"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 29-01-2017 17:19 ]
youtube.com/@hisrep
Voor €35 heb je die dingen al verkrijgbaar in Nederland. Daar zou ik dan niet veel moeite voor doen vanuit China.NoFearCreations schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:17:
Voor de eerste keer iets gekocht via Ebay, wat later een "gehackte" account bleek te zijn. Was/ben opzoek naar een goedkope maar goede UHF portofoon, en kwa prijs kwaliteit kan je dan niet om de Baofeng UV-5R heen. Uiteindelijk een op ebay gevonden, voor nog geen $19. Omdat de meeste rond de $25 zitten, had ik al het idee dat het niet helemaal klopte, maar met Paypal ben je toch "beschermd".
Kreeg de dag nadat ik hem besteld had wel een bevestiging dat hij verzonden was, maar 2 dagen later ontving ik een mail van Ebay:
[...]
Alleen toen kwam het probleem, kreeg het bij Paypal niet voor elkaar om een claim aan te maken, uren lang kreeg ik alleen maar de melding, "Oops, something went wrong". Uiteindelijk het bedrag maar gestorneerd. Maar daar houden ze niet van bij Paypal, dus prompt een dag later m'n account geblokkeerd.Gelukkig na uitleg was binnen minuten mijn account weer bruikbaar.
Me broer heeft er ook een besteld via Ebay die maar €0.50 duurder was, maar die heeft niks gehoord, dus ben benieuwd of die wel aankomt.
Ben een beetje aan het uitvogelen of ik dit een leuke hobby vind, dus wil er nu nog zo min mogelijk aan uitgeven. Is het niks, ben ik hem op marktplaats ook zo weer kwijt.Incognitum schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:51:
[...]
Voor €35 heb je die dingen al verkrijgbaar in Nederland. Daar zou ik dan niet veel moeite voor doen vanuit China.
---RAWE CEEK!!!---
Ja, heb ik bij hun ook steeds.Supertip schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:12:
Zijn er meer die met Gearbest de ervaring hebben dat ze redelijk snel 2 á 3 dagen een tracking nr geven maar dan pas 4 dagen later verzenden.
Ik krijg via de support hier geen antwoord op.
----------------------------------------------------
Mijn ervaringen de laatste 2 maanden:
- DX.com leverde langzaam, 4 weken.
- Banggood leverde weer wat vlotter dan de maand ervoor, 2 weken.
- Gearbest had ook een levertijd van 2 weken. 1 artikel was beschadig, glazen scherm beschermer. Gearbest een foto gestuurd en binnen 3 dagen geld terug in vorm van winkeltegoed. Dat was mijn keuze, terugstorten naar Paypall kon ook.
Ik heb hem hier staan. Het is echt een mooie lamp, of hij 30 euro + eventuele BTW/inklaringskosten waard is moet je voor jezelf bepalen. De bediening is supersimpel met ook maar 1 knop erop. Op de knop drukken is aan/uit, door te draaien kun je hem dimmen of feller zetten en door de knop ingedrukt te houden en dan te draaien bepaal je de kleurtemperatuur. Op de kwaliteit en afwerking heb ik niks aan te merken, die is gewoon prima. De lichtintensiteit is prima, hij kan erg laag maar op z'n hoogst verlicht ik bijna m'n hele kamer.
30-01-2017 08:54 Receive item at delivery office (Inb)
28-01-2017 11:24 The item has been processed in the country of destination
19-01-2017 09:48 The item is pre-advised
Heb een pakketje 2x receive at delivery office, hoe kan dat?
En betekent ontvangen daar dat die is goedgekeurd en morgen wordt verstuurd?
Of betekent dat dat die nog goedgekeurd moet worden?
Is dit de enige status die je ziet of zit er nog wat tussen 19 en 28 jan.Joostje123 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:56:
.........
Heb een pakketje 2x receive at delivery office, hoe kan dat?..........
Als dat niet het geval is dan wordt eea waarschijnlijk met PostNL verstuurd en is "country of destination" gewoon het PostNL kantoor (delivery office) in China. Het pakketje moet nog het vliegtuig in. Dat dit 2x gebeurd kan betekenen dat het doorgeschoven is naar een andere afdeling.
Hij is gisteren afgeleverd, helaas niet thuis.elinx schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:50:
[...]
Is dit de enige status die je ziet of zit er nog wat tussen 19 en 28 jan.
Als dat niet het geval is dan wordt eea waarschijnlijk met PostNL verstuurd en is "country of destination" gewoon het PostNL kantoor (delivery office) in China. Het pakketje moet nog het vliegtuig in. Dat dit 2x gebeurd kan betekenen dat het doorgeschoven is naar een andere afdeling.
Vanmiddag ophalen!
Bluedio T2+
http://www.gearbest.com/headsets/pp_182198.html
voor ongeveer € 25,-.
Ik meen dezelfde headphone echter te zien bij Bol.com, en daar vragen ze € 80,- .
https://www.bol.com/nl/p/...elefoon/9200000050764779/
Denken jullie dat het om hetzelfde product gaat (in deze specificaties zie ik wat kleine verschillen)? Hoe groot is de kans dat Gearbest een niet-origineel product aanbiedt? Ik ken het merk Bluedio overigens niet.
[ Voor 7% gewijzigd door floriz87 op 02-02-2017 15:20 ]
Misschien interessant om de link van bol.com te posten?floriz87 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:40:
Ik ben op zoek naar een bluetooth headphone en kwam onder andere deze tegen:
Bluedio T2+
voor ongeveer € 25,-.
Ik meen dezelfde headphone echter te zien bij Bol.com, en daar vragen ze € 80,- .
Denken jullie dat het om hetzelfde product gaat (in deze specificaties zie ik wat kleine verschillen)? Hoe groot is de kans dat Gearbest een niet-origineel product aanbiedt? Ik ken het merk Bluedio overigens niet.
Die van Gearbest zijn origineel. Bluedio is een chinees merk, chinese merken in westerse shops kopen is minimum dubbel zoveel betalen voor krak hetzelfde.
Koop dus gewoon bij Gearbest.
Ik heb de Bleudio T2+ gekocht voor 22 euro op Aliexpress een half jaar geleden. Superveel bass, verwisselbare kabel, draadloos, 20 uur batterij zonder draad en dus een zeer goedkoop ding voor zijn specs.
Ja, post even geupdate, was vergeten de link te plakken, had hem alleen gekopieerdrednaz420 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:52:
[...]
Misschien interessant om de link van bol.com te posten?
Die van Gearbest zijn origineel. Bluedio is een chinees merk, chinese merken in westerse shops kopen is minimum dubbel zoveel betalen voor krak hetzelfde.
Koop dus gewoon bij Gearbest.
Ik heb de Bleudio T2+ gekocht voor 22 euro op Aliexpress een half jaar geleden. Superveel bass, verwisselbare kabel, draadloos, 20 uur batterij zonder draad en dus een zeer goedkoop ding voor zijn specs.
Hoe is de headphone overigens bij stiltes in hetgeen je luistert? Hoor je dan zo'n irritante ruistoon (ook wel "hiss" genoemd), zoals bij veel goedkope bluetooth headphones?
[ Voor 11% gewijzigd door floriz87 op 02-02-2017 16:19 ]
Er is zeker een lichte ruis aanwezig met bluetooth, met kabel niet.floriz87 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:24:
[...]
Ja, post even geupdate, was vergeten de link te plakken, had hem alleen gekopieerd.
Hoe is de headphone overigens bij stiltes in hetgeen je luistert? Hoor je dan zo'n irritante ruistoon (ook wel "hiss" genoemd), zoals bij veel goedkope bluetooth headphones?
Ik heb de T2S gekocht op Aliexpress voor € 18,90. Voor dat geld de beste bluetooth die ik tot op heden gehad heb. Op de doos zit een krascode die je checken op de site van Bluedio.floriz87 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:40:
Bluedio T2+
voor ongeveer € 25,-.
Speciaal gekocht voor gebruik met een Ipad. Zit prima op mijn hoofd (persoonlijk natuurlijk) en de bouw is prima
Ik heb zelf zowel de T2 als de T3. De T2 heb ik in China gekocht en doorgegeven aan mijn zoontje. De T3 heb ik voor 30€ op Amazon gekocht en heeft naar mijn smaak een beter geluid en minder ruis. Hij is ook degelijker qua materiaal, maar daardoor ook aanzienlijk zwaarder en dus iets minder comfortabel. De T3 heeft ook een mode waarin je surround sound kunt imiteren bij films en series.floriz87 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:40:
Bluedio T2+
voor ongeveer € 25,-.
De T3 staat op Amazon.it nog steeds voor 32€ te koop.
Mijn pa heeft een paar besteld en het werkt allemaal goed. Ik was ook een beetje bang om zoiets in de muur te stopped maar volgens hem is het bouw kwaliteit prima. Ik heb geen USB meter om precies te lezen wat het output is, maar alles laadt op prima.VdBorght schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:40:
Iemand hier ooit al wandcontactdozen uit china gebruikt? Bv stopcontact met usb?
Ik ben een kamer aan het renoveren en had graag een paar van die dingen aan bed geplaats maar hier kopen is imens duur.
https://nl.aliexpress.com...r-Outlet/32550189040.html
[ Voor 41% gewijzigd door jerkitout op 03-02-2017 17:58 ]
Verwijderd
http://www.banggood.com/O...e-With-Mic-p-1044879.html
bijzonder lange levertijd van 12 weken, maar destijds gekocht voor 4,50 euro incl verzendkosten, dus mag ook niet al teveel klagen. Helemaal geen slecht ding. Prima geluid, en prettige kabels (voor het geld)
YouTube: Wall plate death-dapter tests including fire and 1kV.VdBorght schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:40:
Iemand hier ooit al wandcontactdozen uit china gebruikt? Bv stopcontact met usb?
Ik ben een kamer aan het renoveren en had graag een paar van die dingen aan bed geplaats maar hier kopen is imens duur.
Review van zo'n ding.
*knip* Voor vragen/opmerkingen over een slotje kan je bij de moderator zelf zijn, daar hoef je niet in een ander topic over te beginnen.
Besteld bij ShenZhen HuaXia Electronic Co., Ltd, Ben zeeeeer gespand over hoe een en ander gaat verlopen.
Anderen al ervaring met HuaXia?
Geen idee bijvoorbeeld met wat voor termijn ik rekening moet houden
Hopelijk deze post binnen de regels?
[ Voor 22% gewijzigd door Yorinn op 04-02-2017 18:36 ]
*Hopelijk valt dit niet onder aankoopadvies anders weet ik niet echt wat ik hier wel en niet mag vragen*
iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014
Ik denk dat dit een betere plek is: Ervaringen met LED-verlichting - deel IIIBvapple schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:02:
Iemand ervaring met G4 ledjes op 220V uit China ? Ik zie er van €0,97 maar stel me er toch vragen bij...
*Hopelijk valt dit niet onder aankoopadvies anders weet ik niet echt wat ik hier wel en niet mag vragen*
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Waar wil je ze toepassen? Deze lampjes zijn meestal groenig van kleur en knipperen behoorlijk. Voor in de schuur prima, maar voor in huis niet.Bvapple schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:02:
Iemand ervaring met G4 ledjes op 220V uit China ? Ik zie er van €0,97 maar stel me er toch vragen bij...
Punt is dat het binnenwerk vierkant is en gemaakt voor de Amerikaanse/Engelse inbouwdozen.jerkitout schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:03:
[...]
Mijn pa heeft een paar besteld en het werkt allemaal goed. Ik was ook een beetje bang om zoiets in de muur te stopped maar volgens hem is het bouw kwaliteit prima. Ik heb geen USB meter om precies te lezen wat het output is, maar alles laadt op prima.
https://nl.aliexpress.com...r-Outlet/32550189040.html
Past zeker niet altijd in de ronde inbouwdozen die we hier hebben.
Zelf ook al eens zo'n ding met veel moeite en gepruts passend gemaakt.
Bedankt ! Ik ben daar eens te rade gegaan.LordSinclair schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:26:
[...]
Ik denk dat dit een betere plek is: Ervaringen met LED-verlichting - deel III
Bedoeling is om ze binnenshuis te plaatsen. Bedankt voor je info. Ik zoek het eens uit.FunFair schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:35:
[...]
Waar wil je ze toepassen? Deze lampjes zijn meestal groenig van kleur en knipperen behoorlijk. Voor in de schuur prima, maar voor in huis niet.
iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014
Plak er een adressticker op, ga naar een PostNL locatie en laat het daar met tracking versturen. Vraag om een betaalbonnetje voor declaratie bij PayPal.vinom schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:28:
Wat is de makkelijkste manier om het terug te sturen?
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Nadat ik een order heb geplaatst en betaling met creditcard had verricht, heb ik na een aantal uren de order gecancelled.
De order status is nu veranderd in Finished, maar naar een aantal dagen zie ik dat er nog steeds niet is veranderd. Verkoper heeft vanaf bestelling tot op heden nog niet gereageerd, maar zal wel net Chinese nieuwjaar te maken hebben.
Mogelijkheid om gebruik te maken van dispute heb ik niet.
Iemand tips / suggesties?
Binnenkort zie je, als het goed is, je betaling weer terug op je creditcard (als het eraf is gehaald).MHB1968 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:52:
Iemand ervaring met annuleren van order in Aliexpress?
Nadat ik een order heb geplaatst en betaling met creditcard had verricht, heb ik na een aantal uren de order gecancelled.
De order status is nu veranderd in Finished, maar naar een aantal dagen zie ik dat er nog steeds niet is veranderd. Verkoper heeft vanaf bestelling tot op heden nog niet gereageerd, maar zal wel net Chinese nieuwjaar te maken hebben.
Mogelijkheid om gebruik te maken van dispute heb ik niet.
Iemand tips / suggesties?
Maar ff afwachten dus.Suli schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:07:
[...]
Binnenkort zie je, als het goed is, je betaling weer terug op je creditcard (als het eraf is gehaald).
Verwijderd
Ja dat kan ook enkele weken duren.....Bij mij kreeg ik laatst ook nog 4 cent te weinig terug.
ligt ook aan de inflatie. Ik had een keer 5 cent winst door de koersVerwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:09:
[...]
Ja dat kan ook enkele weken duren.....Bij mij kreeg ik laatst ook nog 4 cent te weinig terug.
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Ordertje aangemaakt en met creditcard betaald...
Had al eens een order geplaatst zelfde telefoon en dit was geen probleem.
Nu is overlaatst mijn creditcard vervallen en heb ik een nieuwe gekregen.
Ik krijg nu de volgende e-mail van support_payment@geekbuying.com:
Onderwerp komt overeen met ordernummer.
Scam?Dear Sir or Madam,
sorry about that ,We were informed by our risk control department checked that
your order risk is over the system score is high. and it is considered to be high risk somehow.
so our risk control department have to ask you to give us the information
to prove you are the card holder's,then we can check and process your order for you,
please take pictures of the 2 following proofs.
1. both full sides of your credit card ( only need the last 4 digits and the signature)
2. your ID information(passport/driver licence etc.)
PS:We need original credentials,please use cellphone to take pictures of the card
and ID information.
Please attach clear pictures,thank you very much.
If you use the Internet virtual card to pay,
Please enclose network screenshots
The transaction needs to be authorized and protected,
and all information you provided
will be treated as strictly confidential.
Thank you so much for your cooperation.
Sincerely,
Sandy
Of is dit echt een procedure die soms voorvalt?
Verder lijkt het me riskant om gewoon creditcard gegevens incl signature te sturen.
NOOIT doen !!!!frye schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:17:
Wou een Xiaomi Redmi 3s pro voor familie bestellen bij Geekbuying.
[...]
Scam?
Verder lijkt het me riskant om gewoon creditcard gegevens incl signature te sturen.
Dan maar ergens anders bestellen.....
Ik ben een keer gebeld door ING fraude desk. Er werd 1 cent van mijn creditcard afgeschreven.
Was een test bedrag terwijl ik nooit iets gekocht heb voor 1 cent. Blijkt een methode te zijn om te checken of een kaart nog "leeft".
[ Voor 14% gewijzigd door driel24 op 09-02-2017 12:33 ]
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Snap de check wel, als je na 1 order de volgende order met een nieuwe creditcard betaalt. Ik snap ook goed dat jij geen foto's van jouw ID en CV wil sturen.frye schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:17:
[...]
Scam?
Oplossing: maak een nieuw account aan, mogelijk dat je er dan gewoon doorheen fietst (hoewel, als ze hun checks goed op orde hebben, dan zal je er opnieuw uitgepikt worden, omdat één creditcard dan aan twee accounts hangt). Het is een poging waard en voelt vast prettiger dan jouw persoonlijke gegevens doorspelen.
Wellicht kun je het inderdaad 'vermijden' door een nieuwe bestelling te plaatsen, desnoods met een ander account.
Really, is dit echt een vraag?frye schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:17:
[...]
Scam?
Paypal, klaar.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Had hun gemaild dat ik geen foto ging doorsturen van creditcard en dat ik wel elders ga bestellen.
Kreeg ik de volgende mail terug:
Opgelost dus..Hi there,
Thank you for your email.
sorry for the inconvenience,
After discussion, we approved your order
your order would be process by our workmate .
hope you can wait for it patiently.
Hoewel er voor dit nog wel wat valt te zeggen:VdBorght schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:40:
Hoewel je ook zou kunnen zeggen dat een USB oplader in de slaapkamer niet per se of Quick Charge o.i.d. hoeft te beschikken omdat je toch de hele nacht hebt om op te laden.Piet91 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:19:
Met dat soort dingen loop je altijd achter de feiten aan.
Veel van die dingen leveren weinig ampère en zaken als Quick Charge o.i.d. heb je al helemaal niet.
Over een jaar of wat heb je weer QC versie zoveel en dan is je dure wandcontactdoos nog op 1.5A om maar een voorbeeld te geven.
En ik sluit aan bij bovenstaand; dergelijk spul niet uit China halen.
(Als je 8 uur slaap/laadt en je smartphone accu heeft een capaciteit van 3000mAh dan hoeft de lader maar 0.375A te leveren exclusief wat verlies natuurlijk)
Echter vereisen sommige apparatuur wel een minimum ampère voor het opladen.
Kwam op het forum ook deze post tegen: ottonet in "WCD met USB aansluiting"
Kortom iets of nauwelijks duurder dan die goedkoopste meuk van aanbiedingssites, Action en China maar wel stukken goedkoper dan van de grote merken van schakelmateriaal en zou ook 2.1A moeten leveren over beide poorten (dus niet 2x 2.1A).
Model 86 past niet bij ander schakelmateriaal en kost nog geen 20 euro; Model 55 past wel bij veel ander schakelmateriaal maar is ook een stuk duurder.
En schijnbaar minder sluipverbruik (als er niets wordt geladen) dan andere USB-wandcontactdozen (bij Model 55 of het ook voor Model 86 geldt weet ik zo niet)
Helaas kan ik eigenlijk nergens echt goede informatie hierover vinden of het goed spul is, behalve in het genoemde topic.
Ze hebben nu een nieuwe image geschreven met hacks en die voor iedereen beschikbaar gesteld op github.
Link image
https://github.com/samtap/fang-hacks
Link blog
https://www.compareimport...omi-xiaofang-cube-camera/
Daarnaast is mijn Zuk Z2 ook onderweg, helaas uit HK. Iemand al eens een pakketje uit China geweigerd omdat je invoerkosten moest betalen?
juist de leukste feature van die camera eruit slopenPMuizen schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 23:34:
blijkt dus dat er een continu verbinding is met een Chinese Cloud app.
cloud opslag is juist top. mijn dahua p2 heeft iets uitgebreidere cloud functie dan de xiaofang maar komt op hetzelfde neer. slaat beelden op bij bewegingsdetectie, zowel lokaal op microSD als op cloud. Zodat ik 1) vanaf mijn mobiel de beelden kan zien, 2) kopie heb in het geval een dief er met de camera / sd-kaart van door gaat.
Meeste mensen (waaronder ik) willen toch af van zo'n ongevraagde Cloud verbinding.Kenzi schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:49:
[...]
juist de leukste feature van die camera eruit slopen
Als je het inderdaad gebruikt voor inbrekers dan kan het wel handig zijn om die motion detectie terug te kunnen zien maar dat kan dus nu ook op andere manieren.
Dit staat ook op de github website:
As long as you don't completely disable the cloud apps (DISABLE_CLOUD=1), you can always revert to original behavior by simply removing the sd-card.
[ Voor 24% gewijzigd door PMuizen op 11-02-2017 16:07 ]
GoT, You have to love it!
Deze blitzwolf heb ik nu thuis liggen, nog niet gebruikt omdat ik aan de andere kant van de wereld ben maar de reviews die ik gezien heb zijn wel goed. Anders de Xiaomi square box, mooi dingetje en goede ervaringen mee tot hij gejat werd. Alleen is die niet waterproof (enigszins schokbestendig wel, heb hem vaak genoeg laten vallen)Kees Klaassen schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:15:
Mijn Earson ER151 doet het niet lekker meer, ben op zoek naar dé bluetooth speaker van het moment.
Daarnaast is mijn Zuk Z2 ook onderweg, helaas uit HK. Iemand al eens een pakketje uit China geweigerd omdat je invoerkosten moest betalen?
Verzonden op 17-11-2016 en nog altijd niets binnen...
Nu had ik een dispuut geopend omdat de buyer protection afloopt.
Maar nu vraagt de verkoper of ik die aub wil sluiten en hij is ervan overtuigd dat het pakketje nog binnen gaat komen...
Dit stuurt hij:
Dear friend,sorry to bother you.
I wonder konw that whether you have recived your parcel. Please kindly cancel the dispute for us if you have recive it. The dispute is really harmful for we two.
And sorry for the delay for the holiday of Spring Festival in China.
The Tracking info shows the parcel left China to your site dear. Please kindly understand that we have no control on the shippment when it got to your country.
Please, please kindly help me cancel the dispute friend. It really hurt me a lot.
We have done our best for you and we really make no money for the item. Dear, i am sure you can get it. Please kindly trust me. I promise i will be with you till you get your order.
Thanks very much dear.
Best regards
Het punt is een beetje dat ik 3 keer een berichtje heb gestuurd naar de verkoper, dat ik het pakketje nog steeds niet binnen heb en geen reactie erop kreeg.
Pas na het openen van een dispuut krijg ik reactie...
Wat zouden jullie doen?
[ Voor 63% gewijzigd door BlakHawk op 13-02-2017 13:19 ]
Ik heb laatst iets soortgelijks gehad met een AE verkoper. Buyer's protection werd niet verlengd, pas de dag nadat deze was afgelopen kwam eenzelfde reactie dat ik nog maar een paar dagen moest wachten want het is echt onderweg. Alleen de Yanwen track & trace gaat niet verder dan China.dfrenner schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:13:
Ik heb een iPhone laadkabel via aliexpres (via de app) besteld op 14-11-2016.
Maar nu vraagt de verkoper of ik die aub wil sluiten en hij is ervan overtuigd dat het pakketje nog binnen gaat komen...
AE klantenservice heeft de verkoper alsnog gevraagd bij de verzendfirma na te gaan waar de zending blijft en een dispuut geopend. Het dispuut heb ik gewonnen, geld gekregen en 2 dagen later kreeg ik alsnog de bestelling binnen. Heb de verkoper benaderd en alsnog via PayPal betaald.
Logisch, nooit je dispuut sluiten. Als je dat doet, negeert hij je vervolgens toch weer, zulke grappen heb ik vaak genoeg met Chinese seller. Gewoon je geld terugeisen want je hebt niets binnen.dfrenner schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:13:
(...)
Wat zouden jullie doen?
Dan moet ik toch ook de "geboden oplossing" afwijzen?The Inquisitor schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:15:
[...]
Logisch, nooit je dispuut sluiten. Als je dat doet, negeert hij je vervolgens toch weer, zulke grappen heb ik vaak genoeg met Chinese seller. Gewoon je geld terugeisen want je hebt niets binnen.
Yup, gewoon doorzeuren over refund, dan krijg je wel je zin.dfrenner schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:20:
[...]
Dan moet ik toch ook de "geboden oplossing" afwijzen?
Dus inderdaad, afwijzen > nieuw voorstel > refund weer op 100% zetten
[ Voor 13% gewijzigd door The Inquisitor op 13-02-2017 16:43 ]
Ik heb vandaag een pakje binnen dat midden december verstuurd was... Daar had ik een extension van de buyer protection op gevraagd (en gekregen).dfrenner schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:13:
Dit stuurt hij:
Dear friend,sorry to bother you.
I wonder konw that whether you have recived your parcel. Please kindly cancel the dispute for us if you have recive it. The dispute is really harmful for we two.
And sorry for the delay for the holiday of Spring Festival in China.
The Tracking info shows the parcel left China to your site dear. Please kindly understand that we have no control on the shippment when it got to your country.
Please, please kindly help me cancel the dispute friend. It really hurt me a lot.
We have done our best for you and we really make no money for the item. Dear, i am sure you can get it. Please kindly trust me. I promise i will be with you till you get your order.
Thanks very much dear.
Best regards
Het punt is een beetje dat ik 3 keer een berichtje heb gestuurd naar de verkoper, dat ik het pakketje nog steeds niet binnen heb en geen reactie erop kreeg.
Pas na het openen van een dispuut krijg ik reactie...
Wat zouden jullie doen?
Het is de extensed protection die verlopen is... 21 november verzonden....azerty schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:20:
[...]
Ik heb vandaag een pakje binnen dat midden december verstuurd was... Daar had ik een extension van de buyer protection op gevraagd (en gekregen).
Deze heb ik ook, gebruik 'm al een jaar dagelijks onder de douche, heerlijk apparaat. Vooral handig dat je ook volume harder en zachter, nummers kunt skippen en terug zetten en pauze allemaal vanaf de box zelf (in de douche dus wel handig).Sibrand schreef op zondag 12 februari 2017 @ 04:00:
[...]
Deze blitzwolf heb ik nu thuis liggen, nog niet gebruikt omdat ik aan de andere kant van de wereld ben maar de reviews die ik gezien heb zijn wel goed. Anders de Xiaomi square box, mooi dingetje en goede ervaringen mee tot hij gejat werd. Alleen is die niet waterproof (enigszins schokbestendig wel, heb hem vaak genoeg laten vallen)
Ik kan in dit topic en het gehele forum niet echt veel vinden over wat wel en geen goede watches zijn.
Ik zat te denken aan de lemfo lem5 oid
https://www.google.nl/sea...EQBQgWKAA&biw=360&bih=560
Maar ik weet nog hoe Android 5.1 zich verhoudt tegenover wear of tizen oid
[ Voor 9% gewijzigd door kaasaanfiets op 14-02-2017 16:01 ]
Inderdaad, nooit sluiten. Het geopende geschil wordt gesloten en de orderstatus gaat naar afgehandeld en de betaling wordt verwerkt.dfrenner schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:13:
Je kunt niet opnieuw een geschil openen dus dan ben je geheel afhankelijk of de verkoper op jouw achtergelaten bericht reageert. Die kans is erg klein want waarom zou hij of zij ook: het geld is al binnen.
Je kunt wel tot 15 dagen daarna een (lage) beoordeling achterlaten. Een lage beoordeling vinden ze in het algemeen niet erg fijn maar lost ook niets op.
Dit is mij zelf ook eens overkomen een geschil sluiten omdat de verkoper toezegde coulant te zijn en bereid was om het artikel opnieuw te versturen. Je raad vast wel wat er toen niet gebeurde. Gelukkig ging het om een verwaarloosbaar bedrag.
Een geschil dus nooit sluiten. Of je geld terug of het artikel opnieuw opsturen. Alle andere oplossingen gaan buiten AliExpress om en dan heb je geen poot om op te staan.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Heb een Xiaomi Mi band 2, is genoeg over te vinden maar waarschijnlijk zoek jij een uitgebreidere versiekaasaanfiets schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:59:
Vreemd worden hier weinig smartwatches uit China gekocht ?
Ik kan in dit topic en het gehele forum niet echt veel vinden over wat wel en geen goede watches zijn.
Het gaat hier ook maar om 2 euro 59, maar het gaat mij meer om de communicatie. Ik stuur tot 3 keer toe een berichtje en geen antwoord en op het moment dat ik een geschil open, direct antwoord...ariekanari schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:03:
[...]
Inderdaad, nooit sluiten. Het geopende geschil wordt gesloten en de orderstatus gaat naar afgehandeld en de betaling wordt verwerkt.
Je kunt niet opnieuw een geschil openen dus dan ben je geheel afhankelijk of de verkoper op jouw achtergelaten bericht reageert. Die kans is erg klein want waarom zou hij of zij ook: het geld is al binnen.
Je kunt wel tot 15 dagen daarna een (lage) beoordeling achterlaten. Een lage beoordeling vinden ze in het algemeen niet erg fijn maar lost ook niets op.
Dit is mij zelf ook eens overkomen een geschil sluiten omdat de verkoper toezegde coulant te zijn en bereid was om het artikel opnieuw te versturen. Je raad vast wel wat er toen niet gebeurde. Gelukkig ging het om een verwaarloosbaar bedrag.
Een geschil dus nooit sluiten. Of je geld terug of het artikel opnieuw opsturen. Alle andere oplossingen gaan buiten AliExpress om en dan heb je geen poot om op te staan.
Misschien deze van Amazfit (Xiaomi) Xiaomi Huami Amazfit sports smart watchkaasaanfiets schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:59:
Afhankelijk van prijs ook nog beslissen of ik voor de T3 of T3+ ga...

Overigens ook nog ergens 10 meter HDMI-kabel bestellen.
Ik heb er naar gekeken, redenen waarom ik ze niet heb gekocht:kaasaanfiets schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:59:
Android 4.X of andere android versies maar niet android wear dus altijd met de fabrikants eigen skin en geen ondersteuning voor google fit of s-health etc.
Software is altijd beroerd uit China spul dus ik verwacht het zelfde hiermee (nog afgezien van de vertaalde software).
Altijd 3g versies dus geen smart watches maar eigenlijk gewoon kleine smartphones die het beste werken met sim kaart wat ik niet in me horloge wil.
Eigenlijk onnodig lomp door al die onnodige toevoegingen.
Bijna altijd een mediatek cpu, welke niet bepaald energie efficiënt zijn plus nog is een host aan radio's die je niet gebruikt (gsm/3g b.v.) batterij leven zal niet erg goed zijn.
De reviews die ik gezien heb vertellen eigenlijk al wat ik er van vreesde, bar weinig ondersteuning.
De lemfo heeft wel mooie amoled schermen met hoge res maar ik vrees dat ze binnen no time als paper weight zullen dienen. Voor iets meer heb je een asus zenphone minder features maar betere software.
Ik heb trouwens de miband2 miband 1s en samsung gearfit2.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Volgens mij is dat gewoon te koop bij de ActionPiet91 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:40:
Na aanleiding van een aantal posts hier denk dat ik zo de diverse Amazon sites en Chinese webshops eens bij langs ga voor deze koptelefoon.
[afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
Ja en kost dan ook geen drol-tom-562 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:24:
[...]
Volgens mij is dat gewoon te koop bij de Action
Action heeft max 7.5 meter. Kijk op Amazon.de, goede kabels erg nette prijzen.The Inquisitor schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:16:
[...]
Ja en kost dan ook geen drolAction heeft wel meer kabels liggen die in China nauwelijks goedkoper zijn, en het wachten niet waard zijn.
Ik wist het niet meer zeker of ze ook wel die lengte hadden.-tom-562 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:24:
True. We hebben daar o.a. ooit een bouwlamp met bewegingsmelder voor minder geld dan je ze uit China kunt halen. Hangt nu al lang bij de containers/schuur.The Inquisitor schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:16:
Ja en kost dan ook geen drolAction heeft wel meer kabels liggen die in China nauwelijks goedkoper zijn, en het wachten niet waard zijn.
Daarom,, wist niet meer of ze die lengte hadden. Overigens bij Aliexpress voor $7 een besteld.carcept2009 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:11:
Action heeft max 7.5 meter. Kijk op Amazon.de, goede kabels erg nette prijzen.
Kan ik ook weer eens wat uit China verwachten.
(Bestel niet/nauwelijks meer uit China)
Voor lengtes langer dan 5m zou ik toch een iets betere kwaliteit kiezen dan die van de action. Er was ooit een test van die dingen, waarbij onder de 5m er niet echt verschil was tussen goedkoop en duur maar daarboven wel (en dan bedoel ik iets van anderhalf tot 2x de action prijs, niet die gold plated 200 euro kabels, die zijn nog steeds bullshit).-tom-562 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:24:
[...]
HDMI is digitaal, dus volgens mij heb je of geen signaal, of wel signaal, maar niet 'half' of zwak, zoals analoge kabelsmark-k schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:22:
[...]
Voor lengtes langer dan 5m zou ik toch een iets betere kwaliteit kiezen dan die van de action. Er was ooit een test van die dingen, waarbij onder de 5m er niet echt verschil was tussen goedkoop en duur maar daarboven wel (en dan bedoel ik iets van anderhalf tot 2x de action prijs, niet die gold plated 200 euro kabels, die zijn nog steeds bullshit).
Ik heb zo'n lange van de Action, en die werkt perfect
[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 15-02-2017 13:19 ]
Vaak bu'j te bang!
Heb ook op het punt gestaan deze te kopen. Bij Gearbest is de T3+ erg goedkoop (http://www.gearbest.com/bluetooth-headphones/pp_343045.html). Ik heb besloten deze toch niet te kopen, aangezien ik een brildrager ben en deze headphone een erg hoge clamping force heeft. Zie gedetailleerde review hier: http://www.rtings.com/headphones/reviews/bluedio/t3-plus .Piet91 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:40:
Na aanleiding van een aantal posts hier denk dat ik zo de diverse Amazon sites en Chinese webshops eens bij langs ga voor deze koptelefoon.
[afbeelding]
Ga nu toch maar voor earbuds, de Soundpeats Q12 om precies te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door floriz87 op 15-02-2017 13:44 ]
Dat lees ik soms ook inderdaad. Ik ga ook nog even wat meer reviews lezen maar tot nu toe zijn die eigenlijk vrij positief.floriz87 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:43:
Heb ook op het punt gestaan deze te kopen. Bij Gearbest is de T3+ erg goedkoop (http://www.gearbest.com/bluetooth-headphones/pp_343045.html). Ik heb besloten deze toch niet te kopen, aangezien ik een brildrager ben en deze headphone een erg hoge clamping force heeft. Zie gedetailleerde review hier: http://www.rtings.com/headphones/reviews/bluedio/t3-plus .
Ga nu toch maar voor earbuds, de Soundpeats Q12 om precies te zijn.
Ik heb overigens ook geen enorm hoge eisen maar heb nu een bedrade Teufel koptelefoon en draadloos lijkt me ook wel eens leuk om te proberen.
En bedankt voor de tip; dat is inderdaad niet duur voor het plus model.
EDIT: de T3 Plus besteld bij Gearbest. Ik ben benieuwd.
[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 15-02-2017 19:53 ]
Tot nu toe betere ervaring met Action HDMI dan andere, wat duurdere lange HDMI kabels.mark-k schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:22:
[...]
Voor lengtes langer dan 5m zou ik toch een iets betere kwaliteit kiezen dan die van de action. Er was ooit een test van die dingen, waarbij onder de 5m er niet echt verschil was tussen goedkoop en duur maar daarboven wel (en dan bedoel ik iets van anderhalf tot 2x de action prijs, niet die gold plated 200 euro kabels, die zijn nog steeds bullshit).
Als het werkt top, zo niet gewoon terugbrengen.
Bedankt voor je reactie. De meeste draaien op Android 5.1 maar inderdaad dat is wat wazig wat nou de mogelijkheden zijn ten opzichte van Android wear.D0gtag schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:58:
[...]
Ik heb er naar gekeken, redenen waarom ik ze niet heb gekocht:
Android 4.X of andere android versies maar niet android wear dus altijd met de fabrikants eigen skin en geen ondersteuning voor google fit of s-health etc.
Software is altijd beroerd uit China spul dus ik verwacht het zelfde hiermee (nog afgezien van de vertaalde software).
Altijd 3g versies dus geen smart watches maar eigenlijk gewoon kleine smartphones die het beste werken met sim kaart wat ik niet in me horloge wil.
Eigenlijk onnodig lomp door al die onnodige toevoegingen.
Bijna altijd een mediatek cpu, welke niet bepaald energie efficiënt zijn plus nog is een host aan radio's die je niet gebruikt (gsm/3g b.v.) batterij leven zal niet erg goed zijn.
De reviews die ik gezien heb vertellen eigenlijk al wat ik er van vreesde, bar weinig ondersteuning.
De lemfo heeft wel mooie amoled schermen met hoge res maar ik vrees dat ze binnen no time als paper weight zullen dienen. Voor iets meer heb je een asus zenphone minder features maar betere software.
Ik heb trouwens de miband2 miband 1s en samsung gearfit2.
Ik kan alleen vergelijkingen vinden van wear vs tizen maar daar heb ik niks aan.
Batterij is zolang je geen simkaart gebruikt ongeveer 1.5 dag gok ik.
De connectie loopt altijd via Bluetooth dus je kan wel notificaties e.d. van je mobiel ontvangen helaas kan je vaak niet reageren.
3g/data kan je natuurlijk gewoon uitzetten dus dat is het punt niet.
Die lemfo dingen kan je gewoon in het Engels instellen. Waarom denk je dat Google fit niet zal werken ?
Ik heb zelf een miband 1s maar aangezien daar geen scherm op zit vind ik hem niet zo interessant. Misschien maar verder kijken naar een gear s2
In de TS staat een lijstje met USB kabels is er ook al iemand die goedkope USB C kabels heeft onderzocht?
[ Voor 114% gewijzigd door Yorinn op 15-02-2017 16:22 ]
De lemfo kan zonder simkaart alleen berichten laten zien, je moet alsnog je telefoon pakken, aansluiten op je toestel zal de accu duur niet goed doen.kaasaanfiets schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:55:
[...]
Bedankt voor je reactie. De meeste draaien op Android 5.1 maar inderdaad dat is wat wazig wat nou de mogelijkheden zijn ten opzichte van Android wear.
Ik kan alleen vergelijkingen vinden van wear vs tizen maar daar heb ik niks aan.
Batterij is zolang je geen simkaart gebruikt ongeveer 1.5 dag gok ik.
De connectie loopt altijd via Bluetooth dus je kan wel notificaties e.d. van je mobiel ontvangen helaas kan je vaak niet reageren.
3g/data kan je natuurlijk gewoon uitzetten dus dat is het punt niet.
Die lemfo dingen kan je gewoon in het Engels instellen. Waarom denk je dat Google fit niet zal werken ?
Ik heb zelf een miband 1s maar aangezien daar geen scherm op zit vind ik hem niet zo interessant. Misschien maar verder kijken naar een gear s2
In de TS staat een lijstje met USB kabels is er ook al iemand die goedkope USB C kabels heeft onderzocht?
Google fit op een lemfo.
Werkt zeer onhandig, gps slecht, lijkt me geen plezier om dit te moeten gebruiken met deze UI elke keer als je gaat rennen.
Android 4/5.x is ontworpen voor grote schermen niet voor kleine ronde schermen dus alle apps denken ook dat ze op een telefoon draaien ipv een smartwatch.
Ik raad je aan om een gear fit te halen of een gear s2 inderdaad (gear fit is nu erg goedkoop aangezien iedereen hem nu krijgt bij zijn s7 (edge) ik heb hem gekocht voor 100€).
De lemfo is verder wel mooi, maar je moet enorme polsen hebben om hem te dragen en ik heb niet bepaald dunne polsjes maar bij mij zou het ook niet staan want hij is niet alleen oversized ook nog is erg dik.
Xiaomi mi band 2 met scherm is ook aardig alleen geen gps of oled scherm
Succes my 2 cents
Ben benieuwd naar je ervaringen, stuur me een DM tzt of plaats een reviewPiet91 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:45:
[...]
EDIT: de T3 Plus besteld bij Gearbest. Ik ben benieuwd.
Kun je laten weten hoe lang hij erover heeft gedaan als je em in huis hebt?
[ Voor 16% gewijzigd door floriz87 op 16-02-2017 12:06 ]
Wist niet of dat mag, en wil niet de mods extra aan het werk zetten
Je kan natuurlijk altijd een productreview schrijven via https://tweakers.net/productreview/manager/zoeken/, mits het product erin staat, anders kan je hem altijd toevoegen in de Pricewatch. Dit topic is bedoeld voor wat meer algemenere ervaringen.floriz87 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:07:
[...]
Wist niet of dat mag, en wil niet de mods extra aan het werk zetten.
Tweakers Discord
floriz87 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:05:
Ben benieuwd naar je ervaringen, stuur me een DM tzt of plaats een review.
Kun je laten weten hoe lang hij erover heeft gedaan als je em in huis hebt?
Ik zal er te zijner tijd wel even wat over zeggen.
Verwacht overigens niet te veel want reviews schrijven is niet echt mijn ding.
Zal alvast beginnen door het product aan te melden voor de Pricewatch.
Ik heb via Gearbest een versterker voor €45 (inclusief verzendkosten) besteld en deze wordt verzonden via DHL. Vandaag heb ik van DHL het verzoek gekregen om de invoerrechten te betalen. Vervolgens beweerd DHL dat ik én het bedrag van de versterker én btw moet betalen. Klopt dit? Ik persoonlijk was namelijk in de veronderstelling dat ik alleen btw moest betalen.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Deze vraag is volgens mij al 1000 keer gesteld..hiwiblikje schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:45:
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar goed.
Ik heb via Gearbest een versterker voor €45 (inclusief verzendkosten) besteld en deze wordt verzonden via DHL. Vandaag heb ik van DHL het verzoek gekregen om de invoerrechten te betalen. Vervolgens beweerd DHL dat ik én het bedrag van de versterker én btw moet betalen. Klopt dit? Ik persoonlijk was namelijk in de veronderstelling dat ik alleen btw moest betalen.
Alleen de BTW. Tenzij je de versterker nog niet betaald had natuurlijk...hiwiblikje schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:45:
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar goed.
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
De versterker was al betaald. Daarom vroeg ik het mij ook af.Speedfightserv schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:54:
[...]
Alleen de BTW. Tenzij je de versterker nog niet betaald had natuurlijk...
Dat wordt dus even met DHL praten.
Bedankt voor de hulp.
Op 10 februari 2 setjes met reserve mouse glides 'Mouseskates' besteld (als vervanging voor de versleten voetjes onder m'n Sensei muis), vandaag al in huis.
Past perfect.
BTW: dit was ook weer zo'n artikel dat je haast wel in Verweggistan MOET bestellen. Alhier gewoon niet te vinden...
De OnePlus 3T gebruikt 'speciale' manier van laden waarbij je zowel een speciale kabel als oplader nodig hebt.
Origineel zijn die kabeltjes 15 piek en alleen te verkrijgen via de officiële OnePlus store. Kostprijs zal vast lager liggen, maar $ 4,50 is wel heel laag. Vind het daarnaast raar dat deze kabels nog niet te vinden zijn bij BG bijvoorbeeld.
Vooralsnog ben ik redelijk veilig voor een OPPO VOOC gegaan (die van het zelfde protocol gebruikt maakt) via Gearbest: http://www.gearbest.com/s...ers/pp_263177.html?wid=21
Edit: Ik ben een oen... Is helemaal geen USB-C kabel....
[ Voor 3% gewijzigd door pelt op 17-02-2017 16:40 ]
Mijn ervaring met Original of Genuine spul op AliEpress is dat er eigenlijk altijd een Not voor hoort.pelt schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:05:
Kan een van jullie inschatten hoe 'genuine' de OnePlus usb-c kabels zijn die (vooralsnog?) alleen op Ali te vinden zijn?
De OnePlus 3T gebruikt 'speciale' manier van laden waarbij je zowel een speciale kabel als oplader nodig hebt.
Origineel zijn die kabeltjes 15 piek en alleen te verkrijgen via de officiële OnePlus store. Kostprijs zal vast lager liggen, maar $ 4,50 is wel heel laag. Vind het daarnaast raar dat deze kabels nog niet te vinden zijn bij BG bijvoorbeeld.
Vooralsnog ben ik redelijk veilig voor een OPPO VOOC gegaan (die van het zelfde protocol gebruikt maakt) via Gearbest: http://www.gearbest.com/s...ers/pp_263177.html?wid=21
Normaal kom ik er wel uit bij Chinese bestellingen, maar dit keer vraag ik toch jullie hulp.
Bij Tinydeals.com een product besteld en hierbij heb ik nu de volgende verzendgegevens:
Hij staat nu dus al een tijdje op Registered for Collection, maar ik weet niet goed wat ze hier mee bedoelen. Moet hij dan nog binnen Nederland verzonden worden of kan ik eens langs gaan bij het postkantoor?2017-02-09 17:02
NLAMSA, Registered for collection
2017-02-09 16:59
2017-02-09 10:16
2017-02-09 10:03
NLAMSA, Arrival at delivery office
2017-02-09 10:00
NLAMSA, Arrival at delivery office
2017-02-08 22:16
NL, Handover to domestic sorting
2017-02-08 22:16
NL, Postal customs clearance is complete
Vul de code eens in op internationalparceltracking.com icm je postcode. Daar vind je waarschijnlijk de informatie die je zoekt.Knielen schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:42:
Hallo allen,
Normaal kom ik er wel uit bij Chinese bestellingen, maar dit keer vraag ik toch jullie hulp.
Bij Tinydeals.com een product besteld en hierbij heb ik nu de volgende verzendgegevens:
[...]
Hij staat nu dus al een tijdje op Registered for Collection, maar ik weet niet goed wat ze hier mee bedoelen. Moet hij dan nog binnen Nederland verzonden worden of kan ik eens langs gaan bij het postkantoor?
Dank je! Staat inderdaad dat hij bij dichtstbijzijnde locatie is afgeleverd, maar eens langs dan. Echt zo balen dat je niet eens meer een kaartje in de bus krijgt dat hij klaar ligt.RobertowNL schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:38:
[...]
Vul de code eens in op internationalparceltracking.com icm je postcode. Daar vind je waarschijnlijk de informatie die je zoekt.
Niet te lang wachten... na 14 dagen gaat je pakje alweer retour naar [onbekende bestemming] ...Knielen schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:28:
[...]
Dank je! Staat inderdaad dat hij bij dichtstbijzijnde locatie is afgeleverd, maar eens langs dan...
Had ik laatst ook. Pakketje kwam maar niet. Uiteindelijk dispute aangemaakt bij Aliexpress, bleek dat het al bezorgd zou zijn. Contact opgenomen met PostNL en inderdaad was het weken geleden al op het dichtstbijzijnde postkantoor afgeleverd. PostNL heeft mij daar ook niet over bericht, maar bleef toch volhouden dat het wel zo was (de brief had dan wel tussen de folders gelegen die ik zou hebben weggegooidKnielen schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:28:
[...]
Dank je! Staat inderdaad dat hij bij dichtstbijzijnde locatie is afgeleverd, maar eens langs dan. Echt zo balen dat je niet eens meer een kaartje in de bus krijgt dat hij klaar ligt.
Vervelend wel dat PostNL Chinese trackingsnummers zo kan linken in het systeem, maar de klant zijn Chinese trackingnummer niet kan gebruiken zodra het pakketje China heeft verlaten. Of even een berichtje met een nieuwe Nederlandse T&T code krijgt.
Er zijn toch wel enkele websites waar je status wordt bijgehouden?SteveWoz schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:54:
[...]
Had ik laatst ook. Pakketje kwam maar niet. Uiteindelijk dispute aangemaakt bij Aliexpress, bleek dat het al bezorgd zou zijn. Contact opgenomen met PostNL en inderdaad was het weken geleden al op het dichtstbijzijnde postkantoor afgeleverd. PostNL heeft mij daar ook niet over bericht, maar bleef toch volhouden dat het wel zo was (de brief had dan wel tussen de folders gelegen die ik zou hebben weggegooid). Telefoniste gaf later toch wel aan dat als ze inderdaad een bericht hadden gestuurd ik het pakketje natuurlijk wel had afgehaald
Maar goed, pakketje was allang weer retour naar China en PostNL kon niks meer voor me betekenen. Een klacht indienen had ook geen zin, zei de mevrouw aan de telefoon. Dezelfde dag toch via de website gedaan en je raad het al: nooit meer wat van gehoord.
Vervelend wel dat PostNL Chinese trackingsnummers zo kan linken in het systeem, maar de klant zijn Chinese trackingnummer niet kan gebruiken zodra het pakketje China heeft verlaten. Of even een berichtje met een nieuwe Nederlandse T&T code krijgt.
Meestal gebruik ik:http://www.17track.net/nl
voordat een Postnl t&t werkt heb je t pakket al bijna in huis
Tweakers Discord
One sticker to rule them all.SteveWoz schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:54:
[...]
Had ik laatst ook. Pakketje kwam maar niet. Uiteindelijk dispute aangemaakt bij Aliexpress, bleek dat het al....

Je koopt al in China, reclame folders hebben alleen maar overpriced artikelen.
Ik vind de T&T meestal accuraat, voor dure dingen check ik om de zoveel dagen wel, bij goedkope dingen soms maar ik ben het nog niet tegengekomen dat het niet klopte.
Ik heb een tweede paar led koplampen gekocht (ik wilde ook led mistlampen),zelfde merk alleen meer vermogen, kijken of het ook daadwerkelijk meer vermogen is
Mijn eerste set zijn van nighteye laatste generatie 25 watt per stuk (geen fan dus) a 28€ p/p, installatie is extreem simpel bij mijn auto en na een kwartier zijn de heatsinks van de lampen warm maar je kan ze gewoon vasthouden (<60 graden dus).
Ik verwacht dus ook een lange levensduur van deze lampen, als je ze niet koopt voor de besparing of licht is het wel makkelijk om lange tijd geen lampen te hoeven vervangen (voor de niet lease mensen).
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn lampen of eerder gezegd de heatsinks buiten de lamp units zitten, er zitten geen stofkappen op mijn lamp units dus de heatsinks kunnen de warmte gewoon afgeven in de motor ruimte, voor de komende lampen ben ik van plan om rij lucht langs de lampen te laten stromen om zo extra koeling te genereren. Wat de levensduur alleen maar goed doet
Nu heb ik het zelfde merk gekocht alleen iets ander model heatsink en een hoger vermogen 45watt p/stuk a 36€ p/p. Beetje een overkill voor mistlampen dus waarschijnlijk wordt dat me nieuwe dimlicht.
(Voordat mensen weer gaan zeggen dat ik andere verblind...lees dit eerst)
Ik heb zo'n vermoeden dat door dit soort berichten mensen een vertrouwd gevoel gaan krijgen bij Chinese goederen. En eindelijk geïnformeerd worden over de importkosten.
"Het gaat vaak mis, maar we houden van de Chinese webwinkel" http://nos.nl/l/2159204
En nog meer nieuwsberichten
'Webshoppen in China valt niet tegen'
http://www.telegraaf.nl/w/27651850
'AliExpress en andere Chinese webshops 'hebben prima service'
http://www.rtlnieuws.nl/g...hops-hebben-prima-service
[ Voor 32% gewijzigd door PMuizen op 21-02-2017 18:27 ]
Even mezelf ongegeneerd quoten.TravockMD schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:25:
[...]
Bedankt voor de link. Ik was het alweer zo goed als vergeten. Net gechecked en ik ben 1 van de 3 Nederlanders
Ben benieuwd wat voor een "secret gift" het gaat worden. Zodra binnen zal ik het laten weten.
Inmiddels is de "secret gift" binnen...
*drumroll please*
Een cheapo, ugly, bluetooth speaker met extragratis kraakvol geluid!
Product link:
https://www.tinydeal.com/...oth-speaker-p-162434.html
En ik snap wel waarom hij niet meer verkocht wordt
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic