• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
pinda powerrr schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:52:
China shoppen blijft apart :+

Koop je een paar nepschoenen op Ali, zijn ze supersnel in huis, worden ze gewoon thuis bezorgd (dus geen PostNL pick-up briefje) en hoef je geen kosten te betalen (waarde stond op $40) 8)7

Koop je gewoon "rommel", duurt het lang voordat het binnen is, moet je het zelf ophalen en ben je de sjaak als je voor €24 iets heb gekocht.

De consequentheid van PostNL blijft me verbazen _O-
Over nepschoenen hoef je nooit BTW te betalen. Als ze die er uit pikken ben je ze kwijt

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Van al mijn pakketten zijn 6 pakketjes van aliexpress via yanwen, maar allen uit Guangzhou. Trieste gebeurtenis maar helaas gebeuren ongelukken met doden dagelijks en zal dit voor velen ook niet meer betekenen dan een vertraging van hun goederen, wat eigenlijk het meest trieste is.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Verwijderd

Chocoball schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Bovenaan in de product features staat: Promo Time: Jan 7th, 12AM - Jan 16th, 12AM (Beijing Time), dus uiterlijk de 17e zou je bericht moeten krijgen.
Iemand nog iets gewonnen? Hier geen bericht gekregen.
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:54:
[...]

Heb even navraag gedaan bij Tinydeal, morgen hoor ik meer.

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:35

Gotez

42

Vanwege nieuwe auto (zonder bluetooth streaming of andere aansluitmogelijkheden) ook maar een xiaomi roidmi gekocht.

Via http://www.geekbuying.com...BT-Car-Player-375653.html combi van de plug en de noodzakelijke adaptor voor 19 dollar.

Ben erg benieuwd naar de geluidskwaliteit. Is die vergelijkbaar met rechtstreeks bluetooth streamen (wat ik in huidige auto heb)?

• 418O2
  • Nu online
Gotez schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:47:
Vanwege nieuwe auto (zonder bluetooth streaming of andere aansluitmogelijkheden) ook maar een xiaomi roidmi gekocht.

Via http://www.geekbuying.com...BT-Car-Player-375653.html combi van de plug en de noodzakelijke adaptor voor 19 dollar.

Ben erg benieuwd naar de geluidskwaliteit. Is die vergelijkbaar met rechtstreeks bluetooth streamen (wat ik in huidige auto heb)?
Waarom heb je de oude gekocht?

Kwaliteit is wel oke, iets minder dan rechtstreeks BT. Het is gewoon FM kwaliteit

• Gotez

Gotez

42

418O2 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:51:
[...]

Waarom heb je de oude gekocht?

Kwaliteit is wel oke, iets minder dan rechtstreeks BT. Het is gewoon FM kwaliteit
Wat bedoel je met de oude? Heb ik een nieuwe versie gemist?

Edit: aha, ik zie inderdaad dat er twee verschillende zijn. De 2s versie is alleen rond de 30 euro. Ik kijk eerst wel of deze bevalt.

[ Voor 18% gewijzigd door Gotez op 18-01-2017 14:02 ]

• 418O2
  • Nu online
Gotez schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:54:
[...]

Wat bedoel je met de oude? Heb ik een nieuwe versie gemist?
Ik denk het. Er is een 2s. Ik had die voor 21 euro laatst gekocht.

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 18-01-2017 14:02 ]

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
Hier vind je het al terug voor 18$, voor 4$ meer kan je het laten verzenden uit Duitsland en heb je het in een week.

http://m.tinydeal.com/nl/...national-version-p-162391

Ik heb het ook gekocht van tinydeal voor €17, bevalt goed, enkel bij bellen is er soms teveel ruis en hoort de andere je niet goed.

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:52
Chocoball schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:53:
[...]

Heb even navraag gedaan bij Tinydeal, morgen hoor ik meer.
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:54:
[...]

Uitslag bekend:
https://www.tinydeal.com/1-win-xiaomi-mi-mix-si-6524.html?

• Gotez

Gotez

42

Gines schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:31:
Hier vind je het al terug voor 18$, voor 4$ meer kan je het laten verzenden uit Duitsland en heb je het in een week.

http://m.tinydeal.com/nl/...national-version-p-162391

Ik heb het ook gekocht van tinydeal voor €17, bevalt goed, enkel bij bellen is er soms teveel ruis en hoort de andere je niet goed.
Gelijk maar bestelt. Binnenkort dus een originele te koop voor een tientje :)

Dank voor de tips.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:41
*knip* Aankoopadvies is niet de bedoeling in dit topic.

[ Voor 105% gewijzigd door Yorinn op 18-01-2017 15:49 ]

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:17
Helaas niet een van de drie Nederlanders die iets gewonnen heeft :'(

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
TheOmen schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:44:
[...]

Helaas niet een van de drie Nederlanders die iets gewonnen heeft :'(
Uhm, kijk ik scheel? Zie geen winnaars o.i.d. op die pagina... :?

[ Voor 26% gewijzigd door ralph075 op 18-01-2017 18:26 ]

Verwijderd

ralph075 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:25:
[...]

[...]

Uhm, kijk ik scheel? Zie geen winnaars o.i.d. op die pagina... :?
Niet mobiel kijken? Hier ook niet gewonnen.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Vanmiddag mijn led koplampen ontvangen en geplaatst, 28dec besteld. Ze geven aanzienlijk meer licht dan me halogeen lampen en verbruiken 25watt ipv de reguliere 55watt. Ze zijn van de nieuwste generatie wat inhoudt dat de leds gevormd zijn naar de halogeen gloeidraad dus het licht valt zonder al te veel strooilicht uit je koplamp (zelf helemaal geen last van strooilicht, mijn koplampen zijn van de projector type).
Mijn auto heeft geen canbus error systeem dus ik heb ook geen last van extra verliezen (heb dus geen canbus/weerstand module ertussen zitten wat wel zo handig is bij een hybride auto :+ )
Bouwkwaliteit is uitstekend en het licht is spierwit (verkeersborden zijn aanzienlijk verder weg opgelicht het komt in de buurt van HID).
Gekocht bij banggood voor 29€ van het merk Nighteye, zeker een aanrader (tenzij ze volgende week kapot zijn natuurlijk).
Met een beetje geluk gaan deze lampen zo lang mee als ik de auto heb :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JC8AIan22i87ZlXAsN8IFwHq/medium.jpg

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-11 13:50
Gotez schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:47:

Ik snap er niets van. Is dat gewoon een bluetooth boxje? Dat maakt toch zeker geen verbinding met je auto media installatie?!

Voorheen had ik een oude mooie BMW met cassette speler. Toen heb ik een "bandje" gekocht via AliBaba waar een minijack kabel aan zat, dat werkte best goed voor nog geen tientje, maakte uiteraard gebruik van de audio installatie in de auto.

Edit: Even wat info weggehaald, volgens mij ga ik te veel off-topic... ik ben in ieder geval ook benieuwd naar de kwaliteit.

[ Voor 26% gewijzigd door Arcticwolfx op 19-01-2017 01:03 ]

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:40
Arcticwolfx schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:59:
[...]

Ik snap er niets van. Is dat gewoon bluetooth boxje? Dat maakt toch zeker geen verbinding met je auto media installatie?!

Zo niet.. dan kan ik ook voor een budget oplossing de JBL GO aanraden. Gaat zeer lang (+- 8 uur) mee zonder op te laden en heeft een goede kwaliteit voor een €20,- speaker. Zeker in stille ruimtes (zoals ook een auto) is het aardig mooi van klank.

Voorheen had ik een oude mooie BMW met cassette speler. Toen heb ik een "bandje" gekocht waar een minijack kabel aan zat, dat werkte best goed, je had natuurlijk wel die gekke kabel.
[afbeelding]

Volgens mij ga ik te veel off-topic... ik ben in ieder geval ook benieuwd naar de kwaliteit.
De Roidmi is een kleine FM zender: je verbind je telefoon met bluetooth & de Roidmi zend het geluid uit op een zelf te kiezen FM frequentie. Dus je luistert naar je telefoon via de radio.

Mijn ervaring met de Roidmi is dat er permanente ruis door het FM signaal heenzit, waardoor er niet naar te luisteren was, constante ruis op de achtergrond. Bloedirritant en na 10 minuten dus ook in het handschoenenkastje geflikkerd waarna ik hem nooit meer gezien heb aangezien de auto vervolgens gejat is.

• Arcticwolfx
  • Laatst online: 02-11 13:50
thaan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 01:03:
[...]
De Roidmi is een kleine FM zender: je verbind je telefoon met bluetooth & de Roidmi zend het geluid uit op een zelf te kiezen FM frequentie. Dus je luistert naar je telefoon via de radio.

Mijn ervaring met de Roidmi is dat er permanente ruis door het FM signaal heenzit, waardoor er niet naar te luisteren was, constante ruis op de achtergrond. Bloedirritant en na 10 minuten dus ook in het handschoenenkastje geflikkerd waarna ik hem nooit meer gezien heb aangezien de auto vervolgens gejat is.
Wow, dat is ingenieus. Bedankt voor de uitleg. Jammer van de kwaliteit. Als iemand een betere ervaring heeft ben ik ook van plan deze te bestellen.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:40
Arcticwolfx schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 01:08:
[...]

Wow, dat is ingenieus. Bedankt voor de uitleg. Jammer van de kwaliteit. Als iemand een betere ervaring heeft ben ik ook van plan deze te bestellen.
De truuc is denk ik om een zo min mogelijk gebruikte frequentie te benutten, maar dat is mij in ieder geval niet gelukt.

Paar jaar geleden had je opzetstukjes voor op je iPod die hetzelfde deden: die plugte je in de aansluiting van de iPod, pakte stroom van de iPod & plugte tegelijk ook in de koptelefoon aansluiting en zenden vervolgens uit op FM.

Afbeeldingslocatie: http://www.atpm.com/9.11/images/itrip.gif

[ Voor 27% gewijzigd door thaan op 19-01-2017 01:33 ]

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zou het kwaad kunnen als een Xiaomi Powerbank 24 uur ingepakt in de vrieskou gelegen heeft?
We hebben hier een externe brievenbus en die zat er blijkbaar al van een dag eerder in.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11 17:59
sambalbaj schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 01:38:
Zou het kwaad kunnen als een Xiaomi Powerbank 24 uur ingepakt in de vrieskou gelegen heeft?
We hebben hier een externe brievenbus en die zat er blijkbaar al van een dag eerder in.
Volgens deze site mag dat geen probleem zijn. Volgens mij was het de afgelopen dagen nergens kouder dan -10, en dan was hij nog ingepakt ook.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-11 15:16

DexterDee

I doubt, therefore I might be

D0gtag schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:42:
[afbeelding]
De LEDs zullen inderdaad met een beetje mazzel zo lang mee gaan als je auto, de regelelektronica begeeft het bijna altijd als eerste. Maar goed, het netto effect is dan hetzelfde, lamp doet niks meer. Ik heb veel ervaring met dit soort aftermarket headlight LED setjes. Helaas zijn de meesten toch na verloop van tijd gesneuveld. Voornaamste reden naast het gebruik van inferieure elektronische componenten is de inadequate koeling. 4000 lumen per lamp is leuk, maar genereert een hele hoop warmte. De goede (en wat duurdere) sets hebben dan ook actieve koeling in de vorm van een fan. Deze gaan gelijk ook het langst mee. Halogeen lampen zijn ontworpen om heel heet te worden, die hebben verder geen elektronica. Spanningsomvormers en andere regelcomponenten zijn er wel gevoelig voor.

Ik heb twee tips voor mensen die hierin geïnteresseerd zijn. Ten eerste, je hoeft niet voor de grootst mogelijke lichtopbrengst te gaan, een setje met minder lumen voldoet ook en gaat langer mee. Ten tweede, zorg dat de lamp z'n warmte kwijt kan door bijvoorbeeld een gat te maken in je afdekkap.
thaan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 01:30:
[...]

De truuc is denk ik om een zo min mogelijk gebruikte frequentie te benutten, maar dat is mij in ieder geval niet gelukt.
Ik heb een Roidmi 1 al een hele tijd in gebruik. Die staat op 108.0 omdat dit op veel auto's / radio's de uiterste frequentie is en er vrijwel nooit een radiostation op deze frequentie zit. Ik heb bijna geen ruis, behalve als ik op stille momenten in de muziek de speakers flink open draai. Maar dat is zo minimaal dat het bijna niet opvalt en zeker niet storend is. Nu moet ik wel zeggen dat mijn autoradio een gevoelige antenne heeft. In vergelijking met andere auto's hou ik radiozenders wel langer vast voordat ze echt gaan storen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-11 17:07
D0gtag schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:42:
Vanmiddag mijn led koplampen ontvangen en geplaatst, 28dec besteld. Ze geven aanzienlijk meer licht dan me halogeen lampen en verbruiken 25watt ipv de reguliere 55watt. Ze zijn van de nieuwste generatie wat inhoudt dat de leds gevormd zijn naar de halogeen gloeidraad dus het licht valt zonder al te veel strooilicht uit je koplamp (zelf helemaal geen last van strooilicht, mijn koplampen zijn van de projector type).
Mijn auto heeft geen canbus error systeem dus ik heb ook geen last van extra verliezen (heb dus geen canbus/weerstand module ertussen zitten wat wel zo handig is bij een hybride auto :+ )
Bouwkwaliteit is uitstekend en het licht is spierwit (verkeersborden zijn aanzienlijk verder weg opgelicht het komt in de buurt van HID).
Gekocht bij banggood voor 29€ van het merk Nighteye, zeker een aanrader (tenzij ze volgende week kapot zijn natuurlijk).
[afbeelding]
Weer dus zo idioot op de weg erbij die veel te felle lampen veelte hoog heeft afgesteld.
Misschien kan jij wel meer zien, maar je verblind er je voorganger altijd mee. Als die opeens daardoor een verkeerde manoeuvre maakt, kan jij ieder geval lekker in het licht zien hoe je er boven op knalt.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
Joostje123 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:29:
[...]
Weer dus zo idioot op de weg erbij die veel te felle lampen veelte hoog heeft afgesteld.
Misschien kan jij wel meer zien, maar je verblind er je voorganger altijd mee. Als die opeens daardoor een verkeerde manoeuvre maakt, kan jij ieder geval lekker in het licht zien hoe je er boven op knalt.
Zo lang de lampies gewoon aan de wet voldoen zie ik er het probleem niet van in. Rij nu ook een jaar of vijf met zo'n China setje (HID weliswaar) in mijn oude Volvo en zou niet meer terug willen, wat een verschil met de standaard halogeens. Ieder jaar glijdt 'ie probleemloos door de APK dus het is wat mij betreft allemaal prima.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:35:
[...]

Zo lang de lampies gewoon aan de wet voldoen zie ik er het probleem niet van in. Rij nu ook een jaar of vijf met zo'n China setje (HID weliswaar) in mijn oude Volvo en zou niet meer terug willen, wat een verschil met de standaard halogeens. Ieder jaar glijdt 'ie probleemloos door de APK dus het is wat mij betreft allemaal prima.
Aan het aantal fijne mensen op de weg met zulke verblindende lampen te zien, zegt de APK daar weinig over......

• DexterDee

DexterDee

Ik deel je pijn, maar @D0gtag heeft wel projectorlampen. Mits goed afgesteld zou het met strooilicht heel erg mee moeten vallen. Dit in tegenstelling tot de volksstammen die denken dat ze elke felle lamp wel in een reflectorbehuizing kunnen plaatsen. Het is natuurlijk wel zo dat als eerst in de verte nauwelijks verkeersborden oplichten en deze nu wel oplichten dat je lampen te hoog staan ingesteld. En dan ben je per definitie ook irritant voor je medeweggebruikers en zou je daar iets aan moeten (laten) doen.

• Brad Pitt
DexterDee schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:56:
[...]
Het is natuurlijk wel zo dat als eerst in de verte nauwelijks verkeersborden oplichten en deze nu wel oplichten dat je lampen te hoog staan ingesteld.
Hoeft niet per se. Hoop auto's hebben extreem brakke lampen vanaf de fabriek waar je standaardmatig al niets mee ziet. Dan is zo'n aanpassing een groot verschil en meteen duidelijk. Er zijn ook mensen met felle lampies die gewoon goed afgesteld staan. Dat ze dan alsnog hinderlijk zijn, sja, da's vervelend maar niet anders.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-11 18:18
Brad Pitt schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:59:
[...]

Hoeft niet per se. Hoop auto's hebben extreem brakke lampen vanaf de fabriek waar je standaardmatig al niets mee ziet. Dan is zo'n aanpassing een groot verschil en meteen duidelijk. Er zijn ook mensen met felle lampies die gewoon goed afgesteld staan. Dat ze dan alsnog hinderlijk zijn, sja, da's vervelend maar niet anders.
Mijn groot licht staat ook goed afgesteld, dat die in dat soort gevallen aan gaat, sja da's vervelend maar niet anders. :+

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Brad Pitt
LordSinclair schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:03:
[...]

Mijn groot licht staat ook goed afgesteld, dat die in dat soort gevallen aan gaat, sja da's vervelend maar niet anders. :+
Dit is illegaal.

Groot licht:

* mag alleen 's nachts gebruikt worden,
* behalve bij tegenliggers of wanneer op korte afstand een ander voertuig wordt gevolgd (dus ook fietsers en bromfietsers)

Gelieve dus niet het verkeer in gevaar te brengen d.m.v. illegale en onnodige praktijken.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-11 18:18
Brad Pitt schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:14:
[...]

Dit is illegaal.

Groot licht:

* mag alleen 's nachts gebruikt worden,
* behalve bij tegenliggers of wanneer op korte afstand een ander voertuig wordt gevolgd (dus ook fietsers en bromfietsers)

Gelieve dus niet het verkeer in gevaar te brengen d.m.v. illegale en onnodige praktijken.
Weet je wat nou de grap is, dan gaan ze met groot licht seinen.. en weet je wat nou nog leuker is dat je het alleen ziet omdat de kleurtoon veranderd. Qua verblinding veranderd het geen zier (allebei net zo fel in gezicht). Maar gelukkig voldoen de dimlampjes wel helemaal aan de wet :X

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Brad Pitt
LordSinclair schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:18:
[...]
Qua verblinding veranderd het geen zier (allebei net zo fel in gezicht).
Lol say what??

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-11 09:48
m3gA schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:28:
Ik heb een pakket dat via SunYou Economic Air Mail (geen ervaring mee) is verstuurd. Het pakket heeft 6/9 het land verlaten en sindsdien geen update meer. Kan ik er vanuit gaan dat het pakket kwijt is moet ik nog even wachten? Normaal duurt het bij verlaten van China hooguit een week voor ik ze in de bus krijg.
1 week , dat komt bij mijn als grote onzin over. Ik bestel al 7 jaar vanuit China en houd sinds 1,5 jaar een Excel sheet bij met besteldata en afleverdata, en mijn record is 8 dagen en het langste een aantal maanden, gemiddeld 3 weken, al krijg ik het vermoeden dat de levertijden tegenwoordig langer worden, Ik zal wat statistieken uit mijn sheetje halen om mijn vermoeden al dan niet te bevestigen. btw, 1 keer is de bestelling niet aangekomen wat ansicht netjes is.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

[...]

Voordat je mensen uitmaakt voor idioot of je eigen frustraties gaat uiten: lezen en inlezen, heb ik er een verhaal bij geschreven maar er geen reet van opgestoken (dito voor de mensen die het een + hebben geven). Kan je wel lulkoek uitdragen dat het voorbijgangers verblind, ga eerst even inlezen voordat je dom antwoord geeft. Mijn auto heeft projector koplampen, mijn dim lichten hebben dus lenzen en zijn dus minder afhankelijk van de vorm van je reflectoren (ik heb er nog een foto van de voorkant bij gedaan ook nog!!).
Hier de foto van halogeen en led samen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xYAxjRpqbx7yofLKXA0ixbfR/medium.jpg

Zie je de cut-off van me led lampen? zijn identiek van de halogeen versie. (dit is ook mijn eigen foto, niet van internet geplukt).

Het grootste probleem met ledlampen (voornamelijk de eerste drie generaties) is de vorm van de leds omdat deze anders zijn dan halogeen (licht bron) verstrooien ze het licht anders dan waarvoor de reflector specifiek ontworpen is. Nogmaals ik heb projector stijl lampen die eigenlijk ontworpen zijn voor HID (specifiek bedoeld om strooi licht te voorkomen). Daarbij heb ik nog eens lampen gekocht van de laatste generatie die specifiek dit probleem aanpakken door de vorm van de leds die de gloeidraad vorm nabootsen. (oude versies) (oude versie)

(laatste generatie)
Voor de installatie heb ik de lampen naast mijn halogeen lampen gezet en ze zijn precies de juiste lengte, grootte en afstand van de mount. Maar de foto zegt eigenlijk alles al maar voor jou vast niet, je weet het vast (technisch) beter te onderbouwen waarom dit voor idioten is en tegenliggers verblind.

Iemand idioot noemen, je frustraties uiten en geen enkele (technische) onderbouwde kritiek geven en ook nog is +2 krijgen. Staat en kennis van 'tweakers' anno 2017.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

DexterDee schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:18:
[...]

De LEDs zullen inderdaad met een beetje mazzel zo lang mee gaan als je auto, de regelelektronica begeeft het bijna altijd als eerste. Maar goed, het netto effect is dan hetzelfde, lamp doet niks meer. Ik heb veel ervaring met dit soort aftermarket headlight LED setjes. Helaas zijn de meesten toch na verloop van tijd gesneuveld. Voornaamste reden naast het gebruik van inferieure elektronische componenten is de inadequate koeling. 4000 lumen per lamp is leuk, maar genereert een hele hoop warmte. De goede (en wat duurdere) sets hebben dan ook actieve koeling in de vorm van een fan. Deze gaan gelijk ook het langst mee. Halogeen lampen zijn ontworpen om heel heet te worden, die hebben verder geen elektronica. Spanningsomvormers en andere regelcomponenten zijn er wel gevoelig voor.

Ik heb twee tips voor mensen die hierin geïnteresseerd zijn. Ten eerste, je hoeft niet voor de grootst mogelijke lichtopbrengst te gaan, een setje met minder lumen voldoet ook en gaat langer mee. Ten tweede, zorg dat de lamp z'n warmte kwijt kan door bijvoorbeeld een gat te maken in je afdekkap.
Sorry voor de dubbel post maar ik wil geen negativiteit uiten bij een normaal antwoord :)
Goeie tip en het klopt inderdaad voor de oude generaties dat ze vaak oververhitten waardoor ze kapot gaan toen kwam de generatie met de gevlochten draad koelers daarna de fans de laatste generatie heeft geen fan meer nodig.

Voordat ik zo iets koop doe ik meestal wel onderzoek aangezien het om mijn veiligheid gaat en die van anderen en ik er ook daadwerkelijk beter van moet worden (esthetisch vind ik niet zo belangrijk ik rij toch een -voor bejaarden- hybride).
Hier een aardige vergelijking van de verschillende led lampen met en zonder actieve koeling (de oudere generaties nog, zichtbaar aan de vorm van de leddiode), kwam er op neer dat de generatie met de actieve koeling goed waren maar alsnog erg warm werden afhankelijk van het ontwerp. De besten waren met passieve koeling en gevlochten draad "radiatoren". De laatste generatie ontwerp heeft genoeg aan deze koeloplossing (deze nighteye lampen). Ik zou overigens niet kijken naar het aantal lumen maar naar het aantal watt dat de ledlichten opneemt. In mijn geval is het 4000lm bij 25 watt per stuk. Sommige lampen gebruiken zoveel als 40 of 60 watt per stuk. Die energie moet ergens heen afgezien van lichtopbrengst ook warmte natuurlijk. (deze b.v. ook 4000lm per stuk maar gebruiken 36 watt elk -8000lm 72watt totaal, zelfde aantal lm ander wattage maar wattage is vaak goed en makkelijk meetbaar :+ )

Ik twijfel ook over de echtheid van de 4000lm maar het gaat mij erom dat ze minder verbruiken dan halogeen en gelijk of meer lichtopbrengst hebben en dat doen deze lampen. (technische specificaties moet je altijd met een korrel zout nemen bij china shops zeker als het de onderscheidende feature is - in dit geval het aantal lumen- wat slecht na te meten is door de consument)
In realiteit denk ik dat deze lampen 2000lm opbrengen (afgaande dat halogeen ~1300lm opbrengt). Ik heb nog niks gemeten want ik vind het te koud buiten maar ben wel benieuwd naar wat ze daadwerkelijk trekken aan energie.

Als ze snel kapot zijn dan hoor je het hier ook :) Maar voorlopig zijn ze iets te nieuw om langdurig uitgetest te zijn door verschillende mensen -en reviews te vinden.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-11 14:38
pandit schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:39:
[...]

1 week , dat komt bij mijn als grote onzin over. Ik bestel al 7 jaar vanuit China en houd sinds 1,5 jaar een Excel sheet bij met besteldata en afleverdata, en mijn record is 8 dagen en het langste een aantal maanden, gemiddeld 3 weken, al krijg ik het vermoeden dat de levertijden tegenwoordig langer worden, Ik zal wat statistieken uit mijn sheetje halen om mijn vermoeden al dan niet te bevestigen. btw, 1 keer is de bestelling niet aangekomen wat ansicht netjes is.
1 week was voor een groot gedeelte van de pakketten haalbaar. Ik bestel vooral klein zaken. Ik vind het trouwens een vervelende manier van discussieren als je iets afdoet als onzin. Het is mogelijk dat je een andere ervaring hebt maar probeer dat dan ook zo te verwoorden.

Ik hou ook een excel sheet (tussen de 10 en 20 bestellingen per maand) bij en ik merk dat de laatste tijd de levertijden inderdaad langer worden en dat er meer kwijt raakt. Ik heb in een paar jaar tijd pas 1 pakket niet gekregen maar de afgelopen 2 maanden al 4 disputes moeten aanmaken op Aliexpress omdat de buyers protection afliep. Ik weet niet wat er aan de hand is. Valt wel op dat de meeste pakketten volgens de trace wel in NL aankomen. Mogelijk is er iets bij de douane aan de hand?

3 weken is ook mijn gemiddelde maar dit stijgt langzaam. 7 dagen is mijn snelste bezorging (PostNL) en de langste 61 dagen.

[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 19-01-2017 13:26 ]

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

m3gA schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:21:
[...]

1 week was voor een groot gedeelte van de pakketten haalbaar. Ik bestel vooral klein zaken. Ik vind het trouwens een vervelende manier van discussieren als je iets afdoet als onzin. Het is mogelijk dat je een andere ervaring hebt maar probeer dat dan ook zo te verwoorden.

Ik hou ook een excel sheet (tussen de 10 en 20 bestellingen per maand) bij en ik merk dat de laatste tijd de levertijden inderdaad langer worden en dat er meer kwijt raakt. Ik heb in een paar jaar tijd pas 1 pakket niet gekregen maar de afgelopen 2 maanden al 4 disputes moeten aanmaken op Aliexpress omdat de buyers protection afliep. Ik weet niet wat er aan de hand is. Valt wel op dat de meeste pakketten volgens de trace wel in NL aankomen. Mogelijk is er iets bij de douane aan de hand?

3 weken is ook mijn gemiddelde maar dit stijgt langzaam. 7 dagen is mijn snelste bezorging (PostNL) en de langste 61 dagen.
Ik denk dat ik een jaar geleden al heb aangegeven dat de levertijden langer werden, ik geloof best dat je pakketten binnen 8 dagen kan krijgen (want dat is wat ik zelf ervaar met kleine pakketten) Maar binnen een week heb ik eenmalig gehad met een redelijk groot pakket maar volgens mij was dat service van gearbest toen omdat ik me pakket eerst niet ontvangen had en 3 maanden moest wachten (dat verhaal staat hier ook nog ergens) :+

Maar voor de mensen die nieuw zijn met china shopppen is het handig om 3 weken minimaal aan te houden. 3 weken is mijn (+/-2 -95% standaard deviatie :) gemiddelde (want de extremen zouden een verkeerd beeld kunnen schetsen). :)

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
thaan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 01:03:
[...]

Ik heb m ook. In onze ene auto doet ie t perfect, woon dan ook in Friesland. Maar voor de beoogde auto werkt ie helemaal niet, die 12V aansluiting zal wel niet geschikt zijn voor dat ding...

• m3gA
D0gtag schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:40:
[...]

Ik denk dat ik een jaar geleden al heb aangegeven dat de levertijden langer werden, ik geloof best dat je pakketten binnen 8 dagen kan krijgen (want dat is wat ik zelf ervaar met kleine pakketten) Maar binnen een week heb ik eenmalig gehad met een redelijk groot pakket maar volgens mij was dat service van gearbest toen omdat ik me pakket eerst niet ontvangen had en 3 maanden moest wachten (dat verhaal staat hier ook nog ergens) :+

Maar voor de mensen die nieuw zijn met china shopppen is het handig om 3 weken minimaal aan te houden. 3 weken is mijn (+/-2 -95% standaard deviatie :) gemiddelde (want de extremen zouden een verkeerd beeld kunnen schetsen). :)
Met 1 week doelde ik vooral op het stukje waarbij het pakket in Nederland aankwam tot mijn voordeur. Maar ik zit met een 60 tal bestellingen in mijn Excel sheet nu op iets meer dan 20 dagen gemiddeld. (3 weken dus).

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

m3gA schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:47:
[...]

Met 1 week doelde ik vooral op het stukje waarbij het pakket in Nederland aankwam tot mijn voordeur. Maar ik zit met een 60 tal bestellingen in mijn Excel sheet nu op iets meer dan 20 dagen gemiddeld. (3 weken dus).
oh wow 1 week is wel extreem, ik had het inderdaad over totale verzend tijd van bestelling tot ontvangst. Bij mij komt hij aan in NL en volgende dag in de bus. (postnl, DHL of fedex doen er meestal langer over).
Ik heb waarschijnlijk een bericht over het hoofd gezien want ik haal dat niet uit je laatste bericht, maar waarschijnlijk stond dat wel in het originele bericht, maar bedankt voor de toelichting :)

[ Voor 15% gewijzigd door D0gtag op 19-01-2017 13:56 ]

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:57
D0gtag schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:54:
[...]

oh wow 1 week is wel extreem, ik had het inderdaad over totale verzend tijd van bestelling tot ontvangst. Bij mij komt hij aan in NL en volgende dag in de bus. (postnl, DHL of fedex doen er meestal langer over).
Ik heb waarschijnlijk een bericht over het hoofd gezien want ik haal dat niet uit je laatste bericht, maar waarschijnlijk stond dat wel in het originele bericht, maar bedankt voor de toelichting :)
Kan nog erger hoor, hier een pakje die sinds 6 januari in NL was en gister pas bezorgd met de postbezorger...

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-11 09:48
m3gA schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:21:
[...]Ik bestel vooral klein zaken. Ik vind het trouwens een vervelende manier van discussieren als je iets afdoet als onzin.
Excuses als ik je beledigd heb, en misschien was ik onvolledig, Ik kies altijd voor economic, dus free shipping vanuit het verre oosten en voornamelijk via shops op Ebay.com, Aliexpress en banggood.com. kies je voor een andere verzendmethode dan kan het sneller gaan. Verder gaat bij mij de teller lopen op moment van betalen, er kan dus nog een paar dagen over heen gaan voordat er verstuurd wordt, meestal binnen een paar uur is mijn ervaring, zeker de shops op ebay.com.

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:48
Voor een nog nieuw te maken eettafel leek het me handig om een zogenaamde table socket in te bouwen. Het is dan de bedoeling om een PC aan de onderkant van de tafel te monteren en een draaibare standaard voor de monitor. Lijkt me wel handig als ik snel even een computer moet repareren of zo.

In de begeleidende tekst staat dat je ook custom panels kunt krijgen en heb een prijsopgave gedaan voor:
  • 2x EU stopcontacten
  • 2x USB3 voor data
  • 2x USB voor opladen
  • 1x 3.5 mm jack voor audio
  • 2x Cat6 RJ45
Krijg ik een standaard mailtje terug dat het bijna Spring Festival is en dat ik daarom pas na 12 februari antwoord krijg op mijn vraag. :X

De aansluitingen los kosten geen drol, maar dan heb ik nog niets om het in te bouwen.

Ook zit ik nog steeds op een USB-C laadkabel te wachten sinds 1 december. Denk dat ik maar een dispute voor open.

Ik ben er even klaar mee met dat Chinees winkelen...

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
dodge_911 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:54:
[...]

Crap, krijg ik net vandaag verzendbevestiging van mijn nieuwe slimme deurbel :X
Blijkbaar is er een fabricagefout (althans mijn bron bij BG) met deze Digoo deurbel.
Mijn pakketje is terug bij BangGood volgens hen en ik krijg een refund. Niet bestellen dus voorlopig; die slimme deurbel

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11 23:55
dodge_911 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:36:
[...]

Blijkbaar is er een fabricagefout (althans mijn bron bij BG) met deze Digoo deurbel.
Mijn pakketje is terug bij BangGood volgens hen en ik krijg een refund. Niet bestellen dus voorlopig; die slimme deurbel
Damn wou er vandaag net 1
Bestellen

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

• DexterDee

DexterDee

dodge_911 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:36:
[...]

De Afbeeldingslocatie: http://findicons.com/files/icons/344/market/128/ham.png vraag is natuurlijk, wat was er precies mis?
dodge_911 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:33:
[...]

Condensatoren ondersteboven gesoldeerd, alle electronen liepen eruit....
Maar alle gekheid op een stokje, dat kon men me niet vertellen.
Ah... ik dacht dat je zelf een defect had geconstateerd. Maar het was dus een call-back van Banggood zelf? Dat ik dat nog mag meemaken, een Chinees bedrijf dat vrijwillig een recall doet :)

[ Voor 27% gewijzigd door DexterDee op 20-01-2017 18:16 ]

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
DexterDee schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:43:
[...]

De [afbeelding] vraag is natuurlijk, wat was er precies mis?
Condensatoren ondersteboven gesoldeerd, alle electronen liepen eruit....
Maar alle gekheid op een stokje, dat kon men me niet vertellen.

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:07

RobertowNL

For your gear!

DexterDee schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:43:
[...]

De [afbeelding] vraag is natuurlijk, wat was er precies mis?

[...]

Ah... ik dacht dat je zelf een defect had geconstateerd. Maar het was dus een call-back van Banggood zelf? Dat ik dat nog mag meemaken, een Chinees bedrijf dat vrijwillig een recall doet :)
Niet voor het eerst:
Dear Customer,
This is Nancy from BlitzWolf team.

Please kindly accept our sincere apologies for the inconvenience caused to your order. We regret to inform you that the product [1010839] BlitzWolf Micro USB short cable 0.66ft 2.4A Black may have some quality issues. Therefore, to prevent the subsequent problems, we suggest you NOT to use the item with any device if you have received it.

This is clearly a mistake from our side and we take full responsibility for it. In this case, we will arrange the refund for your order.
Ze staan dus wel achter de producten van hun eigen merken (o.a Digoo, Blitzwolf) wat er exact mis was met die kabeltjes weet ik overigens niet.

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11 12:58
And now for something completely different.

Menselijke schedel 1:1 scale.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1AMEBKVXXXXayaXXXq6xXFXXXL/P-Flame-Bronze-Human-Skull-Resin-Crafts-Life-Size-1-1-Model-Modern-Home-Decor-Imitation.jpg
Iets kleiner dan verwacht, maarja, chinezen zijn dan ook iets kleiner dan ons.:P

Deinonychus schedel
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1CRViLXXXXXa3XpXXq6xXFXXXP/P-Flame-Resin-Dinosaur-Skull-Deinonychus-Model-Handmade-Crafts-D-Antirrhopus-Antique-Home-Decor-Museum-Gardens.jpg
Op schaal. Ik denk 1:2.

Beide zijn redelijk licht en lijken gemaakt van een hard soort kunstof. Het detail is zeer goed te noemen. Beide hebben een articulerende kaak Ik wilde de menselijke schedel gebruiken als koptelefoon standaard, maar daarvoor is ie iets te klein. Besteld op 9 januari en opgehaald bij de primera op 21 januari.
https://p-flameskull.nl.a...=2114.12010608.0.0.mpqNQf

[ Voor 4% gewijzigd door PjotrStroganov op 22-01-2017 11:31 ]

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-11 08:58
Begin deze maand weer een hoop Chinese spulletjes besteld en voor de eerste keer heb ik een probleem met een Chinese levering. Ik heb namelijk een iPhone dock gekocht op AliExpress en deze kwam goed aan alleen maakt deze een soort kortsluiting lijkt het wel.

Ik heb namelijk mijn normale iPhone oplader in de achterkant gestopt en een 3,5mm naar RCA kabel naar mijn mixer. Deze mixer is via een USB hub naar mijn PC aangesloten. Iedere keer wanneer ik mijn iPhone in de dock zet vallen binnen 1/2 tot 2 minuten alle USB apparaten uit. Dan is het even wachten en doen ze het vanzelf weer tot dat hetzelfde enkele minuten later weer gebeurt.

Nu ben ik niet voor de goedkoopste dock op Ali gegaan en vind ik het wel zonde van mijn 10 euro dus vroeg ik me nu af wat ik het beste kan doen. Het is niet echt een probleem wat ik kan oproepen en kan filmen en ik heb ook zeker geen zin om dat pakketje terug te sturen, maar moet ik gewoon zeggen dat hij dit probleem heeft of zal ik wachten tot het einde en zeggen dat deze nooit is aangekomen, want dat werkt vaak het best.

Bedankt voor jullie advies.

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Hello guys!

Heeft er iemand soms al een Ninebot besteld in China? Zoja waar? en wat waren de extra kosten?
Zoek een Ninebot S2 te kopen.. alleen heb ik er geen 700 euro voor over via BE/NL webshops :)

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

MetalG schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:13:
Hello guys!

Heeft er iemand soms al een Ninebot besteld in China? Zoja waar? en wat waren de extra kosten?
Zoek een Ninebot S2 te kopen.. alleen heb ik er geen 700 euro voor over via BE/NL webshops :)
Wat heb je zelf al gevonden? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet dan je nu gegeven hebt.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-11 10:43

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mitch377 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:32:
Krijg net een mailtje van Tinydeal, er is weer een lottery: Informatie pagina. Direct link naar de ticket: Klik

Dit is trouwens mooi meegenomen.

[...]
Hmm... Ik heb een tijdje geleden zo'n lotje besteld, maar eigenlijk helemaal niets meer gehoord. Niet dat ik zotte dingen verwachtte, maar een mailtje of je wel of niet gewonnen hebt had toch mooi geweest :/

Ik zag dat "verliezers" 10 TD points kregen, maar dat is bij mij alleszins niet het geval (ik heb 0.1 points momenteel...)

Iemand wel melding gekregen dat ze wel / niet gewonnen hebben?

Android developer & dürüm-liefhebber

Mavamaarten schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:46:
[...]

Hmm... Ik heb een tijdje geleden zo'n lotje besteld, maar eigenlijk helemaal niets meer gehoord. Niet dat ik zotte dingen verwachtte, maar een mailtje of je wel of niet gewonnen hebt had toch mooi geweest :/

Ik zag dat "verliezers" 10 TD points kregen, maar dat is bij mij alleszins niet het geval (ik heb 0.1 points momenteel...)

Iemand wel melding gekregen dat ze wel / niet gewonnen hebben?
Bij de laatste loterij stond:
. The winners will be announced and contacted within 24 hours via email after this
promotion ends.
De winnaars worden op een speciale pagina gemeld en ontvangen ook bericht per e-mail. Niet winnaars ontvangen geen bericht net als bij Tweakers.

• gerrit312
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-01 10:37
robbertre schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:18:
- Verzonden met Singapore Post
- De laatste statusupdate is van 23-11
- internationalparceltracking.com geeft aan dat het pakketje nog niet bij hun bekend is (dus dat ik hem misschien af had moeten halen)
- De klantenservice van PostNL kan ook niks zien en geven weer aan dat ik bij de verkoper moet wezen om in het land van herkomst te kijken

De statusupdates van 17track;
2016-11-23 15:53 Despatched to overseas (Country code: NL)
2016-11-21 15:53 Received from Customer
Dag Robbertre,

Waarschijnlijk zit mijn pakketje in dezelfde zending, deze staat ook al sinds 23-11 op Despatched:

2016-11-23 16:00 Despatched to overseas (Country code: NL)

Heb paar weken terug ook al contact gehad met Geekbuying. Zij geven ook aan te wachten, en zij hebben bij SingPost een onderzoek gestart, kan 4 weken duren... Ook PostNL gebeld, zij geven aan dat deze zending nog niet in Nederland is.

Heb jij al meer gehoord? Heb deze order aangekocht via Paypal, dus 180dagen bescherming.. Wat is wijsheid, heb ook niet echt veel vertrouwen dat het goed gaat komen. Toch een probleem aanmaken?

Update 25-01: Zowaar: vanmiddag briefje in de brievenbus, kon hem bij NLpost afhaalpunt ophalen! Dus dit heeft deze keer 2 maanden geduurt! Maar wel binnen, zonder extra kosten, blij met mijn nieuwe telefoon!

[ Voor 9% gewijzigd door gerrit312 op 25-01-2017 22:56 . Reden: extra vraag; en update dat telefoon binnen is. ]

• robbertre
  • Laatst online: 08-11 18:23
gerrit312 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:28:
[...]

Dag Robbertre,

Waarschijnlijk zit mijn pakketje in dezelfde zending, deze staat ook al sinds 23-11 op Despatched:

2016-11-23 16:00 Despatched to overseas (Country code: NL)

Heb paar weken terug ook al contact gehad met Geekbuying. Zij geven ook aan te wachten, en zij hebben bij SingPost een onderzoek gestart, kan 4 weken duren... Ook PostNL gebeld, zij geven aan dat deze zending nog niet in Nederland is.

Heb jij al meer gehoord? Heb deze order aangekocht via Paypal, dus 180dagen bescherming.. Wat is wijsheid, heb ook niet echt veel vertrouwen dat het goed gaat komen. Toch een probleem aanmaken?
Zelf heb ik rond 10-01-2017 een dispute aangemaakt en zoals meerdere mensen mij getipt hadden; deze niet sluiten totdat je het pakketje of je geld terug hebt. Als reactie moest ik nog een weekje wachten en mocht ik pas na 16-01-2017 mijn geld terug vragen. Dit heb ik ook gelijk gedaan en heb op 19-01-2017 het geld terug ontvangen van Aliexpress. Je kunt daar niet met Paypal betalen en heb daar dus met iDeal betaald, daarmee geniet je al een stuk minder kopersbescherming. Īk ben blij dat ik mijn geld terug heb en het daarmee is 'opgelost', al had ik liever gewoon mijn pakketje ontvangen.
Zelf heb ik geen ervaring met Geekbuying en hun afhandeling, eigenlijk heb ik altijd zonder problemen alles ontvangen (van andere websites als DX, FP en Banggood) of kreeg ik enorm snel een resend, wellicht kun je dat eerst aanvragen? Zelf zou ik in ieder geval niet akkoord gaan met 4 weken wachten.

• gerrit312
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-01 10:37
robbertre schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:27:
[...]

Zelf heb ik rond 10-01-2017 een dispute aangemaakt en zoals meerdere mensen mij getipt hadden; deze niet sluiten totdat je het pakketje of je geld terug hebt. Als reactie moest ik nog een weekje wachten en mocht ik pas na 16-01-2017 mijn geld terug vragen. Dit heb ik ook gelijk gedaan en heb op 19-01-2017 het geld terug ontvangen van Aliexpress. Je kunt daar niet met Paypal betalen en heb daar dus met iDeal betaald, daarmee geniet je al een stuk minder kopersbescherming. Īk ben blij dat ik mijn geld terug heb en het daarmee is 'opgelost', al had ik liever gewoon mijn pakketje ontvangen.
Zelf heb ik geen ervaring met Geekbuying en hun afhandeling, eigenlijk heb ik altijd zonder problemen alles ontvangen (van andere websites als DX, FP en Banggood) of kreeg ik enorm snel een resend, wellicht kun je dat eerst aanvragen? Zelf zou ik in ieder geval niet akkoord gaan met 4 weken wachten.
Dit is mijn eerste keer dat het bij mij langer duurt, al diverse malen dingen bestelt, ook bij geekbuying. Ik ga een dispuut aanmaken, en kijken of ik een resend dan wel cash-back kan krijgen.. (En kijken welke telefoon nu de beste deal is. Thanks!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Iemand hier ooit al wandcontactdozen uit china gebruikt? Bv stopcontact met usb?
Ik ben een kamer aan het renoveren en had graag een paar van die dingen aan bed geplaats maar hier kopen is imens duur.

[ Voor 4% gewijzigd door VdBorght op 23-01-2017 21:41 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
VdBorght schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:40:
Iemand hier ooit al wandcontactdozen uit china gebruikt? Bv stopcontact met usb?
Ik ben een kamer aan het renoveren en had graag een paar van die dingen aan bed geplaats maar hier kopen is imens duur.
Ik vertrouw die chinese dingen niet echt. Er zijn maar weinig dingen die ik vanuit China vertrouw om aan de 230V te hangen.

Mijn keuze zou zijn om een paar usb poorten in te bouwen als verlengkabel en die in een fatsoenlijke USB voeding te prikken: Een Anker ofzo. Paar usb verlengkabeltjes, of een inbouw USB ding wat je 'ombouwt'.

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

DJSmiley schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:44:
[...]

Ik vertrouw die chinese dingen niet echt. Er zijn maar weinig dingen die ik vanuit China vertrouw om aan de 230V te hangen.

Mijn keuze zou zijn om een paar usb poorten in te bouwen als verlengkabel en die in een fatsoenlijke USB voeding te prikken: Een Anker ofzo. Paar usb verlengkabeltjes, of een inbouw USB ding wat je 'ombouwt'.
Heb je misschien een fototje van wat je precies bedoeld? Ben ook niet zo'n heel handige harry dus dingen ombouwen zal toch echt een last resort optie worden. :D Als het oo niets uitdraaid kan ik ook gewoon 2x stopcontact inbouwen en dan 1 gebruiken voor een oplader met een paar poorten maar een all in one oplossing toont net wat gelikter.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Met dat soort dingen loop je altijd achter de feiten aan.
Veel van die dingen leveren weinig ampère en zaken als Quick Charge o.i.d. heb je al helemaal niet.

Over een jaar of wat heb je weer QC versie zoveel en dan is je dure wandcontactdoos nog op 1.5A om maar een voorbeeld te geven.

En ik sluit aan bij bovenstaand; dergelijk spul niet uit China halen.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

DJSmiley schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:44:
Na ooit een keer een USB lader uit China in een indrukwekkende steekvlam dood te zien gaan (waarna de stoppen doorsloegen en de vriend bij wie ik logeerde vrij pissed was)... nope. Never doing that shit anymore.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Sibrand
  • Laatst online: 13:48
VdBorght schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:01:
[...]

Heb je misschien een fototje van wat je precies bedoeld? Ben ook niet zo'n heel handige harry dus dingen ombouwen zal toch echt een last resort optie worden. :D Als het oo niets uitdraaid kan ik ook gewoon 2x stopcontact inbouwen en dan 1 gebruiken voor een oplader met een paar poorten maar een all in one oplossing toont net wat gelikter.
Zoiets bijvoorbeeld, zelf goede ervaringen met blitzwolf. Ook goede verhalen over de Anker opladers gehoord.

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-11 12:24
Ik ben heel tevreden over Livolo.
https://livolo.aliexpress...=2114.01010208.0.0.TcudJw

De wandschakelaars met touch zijn ook super.

• m3gA
Acolyte57 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:28:
[...]

Na ooit een keer een USB lader uit China in een indrukwekkende steekvlam dood te zien gaan (waarna de stoppen doorsloegen en de vriend bij wie ik logeerde vrij pissed was)... nope. Never doing that shit anymore.
Ik heb het geleerd met een Apple lader van 70 cent die oranje rood begon te gloeien aan de binnenkant. Maar dat is al lang geleden.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-11 15:03
Sibrand schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 02:13:
[...]

Zoiets bijvoorbeeld, zelf goede ervaringen met blitzwolf. Ook goede verhalen over de Anker opladers gehoord.
Blitzwolf is idd goed spul.

Check: http://lygte-info.dk/revi...20usb%20charger%20UK.html

Deze persoon heeft nog veel meer getest: http://lygte-info.dk (misschien is dit wel iets voor in quickreply)

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• DexterDee

DexterDee

Ik koop ook geen adapters of chargers meer uit China, tenzij het bewezen kwalitatief spul is. De Blitzwolf USB chargers zijn dat wat mij betreft, heb ik ook al een hele tijd een paar van in gebruik.

Met betrekking tot stekkerdozen met USB, er is één merk welke ik vertrouw en die ik thuis ook gebruik en dat is Orico. Die zijn wel wat duurder, maar hebben kwaliteitsspul:
https://www.aliexpress.co...EU+Plug+Power+Strip+ORICO

Wat ik naast de USB poorten erg handig vind aan die stekkerdozen is dat de stopcontacten wat verder uit elkaar zitten, waardoor je veel gemakkelijker een aantal adapterblokken kunt aansluiten.

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zijn er meer die met Gearbest de ervaring hebben dat ze redelijk snel 2 á 3 dagen een tracking nr geven maar dan pas 4 dagen later verzenden.

Ik krijg via de support hier geen antwoord op.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• mickk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-10 10:32
Ik heb zelf ook een Orico powerstrip.
Heb hem gekocht voor €15,- tijdens 11/11, de kwaliteit is zeer goed niets op aan te merken.

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-10 23:58
Supertip schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:12:
Zijn er meer die met Gearbest de ervaring hebben dat ze redelijk snel 2 á 3 dagen een tracking nr geven maar dan pas 4 dagen later verzenden.

Ik krijg via de support hier geen antwoord op.
4 dagen is nog relatief snel... Vrijwel alle chinese shops doen het zo.
Hier in Nederland krijg je ook wel eens 'smiddags een trackingnummer, en pas 'savonds staat de status op "ontvangen door postNL"
Lijkt mij gewoon een standaard werkwijze, daar hebben ze alleen grotere magazijnen en meer orders.

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:08
Zo'n Blitzwolf lader heb ik ook. Prima ding.
Vage chinese laders gebruik ik liever niet.
Speedfightserv schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:50:
[...]

Blitzwolf is idd goed spul.

Check: http://lygte-info.dk/revi...20usb%20charger%20UK.html

Deze persoon heeft nog veel meer getest: http://lygte-info.dk (misschien is dit wel iets voor in quickreply)

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11 12:07
Ik durf het niet aan om ze uit China te laten kopen, ze liggen wel goedkoop bij de action. Natuurlijk ook uit China, maar dan heb je nog wat aftersale.

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11 22:48
Ik zou niet te hogen verwachting hebben kwa action. Ik stond laatst aan de kassa, daar hingen 3 terugroep acties aangeplakt. Bied niet echt een geruststelling dat ze daar aan een vorm van kwaliteitscontolle doen :)

Action = Chinashoppen, zowel op prijs als kwaliteitsgebied naar mijn gevoel (alleen geen thuisbezorging en geen levertijden).

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-11 23:03
Bedankt voor de link. Ik was het alweer zo goed als vergeten. Net gechecked en ik ben 1 van de 3 Nederlanders :)

Ben benieuwd wat voor een "secret gift" het gaat worden. Zodra binnen zal ik het laten weten. :)

[ Voor 17% gewijzigd door TravockMD op 24-01-2017 12:27 ]

• maartend
  • Laatst online: 12:41
kwelbast schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:50:
[...]

Ik durf het niet aan om ze uit China te laten kopen, ze liggen wel goedkoop bij de action. Natuurlijk ook uit China, maar dan heb je nog wat aftersale.
Van die prut enkel de merkdingen kopen. Hebben ze soms ook bij Action.

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-11 00:40
kwelbast schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:50:
[...]

Aftersales bij de Action? Nou, succes 8)7

Ik herinner me nog een verhaal waarbij USB chargers voor in de auto die bij de Action werden verkocht de ene na de andere telefoon hadden vermoord. Kan het verhaal zo snel niet vinden maar de Action hield poot stijf en pas toen er meerdere gevallen bekend werden en er gezamenlijk actie werd ondernomen kregen die mensen een schadevergoeding.

Ook doen ze bij Action niet aan enige aanvullende kwaliteitscontrole. Zooi wordt geïmporteerd en vanuit eigen magazijn de winkels in gesmeten. Zie: http://radar.avrotros.nl/...-batterij-oplader-action/

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-11 15:57

Mitchell

Ondertitel

TravockMD schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:25:
[...]

Bedankt voor de link. Ik was het alweer zo goed als vergeten. Net gechecked en ik ben 1 van de 3 Nederlanders :)

Ben benieuwd wat voor een "secret gift" het gaat worden. Zodra binnen zal ik het laten weten. :)
Gefeliciteerd! Hoor graag wat je hebt gewonnen. :D

Signature

Verwijderd

Je zou in plaats van China shoppen ook Zweden shoppen kunnen overwegen.

Zoiets bijvoorbeeld.

Er zijn ook losse verdeeldozen met dual USB, wanneer je deze wil fixeren is daar ook iets voor.

Dat IKEA spul is dus wel veilig en hoewel dit geen inbouw is komt dit dus wel in huis.
Deze vervangt een dubieus chinees blokje en daar voel ik mij toch wat beter bij.

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-11 12:24
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:07:
Je zou in plaats van China shoppen ook Zweden shoppen kunnen overwegen.

Zoiets bijvoorbeeld.

Er zijn ook losse verdeeldozen met dual USB, wanneer je deze wil fixeren is daar ook iets voor.

Dat IKEA spul is dus wel veilig en hoewel dit geen inbouw is komt dit dus wel in huis.
Deze vervangt een dubieus chinees blokje en daar voel ik mij toch wat beter bij.
Wat een gedoe over veiligheid, A-merken hebben ook last van gevaarlijke apparatuur, ontploffende accu's bijvoorbeeld. En ook de Zweed heeft problemen, Ikea heeft nu een gevaarlijke strandstoel.
IKEA verzoekt klanten om de MYSINGSÖ strandstoelen niet langer te gebruiken en terug te brengen naar een filiaal. Nadat de vingers van meerdere klanten bekneld raakten, kan het woonwarenhuis de veiligheid niet meer garanderen.

Mocht je nog USB stekkerdozen willen hebben, bij de Kruidvat liggen nog opladers, stekkerdozen met en zonder USB, usb/stopcontact met tablet houder voor op het bureau, etc. met 50% korting in de schappen. Kan per filiaal verschillen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:43

-tom-562

Oliesjeik

Een strandstoel is wel iets anders dan een (dubieuze) Chinese wandcontactdoos die potentieel je hele huis in as kan leggen 8)7

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Wasabi! schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:57:
[...]

Wat een gedoe over veiligheid, A-merken hebben ook last van gevaarlijke apparatuur, ontploffende accu's bijvoorbeeld. En ook de Zweed heeft problemen, Ikea heeft nu een gevaarlijke strandstoel.
IKEA verzoekt klanten om de MYSINGSÖ strandstoelen niet langer te gebruiken en terug te brengen naar een filiaal. Nadat de vingers van meerdere klanten bekneld raakten, kan het woonwarenhuis de veiligheid niet meer garanderen.

Mocht je nog USB stekkerdozen willen hebben, bij de Kruidvat liggen nog opladers, stekkerdozen met en zonder USB, usb/stopcontact met tablet houder voor op het bureau, etc. met 50% korting in de schappen. Kan per filiaal verschillen.
Met het grote verschil dat die strandstoel niet bij afwezigheid je huis kan laten affikken ;)

En je maakt hier wel een duidelijk punt, die blauwgele Zweed zorgt er voor dat jij nu weet dat je met je vingers tussen die strandstoel kan komen (dit type stoelen waren in de 70's ook al behoorlijk link btw).

Een onduidelijk schimmig Chinees bedrijf zie ik nog niet zo snel een terugroepactie doen in Nederland.
Die partijen zijn sowieso slecht vindbaar en al helemaal als het op aansprakelijkheid aankomt.
In dat geval moet je het echt hebben van een Action of Blokker oid wanneer er iets mee mis blijkt te zijn.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kan de discussie over Zweedse strandstoelen en de veiligheid ervan stoppen hier? Heeft niks met China-shopping te maken.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-11 15:03
Vandaag weer mee gemaakt dat het soms gewoon lang kan duren met pakketjes uit China,

iets besteld in oktober, 28-10-2016 verstuurd, vandaag binnen gekomen. Had het eigenlijk niet meer verwacht en had het geld ook allang terug. Het pakketje was dus bijna 3 maanden onderweg (12,5 week)

[ Voor 3% gewijzigd door Speedfightserv op 25-01-2017 10:51 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Yorinn schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:33:
[...]

[mbr]Wat heb je zelf al gevonden? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet dan je nu gegeven hebt. [/]
Ik ken alleen ALiexpress voor zo'n zaken, maar die is geen prul van 5 euro waar het niet echt uitmaakt op het toekomt, ik hoopte hier iemand met aankoopervaring te vinden die reeds zoiets dergelijk aangekocht had. ;)

• wikiwhy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-07-2024
Een Aliexpress-shop heeft een lege envelop naar me opgestuurd. Wat kan daar nu in hemelsnaam de reden achter zijn? Door het dispute-systeem valt hier toch helemaal geen geld aan te verdienen. :?

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
wikiwhy schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:26:
Een Aliexpress-shop heeft een lege envelop naar me opgestuurd. Wat kan daar nu in hemelsnaam de reden achter zijn? Door het dispute-systeem valt hier toch helemaal geen geld aan te verdienen. :?
Of 'n orderpicker op maandagochtend met een zwaar weekend achter de rug...

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11 21:03
Hmm banggood heeft er ineens de sokken in, nu weer levertijd in de orde van één week ipv ruim een maand :)
Soldeerboutje bevalt ondertussen wel goed, stukje kleine dan ik had in geschat maar werkt wel lekker.

• duncan90
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-02 10:42
Inmiddels is tiny deal ook lekker bezig je koopt iets uit de duitse magazijnen.
vervolgens betaal je en rekent op de aangegeven3 tot 7 werkdagen levering.
krijg je n trackings nr. dan komt t ineens uit malysie.
als je dan klaagt zeggen ze t is al verzonden.
Foutje bedankt.
8)7 8)7 8)7 8)7

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11 17:59
duncan90 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:37:
Inmiddels is tiny deal ook lekker bezig je koopt iets uit de duitse magazijnen. vervolgens betaal je en rekent op de aangegeven3 tot 7 werkdagen levering. krijg je n trackings nr. dan komt t ineens uit malysie.
Dat is me ook wel eens opgevallen, ook bij andere chinese shops met europese warehouses. Als er staat 'in stock' dan neem ik dat met een korreltje zout, helemaal als het item niet vandaag of hooguit morgen verstuurd kan worden. Maar als er bijvoorbeeld staat 'only 67 items left', dan is het ook echt op voorraad en kun je het op korte termijn verwachten. Dat is tenminste mijn ervaring.

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 14:53

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik zou daar toch mee uitkijken. Een losse usb lader zou je nog uit het stopcontact kunnen halen als die begint te roken. Maar zo'n ding als wat jij wilt zit dan gewoon vast in je muur en staat constant aan. Als daar iets mis mee gaat dan zijn de gevolgen niet te overzien.

Ik zou je dan toch aanraden om er wat meer voor te betalen zodat je er een van goede kwaliteit hebt (Hetzelfde zou ik overigens adviseren voor een losse usb lader). Je wilt niet dat je kind, je partner of jij in een kamer ligt te slapen waar dan zo'n ding in de muur begint te roken en er brand uitbreekt.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• driel24
(jarig!)
AdoraBelle schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:21:
[...]

Ik zou daar toch mee uitkijken. Een losse usb lader zou je nog uit het stopcontact kunnen halen als die begint te roken. Maar zo'n ding als wat jij wilt zit dan gewoon vast in je muur en staat constant aan. Als daar iets mis mee gaat dan zijn de gevolgen niet te overzien.

Ik zou je dan toch aanraden om er wat meer voor te betalen zodat je er een van goede kwaliteit hebt (Hetzelfde zou ik overigens adviseren voor een losse usb lader). Je wilt niet dat je kind, je partner of jij in een kamer ligt te slapen waar dan zo'n ding in de muur begint te roken en er brand uitbreekt.
Ik zou een van deze nemen.....
DodgeReviews

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Tigerblood
AdoraBelle schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:21:
[...]
Dodge z'n reviews geven zeker een goed beeld van de werking van de verschillende USB chargers.

Voor de veiligheid zou ik de site Lygte Info bekijken. Deze site recenseert USB chargers op basis van effectieve metingen, warmteproductie, constructie, en veiligheid. De bekendere (China) merken zoals Anker, Aukey, Blitzwolf en Orico passeren daar ook de revu.

• driel24
(jarig!)
Tigerblood schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:54:
[...]

Dodge z'n reviews geven zeker een goed beeld van de werking van de verschillende USB chargers.

Voor de veiligheid zou ik de site Lygte Info bekijken. Deze site recenseert USB chargers op basis van effectieve metingen, warmteproductie, constructie, en veiligheid. De bekendere (China) merken zoals Anker, Aukey, Blitzwolf en Orico passeren daar ook de revu.
Klopt helemaal. Naar aanleiding van deze heb ik mijn orico gekocht.
Deze gaat nu in de verkoop. Het is een 4 poorts. Ik wil naar 6 poorts. :)

• Tigerblood
driel24 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:15:
[...]

Klopt helemaal. Naar aanleiding van deze heb ik mijn orico gekocht.
Deze gaat nu in de verkoop. Het is een 4 poorts. Ik wil naar 6 poorts. :)
Ik heb thuis een Blitzwolf 4-poort en ik heb nog nooit meer dan twee poorten tegelijk gebruikt. Wat ga je in hemelsnaam doen met zes poorten? 8)7 :+

• driel24
(jarig!)
Tigerblood schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:18:
[...]

Ik heb thuis een Blitzwolf 4-poort en ik heb nog nooit meer dan twee poorten tegelijk gebruikt. Wat ga je in hemelsnaam doen met zes poorten? 8)7 :+
4 telefoons en 2 ipads

Kinderen zitten op een Ipad school. Die moeten vol zijn.

(is trouwens een verschrikking Ipad school, maar dat is een andere discussie ;) )

• robbertre
  • Laatst online: 08-11 18:23
gerrit312 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:29:
[...]

Dit is mijn eerste keer dat het bij mij langer duurt, al diverse malen dingen bestelt, ook bij geekbuying. Ik ga een dispuut aanmaken, en kijken of ik een resend dan wel cash-back kan krijgen.. (En kijken welke telefoon nu de beste deal is. Thanks!
Ik heb gisteren een brief van PostNL ontvangen, het pakketje is eindelijk in Nederland maar nu willen ze de boel aangeven bij de douane (inklaren).
Ik kan het pakketje ook weigeren en terug laten sturen naar China, aangezien ik het aankoopbedrag ook al terug heb van Aliexpress. Wat zouden jullie doen? Ik zit al vanaf 11-11-2016 op dit pakketje te wachten en wil hem toch wel graag, maar heb het aankoopbedrag al terug.. Inklaren is het probleem niet, dat risico weet je van te voren al :P Iemand tips?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:44
Gewoon inklaren zoals gevraagd wordt, dan heb je je bestelling 'het snelst'.
Dan kun je daarna de verkoper weer contacten om de refund ongedaan te maken, wel zo netjes... ;)

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:13

NoFearCreations

3DPrint the world!

Voor de eerste keer iets gekocht via Ebay, wat later een "gehackte" account bleek te zijn. Was/ben opzoek naar een goedkope maar goede UHF portofoon, en kwa prijs kwaliteit kan je dan niet om de Baofeng UV-5R heen. Uiteindelijk een op ebay gevonden, voor nog geen $19. Omdat de meeste rond de $25 zitten, had ik al het idee dat het niet helemaal klopte, maar met Paypal ben je toch "beschermd".

Kreeg de dag nadat ik hem besteld had wel een bevestiging dat hij verzonden was, maar 2 dagen later ontving ik een mail van Ebay:
Hierbij laten we je weten dat een ongeautoriseerde derde partij mogelijk de account van de verkoper heeft gebruikt om dit object aan te bieden. Het object is van onze site verwijderd en de transactie is geannuleerd. We verzoeken je de volgende voorzorgsmaatregelen te nemen:
Als je al voor het object hebt betaald:
- Neem je direct contact met de gebruikte betalingsservice op om een terugbetaling aan te vragen.
Als je niet voor je object hebt betaald:
- Beschouw deze transactie als geannuleerd en maak geen betaling over.
De betrokken derde heeft geen toegang gehad tot jouw account. eBay volgt specifieke procedures waarmee je account wordt beveiligd. Je vindt meer informatie over het beschermen van je account op:
http://pages.ebay.nl/help/account/protecting.html
Bedankt,

eBay
Alleen toen kwam het probleem, kreeg het bij Paypal niet voor elkaar om een claim aan te maken, uren lang kreeg ik alleen maar de melding, "Oops, something went wrong". Uiteindelijk het bedrag maar gestorneerd. Maar daar houden ze niet van bij Paypal, dus prompt een dag later m'n account geblokkeerd. :9 Gelukkig na uitleg was binnen minuten mijn account weer bruikbaar.

Me broer heeft er ook een besteld via Ebay die maar €0.50 duurder was, maar die heeft niks gehoord, dus ben benieuwd of die wel aankomt.

---RAWE CEEK!!!---

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:31
*sorry :>

[ Voor 97% gewijzigd door Dijkstraat op 29-01-2017 17:52 ]

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Wat nou Chinees nieuwjaar en post die niet werkt?

Bij AliExpress een dingetje besteld voor het bbq-en. Alle tijd, nu toch slecht weer, dus geeft niet als het er een maand over doet.
19 januari besteld en 27 januari binnen...

Overigens andere bestellingen, die op hetzelfde moment besteld zijn nog niet binnen, ik zie het maar als een uitzondering :P :+

Waiting on the world to change

Pagina: 1 ... 150 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic