Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

kraades schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:24:
Er zijn recentelijk dacht ik ook nog aanpassingen gemaakt in de firmware mbt sd kaart corruptie. Dus het hangt ook af waarop je Kodi draait.
Wat zit die firmware dan in? De Pi heeft niets aan software van zichzelf toch? Niet eens een bios.

Bij mij draait het op open elec. Bedoel je dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 29-09-2015 09:19 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:19
CurlyMo schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 06:50:
Was zowaar de allereerste hit geweest als je de moeite had genomen te zoeken:

[...]

Zoek term: "ssh login openelec"
Waarschijnlijk verkeerd gezocht want ik ben zeker met google een half uur bezig geweest (zoeketermen: Raspberry pi 2 openelec putty access denied) en deze kwam alleen maar terug met user: pi en wachtwoord: raspberry. Maar ik ben hier heel blij mee, ik dacht dat ik gek werd. Vanavond weer is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Perlian schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:40:
[...]

Waarschijnlijk verkeerd gezocht want ik ben zeker met google een half uur bezig geweest (zoeketermen: Raspberry pi 2 openelec putty access denied) en deze kwam alleen maar terug met user: pi en wachtwoord: raspberry. Maar ik ben hier heel blij mee, ik dacht dat ik gek werd. Vanavond weer is proberen.
Dat is de standaard instelling voor user+ wachtwoord voor een debian installatie. Openelec en Xbian gebruiken eigen instellingen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marzman schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:18:
[...]

Wat zit die firmware dan in? De Pi heeft niets aan software van zichzelf toch? Niet eens een bios.

Bij mij draait het op open elec. Bedoel je dat?
Meestal zit de firmware ergens in een chip op de computer. Bij de RPi zit het op de eerste partitie van het SD kaartje. :)

V.w.b. OpenELEC versies en firmware zie o.a.:
https://github.com/raspbe...97#issuecomment-125216379

👉🏻 Blog 👈🏻

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 13:56
Lees vanochtend dat Raspbian o.b.v Debian Jessy weer beschikbaar is voor Rpi2. Heb nog geen eenduidig antwoord kunnen vinden op mijn vraag:
Ik zie allerlei forums dat men via Raspbian Kodi installeert of Spotify via Mopidy of Musicbox oid.
Is het mogelijk om via Raspbian zowel Spotify als Kodi langs elkaar te draaien?

• BeranMuden
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 08:34
Na aanleiding van issues met mijn Raspberry Pi2 heb ik hier een apart topic geplaatst:
Raspberry / FreeNAS Kodi buffer issues

Wellicht dat de experts in dit topic hier een blik op willen werpen, thnx.

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:57
Net een apt-get update/upgrade gedaan op mijn XBian en hij heeft zo net naar Jessie geupgrade, echter als ik nu weer een apt-get update/upgrade uitvoer krijg ik;

root@xbian:/home/xbian# apt-get upgrade
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
The following packages have been kept back:
anacron apt apt-utils avahi-daemon base-passwd bind9-host bsdutils cifs-utils consolekit cron dbus dmsetup fontconfig-config
gettext initscripts iproute iptables isc-dhcp-client isc-dhcp-common kpartx libaacs0 libafpclient0 libapt-pkg4.12 libasound2
libasprintf0c2 libatasmart4 libbluetooth3 libck-connector0 libcups2 libcurl3 libcurl3-gnutls libdevmapper-event1.02.1
libdevmapper1.02.1 libfontconfig1 libgcc1 libgettextpo0 libglib2.0-0 libgomp1 libgudev-1.0-0 libjasper1 libjson0 libldap-2.4-2
liblocale-gettext-perl liblvm2app2.2 libmicrohttpd10 libp11-kit-dev libp11-kit0 libpam-modules libpam-modules-bin libpam0g
libpolkit-agent-1-0 libpolkit-backend-1-0 libpolkit-gobject-1-0 libpulse0 libpython2.7 libsasl2-2 libsemanage-common
libsemanage1 libsmbclient libssh2-1 libstdc++6 libsub-identify-perl libtext-charwidth-perl libtext-iconv-perl libusb-1.0-0
libvncserver0 libwbclient0 libxslt1.1 login lsof mount mountall ntfs-3g openbsd-inetd openssh-client openssh-server parted
passwd perl perl-base perl-modules plymouth policykit-1 procps python python-apt python-minimal python2.7 python2.7-minimal
samba samba-common samba-common-bin sudo sysv-rc sysvinit-utils ttf-dejavu-core udev udisks unattended-upgrades upstart
util-linux wget xbian-package-shairplay xbian-package-xbmc xbian-update
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 105 not upgraded.

en hij update de 105 packages niet. Enig idee waaraan dit kan liggen, google helpt niet echt?

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:00

DizzyWeb

Ondertiteld

Dat betekent dat er diverse afhankelijkheden veranderen. Als je apt-get dist-upgrade doet, doet hij het als het goed is wel, maar dan kan hij ook diverse zaken verwijderen.

Heel goed kijken wat hij doet dus, voor je accepteert.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:07

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Niet de apt-get dist-upgrade doen, dan sloop je meer dan je lief is.

Je kunt via xbian-config proberen om daar alle pakketten te installeren, evt 1 voor 1, anders is de optie om via de commandline al die pakketten 1 voor 1 te installeren, als er een fout gaat, doorgaan naar de volgende enz enz. Maar dit is al vaker hier besproken in dit topic, zou even zoeken op antwoorden die @CurlyMo heeft gegeven, daar staan heel wat aanwijzingen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:22

DaRoot

Some say...

Bovenstaande problemen liep ik ook tegen aan..
Heb maar herinstallatie gedaan, ging sneller en soepeler..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Vandaar tegenwoordig ook deze melding :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# apt-get dist-upgrade
 ----------- WARNING -----------
 Running 'apt-get dist-upgrade'
 can break your system badly.
 Are you sure you want to take
 that risk?
 ----------- WARNING -----------
 [y/n]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• stormfly
  • Laatst online: 16:31
pipo1000 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:29:
Net een apt-get update/upgrade gedaan op mijn XBian en hij heeft zo net naar Jessie geupgrade,
Hoe weet jij dat je zo naar Jessie geupgrade bent, je bedoeld dat je naar linux kernel 4.1 bent gegaan?

Is "sudo sudo rpi-update" dan hetzelfde?

• stormfly
DaRoot schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:23:
Heb maar herinstallatie gedaan, ging sneller en soepeler..
Hoe zorg je dan dat alles blijft/weer gaat werken, heb je daar tips voor?

Mijn PI doe het volgende:
-IPv6 DHCP
-IPv6 Router
-IPv6 iptables
-NFS mounts
-smokeping monitoring
-domoticz met DB backup naar NFS
-speedtest-cli

Vele uren hobby werk, ik zou best eens een fresh install willen doen maar ik ben te onbekend met Linux om dat effectief te doen?

PS: mijn andere Pi draait OpenElec met KODI die ligt gewoon in de tv kast ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 30-09-2015 16:57 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:22

DaRoot

Some say...

stormfly schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:53:
[...]

Hoe zorg je dan dat alles blijft/weer gaat werken, heb je daar tips voor?

Mijn PI doe het volgende:
-IPv6 DHCP
-IPv6 Router
-IPv6 iptables
-NFS mounts
-smokeping monitoring
-domoticz met DB backup naar NFS
-speedtest-cli

Vele uren hobby werk, ik zou best eens een fresh install willen doen maar ik ben te onbekend met Linux om dat effectief te doen?

PS: mijn andere Pi draait OpenElec met KODI die ligt gewoon in de tv kast ;-)
backup van /etc map?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• stormfly
Dat is best een slimme stap, nooit aan gedacht tnx.
Als je een hele /etc terug zet mol je gelijk alle bijgewerkte pakketten. Nogal risicovol dus. Daarom heeft FreeBSD een /etc en een /usr/local/etc. Die tweede zou je veilig kunnen backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik heb het nog veiliger gedaan, ik heb KODI op een image gezet en de 2e RBPi-2 gebruikt om Jessie parallel te installeren.

Maar nu gaat het met NFS mounts, ik ben zo ver dat hij automatisch " sudo update-rc.d rpcbind enable" draait.

Maar als ik in /etc/fstab de regel overneem uit mijn oude PI werkt het helaas niet terwijl de oude (Wheezy( pi er prima mee mount:

code:
1
172.16.1.2:/volume1/pi /mnt/backup nfs rw,relatime,vers=3,rsize=131072,wsize=131072,namlen=255,hard,proto=tcp,timeo=600,retrans=2,sec=sys,mountaddr=172.16.1.2,mountvers=3,mountport=892,mountproto=udp,local_lock=none,addr=172.16.1.2

de exports op de synology zijn onveranderd

code:
1
/volume1/pi 172.16.1.0/24(rw,async,no_wdelay,no_root_squash,insecure_locks,sec=sys,anonuid=1025,anongid=100)

En als ik hem handmatig mount

code:
1
sudo mount -t nfs  172.16.1.2:/volume1/pi /mnt/backup

Dan werkt het goed, iemand een idee waarom het via de automatische weg niet werkt, is er ergens logging te vinden?

Zelf twijfel ik of het rpc process nog niet gestart is als de boot sequence hem al wil mounten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Laatst online: 06-10 13:56
Lees vanochtend dat Raspbian o.b.v Debian Jessy weer beschikbaar is voor Rpi2. Heb nog geen eenduidig antwoord kunnen vinden op mijn vraag:
Ik zie allerlei forums dat men via Raspbian Kodi installeert of Spotify via Mopidy of Musicbox oid.
Is het mogelijk om via Raspbian zowel Spotify als Kodi langs elkaar te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Het is opgelost kwam door een dhcp ipv een static ip ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 08:42
Ik heb een klein vraagje, ik zat gisteren te pielen met de installatie retroarch echter deed ik wat dingen fout omdat ik geen toetsenbord heb aangesloten en zit te pielen met de telefoon, verder niet interessant.
Maar de vraag is, hoe kan ik een installatie ongedaan maken en opnieuw beginnen? Ik zie alleen maar intallation guides maar hoe ik iets moet ongedaan maken weet ik niet.

Bij stap 5 ging het fout omdat ik de een nieuwe kodi remote aan het uitproberen/ontdekken was, niet echt een handig moment haha
.

Edit: heb 't al gevonden, via openelec, met muis is het toch allemaal wat makkelijker.

[ Voor 7% gewijzigd door Sunrise op 01-10-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Laatst online: 16:48
Heeft iemand toevallig de config file voor deze remote?
Werkt voor de rest prima.
Scheelt mij een hoop geklik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Nou, deze is wel heel apart.
Ik heb momenteel veel problemen met alle kodi-distro's op 1 bepaalde Pi (B 512mb).

Gisteren nog maar eens vers gestart met Raspbian Jessie. Vandaag, via de Michael Gorven repo, Kodi (jessie unstable 15.0) geïnstalleerd. De Pi boot niet ingelogd naar de CLI en dan start Kodi vanzelf op onder user kodi. Nu werkt hij eigenlijk zonder problemen via HDMI. CEC werkt, moest nog even pielen met het gpu-geheugen, maar met 144mb werken de films prima, muziek werkt, dus perfect dacht ik.
Sluit hem analoog aan op de tv van mijn dochter en ook daar lijkt het prima te werken.
Dus snel even nog een filmpje opstarten ter controle. Ook dat doet het, alleen nu verschijnt in de onderste zwarte balk ineens de laatste regels van de CLI.
Geen idee waar ik dat nu weer moet gaan zoeken, iemand een duwtje in de goede richting?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
arie_papa schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:14:
Geen idee waar ik dat nu weer moet gaan zoeken, iemand een duwtje in de goede richting?
Dat is precies waarom je een Kodi distro gebruikt op je andere pi's. Dit en honderden andere issues zijn in het verleden getackeld door de betreffende ontwikkelaars. Dit probleem heb ik toevallig opgelost toentertijd in XBian door de introductie van de splash. Die heeft namelijk ook de mogelijkheid om de framebuffer over te nemen en zwart te maken. Dat heeft de zichtbare terminal eens en voor altijd verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Dank je, ik zal eens zoeken of ik het opgelost ga krijgen.
Morgen nog maar eens een laatste poging met jullie XBian installatie over Raspbian Wheezy. De laatste keer geprobeerd, op een boot-sd + usb-stick, maar bedenk me nu dat ik fstab niet goed heb staan. Werkt dat niet, dan maar de zoektocht naar de oplossing van de huidige setup.

Ach, leerzaam is het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Afgelopen maandag OpenELEC vervangen door Xbian. Heb het idee dat het net even wat smoother is en installatie was supermakkelijk met de tool. Draait nu al vier dagen op een SD-kaart en nog steeds geen corruptie. Normaal binnen een dag wel een corrupte SD-kaart met OpenELEC. Zou het dan toch aan OpenELEC hebben gelegen?

Voorlopig dus een Xbian user erbij :)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:24
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het resumen van playback?
Als in: ik ben een film/serie aan het kijken, zet deze op pauze, omdat ik wat anders moet doen, dan weer op play, maar dan "hangt" de playback. Enige oplossing is dan inloggen om een xmbc service herstart te doen, of de Pi te rebooten.

Probleem geld op zowel de Pi B2 als de Pi B, met Xbian.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Herken ik ook niet.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Aan jullie heb ik ook niks :+ ;)

Maar goed, dat wordt dus een keer de logs laten meelopen :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 14:24
Ik heb wel zoiets, maar dat ligt niet aan de RPi's maar aan de NAS. Als ik (lang) pauzeer dan gaan de schijven slapen. Na een resume speelt hij dan nog even een stukje uit de buffer, maar dat is op voordat de schijven weer opgestart zijn, en dan loopt hij vast.
(Geen idee hoe relevant dit voor jou is... Sorry.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:29:
[...]

Zoals je ziet heb je 2 grote bestanden in een 3D blu-ray disc, de eerste is 2D en de tweede is 3D.
[afbeelding]

Wat een blu-ray speler doet, hij gooit ze samen en je hoeft alleen op het 3D knop te drukken en de TV doet het rest.
Heb gehoord dat players zoals PowerDVD dat kunnen doen, maar die heb je niet op de Pi 2.
Misschien later als Windows 10 eruit is wel.
Ik heb wat 3D mkv's met SBS en OU en daar zie je het beeld naast elkaar of boven elkaar en 3D werkt hier dan ook prima.

Nu heb ik een 3D Bluray ISO en ik zie als ik deze mount ook de genoemde twee m2ts files van ~30 GB en ~10 GB.

Als ik de ISO afspeel dan kan ik kiezen tussen een aantal files maar geen van alle geven een 3D beeld. Ik herken ook niets van het bekende SBS of OU beeld? Alles ziet er 2D uit. :?

Ik heb de naam als aangepast naar 3D en kan zowel SBS als OU selecteren maar helaas zonder resultaat.

Hoe zou dit moeten werken?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Hehe, eindelijk lijkt mijn probleem-Pi weer stabiel te draaien.
Ik heb (nogmaals) via xbian-config de copy tool naar usb gebruikt van een werkend systeem.
Kopie gemaakt van de inhoud van /boot en alleen cmdline.txt + config.txt aangepast.
Netwerkkabel uit de werkende gehaald en probleem-Pi opgestart zodat ik netwerk en hostname kon aanpassen.
Nu draait hij inmiddels zo'n 14 uur. Reageerde net netjes via de xbmc-remote-app, dus hopelijk zijn de problemen weer voorbij.

Ik heb gisteren nogmaals geprobeerd om XBian op een verse Raspbian Wheezy installatie te installeren, maar na stap 3 komt hij in een bootloop. Ik neem aan dat dit te maken heeft dat ik Wheezy op een usb-stick draai.

Edit:
Inmiddels ~50 uur up en het lijkt erop dat de boel stabiel draait.

[ Voor 5% gewijzigd door arie_papa op 04-10-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een rasferry pi aangesloten via ethernet kabel maar hij begint naar 22 seconden al te bufferen.
Heb 120b per sec. Wat zou dit kunnen zijn. ( openelec draait hij op)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:57:
Hoi,

Ik heb een rasferry pi aangesloten via ethernet kabel maar hij begint naar 22 seconden al te bufferen.
Heb 120b per sec. Wat zou dit kunnen zijn. ( openelec draait hij op)
Wat het kan zijn:
Even aangeven wat je hebt:
Raspberry pi 1 / 2?
Speel je je content lokaal of via het internet af?
je hebt 120b per sec...120 bananen? 120 biefstukken?

kortom, meer info bitte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:00
Hij heeft waarschijnlijk een Chinese knock-off (rasferry) :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Open Elec maakt er ook niet echt haast mee he? We kunnen straks zo door naar Kodi 16... :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:55
Ik ben aan het twijfelen tussen een RP2 en een Intel NUC.
Deze vraag zal wel eens gesteld zijn, maar is een RP2 goed genoeg voor series/films? Gebruik nu mijn tablet die het streamt en geluid omzet, maar bij bijvoorbeeld MKV bestand van Breaking Bad 1080p wilt het wel eens haperen.

Ook zou ik willen weten; is het mogelijk om in Kodi op PI film vanaf laptop te downloaden, en dan dus op sd op te slaan? Hebben namelijk geen NAS, maar wil ook niet altijd mijn laptop pakken voor film (en heb ook niet altijd bij de hand).

Alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

RP2 gaat prima voor 1080p materiaal, zolang je maar geen x265/HEVC releases bekijkt, die kan ie niet hardwarematig decoderen (kwestie van filter in je download tool).

En ja, je kunt met Kodi een Samba share aanzetten zodat je met je Laptop een film op de SD kaart van je RP2 kunt zetten.

Met een NUC ben je misschien wat meer op de toekomst voorbereid, echter is dat factoren duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn raspberry met Openelec is via HDMI aangesloten op m'n LG home cinema set.
als er een film op pauze wordt gezet en daarna wordt hervat dan is vaak het geluid weggevallen.
Om dit "op te lossen" moet ik dan de input van het home cinema set weer switchen naar de HDMI poort waarop de pi is aangesloten.

Hebben jullie enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden?

Kan het bijvoorbeeld met de App te maken hebben waarmee de pi wordt aangestuurd?
MatsSkoe schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:38:
[...]

Probeer 'Keep audio device alive' instelling eens te verlengen

[afbeelding]
bedankt voor je reactie. helaas heeft het aanpassen van de setting "Keep audio device alive" niet geholpen.
verder nog geprobeerd:
- pause / resume via muis gedaan, om uit te sluiten of het door de App wordt veroorzaakt

Iemand nog andere suggesties?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 07:59 . Reden: informatie toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46
michaelw1998 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:09:
Ik ben aan het twijfelen tussen een RP2 en een Intel NUC.
Deze vraag zal wel eens gesteld zijn, maar is een RP2 goed genoeg voor series/films? Gebruik nu mijn tablet die het streamt en geluid omzet, maar bij bijvoorbeeld MKV bestand van Breaking Bad 1080p wilt het wel eens haperen.

Ook zou ik willen weten; is het mogelijk om in Kodi op PI film vanaf laptop te downloaden, en dan dus op sd op te slaan? Hebben namelijk geen NAS, maar wil ook niet altijd mijn laptop pakken voor film (en heb ook niet altijd bij de hand).

Alvast bedankt.
Je Rasberry opties:

1: Raspberry pi 2, met daar op Kodi -> Films delen op je laptop, en openen op de raspberry.
2: Films vanaf je laptop kopieren naar de raspberry, om het lokaal af te spelen.

Optie 1 is het beste, want kopieren naar de raspberry gaat met max 10 mb per sec. En als je film van 10 GB hebt gaat dat wel even duren. En je moet een hele grote SD kaart hebben. Dus beter stream je alles vanaf je laptop naar de pi toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wat zouden jullie doen, ik moet hem even formateren ivm een defect.

OpenElec -> KODI

of

Jessie -> KODI?

Ik neig naar Jessie omdat mijn andere Pi dat ook draait, maar ik lees ook allemaal issues met ffmpeg packages die niet helemaal lekker werken?

Iemand advies en eventueel een goede how to voor Jessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Laatst online: 22-09 18:59
Is er een fysieke afstandsbedieing die out of the box werkt met Openelec? Ik heb deze op het oog maar weet niet of deze out of the box werkt. Heb geen namelijk geen zin om alles te moeten configureren.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Je hebt ook nog de Logitec K400, maar die kost iets van 35 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
die is mij iets te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliss94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-12-2020
Ik heb zelf de RII Mini I8... Ongeveer hetzelfde dus. En die werkt perfect bij mij!
Zal dus niet weten waarom die niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
stormfly schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:51:
Wat zouden jullie doen, ik moet hem even formateren ivm een defect.

OpenElec -> KODI

of

Jessie -> KODI?

Ik neig naar Jessie omdat mijn andere Pi dat ook draait, maar ik lees ook allemaal issues met ffmpeg packages die niet helemaal lekker werken?

Iemand advies en eventueel een goede how to voor Jessie?
Als je puur Kodi wil draaien zou ik in ieder geval voor een van de 3 distro's kiezen (XBian, OSMC of OpenElec). Zelf Kodi installeren op Jessie (Raspbian?) installeren gaat wel, maar dan zul je tientallen "probleempjes" tegenkomen die juist door die distro's opgelost zijn.

XBian is gebaseerd op Jessie, dus als je nog meer wil prutsen met meer pakketten zou ik daarvan uitgaan (OSMC geen ervaring mee, dus doe ik geen uitspraken over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Tnx voor je advies dan wordt het toch OpenElec dat heeft erg lang goed gedraaid totdat ik het SD kaartje nodig had voor een ander project en ik nu het image niet meer restored krijg ;-) Daarom moet ik herinstalleren maar dan kies ik weer voor oude bekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 07:08

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb een sony versterker die 2x hmdi in heeft, maar blijkbaar enkel beeld kan doorsturen geluid komt niet aan in de versterker uiteindelijk wel op de tv dus de Rpi B geeft het wel goed uit.

Nu had ik dit geluid ook graag op de versterker gehad, en heb een jack plug in de blauwe aansluiting langs de gele (video) tulp. Nu hoor ik heel in de verte geluid en met heel veel ruis, waar ligt dit aan, is dit een bepaalde setting binnen XBMC of kan ik hem beter vanuit de tv weer naar de versterker leiden?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ben.Hahlen schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:32:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het resumen van playback?
Hier geen last van hangen, wel een rariteit. Playback resumen gaat sinds de update naar Kodi 15 gepaard met een seconde versneld afspelen. Dus pauze... even wachten... play en je hoort de stem van de persoon in beeld ineens versneld afgespeeld worden, waardoor deze persoon klinkt als een personage uit Knabbel & Babbel voor een seconde. Enorm lachwekkend, maar wel vreemd :P

Deed ie voor de update nooit, betreft een Pi2.
Op de Pi-B niet getest, want die is met media-pensioen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
SAiN ONeZ schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:21:
Ik heb een sony versterker die 2x hmdi in heeft, maar blijkbaar enkel beeld kan doorsturen geluid komt niet aan in de versterker uiteindelijk wel op de tv dus de Rpi B geeft het wel goed uit.

Nu had ik dit geluid ook graag op de versterker gehad, en heb een jack plug in de blauwe aansluiting langs de gele (video) tulp. Nu hoor ik heel in de verte geluid en met heel veel ruis, waar ligt dit aan, is dit een bepaalde setting binnen XBMC of kan ik hem beter vanuit de tv weer naar de versterker leiden?
Op mijn Onkyo receiver kan ik de input van een kanaal wisselen, wellicht heb jij een dergelijke optie in jou versterker die niet goed staat.

Als je ook de jack wil gebruiken moet je dit ook in Kodi instellen. Als je settings view naar expert zet komt die optie tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:23

MsG

Forumzwerver

Hebben meer mensen dat de Raspberry Pi aan laten al heel gauw niet meer werkt?

Ik heb hem aangesloten op een IKEA 3-poorts USB-lader. Krijg geen undervoltage warnings enzo tijdens gebruik, dus dat zit allemaal goed. Alleen als ik de Raspberry Pi een dag later wil benaderen via SSH bijvoorbeeld, of gewoon als ik de TV weer aan doe krijg ik geen beeld en met SSH een time-out. Alsof het systeem vast slaat of iets dergelijks.

Specs: Raspberry Pi 2 @ stock speeds
Kodi 5.95.5

Het is geen ramp, want ik doe hem met mijn USB-schakelaar kabel dan even hard uit en weer aan, maar het is vooral een beetje irritant.

[ Voor 18% gewijzigd door MsG op 07-10-2015 18:26 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Weet je zeker dat de pi niet mee uitgaat met de tv? Staat ergens bij de CEC instellingen in kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MatsSkoe schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:16:
[...]

Voorbeeld 4 heb ik nu ingesteld en dit werkt (misschien nog enigszins volgens het concept wishful-thicking) een stuk beter. Mocht dit nog anders uitpakken horen jullie het.
Maar een readbufferfactor van 20 lijkt bij mij problemen te geven. Ik gebruik alleen een microsd. Het is toch zo dat dan 20x zo snel kan worden opgeslagen als afgespeeld? Bij een snelle internetververbinding wordt dan zo snel gedownload dat het afspelen erg schokt, omdat de kaart niet snel genoeg kan worden gelezen. Te druk met schrijven. Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:51

GeeBee

Oddball

Uit de wiki:
Increase the fill-rate of the cache
By default (value: 1), Kodi will only fill the cache a little above what is needed to play it back. It does this as to not max out your network and possibly max out some hardware. For most users and hardware, this setting shouldn't cause any issues, but be aware of it if you have unusual CPU spikes in your HTPC.

The value of this setting is a multiplier of the default limit. If Kodi is loading a typical bluray raw file at 36 Mbit/s, then a value of 2 will need at least 72 Mbit/s of network bandwidth. However, unlike with the RAM setting, you can safely increase this value however high you want, and Kodi won't crash. Just know that it might cause Kodi to attempt to use all available bandwidth on your HTPC during playback.
Volgens mij is het dan zo:
Kijk naar de bitrate van de video. Als je dat x20 doet, heb je de benodigde doorvoer van je netwerk.
Een lage bitrate x20 lijkt me nog geen probleem, maar een BR x20 trekt je netwerk niet vanwege de 100mbit poort van de pi.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ultraman schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:26:
[...]
Hier geen last van hangen, wel een rariteit. Playback resumen gaat sinds de update naar Kodi 15 gepaard met een seconde versneld afspelen. Dus pauze... even wachten... play en je hoort de stem van de persoon in beeld ineens versneld afgespeeld worden, waardoor deze persoon klinkt als een personage uit Knabbel & Babbel voor een seconde. Enorm lachwekkend, maar wel vreemd :P

Deed ie voor de update nooit, betreft een Pi2.
Op de Pi-B niet getest, want die is met media-pensioen.
Ja, dat heb ik ook wel eens gemerkt op mijn Pi2 :)
geerten schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:50:
Ik heb wel zoiets, maar dat ligt niet aan de RPi's maar aan de NAS. Als ik (lang) pauzeer dan gaan de schijven slapen. Na een resume speelt hij dan nog even een stukje uit de buffer, maar dat is op voordat de schijven weer opgestart zijn, en dan loopt hij vast.
(Geen idee hoe relevant dit voor jou is... Sorry.)
Geen probleem, bedankt voor het meedenken.
Al mijn films staan op mijn server en de schijven daarvan slapen nooit...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanithro schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:15:
Is er een fysieke afstandsbedieing die out of the box werkt met Openelec? Ik heb deze op het oog maar weet niet of deze out of the box werkt. Heb geen namelijk geen zin om alles te moeten configureren.
Ik zou ook voor een rii i8 gaan. Hier zit een accu in. In degene van amazon moeten batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeBee schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:50:
Uit de wiki:

[...]
Volgens mij is het dan zo:
Kijk naar de bitrate van de video. Als je dat x20 doet, heb je de benodigde doorvoer van je netwerk.
Een lage bitrate x20 lijkt me nog geen probleem, maar een BR x20 trekt je netwerk niet vanwege de 100mbit poort van de pi.
Bedankt GeeBee. Ik zet de readbufferfactor op 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
Lanithro schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:15:
Ik gebruik een Mele F10. Vind deze persoonlijk beter dan de I8 (heb ik ook ergens in een la liggen).
Hier moet je alleen wel even een bestandje voor toevoegen wil deze goed werken (maar die heb ik zo voor je liggen)
Let wel op dat je niet voor een 'Deluxe' of de 'Pro' gaat. Hier zijn de knoppen niet mooi van te configureen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
Goeie tip die afstandsbediening +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
delacer schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:23:
Goeie tip die afstandsbediening +1
Welke van de 2 tips? Ik ga denk ik wel voor de Mele F10. Vind ik wat fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
Hier nog even een korte handleiding om de Mele F10 goed aan de gang te krijgen met Openelec.

Ik heb ook een config-file waarbij ik de knoppen van de deluxe en de pro deels heb gemapt. mocht iemand er belang bij hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door mkroes op 08-10-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 07:08

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

arie_papa schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:12:
[...]

Op mijn Onkyo receiver kan ik de input van een kanaal wisselen, wellicht heb jij een dergelijke optie in jou versterker die niet goed staat.

Als je ook de jack wil gebruiken moet je dit ook in Kodi instellen. Als je settings view naar expert zet komt die optie tevoorschijn.
Het was bij een vriend waarbij de Rpi dit blikkerig en vol ruis geluid via de tuner kwam, hierop heb ik op mijn Yamaha versterker het getest en werkte direct goed, toen hij het wederom probeerde kreeg hij weer dit ruis op het kanaal, terwijl de jack uit Rpi halen en in een gsm steken meteen zuiver geluid zonder ruis horen.

Nadat hij vervolgens een toslink kabel legde tussen zijn tv en de sony versterker, werkte het wel :F
Heeft dit te maken dat die versterker enkel passthru HDMI kan ipv processing of waarom wil dat niet werken?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 07:30
Weet iemand hoe ik mijn raspberry 2 met open electric kan updaten naar isengard 15. Overal gezocht, lijkt niet meer ondersteund te worden.

Inmiddels op dit forum gezien: een op een gekoppeld, nog geen update!

[ Voor 20% gewijzigd door Fernan op 08-10-2015 20:51 . Reden: nadere info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fernan schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:04:
Weet iemand hoe ik mijn raspberry 2 met open electric kan updaten naar isengard 15. Overal gezocht, lijkt niet meer ondersteund te worden.
Ik neem aan dat je OpenELEC bedoelt? Hiervoor moet je een beta hebben 5.95.x.
De huidige OpenELEC versie 5.0.8 zit nog op een eerdere Kodi versie.

Hier vind je een tabelletje met de OpenELEC en Kodi versies.
Wikipedia: OpenELEC

[ Voor 14% gewijzigd door technorabilia op 08-10-2015 20:14 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OpenElec is qua kernel versies ook redelijk sloom. XBian draait al een tijdje op versie 4+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je geen geduld heb kun je altijd nog de OpenELEC testbuilds for RPi van Milhouse gebruiken met Kodi 16 (Jarvis).
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=231092
Zie de openingspost voor eerdere Kodi versies.
Die werken over het algemeen prima hoewel het natuurlijk niet voor niets testbuilds zijn.
Dus niet huilen als er iets stuk gaat. :'(

[ Voor 27% gewijzigd door technorabilia op 08-10-2015 20:44 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 07:30
Kraades bedankt voo je reactie. Ik houd dit overzicht in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:22
SAiN ONeZ schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:21:
[...]
Het was bij een vriend waarbij de Rpi dit blikkerig en vol ruis geluid via de tuner kwam, hierop heb ik op mijn Yamaha versterker het getest en werkte direct goed, toen hij het wederom probeerde kreeg hij weer dit ruis op het kanaal, terwijl de jack uit Rpi halen en in een gsm steken meteen zuiver geluid zonder ruis horen.

Nadat hij vervolgens een toslink kabel legde tussen zijn tv en de sony versterker, werkte het wel :F
Heeft dit te maken dat die versterker enkel passthru HDMI kan ipv processing of waarom wil dat niet werken?
Klinkt als een aardlus (ground loop). Voor de details zul je moeten googlen maar zo uit het hoofd wordt dat veroorzaakt doordat je opstelling op meer dan één plaats geaard is en/of doordat er een lus in je interconnects zit, dus je hebt je RPi bv HDMI aan de TV hangen en met jack/RCA aan de versterker maar de TV ook met coax aan de versterker. Hierdoor loopte er een inductiestroom (?) rond die storing geeft. Je lost het op door slechts op één plaats te aarden en/of door geen lus van elektrische verbindingen (TOS-link telt dus niet mee) in je installatie te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Bacchus op 09-10-2015 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ik heb gister een kopie gemaakt met win32diskimager van mijn SD kaart met OpenELEC er op.
De backup was 144MB.
Op dit moment draait het op een 32Gb kaartje. Had het kaartje voor wat anders nodig, dus ik wilde het overzetten naar een 4Gb kaartje.
Maar nadat ik het overgezet had, wilde de RPi2 niet meer opstarten. Ik kreeg het NOOBS scherm met alle keuzes, maar kon niks kiezen, want er was niet genoeg ruimte op het kaartje.
In de startpost staat dat OpenELEC 125MB groot is. Waarom werkt het niet op een 4Gb kaart?
Heb de backup getest, door het terug te zetten op de 32Gb kaart en dat werkt.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Het klinkt alsof je niet alle partities gebackupped hebt. Op de 32 GB kaart is de niet-gebackupte partitie waarschijnlijk nog aanwezig waardoor het daar gewoon werkt. Als je een volledige backup maakt van de kaart met Win32diskimager zou de backup ook 32 GB groot moeten zijn, niet 144MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je hebt het kaartje nog, je kan ook een de addon backup gebruiken, een verse image op dat 4 GB kaartje installeren en dan met die addon de backup terugzetten. 144 MB lijkt me ook erg weinig, mijn backups zijn 1,1 GB (gecomprimeerd)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:55
MsG schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:24:
Hebben meer mensen dat de Raspberry Pi aan laten al heel gauw niet meer werkt?

Ik heb hem aangesloten op een IKEA 3-poorts USB-lader. Krijg geen undervoltage warnings enzo tijdens gebruik, dus dat zit allemaal goed. Alleen als ik de Raspberry Pi een dag later wil benaderen via SSH bijvoorbeeld, of gewoon als ik de TV weer aan doe krijg ik geen beeld en met SSH een time-out. Alsof het systeem vast slaat of iets dergelijks.

Specs: Raspberry Pi 2 @ stock speeds
Kodi 5.95.5

Het is geen ramp, want ik doe hem met mijn USB-schakelaar kabel dan even hard uit en weer aan, maar het is vooral een beetje irritant.
Same here. Ik heb de Rpi2 pas een weekje en uiteraad direct OpenELEC erop gezet (ook de beta 5). Is in 1 week al 2 gebeurt dat ik 's avonds schakel naar de Rpi2 en dan geen signaal heb. Yatse kan hem dan ook niet benaderen. SSH niet eens geprobeert. Stekker eruit, stekker erin en dat werkt hij weer. Vervelende is dat dat de stekker niet heel makkelijk bereikbaar is. Niet goed voor de WAF :|

Maar ach, zal wellicht de beta zijn die dit veroorzaakt. We wachten de stable wel af wat die gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
Steeds de Rpi2 netjes afsluiten via de homescreen en later dan even de spanning eraf en erop of met een schakelaar deze terug aanzetten geeft geen problemen hier bij mij, maar anders is hij ook niet meer te benaderen als de tv terug naar de Rpi2 schakeld als hij constant aan blijft.
Het gaat hem niet over die 1-2 W minder verbruik, maar om het gemak en om geen corupte µSD kaartje te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
Lanithro schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:58:
[...]

Welke van de 2 tips? Ik ga denk ik wel voor de Mele F10. Vind ik wat fijner.
De Mele F10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
JanPedaal schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:17:
Het klinkt alsof je niet alle partities gebackupped hebt. Op de 32 GB kaart is de niet-gebackupte partitie waarschijnlijk nog aanwezig waardoor het daar gewoon werkt. Als je een volledige backup maakt van de kaart met Win32diskimager zou de backup ook 32 GB groot moeten zijn, niet 144MB.
Ik heb alle partities op de 32Gb kaart gewist in Linux en daarna in Win7 de backup terug gezet, dus de backup zou goed moeten zijn.

Hoezo moet de backup ook 32Gb zijn? Niet de hele kaart zit vol.
Marzman schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:27:
Je hebt het kaartje nog, je kan ook een de addon backup gebruiken, een verse image op dat 4 GB kaartje installeren en dan met die addon de backup terugzetten. 144 MB lijkt me ook erg weinig, mijn backups zijn 1,1 GB (gecomprimeerd)
Ik ga vanavond nog een keer een backup maken van de 32Gb kaart (die nu dus gewoon werkt) en kijken hoe groot de backup is. Waarschijnlijk is die van mij zo klein, omdat ik bijna niks veranderd heb aan de installatie. Alleen de settings om te verbinden met mijn NAS.

Ik ga ook eens een verse install op de 4Gb kaart doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Xyphoid schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:43:
[...]
Ik heb alle partities op de 32Gb kaart gewist in Linux en daarna in Win7 de backup terug gezet, dus de backup zou goed moeten zijn.

Hoezo moet de backup ook 32Gb zijn? Niet de hele kaart zit vol.
[...]
VZIW kopieert W32DI alle sectoren en niet alleen de gebruikte bij een SD image backup. Maar ik heb het al een tijd niet gebruikt dus misschien werkt het nu anders dan toen ik het nog wel gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
JanPedaal schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:30:
[...]

VZIW kopieert W32DI alle sectoren en niet alleen de gebruikte bij een SD image backup. Maar ik heb het al een tijd niet gebruikt dus misschien werkt het nu anders dan toen ik het nog wel gebruikte.
Heb even gezocht en blijkbaar moet je de partitie eerst kleiner maken, omdat hij de hele partitie pakt.
Mijn image file was maar 144Mb, maar hij wil dus een partitie van 32Gb aanmaken op mijn 4Gb kaartje... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomant
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-10 09:22
Is het met de Pi2 nog altijd een probleem om die dagelijks zonder stroom te zetten? Wij hebben een schakelaar waarmee we 's avonds alle multimedia apparaten zonder stroom zetten. Van oudere Pi versies lees je dat dit tot corrupte sd kaarten kan leiden. Of zijn daar andere oplossingen voor?

Ik wil hem ook zowel voor audio en video streaming gebruiken van een NAS. Kan je naast Kodi ook een programma als Pimusic draaien voor de audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja die kans is er nog steeds hoewel de ervaringen sterk verschillen ivm afwijkende hardware.

Het beste is om voordat je de stroom eraf haalt het operating system netjes te stoppen. Dat kan bv. door in Kodi een shutdown te doen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomant
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-10 09:22
kraades schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:11:
Ja die kans is er nog steeds hoewel de ervaringen sterk verschillen ivm afwijkende hardware.

Het beste is om voordat je de stroom eraf haalt het operating system netjes te stoppen. Dat kan bv. door in Kodi een shutdown te doen.
Dat begrijp ik, maar heeft nogal een beperkt WAF gehalte... Zijn er opties om dit automatisch te laten gaan, bijvoorbeeld via CEC?

[ Voor 8% gewijzigd door tomant op 10-10-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Zie Anthirian in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2".

[ Voor 90% gewijzigd door FeaR op 25-10-2015 14:44 ]

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomant schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:13:
[...]

Dat begrijp ik, maar heeft nogal een beperkt WAF gehalte... Zijn er opties om dit automatisch te laten gaan, bijvoorbeeld via CEC?
Ik heb het nog niet voorbij zien komen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

[ Voor 130% gewijzigd door FeaR op 25-10-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:42
Even een ja/nee vraagje:

Is het mogelijk om een RPI in te richten (bijvoorbeeld met schrijfbeveiliging op de microSD en/of USB-Stick), zodanig dat hij wèl veilig (onverwacht) uitgezet kan worden? Dus vergelijkbaar met een 'normale mediaplayer' waar je eventueel één keer een nieuwe firmware op zet, en daarna kan je hem duizenden keren aan en uitzetten zonder dat je kans hebt op corruptie van het apparaat? De RPI hoeft enkel maar media van een NAS af te kunnen spelen.

Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25

[ Voor 88% gewijzigd door FeaR op 25-10-2015 14:45 ]

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetje01 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:23:
Even een ja/nee vraagje:

Is het mogelijk om een RPI in te richten (bijvoorbeeld met schrijfbeveiliging op de microSD en/of USB-Stick), zodanig dat hij wèl veilig (onverwacht) uitgezet kan worden? Dus vergelijkbaar met een 'normale mediaplayer' waar je eventueel één keer een nieuwe firmware op zet, en daarna kan je hem duizenden keren aan en uitzetten zonder dat je kans hebt op corruptie van het apparaat? De RPI hoeft enkel maar media van een NAS af te kunnen spelen.

Kan dat?
Nee en ja: minder of geen corruptie bereik je door naast de sd card ook een usb disk te gebruiken. De sd card blijft dan stabiel.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:59
In theorie kun je de Pi ook van het netwerk booten, maar met bijv. OpenLEC alleen je /storage van het netwerk halen kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Xyphoid schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:53:
[...]

Heb even gezocht en blijkbaar moet je de partitie eerst kleiner maken, omdat hij de hele partitie pakt.
Mijn image file was maar 144Mb, maar hij wil dus een partitie van 32Gb aanmaken op mijn 4Gb kaartje... :(
Heb geprobeerd om een nieuwe installatie op mijn 4GB kaart te doen, maar dat past niet. Ik gebruik Noobs om het te installeren en die heeft minimaal 8GB nodig. Duh!! Voortaan even beter lezen dus.
tomant schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:57:
Is het met de Pi2 nog altijd een probleem om die dagelijks zonder stroom te zetten? Wij hebben een schakelaar waarmee we 's avonds alle multimedia apparaten zonder stroom zetten. Van oudere Pi versies lees je dat dit tot corrupte sd kaarten kan leiden. Of zijn daar andere oplossingen voor?
Ik doe mijn Rpi2 altijd uit met een schakelaar die op de USB kabel zit (nadat ik hem netjes via het menu heb afgesloten). Heb hem nu paar maanden en nog geen 1 keer een crash gehad (Rpi2 gaat de meeste avonden wel aan). En als ie crashed, dan heb ik een backup. SD kaart is niet zo duur, dus kan altijd een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Als het niet mag in CSA mag het ook niet hier :), en crossposten vergroot alleen het risico dat he tegen een modje oploopt.

[ Voor 85% gewijzigd door Lustucru op 12-10-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17
*knip*

Ik maak nog niet zo lang gebruik van kodi en zat hier eerst ook mee. 2x naar moeten googlen omdat ik het steeds vergat.

Als je in de lijst met video's zit druk je op c op je remote en dan kies je voor play all of play from here

[ Voor 60% gewijzigd door Lustucru op 12-10-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:09
Volgens mij bespreken we hier een addon die niet helemaal in ons wetstelsel past! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17
nee dit zijn standaard kodi settings. Staat los van de add-on

Of je nu in de youtube add-on of in je lijst met films zit. Met "c" op je remote krijg je wat extra opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
SuperKneus schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:39:
[...]

Ik maak nog niet zo lang gebruik van kodi en zat hier eerst ook mee. 2x naar moeten googlen omdat ik het steeds vergat.

Als je in de lijst met video's zit druk je op c op je remote en dan kies je voor play all of play from here
Ja als het zo makkelijk zou zijn.. In deze addon krijg je die optie dus niet te zien. Alleen toevoegen aan favorieten en addon opties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:09
SuperKneus schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:56:
nee dit zijn standaard kodi settings. Staat los van de add-on

Of je nu in de youtube add-on of in je lijst met films zit. Met "c" op je remote krijg je wat extra opties.
Toch niet helemaal mee eens. Dat de oplossing uiteindelijk een standaard functionaliteit is okay maar de oorzaak ervan niet ;)
Maar wie ben ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Heeft iemand een betere manier om een back-up te maken?

Deze week is mijn SD card corrupt gegaan. Ik had een back-up gemaakt via de add-on Backup maar na het terugzetten was ik niet helemaal tevreden (of eigenlijk helemaal niet). Ik moest nog steeds zelf erg veel instellen (zoals bv de skin, netwerklocaties, voorkeuren van menus).

Is er een mogelijkheid om mijn setup, zoals die nu is, te backuppen en wel zodanig dat als de sd-card nog een keer corrupt raakt, ik met een format van de sd-card, het opnieuw beschrijven met openelec en vervolgens het terugzetten van mijn setup, binnen 3 minuten weer up-and-running ben?

Geeft een kopie van een de map /storage/.kodi/userdata/ een beter resultaat? En kan ik dan bijvoorbeeld in de nieuwe installatie die map overschrijven, zodat alles goed staat? Of mis ik dan nog steeds dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:15
Duw de SD kaart in je pc en kopiëer alles wat erop staat naar de pc. Als hij corrupt gaat: nieuwe sd kaart in je pc en terugkopieren.

Met Win32DiskImager kun je dit doen. Of dd command op Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:41

backupdevice

No Risk , Full Push

Heb net een rp2 met kodi aangesloten op mijn tv. Merk dat de gui totaal niet scherp is.

Kan niet veel vinden op Internet om dit aan te passen. Iemand anders hier ook last van?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is de resolutie ingesteld in Kodi (bij System, Video). En staat je TV op 'PC mode'? Dus geen schaling e.d.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:41

backupdevice

No Risk , Full Push

kraades schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:45:
Wat is de resolutie ingesteld in Kodi (bij System, Video). En staat je TV op 'PC mode'? Dus geen schaling e.d.
Resolutie staat op 0x0 en als ik die wil wijzigen sprinkt hij weer terug op 0x0.

Tv op pc mode... geen idee . Moet dat?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
backupdevice schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:38:
Heb net een rp2 met kodi aangesloten op mijn tv. Merk dat de gui totaal niet scherp is.

Kan niet veel vinden op Internet om dit aan te passen. Iemand anders hier ook last van?
Hoe heb je het aangesloten, hdmi of analoog? Bij analoog kan het zijn dat je het op PAL en of widescreen moet zetten. Bij hdmi kan het zijn dat je tv niet goed doorgeeft wat ondersteund wordt. Zie hier bij video voor wat opties om dit in te stellen: https://www.raspberrypi.o...nfiguration/config-txt.md

[ Voor 31% gewijzigd door Natsu op 12-10-2015 17:34 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]