☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nu heb ik een andere usb-kabel geprobeerd -> geen resultaat
Gisteren een nieuwe voeding (2.5A, 5V) + nieuwe kabel gekocht -> geen resultaat
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
https://www.booksformanagers.nl
Heb je er USB devices op aangesloten? Deze kunnen meer stroom trekken dan de PI kan leveren. Verder zit er heel veel verschil in de kwaliteit van de voedingen. Als hij verder gewoon goed werkt zijn er ook manieren om de waarschuwing uit te zetten in de config.txtGuitarJJ schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:01:
Mijn Rpi3 (met Kodi 16 draaiend via OpenELEC) geeft de laatste week telkens een gele bliksem boven in beeld weer. Dit betekent blijkbaar dat het voltage te laag is.
Er zitten twee usb-sticks in, maar geen harddisk zonder voeding o.i.d.HEY_DUDE schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:16:
[...]
Heb je er USB devices op aangesloten? Deze kunnen meer stroom trekken dan de PI kan leveren. Verder zit er heel veel verschil in de kwaliteit van de voedingen. Als hij verder gewoon goed werkt zijn er ook manieren om de waarschuwing uit te zetten in de config.txt
Hij draait op zich prima. Merk wel dat sommige series en films niet goed willen afspelen. Ik denk dat dat meer een codecprobleem is.
https://www.booksformanagers.nl
avoid_warnings=1GuitarJJ schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:41:
[...]
Er zitten twee usb-sticks in, maar geen harddisk zonder voeding o.i.d.
Hij draait op zich prima. Merk wel dat sommige series en films niet goed willen afspelen. Ik denk dat dat meer een codecprobleem is.
toevoegen/wijzigen in de config.txt. Irritante bliksem is dan weg, maar niet een eventueel probleem. Pi3 moet alle 1080p content wel moeten kunnen afspelen. Alleen HEVC/h265 gaat echt niet werken.
Er zit veel verschil in kwaliteit voedingen, ampere is niet het enige waar je naar moet kijken. Ik zou gewoon de officiele voeding gebruiken: https://thepihut.com/coll...pi-universal-power-supply Laatste x dat ik bestelde was ie ook daar het goedkoopst, weet niet of dat nog zo is...GuitarJJ schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:01:
Mijn Rpi3 (met Kodi 16 draaiend via OpenELEC) geeft de laatste week telkens een gele bliksem boven in beeld weer. Dit betekent blijkbaar dat het voltage te laag is.
Verwijderd
Via een linux-distro even installeren of de losse iso booten, en je raspberry kaartje in je kaartlezer doen, backuppen...
Bij het terugzetten kan je ervoor kiezen om de grootte te negeren bij Clonezilla, moet je wel via de expert options goed kijken, daar krijg je de keuze om target size te negeren.
Zolang het past werkt dit is mijn ervaring, kun je ook van 32 naar 16 gaan mocht het nodig zijn.
binnen raspbian wordt win32diskimager gebruikt.Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:53:
Tip voor het klonen van sd-kaartjes naar andere merken / formaten, gebruik clonezilla.
Via een linux-distro even installeren of de losse iso booten, en je raspberry kaartje in je kaartlezer doen, backuppen...
Bij het terugzetten kan je ervoor kiezen om de grootte te negeren bij Clonezilla, moet je wel via de expert options goed kijken, daar krijg je de keuze om target size te negeren.
Zolang het past werkt dit is mijn ervaring, kun je ook van 32 naar 16 gaan mocht het nodig zijn.
Werkt prima en doet zeker wat clonezilla doet
https://sourceforge.net/projects/win32diskimager/
Verwijderd
Volgens mij kan je dan niet naar een kleiner sd-kaartje, of vergis ik me toch.Jelte schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:56:
[...]
binnen raspbian wordt win32diskimager gebruikt.
Werkt prima en doet zeker wat clonezilla doet
https://sourceforge.net/projects/win32diskimager/
n00b lite nemen en dan de dl kiezen?Stimulate14 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:44:
Zit in die n00b installer voor de Raspberry Pi automatisch de nieuwste versie van bijv OPENELEC?
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Verder heb ik via "pvr iptv simple client" rapidiptv ingesteld.
Maar helaas krijg ik zeer veel vastlopers.
Gewoon in de menustructuur loopt hij soms vast waardoor je heb opnieuw moet booten.
Het afspelen geeft geen probleem als het eenmaal bezig is maar indien men binnen in kodi iets doet loopt hij vaak vast.
Heb er libreelec opgezet v7.0.3 (Jarvis).
Heeft er iemand nog tweaks om het onderste uit het kastje te halen zodat het wat stabieler draait?
Ook is er een probleem dat ineens snachts de tv aanspringt en kodi op staat.
Dat je TV aanspringt zit in je CEC settings (in Kodi).
👉🏻 Blog 👈🏻
Keep it calm...en lek mig de zuk
Ik zal het eens proberen. Zit nog op V15.
Ik heb een Raspberry Pi 3 met 2.5V voeding. De raspberry is aangesloten via HDM op m'n Samsung TV.
De raspberry draait:
- OpenELEC
- KODI
Graag zou ik willen installeren de add-ons:
- Spotify
- Exodus
- Evt. trakt
- Een screensaver met plaatjes
En nu heb ik 2 (of 3...) problemen:
- Het tikkende geluid is ontzettend inconsequent wanneer ik door de KODI menu's ga (dus eerst zachte kliks, dan harde kliks). Heel vreemd: ik heb de voeding al vervangen. De HDMI kabel zit goed. Wat zou het kunnen zijn? Momenteel heb ik geen externe speakers. Edit: dit is opgelost door de instellingen van de TV te wijzigen van 'movie' naar 'standard'. Had dus niks met de Raspberry te maken en is (gelukkig) opgelost!
- Ik heb Exodus geinstalleerd, maar deze laad de meeste menu's niet... Geen idee waarom. Soms wel, meestal niet. Wat gaat hier mis? Ik heb het nu weer gedeinstalleerd, maar ik weet dat hij kán draaien.
- Hoe installeer je Spotify? Dit schijnt nog wat voeten in de aarde te hebben volgens dit topic: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=265356&page=44 maar ik ben er nog niet over uit wat nou de crux is...
- De controls zijn om te huilen met een afstandsbediening, dus ik overweeg een muis (of controller). Iemand hier ervaring mee?
- Pluggen jullie een LAN kabel in de Pi? Of gaat dat bij jullie via de TV/Wifi?
- Waar sluiten jullie je geluidsinstallatie aan?
Zo. 101 vragen. Maar helaas is het voor mij nu even veel puzzelwerk: van veel add-ons kan ik de informatie maar moeilijk vinden en ik weet dus niet wat bv. de oorzaak is van het wisselende geluid en het niet laden. Dat wil ik eerst gefixt hebben zodat ik weet wat er speelt.
Ik hoop dat ik hier wat tips kan vinden, want nu zit ik toch met een raspberry die het maar half doet
Excuses voor eventuele dubbele vragen: ik heb op enkele steekwoorden door het forum gezocht.
[ Voor 4% gewijzigd door SaraWee op 24-01-2017 21:47 . Reden: 1 probleem opgelost :) ]
Blijkbaar niet...kromme schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:31:
Is er niemand die weet of ik in Libreelect met kodi mijn wifi wat het kastje opvangt kan delen via de ethernet
Voor 'andersom' is er wel iets online te vinden (hits op google), maar wat jij wil kan ik zo 123 niet er tussen zien.
Wat je zou kunnen overwegen is een routertje neerzetten waar DDWRT op kan (TP Link 1043 oid, die zijn vrij goedkoop 2e hands te krijgen) en die als client laten fungeren.
Dan kun je de Pi en je TV bedraad aansluiten. Lijkt mij persoonlijk een meer stabiele optie.
Kun je eventueel ook nog de Pi op de USB van je router aansluiten (voeding)
OpenELEC is een KODI distributie. OpenELEC is dus altijd KODI.SaraWee schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:38:
Grrr, de frustratie loopt hier hoog op!
Ik heb een Raspberry Pi 3 met 2.5V voeding. De raspberry is aangesloten via HDM op m'n Samsung TV.
De raspberry draait:
- OpenELEC
- KODI
De addons worden hier niet echt veel besproken geloof ik, omdat dat onafhankelijk is van de hardware.Graag zou ik willen installeren de add-ons:
- Spotify
- Exodus
- Evt. trakt
- Een screensaver met plaatjes
En nu heb ik 2 (of 3...) problemen:
- Het tikkende geluid is ontzettend inconsequent wanneer ik door de KODI menu's ga (dus eerst zachte kliks, dan harde kliks). Heel vreemd: ik heb de voeding al vervangen. De HDMI kabel zit goed. Wat zou het kunnen zijn? Momenteel heb ik geen externe speakers. Edit: dit is opgelost door de instellingen van de TV te wijzigen van 'movie' naar 'standard'. Had dus niks met de Raspberry te maken en is (gelukkig) opgelost!
- Ik heb Exodus geinstalleerd, maar deze laad de meeste menu's niet... Geen idee waarom. Soms wel, meestal niet. Wat gaat hier mis? Ik heb het nu weer gedeinstalleerd, maar ik weet dat hij kán draaien.
- Hoe installeer je Spotify? Dit schijnt nog wat voeten in de aarde te hebben volgens dit topic: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=265356&page=44 maar ik ben er nog niet over uit wat nou de crux is...
- De controls zijn om te huilen met een afstandsbediening, dus ik overweeg een muis (of controller). Iemand hier ervaring mee?
Zo. 101 vragen. Maar helaas is het voor mij nu even veel puzzelwerk: van veel add-ons kan ik de informatie maar moeilijk vinden en ik weet dus niet wat bv. de oorzaak is van het wisselende geluid en het niet laden. Dat wil ik eerst gefixt hebben zodat ik weet wat er speelt.
Ik hoop dat ik hier wat tips kan vinden, want nu zit ik toch met een raspberry die het maar half doet
Excuses voor eventuele dubbele vragen: ik heb op enkele steekwoorden door het forum gezocht.
Hiervoor zou je in het algemene XBMC/Kodi topic terecht kunnen.
Volgens mij is Exodus een illegale addon, dus die mag je nergens bespreken hier.
Spotify kan natuurlijk (met wat omwegen), maar hoe zie je dat voor je?
TV staat uit neem ik gemakshalve even aan....
Je zult dan via de minijack output van de Pi naar een versterker o.i.d. moeten en ergens instellen dat die output gebruikt moet worden wanneer Spotify afspeelt. Geen idee of het kan...
Verder is de kwaliteit van die output zeer mager. Er zijn er die het gebruiken, maar of het voldoet, geen idee, dat moet je zelf uitvinden.
Je kunt ook overwegen om een aparte (oude) Pi te gebruiken voor Spotify en die via HDMI aan te sluiten op je stereo. Dat werkt wel perfect. Heeft hier gedraaid. Je kunt dan een webinterface benaderen vanaf elk mobiele device en je muziek kiezen. Erg leuk en mooi geluid, want HDMI = digitaal.
Dan even over het geluid van de interface tijdens bediening...
heb je de juiste geluidinstellingen gedaan in KODI? opgelost
Verder gaat bij mij (en vele andere) de bediening met de TV afstandsbediening feilloos.
Wel kan het zijn dat je wat zaken op elkaar moet afstemmen.
Wellicht wat instellingen op je TV en binnen KODI bij invoerapparaten - CEC.
Bij streamen is aansluiten met een draadje is altijd beter dan via WiFi.
Klooi ze!
edit:
Ik heb altijd de HDMI op de TV aangesloten en van de TV ga ik naar de versterker.
Dus wat de TV ook afspeelt, het geluid komt uit de 'goede' speakers.
[ Voor 7% gewijzigd door albino71 op 24-01-2017 22:32 ]
De hoofd reden om mijn oude PI weg te doen was de wifi functie van de PI3. Zodat ik niet een heel arsenaal aan kabels en devices op de slaapkamer heb. (Vrouwlief heeft ook al de ps3 boven verbannenalbino71 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:41:
[...]
Blijkbaar niet...
Voor 'andersom' is er wel iets online te vinden (hits op google), maar wat jij wil kan ik zo 123 niet er tussen zien.
Wat je zou kunnen overwegen is een routertje neerzetten waar DDWRT op kan (TP Link 1043 oid, die zijn vrij goedkoop 2e hands te krijgen) en die als client laten fungeren.
Dan kun je de Pi en je TV bedraad aansluiten. Lijkt mij persoonlijk een meer stabiele optie.
Kun je eventueel ook nog de Pi op de USB van je router aansluiten (voeding)
Deze link is volgens mij wat ik wil maar dit werkt niet haal ik uit de begin post
[ Voor 8% gewijzigd door kromme op 25-01-2017 11:47 ]
De router maakt draadloos verbinding met je netwerk (als client dus!).kromme schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:42:
[...]
De hoofd reden om mijn oude PI weg te doen was de wifi functie van de PI3. Zodat ik niet een heel arsenaal aan kabels en devices op de slaapkamer heb. (Vrouwlief heeft ook al de ps3 boven verbannen)
Als je die dan bijv. achter de TV kunt wegwerken en de Pi ook, dan zie je niets van de bedrading natuurlijk.
Anyway, succes met alles, ik heb geen tips meer
[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 25-01-2017 11:47 ]
Ik snap helemaal wat je bedoeld, die overweging heb ik zelfs gemaakt voor aanschaf PI3 en verkoop PI1.albino71 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:47:
[...]
De router maakt draadloos verbinding met je netwerk (als client dus!).
Als je die dan bijv. achter de TV kunt wegwerken en de Pi ook, dan zie je niets van de bedrading natuurlijk.
Anyway, succes met alles, ik heb geen tips meer
Nadeel, ben weer afhankelijk van snelheid router etc, weer een device ertussen met streamen van content.
Dat gaat heel wat beter dan via de WiFi van de Pi en je hebt direct je TV probleem opgelost.kromme schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:50:
[...]
Ik snap helemaal wat je bedoeld, die overweging heb ik zelfs gemaakt voor aanschaf PI3 en verkoop PI1.
Nadeel, ben weer afhankelijk van snelheid router etc, weer een device ertussen met streamen van content.
Mmm, ik zal eens een overweging maken, want ik ervaar geen problemen met de wifi van de PI3albino71 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:51:
[...]
Dat gaat heel wat beter dan via de WiFi van de Pi en je hebt direct je TV probleem opgelost.
Ik volg 't niet helemaal volgens mij. Je router is dan draadloos aangesloten op je modem?albino71 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:51:
[...]
Dat gaat heel wat beter dan via de WiFi van de Pi en je hebt direct je TV probleem opgelost.
Zelf gebruik ik wel de WiFi van de Pi3. Zolang je thuisnetwerk op orde is gaat dat prima (ondanks dat 't maar 2.4Ghz is helaas).
[ Voor 17% gewijzigd door TommyGun op 25-01-2017 12:01 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Je zet idd een router in die het signaal opvangt van je wifi ergens anders. Waar je dan weer via de ethernet op kan inpluggen. Sterker nog ik heb deze oplossing al draaien bij mij in de achtertuin/Prieel.TommyGun schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:00:
[...]
Ik volg 't niet helemaal volgens mij. Je router is dan draadloos aangesloten op je modem?
Zelf gebruik ik wel de WiFi van de Pi3. Zolang je thuisnetwerk op orde is gaat dat prima (ondanks dat 't maar 2.4Ghz is helaas).
Dat maakt dan toch helemaal niets uit. Je introduceert hiermee een soort AP en uiteindelijk gaat 't alsnog door de lucht. Het is niet zo dat je extra router (of repeater of wat dan ook) zaken voor je gaat bufferen / cachen. Dus waarom zou je dit willen? Dan kun je beter een fatsoenlijke router nabij je modem hebben hangen en een betere WiFi dongel voor de Pi3 aanschaffen mocht de onboard uitvoering ontoereikend zijn. Wil je het bereik van je WiFi verhogen dan heeft een AP wel zin maar bij voorkeur bedraad aangesloten op de 'primaire' router.kromme schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:02:
[...]
Je zet idd een router in die het signaal opvangt van je wifi ergens anders. Waar je dan weer via de ethernet op kan inpluggen. Sterker nog ik heb deze oplossing al draaien bij mij in de achtertuin/Prieel.
[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 25-01-2017 12:06 ]
OffTopic:TommyGun schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:00:
[...]
Ik volg 't niet helemaal volgens mij. Je router is dan draadloos aangesloten op je modem?
Ja, een router met DD-WRT kan als WiFI client werken. Net als je smartphone.
Het enige verschil is dat de router 4 LAN poortjes heeft en daar kunnen apparaten op aangesloten worden.
Als je Pi goed werkt via WiFi, lekker zo laten natuurlijk, maar de oplossing schoot mij te binnen toen Kromme vroeg of hij zijn TV kon aansluiten op de LAN poort van de Pi om zo ook deel uit te kunnen maken van het netwerk. Daar kan ik zo niets over vinden, en dus kwam ik met deze oplossing.
Het werkt, ik heb het getest. Zelfs op 70m afstand (buiten met line of sight)
Ok, niet stabiel, door de zelf gemaakte antenne, maar toch...
Maar dit is het probleem helemaal niet...TommyGun schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:04:
[...]
Dat maakt dan toch helemaal niets uit. Je introduceert hiermee een soort AP en uiteindelijk gaat 't alsnog door de lucht. Het is niet zo dat je extra router (of AP of wat dan ook) zaken voor je gaat bufferen / cachen. Dus waarom zou je dit willen? Dan kun je beter een fatsoenlijke router nabij je modem hebben hangen en een betere WiFi dongel voor de Pi3 aanschaffen mocht de onboard uitvoering ontoereikend zijn.
De vraag was of ik met de PI het wifisignaal kon delen via de ethernetpoort.
Als oplossing werd "het soort AP"geboden. De wifi van de PI3 is voor mij voldoende.
Werkt idd prima, ik laat dit AP zelfs een andere SSID broadcasten...WIFI Tuinalbino71 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:06:
[...]
OffTopic:
Het werkt, ik heb het getest. Zelfs op 70m afstand (buiten met line of sight)
Ok, niet stabiel, maar toch...
Excuus, verkeerd gelezen. De TV heeft geen WiFi toevallig?kromme schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:07:
[...]
Maar dit is het probleem helemaal niet...
De vraag was of ik met de PI het wifisignaal kon delen via de ethernetpoort.
Als oplossing werd "het soort AP"geboden. De wifi van de PI3 is voor mij voldoende.
Nee, waarom zou ik anders deze vraag stellenTommyGun schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:09:
[...]
Excuus, verkeerd gelezen. De TV heeft geen WiFi toevallig?
Je weet maar nooitkromme schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:10:
[...]
Nee, waarom zou ik anders deze vraag stellen
Spotify gebruik ik middels spotify connect web (zie hier). Dit kan je op de achtergrond draaien in Kodi, dus geen add-on waarmee je je afspeellijsten selecteert e.d.. Spotify bedien ik via de Spotify app op mijn Android telefoon en de tv kan uit blijven.SaraWee schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:38:
Grrr, de frustratie loopt hier hoog op!
...
...
Je aangeven over welk kanaal (HDMI, analoog, DAC) Spotify zijn muziek aan moet bieden.
Mocht je persé een add-on based oplossing willen dan zou je naar Spotimc kunnen kijken. Hier heb ik zelf geen ervaring mee.
Wat betreft de bediening gebruik ik, net als albino71 veelal HDMI-CEC. In sommige gevallen en bij de tv's boven, gebruik ik een Android app (Yatse).
Vooralsnog heb ik alle Pi's bedraad aangelosten. Er is een Pi zero onderweg die ik in wil gaan zetten in de keuken ("keukenradio"). Deze wordt via Wi-Fi verbonden.
In de woonkamer is de Pi aangesloten op de receiver en de receiver aan de tv (beide over HDMI). Op de slaapkamer is de pi rechtstreeks op de tv aangesloten middels HDMI.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Na het kijken van een aflevering, kwam dit scherm op de tv.

Geen mogelijkheid om terug te keren naar het gewone Confluence scherm.
Kan iemand hier iets over vertellen? Hoe kom ik terug in Confluence?
[ Voor 5% gewijzigd door GeeBee op 28-01-2017 23:10 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
zoja
Disable:
Settings/Add-Ons/My Add-Ons/Services/NextUp Service Notification/Configure/Settings/Show Postplay Screen
Is een nieuwe optie die je een aangepaste optie van je skin nodig heeft.
persoonlijk vind ik me scherm te druk dan.
als je skin niet aangepast is dan kom je er niet fatsoenlijk uit.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Omdat ik mijn bibliotheek gesynchroniseerd wilt hebben tussen mijn diverse kodi installaties. wil ik SFTP-en naar de kodi instantie op de TV om een bestand aan te passen. advancedsettings.xml
Ik kan het systeem extern vinden (remote app op telefoon) en ook de web interface benaderen. Echter via SFTP / SHH krijg ik geen connectie.
Lijkt er ook op dat ik SSH nergens kan activeren binnen Kodi?
Iemand hier meer ervaring mee? Of een idee hoe ik het bestand kan toevoegen op de juiste plek?
[ Voor 11% gewijzigd door Vecodo op 29-01-2017 19:02 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Add-on Eunique en deze verwijderd en geen last meer van.TRaSH schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 23:36:
Gebruik je toevallig de next-up add-on ?
zoja
Disable:
Settings/Add-Ons/My Add-Ons/Services/NextUp Service Notification/Configure/Settings/Show Postplay Screen
Is een nieuwe optie die je een aangepaste optie van je skin nodig heeft.
persoonlijk vind ik me scherm te druk dan.
als je skin niet aangepast is dan kom je er niet fatsoenlijk uit.
Ik heb ooit eens zo'n kant en klare image gebruikt, en blijkbaar zaten ze daar in, want ik kan me niet herinneren dat ik ze geïnstalleerd heb.
SSH is dan ook geen functie van Kodi, maar van het onderliggende systeem. Weet niet of je dit op je Android tv kunt installeren. Maar wat ik op android doe is het advanced settings bestand op Een share zetten en met een file manager app (Solid explorer ofzo) het bestand kopiëren naar de juiste map. File manager zit ook in Kodi dus dat zou je ook kunnen gebruiken.Vecodo schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:34:
Misschien zit ik in het verkeerde topic. Maar ik heb nu een Sony Bravia TV met android en kon via de play store Kodi 16.1 installeren. Dit gedaan en werkt best aardig.
Omdat ik mijn bibliotheek gesynchroniseerd wilt hebben tussen mijn diverse kodi installaties. wil ik SFTP-en naar de kodi instantie op de TV om een bestand aan te passen. advancedsettings.xml
Ik kan het systeem extern vinden (remote app op telefoon) en ook de web interface benaderen. Echter via SFTP / SHH krijg ik geen connectie.
Iemand hier meer ervaring mee? Of een idee hoe ik het bestand kan toevoegen op de juiste plek?
Thanks! Het is inmiddesl gelukt. Het bestand op USB en deze via ES file programma naar de juiste locatie gezet (userdata).Natsu schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:55:
[...]
SSH is dan ook geen functie van Kodi, maar van het onderliggende systeem. Weet niet of je dit op je Android tv kunt installeren. Maar wat ik op android doe is het advanced settings bestand op Een share zetten en met een file manager app (Solid explorer ofzo) het bestand kopiëren naar de juiste map. File manager zit ook in Kodi dus dat zou je ook kunnen gebruiken.
Works like a charm!
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Zie deze post (in een ander topic) o0SmOkE0o in "Raspberry Pi - deel 2"Sebazzz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:58:
Weet iemand waar ik goede usb kabels vind? Het probleem is dat ik op mijn Raspberry Pi 3, die ongeveer 1,5M van het stopcontact is verwijderd, het bekend gele bliksemicoontje krijg. Ik heb een tijdje mijn Raspberry Pi op mijn USB3 3.0A lader van mijn Lumia telefoon gehad: Dit ging goed. Nu heb ik mijn Raspberry Pi op een Ikea KOPPLA lader met een USB Y kabel en ik krijg nu regelmatig de melding te zien.
Ik heb een Philips TV et android, geen SSH mogelijkeheid geprobeerd, maar wel erg omslachtige manier: de .xml aanpassen en over de huidige .xml kopieren.Vecodo schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:34:
Misschien zit ik in het verkeerde topic. Maar ik heb nu een Sony Bravia TV met android en kon via de play store Kodi 16.1 installeren. Dit gedaan en werkt best aardig.
Misschien werkt dit [Release] Advanced Setting SetterVecodo schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:34:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
heb ik iets verkeerd gedaan?
[ Voor 79% gewijzigd door Michael Knight op 06-02-2017 15:58 ]
Er is geen aanknop, stroom eraf en erop is de standaardmogelijkheid. Maar op zich hoef je de pi niet uit te schakelen.ronaldbommel schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:03:
Goedemiddag, ik heb de volgende vraag, mogelijk simpel antwoord, ik heb een rapberry pi3 b, uitzetten is geen probleem, echter hoe krijg ik deze via toetsenbord, of via app Yatse weer aan.
Nu haal ik steeds de stroom eraf en weer erop.
Alvast bedankt voor jullie tweak antwoord.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Gewoon aanlaten. Dat ging vreet een paar watjes per uur.ronaldbommel schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:03:
Goedemiddag, ik heb de volgende vraag, mogelijk simpel antwoord, ik heb een rapberry pi3 b, uitzetten is geen probleem, echter hoe krijg ik deze via toetsenbord, of via app Yatse weer aan.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik vind het zelf de moeite niet waard, maar als je een aan uit knop wilt kan het wel: http://www.raspberry-pi-g...itch-to-your-Raspberry-Pironaldbommel schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:03:
Volgens mij verbruikt hij op full load ongeveer 4 watt, dat kost je nog geen 8 euro per jaar als je hem altijd aan laat staan volgens verbruiken.nl. Daarnaast is de raspberry pi waarschijnlijk de meeste tijd gewoon idle dus is dat nog eens een stuk minder.ronaldbommel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:18:
Allen bedankt, ik laat hem simpel gezegd gewoon aanstaan de raspberry.
http://raspberrypi.stackexchange.com/a/5034
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| B with keyboard = 1.89 W -> daily 45 Wh [6] B+ with keyboard = 1.21 W -> daily 29 Wh B+ with LAN/USB chip off (no i/o except GPIO) = 0.76 W -> daily 18.2 Wh B+ shut down = 0.26 W -> daily 6.2 Wh A idle = 0.7 W -> daily 17 Wh A+ idle = 0.52 W -> daily 12.5 Wh Pi2 B at idle = 1.15 W -> daily 28 Wh Pi Zero at idle = 0.51 W -> daily 12.2 Wh Pi3 B at idle = 1.15 W -> daily 28 Wh Pi3 B at 100% * 4 CPUs = 3.6 W -> daily 86 Wh |
[ Voor 48% gewijzigd door ulTimaS op 06-02-2017 20:15 ]
Kun je met bijv. Putty connecten op de command-line ? Dan weet je in ieder geval dat-ie leeft ...mtenbos schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:14:
zie wel dat de pi wel spanning krijgt want de lampjes van de ethernet muis en toetsenbord doen het wel.
En verder, hoe aan je TV, met HDMI ? Juiste input/source op TV geselecteerd ?
[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 06-02-2017 22:46 ]
HDMI kabel was defect, bedankt voor je reaktieGoner schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:44:
[...]
Kun je met bijv. Putty connecten op de command-line ? Dan weet je in ieder geval dat-ie leeft ...
En verder, hoe aan je TV, met HDMI ? Juiste input/source op TV geselecteerd ?
Ik heb RPi 2 en heb daar een 4GB microsd in (heb destijds een all-in pakket bij SOS Solutions gekocht). Hierop heb ik zelf Libreelec op gezet (eerst had ik OpenElec maar hier had ik vaak vastlopers). Dit werkte altijd super maar de laatste tijd heb ik het niet veel gebruikt. Vanavond wilde ik Kodi gebruiken (eigenlijk ook even updates checken van Libreelec etc) maar kreeg geen beeld. Een reboot gaf ook geen goed beeld.
Meestal is dan voor mij de oplossing om mijn laatste backup terug te zetten via Win32DiskImager, echter mijn computer leest de SD kaart niet meer. Ik heb een andere SD kaart en ook een andere MicroSD in dezelfde adapter geprobeerd en dit geeft geen issues.
Verder geen andere computer waar ik het zo kan testen.
Mijn vraag:
Hebben jullie dit wel eens mee gemaakt? Zo ja, hoe is dit te fixen.
Als het niet te fixen is, welke kaart heb ik dan nodig (nu heb ik een class10 4GB, maar als ik op dataio kijk zie ik minimaal 16GB (ook class 10) (€9,90), heb ik 16gb wel nodig? ) Tips / tricks?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Wat ik altijd doe is:Griffin schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:29:
Ik heb iets waar ik niet uit kom, maar mijn vermoeden is dat ik pech heb en een nieuwe sd kaart nodig heb.
Ik heb RPi 2 en heb daar een 4GB microsd in (heb destijds een all-in pakket bij SOS Solutions gekocht). Hierop heb ik zelf Libreelec op gezet (eerst had ik OpenElec maar hier had ik vaak vastlopers). Dit werkte altijd super maar de laatste tijd heb ik het niet veel gebruikt. Vanavond wilde ik Kodi gebruiken (eigenlijk ook even updates checken van Libreelec etc) maar kreeg geen beeld. Een reboot gaf ook geen goed beeld.
Meestal is dan voor mij de oplossing om mijn laatste backup terug te zetten via Win32DiskImager, echter mijn computer leest de SD kaart niet meer. Ik heb een andere SD kaart en ook een andere MicroSD in dezelfde adapter geprobeerd en dit geeft geen issues.
Mijn vraag:
Als het niet te fixen is, welke kaart heb ik dan nodig (nu heb ik een class10 4GB, maar als ik op dataio kijk zie ik minimaal 16GB (ook class 10) (€9,90), heb ik 16gb wel nodig? ) Tips / tricks?
Sd kaartje om vanaf te booten en de storage partitie zet ik op een USB stick.
Het microsd kaartje wordt dan nooit beschreven (behalve bij een update), maar de schrijf acties worden alleen gedaan op de USb stick en die kan daar beter tegen.
Het sd kaartje mag er een zijn van 512MB klasse 2, want booten doe je maar heel af en toe en dus is snelheid onbelangrijk
De Sandisk Ultra Fit werkt erg goed blijkbaar.
Als je een image hebt, dan kun je:
De image op de USB zetten, de boot files van de eerste partitie kopieren naar je sd kaartje.
daarna partitie 1 van je USB leegmaken (bootfiles verwijderen).
Als laatste de 2e USB partitie vergroten met bijv. Gparted live (kan in een virtualbox, met je USB koppelen aan de VM). Voor die laatste stap is google je vriend
Als alles gelukt is, kun je weer images maken van alles als backup.
Succes!
Zelf heb ik goede ervaring met de Sandisk-ultra-16-gb. In ruil voor €6.99 verkrijgbaar bij de Action.Griffin schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:29:
Ik heb iets waar ik niet uit kom, maar mijn vermoeden is dat ik pech heb en een nieuwe sd kaart nodig heb.
Mijn vraag:
Ik heb nog een oude 512MB microSD liggen volgens mij, alleen geen USB. Weet iig genoeg dat ik even moet kijken naar het splitsen van data zoals jullie zeggen.
Gaat een eerst zijn voor mij, maar zijn vast genoeg how-to's te vinden. (@albino71: wat jij allemaal zegt is nog even mumbo-jumbo, maar ik denk dat ik gewoon vanaf scratch het ga uitvoeren (nadeel is dat ik dan opnieuw mijn library moet maken en indexen)
Ennuh....het hoeft niet he
Deze week ook een update van OSMC gedaan (geen idee hoe lang die al klaar stond), heb nu de nieuwe Kodi denk ik. De interface is helemaal veranderd. Ziet er wel goed uit, al weet ik niet of ik de manier van scrollen fijner vind. Misschien is het een kwestie van wennen.
[ Voor 43% gewijzigd door Marzman op 08-02-2017 18:10 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
En ook een database update, dus even m'n andere Raspberry met OpenElec uitgezet, want die deelt de MySQL database op de NAS.
- het is gelukt! Ik heb de rp3 nu aangesloten op een netwerkkabel via een routertje wat ik heb ingesteld als Access Point en dat gaat alleraardigst. Alles in KODI (en add-ons) laad iig heel snel.
- De nieuwste aanwinst is inmiddels een Synology NAS: ik kan dus nog even doorhobby'en
En voor wie dat niet wil: Confluence is gewoon te installeren.Goner schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:17:
Wow, er was een update voor OSMC, dus maar even opgehaald ... heb nu opeens Kodi 17 Krypton, dat ziet er wel even heel anders uit !!
Ben dus weer terug naar Estuary. Zal nog eens bekijken.
In mijn woonkamer ga ik niet meer voor een grote audio opstelling, daar heb ik mijn HT voor. Het enige wat op de KODI player wordt aangesloten zijn de tv (nu plasma 1080p, straks OLED 1080p, of 4k?) en een soundbar (DTS).
Ik heb nog nooit een Raspberry gehad, maar hoor er wel erg goede verhalen over. Maar is deze snel genoeg om aan bovenstaande eisen te voldoen? Dus kan deze de bitrate aan van zulke zware bluray bestanden?
Bijna al mijn bluray bestanden hebben DTS-HD, hoewel hier DTS van overblijft, weet ik niet of de Raspberry dit aan kan?
[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 14-02-2017 09:35 ]
Hij kan ook MPEG-2 en VC1 of zo hardwarematig doen, maar dat moet je unlocken, kost 2 of 3 pond geloof ik.
Bij mij heb ik de Pi aangesloten aan een receiver die de DTS voor zijn rekening neemt (in te stellen in Kodi). Hiermee kan ik probleemloos films met DTS afspelen.StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:28:
Ik zit een beetje in dubio jongens; Voor beneden wil ik graag een goedkope oplossing om content te streamen via KODI (heb nu Windows, maar mag ook Linux zijn). Dit zijn voornamelijk remuxed en bluray untouched films en series. Ik twijfel alleen enorm tussen een NUC en een Raspberry Pi.
In mijn woonkamer ga ik niet meer voor een grote audio opstelling, daar heb ik mijn HT voor. Het enige wat op de KODI player wordt aangesloten zijn de tv (nu plasma 1080p, straks OLED 1080p, of 4k?) en een soundbar (DTS).
Ik heb nog nooit een Raspberry gehad, maar hoor er wel erg goede verhalen over. Maar is deze snel genoeg om aan bovenstaande eisen te voldoen? Dus kan deze de bitrate aan van zulke zware bluray bestanden?
Bijna al mijn bluray bestanden hebben DTS-HD, hoewel hier DTS van overblijft, weet ik niet of de Raspberry dit aan kan?
Audio zal (passthrough) geen probleem zijn mits je versterker dit aan kan. Ik zou me meer druk maken over de 100MBit netwerkaansluiting en geen hardwarematige encoding van 10bit en h265 materiaal, zeker als je 4K-proof wil zijn.StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:28:
Ik zit een beetje in dubio jongens; Voor beneden wil ik graag een goedkope oplossing om content te streamen via KODI (heb nu Windows, maar mag ook Linux zijn). Dit zijn voornamelijk remuxed en bluray untouched films en series. Ik twijfel alleen enorm tussen een NUC en een Raspberry Pi.
Het netwerk is snel genoeg; ik stream er nu ook in mijn HT alle content via de onboard netwerkkaart van mijn htpc. Of bedoel je de 100mbit kaart in de Raspberry?The_Admin schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:23:
[...]
Audio zal (passthrough) geen probleem zijn mits je versterker dit aan kan. Ik zou me meer druk maken over de 100MBit netwerkaansluiting en geen hardwarematige encoding van 10bit en h265 materiaal, zeker als je 4K-proof wil zijn.
Voordat ik aan H265 materiaal begin en dit de echte standaard is, is een overstap altijd nog mogelijk. Wat ik wel zie; heeft de Raspberry Pi 3 geen optische uitgang meer?

Net wat ik nodig had voor onze soundbar
[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 14-02-2017 11:40 ]
Ja, maar mogelijk heeft je HT een gigabit netwerkaansluiting. 100MBit is zo'n 12,5MB/s, kan me voorstellen dat dat met untouched blurays van 50/60GB+ spannend kan worden.StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:33:
Bedankt voor de reacties!
[...]
Het netwerk is snel genoeg; ik stream er nu ook in mijn HT alle content van.
Voordat ik aan H265 materiaal begin en dit de echte standaard is, is een overstap altijd nog mogelijk. Wat ik wel zie; heeft de Raspberry Pi 3 geen optische uitgang meer?![]()
Net wat ik nodig had voor onze soundbar.
Optisch uit heeft hij volgens mij nooit gedaan, HDMI of de 3,5mm audio jack.
Ah ja, dat bedoelde je dus. Heb het ook net aangepast in mijn post; dacht al zoiets.The_Admin schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:37:
[...]
Ja, maar mogelijk heeft je HT een gigabit netwerkaansluiting. 100MBit is zo'n 12,5MB/s, kan me voorstellen dat dat met untouched blurays van 50/60GB+ spannend kan worden.
Optisch uit heeft hij volgens mij nooit gedaan, HDMI of de 3,5mm audio jack.
Heeft het nooit een optische uitgang gehad? Hmmmm..... Dacht van wel, maar ik kan het ook niet terugvinden inderdaad. Jammer
Over de 100 Mbit nic die er in zit.
Getest met de scène van Avatar waar de helikopter de drop maakt bij de waterval met de vogels.
Die scène schijnt zowat de hoogste bitrate te vragen wat een blu-ray kan weergeven.
YouTube: RaspberryPi 2
Dit is een yt filmpje die ik ooit eens gemaakt heb met me telefoon,
De film draait op een niet OC'd raspberry Pi2
[ Voor 19% gewijzigd door TRaSH op 14-02-2017 12:27 ]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Dtshd wordt dts, of pcm. In 5.1.TRaSH schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:22:
De raspberry Pi2 en 3 kan probleemloos een blu-ray afspelen en de audio omzetten van DTS-HD naar 2.0 PCM (dacht ik) voor mijn tv in mijn slaapkamer die verder niks support.
Getest met de scène van Avatar waar de helikopter de drop maakt bij de waterval met de vogels.
Die scène schijnt zowat de hoogste bitrate te vragen wat een blu-ray kan weergeven.
Thnx voor de info,
Moest het even uit het blote hoofd doen
Om precies te zijn zal de RPi uit de DTS-HD de ingebakken DTS-stream lezen en die terugmixen naar PCM 2.0. Mijn RPi 2 heeft daar voldoende umpf voor.TRaSH schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:22:
De raspberry Pi2 en 3 kan probleemloos een blu-ray afspelen en de audio omzetten van DTS-HD naar 2.0 PCM (dacht ik) voor mijn tv in mijn slaapkamer die verder niks support.
Nu heb ik hier geen testen mee gedaan maar ik heb ook opvallend weinig bandbreedte-issues gezien. Dat had ik, gezien de beperkte bandbreedte van de 100 Mb/s-NIC op een gedeelde USB-2-controller, anders verwacht.Over de 100 Mbit nic die er in zit.
Ah nice, thanks. Voorlopig ruim voldoende en zeker de moeite om te proberen denk ikTRaSH schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:22:
Als ik deze bestel ben ik in één keer klaar denk ik; https://www.wilpe.com/nl/...co2Wo_aqIuisfBRoCbQzw_wcB
Persoonlijk zou ik wel voor de originele voeding gaan.
Behuizing kan je zelf kiezen daar.
Sdkaart moet je zelf kijken of het goedkoper is om daar te kopen of ergens anders.
Kodi kan je er zelf opzetten met de libreelec usb installer
Ja die had ik ook gezien, maar als ik dan de originele 2.5A adapter neem komt hij op € 2,- goedkoper (zonder HDMI en UTP kabel). En dan moet ik er KODI nog op installeren. Waarom is die originele 2.5A voeding zo belangrijk en kan het niet met een andere 2.5A voeding af?TRaSH schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:27:
Ik heb hem van sos solution iets goedkoper ook,
Persoonlijk zou ik wel voor de originele voeding gaan.
Behuizing kan je zelf kiezen daar.
Sdkaart moet je zelf kijken of het goedkoper is om daar te kopen of ergens anders.
Kodi kan je er zelf opzetten met de libreelec usb installer
Voor die € 2,- neem ik dan die van mijn link dan wel (zit ook de 2.5A adapter bij en 1 HDMI )
Ik weet het, ik ben lui

De voor geïnstalleerde als je geluk hebt Jarvis, maar vaak nog Helix.
Waarom originele adapter ?
Omdat de RPi3 meer vermogen vraagt dan de 2.
De originele levert 2.5 A
Of deze dat ook doet is de vraag ook al staat het er op.
Weet je wat voor sdkaart mee geleverd word ?
Snelheid verschil
[ Voor 9% gewijzigd door TRaSH op 15-02-2017 11:42 ]
Of mijn tv een HDMI CEC functie heeft weet ik eigenlijk niet. Maar is het dan verstandig om een draadloos toetsenbord mee te bestellen?
In principe is bovengenoemde link van Wilpe.com wel een geschikt apparaat. Maar de vraag is gewoon of het 8GB kaartje wat ze mee leveren wel snel genoeg is. Beter is dan misschien via SOS-solutions een "kaal" systeem te bestellen toch?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Heb je geen tutorial voor nodig.
Add-ons installeren is niet echt nodig,
De skin heeft vaak er een aantal nodig,
Evt subtitle add-on.
http://www.runeaudio.com/JWAudioFreak schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:33:
Ik wil de rasp 3 icm met kodi en een touchscreen gebruiken voor een audio player. Deze moet eigenlijk zo simpel mogelijk zijn. Ik wil dus eigenlijk een playlist(16 nummers). De gebruiker moet een nummer aan kunnen klikken en dit moet gaan spelen. Er moet duidelijk in beeld komen welk nummer afspeelt en afspeelbalk/tijd. Verder moeten alle opties kunnen worden uitgezet, zodat de interface nooit wijzigd. Hebben jullie een skin voor kodi of een andere oplossing hiervoor?
<advancedsettings>
<videodatabase>
<type>mysql</type>
<host>192.168.1.100</host>
<port>3306</port>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</videodatabase>
<musicdatabase>
<type>mysql</type>
<port>3306</port>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</musicdatabase>
</advancedsettings>
edit: nevermind het werkt al. Moest even rebooten
[ Voor 3% gewijzigd door jos_zwa op 26-02-2017 09:52 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
en rustig laten uitvoeren ?
Je zou kunnen kijken of er een nieuwe database is aangemaakt,
zo niet dan zal het wel een rechte issue wezen van de mysql (sommige mensen beperken de rechten van de xbmc/kodi op de mysql en kunnen ze geen nieuwe database aanmaken)
mocht er een nieuwe database zijn zou je hem evt kunnen droppen en dan nog eens een reboot laten doen en kijken of hij dan wel word aangemaakt.
zolang je je oude database laat taan word alles overgezet.
Wat ik altijd zelf doe bij een upgrade,
terug naar default skin,
en dan de upgrade uitvoeren en dat heeft bij mij altijd gewerkt (tot nu toe)
Kan zijn dat Kodi opstart voordat het netwerk beschikbaar is en je databaseserver dus nog niet bereikbaar is. Je kunt in de logging wel zien of dit inderdaad soms het geval is bij jou. Mocht dat zo zijn dan kun je het opstarten van Kodi iets kunt vertragen waardoor dat niet meer voorkomt. Geloof dat LibreElec daar wel een optie voor heeft.jos_zwa schreef op zondag 26 februari 2017 @ 09:39:
ik heb net in huis beide raspberry's naar krypton ge-update (libreelec) maar ik ben mijn ge-share-de video library die op de NAS staat kwijt??? film lijst is leeg. Op beide Pi's staat nog wel netjes de advancedsettings.xml met dezelfde ongewijzigde inhoud:
<advancedsettings>
<videodatabase>
<type>mysql</type>
<port>3306</port>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</videodatabase>
<musicdatabase>
<type>mysql</type>
<port>3306</port>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</musicdatabase>
</advancedsettings>
edit: nevermind het werkt al. Moest even rebooten
[ Voor 4% gewijzigd door Natsu op 26-02-2017 11:08 ]
aangezien zodra er wel internet is gaat hij gewoon verder en wacht dus niet 5 minuten
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Afgelopen vrijdag heb ik alle RPI's (1+2) geupgrade naar Krypton en de Confluence skin teruggezet (Estuary blergh). Wat blijkt, DTS audio wordt niet meer downsampled voor mijn TV's. Ik gebruik nergens een losse receiver en de RPi's hangen rechtstreeks aan de TV's. Beetje met de settings gespeeld tot ik helemaal geen audio meer had. Default settings werken dan weer wel, met alleen AC3 audio streams. DTS, DTS-HD etc werkt allemaal niet meer.
Als test een van de RPi's een rollback gedaan naar LibreElec 7.0.2 met Kodi 16 als basis en daarmee werkt het zonder problemen.
Zijn er meer mensen met dit issue? Ik kom veel meldingen tegen dat het downmix/downsample gedrag van Kodi 17 anders is maar hoe moeten mijn settings dan staan om DTS als PCM uitgestuurd te krijgen over HDMI naar mijn TV's?
Ondertussen doe ik wel een rollback van alle devices terug naar Kodi 16.
Apart,
Zodra ik thuis ben zal ik het testen bij mij op de slaapkamer met de Raspberry direct op de tv.
Heb even getest voor je.
DTS en DTS-HD op een TV die niks ondersteund.
En alles speelde zonder problemen af en geen problemen met geluid of beeld.
Audio moet dus omgezet worden naar 2.0

MediaInfo van de geteste file die (Remux van Avatar, die scene is een mooie stress voor de Raspberry)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
| General ID : 1 (0x1) Complete name : \Movies\Avatar (2009)\BDMV\STREAM\00000.m2ts Format : BDAV Format/Info : Blu-ray Video File size : 39.2 GiB Duration : 2 h 41 min Overall bit rate mode : Variable Overall bit rate : 34.7 Mb/s Maximum Overall bit rate : 35.5 Mb/s Video ID : 4113 (0x1011) Menu ID : 1 (0x1) Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : High@L4.1 Format settings, CABAC : Yes Format settings, ReFrames : 2 frames Codec ID : 27 Duration : 2 h 41 min Bit rate mode : Variable Maximum bit rate : 40.0 Mb/s Width : 1 920 pixels Height : 1 080 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate : 23.976 (24000/1001) FPS Color space : YUV Chroma subsampling : 4:2:0 Bit depth : 8 bits Scan type : Progressive Audio ID : 4352 (0x1100) Menu ID : 1 (0x1) Format : DTS Format/Info : Digital Theater Systems Format profile : MA / Core Mode : 16 Format settings, Endianness : Big Muxing mode : Stream extension Codec ID : 134 Duration : 2 h 41 min Bit rate mode : Variable / Constant Bit rate : Unknown / 1 509 kb/s Channel(s) : 6 channels Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE Sampling rate : 48.0 kHz Frame rate : 93.750 FPS (512 spf) Bit depth : 24 bits Compression mode : Lossless / Lossy Language : English Text ID : 4608 (0x1200) Menu ID : 1 (0x1) Format : PGS Codec ID : 144 Language : Dutch |
[ Voor 87% gewijzigd door TRaSH op 28-02-2017 17:58 . Reden: extra info toegevoegd ]
Hebben meer mensen hier last van?
Ja, klopt...tweakkuiken schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:30:
Hier werkt de uitzending gemist addon niet meer. Ik heb zowel in de woonkamer als slaapkamer een raspberry, en het probleem doet zich voor bij beiden.
Hebben meer mensen hier last van?
Het schijnt dat de api is veranderd.
Ja ik denk het wel want mijn Android app om ze op te zoeken kan ook niks meer vinden... Paar daagjes wachten tot de devs een update eruit gooien.albino71 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:15:
[...]
Ja, klopt...
Het schijnt dat de api is veranderd.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]