Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Ik gebruik in mijn raspberry pi 3 een 16gb kaartje met kodi libreelec, maar wil nu gebruik gaan maken van een 32gb kaartje. Is er een manier om een backup van het 16gb kaartje naar 32gb om te zetten en dat ik gewoon gebruik kan maken van alle ruimte van het 32gb kaartje? Of is het gewoon een kwestie van 16gb kaartje backuppen met diskimager, de image dan naar 32gb kaartje schrijven en deze gebruiken in mijn pi3? Geen idee of er ergens een optie 'expand file system' is in libreelec?? Thanks alvast voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zmokkie schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 00:33:
Ik gebruik in mijn raspberry pi 3 een 16gb kaartje met kodi libreelec, maar wil nu gebruik gaan maken van een 32gb kaartje. Is er een manier om een backup van het 16gb kaartje naar 32gb om te zetten en dat ik gewoon gebruik kan maken van alle ruimte van het 32gb kaartje? Of is het gewoon een kwestie van 16gb kaartje backuppen met diskimager, de image dan naar 32gb kaartje schrijven en deze gebruiken in mijn pi3? Geen idee of er ergens een optie 'expand file system' is in libreelec?? Thanks alvast voor de antwoorden
Idd gewoon backuppen en restoren. In de gewone raspbian imagr zit raspi-config waarmee je kan expanden. Ik weet niet uit mijn hoofd het CLI commando

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Oke thanks. En moet ik dan dat kaartje met raspbian in mn pi doen en het nieuwe 32gb kaartje in een usb micro card lezer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heeft iemand het al aan de praat gekregen dat de Pi Chromecast streams kan ontvangen? Ik dacht dat dit protocol open source was gegaan? Het zou op zich een leuke toevoeging zijn als je daar geen losse Chromecast voor nodig hebt.

Picast is net iets anders, Cheapcast of Leapcast kan wel Chromecast streams ontvangen, maar zo te zien heb je daar de Chrome browser voor nodig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kun je een Hauppauge HVR-930c gebruiken icm. een Raspberry Pi 3? Het gaat om DVB-C.
Als ik deze site bekijk dan lijkt me dat van wel: http://openelec.tv/forum/...930c-only-dvb-c-available
Ik twijfel tussen OpenELEC of RetroPie met de Kodi add-on.

En als je ermee kunt opnemen. Kun je dan ook opnemen naar een externe server (bij voorkeur webdav). Liefst direct, eventueel via tussenkomst van een usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wat is jullie mening t.o.v. RetroPie vs Rom Collection Browser?
Ik heb een Raspberry Pi 3B en wil hem hoofdzakelijk voor Kodi gebruiken. Maar ik wil hem sporadisch ook gebruiken om wat emulator games te spelen. Nu zijn er grofweg twee opties:
1. RetroPie met Kodi
2. Kodi (OpenElec/OSMC/...) met Rom Collection Browser

Ik wil hem gebruiken i.c.m. controllers (waarschijnlijk PS3 controllers)

Hebben ze beide hun eigen voor en nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 12:38

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:16:
Wat is jullie mening t.o.v. RetroPie vs Rom Collection Browser?
Ik heb een Raspberry Pi 3B en wil hem hoofdzakelijk voor Kodi gebruiken. Maar ik wil hem sporadisch ook gebruiken om wat emulator games te spelen. Nu zijn er grofweg twee opties:
1. RetroPie met Kodi
2. Kodi (OpenElec/OSMC/...) met Rom Collection Browser

Ik wil hem gebruiken i.c.m. controllers (waarschijnlijk PS3 controllers)

Hebben ze beide hun eigen voor en nadelen?
Ik hoor goeie dingen van http://www.matthuisman.nz...odi-dual-boot-images.html

Lakka (alternatief voor RetroPie) en OpenElec/OSMC dual boot.

Dit staat nog op mijn to-do dus moest je dit proberen, laat me dan weten hoe het gegaan is 8)

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Albi The Dragon schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:07:
[...]

Ik hoor goeie dingen van http://www.matthuisman.nz...odi-dual-boot-images.html

Lakka (alternatief voor RetroPie) en OpenElec/OSMC dual boot.

Dit staat nog op mijn to-do dus moest je dit proberen, laat me dan weten hoe het gegaan is 8)
Thnx, Lakka kende ik nog niet. Maar ik lees voornamelijk dat RetroPie en RecalBox beter zouden zijn (o.a. meer emulators meen ik). Is er een reden waarom jij voor de Lakka versie wil gaan en niet voor deze RecalBox/Kodi versie?
http://www.matthuisman.nz...odi-dual-boot-images.html

edit: ik kwam nu net ook deze tegen:
http://www.multibootpi.co...nelec-or-osmc-you-decide/

Misschien beter dan RecalBox omdat RetroPie wel de interne bluetooth kan gebruiken en een paar emulators meer heeft. (Al heb ik wel al een bluetooth dongle liggen en gebruik ik die extra emulators toch niet denk ik)

Ik lees nu ook voor het eerst over LibreElec.
Waar gaat jullie voorkeur naar? OpenElec, LibreElec of OSMC? (of de standaard Kodi die bij RetroPie zit, geen idee wat dat precies is)
En waarom je voorkeur voor wat?

[ Voor 29% gewijzigd door Markos op 23-11-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

Ik vond recalboxOS meer gepolijst toen ik het eens vergeleek met RetroPie, maar wellicht dat dat ook weer de hele tijd veranderd. Als ik een controller configureerde in EmulationStation (dat is de front-end waar zowel RetroPie als recalboxOS in start) moest ik bij RetroPie nog handmatig die config instellen per emulator, terwijl dit bij RecalBoxOS gewoon automatisch ging. Daarnaast heeft recalboxos een web-interface en zelfs een virtuele controller via diezelfde webinterface.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gebruikt iemand hier de interne WLAN van de RPI 3 i.c.m. een USB installatie van Openelec?

De installatie draait hier soepel, maar ik krijg nergens de WLAN optie te zien. Enkel de optie voor Wired internet staat onder System/Openelec/Network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik en op zoek naar een betaalbare mediaplayer, maar wat is nu handig om te doen? Het enige wat ik wil is Kodi draaien (film, tv kanalen) en films van mn netwerk of usb streamen.. Ik heb ongeveer een budget van rond de 50,-.

Ik ben aan het kijken naar die Android TV boxjes, maar ik zie door de bomen het box niet meer… van hetzelfde type zie ik verschillend uitziende doosjes.. Ik heb geen idee wat nu de originele en wat de namaak is.. Ik lees over brakke firmware en add ons die niet meer werken…

Maar ik lees hier ook over Rasberry Pi… en hier zitten dus de liefhebbers :-)
Maar wat ik zo lees zijn ook weer problemen met dat ding.. Is zoiets te onderhouden voor beginners?? Is zo'n ding krachtig genoeg om zonder problemen films te spelen..

[ Voor 4% gewijzigd door Furious5 op 23-11-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Furious5 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:26:
Ik en op zoek naar een betaalbare mediaplayer, maar wat is nu handig om te doen? Het enige wat ik wil is Kodi draaien (film, tv kanalen) en films van mn netwerk of usb streamen.. Ik heb ongeveer een budget van rond de 50,-.

Ik ben aan het kijken naar die Android TV boxjes, maar ik zie door de bomen het box niet meer… van hetzelfde type zie ik verschillend uitziende doosjes.. Ik heb geen idee wat nu de originele en wat de namaak is.. Ik lees over brakke firmware en add ons die niet meer werken…

Maar wat ik zo lees zijn ook weer problemen met dat ding.. Is zoiets te onderhouden voor beginners?? Is zo'n ding krachtig genoeg om zonder problemen films te spelen..
Welke problemen ben je tegengekomen dan? Als je puur en alleen Kodi wil draaien (OSMC/OpenElec/LibeElec/etc.) dan is dat allemaal erg eenvoudig te doen. Volgens mij zelfs allemaal via NOOBS te installeren. Ik weet verder niets van Android mediaplayers. Een paar jaar terug vond ik die Android dingen een beetje tegenvallen maar dat zal nu vast wel een heel stuk beter werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb twee versie van de PI gehad. Een oudje met 512+ MB en eentje met 1 GB. Daar zie je echt wel het verschil in performance. Overigens niet eens in het streamen vanaf je NAS ofzo, maar puur in het scrollen door je menu. Veel skins zijn dan te zwaar als ik de oude gebruik. De versie met 1GB heeft nergens last van en loopt perfect soepel.

De installatie ervan (of ig van Openelec) is heel simpel. Daar zijn verschillende handleidingen voor te vinden. zorg dat je een goede SD kaart bij de hand hebt en een computer. Hier is een site waar het uitgelegd staat hoe je Librelec (opvolger van openelec volgens mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
Furious5 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:26:

- Koop een raspberry pi 2 (tweedehands) of pi 3 (nieuw).
- Koop een Samsung Evo+ (de + is zeer belangrijk) MicroSD kaart van 16 gig voor 13 euro bij SOS Solutions.
- Stop de microSD in je computer.
- Download de libreelec usb media creator van https://libreelec.tv/downloads/

Klik op een paar knoppen en je bent klaar. SD kaart in je pi en opstarten die hap. Loopt als een trein.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
Freakster86 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:43:
Gebruikt iemand hier de interne WLAN van de RPI 3 i.c.m. een USB installatie van Openelec?

De installatie draait hier soepel, maar ik krijg nergens de WLAN optie te zien. Enkel de optie voor Wired internet staat onder System/Openelec/Network.
Ik maak gebruik van Libreelec en daar vind je inderdaad via System / LibreElec / Network een lijstje met SSID's (wel zorgen dat je je netwerk op channel 1 t/m 10 hebt draaien). Misschien LibreElec ff proberen?

• Freakster86
  • Niet online
spokje schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:50:
[...]

Ik maak gebruik van Libreelec en daar vind je inderdaad via System / LibreElec / Network een lijstje met SSID's (wel zorgen dat je je netwerk op channel 1 t/m 10 hebt draaien). Misschien LibreElec ff proberen?
Het ging meer om het feit dat er geen WLAN optie is in Openelec wanneer je boot van SD maar runt van USB. Als je Openelec enkel vanaf de SD draait krijg je wél een WLAN optie.

Maar LibreElec even geprobeerd en het volgende gedaan:
  • LibreElec geïnstalleerd op SD
  • USB geformatteerd naar EXT4 met label STORAGE
  • Op de SD de EXT4 partitie verwijderd, de FAT32 partitie uitgebreid en label veranderd naar SYSTEM
  • Vervolgens op de SD kaart cmdline.txt aangepast naar:
    code:
    1

boot=LABEL=SYSTEM disk=LABEL=STORAGE console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 ssh
Het duurde even voordat ik het LibreElec logo te zien kreeg, maar daarna kreeg ik keurig de setup te zien én WLAN doet het! :) De installatie lijkt het dus prima te doen, maar als iemand bovenstaande stappen even kan controleren :P Namelijk puur improvisatie vanaf stap 2 met mijn kennis van OpenElec installeren op USB.

Edit:
Bedenk met net dat bij OpenElec er een Broadcom.license bestand in de root folder staat. Dit bestand zie ik nergens in de LibreElec installatie. Zou dat de verklaring kunnen zijn voor de fout met WLAN onder OpenElec?

[ Voor 8% gewijzigd door Freakster86 op 24-11-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:41

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Vandaag bij SOS Solutions Black Friday aanbiedingen.
Ik ben er al een tijdje aan het denken om mijn eerste ModelB te vervangen voor een nieuwe RPI.
Ik ervaar nu wel vaker problemen met het afspelen van MKV's op kodi. Is er iemand die me kan vertellen of dit een performance probleem kan zijn. Ga ik veel verschil merken tussen de RPI Model B en de RPI3Model B?. Wellicht dat ik een dualboot nog wil met retropi.

[ Voor 5% gewijzigd door kromme op 25-11-2016 13:45 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furious5
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-12-2024
spokje schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:45:
[...]

- Koop een raspberry pi 2 (tweedehands) of pi 3 (nieuw).
- Koop een Samsung Evo+ (de + is zeer belangrijk) MicroSD kaart van 16 gig voor 13 euro bij SOS Solutions.
- Stop de microSD in je computer.
- Download de libreelec usb media creator van https://libreelec.tv/downloads/

Klik op een paar knoppen en je bent klaar. SD kaart in je pi en opstarten die hap. Loopt als een trein.
Ik heb er me er al wat meer in verdiept en het lijkt me echt een leuk ding... Je hebt veel meer controle over het OS en apps in vergelijking met zo'n Android Box. Hij schijnt ook veel efficienter te draaien met beter op elkaar afgestemde hardware...

Ik ga er vandaag eentje bestellen!

Spokje, Miss_80, Ik_ben_Mark3 bedankt voor de tips! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Furious5 op 25-11-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
kromme schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:21:
Vandaag bij SOS Solutions Black Friday aanbiedingen.
Ik ben er al een tijdje aan het denken om mijn eerste ModelB te vervangen voor een nieuwe RPI.
Ik ervaar nu wel vaker problemen met het afspelen van MKV's op kodi. Is er iemand die me kan vertellen of dit een performance probleem kan zijn. Ga ik veel verschil merken tussen de RPI Model B en de RPI3Model B?. Wellicht dat ik een dualboot nog wil met retropi.
jJe bedoeld van een RPI2B naar een PRI3B of doel je nog op de versie daarvoor . De RPI1 zeg maar met 512 MB geheugen?

Als je dat laatste bedoeld, dan ja, dan ga je echt verschil merken. Van de 2 naar de 3 weet ik niet. Werkgeheugen in beide is 1 GB. Het grootste verschil zit hem volgens mij in de ingebouwde bluetooth en wifi module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Miss_80 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:02:
[...]

jJe bedoeld van een RPI2B naar een PRI3B of doel je nog op de versie daarvoor . De RPI1 zeg maar met 512 MB geheugen?

Als je dat laatste bedoeld, dan ja, dan ga je echt verschil merken. Van de 2 naar de 3 weet ik niet. Werkgeheugen in beide is 1 GB. Het grootste verschil zit hem volgens mij in de ingebouwde bluetooth en wifi module.
Ik bedoel van de 512 naar de RPI3. Dan ga ik deze bestellen. mooie deal nu RPI+Case €38.90. Losse lader voor €10 erbij bestellen. Kaartje van kingston heb ik nog liggen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Dat ga je zeker merken. Vooral tijdens het scrollen door de menu's. Ik vind Kodi zelf af en toe wat laggy op de 512 MB versie. Die van mij staat nu bij een vriendin van mij, maar als ze te snel op knoppen gaat drukken slaat de boel vast. Dat probleem heb je niet met de RPI 2 of 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Mijn PI3 binnen, Weet er iemand een fatsoenlijke tutorial om er kodi en retropei op te zetten. Of is het beter deze te splitsen op 2 kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
kromme schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:37:
Mijn PI3 binnen, Weet er iemand een fatsoenlijke tutorial om er kodi en retropei op te zetten. Of is het beter deze te splitsen op 2 kaartjes?
Kijk hier eens:
http://www.multibootpi.co...breelec-v7-0-2-dual-boot/
En het kan ook met BerryBoot. Heb ik ook vaker gebruikt.
http://www.berryterminal.com/doku.php/berryboot

[ Voor 13% gewijzigd door Lanithro op 30-11-2016 08:50 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Of je installeert Recalbox. Daar zit Kodi in.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
albino71 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:53:
Of je installeert Recalbox. Daar zit Kodi in.
Hoe zit het bijv. met de updates van Kodi in Recalbox? Gaan die nog vlot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

dimmak schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:33:
[...]

Hoe zit het bijv. met de updates van Kodi in Recalbox? Gaan die nog vlot?
Ik weet dat het er in zit, verder heb ik er geen ervaring mee.

edit: Wat ik zo snel even lees is dat het niet zomaar te updaten is en dat je dus moet wachten op een nieuwe versie recalbox, voordat kodi wordt geüpdatet. Als je dat niet wil, blijft dual boot of apart sd kaartje over als oplossing. Apart kaartje is wel gedoe natuurlijk...

Nog beter....koop een extra Pi.... ;)

[ Voor 37% gewijzigd door albino71 op 30-11-2016 10:54 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

albino71 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:43:
[...]

Ik weet dat het er in zit, verder heb ik er geen ervaring mee.

edit: Wat ik zo snel even lees is dat het niet zomaar te updaten is en dat je dus moet wachten op een nieuwe versie recalbox, voordat kodi wordt geüpdatet. Als je dat niet wil, blijft dual boot of apart sd kaartje over als oplossing. Apart kaartje is wel gedoe natuurlijk...

Nog beter....koop een extra Pi.... ;)
Ik heb er al een als kodi voor de slaapkamer, een voor domoticz, en een kodi/retropi voor in de woonkamer. Het is even voldoende ;)
Ik ga de eerste eens proberen, libreelect is het nieuwe openelec ofzo?

[ Voor 24% gewijzigd door kromme op 30-11-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kromme schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:33:
[...]

Ik heb er al een als kodi voor de slaapkamer, een voor domoticz, en een kodi/retropi voor in de woonkamer. Het is even voldoende ;)
Tja, dat is wel voldoende inderdaad.

Dan dual boot en als alles goed werkt genieten van deze: :)
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/f01f8b6a1a8e46d79b54c565f6769f70.png

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

kromme schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:37:
Geen tutorial nodig bij RetroPie
https://github.com/retropie/retropie-setup/wiki/KODI

Slechts een kwestie van een package installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
kromme schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:33:
[...]

Ik ga de eerste eens proberen, libreelect is het nieuwe openelec ofzo?
De ontwikkeling van OpenElec ligt zo goed als stil door onenigheid met het leiderschap. Veel mensen van OpenElec hebben daarom geforked en LibreElec door ontwikkeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Lanithro op 30-11-2016 15:17 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:44:
[...]

Geen tutorial nodig bij RetroPie
https://github.com/retropie/retropie-setup/wiki/KODI

Slechts een kwestie van een package installeren
Deze had ik ook gevonden idd.

Wellicht dat gesplits/Dualboot toch duidelijker is. (ook voor vrouwlief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

kromme schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:35:
[...]

Deze had ik ook gevonden idd.

Wellicht dat gesplits/Dualboot toch duidelijker is. (ook voor vrouwlief).
Hoe wil je gesplitst precies doen? En wat is er makkelijker aan?
Ik neem aan dat je voor vrouwlief Kodi als standaard wilt? Je kunt de RetroPie standaard laten booten in Kodi. En in Kodi kun je bijvoorbeeld met Aeon Flux een custom tab maken (zoals video / afbeelding / etc.) waarmee je RetroPie start. Of gewoon de standaard skin gebruiken. Je gebruik afsluiten dan om treug te gaan naar RetroPie of systeem afsluiten om de RPi helemaal uit te zetten.

Je kunt ook deze images overwegen:
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:41:
[...]

Thnx, Lakka kende ik nog niet. Maar ik lees voornamelijk dat RetroPie en RecalBox beter zouden zijn (o.a. meer emulators meen ik). Is er een reden waarom jij voor de Lakka versie wil gaan en niet voor deze RecalBox/Kodi versie?
http://www.matthuisman.nz...odi-dual-boot-images.html

edit: ik kwam nu net ook deze tegen:
http://www.multibootpi.co...nelec-or-osmc-you-decide/

Misschien beter dan RecalBox omdat RetroPie wel de interne bluetooth kan gebruiken en een paar emulators meer heeft. (Al heb ik wel al een bluetooth dongle liggen en gebruik ik die extra emulators toch niet denk ik)

Ik lees nu ook voor het eerst over LibreElec.
Waar gaat jullie voorkeur naar? OpenElec, LibreElec of OSMC? (of de standaard Kodi die bij RetroPie zit, geen idee wat dat precies is)
En waarom je voorkeur voor wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Een vriendin van mij heeft al een tijdje een raspberry pi 3 met OSMC draaien zonder enige problemen. Nu gaf hij van de week aan dat hij ge-update moest worden, zo gezegd zo gedaan, maar na de update start de Pi niet meer op, het beeld blijft zwart..

Ik heb hem nu hier liggen en bij mij hetzelfde resultaat, al detecteert mijn tv wel dat er een apparaat aangesloten zit zodra ik de Pi aan de stroom hang.

Mischien dat iemand een idee heeft hoe het op te lossen is zonder een volledige re-install? of mischien dat er meer mensen dit probleem hebben na de update?

You never know :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
-DUS- schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:01:
Een vriendin van mij heeft al een tijdje een raspberry pi 3 met OSMC draaien zonder enige problemen. Nu gaf hij van de week aan dat hij ge-update moest worden, zo gezegd zo gedaan, maar na de update start de Pi niet meer op, het beeld blijft zwart..

Ik heb hem nu hier liggen en bij mij hetzelfde resultaat, al detecteert mijn tv wel dat er een apparaat aangesloten zit zodra ik de Pi aan de stroom hang.

Mischien dat iemand een idee heeft hoe het op te lossen is zonder een volledige re-install? of mischien dat er meer mensen dit probleem hebben na de update?

Hier gaat het updaten altijd goed. Maar als ik jou was zou ik snel een nieuwe image erop zetten. Sneller klaar dan rommelen om het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:18:
[...]

Hoe wil je gesplitst precies doen? En wat is er makkelijker aan?
Ik neem aan dat je voor vrouwlief Kodi als standaard wilt? Je kunt de RetroPie standaard laten booten in Kodi. En in Kodi kun je bijvoorbeeld met Aeon Flux een custom tab maken (zoals video / afbeelding / etc.) waarmee je RetroPie start. Of gewoon de standaard skin gebruiken. Je gebruik afsluiten dan om treug te gaan naar RetroPie of systeem afsluiten om de RPi helemaal uit te zetten.

Je kunt ook deze images overwegen:

[...]
Ik heb het nu met een dualboot erop staan. In het begin kan ze kiezen wat ze wil. Ik heb bij programmas in kodi het retropi icoon verwijderd(anders past hij de boot aan).
Nu kiest hij de laatst gekozen boot en kun je binnen 10 sec switchen. Ben alleen benieuwd wat hij doet als ik update.

Dit is de Link
http://www.multibootpi.co...breelec-v7-0-2-dual-boot/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ssh > config.txt editten in nano > hdmi_force_hotplug=1 en config_hdmi_boost=7 toevoegen, als de boost van 7 niet functioneert,van 0 tot 11 proberen.
No signal op je tv kan betekenen dat je tv te groot is voor het signal uit de rpi. De boost kan dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

Welke lampjes branden er op de RPi? Als beide leds continu branden is er iets mis met de geheugenkaart. Had ik laatst ook, kaartje corrupt om de een of andere reden. Mijn pc kon het kaartje ook niet uitlezen. Nieuwe format en image erop zetten was de oplossing.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Idd het is sneller om gewoon even een reinstall te doen. Is zo gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik heb een mysql database probleem.

Ik heb de OpenElec installatie moeten vervangen voor een LibreElec installatie. Het gaat nu mis wanneer ik de oude advancedsettings.xml toevoeg aan de nieuwe installatie. Thumbnails worden niet meer geladen, alles staat er dubbel in en zodra je iets probeert te openen (of een handeling die te maken heeft met de database) loopt het hele zooitje vast.

Komt dit doordat LibreElec een andere Kodi versie gebruikt? Of ligt dit aan iets anders? Iemand een tip/handleiding om dit te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

Welke versie van OpenElec heb je gebruikt en welke versie van LibreElec gebruik je nu,
Als het een andere main versie van Kodi is heb je ook een andere database versie als ik me niet vergis.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
TRaSH schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:41:
Welke versie van OpenElec heb je gebruikt en welke versie van LibreElec gebruik je nu,
Als het een andere main versie van Kodi is heb je ook een andere database versie als ik me niet vergis.
LibreElec draait met Kodi 16.1 en OpenElec zat op 15 als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Dan heb je sowieso een database update gekregen als alles goed verlopen is,
ik zelf ben ook van OpenElec naar LibreElec geswitch met een shared library en eigenlijk ging alles goed en vlot.
Thumbnails etc heb ik wel gewoon lokaal draaien.
Verder zijn er geen paths veranderd.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
TRaSH schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:56:
Dan heb je sowieso een database update gekregen als alles goed verlopen is,
ik zelf ben ook van OpenElec naar LibreElec geswitch met een shared library en eigenlijk ging alles goed en vlot.
Thumbnails etc heb ik wel gewoon lokaal draaien.
Verder zijn er geen paths veranderd.
En hoe verloopt zo'n database update dan precies?

De OpenElec installatie was corrupt geworden. Vervolgens LibreElec geïnstalleerd en advancedsettings.xml gekopieerd. Dat werkt dus blijkbaar niet, want alles loopt vast bij het openen of scannen van de bibliotheek. Een reboot via SSH is dan de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik heb dit gevolgt,
de update en upgrade ging van zelf.
mocht je openelec al corrupt zijn geweest heeft hij misschien je database ook aangetast.
Heb je misschien nog een backup ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja kan de db ook via de gui instellen he. Is makkelijker dan via de advancedsettingns.

Edit: O volgens mij is dat een OSMC ding. Nevermind.

[ Voor 24% gewijzigd door Tylen op 04-12-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik draai libreelec met jarvis 16.1 op mijn rpi2. Nu wil ik graag airplay gebruiken via mijn iphone7 (10.1.1), echter krijg ik het niet voor elkaar. Mijn kodi verschijnt niet Op de airplay lijst van mijn iphone. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 18:53

Eboman

Ondertitel

Sbakker1982 schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:30:
Ik draai libreelec met jarvis 16.1 op mijn rpi2. Nu wil ik graag airplay gebruiken via mijn iphone7 (10.1.1), echter krijg ik het niet voor elkaar. Mijn kodi verschijnt niet Op de airplay lijst van mijn iphone. Iemand een idee?
Staat airplay wel aan? ik heb zelf een bug dat ik het af en toe uit en weer aan moet zetten voordat het werkt. Dit kun je via de officiële remote app doen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Eboman schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:22:
[...]

Staat airplay wel aan? ik heb zelf een bug dat ik het af en toe uit en weer aan moet zetten voordat het werkt. Dit kun je via de officiële remote app doen.
Welke app is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Of kodi remote, als je op de remote zit van je kodi de tandwielen, more , diensten , airplay, activeer airplay.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Kan je ondertussen al Airplay volledig doen? Of is het nog steeds alleen geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Eboman schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:52:
[...]

Of kodi remote, als je op de remote zit van je kodi de tandwielen, more , diensten , airplay, activeer airplay.
Hij staat actief in de instellingen bij libreelec kodi. Is het gewoon niet zo dat kodi en airplay sinds ios 10 niet lekker samen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Sbakker1982 schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:01:
[...]

Hij staat actief in de instellingen bij libreelec kodi. Is het gewoon niet zo dat kodi en airplay sinds ios 10 niet lekker samen gaat?
Hier werkt hij met een iPhone se op ios 10. Wat als je hem een keer uit en aan zet de airplay?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Eboman schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:17:
[...]

Hier werkt hij met een iPhone se op ios 10. Wat als je hem een keer uit en aan zet de airplay?
Net gedaan. Ook via de remote. Maar als ik dan via mijn iphone7 dat onderste scherm naar boven swipe waar je airplay selecteert, vind hij geen kodi :-(

Welke kodi versie draai jij?

[ Voor 4% gewijzigd door Ferra op 05-12-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Sbakker1982 schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:03:
[...]

Net gedaan. Ook via de remote. Maar als ik dan via mijn iphone7 dat onderste scherm naar boven swipe waar je airplay selecteert, vind hij geen kodi :-(

Welke kodi versie draai jij?
Laatste stable van libreelec, het zou ook nog met je Wifi te maken kunnen hebben, ik geloof dat het protocol niet altijd door wordt gelaten door routers. Bij mij zitten ze op dezelfde Wifi.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Eboman schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:57:
[...]

Laatste stable van libreelec, het zou ook nog met je Wifi te maken kunnen hebben, ik geloof dat het protocol niet altijd door wordt gelaten door routers. Bij mij zitten ze op dezelfde Wifi.
Rpi op bedraad op lan, telefoon op wifi (wel zelfde lan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik heb een pi3 met osmc. Ik wil graag streamen vanaf mijn vu+ satelliet ontvanger. Ik heb de tv functie en de enigma 2 pvr functie geactiveerd. Ook kan ik de bouquetten laden van de satelliet ontvanger. Als ik vervolgens een zender wil kiezen dan gebeurt er niets. Heeft iemand misschien een idee?

update: na een nieuwe install werkt het prima.

[ Voor 7% gewijzigd door drernie op 06-12-2016 18:50 ]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Sbakker1982 schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:40:
[...]

Rpi op bedraad op lan, telefoon op wifi (wel zelfde lan)
Kun je dit eens proberen?

After finding this comment i realized that there was actually an 'Expert' settings mode on top of the 'Advanced' settings.

Once the Expert settings were enabled in Kodi, there was no "iOS8 compatibility" settings. However after reading a lot of posts on the Kodi forums explaining that Kodi no longer supported Pictures and Videos from AirPlay because of the changes Apple made last year.

Knowing this, i tested what would happen if i actually went to change the 'Enable AirPlay "Videos" and "Pictures" support' and found that there was a description of this particular setting down the bottom.

Immediately after switching this setting off, our iOS 9.x devices were able to use AirPlay again.

http://www.weirynet.com/b...irplay-working-with-ios-9

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Eboman schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 18:12:
[...]

Kun je dit eens proberen?

After finding this comment i realized that there was actually an 'Expert' settings mode on top of the 'Advanced' settings.

Once the Expert settings were enabled in Kodi, there was no "iOS8 compatibility" settings. However after reading a lot of posts on the Kodi forums explaining that Kodi no longer supported Pictures and Videos from AirPlay because of the changes Apple made last year.

Knowing this, i tested what would happen if i actually went to change the 'Enable AirPlay "Videos" and "Pictures" support' and found that there was a description of this particular setting down the bottom.

Immediately after switching this setting off, our iOS 9.x devices were able to use AirPlay again.

http://www.weirynet.com/b...irplay-working-with-ios-9
Ook niet... ik begin een beetje moedeloos te worden... heel apart dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Sbakker1982 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:36:
[...]

Ook niet... ik begin een beetje moedeloos te worden... heel apart dit...
Laatste vraag dan hoe activeert je airplay? Als ik onder swipe komt het scherm naar boven met de zaklamp, hier zit airplay maar die moet je niet hebben. Swipe naar rechts daar zit je audio, kies daar ipv iPhone voor kodi

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Eboman schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:32:
[...]

Laatste vraag dan hoe activeert je airplay? Als ik onder swipe komt het scherm naar boven met de zaklamp, hier zit airplay maar die moet je niet hebben. Swipe naar rechts daar zit je audio, kies daar ipv iPhone voor kodi
Audio? Krijg je dan ook je beeld op tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Sbakker1982 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:41:
[...]

Audio? Krijg je dan ook je beeld op tv?
Nee lol, dat is al even stuk. Sorry

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:09
opensubtitles.org werkt niet meer bij mijn PI met kodi . vraagt om een aanmelding. ik heb dat inmiddels gedaan en heb alles na gelopen in de PI bij mijn addons ondertiteling en dan opensubtitles.org. daarna mijn aangemaakte gebruikersnaam en pw maar niks helpt meer... wie kan mij helpen. volgens mij doe ik toch echt niks fout..

Edit. het is me gelukt.. het bleek dat het wachtwoord verzenden met een hoofdletter ging. hoofdletter uitgezet en boem weer ondertiteling... :)

[ Voor 18% gewijzigd door harley2009 op 07-12-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Eboman schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:51:
[...]

Nee lol, dat is al even stuk. Sorry
:-):-):-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Sinds ik mijn nieuwe raspberry met dualboot Libreelec en Retropi heb stotteren de meeste MKV files. Ik draai ze vanaf een gedeelde map op een windows 10 machine. Weet iemand waar ik moet beginnen met zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijken of het ook optreedt als de mkv afspeelt van een lokale disk/sd card?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

kraades schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:36:
Kijken of het ook optreedt als de mkv afspeelt van een lokale disk/sd card?
Vanaf USB stick BV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijvoorbeeld, of op je sd card als je nog plek hebt. Dit om het netwerk uit te sluiten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
kromme schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:32:
Sinds ik mijn nieuwe raspberry met dualboot Libreelec en Retropi heb stotteren de meeste MKV files. Ik draai ze vanaf een gedeelde map op een windows 10 machine. Weet iemand waar ik moet beginnen met zoeken?
Indien de optie nog niet aan staat: kijk ook even kijken of het scheelt door 'Adjust display refresh rate to match video' aan te zetten.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

kraades schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:54:
[...]

Bijvoorbeeld, of op je sd card als je nog plek hebt. Dit om het netwerk uit te sluiten.
Op sd hetzelfde probleem...Geluid stotterd btw niet
Indien de optie nog niet aan staat: kijk ook even kijken of het scheelt door 'Adjust display refresh rate to match video' aan te zetten.
helpt ook niet... :'(

[ Voor 31% gewijzigd door kromme op 13-12-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

En als je een andere SDKaart probeerd waar alleen Kodi op staat ?
Doet die het dan wel probleemloos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

harley2009 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:55:
opensubtitles.org werkt niet meer bij mijn PI met kodi . vraagt om een aanmelding. ik heb dat inmiddels gedaan en heb alles na gelopen in de PI bij mijn addons ondertiteling en dan opensubtitles.org. daarna mijn aangemaakte gebruikersnaam en pw maar niks helpt meer... wie kan mij helpen. volgens mij doe ik toch echt niks fout..

Edit. het is me gelukt.. het bleek dat het wachtwoord verzenden met een hoofdletter ging. hoofdletter uitgezet en boem weer ondertiteling... :)
Je had je wachtwoord gewoon verkeerd ingevuld? Of wat bedoel je met verzenden met hoofdletter? Opensubtitles werkt bij mij namelijk ook niet en ik heb wel gewoon het juiste wachtwoord ingevuld. Het werkte eerst ook gewoon wel en toen opeens niet meer. Zowel op mijn RPi2, RPi3 en Windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

TRaSH schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:48:
En als je een andere SDKaart probeerd waar alleen Kodi op staat ?
Doet die het dan wel probleemloos ?
Vanmiddag maar eens een nieuw kaartje bestellen dan. Of een fresh install op dit kaartje, anders heb ik weer een kaartje liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ja het is wat als je een extra kaartje als backup hebt liggen 😉
Voordeel is wel als je even wat wilt klooien dat je door alleen de kaart te wisselen een werkende versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Laatst online: 22:09
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:46:
[...]

Je had je wachtwoord gewoon verkeerd ingevuld? Of wat bedoel je met verzenden met hoofdletter? Opensubtitles werkt bij mij namelijk ook niet en ik heb wel gewoon het juiste wachtwoord ingevuld. Het werkte eerst ook gewoon wel en toen opeens niet meer. Zowel op mijn RPi2, RPi3 en Windows10
als ik een woord aan elkaar intyp op de telefoon verzend die hem met een hoofdletter, dat aangepast samen met mijn gebruikersnaam en het werkt weer perfect..

net even gekeken, maar werkt gewoon naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Ik heb al behoorlijk wat dagen last dat de ondertitels van Addic7ed niet werken. Mensen hier ook last van?

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Wat werkt er niet aan hun subs ?
Of bedoel je de niet officiële add-on ?

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
GovertNL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:28:
Ik heb al behoorlijk wat dagen last dat de ondertitels van Addic7ed niet werken. Mensen hier ook last van?
Gaan we het weer over illegale plugins hebben..... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Eindelijk eens iets kunnen doen met mijn pi3.
Wil hem als mediaserver in de auto hebben tijdens lange ritten en op vakantie aan de tv als zijnde mediaspeler. Nu dacht ik dat Kodi wel een mooie zou zijn en dan hiermee via iPads series streamen.
Ergens halverwege dit topic al iets tegen gekomen, maar dan moet ik nog iets extra doen waardoor hij als AP fungeert.
Iig wel iets om even mee te freubelen. Heb iig nog een half jaar voordat we op vakantie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik heb vanochtend eens de moeite genomen om de bibliotheek van Kodi op te slaan op mijn NAS, alle media files staan hier al. Tot dusver gaat dat goed, alle media opnieuw gescand (heb alles even op een nieuwe locatie gezet, dus vandaar deze extra handeling). Ik gebruik 2 raspberry's met de laatste versie van LibreElec, en mijn doel was om deze te laten syncen. Voorheen gebruikte ik op beide XBMC Library auto plugin om de bibliotheek automatisch om de 4 uur bij te laten werken.

Moet ik deze plugin op beide raspberry's installeren of is op 1 van de 2 verstandiger? Beiden staan in principe 24/7 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:48
gastje01 schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:50:
Ik heb vanochtend eens de moeite genomen om de bibliotheek van Kodi op te slaan op mijn NAS, alle media files staan hier al. Tot dusver gaat dat goed, alle media opnieuw gescand (heb alles even op een nieuwe locatie gezet, dus vandaar deze extra handeling). Ik gebruik 2 raspberry's met de laatste versie van LibreElec, en mijn doel was om deze te laten syncen. Voorheen gebruikte ik op beide XBMC Library auto plugin om de bibliotheek automatisch om de 4 uur bij te laten werken.

Moet ik deze plugin op beide raspberry's installeren of is op 1 van de 2 verstandiger? Beiden staan in principe 24/7 aan.
Word je bibliotheek niet automatisch geupdate bij het openen van de map ?
Als ik een serie open (heb de database ook centraal staan) dan wordt de database vanzelf geupdate

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
gastje01 schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:50:

Ik laat de bibliotheek door één Pi bijwerken. Dit om conflicten te voorkomen als bijvoorbeeld beide pi's tegelijk gaan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
MdO82 schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:52:
[...]

Word je bibliotheek niet automatisch geupdate bij het openen van de map ?
Als ik een serie open (heb de database ook centraal staan) dan wordt de database vanzelf geupdate
Nee, het gaat er om wanneer ik nieuwe bestanden aan de mappen op de NAS toevoeg, Kodi moet dan nog even "ontdekken" dat er een nieuwe film/serie/muziek album beschikbaar is. Dit dit hij wel bij het opstarten van de RPi, maar omdat ze altijd aan staan heb ik deze plugin gebruikt.
alesandro_46 schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:56:
[...]

Ik laat de bibliotheek door één Pi bijwerken. Dit om conflicten te voorkomen als bijvoorbeeld beide pi's tegelijk gaan updaten.
Dat was ook mijn redenatie, dan laat ik t lekker zo. Ben benieuwd of t goed werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Arunia schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:48:
Wil hem als mediaserver in de auto hebben tijdens lange ritten en op vakantie aan de tv als zijnde mediaspeler. Nu dacht ik dat Kodi wel een mooie zou zijn en dan hiermee via iPads series streamen.
Ergens halverwege dit topic al iets tegen gekomen, maar dan moet ik nog iets extra doen waardoor hij als AP fungeert.
Iig wel iets om even mee te freubelen. Heb iig nog een half jaar voordat we op vakantie gaan.
Is de Ipad zelf gebruiken dan niet handiger? Je hebt al een touchscreen en een ingebouwde accu en het geluid kan over bluetooth, je hoeft hem alleen maar bij te laden in de auto. Zo te zien draait Kodi ook op een ipad.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Wat is de beste manier om 2 RPi's met Kodi in sync te houden qua library? En ook wat je al gekeken hebt. Ik kwam Trakt.tv tegen maar volgens mij is dat maar een deel van de oplossing?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
TommyGun schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:11:
Wat is de beste manier om 2 RPi's met Kodi in sync te houden qua library? En ook wat je al gekeken hebt. Ik kwam Trakt.tv tegen maar volgens mij is dat maar een deel van de oplossing?
Ik heb deze oplossing gebruikt.
http://www.tweaking4all.n...le-kamers-netjes-in-sync/
Ik heb 1 raspberry in de meterkast voor het uitlezen van de slimme meter welke ook gelijk als database gebruikt wordt voor kodi.

Mijn raspberry in de woonkamer en pc zijn nu altijd gelijk aan elkaar ook met wat ik gekeken heb.
Let wel, de kodi versies moeten wel gelijk zijn aan elkaar ik draai nu versie 16
gastje01 schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:58:
[...]

Nee, het gaat er om wanneer ik nieuwe bestanden aan de mappen op de NAS toevoeg, Kodi moet dan nog even "ontdekken" dat er een nieuwe film/serie/muziek album beschikbaar is. Dit dit hij wel bij het opstarten van de RPi, maar omdat ze altijd aan staan heb ik deze plugin gebruikt.
Zover ik mij kan herinneren heb ik zelf niet echt iets aangepast in kodi, maar als ik de map van mijn series open op de NAS via kodi dan worden de nieuwe bestanden gelijk meegepakt zonder een herstart van de raspberry.

[ Voor 35% gewijzigd door MdO82 op 19-12-2016 14:21 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
MdO82 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:18:

[...]

Zover ik mij kan herinneren heb ik zelf niet echt iets aangepast in kodi, maar als ik de map van mijn series open op de NAS via kodi dan worden de nieuwe bestanden gelijk meegepakt zonder een herstart van de raspberry.
Ik hebt nu op 1 van de 2 lopen, net alles getest, werkt als een zonnetje. De kopjes met onlangs toegevoegd verversen nu ook automatisch (op beide devices). Geen idee of het ook zonder kan, lijkt me dat die plugin wel een soort van bestaansrecht heeft of wellicht in het verleden gehad heeft. Voor mij doet het dus wat het moet doen.
TommyGun schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:11:
De link die MdO82 hierboven post. Ik heb de database op mijn NAS lopen, maar op een losse Raspberry kan inderdaad ook. Als je keurig het stappenplan volgt is t amper werk, het scannen van de media nam bij mij 98% van de tijd in beslag en daar hoefde ik niks voor te doen :+

Ideaal, in de woonkamer film aanzetten, andere ondertitels selecteren en als je d'r genoeg van hebt kijk je in de slaapkamer verder als je dit wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MdO82 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:18:
[...]

Ik heb deze oplossing gebruikt.
http://www.tweaking4all.n...le-kamers-netjes-in-sync/
Ik heb 1 raspberry in de meterkast voor het uitlezen van de slimme meter welke ook gelijk als database gebruikt wordt voor kodi.

Mijn raspberry in de woonkamer en pc zijn nu altijd gelijk aan elkaar ook met wat ik gekeken heb.
Let wel, de kodi versies moeten wel gelijk zijn aan elkaar ik draai nu versie 16

[...]
gastje01 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:34:

[...]

De link die MdO82 hierboven post. Ik heb de database op mijn NAS lopen, maar op een losse Raspberry kan inderdaad ook. Als je keurig het stappenplan volgt is t amper werk, het scannen van de media nam bij mij 98% van de tijd in beslag en daar hoefde ik niks voor te doen :+

Ideaal, in de woonkamer film aanzetten, andere ondertitels selecteren en als je d'r genoeg van hebt kijk je in de slaapkamer verder als je dit wil.
Bedankt heren!

Laatste dingetje; wat is wijsheid qua configuratie? Ik bedoel; de ene RPI is volledig ingericht en geconfigureerd, de ander moet überhaupt nog geïnstalleerd worden. Kan ik de SD-kaart van eerstgenoemde gewoon clonen en op de nieuwe een ander IP-adres geven of dat gaat dat dan mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
TommyGun schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:43:
[...]

[...]

Bedankt heren!

Laatste dingetje; wat is wijsheid qua configuratie? Ik bedoel; de ene RPI is volledig ingericht en geconfigureerd, de ander moet überhaupt nog geïnstalleerd worden. Kan ik de SD-kaart van eerstgenoemde gewoon clonen en op de nieuwe een ander IP-adres geven of dat gaat dat dan mis?
Als je devices een IP krijgen via DHCP zie ik niet in waarom dit mis zou gaan? Wel kan het zijn dat je hostname hetzelfde is, deze moet je dan even aanpassen. Het je een mogelijkheid om de database extern te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
TommyGun schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:43:
[...]

[...]

Bedankt heren!

Zou moeten kunnen, weet niet of ze gelijk zijn of dat de 1 een Rpi2 is en de andere een 3 dan moet je wellicht nog een sudo apt-get update en sudo apt-get upgrade uitvoeren

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Marzman schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:06:
[...]

Is de Ipad zelf gebruiken dan niet handiger? Je hebt al een touchscreen en een ingebouwde accu en het geluid kan over bluetooth, je hoeft hem alleen maar bij te laden in de auto. Zo te zien draait Kodi ook op een ipad.
Kodi draait daar voor zover niet op zonder aanpassingen en het gaat om 2 ipads.streameb zodat het me veel tijd scheelt omdat ik het er dan gewoon op zet. Het is iig nog een uitzoekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

gastje01 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:45:
[...]

Als je devices een IP krijgen via DHCP zie ik niet in waarom dit mis zou gaan? Wel kan het zijn dat je hostname hetzelfde is, deze moet je dan even aanpassen. Het je een mogelijkheid om de database extern te draaien?
Volgens mij static, maar dan weet ik dat. Geen gedoe met andere unieke ID's of zo dus?

Ik heb een Synology dus dan knal ik daar de DB op :)
MdO82 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:46:
[...]

Zou moeten kunnen, weet niet of ze gelijk zijn of dat de 1 een Rpi2 is en de andere een 3 dan moet je wellicht nog een sudo apt-get update en sudo apt-get upgrade uitvoeren
Beide laatste model, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:48:
Is dit niet iets?

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Heeft iemand er ervaring mee om Spotify via OpenELEC af te spelen?
Ik verwacht niet direct dat er een Spotify-plugin voor Kodi is maar via LAN (Miracast?) streamen vanaf mijn Lumia 950 zou bijvoorbeeld ook een optie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Bacchus schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:48:
Ik verwacht niet direct dat er een Spotify-plugin voor Kodi is maar via LAN (Miracast?) streamen vanaf mijn Lumia 950 zou bijvoorbeeld ook een optie zijn.
Ik heb toevallig vorige week een goed werkende spotify plugin geinstalleerd in kodi. Deze werkt dan niet met remote play vanuit spotify zelf, maar doet zijn werk prima.

Volgens mij heet deze ook gewoon Spotify, maar dat kan ik even niet dubbel checken nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
Bacchus schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:48:
Is niet voor OpenELEC, maar voor OSMC: https://discourse.osmc.tv...pberry-pi-with-osmc/15818
Met deze methode wordt de Raspberry Pi zichtbaar als Spotify Connect client in de Spotify app.

Ik dacht dat je in OpenELEC geen software kan installeren, maar is snel genoeg geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

TRaSH schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:56:
Ja het is wat als je een extra kaartje als backup hebt liggen 😉
Voordeel is wel als je even wat wilt klooien dat je door alleen de kaart te wisselen een werkende versie hebt.
Kodi op mijn telefoon vertoont hetzelfde probleem, gok dat het de file dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Zou kunnen,
Misschien een H.265 (HEVC) encode ?

Maar dat kan je zo testen door een andere file te kiezen om af te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

TommyGun schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:07:

Ik heb een Synology dus dan knal ik daar de DB op :)
Heb ik ook gehad,maar dan blijven je schijven wel altijd draaien en gaat je nas nooit in hibernate stand.

Ik draai 2 pi's, heb kodi op een pc en op een laptop. Die maken gebruik van een MySQL op een van de 2 pi's.

Werkt prima..
Pi staat toch altijd aan.

Even zoeken op lamp libreelec (of openelec), dan vind je de addon wel.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

albino71 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:46:
[...]

Heb ik ook gehad,maar dan blijven je schijven wel altijd draaien en gaat je nas nooit in hibernate stand.

Werkt prima..
Pi staat toch altijd aan.

Even zoeken op lamp libreelec (of openelec), dan vind je de addon wel.
Oei daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb het gisteren namelijk ook geinstalleerd. Dus de DB (mysql) op de NAS, maar ik wil wel dat mijn schrijven in hibernate gaan. Hoe krijg je op een makkelijke manier de mysql DB dan op 1 van pi's? Die staan idd altijd aan en dus geen probleem.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Pagina: 1 ... 53 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]