Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-10 00:16
Ik lees veel tutorials hoe je via deluge bv torrents kan starten maar is er geen mogelijkheid om gewoon direct te downloaden via Raspbian en dan op de aangesloten HDD de torrents op te slaan?

Wil graag vermijden dat ik een andere laptop,pc moet gebruiken om bestanden op mijn raspberry te plaatsen.

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Sorry moet audo zijn uit de lsellens repo. Zijn.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17
Headblast schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:52:
Ik lees veel tutorials hoe je via deluge bv torrents kan starten maar is er geen mogelijkheid om gewoon direct te downloaden via Raspbian en dan op de aangesloten HDD de torrents op te slaan?

Wil graag vermijden dat ik een andere laptop,pc moet gebruiken om bestanden op mijn raspberry te plaatsen.
Dmv nzbget / sickbeard / couchpotato is dat mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
SuperKneus schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:01:
[...]

Dmv nzbget / sickbeard / couchpotato is dat mogelijk
Ja die mogelijkheid had ik gevonden maar dat is allemaal automatisch geregeld. Ik bedoel meer van handmatig naar een website gaan, torrent downloaden, activeren via deluge en dan downloaden. Vervolgens bekijken in Kodi :P .. Is daar iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:04
Headblast schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:05:
[...]

Ja die mogelijkheid had ik gevonden maar dat is allemaal automatisch geregeld. Ik bedoel meer van handmatig naar een website gaan, torrent downloaden, activeren via deluge en dan downloaden. Vervolgens bekijken in Kodi :P .. Is daar iets voor?
Heeft Deluge geen 'watched folder' die automatisch de torrents daaruit op pikt? Het stukje 'handmatig naar een website gaan, torrent downloaden, activeren via deluge' Wil je ook op de Pi doen of via een andere pc?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
alesandro_46 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:45:
[...]

Heeft Deluge geen 'watched folder' die automatisch de torrents daaruit op pikt? Het stukje 'handmatig naar een website gaan, torrent downloaden, activeren via deluge' Wil je ook op de Pi doen of via een andere pc?
Op de Pi wil ik dat doen.. wil alle devices vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Ik zie het nu in de oorspronkelijke vraag, had beter moeten lezen 8)7.

Je zou eens kunnen kijken of Deluge over een watched folder beschikt. Verder verwacht ik dat je de download folder naar de externe HDD kan wijzen in de settings van Deluge.

Buiten bovenstaande kan ik je helaas niet verder helpen.

(Ik maak zelf gebruik van Transmission. Via een extensie in Google Chrome kan ik (via een andere pc) magnet links naar Transmission sturen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
alesandro_46 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:57:
Ik zie het nu in de oorspronkelijke vraag, had beter moeten lezen 8)7.

Je zou eens kunnen kijken of Deluge over een watched folder beschikt. Verder verwacht ik dat je de download folder naar de externe HDD kan wijzen in de settings van Deluge.

Buiten bovenstaande kan ik je helaas niet verder helpen.

(Ik maak zelf gebruik van Transmission. Via een extensie in Google Chrome kan ik (via een andere pc) magnet links naar Transmission sturen.)
Haha no worries.. had al gekeken idd naar die oplossing ook vind alleen zo raar dat er nog geen mogelijkheid is om de client die je eigenlijk toch al installeerd op RPI niet direct kan aanroepen.

Moet maar is kijken of er een import monitor kan vinden die torrents oppikt en anders word het helaas couchpotato :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OpenELEC 6.0 released
http://openelec.tv/news/2...ase-openelec-6-0-released

[ Voor 14% gewijzigd door technorabilia op 02-11-2015 18:35 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:38
Ik draai openelec 5.0.8 op een rpi2 en stream films vanaf mijn nas wat prima werkt.
Zodra ik update naar openelec 6.0 is hij alleen maar aan het bufferen.. Iemand enig idee? Ik open de nas via nfs op de rpi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:43

CyBeRSPiN

sinds 2001

Daarom is het raadzaam om altijd even te wachten met upgraden ;) Waarom upgraden als alles prima werkte?

Dat gezegd hebbende, dit staat er op de OpenElec pagina:
If you experience issues please perform a soft-reset to clear OpenELEC and Kodi settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:00
Ik heb vandaag een Mele f10 Pro remote ontvangen, maar het werkt nog niet heel goed. Met de knoppen navigeren door het menu gaat goed, alleen de 'muis' functie werkt niet. En vooral voor deze functie heb ik deze remote gehaald. Ik gebruik een Raspberry Pi 2 met OpenELEC. Als ik de ontvanger en remote op mijn win7 PC gebruik, werkt de muis functie wel goed. Werkt er bij andere eigenaren van de remote de muis functie wel out of the box op hun Rasp Pi?

Ik las in dit topic (via een link naar een tutorial) dat je het één en ander moest toevoegen aan je Raspberry Pi in de map /storage/.config/hwdb.d.

Alleen hoe kom ik in deze map? Ik zit nu al een uur te googlen en filmpjes te kijken, maar ik kom er niet in.
Als ik op mijn win7 pc in de Explorer \\192.168.1.xx (adres Rasp Pi) invul, gebeurt er niks en zie ik ook niks. Wanneer ik de SD-kaart uit de Pi haal en hem in mijn computer stop, zie ik deze storage map ook niet.

Wanneer ik in firefox het interne ip adres intik, dan komt er een Kodi scherm met de opties; profiles, remote, movies, tv shows, music. Maar verder ook geen mappen of bestanden.

Zal wel iets simpels zijn, maar wat doe ik fout? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
red1 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:04:
Ik heb vandaag een Mele f10 Pro remote ontvangen, maar het werkt nog niet heel goed. Met de knoppen navigeren door het menu gaat goed, alleen de 'muis' functie werkt niet. En vooral voor deze functie heb ik deze remote gehaald. Ik gebruik een Raspberry Pi 2 met OpenELEC. Als ik de ontvanger en remote op mijn win7 PC gebruik, werkt de muis functie wel goed. Werkt er bij andere eigenaren van de remote de muis functie wel out of the box op hun Rasp Pi?

Ik las in dit topic (via een link naar een tutorial) dat je het één en ander moest toevoegen aan je Raspberry Pi in de map /storage/.config/hwdb.d.

Alleen hoe kom ik in deze map? Ik zit nu al een uur te googlen en filmpjes te kijken, maar ik kom er niet in.
Als ik op mijn win7 pc in de Explorer \\192.168.1.xx (adres Rasp Pi) invul, gebeurt er niks en zie ik ook niks. Wanneer ik de SD-kaart uit de Pi haal en hem in mijn computer stop, zie ik deze storage map ook niet.

Wanneer ik in firefox het interne ip adres intik, dan komt er een Kodi scherm met de opties; profiles, remote, movies, tv shows, music. Maar verder ook geen mappen of bestanden.

Met WinSCP verbinding maken met de Pi, dan zou de map wel zichtbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demol88
  • Laatst online: 30-09 15:56
Ik heb 1 film die Kodi (van Raspberry Pi) niet oppikt van mijn NAS (via nfs), kan hem op geen enkele manier terug vinden in mijn filmlijst.
Is er een manier om hiernaar op zoek te gaan, wat er precies fout gaat?

[ Voor 7% gewijzigd door demol88 op 03-11-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Terugkijken in je kodi.log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Laatst online: 06-10 16:48
demol88 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:47:
Ik heb 1 film die Kodi (van Raspberry Pi) niet oppikt van mijn NAS (via nfs), kan hem op geen enkele manier terug vinden in mijn filmlijst.
Is er een manier om hiernaar op zoek te gaan, wat er precies fout gaat?
Kan het zijn dat de informatie van de film niet gevonden wordt en daarom niet zichtbaar is?
Ik ga via de mappen naar het bestand toe en daar kan je dan ook de informatie laten zoeken. De benaming aanpassen van de filenaam kan ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
alesandro_46 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:08:
[...]

Met WinSCP verbinding maken met de Pi, dan zou de map wel zichtbaar moeten zijn.
Ik zie nu mappen, bedankt daarvoor.

Alleen in de /storage map staat geen map /.config. Is dat normaal en moet/kan ik deze dan gewoon zelf aanmaken? Daar moet het hwdb.d bestand volgens de tutorial namelijk in.

http://style.oversubstanc...-mouse-met-xbmc-openelec/

EDIT; ik zit er al in, door in de balk naar /storage/.config te gaan. Denk dat die map standaard verborgen is.

Als ik via de tutorial klik op de link 'Download this file' dan krijg ik een lap tekst te zien. Als ik terug ga en op die link op de rechter muisknop klik en dan koppeling opslaan als.. , dan heb ik het bestand op mijn bureaublad staan. Dit bestand heb ik dan naar de /storage/.config/hwdb.d folder gekopieerd (waar alleen nog een readme file instond). Is dit de juiste methode voor het opslaan van het bestand?

De Pi opnieuw opgestart, maar nog steeds werkt de muis functie niet. Ik zie soms even een cursor verschijnen, maar dat is ook alles.

[ Voor 38% gewijzigd door red1 op 03-11-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:14
Wellicht een leuke deal voor de mensen die nog opzoek zijn: https://www.groupon.nl/deals/gg-sos-solutions-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:43
Ik heb gisteren mijn RPi2 opnieuw geïnstalleerd en naar OpenELEC 6.0 geupdate, alleen nu wordt hij na een dag aan staan tergend traag. Iemand een idee hoe dit komt? Onder OpenELEC 5.0.8 had ik dit niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 21-09 07:57
Adanteh schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:24:
Heb naast openElec nu dus ook audo met daarbij tranmission draaien op Pi2. Alles werkt in principe prima, alleen valt één ding me erg op: Transmission switched ongeveer om de 20 seconden terug naar 30 KB/s en op dat moment wil verder ook niks laden (Qua webinterface, maar zit scherm ook gewoon vast als ik door menus probeer te gaan). Andere keren totaal geen last van dit probleem en kan hij netjes een uur lang aan 6 MB/s door downloaden. Ook als ik de snelheid van Tranmission zelf cap op 500 kb/s gebeurt dit nog steeds, waardoor ik ook niet direct het idee heb dat de hoge snelheid alles een tijdje compleet lam legt.

Word naar een externe HDD (3,5" met externe voeding) gedownload en hangt een 2.1A voeding aan de Pi2 (En heb nog geen regenboogje gezien). Films afspelen terwijl hij download (En steeds freezed) werkt verder ook gewoon prima.

Enig idee?

(Kopiëren via samba gaat trouwens ook gewoon zonder problemen met 10 MB/s zonder haperingen)
Hoe heb jij audo geconfigureerd? Ik heb het geïnstalleerd maar zodra ik het open krijg ik het setup scherm. Wat moet ik daar invullen? Draai openelec met audo en transmission geïnstalleerd.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

red1 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:04:

Ik heb die afstandbediening ook, de pro versie. Moet zeggen dat ik het ook een beetje een miskoop vind. Er ontbreken wat belangrijke knoppen (bijvoorbeeld een play knop) die ik wel op mijn 4 euro afstandbediening heb en de muis en luidspreker werken ook niet goed met Open Elec. In Windows 10 werkt het prima met mijn laptop, dus het ligt niet 100 % aan de afstandbediening. Het toetsenbord werkt op zich wel, maar de vraagtekenknop die ik belangrijk vond om ondertitels te zoeken die werkt dan weer niet (is een knop die je met de fn-toets moet gebruiken, maar eerst fn of gelijktijdig, het werkt gewoon niet). Wat ik er over gelezen heb zijn ze eigenlijk bedoeld voor Mele Androidapparaatjes en dat is een Raspberry Pi niet. Het wordt te weinig gebruikt op de Raspberry Pi 2 om duidelijke instructies te vinden hoe je er handiger mee kunt werken (want op zich is het gewoon een usb-standaard en zou alles moeten werken en zelfs in Kodi kun je knoppen mappen of profielen voor remotes gebruiken maar de Mele staat daar niet bij).

Het was de bedoeling dat de remote een volledige vervanging werd voor mijn mobiel, maar die heb ik nog steeds nodig voor sommige functies en de 4 euro afstandbediening daar grijp ik nog vaker naar dan naar de Mele.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04
Hebben meer mensen last van het volgende?

Sinds enige tijd merk ik sinds de OE 5.95.x versies dat soms spontaan de addon updates niet meer werken.
Als je dan op Update Alles klikt kom je in een ander scherm en de addons afzonderlijk downloaden werkt ook niet.

Wat schijnbaar lijkt te helpen is weer helemaal vanaf scratch te beginnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:29
Marzman schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:49:
[...]

Ik heb die afstandbediening ook, de pro versie. Moet zeggen dat ik het ook een beetje een miskoop vind. Er ontbreken wat belangrijke knoppen (bijvoorbeeld een play knop) die ik wel op mijn 4 euro afstandbediening heb en de muis en luidspreker werken ook niet goed met Open Elec. In Windows 10 werkt het prima met mijn laptop, dus het ligt niet 100 % aan de afstandbediening. Het toetsenbord werkt op zich wel, maar de vraagtekenknop die ik belangrijk vond om ondertitels te zoeken die werkt dan weer niet (is een knop die je met de fn-toets moet gebruiken, maar eerst fn of gelijktijdig, het werkt gewoon niet). Wat ik er over gelezen heb zijn ze eigenlijk bedoeld voor Mele Androidapparaatjes en dat is een Raspberry Pi niet. Het wordt te weinig gebruikt op de Raspberry Pi 2 om duidelijke instructies te vinden hoe je er handiger mee kunt werken (want op zich is het gewoon een usb-standaard en zou alles moeten werken en zelfs in Kodi kun je knoppen mappen of profielen voor remotes gebruiken maar de Mele staat daar niet bij).

Het was de bedoeling dat de remote een volledige vervanging werd voor mijn mobiel, maar die heb ik nog steeds nodig voor sommige functies en de 4 euro afstandbediening daar grijp ik nog vaker naar dan naar de Mele.
Ik gebruik zelf een Measy RC11 icm met mijn RPi2. Werkt perfect, heb wel de air mouse functie uitgezet.
Heb je een link naar de 4 euro remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Superbaddd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:45:
[...]

Ik gebruik zelf een Measy RC11 icm met mijn RPi2. Werkt perfect, heb wel de air mouse functie uitgezet.
Heb je een link naar de 4 euro remote?
De verkoper waar ik het kocht heeft het niet meer, maar ebay staat er nog vol mee. Deze.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
[...]

Ja ik stuur hem ook terug. Het werkt gewoon niet naar behoren op OpenElec/kodi. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik heb de Mele F10 Deluxe. Vind hem nu juist ideaal.

Muisfunctie gebruik ik niet, maar werkt wel gewoon.

Voor die knop waarmee je direct ondertitels zoekt, heb ik gewoon een letter op het keyboard voor aangewezen. Werkt ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:29
Marzman schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:51:
[...]

De verkoper waar ik het kocht heeft het niet meer, maar ebay staat er nog vol mee. Deze.
Thnx!
Dionysos schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:24:
Ik heb de Mele F10 Deluxe. Vind hem nu juist ideaal.

Muisfunctie gebruik ik niet, maar werkt wel gewoon.

Voor die knop waarmee je direct ondertitels zoekt, heb ik gewoon een letter op het keyboard voor aangewezen. Werkt ook perfect.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Onderstaande werkt voor mij niet op Helix:

<keymap>
<global>
<keyboard>
<u>ActivateWindow(subtitlesearch)</u>
</keyboard>
</global>
</keymap>

[ Voor 8% gewijzigd door Superbaddd op 06-11-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:38
Ik krijg klachten van vrouwlief dat de RTLXL addon niet meer werkt en idd hij werkt (opeens) niet meer.
Bij andere ook het geval ?

Betreft een PI2 met Openelec 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36

Sa1

Signs schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:12:
Ik krijg klachten van vrouwlief dat de RTLXL addon niet meer werkt en idd hij werkt (opeens) niet meer.
Bij andere ook het geval ?

Betreft een PI2 met Openelec 5
Openelec 5.0.8 op een Intelnuc werkt 't nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:39
Troubleshoot; recent heb ik een Pi2 van een Tweaker overgenomen.
Hier zou RetroPie op hebben gestaan maar omdat ik geen beeld kreeg heb ik meteen geformateerd.
Inmiddels al verscheidene keren geprobeerd OpenElec te installeren maar tevergeefs.

Als ik mijn Samsung 2A oplader aansluit gaan het groene en rode lichtje constant branden.
Via Google heb ik gevonden dat als het groene lichtje niet knippert hij de SD kaart niet kan lezen en dus ook niet kan booten.
Ik heb 3 verschillende SDkaartjes geprobeerd, een 32GB Samsung Class 10, een 16 GB Sandisk Ultra (class 10 dacht ik) en een 8GB SanDisk class 4 die er in eerste instantie bij zat.

Via Win32Diskimager heb ik geprobeerd OpenElec erop te zetten.

Iemand tips of enig idee wat ik fout doe, ik begin het idee te krijgen dat die Pi2 gewoon stuk is..

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je 3 kaartjes hebt geprobeerd dan lijkt het idd op een kapotte RPi.

Je kunt nog eens USBIT gebruiken om de image te schrijven. Of Raspbian ipv OpenELEC proberen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:42

GeeBee

Oddball

Mail de Tweaker waarvan je m gekocht hebt.
Gebruik je de juiste videouitgang?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MENACExz
kraades schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:46:
Als je 3 kaartjes hebt geprobeerd dan lijkt het idd op een kapotte RPi.

Je kunt nog eens USBIT gebruiken om de image te schrijven. Of Raspbian ipv OpenELEC proberen?
USBIT had ik nog niet van gehoord, zou ik nog kunnen proberen.
Ook heb ik geprobeerd NOOBS te installeren, zoals op hun site aangeraden heb ik de kaartjes eerst geformateerd met de SD Association's Formatting Tool maar dit mocht ook niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MENACExz
GeeBee schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:50:
Mail de Tweaker waarvan je m gekocht hebt.
Gebruik je de juiste videouitgang?
Juiste videouitgang is geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer Raspbian eens. Misschien doet OpenELEC iets verkeerds met video out i.c.m. je TV. Of misschien heb je nog een andere TV of monitor die je kunt proberen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MENACExz
Ik ga Raspbian proberen maar wat ik zelf zo raar vind is dat het groene lichtje blijft branden, deze zou moeten gaan knipperen bij het booten, toch?

edit; Ook raspbian doet niks, inmiddels contact gezocht met de Tweaker.
Bedankt voor de vlotte reacties.

[ Voor 26% gewijzigd door MENACExz op 07-11-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:55
[...]

daarom heb ik ook diverse malen aangegeven om voor de standaard versie te gaan en NIET de deluxe of de pro.
bij de standaard versie kun je (bijna) alle knoppen zelf toewijzen. ik gebruik alleen het toetsenbord wanneer ik echt iets moet typen.

kleine side-note: ik heb de muis-functie in kodi uitgeschakeld.

[ Voor 6% gewijzigd door mkroes op 07-11-2015 23:41 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Laatst online: 20:08
Als ik mijn Xbian probeer bij te werken dan krijg ik de melding;

lqqqq↑(-)qqq[Config > Updates > Check deb upgrades]qqqqqqqqqqqqqqk
x Reading state information... x
x Some packages could not be installed. This may mean that you h x
x requested an impossible situation or if you are using the unst x
x distribution that some required packages have not yet been cre x
x or been moved out of Incoming. x
x The following information may help to resolve the situation: x
x x
x The following packages have unmet dependencies: x
x xbian-package-xbmc : Depends: libstdc++6 (>= 4.9) but 4.7.2-5 x
x xbian-update : Depends: libcec (>= 3.0) but it is not install x
x x
tqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq100%qqqqu
x < EXIT > x
mqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

en dan houdt het op. Ook het los installeren van de 12 packages lukt niet door meldingen als ontbrekende libraries of ontbrekende authentication (the following packages cannot be authenticated). Enige idee hoe ik dit kan doorbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 'm nu een paar dagen draaien zonder problemen. Ik zet de RPi wel steeds uit na gebruik.

Ik mis volgens mij alleen een aantal subtitle services die ik eerder had. Bv. Opensubtitles? Maar dat is misschien iets voor een ander topic.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-10 13:07

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
pipo1000 schreef op zondag 08 november 2015 @ 09:06:
Als ik mijn Xbian probeer bij te werken dan krijg ik de melding;

lqqqq↑(-)qqq[Config > Updates > Check deb upgrades]qqqqqqqqqqqqqqk
x Reading state information... x
x Some packages could not be installed. This may mean that you h x
x requested an impossible situation or if you are using the unst x
x distribution that some required packages have not yet been cre x
x or been moved out of Incoming. x
x The following information may help to resolve the situation: x
x x
x The following packages have unmet dependencies: x
x xbian-package-xbmc : Depends: libstdc++6 (>= 4.9) but 4.7.2-5 x
x xbian-update : Depends: libcec (>= 3.0) but it is not install x
x x
tqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq100%qqqqu
x < EXIT > x
mqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

en dan houdt het op. Ook het los installeren van de 12 packages lukt niet door meldingen als ontbrekende libraries of ontbrekende authentication (the following packages cannot be authenticated). Enige idee hoe ik dit kan doorbreken?
Herkenbaar, bij mij gaat het ook om libcec. 1 systeem heeft probleemloos de updates gedaan (Kodi 15.2 stable nu) terwijl de andere 2 pi's met errors blijft komen. Frappante is helemaal dat die andere 2 clonen zijn van pi 1.
Verder zie ik ook een gpg-error voorbij komen tijdens de update (optie 2), herkenbaar?

edit:
gpg error is er niet meer, maar via sudo apt-get upgrade blijkt het een conflict tussen libcec2 en libcec3. Die laatste is geïnstalleerd en die eerste is niet te verwijderen omdat hij niet aanwezig is.

[ Voor 4% gewijzigd door arie_papa op 08-11-2015 16:59 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mkroes schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:28:
[...]

daarom heb ik ook diverse malen aangegeven om voor de standaard versie te gaan en NIET de deluxe of de pro.
bij de standaard versie kun je (bijna) alle knoppen zelf toewijzen. ik gebruik alleen het toetsenbord wanneer ik echt iets moet typen.

kleine side-note: ik heb de muis-functie in kodi uitgeschakeld.
Klopt dat heb je gezegd :) Zonder de muis, koptelefoon, microfoon en toetsenbord is er eigenlijk ook weinig reden over deze afstandbediening te kopen ;)

In andere reviews (ook hier op de frontpage) zag ik mensen die wel enthousiast waren over de pro en sommige hadden ook een instructie om hem te mappen. Alleen het werkt niet en ik ben zelf minder enthousiast. Ook vind ik het gemis van een play-knop best groot op een afstandbediening van een mediacenter. Ik weet niet welke knop jij gebruikt, maar de enige andere logische knop is dan de ok knop en volgens mij is dat een muisknop.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik OpenELEC 6.0 aanzet dan switched de TV naar de juiste source (via CEC). Als ik beeld zie op de TV dan staat OpenELEC echter al in het blauwe startscherm en is dus al voorbij de intiele boot.
Ik wil echter direct vanaf het begin het beeld zien. Nu had ik hetzelfde destijds ook bij OpenELEC 5.0.8 en heb ik iets aangepast in de settings.
Alleen wat? Het is geen aanpassing in config.txt en in de Kodi CEC kan ik niet vinden wat hier op lijkt. :?
Wie weet raad?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Zeker weten dat je het volgende niet in je config.txt hebt?
hdmi_ignore_cec_init

Setting this to 1 will prevent the initial active source message being sent during bootup. This avoids bringing a CEC-enabled TV out of standby and channel switching when rebooting your Raspberry Pi.

[ Voor 13% gewijzigd door Natsu op 08-11-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
Marzman schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:15:
[...]

Klopt dat heb je gezegd :) Zonder de muis, koptelefoon, microfoon en toetsenbord is er eigenlijk ook weinig reden over deze afstandbediening te kopen ;)

In andere reviews (ook hier op de frontpage) zag ik mensen die wel enthousiast waren over de pro en sommige hadden ook een instructie om hem te mappen. Alleen het werkt niet en ik ben zelf minder enthousiast. Ook vind ik het gemis van een play-knop best groot op een afstandbediening van een mediacenter. Ik weet niet welke knop jij gebruikt, maar de enige andere logische knop is dan de ok knop en volgens mij is dat een muisknop.
Ik gebruik hem als volwaardige afstandsbediening met toetsenbord, en niet meer.. muis en audio hoeft van mij niet. but that is just my honest opinion... :)
Ik gebruik het 'vierkantje' (knop links onder) als play toets en de 'X' (de knop er naast) als stop knop.
alle toetsen zijn te mappen zoals je wilt... (bij de standaard versie dan wel 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WildeBeestje schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:45:
Zeker weten dat je het volgende niet in je config.txt hebt?
Ik had het oude kaartje gecontroleerd maar dacht van niet.
Maar nu ik dit zo lees gaat er wel weer een lampje branden dus misschien heb ik verkeerd gekeken.
Ik ga het nog eens controleren.

Edit:
Klopt, ik heb gewoon verkeerd gekeken. 8)7
Bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 08-11-2015 19:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

kraades schreef op zondag 08 november 2015 @ 09:29:
[...]

Ik heb 'm nu een paar dagen draaien zonder problemen. Ik zet de RPi wel steeds uit na gebruik.

Ik mis volgens mij alleen een aantal subtitle services die ik eerder had. Bv. Opensubtitles? Maar dat is misschien iets voor een ander topic.
Opensubtitles is uit de standaard repo gegooid door Kodi, gezien deze ads spammen in hun subs tegenwoordig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:31

TRaSH

koffie ?

Volgens mij waren ze er wel mee bezig om Dat aan te passen.
Aangezien als je inlogt je geen last hebt van adds.
Ik heb ze tenminste nooit gezien.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Superbaddd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:27:
[...]

Thnx!

[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Onderstaande werkt voor mij niet op Helix:

<keymap>
<global>
<keyboard>
<u>ActivateWindow(subtitlesearch)</u>
</keyboard>
</global>
</keymap>
Keymap editor gedownload (gewoon via search add-ons) en daarin geregeld.

Als het niet lukt, stuur ff pb, dan schrijf ik het even helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dionysos schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:16:
[...]

Keymap editor gedownload (gewoon via search add-ons) en daarin geregeld.

Als het niet lukt, stuur ff pb, dan schrijf ik het even helemaal uit.
Dat moet met de pro dan ook gewoon werken. Is het je ook gelukt om de knoppen aan de voorkant te mappen?

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 09-11-2015 11:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Marzman schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:41:
[...]

Dat moet met de pro dan ook gewoon werken. Is het je ook gelukt om de knoppen aan de voorkant te mappen?
Nee dat kan met de Deluxe niet, maar met de pro misschien wel (zie deze website: http://style.oversubstanc...-mouse-met-xbmc-openelec/ )

Site is van een tweaker trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Dionysos op 09-11-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Thanks, dat is een andere site als wat ik zelf gevonden had. Het is het proberen waard :)

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 09-11-2015 19:32 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:01:
[...]

Opensubtitles is uit de standaard repo gegooid door Kodi, gezien deze ads spammen in hun subs tegenwoordig.
Ok bedankt dan moet ik even kijken hoe ik deze handmatig kan toevoegen. Nog andere suggesties voor een goede subtitle service?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Zit sinds een paar dagen in twijfel ik gebruik al sinds de a-200 uit is de popcorn van syabas.
Ook bijna elke keer geupgrade naar nieuwere versie en nu de a-500 eraan komt zit ik erg te twijfelen gezien deze duur is.
En ik merk nu dat bv youtube op de popcorn verre is fijn is en ook niet de geschiedenis van de app/website overneemt.
Wat ik nu doen en eigenlijk zoek is via sickbeard serie downloaden en films via couch.
En dan regelmatig youtube kijken. Wat ik al wel zag is dat de Pi2 geen spdif uit heeft ?
Is dit nog anders te fixen omdat ik de speler wil aansluiten op mijn versterker voor DD/DTS etc.
Of moet ik dan toch kijken naar model of addon voor de pi
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Trunks81 schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:22:
Zit sinds een paar dagen in twijfel ik gebruik al sinds de a-200 uit is de popcorn van syabas.
Ook bijna elke keer geupgrade naar nieuwere versie en nu de a-500 eraan komt zit ik erg te twijfelen gezien deze duur is.
En ik merk nu dat bv youtube op de popcorn verre is fijn is en ook niet de geschiedenis van de app/website overneemt.
Wat ik nu doen en eigenlijk zoek is via sickbeard serie downloaden en films via couch.
En dan regelmatig youtube kijken. Wat ik al wel zag is dat de Pi2 geen spdif uit heeft ?
Is dit nog anders te fixen omdat ik de speler wil aansluiten op mijn versterker voor DD/DTS etc.
Of moet ik dan toch kijken naar model of addon voor de pi
Alvast bedankt
je hebt voor de Pi een addon waar dat wel op zit. Er is geen ander model Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
heb hier nog wel wat scancodes van de Mele F10 Deluxe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# F10 Deluxe Remote
keyboard:usb:v1915p0196*
 KEYBOARD_KEY_090001=enter                               # Left Mouse Button: Center in Pad
 KEYBOARD_KEY_090002=back                                # Right Mouse Button: Back
 KEYBOARD_KEY_0C0040=c                                 
 KEYBOARD_KEY_07003f=i
 KEYBOARD_KEY_07004a=esc
 KEYBOARD_KEY_070043=tab

De pro heb ik helaas niet meer in mijn assortiment, kun dit dus helaas niet meer nagaan.

[ Voor 9% gewijzigd door mkroes op 10-11-2015 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mkroes schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 06:32:
heb hier nog wel wat scancodes van de Mele F10 Deluxe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# F10 Deluxe Remote
keyboard:usb:v1915p0196*
 KEYBOARD_KEY_090001=enter                               # Left Mouse Button: Center in Pad
 KEYBOARD_KEY_090002=back                                # Right Mouse Button: Back
 KEYBOARD_KEY_0C0040=c                                 
 KEYBOARD_KEY_07003f=i
 KEYBOARD_KEY_07004a=esc
 KEYBOARD_KEY_070043=tab

De pro heb ik helaas niet meer in mijn assortiment, kun dit dus helaas niet meer nagaan.
De pro ben ik naar aan het zoeken dus als je ze nog vind of als iemand anders ze heeft houdt ik me aanbevolgen, ik heb af11 al aangepast in rf05 ( keyboard:usb:v1915pRF05* ) . Mele noemt de Pro RF05 op hun website http://en.mele.cn/products/show/32.htm

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
Hebben mensen hier ervaring met DietPI? Is een light weight versie van Raspbian en werkt prima maar toch raar dat Kodi het niet doet via de official biniaries.

Ik weet dat als ik het via de repo van Michael nogwattes doe het wel werkt alleen met zijn release is kodi opeens tijdens het afspelen HEEEL traag met commands zoals stoppen, pauze etc.

Heb mn Pi nu als sickrage torrent download beest ingesteld en maar kodi gelaten voor wat het is en ben aan het kijken welk platform wel alles kan afspelen ondanks dat ik de codecs gekocht heb via de RPI store.

Iemand die zijn RPI ook als NAS houd en iets anders gebruikt voor het streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

Erik070 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:12:
[...]

Same here. Ik heb de Rpi2 pas een weekje en uiteraad direct OpenELEC erop gezet (ook de beta 5). Is in 1 week al 2 gebeurt dat ik 's avonds schakel naar de Rpi2 en dan geen signaal heb. Yatse kan hem dan ook niet benaderen. SSH niet eens geprobeert. Stekker eruit, stekker erin en dat werkt hij weer. Vervelende is dat dat de stekker niet heel makkelijk bereikbaar is. Niet goed voor de WAF :|

Maar ach, zal wellicht de beta zijn die dit veroorzaakt. We wachten de stable wel af wat die gaat doen.
Inmiddels met OpenELEC 6 staat hij nu nog aan. Had gisteravond de TV uitgedaan en ik kan er nu naartoe SSH'en. Eens kijken hoe lang dit goed blijft gaan :-).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:55
MsG schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:34:
[...]

Inmiddels met OpenELEC 6 staat hij nu nog aan. Had gisteravond de TV uitgedaan en ik kan er nu naartoe SSH'en. Eens kijken hoe lang dit goed blijft gaan :-).
Ik heb er ook bijna geen last meer van gehad met de beta 5. Het is sinds mijn post die je qoute nog 1 of 2 keer voorgekomen dacht ik. Nu ook Openelec 6 geinstalleerd en nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
Sa1 schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:26:
[...]
je hebt voor de Pi een addon waar dat wel op zit. Er is geen ander model Pi.
Oke thnx die is gevonden en evenals de Sickbeard nzbget plugins. Hopelijk werken die ook goed.
Klopt het dat de youtube app in openelec niet altijd even goed werkt ? Of zelf niet werkt.
Heb nog geen Raspberry dus kan niet testen, Zit heel erg te twijfelen om van mijn popcorn af te stappen.
Maar toch heeft deze nog wat kleine voordelen. Denk ik ? zoizo 1gbit lan. En hoe snel is de raspberry met parren en rarren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Trunks81 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:27:
[...]

Oke thnx die is gevonden en evenals de Sickbeard nzbget plugins. Hopelijk werken die ook goed.
Klopt het dat de youtube app in openelec niet altijd even goed werkt ? Of zelf niet werkt.
Heb nog geen Raspberry dus kan niet testen, Zit heel erg te twijfelen om van mijn popcorn af te stappen.
Maar toch heeft deze nog wat kleine voordelen. Denk ik ? zoizo 1gbit lan. En hoe snel is de raspberry met parren en rarren ?
ik zie niet zo goed in waar je 1gb lan voor nodig hebt, maar die heeft een pi2 iig niet. persoonlijk heb ik nog nooit hier problemen mee gehad. ik zou niet weten hoe snel parren en rarren gaat, maar lijk tmij niet super snel aangezien de cpu niet skyhigh is. Ik weet echter ook niet wat voor een cpu er in de popcorn hour zit.. als daar een mindere CPU in zit, dan is het aannemelijk dat het op de pi2 sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Trunks81 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:27:
[...]

Youtube in Openelec werkt bij mij prima. Ik heb zo regelmatig playlisten met muziek en soms zelfs een hele speelfilm.

Parren en rarren heb ik geen ervaring mee omdat ik alles stream, ik vermoed niet zo snel (al zal het sneller zijn dan mijn vorige mediaplayer, een Popcorntime A100).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06

backupdevice

No Risk , Full Push

Heren,

Ik heb een vraagje die ik ook na zoeken niet beantwoord krijg en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds een paar weken draai ik Kodi op een PI en opzich heb ik zonder problemen mijn NAS als source kunnen toevoegen. Ik heb de Series en Films apart staan en alles wat nieuw door Sonarr in desbetreffende mapjes wordt gezet, wordt ook automatisch door de update addon in de libary gezet.

Alleen als ik handmatig files toevoeg aan die mappen komen deze niet in de libary te staan, zelfs niet als op update libary druk.

Iemand een idee?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
Sa1 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:13:
[...]
ik zie niet zo goed in waar je 1gb lan voor nodig hebt, maar die heeft een pi2 iig niet. persoonlijk heb ik nog nooit hier problemen mee gehad. ik zou niet weten hoe snel parren en rarren gaat, maar lijk tmij niet super snel aangezien de cpu niet skyhigh is. Ik weet echter ook niet wat voor een cpu er in de popcorn hour zit.. als daar een mindere CPU in zit, dan is het aannemelijk dat het op de pi2 sneller gaat.
cpu in de popcorn is een SMP8911 Dual-Core 800Mhz with 512KB L2 Cache with VXP Video Processor.
Ja vind die gig wel fijn met downloaden zie dat hij toch wel bijna mijn volledige bandbreedte vol trekt, ook met ff snel iets kopieren naar de speler toe gaat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04
backupdevice schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:43:
Heren,

Ik heb een vraagje die ik ook na zoeken niet beantwoord krijg en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds een paar weken draai ik Kodi op een PI en opzich heb ik zonder problemen mijn NAS als source kunnen toevoegen. Ik heb de Series en Films apart staan en alles wat nieuw door Sonarr in desbetreffende mapjes wordt gezet, wordt ook automatisch door de update addon in de libary gezet.

Alleen als ik handmatig files toevoeg aan die mappen komen deze niet in de libary te staan, zelfs niet als op update libary druk.

Iemand een idee?
Debug log , iets met topic warning.

Wat heb je zoal al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik zal eens uitzoeken hoe ik een debug log kan posten.

Wat heb ik zelf al geprobeerd? De sources opnieuw toegevoegd, libary gecleanend. De libary gefresh addon werkt goed want alle afleveringen via sonarr worden netjes automatisch aan de libary toegevoegd.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-10 22:00
ff gauw eeb vraagje.

ik heb een mkv bestand gedownload met losse srt bestand erbij. deze is precies zoals die moet zijn, dus geen foute tekens of wat dan ook. zet ik hem op mijn ryan speelt die hem wel af met subs, maar als ik wil kijken via mijn pc naar de rashberry pi 2 model 2b zet die hem er niet bij, ik kan wel een ondertiteling er bij downloaden maar ik kan niet degen zien die bij het mkv bestand er bij zit..heb ik een instelling fout of wat ??

• arie_papa
  • Laatst online: 14-10 13:07

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
arie_papa schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:08:
[...]

Herkenbaar, bij mij gaat het ook om libcec. 1 systeem heeft probleemloos de updates gedaan (Kodi 15.2 stable nu) terwijl de andere 2 pi's met errors blijft komen. Frappante is helemaal dat die andere 2 clonen zijn van pi 1.
Verder zie ik ook een gpg-error voorbij komen tijdens de update (optie 2), herkenbaar?

edit:
gpg error is er niet meer, maar via sudo apt-get upgrade blijkt het een conflict tussen libcec2 en libcec3. Die laatste is geïnstalleerd en die eerste is niet te verwijderen omdat hij niet aanwezig is.
Dependency errors lijken opgelost bij XBian. Gisteravond de 2 andere Pi's geupdate. Nu draaien ze weer alledrie Kodi 15.2 Stable :)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• herbie7
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-05-2023
Sinds maandag werkt de Youtube app niet meer goed op mijn RPi2. Het afspelen van zelfgemaakt filmpjes of trailers gaan goed. Maar het afspelen van muziekclips (voornamelijk vevo) gaan niet meer goed. Ze worden niet meer gestart en de foutmelding ‘Afspelen mislukt’ volgt. Rechtsboven zie ik overigen ook geen bufferen meer ontstaan.

Gedeelte uit de logfile:
23:06:25 268.068512 T:1546646592 NOTICE: [plugin.video.youtube] Running: YouTube (5.1.9) on Isengard (15.2) with Python 2.7.3
23:06:26 269.093262 T:1563423808 NOTICE: Thread LanguageInvoker start, auto delete: false
23:06:26 269.343994 T:1563423808 NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
23:06:27 269.731323 T:1563423808 NOTICE: [plugin.video.youtube] Running: YouTube (5.1.9) on Isengard (15.2) with Python 2.7.3
23:06:27 269.830627 T:1968230400 ERROR: CCurlFile::Stat - Failed: HTTP response code said error(22) for https://r1---sn-5hne6n7l....=623750&pl=15&dur=297.888

Op het web zie ik bovenstaande error melding vaker voorkomen. Het gaat hier dan ook om Youtube en Vevo. Het kan dan (gedeeltelijk) opgelost worden door youtubeplayer.py te vervangen. Echter zie ik dit bestand niet op mijn RPi2, waarschijnlijk omdat ik een RPi2 heb en deze oplossing voor RPi was. Verder heb ik nog geen andere oplossing gevonden op het web.

Het lijkt veroorzaakt te zijn sinds het installeren van een aantal apps (Uitzending gemist, Vevo, Vimeo, Videobox en UK Videobox) die ik maandag had geïnstalleerd. Het verwijderen van deze apps geeft geen oplossing. Het opnieuw installeren van Youtube heeft ook niet geholpen.

In verband met Lightberry werk ik met OpenElec 6.0. Deze versie heb ik nu een week draaien en werkte tot dusver prima. Omdat ik in Kodi/OpenElec niet kan zien welke instelling nu fout staat voor de YouTube app heb ik een oude back-up teruggezet. Doordat dit ook geen oplossing gaf heb ik een andere micro SD in de RPi2 gedaan waar ik OpenElec 5.0.5 op heb staan. Deze werkte vorige week nog prima met de Youtube app. Maar ook hierbij werkt de YouTube app nu niet goed. Dit begrijp ik niet, want nu is toch alles teruggezet? Waar moet ik nu zoeken?

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik heb ook wat problemen met Youtube. Ik denk eigenlijk dat het door de API update komt, wat betekent dat het even wachten is op een update van de addon.
Begonnen je problemen toevallig rond 4 november?
Youtube API changelog

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• pipo1000
  • Laatst online: 20:08
arie_papa schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:29:
[...]
Dependency errors lijken opgelost bij XBian. Gisteravond de 2 andere Pi's geupdate. Nu draaien ze weer alledrie Kodi 15.2 Stable :)
Ik heb met de hand 'apt-get upgrad'e en losse stukken geinstalleerd met 'apt-get install' en toen werkte het wel. Maar dat komt blijkbaar meer door Xbian dan door mij ;) . Mijn rPi2 is nu ook op 15.2. Het afspelen van sommige 720p/50 series van de BBC (Grand Design) werken nu met 15.2 helemaal smooth, want daar had ik soms last van rare schokken.

• LigeTRy
Mede Tweakers!

Ik heb zojuist mijn raspberry pi onder het stof vandaag gehaald.
Het zit nu zo:
- Rasberri pi (model b) met Kodi v15.2
- Aan de raspberry pi hangt mijn externe hdd met films etc.

Het probleem wat ik heb:
Ik wil mijn films kunnen bijwerken op de hdd vanaf mijn windows 10 laptop.
Ik heb het voor mekaar gekregen om te kunnen verbinden via SMB en FTP, echter krijg ik wel toegang tot OSMC (root), hier staan mapjes in zoals tv shows en movies (allemaal leeg). Maar toegang tot mijn USB krijg ik niet voor mekaar.

Wat doe ik fout? in de interface van OSMC kan ik wel bij m'n films en bestanden.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:05
welk filesystem gebruikt je hdd?

• LigeTRy
SmooK schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:34:
welk filesystem gebruikt je hdd?
NTFS

Als ik inlog via ssh (osmc) en wat rond ga snuffelen kom ik de nas wel tegen. echter zit deze op een hoger niveau dan waarmee ik inlog via SMB.. still no clue how to fix this

Fixed!

[ Voor 53% gewijzigd door LigeTRy op 12-11-2015 19:52 ]

• herbie7
JanPedaal schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:50:
Ik heb ook wat problemen met Youtube. Ik denk eigenlijk dat het door de API update komt, wat betekent dat het even wachten is op een update van de addon.
Youtube API changelog
4 November is vorige week woensdag. Ik heb de RPi de laatste dagen een aantal keer gebruikt en dacht daarbij ook YouTube maar zeker weten doe ik het eigenlijk niet. In ieder geval is het probleem bij mij pas sinds maandag bekend.

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het aan de update ligt want iets anders kan ik momenteel ook niet verzinnen.
Is het dan gewoon afwachten totdat het weer een keer werkt of moet ik dan een bepaalde site in de gaten houden die hopelijk met een update komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:05
wessel145 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:37:
[...]

NTFS

Als ik inlog via ssh (osmc) en wat rond ga snuffelen kom ik de nas wel tegen. echter zit deze op een hoger niveau dan waarmee ik inlog via SMB.. still no clue how to fix this

Fixed!
Wat nog gaver is ipv fixed roepen is erbij zetten wat nou uiteindelijk het probleem was en hoe je het hebt opgelost dan kan ik volgende keer als het mij overkomt makkelijker terugvinden hoe het ook alweer zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

herbie7 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:15:
[...]
Is het dan gewoon afwachten totdat het weer een keer werkt of moet ik dan een bepaalde site in de gaten houden die hopelijk met een update komt?
Als je de addon uit een repository geïnstalleerd hebt wordt hij automatisch geüpdate als er een nieuwe versie uit is. Tenminste zo gaat het bij mij, weet eigenlijk niet of je daar nog iets voor in moet stellen.
Als je handmatig geïnstalleerd hebt vanaf een zipfile zul je de update ook handmatig moeten doen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
SmooK schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 00:34:
[...]

Wat nog gaver is ipv fixed roepen is erbij zetten wat nou uiteindelijk het probleem was en hoe je het hebt opgelost dan kan ik volgende keer als het mij overkomt makkelijker terugvinden hoe het ook alweer zat ;)
Speciaal voor jou en de medetweakers.
Via SSH ben ik op zoek gegaan naar het smb.conf bestand (hierin staan de instellingen van de Samba server). Deze heb ik gevonden in /etc/samba/smb.conf.
Door deze met het nano command aan te editen kwam ik erachter dat het default path op de root van m'n raspberry stond.
Door het path aan te passen naar die van de externe hdd (even zoeken met een aantal commands waar die gemount is),kreeg ik toegang tot mijn filmpjes via SMB.

echter is de snelheid wel tergend langzaam (2mb/s), maar dat heeft geen prioriteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

JanPedaal schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:50:
Youtube API changelog
Welke problemen? Dat sommige filmpje_ niet spelen/overgeslagen worden? Ik vraag me af of dat niet gewoon filmpjes zijn die niet geembed mogen worden buiten youtube. Of het kan te maken hebben met Red. Er zal ook wel minder beschikbaar komen om dat te promoten

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
wessel145 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:03:
[...]

Speciaal voor jou en de medetweakers.
Via SSH ben ik op zoek gegaan naar het smb.conf bestand (hierin staan de instellingen van de Samba server). Deze heb ik gevonden in /etc/samba/smb.conf.
Door deze met het nano command aan te editen kwam ik erachter dat het default path op de root van m'n raspberry stond.
Door het path aan te passen naar die van de externe hdd (even zoeken met een aantal commands waar die gemount is),kreeg ik toegang tot mijn filmpjes via SMB.

echter is de snelheid wel tergend langzaam (2mb/s), maar dat heeft geen prioriteit
Bedankt voor de oplossing :) .

VZIW zul je nooit hoge snelheden behalen, de UTP is "slechts" 100mbit en deze wordt ook nog gedeeld met USB over dezelfde BUS.

Hier zijn een aantal benchmarks te zien, waarbij downloaden over SAMBA, i.c.m. USB met 4.42 MB/s gaat. Dat gezegd hebbende zou je je downloadsnelheid nog kunnen verdubbelen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:49
Is de maker van Retrospect nog hier? Ik zit op OSMC @RPi2, Kodi 15.2.

Ik snap niet waarom:

1. 9 van de 10 keer als ik een iRTL stream afspeel, een volledige aflevering, begint het spelen aan het einde van de stream, laatste 30 seconden. Terugspoelen op wat voor manier dan ook bereik je niks mee.
2. Waarom de RTLXL streams worden aangeboden, je kan er helemaal niks mee. Nutteloos, verwarrend, onduidelijk.
Dat de BBC streams worden aangeboden snap ik, met een proxy zou je die kunnen kijken nadat Kodi de door jou gemelde bug heeft gefixt.
3. Het overzicht, zelfs Telfort/KPN heeft geen overzicht van volledige afleveringen, alles staat door elkaar op alfabet. Je moet altijd beetje puzzelen wat de volledige aflevering is (wie wil nou een korte clip bekijken pff). Ik kan me voorstellen dat je geen data binnenkrijgt om bijv een filter in te bouwen om alleen volledige afleveringen te kijken. Klopt dat?

4. Ik kijk eigenlijk maar enkele programma's via Rereospect. Gewoon van die grappige programma's als Chantal blijft Slapen en Jongens tegen Meisjes of 5 tegen 5. Het zou geweldig zijn als je een aparte sectie kan maken die direct de beschikbare streams laat zien van de programma's die je onlangs hebt afgespeelt. Liefste voeg ik die sectie toe aan mijn Kodi Favourites. Vervolgens is het een eitje voor een gebruiker om deze Favourite direct toe te voegen aan het home screen van elke skin. Goed idee?

Zie voor een voorbeeld hiervan de Radio addon onder Music add-ons. Je kan radiostations toevoegen aan "My Stations" en My Stations toevoegen aan Kodi Favourites en vervolgens My Stations makkelijk op je Home Screen zetten. Ideaal hiervan is dat My Stations onderaan of bovenaan ook linkt naar het beginscherm van de Radio add-on, dus als je een zender wil die niet in je My Stations zit hoef je niet eruit en de add-on normaal openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ja dat is GroteBozeWolf volgens mij, maar die hangt geloof ik meer rond in topics als Buitenlandse TV Series 2015-2016

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Laatst online: 03-06 03:25
Gents,
Is er eigenlijk al een vervanging gekomen voor Kodi Popcorn time? Die servers liggen namelijk plat en voor lokaal gebruik heb ik stremio, maar daar kan ik geen app voor vinden voor op KODI/XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:31

TRaSH

koffie ?

Kodi en Popcorn time zijn 2 verschillende dingen en hebben niks met mekaar te maken.
en ik raad aan om het rose stukje onderaan de topics te lezen.
vooral de laatste regel

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbie7
JanPedaal schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:11:
[...]

Als je de addon uit een repository geïnstalleerd hebt wordt hij automatisch geüpdate als er een nieuwe versie uit is. Tenminste zo gaat het bij mij, weet eigenlijk niet of je daar nog iets voor in moet stellen.
Als je handmatig geïnstalleerd hebt vanaf een zipfile zul je de update ook handmatig moeten doen.
Bij mij werkt Youtube nu weer goed via RPI2.
Startte vanmiddag PLEXbmc op die mijn pc opeens niet meer zag. In PLEXbmc mijn ip opnieuw ingevuld waardoor dit weer werkte. Of dit iets met de Youtube app te maken heeft weet ik niet, maar alles werkt nu weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 08:48
Heeft iemand hier ervaring met het installeren van een USB tuner i.c.m. de FTC kanalen van Ziggo? Ik ging er van uit dat ik daar genoeg info over zou vinden op dit forum maar een search voor tuner of dvb levert niks op. Of worden daar andere manieren voor ingezet?
Ik heb wel een stel van die streaming add-ons geïnstalleerd maar veel werken niet of het is on-demand.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Roxsman schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:34:
Heeft iemand hier ervaring met het installeren van een USB tuner i.c.m. de FTC kanalen van Ziggo? Ik ging er van uit dat ik daar genoeg info over zou vinden op dit forum maar een search voor tuner of dvb levert niks op. Of worden daar andere manieren voor ingezet?
Ik heb wel een stel van die streaming add-ons geïnstalleerd maar veel werken niet of het is on-demand.
Weet je wel wat je wilt, en ik bedoel dit niet vervelend ofzo. Maar je hebt het over FTC (free to cable), vervolgens over Ziggo, wat maar enkele zenders FTC heeft, en het grootste deel achter codering, vervolgens over een USB tuner, maar ook weer over streamen...

Allemaal verschillende zaken die haaks op elkaar staan. Wellicht eerst is je casus duidelijk neerzetten voordat er een degelijk antwoord komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Laatst online: 08-10 23:05
Ik heb een Raspberry Pi 2 met XBian en muis/keyboard (draadloos)

1. Zodra ik mijn muis beweeg, springt mijn tv naar het HDMI kanaal van de Raspberry. Zelfs als de tv uit staat springt deze aan naar het Kodi kanaal. Welke instellingen moet ik aanpassen zodat dit niet gebeurd?

2. Heeft iemand ervaring met het mounten van een USB harde schijf via NFS? De harde schijf zit aangesloten op mijn Asus router. Ik zie in de router logs de volgende errors:

code:
1
2
3
Nov 15 18:55:44 mountd[19676]: authenticated mount request from 192.168.1.193:35178 for /tmp/mnt/LG_External_HDD (/tmp/mnt/LG_External_HDD)
Nov 15 18:55:44 mountd[19676]: qword_eol: fflush failed: errno 22 (Invalid argument)
Nov 15 18:55:44 mountd[19676]: Cannot export /tmp/mnt/LG_External_HDD, possibly unsupported filesystem or fsid= required

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1.
Iets bij de CEC settings lijkt mij.
System -> Settings -> System -> Input Devices -> Peripherals -> CEC adapter

2.
Wat is het mount commando of fstab en /etc/exports?

[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 15-11-2015 20:24 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
Sa1 schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:58:
[...]

Weet je wel wat je wilt, en ik bedoel dit niet vervelend ofzo. Maar je hebt het over FTC (free to cable), vervolgens over Ziggo, wat maar enkele zenders FTC heeft, en het grootste deel achter codering, vervolgens over een USB tuner, maar ook weer over streamen...

Allemaal verschillende zaken die haaks op elkaar staan. Wellicht eerst is je casus duidelijk neerzetten voordat er een degelijk antwoord komt.
sorry, streamen was verkeerde woordkeuze.. Ik bedoel via een tuner naar kanalen kijken die Ziggo FTC aanbiedt.. volgens deze pagina is er best wat te zien zonder smartcard. Dat de meesten niet HD zijn neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rem4rk4ble schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:50:
Gents,
Is er eigenlijk al een vervanging gekomen voor Kodi Popcorn time? Die servers liggen namelijk plat en voor lokaal gebruik heb ik stremio, maar daar kan ik geen app voor vinden voor op KODI/XBMC?
Er is genoeg, maar het heet dan 1Channel of Genisis of Icefilms (weet niet zeker of die laatste nog bestaat)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
kraades schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:21:
1.
Iets bij de CEC settings lijkt mij.
System -> Settings -> System -> Input Devices -> Peripherals -> CEC adapter

2.
Wat is het mount commando of fstab en /etc/exports?
Thanks! Punt 1 is gefixt :).

Je antwoord bij 2 snap ik niet helemaal. Kun je hier wat verder op ingaan? Moet ik in mijn router kijken of Raspberry? Is het mounten niet iets wat Kodi automatisch moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:22
Roxsman schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:59:
[...]

sorry, streamen was verkeerde woordkeuze.. Ik bedoel via een tuner naar kanalen kijken die Ziggo FTC aanbiedt.. volgens deze pagina is er best wat te zien zonder smartcard. Dat de meesten niet HD zijn neem ik voor lief.
Begrijp ik het nu goed dat je een tv hebt die wel een (enkele?) HDMI-ingang heeft maar geen DVB-tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chevchelios schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:45:
[...]

Thanks! Punt 1 is gefixt :).

Je antwoord bij 2 snap ik niet helemaal. Kun je hier wat verder op ingaan? Moet ik in mijn router kijken of Raspberry? Is het mounten niet iets wat Kodi automatisch moet doen?
Hm, ja dat is zo. Je kiest bij add video voor nfs en je zien dan je router?
Misschien dat een google op Cannot export, possibly unsupported filesystem or fsid= required helpt?
Je vindt zo wel meer met gelijksoortige problemen. Ook staat er e.e.a. toegelicht over fstab en exports.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
Bacchus schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:10:
[...]

Begrijp ik het nu goed dat je een tv hebt die wel een (enkele?) HDMI-ingang heeft maar geen DVB-tuner?
eeeh nee, ik heb een beamer waar momenteel een Hummingboard aanhangt. Nou wil ik zo nu en dan naast films wel eens gewoon TV kijken.. En daarom vroeg ik me af of iemand ervaring had met het installeren van een usb tuner op een Raspberry / Hummingboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik heb de laatste tijd dat mijn Kodi helemaal niet meer reageert nadat deze een volledige dag heeft aan gestaan. Heeft dit te maken met een corrupt SD Kaartje? Hij reageert dan helemaal nergens meer op. Het enige wat ik kan doen is uit en aan zetten.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Van de ene op de andere dag heb ik een probleem met m'n PI2 (out of the box met OpenELEC/Kodi), altijd netjes afgesloten, nooit getweaked enzo, alleen een tijdje geleden een andere skin. Gisteren was ie al onwerkbaar afwisselend normaal snel en supertraag, zonder ook maar iets af te kunnen spelen. Vandaag constant reboots met bij opstarten even de foutmelding "Failed to start commoncache. Check log." Dan hapert het continu, en nog voordat ik ook maar iets kan proberen, alweer een reboot, met hetzelfde. Komt iemand dit bekend voor en wat kan ik eraan doen?

Update: Voor rookies zoals ik met een out of the box werkende Raspberry Pi, was de volgende link perfect om binnen een half uur een compleet nieuwe installatie te krijgen:
YouTube: How To Install OpenELEC KODI on Raspberry Pi - 2015 _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door henrid op 17-11-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Wie heeft ervaring met het laten verwijzen van de paths in nzbget naar zijn NAS (SMB share)?

Ik krijg nu foutmeldingen dat het path niet te benaderen is/niet bestaat in nzbget.
Ik heb in Kodi de Samba share toegevoegd via de file manager en kan deze zonder problemen benaderen.

Moet de NAS wellicht eerst gemount moet worden via SSH en niet via Kodi. Kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik meen ergens gelezen te hebben dat nzbget geen samba shares lust.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
chevchelios schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:45:
Wie heeft ervaring met het laten verwijzen van de paths in nzbget naar zijn NAS (SMB share)?

Ik krijg nu foutmeldingen dat het path niet te benaderen is/niet bestaat in nzbget.
Ik heb in Kodi de Samba share toegevoegd via de file manager en kan deze zonder problemen benaderen.

Moet de NAS wellicht eerst gemount moet worden via SSH en niet via Kodi. Kan dat kloppen?
Waar draait NZBGET op? Draait die op Kodi of op je NAS?

Ik heb gisteren trouwens op een ander SD kaartje de nieuwste Kodi geïnstalleerd op mijnn Pi met HifiBerry.Hifiberry heeft een super hindig tooltje daarvoor. HifiBerry installer. Je kan daar verschillende installaties kiezen en de aanpassing wordt automatisch voor je gedaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Lanithro op 18-11-2015 15:08 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Pagina: 1 ... 37 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]