• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

O88088 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:31:
[...]

Geldt dat ook voor "jouw" Tinydeal? Met m'n punten was dat blokje goedkoper dan Gearbest (wat ik toch al geen fijne winkel vind).
geen idee :) zou het bij mijn contact moeten navragen maar die is niet zo snel met reageren tegenwoordig :/

Voor de kerst een Meiyi 20.000mAh QC 3.0 powerbank gekocht en zeer tevreden over. 3x USB waarvan 1x QC 3.0, verder Type-C en Lightning. Logo lijkt verdomd veel op combinatie van Xiaomi en Yi maar het is geen van beiden. Aangezien hij minder dan de helft van de xiaomi kost wel een aanrader. Kwaliteit tot dus ver zeker vergelijkbaar.

Verwijderd

dodge_911 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:39:
[...]

Ik werk regelmatig voor het ziekenhuis waar ik nu lig, and you don't shit where you eat, right ? ;)
Je neemt dat praktijktesten wel uiterst serieus.
Beterschaap!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:49
Kenzi schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:21:
[...]

geen idee :) zou het bij mijn contact moeten navragen maar die is niet zo snel met reageren tegenwoordig :/
Het lijkt erop dat Tinydeal toch een voorraadje heeft. Ik kreeg net een mailtje dat hij is verstuurd met Swiss Post. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat 'ie hier is.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:46
Ik heb een vreemd geval bij Gearbest... Ik heb deze Android TV box gekocht:

http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_365935.html

Bijna alles werkt aan deze box, behalve de ingebouwde gigabit ethernet poort. Ik krijg wel verbinding, maar er kan geen data verzonden worden via de poort. Getest met o.a. de Speedtest app. Via wifi werkt het allemaal wel, maar ik had de box juist gekocht om 4K te streamen en sommige content heeft dan niet genoeg aan een 100Mbit aansluiting.

Ik heb dit aangemeld bij GB en nu bieden ze me twee opties:

- Ik krijg 20 USD terug in m'n GB wallet en 40 van hun "points" (is amper 1 euro)
- Ik krijg 20 USD terug op m'n Paypal account

In beide gevallen mag k het product houden.

Ik heb echter niks aan het product en zou graag een werkend product ontvangen. In mijn ogen is dit toch gewoon een DOA?

Daarnaast vind ik het raar dat ze het over dollars hebben terwijl ik voor de box 40 euro heb betaald.

Ik ga nog wel reageren, maar vroeg me af of er mensen zijn met een vergelijkbaar geval?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-11 08:40
Mr Magic schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:59:
Ik heb een vreemd geval bij Gearbest... Ik heb deze Android TV box gekocht:

http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_365935.html

Bijna alles werkt aan deze box, behalve de ingebouwde gigabit ethernet poort. Ik krijg wel verbinding, maar er kan geen data verzonden worden via de poort. Getest met o.a. de Speedtest app. Via wifi werkt het allemaal wel, maar ik had de box juist gekocht om 4K te streamen en sommige content heeft dan niet genoeg aan een 100Mbit aansluiting.

Ik heb dit aangemeld bij GB en nu bieden ze me twee opties:

- Ik krijg 20 USD terug in m'n GB wallet en 40 van hun "points" (is amper 1 euro)
- Ik krijg 20 USD terug op m'n Paypal account

In beide gevallen mag k het product houden.

Ik heb echter niks aan het product en zou graag een werkend product ontvangen. In mijn ogen is dit toch gewoon een DOA?

Daarnaast vind ik het raar dat ze het over dollars hebben terwijl ik voor de box 40 euro heb betaald.

Ik ga nog wel reageren, maar vroeg me af of er mensen zijn met een vergelijkbaar geval?
Eisen dat je al je geld terugkrijgt en dreigen met een slechte review. Als dat niet werkt toch maar gaan voor de 20 dollar/euro en de box voor eenzelfde bedrag verkopen (wel netjes aangeven dat de ethernetpoort niet werkt).

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:13
barrymossel schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:12:
....Eisen dat je al je geld terugkrijgt en dreigen met een slechte review. ..........
Gearbest kennende zal dit weinig indruk maken.
Het enige wat je nog kan proberen om aan te dringen op een hoger refund bedrag.
Bij volledige teruggave moet je meestal het product terugsturen op eigen kosten.
Anders inderdaad voor het verschilbedrag proberen te verkopen.

edit:
De reactie hieronder van barrymossel ondersteun ik, maar Gearbest heeft vaak flink lagere prijzen, dus neem soms bewust toch het risico om daar te bestellen.

[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 27-12-2016 14:02 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-11 08:40
elinx schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:49:
[...]
Bij volledige teruggave moet je meestal het product terugsturen op eigen kosten.
Anders inderdaad voor het verschilbedrag proberen te verkopen.
Eens. Dat is ook de reden dat ik liever via eBay of AliExpress bestel. Verkopers die als de dood zijn voor disputes en slechte reviews.

Verwijderd

Vandaag een ordertje binnengekregen van 4 oktober. Had deze al als verloren beschouwd.
Nu nog 1 die ik mis, ook al 1,5 maand onderweg

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:12:
Vandaag een ordertje binnengekregen van 4 oktober. Had deze al als verloren beschouwd.
Nu nog 1 die ik mis, ook al 1,5 maand onderweg
Great! Maar maak deze post dan ook nog 'n beetje nuttig en zeg ons tenminste wat er in je pakje zat ;)
Nu is het gewoon een nutteloze statusupdate ;)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-11 16:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik loop een beetje achter misschien, maar ik heb een Mi Band 2 mogen ontvangen, en tot nu toe erg tevreden. Wat een leuk dingetje is dat.

Straks even de Mi HR app kopen, en dan kan ik de band mooi gebruiken als HR sensor tijdens het fietsen en MTB'en. Ook ben ik erg benieuwd naar het wakker worden via het trillen van de band, dus dat ga ik morgenochtend ervaren.

Straks even wat andere kleuren bandjes bestellen voor de leukigheid.

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-11 12:28

Eric_Cantona

"Au Revoir"

The Inquisitor schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:28:
Ik loop een beetje achter misschien, maar ik heb een Mi Band 2 mogen ontvangen, en tot nu toe erg tevreden. Wat een leuk dingetje is dat.

Straks even de Mi HR app kopen, en dan kan ik de band mooi gebruiken als HR sensor tijdens het fietsen en MTB'en. Ook ben ik erg benieuwd naar het wakker worden via het trillen van de band, dus dat ga ik morgenochtend ervaren.

Straks even wat andere kleuren bandjes bestellen voor de leukigheid.
Die Mi hr app ga ik ook eens checken. Wakker worden met trillen werkt hier goed, zeker als je besluit nog even te blijven liggen ;)

Edit: Heb je een linkje van de app?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Eric_Cantona schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:49:
[...]

Die Mi hr app ga ik ook eens checken. Wakker worden met trillen werkt hier goed, zeker als je besluit nog even te blijven liggen ;)

Edit: Heb je een linkje van de app?
Tof, goed om te horen :)

Mi HR is volgens mij alleen voor iOS, maar Android heeft iets van Mi toolkit ofzo, maar geen idee of dat ook continu HR biedt.

https://itunes.apple.com/...itoring/id1074341151?mt=8

Edit, zo te zien wel: Google Play: Tools & Mi Band

Edit 2 : je kunt ook running selecteren in Mi Fit app, dan wordt HR ook continu gemeten, vervolgens in een andere app HR data lezen, zo te zien werkt dat. Morgen even testen met mijn ochtend ritje naar werk.

[ Voor 24% gewijzigd door The Inquisitor op 27-12-2016 20:31 ]

• bram116
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-04 15:40
Hallo iedereen,

Ik wil deze mobiel kopen op banggood: http://www.banggood.com/U...p-1114313.html?rmmds=cart

Dit is alleen mijn 1e keer dus heb ik nog wat vragen:
Is het betrouwbaar om te pre-orderen en is Banggood over het algemeen bertouwbaar?
En wat is het beste kwa aankoop bescherming Paypal of de Creditcard?
En hoe zit het op banggood eigenlijk met garantie met smartphones?

Alvast bedankt!

• GeertH
  • Laatst online: 21:16
bram116 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:11:
Hallo iedereen,

Ik wil deze mobiel kopen op banggood: http://www.banggood.com/U...p-1114313.html?rmmds=cart

Is het betrouwbaar om te pre-orderen en is Banggood over het algemeen bertouwbaar?

Alvast bedankt!
Hoi Bram,

Banggood is zeer betrouwbaar, dat mag ik inmiddels wel zeggen na +60 bestellingen denk ik zo.
Pre-orders heb ik alleen nooit gedaan.
Betalen met paypal is het makkelijkste, ivm aankoopbescherming.
Let er wel op dat er gegarandeerd invoerkosten bijkomen! Dit is een bedrag dat niet misselijk is.
Voorbeeldje, ik moest bij mijn telefoon twv 160 euro, 50 euro bijbetalen.

• bram116
GeertH schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:40:
[...]

Hoi Bram,

Banggood is zeer betrouwbaar, dat mag ik inmiddels wel zeggen na +60 bestellingen denk ik zo.
Let er wel op dat er gegarandeerd invoerkosten bijkomen! Dit is een bedrag dat niet misselijk is.
Zijn er altijd invoerrechten? Ook met gratis verzending? Want ik lees best wel vaak verhalen dat het gewoon door de douane heen komt zonder te moeten betalen omdat ze niet alles kunnen controleren.

Ojaa en hoe zit het met garantie? En Creditcard zat ook bescherming op dacht ik, maar zou niet precies weten hoe dat zit.

[ Voor 7% gewijzigd door bram116 op 27-12-2016 20:59 ]

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Bram,

Bestel al jaren bij Banggood naar volle tevredenheid, service en garantie op kleine goedkope dingetjes tot €10,00 gaat meestal zonder problemen, met grotere aankopen en garantie heb ik geen ervaring.
Momenteel wel een GSM Xiaomi Redmi 4 Prime onderweg die in Pre Sale gekocht is en nog wat ander spul wat ook in Pre Sale gekocht is en qua verzending tov bestelling zit ik tussen de 3 en 13 weken, daar komt dan nog het onderweg zijn bij.
Overigens is de GSM Xiaomi Redmi 4 Prime die ik 20 november 2016 heb besteld in Pre Sale de 13e december al verzonden en inmiddels in Europa.
Banggood maakt reclame voor PDM (Priority Direct Mail) verzenden zodat je zelf geen BTW meer hoeft af te dragen, maar in praktijk heb ik nog geen Gsm's gevonden die via PDM te verzenden zijn, ook je UMI Z 5.5 Inch Dual 3D Edge 4GB RAM 32GB ROM MediaTek Helio X27 niet.
Hallo iedereen,

Alvast bedankt!

• bram116
user-100 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:59:
Bram,

Bestel al jaren bij Banggood naar volle tevredenheid, service en garantie op kleine goedkope dingetjes tot €10,00 gaat meestal zonder problemen, met grotere aankopen en garantie heb ik geen ervaring.
Momenteel wel een GSM Xiaomi Redmi 4 Prime onderweg die in Pre Sale gekocht is en nog wat ander spul wat ook in Pre Sale gekocht is en qua verzending tov bestelling zit ik tussen de 3 en 13 weken, daar komt dan nog het onderweg zijn bij.
Overigens is de GSM Xiaomi Redmi 4 Prime die ik 20 november 2016 heb besteld in Pre Sale de 13e december al verzonden en inmiddels in Europa.
Banggood maakt reclame voor PDM (Priority Direct Mail) verzenden zodat je zelf geen BTW meer hoeft af te dragen, maar in praktijk heb ik nog geen Gsm's gevonden die via PDM te verzenden zijn, ook je UMI Z 5.5 Inch Dual 3D Edge 4GB RAM 32GB ROM MediaTek Helio X27 niet.

[...]
Bedankt voor uw reactie! een paar vraagjes:
-Bedoeld u met pre sale pre-oder of is dit weer iets anders?
-Hoe heeft u betaald? (Paypal of Creditcard)
-Denkt u dat u invoerrechten moet betalen? (Zal wel een vervelende bijkomst zijn :/ )

• elinx
user-100 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:59:.......
Banggood maakt reclame voor PDM (Priority Direct Mail) verzenden zodat je zelf geen BTW meer hoeft af te dragen, maar in praktijk heb ik nog geen Gsm's gevonden die via PDM te verzenden zijn, ..........
PDM gaat alleen vanuit China warehouse. Helaas worden bijna alle smartphones vanuit het HK warehouse verzonden, vandaar geen PDM.

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
# Klopt, met Pre Sale bedoel ik pre-order.
# Betaal bij Banggood altijd met PayPal (gratis 12 maal/jaar retourneren via PayPal mogelijk indien je het juiste vinkje aan hebt staan)
# Tja, invoerrechten horen er nu eenmaal bij boven de €22,-- (soms heb je mazzel, daar moet je niet van uit gaan)

Succes met keuze maken.
bram116 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:08:
[...]

Bedankt voor uw reactie! een paar vraagjes:
-Bedoeld u met pre sale pre-oder of is dit weer iets anders?
-Hoe heeft u betaald? (Paypal of Creditcard)
-Denkt u dat u invoerrechten moet betalen? (Zal wel een vervelende bijkomst zijn :/ )

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-10 00:46
bram116 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:57:
[...]
Ojaa en hoe zit het met garantie? En Creditcard zat ook bescherming op dacht ik, maar zou niet precies weten hoe dat zit.
PayPal garandeert dat het pakje en inhoud bij jou aankomt. Het is echter geen garantie. Als het product na twee maanden kapot gaat, dan vergoedt PayPal hoogstens het terugzenden van het pakketje.

De verzekering van een creditcard is ook aan allerlei voorwaarden verbonden. Als Banggood aan je vraagt om het product terug te sturen zodat ze het kunnen repareren, dan zal je je telefoon toch echt drie maanden moeten missen. De creditcardmaatschappij zal dan niets vergoeden.

Zowel PayPal als de creditcard maatschappijen verdienen geld aan verkopers die deze betaalmogelijkheden aanbieden. Als ze de regels te onvriendelijk maken dan haken de verkopers af. Je snapt dan vast wel dat ze niet zomaar je geld gaan terugstorten als de geboden garantie je niet bevalt.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Hallo iedereen,

Alvast bedankt!
Ik zou je vooral willen afraden om een UMI smartphone aan te schaffen. Als je een goede telefoon wil concentreer je dan op xiaomi of meizu. Ik heb ook goede ervaringen met de zuk z2 van Lenovo. De Xiaomi mi5 is erg interessant qua specs en prijs. Kijk qua aankoop eens op AliExpress bij hk goldway of top one. Die bieden aan het via de UK te verzenden, waardoor je geen import meer betaalt. Je kan ook eens een kijkje nemen in het Spaanse Warehouse van geekbuying, maar dan betaal je iets meer. En dan de laatste tip: kijk goed op kimovil.com om toestellen en prijzen te vergelijken!
Hallo iedereen,

Alvast bedankt!
Snuffel anders ook eens in dit topic op GoT Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3

• bram116
Kasj schreef op woensdag 28 december 2016 @ 06:40:
[...]

Ik zou je vooral willen afraden om een UMI smartphone aan te schaffen. Als je een goede telefoon wil concentreer je dan op xiaomi of meizu. Ik heb ook goede ervaringen met de zuk z2 van Lenovo. De Xiaomi mi5 is erg interessant qua specs en prijs. Kijk qua aankoop eens op AliExpress bij hk goldway of top one. Die bieden aan het via de UK te verzenden, waardoor je geen import meer betaalt. Je kan ook eens een kijkje nemen in het Spaanse Warehouse van geekbuying, maar dan betaal je iets meer. En dan de laatste tip: kijk goed op kimovil.com om toestellen en prijzen te vergelijken!
Oh waarom is Umi niks dan? Deze telefoon zag er namelijk wel interessant uit. Ik hoor het graag :)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:44
Umi is qua kwaliteit nogal wisselvallig, soms maken ze prima toestellen maar soms ook niet...

Ik zou inderdaad naar een ander toestel kijken. Zeker voor deze prijs zijn er betere opties.
Leuke aanbieding bij Tinydeal, de Xiaomi Mijia pen met 3 navullingen voor 5,69 Euro. De vulling en navullingen zijn van het Zwitserse merk Premec, dus geen Chinese "rommel". Grappig was toen ik de pen kreeg deze eerst niet wou schrijven maar dat kwam omdat er een bolletje rode was op de punt zat :F

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/img1.tinydeal.com/images/36/03/523603_131268681531926059_4.jpg

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

bram116 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 07:09:
[...]

Oh waarom is Umi niks dan? Deze telefoon zag er namelijk wel interessant uit. Ik hoor het graag :)
Deze en je eerder gestelde vragen zijn ook al eerder beantwoord op Tweakers. Verder verwachten we ook meer eigen inzet en is aankoopadvies niet de bedoeling van dit topic.

Kan dit dan ook stoppen hier?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-11 15:03
Hallo iedereen,

Alvast bedankt!
GeertH schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:40:
[...]

Hoi Bram,

Als je bij banggood "priority mail" kies hoef je geen invoer rechten te betalen. Die betaald banggood dan al.
Gaat het fout en moet je toch betalen? dan betaald banggood het terug.

kreeg pas deze mail:
Afbeeldingslocatie: https://img.banggood.com/deals/edm/dutch/images/dutch03_00.jpg
Van nu af aan hoef je je bij bestellingen met verzendmethode Priority Direct Mail geen zorgen meer te maken over douanekosten! Bij gebruik van deze verzendmethode heb je achteraf geen extra kosten als invoerrechten en BTW!
https://www.facebook.com/...ten-meer/1884986618395765

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• elinx
Speedfightserv schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:25:.......
Als je bij banggood "priority mail" kies hoef je geen invoer rechten te betalen. Die betaald banggood dan al.......................
Gaat echter alleen op voor bestellingen uit China. De meeste smartphones komen uit Hongkong.
De keuze voor PDM (priority direct mail) ontbreekt in dat geval bij keus voor de verzendwijze.

[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 28-12-2016 09:54 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:44
Klopt dat is vooralsnog niet toepasbaar op smartphones.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-11 12:27
Hoi mensen, vraagje over het bestellen bij BestGear. Dit is pas mijn 2de bestelling uit een Chinese webshop, dus ik weet nog niet goed hoe het allemaal werkt.

Ik heb een action cam besteld met wat accessoires. Totaal € 118,- met een coupon van 25% korting.

Nu heb ik een brief binnen postNL, dat ze aangifte moeten doen bij de douane. Hierin vragen ze mij een omschrijving te geven van de producten en het betalingsbewijs. Echter, als ik via de Bestgear website de nota open dan is deze maar iets van 23 dollar. Kan ik dan beter het betalingsbewijs uit Paypal meesturen?

Ik wil het gewoon netjes doen en gewoon de invoerrechten betalen als dat nodig is.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:31
Rudolf schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:54:
Hoi mensen, vraagje over het bestellen bij BestGear. Dit is pas mijn 2de bestelling uit een Chinese webshop, dus ik weet nog niet goed hoe het allemaal werkt.

Ik heb een action cam besteld met wat accessoires. Totaal € 118,- met een coupon van 25% korting.

Nu heb ik een brief binnen postNL, dat ze aangifte moeten doen bij de douane. Hierin vragen ze mij een omschrijving te geven van de producten en het betalingsbewijs. Echter, als ik via de Bestgear website de nota open dan is deze maar iets van 23 dollar. Kan ik dan beter het betalingsbewijs uit Paypal meesturen?

Ik wil het gewoon netjes doen en gewoon de invoerrechten betalen als dat nodig is.
Wees maar eerlijk, ze zijn bij de douane niet gek.

• Rudolf
maartend schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:07:
[...]

Wees maar eerlijk, ze zijn bij de douane niet gek.
heb je mijn post wel gelezen? ik geef dus aan dat ik eerlijk wil zijn en ik vraag daarom of ik niet beter mijn paypal betalingsbewijs kan meesturen ipv die neppe nota van GearBest..

• maartend
Rudolf schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:13:
[...]

heb je mijn post wel gelezen? ik geef dus aan dat ik eerlijk wil zijn en ik vraag daarom of ik niet beter mijn paypal betalingsbewijs kan meesturen ipv die neppe nota van GearBest..
Wat denk je dan zelf?

• Rudolf
met het verkeerde been uit bed gestapt?

Bij het betalingsbewijs van Paypal zit geen specificatie. Ik weet niet of dat erg is.

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:19
Rudolf schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:29:
[...]

met het verkeerde been uit bed gestapt?

Bij het betalingsbewijs van Paypal zit geen specificatie. Ik weet niet of dat erg is.
Paypal bewijs is voldoende.

• Rudolf
Nivali schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:31:
[...]

Paypal bewijs is voldoende.
dankjewel, dan stuur ik die mee.

• maartend
Rudolf schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:33:
[...]

dankjewel, dan stuur ik die mee.
Bijkomende kosten zullen ong 36,50 euro zijn.
Tip voor volgende keer, probeer niet boven de 22 euro uit te komen, ook al worden het dan meerdere pakketjes.

Even aangepast, calculator nam BTW niet mee

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 28-12-2016 11:47 ]

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:19
maartend schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:37:
[...]

Bijkomende kosten zullen ong 13 euro zijn.
Tip voor volgende keer, probeer niet boven de 22 euro uit te komen, ook al worden het dan meerdere pakketjes.
13 euro inklaringskosten + 21% btw over het betaalde bedrag. (zie http://www.invoercalculator.nl/)

• maartend
Nivali schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:42:
[...]

13 euro inklaringskosten + 21% btw over het betaalde bedrag. (zie http://www.invoercalculator.nl/)
Shoot, ingevoeerd, neemt hij het niet mee. Thnx. Wordt dus 13 + ong 23.50 maakt 36,50

• Rudolf
So be it. Weer wat geleerd ;)

• maartend
Nog een tip ; TS lezen van dit topic. En de zoekfunctie gebruiken.
Scheelt je geld en mogelijke frustraties en had je antwoorden op je vragen gegeven

[ Voor 24% gewijzigd door maartend op 28-12-2016 11:51 ]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ik eerder ook al zei, kan de slowchat en simpele vragen stoppen hier? Daar is dit topic niet voor bedoeld.

Tweakers Discord

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:09

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hey, ik heb even een vraag over een MFI kabel; mij valt op dat deze op gearbest/dx/aliexpress/dealextreme eigenlijk allemaal net zo duur of zelfs duurder zijn dan hier in de winkel. Omdat ik in principe het liefst zelfs een sleutelhangerkabeltje heb (het gaat echt om de noodgevallen), vroeg ik mij af of iemand nog een tip heeft.

Deze kabel is de goedkoopste die ik zelf gevonden heb, 15 cm voor €6,20. Andere optie is deze, maar voor die prijs vertrouw ik dat mfi labeltje eigenlijk niet echt.

Heeft iemand ervaring met een kort mfi kabeltje? Het mooist zou een keychain zijn, maar daar kom ik alleen hele grote leren tegen waar de kabels nogal los in lijken te zitten, of ze zijn meteen poepduur. Kortom: heeft er iemand een gouden tip? Alvast dank :P

[ Voor 15% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-12-2016 18:45 ]

youtube.com/@hisrep

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
DeNachtwacht schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:43:
Hey, ik heb even een vraag over een MFI kabel; mij valt op dat deze op gearbest/dx/aliexpress/dealextreme eigenlijk allemaal net zo duur of zelfs duurder zijn dan hier in de winkel. Omdat ik in principe het liefst zelfs een sleutelhangerkabeltje heb (het gaat echt om de noodgevallen), vroeg ik mij af of iemand nog een tip heeft.

Deze kabel is de goedkoopste die ik zelf gevonden heb, 15 cm voor €6,20. Andere optie is deze, maar voor die prijs vertrouw ik dat mfi labeltje eigenlijk niet echt.

Heeft iemand ervaring met een kort mfi kabeltje? Het mooist zou een keychain zijn, maar daar kom ik alleen hele grote leren tegen waar de kabels nogal los in lijken te zitten, of ze zijn meteen poepduur. Kortom: heeft er iemand een gouden tip? Alvast dank :P
Is deze misschien wat voor je?
Afbeeldingslocatie: https://img3.banggood.com/thumb/view/oaupload/banggood/images/A3/F5/d31fced4-a8eb-4bd1-b108-6499767ff332.jpg
http://www.banggood.com/A...one-6sPlus-p-1053013.html

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:55

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een paar weken geleden deze binnengekregen:

https://www.aliexpress.co.../2008001_32604490952.html

Een voor thuis en 1 voor in mijn auto. Ik moet zeggen, goede kwaliteit. Geen problemen en voelt niet goedkoop aan.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB17pb9NFXXXXaCXVXXq6xXFXXXj/For-IPhone-Cable-IOS-10-9-USAMS-2-1A-Fast-Charging-1m-1-5m-Flat-Usb.jpg

Beauty is in the eye of the beerholder

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-11 15:16

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik weet niet wat je budget is, maar wat dacht je van deze:

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1GQiaOFXXXXa5XXXXq6xXFXXXn/2-in-1-MFi-Certified-Lightning-Portable-QUICK-Fast-Charger-Data-Cable-Keychain-for-iPhone-6s.jpg

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:27
DexterDee schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:30:

[afbeelding]
Waar is deze te bestellen :9~

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Ik zou even klikken op de afbeelding.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:16
enigmafan schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:23:
[...]

Prijs is alleen niet "Ali" :'(

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:27
enigmafan schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:23:
[...]

Haha thanks :+

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

DexterDee schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:30:

[afbeelding]
Iedereen bedankt voor de snelle reacties, met name deze ziet er natuurlijk interessant uit. Enige vraag die ik hierbij heb is; laat het kabeltje niet heel snel los van de sleutelhanger? Er zijn helaas ook geen reviews om meer over te weten. Verder ziet hij er wel heel handig uit ja _/-\o_ . Ik weet dus nog niet of ik de gok ga wagen voor die prijs ;-)

youtube.com/@hisrep

• slico
  • Laatst online: 08-11 11:45
Voor wie nog betaalbare goede oordopjes zoekt: de Xiaomi Mi Capsule bevallen mij er erg goed!
De earbuds vormen zich naar je oor en geluidskwaliteit is boven verwachting goed.
pricewatch: Xiaomi Mi Capsule (Goud, Wit, Zwart)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-11 14:38
slico schreef op donderdag 29 december 2016 @ 01:18:
Voor wie nog betaalbare goede oordopjes zoekt: de Xiaomi Mi Capsule bevallen mij er erg goed!
De earbuds vormen zich naar je oor en geluidskwaliteit is boven verwachting goed.
pricewatch: Xiaomi Mi Capsule (Goud, Wit, Zwart)
Ik heb ze ook en ik vond de geluidskwaliteit echt zwaar belabberd. Ze zien er dan wel weer mooi uit en zitten lekker. De pistons of hybrids geven voor een paar euro meer veel beter geluid.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

DeNachtwacht schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:43:
Hey, ik heb even een vraag over een MFI kabel; mij valt op dat deze op gearbest/dx/aliexpress/dealextreme eigenlijk allemaal net zo duur of zelfs duurder zijn dan hier in de winkel.
Dat komt omdat de Apple licentie geld kost, dus veel goedkoper dan ~6 euro kan het niet gemaakt worden. De goedkoopste Nederlandse kabel die ik heb gevonden ligt in de action voor iets van 6,20, ik heb er zelf een bij de Kruidvat gekocht voor iets van 6,80. Beide MFI.

Goedkope China kabels werken zolang je op dezelfde iOS versie blijft, alhoewel je soms mazzel hebt en het blijft werken.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Heeft iemand hier ervaring met de Xiaomi Smart Home Kit?

youtube.com/@hisrep

• m3gA
Veel zaken die rechtstreeks op het stopcontact ingeprikt moeten worden dus je zult veel met verloopstukjes moeten werken. Ik weet niet of je daar zo vrolijk van wordt. Ook is een groot deel van de app in het Chinees.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

m3gA schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:58:
[...]

Veel zaken die rechtstreeks op het stopcontact ingeprikt moeten worden dus je zult veel met verloopstukjes moeten werken. Ik weet niet of je daar zo vrolijk van wordt. Ook is een groot deel van de app in het Chinees.
Thnx, ik kwam al helemaal geen engelse of nederlandse reviews tegen dus daar vreesde ik al voor. Specifieker vraagje: ik heb hier flink wat van die 433Mhz stopcontactswitches van de action liggen en vroeg mij af of er één of andere goedkope receiver op AliExpress te vinden is zodat ik deze allemaal (verschillende merken) via een app kan aansturen. Kortom een goedkope manier om zelf een klikaan/klikuit systeem voor elkaar te krijgen.

youtube.com/@hisrep

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

DeNachtwacht schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:07:
[...]

Thnx, ik kwam al helemaal geen engelse of nederlandse reviews tegen dus daar vreesde ik al voor. Specifieker vraagje: ik heb hier flink wat van die 433Mhz stopcontactswitches van de action liggen en vroeg mij af of er één of andere goedkope receiver op AliExpress te vinden is zodat ik deze allemaal (verschillende merken) via een app kan aansturen. Kortom een goedkope manier om zelf een klikaan/klikuit systeem voor elkaar te krijgen.
Wat heb je zelf al gevonden? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet, dan dat je nu gegeven hebt. Tevens is dit topic niet bedoeld om te vragen welk artikel je kopen moet.

Tweakers Discord

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:55
Ja, ik heb deze hier al een tijdje in gebruik.
Voor de gateway station heb je inderdaad één (simpel) verloopje nodig. De rest van de apparaten werkt op batterij of past in je normale fitting. Nja, de power-plugs trouwens ook, maar dat kan allemaal met de simpelste verloopjes mocht je daar veel van hebben.

Ik heb hier vooral verlichting op aangesloten (losse lampen met de stopcontact switch, en paar armaturen met de Yeelight lampen). Deze gaan afhankelijk van tijd automatisch aan in een modus door middel van de bewegingssensor, en ik heb verschillende knoppen (en de "cube) om aan/uit te zetten etc.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Yorinn schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:13:
[...]

[mbr]Wat heb je zelf al gevonden? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet, dan dat je nu gegeven hebt. Tevens is dit topic niet bedoeld om te vragen welk artikel je kopen moet.[/]
Ik ben vooral ook benieuwd naar ervaringen van mensen met de producten hier. Ik heb zelf inmiddels deze twee gevonden:
Broadlink Remote Controller
Een andere optie is het kopen van wifi switchjes, waarbij deze vooral opvalt.

De grote vraag zit natuurlijk in hoe goed&gebruiksvriendelijk de app is, dus vandaar dat ik erg benieuwd ben naar mensen die al met één van de producten werken. Hoe tevreden ben je met de app van de Xiaomo tokko?

youtube.com/@hisrep

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:26:
[...]

Ik ben vooral ook benieuwd naar ervaringen van mensen met de producten hier. Ik heb zelf inmiddels deze twee gevonden:

De grote vraag zit natuurlijk in hoe goed&gebruiksvriendelijk de app is, dus vandaar dat ik erg benieuwd ben naar mensen die al met één van de producten werken. Hoe tevreden ben je met de app van de Xiaomo tokko?
Ik heb alleen de Broadlink MP1 en ben er superblij mee. De app is zeer goed en gebruiksvriendelijk en je kan timers zetten, scenes (voor meerdere producten die ik niet heb) en gewoon even aan en uit doen.

• svenvv2
  • Laatst online: 19:14
[...]

Die Sonoff dingetjes zijn heel erg leuk, maar je moet er eigenlijk custom firmware op flashen. ( http://captain-slow.dk/20...he-itead-sonoff-firmware/ ). Zodra je dat hebt gedaan kan je ze gewoon besturen met bestaande home-automation applicaties met MQTT ondersteuning.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Die BroadLink RM Pro ziet er precies uit als wat ik wil, en zelfs nog wat uitgebreider. Je kan niet alleen je eigen 433Mhz stopcontactschakelaars aansturen, maar ook je tv, airco enz. Nu wil ik dat laatste niet, maar dat het kan is weer mooi meegenomen. Nog even wat reviews zoeken, en hopen dat iemand hier er ervaring mee heeft, voor ik tot aankoop beslis. Maar het lijkt wel een zeer goedkope manier om een Smarthome in te stellen :9

(Zie ook hun site: http://www.ibroadlink.com/rmPro/)

youtube.com/@hisrep

• tokko1
[...]

De app is opzich best overzichtelijk, maar het is wel een app voor het hele Xiaomi 'imperium'. Dus je moet eerst naar een apart tabje om je instellingen aan te passen (je kan er wel shortcuts op je bureaublad naar maken).
"scenes" maken met conditions en instructions is ook eenvoudig, al moet je niet bang zijn voor wat chinees hier en daar. Maar ik kan er prima om/langsheen werken. In totaal zou ik zeggen, leuk voor de prijs/kwaliteit, maar met een leercurve en wat beperkingen/uitdagingen vanwege de Chinese basis. ;)

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kan de discussie over de KAKU-controller verder in een topic in Duurzame Energie & Domotica? Heeft verder niets met China-shopping te maken.

Tweakers Discord

• robbertre
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11 18:23
Ik heb op 11.11 iets besteld bij ome Ali, dit is altijd prima verlopen. Echter lijkt het deze keer toch iets minder leuk te gaan, door de kerstdrukte wist ik dat het iets langer zou duren allemaal maar nu wacht ik al behoorlijk lang zonder statusupdate/teken van leven.
- Het betreft een RBxxxxxxxSG tracking nummer
- Verzonden met Singapore Post
- De laatste statusupdate is van 23-11
- internationalparceltracking.com geeft aan dat het pakketje nog niet bij hun bekend is (dus dat ik hem misschien af had moeten halen)
- De klantenservice van PostNL kan ook niks zien en geven weer aan dat ik bij de verkoper moet wezen om in het land van herkomst te kijken

De statusupdates van 17track;
2016-11-23 15:53 Despatched to overseas (Country code: NL)
2016-11-21 15:53 Received from Customer

Inmiddels heb ik al twee keer contact opgenomen met de verkoper (even mijn zorgen uitgesproken), die gaf aan nog even te wachten. Twee dagen geleden heb ik dit opnieuw gedaan en adviseerde mij om contact op te nemen met de lokale postservice. Dit heb ik gedaan, zonder resultaat dus.

Nu staat er bij de order dat de Purchase protection over 14 dagen ten einde loopt, maar er staat ook dit:
1. If your order does not arrive on 2017-01-14 , you can apply for a refund by opening a dispute.
2. To extend the Buyer Protection for this order, please click here.

Maar als mijn buyer protection afloopt kan ik toch geen dispute meer openen?
Wat is nu de juiste vervolgstap om te doen? Geduldig wachten, een dispute openen, buyer protection verlengen? Zelf heb ik er in ieder geval weinig vertrouwen meer in. Graag jullie adviezen :)

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:16
robbertre schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:18:
Ik heb op 11.11 iets besteld bij ome Ali, dit is altijd prima verlopen. Echter lijkt het deze keer toch iets minder leuk te gaan, door de kerstdrukte wist ik dat het iets langer zou duren allemaal maar nu wacht ik al behoorlijk lang zonder statusupdate/teken van leven.
- internationalparceltracking.com geeft aan dat het pakketje nog niet bij hun bekend is (dus dat ik hem misschien af had moeten halen)
- De klantenservice van PostNL kan ook niks zien en geven weer aan dat ik bij de verkoper moet wezen om in het land van herkomst te kijken

Inmiddels heb ik al twee keer contact opgenomen met de verkoper (even mijn zorgen uitgesproken), die gaf aan nog even te wachten. Twee dagen geleden heb ik dit opnieuw gedaan en adviseerde mij om contact op te nemen met de lokale postservice. Dit heb ik gedaan, zonder resultaat dus.

Nu staat er bij de order dat de Purchase protection over 14 dagen ten einde loopt, maar er staat ook dit:
1. If your order does not arrive on 2017-01-14 , you can apply for a refund by opening a dispute.
2. To extend the Buyer Protection for this order, please click here.

Maar als mijn buyer protection afloopt kan ik toch geen dispute meer openen?
Wat is nu de juiste vervolgstap om te doen? Geduldig wachten, een dispute openen, buyer protection verlengen? Zelf heb ik er in ieder geval weinig vertrouwen meer in. Graag jullie adviezen :)
Dispute openen een paar dagen voordat de datum verstreken is. Verkoper zal in de meeste gevallen tijd rekken door Buyer-Protection met 30 dagen te verlengen.

Wat je ook doet, hou je dispute open totdat je of het product hebt of je geld terug hebt.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:46
elinx schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:49:
[...]
Na nog een paar keer heen en weer mailen via het support ticket (en dreigen met een Paypal dispute) kreeg ik uiteindelijk toch de optie voor een full refund (via Paypal of GB Wallet) of ik kon kiezen voor een nieuw exemplaar.

Heb inmiddels via Aliexpress een ander kastje besteld, dus heb gekozen voor een Paypal refund.

Het defecte kastje hoeft ook niet terug.

Uiteindelijk wel netjes opgelost dus, als je maar een beetje doorzeurt :)
Bij Gearbest de SQ8 een 1080p mini DVR, spionage camera met IR voor nachtopnamen voor bijna 12 Euro (11,76 Euro)

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gearbest.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2016/01/28/goods-img/1482486665207941150.jpg

• VAnTurenhout
  • Laatst online: 09-02-2024
DeNachtwacht schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:07:
[...]

Je zou een raspberry Pi kunnen nemen en een sender/receiver setje. Zelf wat knutsel werk, dat wel. Samen met Pimatic of Domoticz kun je dan verschillende systemen aansturen.

• m3gA
VAnTurenhout schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:35:
[...]

Je zou een raspberry Pi kunnen nemen en een sender/receiver setje. Zelf wat knutsel werk, dat wel. Samen met Pimatic of Domoticz kun je dan verschillende systemen aansturen.
Als je handig bent kun je een rflink maken.
http://www.nemcon.nl/blog2/

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:55

HellBeast

Oh My GoT!

Zoals ook in de topic warning staat, is aankoopadvies niet de bedoeling hier.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 02-01-2017 14:11 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:40

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

TerrorSource schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:55:
[...]

Dispute openen een paar dagen voordat de datum verstreken is. Verkoper zal in de meeste gevallen tijd rekken door Buyer-Protection met 30 dagen te verlengen.

Wat je ook doet, hou je dispute open totdat je of het product hebt of je geld terug hebt.
Verkopers bij oom Ali krijgen pas geld als jij bevestigd dat je het ontvangen hebt. Of als die datum verstrijkt zonder dispute. Dus gewoon een dispute openen en het boze antwoord laten voor wat het is. Jij geen product, zij geen geld, toch?

ping 127.212.23.124

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Chocoball schreef op zondag 1 januari 2017 @ 23:51:
Bij Gearbest de SQ8 een 1080p mini DVR, spionage camera met IR voor nachtopnamen voor bijna 12 Euro (11,76 Euro)

[afbeelding]
Inmiddels niet meer :/
Er zijn nog 406 stuks over zolang je het Chinese magazijn kiest, vanuit het Spaanse magazijn betaal je 17,67 Euro. De aanbieding duurt vanaf 19:30 nog 21,5 uur.

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Chocoball schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:26:
[...]

Er zijn nog 406 stuks over zolang je het Chinese magazijn kiest, vanuit het Spaanse magazijn betaal je 17,67 Euro. De aanbieding duurt vanaf 19:30 nog 21,5 uur.
Nu zie ik het, thanks!

• wikiwhy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb net per ongeluk een hoesje voor de verkeerde telefoon besteld op aliexpress. Na 5 minuten heb ik op "Cancel order" geklikt, maar toen had ik al wel betaald via IDEAL. Wordt het geld nu automatisch op mijn rekening teruggestort of moet ik nog iets doen?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

wikiwhy schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:29:
Ik heb net per ongeluk een hoesje voor de verkeerde telefoon besteld op aliexpress. Na 5 minuten heb ik op "Cancel order" geklikt, maar toen had ik al wel betaald via IDEAL. Wordt het geld nu automatisch op mijn rekening teruggestort of moet ik nog iets doen?
En wat zei Aliexpress toen je het ze vroeg? Op Tweakers verwachten we meer inzet dan dat je nu gegeven hebt.

Tweakers Discord

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-11 20:49

Gutteguttegut

CEO of TFD

[afbeelding]
Dat zijn standaard Ebay prijzen.
Let wel op dat er vrij veel issues zijn met deze cameratjes en dan vooral met oververhitting.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb via aliexpress een dji osmo mobile batterij besteld en betaald via ideal. Nou heeft de verzender elke keer smoesjes en denk ik eraan mn geld terug te claimen... kan dit nog na een betaling via ideal?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 12:08

BoAC

Memento mori

(jarig!)
Sbakker1982 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 07:10:
Ik heb via aliexpress een dji osmo mobile batterij besteld en betaald via ideal. Nou heeft de verzender elke keer smoesjes en denk ik eraan mn geld terug te claimen... kan dit nog na een betaling via ideal?
Ja dat kan prima. Je kunt, na het verlopen van het termijn waarin je het de spullen redelijkerwijs binnen zou krijgen en de spullen nog niet hebt, een dispuut starten op Ali. Wanneer je met de verkoper er nog niet uit komt, kun je het dispuut escaleren bij Ali waarna je je geld terug krijgt :)

• j0p3Y
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2024
Betreft Pandawill - betrouwbaarheid qua data-safety.

Ik krijg nu ineens spam vanuit mijn dedicated Pandawill-mailaccount.
Tips over hoe ik mijn vrouw tevreden kan stellen :-)

Lijkt erop dat ze óf gehacked zijn, óf nogal nonchalant met mailadressen omgaan.
Ik heb er overigens nog nooit iets gekocht...

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17

dwizzy

Weaponised confusion

Dat komt ongeveer overeen met wat je bij Aliexpress er voor betaalt. Toegegeven, ik weet bij Ali niet of je de echte krijgt. Ik heb er eentje ontvangen met een andere naam in de handleiding, en een beetje wispelturigheid. De bijgeleverde lapel-clip vind ik veel te dun, is al afgebroken..
j0p3Y schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:11:
Ik krijg nu ineens spam vanuit mijn dedicated Pandawill-mailaccount.
Ik heb iig in juni op mijn Pandawill-mailadres spam ontvangen. Volgens mij ook op andere momenten, maar ik gooi spam meestal weg ;)

[ Voor 20% gewijzigd door dwizzy op 03-01-2017 12:53 . Reden: ook nog op Pandawill-spam gereageerd ]

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

• Kitano
  • Laatst online: 18:26
robbertre schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:18:

Die kun je ook bij SingPost zelf tracken op http://singpost.com/
Ik heb al lang niks meer via SingPost gehad, maar vroeger had ik het altijd ca. een week na "Despatched" in huis. Typische track log:
27-01-2016 Despatched to overseas (Country code: NL)
01-02-2016 Arrival at Destination Post (Country: NL)
04-02-2016 Arrival at Processing Center (Country code: NL)
05-02-2016 Product Delivered (Country code: NL)

• robbertre
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11 18:23
TerrorSource schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:55:
[...]

Oke, bedankt voor de tip! De datum verstrijkt op de 14e, ik heb in mijn agenda de 10e gezet om het dispute te openen. Ik ga er gewoon vanuit dat ik mijn geld terug krijg :)
Kitano schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:35:
[...]

Die kun je ook bij SingPost zelf tracken op http://singpost.com/
Ik heb al lang niks meer via SingPost gehad, maar vroeger had ik het altijd ca. een week na "Despatched" in huis. Typische track log:
27-01-2016 Despatched to overseas (Country code: NL)
01-02-2016 Arrival at Destination Post (Country: NL)
04-02-2016 Arrival at Processing Center (Country code: NL)
05-02-2016 Product Delivered (Country code: NL)
Helaas blijft hij dus sinds 23-11 al hangen op de Despatched to overseas, ook als ik het op singpost.com controleer. Het zal mij benieuwen of hij ooit nog aan komt, in de tussentijd wil ik wel mijn geld terug. Gelukkig gaat het niet om een wereldbedrag (€27), maar ik had graag mijn Xiaomi Router binnen gekregen!
Bedank voor het meedenken!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 17:38
Ik heb ook een bestelling via ali die op 23/11 ergens is blijven hangen. Door onwetendheid mijn dispute met de verkoper gesloten omdat hij om uitstel vroeg. Te weinig ervaring met kopen via ali.
Na veel gezeur van mijn kant richting de verkoper heb ik nu een bericht dat hij het opnieuw gaat verzenden. Ik ben benieuwd. Het gaat om 2 milight lampjes van net geen 23€.
Zou er ergens in China iets mis zijn gegaan op 23/11?

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Grappig, ik heb een order nog openstaan die als laatste update 24-11 heeft (Succesful pickup bij China Post). Alle bestellingen van daarna zijn al lang binnen, maar deze blijft hangen...

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:57
Bij Banggood heb ik in november een stuk of 7-8 bestellingen gedaan, twee zijn er tot op heden nog niet binnen.
En in oktober had ik een RC auto body besteld, was best wel verkreukeld dus ik heb er niets aan.
Na twee dagen heen en weer mailen hebben ze alles opnieuw verstuurd.
Ik merk dat dit bij standard shipping wel vaker gebeurd dan bij Priority Direct Mail.
Daar heb ik het binnen twee weken altijd in huis gehad.
Alleen maar lof over Banggood, alleen wacht ik nu wel wat langer maar dat is te verwachten met Chinashopping.

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb een dispute geopend bij AliExpress nadat ik 2 kabels heb ontvangen die allebei niet werken. De verkoper geeft aan dat hij de kabel opnieuw wil sturen en dan een verhaal over wederzijds vertrouwen en dat ze de bezorgtijd verlengd hebben. Maar...... ze willen dus wel dat ik het dispuut eerst sluit. Volgens de verkoper kan ik het dispuut altijd heropenen, maar daar twijfel ik een beetje aan. Ik kan het op de site van aliexpress niet vinden en via internet vind ik verschillende antwoorden. Iemand die hier ervaring mee heeft? Het was ook mijn eerste bestelling bij AliExpress.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bianca schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:51:
Ik heb een dispute geopend bij AliExpress nadat ik 2 kabels heb ontvangen die allebei niet werken. De verkoper geeft aan dat hij de kabel opnieuw wil sturen en dan een verhaal over wederzijds vertrouwen en dat ze de bezorgtijd verlengd hebben. Maar...... ze willen dus wel dat ik het dispuut eerst sluit. Volgens de verkoper kan ik het dispuut altijd heropenen, maar daar twijfel ik een beetje aan. Ik kan het op de site van aliexpress niet vinden en via internet vind ik verschillende antwoorden. Iemand die hier ervaring mee heeft? Het was ook mijn eerste bestelling bij AliExpress.
dan zou ik voorstellen, dat hij het geld terugstort. En jij opnieuw de bestelling plaatst.

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Daar heb ik ook aan gedacht. Zal dat eens voorstellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bianca op 03-01-2017 18:12 ]

• mickk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-10 10:32
Heeft iemand de VR bril van Xiaomi al geprobeerd, voor nog geen €11,- is het wel heel aantrekkelijk om er een te bestellen.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:39
Bianca schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:51:
Ik zit met een vergelijkbaar probleem. Mijn goederen waren nog niet aangekomen na 45 dagen en dat geeft recht op een volledige refund. Ik had verzocht de buyers protection te verlengen maar daar reageerde de verkoper niet op. Op het geschil tot een volledige refund wel.
Verkoper gaf aan dat order nog onderweg was (klopt, hij zag dezelfde gebrekkige tracking info die ik ook gezien had), en dat hij coulant/flexibel was als het product nog niet binnen 14 dagen zou worden afgeleverd.
Dat is dus beloven zonder enige garantie of verplichting.
Helaas, heb ik wel het voorstel van de verkoper geaccepteerd in de veronderstelling dat de buyers protection verlengd zou zijn maar dat is dus niet zo. Het bedrag waarom het gaat is erg laag (±€7) en dat is niet echt een ramp maar ik wil verkopers ook geen gratis geld geven.
Dus over anderhalve week maar weer gaan klagen al ben ik bang dat-ie daar niet op reageert. Maar ik kan nog wel binnen 14 dagen een review achterlaten.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• tokko1
mickk schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:14:
Heeft iemand de VR bril van Xiaomi al geprobeerd, voor nog geen €11,- is het wel heel aantrekkelijk om er een te bestellen.
Dat is gewoon een "google cardboard" achtige hoes hé :X

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-11 12:57
Ik ga hier even een beroep doen op jullie expertise.

Bij iBuygou heb ik een Xiaomi Mi 5s besteld. Geleverd en bij het openen merkte ik op dat er een krasje in zat. Dezelfde dag heb ik nog een mail gestuurd naar hen en de dag erop kreeg ik een antwoord dat dit niet kon omdat ze alle toestellen voor verzending controleren en dat ik moest checken of het niet om een beetje 'vuil' ging. Ik replyde dat het wel degelijk om een krasje ging maar sindsdien heb ik geen antwoord meer gekregen ondanks dat ik nog een tweede foto heb verstuurd met een aanduiding van het krasje.

Is het enige dat ik nu nog kan doen een PayPal claim ? Ik verwacht dat dit toch in orde komt... Ik heb iets meer betaald omdat iBuygou normaal bekend staat om z'n service maar hier merk ik niet veel van ...

Bedankt voor jullie antwoord !!!

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Bvapple schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 06:17:
Ik ga hier even een beroep doen op jullie expertise.

Bij iBuygou heb ik een Xiaomi Mi 5s besteld. Geleverd en bij het openen merkte ik op dat er een krasje in zat. Dezelfde dag heb ik nog een mail gestuurd naar hen en de dag erop kreeg ik een antwoord dat dit niet kon omdat ze alle toestellen voor verzending controleren en dat ik moest checken of het niet om een beetje 'vuil' ging. Ik replyde dat het wel degelijk om een krasje ging maar sindsdien heb ik geen antwoord meer gekregen ondanks dat ik nog een tweede foto heb verstuurd met een aanduiding van het krasje.

Is het enige dat ik nu nog kan doen een PayPal claim ? Ik verwacht dat dit toch in orde komt... Ik heb iets meer betaald omdat iBuygou normaal bekend staat om z'n service maar hier merk ik niet veel van ...

Bedankt voor jullie antwoord !!!
Ik heb wat interne contacten bij IBG. Ze hebben een oplossing voor je, als je wilt kan ik je een contactpersoon doorgeven, stuur anders even een PM.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

tokko1 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:26:
[...]

Dat is gewoon een "google cardboard" achtige hoes hé :X
Mja ik heb zelf zo'n ding van de bart smit voor €25, en en deze van €11 ziet er toch een stuk knapper uit. Als ik er nog geen had zou ik het voor dat bedrag zeker weleens willen proberen. Dankzij die van €25 bij de bart smit weet ik dat het max 5 minuten leuk is met een 4" scherm, maar dat is een ander verhaal :o

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-01-2017 10:01 ]

youtube.com/@hisrep

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:10
ariekanari schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:31:
[...]

Ik zit met een vergelijkbaar probleem. Mijn goederen waren nog niet aangekomen na 45 dagen en dat geeft recht op een volledige refund. Ik had verzocht de buyers protection te verlengen maar daar reageerde de verkoper niet op. Op het geschil tot een volledige refund wel.
Verkoper gaf aan dat order nog onderweg was (klopt, hij zag dezelfde gebrekkige tracking info die ik ook gezien had), en dat hij coulant/flexibel was als het product nog niet binnen 14 dagen zou worden afgeleverd.
Dat is dus beloven zonder enige garantie of verplichting.
Helaas, heb ik wel het voorstel van de verkoper geaccepteerd in de veronderstelling dat de buyers protection verlengd zou zijn maar dat is dus niet zo. Het bedrag waarom het gaat is erg laag (±€7) en dat is niet echt een ramp maar ik wil verkopers ook geen gratis geld geven.
Dus over anderhalve week maar weer gaan klagen al ben ik bang dat-ie daar niet op reageert. Maar ik kan nog wel binnen 14 dagen een review achterlaten.
De volgende keer net zo lang doorzeuren tot je je geld terugkrijgt. Dat had ik ook gedaan. Begin oktober iets besteld op Ali en nooit aangekomen. Dispute al vrij vroeg aangemaakt ( half/eind november) en hij verzocht me te wachten. Toen de 60 dagen om waren wederom een bericht gestuurd dat het niet is aangekomen. Kreeg ik een bericht terug of ik nog een week wilde wachten. Ik wees hem op het feit dat er een 60 day delivery guarantee is en dat ik graag mijn geld terug wil. Toen was de verkoper overstag gegaan. Tot op heden heb ik mijn bestelling niet ontvangen en ik verwacht hem nu ook niet meer.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:28

-tom-562

Oliesjeik

mickk schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:14:
Bij de Action koop je tegenwoordig een vergelijkbaar iets voor een paar euro. Zeker zo'n ding zie ik meer als een (wegwerp) gadget wat je 2 of 3x gebruikt, daarom koop ik dat soort meuk tegenwoordig bij de Action (nauwelijks duurder).

Vaak bu'j te bang!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:40
-tom-562 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:28:
[...]

Bij de Action koop je tegenwoordig een vergelijkbaar iets voor een paar euro. Zeker zo'n ding zie ik meer als een (wegwerp) gadget wat je 2 of 3x gebruikt, daarom koop ik dat soort meuk tegenwoordig bij de Action (nauwelijks duurder).
Sterker nog, ik heb ooit een HDMI splitter besteld via AliExpress... en een paar weken later lag exact hetzelfde product (zelfde verpakking zelfs) bij de Action voor minder geld (2,50 vs 1,79).

Dus de Action kan soms best lonen :9
Pagina: 1 ... 148 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic