Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:09:
[...]

Ik wil ook android kunnen draaien en kodi, zodat ik mijn apps kan installeren die ik wil gebruiken zoals mijn camera app Yi home bijvoorbeeld.
Weet je zeker dat je Android bedoelt? Een RPi draait meestal op Linux.
Kijk hier voor een overzicht van veel-gebruikte OS-en: https://www.raspberrypi.org/downloads en kies er eentje uit.
OpenELEC cq LibreELEC zijn OS-en die toegespitst zijn op het gebruik met Kodi. Die zijn eigenlijk ook miet om er iets anders mee te doen.
Raspbian is een volwaardig OS voor de RPi.
Volgens mij is OSMC een OS waar Kodi als losse app bovenop draait.

[ Voor 18% gewijzigd door GeeBee op 02-08-2016 21:20 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjpeters
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 10:01
Ik heb gister eindelijk mijn Raspberry Pi 3 B binnen gekregen en ik heb al vrij vlot een fatsoenlijke mediaspeler kunnen opzetten op basis van LibreELEC en een x aantal streaming addons i.c.m. VPN. Ook is het gelukt met een post van een anders topic (FreshMaker in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP") mijn webdav netwerkstorage te koppelen aan de Pi, maar nu zou ik graag willen kijken of het mogelijk is om RSS automatisch torrents te downloaden met Kodi/Transmission naar die storage.

Heeft iemand hiermee ervaring om dit op te zetten met LibreELEC (Jarvis 16.0, standaard Confluence skin)?

Edit: Ik heb deze post (https://forum.libreelec.tv/thread-237.html) nog wel via Google gevonden op het LibreELEC forum, maar ik heb dit nog niet kunnen testen, dus ik dacht vooral ook eerst mijn medetweakers te raadplegen voordat ik m'n vers opgezette htpc sloop O-))

[ Voor 17% gewijzigd door mjpeters op 03-08-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:31
mjpeters schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:32:
Ik heb gister eindelijk mijn Raspberry Pi 3 B binnen gekregen en ik heb al vrij vlot een fatsoenlijke mediaspeler kunnen opzetten op basis van LibreELEC en een x aantal streaming addons i.c.m. VPN. Ook is het gelukt met een post van een anders topic (FreshMaker in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP") mijn webdav netwerkstorage te koppelen aan de Pi, maar nu zou ik graag willen kijken of het mogelijk is om RSS automatisch torrents te downloaden met Kodi/Transmission naar die storage.

Heeft iemand hiermee ervaring om dit op te zetten met LibreELEC (Jarvis 16.0, standaard Confluence skin)?

Edit: Ik heb deze post (https://forum.libreelec.tv/thread-237.html) nog wel via Google gevonden op het LibreELEC forum, maar ik heb dit nog niet kunnen testen, dus ik dacht vooral ook eerst mijn medetweakers te raadplegen voordat ik m'n vers opgezette htpc sloop O-))
Heb zo snel geen oplossing voor je, maar als je regelmatig een backup van je SD kaart maakt (met bijvoorbeeld Win32 Disk Imager dan kan je naar hartelust proberen :).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
TLDR:
Kan ik een radio station af laten spelen als de Pi met LibreElec idle is?

In de keuken wil ik de Radio vervangen naar een Pi. Ook wil ik muziek af kunnen spelen van de centrale database (MySQL). Op zich geen rocket science, dit is eenvoudig te doen met een Pi i.c.m. OpenElec/LibreElec/OSMC/Xbian. De stream files (.m3u's) naar verschillende radio stations staan reeds in de database.
Echter moet ik nog een bepaalde WAF halen :+. Ze wil niet haar telefoon erbij hoeven pakken om alleen even radio te luisteren. Oftewel: alleen de speaker aan zetten waarna een radio station de keuken voorziet van muziek (dit is steeds hetzelfde radio station, e.g. één streaming url).
Mij leek het een makkelijke optie om deze functionaliteit door de screensaver op te laten vangen, middels bijvoorbeeld:
  1. VideoScreensaver;
  2. Video/Audio Screensaver: SmartPlaylist.
Bij beide add-ons verwijs ik naar een .m3u file, die op de Pi staat, met daarin de URL naar het radio station. Als ik bij de screensaver een preview' 'doe dan hoor ik de radio, als daarna de Pi 3 minuten idle is idem dito (so far so good).
De screensavers werken echter niet nadat ik muziek stop of wanneer ik een album volledig af laat lopen.
In mijn zoektocht ben ik een script tegen gekomen: 'Autoplay music when XBMC idle'. Deze werkt echter niet met kodi versies jonger dan V15.2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Voor radiostreams gebruiken we hier op het werk http://www.pimusicbox.com/ misschien daar eens naar kijken?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:19
Ik zal wel niet goed kijken, maar hoe krijg NL info bij mijn films en series :? Alles is nu engelstalig.

De oplossing zal wel eenvoudig zijn, maar ik zie door de bomen (instellingen) het bos (de instelling) niet meer ;)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Ik wil ook android kunnen draaien en kodi, zodat ik mijn apps kan installeren die ik wil gebruiken zoals mijn camera app Yi home bijvoorbeeld.
Ik denk dat je beter zo'n Android kastje kunt kopen als je Android wilt draaien. Op de Pi's draaid over het algemeen iets anders (er is wel een Androidversie, maar ik dacht dat die erg langzaam draaide).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

Grolsch schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:21:
Ik zal wel niet goed kijken, maar hoe krijg NL info bij mijn films en series :? Alles is nu engelstalig.

De oplossing zal wel eenvoudig zijn, maar ik zie door de bomen (instellingen) het bos (de instelling) niet meer ;)
Dat stel je in in je scraper,
ik zelf gebruik voor films "Universal Movie Scraper" en daar kan je instellen dat bv de plot in het Nederlands is, (TMDB heeft die optie ook volgens mij)
moet het wel in Nederlands aanwezig zijn want dan is er een fallback naar Engels.
En de TV scraper heeft ook die optie.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:19
Ahhh, scraper was het woord.

Voor films is het nu gelukt, maar voor series werkt dit niet :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55

MsG

Forumzwerver

Voor series heb je ook weer een andere bibliotheek-item, daarvan zul je apart de scraper-instellingen moeten aanpassen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Sowieso moet je na de aanpassing je complete library opnieuw moet scrapen

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
[...]

Marzman schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:27:
[...]

Ik denk dat je beter zo'n Android kastje kunt kopen als je Android wilt draaien. Op de Pi's draaid over het algemeen iets anders (er is wel een Androidversie, maar ik dacht dat die erg langzaam draaide).
Je kan ook kijken naar de Banana Pi/Pro* (als je graag een SBC wilt gebruiken). Daar kan je Android op draaien.

*: Pro heeft Wifi ingebouwd.
arie_papa schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:08:
Voor radiostreams gebruiken we hier op het werk http://www.pimusicbox.com/ misschien daar eens naar kijken?
Bedankt voor de tip. Ik heb even snel gekeken en wat filmpjes op Youtube bekeken. Het lijkt er op dat ik Pi Music box niet met Yatse kan bedienen, waardoor er voor de 'keuken-pi' een andere app gebruikt moet worden, is dat correct?

Ik zal ook eens kijken of Pi music box te combineren is met Kodi (voor de Pi in de woonkamer en slaapkamer). Dan kan ik de muziek laten regelen/bedienen met Pi music box en films/series door Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
alesandro_46 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:08:

[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb even snel gekeken en wat filmpjes op Youtube bekeken. Het lijkt er op dat ik Pi Music box niet met Yatse kan bedienen, waardoor er voor de 'keuken-pi' een andere app gebruikt moet worden, is dat correct?
Pi Musicbox is gewoon direct via de browser te benaderen, daar heb je geen speciale app voor nodig.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

alesandro_46 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:08:
[...]

[...]

Je kan ook kijken naar de Banana Pi/Pro* (als je graag een SBC wilt gebruiken). Daar kan je Android op draaien.

*: Pro heeft Wifi ingebouwd.

[...]

Ik zal ook eens kijken of Pi music box te combineren is met Kodi (voor de Pi in de woonkamer en slaapkamer). Dan kan ik de muziek laten regelen/bedienen met Pi music box en films/series door Kodi.
Je kan het met een mpd-client bedienen, die zijn er ondertussen vast wel voor Android. Heb jaren geleden ooit ook zo'n oplossing gehad met toen nog een Windows Mobile client (volgens mij bestond Android nog niet eens toen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjpeters
spettersplat schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:00:
[...]
Hi,

Ik draai xbian nu pakweg 2 jaar eerst op een PI B+ en nu op de PI 3.
Je kan dit prima gebruiken voor Kodi en daarnaast ook nog allerlei andere dingen op draaien.
Ik draai nu:
- Kodi
- Minidlna (DLNA server)
- Deluge (Torrent server)
- Apache2 webserver (gebruik ik als Wake-On-LAN server om op afstand mijn PC aan te kunnen zetten)
- Pi-hole (=DNS server t.b.v. add-blocking)
- Samba (NAS met 2 externe harddisks op de USB's van de PI)
Dit alles draait prima.
Dat is goed nieuws! Sorry, ik had je reactie eigenlijk over het hoofd gezien, maar dat klinkt zeer goed! Was dit lastig op te zetten t.o.v. een libreelec-installatie via noobs?

Is de performance van Kodi nog relatief snel in deze situatie of heeft de UI dan 'zichtbare' lag?

En als laatste vraag: Ik neem aan dat je met een dergelijke set up vrij eenvoudig via feeds torrents kan downloaden naar een storage device (of leent deluge zich daar niet goed voor)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
mjpeters schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:35:
[...]

Dat is goed nieuws! Sorry, ik had je reactie eigenlijk over het hoofd gezien, maar dat klinkt zeer goed! Was dit lastig op te zetten t.o.v. een libreelec-installatie via noobs?

Is de performance van Kodi nog relatief snel in deze situatie of heeft de UI dan 'zichtbare' lag?

En als laatste vraag: Ik neem aan dat je met een dergelijke set up vrij eenvoudig via feeds torrents kan downloaden naar een storage device (of leent deluge zich daar niet goed voor)?
De installatie van xbian is vergelijkbaar met noobs, misschien nog wel simpeler; alleen maar de image op de SD zetten en daarna kan je kodi naar jouw wens gaan fine-tunen.

Waar de performance op de pi2 eigenlijk net niet voldoende was, daar is dat op de pi3 geen probleem; je hebt geen lag in de UI. In elk geval niet met de standaard skin. Sommige skins kunnen natuurlijk wel wat meer vergen, maar dat is aan jou om te beslissen of je dat wilt.

Je laatste vraag begrijp ik niet. Torrents zoek ik gewoon via webpages op een windows pc. Vervolgens kan je met de daarop geinstalleerde (windows) deluge client het torrent bestand naar de deluge server op je pi sturen die vervolgens het 'harde' werk doet van het downloaden. Eenmaal doorgestuurd maakt het dus niet meer uit of je de windows pc nog aan hebt aanstaan. De pi staat bij mij overigens dag en nacht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjpeters
Hi spettersplat!

Met mijn laatste vraag bedoelde ik eigenlijk of het vanuit jouw setup mogelijk was om torrents op basis van rss feeds automatisch te laten downloaden. Ik had wel wat artikelen gelezen dat dit kan, alleen ik heb het nog nooit echt werkend gekregen en een Pi die altijd aan staat leek mij een goede optie.

Maar dank voor de tip! Ik heb inmiddels mijn Pi omgetoverd naar een Kodi installatie op basis van Xbian en het lijkt inderdaad goed te werken! Ik krijg alleen de VPN verbinding nog niet werkend, dit is duidelijk wat ingewikkelder dan via LibreELEC en VPN Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
mjpeters schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:25:
Hi spettersplat!

Met mijn laatste vraag bedoelde ik eigenlijk of het vanuit jouw setup mogelijk was om torrents op basis van rss feeds automatisch te laten downloaden. Ik had wel wat artikelen gelezen dat dit kan, alleen ik heb het nog nooit echt werkend gekregen en een Pi die altijd aan staat leek mij een goede optie.

Maar dank voor de tip! Ik heb inmiddels mijn Pi omgetoverd naar een Kodi installatie op basis van Xbian en het lijkt inderdaad goed te werken! Ik krijg alleen de VPN verbinding nog niet werkend, dit is duidelijk wat ingewikkelder dan via LibreELEC en VPN Manager.
Hoi mjpeters,

RSS feeds heb ik nooit gebruikt dus daar kan ik helaas geen ervaring delen.
Wat betreft VPN zijn daar wel mogelijkheden. Even googlen op xbian en VPN geeft aardig wat resultaten terug die de moeite waard zijn om te bekijken. OpenVPN lijkt me een wel iets wat je zou kunnen proberen te installeren. Maar al met al lijkt me dat je met xbian geen verkeerde weg inslaat. Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstie
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-10-2018
Hoi,

Ik ben op zoek naar een manier om de nos streams van de olympische spelen te kunnen bekijken op mijn raspberry pi met osmc erop. Heeft iemand hier tips voor toevallig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 22:58
borstie schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:32:
Hoi,

Ik ben op zoek naar een manier om de nos streams van de olympische spelen te kunnen bekijken op mijn raspberry pi met osmc erop. Heeft iemand hier tips voor toevallig?
Niet mijn plugin, maar hier is er 1 te downloaden:

http://bit.ly/2b2T6aY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstie
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-10-2018
RedNas74 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:32:
[...]

Niet mijn plugin, maar hier is er 1 te downloaden:

http://bit.ly/2b2T6aY
top bedankt, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

Ze er hier mensen die een Banana Pro gebruiken ipv een Pi, het topic daar is redelijk stil. Zou ook wel een Pi willen kopen maar die Banana Pro ziet er ook goed uit

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
Als je zonder sata en gigabit ethernet kan, zou ik gewoon voor de pi3 gaan. Maarja als je dat wel wilt zal een banaan Pro ook geen slechte keus zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Natsu op 10-08-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Wat voor wifi adapters gebruiken jullie? Is de Edimax EW-7811Un nog steeds de beste ivm compatibiliteit?

Het is nu al een paar jaar oud, maar ik weet niet of de markt veel heeft veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

(jarig!)
Pierre schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:10:
Ze er hier mensen die een Banana Pro gebruiken ipv een Pi, het topic daar is redelijk stil. Zou ook wel een Pi willen kopen maar die Banana Pro ziet er ook goed uit
Voordat je een Banana Pi of Pro koopt, lees even deze post van CurlyMo door. Heb tot nu toe weinig enthousiaste berichten van Banana Pi eigenaren gelezen.
De rockchip SoC, Allwinner SoC en Mali GPU zijn vanuit OS dev oogpunt misschien wel de meest verschrikkelijke combinatie die je kan hebben. Voor beide is niet of nauwelijks kernel en GPU acceleratie ondersteuning. Vandaar dat je ze alleen maar vind in Chinese Android sticks die ook niet voor niks alleen maar Android draaien. Er is geen dev die zich er aan waagt.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Ik gebruik een Banana Pi als NAS+extras, zie alesandro_46 in "\[Mediaplayer/HTPC] Banana Pi met XBMC / Android / Linux". Ben daar nog steeds heel tevreden over.
Als Mediaspeler lijkt de Banana Pi minder geschikt. Met Android + Kodi schijnt je wel media af te kunnen spelen. Dan zit je wel "vast" aan Android (of dit een voor- of nadeel is moet je voor jezelf bepalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

De raspberry pi community is zoveel groter, dus de ondersteuning is top en ontwikkeling gaat veel sneller.

Verder heb je eerder kans dat er een goede Android versie komt voor de RPi dan een goede Kodi voor de BPi.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

@allen Ik ben me nog aan het oriënteren op iets nieuws, en ben me aan het inlezen in dit topic. Denk dat ik uiteindelijk toch voor een Pi ga als ik zo alles lees.
Misschien dat ik een Banana koop als fileserver :)

Dank voor de feedback

[ Voor 13% gewijzigd door Pierre op 10-08-2016 11:33 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjpeters
Hi iedereen!

Ik heb geprobeerd om bij xbian openvpn te installeren via deze guide:http://brianhornsby.com/blog/how-to-setup-your-vpn-client (uiteraard met aanpassingen in de teksten e.d. wat betreft raspbmc/xbian), maar ik krijg nu een foutmelding als ik de laatste stap van de guide uitvoer (de vpn service opstarten): Cannot open TUN/TAP dev /dev/net/tun: No such file or directory (errno=2).

Eerlijk gezegd zijn mijn linux command skills niet het beste, maar weet iemand wat hier mis gaat of welke guide ik beter kan volgen om een VPN verbinding op te zetten op m'n Pi (met Xbian)? Ik gebruik voor andere devices nu VPN via private internet access en ik had dit ook werkend gekregen op de Pi in LibreELEC via VPN Manager, maar via Xbian is het blijkbaar wat ingewikkelder dan alleen een addon installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:11
Ik probeer Kodi in te stellen dat ik bij m'n films artwork etc. via een scraper krijg, echter lukt dit me niet. Waar het fout gaat bij mij is wanneer ik bij videos een bron toevoeg, ik niet kan aangeven wat voor een soort content deze map is welke scraper ik wil gebruiken (zoals in dit filmpje vanaf 5:15 YouTube: Kodi - Create A TV And Movie Library (Local Content). Iemand enig idee wat ik fout doe? Als bron heb ik een Synology NAS en ik gebruik Kodi op een Android TV.

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 17:54
Probleempje:
Wellicht is mijn probleem hier al bekent en besproken en is er een oplossing of kunnen jullie mij in de goede richting daarvan sturen.

Sinds kort valt het HDMI signaal steeds weg van mijn Raspberry 1 Openelec Kodi als ik hem bedien met de Yatse app (bij iedere input door het menu bv van movies naar pictures) soms komt het beeld terug na 5 sec. en soms loopt de Raspberry na 3 keer "no signal" geheel vast.
Ook bij het opstarten soms geen beeld en soms weer wel
-HDMI kabel direct in tv (ipv via receiver) helpt niks, en SD kaart geformatteerd en opnieuw Openelec img er op gezet, maar dit helpt ook niks het signaal blijft weg vallen.
(analoog signaal heb ik niet kunnen testen (want geen tulp/scart kabels in huis)

Verder staat alleen Openelec Kodi erop met Lightberry.

Is dit het einde van mijn Pi 1 en dus het moment om een Raspberry Pi 3 aan te schaffen, of valt er nog iets te redden?

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

mjpeters schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:21:
Hi iedereen!

Ik heb geprobeerd om bij xbian openvpn te installeren via deze guide:http://brianhornsby.com/blog/how-to-setup-your-vpn-client (uiteraard met aanpassingen in de teksten e.d. wat betreft raspbmc/xbian), maar ik krijg nu een foutmelding als ik de laatste stap van de guide uitvoer (de vpn service opstarten): Cannot open TUN/TAP dev /dev/net/tun: No such file or directory (errno=2).

Eerlijk gezegd zijn mijn linux command skills niet het beste, maar weet iemand wat hier mis gaat of welke guide ik beter kan volgen om een VPN verbinding op te zetten op m'n Pi (met Xbian)? Ik gebruik voor andere devices nu VPN via private internet access en ik had dit ook werkend gekregen op de Pi in LibreELEC via VPN Manager, maar via Xbian is het blijkbaar wat ingewikkelder dan alleen een addon installeren :)
Je kunt met winscp eenvoudig checken of die map(pen) er is/zijn en indien nodig aanmaken.
Ik weet zo niet of je bij xbian een login hebt met root rechten, maar dat mag je zelf uitzoeken. :) succes!
MJ23 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:11:
Ik probeer Kodi in te stellen dat ik bij m'n films artwork etc. via een scraper krijg, echter lukt dit me niet. Waar het fout gaat bij mij is wanneer ik bij videos een bron toevoeg, ik niet kan aangeven wat voor een soort content deze map is welke scraper ik wil gebruiken (zoals in dit filmpje vanaf 5:15 YouTube: Kodi - Create A TV And Movie Library (Local Content). Iemand enig idee wat ik fout doe? Als bron heb ik een Synology NAS en ik gebruik Kodi op een Android TV.
Lijkt alsof je library (database) niet bereikbaar is. Verder zou ik niet weten wat het kan zijn.

Je vraag hoort trouwens thuis in het kodi topic, of het Android TV topic. Dit is het kodi op Raspberry pi topic.

Succes!
Ben-i schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:44:
Probleempje:
Wellicht is mijn probleem hier al bekent en besproken en is er een oplossing of kunnen jullie mij in de goede richting daarvan sturen.

Sinds kort valt het HDMI signaal steeds weg van mijn Raspberry 1 Openelec Kodi als ik hem bedien met de Yatse app (bij iedere input door het menu bv van movies naar pictures) soms komt het beeld terug na 5 sec. en soms loopt de Raspberry na 3 keer "no signal" geheel vast.
Ook bij het opstarten soms geen beeld en soms weer wel
-HDMI kabel direct in tv (ipv via receiver) helpt niks, en SD kaart geformatteerd en opnieuw Openelec img er op gezet, maar dit helpt ook niks het signaal blijft weg vallen.
(analoog signaal heb ik niet kunnen testen (want geen tulp/scart kabels in huis)

Verder staat alleen Openelec Kodi erop met Lightberry.

Is dit het einde van mijn Pi 1 en dus het moment om een Raspberry Pi 3 aan te schaffen, of valt er nog iets te redden?
Andere HDMI kabel?
Eventueel testen op een andere TV.

Sowieso is een Pi2 of 3 wel een leuke en fijne vooruitgang, dus dat kan al een goede reden zijn. ;)

Te koop....

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

(jarig!)
mjpeters schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:21:
Ik had een soortgelijk probleem (Geen tun device) toen ik een guide had gevolgd om OpenVPN server op te zetten op een RPi B. Na het lezen van deze pagina heb ik het opgelost door:
code:
1
2
3
mkdir /dev/net
mknod /dev/net/tun c 10 200
openvpn --mktun --dev tun

OpenVPN server draait nu als een zonnetje :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 10:57

DaRoot

Some say...

DaRoot schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:08:
[...]

Ik heb zelf onlangs kunnen uitvogelen hoe ik de updates inclusief de cec updates er wel goed op krijg:
sudo dpkg -r --force-all cec-utils
sudo dpkg -r --force-all libcec
sudo dpkg -r --force-all libcec-dev
sudo dpkg -r --force-all libcec3:armhf
sudo dpkg -r --force-all python-libcec
sudo apt-get install -f
Hiermee verwijder ik de problematische updates zonder heel Kodi eraf te halen, en forceer je de herinstallatie ervan.
Werkt bij mij prima!

Gister namelijk nog weer een nieuwe Pi 3 geinstalleerd, met Xbian, latest download, en zelfs dan zit die fout er nog in..
2 dagen geleden een Raspberry Pi 2 opnieuw geïnstalleerd, met de latest image van xbian..
Bij het updaten blijven de libcec meldingen terugkomen.
Is kennelijk erg lastig voor de ontwikkelaars om gelijk de dependencies goed te zetten in de image..
Bovenstaande commando's helpen dan wel weer, maar toch.. deze "fout" zit er toch al paar maand in nu..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Laatst online: 17:30
ik heb deze topic doorzocht, maar er lijkt geen favoriete distributie te zijn?
Openelec, oscm, xbian , ... Ieder zijn eigen voordelen / nadelen?

Ik zou graag de raspberry pi 3 gebruiken om series te streamen (wireless) * knip * en van mijn NAS. Welke distributie zou ik best gebruiken?

Het stukje waarin je hulp vraagt wat betreft het kijken van illegale streams is niet toegestaan op het forum

[ Voor 21% gewijzigd door S1NN3D op 12-08-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je er verder niets anders mee doet dan media afspelen / streamen dan zou ik LibreELEC gebruiken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Laatst online: 17-09 17:54
albino71 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 00:39:
Andere HDMI kabel?
Eventueel testen op een andere TV.

Sowieso is een Pi2 of 3 wel een leuke en fijne vooruitgang, dus dat kan al een goede reden zijn. ;)
Bedankt voor je antwoord, ik heb beide geprobeerd maar beeld signaal blijft wegvallen dus nu maar een Pi 3 besteld.

Op de website van Lightberry.eu staat een Plug and Play sd-card image met OpenELEC 7 beta3 for RPi2 / RPi3
Die lijkt mij wel handig aangezien daar Hyperion/Lightberry gelijk in zit, maar is deze "beta" al stabiel en aan te raden of kan ik beter OpenELEC Stable Releases (6.0.3) pakken van de Openelec website en dan Hyperion/lightberry achteraf los erbij installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

Over het algemeen kun je zeggen dat kant-en-klare kaartjes duur zijn.
De software is gratis, dus dat extra geld kun je in je zak steken.
Aan de andere kant is dan de installatie al deels voor je gedaan en betaal je voor dat gemak.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
Ben-i schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:34:
[...]

Bedankt voor je antwoord, ik heb beide geprobeerd maar beeld signaal blijft wegvallen dus nu maar een Pi 3 besteld.

Op de website van Lightberry.eu staat een Plug and Play sd-card image met OpenELEC 7 beta3 for RPi2 / RPi3
Die lijkt mij wel handig aangezien daar Hyperion/Lightberry gelijk in zit, maar is deze "beta" al stabiel en aan te raden of kan ik beter OpenELEC Stable Releases (6.0.3) pakken van de Openelec website en dan Hyperion/lightberry achteraf los erbij installeren?
Ik draai een beta van libreeclec met kodi 17 (ik denk iets ouder dan beta 3) dat draait prima bij mij. Ik zou het dus gewoon proberen, een image flashen is niet zoveel moeite. Als het niet bevalt flash je gewoon de stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb 2 rpi2's met libreelec kodi 16? Jarvis. Ik merk dat bij deze release ik erg veel last heb van het stroom regenboog vierkantje rechtsboven. Met de oude kodi 15 had ik dit niet. Nu vraag ik me af, waar kan dit aan liggen? En waar vind ik krachtige 5v 3a adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 17:38
Sbakker1982 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:56:
Ik heb 2 rpi2's met libreelec kodi 16? Jarvis. Ik merk dat bij deze release ik erg veel last heb van het stroom regenboog vierkantje rechtsboven. Met de oude kodi 15 had ik dit niet. Nu vraag ik me af, waar kan dit aan liggen? En waar vind ik krachtige 5v 3a adapters?
Hier of hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien niet helemaal het juiste topic, maar ziet iemand met een rpi3 voor mij een mogelijkheid om dit te testen als minecraft server (voor 4 personen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:13:
misschien niet helemaal het juiste topic, maar ziet iemand met een rpi3 voor mij een mogelijkheid om dit te testen als minecraft server (voor 4 personen)?
Om wat te testen als Minecraft server?
(Mocht het niet Kodi related zijn dan is het inderdaad off topic en kan je je vraag beter hier stellen: Raspberry Pi - deel 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok sorry dan zit ik in het verkeerde topic Maar ik wou idd weten of hij dat fatsoenlijk draaide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 18:53

Eboman

Ondertitel

Sbakker1982 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:56:
hier had ik ook problemen mee, dan zakt de stream ook meteen in (wifi) waardoor hij moet bufferen. Lijkt met een update te zijn gekomen, terwijl ik altijd al op de juiste voeding van de rPI2b van SOS draai.
Ik hoop dat het met een andere/volgende update weer beter gaat, alhoewel het de laatste tijd beter gaat..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft niets met de voeding te maken, updaten en/of een betere sd kaart eriinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:56:
Dat heeft niets met de voeding te maken, updaten en/of een betere sd kaart eriinn
Ben up2date. Ik heb nu de pi voeding. Geen regenboogjes meer! Lag daar dus wel aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, heb zelf ok een regenboogje gehad, en dat was met een update en andere sd kaart verholpen.. Maar mooi dat een voeding ook het euvel oplost.!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:56:
Het is meestal de voeding. Het is een undervoltage warning. Je kan een nieuwe voeding kopen of avoid_warnings = 1 in de config.txt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

(jarig!)
HEY_DUDE schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:03:
[...]
Het is meestal de voeding. Het is een undervoltage warning. Je kan een nieuwe voeding kopen of avoid_warnings = 1 in de config.txt zetten.
Bij bij verscheen de warning ook pas na updaten van Xbian, terwijl ik al een jaar zonder warnings draai. Ben teruggegaan naar oude install, paar dagen later opnieuw geüpdate en nu draait ie zonder undervoltage warning. In dit geval zat er dus toch iets raars in de update dat inmiddels hersteld lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Ik heb een RPi1 met de laatst stabiele versie van Kodi. Kodi aangevuld met OpenVPN en VPN Manager for OpenVPN geïnstalleerd. Als VPN server gebruik ik mijn Synology Diskstation. Ik bevind mij buitenshuis. De verbinding werkt, gaat via een Direct Gateway, ik zie in de VPN Manager hetzelfde IP als thuis. Nu wil ik graag via NFS mijn Diskstation benaderen om videobestanden af te kunnen spelen die op mijn NAS staan. Als ik de video map wil toevoegen als bibliotheek in kodi via NFS kan ik mijn NAS dus niet zien. Hebben jullie een oplossing of bestaat er ergens een how to om extern via NFS met mijn RPi en kodi op afstand mijn series te kunnen benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Na mijn vakantie ga ik ook een RPi kopen om te gebruiken als HTPC, echter ik heb ook een Logitech Harmony en die wil ik graag blijven gebruiken.
Werkt dat direct of is het slim om er een Flirc USB bij te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Pierre schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:08:
Na mijn vakantie ga ik ook een RPi kopen om te gebruiken als HTPC, echter ik heb ook een Logitech Harmony en die wil ik graag blijven gebruiken.
Werkt dat direct of is het slim om er een Flirc USB bij te kopen ;)
Bij mij werkt het via HDMI-CEC. Mijn Rpi heeft zelf geen IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

mcetweaker schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:18:
[...]

Bij mij werkt het via HDMI-CEC. Mijn Rpi heeft zelf geen IR.
Dat snap ik maar dan moet ik toch de remote van de TV gebruiken of zie ik dat verkeerd. Als dat zo is dat heb ik liever niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Pierre schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:25:
[...]

Dat snap ik maar dan moet ik toch de remote van de TV gebruiken of zie ik dat verkeerd. Als dat zo is dat heb ik liever niet
ik gebruik m'n logitech harmony die m'n tv aanstuurt en dus dan ook via HDMI-CEC de Rpi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

mcetweaker schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:27:
[...]

ik gebruik m'n logitech harmony die m'n tv aanstuurt en dus dan ook via HDMI-CEC de Rpi
Dan heb je hem toegevoegd in de software van Logitech ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Pierre schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:20:
[...]

Dan heb je hem toegevoegd in de software van Logitech ?
Nee, enkel de televisie is toegevoegd in de Logitech en daarmee kan ik via HDMI-CEC Kodi besturen op de Rpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Je bent wel dan beperkt met wat CEC ondersteund en kan je niet zelf nog extra dingen toevoegen,
aangezien CEC maar een aantal knoppen ondersteund en dat is schijnbaar per merk TV verschillend.

Maar voor normaal gebruik,
Menu links/rechts/boven/onder
Start/OK
Pause/Stop FF/RW werkt het

dan als je TV meer ondersteund zou je wat knoppen kunnen her-configureren .
Voor bv Subs/Audio Switchen en Library Update/Clean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

TRaSH schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:36:
Je bent wel dan beperkt met wat CEC ondersteund en kan je niet zelf nog extra dingen toevoegen,
aangezien CEC maar een aantal knoppen ondersteund en dat is schijnbaar per merk TV verschillend.

Maar voor normaal gebruik,
Menu links/rechts/boven/onder
Start/OK
Pause/Stop FF/RW werkt het

dan als je TV meer ondersteund zou je wat knoppen kunnen her-configureren .
Voor bv Subs/Audio Switchen en Library Update/Clean
Ik heb een Sony, welke keys van die ondersteund worden geen idee, misschien toch maar een Flirc USB erbij kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een onkyo reciever en onkyo boxen. Ik heb een android box direct aangesloten op mijn reciever. Ik heb Kodi geïnstalleerd. Als ik in de settings hdmi passtrough selecteer en dts en dolby aanvinken, krijg ik met films kijken een zeer vreemd geluid, een sport van harde ruis. Schakel ik passtrough, DTS en dolby uit, werkt het geluid wel weer maar geeft mijn reciever geen dts of dolby meer aan maar pcm. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Ook met kodi op mijn Sony Android tv, heb ik het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
yordy1985 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:33:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een onkyo reciever en onkyo boxen. Ik heb een android box direct aangesloten op mijn reciever. Ik heb Kodi geïnstalleerd. Als ik in de settings hdmi passtrough selecteer en dts en dolby aanvinken, krijg ik met films kijken een zeer vreemd geluid, een sport van harde ruis. Schakel ik passtrough, DTS en dolby uit, werkt het geluid wel weer maar geeft mijn reciever geen dts of dolby meer aan maar pcm. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Ook met kodi op mijn Sony Android tv, heb ik het zelfde probleem.
de PI is geen Android box dus waarom stel je de vraag in een raspberry pi topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Zo vandaag mijn spullen besteld ben erg benieuwd, van het weekend eens installeren en kijken of het goed werkt.
Net even bij Kiwi langs gereden (werk om de hoek bijna) maar heb deze case erbij gekocht. Maar ik moet behoorlijk duwen om de Pi er in te drukken.
Dat durf ik eigenlijk niet aan denk dat ik maar een andere case ga bestellen, of misschien ruilen.

Nevermind opgelost

[ Voor 65% gewijzigd door Pierre op 23-08-2016 15:11 ]

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik ga dit weekend mijn Pi opzetten als HTPC, ik wil er ook een externe hd aan hangen via USB. Maar ik denk niet dat dit zomaar direct werkt, ik heb denk ik een powerd usb hub nodig kan iemand hier mijn vermoeden bevestigen

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

je kan beter kijken voor een powered removable als je perse met een removable wilt werken,
en hopelijk heb je ook een fatsoenlijke voeding bij je RPi genomen

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

TRaSH schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:35:
je kan beter kijken voor een powered removable als je perse met een removable wilt werken,
en hopelijk heb je ook een fatsoenlijke voeding bij je RPi genomen
Ik heb de originele 5.1V/2.5A - 12.5W - MICROUSB erbij gekocht

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

mooi,
maar zou nog steeds kijken van een extern gepowered removable.
het kan werken maar hoor nog steeds regelmatig dat het toch een soort issues geeft soms.
persoonlijk zou ik zelf gaan om het via het netwerk te doen.
dat werkt gewoon een stuk makkelijker in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Goedemorgen vandaag ga ik mijn Pi3 configureren, om de codecs te kunnen installeren heb ik het serienummer van de Pi3 nodig.

Ik ga er Kodi opzetten, kan ik vandaar uit ook het serienummer vinden of kan ik beter eerst bv Noobs installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja staat ergens bij system info.
Of op de prompt via cat /proc/cpuinfo.

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 27-08-2016 08:01 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 12:20
Oké, handmatig VPN instellen is niet mijn ding. Ik heb op mijn Raspberry Pi2 met LibreElec via diverse wegen geprobeerd een VPN in te stellen. Steeds stuit ik op een probleem, wat ik vervolgens ga googlen en ik beland steeds verder af van het kunnen instellen van een VPN op mijn kodi machine. Help!

Eerst via de tutorial van Brian Hornsby (http://openelec.tv/forum/...ian-hornsby-openvpn-addon) Daar loop ik echter vast bij stap 8 dat onder storage/.config, geen vpn-config staat, waar ik de OVPN files en pass.txt + cert files moet droppen. Nu las in ik de comments van bovenstaande forum, dat de tutorial is geschreven op versie 5 van Openelec, waar VPN standaard nog ingebouwd zat. Daarmee verder wat proberen uit te zoeken, maar hier loop ik dus op vast.

Daarna de Zomboided repository geinstalleerd en VPN Manager for OpenVPN geinstalleerd, maar hiermee krijg ik na het configureren een error bij de 1st connection attempt. De log file geeft hierin aan:
- routines: SSL3_Get_Server_Certificate:certificate verify failed
-TLS error: TLS object -> incoming plaintext read error
-TLS error: TLS handshake failed

Hebben jullie nog tips en tricks om ervoor te zorgen dat er automatisch een VPN verbinding bij het opstarten gemaakt wordt?

IK heb er in een eerdere Openelec configuratie wel eens gebruik van kunnen maken, maar dat was via een automatisch PIA-script. Deze werkt nu ook niet meer.

Ik maak dus gebruik van VPN Private Internet Access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
StephanO1990 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:17:
Hebben jullie nog tips en tricks om ervoor te zorgen dat er automatisch een VPN verbinding bij het opstarten gemaakt wordt?

IK heb er in een eerdere Openelec configuratie wel eens gebruik van kunnen maken, maar dat was via een automatisch PIA-script. Deze werkt nu ook niet meer.

Ik maak dus gebruik van VPN Private Internet Access.
Ik gebruikte deze FreshMaker in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2"

Werkte ook in LibreElec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Ja dat is die van Zomboided die ik ook al geprobeerd had. Ik kom er nog steeds niet uit. Met welke VPN server gebruik jij 'm? Ik heb de developer op het forum het nu ook maar even voorgelegd. Hopen dat het daarmee opgelost kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
StephanO1990 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:06:
[...]

Ja dat is die van Zomboided die ik ook al geprobeerd had. Ik kom er nog steeds niet uit. Met welke VPN server gebruik jij 'm? Ik heb de developer op het forum het nu ook maar even voorgelegd. Hopen dat het daarmee opgelost kan worden!
Tot voor kort AIRvpn, maar ook connect naar mijn Synology ging prima
Zolang je de .key en .crt maar hebt om te importeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 22:58
StephanO1990 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:06:
[...]

Probeer eens een oudere versie. Alles na 1.7.0 werkt bij mij niet meer. Ik gebruik Nordvpn btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
RedNas74 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 03:43:
[...]
Probeer eens een oudere versie. Alles na 1.7.0 werkt bij mij niet meer. Ik gebruik Nordvpn btw.
Was het proberen waard, maar loopt opnieuw uit op een mislukking. Zowel versie 17.0 als 16.0 geprobeerd.

Ik heb trouwens mijn PIA account al gecheckt. Die werkt. voor de zekerheid mijn wachtwoord bij PIA verandert om speciale karakters uit te sluiten (!@#$%^&*)

Iedere keer dat ik een versie probeerde vanaf default settings begonnen, maar iedere keer kwam er een foutmelding. OpenVPN is correct geinstalleerd, want als ik SSH openvpn zoek, dan krijg ik de versie te zien en alle opties.

Misschien maar eens verder kijken naar een oplossing. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senna7
  • Laatst online: 12-09-2019
Geachte heren/dames,

Gisteren had ik de noob versie van de RP3 besteld. (Kant en klaar met alles erbij).
Net geprobeerd aan te zetten(HDMI en USB erin die ik meekreeg), alleen ik krijg alleen een rode PWR IN ledje te zien. Heb ook effe snel met een andere USB kabel die ik nog had geprobeerd aan mijn pc te hangen maar daarmee krijg ik ook een rode ledje te zien. Is deze nou stuk of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15

CyBeRSPiN

sinds 2001

Senna7 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:28:
Geachte heren/dames,

Gisteren had ik de noob versie van de RP3 besteld. (Kant en klaar met alles erbij).
Net geprobeerd aan te zetten(HDMI en USB erin die ik meekreeg), alleen ik krijg alleen een rode PWR IN ledje te zien. Heb ook effe snel met een andere USB kabel die ik nog had geprobeerd aan mijn pc te hangen maar daarmee krijg ik ook een rode ledje te zien. Is deze nou stuk of doe ik iets fout?
Zit het SD kaartje er goed in?
Misschien het kaartje opnieuw voorzien van de noobs image en opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senna7
CyBeRSPiN schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:57:
[...]

Zit het SD kaartje er goed in?
Misschien het kaartje opnieuw voorzien van de noobs image en opnieuw proberen.
Ik heb hem ook geprobeerd op te starten zonder de SD kaart maar nog steeds een rood lichtje, of is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15

CyBeRSPiN

sinds 2001

Senna7 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:04:
[...]

Ik heb hem ook geprobeerd op te starten zonder de SD kaart maar nog steeds een rood lichtje, of is dat normaal?
Dat is volstrekt normaal, zonder SD kaart gebeurt er helemaal niks, enkel het rode lampje dat er spanning op staat. Andere lampjes gaan pas knipperen bij het lezen van de SD kaart.
Je hebt mogelijk per ongeluk een lege SD kaart gekregen ipv een voorgeinstalleerde kaart.
Misschien even contact opnemen met de shop, want je hebt hier ook extra voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senna7
CyBeRSPiN schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:13:
[...]

Dat is volstrekt normaal, zonder SD kaart gebeurt er helemaal niks, enkel het rode lampje dat er spanning op staat. Andere lampjes gaan pas knipperen bij het lezen van de SD kaart.
Je hebt mogelijk per ongeluk een lege SD kaart gekregen ipv een voorgeinstalleerde kaart.
Misschien even contact opnemen met de shop, want je hebt hier ook extra voor betaald.
Met een beetje optimisme effe in de sd kaart gekeken maar helaas staan er bestanden op.
Ik heb al gevraagd voor een retourtje, ik zie wel joh.

Alsnog bedankt!

• Senna7
Ik vraag me af, zou ik de video's die ik op een hardeschijf heb staan die in verbinding is met mijn raspberry pi 3 osmc ook kan streamen op mijn android of ios telefoon?

Ik kan echter ook niet de films vinden die op mijn externe harde schijf staan op mijn kodi remote's(android en ios apps)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik heb de laatste tijd regelmatig storingen en slecht signaal op enkele kanalen bij digitale tv van ziggo. Nu ben ik enkele apparaten gaan uitsluiten om te kijken welk apparaat het tv signaal verstoord. Nu blijkt dus dat de Raspberry Pi de boosdoener is. Zodra ik deze uitschakel heb ik geen storingen en slecht beeld. Als ik hem weer inschakel storen weer enkele tv zenders. De Pi is via een netwerkkabel aangesloten op een hubje, dus geen WiFi dongle of iets dergelijks, en met een HDMI op een Onkyo Receiver.

Is dit een bekend probleem? Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
De Pi heb ik normaal gesproken altijd aanstaan.

Edit
Het lijkt erop dat de HDMI kabel gaar is. Een andere lijkt de oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door lochtejans op 03-09-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

(jarig!)
lochtejans schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:44:
Ik heb de laatste tijd regelmatig storingen en slecht signaal op enkele kanalen bij digitale tv van ziggo. Nu ben ik enkele apparaten gaan uitsluiten om te kijken welk apparaat het tv signaal verstoord. Nu blijkt dus dat de Raspberry Pi de boosdoener is. Zodra ik deze uitschakel heb ik geen storingen en slecht beeld. Als ik hem weer inschakel storen weer enkele tv zenders. De Pi is via een netwerkkabel aangesloten op een hubje, dus geen WiFi dongle of iets dergelijks, en met een HDMI op een Onkyo Receiver.

Is dit een bekend probleem? Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
De Pi heb ik normaal gesproken altijd aanstaan.

Edit
Het lijkt erop dat de HDMI kabel gaar is. Een andere lijkt de oplossing.
Ik heb al jaren hetzelfde probleem, maar aan de kabel had ik nog niet gedacht :F
Zal ook eens een andere kabel proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:59
Ik wil overstappen naar Libre Elec want OpenElec updates duren altijd lang als ze al komen. Nu mis ik in mijn repo de Trakt Addon en ik krijg deze ook niet te zien. Ik wil trakt gaan gebruiken om mijn Watched list automagisch bij te laten werken. Nu wil ik hem handmatig downloaden en installeren, maar ik kan maar geen goede download link vinden. Iemand een idee?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat er bij mij gewoon bij? Laatste LibreELEC.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Laatst online: 11:21
Lanithro schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:33:
Ik wil overstappen naar Libre Elec want OpenElec updates duren altijd lang als ze al komen. Nu mis ik in mijn repo de Trakt Addon en ik krijg deze ook niet te zien. Ik wil trakt gaan gebruiken om mijn Watched list automagisch bij te laten werken. Nu wil ik hem handmatig downloaden en installeren, maar ik kan maar geen goede download link vinden. Iemand een idee?
heb gewoon jardis met openelec...lijkt me aardig uptodate

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij LE is Jarvis al stable en ook Krypton via de site zelf te downloaden.

[ Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 06-09-2016 20:30 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55

MsG

Forumzwerver

Ik mis nog een beetje de meerwaarde van overstappen naar LE, anders dan het gevoel van meer updates. Ik kan vooralsnog alles met OpenELEC wat ik zou willen. Mochten ze echt het project stopzetten danwel verlaten dan stap ik denk ik pas over.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Dan is mijn auto update kapot. Maar toch mis ik nog steeds de Trakt addon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik moet zeggen dat ik openELEC altijd met veel plezier heb gebruikt.
Daarna OSMC een tijdje en nu helemaal over op LibreELEC.

LE is superstabiel voor mij op de Pi2 en de Pi3 met USB als storage.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Laatst online: 11:21
Lanithro schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 21:55:
Dan is mijn auto update kapot. Maar toch mis ik nog steeds de Trakt addon
trakt heb ik gewoon er op, en voor updates moet je iets extra installeren, is al ff geleden maar als je er op googled vind je het zeker,is dan ook een addon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
virtua69 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:02:
[...]

trakt heb ik gewoon er op, en voor updates moet je iets extra installeren, is al ff geleden maar als je er op googled vind je het zeker,is dan ook een addon :)
Trakt heb ik er niet gewoon op. Ik wil even een nieuwe schone installatie van Kodi, maar ik wil mijn viewed list niet kwijt. Trakt is een mooie optie om er niet maar naar om te hoeven kijken, maar ik kan nergens een losse zip file oid vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij LE staat Trakt er gewoon bij. Bij OE geen idee.
OE wil niet updaten naar Jarvis omdat Javis bij OE nog een beta is. Bij LE is Jarvis standard en Krypton een alpha.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 14:38
Al kan je natuurlijk altijd bij OE handmatig de beta installeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
kraades schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:11:
Bij LE staat Trakt er gewoon bij. Bij OE geen idee.
OE wil niet updaten naar Jarvis omdat Javis bij OE nog een beta is. Bij LE is Jarvis standard en Krypton een alpha.
Bij mijn OE staat hij er niet bij maar hij zou er wel moeten staan. Vraag me niet waarom hij er niet bij staat, ik heb daar geen oplossing voor kunnen vinden. Maar ik moet vrees ik mijn heil ergens anders gaan zoeken.

edit: Ik heb hem inmiddels gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Lanithro op 07-09-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:22

Arjan A

Cenosillicafoob

Mijn LibreElec op de Pi zet tegenwoordig op willekeurige momenten de projector aan. Met willekeurig bedoel ik van 2x in de week tot 1x in de maand.

Ik heb HDMI CEC aanstaan, omdat de ab van de projector dan gebruikt kan worden voor Kodi ipv een app - zeker voor mijn jongste dochter handig.

Ik heb al een tijdje gezocht, maar alle willekeurige power-issues op internet gaan over spontaan power off. En die van mij gaat soms zomaar aan. Best vervelend, want dat zijn allemaal branduren die de lamp kwijt is.

Ik heb al gekeken of de Raspberry na een spontane power-on van de projector gereboot was, en of de Kodi binary herstart was, maar dat is niet het geval. Erg veel logging doet hij ook niet - althans, ik kan in /var/log/ niet zoveel zinnigs vinden.

Voor de duidelijkheid: Ik heb de Pi 24/7 aan staan, HDMI-kabel naar de projector en HDMI-CEC enabled.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Arjan A schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:00:
Mijn LibreElec op de Pi zet tegenwoordig op willekeurige momenten de projector aan. Met willekeurig bedoel ik van 2x in de week tot 1x in de maand.

Ik heb HDMI CEC aanstaan, omdat de ab van de projector dan gebruikt kan worden voor Kodi ipv een app - zeker voor mijn jongste dochter handig.

Ik heb al een tijdje gezocht, maar alle willekeurige power-issues op internet gaan over spontaan power off. En die van mij gaat soms zomaar aan. Best vervelend, want dat zijn allemaal branduren die de lamp kwijt is.

Ik heb al gekeken of de Raspberry na een spontane power-on van de projector gereboot was, en of de Kodi binary herstart was, maar dat is niet het geval. Erg veel logging doet hij ook niet - althans, ik kan in /var/log/ niet zoveel zinnigs vinden.

Voor de duidelijkheid: Ik heb de Pi 24/7 aan staan, HDMI-kabel naar de projector en HDMI-CEC enabled.
Heb je nog wat aan de cec instellingen gedaan? Dat kan namelijk....

Je kunt instellen dat de Rpi niet je Device inschakelt.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

albino71 schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:53:
[...]

Heb je nog wat aan de cec instellingen gedaan? Dat kan namelijk....

Je kunt instellen dat de Rpi niet je Device inschakelt.
Dank je. Ik heb even moeten zoeken, maar ben er inderdaad nu achter gekomen waar de CEC-instellingen in Kodi zitten.
Heb nu aangepast dat hij geen devices meer mag inschakelen. Nu hopen dat het zo goed gaat...

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:30

Goner

What can I do you for ?

Arjan A schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:12:
[...]
waar de CEC-instellingen in Kodi zitten.
Waar zit dat ?
Weet wel dat signalen van de afstandsbediening via de TV naar de Rpi doorgestuurd worden (play, pause etc) maar dat de Rpi ook bijv. devices kan aanzetten is nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Goner schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:32:
[...]

Waar zit dat ?
Weet wel dat signalen van de afstandsbediening via de TV naar de Rpi doorgestuurd worden (play, pause etc) maar dat de Rpi ook bijv. devices kan aanzetten is nieuw voor me.
Uit de Kodi-wiki: System -> Settings -> System -> Input Devices -> Peripherals -> CEC adapter

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:09
Al tijden gebruik ik met veel plezier OSMC op een Raspberry 2 (512mb). Alles loopt vlekkeloos, echter het opschonen van de bibliotheek verloopt niet vlot.
Het opschonen duurt enorm lang, ben inmiddels 6 uur bezig en zit op 3 procent. In eerste instantie dacht ik dat hij direct crashte na starten, er gebeurde niets en de klok bleef staan. Echter draaide mijn internetradio door en sprong de klok na 1,5 uur toch op de correcte tijd.

Iemand die dit herkent? Of iemand die mij van advies kan voorzien?
Pagina: 1 ... 51 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]