• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:39
dcell schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:14:
[...]

De volgende keer net zo lang doorzeuren tot je je geld terugkrijgt. Dat had ik ook gedaan. Begin oktober iets besteld op Ali en nooit aangekomen. Dispute al vrij vroeg aangemaakt ( half/eind november) en hij verzocht me te wachten. Toen de 60 dagen om waren wederom een bericht gestuurd dat het niet is aangekomen. Kreeg ik een bericht terug of ik nog een week wilde wachten. Ik wees hem op het feit dat er een 60 day delivery guarantee is en dat ik graag mijn geld terug wil. Toen was de verkoper overstag gegaan. Tot op heden heb ik mijn bestelling niet ontvangen en ik verwacht hem nu ook niet meer.
Ik sluit over het algemeen ook geen geschil dat overeenkomt met mijn wens (volledige refund) of verkoper stuurt product opnieuw op.
Nu ben ik de Sjaak, je kunt geen tweede geschil openen, wel een bericht plaatsen maar waar een verkoper zeer waarschijnlijk niet op zal reageren.
Ik kan alleen een negatieve review achterlaten want daar zijn verkopers wel gevoelig voor.
Qua bedrag gaat het nergens over.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

mickk schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:14:
Heeft iemand de VR bril van Xiaomi al geprobeerd, voor nog geen €11,- is het wel heel aantrekkelijk om er een te bestellen.
Ik heb hem ook eerder ook uitgeprobeerd bij Tinydeal en in een fysieke Xiaomi store. Afwerking is heel netjes met een zachte zwarte stof en de smartphone blijft goed op zijn plek doordat de klep een rits heeft. De Mi VR app bevat niet veel bijzondere filmpjes dan wat je al op Youtube kan vinden.

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:26
Ik heb bij een Chinese webshop een tablet van 223 dollar gekocht voor 50 dollar. Nu is het tablet tegen gehouden door de douane.

Ze vragen om een omschrijving, waarde en betaalbewijs maar welk bedrag moet ik doorgeven?
Ik heb een betaalbewijs van PayPal waar ik 50 dollar betaald heb, kan ik dit doorgeven?

Ook in mijn account van de webshop staat netjes 50 dollar.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-11 09:46
Zag eerder een aantal mensen praten over die UMI telefoon. Kennelijk is daar nu een snap deal voor:

http://deals.banggood.com/deals/edm/topic/umiz170104.html

Wellicht interessant voor de geïnteresseerden :+

Referral verwijderd

[ Voor 35% gewijzigd door Yorinn op 04-01-2017 20:33 ]

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11 16:11
groxgrox schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:14:
Ik heb bij een Chinese webshop een tablet van 223 dollar gekocht voor 50 dollar. Nu is het tablet tegen gehouden door de douane.

Ze vragen om een omschrijving, waarde en betaalbewijs maar welk bedrag moet ik doorgeven?
Ik heb een betaalbewijs van PayPal waar ik 50 dollar betaald heb, kan ik dit doorgeven?

Dit is écht al veel vaker gevraagd in het topic, als je even gezocht had dan was je precies dit antwoord ook tegengekomen. :O

Gewoon een factuur van Paypal is voor de douane goed genoeg, dus screenshotje daarvan meesturen naar de Douane en voilá.

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:20

Dan geef je dat toch door?? Je bent gek om meer op te geven dan je er voor betaald hebt, mits je niet de rest van het bedrag in punten o.i.d. hebt betaald.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-11 15:03

zoals al vaker aangegeven, wat je er voor betaald heb geef je door. (inclusief omschrijving)
Paypal screenshot is meestal al voldoende. (desnoods een screenshot van de transactie bij de desbetreffende webshop)

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mrwolf schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:19:
Grappig, ik heb een order nog openstaan die als laatste update 24-11 heeft (Succesful pickup bij China Post). Alle bestellingen van daarna zijn al lang binnen, maar deze blijft hangen...
En gisteren lag hij dan ineens magischerwijs in de bus :)

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
mrwolf schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:11:
[...]

En gisteren lag hij dan ineens magischerwijs in de bus :)
Zal je bijna altijd hebben, de dag nadat je erover klaagt arriveert 't automagisch :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11 21:03
dodge_911 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:51:
[...]

Zal je bijna altijd hebben, de dag nadat je erover klaagt arriveert 't automagisch :)
Daarom heb ik vandaag maar geklaagd, mis nog de nodige pakketjes van rond 6/12 (spullen van later al wel binnen), dus als het goed is heb ik nu morgen post oOo .
Zit toch wel een beetje met smart te wachten op m'n nieuwe hippe soldeerbout :/ .

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:08

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm ik heb een horlogebandje dat niet vast klikt in het horloge (Apple watch). Dus een dispute aangemaakt op aliexpress en aangegeven dat ik geld terug wil of nieuwe opgestuurd krijgen met een foto erbij. Meteen volgende dag reactie van hun dat de foto geen bewijs is, en proposal van €0 cashback.

dus een filmpje geüpload waarin duidelijk te zien is dat het ding defect is, maar nu al 2 dagen geen reactie meer. Ik heb nieuw bewijs ingestuurd (filmpje) en hun proposal gereject, gaat het dan goed zo?

youtube.com/@hisrep

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:00
DeNachtwacht schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:22:
Hmm ik heb een horlogebandje dat niet vast klikt in het horloge (Apple watch). Dus een dispute aangemaakt op aliexpress en aangegeven dat ik geld terug wil of nieuwe opgestuurd krijgen met een foto erbij. Meteen volgende dag reactie van hun dat de foto geen bewijs is, en proposal van €0 cashback.

dus een filmpje geüpload waarin duidelijk te zien is dat het ding defect is, maar nu al 2 dagen geen reactie meer. Ik heb nieuw bewijs ingestuurd (filmpje) en hun proposal gereject, gaat het dan goed zo?
Ja. Grote kans dat Alie zelf inspringt, kan echter wel even duren.

Verwijderd

Ik zou graag een nieuw horloge bestellen op gearbest, maar op het internet vind ik veel gemengde reacties, zoals op (mogelijke) spam. :/ Daarom wil ik graag weten of jullie er nog recente ervaringen mee hebben. Is het betrouwbaar zoals ebay en aliexpress?

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 06-01-2017 19:22 ]

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-11 16:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:25:
Ik zou graag een nieuw horloge bestellen op gearbest, maar op het internet vind ik veel gemengde reacties, zoals op *knip*. :/ Daarom wil ik graag weten of jullie er nog recente ervaringen mee hebben. Is het betrouwbaar zoals ebay en aliexpress?
Wat voor site is dat nou weer :+ Hoe dan ook: genoeg te vinden in dit topic over GB toch? Het is gewoon betrouwbaar, alleen niet iedereen is even tevreden met de aftersales. Ik heb mijn Xiaomi producten (zoals Mi Band 2, Piston V2 en V3) daar besteld en alles is keurig aangekomen en daarnaast waren het genuine producten.
DeNachtwacht schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:22:

Dit is typisch mijn ervaring op Ali, continu dat gezeur met verkopers die je net zo lang proberen te zeuren zodat jij opgeeft. Ik heb net een case aangemaakt op Ebay en met 2 berichten is het geregeld. En als de verkoper niet reageert maak ik een paypal claim aan, die me tot nu toe ook altijd gelijk heeft gegeven (ik maak dan ook geen onzinclaims aan).

Bij ali helaas andere ervaringen.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 07-01-2017 13:26 ]

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik heb pas en zaklamp gekocht bij hun, en persoonlijk zaken met hun gedaan via een contactpersoon van hun.
Is een prima webshop maar het blijft Chinees met de reguliere chinese probleempjes die er weleens kunnen ontstaan.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

The Inquisitor schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:34:
[...]

Wat voor site is dat nou weer :+ Hoe dan ook: genoeg te vinden in dit topic over GB toch? Het is gewoon betrouwbaar, alleen niet iedereen is even tevreden met de aftersales. Ik heb mijn Xiaomi producten (zoals Mi Band 2, Piston V2 en V3) daar besteld en alles is keurig aangekomen en daarnaast waren het genuine producten.

[...]

Dit is typisch mijn ervaring op Ali, continu dat gezeur met verkopers die je net zo lang proberen te zeuren zodat jij opgeeft. Ik heb net een case aangemaakt op Ebay en met 2 berichten is het geregeld. En als de verkoper niet reageert maak ik een paypal claim aan, die me tot nu toe ook altijd gelijk heeft gegeven (ik maak dan ook geen onzinclaims aan).

Bij ali helaas andere ervaringen.
ik betaal eigenlijk altijd via iDeal, maar op basis van deze ervaring is het dus beter dat met Paypal te doen zodat je geld terug kan claimen?

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Jordymt schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:59:
[...]

Ja. Grote kans dat Alie zelf inspringt, kan echter wel even duren.
Ik krijg nu deze reactie
dear
i checked the video
sorry for that.
we can resend a new one, but we can not both resend and refund.
if resend, then please cancel the dispute
thanks
Logisch, ik begrijp dat ze niet zowel gaan redunden als een nieuwe opsturen :P Maar dispute cancellen lijkt mij ook niet slim? Een dispute voor een resend aanmaken kon niet dus heb ik maar een refund dispute gedaan...

youtube.com/@hisrep

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

DeNachtwacht schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:46:
[...]
ik betaal eigenlijk altijd via iDeal, maar op basis van deze ervaring is het dus beter dat met Paypal te doen zodat je geld terug kan claimen?
Alleen kun je niet betalen met paypal bij Ali.... Dat is helaas het probleem.
DeNachtwacht schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:50:
[...]

Ik krijg nu deze reactie

[...]

Logisch, ik begrijp dat ze niet zowel gaan redunden als een nieuwe opsturen :P Maar dispute cancellen lijkt mij ook niet slim? Een dispute voor een resend aanmaken kon niet dus heb ik maar een refund dispute gedaan...
Klopt, die grappen ken ik ook. Dan sturen ze een "nieuwe". Maar er komt nooit wat aan ;)

Edit: ik wil niet beweren dat het altijd zo gaat, maar dit is mijn ervaring ermee.

[ Voor 44% gewijzigd door The Inquisitor op 06-01-2017 11:34 ]

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

The Inquisitor schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:32:
[...]

Alleen kun je niet betalen met paypal bij Ali.... Dat is helaas het probleem.
Daar komt als het goed Is verandering in. Althans bij een aantal shops kan het al dacht ik.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Jordymt
DeNachtwacht schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:50:
[...]

Ik krijg nu deze reactie

[...]

Klopt, niet cancellen. Ik had dit laatst ook, je kunt hem gewoon open laten tot je iets hebt ontvangen. Hier zullen ze wel even moeilijk over doen. Gewoon zeggen dat je akkoord gaat met de oplossing als de dispute open blijft.

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
thijsco19 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:35:
[...]

Daar komt als het goed Is verandering in. Althans bij een aantal shops kan het al dacht ik.
Bij een aantal shops in Aliexpress met Paypal betalen? Ook de eerste keer dat ik dit lees, heb je een voorbeeld?

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Hmm. Lijkt erop dat het een tijdelijke iets was voor cybermaandag.
Hier een linkje: http://sale.aliexpress.co...a8556a125&ck=in_edm_other

Overigens kan je een verkoper gewoon een berichtje sturen om te vragen of je met paypal kan betalen. Meestal hebben ze een paypal account en gaan ze akkoord. (verkoop=verkoop)
Je moet dan een bestelling plaatsen via aliexpress maar niet betalen via aliexpress maar via paypal.

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Bij banggood verkopen ze nu de originele Hybrids pro (HD) Ik heb ze net besteld met korting, maar ze schijnen in november gelanceerd te zijn en beter te zijn dan de originele hybrids, vooral erg bass rijk. De kortings code voor 10% korting. = 8fa90f
Toch 2.5€ korting. :+

Probeer hem ook voor andere xiaomi producten :)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Jordymt schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:58:
[...]

Klopt, niet cancellen. Ik had dit laatst ook, je kunt hem gewoon open laten tot je iets hebt ontvangen. Hier zullen ze wel even moeilijk over doen. Gewoon zeggen dat je akkoord gaat met de oplossing als de dispute open blijft.
Thnx, ik heb het volgende terug gestuurd:
Hi, thanks for the reply.
You don't have to both refund AND resend.
Unfortunately I can't make dispute for a resend, only for refund.
I can only close the dispute when the problem is solved.
If the replacement band has arrived, I will close the dispute for you.
Thank you for solving my problem.
Ben benieuwd of het weer 3 dagen wachten wordt op reactie :O

youtube.com/@hisrep

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:13:
[...]

Thnx, ik heb het volgende terug gestuurd:

[...]

Ben benieuwd of het weer 3 dagen wachten wordt op reactie :O
Misschien gebruik je teveel woorden. Heb vaak het gevoel dat ik in primitief engels (zo kort mogelijk) moet schrijven zodat ze het begrijpen.

• Jordymt
Suli schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:07:
[...]

Misschien gebruik je teveel woorden. Heb vaak het gevoel dat ik in primitief engels (zo kort mogelijk) moet schrijven zodat ze het begrijpen.
Wat je ook probeert, begrijpen doen ze het 9/10x toch niet :')

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:25:
Ik zou graag een nieuw horloge bestellen op gearbest, maar op het internet vind ik veel gemengde reacties, zoals op [mbr](mogelijke) spam[/]. :/ Daarom wil ik graag weten of jullie er nog recente ervaringen mee hebben. Is het betrouwbaar zoals ebay en aliexpress?
Zoek functie en gearbest, succes :)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Jordymt schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:16:
[...]

Wat je ook probeert, begrijpen doen ze het 9/10x toch niet :')
Hmm, AE is er nu bij gekomen en heeft besloten dat ik mijn geld volledig terug krijg.

Maar, nu is de case dus alsnog gesloten terwijl het zowel voor mij als verkopers beter was geweest als ze een nieuwe opgestuurd zouden hebben (ivm verzendkosten). Achteraf beetje suf dat je bij AliExpress geen optie hebt om een resend request te doen, met een case die gewoon een paar weken later sluit ivm levertijd.

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-01-2017 10:13 ]

youtube.com/@hisrep

• Jordymt
DeNachtwacht schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:13:
[...]

Hmm, AE is er nu bij gekomen en heeft besloten dat ik mijn geld volledig terug krijg.

Maar, nu is de case dus alsnog gesloten terwijl het zowel voor mij als verkopers beter was geweest als ze een nieuwe opgestuurd zouden hebben (ivm verzendkosten). Achteraf beetje suf dat je bij AliExpress geen optie hebt om een resend request te doen, met een case die gewoon een paar weken later sluit ivm levertijd.
Je zou de koper een berichtje kunnen sturen dat je het geld nog overmaakt (Paypal aangeraden) en dat ze hem alsnog opnieuw versturen.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Jordymt schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:19:
[...]

Je zou de koper een berichtje kunnen sturen dat je het geld nog overmaakt (Paypal aangeraden) en dat ze hem alsnog opnieuw versturen.
Ik bestel denk ik gewoon een nieuwe met het terug gestorte geld. Kost €1,30 extra maarja, op deze manier weet je igg dat het goed gaat.

Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met die opkliklensjes voor op een smartphone? Ik zit over deze te denken:
Maar ik vraag me af of er betere alternatieven zijn
En: kun je deze ook gebruiken met een hoesje eromheen? Dit betekent dus 1 mm extra ruimte tussen de opkliklens en de camera, maar zal dat een probleem zijn?

[ Voor 51% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-01-2017 10:43 ]

youtube.com/@hisrep

• wikiwhy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-07-2024
Een seller op Ali heeft mijn order na 5 dagen nog steeds niet verzonden. Ik had al een donkerbruin vermoeden, dus even contact opgenomen. Krijg ik deze reactie:

Dear
Sorry , we have no this product ,
Please cancel the order ,and choose the reason for i do not want it or the processing time is out of my expectation and then we will agree with your cancellation and the money will be returned to you
Regards

Lekker is dat! Meneer laat de "Processing time" dus gewoon verstrijken, terwijl hij al weet dat het product niet geleverd kan worden. Pas als ik aan de bel trek komt de aap uit de mouw. Vervolgens wil hij dus dat ik zelf cancel en een onjuiste reden opgeef. Zal wel iets met zijn betrouwbaarheidsstatistieken te maken hebben ofzo.

Wat ik me afvroeg: kan je bij aliexpress feedback geven op een seller als de order niet doorgaat? Anders kun je andere klanten ook niet waarschuwen bij dit soort praktijken.

Verwijderd

Ik heb toch beslist om maar op *knip* (mogelijke) spam te bestellen, reviews lijken iets beter. Alles goed verlopen, betaling was makkelijk. Afwachten maar nu!

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 07-01-2017 14:47 ]

• Jordymt
wikiwhy schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:42:
Een seller op Ali heeft mijn order na 5 dagen nog steeds niet verzonden. Ik had al een donkerbruin vermoeden, dus even contact opgenomen. Krijg ik deze reactie:

Dear
Sorry , we have no this product ,
Please cancel the order ,and choose the reason for i do not want it or the processing time is out of my expectation and then we will agree with your cancellation and the money will be returned to you
Regards

Lekker is dat! Meneer laat de "Processing time" dus gewoon verstrijken, terwijl hij al weet dat het product niet geleverd kan worden. Pas als ik aan de bel trek komt de aap uit de mouw. Vervolgens wil hij dus dat ik zelf cancel en een onjuiste reden opgeef. Zal wel iets met zijn betrouwbaarheidsstatistieken te maken hebben ofzo.

Wat ik me afvroeg: kan je bij aliexpress feedback geven op een seller als de order niet doorgaat? Anders kun je andere klanten ook niet waarschuwen bij dit soort praktijken.
Normaal gesproken kan dit niet. Wellicht omdat jij een order hebt geplaatst wel. Ik zou echter wachten tot je het geld terug hebt.

[ Voor 61% gewijzigd door Jordymt op 07-01-2017 13:42 ]

• wikiwhy
Jordymt schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:02:
[...]

Normaal gesproken kan dit niet. Wellicht omdat jij een order hebt geplaatst wel. Ik zou echter wachten tot je het geld terug hebt.
(Je quote de foute post neem ik aan?)

Het blijkt dus wel vaker te gebeuren.

Ik krijg mijn geld sowieso wel terug, daar ben ik niet bang voor. Ik vermoed echter dat je alleen feedback kunt geven, als het product geleverd is, waardoor sellers dus straffeloos dit soort streken uit halen. Ik denk dat ik de order het beste gewoon kan laten verlopen.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

wikiwhy schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:33:
[...]

(Je quote de foute post neem ik aan?)

Het blijkt dus wel vaker te gebeuren.

Ik krijg mijn geld sowieso wel terug, daar ben ik niet bang voor. Ik vermoed echter dat je alleen feedback kunt geven, als het product geleverd is, waardoor sellers dus straffeloos dit soort streken uit halen. Ik denk dat ik de order het beste gewoon kan laten verlopen.
"dit soort streken" ?

5 dagen is nou niet echt bijzonder lang. Als een product niet op voorraad is kan het soms even duren voor het binnen is / verzonden wordt.
Als je perse iets zo snel wil hebben moet je het niet in China bestellen.

Daarbij, 5 dagen geleden was het nieuwjaar, ook in China 2 dagen vakantie.

• wikiwhy
Kenzi schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:39:
[...]

"dit soort streken" ?

5 dagen is nou niet echt bijzonder lang. Als een product niet op voorraad is kan het soms even duren voor het binnen is / verzonden wordt.
Als je perse iets zo snel wil hebben moet je het niet in China bestellen.

Daarbij, 5 dagen geleden was het nieuwjaar, ook in China 2 dagen vakantie.
Heb je het bericht van de seller gelezen? Die vijf dagen interesseren me niet zo veel.
Wat niet door de beugel kan:
  • Niet uit jezelf vertellen dat je een product helemaal niet hebt zodat de klant het hoesje ergens anders kan bestellen.
  • De order niet zelf cancellen.
  • Proberen de klant de schuld op zich te laten nemen.
Edit: Ter verduidelijking: hij vraagt mij niet om te wachten maar om te cancellen omdat hij het product niet heeft. Dus ook als ik 30 dagen had gewacht zou hij niet geleverd hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door wikiwhy op 07-01-2017 15:12 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

wikiwhy schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:05:
[...]

• Niet uit jezelf vertellen dat je een product helemaal niet hebt zodat de klant het hoesje ergens anders kan bestellen.

Newsflash, vrijwel geen enkele seller op Aliexpress heeft voorraad. Je bestelt een product, de seller vraagt de leverancier direct naar jou te sturen of ontvangt het zelf en stuurt het dan door.

Edit: Ter verduidelijking: hij vraagt mij niet om te wachten maar om te cancellen omdat hij het product niet heeft. Dus ook als ik 30 dagen had gewacht zou hij niet geleverd hebben.
En misschien had hij het product over een paar dagen wel ontvangen en verzonden. :/

Wat de seller doet is vrij normaal voor elke huis, tuin en keuken seller op Aliexpress, niks vreemds aan.

Als je alles volgens de (westerse) regeltjes wil, moet je gewoon bij Bol.com bestellen.

ps. voor de mensen in dit topic die zitten te wachten op producten. Chinees Nieuwjaar is vrij binnenkort en de eerste fabrieken zijn al productie aan het afbouwen, Volgende week gaan de eerste mensen al richting huis.

[ Voor 10% gewijzigd door Kenzi op 07-01-2017 15:27 ]

• wikiwhy
Kenzi schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:25:
[...]

En misschien had hij het product over een paar dagen wel ontvangen en verzonden. :/

Wat de seller doet is vrij normaal voor elke huis, tuin en keuken seller op Aliexpress, niks vreemds aan.

Als je alles volgens de (westerse) regeltjes wil, moet je gewoon bij Bol.com bestellen.

ps. voor de mensen in dit topic die zitten te wachten op producten. Chinees Nieuwjaar is vrij binnenkort en de eerste fabrieken zijn al productie aan het afbouwen, Volgende week gaan de eerste mensen al richting huis.
Ik heb niets gecanceld, dus we zullen zien...
Als ik die seller was, en het product over een paar dagen zou ontvangen, dan zou ik aan de klant vragen om de "processing time" te verlengen, en niet om de order te cancelen. Toch? 8)7

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

D0gtag schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:18:
Bij banggood verkopen ze nu de originele Hybrids pro (HD) Ik heb ze net besteld met korting, maar ze schijnen in november gelanceerd te zijn en beter te zijn dan de originele hybrids, vooral erg bass rijk. De kortings code voor 10% korting. = 8fa90f

Bij gearbest nog geen 19 euro met code LHPRO

• FFA
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-11 19:28

FFA

VdBorght schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:24:
[...]

Bedankt! Wilde ze net bestellen dus de code kwam goed van pas!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-11 18:14
Dank u, net besteld wel 20,44€.
Maar nog steeds goedkoper dan banggood.
Zoveelste oordopjes heb ook de gewone hybrids van xiaomi en die klinken ook al top.
Denk dat ik een koptelefoon/oordopjes fetish heb _O- _O-
[...]

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Voor de sportliefhebbers, ik heb zojuist deze binnen gekregen:
https://nl.aliexpress.com...Version=&categoryId=63705

Bluetooth 4.1 en klinkt prima, alle controls werken goed icm iPhone. Jammer is dat nummer forwarden gaat door volumeknop lang ingedrukt te houden... liever een aparte knop. Maar voor dit geld ga ik niet zeuren. Ze zitten behoorlijk stevig op het oor en daar had ik ze voor gekocht (hardlopen).

youtube.com/@hisrep

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

[...]

Netjes gevonden, ik heb deze niet gezien bij GB weer 3 euro te veel betaald :o

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

D0gtag schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:18:

Thanks, goeie tip!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Suli
  • Niet online
Heb op 1 januari een pakket besteld bij Aliexpress. Gisteren heb ik het ontvangen.
Heb net de bezorging bevestigd en zag dat de pakket gisteren pas in nederland aangekomen is. Ik kon het ook zelf traceren met yuntrack en blijkt dat het vandaag pas door de douane is vrijgegeven haha.
Heb dit nooit eerder meegemaakt. Heb alle nummers enz gecontroleerd en ze komen overeen met de zak waarin het bezorgd werd en de product die ik besteld heb. De post is sneller dan de douane werkt :+. En sowieso met de feestdagen, chapeau aan de verkoper _/-\o_. En nog leuker, er staat untracked op de zak :D.

StepCostDay:
Status:Transit
Events:2017/1/8 13:08:36,Completed customs clearance process
OrignDest:CN/NL
InShippingMethodName:华南快速小包平邮
TrackingNumber:
CustomerOrderNumber:
Number:
Status:Transit
Destination:NL
Origin:CN
7 2017/1/8 13:08:36 Completed customs clearance process----NL
6 2017/1/7 13:04:37 Package arrived at destination airport----NL
5 2017/1/3 11:03:31 Departure from airport to destination country----Guangzhou, China
4 2017/1/2 23:01:26 Package has left the carrier facility----SHENZHEN ,CHINA
3 2017/1/2 17:59:23 Package received by carrier----SHENZHEN , CHINA
2 2017/1/2 15:56:21 Package has left seller facility and is in transit to carrier----SHENZHEN , CHINA
1 2017/1/2 9:12:02 Waybill Generated----SHENZHEN,CHINA

• robbertre
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11 18:23
TerrorSource schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:55:
[...]

Dispute openen een paar dagen voordat de datum verstreken is. Verkoper zal in de meeste gevallen tijd rekken door Buyer-Protection met 30 dagen te verlengen.

Wat je ook doet, hou je dispute open totdat je of het product hebt of je geld terug hebt.
Ik heb zojuist een dispute geopend, misschien heb ik wel geluk aangezien er staat:
Status: Dispute Escalated - Processing  
Reminder: Because your order was sent by AliExpress Shipping, your refund request will be automatically handled by us instead of the seller.
Please select if would like to 'Accept' the proposal we provided, or if you prefer to 'Upload Evidence' of the product to support your case. Please note that if this request is determined to be unrelated to logistics, we will hand over the refund request to the seller. For more information, please check the 'AliExpress' Judgment Details' or your email inbox.

Oprecht benieuwd wat ermee gaat gebeuren. Het liefst zou ik gewoon het item hebben!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:16

Nikeo

Jawelles

Ik zag net bij toeval dat er adapters zijn om van fitting E14 naar E27 te gaan. En andersom. Dat maakt allerlei nieuwe Hue toepassingen mogelijk! Hoe kan ik nooit bedacht hebben dat dit bestond? Meteen een aantal besteld via aliexpress :*)

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Nikeo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:27:
Ik zag net bij toeval dat er adapters zijn om van fitting E14 naar E27 te gaan. En andersom. Dat maakt allerlei nieuwe Hue toepassingen mogelijk! Hoe kan ik nooit bedacht hebben dat dit bestond? Meteen een aantal besteld via aliexpress :*)
Niet om nu meteen in je cornflakes te gaan urineren, maar kijk bij ontvangst even of ze electrisch veilig zijn.

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11 12:58
Op amazon.de zijn ze ook te koop en ze krijgen lang niet altijd positieve reviews. Ik was kort geleden ook bezig met me te orienteren op die adapters voor mijn milight lampen, maar ben zeer terughoudend om ze van ali te halen. Het is goed mogelijk dat die van amazon uit dezelfde fabriek komen, maar ik haal ze toch liever van amazon.

In de reacties op een negatieve amazon review worden de renkforce adapters van conrad aanbevolen. Ik struin nog even verder.

[ Voor 17% gewijzigd door PjotrStroganov op 09-01-2017 21:39 ]

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• lom0r
  • Laatst online: 30-08 15:44
Vraagje:heb via AliExpress een set van 7 sokken gekocht die op 1 december per vliegtuig verzonden zijn. Nog niks binnen en kan het pakket nu niet meer tracken. Doordat de tijd verstreken is word de bestelling automatisch als afgehandeld bestempeld. Kan ik dit nog tracken of aankaarten bij de verkoper? En zo ja hoe natuurlijk.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

lom0r schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:26:
Vraagje:heb via AliExpress een set van 7 sokken gekocht die op 1 december per vliegtuig verzonden zijn. Nog niks binnen en kan het pakket nu niet meer tracken. Doordat de tijd verstreken is word de bestelling automatisch als afgehandeld bestempeld. Kan ik dit nog tracken of aankaarten bij de verkoper? En zo ja hoe natuurlijk.
En wat zei AliExpress zelf toen je het ze vroeg? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet dan dat je nu gegeven hebt.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:36
lom0r schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:26:
Is de termijn verstreken?
Zo ja, je enige mogelijkheid is om de verkoper hierover aan te spreken en hopen dat hij je wilt helpen.

Heb je geprobeerd de code in http://www.17track.net/nl in te geven?
Wat is de laatste update?
Meer informatie moet je ons geven als je een fatsoenlijk antwoord wilt

[ Voor 7% gewijzigd door bottom line op 10-01-2017 00:31 ]

• wikiwhy
wikiwhy schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:33:
[...]

Ik heb niets gecanceld, dus we zullen zien...
Als ik die seller was, en het product over een paar dagen zou ontvangen, dan zou ik aan de klant vragen om de "processing time" te verlengen, en niet om de order te cancelen. Toch? 8)7
Voor het geval er iemand geïnteresseerd mocht zijn in de afloop van het aliexpressverhaal: de seller reageerde niet meer op mijn verzoek om het product alsnog te verzenden en dus is de "processing time" verlopen. Na navraag te hebben gedaan bij de producent van het product blijkt dat wachten sowieso weinig zin meer had. Het werd namelijk niet meer geleverd.

• ariekanari
  • Laatst online: 14:39
bottom line schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:31:
[...]

Is de termijn verstreken?
Zo ja, je enige mogelijkheid is om de verkoper hierover aan te spreken en hopen dat hij je wilt helpen.

Heb je geprobeerd de code in http://www.17track.net/nl in te geven?
Wat is de laatste update?
Meer informatie moet je ons geven als je een fatsoenlijk antwoord wilt
Was er sprake van "On-time delivery" (herkenbaar aan het logo van een autootje)?
Dan kun je tot 15 dagen na afloop van de gegarandeerde levertijd een geschil openen.

http://sale.aliexpress.co...ion-seller_guaranteed.htm

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• robbertre
Wauw, gisteren een resend aangevraagd bij Banggood omdat er sinds 8 december niks meer was vernomen van mijn pakketje volgens 17track. Kijk ik net op 17track; is hij vandaag in Amsterdam aangekomen en word hij morgen bezorgd... :P
Ik heb gelijk de resend laten cancellen via de chat van Banggood, dit kon nog omdat het nog niet was uitgevoerd. Het gaat om een bedrag van 16 euro, maar alsnog zou het niet goed voelen om 2x hetzelfde product te ontvangen. De resend werd zonder discussie gelijk uitgevoerd, dus dan ben ik ook graag eerlijk tegenover Banggood :)

Kortom; gewoon eerder een resend aanvragen, dan komt 'toevallig' het originele pakketje de volgende dag aan in Amsterdam. :D

• gekkie
robbertre schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:03:
Wauw, gisteren een resend aangevraagd bij Banggood omdat er sinds 8 december niks meer was vernomen van mijn pakketje volgens 17track. Kijk ik net op 17track; is hij vandaag in Amsterdam aangekomen en word hij morgen bezorgd... :P
Hah kijk toch ook maar even weer eens gecheckt bij 17track, bij mij ook eeeeeindelijk met meuk van 5 december, vast in het zelfde schuitje gezeten, allemaal via swisspost :+
Ah nu ook bij de postnl bekend, uurtje geleden nog niet, maar wel met de cryptische mededeling: "De zending is niet goed aangeleverd en vertraagd één werkdag"

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 10-01-2017 22:19 ]

• robbertre
gekkie schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:17:
[...]

Hah kijk toch ook maar even weer eens gecheckt bij 17track, bij mij ook eeeeeindelijk met meuk van 5 december, vast in het zelfde schuitje gezeten, allemaal via swisspost :+
Ah nu ook bij de postnl bekend, uurtje geleden nog niet, maar wel met de cryptische mededeling: "De zending is niet goed aangeleverd en vertraagd één werkdag"
Hé, die melding ken ik niet. Krijg je die als je hem met de Nederlandse 3S code traceert?
Het lijkt allemaal weer op gang te komen, toevallig vandaag ook een klein pakketje ontvangen van €1,37. Natuurlijk het pakketje waar je het minst op zit te wachten.

• gekkie
robbertre schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:27:
[...]
Hé, die melding ken ik niet. Krijg je die als je hem met de Nederlandse 3S code traceert?
Het lijkt allemaal weer op gang te komen, toevallig vandaag ook een klein pakketje ontvangen van €1,37. Natuurlijk het pakketje waar je het minst op zit te wachten.
Het nummer van de chinees in http://mijnpakket.postnl.nl/ invoeren en postcode (vervolgens kun je hem ondanks dat hij nog onbekend is toevoegen en op een gegeven moment raakt tie dan bekend als postnl er een 3S op geplakt heeft. En die melding is mij ook totaal nieuw.
Ja ik had afgelopen week ook al een soldeermatje binnen .. zit alleen op die stomme bout te wachten.
En nog een x-aantal untracked kleine dingetjes, maar die hebben dan weer iets minder haast.

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 10-01-2017 22:40 ]

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:27
[...]

Thanks, ik ben dr ook voor gegaan!
Bij Tinydeal weer een kans om via hun loterij een Xiaomi Mi Mix, Oukitel C5 Pro en $30 verrassingscadeau's te winnen. Loten zijn $0.99 per stuk.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Velen hebben via Chinese webshops een Mi router gekocht. Functioneert prima. Hier in huis ook 2. Bevinding van een andere tweaker (zie product topic Xiaomi Router / WRT) was al dat in de default instellingen er een soort malware check is ingebouwd voor te bezoeken internetpagina's. Dit zit in de "firewall" functionaliteit van de router. Elke URL wordt daarmee via Baidu gestuurd. In feite dezelfde malware-check functionaliteit die Chrome heeft richting Google en die IE heeft richting microsoft.
Deze functionaliteit is echter met een druk op de knop in de App (getest via xiaomi router app voor iOS) uit te zetten. Ook na een firmware upgrade (automatisch) moet je deze firewall weer even uitzetten.

Via verschillende chinese webshops krijg je de router overigens met verschillende firmware. De Miwifi router 2 (mini, 2 antennes) heeft bijvoorbeeld engelstalige firmware beschikbaar. Voor de Miwifi router 3 (4 antennes) is er nog geen engelse beschikbaar maar ook hier leveren verschillende shops, verschillende firmware. Zeker via Ali kun je ook nog custom firmware meegeinstalleerd krijgen, kijk hier dus goed naar. Officiele download pagina van firmware is bij Miwifi: http://www1.miwifi.com/miwifi_download.html

Verwijderd

Chocoball schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:47:
Bij Tinydeal weer een kans om via hun loterij een Xiaomi Mi Mix, Oukitel C5 Pro en $30 verrassingscadeau's te winnen. Loten zijn $0.99 per stuk.
Grappig concept. Enig idee wanneer de trekking plaatsvindt?

Ik zie alleen:
"6. All the winners will be chosen in a random drawing . Wish you all good luck.
7. The winners will be announced and contacted within 24 hours via email after this
promotion ends. And we will ship the prize to the winner's shipping address used in
the order of the $0.99 lottery ticket."

Maar wanneer eindigt de promotion?

• Suli
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:06:
[...]

Ik zie alleen:
"6. All the winners will be chosen in a random drawing . Wish you all good luck.
7. The winners will be announced and contacted within 24 hours via email after this
promotion ends. And we will ship the prize to the winner's shipping address used in

TD

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:22
[...]

Ik zie alleen:

"The $0.99 lottery ticket has a limited quantity of 2,000pcs only. First come, first served."

Ik gok vrij snel. :P

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

[...]

Ik zie alleen:

Bovenaan in de product features staat: Promo Time: Jan 7th, 12AM - Jan 16th, 12AM (Beijing Time), dus uiterlijk de 17e zou je bericht moeten krijgen.

• Suli
  • Niet online
SmiGueL schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:11:
[...]

"The $0.99 lottery ticket has a limited quantity of 2,000pcs only. First come, first served."

Ik gok vrij snel. :P
Haha, jullie lezen eroverheen:

Product Features:

Promo Time: Jan 7th, 12AM - Jan 16th, 12AM (Beijing Time)

Verwijderd

Helder! ;)

• O88088
  • Laatst online: 08-11 17:25
M'n Xiaofang Camera (dat blokje) is vandaag bezorgd :) het verbaasde me hoe klein hij eigenlijk is. Koppelen aan het wifi-netwerk was vrij simpel, ondanks dat hij voor 90% in het Chinees is. De beeldkwaliteit is niet heel best maar dat zou ook kunnen komen doordat het een bewolkte dag is. Ik ben er in ieder geval wel blij mee.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:47
O88088 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:00:
M'n Xiaofang Camera (dat blokje) is vandaag bezorgd :) het verbaasde me hoe klein hij eigenlijk is. Koppelen aan het wifi-netwerk was vrij simpel, ondanks dat hij voor 90% in het Chinees is. De beeldkwaliteit is niet heel best maar dat zou ook kunnen komen doordat het een bewolkte dag is. Ik ben er in ieder geval wel blij mee.
Bij mij al voor het weekend, hoewel het pairen simpel lijkt vindt de app na het ingeven van het wifi wachtwoord bij mij de camera niet. Het ledje achterop gaat wel blauw branden waardoor het volgens mij wel zo is dat de camera succesvol met mijn wifi verbonden is, ik zie hem ook in de lijst met apparaten terug in het netwerk.

Ook een los netwerk tussen de telefoon en de camera is nog niet gelukt :/

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:29

pinda powerrr

Slow down...

China shoppen blijft apart :+

Koop je een paar nepschoenen op Ali, zijn ze supersnel in huis, worden ze gewoon thuis bezorgd (dus geen PostNL pick-up briefje) en hoef je geen kosten te betalen (waarde stond op $40) 8)7

Koop je gewoon "rommel", duurt het lang voordat het binnen is, moet je het zelf ophalen en ben je de sjaak als je voor €24 iets heb gekocht.

De consequentheid van PostNL blijft me verbazen _O-

Waiting on the world to change

• O88088
  • Laatst online: 08-11 17:25
LordSinclair schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Bij mij al voor het weekend, hoewel het pairen simpel lijkt vindt de app na het ingeven van het wifi wachtwoord bij mij de camera niet. Het ledje achterop gaat wel blauw branden waardoor het volgens mij wel zo is dat de camera succesvol met mijn wifi verbonden is, ik zie hem ook in de lijst met apparaten terug in het netwerk.

Heb je wel die QR code voor de camera gehouden? Dat begreep ik eerst niet (en hij deed het dus ook niet) maar toen ik dat deed lukte het. Die vrouw gaat dan ook een ander zinnetje roepen :+

• LordSinclair
O88088 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:05:
[...]

Heb je wel die QR code voor de camera gehouden? Dat begreep ik eerst niet (en hij deed het dus ook niet) maar toen ik dat deed lukte het. Die vrouw gaat dan ook een ander zinnetje roepen :+
Ja, en ja ze roept dan wat anders. Ik las elders (ik moet het nog proberen) dat het met een te moderne encryptie van mijn wifi te maken kan hebben.

Edit; Thuis getest en dat was het! :-)

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 12-01-2017 17:43 ]

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

de 6e twee verlengsnoertjes voor de Nes mini classic besteld bij Aliexpress, vandaag al op de mat.
Vind ik erg snel voor Chinese begrippen.
Zien er prima uit en ze doen het goed.
Nu wachten op de rest van mijn bestelling.
;)

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-11 12:28

Eric_Cantona

"Au Revoir"

[...]

Hier ook nog niet, wel m'n telefoon als wifi hotspot laten fungeren, en via een andere telefoon de camera benaderen, dan lukt het wel. Maar moet direct ook kunnen..

• Suli
  • Niet online
[...]

Ik heb dat eerst ook, gehad. Na het verwijderen van de home app (via qr gedownload) en opnieuw via play store installeren, ging alles wel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Suli op 12-01-2017 19:02 ]

• LordSinclair
Suli schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:00:
[...]

Ik heb dat eerst ook, gehad. Na het verwijderen van de home app (via qr gedownload) en opnieuw via play store installeren, ging alles wel goed.
Dat ga ik ook nog eens proberen, voor nu werkt het met een oudere encryptie op mijn wifi netwerk :)

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Voor de mensen die het nog niet wisten: binnenkort begint 'springbreak' in China, dus in die periode verloopt de verzending van goederen 'chaotisch' (Zo noem ik het maar even, want als ze het na de vakantie versturen hebben ze zo veel werk...). Ik geloof dat ze vanaf het nieuwe jaar vrij krijgen tussen de 7 dagen en 3 weken.
Begint voor ons dus op dit jaar op de 27 meestal tot 2 Feb. (ik weet niet of overheids instellingen als de post langer vakantie krijgen).

Dus als je een week ervoor besteld krijg je het waarschijnlijk nog binnen de reguliere tijd. Meeste webshops zeggen dat ze het verstuurd hebben (aantal dagen na betaling of gelijk met betaling) maar in werkelijkheid versturen de meeste webshops het pas 4 of 5 dagen daadwerkelijk (aangemeld voor shipping is nog steeds niet verstuurd).

y'all have been warned :)

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
4 december, 2 bluetooth game controllers besteld bij Lightinthebox:
http://www.lightinthebox....or-sony-ps3_p4388654.html

19 december geleverd. Alleen bleek 1 van de controllers niet op te laden, accu dood.
21 december ticket aangemaakt, 22 december eerst de vraag of het 1 of beide controllers betreft, en diezelfde dag bericht dat er een nieuwe opgestuurd wordt. Geen gedoe, kapotte hoeft niet terug.
Eergisteren afgeleverd (vandaag opgehaald bij het pakketpunt).

Top service!

iRacing Profiel

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

De meeste webshops houden zich niet aan de wettelijke vakantiedagen (of uberhaupt aan de wet) en geven maar 3 tot 5 dagen vrij. (en daar voor in de plaats moeten de werknemers wel zat / zon werken)
Dat is het probleem niet. De post en meeste koeriersbedrijven blijven ook wel gewoon open. Het probleem zit hem in de mensen die na CNY niet meer terug keren op het werk, wat zeker in steden als Shenzhen elk jaar weer een probleem is.Fabrikanten en leveranciers zitten dan met een personeelstekort wat opgevuld moet worden.

ps. als je nu besteld ben je al te laat, Chunyun (de grote volksverhuizing) is al begonnen.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Kenzi schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 01:56:
[...]
ps. als je nu besteld ben je al te laat, Chunyun (de grote volksverhuizing) is al begonnen.
Crap, krijg ik net vandaag verzendbevestiging van mijn nieuwe slimme deurbel :X

[ Voor 19% gewijzigd door dodge_911 op 13-01-2017 12:08 ]

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
dodge_911 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:54:
Crap, krijg ik net vandaag verzendbevestiging van mijn nieuwe slimme deurbel :X
Als dat ding net zo beroerd werkt als de Ring gooi je dat ding waarschijnlijk snel aan de kant:

TL;DR: Enorme vertraging tussen indrukken bel en verbinding met app/beeld/geluid etc.

Overigens niets 'slim' aan zo'n deurbel. Schijthekel aan dat alles tegenwoordig 'slim' of 'smart' wordt genoemd. :r

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 13-01-2017 11:42 ]

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Piet91 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:41:
[...]

Als dat ding net zo beroerd werkt als de Ring gooi je dat ding waarschijnlijk snel aan de kant:

[video]

TL;DR: Enorme vertraging tussen indrukken bel en verbinding met app/beeld/geluid etc.

Overigens niets 'slim' aan zo'n deurbel. Schijthekel aan dat alles tegenwoordig 'slim' of 'smart' wordt genoemd. :r
Misschien is het slim om de video zelf even te bekijken voordat je hier een conclusie schrijft. De conclusie die in dit filmpje langskomt is het volgende: voor hem werkt het niet omdat hij een vertraging had, volgens de vele reviews waren er mensen met die vertraging en mensen waarbij alles vlekkeloos liep.
Hij geeft ook een mogelijke reden, hij werkt met de unit op accu kracht (waarbij de unit in slaapstand gaat), als je hem aansluit op het stroomnet zal hij waarschijnlijk prima werken (en continue connected blijven).

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]

[video]

Ik heb zelf een Ring doorbell en heb het buiten bedraad aangesloten en de man in de video niet. Denk dat wel verschil uitmaakt. En als het bedraad aangesloten is werkt de normale bel binnen ook gewoon, dus je hebt dan niet zo'n Chime ding nodig.

Denk dat zo'n deurbel ook wel bandieten bv weg schrikt (vaak bellen ze eerst aan om te kijken of iemand thuis is).

Als het eenmaal goed werkt en aangesloten is, werkt het best leuk. Je kan ook tegenwoordig live view aan doen (vroeger was dit niet mogelijk, moest altijd eerst iemand op drukken).

Alleen wat wel een probleem is, is dat het via WiFi werkt. Heel mijn WiFi bereik binnen huis is uitstekend, maar net buiten de deur waar de deurbel hangt is er blijkbaar niet super ontvangst (deurbel geeft vaak okay of poor aan). Dus ik heb weleens meegemaakt dat het even niet goed werkt, maar op het moment werkt het prima. Ook handig als je op vakantie bent, kan je toch even in de gaten houden wie er allemaal aanbelt.

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 13-01-2017 12:13 ]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Bandieten :D

Ziet er leuk uit die bel

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb afgelopen jaar een aantal Tronsmart usb-micro usb kabels besteld die het aanvankelijk erg goed deden. Nu is er één waarvan het stekkertje niet meer in de connector blijft zitten en een andere laadt m'n telefoon niet meer op.
Ik moet dus weer op zoek naar iets anders wat kwalitatief goed is, data&charge aankan en met minimaal 2,1A kan laden.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
BounceMeister schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:18:
Ik heb afgelopen jaar een aantal Tronsmart usb-micro usb kabels besteld die het aanvankelijk erg goed deden. Nu is er één waarvan het stekkertje niet meer in de connector blijft zitten en een andere laadt m'n telefoon niet meer op.
Ik moet dus weer op zoek naar iets anders wat kwalitatief goed is, data&charge aankan en met minimaal 2,1A kan laden.
Kijk eens op m'n tweakblog in m'n sig, ik heb een aantal kabels getest, en Orico doet 't erg goed...

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
D0gtag schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:06:
Misschien is het slim om de video zelf even te bekijken voordat je hier een conclusie schrijft.
Dat heb ik al gedaan toen hij de video had geüpload. Anders had ik die video ook niet hier gelinkt bijna een jaar na dato.
De conclusie die in dit filmpje langskomt is het volgende: voor hem werkt het niet omdat hij een vertraging had, volgens de vele reviews waren er mensen met die vertraging en mensen waarbij alles vlekkeloos liep.
Hij geeft ook een mogelijke reden, hij werkt met de unit op accu kracht (waarbij de unit in slaapstand gaat), als je hem aansluit op het stroomnet zal hij waarschijnlijk prima werken (en continue connected blijven).
Juist. En hoe voorzie je die Chinese deurbel van stroom? Juist; batterijen.
Het staat zelfs in de beschrijving dat de deurbel in standby mode gaat.

Zelfs als je gaat DIY-en en de bel gaat voorzien van vaste stroomaansluiting is het natuurlijk maar de vraag of die dan ook niet in standby mode gaat.
Het idee dat zo'n bel uit standby mode moet komen -> connectie met wifi moet maken -> IP-adres verkrijgen -> notificatie versturen -> app openen -> beeld krijgen -> en dan pas kunnen spreken spreekt mij niet aan.
Tegen die tijd zou bij ons de persoon/bezorger al lang weer weg zijn (no joke; ervaring mee ;( ).

Maar goed; niet bedoeld om dodge's aankoop af te zeiken, maar puur ter advies/meer info.
Want het idee is wel interessant, zeker voor die prijs dus ik hoop voor 'm dat het wel goed werkt natuurlijk.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Piet91 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:57:
Maar goed; niet bedoeld om dodge's aankoop af te zeiken, maar puur ter advies/meer info.
Want het idee is wel interessant, zeker voor die prijs dus ik hoop voor 'm dat het wel goed werkt natuurlijk.
Hey, iemand :w moet 't af en toe 'ns doen hé :)
Ik had Techmoan's review indertijd ook al gezien, maar voor deze prijs wou ik wel eens een poging wagen. Moest 'ie 't niet naar behoren doen, vind ik er vast wel een andere toepassing voor :D

[ Voor 10% gewijzigd door dodge_911 op 13-01-2017 13:05 ]

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-11 15:03
ik heb deze gekocht: http://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_603958.html

met een eigen scriptje kan hij via RTSP een foto ophalen zodra iemand op mijn deurbel drukt, wel meer DIY dan de Digoo.
Nog niet binnen dus moet nog testen maar is denk wel een leuk alternatief.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• xileS
  • Niet online
[...]

[video]

Piet91 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:57:
[...]

Dat heb ik al gedaan toen hij de video had geüpload. Anders had ik die video ook niet hier gelinkt bijna een jaar na dato.

[...]

Juist. En hoe voorzie je die Chinese deurbel van stroom? Juist; batterijen.
Het staat zelfs in de beschrijving dat de deurbel in standby mode gaat.

Zelfs als je gaat DIY-en en de bel gaat voorzien van vaste stroomaansluiting is het natuurlijk maar de vraag of die dan ook niet in standby mode gaat.
Het idee dat zo'n bel uit standby mode moet komen -> connectie met wifi moet maken -> IP-adres verkrijgen -> notificatie versturen -> app openen -> beeld krijgen -> en dan pas kunnen spreken spreekt mij niet aan.
Tegen die tijd zou bij ons de persoon/bezorger al lang weer weg zijn (no joke; ervaring mee ;( ).

D0gtag en ik hadden het beide over de Ring bel, aangezien je zei dat die beroerd werkt. Maar waarschijnlijk zal dit alleen zijn, als die op de accu werkt (aangezien die standby gaat).

Als Chinese variant/namaak Digoo niet bedraad aangesloten kan worden, is dat idd een groot nadeel. Dan ben ik ook bang dat je veel vertraging gaat krijgen. En je kan het dan dus niet op je huidige binnen bel aansluiten, en ontvangt dan alleen meldingen via je telefoon ipv ook dat de bel binnen afgaat.

/Edit
Wauw wel een mooi verhaal zeg, wil het bijna ook kopen xD:
Afbeeldingslocatie: https://img.banggood.com/images//oaupload/banggood/images/6E/41/20d3ea05-32c1-49db-920e-4ff48789be41.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 13-01-2017 19:18 ]

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
xileS schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:09:
[...]

[...]

D0gtag en ik hadden het beide over de Ring bel, aangezien je zei dat die beroerd werkt. Maar waarschijnlijk zal dit alleen zijn, als die op de accu werkt (aangezien die standby gaat).

Als Chinese variant/namaak Digoo niet bedraad aangesloten kan worden, is dat idd een groot nadeel. Dan ben ik ook bang dat je veel vertraging gaat krijgen. En je kan het dan dus niet op je huidige binnen bel aansluiten, en ontvangt dan alleen meldingen via je telefoon ipv ook dat de bel binnen afgaat.

/Edit
Wauw wel een mooi verhaal zeg, wil het bijna ook kopen xD:
[afbeelding]
Ik heb ook veel problemen met mijn eerste ring doorbell, had ik via amazon gekocht als tweedehands. Ik dacht ook dat de doorbell in standby springt en daardoor ontstaan al die problemen maar ring klantenservice zegt dat de doorbell gaat niet standby! Ik moet b.v 3 tot 4 keer bellen dan pas gaat de bel af.

Ik moet van klantenservice een hard-reset uitvoeren maar zonder resultaat... binnen een week heb ik een nieuwe van hun gekregen en de oude teruggestuurd... De nieuwe ring werkt nu uitstekend.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-11 20:26

HaTe

haat niet

2 pakketjes voor mij zijn blijkbaar omgekomen in een vliegtuigcrash:
"Package is undeliverable due to ACT airline accident"

http://www.nu.nl/buitenla...vliegtuigcrash-kirgizie-8

Misschien dat jullie ook even moeten checken!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• pandit
  • Laatst online: 16:51
HaTe schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:26:

Binnen mijn gezin hebben we flink wat bestellingen uitstaan in het verre oosten die nog onderweg zijn. Hoe weet je dat jouw pakketje in dit onfortuinlijke vliegtuig zat? Ik heb nog van geen enkele leverancier iets gehoord.

• HaTe

HaTe

haat niet

pandit schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:08:
[...]

Binnen mijn gezin hebben we flink wat bestellingen uitstaan in het verre oosten die nog onderweg zijn. Hoe weet je dat jouw pakketje in dit onfortuinlijke vliegtuig zat? Ik heb nog van geen enkele leverancier iets gehoord.
De tracking van AliExpress geeft die melding, verstuurd met Yanwen Economic Air mail.
Ik heb de bestellingen geplaatst op Jan. 07 2017, samen met nog 8 andere pakketjes die deze status niet geven, maar het zou zomaar kunnen dat deze hier ook bij zitten :/

[ Voor 23% gewijzigd door HaTe op 19-01-2017 15:51 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-11 12:24
HaTe schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:37:
[...]

De tracking van AliExpress geeft die melding, verstuurd met Yanwen Economic Air mail.
Ik heb de bestellingen geplaatst op Jan. 07 2017, samen met nog 8 andere pakketjes die deze status niet geven, maar het zou zomaar kunnen dat deze hier ook bij zitten :(
Ten eerste wacht ik ook op een pakketje van Yan Wen.
Ten tweede vind ik het bizar dat men zich druk maakt om een pakketje, terwijl er mensen in dat vliegtuig zaten die zijn omgekomen, o.a. de piloten die jouw pakketjes meenemen. Je kan toch een refund aanvragen in dit geval.

• HaTe

HaTe

haat niet

Wasabi! schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:06:
[...]

Ten eerste wacht ik ook op een pakketje van Yan Wen.
Ten tweede vind ik het bizar dat men zich druk maakt om een pakketje, terwijl er mensen in dat vliegtuig zaten die zijn omgekomen, o.a. de piloten die jouw pakketjes meenemen. Je kan toch een refund aanvragen in dit geval.
Absoluut is dat veel erger, maar het kan geen kwaad om mensen in te lichten over de persoonlijke gevolgen lijkt mij. Zo kan er actie ondernomen worden, in mijn geval opnieuw de spullen bestellen. Ik zag het per toeval toen ik de tracking status nakeek.

Ik begrijp dus niet waarom mensen er nu van uit gaan dat ik mijn pakketjes belangrijker vindt dan de mensen die zijn omgekomen!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-11 12:24
HaTe schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:21:
[...]

Absoluut is dat veel erger, maar het kan geen kwaad om mensen in te lichten over de persoonlijke gevolgen lijkt mij. Zo kan er actie ondernomen worden, in mijn geval opnieuw de spullen bestellen. Ik zag het per toeval toen ik de tracking status nakeek.

Ik begrijp dus niet waarom mensen er nu van uit gaan dat ik mijn pakketjes belangrijker vindt dan de mensen die zijn omgekomen!
Plain text is emotieloos, je kan het op verschillende manieren interpreteren, maar vooral die emoticon op het eind komt dan heel raar/bizar over, vandaar.

• HaTe

HaTe

haat niet

Wasabi! schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:25:
[...]

Plain text is emotieloos, je kan het op verschillende manieren interpreteren, maar vooral die emoticon op het eind komt dan heel raar/bizar over, vandaar.
Wat dat betreft heb je gelijk. Dat komt omdat hier op Tweakers een simpele :( wordt gelijk een boze, kwade :(, terwijl de plaintext variant veel vriendelijker is en alleen een gevoel van "jammer" betekend. (in mijn ogen)

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 17-01-2017 14:43 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hmm, voor de eerste keer €3,- extra betaald om het via postnl te verzenden en ik moet zeggen, dit bevalt wel. Via ali wat besteld en alles was via T&T perfect te volgen en komt ( volgens T&T ) morgen thuis aan ipv afhalen op een postnl punt, binnen 14 dagen, niet slecht.

Wear Sunscreen!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:04
HaTe schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:26:

Hmm, hier ook een pakketje onderweg via Yanwen logistics. Volgens tracking nog onderweg. Seller zit in Hongkong. Heb twee andere pakketjes op dezelfde datum (26-12-2016) besteld en die zijn al 3-4 dagen in huis (die waren beiden via China Post Registered Air Mail). Nog even wachten, maar misschien zat mijn pakketje ook wel in dat vliegtuig.

Laatste tracking die ik hier zie: http://track.yw56.com.cn/en-US/ is Istanbul op 12 januari :/ Klopt wel met flightpath van dat vliegtuig (HK > Istanbul). Vraag mij af of mijn pakketje in dat vliegtuig zat, luguber dit :S

[ Voor 71% gewijzigd door ThinkPad op 17-01-2017 20:46 ]

Pagina: 1 ... 149 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic