Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

oheng schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 00:31:
Gearbest heeft wat spullen in de aanbieding:

Xiaomi Mi WiFi 300M Amplifier 2 English Version voor € 4,18 met coupon code: NLSI-MIwifi
https://www.gearbest.com/network-cards/pp_607560.html
Let op: selecteer unregistered air mail. Dit is een code van 4 weken geleden die toevallig nog werkt, Gearbest heeft ook een andere, minder interessante aanbieding (chinese version 1 voor 5,81)
Voor dat geld leek me dit wel handig, juist omdat ie desnoods uit een powerbank gevoed kan worden. Dus had ik er eentje besteld.

Heb hem nu binnengekregen maar jesses wat wil die app Google Play: MiHome een klerezooi aan permissies hebben zeg. :X Het lijkt wel of Xiaomi de NSA even naar de kroon wil steken en mijn hele hebben en houwen wil meeluistern. :|

Weet iemand of je ook zonder die app contact met het ding kunt maken en daar in een webinterface e.e.a. kunt instellen? Ik kan wel contact met het eigen netwerkje van het ding maken en dat zit blijkbaar op 10.10.10.100 volgens Google Play: Network Speed maar verder dan dat kom ik niet. Hebben mensen die al wel contact hebben gemaakt via de app nog wat extra nuttige info waarmee ik verder kan komen? Direct via USB contact maken zou ook handig zijn maar of dát kan?

Heeft het ding bijv. een Wikipedia: Link-local address (APIPA)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totally2
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:53
refund duurt niet lang bij ali.
nadat de dispute termijn verstreken is en het goedgekeurd is heb je het zo terug.
heb er net 2 gehad wegens niet ontvangen pakket.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
De Xiaomi Wiha schroevendraaier set bij Banggood voor 18,84 Euro met code xiaomiwiha.

Afbeeldingslocatie: https://img.banggood.com/thumb/view/oaupload/banggood/images/D9/0F/d46ebc03-fd5c-48d6-aaf7-dcb2e2c338d3.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
CaptJackSparrow schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:38:
[...]

Voor dat geld leek me dit wel handig, juist omdat ie desnoods uit een powerbank gevoed kan worden. Dus had ik er eentje besteld.

Heb hem nu binnengekregen maar jesses wat wil die app Google Play: MiHome een klerezooi aan permissies hebben zeg. :X Het lijkt wel of Xiaomi de NSA even naar de kroon wil steken en mijn hele hebben en houwen wil meeluistern. :|

Weet iemand of je ook zonder die app contact met het ding kunt maken en daar in een webinterface e.e.a. kunt instellen? Ik kan wel contact met het eigen netwerkje van het ding maken en dat zit blijkbaar op 10.10.10.100 volgens Google Play: Network Speed maar verder dan dat kom ik niet. Hebben mensen die al wel contact hebben gemaakt via de app nog wat extra nuttige info waarmee ik verder kan komen? Direct via USB contact maken zou ook handig zijn maar of dát kan?

Je kunt permissies ook gewoon intrekken en dan werkt het nog gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:14
Mijn bestelling bij gearbest van 19 augustus is nog steeds niet aangekomen. Heb maar een ticket aangemaakt. Wat is jullie ervaring met de service van GB wat dit soort zaken betreft? Maak ik kans op een resend of geld terug? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
spokje schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:58:
Mijn bestelling bij gearbest van 19 augustus is nog steeds niet aangekomen. Heb maar een ticket aangemaakt. Wat is jullie ervaring met de service van GB wat dit soort zaken betreft? Maak ik kans op een resend of geld terug? :)
Azerbaijan Post?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spokje schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:58:
Als je zending na 60 dagen of langer niet is aangekomen dan ticket aanmaken en zullen ze opnieuw zenden aanbieden met een tracking code (geen Azerbaijan Air Mail in mijn geval). Wil je dat niet kan om terugbetaling vragen en met PayPal is het meestal de volgende dag al teruggestort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Exact, de nieuwe zending zat vandaag in de bus. Trackcode deed overigens niets extra en kwam via normale post.

Ook origineel uit augustus en in het Azerbeidzjaanse black hole verdwenen. Na 60 dagen ticket aangemaakt, wat moeilijk gedoe met driemaal dezelfde gegevens doorgeven en op 17 oktober de resend verzonden. Vandaag binnen dus dat ging vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:17
CaptJackSparrow schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:38:
[...]

Volgens mij kun je de app er weer afgooien zodra je connectie hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Chocoball schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:42:
De Xiaomi Wiha schroevendraaier set bij Banggood voor 18,84 Euro met code xiaomiwiha.

[afbeelding]
Bedankt voor het plaatsen van de aanbieding, gelijk gekocht :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

schumi2004 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:14:
[...]

Je kunt permissies ook gewoon intrekken en dan werkt het nog gewoon prima.
Bij de permissies die je kunt intrekken staan niet alle permissies die in de Play Store opgesomd staan, zoals 'download files without notification' bijv. Maar het scheelt wel, en ongewenste internetcontacten blokkeer ik ook met mijn firewall.

Het appje wil echter niets doen zolang ik geen account heb gemaakt en daarop ingelogd ben en het lijkt maar van alles contact te willen laten maken met hun servers wat volstrekt onnodig is. Ik hoef alleen maar contact te maken met het lokale apparaatje om dat in te stellen en heb geen enkele behoefte om ook maar iets naar Xiaomi toe te sturen of om daar weer een onnodig account te maken. Voor dat configureren hoeft alleen maar contact gemaakt te worden via het eigen draadloze netwerk van het apparaatje en dat kan ik maken vanuit de WiFi settings van mijn toestel, maar daar doet de app dan helemaal niets mee. Het wordt niet eens geprobeerd want dan zou mijn firewall melden dat er contact gemaakt wil worden en dat zou ik dan moeten toelaten. Het is compleet gefocust op mij een account te laten maken. Hoe meer men dat van mij gedaan wil krijgen des te meer raak ik er van overtuigd dat dat niet in mijn belang is maar puur in het hunne en neemt mijn enthousiasme daarvoor evenredig af.

Ook daar lijkt men op de Big Data trein te willen springen. Bah.
Bugs3 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:56:
[...]

Volgens mij kun je de app er weer afgooien zodra je connectie hebt gemaakt.
Vast. Maar dat het weer via een account en contact met hun servers moet bevalt me niet. Wie zegt me ook dat het ding niet informatie over mijn surfgedrag naar die servers van Xiaomi doorspeelt? Op Chinese smartphones staan ook wel apps meegeleverd die met advertentienetwerken contact maken en weet ik wat nog meer doen. Daar word ik allemaal niet vrolijker van. Al dit soort apparaten kunnen dat natuurlijk potentieel en daarom moet men ook zelfs maar de schijn vermijden als men de mensen ervan wil overtuigen dat ze dat niet doen want het is deels een kwestie van vertrouwen in de fabrikant. Met zo'n agressieve manier om mij dat account te willen laten maken creëren ze een foute schijn wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@CaptJackSparrow

Begrijp je volkomen en ben het ook wel met je eens.
Ik heb zelf gewoon een spam accountje gebruikt voor registratie en het ding geconfigureerd.
Permissies na jouw vraag disabled en mss ga ik nog wat blokken op mijn router.
Heb zelf hier een Gateway in gebruiken en god mag weten wat die allemaal wel niet verstuurd.
Zelf vind ik het niet zo boeiend maar als je erover gaat nadenken is Xiaomi wel opdringerig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Nu ook de Xiaomi WOWSTICK met code Xiaomiwow voor de aanbiedingsprijs van € 20,66 bij Banggood te bestellen.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
user-100 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:42:
Nu ook de Xiaomi WOWSTICK met code Xiaomiwow voor de aanbiedingsprijs van € 20,66 bij Banggood te bestellen.

[...]
Ik zag dat de nieuwe 1FS WOWstick bijna 26 Euro was maar dit scheelt nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:14
Chocoball schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:48:
[...]

Als je zending na 60 dagen of langer niet is aangekomen dan ticket aanmaken en zullen ze opnieuw zenden aanbieden met een tracking code (geen Azerbaijan Air Mail in mijn geval). Wil je dat niet kan om terugbetaling vragen en met PayPal is het meestal de volgende dag al teruggestort.
Ah top. Bedankt! Azerbaijan mail indd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-10 09:02

JoeZuCK

_Fonz > all.

[afbeelding]
Wat maakt dat ding zo goed? Als ik de schroevendraaier bekijk is het een soort van pen, waar je niet echt kracht op kan uitoefenen? Wat maakt dit setje zoveel beter als bijv deze : 45 in 1 Precision Screwdriver Repair Tool Kit Portable Se...
€ 14,99
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:42
InF.Inc schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:30:
Wat maakt dat ding zo goed? Als ik de schroevendraaier bekijk is het een soort van pen, waar je niet echt kracht op kan uitoefenen? Wat maakt dit setje zoveel beter als bijv deze : 45 in 1 Precision Screwdriver Repair Tool Kit Portable Se...
€ 14,99
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons
Ik denk de kwaliteit van het setje, met name de hardheid van het gebruikte metaal. Ik heb dat goedkope setje van 15 euro ook, en na drie keer een bepaald bitje gebruikt te hebben, kon ik dat bitje weggooien. 'Pisbakkenstaal' noemden we dat vroeger. ;)

Kracht is niet het probleem, het gaat maar om piepkleine schroefjes in horloges, mobiele telefoons en dergelijke. Iedereen van 8 jaar en ouder is sterk genoeg om die dingen los te draaien, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Heeft er iemand inmiddels al een review gevonden van de Digoo SB-XYA? De voorganger had nogal wat probleempjes en ik zou wel willen weten of de nieuwe versie een beetje goed werkt.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zojuist een pakketje opgehaald bij de Bruna, want er zat blijkbaar een rekening bij. Het bestelbedrag was 21,75, maar wel even 19,98 aftikken.

Iemand ervaring met een bezwaaarschrift indienen? Loont het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
ncornelisse schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:40:
Zojuist een pakketje opgehaald bij de Bruna, want er zat blijkbaar een rekening bij. Het bestelbedrag was 21,75, maar wel even 19,98 aftikken.

Iemand ervaring met een bezwaaarschrift indienen? Loont het?
19,98 btw/invoer of was het grootste deel daarvan administratie kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Leo1010 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:07:
[...]

19,98 btw/invoer of was het grootste deel daarvan administratie kosten?
6,98 invoer en 13,00 afhandelingskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:46
ncornelisse schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:40:
Zojuist een pakketje opgehaald bij de Bruna, want er zat blijkbaar een rekening bij. Het bestelbedrag was 21,75, [...]
Inclusief of exclusief verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
ncornelisse schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:10:
[...]

6,98 invoer en 13,00 afhandelingskosten
Als de waarde ex verzendkosten onder de 22 euro blijft kun je succesvol terugvorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Medione1210 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:35:
[...]

Als de waarde ex verzendkosten onder de 22 euro blijft kun je succesvol terugvorderen.
Ik denk alleen niet dat je die administratiekosten terugkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
[...]

21,75 is inclusief verzendkosten. Die waren iets van 1,30.
Bedankt, zo alles uitprinten en een bezwaarschrift opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
[...]

ncornelisse schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:40:
[...]

21,75 is inclusief verzendkosten. Die waren iets van 1,30.
Bedankt, zo alles uitprinten en een bezwaarschrift opstellen.
Sowieso vreemd dat je heb moeten betalen lijkt me. Ben wel benieuwd op welke gronden dit gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Leo1010 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:52:
Heeft er iemand inmiddels al een review gevonden van de Digoo SB-XYA? De voorganger had nogal wat probleempjes en ik zou wel willen weten of de nieuwe versie een beetje goed werkt.
Ik heb net een gesprekje achter de rug met mijn contact bij Banggood... En het ging onder meer daarover.
Er zijn nog geen reviews omdat het ding nu pas in productie zou zijn gegaan.
Dus hij komt er wel aan, tegen het eind van deze maand.

Wat de voorganger betreft, die heb ik ondertussen bijna 2 maanden aan m'n voordeur hangen ter review.
Wat deze betreft, het werkt, maar heeft wel wat lag : het duurt 20 to 30 seconden op wifi voor je een melding krijgt op je telefoon (iOS). Een gesprek voeren met de persoon aan de deur is mogelijk, zelfs via 3/4G.
Ik ervaar enkele van de klachten, maar lang niet zo erg als sommigen het laten uitschijnen.

Waarom heb ik deze nog niet gereviewed dan? Omdat ik de opvolger ook al snel zag opduiken, en ik dan misschien beter een vergelijkende review kon doen van beide deurbellen, om te kijken of de opvolger de pijnpuntjes van de voorganger verbeterde. Helaas moet ook ik wachten tot het ding daadwerkelijk leverbaar is.
InF.Inc schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:30:
[...]

Wat maakt dat ding zo goed?
Kijk maar eens wat een setje met 4mm bits van Wiha normaal kost :)

[ Voor 19% gewijzigd door dodge_911 op 26-10-2017 12:11 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 17:16
dodge_911 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:07:
[...]

Ik heb net een gesprekje achter de rug met mijn contact bij Banggood... En het ging onder meer daarover.

Wat de voorganger betreft, die heb ik ondertussen bijna 2 maanden aan m'n voordeur hangen ter review.
Wat deze betreft, het werkt, maar heeft wel wat lag : het duurt 20 to 30 seconden op wifi voor je een melding krijgt op je telefoon (iOS). Een gesprek voeren met de persoon aan de deur is mogelijk, zelfs via 3/4G.
Ik ervaar enkele van de klachten, maar lang niet zo erg als sommigen het laten uitschijnen.

Waarom heb ik deze nog niet gereviewed dan? Omdat ik de opvolger ook al snel zag opduiken, en ik dan misschien beter een vergelijkende review kon doen van beide deurbellen, om te kijken of de opvolger de pijnpuntjes van de voorganger verbeterde. Helaas moet ook ik wachten tot het ding daadwerkelijk leverbaar is.

[...]

Hoe goed zit hij vast aan de muur? als ik hem zo zie kan iemand hem zo meenemen als ie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
m3gA schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:19:
[...]

Hoe goed zit hij vast aan de muur? als ik hem zo zie kan iemand hem zo meenemen als ie wil.
Ik heb 'm zelf tegen mijn voordeur geschroefd.
Je schroeft eerst een beugel tegen de deur/muur.
Afbeeldingslocatie: https://img.banggood.com/images/oaupload/banggood/images/CF/FF/709ca167-6c7a-4f88-8f76-a778c7a682fe.jpg
En daar hang je de deurbel dan aan met 2 tabs, en met een klein schroefje onderaan de bel schroef je 'm vast aan de beugel. Is het de meest zekere bevestigingsmethode? Nope, zeker niet, maar je moet toch wel wat moeite doen om de bel eraf te krijgen.
Protip : gebruik je eigen schroeven om 'm in ander materiaal te bevestigingen dan de meegeleverde pluggen en schroeven voor in de muur.

[ Voor 9% gewijzigd door dodge_911 op 26-10-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Ik kijk er naar uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
dodge_911 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:24:
[...]

Ik heb 'm zelf tegen mijn voordeur geschroefd.
Je schroeft eerst een beugel tegen de deur/muur.
[afbeelding]
En daar hang je de deurbel dan aan met 2 tabs, en met een klein schroefje onderaan de bel schroef je 'm vast aan de beugel. Is het de meest zekere bevestigingsmethode? Nope, zeker niet, maar je moet toch wel wat moeite doen om de bel eraf te krijgen.
Protip : gebruik je eigen schroeven om 'm in ander materiaal te bevestigingen dan de meegeleverde pluggen en schroeven voor in de muur.
Ow das leuk speelgoed. Werkt dit bv met Domoticz of staat er los van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
schumi2004 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:40:
[...]

Ow das leuk speelgoed. Werkt dit bv met Domoticz of staat er los van?
Losse app, en in ieder geval met de oude versie zover ik weet geen ondersteuning voor domotica software of zelfs simpel rtsp streampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Leo1010 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:40:
[...]

Ik denk alleen niet dat je die administratiekosten terugkrijgt?
Die krijg je gewoon terug als blijkt dat zij het fout hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

schumi2004 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:40:
@CaptJackSparrow

Begrijp je volkomen en ben het ook wel met je eens.
Ik heb zelf gewoon een spam accountje gebruikt voor registratie en het ding geconfigureerd.
Permissies na jouw vraag disabled en mss ga ik nog wat blokken op mijn router.
Heb zelf hier een Gateway in gebruiken en god mag weten wat die allemaal wel niet verstuurd.
Zelf vind ik het niet zo boeiend maar als je erover gaat nadenken is Xiaomi wel opdringerig.
Ik heb de configuratieprocedure van dat ding even bekeken in wat YT video's en het ziet er verdacht veel naar uit dat alles via de serves van Xiaomi wordt gedaan. Je communiceert niet zelf met de repeater maar met de servers en die communiceren dan op hun beurt met de repeater. Ik wordt ook helemaal niet vrolijk van het feit dat je blijkbaar even je WiFi wachtwoord aan Xiaomi moet overhandigen zodat zij dat in het apparaatje kunnen schrijven. Wat ze er daarna verder nog mee doen mag Joost weten. Het verbaast me dat niemand hier verder over valt en dat iedereen in al die video's maar klakkeloos en kritiekloos alles downloadt en installeert en overal op klikt en alles invult.

Als ik de app opstart en daarna op het netwerkje van de repeater overschakel komt er een rode stip te staan naast het kruisje rechts boven. De app herkent het ding dus maar weigert er direct mee te communiceren. Die functie is gewoon niet ingebouwd en dat zou wel moeten vind ik.

Ik zie me het ding dus niet gaan gebruiken. Het komt niet door mijn criteria heen die ik hanteer voor mijn persoonlijke 'security and privacy policy'. Heel misschien dat ik het ooit bereid ben te gebruiken in een verbinding tussen niet aan mijn netwerk hangende apparaten die alleen een directe verbinding met een mobiel device maken zoals bijv. het cameraatje van een quadcopter dat ook geen password gebruikt.

Als ik ook lees in de voorwaarden dat je je gegevens bij het maken van een account 'waarheidsgetrouw' moet invullen en ze dus vooral al je echte persoonlijke gegevens willen hebben ziet het er veel te sterk naar uit dat datamining hier een van de hoofddoelen is.

Iemand die een goede aparte firewall heeft zou het verkeer dat van die repeater afkomt misschien kunnen analyseren op waar het allemaal contact mee maakt en wat daarmee allemaal aan informatie gecommuniceerd wordt. Zou erg nuttig zijn. Ook voor al dat IOT spul zou daar veel meer aandacht aan besteed mogen worden. Ik lees daar veel te weinig over hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
CaptJackSparrow schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:20:
[...]

Ik heb de configuratieprocedure van dat ding even bekeken in wat YT video's en het ziet er verdacht veel naar uit dat alles via de serves van Xiaomi wordt gedaan. Je communiceert niet zelf met de repeater maar met de servers en die communiceren dan op hun beurt met de repeater. Ik wordt ook helemaal niet vrolijk van het feit dat je blijkbaar even je WiFi wachtwoord aan Xiaomi moet overhandigen zodat zij dat in het apparaatje kunnen schrijven. Wat ze er daarna verder nog mee doen mag Joost weten. Het verbaast me dat niemand hier verder over valt en dat iedereen in al die video's maar klakkeloos en kritiekloos alles downloadt en installeert en overal op klikt en alles invult.
Dat is standaard met Xiaomi spul. Ik heb 2 camera's gehad en ik heb de internet toegang geblokkeerd voor de camera's. Met het idee dat ze dan lokaal zouden werken. Dat werkte dus totaal niet. Enige hoe je dit oploste was met custom firmware. Misschien is die voor jouw repeater ook te krijgen? Iets van OpenWRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:09

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Of eventueel alleen via een gast netwerk op de router. Wel wat omslachtig, dat wel

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

m3gA schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:21:
[...]

Dat is standaard met Xiaomi spul. Ik heb 2 camera's gehad en ik heb de internet toegang geblokkeerd voor de camera's. Met het idee dat ze dan lokaal zouden werken. Dat werkte dus totaal niet. Enige hoe je dit oploste was met custom firmware. Misschien is die voor jouw repeater ook te krijgen? Iets van OpenWRT?
Zou mooi zijn maar een snelle zoekopdracht vindt daar niets over.

Kan iemand me vertellen wat het IP adres van het ding in het netwerk is? Dat moet in je router te vinden zijn neem ik aan. In mijn Fritzbox kan ik ook alle IP adressen van alle draadloos verbonden apparaten zien.

En wat gebeurt er als je dat IP adres in je browser intikt?

[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 26-10-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
CaptJackSparrow schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

Zou mooi zijn maar een snelle zoekopdracht vindt daar niets over.

Kan iemand me vertellen wat het IP adres van het ding in het netwerk is? Dat moet in je router te vinden zijn neem ik aan. In mijn Fritzbox kan ik ook alle IP adressen van alle draadloos verbonden apparaten zien.

En wat gebeurt er als je dat IP adres in je browser intikt?
Je kunt even een ip scanner zoals Fing installeren op je telefoon. Dan moet je hem wel vinden. Maar xiaomi producten gaan meestal alleen via een app.

[ Voor 4% gewijzigd door m3gA op 26-10-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:29

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic is voor ervaringen m.b.t. het online shoppen in China. Wat ik hierboven lees zijn allemaal product ervaringen die horen hier niet thuis en mogen in een apart topic. Nu graag weer ontopic verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:40
Leo1010 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:56:
17%xmFANS bij Banggood

17% korting op Xiaomi Smart Home producten. Daarnaast ook nog eens 6% cashback via bijvoorbeeld Cashbacktotaal.
Wellicht ook hier relevant :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
grun93 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:45:
[...]

Ik denk de kwaliteit van het setje, met name de hardheid van het gebruikte metaal. Ik heb dat goedkope setje van 15 euro ook, en na drie keer een bepaald bitje gebruikt te hebben, kon ik dat bitje weggooien. 'Pisbakkenstaal' noemden we dat vroeger. ;)

Kracht is niet het probleem, het gaat maar om piepkleine schroefjes in horloges, mobiele telefoons en dergelijke. Iedereen van 8 jaar en ouder is sterk genoeg om die dingen los te draaien, lijkt me.
Het zal misschien niet de duurste staal zijn, maar is dat nodig?
Ik heb laatst bij Gearbest voor 2,50 een dergelijk setje gekocht en gebruik jet om horloges open te schroeven, nu totaal al 2 stuks aan batterijtjes vervangen. Vroeger ging ik naar de juwelier en betaalde je een tientje per horloge.

Al zou ik bij ieder horloge een nieuw setje kopen, ben ik alsnog goedkoper uit dan naar de juwelier brengen.

Maar goed, ook na twee keer gebruik ziet het er nog prima uit, het is niet alsof er heel veel kracht op komt te staan, ik schroef er geen kast mee in elkaar!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:34
[...]

Leuk dat je daarnaar linkt ;) Die Wiha set krijgt echt waardeloze reviews omdat het ontzettend slecht spul zou zijn, ondanks de fikse prijs _O-

Dit filmpje is wel geinig, al is het alleen maar om het Chinees:

Of de echte reclame:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qUOeL_urZN0]
Met Google translate of wat kennis van Duits is dit ook wel interessant om te lezen:
https://www.wiha.com/de/p...rtphonehersteller-xiaomi/

[ Voor 4% gewijzigd door O88088 op 26-10-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
dfrenner schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:57:
[...]

Het zal misschien niet de duurste staal zijn, maar is dat nodig?
Ik heb laatst bij Gearbest voor 2,50 een dergelijk setje gekocht en gebruik jet om horloges open te schroeven, nu totaal al 2 stuks aan batterijtjes vervangen. Vroeger ging ik naar de juwelier en betaalde je een tientje per horloge.

Al zou ik bij ieder horloge een nieuw setje kopen, ben ik alsnog goedkoper uit dan naar de juwelier brengen.

Maar goed, ook na twee keer gebruik ziet het er nog prima uit, het is niet alsof er heel veel kracht op komt te staan, ik schroef er geen kast mee in elkaar!
Vooropgesteld, ik ben Xiaomi fan!

Dit setje is natuurlijk veel te duur om een paar schroefjes van een laptop of horloge open te maken. Daar komt amper kracht bij kijken.

Ik doe al een paar jaar met zo'n setje van 3 euro en die ziet er nog prima uit. (Ik schroef er voor mijn werk dagelijks laptops mee open om ssd's te vervangen)

Iedereen moet zelf weten waar hij zijn geld aan uitgeeft natuurlijk. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
O88088 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:01:
[...]

Leuk dat je daarnaar linkt ;) Die Wiha set krijgt echt waardeloze reviews omdat het ontzettend slecht spul zou zijn, ondanks de fikse prijs _O-
Was de eerste link die ik vond :)
Wiha maakt over het algemeen wel goed spul, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Medione1210 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:14:
[...]

Die krijg je gewoon terug als blijkt dat zij het fout hebben gedaan.
Dit is het antwoord van Postnl via Facebook na aanleiding van mijn klacht.

[qoute]Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent hoe je bezwaar kunt maken tegen de importkosten. Je kunt binnen 6 weken na ontvangst van jouw pakket een schriftelijk bezwaar maken tegen de berekende BTW en/of invoerrechten. Het adres staat op de factuur. Stuur daarbij ook het bewijs mee, waaruit de waarde van de zending blijkt. Je krijg dan binnen 2 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging. Wij dienen jouw bezwaar in bij de Belastingdienst Douane. Zodra wij uitsluitsel krijgen, ontvang je hier schriftelijk bericht van. Houdt hierbij rekening met een verwerkingstijd van drie tot vier maanden. Je kunt jammer genoeg geen verzoek om teruggaaf indienen voor de afhandelingskosten. Dit zijn geen belastingen, maar de kosten die door PostNL in rekening worden gebracht voor o.a. het doen van de douane aangifte, administratie, opslag, etc. Het verzoek om teruggaaf kan alleen schriftelijk onder vermelding van naam, adres, woonplaats en jouw IBAN rekeningnummer[/quote]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
ncornelisse schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:06:
[...]

Dit is het antwoord van Postnl via Facebook na aanleiding van mijn klacht.

[qoute]Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent hoe je bezwaar kunt maken tegen de importkosten. Je kunt binnen 6 weken na ontvangst van jouw pakket een schriftelijk bezwaar maken tegen de berekende BTW en/of invoerrechten. Het adres staat op de factuur. Stuur daarbij ook het bewijs mee, waaruit de waarde van de zending blijkt. Je krijg dan binnen 2 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging. Wij dienen jouw bezwaar in bij de Belastingdienst Douane. Zodra wij uitsluitsel krijgen, ontvang je hier schriftelijk bericht van. Houdt hierbij rekening met een verwerkingstijd van drie tot vier maanden. Je kunt jammer genoeg geen verzoek om teruggaaf indienen voor de afhandelingskosten. Dit zijn geen belastingen, maar de kosten die door PostNL in rekening worden gebracht voor o.a. het doen van de douane aangifte, administratie, opslag, etc. Het verzoek om teruggaaf kan alleen schriftelijk onder vermelding van naam, adres, woonplaats en jouw IBAN rekeningnummer[/quote]
Dat is echt de omgekeerde wereld. Zij doen het fout en jij moet ervoor betalen? |:( En dan ook nog eens 3 tot 4 maanden wachten op je geld. Zijn ze vergeten dat ze al lang geen ambtenaar meer zijn?

Mijn ervaring was 2x met DHL en daar kreeg ik het volledige bedrag terug.

Sorry dat ik klaarblijkelijk verkeerde info heb gegeven. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 26-10-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

*knip* Zoals @Perkouw vanmiddag ook al aangaf is deze discussie hier offtopic. Je meldt zelfs waar de discussie wel thuishoort, ga dan ook niet door hier, maar discussieer daar verder.

Ik ben hier CaptJackSparrow in "xiaomi wifi amplifier - telnet wachtwoord" ingestapt in dit bestaande topic: xiaomi wifi amplifier - telnet wachtwoord.

[ Voor 127% gewijzigd door Yorinn op 26-10-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:42
Medione1210 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:27:
[...]

Dat is echt de omgekeerde wereld. Zij doen het fout en jij moet ervoor betalen? |:( En dan ook nog eens 3 tot 4 maanden wachten op je geld. Zijn ze vergeten dat ze al lang geen ambtenaar meer zijn?

Mijn ervaring was 2x met DHL en daar kreeg ik het volledige bedrag terug.

Sorry dat ik klaarblijkelijk verkeerde info heb gegeven. ;(
Ze spreken zichzelf een beetje tegen, PostNL is zelf namelijk gemachtigd om de afhandeling te regelen namens de douane. Dat daar kosten tegenover staan ok, maar als het al bij voorbaat fout is dienen ze dit ook terug te betalen. Misschien nog een handige pagina:

https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/bijkomende-kosten-bij-het-importeren-van-goederen-uit-het-buitenland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

*knip* Heb het aangepast, maar dit mag voortaan per DM naar de betreffende mod toe. Niet in het topic zelf.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 26-10-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
arwindezeeuw schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:42:
[...]

Ze spreken zichzelf een beetje tegen, PostNL is zelf namelijk gemachtigd om de afhandeling te regelen namens de douane. Dat daar kosten tegenover staan ok, maar als het al bij voorbaat fout is dienen ze dit ook terug te betalen. Misschien nog een handige pagina:

https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/bijkomende-kosten-bij-het-importeren-van-goederen-uit-het-buitenland/
De exacte woorden van de belastingdienst is dat de vervoerders gedoogd worden, dat is iets anders dan gemachtigd.

Daarom gebruikt iedere vervoerder ook weer eigen inzichten. DHL doet een bijna 100% controle en hebben er een verdienmodel van gemaakt, PostNL vraagt jou eerst naar de kosten en DPD heeft nog nooit iets in rekening gebracht bij mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Voor wie nog op zoek is naar een cheapo doch goed powerbankje van 10.000mAh, de Xiaomi 10.000mAh Powerbank 2. QC2.0 helaas, maar dat mag volgens mij de pret niet drukken voor een prijs onder de 12€!

Modbreak:Het promoten van je eigen Youtube-kanaal is niet de bedoeling.

[ Voor 17% gewijzigd door Yorinn op 27-10-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:55

13art

Moderator Mobile
dodge_911 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:37:
Voor wie nog op zoek is naar een cheapo doch goed powerbankje van 10.000mAh, de Xiaomi 10.000mAh Powerbank 2. QC2.0 helaas, maar dat mag volgens mij de pret niet drukken voor een prijs onder de 12€!
Nette prijs, heb er zelf een 4 maanden geleden meer voor betaald volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 27-10-2017 22:53 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
l3art schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:26:
[...]

Nette prijs, heb er zelf een 4 maanden geleden meer voor betaald volgens mij.
Paar dagen geleden stond ze nog aan 14€ ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Recente prijshistorie op Aliexpress komt niet onder de $15-$16.

Edit: Iemand nog tips om je punten te spenderen? 9/10 keer kom ik er op uit dat ik beter een coupon can gebruiken dan punten of het is een promo product en je kunt geen punten gebruiken.

[ Voor 60% gewijzigd door Shamalamadindon op 27-10-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:53

pinda powerrr

Slow down...

dodge_911 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:37:
Wanneer gaat Xiaomi nou eens helemaal over op usb-c? Daar zit ik pas op te wachten. Hier thuis zijn we zo goed als over naar usb-c en het werkt echt een stuk prettiger. Nu nog een powerbank, die niet nog traag wordt opgeladen met micro usb.

Overigens, al anderhalve maand niets meer besteld :) Tot nu toe hou ik me goed in :X

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 27-10-2017 22:53 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:40
pinda powerrr schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:19:
[...]

Wanneer gaat Xiaomi nou eens helemaal over op usb-c? Daar zit ik pas op te wachten. Hier thuis zijn we zo goed als over naar usb-c en het werkt echt een stuk prettiger. Nu nog een powerbank, die niet nog traag wordt opgeladen met micro usb.

Overigens, al anderhalve maand niets meer besteld :) Tot nu toe hou ik me goed in :X
Goed bezig! Nog 15 dagen wachten tot singles' day :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Wanneer gaat Xiaomi nou eens helemaal over op usb-c?

Xiaomi heeft toch al usbc powerbanks of ben ik nu gek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
[...]

Er zijn al twee powerbanks met usb-c, die overigens even 'langzaam' laden als de micro-usb uitvoeringen.

*knip* Feedback op moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe, die hoort niet hier.

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 29-10-2017 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:06
dfrenner schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:24:
[...]

De exacte woorden van de belastingdienst is dat de vervoerders gedoogd worden, dat is iets anders dan gemachtigd.

Daarom gebruikt iedere vervoerder ook weer eigen inzichten. DHL doet een bijna 100% controle en hebben er een verdienmodel van gemaakt, PostNL vraagt jou eerst naar de kosten en DPD heeft nog nooit iets in rekening gebracht bij mij.
Deze week ook weer te maken gehad met BTW kosten import uit de USA ipv China maar het principe is gelijk.
Ik heb geen moeite om BTW te moeten betalen maar wèl om de partij in NL te betalen in mijn geval PostNL.
Waarom?
De kosten staan niet in verhouding met het bedrag van de goederen plus BTW.
Goederen kosten 37 euro (afgerond) zonder de verzendkosten van 8 euro. De BTW welke betaald moet worden is 8 euro echter afhandelingskosten 13 euro.
Ik zou veel liever zien dat je bij de bestelling al de BTW vast kunt betalen aan de douane en de spullen dan gewoon thuiskomen.
Zo moeilijk kan dit niet zijn. Controle is dan niet meer nodig want je hebt immers al betaald en de kosten zijn veel lager omdat er geen onnodige administratiekosten meer zijn. De overheid ontvangt dus meer geld aan BTW en eventuele invoerrechten.
Is er nu nog niemand op dit idee gekomen om het zo te gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

alesandro_46 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:22:
[...]

Goed bezig! Nog 15 dagen wachten tot singles' day :)
Single's Day is al lang bezig. Aanbiedingen lopen al een paar dagen. Echter zijn het vrijwel allemaal non-aanbiedingen. En Xiaomi in het bijzonder heeft vrijwel nooit bijzondere aanbiedingen.
Wellicht dat de Chinashops en Aliexpress wat leuks gaan doen maar van de (online) retailers in China hoef je niet veel te verwachten.

Zag net een paar Nike Air Jordan Retro OG voorbij komen voor omgerekend 15 euro bij de officiele Nike Tmall, 11-11 aanbieding, klik je erop, gaat het alleen om maat 47,5. 8)7 , zo kan ik ook aanbiedingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
HoppyF schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 00:03:
[...]

Deze week ook weer te maken gehad met BTW kosten import uit de USA ipv China maar het principe is gelijk.
Ik heb geen moeite om BTW te moeten betalen maar wèl om de partij in NL te betalen in mijn geval PostNL.
Waarom?
De kosten staan niet in verhouding met het bedrag van de goederen plus BTW.
Goederen kosten 37 euro (afgerond) zonder de verzendkosten van 8 euro. De BTW welke betaald moet worden is 8 euro echter afhandelingskosten 13 euro.
Ik zou veel liever zien dat je bij de bestelling al de BTW vast kunt betalen aan de douane en de spullen dan gewoon thuiskomen.
Zo moeilijk kan dit niet zijn. Controle is dan niet meer nodig want je hebt immers al betaald en de kosten zijn veel lager omdat er geen onnodige administratiekosten meer zijn. De overheid ontvangt dus meer geld aan BTW en eventuele invoerrechten.
Is er nu nog niemand op dit idee gekomen om het zo te gaan doen?
Bij diverse Amerikaanse bedrijven kan dat inderdaad al, o.a. bij Amazon. Ik heb even een een item in de winkelwagen gegooid en bij een bedrag van 51,64 EURO wordt er 10,64 import fee deposit bij geteld.
Geen administratiekosten dus!

Maar je hebt zo ook niet de kans dat je de douane zonder controle passeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:06
Medione1210 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:19:
[...]

Bij diverse Amerikaanse bedrijven kan dat inderdaad al, o.a. bij Amazon. Ik heb even een een item in de winkelwagen gegooid en bij een bedrag van 51,64 EURO wordt er 10,64 import fee deposit bij geteld.

Maar je hebt zo ook niet de kans dat je pakkende douane zonder controle passeert.
Dat is een mogelijke oplossing maar dan ligt het initiatief bij de verkoper/webshop.
Ik zou het liefst de keuze bij mijzelf neerleggen waarbij ik dan zelf de verschuldigde BTW op voorhand afdraag aan de douane (=belastingdienst).
Dit als ik vrijwel zeker weet dat ik toch BTW moet gaan betalen, dit voorkomt die achterlijk hoge administratiekosten.
Bij een product wat 300 euro kost is 13 euro administratiekosten redelijk maar bij een product van 30 euro niet.
Dit topic gaat over Chinese producten, daarbij is mijn ervaring tot nu toe goed maar dat komt vooral omdat het om lage bedragen gaat meestal onder de 10 euro. Dan is BTW afdracht sowieso niet van toepassing.
Ik heb nu twee keer wat uit de USA laten komen en twee keer BTW moeten betalen plus administratiekosten omdat het product boven de 22 euro zat. De eerste keer was het 23 euro de tweede keer 37.
Het gaat dus nog steeds om relatief lage bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 22:28
Zojuist besteld bij Wish.com

Mijn eerste bestelling daar en betaald met PayPal. Nu maar even afwachten...

Ook even benieuwd naar welke app ik ervoor moet installeren.

Digoo SB-XYA Waterproof Wireless Full HD 1080P Bluetooth WIFI Video Doorbell.

http://www.wish.com/c/59b799f850fc03115f46c6bb

[ Voor 7% gewijzigd door Carlo Adan op 28-10-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik lees in toenemende mate dat de pakketbezorgers de taken van de douane over schijnen te nemen en daar dan kosten voor in rekening brengen.

Het lijkt erop dat de douane als het ware geprivatiseerd wordt zo en dat de overheid dat wel makkelijk vindt omdat zij minder hoeven te doen en alle kosten ook lekker makkelijk op de bevolking worden afgewenteld terwijl de overheid het volle pond aan heffingen binnenharkt. Dit lijkt allemaal nogal stilzwijgend te gebeuren, of weet iemand een linkje naar een officiële verklaring hierover van overheidswege?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shamalamadindon
https://www.banggood.com/...me-Bedroom-p-1175284.html

Deze zal ook niet veel goedkoper meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:39
Het valt mij op dat er steeds meer "China-spul" beschikbaar komt via Amazon (.de). Zo heb ik deze week Borofone TWS02 bluetooth oordojes besteld via Amazon.de:
https://www.amazon.de/gp/product/B074M6SCLD

Goedkoper dan Banggood:
https://www.banggood.com/...arging-Box-p-1204434.html

En dan loop ik ook geen risico op import gedoe, en de bezorging is iets zekerder qua tijd. (Hoewel het er ook een week over doet, woensdag besteld, vandaag pas verzonden).

In mijn zoektocht daarnaar viel het mij op dat er veel aanbieders zijn van Chinese handel, met verzenden door Amazon. Lijkt er dus op dat die gewoon hun hele voorraad bij Amazon zetten, en er zelf weinig omkijken naar hebben...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11
Ik zit te kijken naar deze Xiaomi/Philips lamp. Toch gek dat je via china een lamp van Philips moet bestellen, maar ben op zoek naar een grote plafondlamp en kan hier in Nederland niks vergelijksbaars van Philips vinden met een doorsnee groter dan 40cm.

https://www.gearbest.com/...hts/pp_633589.html?wid=21

[ Voor 5% gewijzigd door Janpietertje89 op 28-10-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:19:
Ik lees in toenemende mate dat de pakketbezorgers de taken van de douane over schijnen te nemen en daar dan kosten voor in rekening brengen.

Het lijkt erop dat de douane als het ware geprivatiseerd wordt zo en dat de overheid dat wel makkelijk vindt omdat zij minder hoeven te doen en alle kosten ook lekker makkelijk op de bevolking worden afgewenteld terwijl de overheid het volle pond aan heffingen binnenharkt. Dit lijkt allemaal nogal stilzwijgend te gebeuren, of weet iemand een linkje naar een officiële verklaring hierover van overheidswege?
Dat is alweer jaren zo hoor. Of er iets officieels voor is wet ik niet maar ik heb even teruggekeken en in 2001 bestelde ik al iets in Amerika dat via DHL werd vervoerd en waarbij DHL ook de douaneafhandeling deed.

Het voordeel van de ontvanger is dat je pakje sneller op bestemming is dan wanneer de douane alles zou moeten onderzoeken. DHL doet het bijvoorbeeld wel mooi, die stuurt je al bericht van de kosten terwijl het pakje in transit is.

Het nadeel is dat de administratiekosten bij kleine aankopen in verhouding erg duur uitvallen. Maar het is nu eenmaal zo dat het administratieve werk evenveel is voor een goedkoop en duur artikel. Wel zou ik liever bijv. 5 euro plus een percentage van de prijs van het produkt zien (tot een max. bedrag. Dan is de pijnnest minder bij goedkope artikelen.

Als je iets koopt buiten de EU en het bedrag is hoger dan 22 euro reken dan altijd uit wat je kwijt bent als het pakketje langs de douane gaat. Dan weet je altijd waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Janpietertje89 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:53:
Ik zit te kijken naar deze Xiaomi/Philips lamp. Toch gek dat je via china een lamp van Philips moet bestellen, maar ben op zoek naar een grote plafondlamp en kan hier in Nederland niks vergelijksbaars van Philips vinden met een doorsnee groter dan 40cm.
Philips =/= Philips Lighting. En in China wordt de naam Philips ook nog eens gebruikt in licentie. Er worden hier bijv Philips mobieltjes verkocht die gemaakt worden door een lokale fabrikant en de naam Philips mag gebruiken.
De Philips lampen die je bij Xiaomi komen wel bij Philips Lighting vandaan, Xiaomi leverd alleen de distributie en app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11
Kenzi schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Philips =/= Philips Lighting. En in China wordt de naam Philips ook nog eens gebruikt in licentie. Er worden hier bijv Philips mobieltjes verkocht die gemaakt worden door een lokale fabrikant en de naam Philips mag gebruiken.
De Philips lampen die je bij Xiaomi komen wel bij Philips Lighting vandaan, Xiaomi leverd alleen de distributie en app.
Qua kwaliteit en brandveiligheid moet deze lamp prima in orde zijn aangezien hij bij Philips vandaan komt lijkt me? En Philips lighting is toch gewoon onderdeel van Philips? Hue is toch ook gewoon Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 22:28
Leo1010 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:10:
[...]

Stelletje schoften dat het ook zijn... €517EUR €57EUR
:+
En als je even googled heb je een promocode.

Ik heb hem nu voor 50eu incl. shipping en BTW.... BTW? ach we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 16:06
Kenzi schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Philips smartphones?? :o :o. Wist niet dat er onder de naam Philips nog gsm's uitkomen, ik wil hem wel. :)
https://www.kimovil.com/en/philips-smartphones-prices

Jammer dat ik via Bing/Google niet veel info over kan vinden en blijkbaar nergens op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 10:27

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:09

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ter aanvulling op de lampen hierboven : degene zonder geïntegreerde batterij heeft een rand verlichting (vind ik persoonlijk mooier), de andere is in het midden verlicht.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:49
Janpietertje89 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:54:
[...]

Qua kwaliteit en brandveiligheid moet deze lamp prima in orde zijn aangezien hij bij Philips vandaan komt lijkt me? En Philips lighting is toch gewoon onderdeel van Philips? Hue is toch ook gewoon Philips?
Niet meer. Het bedrijf is gesplitst in Royal Philips (Health Tech) en (Philips) Lighting. Waarbij men voorlopig nog een aantal jaar gebruik mag maken van de merknaam Philips. Het product Philips Hue is dus van Lighting en niet meer van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wild Chocolate schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:46:
Het valt mij op dat er steeds meer "China-spul" beschikbaar komt via Amazon (.de).
Alle bekende maar ook minder bekende Chinese webshops zitten al langere tijd op Amazon, Ebay en Aliexpress. Daarnaast proberen ze ook hun aanbiedingen op mydealz.de en nl.pepper te krijgen wat niet altijd lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een offtopic discussie over Youtube kanalen en promotie in het topic verwijderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Was bij Gearbest $6,99 met coupon XYMSQ afgelopen week. Lijkt nu alleen verlopen te zijn..
Prijs kan dus nog wel wat goedkoper schijnbaar ;).

Verder mijn aanvulling(Volgens mij nog gemeld hier)

Samsung Evo SSD's met gratis Assassin's Creed Origin PC, lijkt me een goede deal!
Bijv. Samsung Evo 850 250GB voor +- 95 euro. De game los kost al zon 50 euro. :)

https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/E25VZCXC4997C/
verkeerde topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuxXx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 10:00
walterworld schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:30:
[...]

Philips smartphones?? :o :o. Wist niet dat er onder de naam Philips nog gsm's uitkomen, ik wil hem wel. :)
https://www.kimovil.com/en/philips-smartphones-prices

Jammer dat ik via Bing/Google niet veel info over kan vinden en blijkbaar nergens op voorraad.
Op youtube zijn wel wat unboxing/review filmpjes te zien van de Philips smartphone. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Zelfde met de bekende Xiaomi Mijia pen.

Met code "GBNL025" heb je hem voor 50 cent.

https://www.gearbest.com/...ies/pp_429777.html?wid=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

Nicap

Tsssk....

Leo1010 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:38:
Zelfde met de bekende Xiaomi Mijia pen.

Met code "GBNL025" heb je hem voor 50 cent.

https://www.gearbest.com/...ies/pp_429777.html?wid=21
Code werkt hier niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Nicap schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:51:
[...]

Code werkt hier niet helaas.
Je moet eerst ingelogd zijn met een GB-account, anders werkt het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

Nicap

Tsssk....

ralph075 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:54:
[...]

Je moet eerst ingelogd zijn met een GB-account, anders werkt het inderdaad niet.
Idd. Na het inloggen werkte de code wel.
Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Medione1210 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:19:
[...]

Maar je hebt zo ook niet de kans dat je de douane zonder controle passeert.
Nogmaals, de douane houdt zich niet bezig met pakketjes. Ze doen er helemaal niets mee...

Iedere vervoerder heeft zijn eigen beleid en de belastingdienst gedoogd de verschillende vervoerders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Laatst online: 17:35
Toevallig vandaag bij de Ikea soortgelijke gehaald. Ze waren dacht ik 8 euro ofzo? Zou er een wezenlijk verschil tussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
LOL, zie net een AliExpress reclame op Veronica, sale op 11. 11. Ben nu al diverse coupons aan het sparen via de app (Game Land sectie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Wasabi! schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:57:
LOL, zie net een AliExpress reclame op Veronica, sale op 11. 11. Ben nu al diverse coupons aan het sparen via de app (Game Land sectie)
Deze toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Ja. Ik was verbaasd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Misha schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:41:
[...]

Toevallig vandaag bij de Ikea soortgelijke gehaald. Ze waren dacht ik 8 euro ofzo? Zou er een wezenlijk verschil tussen zitten?
Deze neem ik aan?
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60263729/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:34
ralph075 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:54:
[...]

Hij werkt maar 1 keer, met maar 1 pen ;( Voor 50 cent zijn het fijne pennen. Ik heb er al een stuk of 5 en pas nog 3 extra vullingen gescoord voor ~1,80.

Ik vind het wel jammer dat de zwarte maar heel kort op de markt zijn geweest. De metalen variant vind ik niet zo fijn. Die gebruiken een andere vulling en bij mij krassen ze heel erg en hij schrijft ook niet altijd. Het kan ook komen doordat ik linkshandig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Laatst online: 17:35
Yes, die. Vraag me af of die andere significant veel beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Misha schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:08:
[...]

Yes, die. Vraag me af of die andere significant veel beter is?
Dat zal wel meevallen. Alleen wat betreft vormgeving ziet die xiaomi er wel een stukje netter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:01
Hoe halen jullie eigenlijk de meeste krenten uit de pap bij Aliexpress. Heb tot nu toe atijd wel aardig goede producten mogen ontvangen. Ik zoek meestal op het producten en sorteer vaak op het aantal verkochte producten. Nu zal het waarschijnlijk geen garantie zijn dat het meest verkochte ook het beste is, maar maakt een voorselectie wel erg makkelijk! :)

Producten die ik onlangs besteld heb en positief door verrast ben:
  • Bluedio T2S headphone. Enorm goed geluid en zeer goede reviews. Topklasse zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
  • Nitecore D2 electronische gestuurde batterijlader. Laad echt bijna alles op wat je er in stopt en ook zeer gecontroleerd.
  • LM317 DIY kit. Regelbare voeding voor instellen van spanningen van 1.5 tot ongeveer 18 volt. Ideaal om electronica zonder batterijen even te gebruiken. Was €2,50 :+
  • Orico externe 2,5" USB 3.0 cases. Alles van Orico komt me kwalitiatief erg goed over. En nog goedkoop ook.
En zo wel meer maar zal jullie er verder niet mee vermoeien. Moet zeggen dat het wel gigatische leuke sport is om te proberen goedkoop een kwalitatief product zien te vinden. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:27

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Wild Chocolate schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:46:
Het valt mij op dat er steeds meer "China-spul" beschikbaar komt via Amazon (.de).
Soms heeft dezelfde aanbieder een shop op Aliexpress, ebay én op Amazon en de prijzen in deze shops kunnen behoorlijk verschillend zijn. Een paar tientjes verschil op iets van net boven de 100 euro heb ik wel eens gezien.

Laatst was in het nieuws dat sommige fraudeurs Chinese goederen via Amazonde verkochten, zonder BTW te betalen over EU orders. Dat was natuurlijk niet de bedoeling van Amazon. Even later was in het nieuws dat dit type fraude hierna naar Belgie verhuist is.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Henkie-Jan schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:53:
Hoe halen jullie eigenlijk de meeste krenten uit de pap bij Aliexpress. Heb tot nu toe atijd wel aardig goede producten mogen ontvangen. Ik zoek meestal op het producten en sorteer vaak op het aantal verkochte producten. Nu zal het waarschijnlijk geen garantie zijn dat het meest verkochte ook het beste is, maar maakt een voorselectie wel erg makkelijk! :)
Er is een addon voor Google Chrome genaamd Alitools, deze geeft je recente prijshistorie als je op een productpagina bent en geeft je een seller rating op basis feedback geschiedenis en hoe lang de seller actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Boeit het of een seller al veel verkocht heeft of al lang bestaat? In het begin dacht ik dat ook. Maar met Aliexpress heb je toch al geld terug garantie als het niet aankomt.

Als platinum buyer heb ik eigenlijk nooit meer dat het niet aan komt. Hooguit dat het lang duurt. Of dat ik twee blauwe kabels bestelde en ik kreeg een witte en een blauwe. Foto gemaakt en de seller stuurde direct een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
rud schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:37:
Boeit het of een seller al veel verkocht heeft of al lang bestaat? In het begin dacht ik dat ook. Maar met Aliexpress heb je toch al geld terug garantie als het niet aankomt.

Als platinum buyer heb ik eigenlijk nooit meer dat het niet aan komt. Hooguit dat het lang duurt. Of dat ik twee blauwe kabels bestelde en ik kreeg een witte en een blauwe. Foto gemaakt en de seller stuurde direct een nieuwe.
Tuurlijk. Maar soms is het wel leuk als je niet nog eens 2-4 weken moet wachten op wat je besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

In mijn ervaring heeft snelheid van verzenden en/of aankomen niets te maken met hoe lang de seller bestaat of hoeveel sterren die heeft.

Bij dezelfde seller heb ik twee keer hetzelfde aangeschaft. De ene keer kwam het na 9 dagen, de andere keer na 21 dagen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik zoek speelgoed, power rangers stuf (sentai in china) .

welke webshops zouden een goed aanbod hebben ? de gangbare sites die ik bezoek (wish, miniinthebox, banggood, aliexpres bevatten niet de producten die ik zoek) .

Ik ben meer eigenlijk op zoek naar iets zoals intertoys achitge sites alleen speelgoed dus..

Tja vanalles

Pagina: 1 ... 170 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic