Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

jos_zwa schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:13:
[...]

Oei daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb het gisteren namelijk ook geinstalleerd. Dus de DB (mysql) op de NAS, maar ik wil wel dat mijn schrijven in hibernate gaan. Hoe krijg je op een makkelijke manier de mysql DB dan op 1 van pi's? Die staan idd altijd aan en dus geen probleem.
:)

1. LAMP addon installeren

2. /storage/.kodi/userdata/addon_data/service.web.lamp/mysqld.cnf aanpassen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# The MySQL server
[mysqld]

#deze toevoegen
bind-address = 0.0.0.0

#deze aanpassen
thread_stack = 384K

3. Mediabiblioteek exporteren

4. advancedsettings aanpassen (IP van de Pi met LAMP ipv het IP van je NAS)

5. Stoppen DB op de NAS

6. herstart

7. Mediabibliotheek importeren

Klaar :)

Succes!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

thnx! dat moet te doen zijn.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
drernie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:30:
Ik heb een pi3 met osmc. Ik wil graag streamen vanaf mijn vu+ satelliet ontvanger. Ik heb de tv functie en de enigma 2 pvr functie geactiveerd. Ook kan ik de bouquetten laden van de satelliet ontvanger. Als ik vervolgens een zender wil kiezen dan gebeurt er niets. Heeft iemand misschien een idee?

update: na een nieuwe install werkt het prima.
Begrijp ik nu goed dat jij dus tv kan kijken op je raspberry welke gestreamt worden vanaf je vu+? Kan je op dat moment dan nog wel op je vu+ naar andere zenders kijken?
Ikzelf heb een dreambox en zou dit ook graag willen dan, is er ergens een how to voor?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:24

Arjan A

Cenosillicafoob

vwtune schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:45:
[...]

Begrijp ik nu goed dat jij dus tv kan kijken op je raspberry welke gestreamt worden vanaf je vu+? Kan je op dat moment dan nog wel op je vu+ naar andere zenders kijken?
Ikzelf heb een dreambox en zou dit ook graag willen dan, is er ergens een how to voor?
Dat heb ik ook. Je moet alleen het IP adres weten. Werkt best goed.
Dreambox is ook Enigma, dus daar moet mee kunnen.

Edit: je kan op de ontvanger doorkijken, maar wel afhankelijk van het aantal tuners. Zelfde als met opnemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjan A op 22-12-2016 17:13 ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

vwtune schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:45:
Met dank aan drernie, hier wat uitleg in het spaans: YouTube: Configuracion Kodi Xbmc enigma2 Streaming HD Transcoding SmartTv Myg...

Beetje erg off topic, maar is er nog voldoende FTA te ontvangen met een schotel dan, of hebben jullie allemaal een abonnement bij canal digitaal?

[ Voor 80% gewijzigd door albino71 op 22-12-2016 18:46 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Kan het alleen met osmc? ik heb zelf openelec / Librelec

Ik heb Ziggo, geen schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 18-09 08:59
Bacchus schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:48:
Heeft iemand er ervaring mee om Spotify via OpenELEC af te spelen?
Ik kijk weer eens niet voorbij het puntje van mijn neus (de offi OpenELEC repository): SpotiMC ziet er goed uit tot nu toe. Wel zelf downloaden en vanuit een zip-bestand installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
Hallo mensen,

Ik heb reeds een vraag uitstaan in een ander topic, maar ik denk dat hij hier meer op zijn plaats is. De vraag is als volgt:

Is het mogelijk om mijn beeld van mijn vaste PC naar mijn PI te streamen, zonder vervormingen. En dan heb ik het niet over games, maar gewoon beeld van mijn desktop o.i.d.

Ik wil namelijk online voetbal wedstrijden en NFL wedstrijden die ik in mijn browser op mijn PC afspeel, streamen naar mijn PI.

Is hier eenvoudig programma (VLC?) voor?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Pi 3 met LibreELEC heb ik online een retro gamepad besteld. Lijkt me tof om af en toe een spelletje van vroeger te kunnen spelen. Nu ben ik mij aan het verdiepen in emulators en kwam ik de Kodi addon Gamestarter tegen. Heeft iemand er ervaring mee en heeft het meerwaarde boven het rechtstreeks aanroepen van een emulator?

edit: linkje toegevoegd

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2016 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 18:53

Eboman

Ondertitel

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:07:
Voor de Pi 3 met LibreELEC heb ik online een retro gamepad besteld. Lijkt me tof om af en toe een spelletje van vroeger te kunnen spelen. Nu ben ik mij aan het verdiepen in emulators en kwam ik de Kodi addon Gamestarter tegen. Heeft iemand er ervaring mee en heeft het meerwaarde boven het rechtstreeks aanroepen van een emulator?

edit: linkje toegevoegd
Met die add-on voorkom je dus dat je nog een os ernaast moet draaien voor emulatie. Openelec is redelijk dichtgetimmerd dus er iets bij installeren kan niet zo maar.

Bedankt voor de tip ga ik zeker even proberen

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:14
Bacchus schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:54:

Ik kijk weer eens niet voorbij het puntje van mijn neus (de offi OpenELEC repository): SpotiMC ziet er goed uit tot nu toe. Wel zelf downloaden en vanuit een zip-bestand installeren.
Ik gebruik LibreElec met Spotify. Gewoon te downloaden en te bedienen vanaf mijn telefoon met Sspotify connect. Werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
vanputten80 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:33:
[...]

Ik gebruik LibreElec met Spotify. Gewoon te downloaden en te bedienen vanaf mijn telefoon met Sspotify connect. Werkt super.
Na wat zoeken gevonden ....
In de libre elec addons dus

https://forum.libreelec.tv/thread-1206.html

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 22:24

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Met de komst van de nieuwe PI3 voor op de slaapkamer wil ik natuurlijk graag de library delen. Er zijn verschillende optie.
1. Op de Pi3.(hoe zit het met de performance, ik gebruik deze namelijk ook als mediacenter)
2.Op een PC met besturingssysteem. (deze liever niet omdat ik de machine zo ook gebruik en ik er niet teveel op wil installeren)
3. Binnen een VM(ubuntu en mysql?Ervaringen mee?)

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb mySQL geactiveerd op de Synology en daar de database op staan. Die machine staat toch altijd aan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• kromme

kromme

Tylen schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:50:
Ik heb mySQL geactiveerd op de Synology en daar de database op staan. Die machine staat toch altijd aan.
Ik heb geen nas, deel mijn films gewoon op de pc vanuit een map.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 11:26

Goner

What can I do you for ?

kromme schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:02:
[...]
Waarom dan MySQL ook niet gewoon op die PC ? Als de library eenmaal is opgebouwd is het daarna alleen af en toe bijwerken, dat zal echt geen zware load geven ...

• kromme

kromme

Goner schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:33:
[...]

Waarom dan MySQL ook niet gewoon op die PC ? Als de library eenmaal is opgebouwd is het daarna alleen af en toe bijwerken, dat zal echt geen zware load geven ...
Is geen zware load maar weer een installatie erbij. Maar ik bergrijp hieruit dit dit de beste oplossing is dan?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dan mySQL ook op de pc erbij. Die moet tenslotte toch aanstaan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

kromme schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:35:
[...]
Maar ik bergrijp hieruit dit dit de beste oplossing is dan?
Nou ja, beste. Je PC trekt het waarschijnlijk makkelijker dan een Pi.
Maar het kan ook op 1 van je Pi's : https://www.hackviking.co...pi-central-kodi-database/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Tylen schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:50:
Ik draai mijn MySQL DB op een pi2, omdat anders mijn NAS nooit meer in slaapstand gaat.

De pi verbruikt bijna niks en staat altijd aan. Daarbij...Hij trekt het prima. Ik merk geen verschil.
kromme schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:02:
Een pc aan laten staan om films te kijken?
Gewoon lekker 150 a 200w aan om een filmpje te kijken is niet gratis!

Zet een goedkope Synology in de meterkast en die heb je er met een jaar uit.

Hier staat hoe je MySQL op je pi inricht.

albino71 in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2"

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 18-09 08:59
albino71 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 01:12:
Dan kan je misschien beter in een nieuwe PC investeren, zodat je dat energieslurpende monster helemaal de deur uit kan doen. Een moderne desktop doet rond de 50 W idle. Dan kost film kijken je ongeveer een cent per uur. (en sommige Tweakers doen minder dan 10 W op hun PC)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bacchus schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:19:
[...]

Dan kan je misschien beter in een nieuwe PC investeren, zodat je dat energieslurpende monster helemaal de deur uit kan doen. Een moderne desktop doet rond de 50 W idle. Dan kost film kijken je ongeveer een cent per uur. (en sommige Tweakers doen minder dan 10 W op hun PC)
Dat is een hele andere discussie en die zuinige PC staat hier al :)
Met monitor en 3 schijven en een SSD zit ik rond de 50W.
Ik heb ooit de 15W met een PC benaderd (met dank aan mux), echter dat bleek voor dagelijks gebruik hier te licht.

Anyway....een ca. 1 W Pi verslaat die 50W PC natuurlijk glansrijk en een NAS die 15W verstookt ook...
Daarnaast kun je de NAS zo instellen dat hij in zeer laag verbruik gaat als het ding niks staat te doen.
Om over de slijtage van altijd draaiende schijven e.d. maar niet te spreken.
De PC die aanstaat is ook niet alleen stroomverbruik, maar ook slijtage van de onderdelen.
Ja, ja, dat is wat meer spijkers op laag water zoeken, maar op de lange duur telt het wel degelijk mee.

Even wat berekeningen....

Pi (1 W per uur á € 0,21 - 24 uur per dag)
Verbruik 8,76 kWh, kost ca. € 2,- per jaar.

NAS (15W per uur á € 0,21 - 6 uur per dag)
Verbruik 32,85 kWh, kost ca. € 7,-
+
NAS in slaapstand (3W per uur á € 0,21 - 18 uur per dag)
Verbruik 19,71 kWh, kost ca. € 4,-

NAS totaal ca. € 11,- per jaar

PC (50W per uur á € 0,21 - 6 uur per dag)
Verbruik 110 kWh, kost ca. € 23,- per jaar

PC (100W per uur á € 0,21 - 6 uur per dag)
Verbruik 219 kWh, kost ca. € 46,- per jaar

PC (150W per uur á € 0,21 - 6 uur per dag)
Verbruik 328,5 kWh, kost ca. € 69,- per jaar

Oké, ik was iets te enthousiast met een termijn van een jaar, maar je zal ze de kost moeten geven die de game PC aanzetten om filmpjes te kijken en de kamer op aan het warmen zijn met 200W.

Hoe dan ook, op termijn een niet onverstandige keus zo'n NAS. Daarbij erg prettig ook!

Iets meer on topic: Waarom zou je de MySQL DB niet op de Pi zelf draaien??

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

[...]

Ik draai mijn MySQL DB op een pi2, omdat anders mijn NAS nooit meer in slaapstand gaat.

De pi verbruikt bijna niks en staat altijd aan. Daarbij...Hij trekt het prima. Ik merk geen verschil.

[...]

Het is een laptop... ;)

Maar om iun de toekomst de pc uit te kunnen zetten en de media via een andere bron te streamen kan ik mysql dus ook op de PI zetten? Dit heeft geen invloed op de performance?

[ Voor 11% gewijzigd door kromme op 02-01-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 11:08
kromme schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:45:
[...]

Het is een laptop... ;)

Maar om iun de toekomst de pc uit te kunnen zetten en de media via een andere bron te streamen kan ik mysql dus ook op de PI zetten? Dit heeft geen invloed op de performance?
Mijn media staat op een remote VPS en ik draai MySQL op een RPi3 en het draait als een zonnetje (vroeger op een RPi2 gedaan, ging ook prima). Wat handig daarbij kan zijn is van een ddns service zoals Duckdns.org gebruik maken, zodat de boel draaiend blijft ondanks als je externe IP verandert na een modem reset o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

baba420 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:26:
[...]

Mijn media staat op een remote VPS en ik draai MySQL op een RPi3 en het draait als een zonnetje (vroeger op een RPi2 gedaan, ging ook prima). Wat handig daarbij kan zijn is van een ddns service zoals Duckdns.org gebruik maken, zodat de boel draaiend blijft ondanks als je externe IP verandert na een modem reset o.i.d.
Dat DDNS verhaal is natuurlijk niet van toepassing bij kromme....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:19
Ik gebruik naar volle tevredenheid een raspberry pi 2 op onze slaapkamer. Openelec erop, koppeling met de NAS, veel addons, goedkope china IR receiver erop, Logitech remote geprogrammeerd. Werkt perfect.
Nu wil ik op de zolder een zelfde setup. TV is daar aanwezig, bedraad internet en ook een logitech ab. Alleen dus nog even een Raspberry aanschaffen en een ir receiver.
Vraag, ik geloof dat je een SD kaart van een goed werkende PI kan kopiëren (clonen?) en dan in een andere Pi kan stoppen. Werkt dat goed? Heb ik dan precies dezelfde setup en hoef ik de NAS, afstandsbediening e.d. niet meer in te stellen? En werkt dat ook vanaf een pi 2 naar een pi 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:10
Timminator schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:35:
Ik gebruik naar volle tevredenheid een raspberry pi 2 op onze slaapkamer. Openelec erop, koppeling met de NAS, veel addons, goedkope china IR receiver erop, Logitech remote geprogrammeerd. Werkt perfect.
Nu wil ik op de zolder een zelfde setup. TV is daar aanwezig, bedraad internet en ook een logitech ab. Alleen dus nog even een Raspberry aanschaffen en een ir receiver.
Vraag, ik geloof dat je een SD kaart van een goed werkende PI kan kopiëren (clonen?) en dan in een andere Pi kan stoppen. Werkt dat goed? Heb ik dan precies dezelfde setup en hoef ik de NAS, afstandsbediening e.d. niet meer in te stellen? En werkt dat ook vanaf een pi 2 naar een pi 3?
Clonen kan met win32 disk imager.
Je kan het kaartje zo van je Pi 2 in je Pi 3 stoppen.
Let er op, dat je bij het clonen van bijv een 8GB kaartje, een image file krijgt van 8GB.
Dus als je nu een 8Gb kaartje hebt, koop dan minimaal een 8 GB, of liefst een 16 GB kaartje.

Deze methode is wel de snelle methode, niet de meest mooie, maar het werkt wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Timminator schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:35:
Usbit werkt perfect hiervoor.
De meeste builds voor de 2 en 3 zijn gelijk, dus dat zal wel werken.
Anders gewoon een schone installatie doen, addon installeren of kopiëren en daarna je userdata map kopiëren.

Waarom werk je met een ir receiver?
Je kunt gewoon met cec (werkt via HDMI) je pi bedienen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:24

Arjan A

Cenosillicafoob

albino71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:24:
[...]

Mijn ervaring met CEC is dat het niet altijd even lekker werkt. Op de slaapkamer met een Samsung tv, prima. Maar mijn beamer met CEC verliest toch vaak de connectie en standaard verlies ik die connectie al wanneer ik van source wissel. Dan werkt IR toch stabieler :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:19
albino71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:24:
[...]

Usbit werkt perfect hiervoor.
De meeste builds voor de 2 en 3 zijn gelijk, dus dat zal wel werken.
Anders gewoon een schone installatie doen, addon installeren of kopiëren en daarna je userdata map kopiëren.

Waarom werk je met een ir receiver?
Op de slaapkamer heb ik een LG monitor/tv die geen CEC heeft. Op zolder zou ik even kunnen kijken of die TV wel CEC heeft, geen idee eigenlijk ook een oude LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Arjan A schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:22:
[...]

Mijn ervaring met CEC is dat het niet altijd even lekker werkt. Op de slaapkamer met een Samsung tv, prima. Maar mijn beamer met CEC verliest toch vaak de connectie en standaard verlies ik die connectie al wanneer ik van source wissel. Dan werkt IR toch stabieler :)
Geen ervaring met beamers met CEC, maar met TV's heb ik eigenlijk de tegenovergestelde ervaringen.

Ach, zo zie je maar, er zijn allerlei verschillende ervaringen en gelukkig legio oplossingen.

Mijn vrouw en kinderen weten de weg ook met de android app (yatze). _/-\o_

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Dacuuu schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:57:
[...]

Clonen kan met win32 disk imager.
Je kan het kaartje zo van je Pi 2 in je Pi 3 stoppen.
Let er op, dat je bij het clonen van bijv een 8GB kaartje, een image file krijgt van 8GB.
Dus als je nu een 8Gb kaartje hebt, koop dan minimaal een 8 GB, of liefst een 16 GB kaartje.

Deze methode is wel de snelle methode, niet de meest mooie, maar het werkt wel. ;)
Dit werkt niet altijd. Ik had een image van een 16 gig kaartje. Nieuwe RPI gekocht, 16gig kaarte, image erop....helaas kaartje net iets te klein voor image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
kromme schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:33:
[...]

Dit werkt niet altijd. Ik had een image van een 16 gig kaartje. Nieuwe RPI gekocht, 16gig kaarte, image erop....helaas kaartje net iets te klein voor image.
Dat dus, komt denk ik omdat niet elk kaartjes precies even groot is. Vandaar beter een iets groter kaartje kopen, eens zoveel gb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

[...]

[...]

die LAMP add on op beide PI's installeren en beide verwijzen naar 1 PI?

En waar vind ik die addon in libreelec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kromme schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:46:
[...]

die LAMP add on op beide PI's installeren en beide verwijzen naar 1 PI?

En waar vind ik die addon in libreelec
Nee, op 1 Pi om daar de database op te draaien.

Eerste hit Google even checken en dan moet je er uit kunnen komen. Is zelfs mij gelukt. :)

https://www.google.nl/sea...s-serp..1.0.0.2qEsTn05DBw

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

albino71 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 00:11:
[...]

Nee, op 1 Pi om daar de database op te draaien.

Eerste hit Google even checken en dan moet je er uit kunnen komen. Is zelfs mij gelukt. :)

https://www.google.nl/sea...s-serp..1.0.0.2qEsTn05DBw
Hoe weet mijn 2de pi dan waar hij de library vanaf moet halen.

Of installeer je lamp op de niet leidende PI,(slaapkamer) en verwijs je daar naar de PI met de leidende library?(woonkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lamp is voor de database.

Met advancedsettings.xml van elke kodi moet je verwijzen naar het IP van de pi met lamp.

Dit is allemaal uitgebreid beschreven in diverse eenvoudig te vinden tutorials, dus je mag zelf even zoeken
Ik ga het niet allemaal voorkauwen, dus een beetje eigen inzet graag.... ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:58

Tijntje

Hello?!

Heb getest met een LibreELEC met versie 7.90.010 en met OpenELEC 7.0.0 maar krijg de hele tijd "Operation not permitted" als ik naar mijn Windows SMB share probeer te connecten.
Op verschillende manieren probeer ik er heen te connecten, browsen, rechtstreeks, inclusief user en password, etc. Geen enkele manier werkt.

In mijn server eventlog zie ik wel Authentication failures staan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
An account failed to log on.

Subject:
    Security ID:        NULL SID
    Account Name:       -
    Account Domain:     -
    Logon ID:       0x0

Logon Type:         3

Account For Which Logon Failed:
    Security ID:        NULL SID
    Account Name:       libreelec
    Account Domain:     home

Failure Information:
    Failure Reason:     User not allowed to logon at this computer.
    Status:         0xC000006E
    Sub Status:     0xC0000070

Process Information:
    Caller Process ID:  0x0
    Caller Process Name:    -

Network Information:
    Workstation Name:   HTPC2
    Source Network Address: 192.168.2.23
    Source Port:        39028

Detailed Authentication Information:
    Logon Process:      NtLmSsp 
    Authentication Package: NTLM
    Transited Services: -
    Package Name (NTLM only):   -
    Key Length:     0

This event is generated when a logon request fails. It is generated on the computer where access was attempted.

The Subject fields indicate the account on the local system which requested the logon. This is most commonly a service such as the Server service, or a local process such as Winlogon.exe or Services.exe.

The Logon Type field indicates the kind of logon that was requested. The most common types are 2 (interactive) and 3 (network).

The Process Information fields indicate which account and process on the system requested the logon.

The Network Information fields indicate where a remote logon request originated. Workstation name is not always available and may be left blank in some cases.

The authentication information fields provide detailed information about this specific logon request.
    - Transited services indicate which intermediate services have participated in this logon request.
    - Package name indicates which sub-protocol was used among the NTLM protocols.
    - Key length indicates the length of the generated session key. This will be 0 if no session key was requested.

Het account zelf heeft uiteraard wel rechten op de shares.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

albino71 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:09:
Lamp is voor de database.

Met advancedsettings.xml van elke kodi moet je verwijzen naar het IP van de pi met lamp.

Dit is allemaal uitgebreid beschreven in diverse eenvoudig te vinden tutorials, dus je mag zelf even zoeken
Ik ga het niet allemaal voorkauwen, dus een beetje eigen inzet graag.... ;)
Ik heb toch al heel wat zoek pogingen gedaan op "Lamp,Kodi" "lamp, Libreelec". Maar kom telkens uit bij paginas waar ik al snel de draad kwijt raak.
Ik heb deze gedownload "service.web.lamp-7.0.20-RPi-arm" voor de PI3. Zal deze eens installeren en zelf gaan uitvogelen. Het zou makkelijk moeten zijn dus dan zal het ook wel zonder handleiding kunnen. (als noob).

Edit:

Niet makkelijk dus, er is geen 1 tutorial wat klopt. RPI3,LAMP. Wat moet er in de XML file staan?

[ Voor 36% gewijzigd door kromme op 04-01-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tijntje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:04:
Heb getest met een LibreELEC met versie 7.90.010 en met OpenELEC 7.0.0 maar krijg de hele tijd "Operation not permitted" als ik naar mijn Windows SMB share probeer te connecten.
Op verschillende manieren probeer ik er heen te connecten, browsen, rechtstreeks, inclusief user en password, etc. Geen enkele manier werkt.

Het account zelf heeft uiteraard wel rechten op de shares.
Het volgende aanpassen

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/qdlgb49yv/netwerk.jpg

de 128bits is "te hoog" gegrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:58

Tijntje

Hello?!

FreshMaker schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:40:
[...]

Het volgende aanpassen

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen

[afbeelding]

de 128bits is "te hoog" gegrepen :)
Bedankt, ik was er ondertussen al achter.
Ik had het account gecloned wat ik voor Kodi gebruik op Windows, daar had ik blijkbaar "logon to" limitaties op gezet dat die alleen op die Windows machine mocht inloggen. Het nieuwe account mocht dus niet inloggen vanuit de nieuw LibreELEC box.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kromme schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:21:
[...]

Ik heb toch al heel wat zoek pogingen gedaan op "Lamp,Kodi" "lamp, Libreelec". Maar kom telkens uit bij paginas waar ik al snel de draad kwijt raak.
Ik heb deze gedownload "service.web.lamp-7.0.20-RPi-arm" voor de PI3. Zal deze eens installeren en zelf gaan uitvogelen. Het zou makkelijk moeten zijn dus dan zal het ook wel zonder handleiding kunnen. (als noob).

Edit:

Niet makkelijk dus, er is geen 1 tutorial wat klopt. RPI3,LAMP. Wat moet er in de XML file staan?
......

Lamp zorgt voor de benodigde MySQL server.

https://www.hackviking.co...pi-central-kodi-database/

Het stukje lezen en het gedeelte uitvoeren waarbij een user kodi rechten heeft op je MySQL server. Dit doe je met een terminal sessie (putty bijvoorbeeld).

Daarna je advancedsettings.xml in al je kodi devices aanpassen.

Succes!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

albino71 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:19:
[...]

......

Lamp zorgt voor de benodigde MySQL server.

https://www.hackviking.co...pi-central-kodi-database/

Het stukje lezen en het gedeelte uitvoeren waarbij een user kodi rechten heeft op je MySQL server. Dit doe je met een terminal sessie (putty bijvoorbeeld).

Daarna je advancedsettings.xml in al je kodi devices aanpassen.

Succes!
Wat moet ik da aanpassen in die xml file? ;(
Nogmaals, ik heb gezocht en kan nergens vinden hoe en wat precies, en heb te weinig kennis voor zelf te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

kromme schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:59:
Nogmaals, ik heb gezocht en kan nergens vinden hoe en wat precies, en heb te weinig kennis voor zelf te proberen.
Hiermee moet je een heel eind komen, denk ik: http://kodi.wiki/view/MySQL/Setting_up_Kodi

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kromme schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:59:
[...]

Kom op....volg die link en het staat verderop in dat stuk beschreven! :X

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Dankjewel, na lang zoeken de file gevonden. Kan hem alleen niet aanpassen. Krijg steeds foutmelding dat ik niet kan opslaan. doe dit middels winscp... :/
baal er zo van dat ik er niet in thuis ben, en er eerlijk gezegd geen hol van snap zo snel.
Dacht, dit doe ik wel ff

Edit: als ik de foutmelding zoek krijg ik een rechten kwestie. Echter als ik naar het ip navigeer met de verkenner kan ik wel dingen aanpassen maar zie ik die xml file weer niet. :/

Als ik WINSCP op SCp verbinding zet krijg ik de melding dat het systeem alleen lezen is.

Via putty ook niet op te slaan, en in eerste instantie dacht ik aan de dualboot, maar mijn libreelec met kodi op de slaapkamer geeft hetzelfde probleem en die is apart ingericht.

De huidige plaats waar hij niet te wijzigen is is "/usr/share/kodi/system"
Echter kwam ik ook ergens tegen dat je hem hier moest plaatsen "/storage/.kodi/userdata"hier kan ik wel schrijven.
is dit de juiste plaats?

[ Voor 41% gewijzigd door kromme op 06-01-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

kromme schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:27:
[...]

Dankjewel, na lang zoeken de file gevonden. Kan hem alleen niet aanpassen. Krijg steeds foutmelding dat ik niet kan opslaan. doe dit middels winscp... :/
baal er zo van dat ik er niet in thuis ben, en er eerlijk gezegd geen hol van snap zo snel.
Dacht, dit doe ik wel ff

Edit: als ik de foutmelding zoek krijg ik een rechten kwestie. Echter als ik naar het ip navigeer met de verkenner kan ik wel dingen aanpassen maar zie ik die xml file weer niet. :/

Als ik WINSCP op SCp verbinding zet krijg ik de melding dat het systeem alleen lezen is.
Je moet dan wel als root verbinden, anders heb je geen rechten.
Via putty ook niet op te slaan, en in eerste instantie dacht ik aan de dualboot, maar mijn libreelec met kodi op de slaapkamer geeft hetzelfde probleem en die is apart ingericht.
Ook via Putty heb je niet automatisch rechten om aan te passen. Zet eens "sudo" voor je commando, dus als je met nano werkt:
code:
1
$ sudo nano advancedsettings.xml

Als je met vi werkt, nano vervangen door vi uiteraard.
Echter kwam ik ook ergens tegen dat je hem hier moest plaatsen "/storage/.kodi/userdata"hier kan ik wel schrijven.
is dit de juiste plaats?
Bij mij staat ie in home/xbian/.kodi/userdata. Ik draai Xbian.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
kromme schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:27:
is dit de juiste plaats?
/usr/share/kodi bevat de default configuraties en binaries. Dit wordt ook bij updates overschreven dus hier moet je GEEN wijzigingen in doen.
/storage/.kodi/userdata is op libreelec en openelec inderdaad de juiste plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Dan staat het op beiden kodis nu goed. Nu nog het sql stukje qua rechten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

kromme schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:16:
Dan staat het op beiden kodis nu goed. Nu nog het sql stukje qua rechten...
welke rechten je moet toepassen kan je in de kodi wiki vinden.

Ik heb de Mysql op mijn windows server draaien en heb de stap voor stap van deze wiki gebruikt om hem aan de praat te krijgen

[ Voor 17% gewijzigd door TRaSH op 07-01-2017 18:19 . Reden: added info ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

TRaSH schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:18:
[...]

welke rechten je moet toepassen kan je in de kodi wiki vinden.

Ik heb de Mysql op mijn windows server draaien en heb de stap voor stap van deze wiki gebruikt om hem aan de praat te krijgen
Als ik "mysql -u root -p" invoer in commandline dan krijg ik password prompt, en geen idee wat dit is. Als ik gewoon op enter druk krijg ik een acces deneid melding.
ERROR 1045 (28000): Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)

misschien moet ik de LAMP addon maar deinstalleren en de wiki volgen? alleen hoe krijg ik de addon eraf

[ Voor 8% gewijzigd door kromme op 07-01-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
kromme schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:22:
[...]

Als ik "mysql -u root -p" invoer in commandline dan krijg ik password prompt, en geen idee wat dit is. Als ik gewoon op enter druk krijg ik een acces deneid melding.
ERROR 1045 (28000): Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)

misschien moet ik de LAMP addon maar deinstalleren en de wiki volgen? alleen hoe krijg ik de addon eraf
Tja ik weet niet hoe het met de addon werkt, maar je kunt proberen om mysql_secure_installation uit te voeren. Dat is op Arch Linux in ieder geval het script wat je na installatie uit moet voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Natsu schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:36:
[...]

Tja ik weet niet hoe het met de addon werkt, maar je kunt proberen om mysql_secure_installation uit te voeren. Dat is op Arch Linux in ieder geval het script wat je na installatie uit moet voeren.
dit gaat al mijn pet te boven....0 verstand van linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kromme schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:39:
[...]

dit gaat al mijn pet te boven....0 verstand van linux
Verstand van linux is niet nodig; kunnen lezen en dom overtikken wel :p

Hier ook weinig linux kennis, maar het is me wel gelukt.

password is: 123

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

albino71 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:47:
[...]

Verstand van linux is niet nodig; kunnen lezen en dom overtikken wel :p

Hier ook weinig linux kennis, maar het is me wel gelukt.

password is: 123
ik ben deze aan het "dom over tikken". Echter foutmeldingen staan er niet bij. ;)
http://www.htpcbeginner.c...l-setup-to-share-library/

Bedankt voor het wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Volgens mij ben je een eind op weg...

succes nog ff!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

albino71 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:57:
Volgens mij ben je een eind op weg...

succes nog ff!
nee hoor bij "GRANT ALL ON `MyVideos%`.* TO 'KodiUser';" krijg ik alweer de volgende foutmelding.iets met right syntax.

gok dat myvideo dan niet goed is...

[ Voor 6% gewijzigd door kromme op 07-01-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kromme schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:07:
[...]

nee hoor bij "GRANT ALL ON `MyVideos%`.* TO 'KodiUser';" krijg ik alweer de volgende foutmelding.iets met right syntax.

gok dat myvideo dan niet goed is...
Probeer dit eens: GRANT ALL ON * TO 'KodiUser';

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:40
Ik had eerst plex media player op mijn raspberry staan. Daarmee werkte HDMI cec prima. Nu xbian geïnstalleerd maar daarmee werkt hij niet. Hij ontvangt wel signalen van de afstandsbediening:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
TRAFFIC: [           14343] >> 51:44:03
DEBUG:   [           14343] >> Audio (5) -> Recorder 1 (1): user control pressed (44)
DEBUG:   [           14343] SetCurrentButton left (3) D:0ms cur:3
DEBUG:   [           14343] key pressed: left (3) current(ff) duration(0)
DEBUG:   [           14343] Changed key left (3) D:0ms cur:ff
DEBUG:   [           14344] key pressed: left (3, 0)
DEBUG:   [           14344] CheckKeypressTimeout T:328.127
DEBUG:   [           14344] Key left: idle (duration:0) (3) timeout:1992822181ms (rel:500,rep:0,prs:500,rel:0)
TRAFFIC: [           14491] >> 51:8b:03
DEBUG:   [           14491] >> Audio (5) -> Recorder 1 (1): vendor remote button up (8B)
DEBUG:   [           14491] key released: left (3) D:147ms

Op het display van mijn surround ontvanger komt dan ook CEC tester te staan. Maar in xbian werkt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
sweebee schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:04:
Ik had eerst plex media player op mijn raspberry staan. Daarmee werkte HDMI cec prima. Nu xbian geïnstalleerd maar daarmee werkt hij niet. Hij ontvangt wel signalen van de afstandsbediening:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
TRAFFIC: [           14343] >> 51:44:03
DEBUG:   [           14343] >> Audio (5) -> Recorder 1 (1): user control pressed (44)
DEBUG:   [           14343] SetCurrentButton left (3) D:0ms cur:3
DEBUG:   [           14343] key pressed: left (3) current(ff) duration(0)
DEBUG:   [           14343] Changed key left (3) D:0ms cur:ff
DEBUG:   [           14344] key pressed: left (3, 0)
DEBUG:   [           14344] CheckKeypressTimeout T:328.127
DEBUG:   [           14344] Key left: idle (duration:0) (3) timeout:1992822181ms (rel:500,rep:0,prs:500,rel:0)
TRAFFIC: [           14491] >> 51:8b:03
DEBUG:   [           14491] >> Audio (5) -> Recorder 1 (1): vendor remote button up (8B)
DEBUG:   [           14491] key released: left (3) D:147ms

Op het display van mijn surround ontvanger komt dan ook CEC tester te staan. Maar in xbian werkt niets.
Hier geen cec problemen gehad icm xbian, wel andere problemen.Ben overgestapt naar OSMC, geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:40
OSMC ook eens geïnstalleerd, maar doet ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Draai ook OSMC en CEC werkt 99% van de tijd. Heel af en toe de TV effe uit/aan als het niet werkt.
(Philips 40PFL6606 en Harmony 600 ab) Bij Philips heet de functie Easylink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:50
Hoe groot achten jullie de kans dat de Raspberry Pi4 binnenkort uit komt? Ik ben van plan om mijn Mede8er te vervangen door een Raspberry met Kodi en ik zag dat de Pi3 alweer van eind februari 2016 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee meer gezien de prijs en het feit dat de rpi3 al prima voldoet zou ik niet wachten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

albino71 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:41:
[...]

Probeer dit eens: GRANT ALL ON * TO 'KodiUser';
Het heeft mij en mijn schoonbroer(weet veel van sql af) 3 uur gekost om de permissies goed te krijgen. nu werkt het via de kodi waar ook de database opstaat met de volgende code in de xml file.

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<advancedsettings>
<showexitbutton>false</showexitbutton>
<loglevel>2</loglevel>
<fanartres>720</fanartres>
<imageres>540</imageres>

<video>
<busydialogdelayms>750</busydialogdelayms>
</video>

<samba>
<clienttimeout>30</clienttimeout>
</samba>

<network>
<readbufferfactor>4.0</readbufferfactor>
</network>
<videodatabase>
<type>mysql</type>
<host>127.0.0.1</host>
<port>3306</port>
<user>kodiuser</user>
<pass>123</pass>
</videodatabase>
<musicdatabase>
<type>mysql</type>
<host>127.0.0.1</host>
<port>3306</port>
<user>kodiuser</user>
<pass>123</pass>
</musicdatabase>
<videolibrary>
<importwatchedstate>true</importwatchedstate>
<importresumepoint>true</importresumepoint>
</videolibrary>
</advancedsettings>

voor de ander kodi heb ik dezelfde xml genomen en alleen het ip aangepast naar het ip van de andere kodi waar sql opstaat, maar de library werkt daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

En wat zie je in de debug log ?
Je hebt de media wel toegevoegd als netwerk share en niet lokaal media neem ik aan.
Aangezien ik 5% verstand heb van linux varianten heb ik mijn MySQL op mijn Windows Server geïnstalleerd en die had ik draaien in 15 minuten.
De andere devices hadden na het kopiëren van de xml file meteen toegang.
Ik heb er wel voor gekozen om ipv 127.0.0.1 De echte ip nummer te nemen op alle devices.
In de debug log zou je evt kunnen vinden waarom hij geen verbinding met de database wilt maken.
Ook zou je in de log van je MySQL server kunnen kijken.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

debug gaf aan dat hij niet kon connecten, heb beide pi's opnieuw geinstalleerd en alles opnieuw gedaan. het werkt nu. Het rare is alleen dat hij mijn oude statussen wel ergens vanaf heeft gehaald, wat ik wel en niet gezien heb...terwijl de db leeg was en de kodi's ook. tot ik hem liet scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

even een vraagje over die lamp add-on. als ik de complete "service.web.lamp" map met inhoud copy in de Userdata\addon_data map en daarna de pi herstart. Moet het dan al draaien of moet ik het nog via SSH starten na een reboot? ik heb namelijk mijn advancedsettings netjes aangepast, maar als ik nu een library wil bouwen dan werkt dit niet. Hij onthoud het niet. Ik heb een share "download" en als ik in KODI zeg dat hier movies in staan en dat hij imdb moet gebruiken, dan worden deze instellingen niet opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:03
Ik hoop dat ik hier wat advies kan krijgen.

Ik probeer Kodi aan een MySQL database te hangen zodat die synced met een tweede raspberry. Ik heb mijn MySQL op een Synology staan. In phpMyAdmin een account aangemaakt voor Kodi. Vergolgens heb ik de advancedsettings.xml aangemaakt in /storage/.kodi/userdata.

Inhoud:
advancedsettings>
<videodatabase>
<type>mysql</type>
<host>192.168.2.49</host>
<port>3306</port>
<user>kodi</user>
<pass>kodi</pass>
<name>kodi_video</name>
</videodatabase>
<musicdatabase>
<type>mysql</type>
<host>192.168.2.49</host>
<port>3306</port>
<user>kodi</user>
<pass>kodi</pass>
<name>kodi_music</name>
</musicdatabase>

Echter worden de databases maar niet aangemaakt.

Vervolgens een debug gedraaid en Kodi opnieuw gestart. Nu vind ik het volgende in de log:

01:00:07 7.723749 T:1967747072 NOTICE: special://profile/ is mapped to: special://masterprofile/
01:00:07 7.723980 T:1967747072 NOTICE: -----------------------------------------------------------------------
01:00:07 7.724074 T:1967747072 NOTICE: Starting Kodi (15.2 Git:02e7013). Platform: Linux ARM 32-bit
01:00:07 7.724145 T:1967747072 NOTICE: Using Release Kodi x32 build (version for Raspberry Pi)
01:00:07 7.724221 T:1967747072 NOTICE: Kodi compiled Mar 1 2016 by GCC 4.9.3 for Linux ARM 32-bit version 4.1.18 (262418)
01:00:07 7.724609 T:1967747072 NOTICE: Running on OpenELEC (official) - Version: 6.0.3, kernel: Linux ARM 32-bit version 4.1.18
01:00:07 7.724692 T:1967747072 NOTICE: FFmpeg version: 2.6.4
01:00:07 7.724753 T:1967747072 NOTICE: WARNING: unsupported ffmpeg version detected
01:00:07 7.724817 T:1967747072 NOTICE: Host CPU: ARMv7 Processor rev 5 (v7l), 4 cores available
01:00:07 7.724874 T:1967747072 NOTICE: ARM Features: Neon enabled
01:00:07 7.724935 T:1967747072 NOTICE: special://xbmc/ is mapped to: /usr/share/kodi
01:00:07 7.725006 T:1967747072 NOTICE: special://xbmcbin/ is mapped to: /usr/lib/kodi
01:00:07 7.725068 T:1967747072 NOTICE: special://masterprofile/ is mapped to: /storage/.kodi/userdata
01:00:07 7.725129 T:1967747072 NOTICE: special://home/ is mapped to: /storage/.kodi
01:00:07 7.725188 T:1967747072 NOTICE: special://temp/ is mapped to: /storage/.kodi/temp
01:00:07 7.725346 T:1967747072 NOTICE: The executable running is: /usr/lib/kodi/kodi.bin
01:00:07 7.725455 T:1967747072 NOTICE: Local hostname: OpenELEC
01:00:07 7.725522 T:1967747072 NOTICE: Log File is located: /storage/.kodi/temp/kodi.log
01:00:07 7.730490 T:1967747072 NOTICE: -----------------------------------------------------------------------
01:00:07 7.901841 T:1967747072 ERROR: DBus: Error org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown - The name org.freedesktop.UPower was not provided by any .service files
01:00:07 7.914908 T:1967747072 NOTICE: load settings...
01:00:08 8.027512 T:1967731776 NOTICE: Thread FDEventMonitor start, auto delete: false
01:00:08 8.074344 T:1967747072 NOTICE: Found 1 Lists of Devices
01:00:08 8.074512 T:1967747072 NOTICE: Enumerated PI devices:
01:00:08 8.074581 T:1967747072 NOTICE: Device 1
01:00:08 8.075192 T:1967747072 NOTICE: m_deviceName : HDMI
01:00:08 8.075292 T:1967747072 NOTICE: m_displayName : HDMI
01:00:08 8.075356 T:1967747072 NOTICE: m_displayNameExtra:
01:00:08 8.075418 T:1967747072 NOTICE: m_deviceType : AE_DEVTYPE_HDMI
01:00:08 8.075479 T:1967747072 NOTICE: m_channels : FL,FR
01:00:08 8.075541 T:1967747072 NOTICE: m_sampleRates : 8000,11025,16000,22050,24000,32000,44100,48000,88200,96000,176400,192000
01:00:08 8.075605 T:1967747072 NOTICE: m_dataFormats : AE_FMT_FLOAT,AE_FMT_S32NE,AE_FMT_S16NE,AE_FMT_S32LE,AE_FMT_S16LE,AE_FMT_FLOATP,AE_FMT_S32NEP,AE_FMT_S16NEP,AE_FMT_AC3,AE_FMT_DTS,AE_FMT_EAC3
01:00:08 8.075697 T:1967747072 NOTICE: Device 2
01:00:08 8.075838 T:1967747072 NOTICE: m_deviceName : Analogue
01:00:08 8.075903 T:1967747072 NOTICE: m_displayName : Analogue
01:00:08 8.075963 T:1967747072 NOTICE: m_displayNameExtra:
01:00:08 8.076023 T:1967747072 NOTICE: m_deviceType : AE_DEVTYPE_PCM
01:00:08 8.076081 T:1967747072 NOTICE: m_channels : FL,FR
01:00:08 8.076140 T:1967747072 NOTICE: m_sampleRates : 48000
01:00:08 8.076201 T:1967747072 NOTICE: m_dataFormats : AE_FMT_FLOAT,AE_FMT_S32LE,AE_FMT_S16LE,AE_FMT_FLOATP,AE_FMT_S32NEP,AE_FMT_S16NEP
01:00:08 8.076268 T:1967747072 NOTICE: Device 3
01:00:08 8.076390 T:1967747072 NOTICE: m_deviceName : Both
01:00:08 8.076465 T:1967747072 NOTICE: m_displayName : HDMI and Analogue
01:00:08 8.076530 T:1967747072 NOTICE: m_displayNameExtra:
01:00:08 8.076591 T:1967747072 NOTICE: m_deviceType : AE_DEVTYPE_PCM
01:00:08 8.076745 T:1967747072 NOTICE: m_channels : FL,FR
01:00:08 8.076829 T:1967747072 NOTICE: m_sampleRates : 48000
01:00:08 8.076903 T:1967747072 NOTICE: m_dataFormats : AE_FMT_FLOAT,AE_FMT_S32LE,AE_FMT_S16LE,AE_FMT_FLOATP,AE_FMT_S32NEP,AE_FMT_S16NEP
01:00:08 8.410257 T:1967747072 NOTICE: Loaded settings file from special://xbmc/system/advancedsettings.xml
01:00:08 8.410725 T:1967747072 NOTICE: Contents of special://xbmc/system/advancedsettings.xml are...
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<advancedsettings>
<showexitbutton>false</showexitbutton>
<fanartres>720</fanartres>
<imageres>540</imageres>
<video>
<busydialogdelayms>750</busydialogdelayms>
</video>
<samba>
<clienttimeout>30</clienttimeout>
</samba>
<network>
<readbufferfactor>4.0</readbufferfactor>
</network>
</advancedsettings>
15:55:46 8.434019 T:1967747072 ERROR: Error loading special://profile/advancedsettings.xml, Line 0
Error document empty.

Wat gaat er nu mis? Want ik zie in de log een heel ander path voorbij komen waarin de advancedsettings.xml staat die ik heb aangepast...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Kan het zijn dat je advancedsettings.xml met word is gemaakt en allemaal rare tekens er in heeft ?
Misschien ook slimmer om je debug log op pastebin te zetten dat leest makkelijker dan hier te pasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

En het kan zijn dat je user en pass case sensitive zijn.
Ik heb in mijn advancedsettings.xml geen <name>kodi_video</name> staan, maar ik weet niet of dat stoort.
in sources.xml heb ik de locaties benoemd, dat ziet er als volgt uit:

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<sources>
    <programs>
        <default pathversion="1"></default>
    </programs>
    <video>
        <default pathversion="1"></default>
        <source>
            <name>Films Synology</name>
            <path pathversion="1">nfs://192.168.1.4/volume1/video/Films/</path>
            <path pathversion="1">nfs://192.168.1.4/volume1/video/Cabaret/</path>
            <allowsharing>true</allowsharing>
        </source>
        <source>
            <name>Series Synology</name>
            <path pathversion="1">nfs://192.168.1.4/volume1/video/Series/</path>
        </source>
    </video>
  <source>
            <name>Muziek</name>
            <path pathversion="1">nfs://192.168.1.4/volume1/music/</path>
   </source></sources>

Let er ook op dat beide bestanden beschrijfbaar zijn door kodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:03
TRaSH schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:58:
Kan het zijn dat je advancedsettings.xml met word is gemaakt en allemaal rare tekens er in heeft ?
Misschien ook slimmer om je debug log op pastebin te zetten dat leest makkelijker dan hier te pasten
In eerste instantie gemaakt met Notepad++, maar ik zag met VI dat er idd wat vreemde tekens in stonden. Daarom opnieuw gemaakt met VI.

Ik ga kijken naar pastebin, zocht al naar een manier op de log te plaatsen. Wat ik nu had gepost vond ik zelf ook niet handig :P

Hier de volledige log, incl mijn verzameling films :+
gwystyl schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:36:
En het kan zijn dat je user en pass case sensitive zijn.
Ik heb in mijn advancedsettings.xml geen <name>kodi_video</name> staan, maar ik weet niet of dat stoort.
in sources.xml heb ik de locaties benoemd, dat ziet er als volgt uit:

Let er ook op dat beide bestanden beschrijfbaar zijn door kodi
Wat ik begreep kan je idd name weglaten, dan verzint Kodi zelf een naam.

[ Voor 4% gewijzigd door kw_nl op 15-01-2017 19:07 . Reden: Nu met link naar log. ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Die optie is alleen interessant als je 2 gescheiden databases gebruikt,
Zo heb ik er er 1 apart aangemaakt op de RPi van me dochter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
[...]

[...]

Heb momenteel een synology staan waarop alle media staat. Deze heeft ook netjes een mysql database draaien waar 2 kodi (openelec) installaties de bibliotheek mee vullen. Nu heb ik een rpi2 draaien (slaapkamer) en 1 oude asrock nvidia ion box (woonkamer). Ik was al van plan om hier een rpi3 in te gaan zetten ivm eht niet meer kunnen updaten van openelec maar, nu heeft ie het gisteren begeven na een goede 5/6 jaar.

Nu wil ik op de nieuwe rpi3 OSMC gaan draaien omdat ik hier wel toekomst in zie. Momenteel staat mijn NAS niet 24/7 aan, veel weg geweest de laatste tijd en na verhuizing niet meer omgezet. Dit had als nadeel dat als de NAS uitging de kodi installatie/systeem vast liep. De NAS zal nu weer 24/7 gaan draaien, echter wil ik wel dat hij in slaapstand gaat, en dus de sql op de rpi3 gaat lopen. Werkt dit (probleemloos)? De sql op een apparaat en de daadwerkelijke data op een ander? En als de nas onverhoopt niet aan staat of de RPI en reboot, wat zou ie dan doen?

Heb je hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Eoghlear schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:21:
[...]

Heb momenteel een synology staan waarop alle media staat. Deze heeft ook netjes een mysql database draaien waar 2 kodi (openelec) installaties de bibliotheek mee vullen. Nu heb ik een rpi2 draaien (slaapkamer) en 1 oude asrock nvidia ion box (woonkamer). Ik was al van plan om hier een rpi3 in te gaan zetten ivm eht niet meer kunnen updaten van openelec maar, nu heeft ie het gisteren begeven na een goede 5/6 jaar.

Nu wil ik op de nieuwe rpi3 OSMC gaan draaien omdat ik hier wel toekomst in zie. Momenteel staat mijn NAS niet 24/7 aan, veel weg geweest de laatste tijd en na verhuizing niet meer omgezet. Dit had als nadeel dat als de NAS uitging de kodi installatie/systeem vast liep. De NAS zal nu weer 24/7 gaan draaien, echter wil ik wel dat hij in slaapstand gaat, en dus de sql op de rpi3 gaat lopen. Werkt dit (probleemloos)? De sql op een apparaat en de daadwerkelijke data op een ander? En als de nas onverhoopt niet aan staat of de RPI en reboot, wat zou ie dan doen?

Heb je hier ervaring mee?
Ja, dat is mijn setup.

NAS en dus de media is wel altijd beschikbaar, maar schijven gaan slapen.

Een Pi 2 draait de database en die staat altijd aan.

Ik draai hier libreelec op beide raspberries.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Mooi. Dan gaan we morgen eens kijken hoe we de sql database op osmc of librelec aan de praat krijgen en of we de huidige kunnen transporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 11:43
Hey,

Ik had even een vraagje wat betreft een Raspberry Pi + Kodi.
Ik heb in de woonkamer een Samsung UE48HU7500 4K TV + Sony HTST7 7.1 DTS-HD Soundbar en wil graag een mediaplayer aanschaffen zodat ik via Kodi de nieuwste series/films kan kijken (in plaats van torrent downloaden, op externe harde schijf zetten, subs zoeken, inpluggen aan USB-poort tv).

Is een RaspberryPi3b daarvoor geschikt genoeg? Of moet ik dan meer denken aan een IntelNUC / NvidiaShieldTV?

Hoor het graag! Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door clockw1ze op 16-01-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

clockw1ze schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:04:
Hey,

Ik had even een vraagje wat betreft een Raspberry Pi + Kodi.
Ik heb in de woonkamer een Samsung UE48HU7500 4K TV + Sony HTST7 7.1 DTS-HD Soundbar en wil graag een mediaplayer aanschaffen zodat ik via Kodi de nieuwste series/films kan kijken (in plaats van torrent downloaden, op externe harde schijf zetten, subs zoeken, inpluggen aan USB-poort tv).

Is een RaspberryPi3b daarvoor geschikt genoeg? Of moet ik dan meer denken aan een IntelNUC / NvidiaShieldTV?

Hoor het graag! Alvast bedankt.
De RPi biedt geen volledige DTS-HD ondersteuning. Ook iets om rekening mee te houden is het gebrek aan processorkracht waardoor x265 materiaal slecht (of niet) afspeelt. x264 video's gaan wel feilloos en zijn gelukkig nog volop te vinden. Laatstgenoemde i.c.m. DTS (of AC3) is vooralsnog afdoende voor mij maar het is wel iets om rekening mee te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 16-01-2017 11:10 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Zo ben ik alle dagen nog steeds op zoek naar goede repo's met echt werkende streams.
En een interface waardoor het iets meer netflix like word ipv steeds met een afstandbediening naar beneden en dan next page..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
albino71 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:13:
[...]

Ja, dat is mijn setup.

NAS en dus de media is wel altijd beschikbaar, maar schijven gaan slapen.

Een Pi 2 draait de database en die staat altijd aan.

Ik draai hier libreelec op beide raspberries.
Bepaalde reden dat je voor Libreelec ipv OSMC hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Eoghlear schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:41:
[...]

Bepaalde reden dat je voor Libreelec ipv OSMC hebt gekozen?
Niets anders dan dat OSMC even niet lekker meer werkte bij mij en ik toen de overstap naar LibreELEC heb gemaakt.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
albino71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:45:
[...]

Niets anders dan dat OSMC even niet lekker meer werkte bij mij en ik toen de overstap naar LibreELEC heb gemaakt.
Hoe heb jij de verwijzing gemaakt in de sql dat de data op 1 locatie staat en de database op 1 andere? Ik heb het nu naast elkaar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wat bedoel je met "data", je media?

Media staat bij mij op mijn NAS.

MySQL database staat op een raspberry pi die altijd aanstaat.

Check even een paar posts terug hier (o.a. van mij). Anders moet ik alles weer uitleggen....

[ Voor 73% gewijzigd door albino71 op 16-01-2017 21:19 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
albino71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:17:
Wat bedoel je met "data", je media?

Media staat bij mij op mijn NAS.

MySQL database staat op een raspberry pi die altijd aanstaat.

Check even een paar posts terug hier (o.a. van mij). Anders moet ik alles weer uitleggen....
Heb je post gevonden die verwijst naar hackviking. Die even gevolgd. Alles klaar echter geen connectie met de NFS share op de synology. Iets voor morgen om uit te zoeken.

Heb dit alles op OSMC gedaan, hoe heb je dat op libreelec voor elkaar gekregen aangezien apt- get bijv niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

LAMP addon downloaden en installer et voila ;)

Succes nog!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
albino71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:03:
LAMP addon downloaden en installer et voila ;)

Succes nog!
Dank je. Ga dit eens testen. Las wel dat de LAMP addon niet meer bijgewerkt zou worden maar, verwacht niet dat het veel problemen op zal leveren.

NFS werkt iig zonder problemen op LibreElec.

[ Voor 6% gewijzigd door Eoghlear op 17-01-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Eoghlear schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:13:
[...]

Dank je. Ga dit eens testen. Las wel dat de LAMP addon niet meer bijgewerkt zou worden maar, verwacht niet dat het veel problemen op zal leveren.
Had ik ook gelezen. Om die reden toch maar lekker de database op mijn Synology gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
TommyGun schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:32:
[...]

Had ik ook gelezen. Om die reden toch maar lekker de database op mijn Synology gezet.
Daar heb ik momenteel alles op staan maar, hierdoor gaan de schijven niet in slaapmodus.
Ben dus op zoek naar een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Eoghlear schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:38:
[...]

Daar heb ik momenteel alles op staan maar, hierdoor gaan de schijven niet in slaapmodus.
Ben dus op zoek naar een andere oplossing.
Bij mij gaan ze* nog steeds in hibernate, ondanks MariaDB, DownloadStation etc.

https://www.synology.com/...tering_System_Hibernation

* De logging laat niet zien welke disk(s) waarom wakker worden. Dus wellicht gaat de disk waarop de installatie staat minder tot niet in slaapmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
TommyGun schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:45:
[...]

Bij mij gaan ze* nog steeds in hibernate, ondanks MariaDB, DownloadStation etc.

https://www.synology.com/...tering_System_Hibernation

* De logging laat niet zien welke disk(s) waarom wakker worden. Dus wellicht gaat de disk waarop de installatie staat minder tot niet in slaapmodus.
Ga er eens naar kijken. Hoe heb jij de instelling in je synology staan? Dan kan ik vergelijken.

OT: Na een paar uur hobbyen nog steeds geen NFS kunnen mounten in OSMC. Terug naar LibreElec. Laat de sql database voorlopig op de Synology staan.

Kan in ieder geval weer fijn series en films kijken. Nu maar weer gaan verdiepen in Hyperion om weer een ambilight achter de tv te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

...
Er is een nieuwe build van afgelopen december: https://forum.libreelec.t...-post-23557.html#pid23557

Hij heet wel anders zie ik; heb 'm ook nog niet getest verder.

[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 17-01-2017 21:15 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Eoghlear schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:09:
[...]

Ga er eens naar kijken. Hoe heb jij de instelling in je synology staan? Dan kan ik vergelijken.
Hibernate van de disks na 20 minuten inactiviteit. Of welke setting bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:20
Eoghlear schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:09:
[...]
...

Kan in ieder geval weer fijn series en films kijken. Nu maar weer gaan verdiepen in Hyperion om weer een ambilight achter de tv te krijgen.
Off topic: de Hyperion installer is uitgebreid met de mogelijkheid om Hyperion te installaren op verschillende systemen (o.a. *elec en OSMC) vanuit de installer, zie hier (stap 4). Maar dit is verder voer voor een ander topic.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Ik heb beide pi's opnieuw ingericht. Nu is het wel gelukt om op 1 PI SQL te sharen voor de library.
Nu wil ik graag op die andere mijn wifi delen zodat het via de ethernet aansluiting naar de ethernet van de tv kan gaan. Soort wifi sharing. Is dit uberhaup mogelijk? En kan dit op libreelec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Hoe installeer je die LAMP add-on moet je de zip gewoon via add-ons in KODI via "install from ZIP file" installeren? Er gebeurd dan namelijk niks als ik dit probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
jos_zwa schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:18:
Hoe installeer je die LAMP add-on moet je de zip gewoon via add-ons in KODI via "install from ZIP file" installeren? Er gebeurd dan namelijk niks als ik dit probeer.
Zo installeer je hem inderdaad. Ik kreeg ook geen melding. Maar hij staat wel bij de geinstalleeerde add-ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
alesandro_46 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:23:
[...]

Off topic: de Hyperion installer is uitgebreid met de mogelijkheid om Hyperion te installaren op verschillende systemen (o.a. *elec en OSMC) vanuit de installer, zie hier (stap 4). Maar dit is verder voer voor een ander topic.
Ga ook netjes verder in het daarvoor bestemde draadje. Heb het altijd gehad draaien op de oude tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
ik heb nu twee Pi's draaien op een gezamenlijke MySql die op mijn NAS draait. Werkt prima, tot op zeker hoogte.

Als ik beneden een serie vanuit een Video AddOn aan mijn bibliotheek tovoeg, dan krijg ik boven de serie wel te zien maar wil ik dan boven een aflevering bekijken, dan krijg ik de melding dat de aflevering niet meer bestaat en of ik deze wil verwijderen.

Ik ben er wel achter dat ik dan de gegevens uit de map

/storage/.kodi/userdata/addon_data/plugin.video.<ADDON>

moet synchroniseren. Hierin staan allerlei .strm bestanden.

Is er een manier om hier handig mee om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Is het niet gewoon zo dat je de bestanden met een ander pad benadert op beide apparaten? Dit moet gelijk zijn om met een gezamenlijke db te kunnen werken.
Ik verwacht niet dat een addon iets anders in je database zet, maar weet zo ook even niet wat die addon van je doet.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
kraats schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:06:
Is het niet gewoon zo dat je de bestanden met een ander pad benadert op beide apparaten? Dit moet gelijk zijn om met een gezamenlijke db te kunnen werken.
Ik verwacht niet dat een addon iets anders in je database zet, maar weet zo ook even niet wat die addon van je doet.
Ik denk dat ik iets moet doen met
XML:
1
2
3
4
5
6
<pathsubstitution>
          <substitute>
              <from>special://profile/addon_data/</from>
               <to>nfs://192.168.1.100/public/UserData_XBMC/</to>
          </substitute>
</pathsubstitution>

in de advancedsettings.xml

Maar ik dat lijkt ook niet te werken. Op een of andere manier ziet Kodi de informatie uit die share niet.

Duh: Case sensitive: public > Public werkte wel. Daarnaast moest ik de rechten openzetten zodat er in de mappen geschreven kon worden.

Volgende probleem wat dan nog verholpen moet worden is de foutmeldingen bij het downloaden van ondertitels.

[ Voor 13% gewijzigd door VAnTurenhout op 18-01-2017 21:44 . Reden: Eigen oplossing gevonden ]

Pagina: 1 ... 54 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]