Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Op de laptop installeer ik samba-share en dan kies ik een bepaalde map om te delen over het netwerk.
Via kodi kan je die dan selecteren en het streamen kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Shamone schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:04:
[...]
Er schijnt een optie te zijn voor Fritz Box gebruikers waar je kan kiezen om SMB te activeren voor de aangesloten HDD.
Zit dat er niet standaard in ? Ik heb een redelijk oude FRITZ!Box 7170 en daar gaat het automagisch ...

Die FRITZ!Box kann angeschlossene USB-Speicher im Heimnetz als zentralen Speicherort ("Speicher (NAS)") zur Verfügung stellen. Somit können Sie mit allen Computern im FRITZ!Box-Heimnetz über das Server Message Block-Protokoll (SMB) auf Ihre Dateien zugreifen (z.B. an einem Windows-Computer mit dem Windows-Explorer).
Shamone schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:04:
[...]
Het punt is dat ik deze nergens in mijn 'workgroup' kan zien...
Daar moet je smb.conf voor aanpassen ... heb je telnet/ssh toegang ?

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 23-12-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 21:10
delacer schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:54:
Op de laptop installeer ik samba-share en dan kies ik een bepaalde map om te delen over het netwerk.
Via kodi kan je die dan selecteren en het streamen kan beginnen.
Kun je ook via de Ipad of Laptop Netflix streamen naar de Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:22

DizzyWeb

Ondertiteld

lochtejans schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:51:
[...]

Nee, Netflix op de Pi gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien met Picast? (zelf nog niet geprobeerd, ziet er ook niet heel simpel uit om te installeren onder Open Elec). Youtube is vrij simpel te doen van laptop naar Pi met de Play to Kodi plugin voor Chrome (misschien is er ook wel zoiets voor Netflix).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:31
Is het eigenlijk mogelijk om windows10 erop te zetten en daarop dan Kodi en eventueel Netflix te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Windows 10 kan wel blijkbaar, google maar op "rasberry windows 10" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Goner schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:10:
Windows 10 kan wel blijkbaar, google maar op "rasberry windows 10" ...
Deze Windows 10 is geen windows 10 die je verwacht als op een laptop of PC. Dit is de IOT Windows 10 zonder desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 13:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Ja, er is een Windows 10 variant voor de Pi, nee, daar kan je geen Netflix of Kodi op draaien. Windos IoT Core heeft geen GUI zoals op een PC. Naast dat, het is geen x86 Windows, dus alle software zou er sowieso speciaal voor gecompileerd moeten worden.

Maar dit is allemaal al meerdere keren besproken hier, volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

lochtejans schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:51:
[...]
Zo te lezen kan dat (mbv een stukje commerciele software) :
I think this online video streaming service is too cool to miss if you want to watch Hulu, Netflix, Amazon VOD, HBO Go and other premium content channels on your Raspberry Pi.

http://mymediaexperience.com/raspberry-pi-xbmc-with-raspbmc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Ik heb even een vraagje. Ik heb een rbpi2 met OpenElec en de Arctic Zephyr skin. Alles loopt best soepel alleen als ik de bugtracker aan zet en naar de fps kijk zie ik dat de fps fluctueert van 15 tot 25 fps. Op zich ziet het er wel vloeiend uit, maar soms merk je wel een kleine hapering wat ik natuurlijk liever wil voorkomen.Is dit gewoon de hardware limitaties waar je tegen aan loopt of is er softwarematig een manier om meer fps te halen tijdens het browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-07 20:23
[edit] Whoops, handig om alle regeltjes te lezen ^.^ . Deze vraag is hier niet geschikt. 8)7

Ziet iemand het probleem? Bvd!

[ Voor 84% gewijzigd door Sandert98 op 25-12-2015 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-07 22:58
Goed dat je het eerste gedeelte van de rode tekst hebt gelezen en een log hebt geupload. Echter de laatste alinea had je beter ook kunnen lezen.
Fijne kerst! o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-06 16:54
Waarschijnlijk een keer al beantwoord, maar is krijg de samba netwerkomgeving niet aan het werk ism Windows 10 en Raspberry PI 2. ;( Krijg steeds de melding dat mn password niet klopt. Ik gebruik mijn windows (live) inlog en password. Heb ook een andere gebruiker aangemaakt en geprobeerd, werkt ook niet. :'(
Ik weet dat je door het delen voor ''iedereen' beschikbaar te stellen en de password verificatie uit te zetten wel de schijven kan bereiken.
Maar eigenlijk wil ik niet dat iedereen mijn netwerk-schijven kan benaderen zonder password. Heb al een keer een hacker in mijn netwerk gehad. :X

Dus wat doe ik verkeerd? Of welke instellingen zou ik nog moeten gebruiken om dit te laten werken. Dus samba met password, via Raspberry PI (openelec KODI) naar windows 10 computer.

Of is delen op iedereen en password inscriptie uit de enige oplossing met windows 10?. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Sannieboy schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 00:46:
Waarschijnlijk een keer al beantwoord, maar is krijg de samba netwerkomgeving niet aan het werk ism Windows 10 en Raspberry PI 2. ;( Krijg steeds de melding dat mn password niet klopt. Ik gebruik mijn windows (live) inlog en password. Heb ook een andere gebruiker aangemaakt en geprobeerd, werkt ook niet. :'(
Ik weet dat je door het delen voor ''iedereen' beschikbaar te stellen en de password verificatie uit te zetten wel de schijven kan bereiken.
Maar eigenlijk wil ik niet dat iedereen mijn netwerk-schijven kan benaderen zonder password. Heb al een keer een hacker in mijn netwerk gehad. :X

Dus wat doe ik verkeerd? Of welke instellingen zou ik nog moeten gebruiken om dit te laten werken. Dus samba met password, via Raspberry PI (openelec KODI) naar windows 10 computer.

Of is delen op iedereen en password inscriptie uit de enige oplossing met windows 10?. _/-\o_
Als je je live/microsoft account gebruikt moet je de gebruikersnaam gebruiken en niet je e-mail adres, in mijn geval is dit "Voornaam Achternaam" met de spatie er bij. Ik vind het ook raar maar het werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een Raspberry Pi 2 waar ik nu OpenELEC op heb draaien (OpenELEC-RPi2.arm-6.0.0.img) en ik wil graag mijn WiFi dongle gebruiken. Ik lees nu alleen dat mijn Realtek niet wordt ondersteund.
Ik heb namelijk deze dongel:
Maxxter ACT-WNP-UA-005 (http://www.maxxter.biz/de...products&op2=item&id=8280)
Chipset: RTL8192EU
En de EU variant zit dus niet in OpenELEC ingebakken. Maar nu kwam ik dit tegen:
https://gist.github.com/SlavikZ/adeca9234e76625b9aee
Kan ik met (kleine aanpassingen) deze guide gebruiken om mijn dongel te gebruiken op mijn OpenELEC @ RPI2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-06 16:54
ulTimaS schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 01:08:
[...]

Als je je live/microsoft account gebruikt moet je de gebruikersnaam gebruiken en niet je e-mail adres, in mijn geval is dit "Voornaam Achternaam" met de spatie er bij. Ik vind het ook raar maar het werkte wel.
Thanks! _/-\o_ heeft idd gewerkt gedeeltelijk 8)7. Het werkte voor de hoodschijf, maar niet voor de submappen ....maar dat was juist gek, ik kreeg de shares WEL aan de praat door gebruikersnaam plus e-mail adres te gebruiken |:( ...dus toen opeens wel goed.
Raar maar waar...dus let hier mee goed op.

[ Voor 7% gewijzigd door Sannieboy op 28-12-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 01:19:
Ik heb een Raspberry Pi 2 waar ik nu OpenELEC op heb draaien (OpenELEC-RPi2.arm-6.0.0.img) en ik wil graag mijn WiFi dongle gebruiken. Ik lees nu alleen dat mijn Realtek niet wordt ondersteund.
Ik heb namelijk deze dongel:
Maxxter ACT-WNP-UA-005 (http://www.maxxter.biz/de...products&op2=item&id=8280)
Chipset: RTL8192EU
En de EU variant zit dus niet in OpenELEC ingebakken. Maar nu kwam ik dit tegen:
https://gist.github.com/SlavikZ/adeca9234e76625b9aee
Kan ik met (kleine aanpassingen) deze guide gebruiken om mijn dongel te gebruiken op mijn OpenELEC @ RPI2?
Ja, daar lijkt het wel op, maar het is best veel werk. Hier staat een link naar een driver die al gecompileerd is, voor kernel 4.1.10. Ik weet niet of dat de juiste is voor die versie openelec, maar de kans is groot dat die werkt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 21:18
Daar moet je smb.conf voor aanpassen ... heb je telnet/ssh toegang ?
ELI5 a.u.b.

Ik heb een Seagate HDD aan m'n Fritz Box 7390 geplakt en wil de content hiervan kunnen inzien via het SMB protocol in Kodi. Op de Seagate HDD staan een aantal video's en meer niet (geen SMB configuratie files o.i.d.). Hoe moet ik vanaf hier verder?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:19
Shamone schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:04:
[...]

ELI5 a.u.b.

Ik heb een Seagate HDD aan m'n Fritz Box 7390 geplakt en wil de content hiervan kunnen inzien via het SMB protocol in Kodi. Op de Seagate HDD staan een aantal video's en meer niet (geen SMB configuratie files o.i.d.). Hoe moet ik vanaf hier verder?

8)7
Je moet SMB (Samba) instellen zodat de mappen van je HDD bereikbaar zijn. Dit kun je instellen in het het bestand genaamd smb.conf en dat staat volgens mij in de map /etc/samba/smb.conf.

Je zou de volgende code hieraan kunnen toevoegen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
[Screenshots]
  path = [locatie van je HDD]
  available = yes
  browsable = yes
  public = yes
  writable = yes
  root preexec = mkdir -p [locatie van je HDD]

En dan even sudo service smb restart of gewoon helemaal restarten

edit: oh wacht je HDD hangt aan je router en je wil dat Kodi hem kan zien? Dan moet je denk ik je FritzBox! even goed instellen.

[ Voor 13% gewijzigd door ApexAlpha op 29-12-2015 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:20
Vraagje m.b.t. beste set-up. Momenteel heb ik een:
pricewatch: WD Elements Desktop 1TB Zwart (USB 2.0, netvoeding)
pricewatch: Raspberry Pi 2 Model B 1GB
pricewatch: Acer Aspire V3-371-31C7 (laptop)

Pi2 hangt aan de tv (ARC) en externe HDD weer aan de Pi2.
Zowel de Pi2 als de laptop zijn bekabeld aangesloten op het netwerk.
Nu wil ik via de Pi2 films/series downloaden en films/series van de laptop naar de HDD zetten.

Mijn vraag is welk OS kan ik hier het beste voor gebruiken en welke apps heb ik hier voor nodig.
Kan ik bijv. ook via de laptop aangeven welke films er gedownload moeten worden via de Pi2 zonder dat ik daar de tv en Pi2 bediening voor hoef te gebruiken?

Zelf had ik gevonden dat ik via Samba i.c.m. OpenElec de HDD vanaf de laptop kan benaderen en zo files over nou kunnen zetten alleen schijnt dit niet heel snel te gaan.

Alvast bedankt.

p.s. ik ben totaal een leek op gebied van linux/Pi. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

u_nix_we_all schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:20:
[...]

Ja, daar lijkt het wel op, maar het is best veel werk. Hier staat een link naar een driver die al gecompileerd is, voor kernel 4.1.10. Ik weet niet of dat de juiste is voor die versie openelec, maar de kans is groot dat die werkt.
Die had ik inderdaad ook gevonden maar ik dacht dat die driver alleen voor Raspbian was. Wat kan ik met deze driver doen? Hoe kan ik die gebruiken in OpenELEC?

Ook nog een andere vraag. Mijn Raspberry is via CEC verbonden aan mijn (bejaarde) LCD TV. Nu reageert openelec maar op 4 knoppen van mijn afstandsbediening. Ik vroeg mij af of ik meerdere knoppen kan toekennen. Ik kwam deze guide tegen:
http://wiki.openelec.tv/i...t_a_Remote_and_Remap_Keys
Maar zodra ik irw doe krijg ik geen melding meer terug. Ook niet op de knoppen waar openelec wel op reageert. En ook niet wanneer ik met mijn telefoon met de Kore app gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 21:18
edit: oh wacht je HDD hangt aan je router en je wil dat Kodi hem kan zien? Dan moet je denk ik je FritzBox! even goed instellen.
Ja. Dat heb ik gedaan, maar hiermee kan ik alleen via een FTP connecten wat heel traag werkt én niet meer dan een aantal connecties tegelijk aan kan (wat een probleem lijkt te zijn in Kodi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:23:
[...]

Die had ik inderdaad ook gevonden maar ik dacht dat die driver alleen voor Raspbian was. Wat kan ik met deze driver doen? Hoe kan ik die gebruiken in OpenELEC?

Ook nog een andere vraag. Mijn Raspberry is via CEC verbonden aan mijn (bejaarde) LCD TV. Nu reageert openelec maar op 4 knoppen van mijn afstandsbediening. Ik vroeg mij af of ik meerdere knoppen kan toekennen. Ik kwam deze guide tegen:
http://wiki.openelec.tv/i...t_a_Remote_and_Remap_Keys
Maar zodra ik irw doe krijg ik geen melding meer terug. Ook niet op de knoppen waar openelec wel op reageert. En ook niet wanneer ik met mijn telefoon met de Kore app gebruik
Je kan proberen knoppen toe te wijzen via de addon Keymap Editor. Deze addon doet eigenlijk hetzelfde als wat er in je link beschreven wordt, maar gewoon in de kodi interface :9 (maakt een keymap.xml aan in de userdata/keymaps folder van kodi). Ik weet alleen niet of je elke knop kan toewijzen, maar dat kan je zelf eenvoudig even testen natuurlijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ulTimaS schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:50:
[...]

Je kan proberen knoppen toe te wijzen via de addon Keymap Editor. Deze addon doet eigenlijk hetzelfde als wat er in je link beschreven wordt, maar gewoon in de kodi interface :9 (maakt een keymap.xml aan in de userdata/keymaps folder van kodi). Ik weet alleen niet of je elke knop kan toewijzen, maar dat kan je zelf eenvoudig even testen natuurlijk :) .
Die had ik inderdaad als eerste geprobeerd maar daar lukte het mij niet mee. Dus ik dacht dan kijk ik via SSH op welke knoppen hij allemaal reageert. Maar dan krijg ik zelfs bij werkende knoppen geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:01:
[...]

Die had ik inderdaad als eerste geprobeerd maar daar lukte het mij niet mee. Dus ik dacht dan kijk ik via SSH op welke knoppen hij allemaal reageert. Maar dan krijg ik zelfs bij werkende knoppen geen reactie.
Ok vreemd, zo heb ik namelijk de afstandbediening van mijn Sony TV uit 2010 wel kunnen instellen (of om precies te zijn een Harmony One die mn Sony ab simuleert).

[ Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 29-12-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ulTimaS schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:07:
[...]

Ok vreemd, zo heb ik namelijk de afstandbediening van mijn Sony TV uit 2010 wel kunnen instellen (of eigenlijk een Harmony One).
Ah met een andere afstandbediening kan ik inderdaad meer knoppen instellen. Maar ik dacht dat je via SSH een reactie zou moeten krijgen wanneer je irw doet. Maar die laat niets zien. Ik ben nu via de GUI mijn afstandsbediening aan het instelling _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:22:
[...]

Ah met een andere afstandbediening kan ik inderdaad meer knoppen instellen. Maar ik dacht dat je via SSH een reactie zou moeten krijgen wanneer je irw doet. Maar die laat niets zien. Ik ben nu via de GUI mijn afstandsbediening aan het instelling _/-\o_
Zelf nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:23:
[...]

....
Dat is een linux kernelmodule (driver) voor de rtl8192eu chipset. Deze is al gecompileerd, dwz dat het een werkende kernelmodule is, en je hem dus niet zelf hoeft te bouwen van de broncode (want dat is wat jij beschreef)
Een kernelmodule wordt gecompileerd voor een bepaalde kernelversie, en werkt niet met andere versies van de kernel. Als jouw openelec dezelfde versie van de kernel gebruikt (en dat lijkt er wel op als ik die pagina lees waar ik hem gevonden heb) werkt dat dus net zo goed als op een raspbian met die versie van de linux kernel.
Je kernelversie kun je opvragen met uname -r op de commandline.

In de derde post van de link die ik gepost heb staan de instructies om te installeren.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Oké dankjewel, dan ga ik die kernel eens testen.

Nog een vraag over keymapping via de gui. Welke optie moet ik nemen voor de back knop? Ik heb nu volgens mij alle logische opties geprobeerd om mijn back knop op mijn afstandsbediening mee te koppelen maar ik kan er nooit helemaal mee terug naar het hoofdscherm van Kodi (openelec). Als ik bijvoorbeeld in een video add-on zit, dan kan ik maximaal terug tot het hoofdscherm van video add-on. Niet tot het hoofdscherm.
En ik kan ook niet de juiste home keymap vinden om in één keer naar het hoofdscherm te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:05:
Oké dankjewel, dan ga ik die kernel eens testen.

Nog een vraag over keymapping via de gui. Welke optie moet ik nemen voor de back knop? Ik heb nu volgens mij alle logische opties geprobeerd om mijn back knop op mijn afstandsbediening mee te koppelen maar ik kan er nooit helemaal mee terug naar het hoofdscherm van Kodi (openelec). Als ik bijvoorbeeld in een video add-on zit, dan kan ik maximaal terug tot het hoofdscherm van video add-on. Niet tot het hoofdscherm.
En ik kan ook niet de juiste home keymap vinden om in één keer naar het hoofdscherm te gaan.
Ik ben op het moment niet thuis, maar lukt het niet via 'Global' > 'Navigation keys' > 'iets van back/return'?

Van http://kodi.wiki/view/Keymap
ActionDescription
ParentDirGo up a folder to the parent folder.
PreviousMenuGo back to the previous menu screen.
BackGo back in navigation.

Ik weet niet of het zo is aangegeven in de GUI maar je zou dan dus back moeten gebruiken

Voor het hoofdscherm moet je denk ik iets van 'home' zoeken ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 23:24
Valux7_ schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:25:
Vraagje m.b.t. beste set-up. Momenteel heb ik een:
pricewatch: WD Elements Desktop 1TB Zwart (USB 2.0, netvoeding)
pricewatch: Raspberry Pi 2 Model B 1GB
pricewatch: Acer Aspire V3-371-31C7 (laptop)

Pi2 hangt aan de tv (ARC) en externe HDD weer aan de Pi2.
Zowel de Pi2 als de laptop zijn bekabeld aangesloten op het netwerk.
Nu wil ik via de Pi2 films/series downloaden en films/series van de laptop naar de HDD zetten.

Mijn vraag is welk OS kan ik hier het beste voor gebruiken en welke apps heb ik hier voor nodig.
Kan ik bijv. ook via de laptop aangeven welke films er gedownload moeten worden via de Pi2 zonder dat ik daar de tv en Pi2 bediening voor hoef te gebruiken?

Zelf had ik gevonden dat ik via Samba i.c.m. OpenElec de HDD vanaf de laptop kan benaderen en zo files over nou kunnen zetten alleen schijnt dit niet heel snel te gaan.

Alvast bedankt.

p.s. ik ben totaal een leek op gebied van linux/Pi. 8)7
Er zijn meerdere mogelijkheden.. Nu is Openelec vaak een gekozen OS maar ik had dezelfde situatie eerst en ben voor XMBC gegaan. Net iets meer kunnen configureren en vond de tutorials makkelijker in de omgang.

Mijn vraag aan jou is wil je dat series en films automatisch voor je worden binnen gehaald. Zo ja zou je naar deze tutorial is moeten kijken:

http://www.howtogeek.com/...er-network-storage-device

en deze:

http://www.howtogeek.com/...always-on-bittorrent-box/

Even een korte uitleg zodat je zelf ook kan googlen..

Samba kan je gebruiken om bestanden van je laptop bijvoorbeeld via het netwerk over te zetten naar de aangesloten externe HDD.

MiniDLNA kan gebruiken om zo eventueel ook op je ipad of andere DLNA ondersteunde devices je bestanden te bereiken.

Sickrage is een verbeterde versie van Sickbeard qua UI vooral, je geeft simpel aan welke series je wilt, welke kwaliteit en waar je ze heen wilt zetten automatisch.

Het fijne van XMBC is dat ook deze kodi ondersteund (beter dan openelec naar mijn mening) en je dus als je de tutorials volgt je series en films gewoon voor je netjes weggezet worden.

Ik gaf al eerder aan dat je meer flexibiliteit had met XMBC, het feit is dat we met een klein apparaatje werken die wonder kan verichten maar er kan altijd iets verkeerd gaan.

De applicatie Deluge worden je torrents binnen gehaald maar je kan hier zelf ook vanaf je laptop een monitor map aanmaken op de externe HDD en daar de torrents ingooien die je wilt en die pikt hij dan op en download hem.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Edit: Vergeten erbij te zeggen dat XMBC nu OSMC heet ;)

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is XMBC dan?

Je kiest meestal OpenELEC/XBian/OSMC waarop Kodi voormalig XBMC draait.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 23:24
kraades schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:28:
Wat is XMBC dan?

Je kiest meestal OpenELEC/XBian/OSMC waarop Kodi voormalig XBMC draait.
Klopt heet nu OSMC, mijn excuus alleen is het nu nog makkelijker de tutorials te vinden op xmbc gezien de stappen en installatie hetzelfde is gebleven.

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ulTimaS schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:27:
[...]

Ik ben op het moment niet thuis, maar lukt het niet via 'Global' > 'Navigation keys' > 'iets van back/return'?

Van http://kodi.wiki/view/Keymap
ActionDescription
ParentDirGo up a folder to the parent folder.
PreviousMenuGo back to the previous menu screen.
BackGo back in navigation.

Ik weet niet of het zo is aangegeven in de GUI maar je zou dan dus back moeten gebruiken

Voor het hoofdscherm moet je denk ik iets van 'home' zoeken ofzoiets.
Ja die heb ik ook geprobeerd, maar dan kom ik niet uit het add-on menu. Dan moet ik mijn telefoon pakken met Kore om eruit te komen. Bij die app werkt de back key dan gewoon wel.

Ik vond in de global > navigation keys wel een home key (en end was de key erna). Maar als ik die instel dan gaat hij alleen naar de eerste in de lijst die open staat. Niet naar het hoofdmenu

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Headblast schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:47:
[...]

Klopt heet nu OSMC, mijn excuus alleen is het nu nog makkelijker de tutorials te vinden op xmbc gezien de stappen en installatie hetzelfde is gebleven.
OpenElec/Xbian/OSMC(voorheen raspbmc) zijn besturingssystemen (gebaseerd op linux) waar Kodi (mediacenter software) op draait. XBMC is alleen de oude benaming van Kodi en heeft niks met het besturingssysteem te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:44
Mijn huidige mediaspeler (Eminent EM7080) heeft steeds vaker kuren, en ik ben aan het overwegen een nieuwe mediaspeler aan te schaffen.

Sinds een jaartje heb ik een NAS (Synology DS214+) waar al mijn films en series op staan.

De mediaspeler sluit ik aan via HDMI op mijn versterker.
Ik heb niet zoveel eisen, opslag is geregeld, DTS geluid en full-HD is wel een vereiste.
De mediaspeler moet te bedienen zijn d.m.v. mijn Harmony Ultimate.
Ik wil hem fysiek aansluiten op mijn LAN netwerk.

Volgens mij zou ik hier dus perfect een Rpi voor kunnen gebruiken, maar ik heb er nog nooit mee gewerkt.

Volgens mij kan ik toch KODI gebruiken hiervoor :? Dan heb ik meteen een goede oplossing om te kunnen zien wat ik wel of niet gezien heb, dat vind ik nu nog wel eens lastig.

Wat is jullie advies om te kopen :?

[edit]

Nog een beetje onderzoek gedaan, en volgens mij heb ik nodig
- Raspberry Pi Model 2B
- Micro SD kaart Klasse 10 (hoeveel GB is aan te bevelen bij gebruik van een NAS :? )
- Voeding 2A

Ik vind de website van SOSsolutions.nl wel duidelijk, en qua prijs doen ze het ook goed volgens de pricewatch.

Ik vraag me alleen af of er bij bovenstaande een behuizing bij zit, of moet je die ook los mee bestellen :?
En het bedienen dmv mijn Harmony AB via IR, heb ik daar ook nog iets "extra's" voor nodig :?

[ Voor 24% gewijzigd door Grolsch op 01-01-2016 20:03 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-07 22:49
Heb zelf een tijd geleden een Pi model 2B via SOS besteld, had een pakket gekozen met behuizing, adapter en sdkaart (gewoon 8gb meen ik). Je kan ook nog kiezen of je al een vooraf geïnstalleerde OpenElec op je sdkaart wil. Ik heb dat toen niet gedaan, staat wel in dit topic hoe je zelf je sd kaart geschikt kan maken ( stelde niet veel voor)
Het draait hier nu een paar maand al prima, bij mij wordt de media ook van een Synology gehaald.
Ben er wel over te spreken heb voor de bediening met mijn Harmony een Flirc module gekocht voor in de Pi. voor meer info: http://nl.hardware.info/r...ing-geschikt-voor-je-htpc
Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik heb een paar maanden geleden een Pi 2b met behuizing en voeding gekocht (bij Mycom). Sandisk 8GB microSD met Openelec erop (onlangs 6.0 met Kodi 15.2), ik gebruik Linux dus image op een card zetten is een fluitje van een cent (met Windows heb je wat losse tools nodig).
Alle media staat op een Syno (DS212j via Samba/CIFS).
Vind een keyboard wel prettig, dus heb zo'n Rii8 mini wireless keyboard. Alhoewel bediening via Harmony inderdaad wel handig zou zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-07 22:12

GeeBee

Oddball

Ik zou voor de bediening via iets anders dan de afstandsbediening van de tv (via CEC dat bij elk merk anders heet, bij Samsung bv AnyNet+) kiezen voor een wifi apparaat en niet voor een IR ding (Flirc). De Pi accepteert bediening via de afstandsbediening en voor normaal gebruik is dat prima. Voor instellingen en aanpassingen heb je een onscreen toetsenbord, maar is een echt toetsenbord handiger en dan kun je er ook even een usb plankje inprikken.
Voor de rest: lekker uit het zicht wegwerken.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Bedankt voor de tips allemaal, maar wat is in verhouding zo'n IR stick dan duur!! ( € 26,00 )

Zijn er nog andere opties :?

Ik hoorde via via dat je de KODI DB ook op de NAS kan zetten zodat je op een ander apparaat verder kan gaan met kijken waar je gebleven bent :?
Dat lijkt mij ook wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Dat kan willekeurig waar. Als de db op Kobi1 staat, kan Kobi2 daar gebruik van maken zolang die gewoon aan staat.
Wil je die uit kunnen zetten, dan moet de db op de Nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-07 21:25
Grolsch schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 08:27:
Bedankt voor de tips allemaal, maar wat is in verhouding zo'n IR stick dan duur!! ( € 26,00 )

Zijn er nog andere opties :?
Mr Magic in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
In dat linkje zie ik een AB, maar ik zoek een IR ontvanger voor de Pi2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 15:20
Grolsch schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:49:
[...]

In dat linkje zie ik een AB, maar ik zoek een IR ontvanger voor de Pi2.
Die zit er bij.... Heb hem zelf ook besteld en moet nog bezorgd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Oh, voor die prijs ga ik het ook even proberen. Ik gebruik nu mn Harmony One met CEC, maar het is idd wat traag in response.

Reageert de ontvanger ook goed als deze in een (open) kast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 09:49
Vraagje,

Heb nu een Raspberry 2 B met een 5 ghz usb adapter (negeer ac6100). Heb een gedeelde mysql bibliotheek op een synology NAS.

Als ik soms opstart heeft de Raspberry geen netwerk verbinding. Na aantal keer herstarten en de wifi module te wisselen van usb poort werkt hij wel weer. Hier Hierin is geen regelmaat te ontdekken.

Moet perse een 2a micro usb adapter gebruiken anders valt de Raspberry uit bij gebruik van 5gghz.

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
ulTimaS schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:21:
[...]

Oh, voor die prijs ga ik het ook even proberen. Ik gebruik nu mn Harmony One met CEC, maar het is idd wat traag in response.

Een andere nog goedkopere optie is om bv een TSOP4838 via GPIO aan te sluiten.
Afbeeldingslocatie: http://www.makepi.org/wp-content/uploads/2014/06/gpioir.png

Ik heb zelf deze bij een aantal pi's in de transparante behuizing gestopt, moet je de pi wel in het zicht laten staan maar dat was bij mij geen probleem.
Vecodo schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:33:
Vraagje,

Heb nu een Raspberry 2 B met een 5 ghz usb adapter (negeer ac6100). Heb een gedeelde mysql bibliotheek op een synology NAS.

Als ik soms opstart heeft de Raspberry geen netwerk verbinding. Na aantal keer herstarten en de wifi module te wisselen van usb poort werkt hij wel weer. Hier Hierin is geen regelmaat te ontdekken.

Moet perse een 2a micro usb adapter gebruiken anders valt de Raspberry uit bij gebruik van 5gghz.

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?
Probeer het eens met een powered usb-hub

[ Voor 47% gewijzigd door Natsu op 02-01-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 16:56
ff een vraagje over tsop
kan in plaats van 4838 een 1738
of is 4838 makkelijker te instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
WildeBeestje schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:45:
[...]

Een andere nog goedkopere optie is om bv een TSOP4838 via GPIO aan te sluiten.
[afbeelding]

Ik heb zelf deze bij een aantal pi's in de transparante behuizing gestopt, moet je de pi wel in het zicht laten staan maar dat was bij mij geen probleem.

[...]

Probeer het eens met een powered usb-hub
Heb ik jammer genoeg niet liggen. Maar is toch raar dat hij het soms wel en soms niet doet?

Niet genoeg stroom is niet genoeg stroom lijkt mij.. niet soms wel en soms niet?

edit:
Net mijn Rapoo toetsenbord erop aangesloten (deze heeft echt geen powered USB hub nodig) en die pakt hij dus ook vaak niet, soms wel!

Toch vreemd?

edit 2:
Soms pakt hij het toetsenbord wel.

Wat ik ook vreemd vind is dat het opstart logo (isengard v15.2) eerst maar een seconde in beeld stond en nu toch wel tien seconden.

Re-install maar eens proberen?

edit 3:
Re-install gedaan. Toetsenbord heeft soms connectie maar veel vaker niet.
Wilde netwerk connectie opzetten en voegde de AC6100 toe, daarna werkte toetsenbord niet meer.

Erg frusterend want het heeft gewerkt. Raspberry Pi, OpenElec 6, Rapoo en AC6100

Argghh!! 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Vecodo op 02-01-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

BIM

Nothing interesting

Ik heb sinds ik de kodi versie op mijn Rpi2 (Wheezy) heb geupgrade van 14 naar 15(.2) het probleem dat hij de "playlist" en "stream" folders in bluray films als aparte films ziet (respectievelijk "The breakup playlist" en "Stream (2000)".

Ik heb al geprobeerd om die specifieke directorynamen te negeren in kodi via de "advancedsettings.xml" maar hij wil het maar niet doen. Daarnaast staat "scan onderliggende mappen" uiteraard uit.

Heeft één van jullie misschien een idee hoe ik dit kan oplossen? (800 extra onzinnige entries begint vrij irritant te worden met scrollen)

Ik heb zojuist 15.2 opnieuw verwijderd en weer geïnstalleerd, maar dat heeft niet mogen baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-07 21:25
[...]

De ontvanger heeft een uittrekbaar koordje, dus je kunt hem zelf op een gunstige plek neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb zojuist de Pi2 + 2A voeding + behuizing + 16GB microsd + flirc IR ontvanger besteld bij kiwi.
Kiwi was de enigste die de FLIRC ontvanger op voorraad had.

Nu maar eens gaan bestuderen hoe ik KODI geïnstalleerd ga krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Tegenwoordig kan je de CEC response speed aanpassen in Kodi. Staat standaard op 300ms. Ik heb het op 100ms ingesteld. Het verschil is zeer merkbaar. De traagheid van CEC verdwijnt nagenoeg.
Je kan de optie vinden in bij systeem > invoerapparaten > CEC en dan ergens onderaan.

Ik heb die afstandbediening ook gekocht. Ik vind het apparaat te klein om lekker te kunnen bedienen. Je kan het apparaat ook op je harmony instellen. Het heet dan China-vasion oid. Probeer eerst de CEC optie en ik gok dat je geen afstandbediening nodig hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door tdn135 op 03-01-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tdn135 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:35:
[...]

Tegenwoordig kan je de CEC response speed aanpassen in Kodi. Staat standaard op 300ms. Ik heb het op 100ms ingesteld. Het verschil is zeer merkbaar. De traagheid van CEC verdwijnt nagenoeg.
Je kan de optie vinden in bij systeem > invoerapparaten > CEC en dan ergens onderaan.

Ik heb die afstandbediening ook gekocht. Ik vind het apparaat te klein om lekker te kunnen bedienen. Je kan het apparaat ook op je harmony instellen. Het heet dan China-vasion oid. Probeer eerst de CEC optie en ik gok dat je geen afstandbediening nodig hebt.
Vreemd, die instelling kan ik niet vinden op 16.0-beta5.
Zeker weten dat je daar niet iets aparts voor hebt aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Smultie schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:31:
[...]

Vreemd, die instelling kan ik niet vinden op 16.0-beta5.
Zeker weten dat je daar niet iets aparts voor hebt aangepast?
Zit je in het CEC menu? Daar waar je kan instellen dat je AVR + TV inschakkelt bij het opstarten? Dan is het uit mijn hoofd de derde optie van beneden. Je moet echt helemaal naar beneden scrollen.

Ik draai op het moment v17 van Milhouse, maar daarvoor dezelfde versie als jij en die had het ook.

Een oudere post van mij, toen de optie nog niet in het menu zat.
Ik heb een oplossing voor de trage afstandsbediening met HDMI CEC. In de file rpi_2708_1001.xml, vind je de optie <setting id="double_tap_timeout_ms" value="300" />. Als je deze naar 100 zet, gaat het navigeren veel sneller. Lager vind ik inaccuraat worden.

De file is te vinden in: storage\.kodi\userdata\peripheral_data

[ Voor 27% gewijzigd door tdn135 op 03-01-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
tdn135 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:00:
[...]

Zit je in het CEC menu? Daar waar je kan instellen dat je AVR + TV inschakkelt bij het opstarten? Dan is het uit mijn hoofd de derde optie van beneden. Je moet echt helemaal naar beneden scrollen.

Ik draai op het moment v17 van Milhouse, maar daarvoor dezelfde versie als jij en die had het ook.

Een oudere post van mij, toen de optie nog niet in het menu zat.

[...]
Ja, aanpassen van de XML file werkt (uiteraard) nog wel, maar de instelling is echt niet te vinden in het CEC-menu. Ik draai XBian latest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
herian10 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:54:
ff een vraagje over tsop
kan in plaats van 4838 een 1738
of is 4838 makkelijker te instaleren
Nee deze is niet stabiel op 3.3V volgens deze site: http://aron.ws/projects/lirc_rpi/
Maar zijn wel anderen die ook goed moeten werken, ik heb echter alleen ervaring met 4838.
The receiver:
Te be able to capture the IR signals I used an infrared receiver that can operate at this voltage (like TSOP 1238). The classic TSOP 17xx and 18xx are unstable at 3.3V and won't work without some kind of level converter (IC, photo diode etc.).

As the LIRC manual states: "Most of these receivers come in variations adapted to a specific carrier frequency. You should choose the 38kHz types because most remote control standards use this frequency. 36kHz types should work as well. The receiver won't stop working if your remote uses another frequency but the range will decrease."

I would recommend these receiver modules (no test have been performed with these, but they should work...):

TSOP2238, TSOP2438, *TSOP4838, *TSOP4438 (active high/low check the datasheet) (datasheet)
*TSOP31238 (active low) (datasheet)
*TSOP4038 (active low) (datasheet)
*TSOP38238 (active low) (datasheet)
*IRM3638N3 (datasheet)
**TSOP1238 (active low) (datasheet)
and many others ... (send them to me if you have found and tested new ones)

* Reported as working (Thanks go to: ice, Everett, George, druss, Djuri, Peter, Hannes)
** Was manufactured (according to old datasheets) as an 5V part. Consider ordering any other (Reported by: Tom)
Vecodo schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:54:
[...]

Heb ik jammer genoeg niet liggen. Maar is toch raar dat hij het soms wel en soms niet doet?

Niet genoeg stroom is niet genoeg stroom lijkt mij.. niet soms wel en soms niet?

edit:
Net mijn Rapoo toetsenbord erop aangesloten (deze heeft echt geen powered USB hub nodig) en die pakt hij dus ook vaak niet, soms wel!

Toch vreemd?

edit 2:

Wat ik ook vreemd vind is dat het opstart logo (isengard v15.2) eerst maar een seconde in beeld stond en nu toch wel tien seconden.

edit 3:
Wilde netwerk connectie opzetten en voegde de AC6100 toe, daarna werkte toetsenbord niet meer.

Erg frusterend want het heeft gewerkt. Raspberry Pi, OpenElec 6, Rapoo en AC6100

Argghh!! 8)7
Lijkt me toch wel een stroom probleem, misschien gebruikt de rasperry pi nu zelf meer of is je power supply achteruit gegaan en heb je het probleem eerder.
Kwam nog dit tegen: https://projects.drogon.n...er-on-the-raspberry-pi-b/ Dat kun je ook nog uitproberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Natsu op 03-01-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

tdn135 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:35:
[...]

Ok bedankt, dat wist ik niet dat je dit kon instellen. Ik heb alsnog de afstandsbediening gekocht aangezien het toch maar een paar euro is :P. Ik zal hem gebruiken icm een harmony dus de afstandsbediening zelf ga ik niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb dus de FLIRC module gekocht, en zojuist al ff het programma gedownload, en ik zie dat er al een "KODI" preset configuratie is, dus waarschijnlijk eenvoudig werkend te krijgen.

Kan ik straks ook dmv tablet (android / ipad ) of PC (windows 10) kodi bedienen mocht ik behoefte hebben aan een fysiek toetsenbord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Grolsch schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:32:
Ik heb dus de FLIRC module gekocht, en zojuist al ff het programma gedownload, en ik zie dat er al een "KODI" preset configuratie is, dus waarschijnlijk eenvoudig werkend te krijgen.

Kan ik straks ook dmv tablet (android / ipad ) of PC (windows 10) kodi bedienen mocht ik behoefte hebben aan een fysiek toetsenbord :?
Google Play: Yatse, the Kodi / XBMC Remote kan je gewoon gebruiken als afstandsbediening voor kodi mits je in hetzelfde netwerk zit.

edit: https://itunes.apple.com/...i-remote/id520480364?mt=8 voor iOS
edit2: Kodi heeft ook een officiele voor Android Google Play: Kore, Official Remote for Kodi

[ Voor 15% gewijzigd door ulTimaS op 07-01-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berinho
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-07-2023
Beste vrienden van Tweakers,

Ik ben geen held op het gebied van tech, maar wel een enorme liefhebber van films en series. 2,5 jaar geleden heb ik een Pi gekocht met xbmc/kodi erop. Ik vond het heerlijk om films van hoge kwaliteit op deze manier via hdmi te kijken op mijn tv/surround set.

Echter sinds 3/4 weken update hij mijn movie library niet meer. Voorheen zette ik nieuwe films op mn hdd en zag ik die bij opstarten kodi direct in mijn movie library staan. Nu dus niet meer. Dit vind ik enorm jammer. Bij de TV series pakt die ze nog wel op.

Mijn vraag is dus of iemand bereid is mij hiermee te helpen.

Berry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
WildeBeestje schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:00:
[...]

[...]

[...]

Lijkt me toch wel een stroom probleem, misschien gebruikt de rasperry pi nu zelf meer of is je power supply achteruit gegaan en heb je het probleem eerder.
Kwam nog dit tegen: https://projects.drogon.n...er-on-the-raspberry-pi-b/ Dat kun je ook nog uitproberen.
Red power LED is blinking

A blinking red power LED indicates problems with the power supply. On model A and B, it is hard-wired to the 3.3V power supply rail. If it is blinking, as one user has reported[1] it means the 5V power supply is dropping out. Use a different power supply.

On model B+ (and presumably also the A+), the circuit has been improved to give a much more reliable warning of poor power quality. The red power LED is wired to an APX803 supervisor[2] which kicks in when the 5V power supply drops below 4.63V[3]. If it does, the LED will blink. Check your connections, cable, and power supply.

Dit is dus bij mij. De power Supply die ik gebruik is een oude 2a micro usb adapter naar een verdeelblok. Straks even naar elektronica winkel om een nieuwe te halen.

Maar het zal dus een stroom ding zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ehh... Nee... Het is een spanning ding.
[\pietje precies]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:59

Stimulate14

⭐⭐⭐

berinho schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:17:
Beste vrienden van Tweakers,

Ik ben geen held op het gebied van tech, maar wel een enorme liefhebber van films en series. 2,5 jaar geleden heb ik een Pi gekocht met xbmc/kodi erop. Ik vond het heerlijk om films van hoge kwaliteit op deze manier via hdmi te kijken op mijn tv/surround set.

Echter sinds 3/4 weken update hij mijn movie library niet meer. Voorheen zette ik nieuwe films op mn hdd en zag ik die bij opstarten kodi direct in mijn movie library staan. Nu dus niet meer. Dit vind ik enorm jammer. Bij de TV series pakt die ze nog wel op.

Mijn vraag is dus of iemand bereid is mij hiermee te helpen.

Berry
En als je handmatig ververst via het side-menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Vecodo schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:54:
[...]

edit:

Toch vreemd?

edit 2:

edit 3:

Argghh!! 8)7
Probeer eens Raspbian, ik heb nooit problemen met usb poorten die soms wel/niet werken. Wel had ik allerlei problemen toen ik xubuntu probeerde haha. Toen maar terug naar Raspbian wat eigenlijk prima is.

Gebruik een oudere wifi adapter, jaar of 6 oud. werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berinho
Stimulate14 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:33:
[...]

En als je handmatig ververst via het side-menu?
Pakt die ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-07 14:49
Waarschijnlijk kan je in het log bestand achterhalen wat er mis gaat. Post die anders even (linken, niet volledige log hier plaatsen, zie topic waarschuwing), dan wil ik best even kijken of daar wat zinnigs in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb gisteren de RPI2 ook binnengekregen, en installeren van KODI Openelec variant ging erg soepeltjes dmv onderstaande link:

http://wiki.openelec.tv/i..._OpenELEC_on_Raspberry_Pi

Nog wel ff aan het googelen geweest met de IR FLIRC module en mijn Logitech Harmony Ultimate.

In de software van FLIRC is een soort "preconfiguration" voor KODI aanwezig.
In de software van Harmony is een device FLIRC - KODI beschikbaar.

Moet ik nu echt handmatige alle commando's inleren in de FLIRC software :? Of doe ik iets verkeerd.

Ook kreeg ik het nog niet voor elkaar om bijv. een DTS spoor te selecteren, maar dat zal nog wel ff goochelen zijn denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Grolsch schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:17:
Ik heb gisteren de RPI2 ook binnengekregen, en installeren van KODI Openelec variant ging erg soepeltjes dmv onderstaande link:

http://wiki.openelec.tv/i..._OpenELEC_on_Raspberry_Pi

Nog wel ff aan het googelen geweest met de IR FLIRC module en mijn Logitech Harmony Ultimate.

Moet ik nu echt handmatige alle commando's inleren in de FLIRC software :? Of doe ik iets verkeerd.

Ook kreeg ik het nog niet voor elkaar om bijv. een DTS spoor te selecteren, maar dat zal nog wel ff goochelen zijn denk ik :P
Mogelijk hoef je voor DTS alleen even aan te geven dat je receiver DTS capable is.
Hier een voorbeeldje waar dat staat: http://i.imgur.com/GceZzWN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Tnx voor de tip, ik ben helemaal nog niet thuis in Kodi, dus moet nog van alles leren :P

Ik zie al wel dat er verschil wordt gemaakt tussen foto's, films, series waar je dus een eigen "data source" aan kunt hangen.

Dat werkt op zich wel geinig!

Wel heb ik verschillende soorten films (eigenlijk 2, 1 voor normale films, en 1 voor onze kleine man).
Kan ik dit onderscheid ook maken :?

En omdat ik geen TB heb kan ik KODI ook bedienen met m'n laptop via wifi (windows 10 :? )

De App voor mijn telefoon doet het goed trouwens!

Wat ik ook gek vond was de resolutie instellen en ik moest het beeld verschalen tot die hoekstukken in de hoek bleven staan :?

Ik heb maar gewoon de hoogste resolutie gekozen, ik neem aan dat dit klopt.

Dan krijg je op het einde een vierkantje te zien met de vraag of die echt vierkant is :? Meet je dit dan op met een rolmaat ofzo :?

[ Voor 29% gewijzigd door Grolsch op 06-01-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Grolsch schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:56:
Tnx voor de tip, ik ben helemaal nog niet thuis in Kodi, dus moet nog van alles leren :P

Ik zie al wel dat er verschil wordt gemaakt tussen foto's, films, series waar je dus een eigen "data source" aan kunt hangen.

Dat werkt op zich wel geinig!

Wel heb ik verschillende soorten films (eigenlijk 2, 1 voor normale films, en 1 voor onze kleine man).
Kan ik dit onderscheid ook maken :?

En omdat ik geen TB heb kan ik KODI ook bedienen met m'n laptop via wifi (windows 10 :? )

De App voor mijn telefoon doet het goed trouwens!

Wat ik ook gek vond was de resolutie instellen en ik moest het beeld verschalen tot die hoekstukken in de hoek bleven staan :?

Dan krijg je op het einde een vierkantje te zien met de vraag of die echt vierkant is :? Meet je dit dan op met een rolmaat ofzo :?
Voor een aparte lijst van film voor je kleine kan je gebruik maken van smart playlist. Zie hier de hele uitleg. Zelf nog niet in gebruik (kleine is nog te klein :p )
http://kodi.wiki/view/Smart_playlists

Schalen kan idd kloppen, had dat ook alleen op de RPI. Hiervoor had ik een volledige pc met daarop Openelec, daar had ik dat inderdaad niet. Verder zou ik daar niet te veel aandacht aan besteden als dat verder gelukt is. En dat vierkantje aan het einde is voor aspect ratio van je scherm. Zolang jij dat vierkantje er vierkant uit vind zien is het prima (tenzij je een perfectionist ben). Zolang die niet langwerpig wordt ofzo is de aspect ratio in orde.

Toetsenbord van je laptop gebruiken ben ik niet bekend mee. Yatse (Kodi remote op Android) heeft echter wel een toetsenbord functie die prima werkt voor de keren dat je het nodig hebt. Zelf heb ik een prachtig toetsenbord van 7 euro gekocht voor deze doeleinden. Gebruik hem zelden tot nooit na het configureren.

En ja, ik ben ineens actief in dit topic.....rustig op werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Erik070 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:37:
[...]

Voor een aparte lijst van film voor je kleine kan je gebruik maken van smart playlist. Zie hier de hele uitleg. Zelf nog niet in gebruik (kleine is nog te klein :p )
http://kodi.wiki/view/Smart_playlists
Ik gebruik op al mijn devices de smartplaylist functionaliteit (laptop, pi, mediacenter). Daarmee maak ik onderscheid tussen mijn films, kids, concerten, cabaret. Werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24

kraats

Ik rol

Grolsch schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:56:

Als je je Pi met HDMI aangesloten hebt zou dit niet nodig moeten zijn. Pi op 1920x1080 zetten, bijvoorbeeld 60Hz zodat het beeld netjes FullHD is. En dan op je tv overscanning uitschakelen (fullpixel, of een gelijkwaardige optie. Afhankelijk van de tv). Dan wordt het beeld netjes tot in alle hoeken van je tv geschaald.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik zal er vanavond eens mee gaan stoeien, ik ben nog wel benieuwd naar Logitech Harmony ervaringen samen met de FLIRC IR module.
Grolsch schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:17:

....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gisteravond de Pi2 met OSMC geïnstalleerd.

Vanaf OSX ging dat zeer vlot.

Het enige dat ik niet heel handig vind, is dat smb niet direct werkt, en dat toevoegen van nieuwe media servers (IP-adressen) niet super vlot gaat. Meerdere keren opnieuw gedaan, en de smb add-on opnieuw geïnstalleerd.

Het werkt in elk geval nu. Misschien dat er één switch teveel tussen zit of zo. :P

Het zou alleen fijn zijn als ook andere gesharede mappen (bijv. interne schijven van mijn MacPro) ook benaderbaar zouden zijn, zodat ik mijn iTunes-muziekmap ook kan benaderen.

Even verder knutselen. Waarschijnlijk is dat ook een rechten-kwestie, of dat smb niet zo lekker werkt. Tot nu toe erg tevreden over het resultaat.

Ik zal de gegeven (Tweakers) Pi2 niet in de bek kijken in elk geval! :)

Overigens is een afstandsbediening echt wel essentieel... Eventueel d.m.v. een draadloos toetsenbordje o.i.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 06-01-2016 20:25 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik zit eraan te denken om, als het niet te duur is, tv via Kodi te kijken.
Als ik het goed heb moet ik een USB DVB-C tv tuner hebben die de Ziggo CAM-smartcard aankan. Toch? :P
Iemand een suggestie wat ik daarvoor kan gebruiken? (iets dat dus op de Rpi2 kan)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

anandus schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:58:
Ik zit eraan te denken om, als het niet te duur is, tv via Kodi te kijken.
Als ik het goed heb moet ik een USB DVB-C tv tuner hebben die de Ziggo CAM-smartcard aankan. Toch? :P
Iemand een suggestie wat ik daarvoor kan gebruiken? (iets dat dus op de Rpi2 kan)
Dat zou moeten kunnen, als je zoekt op Ziggo hebben diverse mensen dat ook zo gedaan.

Ziggo heeft ook tv-streams om tv te kijken via internet, die kun je ook zo toevoegen via een addon.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ergens in een update van Kodi (Open Elec, nu versie 6) zijn er twee dingen veranderd. Misschien dat iemand tips heeft of weet hoe dit komt?

Het spoelen ging eerst per 30 seconden en vlekkeloos en nu lijkt het een soort van random. Ik heb wel een instelling hiervoor gevonden en de eerste keer drukken is nu 10 seconden ofzo, natuurlijk kan ik die instelling gewoon aanpassen alleen klopt die niet met de praktijk. Soms spoelt hij bijna niet (komt weer op hetzelfde punt uit, soms spoelt hij meer, soms spoelt hij minder). Ligt dat aan de codecs die de videobestanden gebruiken? Misschien dat het minder opviel bij stappen van 30 seconden?

En wat ook gebeurd is dat de eerste 30 seconden van elke video de snelheid fluctueert waardoor je een soort van vals geluid hoort. Bij films is dat niet zo erg, maar met kerst wilde ik wat kerstliedjes draaien met Youtube en dan gebeurd het bij elk nummer opnieuw natuurlijk. Dus dan klinkt elk liedje 30 seconden vals en dan 2,5 minuut normaal. Dat is niet zo tof en in het begin deed hij dat niet dus ik hoop dat dit ergens een instelling is die ik anders kan zetten ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berinho
Erik070 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:34:
[...]

Waarschijnlijk kan je in het log bestand achterhalen wat er mis gaat. Post die anders even (linken, niet volledige log hier plaatsen, zie topic waarschuwing), dan wil ik best even kijken of daar wat zinnigs in staat.
Hoe kan ik een log maken / zien? :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

berinho schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:33:
[...]

Hoe kan ik een log maken / zien? :? :X
Als je op een Windows pc bent en je rbpi staat aan dan kan je in de file explorer "\\@IPVANRBPI\" intypen en dan staat daar als het goed is een folder genaamd "Logfiles". In OpenElec zijn deze ingepakt en moet je even de meest recente uitpakken. Hierin zit een bestand genaamd "01_KODI.log".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-07 21:07

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

ulTimaS schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:08:
[...]

Als je op een Windows pc bent en je rbpi staat aan dan kan je in de file explorer "\[IPVANRBPI]\" intypen en dan staat daar als het goed is een folder genaamd "Logfiles". In OpenElec zijn deze ingepakt en moet je even de meest recente uitpakken. Hierin zit een bestand genaamd "01_KODI.log".
Als je uitgebreidere logging wilt dan zul je debug logging aan moeten zetten onder de system sectie van kodi.

Het standaard log (met o.a. scan resulaten van je films e.d.), ssh je je rpi in (PuTTY bijv, maar in dit geval beter WinSCP) en browse je naar de folder /storage.kodi/temp waarin een kodi.log (huidige actieve log file) en een kodi.log.old file (oudere logs) staan. Deze kopieer je naar je windows machine en neemt ze door met Wordpad of iets dergelijks.
Add. Dubbelklikken op de kodi.log vanuit WinSCP werkt ook, dan opent hij deze in een leesbaar formaat ipv de woorden brij die wordpad er van bakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Pantagruel op 08-01-2016 13:06 . Reden: xtra info mbt WinSCP ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 697053

Hoi allemaal,

Ik heb hier een Raspberry Pi waar oorspronkelijk de software van DitisTV op stond (aangepaste kodi/open elec). Nu heb ik dit compleet verwijdert en heb ik er een kale Xbian op geinstalleerd met alleen Genesis. TOCH moet ik zeggen dat het erg traag is. Als ik een aflevering van een serie wil kijken dan slaat hij weleens vast of reset zichzelf op een random moment. Ik heb verder NIETS ingesteld (bijv zoeken naar updates bij de start of iets dergelijks).

Ik wil een goede mediaspeler, maar ik kom toch tot de conclusie dat de RPi gewoonweg te langzaam is. Wat is een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Anoniem: 697053 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 03:29:
Hoi allemaal,

Ik heb hier een Raspberry Pi waar oorspronkelijk de software van DitisTV op stond (aangepaste kodi/open elec). Nu heb ik dit compleet verwijdert en heb ik er een kale Xbian op geinstalleerd met alleen Genesis. TOCH moet ik zeggen dat het erg traag is. Als ik een aflevering van een serie wil kijken dan slaat hij weleens vast of reset zichzelf op een random moment. Ik heb verder NIETS ingesteld (bijv zoeken naar updates bij de start of iets dergelijks).

Ik wil een goede mediaspeler, maar ik kom toch tot de conclusie dat de RPi gewoonweg te langzaam is. Wat is een goed alternatief?
De Pi2 (als je die hebt is pi 1 idd erg traaaag) of Chromecast? Mocht je windows tel hebben dan word chromecast al niks.

Mocht je die alle 2 niks vinden/te beperkt. Dan is een NUC iets voor je. Ga wel voor de 6de gen die zijn pas uit (Q1 dit jaar worden ze wat beter leverbaar). Alleen nog SSD en RAM erin. OS installeren en klaar! Mooi klein pctje!

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobbyTown schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 04:23:
[...]

De Pi2 (als je die hebt is pi 1 idd erg traaaag) of Chromecast? Mocht je windows tel hebben dan word chromecast al niks.

Mocht je die alle 2 niks vinden/te beperkt. Dan is een NUC iets voor je. Ga wel voor de 6de gen die zijn pas uit (Q1 dit jaar worden ze wat beter leverbaar). Alleen nog SSD en RAM erin. OS installeren en klaar! Mooi klein pctje!
Nuc ken ik maar erg prijzig. Is een tweedehands pc die ik ombouw naar een small form niet een oplossing? Een i3 ofzo? Die kun je vaak voor 5 tientjes wel ergens op de kop tikken. En is het verschil met de RPi 2 erg groot? Ik zou graag ergens een video willen zien hoe snel het daadwerkelijk is met software draaiend zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:31
Marzman schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:44:
Ergens in een update van Kodi (Open Elec, nu versie 6) zijn er twee dingen veranderd. Misschien dat iemand tips heeft of weet hoe dit komt?

Het spoelen ging eerst per 30 seconden en vlekkeloos en nu lijkt het een soort van random. Ik heb wel een instelling hiervoor gevonden en de eerste keer drukken is nu 10 seconden ofzo, natuurlijk kan ik die instelling gewoon aanpassen alleen klopt die niet met de praktijk. Soms spoelt hij bijna niet (komt weer op hetzelfde punt uit, soms spoelt hij meer, soms spoelt hij minder). Ligt dat aan de codecs die de videobestanden gebruiken? Misschien dat het minder opviel bij stappen van 30 seconden?

En wat ook gebeurd is dat de eerste 30 seconden van elke video de snelheid fluctueert waardoor je een soort van vals geluid hoort. Bij films is dat niet zo erg, maar met kerst wilde ik wat kerstliedjes draaien met Youtube en dan gebeurd het bij elk nummer opnieuw natuurlijk. Dus dan klinkt elk liedje 30 seconden vals en dan 2,5 minuut normaal. Dat is niet zo tof en in het begin deed hij dat niet dus ik hoop dat dit ergens een instelling is die ik anders kan zetten ;)
Bij spoelen is 1x drukken 10sec vooruit. 2x drukken 30 sec en 3x 60 sec enz. Ik zelf vind het wel handig.

Voor je 2e probleem moet je de OMXplayer aanzetten bij instellingen->video->versnelling. Probleem zou dan opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Anoniem: 697053 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 04:56:
[...]

Nuc ken ik maar erg prijzig. Is een tweedehands pc die ik ombouw naar een small form niet een oplossing? Een i3 ofzo? Die kun je vaak voor 5 tientjes wel ergens op de kop tikken. En is het verschil met de RPi 2 erg groot? Ik zou graag ergens een video willen zien hoe snel het daadwerkelijk is met software draaiend zeg maar.
NUC is inderdaad stukken duurder maar kunt er ook meer mee. Wel voor i3 gaan. Celeron is niet al te rap wel zuinig.

Pi 1 vs 2 met kodi.
YouTube: Raspberry Pi 2 VS old model B Kodi - Speed Comparison (XBMC) OpenElec 5.0.1

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Na 3 dagen spelen begin ik het een beetje te snappen ;)

Vraag 1, is er een fysieke knop voor het aan/uitschakelen van de Pi2 welke ik kan toewijzen aan mijn Logitech Harmony :?

Vraag 2, is er een fysieke knop om in 1 x naar het homescreen te gaan :?

Vraag 3, Is er een fysieke knop om in 1 x ondertitels te kunnen kiezen zoals deze wel in de Android app aanwezig is :?

Verder snap ik nog niet zo heel veel van die Add-ons, maar is dat iets wat hier besproken mag worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Aanzetten gaat je niet lukken via een AB. Dat kan de Pi niet aan.

Voor de rest, deel zelf je knoppen in: http://kodi.wiki/view/Add-on:Keymap_Editor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Grolsch schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:29:

Vraag 1, is er een fysieke knop voor het aan/uitschakelen van de Pi2 welke ik kan toewijzen aan mijn Logitech Harmony :?

Vraag 3, Is er een fysieke knop om in 1 x ondertitels te kunnen kiezen zoals deze wel in de Android app aanwezig is :?

Verder snap ik nog niet zo heel veel van die Add-ons, maar is dat iets wat hier besproken mag worden :?
Addons mogen wel besproken worden zolang ze niet geassocieerd worden met illegale bronnen. Alles van de officiele repository is sowieso legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grolsch schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:29:

1) Ik zou hem gewoon aan laten staan, uitzetten kan wel, maar je kan de pi niet met een afstandbediening terug aanzetten.
2) Ligt aan je afstandbediening
3) In Yatse wel, met mijn fysieke afstandbediening roep ik het onscreen-menu op en klik ik door naar de knop voor de ondertitels vanuit daar.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07 22:39
Iemand een tip voor NFS optimization? Het zou de snelste methode moeten zijn, maar ik heb 2 RPI's, eentje met een 2TB disk er aan in de woonkamer en een tweede in de slaapkamer. Speelde voorheen via uPNP de bestanden boven af, maar wilde overstappen naar SQL db en dan afspelen via NFS. Database is gelukt, NFS exports aanmaken en toevoegen op de 2e Pi ook, echter is de snelheid dramatisch. Een film van 8 gig is gewoon niet te kijken, continu haperen, kan de buffers wel aanpassen maar dan staat hij vrij fors te bufferen (doet gewoon 4 á 5 seconden over 1MB'tje bufferen, dus als ik m'n buffer op 60 zet dan zit 5 minuten te wachten, en gaat het dan een paar minuten goed om vervolgens weer in haperen te vervallen omdat de snelheid gewoon structureel laag is).

Dit zijn m'n NFS exports:

/media/Storage/Films 192.168.2.0/24(rw,all_squash,insecure,no_subtree_check,async)
/media/Storage/Kids 192.168.2.0/24(rw,all_squash,insecure,no_subtree_check,async)

Dit is m'n advancedsettings:

<network>
<buffermode>1</buffermode>
<cachemembuffersize>52428800</cachemembuffersize>
<readbufferfactor>30</readbufferfactor>
</network>

Iemand enig idee?

Draai op de primaire pi Raspbian, en heb dus voorheen met uPNP nooit problemen gehad (ja, bij bestanden van 15GB+, daaronder speelde vlekkeloos af met paar seconden bufferen voor start), dus netwerkinfra is uitgesloten.

Wil het liefste NFS gebruiken, aangezien wanneer ik terugga naar uPNP ik de gedeelde bibliotheek niet kan gebruiken...

[ Voor 4% gewijzigd door The_Admin op 09-01-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Laatst online: 22-07 22:49

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

mmmm Heb nu wel eea ander gelezen...

Maar wat als ik een echt Kodi kanon wll hebben?

Ik heb nu een RPi B maar kan niet blij worden van de sneheid.
Mijn buurman heeft een RPi 2B... maar ook daarbij zie ik toch wel eens wachten..

Wat is de beste hardware.
Liefst met Openelec.
Maar mag ook met Kodi..

Is een android box niet echt veel beter?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dylantje2 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:52:
Mijn buurman heeft een RPi 2B... maar ook daarbij zie ik toch wel eens wachten..
Waarop precies wordt gewacht :?
Liefst met Openelec.
Maar mag ook met Kodi..
OpenELEC is an embedded operating system built around Kodi,

Ik heb zelf een PI 2B en die speelt alles af wat ik wil zonder haperen of wachten. Kostte ook geen €150 ... paar tientjes voor Raspberry, voeding, behuizing en een keyboard. Openelec is gratis.
Nou speel ik geen Blueray kwaliteit af, dat scheelt misschien ?

[ Voor 26% gewijzigd door Goner op 09-01-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Laatst online: 22-07 22:49

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Goner schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:58:
[...]Waarop precies wordt gewacht :?
Er staat wainting als je iets aanklikt, en hij zo'n duur gekocht kastje van €150 .....
Waarin een RPI 2 zit... [ als het goed is ]
Maar waar ik niet echt blij van wordt.
Ik zie ook android boxen?
Zidoo X6?

Openelec is een afgeleide, vandaar mijn vraag over Kodi, want het mag van mij ook Raspian achtig zijn oid.
Als hij maar supersnel, en stabiel is.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dylantje2 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:09:
[...]

Er staat wainting als je iets aanklikt, en hij zo'n duur gekocht kastje van €150 .....
Zidoo X6?

Openelec is een afgeleide, vandaar mijn vraag over Kodi, want het mag van mij ook Raspian achtig zijn oid.
€150 klinkt als zo'n kant en klaar kastje met 12390810329316876 addons.
De RPi2 met één van de standaard distro's (XBian, Openelec of OSMC) is snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dylantje2 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:09:
[...]

Zidoo X6?

Ik ben het met je eens. Ik kan nergens echt een duidelijk beeld krijgen welk apparaat nu echt rap is (als in 10-20 sec na het aanklikken van een film starten etc) en welke traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 22:37

TRaSH

koffie ?

je zal echt een stuk duidelijker moeten zijn,
ik heb zelf een RPi2 in mijn slaapkamer en ik kom dat nooit tegen,
en kan er zelfs Blu-Ray Remux van 30-40 GB mee afspelen waar de RPi2 zelfs de HD audio moet omzetten naar 2.0 audio aangezien dat er niet bij zit.
lijkt me meer een issue met een add-on die zijn source ergens anders vandaan haalt

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TRaSH schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:46:
je zal echt een stuk duidelijker moeten zijn,
ik heb zelf een RPi2 in mijn slaapkamer en ik kom dat nooit tegen,
en kan er zelfs Blu-Ray Remux van 30-40 GB mee afspelen waar de RPi2 zelfs de HD audio moet omzetten naar 2.0 audio aangezien dat er niet bij zit.
lijkt me meer een issue met een add-on die zijn source ergens anders vandaan haalt
Meeste gebruiken geen eigen invoerapparaten maar enkel een Genesis of bijvoorbeeld een 1Channel. Als ik deze addons opstart en ik ga een beetje zoeken tussen de series en ik klik er een aan dan duurt het minimaal 1-2 minuten voordat het hele spul geladen is (internet 100mb bekabeld). Dan klik ik een aflevering aan en duurt het nog eens een 30 seconden, terwijl dit op mijn pc gewoon binnen 5 seconden allemaal geregeld is. Het gaat hier om een Rpi die ik in huis heb, maar ik zoek toch echt wat rappers. Ook slaan ze regelmatig op een random moment vast (hitte probleem?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 22:37

TRaSH

koffie ?

mijn Rpi1 had dat wel met het hitte probleem misschien ook eigen schuld aangezien ik hem geklokt heb op 1 Ghz.
de Rpi 2 heb ik op default draaien en loopt eigenlijk nooit vast.

Ja met de add-ons ben je toch afhankelijk van andere factoren,
daarom zou het schelen als de persoon verteld wat hij zoekt en er niet omheen draait.
want voor locaal media of op eigen netwerk is de Rpi 2 ruim voldoende.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Pagina: 1 ... 40 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]