Ik had deze besteld toen jij dit poste, en ik heb hem gisteren binnen gekregen.
Gelukkig geen inklaringskosten hoeven te betalen.
Het laadstation heb ik onder het dressoir geplaats, daar kan de robot mooi onder rijden en staat hij ook niet in de weg.
Ik had hem ingesteld om om 2:00 's nachts zijn werk te doen.
Als je op het Home knopje drukt op de afstandsbediening rijdt hij netjes onder het dressoir zijn laadstation in.
Voor het slapen gaan even de rommel van de vloer gehaald waar hij op vast zou kunnen lopen.
Om 2 uur 's nachts heeft hij kennelijk zijn werk gedaan, want vanmorgen was de hele laminaten vloer netjes gestofzuigd. Geen stofje achtergelaten.
En de robot zat netjes in zijn station. Handig blijft het net wat schoner in huis met de 2 katten.
Natuurlijk moet de bank en trap enz. gewoon handmatig gedaan worden maar het scheelt wel gigantisch op de vloer.
De robot is vrij intelligent. Hij doet niet random wat maar lijkt een patroon te volgen. Ook volgt hij bijvoorbeeld de muur en rijdt dan het hoekje om. Hij kan ook niet van de trap vallen want er zitten ook sensoren naar beneden gericht.
Het afvalbakje kun je er makkelijk uithalen en legen in de prullenbak. In plaats van het afvalbakje kun je een waterbakje plaatsen waar je water met laminaatreiniger in kan doen. Je moet dan de mop onder op de robot klikken dan gaat 'ie dweilen

De mop blijft nat doordat er water uit het bakje toegevoerd wordt.
Het apparaat maakt ook amper geluid, gewoon wat suizend, niet storend geluid.
Er is ook een app waarmee je het ding kan programmeren en aansturen enzo, dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
En dat voor maar 135 euro, dat is
geen geld.