Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:45
albino71 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:42:
Hmm, topic al een tijdje niet bijgehouden en ik zie nu wat opmerkingen die duiden op wat kinderziektes op de P2...

Kan ik desondanks al over naar de Pi2 als daily driver, of is het verstandig nog even op de Pi1 te blijven?
Lijkt ook wat situatie afhankelijk. Ik draai mijn pi2 (openelec en syno nas voor media) toch al geruime tijd zonder enige vorm van vastlopers of wat dan ook. Dat was in het begin met m'n pi1 wel anders.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sponz schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:33:
Maf, ik gebruik openelec al een jaar of wat, nog nooit dat soort problemen gehad. Momenteel op een vrij oud 8GB kaartje. Ik reboot wel eens in de week ofzo, en na het wijzigen van instellingen of toevoegen van addons.
Ik boote elke dag, ik laat hem nu maar aan staan. Als het ding een of andere checkdisk kon doen was het waarschijnlijk niet eens een probleem maar als er ook maar iets mis is met de SD kaart dan kan hij niks behalve het ledje laten branden aan de voorkant :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Ik reboot elke dag om 2 uur of zo, automatisch, voordat andere script beginnen te lopen.

Mijn RPI2 is mijn NAS en media center ineen en hangt sinds ik hem niet meer direct onder de verwarming zet nooit meer vast eigenlijk. En hij draait ook via de HDD sinds een paar dagen. Maar daarvoor vanaf een samsung evo SD kaart, en had er nooit problemen mee. Werkt perfect.

Mijn RPI1 die nu buiten aan de TV hangt met OpenELEC werkt ook erg goed. Die heeft nog geen auto reboot erin staan bij wijze van test, alleen als je het hem lastig maakt (3x youtube link doorsturen of zo) wil hij nog wel eens crashen. Anders niet.

Een RPI2 met Xbian is echt een multifunctional met een prijs/kwaliteit verhouding waar je U tegen zegt imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
ik heb 2 RPI2 beiden met de laatste versie van Openelec, beiden met een uptime van meer dan een maand, nog geen enkele vastloper gehad. Echt een verademing. Alleen jammer dat CEC zo langzaam werkt, heb nu 2 remotes van de amazon fire stick in bestelling hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
De Guide en het menu van mijn TV zijn sowieso langzaam. Dus ik merk dat niet echt. Heb er wel een (usb) toetsenbord liggen. Maar dat is omdat we ook vaak de RPI als muziekspeler gebruiken via de Youtube app.

Daarnaast vind ik CEC juist een verademing omdat je anders wéér een afstandsbediening erbij hebt. Dat wil je juist voorkomen, het moet lijken alsof de software in de TV zit en je de RPI weg kan stoppen in een donker hoekje.

Bovendien bestuur ik hem vaak via Yatse ook. Dan hoef je niet door de menu's maar klik je meteen een film / serie aan die je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb de Pi2 nu ongeveer een maandje draaien zonder problemen, maar ik update ook niet elke dag. Laatste update was van afgelopen donderdag/vrijdag volgens mij. Ik vind hem wel zoveel soepeler/sneller werken dan de Pi1 dat ik hem sowieso kan aanraden als daily driver.
Als je een geconfigureerde Pi1 hebt en MySQL, is het switchen naar de Pi2 (of terug als het niet bevalt) ook een koekje.
Ik draai op Xbian met de image van ongeveer een maand/anderhalve maand geleden, met af en toe handmatige updates in xbian-config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 11:13

neanderthaler

Are friends electric?

Heb OSMC zojuist om mijn Pi1 gezet. Frisse layout, maar optie om thema te wijzigen niet kunnen vinden.

Helaas pakt hij geen van de wifi sticks die ik nog heb liggen. Onder Win7/8 was het ook al een drama om drivers voor deze wat oudere 54g sticks te vinden, maar Ubuntu en zijn neefjes pakten ze doorgaans keurig.

Morgen maar even langs de action voor elcheapo sticky. Of misschien Kruidvat, maar daar zijn ze vast te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Sinds 2 weken heb ik 'opeens' last van kopieer-snelheid verlies van mijn pc (bedraad gig-lan) naar mijn NAS (Thecus N4200) Normaal gesproken ging het kopiëren op een stabiele snelheid van ongeveer 80Mbit/s. Ik download op mijn pc content en kopieer dat dus naar mijn NAS, nu viel het mij op dat de snelheid opeens sterk was verminderd met zeker een kwart (komt niet boven de 60Mbit/s) en fluctueert sterk tot zelfs af en toe helemaal stoppen om vervolgens weer verder te gaan.
Nu weet ik dat dit geen speciaal netwerk gerelateerd topic is maar het is wel Raspberry gerelateerd en ik hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.
Ik dacht misschien zit er iets niet lekker dus heb ik gister heel mijn pc opnieuw geïnstalleerd (windows 8.1) Helaas met een kale installatie had ik het probleem. Ik ben toen gaan denken.... Dit is sinds de komst van de Raspberry.... ik heb mijn moviemap op de nas NFS gemaakt.... Ik heb heel de service op de NAS uitgezet en warempel ... het kopiëren gaat weer als vanouds.

Mijjn vraag is nu: Hoe kan dit? en hoe kan ik NFS toch gebruiken zonder verlies van snelheid van het kopiëren? Ik dacht namelijk dat NFS juist voor snelheid is en niet om hoofdpijn te krijgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:25
Gisteren Xbian maar eens op de SD kaart gezet ipv Openelec. Loopt sneller nu! >:)

Maar heb wel problemen met .mkv bestanden waar al een .srt in zit (web dl's met selecteerbare subtitle in de mkb)

Ik heb net MMAL bij hardwareversnelling uitgezet, en nu lijkt het wel goed te werken. Heb verder nu geen tijd om het nog een paar keer te testen. Maar wat kan dit probleem zijn? Losse .srt files laat hij wel gewoon goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:20
Iemand ervaring met CEC tussen de Pi 2B in combinatie met de Onkyo TX-NR609? Ik krijg dit maar niet aan de praat. Op de slaapkamer werkt CEC wel waar de Pi direct aangesloten is op een Samsung TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sowieso slechte ervaringen met ARC en RHID/CEC op de Onkyo en heb deze dan ook UIT staan. Ik kan nog wel de TV bedienen met de Onkyo afstandsbediening en dan zo weer via CEC de RPi bedienen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
lochtejans schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:37:
Iemand ervaring met CEC tussen de Pi 2B in combinatie met de Onkyo TX-NR609? Ik krijg dit maar niet aan de praat. Op de slaapkamer werkt CEC wel waar de Pi direct aangesloten is op een Samsung TV.
Ik heb een 609 gehad icm raspberry b. De oude pi dus. Nooit problemen gehad, nu een 616 icm pi 2. Hier ook weer kabel er in, en werkend. 0 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Dacuuu schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:58:
[...]

Ik heb een 609 gehad icm raspberry b. De oude pi dus. Nooit problemen gehad, nu een 616 icm pi 2. Hier ook weer kabel er in, en werkend. 0 problemen.
Maakt het ook nog uit op welke HDMI input de Pi hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
lochtejans schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:03:
[...]

Maakt het ook nog uit op welke HDMI input de Pi hangt?
Niet dat ik weet. Hier Is het echt gewoon plug en play. Al een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat verwacht je precies van CEC eigenlijk? Bedienen via de Onkyo AB. Meer?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Ik heb hem nu op de BD/DVD HDMI aansluiting aangesloten. De Pi geeft nu ook aan dat er verbinding is met de Onkyo, echter kan ik nog steeds niet bedienen met de Onkyo AB.

Ik verwacht alleen te bedienen met de AB eventueel ook i.c.m. de Logitech Harmony 600.

[ Voor 4% gewijzigd door lochtejans op 04-05-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
lochtejans schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:22:
Ik heb hem nu op de BD/DVD aansluiting aangesloten. De Pi geeft nu ook aan dat er verbinding is met de Onkyo, echter kan ik niet bedienen met de Onkyo AB.

Ik verwacht alleen bedienen met de AB eventueel ook i.c.m. de Logitech Harmony 600
Let op dat je op je tv wel het goede kanaal kiest, als ik HDMI 1 pak, waar de onkyo op zit, dan werkt CEC niet. ik moet in het menu van de tv, niet hdmi 1, maar KODI pakken. Dan werkt CEC goed, en kan ik de pi bedienen via de afstandsbediening van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

Ik verwacht alleen te bedienen met de AB eventueel ook i.c.m. de Logitech Harmony 600.
Ik heb de RPi (1) aangesloten op mijn receiver via HDMI en de receiver is via HDMI aangesloten op mijn TV. Meestal lukt het om de RPi te bedienen met de afstandbediening van de tv (of in mijn geval de Logitech Harmony 555). Alleen als de RPi net uit de slaapstand komt dan duurt dat een paar minuten, verder gaat dat altijd goed.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem nu op de BD/DVD HDMI aansluiting aangesloten. De Pi geeft nu ook aan dat er verbinding is met de Onkyo, echter kan ik nog steeds niet bedienen met de Onkyo AB.

Je kunt neem ik aan wel de TV bedienen met de Onkyo AB m.a.w. je hebt de juiste code ingvuld ergens in de Onkyo settings? En je hebt Onkyo RHID/CEC uit staan? En je kunt de RPi ook bedienen met de TV AB m.a.w. je maakt gebruik van CEC op de TV.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Dacuuu schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:27:
[...]

Let op dat je op je tv wel het goede kanaal kiest, als ik HDMI 1 pak, waar de onkyo op zit, dan werkt CEC niet. ik moet in het menu van de tv, niet hdmi 1, maar KODI pakken. Dan werkt CEC goed, en kan ik de pi bedienen via de afstandsbediening van de tv.
Ik moest idd in het menu van de tv kodi pakken. Ik kan de Pi nu bedienen met AB van de tv! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40
Hallo,

Probleempje met Xbian.

om 1 of andere reden kan ik geen sudo apt-get update meer uitvoeren.

De volgende error verschijnt elke keer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Err http://ppa.launchpad.net wheezy/main Sources
  404  Not Found
Ign http://apt.xbian.org stable/rpi-wheezy Translation-en
Err http://ppa.launchpad.net wheezy/main armhf Packages
  404  Not Found
Ign http://ppa.launchpad.net wheezy/main Translation-en_US
Ign http://ppa.launchpad.net wheezy/main Translation-en
Fetched 51.2 kB in 9s (5,265 B/s)
W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/jcfp/ppa/ubuntu/dists/wheezy/main/so                                                urce/Sources  404  Not Found

W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/jcfp/ppa/ubuntu/dists/wheezy/main/bi                                                nary-armhf/Packages  404  Not Found

E: Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used                                                 instead.

Mijn /etc/apt/source.list:

code:
1
2
3
deb http://archive.raspbian.org/raspbian wheezy main contrib non-free
deb-src http://archive.raspbian.org/raspbian wheezy main contrib non-free
deb http://ppa.launchpad.net/jcfp/ppa/ubuntu precise main

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Heb je verbinding met internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Yep de machine is gewoon verbonden met internet

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WildeBeestje schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:57:
De ondertiteling kun je omhoogzetten bij Instellingen -> System -> Video output -> Video calibration...
Supertip @Wildebeestje. Optie gevonden, maar het zit net iets ingewikkelder in elkaar dan alleen het streepje te verplaatsen. Het lijkt er op dat elk formaat video en framerate een eigen profiel heeft. Het aanpassen van de positie van de ondertitel in het systeemmenu heeft geen effect op afwijkende video's. Het systeemmenu bij mij geeft 1920x1080@50fps. De meeste video's die ik heb zijn 23.972, 24, 25, 29.97 en 59.94 fps.

Per video is aan te geven waar de ondertitels te plaatsen zijn, maar bij een veelvoud aan verschillende type video wordt het een lastige zaak. Mooi zou zijn als Kodi het formaat video herkent en in percentages vanaf de onderkant de ondertitels plaatst. Zit je als gebruiker altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.kraai
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-05 10:19
Kon dit niet vinden in deze tread, had problemen met het aansluiten van een externe Western Digital 2.5 inch USB HD. Deze wilde niet opstarten, bij het aansluiten begon deze te draaien om vervolgens en een klik weer uit te gaan. Geprobeerd met een 2.3A adapter of 2A adapter van ipad maar allen zelfde resultaat. uiteindelijk in dit artikel de oplossing gevonden:
--------------
invisable:
This is a stab in the dark but I'm convinced this is a power issue.
Anyway to those having problems booting from usb 3 on the pi b+ follow these steps in order:

1) confirm that you are definitely running a 2amp or 2000ma 5v power supply this is required for the new B+ most phone chargers won't cut it as they are usually only 750 ma or if your lucky 1amp

2) Disable all overclocking and see if it boots successful (not sure if whufclees files are overclocked by default) if it works when overclocking is disabled you will most probably need a bigger power supply

3) Finally if all else fails try adding just 1 of these to your config.txt

--- Code: --- safe_mode_gpio=4
--- End code ---
Or

--- Code: --- max_usb_current=1
--- End code ---
-------------
Bron: http://totalxbmc.tv/new-forum/index.php?topic=1492.5;wap2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Zijn er hier mensen die een dual boot systeem gebruiken? Ik wil namelijk ook gebruik gaan maken van MAME zodat ik spelletjes kan spelen met een SNES controller. OF ben ik dan genoodzaakt om apart een andere micro sd kaart in de raspberry te steken met daarop alleen MAME?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:13
vwtune schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:42:
Zijn er hier mensen die een dual boot systeem gebruiken? Ik wil namelijk ook gebruik gaan maken van MAME zodat ik spelletjes kan spelen met een SNES controller. OF ben ik dan genoodzaakt om apart een andere micro sd kaart in de raspberry te steken met daarop alleen MAME?
Ik maak geen gebruik van dualboot maar heb een image met Retropie erop (kan ook MAME dacht ik) met een menu item naar Kodi.
Dus als ik mij pi reboot, boot deze eerst naar Retropie en hop ik daarna door naar Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Possible schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:05:
Mijn /etc/apt/source.list:

code:
1
2
3
deb http://archive.raspbian.org/raspbian wheezy main contrib non-free
deb-src http://archive.raspbian.org/raspbian wheezy main contrib non-free
deb http://ppa.launchpad.net/jcfp/ppa/ubuntu precise main

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb je dit zelf aangepast om bepaalde packages te kunnen installeren? Mijn sources.list ziet er zo uit:
code:
1
deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main non-free

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:03
had een vraag mbt mijn pi 2b. Hij is op dit moment voorzien van raspbian Debian Wheezy hierop draait een script dat mijn zonnepanelen logt en doorstuurt naar een website, daarnaast draait mysql ook nog voor een lokale log tbv de panelen. (ik heb van de 8gb nog zo'n 4,5gb over) Is het nu op de een of andere mogelijk om kaos erop te krijgen?? Ik lees dat er een kant en klare image is, maar overschrijf ik dan mijn huidige setup (en instellingen etc) ??

nevermind...
los t op door een nieuw geheugenkaartje aan te schaffen en deze te voorzien van koas oid.

[ Voor 11% gewijzigd door pielle007 op 08-05-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:25:
Wat een geklooi met die Pi 2 met OpenElec. Al 2 keer alles opnieuw geinstalleerd, plop, stroom eraf. Ding weer corrupt...

Error in mount_storage: mount_common: Could not mount /dev/mmcblk0p2: http://i.imgur.com/XHORZCr.jpg

Moet ik dat ding achter een UPS hangen zodat hij nooit uit gaat want ik wordt hier nu al gek van. Kan straks dat ding weer opnieuw installeren als de stroom er om wat voor reden af valt.
Je gebruikt waarschijnlijk de verkeerde microSD. Zo te zien raakt de installatie steeds corrupt. Alleen de Sandisk Ultra microSD blijft werken. Bij SOS solutions leveren ze een Transcend microSD. Veel problemen mee gehad. Bij BTplayer leveren ze wel een Sandisk microSD. Daar betaal je wel iets meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:16
Is er een apart topic voor een RPI(2) met een emulator voor console games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:03
Eraser127 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 18:42:
[...]

Gaat vooral om de extra add-ons, maar die kan ik ook zelf toevoegen als ik iets mis idd. Ga het idd zelf proberen :)

Edit: krijg net een mailtje met een link naar hun img, moet gewoon wat voorzichtiger zijn :P
Hoe nu verder?

Heb Linux Mint op usb stick en Vista op m'n desktop waar ook de kaartlezer in zit. Hoe krijg ik nu die img op de kaart? In Mint geeft de imagewriter een (onbekende) fout aan en via ander programma zegt ie bestanden zijn alleen lezen? Gebruik een microSD naar SD adapterkaartje, maar de lock zit er niet op. Moet ik dit nu perse via Linux doen?
mag ik vragen of je de link wellicht nog hebt van image van sos... ben oko zo'n leek namelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

The_Admin schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:52:
Is er een apart topic voor een RPI(2) met een emulator voor console games?
Dat lijkt me ook nog wel tof voor oude NES games, en misschien nog iets dat hij ingezet kan worden als karaoke machine (voor de Aziatische schoonfamilie ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
JanPedaal schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:13:
[...]

Heb je dit zelf aangepast om bepaalde packages te kunnen installeren? Mijn sources.list ziet er zo uit:
code:
1
deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main non-free
Ik heb er inderdaad een aantal aangepast om bepaalde packages te installeren. Ik heb nu jouw regel er weer in gezet echter heeft dit het probleem niet opgelost.

Waar komt die foutmelding eigenlijk vandaan? Deze heb ik namelijk helemaal niet in mijn sourcelijst staan. Als ik vervolgens de link erbij pak, en deze invoer in een browser, dan klopt het ook want deze source bestaat dus inderdaad ook niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:16:
[...]

Je gebruikt waarschijnlijk de verkeerde microSD. Zo te zien raakt de installatie steeds corrupt. Alleen de Sandisk Ultra microSD blijft werken. Bij SOS solutions leveren ze een Transcend microSD. Veel problemen mee gehad. Bij BTplayer leveren ze wel een Sandisk microSD. Daar betaal je wel iets meer voor.
Ik gebruik in 3 Pi's zonder problemen een Verbatim kaartje. Aangeraden door SOS omdat ik slechte ervaring had met Transcend in camera's en zij geen andere leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:16:
[...]

Dat is dan wel vreemd dat ze kaartjes leveren die niet goed werken :? . Hebben meer mensen last met die Trancend kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen probleem met de Transcend 4GB kaartjes van SOS. Met OpenELEC.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet waar ik het moet vragen dus doe ik het maar hier. Heb al jaren problemen met rtl x ap. 5 sec beeld dan op zwart ook geen foutmelding. Had er xbmc op staan. Ben nu over gestapt op osmc nu heb ik wel beeld maar dat is tot de reclame. Daarna gewoon zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-10 16:44
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:31:
Weet niet waar ik het moet vragen dus doe ik het maar hier. Heb al jaren problemen met rtl x ap. 5 sec beeld dan op zwart ook geen foutmelding. Had er xbmc op staan. Ben nu over gestapt op osmc nu heb ik wel beeld maar dat is tot de reclame. Daarna gewoon zwart beeld.
dan moet je bij hardware versnelling omx player uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-10 16:44
jongetje schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:35:
[...]

Dat is dan wel vreemd dat ze kaartjes leveren die niet goed werken :? . Hebben meer mensen last met die Trancend kaartjes?
Jep, hier ook. ook van sos solutions, met een sandisk geen problemen. uit voorzorg toch maar een sd+usb setup gemaakt, maar ook dan wil het booten soms niet lukken (omdat dat via de SD card gaat, de trancend kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:43

Daniel36

vernieuwde formule

Ik hoop niet dat ik nu de problemen over me afroep, maar ik gebruik al 9 maand ongeveer een SD card van SOS, besteld met Noobs erop.
Geen enkel probleem tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Richard89 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:53:
[...]
Jep, hier ook. ook van sos solutions, met een sandisk geen problemen. uit voorzorg toch maar een sd+usb setup gemaakt, maar ook dan wil het booten soms niet lukken (omdat dat via de SD card gaat, de trancend kaart).
Welke Sandisk hebben jullie gekocht? Ik heb ook een 16 GB kaartje van SOS solutions en wil een andere proberen omdat ik ook soms problemen heb met het opstarten of dat het kaartje corrupt raakt.

Zou deze goed zijn? http://www.action.be/mult...ro-sdhc-card-16gb-adapter

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27
Jeps die trancend kaartjes zijn slecht ind e RBP2, ik heb een Samsung EVO 32g gekocht (zo'n oranje) en alles draait als een zonnetje, top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar sluit je het OS dan netjes af of trek je gewoon de stroom eraf? Niet elk file system kan daar even goed tegen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:03
stormfly schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:05:
Jeps die trancend kaartjes zijn slecht ind e RBP2, ik heb een Samsung EVO 32g gekocht (zo'n oranje) en alles draait als een zonnetje, top.
Heb ik toch verdomd mazzel met mijn Transcend 8GB kaartje in mijn oude RPi welke ik altijd zonder pardon van de stroom af haalde, misschien in die periode dat ik hem heb (vanaf half jaar na uitkomen RPi, tot aan uitkomen RPI2) 1x dat ie een keer vervelend deed en opnieuw installeren nodig was maar verder nooooit issues ermee gehad. Top kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

kraades schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:11:
Maar sluit je het OS dan netjes af of trek je gewoon de stroom eraf? Niet elk file system kan daar even goed tegen.
Ik zette hem netjes af, nu laat ik hem maar aan staan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:55
Marzman schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:58:
[...]

Welke Sandisk hebben jullie gekocht? Ik heb ook een 16 GB kaartje van SOS solutions en wil een andere proberen omdat ik ook soms problemen heb met het opstarten of dat het kaartje corrupt raakt.

Zou deze goed zijn? http://www.action.be/mult...ro-sdhc-card-16gb-adapter
Heb hier meerdere liggen van SOS en dit probleem heb ik alleen met de 16 GB kaartjes. de 8 GB blijven gewoon werken maar de 16 GB zijn een ramp. Ook al sluit je het OS netjes af.

Runeaudio op een 16 GB blijft daarentegen wel goed werken 8)7..

[ Voor 5% gewijzigd door mkroes op 09-05-2015 20:22 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27
Jeps ik heb ook een 16 met problemen, dus het probleem lijkt dan inderdaad zich te concentreren rond de 16Gb kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mkroes schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:21:
[...]

Heb hier meerdere liggen van SOS en dit probleem heb ik alleen met de 16 GB kaartjes. de 8 GB blijven gewoon werken maar de 16 GB zijn een ramp. Ook al sluit je het OS netjes af.

Runeaudio op een 16 GB blijft daarentegen wel goed werken 8)7..
Tja, dat verwacht je ook niet als je de bestelling maakt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:55
Marzman schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:25:
[...]

Tja, dat verwacht je ook niet als je de bestelling maakt.
de kleine lettertjes |:(

Gelukkig is 8GB ruim voldoende voor alleen openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:22
Ik heb osmc geinstalleerd op een microsd. Werkt gewoon op mijn pi 2. Alleen is er geen kodi op terwijl dit er wel standaard op hoort te zijn. Iemand enig idee hoe ik kodi erop kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
champion16 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:50:
Ik heb osmc geinstalleerd op een microsd. Werkt gewoon op mijn pi 2. Alleen is er geen kodi op terwijl dit er wel standaard op hoort te zijn. Iemand enig idee hoe ik kodi erop kan krijgen?
Het is well kodi, Je moet alleen even de skin terug zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:46
Afgelopen dagen Minibian, DietPi en Raspbian geprobeerd voor een headless installatie, maar ik blijf het zweren bij XBian. Telkens liep ik bij andere distro's tegen een issue aan, maar met XBian lukt alles perfect. Nu wachten op de Edimax wifi dongle zodat ik mijn tweede RPi2 van Retropie + Kodi kan voorzien.

Een aparte topic over Retropie zou cool zijn hier op GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:17
baba420 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 01:46:
Afgelopen dagen Minibian, DietPi en Raspbian geprobeerd voor een headless installatie, maar ik blijf het zweren bij XBian. Telkens liep ik bij andere distro's tegen een issue aan, maar met XBian lukt alles perfect. Nu wachten op de Edimax wifi dongle zodat ik mijn tweede RPi2 van Retropie + Kodi kan voorzien.

Een aparte topic over Retropie zou cool zijn hier op GoT!
Kuch Raspberry pi gebruikt als retro (multi)console - Retropie :) (vond ik via google omdat ik niet wist wat retropie was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:13
Hallo,

Ik heb een probleem met de Kodi Remote app, deze wil niet meer verbinden met mijn Raspberry PI Model 2.
Gisteren werkte alles nog prima, maar vandaag krijg ik geen verbinding meer. Fing geeft aan dat mijn Raspberry wel verbonden is. Ip adres, MAC adres etc. heb ik overgenomen van uit Fing.

Iemand die mij kan vertellen wat er wellicht aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:53
CrimpyRex schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:32:
Hallo,

Ik heb een probleem met de Kodi Remote app, deze wil niet meer verbinden met mijn Raspberry PI Model 2.
Gisteren werkte alles nog prima, maar vandaag krijg ik geen verbinding meer. Fing geeft aan dat mijn Raspberry wel verbonden is. Ip adres, MAC adres etc. heb ik overgenomen van uit Fing.

Probeer het eens met Yatse? Dan kun je kijken of het probleem app specifiek is of dat het aan de pi ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Nee dat werkt ook niet. Ik kan ook geen gebruik maken van Zeroconf omdat ik het aan mijn tv heb hangen en de enige manier om eree te communiceren is via de app..

EDIT: Gisteren had ik problemen met een potje League of Legends. Na wat googlen stond er een tip om via cmd je internet uit en aan te zetten en vervolgens iets met de dns te doen (flux nog wat). Dat heb ik blind uitgevoerd. Kan het daar mee te maken hebben?

Edit2: Blijkbaar was het ip adres verandert van mijn raspberry en werd dat bij Fing niet aangegeven. Toen ik de app opnieuw installeerde had de raspberry een ander ip adres gekregen. Probleem opgelost.

[ Voor 63% gewijzigd door jaihel op 12-05-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:41
CrimpyRex schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:32:
Hallo,

Je hebt in Fing ook op vernieuwen gedrukt? Het programma blijft de ip adressen weergegeven van de laatste scan en vernieuwd niet automatisch bij het openen van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
CrimpyRex schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:45:
Nee dat werkt ook niet. Ik kan ook geen gebruik maken van Zeroconf omdat ik het aan mijn tv heb hangen en de enige manier om eree te communiceren is via de app..

EDIT: Gisteren had ik problemen met een potje League of Legends. Na wat googlen stond er een tip om via cmd je internet uit en aan te zetten en vervolgens iets met de dns te doen (flux nog wat). Dat heb ik blind uitgevoerd. Kan het daar mee te maken hebben?

Edit2: Blijkbaar was het ip adres verandert van mijn raspberry en werd dat bij Fing niet aangegeven. Toen ik de app opnieuw installeerde had de raspberry een ander ip adres gekregen. Probleem opgelost.
Makkelijk en gratis oplossing: Met Yatse kan je scannen naar kodi installaties in je netwerk. Handig als het interne ip veranderd is.

Makkelijk en €2 oplossing: Koop bij de action een usb muisje.

Geek en gratis oplossing : Wat je ook kan maken.. Een simpel scriptje wat je 24/7 laat draaien, en zodra het ip adres Is veranderd, een push melding maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 13-05-2015 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Is het niet handiger de Raspberry Pi altijd hetzelfde IP adres uit te delen? Een dergelijke DHCP IP reservation kun je in vrijwel elke DHCP server wel instellen. Een hoop routers met ingebouwde DHCP bieden die optie vaak ook. Kwestie van vertellen welk MAC adres een bepaald IP hoort te krijgen.

Als dat niet kan kun je ook nog de DHCP range kleiner zetten en op de Pi een vast IP instellen buiten die range.

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 13-05-2015 07:01 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Hier staat de XBMC gewoon op vast IP adres, nooit gedoe dat phone remotes weer eens moeten zoeken oid. (eerste wat ik doe ipv DHCP (net als de nas trouwens)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat Ultraman zegt.
Bij Kodi, System, Network op de RPi haal je het MAC adres op van de RPi.
Bij DHCP (meestal op je router) stel je in dat je een IP adres koppelt aan het MAC adres.
Zodoende heb je na herinstallatie van Kodi of ander OS altijd hetzelfde IP adres voor de RPi omdat het MAC adres van de RPi niet wijzigt en de router het MAC adres koppelt aan een vast IP adres.
Alle overige apparaten hebben nog steeds een variable IP adres.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Zoveel kaas heb ik niet gegeten van netwerken. Waarom verandert het ip adres uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CrimpyRex schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:06:
Zoveel kaas heb ik niet gegeten van netwerken. Waarom verandert het ip adres uberhaupt?
Wikipedia: Dynamic Host Configuration Protocol
Bij DHCP is het principe dat toestellen in een IP-netwerk geen vast geconfigureerd IP-adres hebben, maar hun IP-adres dynamisch verkrijgen van een centraal beheerde DHCP-server. De server, welke zelf een vast IP-adres heeft, beheert hiertoe een "pool" van beschikbare IP-adressen. Na opstarten van de DHCP-server zijn die adressen vrij en kunnen ze aangevraagd worden door de toestellen op het netwerk. Door de aanvragen worden de IP-adressen toebedeeld, uiteraard in aantal beperkt tot de grootte van de pool.
Theoretisch kan je Raspberry Pi dus elke reboot een ander IP-adres krijgen. In de praktijk valt dit overigens reuze mee, maar om problemen voor te zijn is het beter om een vast IP adres toe te wijzen aan je hardware.

[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 13-05-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Ah oke. Ik zal vanmiddag eens even in de routerinstellingen kijken of ik daar iets kan vinden. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draait iemand al op OpenELEC 6.0 Beta 1? Bijzonderheden?
http://openelec.tv/news/2...nelec-6-0-beta-1-released

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-10 12:40
Draait de Aeon skin voor Kodi nog een beetje op de Pi 2 Model B? Of is dat huilen met de pet op?

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 14-05-2015 22:18 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12

GeeBee

Oddball

Aeon Nox loopt als een zonnetje :)
Zelfs geen overclock nodig...

[ Voor 31% gewijzigd door GeeBee op 14-05-2015 22:52 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Heb de Pi bij iBood besteld maar met de 5,95 verzendkosten is het misschien toch geen super deal.

Raspberry Pi 2 Model B 1GB: 36,95
SD kaart 8 GB class 10: 4,15
HDMI kabel: 1,80 (action 1m80)
Ethernet kabel: 2,00 (action 10m)
Oplader 5,00 (schatting, ebay)
Case 4,00 (ebay 3.5 pond)

Totaal 53,90. Dan krijg ik van de eerste twee componenten nog 7,13 btw terug. Netto 46,77. De HDMI en Ethernet kabel heb ik eigenlijk niet nodig. Dus 42,97.

Bij ibood kost het 65,95>54,50 euro.

Aan de andere kant is het vanaf Ibood wel voorgeinstalleerd zo ver ik heb begrepen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
sdk1985 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 01:25:
Heb de Pi bij iBood besteld maar met de 5,95 verzendkosten is het misschien toch geen super deal.

Raspberry Pi 2 Model B 1GB: 36,95
SD kaart 8 GB class 10: 4,15
HDMI kabel: 1,80 (action 1m80)
Ethernet kabel: 2,00 (action 10m)
Oplader 5,00 (schatting, ebay)
Case 4,00 (ebay 3.5 pond)

Totaal 53,90. Dan krijg ik van de eerste twee componenten nog 7,13 btw terug. Netto 46,77. De HDMI en Ethernet kabel heb ik eigenlijk niet nodig. Dus 42,97.

Bij ibood kost het 65,95>54,50 euro.

Aan de andere kant is het vanaf Ibood wel voorgeinstalleerd zo ver ik heb begrepen :).
Ik had het ook gezien maar niet gekocht ondanks dat ik een 2e RPI wil aanschaffen voor het maken van een 'mobiele' emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
GeeBee schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:52:
Aeon Nox loopt als een zonnetje :)
Zelfs geen overclock nodig...
Zijn er mensen die de RPI model 2 (1 gig) toch nog over clocken??? Lijkt mij niet nodig toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:46
Xbian is bij mij met de nieuwste updates eindelijk van het probleem af dat het scherm het verkeerde formaat had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vwtune schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:29:
[...]

Zijn er mensen die de RPI model 2 (1 gig) toch nog over clocken??? Lijkt mij niet nodig toch
Nope. Niet nodig.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik heb via banggood zo een soort kabel gekocht: http://www.miniinthebox.c...-verzending_p1862672.html

Hij is nog onderweg... ik wil namelijk icm een 7 inc tft scherm (ook via banggood) een leuk emulatortje maken maar ik vraag me eigenlijk af of die kabel wel gaat werken?
Is er ervaring met HDMI naar RCA kabels icm een RPI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Amused
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-10 10:49
Mensen als Raspberry noob was ik benieuwd of jullie mij raad konden geven bij het volgende.

Ik wil graag mijn mediaspeler vervangen voor een Raspberry met Kodi (wat geen probleem zal zijn)
Maar nu komt het volgende... Ik zou ook graag de Live TV van mijn Dreambox via de Raspberry willen laten lopen EN Netflix willen kijken via de Raspberry.

Is dit mogelijk of kom ik dan in een hele andere categorie van hardware terecht?
Wat ik zoek is dus eigenlijk een alles in 1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Not_Amused schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:51:
Mensen als Raspberry noob was ik benieuwd of jullie mij raad konden geven bij het volgende.

Ik wil graag mijn mediaspeler vervangen voor een Raspberry met Kodi (wat geen probleem zal zijn)
Maar nu komt het volgende... Ik zou ook graag de Live TV van mijn Dreambox via de Raspberry willen laten lopen EN Netflix willen kijken via de Raspberry.

Is dit mogelijk of kom ik dan in een hele andere categorie van hardware terecht?
Wat ik zoek is dus eigenlijk een alles in 1....
Netflix op de Raspberry gaat 100% niet.
Dreambox heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hm, bij mijn Pi 1 / OpenElec was SD kaart compleet naar zn grootje (kon geeneens format meer doen). Stond ongeveer een jaar lang aan en begon afgelopen tijd kuren te krijgen (vastlopers). Ik verdacht de aangesloten videograbber ervan (DIY Ambilight), maar geen idee wat er gebeurd is.

Goed excuus om over te gaan naar de Pi 2, erg benieuwd hoeveel sneller het dan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:36:
Hm, bij mijn Pi 1 / OpenElec was SD kaart compleet naar zn grootje (kon geeneens format meer doen). Stond ongeveer een jaar lang aan en begon afgelopen tijd kuren te krijgen (vastlopers). Ik verdacht de aangesloten videograbber ervan (DIY Ambilight), maar geen idee wat er gebeurd is.

Goed excuus om over te gaan naar de Pi 2, erg benieuwd hoeveel sneller het dan gaat.
Een stuk vlotter!
Indexeren van films/tv shows. _/-\o_
Aeon Nox skin, als een mes door de boter. ;)

Als je je pi bediend met CEC (afstandsbediening van de TV) dan zal het navigeren niet veel vlotter gaan. Maar dat ligt aan CEC, en niet aan de pi. Gebruik je een app op telefoon, of andere manier om te navigeren, gaat dit echt rete snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat indexeren gaat bij mij nog steeds even traag. NFS naar een Synology.
Is mij nog steeds niet helemaal duidelijk waarom dat bij mij is op een RPi 2...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
vwtune schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:09:
Ik heb via banggood zo een soort kabel gekocht: http://www.miniinthebox.c...-verzending_p1862672.html

Hij is nog onderweg... ik wil namelijk icm een 7 inc tft scherm (ook via banggood) een leuk emulatortje maken maar ik vraag me eigenlijk af of die kabel wel gaat werken?
Is er ervaring met HDMI naar RCA kabels icm een RPI?
Geen idee of dat werkt, maar waarom niet gewoon zo'n kabel: http://www.modmypi.com/ra...cable-3.5mm-to-3-x-rca-3m ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
kraades schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:57:
Dat indexeren gaat bij mij nog steeds even traag. NFS naar een Synology.
Is mij nog steeds niet helemaal duidelijk waarom dat bij mij is op een RPi 2...
Hier niet.. echt rete snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dacuuu schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:15:
[...]

Netflix op de Raspberry gaat 100% niet.
Dreambox heb ik geen ervaring mee.
Via playon.tv kan het wel maar niet echt handig:
https://www.youtube.com/w...e=player_detailpage#t=317

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Dat Is echt niks.. Dan kan je beter een Chromecast kopen.

Mijn Setup.
Raspberry pi 2: eigen series/films
Chromecast: Netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dacuuu schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:42:
[...]

Een stuk vlotter!
Indexeren van films/tv shows. _/-\o_
Aeon Nox skin, als een mes door de boter. ;)

Als je je pi bediend met CEC (afstandsbediening van de TV) dan zal het navigeren niet veel vlotter gaan. Maar dat ligt aan CEC, en niet aan de pi. Gebruik je een app op telefoon, of andere manier om te navigeren, gaat dit echt rete snel.
Ok daar hoopte ik al op :). Zat nu met Amber skin te werken om het soepel genoeg te laten werken op Pi 1.
Maar ga wel vooral CEC gebruiken (en ook NFS naar Synology).
Naja indexeren doe ik toch automatisch na een download, zit ik niet heel vaak zelf op te wachten, gaat me vooral om soepele navigatie in menu's icm een mooie skin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
WildeBeestje schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:58:
[...]

Geen idee of dat werkt, maar waarom niet gewoon zo'n kabel: http://www.modmypi.com/ra...cable-3.5mm-to-3-x-rca-3m ?
De RPI 2 heeft toch alleen HDMI als video output???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Nee het heeft ook nog gewoon composite video, de poort is alleen sinds de b+ gecombineerd met audio.
https://www.raspberrypi.org/products/raspberry-pi-2-model-b/:
The Raspberry Pi 2 Model B is the second generation Raspberry Pi. It replaced the original Raspberry Pi 1 Model B+ in February 2015. Compared to the Raspberry Pi 1 it has:

A 900MHz quad-core ARM Cortex-A7 CPU
1GB RAM

Like the (Pi 1) Model B+, it also has:

...
Combined 3.5mm audio jack and composite video
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Joh! oke dan, hahaha lekker dom van mij dan, ik kijk altijd naar het gele stekkertje / uitgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dacuuu schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:46:
[...]

Dat Is echt niks.. Dan kan je beter een Chromecast kopen.

Mijn Setup.
Raspberry pi 2: eigen series/films
Chromecast: Netflix
Zou persoonlijk gewoon een smarttv gebruiken voor netflix ipv chromecast. Maar het punt was meer dat het het wel kan. Niet dat het mij een handige oplossing lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Amused
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-10 10:49
sdk1985 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:33:
[...]

Zou persoonlijk gewoon een smarttv gebruiken voor netflix ipv chromecast. Maar het punt was meer dat het het wel kan. Niet dat het mij een handige oplossing lijkt.
Ik had goeie hoop nu Netflix ook HTML5 accepteerd.
Maar dan word het misschien toch een zelfbouw HTPC met Windows en Kodi.
Misschien die Windows 10 en de Rapberry 2 in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Not_Amused schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:25:
[...]
Windows 10 en de Rapberry 2 in de toekomst?
Via de command-line. :+
Je hebt geen desktop met Windows 10 op de pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan iemand mij vertellen wat dit voor icoontje is? Ik blijf het de hele tijd in beeld zien. :/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lQpg8qAX0Fskj1eEEx7DiEfL/thumb.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 15-05-2015 17:48 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even zoeken op rainbow in dit topic. Voeding probleem.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Not_Amused schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:25:
[...]

Ik had goeie hoop nu Netflix ook HTML5 accepteerd.
Maar dan word het misschien toch een zelfbouw HTPC met Windows en Kodi.
Misschien die Windows 10 en de Rapberry 2 in de toekomst?
Netflix is wel relatief zwaar overigens. Mijn oude e-350 htpc met Windows 7 kon het niet aan (silverlight>geen hardware video playback).

Was in eerste instantie van plan om een nieuwe htpc te bouwen op basis van een AMD Athlon 5450 of een Celeron J1900 maar het is uiteindelijk een Surface Pro 2 (i5 4300U, 8 gb ram) in een docking station geworden. Gaat in ieder geval prima :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ik zal eens kijken, ik hoor net van pa dat dat ding weer gecrashed is met een melding: Unable to mount....
Misschien dat dat er ook mee te maken heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 15-05-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 18:22:
Ik zal eens kijken, ik hoor net van pa dat dat ding weer gecrashed is met een melding: Unable to mount....
Misschien dat dat er ook mee te maken heeft?
Yes. Een betere voeding scoren / sd kaart en je problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ik zal er eens naar kijken... De rainbow is nu wel weg in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat rainbow icoontje laat hij zien als hij niet genoeg stroom krijgt, bij mij was het weg bij een andere voeding. Ik moet ook nog een keer een ander sdkaartje scoren, al is hij niet meer corrupt geweest sinds ik hem altijd aan laat staan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Had gister toevallig ook last van dat Rainbow icoontje.
In mijn setup voorzag ik de Pi van stroom via de 5V pin van de GPIO. Voor de Pi1 werkte dit prima. Bij Pi2 blijkbaar niet (ook al meette ik wel een nette 5.08V als ingangsspanning, de TP1 en TP2 om beter te meten zijn blijkbaar niet meer aanwezig op de Pi2).
Nu nog een tweede voeding via micro USB aangesloten (en leds voor Ambilights afzonderlijk gevoed, de 5V van de GPIO afgehaald) en het werkt wel goed.

De Pi2 is wel lekker rap tov 1. Aeon Nox draait nu soepel genoeg om als skin te gebruiken (en merk dat CEC inderdaad de bottleneck is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:22
Ik ben van plan om op mijn raspberry pi openelec in combinatie met kodi te installeren.
Echter ben ik niet echt technisch aangelegd. Ik heb op google al gezocht naar goede tutorials, echter heb ik deze niet kunnen vinden. Heeft iemand hier suggesties/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Open Elec is Kody, gewoon een image downloaden van hun website en op de sdkaart zetten (kijk hier bijvoorbeeld hoe http://blog.kiwi-electron...talleren-op-een-sd-kaart/ ), daarna stop je die sdkaart in je Pi en dat is alles eigenlijk.

/▌

Pagina: 1 ... 22 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]