Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Vraagje over de RPi ZERO,

Ik heb de openelec versie 6.0.0 voor RPi 1 erop gezet. Alles draait.
Maar de CPU draait nog op 700 Mhz ipv de standaard 1Ghz.

Nu kan ik de overclock settings wel aanpassen, maar welke settings zijn de juiste voor de rpi zero?

Heeft iemand ier al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dCY schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:13:
Vraagje over de RPi ZERO,

Ik heb de openelec versie 6.0.0 voor RPi 1 erop gezet. Alles draait.
Maar de CPU draait nog op 700 Mhz ipv de standaard 1Ghz.

Nu kan ik de overclock settings wel aanpassen, maar welke settings zijn de juiste voor de rpi zero?

Heeft iemand ier al een oplossing gevonden?
Laat de overclock settings eens leeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:45

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Bacchus schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:05:
Als je receiver 5.1 snapt, snapt hij ook waarschijnlijk ook Prologic, waarmee hij waarschijnlijk iets meer ruimte uit je 2.0 kan halen. Ik weet niet in hoeverre je RPi dat kan.
Ik wil precies andersom, Kodi zet m'n 2.0 bronnen nu ongevraagd om naar 5.1 DD. Bovendien kan mijn versterker inderdaad veel beter een 2.0 bron omzetten naar surround, gezien de veel betere DAC die erin zit.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-08 08:14
kraades schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:38:
Airplay is gammel. Netflix kan idd niet.

Edit
Herstel: Airplay kan niet goed werken zijn als je het voor video wilt gebruiken.
Ik gebruik de RPi2 met OpenELEC 6.0 en naast dat ik geen bugs/hangs of regenboogjes problemen ondervindt kan ik via Airplay zowel videos en muziek zonder problemen afspelen vanaf mijn MacBook. Met IOS 9 lukt het nog niet maar IOS heeft 2 maanden geleden de major release gehad en OpenELEC nog later dus die bugs zullen nog wel platgetrapt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:27
MatsSkoe schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:05:
[...]
Met IOS 9 lukt het nog niet maar IOS heeft 2 maanden geleden de major release gehad en OpenELEC nog later dus die bugs zullen nog wel platgetrapt worden.
Verwacht er niet te veel van, de devs die autplay voor kodi creëren, hebben steeds minder zin om het elke keer weer te repareren . Apple schijnt elke keer weer een shitload te veranderen.

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=238523

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Sinds gister ook een pi2 met kodi draaien. Echter tergend langzaam om een film of foto te laden vanaf nas via nfs.. Wel verbonden met wifi, op laptop wel vloeiend.. Iemand enig idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan proberen af het bekabeld beter gaat. Zelf heb ik geen problemen met het streamen van video.Het speelt eigenlijk bijna direct.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Marzman schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:39:
Je kan proberen af het bekabeld beter gaat. Zelf heb ik geen problemen met het streamen van video.Het speelt eigenlijk bijna direct.
Hmm ja geen kabel in de buurt helaas.. Oo laptop met kodi geen een probleem via wifi.. Gewoon instant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 22:50
Gynnad schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:10:
[...]

Het probleem is dat ik geen afbeelding te zien krijg bij Seizoenen in de Aeon Nox skin (OpenElec 6.0.0 & Raspberry Pi 2). De structuur is Series -> Seizoenen -> Afleveringen, waarbij ik bij Series en Afleveringen wel een afbeelding te zien krijg.

Series (correct):
[afbeelding]

Seizoenen (Geen afbeelding):
[afbeelding]

Aflevering (wel afbeeldingen)
[afbeelding]

En dat terwijl mijn folder structuur / naamgeving van de seizoen posters volgens mij wel correct is:

[afbeelding]
Ik heb trouwens exact hetzelfde probleem. Bij de seizoenen kan de skin geen plaatjes meer toekennen/vinden ofzo. Zover ik kan zien is hier dus nog geen oplossing voor gekomen?

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:28

TRaSH

koffie ?

Hmm ik zal morgen eens bij mij kijken,
Volgens mij heb ik wel gewoon season covers met Aeon Nox op me Pi2.

heb even gekeken

Series (correct):
Afbeeldingslocatie: http://pix.defcon5.biz/files/25802191014831475485_thumb.jpg

Seizoenen (ook correct)
Afbeeldingslocatie: http://pix.defcon5.biz/files/20681708760361101721_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pix.defcon5.biz/files/66934387534205132449_thumb.jpg

bij mij zie ik gewoon de season covers

[ Voor 73% gewijzigd door TRaSH op 06-12-2015 10:53 . Reden: screenshots toegevoegd en gechecked of ik dat probleem ook had ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:45
TRaSH schreef op zondag 06 december 2015 @ 02:13:
Hmm ik zal morgen eens bij mij kijken,
Volgens mij heb ik wel gewoon season covers met Aeon Nox op me Pi2.

heb even gekeken

Series (correct):
[afbeelding]

Seizoenen (ook correct)
[afbeelding]

[afbeelding]

bij mij zie ik gewoon de season covers
Hmm zou je je folder structuur ook eens kunnen delen, want dan moet er bij ons toch iets fout zijn in de naamgeving of configuratie..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-07 17:14
welke skin gebruiken jullie? Is vind die skins wel vet...

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bitshady schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:04:
Ik draai op dit moment nog Openelec 5.0.8 op mijn Hifiberry (met de Digi+) en ik krijg het maar niet voor elkaar om youtube streams (720p en hoger) vloeiend af te spelen. HD BRay rips (van 12+ GB) gaan prima via NFS vanaf mijn NAS oplossing. Na ongeveer 20 seconden begint de YTvideo te stotteren. Zodra ik het audio device verander in HDMI gaat het wel vloeiend. Ik heb al in de advancedsettings.xml de buffermode op 1 gezet, de cache size staat nu op 80MB en de readbufferfactor staat nu op 1.5 (maar heeft ook op 4 gestaan).

Ik zie toch nog steeds dat de VQ tijdens het stotteren op 0% staat. Is het dan toch mijn Wifi connectie? Waarom gaan die BRay films dan wel goed? Zijn er nog instellingen waar ik naar kan/moet kijken?

Ik ben erg benieuwd hoe bij andere Hifiberry gebruikers de settings staan, zoals video acceleration mode (en aangevinkte opties), en bij audio settings de resample quality (via de GPU?).
De update naar 6.0 heeft deze problemen opgelost! :)

De addon Send to XBMC/Kodi voor Firefox is trouwens ook erg leuk. Kan je vanaf de PC youtube doorsturen naar Kodi. Helaas geen ander Flash based materiaal. Als iemand hier iets voor heeft hoor ik het graag.

[ Voor 10% gewijzigd door bitpixl op 07-12-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Lanithro schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:39:
welke skin gebruiken jullie? Is vind die skins wel vet...
Op de RPi draai ik Aeon Nox,
Op me HTPC Aeon MQ 6
Gynnad schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:40:
[...]

Hmm zou je je folder structuur ook eens kunnen delen, want dan moet er bij ons toch iets fout zijn in de naamgeving of configuratie..
Als ik thuis ben zal ik dat doen,
Sonarr maakt dat aan.
Rest via scraper.
Heb je de artwork downloader al eens gedraaid ?
Weet niet of het daar aan ligt.

[ Voor 48% gewijzigd door TRaSH op 07-12-2015 09:38 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Gynnad schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:40:
[...]

Waar heb je je bestanden eigenlijk opgeslagen, lokaal of op een NAS? Het zou namelijk ook zomaar een rechtenprobleem kunnen zijn, waarbij kodi niet mag schrijven naar de mappen om fanart e.d. op te slaan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-08 16:35
Welke add-on gebruiken mensen hier voor ondertitles? Op Xbian kan ik ze met Pulsar en OpenSubtitles.org in ieder geval niet meer downloaden.

Ik zit niet op de allerlaatste versie van XBian want daar crasht de Pulsar daemon sowieso continu en wel zodanig dat hij het systeem onbruikbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ApexAlpha schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:13:
Welke add-on gebruiken mensen hier voor ondertitles? Op Xbian kan ik ze met Pulsar en OpenSubtitles.org in ieder geval niet meer downloaden.

Ik zit niet op de allerlaatste versie van XBian want daar crasht de Pulsar daemon sowieso continu en wel zodanig dat hij het systeem onbruikbaar maakt.
Ik gebruik zonder problemen opensubtitles.org met OSMC. Opensubtitles is ook de enige die een goede kans geeft op Nederlandse ondertitels, is mijn ervaring.

Misschien een rare vraag (of open deur), maar heb je de add-ons al eens verwijderd en ook de configbestanden weggegooid? Ik heb op die manier al regelmatig rare problemen weten op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ontdek net dat ik op smallband van Telenet met vast datavolume (1 mbit verbindinding!) nog steeds mijn series kan streamen. Meestal is dat SD, maar ik had eigenlijk niet verwacht dat het kon :) Is ook de eerste keer dat ik tegen die limiet aanloop sinds 2011.

[edit]Nipt, soms is het net niet genoeg. De serie even op pauze laten staan lijkt soms te helpen. Toch maar uitkijken voor een andere internetverbinding.

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 07-12-2015 17:03 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Paar weken geleden deze infrarood ontvanger met afstandbedieding besteld op internet voor nog geen 5 dollar. Vorige week is deze binnen gekomen, ding werkt echt perfect! Het is echt plug en play.

Ik wilde de ontvanger alleen gebruiken in combinatie met een Logitech Harmony. Daarvoor heb ik deze en deze guides gevolgd. Het blijkt dat de ontvanger 'Chinavasion CVSB-983' heet.

Simpel gezegd is het de Harmony instellen en daarna Keyboard.xml kopiëren en uploaden naar je raspberry.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 08-12-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 20:43

Distortion

Bottle to Throttle

Ik probeer een vnc op te zetten met mijn rb2 Xbian. Lukt allemaal prima, maar zodra ik inlog en bezig ga wijzigt de tv van input en gaat naar de rb2. Vindt ik niet erg maar de vrouw wel. Ik gebruik tightvnc viewer voor windows als client. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? De rb2 is via HDMI verbonden naar mijn LG tv

Edit: ik hoop eigenlijk dat er een elegante oplossing voor is ipv de hdmi kabel eruit te halen

[ Voor 13% gewijzigd door Distortion op 07-12-2015 19:21 ]

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Zo ziet mijn folder structuur eruit.
TV\Suits\
Season 01\
Season 02\
Season 03\
Season 04\
Season 05\
banner.jpg
fanart.jpg
landscape.jpg
poster.jpg
season01-poster.jpg
season02-poster.jpg
season03-poster.jpg
season04-poster.jpg
season05-poster.jpg
season-specials-poster.jpg
tvshow.nfo
clearart.png
clearlogo.png
logo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-08 00:37
Distortion schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:16:
Ik probeer een vnc op te zetten met mijn rb2 Xbian. Lukt allemaal prima, maar zodra ik inlog en bezig ga wijzigt de tv van input en gaat naar de rb2. Vindt ik niet erg maar de vrouw wel. Ik gebruik tightvnc viewer voor windows als client. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? De rb2 is via HDMI verbonden naar mijn LG tv

Edit: ik hoop eigenlijk dat er een elegante oplossing voor is ipv de hdmi kabel eruit te halen
HDMI kabel unpluggen is niet nodig.
Iets gerelateerd aan de de CEC settings lijkt mij. Even met deze instellingen spelen:
System -> Settings -> System -> Input Devices -> Peripherals -> CEC adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

rens-br schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:41:
Paar weken geleden deze infrarood ontvanger met afstandbedieding besteld op internet voor nog geen 5 dollar. Vorige week is deze binnen gekomen, ding werkt echt perfect! Het is echt plug en play.

Ik wilde de ontvanger alleen gebruiken in combinatie met een Logitech Harmony. Daarvoor heb ik deze en deze guides gevolgd. Het blijkt dat de ontvanger 'Chinavasion CVSB-983' heet.

Simpel gezegd is het de Harmony instellen en daarna Keyboard.xml kopiëren en uploaden naar je raspberry.
Mijn oplossing is iets duurder, namelijk een Flirc, maar dat werkt minimaal net zo goed. De Flirc kan alles leren en die koppel je met een makkelijke app aan keyboard toetsen. Op de pi hoef je in feite niks in te stellen.
Distortion schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:16:

Dat is wel een bijzondere reactie... Ik zit op dit moment ook via VNC op m'n pi, maar m'n tv blijft braaf op de juiste input staan. Nu heb ik wel ruzie dat hij af en toe m'n tv omzet bij het inschakelen van de tv of wisselen van kanaal. Ik ga daarom cec helemaal uitschakelen. Nu er een flirc op zit is cec ook niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

deepbass909 schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:31:
[...]

Mijn oplossing is iets duurder, namelijk een Flirc, maar dat werkt minimaal net zo goed. De Flirc kan alles leren en die koppel je met een makkelijke app aan keyboard toetsen. Op de pi hoef je in feite niks in te stellen.
Hoe duur was deze oplossing dan? En voor welke optie heb je gekozen. Ik zie op de website een USB Stick, behuizing en printplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

rens-br schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:03:
[...]

Hoe duur was deze oplossing dan? En voor welke optie heb je gekozen. Ik zie op de website een USB Stick, behuizing en printplaat.
€ 26 bij SOS Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

??? Mijn harmony deed het direct geen rare fratsen voor hoeven te doen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Bedankt voor je reactie. Vind dit toch wel een erg dure oplossing vergeleken met die van mij. Wat voor afstandsbediening gebruik je erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

rens-br schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:04:
[...]

Bedankt voor je reactie. Vind dit toch wel een erg dure oplossing vergeleken met die van mij. Wat voor afstandsbediening gebruik je erbij?
Ik heb een Logitech harmony One. Het voordeel van die Flirc is dat hij door de Pi (of pc) herkend wordt als een keyboard en zelf de decodering doet. Daardoor doet hij het altijd, ook als de Pi zwaar belast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Tylen schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:01:
??? Mijn harmony deed het direct geen rare fratsen voor hoeven te doen.
Mijn Harmony deed het ook direct. Maar ik wilde een aantal functies op mijn Harmony hebben die niet out-of-the box werkte, omdat de betreffende knoppen ontbraken op de chineese remote. Daarvoor moest ik dus keyboard.xml aanpassen.
deepbass909 schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:19:
[...]
Ik heb een Logitech harmony One. Het voordeel van die Flirc is dat hij door de Pi (of pc) herkend wordt als een keyboard en zelf de decodering doet. Daardoor doet hij het altijd, ook als de Pi zwaar belast is.
Dat stukje over decodering wat bedoel je daarmee? Want die IR ontvanger van mij presenteert zich ook als een toetsenbord.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 07-12-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deepbass909 schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:19:
[...]

Of het waar is of niet wat je zegt weet ik niet, maar je onderschat volgens mij hoe weinig 'kracht' het überhaupt kost of IR te verwerken. Het voordeel aan IR is dat het geen ruis genereert en dus alleen actief is wanneer je er met een IR bron naartoe stuurt, anders dan bijvoorbeeld 433.92Mhz, die door de inherente ruis zonder filtering de CPU van de RPi1 naar 30% kan duwen. Daarnaast is IR maar 38Mhz in tegenstelling tot
dus 433.92Mhz. Zoveel data per seconde is dat dus ook allemaal niet. Ik vraag me dus af of je dus het verschil qua belasting gaat merken tussen een RPi met én zonder IR.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

CurlyMo schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 07:55:
[...]

Of het waar is of niet wat je zegt weet ik niet, maar je onderschat volgens mij hoe weinig 'kracht' het überhaupt kost of IR te verwerken. Het voordeel aan IR is dat het geen ruis genereert en dus alleen actief is wanneer je er met een IR bron naartoe stuurt, anders dan bijvoorbeeld 433.92Mhz, die door de inherente ruis zonder filtering de CPU van de RPi1 naar 30% kan duwen. Daarnaast is IR maar 38Mhz in tegenstelling tot
dus 433.92Mhz. Zoveel data per seconde is dat dus ook allemaal niet. Ik vraag me dus af of je dus het verschil qua belasting gaat merken tussen een RPi met én zonder IR.
Het is niet de belasting op de cpu, maar het missen van pulsen tijdens een lock-up (wat helaas vrij vaak lijkt te gebeuren op de Pi). Linux is geen realtime OS, waardoor interrupt locks kunnen zorgen dat een simpele IR-ontvanger niet altijd even goed en nauwkeurig reageert. Een ontvanger zoals de Flirc, of ieder andere USB-ontvanger die een keyboard emuleert, wordt dan gebufferd zoals dat ook met een normaal keyboard gebeurd.
Wat ik zelf dan aan de Flirc weer erg prettig vind, is dat hij volledig programmeerbaar is, je leert de Flirc zelf een IR-code die gekoppeld wordt aan een toetsaanslag. Het maakt vervolgens niet uit waar je de Flirc in prikt, de vastgelegde IR-code zal altijd die toetsaanslag blijven, tot de Flirc zelf opnieuw geprogrammeerd wordt. Het ding werkt dus altijd zoals de computer zelf maar een USB HID keyboard kan herkennen.

Ik zeg niet dat het zo is bij de Pi (die ervaring heb ik simpelweg nog niet), dit is alleen mijn ervaring met al meer dan 15 jaar linux gebruiken op verschillende pc's en verschillende IR-ontvanger types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
ApexAlpha schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:38:
[...]

paar keer 'exit' en dan enter. Helpt dat?
Nee helaas niet, dit keer bleef het groen blinken bij het opstarten. Ik denk toch ff een format, h2testw en dan xbian er opnieuw op. Voeding ff getest, die is nog hetzelfde als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 21:18
Ik heb een probleem met het aansluiten van een externe HDD waar video's op staan. De externe HDD (Seagate Expansion 1TB) krijgt niet genoeg stroom uit de USB poort. Ik heb ook een wifi dongle omdat de Pi op meerdere plekken moet kunnen worden neergezet. Ik heb OpenELEC al geïnstalleerd en bevind mij in het hoofdmenu van Kodi. Is er vanaf hier een manier om te zorgen dat er meer stroom naar de USB poort gaat en ik ook nog één andere USB poort kan gebruiken voor de wifi dongle? Verder heb ik geen USB poorten nodig (2/4 totaal).

Opgelost: De OpenELEC RPI Config add-on gedownload en vervolgens de max_usb_current op 1 gezet. Nu krijgt de externe HDD voldoende stroom!

[ Voor 12% gewijzigd door Shamone op 08-12-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-07 17:03

Stimulate14

⭐⭐⭐

Is er nog kloonsoftware die daadwerkelijk werkt? OpenELEC en OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Rylo schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:39:
[afbeelding]

Ik krijg het bovenstaande. Ik denk aan een corrupte SD. Eruit halen, formateren, testen met h2testw, xbian er weer op en backup herstellen (aantal maanden oude backup).

Iemand andere ideeën of tips?
Ik kom er niet helemaal uit. Het bleek toch een rotte adapter te zijn en die heb ik inmiddels vervangen, echter had ik intussen wel mn SD gewist.

Nu heb ik een tijd geleden een backup gemaakt, img.gz, in xbian en die toen met SSH naar mn disk verplaatst. Deze backup van 300-400 Mb wil ik graag terug plaatsen.

Allereerst heb ik met xbian installer een clean install uitgevoerd en vervolgens deze backup met ssh geplaatst in de map 'put here to restore'. Na het rebooten merk ik eigenlijk niet dat er iets is veranderd.

Met win32disk imager de img extract en enkel de img naar de SD geschreven, maar dat werkt ook niet echt lekker.

Nu zit ik tijdens het typen de img zonder het te extracten naar de SD te schrijven, ben benieuwd. Iemand anders nog ideeën?

Alleen toegang tot Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:21
Stimulate14 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:33:
Je vraag is me niet geheel duidelijk; je wil een volledige back up van een SD kaart maken om deze naar een andere SD kaart te klonen? En dat op

Heb je al naar Apple Pi baker gekeken?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-07 17:03

Stimulate14

⭐⭐⭐

alesandro_46 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:29:
[...]

Je vraag is me niet geheel duidelijk; je wil een volledige back up van een SD kaart maken om deze naar een andere SD kaart te klonen? En dat op

Heb je al naar Apple Pi baker gekeken?
Klopt inderdaad. Nee, die ken ik nog niet. Thnx. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:26
Stimulate14 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:33:
Terminal & dd, werkt perfect. Deed het regelmatig toen m'n SD kaartjes nog wel eens corrupt raakten, maar heb er nu al ruim een jaar geen last meer van met een beter SD kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
vwtune schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:47:
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch: Ik ga over twee weken op vakantie naar Suriname en neem mijn RPI mee (voor de dooie uurtjes dat ik rtl gemist kan kijken enzo g.e.n.e.s.i.s. ahum..) Gaat dat gewoon werken als ik hem daar op een router aansluit? Of zijn er dingen die dan niet meer werken? Moet ik ergens rekening mee houden?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Uizendinggemist etc zijn allemaal IP based. Dus alleen IP addressen vanuit Nederland laten ze toe. Wat je kan doen is een VPN gebruiken om al het verkeer over je (nederlandse vpn) te laten gaan.
PIA vpn heeft bijvoorbeeld veel vpn locaties waaronder Nederland. Je installeert openvpn op je de Pi, en connect.
Als je Openelec geinstalleerd hebt kan je dit wel vergeten, Xbian is dan bijv de way to go. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-07 22:42
Ik ben op zoek naar een simpele media player, vooral om media te kunnen afspelen vanaf een USB stick of externe harddisk.

Nu neig ik ernaar om te kiezen voor de Raspberry Pi omdat het mij leuk lijkt ook de andere mogelijkheden van de Pi te ontdekken.

Na wat onderzoek ben ik van plan om de model B+ te kopen inclusief een behuizing:

http://www.gadgetpark.nl/raspberry-pi-model-b-plus

Zouden jullie dit model aanraden of zou ik bijvoorbeeld ook voor de Zero kunnen gaan (kan niet echt goede deals vinden tot nu toe)?

Daarnaast zie ik dat je ook kant-en-klare mediaplayers kunt kopen:

http://www.gadgetpark.nl/Raspberry-Pi-complete-set-mobelB

Op zich lijkt mij 12,50 euro extra ten opzichte van de kale versie geen slechte deal, maar aan de andere kant heb ik nog wel een LAN kabel + HDMI kabel liggen. Ik zou dus alleen nog een SD kaartje (bij die kant-en-klare krijg je maar een 4GB kaartje) + lader + behuizing nodig hebben.

Is het die 12,50 euro extra waard wat jullie betreft?

Ik zou graag jullie mening willen horen :)

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-07 18:51
ik zal zelf voor het nieuwer model gaan is wel iets duurder maar ook sneller raspberry pi 2
pricewatch: Raspberry Pi 2 Model B 1GB

• d8nser
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-07 11:30
Ik sluit mij aan bij Herian. En het zelf opzettten en installeren is een eitje. Bij SOS Solutions hebben ze vaak ook leuke aanbiedingen.

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:21
Ik sluit met ook aan om voor een Pi 2 te gaan.

Enkele opties:
  1. Groupon (wordt geleverd door gadgetpark): € 59.99 voor een hele set, met Kodi geïnstalleerd;
  2. SOS Solutions: € 59.95 voor een hele set, Kodi zelf installeren. Maar moet, met wat inlezen*, zelf te doen zijn;
  3. Gadgetpark: € 56.87 voor de Pi, behuizing, voeding en 8 GB SD kaart (geen HDMI/UTP maar die heb je al liggen). Hier ook Kodi zelf installeren.
*: OpenELEC/Xbian

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zou ook niet voor de Zero gaan, voor een mediacenter is de Raspberry Pi2 eigenlijk ook spotgoedkoop als ik hem vergelijk met mediaspelers die ik hiervoor had. Hij is een stuk sneller en bovendien ben je dan meteen klaar met de aansluitingen en hoef je niet allerlei convertertjes te kopen en aan te sluiten.

Je kan inderdaad zo'n set kopen, maar als je nog een sdkaartje van minimaal 4GB en een lader van 2A hebt liggen is het bordje genoeg (waarschijnlijk heb je dat als je de Zero overweegt). Kun je er nog een omhulsel uit China bijbestellen voor 5 euro en dan ben je voor minder als 40 euro klaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 10-12-2015 10:46 ]

/▌

• Blauwschaap
Dank voor jullie reacties!

Die 1GB versie is toch zo'n 25% duurder dan de 512MB versie. Is dat het echt waard wat jullie betreft?

Verwijderd

Blauwschaap schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:49:

Die 1GB versie is toch zo'n 25% duurder dan de 512MB versie. Is dat het echt waard wat jullie betreft?
Absoluut

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Blauwschaap schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:49:

Het gaat niet zo zeer om die 512MB vs 1GB, maar om de 1 core vs 4 cores :)
Dus ja, dat is het echt wel waard.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Blauwschaap
u_nix_we_all schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:08:
[...]

Het gaat niet zo zeer om die 512MB vs 1GB, maar om de 1 core vs 4 cores :)
Dus ja, dat is het echt wel waard.
Ik zie het nu inderdaad. Was me eerst niet opgevallen. :P

Dank iedereen, ik heb mijn keuze gemaakt!

Verwijderd

Even een vraag m.b.t. het cache geheugen. Sommige apps bewaren gegevens in het cachegeheugen op de Pi. Hoe kan je deze op een eenvoudige manier legen?

De pi begint een beetje te haperen zo nu en dan.

Bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sinds de upgrade naar Open Elec 6 raakt mijn Pi om de paar dagen zijn ipadres kwijt, niet heel erg omdat een reboot minder dan 10 seconden kost maar het hoort niet natuurlijk. Hebben meer mensen dat probleem?

Hij krijgt gewoon via DHCP een ipadresvan mijn Telenetmodem (zoals voorheen, alleen voorheen raakte hij nooit zijn ip kwijt). Ik denk dat de lease gewoon verloopt en niet vernieuwd wordt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-07 17:14
Marzman schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:08:
Sinds de upgrade naar Open Elec 6 raakt mijn Pi om de paar dagen zijn ipadres kwijt, niet heel erg omdat een reboot minder dan 10 seconden kost maar het hoort niet natuurlijk. Hebben meer mensen dat probleem?

Hij krijgt gewoon via DHCP een ipadresvan mijn Telenetmodem (zoals voorheen, alleen voorheen raakte hij nooit zijn ip kwijt). Ik denk dat de lease gewoon verloopt en niet vernieuwd wordt.
Zet er een static ip in. Dan heb je er geen last van. Ik heb dit hier ook. Voor de apparaten die ik regelmatig via het netwerk moet benaderen een vast Adres zodat ik altijd weet hoe ik ze moet benaderen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-08 05:48

M-ThijZ

Riding on Rails

Sinds gisteren heb ik mijn Boxee Box vervangen door een RPi2 en ik ben er erg tevreden over. Op mijn Panasonic Plasma TV werkt HDMI-CEC out of the box, dus geen extra remote meer nodig.

Initieel had ik performance problemen met mijn NFS share (CIFS gaf zelfde resultaten). Toen heb ik de NFS share handmatig gemount met de volgende extra opties.

code:
1
-o ro,timeo=600,rsize=65556,wsize=65556,soft

Nu kan ik zonder problemen BD50 .iso's afspelen. Misschien een tip om op te nemen in de TS?

Dit heb ik permanent gemaakt door de volgende file aan te maken (OpenElec)
code: /storage/.config/system.d/storage-media.mount
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[Unit]
Description=nfs media mount
Requires=network-online.service
After=network-online.service
Before=kodi.service

[Mount]
What=x.x.x.x:/path/to/media
Where=/storage/media
Options=ro,timeo=600,rsize=65556,wsize=65556,soft
Type=nfs

[Install]
WantedBy=multi-user.target

code:
1
systemctl enable storage-media.mount

Is voldoende om bij boot de NFS-share te mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is altijd wel opmerkelijk dat het voor iedereen weer anders is. Ik draai BD50 af via NFS op een Synology zonder problemen met default instellingen op OpenELEC 6.0.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Is er iets veranderd vwb Samba/CIFS in Openelec 6.0 ?
Vanochtend nwe versie geïnstalleerd op SD kaartje, instellingen net zoals in 5.0.8 gemaakt en ik kom met geen mogelijkheid op m'n Synology shares !? Timeout, action not allowed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik gebruik dagelijks de addon backup om de instellingen van mijn Kodi te backuppen. Inmiddels is die 1,7 GB (gecomprimeerd) en heeft Kodi meer dan 30 minuten nodig om deze te maken en op een externe share te zetten. Eigenlijk wilde ik deze wat kleiner maken, Fanart denk ik al niet nodig te hebben omdat ik vooral dingen stream en gebruik maak van online resources voor plaatjes en info en bijna geen lokale bibliotheken heb.

Weten jullie wat echt nodig is om te backuppen? Ik zou zeggen user addons, addon data, database en config files? Maar wat zit er in de database? Wat zit er in het profiiel? Playlist? Het was handig geweest als overal een infoblokje bijstond welke data ze met elke optie bedoelen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4OOrHzT6PFo2C5nLDSbv8E4j/full.png

[edit]de thumbnails niet meenemen scheelt al 1 GB, maar als het niet echt nuttig is dan hoeft hij van mij de playlists en de profiles ook niet mee te nemen. En over de addons twijfel ik ook, eigenlijk hoeven die ook niet allemaal (een gedeelte was gewoon om te experimenteren), het is zelfs een voordeel om bij een nieuwe installatie met een schone lei te beginnen en als in de configfiles wel superrepo wordt meegenomen zijn ze met een paar klikken ook weer geïnstalleerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 14-12-2015 13:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:41

red bull

Keeps me awake !

Heeft iemand hier al openelec op een zero draaien? ik heb versie 6.0 geprobeerd, maar tot nu toe lukt het niet echt.. (heb al een B, B+ en een 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

red bull schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:00:
Heeft iemand hier al openelec op een zero draaien? ik heb versie 6.0 geprobeerd, maar tot nu toe lukt het niet echt.. (heb al een B, B+ en een 2)
Ik denk dat je dan gewoon de versie voor een normale Pi moet installeren. Er zijn natuurlijk wel verschillen want hij heeft al geen netwerk en is standaard overgeklokt.

Is het omdat het kan dat je daar openelec op wilt installeren? Ik zou zelf altijd voor een 2B gaan denk ik.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:14
Even een crosspost vanuit Raspberry Pi - deel 2
MdO82 schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:07:
Is het raadzaam om een mysql database aan te maken voor Xbmc op mijn Raspberry B+ of kan ik beter mijn synology ervoor gebruiken ?

De reden dat ik dit vraag is dat ik een rpi al 24uur heb draaien en mijn synology niet en daarnaast een spindown wil blijven houden van de disks.
Of worden deze gewoon normaal wakker als er vraag is van de database ?

Iemand hier verder ervaringen mee.
Bovenstaande zou gewoon moeten kunnen toch ?
Is het verder nog wel raadzaam om de xmbc versies gelijk te houden ?
Of mijn pc heb ik nu versie 15 en op mijn android box staat nu nog 14

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lijkt me dat ze wel wakker worden (je moet alleen even kijken of de snelheid dan acceptabel is), maar ik vraag me af wat het voordeel is? Je kan het toch gewoon op je Pi draaien en dagelijks een backup maken op je NAS?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:14
Marzman schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:45:
Lijkt me dat ze wel wakker worden (je moet alleen even kijken of de snelheid dan acceptabel is), maar ik vraag me af wat het voordeel is? Je kan het toch gewoon op je Pi draaien en dagelijks een backup maken op je NAS?
Dat laatste gebeurd inderdaad :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat zit er eigenlijk in de database van Kodi wat je niet terug heb bij een verse installatie? Want het profiel, de thumbnails, de addon data, de configfiles zijn apparte dingen om te backuppen (dus dat is het allemaal niet?)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:09

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MdO82 schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:42:
Even een crosspost vanuit Raspberry Pi - deel 2

[...]

Bovenstaande zou gewoon moeten kunnen toch ?
Is het verder nog wel raadzaam om de xmbc versies gelijk te houden ?
Of mijn pc heb ik nu versie 15 en op mijn android box staat nu nog 14
Als je verschillende versies van Kodi hebt, kan het zijn dat de databases anders zijn. Zie http://kodi.wiki/view/Database_versions. Als je dus een gedeelde MySQL database wil gebruiken, moet je de versies hetzelfde houden. Op de wiki pagina zeggen ze zelfs dezelfde subversie, maar dat geldt voornamelijk voor de beta's volgens mij.

Enigszins gerelateerd heb ik ook een MySQL vraag: ik heb gisteren eindelijk de tijd gevonden om mijn RPi2 met XBian te updaten naar Debian Jessie en Kodi 15.2. Ik heb dus nu verschillende tabellen in MySQL staan. Kan ik de tabellen die niet bij Kodi 15.2 horen gewoon weggooien met PHPMyadmin(en zo ja hoe) of is er een nettere/betere manier om de oude database weg te halen?

Dat updaten ging niet helemaal vanzelf, maar uiteindelijk heb ik het volgende gedaan:
1. Proberen update te draaien vanuit xbian-config --> er waren geen package updates meer, maar ik kon xbian-package-xbmc en xbian-update niet updaten omdat ze afhankelijk waren van libcec3 en libstdc++ er een oudere versie geïnstalleerd was. Handmatig updaten van die packages lukte niet. Ik vond hier dat de Weezy packages niet meer geupdate worden, dus ben ik gaan zoeken hoe ik moest updaten naar Jessie (wilde in eerste instantie alleen kodi updaten)

2. Omdat ik al in de goede thread zat heb ik uit een post erna de sources.list en xbian.list overgenomen en keys geïnstalleerd. Toen kreeg ik een heleboel updates, maar daarvan bleven er 103 achter die niet gelijk geïnstalleerd wilden worden. Deze heb ik in xbian-config allemaal geselecteerd behalve xbian-package-xbmc en xbian-update. Dat ging wel goed.

3. Vervolgens heb ik xbian-update geupdate. xbian-package-xbmc updaten via xbian-config werkte nog niet, maar "apt-get install xbian-package-xbmc" in de shell werkte wel.

4. Als laatste heb ik apt-get clean && apt-get autoclean && apt-get autoremove uitgevoerd om de package cache leeg te maken en niet meer gebruikte pakketten op te ruimen.

Op hoop van zegen opnieuw opgestart, en dat werkte _/-\o_

Ik krijg nu na een herstart wel een PVR-scherm te zien, maar als ik die wegklik komt hij volgens mij niet terug (tot de volgende herstart). Ik heb in de instellingen alle TV-dingen uitgezet en PVR-addons verwijderd, maar ik blijf die popup houden. Weet iemand hoe ik die weg krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel ampère moet de pi hebben mimimaal ?
Ik heb een nieuwe led tv deze geeft op de usb 1 ampère is dit voldoende om de pi te voeden ?

Omdat ik hem dan er achter de tv kN verbergen. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 18:34:
Hoeveel ampère moet de pi hebben mimimaal ?
Ik heb een nieuwe led tv deze geeft op de usb 1 ampère is dit voldoende om de pi te voeden ?

Omdat ik hem dan er achter de tv kN verbergen. ..
Voor een Pi schijnt dat genoeg te zijn, voor een Pi2 niet. Ik heb daar een 2A adapter/lader aangehangen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op woensdag 16 december 2015 @ 18:50:
[...]
Voor een Pi schijnt dat genoeg te zijn, voor een Pi2 niet. Ik heb daar een 2A adapter/lader aangehangen.
Ik heb de 2b dus dexe heeft een 2a nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 18:52:
[...]

Ik heb de 2b dus dexe heeft een 2a nodig?
1,8 A is aanbevolen, dus met 2A zit je inderdaad safe.

https://www.raspberrypi.org/help/faqs/

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:07:
[...]

Jammer dan gaat mijn plan niet werken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

je TV heeft toch ook stroom nodig kan je de kabel daar niet langs laten lopen ?
bij mij zit hij ook gewoon achter de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TRaSH schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:03:
je TV heeft toch ook stroom nodig kan je de kabel daar niet langs laten lopen ?
bij mij zit hij ook gewoon achter de TV.
De bedoeling was het te voeden Door de tv .dus als de tv aanstaan staat de pi ook aan tv uit pi ook uit
Ik vergeet hem regelmatig uit te doen en dan staat hij nutteloos energie op te slurpen terwijl hij niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Kan je instellen via CEC,
Wat hij moet doen als je tv uit of aan gaat.
Verbruik van dat ding is 7 euro per jaar als hij 24/7 aanstaat.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dacuuu schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:33:
[...]

Uizendinggemist etc zijn allemaal IP based. Dus alleen IP addressen vanuit Nederland laten ze toe. Wat je kan doen is een VPN gebruiken om al het verkeer over je (nederlandse vpn) te laten gaan.
PIA vpn heeft bijvoorbeeld veel vpn locaties waaronder Nederland. Je installeert openvpn op je de Pi, en connect.
Als je Openelec geinstalleerd hebt kan je dit wel vergeten, Xbian is dan bijv de way to go. ;)
Het zou wel moeten werken, maar ik heb het ook niet werkend gekregen met Open Elec met Tiger VPN. Een beetje jammer, in de vorige versie zat het er nog default ingebakken bij de netwerkinstellingen. Nog even kijken hoe ik dat oplos, voorlopig ik de NPO en RTL dingen wel op mijn laptop :p Van laptop naar Kodi sturen ala Chromecast is misschien ook nog een optie, is daar niks voor?

/▌

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:18
M-ThijZ schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:26:
Sinds gisteren heb ik mijn Boxee Box vervangen door een RPi2 en ik ben er erg tevreden over. Op mijn Panasonic Plasma TV werkt HDMI-CEC out of the box, dus geen extra remote meer nodig.

Initieel had ik performance problemen met mijn NFS share (CIFS gaf zelfde resultaten). Toen heb ik de NFS share handmatig gemount met de volgende extra opties.

code:
1
-o ro,timeo=600,rsize=65556,wsize=65556,soft

Nu kan ik zonder problemen BD50 .iso's afspelen. Misschien een tip om op te nemen in de TS?

Dit heb ik permanent gemaakt door de volgende file aan te maken (OpenElec)
code: /storage/.config/system.d/storage-media.mount
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[Unit]
Description=nfs media mount
Requires=network-online.service
After=network-online.service
Before=kodi.service

[Mount]
What=x.x.x.x:/path/to/media
Where=/storage/media
Options=ro,timeo=600,rsize=65556,wsize=65556,soft
Type=nfs

[Install]
WantedBy=multi-user.target

code:
1
systemctl enable storage-media.mount

Is voldoende om bij boot de NFS-share te mounten.
Leuk dat je de code erbij doet :). Ik ga er even vanuit dat je de NFS vanuit Kodi hebt geprobeerd maar niet werkende kreeg. Ik heb zelf Kodi eigenlijk gewoon via samba gedaan (samba op Debian is 5 minuten en het werkt).

Ik zit overigens nog op OpenElec met 14.x. Is het nog de moeite te updaten? Tot nu toe geen klachten.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-08 05:48

M-ThijZ

Riding on Rails

sdk1985 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:56:
[...]

Leuk dat je de code erbij doet :). Ik ga er even vanuit dat je de NFS vanuit Kodi hebt geprobeerd maar niet werkende kreeg. Ik heb zelf Kodi eigenlijk gewoon via samba gedaan (samba op Debian is 5 minuten en het werkt).

Ik zit overigens nog op OpenElec met 14.x. Is het nog de moeite te updaten? Tot nu toe geen klachten.
kraades schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 22:16:
Het is altijd wel opmerkelijk dat het voor iedereen weer anders is. Ik draai BD50 af via NFS op een Synology zonder problemen met default instellingen op OpenELEC 6.0.
Klopt. En zoals kraades ook aangaf verschilt de ervaring per situatie. Conclusie is dat je het eerst via Kodi zelf moet proberen en er vanuit gaan dat het werkt. Bij problemen kun je het handmatig configureren en NFS opties proberen.

Ik heb dezelfde setup als kraades. Openelec 6, Synology (DS213) en standaard NFS configuratie over Gbit netwerk. Bij een BD50 was dat elke 10 seconden bufferen.

Als er geen klachten zijn zie ik geen reden om de upgraden. Je kunt er alleen maar druk mee worden. (Of je moet dat leuk vinden, of je moet een feature missen).

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:18
M-ThijZ schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:25:

Klopt. En zoals kraades ook aangaf verschilt de ervaring per situatie. Conclusie is dat je het eerst via Kodi zelf moet proberen en er vanuit gaan dat het werkt. Bij problemen kun je het handmatig configureren en NFS opties proberen.

Ik heb dezelfde setup als kraades. Openelec 6, Synology (DS213) en standaard NFS configuratie over Gbit netwerk. Bij een BD50 was dat elke 10 seconden bufferen.
Heb je in advancedsettings.xml de buffermode wel op 1 gezet? Standaard worden alleen http streams gebuffered. Ik buffer iets van 50 MB = 25 MB als ik me niet vergist.
Als er geen klachten zijn zie ik geen reden om de upgraden. Je kunt er alleen maar druk mee worden. (Of je moet dat leuk vinden, of je moet een feature missen).
Mis eigenlijk niets :).

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 17-12-2015 16:44 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Dacuuu
Marzman schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:44:
[...]

Het zou wel moeten werken, maar ik heb het ook niet werkend gekregen met Open Elec met Tiger VPN. Een beetje jammer, in de vorige versie zat het er nog default ingebakken bij de netwerkinstellingen. Nog even kijken hoe ik dat oplos, voorlopig ik de NPO en RTL dingen wel op mijn laptop :p Van laptop naar Kodi sturen ala Chromecast is misschien ook nog een optie, is daar niks voor?
Met Xbian heb je dit binnen 3 klikken in orde. ;)
M-ThijZ schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:25:

Nu ben ik wel vergeten te zeggen dat ik een versterker heb die DTS e.d. kan verwerken dus dat ontzorgt de Pi wel enigszins natuurlijk.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 16:52

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb al sinds jaar en dag een raspberry B model. Dacht ik zet er eens opnieuw een install op met usb als storage. via deze pagina http://arjanterheegde.nl/post/27/03/2015/kodi-xbmc-op-de-usb. Echter na het downloaden van [Stable] OpenELEC 6.0.0 (arm) Update file en het kopieren zit ik vast bij het openelec.ico bestand. Dit kan ik nergens vinden. Is dit uit de laatate versie ofzo?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik heb mij eerder ook al afgevraagd waarom men create_sdcard achterwege heeft gelaten. Waarschijnlijk omdat er nu ook een img wordt geleverd?
DS715> ls OpenELEC-RPi.arm-5.0.8
3rdparty       INSTALL        RELEASE        licenses       target
CHANGELOG      README.md      create_sdcard  openelec.ico
DS715> ls OpenELEC-RPi.arm-6.0.0
3rdparty   CHANGELOG  README.md  RELEASE    licenses   target
DS715>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

kraades schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:36:
Ja, ik heb mij eerder ook al afgevraagd waarom men create_sdcard achterwege heeft gelaten. Waarschijnlijk omdat er nu ook een img wordt geleverd?
DS715> ls OpenELEC-RPi.arm-5.0.8
3rdparty       INSTALL        RELEASE        licenses       target
CHANGELOG      README.md      create_sdcard  openelec.ico
DS715> ls OpenELEC-RPi.arm-6.0.0
3rdparty   CHANGELOG  README.md  RELEASE    licenses   target
DS715>
ik heb die ico file maar uit de oudere versie gehaald. of geeft dit problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kromme schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:49:
[...]

ik heb die ico file maar uit de oudere versie gehaald. of geeft dit problemen?
Of gewoon weglaten...?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

geen idee waar hij dat voor nodig had...zit erin nu. Nu nog kijken hoe ik de taal verander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:07:
[...]

Ik heb er de voeding aan gehangen van een samsung een 2a
Verder vraag ik me af . Is de download snelheid of upload snelheid belangrijk voor de streams ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:38:
[...]

Ik heb er de voeding aan gehangen van een samsung een 2a
Verder vraag ik me af . Is de download snelheid of upload snelheid belangrijk voor de streams ?
Ga je streams bekijken of opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:35:
[...]

Ga je streams bekijken of opzetten?
Bekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan download. Bandbreedte hangt af van de stream. Vaak heb je minder nodig dan je in eerste instantie denkt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamone
Ik heb een externe HDD (Seagate Expansion 1TB) aan mijn router gekoppeld (Fritz Box 7390) en vervolgens wil ik de inhoud hiervan via Kodi bekijken. Dat gaat af en toe prima, maar vaker wel dan niet is de 'connection refused' naar de FTP. Dit omdat waarschijnlijk meerdere connecties tegelijk actief zijn en dit niet mag?

Wat ik graag wil is de externe HDD aan de router gekoppeld houden zodat ik mijn Raspberry Pi 2 op meerdere plekken in huis kan gebruiken. Ook wil ik graag dat ik een bibliotheek kan maken in Kodi van de video's die op de externe HDD staan voor de fijne interface. Hierdoor valt UPnP af omdat je hier geen bibliotheek mee kan maken.

Kan iemand mij verder helpen? Is er een mogelijkheid meerdere connecties toe te laten in de router? Ik las (in een verouderd forum) dat dit niet meer kan door nieuwe firmware. Weet iemand een andere oplossing? Ik snap het SMB principe gedeeltelijk wel, maar het is een stuk makkelijker de computer uit te hebben wanneer ik rustig een film wil bekijken.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-08 00:37
Shamone schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:45:
Ik heb een externe HDD (Seagate Expansion 1TB) aan mijn router gekoppeld (Fritz Box 7390) en vervolgens wil ik de inhoud hiervan via Kodi bekijken. Dat gaat af en toe prima, maar vaker wel dan niet is de 'connection refused' naar de FTP. Dit omdat waarschijnlijk meerdere connecties tegelijk actief zijn en dit niet mag?

Wat ik graag wil is de externe HDD aan de router gekoppeld houden zodat ik mijn Raspberry Pi 2 op meerdere plekken in huis kan gebruiken. Ook wil ik graag dat ik een bibliotheek kan maken in Kodi van de video's die op de externe HDD staan voor de fijne interface. Hierdoor valt UPnP af omdat je hier geen bibliotheek mee kan maken.

Kan iemand mij verder helpen? Is er een mogelijkheid meerdere connecties toe te laten in de router? Ik las (in een verouderd forum) dat dit niet meer kan door nieuwe firmware. Weet iemand een andere oplossing? Ik snap het SMB principe gedeeltelijk wel, maar het is een stuk makkelijker de computer uit te hebben wanneer ik rustig een film wil bekijken.

Bedankt!
Deze combinatie heb ik ook geprobeerd (met een ASUS RT-AC66U) en is in principe mogelijk. Probleem is echter dat dergelijke routers te weinig processing power en RAM hebben om het geheel soepel te laten werken.
SMB is veruit het simpelste protocol en werkt out of the box. NFS zou je ook kunnen proberen. Het voordeel hiervan is dat het minder CPU load van je router vraagt ten opzichte van SMB

[ Voor 6% gewijzigd door chevchelios op 21-12-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamone
chevchelios schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:00:
[...]

Deze combinatie heb ik ook geprobeerd (met een ASUS RT-AC66U) en is in principe mogelijk. Probleem is echter dat dergelijke routers te weinig processing power en RAM hebben om het geheel soepel te laten werken.
SMB is veruit het simpelste protocol en werkt out of the box. NFS zou je ook kunnen proberen. Het voordeel hiervan is dat het minder CPU load van je router vraagt ten opzichte van SMB
Toevallig een gids bij de hand waar SMB werkt zonder continue een computer aan te laten staan? Ik loop er toch een mee vast...

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
Shamone schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:45:
Ik heb een externe HDD (Seagate Expansion 1TB) aan mijn router gekoppeld (Fritz Box 7390) en vervolgens wil ik de inhoud hiervan via Kodi bekijken.
Het is misschien klein beetje meer gesleep, maar waarom niet de HDD direct aan je RPI hangen en die mee verhuizen met je RPI? Als je meerdere mediaspelers hebt is een NAS oplossing handiger. Maar invester dan in een instap NAS zoals: pricewatch: Synology DiskStation DS115j Die kan veel beter bestanden downloaden en naar je RPI (of meerdere) streamen. Dan heb je die 1TB externe schijf mooi als backup.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 22-12-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Ik gebruik ook een 1 TB schijf aan mijn Fritz!box, gebruik die om te streamen naar Kodi op RPi en naar een WD-TV LIve. Geen enkel probleem en ik hoef mij niks extra's aan te schaffen.
Een nas is ook niet zo goedkoop hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

delacer schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:15:
Ik gebruik ook een 1 TB schijf aan mijn Fritz!box, gebruik die om te streamen naar Kodi op RPi en naar een WD-TV LIve. Geen enkel probleem en ik hoef mij niks extra's aan te schaffen.
Precies, zo denk ik er ook over. Het werkt goed genoeg als netwerkshare en je kan er video's van streamen. Zelf heb ik een 128 GB USBstick in mijn Telenetmodem gestoken. Het groot genoeg (de meeste films bekijk ik streaming) en ik had die liggen. Kodi maakt ook backups naar die USBstick.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamone
jongetje schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:44:
[...]

Het is misschien klein beetje meer gesleep, maar waarom niet de HDD direct aan je RPI hangen en die mee verhuizen met je RPI? Als je meerdere mediaspelers hebt is een NAS oplossing handiger. Maar invester dan in een instap NAS zoals: pricewatch: Synology DiskStation DS115j Die kan veel beter bestanden downloaden en naar je RPI (of meerdere) streamen. Dan heb je die 1TB externe schijf mooi als backup.
Omdat ik het gemak eigenlijk niet wil verliezen. Inderdaad wat lui. :9 Een upgrade naar een NAS zou later kunnen, maar wat ik nu heb zou eigenlijk ook perfect moeten werken.
delacer schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:15:
Welke instellingen gebruik je? Gebruik je FTP om de video's te streamen naar je RPi of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Shamone schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:43:
[...]

Welke instellingen gebruik je? Gebruik je FTP om de video's te streamen naar je RPi of iets anders?
SMB werkt goed en wordt door bijna elke router ondersteund.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamone
Marzman schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:46:
[...]

SMB werkt goed en wordt door bijna elke router ondersteund.
Dit is blijkbaar weer toegevoegd aan de Fritz Box 7390 sinds september, maar ik kan niet vinden waar of hoe ik dit aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Staat dat niet gewoon aan bij default? Ik heb zelf een Telenetmodem (kabelmodem) en kan daar niet echt iets aan of uitzetten. Ik zet het aan door iets in de USB te prikken ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Ik heb het probleem met mijn Model B+ met OpenELEC het probleem dat hij zegt cache is full van het bufferen via Wi-Fi. Het maakt echter niet uit of hij naast de router ligt, of ver weg. Dit met het resultaat dat films haperen. Ik heb helaas op die locatie geen mogelijkheid om een draad te leggen. Heb het 1 en ander gelezen over een advanced config file waar je dat in configureert, maar hij lijkt daar niet echt ies mee te doen. Iemand enig idee? Kale of volledig geconfigureerde installatie maakt niet uit in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamone
Marzman schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:09:
Staat dat niet gewoon aan bij default? Ik heb zelf een Telenetmodem (kabelmodem) en kan daar niet echt iets aan of uitzetten. Ik zet het aan door iets in de USB te prikken ;)
Het punt is dat ik deze nergens in mijn 'workgroup' kan zien... Er schijnt een optie te zijn voor Fritz Box gebruikers waar je kan kiezen om SMB te activeren voor de aangesloten HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 20:52
Is er hier iemand die z'n Kodi aan Hue heeft weten te koppelen? Google levert me wel een bepaalde add-on op, maar die schijnt in ieder geval op de Raspberry Pi geen 'ambilight'-achtige modus te ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:40
Ik kan al een tijdje niet meer "streamen" vanaf mijn Ipad naar de Pi (Kodi). Op de Ipad kan ik wel de Pi selecteren als ik bijvoorbeeld een Youtube filmpje afspeel, maar er komt geen beeld door via de Pi. Doe ik iets verkeerd? Moet ik nog ergens een instelling aanpassen?

Daarnaast vroeg ik me ook af of het mogelijk is om vanaf een Laptop met Windows 10 te streamen naar de Pi?
Pagina: 1 ... 39 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]