:53:
[...]

En ik maar denken dat ze ook zo zaten te wachten op carnaval. :+
Nee op Sint Maarten O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 07-11-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Singles Day (11-11) is dan weer typisch Chinees.
Inmiddels ook niet meer, want bol.com heeft het concept ook gejat en maakt nu reclamespotjes op de radio voor singlesday op 11-11 (Alaaf :Y) ) met aanbiedingen op hun site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:29
schumi2004 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:42:
[...]

Ik vroeg het me ook af, en dacht vanochtend fack it er is maar 1 manier om er achter te komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:25
schumi2004 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:42:
[...]

In theorie is het Duitse kwaliteit voor Chinese prijzen. In theorie...

Ik verwacht zelf de komende dagen (morgen misschien al, maar dan ben ik niet thuis :+ ) een setje binnen te krijgen dus dan laat ik meer weten. De echte test zal de hardheid van het metaal zijn en dat kan ik lastig meten. Het leuke aan deze bestelling is trouwens dat het met DHL gaat. Voor mij is dat voor het eerst :)
Suli schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:55:
Producten verstuurd met Azerbajian airmail (Gearbest) komen alsnog binnen (een aantal dan). Ervaren jullie dit ook? Heb 1 dus dubbel en ook refunds heb ik nu ontvangen. Vind het zonde/erg voor Gearbest.
Toevallig heb ik m'n Xiaomi handschoenen vandaag ook ontvangen! Heeft gelukkig maar een paar maanden geduurd. M'n PayPal claim loopt nog dus die ga ik nu gelijk even annuleren. Nu ben ik wel benieuwd of ze echt een nieuw setje hebben opgestuurd of dat dat simpelweg een manier is om klanten af te wimpelen. De handschoenen zelf passen, maar zouden eigenlijk ietsje groter mogen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/02/11/source-img/20170211142950_28583.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door O88088 op 07-11-2017 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
Suli schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:55:
Vandaag kreeg ik na 4 maanden -4 dagen (11 Juli geshipped) mijn Gearbest Mi USB LED binnen.
Kan even duren met Azerbajian maar het komt toch :*)
.
Ik na een ticket al netjes een andere led usb gekregen van Gearbest.
Die was wel snel binnen. Dus een LED USB dubbel voor Sinterklaas.

Doorgegeven aan Gearbest dat ik het vandaag ontvangen heb.

[ Voor 6% gewijzigd door weerstand op 07-11-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 12:47
Is het veilig om een batterij oplader te halen uit China? Mijn vorige was een goedkoop ding uit de lokale aldi maar die is snel kapot gegaan.
Het zou gaan voor aa nimh batterijen op te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chocoball schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:55:
Vandaag een verrassing op de deurmat. Een bestelling van Gearbest met Azjerbaijan tracking code. Tot zover niks bijzonders, maar wat blijkt dit mijn bestelling uit juli die na 60 dagen niet was aangekomen en heeft er dus 100 dagen over gedaan.

Er is dus nog hoop. Benieuwd of ook mijn augustus bestellingen alsnog komen :)
En na 90 dagen zijn vandaag ook mijn augustus bestellingen van Gearbest binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:20
vandaag ook eindelijk een pakketje gekregen van gearbest dat geshipped was door azerbeijan mail op 26 JULI!

Lijkt me toch echt dat die container gevonden is :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:20
unrealbe schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:15:
Is het veilig om een batterij oplader te halen uit China? Mijn vorige was een goedkoop ding uit de lokale aldi maar die is snel kapot gegaan.
Is dit niet iets?

http://www.ikea.com/nl/nl...rijlader+met+4+batterijen

2 jaar garantie en je kan m zo omruilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
unrealbe schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:15:
Zolang je een goed bekend staat merk neemt. Maar goed 100% zekerheid of je een echte krijgt weet je nooit in China. Je zou ook op nkon kunnen kijken. Die heeft goed spul. Er moet ook een link zijn speciaal voor tweakers met een beetje extra korting. Moet je even zoeken want weet hem zelf niet uit m'n hoofd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
l3art schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:42:
[...]
Er moet ook een link zijn speciaal voor tweakers met een beetje extra korting.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:46
Idd, gewoon een lader hier kopen. Niet moeilijk doen met chinees spul. Te veel risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Na in juli bestelling bij Gearbest te hebben gedaan had ik na 3 maanden product nog niet ontvangen. Na contact met klantenservice kreeg ik het geld terug. Nu bijna 4 maanden na bestelling komt tot mijn verbazing het item alsnog binnen :D Ze mogen wel wat aan die enorme levertijden doen. Bestellingen bij Gearbest vanuit EU warehouses zijn wel prima. En bijv Banggood gaat ook altijd een stuk vlotter.

Edit: Hier ook via Azerbaijan 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door FaceDown op 07-11-2017 21:47 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:12
FaceDown schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:45:
Na in juli bestelling bij Gearbest te hebben gedaan had ik na 3 maanden product nog niet ontvangen. Na contact met klantenservice kreeg ik het geld terug. Nu bijna 4 maanden na bestelling komt tot mijn verbazing het item alsnog binnen :D Ze mogen wel wat aan die enorme levertijden doen. Bestellingen bij Gearbest vanuit EU warehouses zijn wel prima. En bijv Banggood gaat ook altijd een stuk vlotter.

Hier ook vandaag binnen na 4 maanden met Azerbaijan xD

Zat er zelfs ook eentje bij van 26 juni :)

[ Voor 3% gewijzigd door krissie100 op 07-11-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
FaceDown schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:45:
Ze mogen wel wat aan die enorme levertijden doen.

Azerbaijan hebben ze daarom ook niet meer als optie

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 13:08
l3art schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:37:
[...]

Je kan de winkelier gewoon rechtstreeks een bericht sturen toch?
Het is schijnbaar verstuurd via AE shipping, waardoor de garantie door AE zelf afgehandeld moet worden. Communicatie is lastig, maar het is me gelukt op een dispute te openen. Jammer, had liever gewoon een nieuw paar opgestuurd gekregen.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-10 15:23
Aanstaande zaterdag is het 11-11 en het is mij opgevallen dat er op de Xiaomi Yi Lite actioncam een korting te krijgen is van 20%. Dit is volgens mij een van de weinige producten die niet in prijs omhooggeschoten is in de dagen vóór 11-11. Misschien ook een tip voor mensen die een goede actioncam zoeken. Ook te bestellen uit Spaans of Duits warenhuis, dus geen importkosten.
http://s.aliexpress.com/3MZNbm6V

Alleen rest mij een vraag. Wegens een lange vlucht ben ik bijna de hele dag in de lucht. Dat wil zeggen: de complete zaterdag (Beijing tijdzone).
Als ik in Nederland land is het hier nog 11-11, geld de sale dan ook nog? Het is dan in China namelijk al 12-11.
Ben benieuwd! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Altijd wel weer humor als je op AE kijkt. Ben de laatste tijd aan het kijken naar winterjassen. Zie ik bijvoorbeeld deze:

Afbeeldingslocatie: https://cbu01.alicdn.com/img/ibank/2017/605/505/4526505506_35264884.jpg

Maar ga je kijken, dan kost die niet $19,49, maar $29,99 voor maat M (dat is voor ons Europeanen zo'n beetje XS). Grotere maten kosten beduidend meer, XXXL is bijvoorbeeld $41,31. En de 11-11 "aanbieding" zou dan $26,99 zijn.

Volgende keer moeten ze maar even de oude prijs uit hun plaatjes wegpoetsen ;)

Trouwens, Aliprice geeft aan dat de hoogte prijs ooit $24,79 is, laagste prijs $15,89, dus voor iedereen een reminder: vergeet vooral niet de prijshistorie te controleren!

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:47
Iemand enige ervaring met de CF006 smartwatch. Heb zelf nog nooit een (sport) smartwatch gehad maar voor 2 tientjes wil ik het wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:32
dodge_911 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:21:
[...]

Misschien de QCY Q29?
Destijds een videootje over gedraaid :
[video]
Product link in de description van de video.
En met coupon code 'f7a2ef' gaat er bij Banggood nog 40% van de prijs af = van ~$54 naar ~$33.
Met deze dollarkoersen kom je dan op ~€28, nog mooi binnen je budget ;) Met PDM erbij kom je er net boven, maar wel zonder (of toch een pak minder) kans op importkosten.

(note @Yorinn : deze coupon code staat op de product page en is dus openbaar voor iedereen)
Vraag over deze BT oortjes:

Als ik het goed begrijp zitten er knopjes op de oortjes zelf?
Kun je daarmee nummer vooruit- of terug spoelen? En kun je het volume daarmee instellen?
Of moet je dat op de telefoon zelf doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Bugs3 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:00:
[...]

Vraag over deze BT oortjes:

Als ik het goed begrijp zitten er knopjes op de oortjes zelf?
Kun je daarmee nummer vooruit- of terug spoelen? En kun je het volume daarmee instellen?
Of moet je dat op de telefoon zelf doen?
Er zit 1 knop op, waarmee je 'm aan- en uitzet met 'n lage druk en play/pause met 'n korte druk.
De rest bedien je via je telefoon. Ik heb er 'n video over, moet je even checken op m'n YT kanaal in m'n sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
dodge_911 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:02:
[...]

Er zit 1 knop op, waarmee je 'm aan- en uitzet met 'n lage druk en play/pause met 'n korte druk.
De rest bedien je via je telefoon. Ik heb er 'n video over, moet je even checken op m'n YT kanaal in m'n sig.
Thnx d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
koenster schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:00:
Aanstaande zaterdag is het 11-11 en het is mij opgevallen dat er op de Xiaomi Yi Lite actioncam een korting te krijgen is van 20%. Dit is volgens mij een van de weinige producten die niet in prijs omhooggeschoten is in de dagen vóór 11-11. Misschien ook een tip voor mensen die een goede actioncam zoeken. Ook te bestellen uit Spaans of Duits warenhuis, dus geen importkosten.
http://s.aliexpress.com/3MZNbm6V

Alleen rest mij een vraag. Wegens een lange vlucht ben ik bijna de hele dag in de lucht. Dat wil zeggen: de complete zaterdag (Beijing tijdzone).
Als ik in Nederland land is het hier nog 11-11, geld de sale dan ook nog? Het is dan in China namelijk al 12-11.
Ben benieuwd! :)
Bestellen vanuit EU warehouse kost 10 dollar extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:38
Medione1210 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:16:
.... EU warehouse kost 10 dollar extra.
Dat is meestal zo tgv 2x bestelkosten. 1x voor EU en 1x naar jou adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonger
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 12:31
Haa, dus daar halen ze die jassen van groupon >:)
https://www.groupon.nl/de...dounehommeslimfitbicolore
yodeluxe schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:01:
Altijd wel weer humor als je op AE kijkt. Ben de laatste tijd aan het kijken naar winterjassen. Zie ik bijvoorbeeld deze:

[afbeelding]

Maar ga je kijken, dan kost die niet $19,49, maar $29,99 voor maat M (dat is voor ons Europeanen zo'n beetje XS). Grotere maten kosten beduidend meer, XXXL is bijvoorbeeld $41,31. En de 11-11 "aanbieding" zou dan $26,99 zijn.

Volgende keer moeten ze maar even de oude prijs uit hun plaatjes wegpoetsen ;)

Trouwens, Aliprice geeft aan dat de hoogte prijs ooit $24,79 is, laagste prijs $15,89, dus voor iedereen een reminder: vergeet vooral niet de prijshistorie te controleren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ze laten het waarschijnlijk rechtstreeks dropshippen want levering duurt 21 dagen.

Zeg dat ze 100% prijsopslag doen, dan nog vind ik het wel meevallen want daarmee moeten ze ook website onderhouden, garantieafhandeling en retouren mee financieren. En hoe lossen ze evt. douanekosten op waarmee de koper mee geconfronteerd kan worden bovendien 22 euro)?

En dan komen de Chinese maten ook bijna nooit overeen met de Europese maten.
SlqmLqck schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:08:
Iemand enige ervaring met de CF006 smartwatch. Heb zelf nog nooit een (sport) smartwatch gehad maar voor 2 tientjes wil ik het wel proberen.
Ik heb geen ervaring met deze specifiek, maar het probleem zit meestal in de slechte software/app en niet zozeer in de hardware.

Ik kan de Xiaomi Miband 2 aanraden. Die is vaak zelfs voor minder dan 15 euro te koop. De Xiaomi app is al goed, maar er zijn ook heel goede third party apps die deze Mi band ondersteunen.

[ Voor 23% gewijzigd door Medione1210 op 08-11-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:47
Medione1210 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:37:

[...]

Ik heb geen ervaring met deze specifiek, maar het probleem zit meestal in de slechte software/app en niet zozeer in de hardware.

Ik kan de Xiaomi Miband 2 aanraden. Die is vaak zelfs voor minder dan 15 euro te koop. De Xiaomi app is al goed, maar er zijn ook heel goede third party apps die deze Mi band ondersteunen.
True. Alleen het design daarvan.....
Buiten dat zijn de stats leuk, maar ik verwacht dat je na een maand daar ook wel weer op uit gekeken bent. Gaat voor mij persoonlijk dat ik de tijd makkelijk kan zien en dat hij waterdicht is ivm bijbaan. En de prijs natuurlijk als student, niet zeer onbelangrijk. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SlqmLqck schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:59:
[...]

True. Alleen het design daarvan.....
Buiten dat zijn de stats leuk, maar ik verwacht dat je na een maand daar ook wel weer op uit gekeken bent. Gaat voor mij persoonlijk dat ik de tijd makkelijk kan zien en dat hij waterdicht is ivm bijbaan. En de prijs natuurlijk als student, niet zeer onbelangrijk. 8)7
Ik heb de band 2. Vind de stats erg handig, heb ook de mi scale 2 en samen houden ze toch aardig wat in de gaten.

De band 2 licht automatisch op als je pols optilt, hij is waterdicht en hufterproof. Ik doe hem nooit af, wat ik ook doe. Accu houdt het een maandje vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:09:
[...]

Ik heb de band 2. Vind de stats erg handig, heb ook de mi scale 2 en samen houden ze toch aardig wat in de gaten.

De band 2 licht automatisch op als je pols optilt, hij is waterdicht en hufterproof. Ik doe hem nooit af, wat ik ook doe. Accu houdt het een maandje vol
100% mee eens. Maar over smaak valt niet te twisten en klaarblijkelijk vindt hij de Miband niet mooi. ik weet zelf ook wel mooiere smart watches/bands maar qua prijs/kwaliteit is de Xiaomi erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medione1210 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:18:
[...]

100% mee eens. Maar over smaak valt niet te twisten en klaarblijkelijk vindt hij de Miband niet mooi. ik weet zelf ook wel mooiere smart watches/bands maar qua prijs/kwaliteit is de Xiaomi erg goed.
Klopt, ik gebruik hem dan ook aan mijn rechterpols en links mijn normale horloge (mooi).

Een schoonheid is het niet, wel superfunctioneel voor de prijs. Gister was 'ie weer on sale voor 12eu bij Gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS: Waarschuwing voor Cafago.com

Had er 2 128GB MicroSD kaartjes besteld, hardware getest, waren in werkelijkheid maar 32GB. Dat maak ik bij gearbest nooit mee, dus cafago is meteen weer afgeschreven.

Aftersales was om te huilen, want niet bestaand. Kreeg gewoon geen reactie.
Tot eenieders verbazing (niet) kreeg ik ineens WEL response toen ik een Paypal claim was gestart.

Probeerde me eerst met 30% refund af te schepen, uiteindelijk 100% refund gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:25:
PS: Waarschuwing voor Cafago.com

Had er 2 128GB MicroSD kaartjes besteld, hardware getest, waren in werkelijkheid maar 32GB. Dat maak ik bij gearbest nooit mee, dus cafago is meteen weer afgeschreven.

Aftersales was om te huilen, want niet bestaand. Kreeg gewoon geen reactie.
Tot eenieders verbazing (niet) kreeg ik ineens WEL response toen ik een Paypal claim was gestart.

Probeerde me eerst met 30% refund af te schepen, uiteindelijk 100% refund gekregen.
Heb je een bekende merk gekocht en verschilde de prijs veel?
Heb nl. bij tomtop (cafago is tomtop denk ik) een paar maanden geleden een microsd card in de aanbieding gekocht (was niet veel goedkoper, maar was benieuwd of het echt was) en die was wel echt (h2testw) . Net zoals de xiaomi powerbank van cafago. Voor de powerbank nam ik wel contact op met cafago en kreeg toen wel reactie via de chat. Niet op mijn email trouwens.
Goed om te weten dat ik cafago toch niet blind moet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suli schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:47:
[...]

Heb je een bekende merk gekocht en verschilde de prijs veel?
Heb nl. bij tomtop (cafago is tomtop denk ik) een paar maanden geleden een microsd card in de aanbieding gekocht (was niet veel goedkoper, maar was benieuwd of het echt was) en die was wel echt (h2testw) . Net zoals de xiaomi powerbank van cafago. Voor de powerbank nam ik wel contact op met cafago en kreeg toen wel reactie via de chat. Niet op mijn email trouwens.
Goed om te weten dat ik cafago toch niet blind moet vertrouwen.
De refund kwam inderdaad ook van Tomtop.

het waren no-brand kaartjes, ik ga er vanuit dat branded kaartjes gewoon prima zijn. Mijn xiaomi mi scale 2 en mi band 2 kwamen ook van daar en dat was verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Zeer tevreden met NKON!

Niet moeilijk doen met China, gewoon bij NKON!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:43

Mitchell

Ondertitel

@SlqmLqck, als je het standaard bandje van de Xiaomi Miband 2 niet mooit vindt dan koop je toch gewoon een andere? Iets als dit bijvoorbeeld. Ik gebruik deze zelf en het ziet er meteen een stuk beter uit.

Afbeeldingslocatie: https://img3.banggood.com/thumb/view/oaupload/banggood/images/EA/95/56dc375f-8792-4f3e-bbee-2a74895c38b9.jpg

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:24:
[...]
Gister was 'ie weer on sale voor 12eu bij Gearbest.
En dat zeg je nu pas |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben de kwaaiste niet.... Nu op gearbest met code BAND2 voor 12 eurie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:19:
[...]

Heb je een direct linkje naar het bandje?
Kom er enkele tegen maar niet waar ik code kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 19:39
schumi2004 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:46:
[...]

Heb je een direct linkje naar het bandje?
Kom er enkele tegen maar niet waar ik code kan gebruiken.
Code is voor de Mi Band 2 zelf, niet voor de bandjes.....
(Enne, bedankt @Verwijderd. Kan ik weer een impulsaankoop gaan verantwoorden :P )

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
TheOmen schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:49:
[...]

Code is voor de Mi Band 2 zelf, niet voor de bandjes.....
(Enne, bedankt @Verwijderd. Kan ik weer een impulsaankoop gaan verantwoorden :P )
Ik dacht dat iedereen al wel een Miband 2 zou hebben. Inmiddels wacht ik met smart tot zijn (on) officiële opvolger Amazfit Midong in prijs zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Medione1210 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:54:
[...]

Ik dacht dat iedereen al wel een Miband 2 zou hebben. Inmiddels wacht ik met smart tot zijn (on) officiële opvolger Amazfit Midong in prijs zakt.
Ik heb nog steeds de originele MiBand1 V1 (met de rgb leds) :) en een 1S voor als die het zou begeven/kwijt zou raken.
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:19:
[...]

Thanks @Verwijderd !!

[ Voor 22% gewijzigd door dodge_911 op 09-11-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
dodge_911 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:03:
[...]

Ik heb nog steeds de originele MiBand1 V1 (met de rgb leds) :) en een 1S voor als die het zou begeven/kwijt zou raken.
Voor Notificaties is de Miband 1 prima. Vooral die gekleurde leds waren fijn. Ik snap nog steeds niet waarom ze daar vanaf zijn gestapt.

Ik gebruik de 2 ook voornamelijk voor notificaties maar het fijne is dat je een klein deel van het bericht kunt zien. En daarom lijkt me de Midong nog fijner want daar kan je een nog groter deel van het bericht/heel het bericht mee zien.
De accuduur van de 1 en 2 was ongeëvenaard. De Amazfit bip is ook al zo'n accuwonder alleen vind ik die heel lelijk. De Midong schijnt een wat mindere accuduur te hebben, maar hoeveel precies heb ik nog niet kunnen vinden in reviews.

[ Voor 15% gewijzigd door Medione1210 op 09-11-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Medione1210 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:14:
[...]

Voor Notificaties is de Miband 1 prima. Vooral die gekleurde leds waren fijn. Ik snap nog steeds niet waarom ze daar vanaf zijn gestapt.

Ik gebruik de 2 ook voornamelijk voor notificaties maar het fijne is dat je een klein deel van het bericht kunt zien. En daarom lijkt me de Midong nog fijner want daar kan je een nog groter deel van het bericht/heel het bericht mee zien.
Met iOS heb je geen hol aan die notificaties :D
Mijn reden verantwoording voor de MiBand2 is het klokje O-)

[ Voor 5% gewijzigd door dodge_911 op 09-11-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 16:28
Medione1210 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:14:
[...]

...

Hoe doe je dat dan? Icoontje als notificatie lukt, maar deel van het bericht op een 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
dodge_911 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:15:
[...]

Met iOS heb je geen hol aan die notificaties :D
Mijn reden verantwoording voor de MiBand2 is het klokje O-)
iOs ben ik gelukkig al jaren vanaf O-)
Haroddin schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:15:
[...]

Hoe doe je dat dan? Icoontje als notificatie lukt, maar deel van het bericht op een 2?
Ik weet niet of dat met de Mifit app kan maar wel met de (pro)Mi fit Notify & fitness app op Android. Je kan dan instellen of je 18,36,etc tekens van het bericht wilt zien per keer dat ie trilt. Nog niet heel ideaal (want de tekst scrolt voorbij), maar het is goed werkbaar voor met name korte Whatsapp en Hangouts berichtjes, of je kan bijvoorbeeld alleen de naam van de afzender laten tonen.

[ Voor 53% gewijzigd door Medione1210 op 09-11-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Lijkt me passender om het gesprek over de MiBand 2 hier te voeren: [Xiaomi Mi Band 2] Ervaring en discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
M'n Xiaomi*Wiha setje heb ik net opgehaald :) In de welbekende 'vuilniszak' en een laag schuim zat een simpel doosje. In het doosje, nog een doosje. Dáár weer in de schroevendraaier met een papiertje erom en een kaartje erbij.

Wat ik nog niet wist was dat de bithouder in de aluminium behuizing klikt met zo'n veer-druk mechanisme wat je ook in greeploze kastjes vind. De bithouder zelf is van plastic wat ik een beetje afbreuk vind doen van het luxueuze uiterlijk van de rest. De bitjes zelf zijn klein maar fijn en worden op hun plek gehouden met magneetjes. Dat is wel een verbetering tov. de traditionele kliksystemen omdat dit niet zo snel zal slijten. De magneetjes zijn ook sterk genoeg zodat de bitjes niet in het rond vliegen.

Het heeft een kleine snelle test doorstaan. Even een schroefje (Torx 6 :+ ) van een zakmes losdraaien ging prima. Ondanks de vrij gladde afwerking is er genoeg grip op te krijgen. Het is natuurlijk ook niet bedoeld om een huis mee te bouwen ;)

Voor de natuurkundigen; volgens de papieren wikkel mag je niet meer dan 2Nm kracht uitoefenen (denk ik, Google Translate weet ook niet alles). Hoe moet ik dat zien? Is dat veel, weinig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3mzEV1EJaVpe2dlk1YIdIebx/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aqkxQEepzA02sccgiBiLuAtZ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jEys1Be8ewLkZpXpPy8d9pE9/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7uQXhI3xWaol37WPflNECwzR/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JvvtINM2iHt5VjAX5d7hfuyF/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door O88088 op 09-11-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
O88088 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:24:
M'n Xiaomi*Wiha setje heb ik net opgehaald :) In de welbekende 'vuilniszak' en een laag schuim zat een simpel doosje. In het doosje, nog een doosje. Dáár weer in de schroevendraaier met een papiertje erom en een kaartje erbij.

Wat ik nog niet wist was dat de bithouder in de aluminium behuizing klikt met zo'n veer-druk mechanisme wat je ook in greeploze kastjes vind. De bithouder zelf is van plastic wat ik een beetje afbreuk vind doen van het luxueuze uiterlijk van de rest. De bitjes zelf zijn klein maar fijn en worden op hun plek gehouden met magneetjes. Dat is wel een verbetering tov. de traditionele kliksystemen omdat dit niet zo snel zal slijten. De magneetjes zijn ook sterk genoeg zodat de bitjes niet in het rond vliegen.

Het heeft een kleine snelle test doorstaan. Even een schroefje (Torx 6 :+ ) van een zakmes losdraaien ging prima. Ondanks de vrij gladde afwerking is er genoeg grip op te krijgen. Het is natuurlijk ook niet bedoeld om een huis mee te bouwen ;)

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Als het goed is krijg ik hem zo ook geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-10 17:14
Heeft er iemand ervaring met Lepin? Komt dat door de douane, en heb je veel risico op naheffingen met de duurdere sets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Brammos85 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:51:
Heeft er iemand ervaring met Lepin? Komt dat door de douane, en heb je veel risico op naheffingen met de duurdere sets?
Kijk hier ff Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:38
............ niet meer dan 2Nm kracht uitoefenen .....Hoe moet ik dat zien? Is dat veel, weinig? .....
2 Nm is het draaimoment wat er maximaal op uitgeoefend mag worden.
1 N is ca. 100 gram, Met 2Nm mag je op 1m afstand 200gr. uitoefenen.
Als het handgreepje ca. 2cm diameter is, betekent dit dat de as van de handgreep 1cm (0,01m) in het hart ervan ligt.
Draaimoment 2Nm (200gr.m) betekent dat op het handgreepje 200/0,01= 20000 gram uitgeoefend mag worden oftewel 20kg. (10kg aan elke zijde) Dat is mi veel toelaatbare torsiekracht voor een dergelijk instrument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 20:32
Bagger, gearbest heeft de miband 2 nog gewoon op zijn site staan, maar zo gauw als je wil betalen (17 euro oid) zegt ie: sorry alle flash sale items zijn er net meer...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56

Voor de natuurkundigen; volgens de papieren wikkel mag je niet meer dan 2Nm kracht uitoefenen (denk ik, Google Translate weet ook niet alles). Hoe moet ik dat zien? Is dat veel, weinig?

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ter illustratie wat nou 2Nm is:

https://incolumis.stackstorage.com/s/3vQYNmLirAPGTpi
op zich is dat niet heel erg veel, maar genoeg voor de meeste bitjes.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Incolumis schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:34:
[...]

Ter illustratie wat nou 2Nm is:

https://incolumis.stackstorage.com/s/3vQYNmLirAPGTpi
op zich is dat niet heel erg veel, maar genoeg voor de meeste bitjes.
Waar kijk ik nu eigenlijk naar?
Dat het hem lukt met 2Nm of dat ie het begeeft?
Ik zie liever wat het doet als je de grens bereikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De reclames van 11/11 vliegen me om de oren. Alle bekende Chinese sites doen er aan mee. Zoals we inmiddels wel weten, zijn er nogal wat prijsverhogingen in de dagen voor dit soort dagen.

Heeft er al iemand het kaf van het koren kunnen scheiden? Ik zie niet veel bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:46
koelkast schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:49:
De reclames van 11/11 vliegen me om de oren. Alle bekende Chinese sites doen er aan mee. Zoals we inmiddels wel weten, zijn er nogal wat prijsverhogingen in de dagen voor dit soort dagen.

Heeft er al iemand het kaf van het koren kunnen scheiden? Ik zie niet veel bijzonders.
Voor sommige sites is een prijshistorie op te vragen. Althans, ik weet dat het bestaat voor AliExpress, genaamd AliPrice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
schumi2004 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:02:
[...]

Waar kijk ik nu eigenlijk naar?
Dat het hem lukt met 2Nm of dat ie het begeeft?
Ik zie liever wat het doet als je de grens bereikt heb.
Voornamelijk wat voor een kracht dat is, het is niet bijster veel.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:28

HaTe

haat niet

Heb alle producten in m'n winkelwagentje even nagekeken met AliPrice of prijsverhogingen, maar slechts 1 van de 9 producten is duurder geworden, sommige zelfs goedkoper. Die ene was rond augustus even duur als morgen, maar daarvoor was hij ook wel duurder. Het gaat om dit product: https://www.aliexpress.co...-Current/32810125781.html
Dus dat ze de prijzen verhogen valt ook wel weer mee.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
HaTe schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:51:
Heb alle producten in m'n winkelwagentje even nagekeken met AliPrice of prijsverhogingen, maar slechts 1 van de 9 producten is duurder geworden, sommige zelfs goedkoper. Die ene was rond augustus even duur als morgen, maar daarvoor was hij ook wel duurder. Het gaat om dit product: https://www.aliexpress.co...-Current/32810125781.html
Zelfde ervaring bij mij. Dat of de prijsverhoging is zo miniem dat het niet echt uitmaakt en het nog steeds een goeie deal is.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Leo1010 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:10:
[...]

Zelfde ervaring bij mij. Dat of de prijsverhoging is zo miniem dat het niet echt uitmaakt en het nog steeds een goeie deal is.
Grappig, mijn ervaring is precies anders. Ik heb o.a. kabels van Orico en Basseus, hondenriemen, Xiaomi vacuüm accesoires en screenprotectors die allemaal behoorlijk duurder zijn geworden om vervolgens morgen iets lager uit te komen dan wat ik er voor betaald heb.

Ik las vanmorgen in trouw dat er morgen meer dan één miljoen artikelen in de aanbieding zijn, dus er zullen ook best wel goede aanbiedingen bij zijn. Van echt goede aanbiedingen zijn er echter maar een paar te leveren, tenminste zo was het de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Leo1010 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:10:
[...]

Dat verschilt dan waarschijnlijk per product....
zelf aan het kijken voor een TC421 als upgrade voor mijn TC420 led controller. Maar als ik AliPrice mag geloven waren die ~26 euro vorige maand. Nu zijn ze allemaal 31 euro... en met korting ~27 euro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Over die prijsverhogingen, een gedeelte komt ook door de prijs van karton / verpakkingsmateriaal.

Hong Kong was de grootste bron van gerecycled karton in Shenzhen maar aangezien China de grenzen dicht gegooid heeft voor afval van buiten China (en dus ook HK, want dan is het weer niet China 8)7 ) is de prijs van verpakkingsmateriaal in Shenzhen aardig gestegen (aldus lokale bronnen in SZ)
zie bijv. https://www.reuters.com/a...es-in-china-idUSKCN1C30GR

Die kosten worden gewoon doorberekend in de prijzen ;)

Een andere verklaring voor de prijs stijgingen is beschikbaarheid. Koeriers gaan overuren draaien = hogere kosten, langere transportduur, en ook hoop producten zijn gewoon niet beschikbaar op dit moment.

Bij het Alibaba kantoor hier om de hoek staan de stretchers en tenten al klaar, personeel gaat niet naar huis verlopig _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FgAEPGMSO3PQtEZmi3KsKmLa/medium.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Kenzi op 10-11-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb redelijk recent wat XiaoMi-spul gekocht. Zou het zin hebben om te vragen of je daar alsnog 11/11-korting op kunt krijgen? ( * pven is zuinige hollander ;) )

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:12
pven schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:32:
Ik heb redelijk recent wat XiaoMi-spul gekocht. Zou het zin hebben om te vragen of je daar alsnog 11/11-korting op kunt krijgen? ( * pven is zuinige hollander ;) )
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
pven schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:32:
Wat heb je gekocht als ik vragen mag?
Ik zit te kijken naar een Xiaomi Mi A1. Via Lightinthebox.com kon ik hem voor €182,- aanschaffen incl. bescherming tegen douanekosten. Helaas bleek hij ineens uitverkocht te zijn en nu is hij ineens weer €231,94.
Dat maakt nogal een verschil. De prijzen stuiteren best wel.
Dit is de eerste keer dat ik iets boven de €50,- bestel uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 01-10 16:32
Die ervaring heb ik niet. Vorig jaar ook meegedaan aan de madness van 11/11 en bijna alles ging in prijs omhoog voor 11/11 om daarna met de zogenaamde mega korting op ongeveer hetzelfde bedrag uit te komen. Tevens was het na 11/11 zo druk dat veel pakjes behoorlijk lang op zich lieten wachten. Ik heb nu gewoon mijn bestellingen gedaan zonder te wachten en laat het deze keer aan mij voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Kenzi schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:28:
Over die prijsverhogingen, een gedeelte komt ook door de prijs van karton / verpakkingsmateriaal.

Hong Kong was de grootste bron van gerecycled karton in Shenzhen maar aangezien China de grenzen dicht gegooid heeft voor afval van buiten China (en dus ook HK, want dan is het weer niet China 8)7 ) is de prijs van verpakkingsmateriaal in Shenzhen aardig gestegen (aldus lokale bronnen in SZ)

Een andere verklaring voor de prijs stijgingen is beschikbaarheid. Koeriers gaan overuren draaien = hogere kosten, langere transportduur, en ook hoop producten zijn gewoon niet beschikbaar op dit moment.

Bij het Alibaba kantoor hier om de hoek staan de stretchers en tenten al klaar, personeel gaat niet naar huis verlopig _/-\o_

[afbeelding]
Leuk om wat inside info te krijgen!

Dat prijzen van verpakkingsmateriaal doorberekend wordt lijkt me logisch, maar dat heeft niks te maken met het verhogen van de prijzen vlak voor 11.11. lijkt me. Dat is gewoon misleiding O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Kenzi schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:28:

[afbeelding]

Dat prijzen van verpakkingsmateriaal doorberekend wordt lijkt me logisch, maar dat heeft niks te maken met het verhogen van de prijzen vlak voor 11.11. lijkt me. Dat is gewoon misleiding O-)

De verpakkingsindustrie zal wel blij zijn met 11.11.

Ik sta er altijd van te kijken hoe ze iets van 50 cent gratis in zo'n grote bubbeltjes envelope kunnen versturen. Alleen zo'n envelope is hier al duurder.

Ik heb net nog even nogmaals de lijst met mijn oude AE bestellingen nagelopen en geen enkel artikel is morgen meer dan 10 cent goedkoper. Een aantal Xiaomi accessoires zijn morgen zelfs duurder. Het zal er vast wel aanliggen wat je koopt. Ik koop alleen maar klein spul dat niet ineens de helft goedkoper zal worden.

Als je iets rap nodig hebt kun je het best vandaag nog bestellen. Het verwerken en verzenden zal vanaf morgen wel een stuk langer gaan duren.

Voor wie wel gaat bestellen, vergeet de cashback niet. Kan oplopen tot 6% op AliExpress.

[ Voor 15% gewijzigd door Medione1210 op 10-11-2017 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Medione1210 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:19:
[...]

Die blokkade is zeer recent, dus redelijk recent dat de prijzen voor karton omhoog zijn gegaan.
En 11-11 = meer verpakkingsmateriaal = nog hogere prijzen voor karton. ;)

Maar denk ook wel dat sommige gewoon de prijs opdrijven, zo denken graantje extra mee te pikken.
Ik bestel altijd melk via JD.com, die prijs ging van RMB 89 naar RMB 129 de week voor 11-11, om nu op RMB 99 te staan. :/

Inmiddels is het internet hier niet vooruit te branden. ;w hoop dat ik mijn kattenvoer er door krijg om 0:00.

[ Voor 14% gewijzigd door Kenzi op 10-11-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Kenzi schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:48:
[...]

Die blokkade is zeer recent, dus redelijk recent dat de prijzen voor karton omhoog zijn gegaan.
En 11-11 = meer verpakkingsmateriaal = nog hogere prijzen voor karton. ;)

Maar denk ook wel dat sommige gewoon de prijs opdrijven, zo denken graantje extra mee te pikken.
Ik bestel altijd melk via JD.com, die prijs ging van RMB 89 naar RMB 129 de week voor 11-11, om nu op RMB 99 te staan. :/

Inmiddels is het internet hier niet vooruit te branden. ;w hoop dat ik mijn kattenvoer er door krijg om 0:00.
6 euro verhoging voor een product van 26 euro? Vanwege karton? Nope. Zal vast invloed hebben, maar dat sommige producten gewoon verhoogd worden in prijs voor 11/11 is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:22:
[...]
6 euro verhoging voor een product van 26 euro? Vanwege karton? Nope. Zal vast invloed hebben, maar dat sommige producten gewoon verhoogd worden in prijs voor 11/11 is duidelijk.
De Chinese/HK kartonprijs gaat er bij mij ook niet in. Dat maakt hooguit een paar cent verschil.
Die kartonprijs conclusie komt dus weer eens uit de bekende dikke duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb ruim een half jaar geleden een overhemd gekocht via Ali, €19,95.
Deze order heb ik nog bewaard voor het geval ik er nog een wilde gaan bestellen, prima kwaliteit,
De prijs is morgen op 11-11 €12,95, nette korting dus...bestellen maar. ;)

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

apollo13 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:12:
Deze order heb ik nog bewaard voor het geval ik er nog een wilde gaan bestellen, prima kwaliteit,
Ik vind het zelf altijd wel aardig wanneer mensen een China Item bespreken dat daar dan wat info over te vinden is. Bijvoorbeeld via een linkje (of anders een foto) maakt al snel een Wereld van verschil :)

Je laat dan iig zien dat er morgen ook nog echte aanbiedingen zijn.......

Edit NAV Hieronder @apollo13 Dank je, kleine moeite, veel gemak......

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2017 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:29:
[...]

Ik vind het zelf altijd wel aardig wanneer mensen een China Item bespreken dat daar dan wat info over te vinden is. Bijvoorbeeld via een linkje (of anders een foto) maakt al snel een Wereld van verschil :)

Je laat dan iig zien dat er morgen ook nog echte aanbiedingen zijn.......
U vraagt, wij draaien. ;) https://nl.aliexpress.com...ess-shirt/1342470138.html
Ik heb normaal maat 42, dat is dus 4XL in China.

[ Voor 4% gewijzigd door apollo13 op 10-11-2017 15:34 ]

apollo13

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:04:
[...]

De Chinese/HK kartonprijs gaat er bij mij ook niet in. Dat maakt hooguit een paar cent verschil.
Die kartonprijs conclusie komt dus weer eens uit de bekende dikke duim.
Voordat je andere mensen komt beledigen, lees eerst het linkje eens wat ik gepost heb.
One corrugated box retailer on the online shopping site Taobao reached by Reuters, said the price of cardboard boxes had nearly doubled since the end of August to 8.8 yuan ($1.33) each.
Door figuren zoals jij is het steeds minder leuk om wat inside informatie te geven.

"dikke duim" my ass. Kom eens naar China en kijk om je heen in plaats van achter je toetsenbord commentaar te geven.

[ Voor 15% gewijzigd door Kenzi op 10-11-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenzi schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:37:
[...]
Voordat je andere mensen komt beledigen, lees eerst het linkje eens wat ik gepost heb.

Door figuren zoals jij is het steeds minder leuk om wat inside informatie te geven.

"dikke duim" my ass. Kom eens naar China en kijk om je heen in plaats van achter je toetsenbord commentaar te geven.
Zucht, en maar op de persoon spelen ipv de inhoud......
De kartonprijs gaat echt niet de prijsverschillen verklaren die we nu zien, punt.
Dat blijkt ook uit jouw oude artikel niet.

Ik heb het over de info die je geeft die systematisch niet klopt en ook niet kan kloppen, o.a. door strijdigheden.
Ik doe geen enkele uitspraak over jouw persoon. Begrijp je het verschil niet reageer dan gewoon niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:51:
[...]

Zucht, en maar op de persoon spelen ipv de inhoud......
De kartonprijs gaat echt niet de prijsverschillen verklaren die we nu zien, punt.
Dat blijkt ook uit jouw oude artikel niet.

Ik heb het over de info die je geeft die systematisch niet klopt en ook niet kan kloppen, o.a. door strijdigheden.
Ik doe geen enkele uitspraak over jouw persoon. Begrijp je het verschil niet reageer dan gewoon niet.
Geef mij eens aan wat er "systematisch niet klopt" of "niet kan kloppen". Want vooralsnog ben je nog nooit een tegenargument gekomen, alleen maar met "dat klopt niet". }:O

De kartonprijs heeft invloed op de verkoopprijs. Dat staat gewoon vast. Of het alle prijsverschillen verklaart, natuurlijk niet. Dat zeg ik toch ook niet.

Ik heb je het in het andere topic ook gezegd, als je een probleem hebt met mij moet je bij mij zijn.
Ga niet overal "die gast lult onzin" lopen posten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zullen we het gezellig houden hier en stoppen met op de man reageren?

En dat was tevens het verkeerde knopje. O-) Topic is weer open.

[ Voor 33% gewijzigd door Yorinn op 10-11-2017 16:11 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
apollo13 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:12:
Toch had je deze al lang voor deze prijs kunnen kopen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iV7nj6Dl.png

Verder wel blij met de "lokale" updates. Altijd leuk om een "insider" blik te hebben. Dus ga vooral door _/-\o_

Maar enkel de kartonprijs is geen reden dat het vlak voor de spontane verhoging (augustus 13 euro, 31 oktober 14 euro, 11 dagen later 23,44).

Dat gaat niemand mij wijs maken :+ hoe hard jullie ook proberen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
[YouTube: https://youtu.be/9OM0MljBIAE]
Normaal gesproken had ik zo'n goedkope uitschuifbare paraplu in een zijvakje van m'n tas zitten, voor het geval het zou gaan regenen (duh, waar anders voor). Alleen is de kwaliteit om te janken, de metalen dingen buigen al bijna als je er naar kijkt en als het een beetje waait kun je hem weggooien.

De Xiaomi paraplu is wat anders. Allereerst een stuk groter waardoor hij niet meer netjes in het vakje van m'n tas past ;(. Maar hij is wel een stuk degelijker en groot genoeg zodat je er met z'n tweeën onder kunt *; . Als extraatje vouwt hij automatisch uit en kun je hem zonder gefrunnik inklappen.

Nu vind ik deze tas wel gaaf:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB10KEMSXXXXXXMaFXXq6xXFXXXs/Original-Xiaomi-90-Points-Multifunctional-Canvas-Leather-Travel-Backpack-School-Bag-for-14-inch-Laptop-Fashion.jpg
Twee voorvakjes, plek voor een laptop en wat vakjes voor klein spul. Alleen heb ik er nu geen 50 euro voor over :+

Voor morgen staat klaar:
- een hele berg kantoorartikelen. Stiften, potloden, een nietmachine, een perforator enzovoort. Moet dat perse uit China? Nee. Maar ik vind het wel leuk :+
- een USB-oplader. M'n vorige deed vorige week *pang*, hopelijk houdt deze het langer vol. Eentje voor mezelf, en eentje voor lygte-info zodat iemand kan testen hoe en wat.
- een Orico wereldstekker. Het eet geen brood, kost niet veel en zal nog wel eens handig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
;)
Waah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:18:
[...]

Toch had je deze al lang voor deze prijs kunnen kopen:
[afbeelding]

Verder wel blij met de "lokale" updates. Altijd leuk om een "insider" blik te hebben. Dus ga vooral door _/-\o_

Maar enkel de kartonprijs is geen reden dat het vlak voor de spontane verhoging (augustus 13 euro, 31 oktober 14 euro, 11 dagen later 23,44).

Dat gaat niemand mij wijs maken :+ hoe hard jullie ook proberen. O-)
Ik denk dat iedereen zijn eigen conclusie maar moet trekken. Ik constateer voor het derde jaar achtereen dat 11.11 een sigaar uit eigen doos is. En ja, er zullen uitzonderingen zijn, maar over het algemeen hoef je dus niet op 11.11 te wachten om iets te kopen. En als anderen morgen gelukkig zijn met een paar cent winst dan is het ook prima.

Verder ben ik ook van mening dat die kartonprijs niets met 11.11 te maken heeft. Hooguit zijn de standaard prijzen daardoor omhoog gegaan, maar ook dat kan ik niet terugzien in de prijshistorie van de artikelen die IK afgelopen maanden heb gekocht. Het meeste dat ik koop komt dan ook in envelope... O-)

Ik zat net nog even te kijken naar de prijs van de kofferweegschaal die ik 2 jaar geleden voor 3,84 heb (en niet meer kan vinden)gekocht. Is vandaag en morgen voor 1,87 te koop. Prijzen gaan dus niet perse alleen maar omhoog.
http://s.aliexpress.com/Rvemmeee

[ Voor 23% gewijzigd door Medione1210 op 10-11-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Medione1210 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:51:
;)
[...]

Ik denk dat iedereen zijn eigen conclusie maar moet trekken. Ik constateer voor het derde jaar achtereen dat 11.11 een sigaar uit eigen doos is. En ja, er zullen uitzonderingen zijn, maar over het algemeen hoef je dus niet op 11.11 te wachten om iets te kopen. En als anderen morgen gelukkig zijn met een paar cent winst dan is het ook prima.
Vrouwlief hier heeft haar boodschappenwagentje al vol, maar vooral spullen die ze eigenlijk niet nodig heeft.
Probeer je er iets van te zeggen, krijg je de bekende "maar nu is er korting!".
En daar moeten ze het van hebben denk ik.

Irritante dit jaar is wel het gedoe met steeds meer coupons die je moet kopen om dan weer de kleine lettertjes niet te hebben gelezen en het niet werkt op het product dat je wilde.

Kan de link niet vinden want pagina laadt niet bij mij maar je schijnt op de Aliexpress site 11.11 live stream te kunnen volgen. Ze hebben een concert in Shanghai met hoop sterren. En live updates etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Kenzi schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:57:
[...]

Vrouwlief hier heeft haar boodschappenwagentje al vol, maar vooral spullen die ze eigenlijk niet nodig heeft.
Probeer je er iets van te zeggen, krijg je de bekende "maar nu is er korting!".
En daar moeten ze het van hebben denk ik.

Irritante dit jaar is wel het gedoe met steeds meer coupons die je moet kopen om dan weer de kleine lettertjes niet te hebben gelezen en het niet werkt op het product dat je wilde.

Kan de link niet vinden want pagina laadt niet bij mij maar je schijnt op de Aliexpress site 11.11 live stream te kunnen volgen. Ze hebben een concert in Shanghai met hoop sterren. En live updates etc
Ik las vanmorgen over dat concert. Je kan dezelfde kleding die de sterren dragen ook meteen in het stadion kopen, stond erbij.

Hier nog een recente inpak video van Gearbest YouTube: # 11.11 How We Pack Your Orders【China Warehouse】 - Gea...
En kijk ook eens hoe Amazon dat doet YouTube: Amazon Warehouse Robots : Mind Blowing Video

Ondertussen wordt ik wel gek van al het gespam van AE voor 11.11. Ze hebben de app verbouwt, sturen push notificaties en emails. En dat terwijl ik alle notificaties behalve orderupdates uit heb staan.

@kenzi Blijf vooral hands on informatie posten. Altijd leuk om te lezen hoe het er ter plekke aan toe gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Medione1210 op 10-11-2017 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung 64GB MicroSD voor 17 euro en 17 cent, scheelt 10 euro met hier:
https://www.gearbest.com/memory-cards/pp_279099.html?wid=21
Review (60MB schrijven en 100MB lezen, dwz: veel sneller dan versie 1):
productreview: Samsung MicroSDXC EVO 64GB review door Verwijderd

Xiaomi M365 Scooter Step Electrisch 300,62 euro (inclusief extra banden set):
https://www.gearbest.com/...els/pp_974669.html?wid=72
Deze staat voor de 11.11 actie op 349 euro maar gaat automatisch naar 300 euro ?)

De eerder genoemde paraplu (19 euro):
https://www.gearbest.com/...ats/pp_675446.html?wid=21

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:59
hindrikv schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:11:
Iemand ervaring met de tracking status op aliexpress?
Deze geeft nu dit aan;

2017.09.17 11:40 (GMT-7): Mislukte vliegtuigmaatschappijoverdracht
2017.09.17 08:14 (GMT-7): Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
2017.09.15 19:24 (GMT-7): Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten
2017.09.15 16:57 (GMT-7): Zending bij het magazijn in het land van herkomst
2017.09.15 16:44 (GMT-7): Zending verzonden
Hoe is dit afgelopen? Heb nu een bestelling met dezelfde status..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
@Kenzi leuk om inside informatie te krijgen. Ik ben altijd geïnteresseerd in prijsontwikkeling. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
koendio schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:14:
[...]

Hoe is dit afgelopen? Heb nu een bestelling met dezelfde status..
Contact met de verkoper gezocht, dezelfde dag mijn geld terug.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Hoe langer ik op Ali rondkijk, hoe meer troep spullen ik wil hebben :+
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1V2rCQXXXXXbaXXXXq6xXFXXXU/STAYGOLD-Kawaii-Gelukkig-Kat-Familie-Keramische-Ornamenten-Enfeites-Para-Casa-Esculturas-Decorativas-Woondecoratie-Accessoires.jpg

Abstracte kattenbeeldjes O+ ik zocht eigenlijk vooral een spaarpot. Ik ben alleen benieuwd of ik het morgen ook daadwerkelijk het geld waard vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 11:50
Ik dacht een leuke ledstrip te kunnen scoren die flink in de korting gaat.. https://www.aliexpress.co...ng-Index/32715729580.html

Kijk ik bij die aliprice site, stond deze in september voor $17 te koop en gaat hij straks in de aanbieding voor $23... oftewel, tnx voor die site. Ik wacht nog wel even :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Die kende ik nog niet. Even vergeleken en de twee dingen in mn mandje zijn nu wel iets goedkoper dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:51
FunFair schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:02:
Ik dacht een leuke ledstrip te kunnen scoren die flink in de korting gaat.. https://www.aliexpress.co...ng-Index/32715729580.html

Kijk ik bij die aliprice site, stond deze in september voor $17 te koop en gaat hij straks in de aanbieding voor $23... oftewel, tnx voor die site. Ik wacht nog wel even :p
Die liggen bij de action toch voor 15 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
grote_oever schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:29:
[...]

Die liggen bij de action toch voor 15 euro?
Op Banggood zijn ze volgens mij zelfs al goedkoper.

Pagina: 1 ... 172 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic