Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 23:05
Lanithro schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:57:
[...]

Waar draait NZBGET op? Draait die op Kodi of op je NAS?
nzbget draait op m'n Pi (Kodi via Xbian).
Ik denk dat mounten van de SMB de oplossing is. Het is me echter nog niet gelukt om dit voor elkaar te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
chevchelios schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:13:
[...]

Ik denk dat mounten van de SMB de oplossing is. Het is me echter nog niet gelukt om dit voor elkaar te krijgen...
Waarom laat je NZBGet niet draaien op je NAS? of heb je een 'domme' nas?

bekijk eens http://forum.xbian.org/thread-814.html. Het lijkt er op dat NZBGet het gewoon niet leuk vind. SMB Shares.

[ Voor 15% gewijzigd door Lanithro op 18-11-2015 15:23 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Lanithro schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:20:
[...]

Waarom laat je NZBGet niet draaien op je NAS? of heb je een 'domme' nas?
Eigenlijk is het geen echte NAS. Ik heb een harde schijf aangesloten op mijn router (RT-AC66U), waardoor deze de functie van NAS krijgt. Installeren van nzbget op de router lijkt me niet (makkelijk) te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
iemand enig idee hoe ik de Pi II van sos solutions update met kodi 15 ? staat nu 14.2 op

[ Voor 10% gewijzigd door mcetweaker op 18-11-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcetweaker schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:02:
iemand enig idee hoe ik de Pi II van sos solutions update met kodi 15 ? staat nu 14.2 op
Daar staat denk ik OpenELEC op? Dan moet je handmatig updaten. Zie OpenELEC wiki.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:31

TRaSH

koffie ?

of de dev update add-on installeren dan kan je rechtstreeks updaten,
zo heb ik dat ook op al mijn kodi machines gedaan.
RPi 1 + RPi 2 + HTPC

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:47
Ik heb sinds gister een Raspberry Pi 2 en nu ben ik aan het kijken wat ik er beter op kan zetten openelec of Xbian?

Ik gebruik 'm hoofdzakelijk als mediaspeler met Kodi , welke is dan makkelijk qua configuratie enzo want ik ben nogal een noob wat betreft linux.

Ik lees dat Openelec veel last heeft/had met corruptie van de sd kaart , is dat nog steeds? en Xbian heeft die daar ook last van? En is het dan de oplossing om de boot vanaf de sd-kaart te doen en dan kodi van een usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
kraades schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:30:
[...]

Daar staat denk ik OpenELEC op? Dan moet je handmatig updaten. Zie OpenELEC wiki.
Hmm, ik moet naar de update share connecten en daar de .tar naar kopiëren. Als ik naar \\<ipadres> ga krijg ik de melding "the array bounds are invalid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Moet werken als je op hetzelfde netwerk zit en Samba aan staat.
Dancis schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:08:
Ik lees dat Openelec veel last heeft/had met corruptie van de sd kaart , is dat nog steeds? en Xbian heeft die daar ook last van? En is het dan de oplossing om de boot vanaf de sd-kaart te doen en dan kodi van een usb stick?
Ik heb al maanden geen probleem meer gehad (sinds ik gestopt ben de Pi uit te schakelen na gebruik).

[ Voor 77% gewijzigd door Marzman op 18-11-2015 20:30 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:28:
Moet werken als je op hetzelfde netwerk zit en Samba aan staat.
ik kan hem pingen in ieder geval. Zal straks eens kijken of samba aanstaat.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
SMB is enabled volgens de instellingen. Even uitgezet en weer aan. Pi herstart, maar zelfde melding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcetweaker schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:14:
SMB is enabled volgens de instellingen. Even uitgezet en weer aan. Pi herstart, maar zelfde melding :(
Je kunt ook via ssh verbinding maken met user/passwd is root/openelec en daarna naar de directory /storage/.update en dan een wget van de locatie van de tar file.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
ik heb het op een andere manier gedaan. Via m'n synology een remote connectie gemaakt en zo de file geupload.

Leek allemaal goed te gaan, bij opstarten werd er een update uitgevoerd. Daarna bleef het scherm zwart.

Denk dat ik dus maar even opnieuw moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Gewoon maar de laatste openelec stable build er opgezet via een disk image en hij doet het weer.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 13:00
Dancis schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:08:
Ik zit al paar maanden op Openelec en doe de pi 2 elke keer na gebruik (om de 1 a 2 dagen meestal) uit en de stroom er af. Nog geen last van de kaart. 1 keer startte ie niet goed op, maar na tweede keer ging het gewoon weer goed.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Open Elec zit nu ook op een totaal andere versie als van toen ik de problemen had. Misschien dat het opgelost is, maar ik laat mijn Pi tegenwoordig eigenlijk gewoon aan staan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
chevchelios schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:13:
[...]

Is dat een beetje vooruit te branden op de Pi ? Twijfel zelf nog heel erg om een losse nas te kopen of mijn popcorn a-400 als nas te laten werken of mijn asus ac68u dit te laten doen.
Echter weet ik ff niet wat hierin wijsheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb de laatste tijd (misschien sinds de upgrade van Open Elec, maar ik ben niet zeker) dat video in het begin een beetje moet zoeken naar de juiste afspeelsnelheid. Het geluid gaat dan even te snel of te langzaam (zoals vroeger met cassettes). Hebben meer mensen dit? Het viel eerst op met Youtube maar dat komt omdat dit veel korte filmpjes zijn en het alleen in het begin een paar seconde voorkomt, maar eigenlijk is het bij elke video.

Verder niet heel storend, alleen als ik Youtube een playlist met muziek laat afspelen omdat het dan bij elk liedje even gebeurd.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 20-11-2015 21:09 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Trunks81 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:46:
[...]

Is dat een beetje vooruit te branden op de Pi ? Twijfel zelf nog heel erg om een losse nas te kopen of mijn popcorn a-400 als nas te laten werken of mijn asus ac68u dit te laten doen.
Ik doe het niet meer (had vroeger wel nzb-get op een oude Popcornhour a-100), maar ik verwacht dat de Pi2 sneller is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-10 15:46
Iemand problemen om te scannen met xbmc ? Ik start mn mediaplayer op en al mn laatste films scanned hij niet meer met themoviedatabase. Xbmc Frodo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

wat zegt je debug log ?
staat me bij dat er een update was voor de tmdb scraper.
of die er voor Frodo is kan ik niet zeggen.
bij werkt het nog in iedergeval heb vandaag een nieuwe film toegevoegd en die heeft hij gewoon gevonden.
(ik zelf gebruik universal movie scanner)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:44
De december maand zit er weer aan te komen en dan moeten er altijd leuke kadootjes worden bedacht, helaas is dat iets wat meestal niet mee valt. Lees in dit topic dat de snelheid van de Raspberry Pi2 echt veel sneller is dan de Raspberry Pi Model B, ik lees op de website dat het echt een factor 5 a 6 is. Is dat jullie ervaring ook en waar uit zich dat dan vooral in?

Verder natuurlijk de vraag, zit de Raspberry Pi3 niet in de pijplijn? Niet dat ik deze aanschaf naast mijn bestaande Raspberry Pi Model B en dat 2 maanden later er weer een nieuwere versie uit is ;)
Watch the video at: https://www.raspberrypi.org/blog/raspbe ... ben-upton/ and you'll get some idea of Eben's product plans, which don't include a RPi 3 any time soon. The 2A and CM2 are more likely to happen before Pi 3.
Lijkt er op dat deze voorlopig nog niet gaat komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Gynnad op 22-11-2015 15:33 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik zit met een probleempje , ik heb nu nog Kodi draaien op mijn laptop maar als ik daar livestreams kijk van voetbal dan heb ik steeds dat de stream gebuffert word.

Nu wil ik op mijn raspberry Pi2 ook kodi gaan gebruiken maar nu wil ik dus voorkomen , dat ik dit buffer probleem ook op mijn Pi2 krijg. Is dat mogelijk?

Ik heb de laptop bedraad aangesloten en de advanced settings al aangepast maar op de laptop bijft ie nog steeds bufferen. Ligt dat gewoon aan de stream of aan mijn eigen hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:17
Dancis schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:08:
Ik zit met een probleempje , ik heb nu nog Kodi draaien op mijn laptop maar als ik daar livestreams kijk van voetbal dan heb ik steeds dat de stream gebuffert word.

Nu wil ik op mijn raspberry Pi2 ook kodi gaan gebruiken maar nu wil ik dus voorkomen , dat ik dit buffer probleem ook op mijn Pi2 krijg. Is dat mogelijk?

Ik heb de laptop bedraad aangesloten en de advanced settings al aangepast maar op de laptop bijft ie nog steeds bufferen. Ligt dat gewoon aan de stream of aan mijn eigen hardware?
Wat is je bron?
Hier zelf geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
simonj schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:10:
[...]

Wat is je bron?
Hier zelf geen last van.
Denk niet dat ik dat hier mag posten 8)

Maar ik denk dat het aan de stream ligt want als ik films enzo stream is er niks aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Trunks81 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:46:
[...]
De bottleneck hierin was mijn ASUS AC66U. Na een minuut downloaden liep de download vast en kon ik de router niet meer bereiken. Direct downloaden naar bijvoorbeeld het SD kaartje gaat perfect. Met een dedicated NAS of USB HDD zou het goed moeten gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gisteren bezig geweest om mijn logitech harmony one aan de praat te krijgen voor mijn HifiBerry met Openelec via hdmi-cec en dat is uiteindelijk gelukt. Erg relaxed nu om alles met 1 remote te kunnen bedienen.

Als device heb ik "Computer" - "Device, Media Center PC" - "Manufacturer, Microsoft" - "Model, Media Center Extender" ingesteld. "Media Center Extender" schijnt sneller te reageren als "MCE".

Deze post heeft ook nog wat geholpen voor de snelheid van de afstandsbediening:
tdn135 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:43:
Ik heb een oplossing voor de trage afstandsbediening met HDMI CEC. In de file rpi_2708_1001.xml, vind je de optie <setting id="double_tap_timeout_ms" value="300" />. Als je deze naar 125 zet, gaat het navigeren veel sneller. Lager vind ik inaccuraat worden.

De file is te vinden in: storage\.kodi\userdata\peripheral_data
Net als sommige anderen hier liep ik er ook tegenaan dat ik in eerste instantie het bestand "rpi_2708_1001.xml" de aangepaste value 125 niet wilde opslaan. Bij een "nette reboot" stond die weer op 300. Voor mij was hiervoor uiteindelijk de oplossing om het de value aan te passen, bestand op te slaan en dan de PI van de stroom af te halen en weer aan te sluiten en te laten booten. Als ik de PI een nette 'reboot' gaf, werd de nieuwe value niet opgeslagen.

En bij een lagere waarde als 125 reageerde de remote niet meer.

Wellicht handig voor iemand anders :)

[ Voor 9% gewijzigd door bitpixl op 23-11-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-10 00:16
Iemand zal vast wel dit probleem voorbij zien komen en heb eigenlijk alles gedaan wat ik gevonden heb op tutorials maar blijft toch aanhouden.

Ik heb OSMC op mijn Pi staan en gebruik deluge icm Sickrage voor het binnen halen van torrents. Nu gaat dat best vaak goed maar toch krijg ik zowel als sickrage het doet als ik handmatige een error met No directory. Nu moet ik dan handmatige het downloaden resumen en dat doet hij het maar blijft irritant.

Ik las dat het misschien met rechten te maken had maar heb de user alle rechten gegeven d.m.v sudocrown etc..

Kan het misschien toch aanliggen dat mijn externe HDD op basis van NTFS is en niet EXT4?

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-10 13:07

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Zo, ik heb weer een vaag probleempje met 1 van mijn XBian (Kodi 15.2 stable) installaties.
2 hangen er aan HDMI en werken probleemloos, de andere is via Composite aangesloten.
Ik zie prima het bootscreen van XBian opkomen, maar zodra Kodi gestart is blijft het beeld zwart. Geluid hoor ik wel en het ding is via ssh prima te benaderen, dus het lijkt me meer een Kodi bug.
Via HDMI heb ik prima beeld, maar dat heb ik in deze situatie juist niet nodig.

In config.txt heb ik in ieder geval al sdtv_mode=2 staan.
Verder heeft hij in het verleden prima gewerkt, dus sta momenteel een beetje voor een raadsel.

Iemand tips/trics? Of gewoon een snapshot terugzetten?

edit:
Snapshot rollback naar 15.2 releasecandidate (+ de rest) heeft het probleem opgelost. Dochter weer blij :)

[ Voor 8% gewijzigd door arie_papa op 23-11-2015 18:58 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powernout
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:30
Jirachi schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:39:
Hmm, het lukt me niet om een NFS share te openen in Xbian. De NFS share staat op een Synology NAS DS214Play. Op een andere Raspberry Pi 2 waar OpenElec op draait lukt het wel gewoon...

Als ik op Add source druk, dan naar NFS shares ga, dan zie ik wel gewoon het IP adres van de NAS staan, en als ik daar op kil, zie ik ook de NFS share 'video', maar ik kan niet in video komen, waar al mn films in staan.

Weet iemand wat hier het probleem is?
Heb jij dit intussen op kunnen lossen? Ik heb verleden week mijn eerste RPi gekocht, heb ook een DS214Play en exact het zelfde probleem. Ik kan wel de folders op mijn NAS zien, maar niet de inhoud.

"A Person who eats Cornflakes is a Cereal Killer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Juist. Gewoon het ipadres aan de NFS rechten toevoegen

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
powernout schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:05:
[...]

Heb jij dit intussen op kunnen lossen? Ik heb verleden week mijn eerste RPi gekocht, heb ook een DS214Play en exact het zelfde probleem. Ik kan wel de folders op mijn NAS zien, maar niet de inhoud.
Dit is bij mij opgelost, maar ik weet niet meer hoe ik dit gedaan heb. Ik zal er over nadenken en ik laat het je weten als ik het weet.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik wil mijn NAS gebruiken om films te streamen via mijn pi2 , maar als ik het dus goed begrijp moet ik mysql op de nas activeren/installeren om dan via de pi2 toegang te krijgen tot de bestanden op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:21

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

bitshady schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:34:
Gisteren bezig geweest om mijn logitech harmony one aan de praat te krijgen voor mijn HifiBerry met Openelec via hdmi-cec en dat is uiteindelijk gelukt. Erg relaxed nu om alles met 1 remote te kunnen bedienen.

Als device heb ik "Computer" - "Device, Media Center PC" - "Manufacturer, Microsoft" - "Model, Media Center Extender" ingesteld. "Media Center Extender" schijnt sneller te reageren als "MCE".

Deze post heeft ook nog wat geholpen voor de snelheid van de afstandsbediening:
[...]
Net als sommige anderen hier liep ik er ook tegenaan dat ik in eerste instantie het bestand "rpi_2708_1001.xml" de aangepaste value 125 niet wilde opslaan. Bij een "nette reboot" stond die weer op 300. Voor mij was hiervoor uiteindelijk de oplossing om het de value aan te passen, bestand op te slaan en dan de PI van de stroom af te halen en weer aan te sluiten en te laten booten. Als ik de PI een nette 'reboot' gaf, werd de nieuwe value niet opgeslagen.

En bij een lagere waarde als 125 reageerde de remote niet meer.

Wellicht handig voor iemand anders :)
Wat gebruik jij als ontvanger voor de remote signalen? Je TV? En hoe heb je het ingesteld in OpenElec? Ik gebruik nu ook HDMI-CEC, maar dan met de remote van m'n tv die nogal weinig toetsen doorgeeft (alleen de basis, dus navigatie cursor, play/pause, etc knoppen, cijfers, andere heb ik nog niet kunnen ontdekken). Ik gebruik ook een Harmony en wil zo veel mogelijk commando's beschikbaar hebben.

Als je trouwens bij je instellingen naar invoerapparaten gaat, staat daar de HDMI-CEC invoer gewoon bij (in ieder geval in expert modus). Die kan je openen en in dat dialoogscherm kan je ook de reactietijden aanpassen (ik heb hem bij mij ook direct naar beneden gegooid, 300ms is veel te lang).

Ander vraagje, wat is een goed basis OS voor een mediaspeler (Kodi en Mopidy) dat ook overweg kan met de Hifiberry op een RPi 2B (sorry CurlyMo, ik kreeg het met xbian niet aan de gang), maar ook goede mogelijkheden biedt voor niet mediacenter-achtige activiteiten, zoals een printerserver en waarbij i2c werkt.

Ik heb nu als experiment OSMC draaien (sinds gisteravond), en wil nog stoeien met andere distro's, maar heb al wel gemerkt dat er heel veel snelheidsverschil in Kodi zit tussen distro's.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 15:41
Gisteren een kale installatie van openelec op een nieuwe raspberry pi 2 gedaan. Draait prima en alle bestandstypen lijken te spelen, alleen ts bestanden opgenomen met dvblink lopen met beeld/geluid niet synchroon. Is daar deze licentie voor? http://www.raspberrypi.com/mpeg-2-license-key/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 10:59

Goner

What can I do you for ?

Dancis schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:10:
Ik wil mijn NAS gebruiken om films te streamen via mijn pi2 , maar als ik het dus goed begrijp moet ik mysql op de nas activeren/installeren om dan via de pi2 toegang te krijgen tot de bestanden op de NAS?
Nee hoor, het enige dat je moet doen is in OpenElec via SMB/CIFS een share met video-bestanden op je NAS te openen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
deepbass909 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:14:
[...]
Ander vraagje, wat is een goed basis OS voor een mediaspeler (Kodi en Mopidy) dat ook overweg kan met de Hifiberry op een RPi 2B (sorry CurlyMo, ik kreeg het met xbian niet aan de gang), maar ook goede mogelijkheden biedt voor niet mediacenter-achtige activiteiten, zoals een printerserver en waarbij i2c werkt.

Ik heb nu als experiment OSMC draaien (sinds gisteravond), en wil nog stoeien met andere distro's, maar heb al wel gemerkt dat er heel veel snelheidsverschil in Kodi zit tussen distro's.
Openelec ondersteund de Hifiberry ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Goner schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:14:
[...]

Nee hoor, het enige dat je moet doen is in OpenElec via SMB/CIFS een share met video-bestanden op je NAS te openen ...
Oke dat kreeg ik dus niet voor elkaar , hij voegde niks toe.

Zal het zo nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
[...]
Wat gebruik jij als ontvanger voor de remote signalen? Je TV? En hoe heb je het ingesteld in OpenElec? Ik gebruik nu ook HDMI-CEC, maar dan met de remote van m'n tv die nogal weinig toetsen doorgeeft (alleen de basis, dus navigatie cursor, play/pause, etc knoppen, cijfers, andere heb ik nog niet kunnen ontdekken). Ik gebruik ook een Harmony en wil zo veel mogelijk commando's beschikbaar hebben.

Als je trouwens bij je instellingen naar invoerapparaten gaat, staat daar de HDMI-CEC invoer gewoon bij (in ieder geval in expert modus). Die kan je openen en in dat dialoogscherm kan je ook de reactietijden aanpassen (ik heb hem bij mij ook direct naar beneden gegooid, 300ms is veel te lang).
Ik gebruik inderdaad gewoon de TV als ontvanger voor de remote signalen. Ik heb met de Logitech Harmony software de remote knoppen die niets deden in Kodi, een nummer toegewezen. Dus bv. de knop "Info" op mijn remote die normaal gesproken een info display geeft van mijn tv zelf heb ik via de Harmony software nummer "9" toegewezen.

Vervolgens in Openelec/Kodi heb ik "Keymap Editor" gebruikt om "9" toe te wijzen aan 2 dingen:
1. in een filmoverzicht op een geselecteerde film "meer info te laten zien voor de film"
2. als de film/video speelt de "codec info" te laten zien.

De knop Menu heb ik ook een nummer gegeven en dat nummer weer via keymap editor toegewezen aan de optie om naar het hoofdmenu te gaan.

Ik vond dit de makkelijkste optie omdat ik de nummers toch niet echt verder gebruik.
Maar ja, je hebt dan wel een Logitech Harmony remote nodig, gaat je niet lukken met de standaard afstandsbediening ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bitpixl op 25-11-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Goner schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:14:
[...]

Nu werkt het inderdaad wel.

Weet niet wat er is gebeurt maar nu werkt het wel gewoon , gister kreef ik het niet voor elkaar en nu geen enkel probleem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mkroes schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:22:
[...]

Dat Openelec met de hifiberry werkt, weet ik. Daar gaat het ook niet om (tot nu toe heb ik alleen xbian niet werkend gekregen, maar waarschijnlijk zou dat met iets meer moeite ook wel werken). Maar mijn ervaring met Openelec is dat die, net als xbian en OSMC, echt gericht is op mediacenter gebruik.

Ik zoek een distro die flexibel is en goed uit te bouwen.
bitshady schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:48:
[...]

Ik gebruik inderdaad gewoon de TV als ontvanger voor de remote signalen. Ik heb met de Logitech Harmony software de remote knoppen die niets deden in Kodi, een nummer toegewezen. Dus bv. de knop "Info" op mijn remote die normaal gesproken een info display geeft van mijn tv zelf heb ik via de Harmony software nummer "9" toegewezen.

Vervolgens in Openelec/Kodi heb ik "Keymap Editor" gebruikt om "9" toe te wijzen aan 2 dingen:
1. in een filmoverzicht op een geselecteerde film "meer info te laten zien voor de film"
2. als de film/video speelt de "codec info" te laten zien.

De knop Menu heb ik ook een nummer gegeven en dat nummer weer via keymap editor toegewezen aan de optie om naar het hoofdmenu te gaan.

Ik vond dit de makkelijkste optie omdat ik de nummers toch niet echt verder gebruik.
Maar ja, je hebt dan wel een Logitech Harmony remote nodig, gaat je niet lukken met de standaard afstandsbediening ;)
Maar geeft jouw tv alle remote signalen door via CEC? Mijn Samsung tv geeft namelijk alleen Samsung-codes door. Ik krijg van de Microsoft remote 0,0 door via HDMI.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(sorry CurlyMo, ik kreeg het met xbian niet aan de gang)
Mij heb je er niet mee hoor.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 20:51
Gynnad schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:30:
De december maand zit er weer aan te komen en dan moeten er altijd leuke kadootjes worden bedacht, helaas is dat iets wat meestal niet mee valt. Lees in dit topic dat de snelheid van de Raspberry Pi2 echt veel sneller is dan de Raspberry Pi Model B, ik lees op de website dat het echt een factor 5 a 6 is. Is dat jullie ervaring ook en waar uit zich dat dan vooral in?

Verder natuurlijk de vraag, zit de Raspberry Pi3 niet in de pijplijn? Niet dat ik deze aanschaf naast mijn bestaande Raspberry Pi Model B en dat 2 maanden later er weer een nieuwere versie uit is ;)

[...]

Lijkt er op dat deze voorlopig nog niet gaat komen.
Dit heeft wel 4 hele dagen stand gehouden ;) nieuws: Nieuwe Raspberry Pi Zero kost 5 dollar

Ik denk niet dat hij als volwaardige mediaspeler kan meedingen, maar wel weer interessant nieuw stukje marktsegment ingevuld. Daarnaast ben ik echt super tevreden met mijn RPi 2 + OpenELEC.

• deepbass909

deepbass909

mkroes schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:22:
[...]

Kleine test verder (gisteravond nog even gespeeld) en Openelec valt definitief af. Hoewel Openelec op Debian gebaseerd is en super draait, is Apt uitgeschakeld en kan je alleen via hun app-store software installeren. Dat is voor mij te beperkend, ik wil toegang hebben tot de volledige Debian repository.
CurlyMo schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:12:

[...]

Mij heb je er niet mee hoor.
De ;) was weggevallen. ;) Maar ik denk dat ik zelf gewoon iets fout deed. Gisteren liep ik tegen hetzelfde puntje aan met Openelec en kwam het uiteindelijk doordat ik de kernel-overlay verkeerd had aangeroepen. Dit is voor mij ook een nieuw stukje in Linux, iets wat ik in inmiddels 10 jaar Gentoo en Ubuntu draaien op m'n laptop en desktop, nog niet was tegengekomen. Ik ben nog volledig gewend alles via ingebouwde en externe modules te doen.

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
deepbass909 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:28:
[...]

Kleine test verder (gisteravond nog even gespeeld) en Openelec valt definitief af. Hoewel Openelec op Debian gebaseerd is en super draait, is Apt uitgeschakeld en kan je alleen via hun app-store software installeren. Dat is voor mij te beperkend, ik wil toegang hebben tot de volledige Debian repository.
Toevallig Raspbian met hier bovenop Kodi al geprobeerd?
Moet wel zeggen dat ik hier zelf geen ervaring mee heb.(Raspbian wel, maar niet met Kodi erbij geinstalleerd)

• deepbass909

deepbass909

Raspbian staat vanavond op de planning ;) (ik kan altijd maar een uurtje ofzo echt experimenteren). Mijn eerste hobbels zijn inmiddels genomen, blijkt dat de oude 2GB µSD kaartjes die ik gebruik, een beetje picky zijn qua partitioneren en ik moest even uitvogelen hoe ik onder linux makkelijk een schone, handmatige installatie kan doen op een µSD (al die installers vind ik maar niks om eerlijk te zijn).

• Gynnad
MatsSkoe schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:17:
[...]

Dit heeft wel 4 hele dagen stand gehouden ;) nieuws: Nieuwe Raspberry Pi Zero kost 5 dollar

Ik denk niet dat hij als volwaardige mediaspeler kan meedingen, maar wel weer interessant nieuw stukje marktsegment ingevuld. Daarnaast ben ik echt super tevreden met mijn RPi 2 + OpenELEC.
Inderdaad dat is snel gegaan, gaaf dingetje. Maar om als mediaspeler te functioneren zal deze toch te ligt zijn. Ga voorlopig toch nog maar voor de RPi 2.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
De zero is 40 procent sneller dan de eerste pi die ook als mediaspeler dienst kon doen dus denk dat het prima kan. Alleen paar euro investeren in een ethernet/wifi stick en je bent erg goedkoop klaar.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb ook een zero besteld bij Pihut. Op veel plaatsen uitverkocht.

Met Essential kit zonder microSD kost hij daar 19 euro nogwat omgerekend. Dit weekend hoop ik dat hij binnen is, anders volgende week maar beginnen aan mijn Pi avontuur.

Case komt later nog wel, diegene die ze bij Adafruit hebben (een acryl plaatje) vind ik nou niet echt spannend.

USB to Ethernet heb ik al. Nog even kijken naar een hubje dan kan ik aan de gang met Movian.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jongetje schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:50:
De zero is 40 procent sneller dan de eerste pi die ook als mediaspeler dienst kon doen dus denk dat het prima kan. Alleen paar euro investeren in een ethernet/wifi stick en je bent erg goedkoop klaar.
En microusb naar USB, maar dan zit je al boven de prijs van de normale Pi en is het niet veel goedkoper dan een Pi2. Hij zal vast nog wel goedkoper worden als hij goed verkrijgbaar is, maar als mediaspeler zou ik gewoon voor de Pi2 blijven gaan.

/▌

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Marzman schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:28:
[...]

En microusb naar USB, maar dan zit je al boven de prijs van de normale Pi en is het niet veel goedkoper dan een Pi2. Hij zal vast nog wel goedkoper worden als hij goed verkrijgbaar is, maar als mediaspeler zou ik gewoon voor de Pi2 blijven gaan.
Die mirousb -> usb verloopjes kun je op ebay voor 1 euro krijgen en een micro usb ethernet adapter heb je ook al voor 3 euro.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

1Ghz = turbo op de oude Pi B(+) en daar zit dan alles al op en aan. De rest van de hardware is gelijk dacht ik.

Kun je dus beter de Pi B(+) kopen, echter voor dat prijsverschil wil je dan gewoon de Pi 2 lijkt me.

Draait erg lekker hier, stabiel, snel, iedereen hier in huis gebruikt 'm (gewoon met de AB van de TV). Perfect.

De zero 2 met netwerk zou wel aantrekkelijk kunnen zijn als mediaplayer, maar dat zal nog wel ff duren :)

[ Voor 30% gewijzigd door albino71 op 26-11-2015 14:59 ]

Te koop....

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 11:15
Heeft die zero ook de HW decoding die de Pi1 had dan? Want daardoor liep alles soepel op de Pi1.

En bovendien: werkt HDMI-CEC standaard ook als je zo een verloopstukje ertussen duwt? Of moet je dan opletten dat je de goede hebt? Volgens mij heb ik zelfs nog zo een kabel ergens liggen van zo een China tablet die een MicroHDMI aansluiting had...

Ik wordt er blij van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

En Raspbian is ook al afgeschreven, ook daarmee kreeg ik m'n Hifiberry niet goed werkend. Nu staat er OSMC op, met op een µSD de kernel en op een 64GB USB stick de rest van het OS. Dat lijkt tot op heden goed te werken.

Alleen lukt het me niet om via UUID of PARTUUID in de cmdline.txt de USB-stick te koppelen, maar lukt het alleen met root=/dev/sda1. Voor nu gaat het goed, maar als ik een andere stick of externe schijf ga aankoppelen, bestaat het risico (het is maar deels voorspelbaar) dat die op /dev/sda1 komt te zitten en de Pi niet meer wil opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die Hifiberry heb ik gisteren even naar gekeken en lijkt me wel interessant,ware het niet dat de Wolfson expansion meer aansluitingen heeft.

Ik hoop op iets van een mini Wolfson voor de Pi Zero. Een aantal accesoires zal nu wel compatible gemaakt gaan worden voor de zero gok ik.

Overigens is de mijne verzonden dus ik kan hopelijk na het weekend aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:42

GeeBee

Oddball

Wat ik me afvraag:
Bij een RPi kun je Hyperion/ BobLight enz maken omdat het videosignaal van de pi komt, dezelfde pi die ook de aansturing voor de Ambilight verzorgt.
Wat nou als je zit te gamen? Dat lijkt me ook wel geweldig met Ambilight!
Kun je daar dan ook een Pi voor gebruiken?

- HDMI-signaal van de videokaart splitten
- Signaal A naar de monitor
- Signaal B naar de Pi (GPIO?) en vervolgens naar de WS2801 oid en de ledstrips achter je gamingmonitor

Of is dat alleen te realiseren door een aansturing van de game-pc?

Ik heb wel deze site gevonden: http://www.ambilight4pc.com maar daar heb je een arduino/ (usb)omzetter/ eigen ontwerpen nodig.

Update:
Ondertussen wel deze video gevonden: YouTube: DIY "Ambilight" effect with Hyperion. Works with HDMI/AV Sources || Raspberry Pi
Het kan niet rechtstreeks, maar wel via een omweg... en die is omslachtig en je bent afhankelijk van specifieke chipsets.
Signaal B moet naar een HDMI > AV omzetter en vervolgens AV omzetter > Videograbber die in een USB van de RPi gaat.

[ Voor 34% gewijzigd door GeeBee op 28-11-2015 12:54 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand tips hoe ik openelec op een sd-kaart installeer gecombineerd met een usb-stick? Ik zie nergens die NIET-diskimage versie voor de rpi2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36

Sa1

Ferra schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:19:
Iemand tips hoe ik openelec op een sd-kaart installeer gecombineerd met een usb-stick? Ik zie nergens die NIET-diskimage versie voor de rpi2?
de 'update file' moet je hebben.

http://releases.openelec....-Generic.x86_64-6.0.0.tar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een tweede raspberry pi mediaspeler aanschaffen. Is OpenElec 6.0.0 beter dan 5.0.8?

Van verschillende aanbieders krijg ik verschillende antwoorden. De aanbieders die 6.0.0 aanbieden zeggen dat er geen problemen bekend zijn. De aanbieders die 5.0.8 aanbieden zeggen dat sommige addons niet werken onder 6.0.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:11

CyBeRSPiN

sinds 2001

De versie heeft weinig met de aanschaf van doen, updaten kan je zelf.
Wat mis je aan 5.0.x waarom je 6.0.x zou willen?
Ik zou zelf nooit naar een .0.0 versie upgraden, te grote kans op bugs. Ik wacht meestal even totdat de meerderheid over is en alle ellende door anderen is gevonden en opgelost ;)
Ook is het inderdaad wachten totdat alle addons geschikt zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kende hen niet .mijn broertje heeft er een voor mij geregeld. Wat een fijn ding...
Gelijk maar film 1 op gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:26

Macabre

Euhh...

Is er een makkelijke manier om van een eenmaal goed geïnstalleerde Pi 2 met OpenELEC 6.0.0 en alle bijbehorende add-ons en instellingen een image te maken welke ik op meerdere SD kaarten terug kan schrijven voor andere Pi 2's?

Via bijv. Win32DiskImager kan ik een image maken maar zodra ik deze wil plaatsen op een andere SD kaart gaat het fout omdat de grootte van de SD kaart niet klopt. Je zult hiervoor exact dezelfde SD kaarten met exact dezelfde grootte moeten hebben.

Of is er een andere (makkelijkere) optie?

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:04
Macabre schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:23:
Is er een makkelijke manier om van een eenmaal goed geïnstalleerde Pi 2 met OpenELEC 6.0.0 en alle bijbehorende add-ons en instellingen een image te maken welke ik op meerdere SD kaarten terug kan schrijven voor andere Pi 2's?

Via bijv. Win32DiskImager kan ik een image maken maar zodra ik deze wil plaatsen op een andere SD kaart gaat het fout omdat de grootte van de SD kaart niet klopt. Je zult hiervoor exact dezelfde SD kaarten met exact dezelfde grootte moeten hebben.

Met USB Image Tool en dan bij de opties 'Truncate oversize images' (of zoiets, weet de exacte naam niet) aanzetten.

Let er wel op dat de kans bestaat dat het file system corrupt wordt/is (zie ook de FAQ).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powernout
Jirachi schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:44:
[...]

Dit is bij mij opgelost, maar ik weet niet meer hoe ik dit gedaan heb. Ik zal er over nadenken en ik laat het je weten als ik het weet.
Fijn, ik hoop van je te horen, hartelijk dank!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/y8qz4itu7/xbian.jpg

Ik krijg het bovenstaande. Ik denk aan een corrupte SD. Eruit halen, formateren, testen met h2testw, xbian er weer op en backup herstellen (aantal maanden oude backup).

Iemand andere ideeën of tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
powernout schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:26:
[...]

Fijn, ik hoop van je te horen, hartelijk dank!!!
Ik heb erover nagedacht en ik weet nu hoe ik dit ophelost had. Toen het niet werkte had ik RaspBMC op de Pi staan. Toen heb ik OpenElec erop gezet, en daar werkte alles naar behoren. Hopelijk heb je hier iets aan.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 11:15
Rylo schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:39:
[afbeelding]

Ik krijg het bovenstaande. Ik denk aan een corrupte SD. Eruit halen, formateren, testen met h2testw, xbian er weer op en backup herstellen (aantal maanden oude backup).

Iemand andere ideeën of tips?
paar keer 'exit' en dan enter. Helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powernout
Jirachi schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:13:
[...]

Ik heb erover nagedacht en ik weet nu hoe ik dit ophelost had. Toen het niet werkte had ik RaspBMC op de Pi staan. Toen heb ik OpenElec erop gezet, en daar werkte alles naar behoren. Hopelijk heb je hier iets aan.
Thanks! Dat heb ik er ook op staan, maar het werkt dus niet... Ik ga dieper duiken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:32
Ik heb net de pi2b gekocht, nou heb ik openelec op de sd kaart geïnstalleerd, nou las ik dat een combinatie met usb dat dat sneller zou zijn met addons, is het raadzaam om voor die opstelling te gaan of toch gewoon voor de sd alleen te gaan?
Ga hem vanvond in elkaar knutselen en doe het graag 1 x goed vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het moet makkelijker kunnen. OpenElec heeft toch ook gewoon een installer voor Windows beschikbaar? (ik weet het eerlijk gezegd niet, want mijn primaire systeem thuis is ook linux en er zijn zoveel makkelijkere manieren dan via een installer installeren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de settings ook wilt kopieren: http://kodi.wiki/view/Backup

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46

Zoals Deepbass 909 aangeeft kan het misschien makkelijker...

Van de goed geïnstalleerde OpenELEC een backup maken middels het backup in OpenELEC (zie hier). Deze (met bijvoorbeeld) WinSCP kopiëren naar je computer.
Vervolgens een andere SD kaart voorzien van een "verse" OpenELEC, hier de backup file naartoe kopiëren en restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik heb een vraag naar aanleiding van het volgende nieuws artikel

nieuws: Filmbedrijven willen met illegale downloaders schikken voor 150 euro ...

het lijkt me toch dat als ik via (rpi) kodi (genesis) films en series kijk dat dit onder streaming valt en niet als downloaden word beschouwd of zie ik dat verkeerd?

mocht dit niet het juiste forum zijn voor deze vraag of mag dit niet omdat het al illegaal word gezien verwijder mijn post dan gerust!

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Streaming is in dat opzicht hetzelfde als downloaden.
Maar dit is het verkeerde topic. Misschien kun je je vraag stellen in de reacties in het artikel? Daar krijg je denk ik beter response.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

copywizard schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:19:
het lijkt me toch dat als ik via (rpi) kodi (genesis) films en series kijk dat dit onder streaming valt en niet als downloaden word beschouwd of zie ik dat verkeerd?

mocht dit niet het juiste forum zijn voor deze vraag of mag dit niet omdat het al illegaal word gezien verwijder mijn post dan gerust!
Dat is natuurlijk ook downloaden, maar ik verwacht dat ze dat bij Torrents gaan doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Marzman schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:54:
[...]

Dat is natuurlijk ook downloaden, maar ik verwacht dat ze dat bij Torrents gaan doen.
Moeten de internet providers natuurlijk eerst de adresgegevens verstrekken, lijkt me neit echt slim wanneer ze dit gaan doen i.v.m. privacy en klandizie.

--

Ik heb zojuist de Raspberry Pi 2 binnen gekregen en heb de Aeon Nox skin erover heen gezet. Echter heb ik nu het probleem dat ik bij mijn Series (verwijzend naar een folder met series) TV Shows, Episodes en Unwatched allemaal op 0 heeft staan. Terwijl dit bij Movies wel is gevuld. Of ziet XBMC een serie als Movie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

nee kodi ziet series niet als movies,
heb je wel de series folder toegevoegd en de scraper verteld dat het TV series zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
TRaSH schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:13:
nee kodi ziet series niet als movies,
heb je wel de series folder toegevoegd en de scraper verteld dat het TV series zijn.
Pot-jan-drie-dubbeltjes.. Wist eigenlijk zeker dat ik dit had gedaan, maar blijkbaar was er toch iets mis gegaan.

Bedankt!

--

Ik zit nu nog met een andere probleem in mijn Aeon Nox skin:

Wanneer ik over de series loop zie ik een afbeelding van de serie + cover, maar wanneer ik in die folder ga naar de seizoenen toe en ik loop daarover heen dan zie ik helemaal niets. Terwijl ik hier ook een afbeelding van het seizoen zou verwachten, volgens mij is mijn folder structuur correct, zie onderstaande afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/6dq36g6mr/Untitled.png

[ Voor 38% gewijzigd door Gynnad op 01-12-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
kraades schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:35:
Streaming is in dat opzicht hetzelfde als downloaden.
Maar dit is het verkeerde topic. Misschien kun je je vraag stellen in de reacties in het artikel? Daar krijg je denk ik beter response.
Helaas is mijn vraag in het artikel nr 800+ dus die valt niet erg op in de nogal enorme discussie vandaar dacht ik ik post hem hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik merk dat ik met openelec 6.0.0 op mn rpi2 om de 10 min het regenboog vierkantje, voeding te kort (undervolt), in beeld krijg. Iemand ook deze ervaring? Met 5.0.8 had ik dit niet. Downgraden dan maar? Ik heb een 5v, 2a voeding...

[ Voor 9% gewijzigd door Ferra op 01-12-2015 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ferra schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:11:
Ik merk dat ik met openelec 6.0.0 op mn rpi2 om de 10 min het regenboog vierkantje, voeding te kort (undervolt), in beeld krijg. Iemand ook deze ervaring? Met 5.0.8 had ik dit niet. Downgraden dan maar? Ik heb een 5v, 2a voeding...
Ik heb sinds gisteren ook openelec 6.0.0 en heb er enkele uren mee gespeeld + 2 series gekeken en ben dit probleem niet tegen gekomen.

Heb de voeding bij SOS besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik draai op dit moment nog Openelec 5.0.8 op mijn Hifiberry (met de Digi+) en ik krijg het maar niet voor elkaar om youtube streams (720p en hoger) vloeiend af te spelen. HD BRay rips (van 12+ GB) gaan prima via NFS vanaf mijn NAS oplossing. Na ongeveer 20 seconden begint de YTvideo te stotteren. Zodra ik het audio device verander in HDMI gaat het wel vloeiend. Ik heb al in de advancedsettings.xml de buffermode op 1 gezet, de cache size staat nu op 80MB en de readbufferfactor staat nu op 1.5 (maar heeft ook op 4 gestaan).

Ik zie toch nog steeds dat de VQ tijdens het stotteren op 0% staat. Is het dan toch mijn Wifi connectie? Waarom gaan die BRay films dan wel goed? Zijn er nog instellingen waar ik naar kan/moet kijken?

Ik ben erg benieuwd hoe bij andere Hifiberry gebruikers de settings staan, zoals video acceleration mode (en aangevinkte opties), en bij audio settings de resample quality (via de GPU?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:54:
[...]

precies dat verwacht ik ook maar dacht wie weet dat ze daar anders naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch: Ik ga over twee weken op vakantie naar Suriname en neem mijn RPI mee (voor de dooie uurtjes dat ik rtl gemist kan kijken enzo g.e.n.e.s.i.s. ahum..) Gaat dat gewoon werken als ik hem daar op een router aansluit? Of zijn er dingen die dan niet meer werken? Moet ik ergens rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

deepbass909 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 00:11:
En Raspbian is ook al afgeschreven, ook daarmee kreeg ik m'n Hifiberry niet goed werkend. Nu staat er OSMC op, met op een µSD de kernel en op een 64GB USB stick de rest van het OS. Dat lijkt tot op heden goed te werken.

Alleen lukt het me niet om via UUID of PARTUUID in de cmdline.txt de USB-stick te koppelen, maar lukt het alleen met root=/dev/sda1. Voor nu gaat het goed, maar als ik een andere stick of externe schijf ga aankoppelen, bestaat het risico (het is maar deels voorspelbaar) dat die op /dev/sda1 komt te zitten en de Pi niet meer wil opstarten...
Het schijnt dat root=PARTUUID=xxxxxxxxxx sinds de november update niet meer werkt.

https://discourse.osmc.tv...d-no-longer-working/10511

Of dat met de laatste (gisteren?) juist is ontstaan, of wellicht is opgelost weet ik niet.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben aan het denken om een Raspberry PI te kopen. Echter weet ik niet zeker of deze gaat voldoen. Mijn wensen in een mediaplayer zijn het volgende:
-Streamen van online audio (bijv. radio/ soundcloud. AirPlay functionaliteit)
-Video's vanuit mijn NAS (nog te kopen)
-Netflix afspelen
-Liefst analoog audio uit ivm oude stereo. = geen eis

Volgens mij kan de de Raspberry bijna alles, behalve netflix. Klopt dit? Er is namelijk zo veel te vinden over de Raspberry dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wanneer dit niet gaat, hebben jullie nog een advies qua mediaplayer?

Gr, jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Airplay is gammel. Netflix kan idd niet.

Edit
Herstel: Airplay kan niet goed werken zijn als je het voor video wilt gebruiken.

[ Voor 60% gewijzigd door technorabilia op 02-12-2015 12:37 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Wat vind je 'gammel' aan Airplay?
Ik gebruik het voor muziek (vanaf mijn NAS, niet vanaf een Apple device) en vind het prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:30:
Hallo allemaal,

Ik ben aan het denken om een Raspberry PI te kopen. Echter weet ik niet zeker of deze gaat voldoen. Mijn wensen in een mediaplayer zijn het volgende:
-Netflix afspelen

Volgens mij kan de de Raspberry bijna alles, behalve netflix. Klopt dit? Er is namelijk zo veel te vinden over de Raspberry dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wanneer dit niet gaat, hebben jullie nog een advies qua mediaplayer?

Gr, jelle
Ok, blijkbaar gaat de Raspberry voor mij niet werken. Heeft iemand een idee welke MediaPlayer er wel aan mijn eisen voldoet?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:30:
Hallo allemaal,

-Netflix afspelen

Gr, jelle
Als je IOS9 hebt, werkt Airplay niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Gynnad schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:22:
[...]

Pot-jan-drie-dubbeltjes.. Wist eigenlijk zeker dat ik dit had gedaan, maar blijkbaar was er toch iets mis gegaan.

Bedankt!

--

Ik zit nu nog met een andere probleem in mijn Aeon Nox skin:

Wanneer ik over de series loop zie ik een afbeelding van de serie + cover, maar wanneer ik in die folder ga naar de seizoenen toe en ik loop daarover heen dan zie ik helemaal niets. Terwijl ik hier ook een afbeelding van het seizoen zou verwachten, volgens mij is mijn folder structuur correct, zie onderstaande afbeelding:

[afbeelding]
Ik probeer je te volgen, maar raak je toch kwijt... Je bedoelt het scherm "Series" in Kodi, waar je de posters van de afleveringen ziet? Waarschijnlijk heb je de verkeerde weergave/lijst modus bij seizoenen. Dat kan en moet je namelijk per niveau (series, seizoenen, afleveringen) instellen.
Ferra schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:11:
Ik heb niet heel veel met Openelec gespeeld, maar heb nooit het regenboog vierkantje gezien. Wat voor een voeding heb je precies? Want het lijkt erop dat die onstabiel is en dat dat nu aan het licht komt omdat Openelec 6 wellicht wat meer resources snoept.
bitshady schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:04:
Ik draai op dit moment nog Openelec 5.0.8 op mijn Hifiberry (met de Digi+) en ik krijg het maar niet voor elkaar om youtube streams (720p en hoger) vloeiend af te spelen. HD BRay rips (van 12+ GB) gaan prima via NFS vanaf mijn NAS oplossing. Na ongeveer 20 seconden begint de YTvideo te stotteren. Zodra ik het audio device verander in HDMI gaat het wel vloeiend. Ik heb al in de advancedsettings.xml de buffermode op 1 gezet, de cache size staat nu op 80MB en de readbufferfactor staat nu op 1.5 (maar heeft ook op 4 gestaan).

Ik zie toch nog steeds dat de VQ tijdens het stotteren op 0% staat. Is het dan toch mijn Wifi connectie? Waarom gaan die BRay films dan wel goed? Zijn er nog instellingen waar ik naar kan/moet kijken?

Ik ben erg benieuwd hoe bij andere Hifiberry gebruikers de settings staan, zoals video acceleration mode (en aangevinkte opties), en bij audio settings de resample quality (via de GPU?).
Ik heb op m'n RPi2B met een Hifiberry Digi geen problemen met Youtube. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij trek ik die ook op 720 binnen, gewoon met standaard settings in OSMC.

Audio resample loopt bij mij via de GPU.

Maar de youtube add-on zelf geeft af en toe wat hick-ups. Ik krijg nog weleens time-outs bij het opvragen van een lijst of starten van een stream. Het zou me niks verbazen als daarin ook jou probleem ligt.
albino71 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:33:
[...]

Het schijnt dat root=PARTUUID=xxxxxxxxxx sinds de november update niet meer werkt.

https://discourse.osmc.tv...d-no-longer-working/10511

Of dat met de laatste (gisteren?) juist is ontstaan, of wellicht is opgelost weet ik niet.
Bummer, ik wil juist af van /dev/sda1, want als ik nu een extra USB-stick of hardeschijf aansluit, loop ik het risico dat hij niet wil opstarten. Zelf overleef ik dit wel, maar m'n din moet het ook snappen.

Wat niet helpt is dat de OSMC-site er op het moment blijkbaar uit ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:55
Ik draai sinds een paar maanden OSMC op een Pi2, maar moet zeggen dat ik erg regelmatig crashes heb. Zijn er meer mensen met dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

deepbass909 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:04:
Bummer, ik wil juist af van /dev/sda1, want als ik nu een extra USB-stick of hardeschijf aansluit, loop ik het risico dat hij niet wil opstarten. Zelf overleef ik dit wel, maar m'n din moet het ook snappen.

Wat niet helpt is dat de OSMC-site er op het moment blijkbaar uit ligt...
Hier werkt de site gewoon...

https://discourse.osmc.tv...r-november-updating/10435

Het lijkt een issue in de laatste versie, maar wordt ongetwijfeld opgelost.
datadevil schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:06:
Ik draai sinds een paar maanden OSMC op een Pi2, maar moet zeggen dat ik erg regelmatig crashes heb. Zijn er meer mensen met dat probleem?
Ik heb daar absoluut geen last van, sterker nog, het is rete stabiel hier.
Is je voeding goed genoeg?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

albino71 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:09:
[...]

Hier werkt de site gewoon...

https://discourse.osmc.tv...r-november-updating/10435

Het lijkt een issue in de laatste versie, maar wordt ongetwijfeld opgelost.
Hier niet :?
Verificatie via certificaat is mislukt

ERR_BAD_SSL_CLIENT_AUTH_CERT
Andere sites werken gewoon, dus snap niet wat er hier dan mis gaat...
[...]

Ik heb zelf wel af en toe dat Kodi vastloopt (de RPi is via SSH nog gewoon benaderbaar en heeft dan nauwelijks CPU-belasting), maar dat komt ook omdat ik op het moment continu aan klooien ben met instellingen en de database, wat hij niet heel lukt vind. En volgens mij is mijn skin niet helemaal geschikt voor de Pi (ik gebruik Rapier en die doet er erg lang over om ter herladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
deepbass909 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:04:
[...]

Ik probeer je te volgen, maar raak je toch kwijt... Je bedoelt het scherm "Series" in Kodi, waar je de posters van de afleveringen ziet? Waarschijnlijk heb je de verkeerde weergave/lijst modus bij seizoenen. Dat kan en moet je namelijk per niveau (series, seizoenen, afleveringen) instellen.
Het probleem is dat ik geen afbeelding te zien krijg bij Seizoenen in de Aeon Nox skin (OpenElec 6.0.0 & Raspberry Pi 2). De structuur is Series -> Seizoenen -> Afleveringen, waarbij ik bij Series en Afleveringen wel een afbeelding te zien krijg.

Series (correct):
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/4xtrw028z/12319665_10207194697099187_963466395_n.jpg

Seizoenen (Geen afbeelding):
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/5m2mey0yr/12312276_10207194696939183_1034241311_n.jpg

Aflevering (wel afbeeldingen)
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/h9wo9hq3n/12319454_10207194696779179_115592048_n.jpg

En dat terwijl mijn folder structuur / naamgeving van de seizoen posters volgens mij wel correct is:

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/fbq0bhxlv/modernfamily.png

[ Voor 4% gewijzigd door Gynnad op 02-12-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:55
albino71 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:09:
[...]

Dacht het wel, maar kan er altijd een tijdje een andere aan hangen om het zeker te te weten natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik zit met een dubio qua geluid. Ik wil dat kodi m'n 2.0 video bestanden omzet naar DD5.1 (wat hij al netjes doet), maar dat hij m'n muziek bestanden als stereo doorzet naar m'n receiver. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

2.0 naar 5.1 is nep surround aangezien de source maar 2 audio sporen heeft.
Je kan proberen om de juiste speaker config in te stellen.
En dan de optie om stereo om te zetten naar alle speakers uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:22
Als je receiver 5.1 snapt, snapt hij ook waarschijnlijk ook Prologic, waarmee hij waarschijnlijk iets meer ruimte uit je 2.0 kan halen. Ik weet niet in hoeverre je RPi dat kan.
Pagina: 1 ... 38 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]