Als je verschillende versies van Kodi hebt, kan het zijn dat de databases anders zijn. Zie
http://kodi.wiki/view/Database_versions. Als je dus een gedeelde MySQL database wil gebruiken, moet je de versies hetzelfde houden. Op de wiki pagina zeggen ze zelfs dezelfde subversie, maar dat geldt voornamelijk voor de beta's volgens mij.
Enigszins gerelateerd heb ik ook een MySQL vraag: ik heb gisteren eindelijk de tijd gevonden om mijn RPi2 met XBian te updaten naar Debian Jessie en Kodi 15.2. Ik heb dus nu verschillende tabellen in MySQL staan. Kan ik de tabellen die niet bij Kodi 15.2 horen gewoon weggooien met PHPMyadmin(en zo ja hoe) of is er een nettere/betere manier om de oude database weg te halen?
Dat updaten ging niet helemaal vanzelf, maar uiteindelijk heb ik het volgende gedaan:
1. Proberen update te draaien vanuit xbian-config --> er waren geen package updates meer, maar ik kon xbian-package-xbmc en xbian-update niet updaten omdat ze afhankelijk waren van libcec3 en libstdc++ er een oudere versie geïnstalleerd was. Handmatig updaten van die packages lukte niet. Ik vond
hier dat de Weezy packages niet meer geupdate worden, dus ben ik gaan zoeken hoe ik moest updaten naar Jessie (wilde in eerste instantie alleen kodi updaten)
2. Omdat ik al in de goede thread zat heb ik uit
een post erna de sources.list en xbian.list overgenomen en keys geïnstalleerd. Toen kreeg ik een heleboel updates, maar daarvan bleven er 103 achter die niet gelijk geïnstalleerd wilden worden. Deze heb ik in xbian-config allemaal geselecteerd behalve xbian-package-xbmc en xbian-update. Dat ging wel goed.
3. Vervolgens heb ik xbian-update geupdate. xbian-package-xbmc updaten via xbian-config werkte nog niet, maar "apt-get install xbian-package-xbmc" in de shell werkte wel.
4. Als laatste heb ik apt-get clean && apt-get autoclean && apt-get autoremove uitgevoerd om de package cache leeg te maken en niet meer gebruikte pakketten op te ruimen.
Op hoop van zegen opnieuw opgestart, en dat werkte
Ik krijg nu na een herstart wel een PVR-scherm te zien, maar als ik die wegklik komt hij volgens mij niet terug (tot de volgende herstart). Ik heb in de instellingen alle TV-dingen uitgezet en PVR-addons verwijderd, maar ik blijf die popup houden. Weet iemand hoe ik die weg krijg?