I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Helaas, daar ligt het niet aan. Maar de library draait toch ook lokaal op de SD? Dan moet het toch ook aan de Raspberry liggen?TRaSH schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:50:
Neem aan dat je je media op een server/NAS hebt staan ?
Had ook zoiets en toen bleek de kabel niet goed te zijn.
misschien de SDkaart.
weet niet hoe groot je SDkaart is maar veel films/series gaan daar niet op.
je zou je debug log even aan kunnen zetten.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Kodi hoeft niet te schrijven je Nas....Djeen84 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:17:
Het lijkt erop dat Kodi geen schrijfrechten heeft op de videofolder op de NAS. Kan iemand mij zeggen welke gebruikersnaam ik hiervoor moet aanmaken?
Kun je een image maken (usbit) van je sd en even opnieuw beginnen met libreelec bijv.?
Gewoon kijken wat die doet...
Terug kan altijd met de image dan.
[ Voor 20% gewijzigd door albino71 op 17-09-2016 18:13 ]
Ik gebruik nu een iPhone 6 met de officiele Kodi Remote. Kodi (OSMC) draait op een Raspberry Pi 3B die via HDMI is aangesloten op een Denon AVR-X300 Receiver die weer via HDMI is aagesloten op m'n Epson EH-TW5900 LW beamer.
Ik wil graag m'n telefoon gebruiken om bijvoorbeeld de Soundcloud plugin te bedienen, zonder mijn beamer aan te hoeven zetten. Is dat mogelijk?
De gehele GUI op je telefoon krijgen wordt lastig, dat zou betekenen dat je vanaf je RPI de GUI gaat streamen naar je telefoon. Volgens mij kan dat in elk geval (nog) niet.stijnovic schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:22:
Weet iemand of het mogelijk is om Kodi-plugins te bedienen met een iphone-app zonder het scherm te gebruiken (dus de gehele GUI op de telefoon)?
Ik gebruik nu een iPhone 6 met de officiele Kodi Remote. Kodi (OSMC) draait op een Raspberry Pi 3B die via HDMI is aangesloten op een Denon AVR-X300 Receiver die weer via HDMI is aagesloten op m'n Epson EH-TW5900 LW beamer.
Ik wil graag m'n telefoon gebruiken om bijvoorbeeld de Soundcloud plugin te bedienen, zonder mijn beamer aan te hoeven zetten. Is dat mogelijk?
Er zijn volgens mij Kodi remotes die ook add-ons kunnen bedienen. Ik weet dat Yatse dat tot op zekere hoogte op Android kan in elk geval. Even een snelle Google wijst uit dat er remotes zijn die add-ons ondersteunen: http://kodi.wiki/view/IOS_remotes
Ik denk dat je beter in die richting kan zoeken.
Ik heb om mijn gewone computer ook Kodi draaien met dezelfde database. Daar update en clear ik de database want dat gaat lekker snel.Djeen84 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:59:
Inderdaad op een Nas, rechtstreeks aangesloten. Zou bijzonder zijn want met stream geen problemen. Maar ik ga het proberen, ik laat het weten.
Gelukt, met Constellation gaat het standaard en met de officiële Kodi Remote was het gewoon een kwestie van een knop aanzetten.Erik070 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:09:
[...]Er zijn volgens mij Kodi remotes die ook add-ons kunnen bedienen. Ik weet dat Yatse dat tot op zekere hoogte op Android kan in elk geval. Even een snelle Google wijst uit dat er remotes zijn die add-ons ondersteunen: http://kodi.wiki/view/IOS_remotes
Ik denk dat je beter in die richting kan zoeken.
Als ik in de slaapkamer een serie heb bekeken, bijvoorbeeld Modern Family, dan zet ie bij de afleveringen welke in al bekeken heb (moet je hem wel helemaal af laten lopen de aflevering anders vinkt ie hem niet als bekeken) een vinkje. Nu is het zo dat wanneer ik dan naar de woonkamer ga, en daar verder wil met Modern Family, ik dus eigenlijk al niet meer weet waar ik gebleven ben in de slaapkamer aangezien er niet iets van een synchronisatie plaatsvindt, of zit ik er naast en moet ik iets speciaals instellen?
Trakt doet bij mijn weten niets met kodi onderling. Trakt houdt alleen bij welke aflevering van welke serie je hebt gekeken.vwtune schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:44:
Ik maak gebruik van een RPI in de woonkamer en een RPI in de slaapkamer, beide OpenElec erop. Nu weet ik niet of dit hier besproken mag worden maar het gaat om de add-on: TRAKT.
Als ik in de slaapkamer een serie heb bekeken, bijvoorbeeld Modern Family, dan zet ie bij de afleveringen welke in al bekeken heb (moet je hem wel helemaal af laten lopen de aflevering anders vinkt ie hem niet als bekeken) een vinkje. Nu is het zo dat wanneer ik dan naar de woonkamer ga, en daar verder wil met Modern Family, ik dus eigenlijk al niet meer weet waar ik gebleven ben in de slaapkamer aangezien er niet iets van een synchronisatie plaatsvindt, of zit ik er naast en moet ik iets speciaals instellen?
Wat jij zoekt is een shared database.
Je kunt een pi, via upnp, gebruik laten maken van de db op de andere.
Kan ook via een MySQL db (gebruik ik).
Op mijn pi die boven aan de tv hangt, draait MySQL. Elke kodi hier in huis maakt gebruik van die db gebruik. Werkt perfect.
Onthoud hij zelfs wanneer je op de helft van een film stopt en boven verder wil, waar je bent gebleven.
Ii zou m ook op mijn Nas kunnen draaien, maar dan gaan mijn schijven niet meer in slaapstand. De pi staat toch altijd aan, dus dat maakt niets uit. Qua resources op de pi merk ik er ook niks van. Ideaal!
Succes!
With these settings Trakt will run when you boot your Kodi device to make sure your library is synced. It will also run when you update your library. Each time you watch content it will scrobble to your Trakt account so each device that you use Trakt on will be synced with each other.vwtune schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:44:
Ik maak gebruik van een RPI in de woonkamer en een RPI in de slaapkamer, beide OpenElec erop. Nu weet ik niet of dit hier besproken mag worden maar het gaat om de add-on: TRAKT.
https://seo-michael.co.uk/how-to-install-trakt-for-kodi/
Signature
Dit stukje had ik idd gezien en ik heb TRAKT dus daarom ook als echte add on geïnstalleerd op beide PI's, helaas werkt dat niet.Eboman schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:58:
[...]
With these settings Trakt will run when you boot your Kodi device to make sure your library is synced. It will also run when you update your library. Each time you watch content it will scrobble to your Trakt account so each device that you use Trakt on will be synced with each other.
https://seo-michael.co.uk/how-to-install-trakt-for-kodi/
TRAKT had ik eerst alleen geïnstalleerd via Exodus aangezien ik het alleen daarin nodig heb.
Op beide Pi's staat dezelfde gebruikersnaam, dus ik snap niet waarom ie het niet synced

En mysql is een add-on wat ik moet installeren en moet instellen?albino71 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:48:
[...]
Trakt doet bij mijn weten niets met kodi onderling. Trakt houdt alleen bij welke aflevering van welke serie je hebt gekeken.
Wat jij zoekt is een shared database.
Je kunt een pi, via upnp, gebruik laten maken van de db op de andere.
Kan ook via een MySQL db (gebruik ik).
Op mijn pi die boven aan de tv hangt, draait MySQL. Elke kodi hier in huis maakt gebruik van die db gebruik. Werkt perfect.
Onthoud hij zelfs wanneer je op de helft van een film stopt en boven verder wil, waar je bent gebleven.
Ii zou m ook op mijn Nas kunnen draaien, maar dan gaan mijn schijven niet meer in slaapstand. De pi staat toch altijd aan, dus dat maakt niets uit. Qua resources op de pi merk ik er ook niks van. Ideaal!
Succes!
Ik ben niet thuis is SQL en UPNP

hier staat hoe je een library kunt delen via upnp, niet bekend mee overigens.vwtune schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:49:
[...]
En mysql is een add-on wat ik moet installeren en moet instellen?
Ik ben niet thuis is SQL en UPNP
http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Share_libraries_using_UPnP
Signature
Bedankt, is niet ingewikkeld zo te zien. Dit zorgt er dus wel voor dat ook de TRAKT gegevens uit Exodus geshared worden? (dit is namelijk de hoofdzaak)Eboman schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:51:
[...]
hier staat hoe je een library kunt delen via upnp, niet bekend mee overigens.
http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Share_libraries_using_UPnP
Ik heb namelijk wel het idee dat dit alleen voor je eigen films, muziek en foto's is, dus niet voor een video-add on. of heb ik het mis?
[ Voor 14% gewijzigd door vwtune op 22-09-2016 09:15 ]
Uitproberen en je weet het.
Met lokaal media werkt het.
De trakt add-on werkt wel maar je moet het wel updaten op de andere mediaspeler zodat hij dat kan aanvinken dat je het gezien hebt.
Dat kan of handmatig door de add-on trakt te starten of een library update doen die triggered dan trakt.
Persoonlijk vind ik een shared MySQL library makkelijker,
Maar gebruik ook trakt er naast mocht er ooit eens wat met mijn library gebeuren heb ik een soort van offsite backup naast mijn eigen backup.
[ Voor 1% gewijzigd door Michael Knight op 22-09-2016 10:09 ]
Ik heb ook trakt geinstalleerd, maar het levert niet eens een vinkje op als ik iets als gekeken markeer. Het wordt alleen bijgehouden op de website van Trakt. Maar dat doet 1Channel/Primewire eigenlijk ook al.vwtune schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:44:
Is het niet eerder een gedeelde database waar je dit mee op moet lossen?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Of het is veranderd gebruik nu al een tijdje een shared MySQL library.
Dat werkt zeker met je eigen media.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
👉🏻 Blog 👈🏻
[ Voor 12% gewijzigd door jos_zwa op 05-10-2016 10:58 ]
Heb momenteel een Pi met LibreElec en eentje met OSMC, werken allebei goed en hebben regelmatig updates.
Als je nu fundamentele problemen hebt met je installatie kan je natuurlijk naar een andere Kodi-distributie, maar ik blijf voorlopig gewoon bij openELEC. Aan de Github te zien ontwikkelen ze daar ook gewoon door. Men verklaart openELEC dood omdat LibreELEC veel updates had. Maar net na een afsplitsing lijkt het me logisch dat de updates wat vaker komen, omdat je vaak wat fundamentele dingen wil veranderen in het begin. De vraag is hoe vaak libreELEC over een jaar bijv. wordt bijgewerkt.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik ben zelf overgestapt op OSMC omdat ik af en toe dingen wilde proberen die niet lukten in Open Elec. Bluetooth (op een Pi2, dus met een stick), Open VPN, Pi-hole. Op OSMC werkt alles gewoon meteen. Het is ook iets trager als Open Elec (maar haperig in de menu's, heb de overclock geactiveerd om dat te compenseren)
/▌
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
👉🏻 Blog 👈🏻
Pi2 beneden hetzelfde gedaan en die kon zonder problemen updaten. vaag
Ik wil straks naar een nieuwe opstelling met mijn RPI3 in de slaapkamer en deze zal in het vervolg zijn voeding uit de TV zelf halen (getest en werkt prima op de regenboog zo nu en dan na).
Ik maak me echter meer zorgen dat als de TV uit gaat, dat mijn RPI3 ook na enkele seconden van de voeding af gaat.
Nu gaat het in mijn tests prima en blijven mijn gegevens op de SD-kaart (Libreelec installatie), maar de vraag is of dit ook goed blijft gaan?
Of wordt het toch beter om Libreelec op een USB-stick te installeren?
Dit is vragen om problemen, zeker met de RPi3, die is gevoeliger dan ooit voor juiste voeding. Doe jezelf een plezier en koop de officiële Foundation voeding.SeanB89 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:12:
Is SD-kaart corruptie nog steeds een veel voorkomend dingetje?
Ik wil straks naar een nieuwe opstelling met mijn RPI3 in de slaapkamer en deze zal in het vervolg zijn voeding uit de TV zelf halen (getest en werkt prima op de regenboog zo nu en dan na).
Ik maak me echter meer zorgen dat als de TV uit gaat, dat mijn RPI3 ook na enkele seconden van de voeding af gaat.
Nu gaat het in mijn tests prima en blijven mijn gegevens op de SD-kaart (Libreelec installatie), maar de vraag is of dit ook goed blijft gaan?
Toevallig vorige week een SD card kunnen wegmikken doordat hij vastgelopen was en ik de stroom eraf heb gehaald... Kaartje kon nog wel gelezen maar niet geschreven worden...SeanB89 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:12:
Is SD-kaart corruptie nog steeds een veel voorkomend dingetje?
Hmm, dat zijn twee negatieve feedbacks en 0 positieve.Tovenaar schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:09:
[...]
Toevallig vorige week een SD card kunnen wegmikken doordat hij vastgelopen was en ik de stroom eraf heb gehaald... Kaartje kon nog wel gelezen maar niet geschreven worden...
Ik hoor dat ik schijnbaar toch moet gaan kijken naar een adapter.
Of heeft men ook toevallig ervaring met dit: https://www.raspberrypi.o...-i-usb-mass-storage-boot/
Dan ga ik naar Videos -> Files naar de betr. folder en kan daar de episode zonder problemen af spelen
Setup : Pi2 met LibreElec, Pi3 met OSMC (allebei Kodi 16.1) met library database op NAS.
Echt serieus vast? Had laatst een Pi waar Kodi vastgelopen leek en niet reageerde op input-devices. Kon met SSH wel naar de Pi en een 'reboot' doen.Tovenaar schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:09:
[...]
Toevallig vorige week een SD card kunnen wegmikken doordat hij vastgelopen was en ik de stroom eraf heb gehaald...
[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 10-10-2016 14:07 ]
Ik ben er inderdaad achter gekomen dat dit inderdaad de betere oplossing is...Goner schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:04:
Echt serieus vast? Had laatst een Pi waar Kodi vastgelopen leek en niet reageerde op input-devices. Kon met SSH wel naar de Pi en een 'reboot' doen.

Welke Pi laat je de folder scannen op nieuwe episodes? Het lijkt er op dat de folders verschillend gemount zijn en zo dus met verschillende paden benaderd moeten worden. Een episode in de database staat daar natuurlijk maar met één pad.Goner schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:04:
Heb een vreemd probleem ; als ik bij 'recently added' een episode selecteer en probeer af te spelen, verschijnt er een boodschap dat bestand niet gevonden is en of ik 'm wil verwijderen uit de library. Ook via TV Shows -> Title krijg ik die melding.
Dan ga ik naar Videos -> Files naar de betr. folder en kan daar de episode zonder problemen af spelen
Setup : Pi2 met LibreElec, Pi3 met OSMC (allebei Kodi 16.1) met library database op NAS.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik zou het gaaf vinden als de achtergrond van het hoofdmenu van KODI steeds veranderd. Dat er dus random een afbeelding van 1 of andere film te zien is die recent in de bios draait of iets dergelijks.
Daar ben ik ook benieuwd naar!jos_zwa schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:04:
Weet iemand of het volgende ook (met 1 of andere aanpassing of add-on) mogelijk is in KODI?
Ik zou het gaaf vinden als de achtergrond van het hoofdmenu van KODI steeds veranderd. Dat er dus random een afbeelding van 1 of andere film te zien is die recent in de bios draait of iets dergelijks.
DaveD
SImpel, gewoon Aeon Nox skin gebruiken, kan je per categorie instellen. Dus achtergronden van films bij films, achtergronden tv series bij tv series. Ik heb een menu item op basis van een video playlist en ook daarbij kan je kiezen voor achtergronden op basis van de playlist zelf. Ziet er schitterend uit
Edit: Oh wacht.. van recente bioscoopfilms? Zou ook nog wel kunnen, maar moet je misschien via playlist vanuit een streaming addon regelen.
[ Voor 13% gewijzigd door De Hulk op 11-10-2016 12:04 . Reden: bericht half gelezen ]
Nee, dat staat wel goed (sources.xml ?). Het rare is ook dat als ik de episode een keer afgespeeld heb via Videos - Files, hij wel normaal gespeeld kan worden.kraats schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:38:
[...]
Het lijkt er op dat de folders verschillend gemount zijn en zo dus met verschillende paden benaderd moeten worden.
Zal sowieso eens kijken of ik niet beter het scannen maar op 1 Pi kan laten plaatsvinden, 2 keer is een beetje overbodig.
Kan iemand mij vertellen of een Pi3 wel dergelijke formaten aan kan als deze wordt afgespeeld met de OpenElec / Kodi software? Ik ben hier erg benieuwd naar.
Eerste hit op Google:Remmetje schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:53:
De laatste tijd zie je steeds maar anime series met de videocodec h.264 in 10 bit voorbij komen. Mijn huidige mediaspeler Mede8er heeft hier echt problemen mee (kan eigenlijk niet meer dan 8 bit aan).
Kan iemand mij vertellen of een Pi3 wel dergelijke formaten aan kan als deze wordt afgespeeld met de OpenElec / Kodi software? Ik ben hier erg benieuwd naar.
http://kodi.wiki/view/Hi10P
i10P won't work on most ARM or even some Intel ATOM processors. Hi10P can't be hardware decoded (which is to say, no one currently makes hardware decoders for them and no company plans to add Hi10P hardware decoding in the foreseeable future), which is what a lot of low-power devices require for smooth video playback (such as the Raspberry-Pi, Android, ATOM processors, and some AMD APU systems). Thus, Hi10P requires CPU/software decoding.
Zodra *iets afspelen* software (en dus CPU) decoding vereist bent je basically fucked op de RPI. Ook de 3. Zelfde verhaal met H.265 content.
Heb onlangs wel 's per ongeluk een hevc.x265 video (720p) opgehaald, maar die speelde zonder problemen af voor zover ik me herinner.
Mijn RPi3 ging direct over z'n zeik met 1080p h.265 content. Al zal veel afhankelijk zijn van kwaliteit en dus bestandsgrootte. Maar in principe is het een no-go door het ontbreken van hardware decoding.Goner schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:39:
[...]
Heb onlangs wel 's per ongeluk een hevc.x265 video (720p) opgehaald, maar die speelde zonder problemen af voor zover ik me herinner.
Wegmikken? Als hij corrupt raakt kun je toch gewoon het image terug zetten?Tovenaar schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:09:
[...]
Toevallig vorige week een SD card kunnen wegmikken doordat hij vastgelopen was en ik de stroom eraf heb gehaald... Kaartje kon nog wel gelezen maar niet geschreven worden...
/▌
👉🏻 Blog 👈🏻
Nog even geprobeerd, maar inderdaad ; flinke stukken spelen goed af, maar ook 720p blijft dan geregeld hangen.The_Admin schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:43:
[...]
Mijn RPi3 ging direct over z'n zeik met 1080p h.265 content. Al zal veel afhankelijk zijn van kwaliteit en dus bestandsgrootte.

Via Kodi op mij laptop/tablet/Android TV heb ik daar geen last van.
Ik heb alle instellingen langsgelopen (zowel in Kodi als beeldinstellingen op de tv), maar kan geen instelling vinden die dit verhelpt.
Heeft iemand een idee?
En hoe wordt dit fenomeen eigenlijk genoemd? Edit: Colour Banding
kan je het misschien testen door libreelec op een usb te zetten en dan op je laptop te testen,
heb je voor het testen dezelfde HDMI kabel gebruikt en zijn de settings identiek ?
gebruik je dezelfde video om het te testen ?
heeft hij dat met alle video's of alleen met bepaalde ?
Welke codec is er gebruikt voor de video ?
Pi3 met LE hier.Jelte schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:54:
Ik heb een issue met de beeldkwaliteit via Kodi op een raspberry Pi 2 met librelec. In donkere stukken zie je kleurovergangen alsof je met 8bits kleuren bezig bent.
[afbeelding]
Via Kodi op mij laptop/tablet/Android TV heb ik daar geen last van.
Ik heb alle instellingen langsgelopen (zowel in Kodi als beeldinstellingen op de tv), maar kan geen instelling vinden die dit verhelpt.
Heeft iemand een idee?
En hoe wordt dit fenomeen eigenlijk genoemd? Edit: Colour Banding
Ik zie dit ook, maar alleen in de interface.
Niet tijdens afspelen, dus niet erg wmb.
Zag dit niet op de oude 50hz led. Wel op de huidige 100Hz.
Het valt me nu pas op iig...
Nouja, alleen op de Pi. Niet geprobeerd met openelec ofzoTRaSH schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:42:
Heb je dat alleen met libreelec ?
kan je het misschien testen door libreelec op een usb te zetten en dan op je laptop te testen,
heb je voor het testen dezelfde HDMI kabel gebruikt en zijn de settings identiek ?
gebruik je dezelfde video om het te testen ?
heeft hij dat met alle video's of alleen met bepaalde ?
Welke codec is er gebruikt voor de video ?
Ik ga Libreelec maar eerst eens kaal op de pi zetten en kijken of dat werkt.
Nee ik heb het direct op de tv, mijn tablet en pc geprobeerd
Ja (intro van The Bridge is lekker donker)
Ik zie het bij tijd en wijlen bij elke video
Ook bij meerdere codecs.
Maar nu eerst dus een kale instal op de Pi en kijken wat dat oplevert.
edit: Nope, zelfde effect. Alsof het beeld via de Pi een stuk lichter is, maar niet gecompenseerd kan worden met instellingen.
Beeldinstellingen zijn trouwens exact gelijk tussen kodi op de Android TV en de Pi via HDMI (2).
[ Voor 11% gewijzigd door Jelte op 16-10-2016 10:35 ]
De omschrijving die jij geeft heb ik wel eens gezien met oude releases of lower quality encodes,
1tje waar ik het erg in zag was met een niet zo een beste film (persoonlijke voorkeur).
The A-Team, daar is een scene waar iemand aan een stoel vast gebonden zit.
De Blu-Ray is mooi strak zwart,
de Encode van rond de 9 GB heeft dus wat jij aangeeft.
Heb je misschien de mediainfo van die film ?
Volgens mij heeft de Pi ook nog de mogelijkheid om een andere speler te kiezen voor het afspelen van de film,
je zou het evt daarmee kunnen testen omx player en nog iets.
ik zie ook duidelijk een verschil bij een 19gb film tussen de Pi en Android TV. Het ligt niet aan de bestanden.TRaSH schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:07:
Als je libreelec op een usb zet en dan test met je laptop aangesloten op je TV met dezelfde HDMI en ingang en je hebt het daar niet mee, kunnen we libreelec + HDMI kabel uitsluiten en verder kijken waar het probleem aan kan liggen.
De omschrijving die jij geeft heb ik wel eens gezien met oude releases of lower quality encodes,
1tje waar ik het erg in zag was met een niet zo een beste film (persoonlijke voorkeur).
The A-Team, daar is een scene waar iemand aan een stoel vast gebonden zit.
De Blu-Ray is mooi strak zwart,
de Encode van rond de 9 GB heeft dus wat jij aangeeft.
Heb je misschien de mediainfo van die film ?
Volgens mij heeft de Pi ook nog de mogelijkheid om een andere speler te kiezen voor het afspelen van de film,
je zou het evt daarmee kunnen testen omx player en nog iets.
Andere speler op de Pi heb ik ook geprobeerd.
Ik ga eens kijken of ik libreelec op een USB via mijn laptop voor elkaar krijg.
Alvast bedankt voor het meedenken
Edit: het is nu te licht met dat lekkere zonnetje. Als het donker is nog eens proberen.
Edit2: het had hetzelfde resultaat. Maar niet op een andere hdmi poort. Dus ik ben toch nog maar gaan zoeken op de tv. En bij de hdmi instellingen stond kleur bereik op volledig en bij de andere op auto. Bij de hdmi van de Pi ook op auto zetten loste het op. Dus toch geen Kodi/pi issue. Toch bedankt voor de hulp!
[ Voor 13% gewijzigd door Jelte op 16-10-2016 21:19 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Bizarre prijs durven ze ervoor te vragen, hè ....TommyGun schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:44:
Pff ik wil er nog een RPi3 bij hebben maar qua aanbiedingen is het vrij hopeloosWeinig zin om weer de volle mep neer te leggen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
34,99 bij Amazon ;)TommyGun schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:44:
Pff ik wil er nog een RPi3 bij hebben maar qua aanbiedingen is het vrij hopeloosWeinig zin om weer de volle mep neer te leggen
Die krijg je hier in NL er ook niet bij, dus ik zie het probleem niet?
Vandaar mijn postFreakster86 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:41:
[...]
Die krijg je hier in NL er ook niet bij, dus ik zie het probleem niet?
Met de originele adapter alsnog 70+Lanithro schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:55:
Kijk eens op SOS Solutions: https://www.sossolutions....leet-met-unieke-behuizing
Het apparaat kost wat ie kost. De accessoires kosten wat ze kosten.
Als het te duur voor je is; jammer, wacht op een aanbieding.
Waarom originele adapter? Maar ik vrees dat je ze niet echt heel veel goedkoper tegen gaat komen.
Volgens mij was dat ook wat ik aangaf in mijn eerste post, ik ben op zoek naar een aanbiedingSmultie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:08:
Kan deze discussie stoppen?
Het apparaat kost wat ie kost. De accessoires kosten wat ze kosten.
Als het te duur voor je is; jammer, wacht op een aanbieding.
Maar het is inherent aan een forum dat mensen erop in gaan
[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 17-10-2016 15:14 ]
Alternatieven: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=272740
👉🏻 Blog 👈🏻
Nu merk ik de laatste tijd dat verschillende add-ons niet meer werken. Bv. Southpark. Vandaar dat ik een overstap na een ander OS wil proberen.
Welk OS raden jullie me aan. Ik zoek een OS dat vooral ook actief wordt geupgrade.
Ik gebruik mijn Pi3 puur voor media doeleinden dus mijn wensen zijn vooral hierop gefocused.
PSN ID Binloading_nl
Ik gebruik LibreELEC, lijkt me de beste oplossingsteefje schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:53:
Ik draai al een tijdje op de laatste versie van Open Elec. Dit beviel altijd goed, alleen wordt dit platform niet meer geupdate.
Nu merk ik de laatste tijd dat verschillende add-ons niet meer werken. Bv. Southpark. Vandaar dat ik een overstap na een ander OS wil proberen.
Welk OS raden jullie me aan. Ik zoek een OS dat vooral ook actief wordt geupgrade.
Ik gebruik mijn Pi3 puur voor media doeleinden dus mijn wensen zijn vooral hierop gefocused.
Tadaaa
Ik draai al maanden https://osmc.tvsteefje schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:53:
Ik draai al een tijdje op de laatste versie van Open Elec. Dit beviel altijd goed, alleen wordt dit platform niet meer geupdate.
En ben daar super tevreden mee.
Ik zie dat je deze kan installeren vanaf usb. Dacht altijd dat dit niet kon. Ga het eens proberen vanavondDacuuu schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:32:
[...]
Ik draai al maanden https://osmc.tv
En ben daar super tevreden mee.
PSN ID Binloading_nl
Corrupte sd-kaarten kwam bij mij in Open Elec denk ik door de sd-kaart lezer (je wilt USB gebruiken las ik). Die heb ik een keer wat aangedrukt zonder sdkaart er in (dan deuk je het ijzer een beetje in) en nu werkt het altijd perfect. Ik denk dat de SD-kaart als de Pi warm was gewoon net niet goed genoeg contact maakte. Ze waren ook niet echt corrupt want de oplossing was dan wachten en dan deed hij het weer (maar dat is natuurlijk niet echt fijn als je iets wilt kijken om dan een kwartier of langer te moeten wachten). In mijn geval had het dus niks met Open Elec te maken en eigenlijk ook niet met de SD-kaart (dat dacht ik wel en ik denk dat je ook wel posts van mij kunt vinden waarin ik dat dus nog dacht).
[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 19-10-2016 11:02 ]
/▌
Die Vero 2 lijkt mij een willekeurige Android TV box met een Amlogic 905 of 912 SoC, die je voor zo'n € 60 ook kan vinden op Geekbuying, AliExpress etc.De meerwaarde zou hier dan moeten komen uit de 3 jaar software-updates en 5 jaar security patches.
De Raspberry Pi 2 (en 3 volgens mij ook?) ondersteunen sowieso geen hardwarematig decoderen van H265, dus daarvoor hoef je het iig niet te doen.
Ik draai al ruim 3 jaar xbian. Eerst op een RPi model B, later op mijn huidige model 2. Loopt vooralsnog soepel maar ik ben wel met een scheef oog aan het kijken naar die Android boxjes vanwege H265 ondersteuning. Ik download nu meestal 720p mkv's van zo'n 900-1100 mb per aflevering, en het zou leuk zijn als dat teruggebracht kan worden naar 250mb.... dat scheelt nogal als je verschillende seizoenen van zo'n 40 series hebt staan

Het is een compleet OS met Kodi en er komen regelmatig updates voor uit, maar het is geen Android. Volgens mij draait niemand Android op zijn Raspberry Pi (het kan wel, maar niet zo goed).gwystyl schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:17:
Is OSMC voor de Raspberry Pi ook Android met Kodi als app, of is het toch een gestripte versie met alleen Kodi?
/▌
Als je tevreden bent over Openelec dan is LibreElec de meest logische opvolging. Het is immers een fork van OpelElec.steefje schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:53:
En aangezien je puur voor media doeleinden je Pi gebruikt is LibreElec de meest logische keus.
Als je echter meer wil doen met je Pi, dus ook een browser en wat andere linux programma's wil draaien. Is OSMC een goede optie. Daar kun je allerlei debian packages op draaien.
Dus maak je keuze
Ja zoiets dacht ik al gelezen te hebben afgelopen paar dagen (terwijl ik Android boxjes aan het browsen was), dus het leek me al vreemd. Ik denk dat ik dan maar op xbian blijf. Dat draait nu mooi, en vrouwlief houdt niet van veranderingen waarbij ze ineens niks weer kan vinden (ook al staat alles netjes gecategoriseerd met koeieletters in beeldMarzman schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:41:
[...]
Het is een compleet OS met Kodi en er komen regelmatig updates voor uit, maar het is geen Android. Volgens mij draait niemand Android op zijn Raspberry Pi (het kan wel, maar niet zo goed).

Dit dus. Op de LibreElec website is zelfs een update te downloaden om je OpenElec naar LibreElec te verhuizen, zodat je alle instellingen zooi gewoon blijft houden. Je Kodi wordt naar Kodi Jarvis geupdate meteen.Jelte schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:48:
[...]
Als je tevreden bent over Openelec dan is LibreElec de meest logische opvolging. Het is immers een fork van OpelElec.
En aangezien je puur voor media doeleinden je Pi gebruikt is LibreElec de meest logische keus.
Als je echter meer wil doen met je Pi, dus ook een browser en wat andere linux programma's wil draaien. Is OSMC een goede optie. Daar kun je allerlei debian packages op draaien.
Dus maak je keuze
Ik dacht eerst dat het door beperkte bandwidth kwam (WiFi) maar dit lijkt een CPU bottleneck probleem te zijn?
Euhm, de RPi(3) ondersteunt geen hardware-matige acceleratie van h265.TommyGun schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:36:
Zijn er meer mensen die wel eens last hebben van dit issue met hun RPi3? http://askubuntu.com/ques...speed-for-specific-scenes
Ik dacht eerst dat het door beperkte bandwidth kwam (WiFi) maar dit lijkt een CPU bottleneck probleem te zijn?
Weet niet zeker of het enkel bij h265 is... of juist bij h264. Zal eens kijken bij welke formaten dit gebeurt.Smultie schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:10:
[...]
Euhm, de RPi(3) ondersteunt geen hardware-matige acceleratie van h265.
Heb daar even mee zitten spelen, maar het lijkt erop dat als je een centrale database gebruikt, die setting ook gedeeld wordt ?! Als ik 'exclude path from library updates' op een Pi aanzet, dan wordt het op de 2e Pi ook aangepastkraats schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:38:
[...]
Welke Pi laat je de folder scannen op nieuwe episodes?
Toevallig onlangs een h.265 video (720p) afgespeeld op een Pi3 om te testen. Het resultaat zoals in dat artikel heb ik niet gezien, de video speelde een stukje af, soms met audio beetje uit sync en liep dan 'gewoon' vast ...TommyGun schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:36:
Zijn er meer mensen die wel eens last hebben van dit issue met hun RPi3?
[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 21-10-2016 23:08 ]
Het is niet echt een 'issue', meer 'works as designed'. En hier de laatste pagina al redelijk vaak besproken.TommyGun schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:36:
Zijn er meer mensen die wel eens last hebben van dit issue met hun RPi3? http://askubuntu.com/ques...speed-for-specific-scenes
H.265, is gewoon een no-go, das eigenlijk altijd de uitkomst. Voeg in je downloader/searcher gewoon x265/h265 toe als ignored words.
Ik heb het ook met h264 video's, uitvoerig getest van het weekend...The_Admin schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:00:
[...]
Het is niet echt een 'issue', meer 'works as designed'. En hier de laatste pagina al redelijk vaak besproken.
H.265, is gewoon een no-go, das eigenlijk altijd de uitkomst. Voeg in je downloader/searcher gewoon x265/h265 toe als ignored words.
Uiteraard moet je niet passthrough aan hebben als je tv het niet ondersteund.
Want dan gaat hij stotteren.
De audio omzetten van HD-DTS naar 2.0 voor mijn tv in de slaapkamer doet hij probleemloos.
Als ik hem aan mijn receiver aansluit kan ik wel passthrough aanzetten.
Bij mij staat de media dan op mijn server.
Als hij bij jouw wel stotterend afspeelt,
Dan kan het zijn dat je passthrough aanstaat als het niet moet of je media bestand is niet goed lijkt me.
Staat er iets in je debug log ?
Hoe krijg je dit dan voor elkaar? Het enige wat ik kon vinden was het image bestand in de " update" folder te zetten en dan te herstarten. na inmiddels 4 keer herstarten is er nog steeds niets gebeurd.jos_zwa schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:12:
[...]
Dit dus. Op de LibreElec website is zelfs een update te downloaden om je OpenElec naar LibreElec te verhuizen, zodat je alle instellingen zooi gewoon blijft houden. Je Kodi wordt naar Kodi Jarvis geupdate meteen.
Heb je deze gedownload klikjongetje schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:35:
[...]
Hoe krijg je dit dan voor elkaar? Het enige wat ik kon vinden was het image bestand in de " update" folder te zetten en dan te herstarten. na inmiddels 4 keer herstarten is er nog steeds niets gebeurd.
Zo heb ik het ook gedaan, even een filmpje gezien op Youtube en gaan
[ Voor 7% gewijzigd door Pierre op 24-10-2016 11:59 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Thanks! Ik had de img.gz file neergezet. de .tar doet het idd wel.Pierre schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:54:
[...]
Heb je deze gedownload klik
Zo heb ik het ook gedaan, even een filmpje gezien op Youtube en gaan
Verwijderd
Even grasduinen in je systeem en dan bij invoerapparaten de cec instellingen aanpassen.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:03:
Kan iemand mij helpen? Elke keer als ik iets kijk op tv vanaf de Pi3 met OpenElec en ik zet dan de tv uit, om hem vervolgens na een minuut of x weer aan te zetten, dan doet de CEC het niet meer en kan ik de Pi3 niet meer bedienen met mijn afstandsbediening. Ik moet dan de Pi3 echt rebooten en dan werkt het wel weer probleemloos. DIt is irritant want ik moet dan echt de stroom er vanaf halen (ergens weggestopt natuurlijk). Hoe kan ik dit oplossen? Dus dat als ik mijn tv weer aanzet, ik niet ook meteen de Pi3 moet rebooten?
Deze heeft altijd goed gewerkt met een Sandisk Micro SD kaart en OpenElec 6.0.3 (Kodi).
Op een gegeven moment startte de Raspberry niet meer op. Ik zag alleen een witte dash (command line). Ik heb de kaart geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd. Geen ander resultaat
Vandaag een andere MicroSD kaart gekocht (staat in de lijst dat hij werkt met dit model) en hier OpenElec op geïnstalleerd. De eerste boot gaat goed, zie het scherm en de diverse partities worden gemaakt. Na de reboot zie ik weer het 'command' scherm en deze verspringt naar enkele seconden naar het 'regenboogscherm'. Na enkele seconden weer terug naar command enz. enz... Totdat de raspberry uit gaat.
Andere power adapter geeft geen ander resultaat. netwerk kabel erin of eruit, geen ander resultaat.
Jullie nog een goed idee?
Misschien even de adapter aandrukken zodat die beter contact maakt. Ik heb een deukje in het ijzer gedrukt toen die leeg was zodat de SD beter geklemd zit. Bij mij loste dat het probleem op.Vecodo schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:37:
Heb een probleempje met mijn Raspberry B2 model uit begin 2015.
Deze heeft altijd goed gewerkt met een Sandisk Micro SD kaart en OpenElec 6.0.3 (Kodi).
Op een gegeven moment startte de Raspberry niet meer op. Ik zag alleen een witte dash (command line). Ik heb de kaart geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd. Geen ander resultaat
Vandaag een andere MicroSD kaart gekocht (staat in de lijst dat hij werkt met dit model) en hier OpenElec op geïnstalleerd. De eerste boot gaat goed, zie het scherm en de diverse partities worden gemaakt. Na de reboot zie ik weer het 'command' scherm en deze verspringt naar enkele seconden naar het 'regenboogscherm'. Na enkele seconden weer terug naar command enz. enz... Totdat de raspberry uit gaat.
Andere power adapter geeft geen ander resultaat. netwerk kabel erin of eruit, geen ander resultaat.
Jullie nog een goed idee?
/▌
Herkenbaar. Ik krijg het meestal weer aan de praat door in de TV de RPi de smartlink (CEC naam van LG) opnieuw in te stellen. Scheelt in ieder geval een reboot.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:03:
Kan iemand mij helpen? Elke keer als ik iets kijk op tv vanaf de Pi3 met OpenElec en ik zet dan de tv uit, om hem vervolgens na een minuut of x weer aan te zetten, dan doet de CEC het niet meer en kan ik de Pi3 niet meer bedienen met mijn afstandsbediening. Ik moet dan de Pi3 echt rebooten en dan werkt het wel weer probleemloos. DIt is irritant want ik moet dan echt de stroom er vanaf halen (ergens weggestopt natuurlijk). Hoe kan ik dit oplossen? Dus dat als ik mijn tv weer aanzet, ik niet ook meteen de Pi3 moet rebooten?
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
vind je dit soort sites : http://www.instructables....Pi-2-Card-Case-Laser-cut/
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]