Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06

backupdevice

No Risk , Full Push

Dank je wel voor de snelle reacties. Bleek aan de HDMI kabel te liggen. Nieuwe erop en strak beeld. :)

Nu aan de slag om alles in te stellen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:07
Ik had graag mijn externe USB soundcard en HDMI audio out op hetzelfde moment werkend willen hebben (raspberryPi + openelec). Dit i.v.m. de WAV factor, deze wil namelijk niet altijd de receiver aan willen zetten en soms alleen via de tv geluid hebben.
Iemand een oplossing? Google leverende niet echt een zinvol antwoord op.

[ Voor 4% gewijzigd door _sepulnation_ op 13-10-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:15
CeeDeeS schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:35:
[...]

SOS Solutions heeft zo'n Samsung class 4 8GB kaartje nog op voorraad, zou je deze dan ook aanraden boven een Sandisk Extreme class 10 16GB. Of toch de Sandisk Extreme HD Video class 6 8GB?
En heeft die 16GB nog performance voordelen?

Ik zal de Rpi idd alleen gaan gebruiken voor Kodi, en dan vooral het streamen van 1080p films.
Het belangrijkste kwa performance is dat je H264 of (als je de licentie hebt) MPEG2 films kiest. Hierbij kan de Pi hardware decoding gebruiken. Voor de rest maakt (volgens mij) het meer uit of je een stabiele en goede stroomtoevoer hebt dan welk SD kaartje. Corruptie is vaak te danken aan slechte stroomkabels van oude blackberry's die worden gebruikt.

En als je alleen gaat streamen heeft 16GB geen meerwaarde t.o.v. 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
SuperKneus schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:39:
[mbr]*knip*[/]

Ik maak nog niet zo lang gebruik van kodi en zat hier eerst ook mee. 2x naar moeten googlen omdat ik het steeds vergat.

Als je in de lijst met video's zit druk je op c op je remote en dan kies je voor play all of play from here
Pff ben er eindelijk uit. Lijkt een bug in Kodi te zitten. Ik had automatsich afspelen volgende item aan staan in system settings. Ik ging er vanuit dat wanneer je een lijst met videobestanden hebt, deze automatisch het volgende item afspeelt. Wanneer ik in deze lijst op context menu druk kreeg ik alleen toevoegen aan favorieten en alleen deze afspelen.
Optie om automatisch volgende item af te spelen uitgezet in system settings en dit zorgt er dus voor dat wanneer je op context menu drukt in een lijst, je wel de optie krijgt vanaf hier afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik zit met het probleem dat Kodi mijn media bobliotheek niet update. Ik heb nieuwe aflevering van bijvoorbeeld The walking Dead, maar die laat hij niet zien. Ik heb al eens handmatig een update gedaan. Iemand een idee?
Tevens staat niet elke serie en film in mijn bibliotheek. Heb al van alles geprobeerd om het goed te krijgen, maar het lukt me maar niet.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32
Som wordt idd niet alles goed gevonden. Ik gebruik tinyMediaManager om de info goed te zetten zodat Kodi dit gewoon kan overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04
Dat niet alles goed gevonden wordt okay maar deze serie zou gewoon prima gevonden moeten worden.
Ik zou de content settings van de betreffende directory even checken, als deze goed is debug aan zetten en kodi log bekijken. * schumi2004 wijst subtiel naar topic warning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:07

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
_sepulnation_ schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:59:
Ik had graag mijn externe USB soundcard en HDMI audio out op hetzelfde moment werkend willen hebben (raspberryPi + openelec). Dit i.v.m. de WAV factor, deze wil namelijk niet altijd de receiver aan willen zetten en soms alleen via de tv geluid hebben.
Iemand een oplossing? Google leverende niet echt een zinvol antwoord op.
Settings op Expert zetten en dan Audio Output Device > All?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

ApexAlpha schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:09:
Duw de SD kaart in je pc en kopiëer alles wat erop staat naar de pc. Als hij corrupt gaat: nieuwe sd kaart in je pc en terugkopieren.

Met Win32DiskImager kun je dit doen. Of dd command op Linux
Thanks. Met win32diskimager is het gelukt; eigenlijk heel eenvoudig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:29
Een vraagje over de led indicators van de RPi2: hoort het groene lampje altijd echt scherp te knipperen of alleen zwak, zeg maar als een pixeltje van 1mm? Rood brandt wel constant en scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 16:01

EMP

Krulloos!

Ik heb thuis een setup gemaakt met rpi2 met xbian, beamer en synology nas.

Eerst de rpi met de beamer getest (via rca video/geluid), dat werkte prima na de output op pal gezet te hebben via de command line. Toen de boel weer op de tv aangesloten via hdmi en de rest (met name de NAS) geconfigureerd, en de boel ingepakt.

Nu zit ik inmiddels in het buitenland (de reden dat ik deze setup gemaakt heb), de rpi en beamer aangesloten (nog geen netwerk/internet of NAS). Bij het opstarten zie ik netjes het boot-scherm met xbian, daarna een hele tijd niets, en dan dit:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2dawupx.jpg

Ik heb hier geen tv, dus geen mogelijkheid om hem even via hdmi aan te sluiten. De command line doet het dan wel, alhoewel ik wat regels mis door overscan oid.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb de guisettings.xml al eens verwijderd (hernoemd en gereboot, maar dat maakte niets uit.

Ik ben nog aan het kijken naar een mogelijkheid om logging van de rpi af te peuteren.

[ Voor 5% gewijzigd door EMP op 15-10-2015 01:02 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al mogelijk ondertussen om Netflix te kijken met de Pi 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14

DizzyWeb

Ondertiteld

Nee, daar heb je Chrome voor nodig en die is er niet op een Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:27:
Is het al mogelijk ondertussen om Netflix te kijken met de Pi 2 ?
In theorie zou je Android op je Pi kunnen zetten en de Netflix app kunnen gebruiken. Maar de Pi2 icm een debian based Kodi OS gaat hem niet worden voor Netflix, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus kortom, een Raspberry Pi 2 is niet geschikt als Media Server als je o.a Netflix kijkt, kan je beter een thuis servertje assembleren met Windows?

edit: Damn, heb ik net een topic geopend met meerdere vragen, maar die zijn dan niet meer van toepassing:3

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:38:
Dus kortom, een Raspberry Pi 2 is niet geschikt als Media Server als je o.a Netflix kijkt, kan je beter een thuis servertje assembleren met Windows?

edit: Damn, heb ik net een topic geopend met meerdere vragen, maar die zijn dan niet meer van toepassing:3
Mwa, ik ben erg tevreden met:
Raspberry pi 2 - lokale content + streaming addons
Chomecast - Netflix.

Kost niet veel, en heb alles binnen handbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:43:
[...]

Mwa, ik ben erg tevreden met:
Raspberry pi 2 - lokale content + streaming addons
Chomecast - Netflix.

Kost niet veel, en heb alles binnen handbereik.
Chromecast gaat voor mij niet werken ben ik bang, kamer is op zolder. slecht wifi en om telkens me laptop aan een kabel / lader aan te sluiten heb ik simpelweg geen zin in, moet een manier verzinnen om zoals jij met je Raspberry Pi doet, ook voor elkaar te krijgen. Ik had gehoopt op Windows op Raspberry, maar dat valt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:49:
[...]

Chromecast gaat voor mij niet werken ben ik bang, kamer is op zolder. slecht wifi en om telkens me laptop aan een kabel / lader aan te sluiten heb ik simpelweg geen zin in, moet een manier verzinnen om zoals jij met je Raspberry Pi doet, ook voor elkaar te krijgen. Ik had gehoopt op Windows op Raspberry, maar dat valt tegen.
Er zijn ook kabeltjes om een chromecast op je UTP kabel aan te sluiten, dan hoef je de wifi niet meer te gebruiken.

Raspberry + netflix komt er niet, nu niet nooit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:51:
[...]

Er zijn ook kabeltjes om een chromecast op je UTP kabel aan te sluiten, dan hoef je de wifi niet meer te gebruiken.

Raspberry + netflix komt er niet, nu niet nooit niet.
Komt op hetzelfde neer, alsnog laptop nodig > Lader nodig > utp kabel nodig.
Kan ik beter een kant en klare server kopen, of componenten en een eigen media servertje maken, wellicht stuk duurder dan raspberry pi.. helaas

edit:
RaspBMC heeft html 5 webbrowser, dan kun je toch gewoon browsen naar netflix.com?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:52:
[...]

Komt op hetzelfde neer, alsnog laptop nodig > Lader nodig > utp kabel nodig.
Kan ik beter een kant en klare server kopen, of componenten en een eigen media servertje maken, wellicht stuk duurder dan raspberry pi.. helaas

edit:
RaspBMC heeft html 5 webbrowser, dan kun je toch gewoon browsen naar netflix.com?
Heeft je Pi dan al wel een UTP kabel? Ik neem aan van wel, anders heb je daarmee hetzelfde wifi-probleem.
Dan kan je toch je Pi als Wifi AP inzetten? Heb je prima ontvangst voor je chromecast, kost je alleen een usb wifi dongle.
Euh, en een Chromecast natuurlijk :)

[ Voor 2% gewijzigd door JanPedaal op 15-10-2015 10:38 . Reden: Chromecast vergeten in de BoQ ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanPedaal schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:37:
[...]

Heeft je Pi dan al wel een UTP kabel? Ik neem aan van wel, anders heb je daarmee hetzelfde wifi-probleem.
Dan kan je toch je Pi als Wifi AP inzetten? Heb je prima ontvangst voor je chromecast, kost je alleen een usb wifi dongle.
Euh, en een Chromecast natuurlijk :)
Oei, daar heb ik helemaal niet aan gedacht, hoe werkt zo een wifi dongle? Betere wifi in me kamer waardoor ik met me telefoon/laptop kan streamen met de chromecast? denk dat raspberry Pi goedkoper blijft dan een heel systeempje assembleren. Maar toch, moet ik een USB hub kopen, chromecast, dongle usb, muis en toetsenbord draadloos, sd, voeding, behuizing, en de Pi zelf. Even kijken op hoeveel dat allemaal uitkomt, anders maak ik een eigen server met zuinige componenten

edit:
Valt heel erg mee, heb alles onder elkaar gezet. Blijkbaar heb ik nog een toetsenbord en muis die draadloos zijn, ook heb ik nog een externe hardeschijf met 1TB geheugen.
Kom ik uit op dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Evo microSDHC 32GB + SD-adapter€ 11,95€ 11,95
1Anidees Raspberry Pi 2 Model B Plus Case Zwart€ 39,-€ 39,-
1TP-Link TL-WN722N€ 8,53€ 8,53
1Google Chromecast (2015) Zwart€ 39,-€ 39,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 98,48

De Raspberry Pi koop ik zonder behuizing, ik wil namelijk geen zwarte behuizing, maar het ging even om de verwachte kosten.:)

Mis ik nog iets?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
is er ook een packeage voor Synology om alles goed te zetten voor Kodi zodat alles gevonden wordt door Kodi? Het lijkt er op dat Sickrage dit niet goed genoeg doet.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:38:

Nou ja ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt.
Persoonlijk vind ik Netflix niet belangrijk dus heb er niet veel moeite maar maar vind het wel een puntje van aandacht voor (in mijn geval) OpenELEC.
Het gemis van een browser of een andere fatsoenlijke oplossing voor NetFlix is al iets wat al veel langer speelt maar er wordt niet veel mee gedaan.

/edit:
En stel dat ik netflix zou willen dan is Windows draaien voor mij weer geen optie. Heb dit in het verleden eens op een NIET RPi gedaan maar het beviel me totaal niet dat Windows. Had er meer ellende mee zaken werkend te krijgen dan ik met OpenELEC had.

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 15-10-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:42:
[...]

Nou ja ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt.
Persoonlijk vind ik Netflix niet belangrijk dus heb er niet veel moeite maar maar vind het wel een puntje van aandacht voor (in mijn geval) OpenELEC.
Het gemis van een browser of een andere fatsoenlijke oplossing voor NetFlix is al iets wat al veel langer speelt maar er wordt niet veel mee gedaan.
Aha, Ja nou goed, ik kijk best veel vanaf Netflix, dus het is wel een must. Als ik specifiek een film zoek en die niet op Netflix staat, dan torrent ik dat wel.
Daarom wil ik nu een systeem die beide kan, want momenteel gebruik ik mijn playstation 4 als "Netflix afspeler"
Das echt zonde dus ik wil de Playstation verkopen, maar goed.. moet ik wel een alternatief hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:46:
[...]

Aha, Ja nou goed, ik kijk best veel vanaf Netflix, dus het is wel een must. Als ik specifiek een film zoek en die niet op Netflix staat, dan torrent ik dat wel.
Daarom wil ik nu een systeem die beide kan, want momenteel gebruik ik mijn playstation 4 als "Netflix afspeler"
Das echt zonde dus ik wil de Playstation verkopen, maar goed.. moet ik wel een alternatief hebben :+
Ik snap je punt, zou er zelf ook zo in zitten.
Het verbaast me ergens ook dat er eigenlijk niemand met een soort van hack gekomen is om Netflix op andere manier werkend te krijgen dan met een browser. Dat NetFlix zelf bv niet met iets komt.
Wil zelf best Netflix overwegen maar ga er niet mijn setup voor omgooien puur en alleen voor Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:48:
[...]

Ik snap je punt, zou er zelf ook zo in zitten.
Het verbaast me ergens ook dat er eigenlijk niemand met een soort van hack gekomen is om Netflix op andere manier werkend te krijgen dan met een browser. Dat NetFlix zelf bv niet met iets komt.
Wil zelf best Netflix overwegen maar ga er niet mijn setup voor omgooien puur en alleen voor Netflix.
Nou inderdaad, en eigenlijk vind ik dat jammer van Netflix. Ik ben totaal niet van het popcorn time en het downloaden van Torrents, ik ben best bereid om te betalen en dat doe ik dus ook. Alleen nu word ik bijna gedwongen om een desktop te maken met zo laag mogelijk verbruik, om gebruik te kunnen maken van Netflix, beetje jammer..

Is er wel een manier om remote desktop te doen met de Raspberry Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:51:
[...]

Nou inderdaad, en eigenlijk vind ik dat jammer van Netflix. Ik ben totaal niet van het popcorn time en het downloaden van Torrents, ik ben best bereid om te betalen en dat doe ik dus ook. Alleen nu word ik bijna gedwongen om een desktop te maken met zo laag mogelijk verbruik, om gebruik te kunnen maken van Netflix, beetje jammer..

Is er wel een manier om remote desktop te doen met de Raspberry Pi?
RDP als in?
SSH toegang heb je maar dan houd het bij OpenELEC al snel op, mogelijk dat het met XBian wel kan (of een andere distro) maar dat durf ik niet te zeggen.

Even terug komende op NetFlix, er schijnt een chromium browser te zijn (met Widevine) voor OpenELEC waar Netflix in werken zou.
http://openelec.tv/forum/...atest-stable?limitstart=0
Die chromium bestond al eerder maar draaide onder root (en nog denk ik) en had zeker geen Netflix support maar nu dus schijnbaar wel.
Helaas niet voor Raspberry Pi's dus had het wellicht beter in ander topic kunnen melden.

Ik zal vanavond die Netflix eens testen, kan dit ook zonder account?

/edit:
En een guide hoe het te configureren http://openelec.tv/forum/...-for-netflix-amazon-prime

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 15-10-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:12:
[...]

RDP als in?
SSH toegang heb je maar dan houd het bij OpenELEC al snel op, mogelijk dat het met XBian wel kan (of een andere distro) maar dat durf ik niet te zeggen.

Even terug komende op NetFlix, er schijnt een chromium browser te zijn (met Widevine) voor OpenELEC waar Netflix in werken zou.
http://openelec.tv/forum/...atest-stable?limitstart=0
Die chromium bestond al eerder maar draaide onder root (en nog denk ik) en had zeker geen Netflix support maar nu dus schijnbaar wel.
Helaas niet voor Raspberry Pi's dus had het wellicht beter in ander topic kunnen melden.

Ik zal vanavond die Netflix eens testen, kan dit ook zonder account?

/edit:
En een guide hoe het te configureren http://openelec.tv/forum/...-for-netflix-amazon-prime
Uh remote desktop heb ik nodig omdat ik torrents wil binnenhalen, op afstand zeg maar.
Met SSH kom je daar niet zo makkelijk, ik denk dat ik gewoon een desktop moet bouwen :/
Overigens geen Idee of je daar bij kan zonder account, ben wel benieuwd!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:19:
[...]

Uh remote desktop heb ik nodig omdat ik torrents wil binnenhalen, op afstand zeg maar.
Met SSH kom je daar niet zo makkelijk, ik denk dat ik gewoon een desktop moet bouwen :/
Overigens geen Idee of je daar bij kan zonder account, ben wel benieuwd!
Dus je wilt torrents binnen halen via de RPi en tevens als mediaplayer laten fungeren?
Misschien wil je sowieso een desktop bouwen al was het alleen maar voor de "kracht" welke de RPi niet heeft.
Het werkt wel maar persoonlijk zou ik hem niet als main mediaplayer inzetten, ook niet de RPi2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:23:
[...]

Dus je wilt torrents binnen halen via de RPi en tevens als mediaplayer laten fungeren?
Misschien wil je sowieso een desktop bouwen al was het alleen maar voor de "kracht" welke de RPi niet heeft.
Het werkt wel maar persoonlijk zou ik hem niet als main mediaplayer inzetten, ook niet de RPi2 ;)
Nou, misschien maar eens kijken naar een barebone. Misschien kan dat werken, daar kan wel een Windows OS op volgens mij, wat een gedoe :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:25:
[...]

Nou, misschien maar eens kijken naar een barebone. Misschien kan dat werken, daar kan wel een Windows OS op volgens mij, wat een gedoe :9
Een android speler misschien dan een betere optie? Ik heb goede ervaring met de MXIII-G. Dan heb je Netflix, KODI, Spotify enzenz. Ook krachtig genoeg voor games uit de app store. Maar niet alle games werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

EMP schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 00:59:
rpi en beamer aangesloten, bij het opstarten zie ik netjes het boot-scherm met xbian, daarna een hele tijd niets, en dan een terminal.
Met of zonder netwerk maakt niets uit helaas. Wel de logging van de rpi af weten te peuteren: klik

Ik heb er doorheen gekeken, hij roept inderdaad iets over resoluties, maar kan iemand hier chocola van maken? Of nog beter, weet iemand wat ik zou kunnen doen om Kodi weer op het scherm te krijgen?

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22

kraats

Ik rol

EMP schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:09:
Met of zonder netwerk maakt niets uit helaas. Wel de logging van de rpi af weten te peuteren: klik

Ik heb er doorheen gekeken, hij roept inderdaad iets over resoluties, maar kan iemand hier chocola van maken? Of nog beter, weet iemand wat ik zou kunnen doen om Kodi weer op het scherm te krijgen?
jammer.. bij mij heeft hij dat gedrag als hij z'n netwerk niet goed voor elkaar krijgt. Maar bij mij staat de database dan ook op het netwerk.
In de config.txt heb je hel veel HDMI-opties ingegeven. Is dat ook getest met deze beamer? Je kunt eens kijken wat er gebeurt als je die er uit haalt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Mijn hele media gebeuren zit op 1 stekkerblok. Heel af en toe loopt 1 van de dingen vast en moet ik even de stroom er af halen.

Mijn Rpi2 met Openelec gaat dan ook plotseling van de stroom en dan raakt mijn sd kaart corrupt. Hoe is dit te voorkomen. Eerst uitzetten via de Yatse app lijkt niet te werken namelijk.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
EMP schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:09:
[...]

Ik denk dat de laatste regel in je log het probleem is.
code:
1
ERROR: failed to load requested skin 'skin.confluenceforxbian'

Maar deze vind ik vaag, net alsof hij /home niet kan mounten, terwijl je daar toch netjes de logfile vanaf gepeuterd hebt
code:
1
2
ERROR: DBus: Error org.freedesktop.UDisks.Error.Failed - Error mounting: mount exited with exit code 1: helper failed with:
                                            mount: only root can mount /dev/root on /home

Wat je evt zou kunnen proberen is om je instellingen te resetten door ~/.kodi/userdata te hernoemen en te herstarten. Doordat alle instellingen weg zijn zal hij ze waarschijnlijk opnieuw aanmaken. Misschien dat het helpt.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 22:06

backupdevice

No Risk , Full Push

Moby schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:04:
Mijn hele media gebeuren zit op 1 stekkerblok. Heel af en toe loopt 1 van de dingen vast en moet ik even de stroom er af halen.

Mijn Rpi2 met Openelec gaat dan ook plotseling van de stroom en dan raakt mijn sd kaart corrupt. Hoe is dit te voorkomen. Eerst uitzetten via de Yatse app lijkt niet te werken namelijk.
Ik heb dezelfde vraag. Ik zag dat er een add on is die WOL mogelijk zou maken. Iemand die al getest?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De RPi heeft geen WoL.
Moby schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:04:
Dat is wel de manier. Wat werkt er niet. De poweroff zelf werkt niet of...?

[ Voor 89% gewijzigd door technorabilia op 16-10-2015 10:22 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

kraades schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:21:
De RPi heeft geen WoL.

[...]

Je hebt gelijk. Uitzetten lukt wel maar aanzetten niet. WoL werkt idd niet. Stroomvoorziening er af en weer op ook niet.

Edit: nu lukt het wel als ik de stroom er af haal en er weer op zet. Blijft de vraag of er geen elegantere manier is.

[ Voor 14% gewijzigd door Moby op 16-10-2015 10:58 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Moby schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:50:
[...]

Je hebt gelijk. Uitzetten lukt wel maar aanzetten niet. WoL werkt idd niet. Stroomvoorziening er af en weer op ook niet.

Edit: nu lukt het wel als ik de stroom er af haal en er weer op zet. Blijft de vraag of er geen elegantere manier is.
Verbinding met ssh maken en dan
code:
1
sudo halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roas
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-10 12:53
Ik heb een raspberry pi met daarop OpenElec (Isengard).
Nu wil ik graag een verbinding leggen met een NAS via VPN (PPTP), maar dit blijkt een complexe exercitie,
Ik heb geprobeerd de plugin OpenVPN werken te krijgen maar zonder succes.
Heeft iemand tips over hoe dit gerealiseerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

arie_papa schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:43:
[...]

Ik denk dat de laatste regel in je log het probleem is.
code:
1
ERROR: failed to load requested skin 'skin.confluenceforxbian'

Maar deze vind ik vaag, net alsof hij /home niet kan mounten, terwijl je daar toch netjes de logfile vanaf gepeuterd hebt
code:
1
2
ERROR: DBus: Error org.freedesktop.UDisks.Error.Failed - Error mounting: mount exited with exit code 1: helper failed with:
                                            mount: only root can mount /dev/root on /home

Wat je evt zou kunnen proberen is om je instellingen te resetten door ~/.kodi/userdata te hernoemen en te herstarten. Doordat alle instellingen weg zijn zal hij ze waarschijnlijk opnieuw aanmaken. Misschien dat het helpt.
Allemaal geprobeerd, maar het bleef hetzelfde. Toen maar eens een ander SD-kaartje gepakt, dat opnieuw het image op gezet mbv XBian-installer-Linux (image opnieuw gedownload).

Kaart er in en opgestart (boot splash screen is 'dubbel'), via ssh ingelogd om sdtv_mode=2 aan de config.txt toe te voegen (zodat ik een PAL signaal krijg).

Reboot, splash screenziet er goed uit, starting kodi--> donker scherm, met uiteindelijk de regels tekst zoals in de screenshot eerder.

Ssh ingelogd, vcgencmd get_config sdtv_mode geeft netjes "sdtv_mode=2", tvservice -s geeft "state 0x80001 [PAL 4:3], 720x576 @ 50Hz, interlaced"

I'm lost... iemand een tip?

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

kraades schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:21:
De RPi heeft geen WoL.

[...]

Je kan een stekkerdoos met aan/uitschakelaar er aanhangen dan heb je een knop. Ik laat hem zelf maar gewoon aan staan (in het begin wilde ik hem uitschakelen maar dan raakt toch nog de sdkaart soms corrupt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOrang3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 22:26
Kan een Raspberry Pi 2 met Kodi het aan om zonder problemen eigen home videos (bijv. mts) af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 16:48
MrOrang3 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:12:
Kan een Raspberry Pi 2 met Kodi het aan om zonder problemen eigen home videos (bijv. mts) af te spelen?
Bij mij wel en moet hij ook makkelijk redden. Ik speel ze bedraad af, vanaf een NAS.
Hangt natuurlijk wel af hoe je ze gaat afspelen. Met een niet goed werkende wifi zal je ongetwijfeld problemen ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Moby schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:50:
[...]

Ik heb het op dit topic al paar keren vermeld en dat is dat ik de RPi start met een drukknopje, als de tv in stand-by staat gaat deze ook automatisch mee aan.
Uitzetten doe ik via de uitknop onderaan het beginscherm.
Voeding blijft er wel steeds op en het rode ledje brand dus dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Inmiddeld heb ik osmc eens geinstalleerd. Die doet het gek genoeg wel (na de output op PAL gezet te hebben). Voelt wat haperig aan in de interface af en toe, maar hij doet het in ieder geval...

Mocht iemand nog een lumineus idee hebben waarom xbian (zelfs een clean install) het niet doet, dan hoor ik het graag.

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32
delacer schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 13:17:
[...]

Ik heb het op dit topic al paar keren vermeld en dat is dat ik de RPi start met een drukknopje, als de tv in stand-by staat gaat deze ook automatisch mee aan.
Uitzetten doe ik via de uitknop onderaan het beginscherm.
Voeding blijft er wel steeds op en het rode ledje brand dus dag en nacht.
Als het lampje brand is het OS gewoon nog actief, alleen heb je dan Kodi afgesloten. Ik vraag me af of je daar nu echt meer dan 1 a 2 euro op jaarbasis aan stroom mee bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Het gaat er niet om dat ik stroom wil besparen, maar wel gemakkelijk kodi kan opstarten.
Blijkt dat er velen hier nood aan hebben, vandaar mijn tip.
Dit is ook een goede manier om Kodi gewoon hard te resetten als ie vastloopt of zoiets, mijn voeding zit dan ook wat onbereikbaar achteraan het tv meubel.

Kodi aan laten staan, tja, maar dan vind m'n smart tv hem niet als ik de tv opzet (alle HDMI CEC instellingen staan nogthans goed) en moet ik Kodi dan toch herstarten. Dus daarom doe ik hem telkens netjes uit en start ik de RPi als ik Kodi wil. Voorheen, met enkel Raspberry erop deed ik het ook op die manier.
Nog geen corrupt µSD kaartje gehad tot nu toe.

By the way, het was een reactie op Moby's vraag betreft het opstarten:
.

[ Voor 13% gewijzigd door delacer op 17-10-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Via mijn Raspberry (met Kodi) wil ik gebruik maken van Fox Sports Go. Ik heb hiervoor een (betaald) abonnement. Ik ben dus NIET op zoek naar een illegale manier om Eredivise wedstrijden te kijken.

Op internet kan ik geen oplossing vinden, er wordt op veel sites wel gesproken dat als ik gebruik wil maken van HD zonder buffer problemen dat ik Fox Sports moet aanschaffen, maar nergens hoe ik dit kan kijken via mijn Raspberry...

Ik ben eventueel bereid om een ander besturingssysteem te installeren, maar ook hier kan ik verder niks over vinden

Wie kan mij verder helpen hoe ik wel Fox Sports Go kan kijken via mijn Raspberry?

[ Voor 6% gewijzigd door freestyler2 op 17-10-2015 20:47 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:28
Net als met Netflix: niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Hallo
Ik heb een RPI2 op de ethernet zitten.

Ik draaide prima Xbian, maar wou OSMC proberen, dus geflashed, maar toen merkt ik dat de remote op port 80 de hele tijd connectie verliest, en ook ssh kon niet een stabiel connectie houden.

Dus weer naar Xbian geflashed, maar nu heb ik nog hetzelfde probleem, terwijl niks in mijn netwerk configuratie is verandert.

Als ik zelf op de Pi2 zit kan ik prima naar google.com pingen, maar als het over de draadloze naar mijn laptop moet, 54% packet loss :? , en dus ssh of remote-control kan niet langer dan een paar seconden connectie houden.

Heeft iemand ervaring hier mee? Ik heb de system tijd al goed gezet maar dat was niet het probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door jerkitout op 18-10-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

heeft je laptop dan niet gewoon packet loss ipv je pi?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik dacht dat mijn wireless stabiel was. Zat gisteren van mijn laptop naar een andere laptop te pingen met 0% packet loss, nu probeer ik het vandaag weer, heb ik wel packet loss. Zucht. idd de router, niet de pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05
freestyler2 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:37:
Via mijn Raspberry (met Kodi) wil ik gebruik maken van Fox Sports Go. Ik heb hiervoor een (betaald) abonnement. Ik ben dus NIET op zoek naar een illegale manier om Eredivise wedstrijden te kijken.

Op internet kan ik geen oplossing vinden, er wordt op veel sites wel gesproken dat als ik gebruik wil maken van HD zonder buffer problemen dat ik Fox Sports moet aanschaffen, maar nergens hoe ik dit kan kijken via mijn Raspberry...

Ik ben eventueel bereid om een ander besturingssysteem te installeren, maar ook hier kan ik verder niks over vinden

Wie kan mij verder helpen hoe ik wel Fox Sports Go kan kijken via mijn Raspberry?
Niet. Daarom heb ik voor foxsports er een chromecast naast hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

jerkitout schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:26:
Hallo
Ik heb een RPI2 op de ethernet zitten.

Ik draaide prima Xbian, maar wou OSMC proberen, dus geflashed, maar toen merkt ik dat de remote op port 80 de hele tijd connectie verliest, en ook ssh kon niet een stabiel connectie houden.

Dus weer naar Xbian geflashed, maar nu heb ik nog hetzelfde probleem, terwijl niks in mijn netwerk configuratie is verandert.

Als ik zelf op de Pi2 zit kan ik prima naar google.com pingen, maar als het over de draadloze naar mijn laptop moet, 54% packet loss :? , en dus ssh of remote-control kan niet langer dan een paar seconden connectie houden.

Heeft iemand ervaring hier mee? Ik heb de system tijd al goed gezet maar dat was niet het probleem.
Yatse of kodi remote (kore)?

Ik heb soortgelijke problemen gehad met kore.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
arie_papa schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:53:
[...]

Settings op Expert zetten en dan Audio Output Device > All?
Helaas bestaat deze "all" optie niet bij mij. Ik heb de keuze HDMI+SPDIF(usb) en Analoog+USB-Analoog of een van de uitgangen op zichzelf.
Iemand een oplossing voor HDMI+USB Analoog?
Ik heb de vaakgebruikte logilink USB soundcard (8 euro dingetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-10 16:56
Ik heb een vraag.
Is het mogelijk om een volledige versie van spotify met connect functie op de achtergrond van openelec te draaien?

Ik wil een rpi 2 b kopen en daar openelec op zetten maar lees dat de add-ons voor spotify niet echt optimaal zijn. Het gaat mij puur om de connect functie. Heb voor de rest geen beeld nodig van spotify omdat ik dan toch alles met de telefoon doe. Openelec en spotify zullen nooit tegelijk gebruikt worden.

Heeft iemand hier een oplossing voor of kan me op weg helpen want krijg het niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
_sepulnation_ schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:24:
[...]

Helaas bestaat deze "all" optie niet bij mij. Ik heb de keuze HDMI+SPDIF(usb) en Analoog+USB-Analoog of een van de uitgangen op zichzelf.
Iemand een oplossing voor HDMI+USB Analoog?
Ik heb de vaakgebruikte logilink USB soundcard (8 euro dingetje).
Heb je de setting ook omgezet naar Expert of zit je nog gewoon in de Standard view te kijken naar je settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 16:27
Zijn er mensen die op de raspberry met wifi Full HD x264 streamen? Heb zelf een western digital live waar dit zonder al te veel problemen op werkte. Af en toe een buffer, maar vaak ook films zonder enige stotter kunnen streamen, dus ik weet dat het moet kunnen. Nu is de WDTV live aan het dood gaan en moet ik een nieuwe mediaspeler kopen. De raspberry is een optie, maar dan moet ik wel zeker weten dat er een wifi dongle is die de zelfde prestaties kan leveren. Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik heb een Panasonic lcd uit 2012. Als ik daar de overscan functie op uitschakel heb ik nog steeds een klein stukje niet in beeld van pi 2 met openelec. Zie ik nog iets over het hoofd? Op de pi staat scaling op 0 trouwens.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdg93
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:37
DaveD1109 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:26:
Ik heb een Panasonic lcd uit 2012. Als ik daar de overscan functie op uitschakel heb ik nog steeds een klein stukje niet in beeld van pi 2 met openelec. Zie ik nog iets over het hoofd? Op de pi staat scaling op 0 trouwens.
Dat had ik ook, in de instellingen van OpenElec zit volgens mij echter een optie waarmee je met het beeld kunt "schuiven". Dit werkte in ieder geval voor mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verplaats je dan niet het probleem? Van rechts naarlinks zeg maar?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d8nser
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:54
Nee, je krijgt dan per hoek een instelmogelijkheid te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdg93
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:37
DaveD1109 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:54:
Verplaats je dan niet het probleem? Van rechts naarlinks zeg maar?
d8nser schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:00:
Nee, je krijgt dan per hoek een instelmogelijkheid te zien.
Het is inderdaad per hoek en aan de boven- en onder kant in te stellen :9

[ Voor 40% gewijzigd door wdg93 op 21-10-2015 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
arie_papa schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:36:
[...]

Heb je de setting ook omgezet naar Expert of zit je nog gewoon in de Standard view te kijken naar je settings?
Expert settings staat aan maar helaas is de 'all' optie niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:24
Zijn er meer problemen met Kodi na de upgrade op XBian naar 15.2.RC3?
Bij mij start Kodi helemaal niet meer op... :(
In de logs niets relevants terug te vinden...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Laatst online: 20:08
Ben.Hahlen schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:41:
Zijn er meer problemen met Kodi na de upgrade op XBian naar 15.2.RC3?
Bij mij start Kodi helemaal niet meer op... :(
In de logs niets relevants terug te vinden...
Bij mij start hij nog wel op echter hij verliest regelmatig netwerk verbinding naar mijn OpenSuse self-made NAS (over NFS) dan blijft het draai-dingetje maar draaien. Dan moet ik Kodi weer herstarten of een paar minuten wachten. Met 14.2 heb ik dit nooit gehad. Dus ik heb de 14.2 snapshot weer terugstaan en hoop op betere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:24
pipo1000 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:54:
[...]
Bij mij start hij nog wel op echter hij verliest regelmatig netwerk verbinding naar mijn OpenSuse self-made NAS (over NFS) dan blijft het draai-dingetje maar draaien. Dan moet ik Kodi weer herstarten of een paar minuten wachten. Met 14.2 heb ik dit nooit gehad. Dus ik heb de 14.2 snapshot weer terugstaan en hoop op betere tijden.
Dat heb ik dan weer niet.
Wat ik wel nu zie is dat zijn swap helemaal volloopt, wat niet zou moeten.

Ik zie vier van deze processen:
code:
1
 dhclient -v -pf /run/dhclient.eth0.pid -lf /var/lib/dhcp/dhclient.eth0.leases eth0

Misschien dat het er meer worden, dat zal ik in de gaten houden.

EDIT: ondertussen zijn het er 6, spawnt elke 2 minuten een nieuw proces.

EDIT2: Probleem lijkt zichzelf te hebben opgelost door de Pi tijdelijk van de stroom te halen. Alles werkt nu weer...

[ Voor 10% gewijzigd door Ben.Hahlen op 21-10-2015 20:09 . Reden: Werkt weer ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik blijf maar script errors houden bij kmediatorrent. Echt heel irritant ! Draai de laatste versie van osmc.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:29

ST10©DE

Dus.............

Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd maar ik het lukt maar niet om Kodi een bibliotheek aan te laten maken voor de video's. Ik probeer ze toe te voegen volgens:
http://kodi.wiki/view/Adding_video_sources
alleen als hij vraagt om alle gegevens te verversen en ik ja zeg, is Kodi na een paar seconden klaar en de bibliotheek nog steeds leeg..... Wat gaat er mis?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:31

TRaSH

koffie ?

wat zegt de debug log ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat ik deze afstandbediening ga halen:
http://www.dx.com/nl/p/me...-control-voice-mic-225844

Iemand daar ervaringen mee? Er is ook een versie zonder microfoon en koptelefoonaansluiting, maar vooral dat laatste lijkt me erg handig (als dat tenminste goed werkt) en voor die microfoon komt misschien in de toekomst nog wel een nut. Dat de achterkant een toetsenbord is lijkt me ook handig, nu moet ik nog vaak mijn telefoon pakken om teksten in te voeren bij het zoeken of om subtitles aan te zetten via het vraagteken dat ik niet heb op mijn afstandsbediening.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik download me subs als ik ze nodig hebt via de blauwe toets.
Heb ik aangepast.
Heb wel een originele mce receiver.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:55
Marzman schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:12:
Ik denk dat ik deze afstandbediening ga halen:
http://www.dx.com/nl/p/me...-control-voice-mic-225844

Iemand daar ervaringen mee? Er is ook een versie zonder microfoon en koptelefoonaansluiting, maar vooral dat laatste lijkt me erg handig (als dat tenminste goed werkt) en voor die microfoon komt misschien in de toekomst nog wel een nut. Dat de achterkant een toetsenbord is lijkt me ook handig, nu moet ik nog vaak mijn telefoon pakken om teksten in te voeren bij het zoeken of om subtitles aan te zetten via het vraagteken dat ik niet heb op mijn afstandsbediening.
Zie nog even mijn vorige reactie.
Persoonlijk vind ik de standaard Mele F10 de beste van de drie. Je kunt bij deze namelijk alles knoppen mappen naar keuze. Bij de 'deluxe' maar 3.
De koptelefoon is werkend te krijgen, maar het geluid is belabberd. Ik zou persoonlijk zoeken naar een andere oplossing voor de koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mkroes schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:37:
[...]

Zie nog even mijn vorige reactie.
Persoonlijk vind ik de standaard Mele F10 de beste van de drie. Je kunt bij deze namelijk alles knoppen mappen naar keuze. Bij de 'deluxe' maar 3.
De koptelefoon is werkend te krijgen, maar het geluid is belabberd. Ik zou persoonlijk zoeken naar een andere oplossing voor de koptelefoon.
Thanks, ik zat aan de pro te denken voor de extra audio-functies (ook leuk als er ooit nog skype-achtige programma's beschikbaar komen, of voor een karaoke add-on ofzo), maar dat is dan die 10 euro extra dan niet waard. De standaard en de deluxe zien er bijna identiek uit. Zowel in uiterlijk, als geadverteerde functies als prijs, maar zijn dat dus toch niet dan. Ik vroeg me al af waar het 'luxe' in zat bij die versie.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Ik heb gezocht maar ik kon geen andere log files vinden dan btmp en wtmp (/var/log). Waar zou debug moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

P. Mekes schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:02:
[...]

Ik heb gezocht maar ik kon geen andere log files vinden dan btmp en wtmp (/var/log). Waar zou debug moeten staan?
je zal eerst de debug log aan moeten zetten in Kodi
In Settings -> System -> Debugging toggle the Enable debug logging setting.
(kan zijn dat je kodi eerst in expert mode moet zetten)
daarna rebooten en scannen.
daarna kan je de debug log hier vinden:

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20151025-yftw-20kb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marzman schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:05:
[...]

Thanks, ik zat aan de pro te denken voor de extra audio-functies (ook leuk als er ooit nog skype-achtige programma's beschikbaar komen, of voor een karaoke add-on ofzo), maar dat is dan die 10 euro extra dan niet waard. De standaard en de deluxe zien er bijna identiek uit. Zowel in uiterlijk, als geadverteerde functies als prijs, maar zijn dat dus toch niet dan. Ik vroeg me al af waar het 'luxe' in zat bij die versie.
Ik heb toch de Pro besteld, bij SOS kun je kiezen uit de Pro en de Deluxe en het is wel fijn om hem hier te bestellen voor garantie. Als ik op de reviews afga op de frontpage moet de audio ook redelijk werken. Studiokwaliteit hoeft het ook niet te zijn, ik kijk het meeste streaming via addons, dat zijn sowieso zwaar gecomprimeerde bestanden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

TRaSH schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:59:
[...]

je zal eerst de debug log aan moeten zetten in Kodi
In Settings -> System -> Debugging toggle the Enable debug logging setting.
(kan zijn dat je kodi eerst in expert mode moet zetten)
daarna rebooten en scannen.
daarna kan je de debug log hier vinden:

[afbeelding]
Ha, dat is allemaal gelukt. Wat ik daar zag, maakte mij niet gelukkig en heeft mij doen besloten om de sd card van een nieuwe imag te voorzien. Het kost me minder tijd om alles weer in te stellen dan die fout op te lossen was mijn inschatting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

en nu doet hij het wel goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vandaag een NES emulator geinstalleerd in mijn Open Elec en Mikey's karaoke. Allebei best grappig, alleen denk ik dat Mario toch beter speelt met een echte joystick (gebruik nu de toetsenbordkant van de Mele F10 Pro). Wel jammer dat er onder Kodi geen microfoonondersteuning lijkt te zijn (De Mele F10 Pro heeft ook een microfoon, onder Windows 10 werkt die gewoon goed en het geluid trouwens ook, goed genoeg om een beetje Youtube te luisteren met een koptelefoon. Op de Raspberry Pi werkt het beiden niet, ik kan wel de USB geluidskaart van de afstandbediening selecteren maar op dat moment beginnen zowel video als audio te hakkelen. Misschien iets met de driver, of er staat niet genoeg stroom op de USBpoorten)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Yep, hij doet het weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 13:36
Ik heb films op mijn Nas staan die ik stream vanaf mijn Synology NAS. Als ik op mijn Raspberry via Kodi zit te bladeren in mijn speelfilms staan een aantal films in een "collectie". Mijn vraag is hoe ik zelf een collectie aan kan maken en daar de films aan toe moet/kan voegen. Enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Flamingo BB op 30-10-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Daarisdie schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:54:
Ik heb films op mijn Nas staan die ik stream vanaf mijn Synology NAS. Als ik op mijn Raspberry via Kodi zit te bladeren in mijn speelfilms staan en aantal films in een "collectie". Mijn vraag is hoe ik zelf een collectie aan kan maken en daar de films aan toe moet/kan voegen. Enig idee?
Bij instellingen van Kodi kun je aangeven of Kodi automatisch films in collectie moet zetten van dezelfde reeks. Dus in plaats van 7 Harry Potter films zie je dan "Happy Potter Series" in je bibliotheek staan met daarin alle HP films.

Uit mijn hoofd instellingen -> Bibliotheek -> Groeper films in sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 13:36
Klopt dat heb ik maar ik heb ook een aantal IMAX films en die wil ik dus in een IMAX collectie of iets dergelijks hebben... Is dat zelf aan te maken? Kan op dit moment niet bij de instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Niet in je totale collectie,
Je kan wel een playlist aanmaken mits je je imax films apart hebt staan.
Dan zou je daar een aparte entry punt voor kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Daarisdie schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:44:
Klopt dat heb ik maar ik heb ook een aantal IMAX films en die wil ik dus in een IMAX collectie of iets dergelijks hebben... Is dat zelf aan te maken? Kan op dit moment niet bij de instellingen
Ja zie: http://kodi.wiki/view/Movie_sets
Maar een film kan maar in 1 set zitten, dus echt handig is het niet. Je hebt ook nog tags: http://kodi.wiki/view/Video_library_tags maar volgens mij wordt daar niet op gegroepeerd in library view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-10 00:16
Hey jongens,

Ik overweeg om nu een Raspberry Pi te kopen en daarop XMBC te zetten. Graag zou ik torrents willen downloaden en die gelijk te kunnen afspelen erop.

Mijn idee is om op de SD de image te zetten en dan de bestanden op een USB stick te zetten met 128GB (delete toch vaak spullen na het kijken).

Heeft iemand ervaring met het gebruik van USB sticks als opslag en eventueel 1tje kunnen aanraden? Ik had deze gevonden en scheen goeie schrijf en lees rates te hebben.

pricewatch: Sandisk Cruzer Ultra Fit 128GB Zwart

Alle tips zijn welkom en bedankt voor de moeite te nemen!

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Headblast schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:13:
Hey jongens,

Ik overweeg om nu een Raspberry Pi te kopen en daarop XMBC te zetten. Graag zou ik torrents willen downloaden en die gelijk te kunnen afspelen erop.

Mijn idee is om op de SD de image te zetten en dan de bestanden op een USB stick te zetten met 128GB (delete toch vaak spullen na het kijken).

Heeft iemand ervaring met het gebruik van USB sticks als opslag en eventueel 1tje kunnen aanraden? Ik had deze gevonden en scheen goeie schrijf en lees rates te hebben.

pricewatch: Sandisk Cruzer Ultra Fit 128GB Zwart

Alle tips zijn welkom en bedankt voor de moeite te nemen!
Doe ik ook, ook een 128 GB Sandisk usbstick van Amazon Duitsland (de stick is niet heel snel, maar koste ook maar 30 euro ofzo). Ik heb de USBstick alleen niet in de Pi gestopt maar in mijn kabelmodem en connect daar vanuit Kodi naartoe via samba. Ik delete ook altijd dingen die ik bekeken heb, dat deed ik ook altijd al op mijn pc's en laptops en dan is 128 GB inderdaad genoeg. Er staat ook nog een backup op van mijn fotocamera en kopietjes van 4 belangrijke (vakantie en huwelijk) DVD's en de Pi maakt zelf dagelijks een backup op die stick. Toch staat er pas 30 GB op ofzo, dus het is voorlopig ruim voldoende.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 30-10-2015 20:29 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Jongens heb als noob een vraag... Ik heb een rpi2 met daarop xbian en audo geïnstalleerd. Hoe configureer ik nu audo?

Edit: iemand die mij kan helpen?? Via Google kom ik er niet uit!

[ Voor 27% gewijzigd door DaveD1109 op 01-11-2015 09:04 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narkimo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09 20:18
Na vele uren zoeken en uitproberen heb ik eindelijk mn raspberry met openelec+xbmc (confluence skin) zo ingesteld, dat ik overzichtelijk mn media collectie kan inzien, er doorheen browsen en afspelen.

Ik laat het programma ember media manager al mn films scrapen, en deze voegt dan een nfo bestandje toe met meta data. Deze gebruik ik vervolgens weer in xbmc mbv smart lists, en zodoende kan ik verscheidene categorieen toevoegen.

Nu heb ik twee dingen waar ik niet uit kom, en ik heb veel gezocht en geprobeerd, maar het wil niet echt lukken.

1- Hoe kan ik smart lists toevoegen aan het hoofdmenu, bijvoorbeeld rechtstreeks onder video's?
2- Hoe krijg ik het werkend dat mijn extrafanarts als een slideshow worden getoond wanneer ik een film selecteer?

Ik ben bang dat het gewoonweg niet mogelijk is in confluence, ik heb een stuk of 10 andere skins geprobeerd, maar allemaal vind ik ze niet zo mooi of fijn als concluence. Is er ook iets wat er heel erg op lijkt, maar wel bovengenoemde functionaliteit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

naar mijn weten kan het niet makkelijk met confluence,(zonder zelf de xml files te editen)
weet dat het met nox kan die is gebaseerd op confluence maar met veel meer editing opties.
en heb een aantal playlist opties er onder geplaatst zoals je dat zelf aangegeven hebt.
en het is ook vrij makkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narkimo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09 20:18
Ik ben er nu al een poos met aeon nox bezig, maar ik krijg het niet voor elkaar dat ie de extrafanart gaat cyclen. Het staat in een mapje bij de film genaamd extrafanart.
Ik heb een aantal youtube video's bekeken, ik zie dat mensen daar de optie 'view case' hebben waar het in te stellen zou moeten zijn. Deze optie heb ik echter niet.

Enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

view case is wat anders,
ik zelf gebruik dan live cases dan krijg je van de meest recente films/series de covers te zien.
iets met multiple images,
kan even niet kijken Pi heb ik op de slaapkamer in gebruik en zit nu nog beneden om een film op de HTPC te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 07:30
Hallo, wellicht een simpele vraag.
Op mijn RP2 draai ik OpenElec 5.02. Door de nodige experimentjes heb ik veel video locaties opgeslagen, die ik maar niet weg krijg. Video plaatsen toevoegen is geen probleem. Ik kom daar ook wel de optie tegen verwijderen, maar die blijft grijs, ook als ik de lokatie intik die ik wil verwijderen.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat dat niet in sources.xml? http://kodi.wiki/view/Userdata

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Wat moet ik invullen bij aodo op xbian? Vraagt om een gebruikersnaam, wachtwoord, ip adres enzo. Is dit mijn eigen ip adres?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 07:30
Dank voor je reactie. Ik begrijp, dat ik dus aan de XML moet. Nou dan nog maar even aanzien. Lijkt me erg ingewikkeld en je maakt gauw onverwachte fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fernan schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:13:
[...]

Dank voor je reactie. Ik begrijp, dat ik dus aan de XML moet. Nou dan nog maar even aanzien. Lijkt me erg ingewikkeld en je maakt gauw onverwachte fouten.
Nou ja, eigenlijk moet dat natuurlijk via de user interface kunnen maar blijkbaar gaat daar iets verkeerd of onverwachts.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DaveD1109 schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:46:
Wat moet ik invullen bij aodo op xbian? Vraagt om een gebruikersnaam, wachtwoord, ip adres enzo. Is dit mijn eigen ip adres?
aodo?
Pagina: 1 ... 36 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]