Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

TRaSH schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:53:
mijn Rpi1 had dat wel met het hitte probleem misschien ook eigen schuld aangezien ik hem geklokt heb op 1 Ghz.
de Rpi 2 heb ik op default draaien en loopt eigenlijk nooit vast.

Ja met de add-ons ben je toch afhankelijk van andere factoren,
daarom zou het schelen als de persoon verteld wat hij zoekt en er niet omheen draait.
want voor locaal media of op eigen netwerk is de Rpi 2 ruim voldoende.
Het enige wat ik wil als ik voor mijzelf spreek is een apparaat met Kodi en Genesis wat gewoon soepel loopt. Maar het lijkt nogal lastig om echt vast te stellen wat nu echt een rap apparaat is. Ik ben niet op zoek naar iets waar ik zelf mijn eigen dvdtjes/blurays op ga zetten, want dat kan ik ook met een dvd speler etc.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:08:
[...]

Het enige wat ik wil als ik voor mijzelf spreek is een apparaat met Kodi en Genesis wat gewoon soepel loopt. Maar het lijkt nogal lastig om echt vast te stellen wat nu echt een rap apparaat is. Ik ben niet op zoek naar iets waar ik zelf mijn eigen dvdtjes/blurays op ga zetten, want dat kan ik ook met een dvd speler etc.
Rpi 2 is rap zat voor kodi. Interface is vloeiend. Als je echt op zoek bent naar de beste ervaring dan zou ik een intel NUC nemen. Die zijn echt rap, maar imho een beetje overkill voor alleen kodi en minstens een factor 4 duurder.

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

TRaSH

koffie ?

maar waarschijnlijk wel iets als je die vervelende wacht niet wil hebben met zulke add-on

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:45:
[...]

Ik ben het met je eens. Ik kan nergens echt een duidelijk beeld krijgen welk apparaat nu echt rap is (als in 10-20 sec na het aanklikken van een film starten etc) en welke traag zijn.
Een Pi2 kan dat makkelijk, maar bij addons ben je inderdaad afhankelijk van andere factoren (lijkt me dat een NUC dat ook niet sneller kan).

Toegevoegde waarde van een NUC lijkt me vooral als je er ook andere dingen op wilt doen (voor Open Elec wat ik draai hoeft het niet echt) en dat er oplossingen zijn voor bijvoorbeeld Netflix.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 10-01-2016 13:31 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• berinho
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-07-2023
ulTimaS schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:08:
[...]

Als je op een Windows pc bent en je rbpi staat aan dan kan je in de file explorer "\\@IPVANRBPI\" intypen en dan staat daar als het goed is een folder genaamd "Logfiles". In OpenElec zijn deze ingepakt en moet je even de meest recente uitpakken. Hierin zit een bestand genaamd "01_KODI.log".
Hij hangt aan mijn TV met een harde schijf. Zit geen windows op die Pi. Als ik hem opstart dan start die alleen kodi op.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-11 17:02

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

berinho schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:47:
[...]

Hij hangt aan mijn TV met een harde schijf. Zit geen windows op die Pi. Als ik hem opstart dan start die alleen kodi op.
Ultimas uitleg is niet erg duidelijk over wat en hoe vanaf waar.

Wat hij wilt zeggen is dat je, vanaf een windows pc (linux of apple mag ook hoor), naar t IP van de RPI browsed door t IP adres van de RPI in de adres balk van je internet browser in te typen. Dit werkt enkel als je remote benadering via http hebt aangezet. Als je dat doet kun je met de login gegevens die je hebt opgegeven inloggen. De pech is wel dat de folder die Ultimas aanhaalt in de meest recente versie (6) van openelec niet bestaat of bereikbaar is via de browser. In de kodi oppervlakte kun je toegang tot de RPI middels ssh aan zetten zodat je mbv PuTTY op de RPI kunt inloggen, dit geeft je enkel een command line omgeving. Als je de standaard login/pw combo van openelev gebruikt en je logt in mbv WinSCP dan krijg je een venster met 2 helften, links je lokale deel en rechts het remote gedeelte. Als je vervolgens naar de eerder door mij opgegeven folder ( /storage.kodi/temp ) browsed kom je de kodi.log (en kodi.log.old) tegen, deze kun je direct openen vanuit WinSCP en bekijken.

Wil je meer dan de standaard logging van kodi dan zul je 'debugging' aan moeten zetten (let Google guide the way).

Hopelijk geven de logs meer info waarom een update van de films niet langer plaats vindt, suc6

[ Voor 0% gewijzigd door Pantagruel op 10-01-2016 20:08 . Reden: xtra info ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Pantagruel schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:03:
[...]

Ultimas uitleg is niet erg duidelijk over wat en hoe vanaf waar.

Wat hij wilt zeggen is dat je, vanaf een windows pc (linux of apple mag ook hoor), naar t IP van de RPI browsed door t IP adres van de RPI in de adres balk van je internet browser in te typen. Dit werkt enkel als je remote benadering via http hebt aangezet. Als je dat doet kun je met de login gegevens die je hebt opgegeven inloggen. De pech is wel dat de folder die Ultimas aanhaalt in de meest recente versie (6) van openelec niet bestaat of bereikbaar is via de browser. In de kodi oppervlakte kun je toegang tot de RPI middels ssh aan zetten zodat je mbv PuTTY op de RPI kunt inloggen, dit geeft je enkel een command line omgeving. Als je de standaard login/pw combo van openelev gebruikt en je logt in mbv WinSCP dan krijg je een venster met 2 helften, links je lokale deel en rechts het remote gedeelte. Als je vervolgens naar de eerder door mij opgegeven folder ( /storage.kodi/temp ) browsed kom je de kodi.log (en kodi.log.old) tegen, deze kun je direct openen vanuit WinSCP en bekijken.

Wil je meer dan de standaard logging van kodi dan zul je 'debugging' aan moeten zetten (let Google guide the way).

Hopelijk geven de logs meer info waarom een update van de films niet langer plaats vindt, suc6
Ik bedoel idd vanaf een andere computer in je netwerk (met bijv. Windows). En vanaf de fileexplorer, niet een internet browser, staat er gewoon een map met logfiles. Ik heb ook gewoon openelec 6.0 Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K4drR3R.png

Je kan dit natuurlijk ook via sftp bereiken met bijvoorbeeld filezilla of WinSCP.

[ Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 10-01-2016 20:52 ]

• Pantagruel

Pantagruel

ulTimaS schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:40:
[...]

Ik bedoel idd vanaf een andere computer in je netwerk (met bijv. Windows). En vanaf de fileexplorer, niet een internet browser, staat er gewoon een map met logfiles. Ik heb ook gewoon openelec 6.0 [.....]

Je kan dit ook via sftp bereiken met bijvoorbeeld filezilla of WinSCP
Aha, beiden weer wat geleerd.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Ik heb sinds kort 2 Raspberry Pi's met OpenElec. De ene draait 5.0.8. en de andere draait 6.0.0.
Op mijn Synlogy NAS heb ik een mysql database aangemaakt met daarin de juiste tabellen.

Deze tabellen zijn ook gevuld zie ik maar niet met alle data. Ik gebruikte eerste 1 Raspberry en dit werkte perfect. Sinds ik de nieuwe heb toegevoegd werkt het niet meer.

Ik heb op beide het volgende XML document in userdata staan

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?xml version="1.0"?>

-<advancedsettings>

-<videodatabase>

<type>mysql</type>

<host>192.168.1.150</host>

<port>3306</port>

<user>xbmc</user>

<pass>xx</pass>

<name>xbmc_video</name>

</videodatabase>

</advancedsettings>

Dit zou toch gewoon moeten werken?

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Vecodo schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:59:
Ik heb sinds kort 2 Raspberry Pi's met OpenElec. De ene draait 5.0.8. en de andere draait 6.0.0.
Op mijn Synlogy NAS heb ik een mysql database aangemaakt met daarin de juiste tabellen.

Deze tabellen zijn ook gevuld zie ik maar niet met alle data. Ik gebruikte eerste 1 Raspberry en dit werkte perfect. Sinds ik de nieuwe heb toegevoegd werkt het niet meer.
-knip-
Dit zou toch gewoon moeten werken?
Volgens mij staat het antwoord in je eigen bericht. Je draait verschillende versies met daarin verschillende KODI versies. In KODI 15.2 is een van de veranderingen :
Fixes done in this 15.2 version
...
• Fix incompatible MySQL queries
...
Er is dus wat veranderd in de MySQL functionaliteit. Even de oude OE updaten naar 6.0.0 zou het probleem wellicht op kunnen lossen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
JanPedaal schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:24:
[...]

Volgens mij staat het antwoord in je eigen bericht. Je draait verschillende versies met daarin verschillende KODI versies. In KODI 15.2 is een van de veranderingen :
Correct. Een Mysql database kan alleen maar goed werken als je op alle aparaten dezelfde versie van Kodi / Openelec draait. Waarschijnlijk heb je nu twee keer MyVideo staan op je NAS met ieder een ander nummer erachter.

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10 12:24
MatsSkoe schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:17:
[...]

Dit heeft wel 4 hele dagen stand gehouden ;) nieuws: Nieuwe Raspberry Pi Zero kost 5 dollar

Ik denk niet dat hij als volwaardige mediaspeler kan meedingen, maar wel weer interessant nieuw stukje marktsegment ingevuld. Daarnaast ben ik echt super tevreden met mijn RPi 2 + OpenELEC.
Saillant detail is dat hij dat wel kan :)
Onlangs zelf getest met OSMC (kodi) en aan de repository van mijn mediacenter gekoppeld. Dat kleine ding speelt vloeiend alle full-hd mkv's af :)

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

TRaSH schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:46:
je zal echt een stuk duidelijker moeten zijn,
ik heb zelf een RPi2 in mijn slaapkamer en ik kom dat nooit tegen,
en kan er zelfs Blu-Ray Remux van 30-40 GB mee afspelen waar de RPi2 zelfs de HD audio moet omzetten naar 2.0 audio aangezien dat er niet bij zit.
lijkt me meer een issue met een add-on die zijn source ergens anders vandaan haalt
Ik heb nu 2x een rpi geprobeerd....
En met verschillende addons...
Maar genenis is mijn favoriet...
Regelmatig een corrupte sd.. [ terwijl ik daar een class 10 16 gig voor heb.]
Verschillende al geprobeerd, maar toch telkens problemen.
2de kaartje erbij ook weer paar knaken en daarmee ook traag.

Ik weet dat als ik moet downloaden het wat trager kan afhankelijk van de stream enz enz

Maar ik wil van die corupte sd kaarten af.
En sneller zappen dan de slide van de rpi.

En tsja als de intel nuc erg snel is..en kodi past erop, zou dat antwoord zijn op mijn vraag.
Zou graag een Linux boxje zien.
Maar die RPi ben ik ff klaar mee als Stabiele mediaplayer. [ ik meer mensen problemen ivm de SD ]

Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk afspelen met een mediaplayer.

Zijn er mensen met ervaring met een nuc?
Welk os zit daarop?
Wat kan ik er nog meer mee?

En welke versie van Kodi kan erop?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dylantje2 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:00:
[...]

Ik heb nu 2x een rpi geprobeerd....
En met verschillende addons...
Maar genenis is mijn favoriet...
Regelmatig een corrupte sd.. [ terwijl ik daar een class 10 16 gig voor heb.]
Verschillende al geprobeerd, maar toch telkens problemen.
2de kaartje erbij ook weer paar knaken en daarmee ook traag.

Ik weet dat als ik moet downloaden het wat trager kan afhankelijk van de stream enz enz

Maar ik wil van die corupte sd kaarten af.
En sneller zappen dan de slide van de rpi.

En tsja als de intel nuc erg snel is..en kodi past erop, zou dat antwoord zijn op mijn vraag.
Zou graag een Linux boxje zien.
Maar die RPi ben ik ff klaar mee als Stabiele mediaplayer. [ ik meer mensen problemen ivm de SD ]

Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk afspelen met een mediaplayer.

Zijn er mensen met ervaring met een nuc?
Welk os zit daarop?
Wat kan ik er nog meer mee?

En welke versie van Kodi kan erop?
Een intel NUC is gewoon een PC, daar kunnen dus allerlei OS'en op, dus ook Linux.
Verder zijn je vragen niet echt handig in het Raspberry Pi topic ><

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een Pi2 vind ik gewoon snel met open elec (instant, zeker geen slideshow) en sinds ik hem aan laat staan (nu een half jaar) heb ik geen corrupte sdkaart meer gehad.

Een gewone pc is natuurlijk wel sterker in rekenkracht en opslag zal ook wat robuuster zijn dan zo'n sd-kaartje.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 13-01-2016 19:11 ]

/▌

• TRaSH
  • Nu online

TRaSH

koffie ?

het probleem is ook niet de Rpi,
dat slideshow waar hij het over hebt komt gewoon door die brakke add-on.
voor het afspelen van lokaal/netwerk media doet de Rpi2 het bijzonder goed en snel.
zeker vergeleken met de Rpi1.

ik heb eigenlijk met mijn Rpi2 ook nog nooit een corrupte kaart gehad,
hij staat bij mij wel 24/7 aan.
maar door een MySql change (server heeft een ander ip gekregen door upgrade) heb ik een aantal keren moeten rebooten zonder problemen.

enzoals hij zelf aangaf en ook andere voor zulke add-ons moet je een snellere mediaspeler hebben,
zoals een NUC of een zelfbouw HTPC dan weet je teminste dat je wat power over hebt

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die addons kunnen soms best traag zijn inderdaad, maar dat ligt dan inderdaad aan de serverkant.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 13-01-2016 20:45 ]

/▌

Corrupte kaart heb je meestal als het systeem nog bezig is (bv. bij opstarten) en je haalt de stroom eraf. Stroom eraf het het systeem stil is en je hebt meestal geen probleem.
Traagheid komt 9 van de 10 server door de add-ons zeker bij add-ons die stream afspelen is het maar net hoe zwaar de server is belast.
Het laden van de add-on content kan wel sneller zijn op een sneller systeem.

👉🏻 Blog 👈🏻

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Ik snap uberhaupt niet waarom je een RBPi uit zou zetten. Wat zal het kosten.. 10 euro per jaar misschien?

Verkeerd gelezen, laat maar :F

[ Voor 18% gewijzigd door ulTimaS op 13-01-2016 22:00 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11 13:23
Ik kon zo gauw niets concreets vinden, maar wellicht weet iemand het hier: Kun je door middel van een USB blurayspeler blurays en dvd schijfjes afspelen via de RPi2 icm OpenELEC?

De wijzen komen uit het Oosten!

• SmokingSig
  • Laatst online: 14-11 16:16
Zelf nog nooit last gehad van RP2 corrupte SD e.d. Als ik klaar ben met kijken trek ik hem uit te stroom en omgekeerd. Ook nooit vertraging, instant play, rete snel. (en dat zo goedkoop :) )

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

NoepZor schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:34:
Ik kon zo gauw niets concreets vinden, maar wellicht weet iemand het hier: Kun je door middel van een USB blurayspeler blurays en dvd schijfjes afspelen via de RPi2 icm OpenELEC?
Dat zou moeten kunnen, volgens mij.

https://discourse.osmc.tv...bluray-and-dvd-discs/7685

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 14-01-2016 20:13 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Ik heb sinds kort een raspberry pi 2 met daarop OpenElec 6.0.0 en heb een vreemd probleem; alle menuteksten zijn ineens verdwenen. De buttons werken allemaal nog wel, maar zonder tekst weet ik niet goed wat ik doe ;).

Herkent iemand dit probleem of weet iemand wat ik hieraan kan doen, zonder een volledig nieuwe image te draaien?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien de taal veranderen in Nederlands of Engels? (is maar een gok, misschien helpt het niets). Je kan dan even een youtube video ofzo bekijken waar ze klikken.

/▌

• Ondskapt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-04 14:11

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Beste mensen, ik ben bezig met een Raspberry pi en kodi.. heb ook een vpn bij Cyberghost. maar wat ik mij nu afvraag is of het zo wel juist werkt. mijn Raspberry is namelijk verbonden met een router, dus heeft het zin als ik openvpn op de Raspberry instel? neem aan dat mijn router nu van mijn raspberry krijgt te horen, he ik heb een amerikaans ip adres, mag ik naar buiten, maar dat mijn router mijn gewone ip adres meegeeft met mijn Raspberry.... of zie ik het nu helemaal fout?

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Miss_80 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:33:
[...]

Correct. Een Mysql database kan alleen maar goed werken als je op alle aparaten dezelfde versie van Kodi / Openelec draait. Waarschijnlijk heb je nu twee keer MyVideo staan op je NAS met ieder een ander nummer erachter.
Dit klopt ja!

xbmc_video93
xbmc_video90

Zo even mijn oude OE updaten naar 6.0.0
@Ondskapt:
Offtopic maar als je op je RPi een VPN opzet dan gaat het netwerkverkeer van je RPi via deze VPN tunnel.
Je kunt je IP checken op de RPi met bv. het volgende commando:
curl https://wtfismyip.com/text

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 16-01-2016 09:28 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

kraades schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 09:27:
@Ondskapt:
Offtopic maar als je op je RPi een VPN opzet dan gaat het netwerkverkeer van je RPi via deze VPN tunnel.
Je kunt je IP checken op de RPi met bv. het volgende commando:
curl https://wtfismyip.com/text
Bedankt voor snelle reactie... als ik dit doe zie ik mijn thuis ip adres..... denk dus dat er ergens iets fout gaat :-(

• Grolsch
  • Laatst online: 14-11 06:40
Ondskapt schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 03:45:
Beste mensen, ik ben bezig met een Raspberry pi en kodi.. heb ook een vpn bij Cyberghost. maar wat ik mij nu afvraag is of het zo wel juist werkt. mijn Raspberry is namelijk verbonden met een router, dus heeft het zin als ik openvpn op de Raspberry instel? neem aan dat mijn router nu van mijn raspberry krijgt te horen, he ik heb een amerikaans ip adres, mag ik naar buiten, maar dat mijn router mijn gewone ip adres meegeeft met mijn Raspberry.... of zie ik het nu helemaal fout?
Ondskapt schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:10:
[...]

Bedankt voor snelle reactie... als ik dit doe zie ik mijn thuis ip adres..... denk dus dat er ergens iets fout gaat :-(
Dit is niet echt RPi2 gebaseerd, maar meer een netwerk vraag.

Wie of wat zet de VPN tunnel op :?

Je router zal een public IP hebben van je provider.
De RPi2 zal een local IP hebben en via de router naar buiten gaan (Public ip van je provider).

Als je via een VPN naar buiten gaat, welk apparaat maakt de VPN verbinding :? Als dit je RPi2 zou zijn zou deze het public IP moeten hebben van je VPN provider.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Grolsch schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:30:
[...]

[...]

Dit is niet echt RPi2 gebaseerd, maar meer een netwerk vraag.

Wie of wat zet de VPN tunnel op :?

Je router zal een public IP hebben van je provider.
De RPi2 zal een local IP hebben en via de router naar buiten gaan (Public ip van je provider).

Als je via een VPN naar buiten gaat, welk apparaat maakt de VPN verbinding :? Als dit je RPi2 zou zijn zou deze het public IP moeten hebben van je VPN provider.
Sorry dan voor de offtopic vraag. ben redelijk nieuw met een vpn service. en sorry voor de "domme" vraag.
heb geprobeerd zelf op internet het antwoord te vinden, maar kwam er niet uit.
Vandaar dat ik de vraag hier stel, aangezien er misschien hier meer mensen met een Raspberry zijn in hun netwerk en een vpn service.
Een zet in de goede richting zou ik erg waarderen.

• Grolsch
  • Laatst online: 14-11 06:40
Ik kan je daar geen antwoord op geven, ik weet niet of KODI een VPN tunnel kan opzetten :?

Ik heb nog wel een vraag cq. probleem.

Ik heb dus een RPI2 met KODI (Open Elec). Hier zit een FLIRC IR module in.
Als AB gebruik ik een Logitech Harmony Ultimate.

In mijn harmony software heb ik dus device Flirc-Kodi toegevoegd (standaard aanwezig in de DB).

Onder dit device bestaat de "harde knop" home niet.

Hoe krijg ik deze nu toegewezen :?

Ik kan hem via FLIRC wel inleren welke toets ik voor home moet gebruiken, maar als ik het commando wil toevoegen vraagt de Logitechsoftware om de originele AB welke ik niet heb (en ook niet bestaat).

Iemand nog tips :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Open Elec daar zat standaard een optie voor VPN in, maar het is er uit gehaald. Jammer want ik was daar ook naar aan het kijken omdat ik in Belgie woon en soms Nederlandse dingen wil zien met een regioblock. Het enige dat nog in te stellen is dat is een proxyserver (maar die heb ik niet)

Maar misschien dat het nog wel in andere distributies zit.

/▌

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Marzman schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:36:
Open Elec daar zat standaard een optie voor VPN in, maar het is er uit gehaald. Jammer want ik was daar ook naar aan het kijken omdat ik in Belgie woon en soms Nederlandse dingen wil zien met een regioblock. Het enige dat nog in te stellen is dat is een proxyserver (maar die heb ik niet)

Maar misschien dat het nog wel in andere distributies zit.
Ik was al wel zover dat je OpenVpn via een addon kan istalleren.. Dus het is wel mogelijk

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ondskapt schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:39:
[...]

Ik was al wel zover dat je OpenVpn via een addon kan istalleren.. Dus het is wel mogelijk
Ik ben daar ook mee bezig geweest. Sommige (oudere) addons gebruikten ook die optie die dus uit Open Elec is gehaald en andere kreeg ik niet aan de praat. Ik had ook geen zin om er uren aan te besteden dus heb het opgegeven :p

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 16-01-2016 13:43 ]

/▌

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Nee, blijkbaar niet. Daarom ook mijn vraag hier... Maar ik zal er mee verder stoeien, want op Cyberghost staat wel de handleiding om het zo te doen in Openelec met Raspberry pi

https://support.cyberghos...pn-for-kodi-on-openelec-6

• Reinier83
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-10 19:36
Ik heb laats mijn 2 RBPi's upgedate naar OpenELEC 6.0 en kwam er achter dat Aeon nox 6 uit was en meteen geinstalleerd. Alles ziet er erg mooi uit en werkt prima,maar ik had nog wat problemen:

Bij de meeste films zie ik tussen de boxcover en de lijst met films, een soort film icon van de film waar mijn kiezer opstaat, is het mogelijk om deze op alle films uit te zetten?

En bij het afspelen van muziek werkt songtext vaak niet of niet synchroon, waar kan ik dat uitzetten?
Tijdings het afspelen van muziek,zie ik fanart op de achtergrond in soort pan & scan mode en dat in 4x.
Kan ik dat veranderen in slideshow van fanart?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RedNas74 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 07:36:
[...]

Voor je 2e probleem moet je de OMXplayer aanzetten bij instellingen->video->versnelling. Probleem zou dan opgelost moeten zijn.
Thanks, dit lost het inderdaad op. Ik had dat volgens mij ooit afgezet omdat hij dan vastliep in de reclames op RTL4. Maar inmiddels is het ook een andere versie van Open Elec, misschien dat dit niet meer gebeurd inmiddels. En zo vaak kijk ik ook niet naar de RTL-streams (het meeste heeft een regioblock).

/▌

• Anonymous_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 19:00
Heren,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw in dit. Ik heb hier en daar wat gelezen op het forum maar ik zit nog wel met wat vragen en wil graag jullie advies.

Ik begrijp dat je met Raspberry Pi 2 (89 euro bij bol.com ) meer dan 1000 films en serieus 1080p kan bekijken (met ondertiteling? ) en werkt in principe als een media centre. Is dit te vergelijken met Netflix en popcorn time?

Ik heb ook begrepen dat je tal van addons hebt die je kan downloaden en installeren. Zijn er ook addons om Live TV mee te bekijken? Het liefst sport, Fox sport, Skysports, ESPN etc.. zijn die erop te krijgen met full HD kwaliteit? heeft iemand ervaring mee?

Ik wil de Raspberry Pi 2 (of een andere, graag advies daarin) gebruiken voor films + serieus met 1080p kwaliteit en wil graag live sports kunnen kijken erop. Is dat mogelijk? zoja met welke addons etc en wat heb je nog extra voor nodig naast een stabiele snelle internet?

Graag jullie advies
Er zijn diverse add-ons beschikbaar maar die mogen hier niet besproken worden (zie de topic warning hieronder).

Verder kan de snelheid en kwaliteit bij streaming ook nog wel eens tegenvallen omdat je afhankelijk bent van een 3rd party infrastructuur.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De Pi2 kan dat wel, geen idee of je al die kanalen kan bekijken. Misschien als je tv-aanbieder ook die zenders via ip aanbiedt of als je gaat hobby-en met een dvb-c kaartje. Ik denk (gezien de vraagstelling) dat je een af product verwacht en dat is een Raspberry Pi (al wordt het wel soms zo verkocht) niet, het is een hobbycomputertje. En met de verkeerde verwachtingen kan het misschien wel tegenvallen. Ik vind het zelf geweldig werken, maar mijn ouders heb ik een Chromecast geadviseerd omdat ze een af-consumentenproduct nodig hebben.

/▌

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15

ST10©DE

Dus.............

radem205 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:53:
Ik heb sinds kort een raspberry pi 2 met daarop OpenElec 6.0.0 en heb een vreemd probleem; alle menuteksten zijn ineens verdwenen. De buttons werken allemaal nog wel, maar zonder tekst weet ik niet goed wat ik doe ;).

Herkent iemand dit probleem of weet iemand wat ik hieraan kan doen, zonder een volledig nieuwe image te draaien?
Yep, ik heb hetzelfde probleem! Al voor de tweede keer. De vorige was het bij mij verdwenen na een nieuwe install waarbij ik Kodi vanaf USB liet lopen. Deze liep afgelopen weekend weer vast dus heb ik snel een nieuwe image op de sd kaart gezet. Et voila, ik had het probleem weer. Geen idee hoe dat kan.... Zou het ook graag opgelost zien worden.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• TRaSH
  • Nu online

TRaSH

koffie ?

Een debug log even op het Kodi forum plaatsen,
Neem aan dat je wel de standaard skin gebruikt of een skin die geschikt is ?

[ Voor 4% gewijzigd door TRaSH op 18-01-2016 11:14 . Reden: Foutje ]

• premmen
  • Laatst online: 08:39
Sinds kort heb ik ook een raspberry met kodi v15 draaien. Als ik een serie bekijk, dan wordt op het einde van de aflevering rechtsonderaan een count down clock getoond die de volgende aflevering start. Ik heb in de settings de optie "Play the next video automatically" op disabled staan. Toch blijft kodi steeds de volgende aflevering starten. Zie ik iets over het hoofd?

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
ik gebruik openelec v6.0 met amber skin op mijn Pi en de laatste tijd heb ik regelmatig dat het geluid het ineens niet meer doet en ik de Pi moet herstarten alvorens het geluid het weer doet.

Ik heb dit zowel in de woon- en slaapkamer. en voor zover ik weet is er niets verandert aan mijn installatie en op google vind ik zo 1 2 3 ook niet een oplossing.

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik had gisteren ook ineens wel de menu's maar geen tekst erin. Kodi heeft een reset menu (gedeeltelijk wel leesbaar) en die heeft het opgelost.

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 16:01
boosterbosch schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:03:
ik gebruik openelec v6.0 met amber skin op mijn Pi en de laatste tijd heb ik regelmatig dat het geluid het ineens niet meer doet en ik de Pi moet herstarten alvorens het geluid het weer doet.

Ik heb dit zowel in de woon- en slaapkamer. en voor zover ik weet is er niets verandert aan mijn installatie en op google vind ik zo 1 2 3 ook niet een oplossing.
Heb dat ook een paar keer gehad. Ik gebruik ook openelec 6.0 op een RPi2 maar wel met de default skin. De keren dat ik heb heb gezien was het altijd bij het starten van een nieuwe video.

• boosterbosch
Grumsel schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:17:
[...]

Heb dat ook een paar keer gehad. Ik gebruik ook openelec 6.0 op een RPi2 maar wel met de default skin. De keren dat ik heb heb gezien was het altijd bij het starten van een nieuwe video.
hier ook, maar hier is het soms bij het starten van een nieuwe video en soms bij het afspelen van de eerste video nadat hij 's ochtends gebruikt word. Ik zet de Pi niet uit 's nachts.

• Grumsel
boosterbosch schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:20:
[...]

hier ook, maar hier is het soms bij het starten van een nieuwe video en soms bij het afspelen van de eerste video nadat hij 's ochtends gebruikt word. Ik zet de Pi niet uit 's nachts.
Ik heb het nu volgens mij 2 keer gehad en beide keren bij het stoppen van een video (die normaal afspeelt met geluid) en het starten van de volgende. Die speelde dan plotseling af zonder geluid. Ook na opnieuw stoppen en starten van de video bleef het geluid weg, ook de video die eerst wel geluid had wordt hierna zonder geluid afgespeeld. Alleen een reboot hielp.

• mdvdl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 13:50
The_Admin schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:09:
Is er hier iemand die z'n Kodi aan Hue heeft weten te koppelen? Google levert me wel een bepaalde add-on op, maar die schijnt in ieder geval op de Raspberry Pi geen 'ambilight'-achtige modus te ondersteunen...
Ik heb geen idee of dit nog actueel voor je is, maar afgelopen weekend heb ik mijn eerste PI2 aangeschaft. Daarop OSMC geinstalleerd en met een open source applicatie "hyperion" 3 HUE lampen aan kodi gehangen.
Tijdens het kijken van een film "doen" deze lampen nu mee met het ambilight op mijn TV. Er zit een klein beetje vertraging in, maar het is zeker niet hinderlijk.

Wel is het erg lastig om te vinden hoe je het geheel configureerd.
Mocht er interesse zijn, dan wil ik dit best hier plaatsen.

• boosterbosch
Grumsel schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:27:
[...]

Ik heb het nu volgens mij 2 keer gehad en beide keren bij het stoppen van een video (die normaal afspeelt met geluid) en het starten van de volgende. Die speelde dan plotseling af zonder geluid. Ook na opnieuw stoppen en starten van de video bleef het geluid weg, ook de video die eerst wel geluid had wordt hierna zonder geluid afgespeeld. Alleen een reboot hielp.
ik ga openelec eens opnieuw van scratch instaleren in de woonkamer en zien of dat een verschil uitmaakt.

dacht eerst dat het aan hdmi kabel lag, maar heb het op 2 verschillende Pi's met verschillende kabels.

• Grumsel
boosterbosch schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:09:
[...]

ik ga openelec eens opnieuw van scratch instaleren in de woonkamer en zien of dat een verschil uitmaakt.

dacht eerst dat het aan hdmi kabel lag, maar heb het op 2 verschillende Pi's met verschillende kabels.
Aangezien het op meerdere pi's voorkomt denk ik niet dat een herinstallatie iets gaat oplossen.

Voor mij persoonlijk is het in elk geval niet erg genoeg voor een herinstallatie. Ik gebruik de pi best veel (kijk soms wel 8 afleveringen van een serie op een avond) en heb het nu maar 2 keer gehad sinds ik openelec 6.0 gebruik (nooit bij vorige versies van openelec). De 2e keer herkende ik het meteen en wist ik dat een reboot het op zou lossen dus 1 minuut later was ik alweer aan het kijken (met geluid).

Ik wacht wel op de volgende release en doe dan een herinstallatie, ik hoop dat het daarin is opgelost.

• boosterbosch
Grumsel schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:29:
[...]

Aangezien het op meerdere pi's voorkomt denk ik niet dat een herinstallatie iets gaat oplossen.

Voor mij persoonlijk is het in elk geval niet erg genoeg voor een herinstallatie. Ik gebruik de pi best veel (kijk soms wel 8 afleveringen van een serie op een avond) en heb het nu maar 2 keer gehad sinds ik openelec 6.0 gebruik (nooit bij vorige versies van openelec). De 2e keer herkende ik het meteen en wist ik dat een reboot het op zou lossen dus 1 minuut later was ik alweer aan het kijken (met geluid).

Ik wacht wel op de volgende release en doe dan een herinstallatie, ik hoop dat het daarin is opgelost.
bij mij is het dagelijks minstens 1 keer en de echtgenote zeurt er over.

• TRaSH
  • Nu online

TRaSH

koffie ?

premmen schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:25:
Sinds kort heb ik ook een raspberry met kodi v15 draaien. Als ik een serie bekijk, dan wordt op het einde van de aflevering rechtsonderaan een count down clock getoond die de volgende aflevering start. Ik heb in de settings de optie "Play the next video automatically" op disabled staan. Toch blijft kodi steeds de volgende aflevering starten. Zie ik iets over het hoofd?
Ik denk dat je een skin gebruikt die de add-on next up installeert.

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-11 16:39
mdvdl schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:08:
[...]

Ik heb geen idee of dit nog actueel voor je is, maar afgelopen weekend heb ik mijn eerste PI2 aangeschaft. Daarop OSMC geinstalleerd en met een open source applicatie "hyperion" 3 HUE lampen aan kodi gehangen.
Tijdens het kijken van een film "doen" deze lampen nu mee met het ambilight op mijn TV. Er zit een klein beetje vertraging in, maar het is zeker niet hinderlijk.

Wel is het erg lastig om te vinden hoe je het geheel configureerd.
Mocht er interesse zijn, dan wil ik dit best hier plaatsen.
Zeer zeker interesse vanuit mijn kant :9

• Grumsel
boosterbosch schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:38:
[...]

Zo vaak komt het bij mij gelukkig niet voor. Ik heb het met de vorige versie van openelec op dezelfde pi nooit gezien, is het misschien een optie om te downgraden en te kijken of het daarmee weg is?

• boosterbosch
Grumsel schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:19:
[...]

Zo vaak komt het bij mij gelukkig niet voor. Ik heb het met de vorige versie van openelec op dezelfde pi nooit gezien, is het misschien een optie om te downgraden en te kijken of het daarmee weg is?
niet echt want al de andere devices in het huishouden draaien Kodi in de Isengard versie en anders moet ik weer 2 SQL versies onderhouden.

Waarschijnlijk afwachten tot er een openelec versie op basis van een Jarvis build is.

• premmen
  • Laatst online: 08:39
TRaSH schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:45:
[...]

Ik denk dat je een skin gebruikt die de add-on next up installeert.
Inderdaad, dat was het probleem. Dat had ik nooit zelf gevonden :-)
Hartelijk bedankt!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij valt inderdaad ook af en toe het geluid weg sinds ik Open Elec 6 heb. Nog niet heel storend, het is twee keer gebeurd en de Pi2 is mijn primaire bron voor tv-kijken. Opnieuw opstarten duurt ook maar 10 seconden.

/▌

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Marzman... Het is me eindelijk via een andere addon en manier gelukt om openvpn te gebruiken.. was nu in een minuut klaar en werkt perfect... ik nu blij dus. mocht je interesse hebben dan plaats ik hier graag een link

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:42

Sa1

boosterbosch schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:38:
[...]

Heb mijn Pi2 ook op OE6.0 draaien, zelf ervaar ik de door jou benoemde issues niet. Ik laat elke nacht Kodi via een scrippie herstarten. Wellicht een idee om dat is te proberen?

In crontab heb ik het volgende staan:
code:
1
30 4 * * * /usr/bin/systemctl restart kodi

Crontab edit je door via SSH crontab -e te typen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ondskapt schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:32:
Marzman... Het is me eindelijk via een andere addon en manier gelukt om openvpn te gebruiken.. was nu in een minuut klaar en werkt perfect... ik nu blij dus. mocht je interesse hebben dan plaats ik hier graag een link
Ik heb wel interesse, er zitten verschillende dingen nu achter een geoblock :)

/▌

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Noot: deze methode werkt alleen met private internet acces. Zou daar eerst een account aanmaken/kopen voor een maand om te testen. Auto start up werkt bij mij nog niet.

http://www.kodipiguide.com/guides/setup-vpn-openelec-addon/

Succes d:)b

• boosterbosch
Sa1 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:47:
[...]
Heb mijn Pi2 ook op OE6.0 draaien, zelf ervaar ik de door jou benoemde issues niet. Ik laat elke nacht Kodi via een scrippie herstarten. Wellicht een idee om dat is te proberen?

In crontab heb ik het volgende staan:
code:
1
30 4 * * * /usr/bin/systemctl restart kodi

Crontab edit je door via SSH crontab -e te typen.
dat is een optie, maar dan moet ik eerst even uitzoeken hoe ik voorkom dat bij een restart de Pi ook mijn tv aanzet, want dat is wel vervelend zo midden in de nacht.

• mdvdl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 13:50
The_Admin schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:19:
[...]

Zeer zeker interesse vanuit mijn kant :9
Philips HUE kun je aansturen met de raspberry via hyperion. (Wiki).

Hierin staat beschreven hoe je dat installeert. Ik ben begonnen met OSMC en heb hyperion daarop geinstalleerd. Installatie voor OpenElec staat hier.
Vervolgens heb ik de handleiding gevolgd die de configuratie van HUE beschrijft: klik hier

De configuratie die daar staat heb ik gebruikt als basis. De device config is het meest belangrijk.
"device". Voor output vul je jou bridge ip in. De lightIDs definieert welke HUE lampen je gaat gebruiken zoals in de philips app staat. In dit geval 4 en 5. Let op: deze volgorde is van belang. Geloof dat het met de klok mee draait. Dus lamp 4 zit links van de TV en lamp 5 rechts.

{
"name" : "MyPi",
"type" : "philipshue",
"output" : "<IP Adres van de philips bridge>",
"colorOrder" : "rgb",
"switchOffOnBlack" : false
"lightIds" : [4, 5]
}

Vervolgens definieer je een zelfde aantal lampen in het stuk "leds". Hier moet je ook opgeven welk gedeelte van het scherm van toepassing is op deze led.
Je zou als voorbeeld de config tool kunnen gebruiken al is die niet geschikt voor Hue lampen. Maar je kan er wel vanuit afleiden hoe de settings voor hscan en vscan zouden moeten zijn.

Nadat je dit gedaan hebt, en de service herstart hebt, zou het moeten werken.

Ondertussen heb ik drie lampen aangesloten. 1 staan links onder de tv. En de andere twee zijn plafondspots die op de muur gericht zijn waar de tv staat. Ik heb het idee dat het zorgt voor meer beleving. Ik heb er wel een filmpje van, maar heb nog niet de moeite genomen om uit te zoeken hoe ik die hier op kan krijgen.

Hopelijk heb je aan deze beschrijving iets.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 13:37
waarom zou je je RPi elke nacht herstarten? Die van mij draait al meer dan 3 maanden zonder problemen ;)

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 17:38
Ik heb sinds wat maanden een raspberry (btplayer2) als mediaspeler op de slaapkamer. Openelec 5.08 staat er op en omdat het een btplayer is heel veel addons. Helaas kan ik wat lastig een kabel trekken naar de slaapkamer dus ik haal mijn media van mijn NAS via WiFi. De raspberry staat 24/7 aan. Dat ging eigenlijk tot een paar dagen geleden prima ook zwaardere bestanden.
Nu heb ik dus sinds een paar dagen het probleem dat video vanaf mijn NAS niet zo soepel meer afspeelt maar het meest irritante is dat de audio niet meer synchroon loopt. Dat wil zeggen vaak begint het nog goed maar hoe verder in de video hoe erger het wordt, echt oplopend naar meerdere seconden verschil tussen audio en video. Maakt niet uit welk bestand ik neem. Ook wordt het steeds erger.
Het voelt aan als een te trage verbinding via WiFi tussen de NAS (router) en de raspberry. Echter is de klacht opeens gekomen en heeft hij het eigenlijk maanden goed gedaan met dezelfde setup. Ook bij kleine videofiles die ook via WiFi prima zouden moeten gaan. Zou het dan iets zijn van een geheugen wat vol loopt, ook omdat het in de loop van een video erger wordt en de klacht ook steeds sneller lijkt op te treden?
Is dit probleem bij iemand bekend? Kan ik het op een makkelijke manier (openelec setting?) misschien verhelpen?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:16
Heb je je raspberry (en/of je NAS) al eens herstart? Ik moet hem ook weleens herstarten als het niet meer lekker loopt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kun je de audio niet syncen door 10 seconden terug te spoelen als het te irritant wordt? Volgens mij deed ik dat in het verleden wel eens met mijn Popcornhour (met de Pi klopt het meestal wel, als iets out of sync raakt zijn het de ondertitels en dan switch ik gewoon naar een volgende die nog wel klopt).

/▌

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:42

Sa1

borft schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:08:
waarom zou je je RPi elke nacht herstarten? Die van mij draait al meer dan 3 maanden zonder problemen ;)
ik herstart niet elke nacht de Pi, maar Kodi. De reden dat ik dat doe is omdat ik gewoon soms gekke dingen heb. Gevoelsmatig komt het meer voor wanneer de Pi langer aan staat. Soms een week, soms een paar dagen... Elke nacht kodi herstarten lost het voor mij op.

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
mdvdl schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:52:
[...]

Hierin staat beschreven hoe je dat installeert. Ik ben begonnen met OSMC en heb hyperion daarop geinstalleerd. Installatie voor OpenElec staat hier.
Vervolgens heb ik de handleiding gevolgd die de configuratie van HUE beschrijft: klik hier

De configuratie die daar staat heb ik gebruikt als basis. De device config is het meest belangrijk.
"device". Voor output vul je jou bridge ip in. De lightIDs definieert welke HUE lampen je gaat gebruiken zoals in de philips app staat. In dit geval 4 en 5. Let op: deze volgorde is van belang. Geloof dat het met de klok mee draait. Dus lamp 4 zit links van de TV en lamp 5 rechts.

{
}

Vervolgens definieer je een zelfde aantal lampen in het stuk "leds". Hier moet je ook opgeven welk gedeelte van het scherm van toepassing is op deze led.
Je zou als voorbeeld de config tool kunnen gebruiken al is die niet geschikt voor Hue lampen. Maar je kan er wel vanuit afleiden hoe de settings voor hscan en vscan zouden moeten zijn.

Ondertussen heb ik drie lampen aangesloten. 1 staan links onder de tv. En de andere twee zijn plafondspots die op de muur gericht zijn waar de tv staat. Ik heb het idee dat het zorgt voor meer beleving. Ik heb er wel een filmpje van, maar heb nog niet de moeite genomen om uit te zoeken hoe ik die hier op kan krijgen.

Bedankt voor de uitleg. Over een weekje heb ik de pi binnen en kan ik ook aan de slag thuis

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-11 16:39
mdvdl schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:52:
[...]

{
}

Thanks, ik ga vanavond even rommelen, heb Raspbian maar dat moet volgens mij niet zoveel verschillen van OSMC, in ieder geval de vrijheid om eventuele dependencies zelf te installeren (i.t.t. OpenELEC)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is het mogelijk om voor elke audio output afzonderlijk een delay in te stellen?

Momenteel loopt er een HDMI kabel van mijn RPi (model B, met OpenElec 6.0.0) naar mijn TV en een 3.5mm jack van de analoge output naar mijn (stereo) versterker, die geen HDMI inputs heeft. Het is maar voor af en toe, als je een film kijkt en je wilt iets meer geluid, maar ik merk dat er een hele kleine aanpassing op de delay nodig is (0,050 - 0,075 ofzo). Maar voor de HDMI output is deze niet nodig. Is het mogelijk deze afzonderlijk in te regelen?

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-11 13:57
Servor schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:40:
Is het mogelijk om voor elke audio output afzonderlijk een delay in te stellen?

Momenteel loopt er een HDMI kabel van mijn RPi (model B, met OpenElec 6.0.0) naar mijn TV en een 3.5mm jack van de analoge output naar mijn (stereo) versterker, die geen HDMI inputs heeft. Het is maar voor af en toe, als je een film kijkt en je wilt iets meer geluid, maar ik merk dat er een hele kleine aanpassing op de delay nodig is (0,050 - 0,075 ofzo). Maar voor de HDMI output is deze niet nodig. Is het mogelijk deze afzonderlijk in te regelen?
heeft je TV geen stereo uitgang? dan kun je die naar je versterker doen.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
elpino.rv schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:52:
[...]

heeft je TV geen stereo uitgang? dan kun je die naar je versterker doen.
Hm, goeie, volgens mij alleen een headphones out en dan schakelt de interne speaker uit geloof ik. Maar ga ik eens proberen!

Verwijderd

Regelmatig stream ik muziek van mijn iPhone naar Kodi op mijn raspberry Pi 2 via airplay, maar sinds de update van iOS 8 naar iOS 9 lukt dit niet meer. Apple heeft zijn airplay gewijzigd...pfff
Zou hier soms een oplossing voor bestaan?

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-11 15:08
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:17:
Regelmatig stream ik muziek van mijn iPhone naar Kodi op mijn raspberry Pi 2 via airplay, maar sinds de update van iOS 8 naar iOS 9 lukt dit niet meer. Apple heeft zijn airplay gewijzigd...pfff
Zou hier soms een oplossing voor bestaan?
Apple is de laatste updates veel aan het goochelen met netwerk interfaces, zowel iOS als OSX. Dit heeft veel impact op WiFi en Bluetooth verbindingen maar ook AirPlay en AirDrop. Kodi programmeurs vinden het zonde van de tijd om al die code telkens weer om te bouwen zodat het blijft werken.

Hopen op een strakkere lijn van Apple en t.z.t. goedwillende Kodi programmeurs. Airplay via OSX i.c.m. iTunes werkt bij mij in ieder geval nog redelijk, maar iOS 9 inderdaad helemaal niet.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

tweakerharrie schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:07:
Ik had gisteren ook ineens wel de menu's maar geen tekst erin. Kodi heeft een reset menu (gedeeltelijk wel leesbaar) en die heeft het opgelost.
Hmm, ik heb gezocht maar kon niks vinden. Kan je mij vertellen waar het reset menu zit?

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Servor schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:40:
en een 3.5mm jack van de analoge output naar mijn (stereo) versterker,
Wil ook apart audio aan m'n Raspberry (Pi 2b), kun je aan die jack (is audio én video zo te zien ?) ook zo'n PC speakersetje hangen ?

P. Mekes schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:40:
[...]
Hmm, ik heb gezocht maar kon niks vinden. Kan je mij vertellen waar het reset menu zit?
Als je op de on/off button klinkt (linksonder scherm) dan krijg je een menuutje voor uitzetten of resetten.

EDIT: of S op de afstandsbediening.
http://kodi.wiki/view/Basic_controls#Shutdown_menu
(alhoewel ik niet zoveel opties heb onder Openelec dacht ik)

[ Voor 43% gewijzigd door Goner op 21-01-2016 14:02 ]

Verwijderd

MatsSkoe schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:38:
[...]

Apple is de laatste updates veel aan het goochelen met netwerk interfaces, zowel iOS als OSX. Dit heeft veel impact op WiFi en Bluetooth verbindingen maar ook AirPlay en AirDrop. Kodi programmeurs vinden het zonde van de tijd om al die code telkens weer om te bouwen zodat het blijft werken.

Hopen op een strakkere lijn van Apple en t.z.t. goedwillende Kodi programmeurs. Airplay via OSX i.c.m. iTunes werkt bij mij in ieder geval nog redelijk, maar iOS 9 inderdaad helemaal niet.
Idd, voorlopig werkt iTunes muziek streamen wel nog. Hopelijk blijft dit nog effe.
Kan men infeite muziek op een androidphone streamen naar de pi?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2016 13:54 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Goner schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:36:
[...]

Wil ook apart audio aan m'n Raspberry (Pi 2b), kun je aan die jack (is audio én video zo te zien ?) ook zo'n PC speakersetje hangen ?
Ik denk dat het daar zelfs voor bedoeld is, maar of je het geluid goed genoeg gaat vinden dat is de volgende vraag (en iets persoonlijks natuurlijk ook)

/▌

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-11 13:35
Ik heb zoveel mogelijk de zoekfunctie gebruikt, maar mag ik jullie vragen om mijn conclusies te bevestigen. Alvast bedankt!

Raspberry Pie 2 met Kodi op een domme TV, heeft geen CES-HDMI, maar een afstandbediening vind ik wat duur en niet nodig, dus wil ik gewoon de remote control app van Kodi gebruiken.
Aparte home cinema set, maar heeft geen HDMI-ingang dus koop ik ook een HifiBerry speciaal voor de digitale audio output.

Hier werd aangeraden om te kopen bij SOS Solutions. Ik zie echter dat een HifiBerry kit met PiMusicBox goedkoper is dan de losse onderdelen (Raspberry Pie 2, HifiBerry en plastieken behuizing), dat terwijl dezelfde hardware, maar dan met Kodi verkocht wordt voor €109,95.
https://www.sossolutions.nl/hifiberry-kit-pimusicbox
https://www.sossolutions.nl/xbmc-compleet-2b-hifiberry

Zie ik hier iets over het hoofd of is de kit gewoon een goede deal?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk niet dat je iets over het hoofd ziet, het is toch meestal zo dat een samengesteld pakket goedkoper is dan alle losse onderdelen? Probeer eens een auto te maken van onderdelen, ik denk dat hij dan 10 x zo duur is :p Ze willen gewoon een marge op je maken en als je meer koopt kan die procentueel naar beneden om er toch nog wat aan te verdienen.

/▌

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Sinds kort heb ik problemen dat de nfs-kernel-server service niet standaard op start op mijn Xbian installatie.
Wanneer ik het via de commandline trigger krijg ik de volgende foutmelding "[warn] Not starting: portmapper is not running ... (warning)."

Ik heb een beetje gezocht op internet en wanneer ik sudo rpcbind uitvoer en daarna nogmaals de service probeer te starten dan werkt het wel. Iemand enig idee waardoor dit kan komen en hoe ik er voor kan zorgen dat het na een reboot standaard weer werkt?

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-11 13:35
Marzman schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:05:
Ik denk niet dat je iets over het hoofd ziet, het is toch meestal zo dat een samengesteld pakket goedkoper is dan alle losse onderdelen? Probeer eens een auto te maken van onderdelen, ik denk dat hij dan 10 x zo duur is :p Ze willen gewoon een marge op je maken en als je meer koopt kan die procentueel naar beneden om er toch nog wat aan te verdienen.
Ik heb het eigenlijk niet goed verwoord. :F (sorry)
Het gaat er mij niet zozeer om dat de losse onderdelen ietsjes duurder zijn dan de HifiBerry kit met PiMusicBox, maar dat dezelfde HifiBerry kit met Kodi plots een stuk duurder is. Die met PiMusicBox kost €80.95 en die met Kodi kost €109.95. Zo'n prijsverschil vind ik raar, daarom vraag ik even of het wel twee keer om hetzelfde product gaat, op de software na.

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-11 13:46
SchumiFAST schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:20:
[...]

Ik heb het eigenlijk niet goed verwoord. :F (sorry)
Het gaat er mij niet zozeer om dat de losse onderdelen ietsjes duurder zijn dan de HifiBerry kit met PiMusicBox, maar dat dezelfde HifiBerry kit met Kodi plots een stuk duurder is. Die met PiMusicBox kost €80.95 en die met Kodi kost €109.95. Zo'n prijsverschil vind ik raar, daarom vraag ik even of het wel twee keer om hetzelfde product gaat, op de software na.
De HifiBerry met PiMusicBox bestaat uit losse onderdelen en deze zal je dus zelf in elkaar moeten zetten, vervolgens ook een OS en KODI erop moeten zetten en configureren.

De duurdere set is al helemaal voor je in elkaar gezet en geconfigureerd, vandaar dat deze duurder is.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Goner schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:36:
Als je op de on/off button klinkt (linksonder scherm) dan krijg je een menuutje voor uitzetten of resetten.

EDIT: of S op de afstandsbediening.
http://kodi.wiki/view/Basic_controls#Shutdown_menu
(alhoewel ik niet zoveel opties heb onder Openelec dacht ik)
De on/off button kan ik vinden. Maar dan komt er een menuutje met drie keuzes , maar welke zie ik dus niet.
De bovenste is blijkbaar shutdown. Als ik de middelste kies komt er denk ik een numeriek toetsenbord, maar ook daar zie ik geen letters of cijfers. Wanneer ik op ok druk gaat de RPI ook uit. De onderste is een gewone reboot?

Ik ga maar weer voor een nieuwe install.......

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 08:13
ik kwam nog leuke site tegen over het stukje audio instellingen
http://leonbuitendam.nl/i...n-raspberry-pi-2-model-b/

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Marzman schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:42:
[...]
Ik denk dat het daar zelfs voor bedoeld is, maar of je het geluid goed genoeg gaat vinden dat is de volgende vraag (en iets persoonlijks natuurlijk ook)
De port heet "4 pole stereo output and composite video", dus hoop dat een gewone 3.5mm jack naar 2 x phono plugs het gaat doen. Hang 'm dus toch maar aan m'n versterker (ben de oude ACRyan PlayonHD aan het uitfaseren en daar speelden we ook mp3's op af van de NAS).

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Goner schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:48:
[...]

De port heet "4 pole stereo output and composite video", dus hoop dat een gewone 3.5mm jack naar 2 x phono plugs het gaat doen. Hang 'm dus toch maar aan m'n versterker (ben de oude ACRyan PlayonHD aan het uitfaseren en daar speelden we ook mp3's op af van de NAS).
Dat kan toch bij elke computer met een 3,5 mm plug? Met of je het geluid genoeg gaat vinden bedoelde ik eigenlijk de Pi zelf als zwakke schakel en niet de speakers. Veel mensen klagen over de kwaliteit van het analoge geluid.

/▌

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 13-11 22:48
Iemand al een shared MySQL configuratie draaien met Openelec 6? Tot 5.0.8 perfect gebruikt gemaakt van een dergelijke config, maar met 6.0 krijg ik het niet werkend. Meerdere zaken geprobeerd, maar er wordt geen connectie gemaakt met de MySQL server. Huidige config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<advancedsettings>
  <videodatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>server</host>
    <port>3306</port>
    <name>kodi</name>
    <user>kodi</user>
    <pass>kodi</pass>
  </videodatabase> 
  <videolibrary>
    <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
    <importresumepoint>true</importresumepoint>
  </videolibrary>
</advancedsettings>

Databasenaam stond er eerst niet in, maar werkte ook niet. Nieuwe gebruiker aangemaakt met DBA admin rechten, maar gebeurd niks...

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:02
Nadat ik geupdate heb naar Openelec 6 werd bij mij automagisch de database aangemaakt en gevuld. In mijn advanced settings heb ik geen <name>kodi</name> setting staan.

Heb je kodi opnieuw de films/series laten scannen?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 13-11 22:48
alesandro_46 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:23:
Nadat ik geupdate heb naar Openelec 6 werd bij mij automagisch de database aangemaakt en gevuld. In mijn advanced settings heb ik geen <name>kodi</name> setting staan.

Heb je kodi opnieuw de films/series laten scannen?
Dat is het vreemde, het lijkt er op alsof de connectie naar mySQL niet goed gaat. Ik heb bijvoorbeeld de series directory opnieuw toegevoegd en content type gespecificeerd. Daarna vraag Kodi of er een nieuwe scan uitgevoerd moet worden, daar antwoord ik ja op en gebeurd er niks.
Als ik vervolgens de content type controleer, is deze leeg...

<name> stond er eerst niet in, maar ben zaken aan het proberen. Daarnaast ook de optie aanstaan om kodi pas op te starten als de netwerkconnectie up is (heeft in het verleden geholpen)..

edit:

Fixed, bleek om een of andere reden een user te bokken binnen MySQL te bokken...

[ Voor 5% gewijzigd door ErikCornelissen op 22-01-2016 16:14 ]

Verwijderd

Beste mede XBMC gebruikers

Ik heb momenteel mijn Raspberry pi2 met XBMC in de meterkast staan (met netwerk kabel aangesloten op de modem). Via de XBMC app (samsung smart TV) of Yatse op mijn smartphone of via een webinterface wil ik dan remote ernaar toe verbinden... Is dat mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie hulp. GR. John

• schumi2004
  • Laatst online: 14-11 09:57
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:24:
Beste mede XBMC gebruikers

Ik heb momenteel mijn Raspberry pi2 met XBMC in de meterkast staan (met netwerk kabel aangesloten op de modem). Via de XBMC app (samsung smart TV) of Yatse op mijn smartphone of via een webinterface wil ik dan remote ernaar toe verbinden... Is dat mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie hulp. GR. John
Mag het eigenlijk niet zeggen maar RTFM!

http://bfy.tw/3rYg

• Pantagruel

Pantagruel

schumi2004 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:30:
[...]

Mag het eigenlijk niet zeggen maar RTFM!

http://bfy.tw/3rYg
Voor dergelijke 'open deur intrap' vragen mag je best naar de handleiding refereren ;) , 't is hier geen kinderopvang |:( , use the search en google eens een beetje, FCOL

• schumi2004
Pantagruel schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:03:
[...]

Voor dergelijke 'open deur intrap' vragen mag je best naar de handleiding refereren ;) , 't is hier geen kinderopvang |:( , use the search en google eens een beetje, FCOL
Ging meer om de toonzetting ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het antwoord is ja, al weet ik niet wat er in die app in te stellen is in zijn tv. Hoe dat is gewoon opzoekwerk inderdaad.

Een makkelijkere oplossing lijkt me die Pi gewoon achter de tv te hangen en aan te sluiten met hdmi. Het is gewoon een printplaatje wat nouwelijks plek inneemt en geen geluid maakt (alles is passief), dat hoeft niet echt in de meterkast.

/▌

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Heb m'n Pi nu aan de LG tv gehangen en HDMI CEC aangezet. De meeste knoppen van de LG remote werken, links, rechts, play, pause, maar de back/exit knop doet niks ...

In remote.xml staat
code:
1
2
3
4
5
6
<keymap>
  <global>
    <remote>
      ...
      <back>Back</back>
      ...

Moet dat een andere knop zijn ? escape, exit ??
Al zoekend lijkt dit op sommige LG's een probleem te zijn, op andere niet ...

EDIT: blijkbaar worden door div. fabrikanten niet alle toetsen geforward.
Dus maar eens andere knoppen proberen. Alleen moet je daarvoor remote.xml aanpassen en die staat in read-only file system, dus eerst kopiëren naar /userdata/ ... wordt vervolgd.

[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 23-01-2016 01:20 ]

• schumi2004
Marzman schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:06:
Het antwoord is ja, al weet ik niet wat er in die app in te stellen is in zijn tv. Hoe dat is gewoon opzoekwerk inderdaad.

Een makkelijkere oplossing lijkt me die Pi gewoon achter de tv te hangen en aan te sluiten met hdmi. Het is gewoon een printplaatje wat nouwelijks plek inneemt en geen geluid maakt (alles is passief), dat hoeft niet echt in de meterkast.
Ik weet niet waar jij op reageerd maar stel dat we het over het zelfde hebben.
Is het dan niet vreemd je RPi in de meterkast te hangen en er met een remote naar toe te connecten ?
Met welk doel, staat zijn TV in zelfde meterkast, kijkt hij TV in de gang? (TV zal toch op 1 of andere manier connected moeten worden of wil hij gaan streamen naar zijn mobiel via Yatse?)

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Jackazz schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:52:
Sinds kort heb ik problemen dat de nfs-kernel-server service niet standaard op start op mijn Xbian installatie.
Wanneer ik het via de commandline trigger krijg ik de volgende foutmelding "[warn] Not starting: portmapper is not running ... (warning)."

Ik heb een beetje gezocht op internet en wanneer ik sudo rpcbind uitvoer en daarna nogmaals de service probeer te starten dan werkt het wel. Iemand enig idee waardoor dit kan komen en hoe ik er voor kan zorgen dat het na een reboot standaard weer werkt?
Ik heb hetzelfde probleem. Toen ik laatst eens ging googlen kwam ik erachter dat het komt omdat ze van elkaar afhankelijk zijn en er nog geen correcte systemd init scripts zijn. Dit werd pas een probleem sinds de overstap van Debian van sysvinit / upstart naar systemd in Debian 8. Je zult tot er een goed werkend systemd script is gewoon even met de hand beide services weer moeten aanzwengelen helaas.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Pagina: 1 ... 41 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]