Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:30
Effe tussendoor een ander verhaal :)

Ik zit in de Enterprise telecom.

Afgelopen nacht, nadat ik een film heb zitten kijken, wou ik eigenlijk naar bed gaan. Maar toen kreeg op mijn Band een mailtje binnen. Er was een storing. Op de telefoon de mail verder gekeken, en zag dat het een oproep systeem was met problemen waar ik de "expert" in ben. Een collega van mij kreeg de storing op zijn naam, en ik weet dat hij van die klant en de systemen te weinig ervaring heeft.

Dus ik app hem snel ff wat tips, maar hij kwam er niet helemaal uit. Toen maar mijn telefoon geconnect via de Wireless Adapter aan de TV, Bluetooth toetsenbordje gepakt, en hem verder geholpen via een Teamviewer sessie op de TV, en communicatie via Whatsapp.
Dit ging allemaal prima, alleen zijn kleine letters iets minder goed te lezen op de TV. En dat allemaal met alleen de L950XL. :) Waarschijnlijk was het sneller gegaan, wanneer ik mijn laptop aangeslingerd had. Niet omdat het moet, maar omdat het kan :)

Btw, het was wel laat geworden, maar klant geholpen, en collega blij met ondersteuning. Anders had ie waarschijnlijk in de auto moeten stappen, en was het voor hem helemaal laat geworden.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:17

daffie82

Minisforum UM773 Lite

OP 8.1 krijg ik het nog steeds niet klaar een backup te maken.
''Er kan geen verbinding worden gemaakt met Onedrive om een backup te maken. Werk u telefoon bij en probeer het opnieuw.''

??

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
ardvark99 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:50:
Effe tussendoor een ander verhaal :)

Ik zit in de Enterprise telecom.

Afgelopen nacht, nadat ik een film heb zitten kijken, wou ik eigenlijk naar bed gaan. Maar toen kreeg op mijn Band een mailtje binnen. Er was een storing. Op de telefoon de mail verder gekeken, en zag dat het een oproep systeem was met problemen waar ik de "expert" in ben. Een collega van mij kreeg de storing op zijn naam, en ik weet dat hij van die klant en de systemen te weinig ervaring heeft.

Dus ik app hem snel ff wat tips, maar hij kwam er niet helemaal uit. Toen maar mijn telefoon geconnect via de Wireless Adapter aan de TV, Bluetooth toetsenbordje gepakt, en hem verder geholpen via een Teamviewer sessie op de TV, en communicatie via Whatsapp.
Dit ging allemaal prima, alleen zijn kleine letters iets minder goed te lezen op de TV. En dat allemaal met alleen de L950XL. :) Waarschijnlijk was het sneller gegaan, wanneer ik mijn laptop aangeslingerd had. Niet omdat het moet, maar omdat het kan :)

Btw, het was wel laat geworden, maar klant geholpen, en collega blij met ondersteuning. Anders had ie waarschijnlijk in de auto moeten stappen, en was het voor hem helemaal laat geworden.
Nice! Mooi verhaal.

Dat is wat ik ook voorstel van continuum. Als een klant een probleem heeft en ik zit ergens anders dat ik via de continuum dock ff via remotedesktop kan connecten naar de server van de klant om e.e.a. op te lossen. Ideaal!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 13:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

daffie82 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:24:
OP 8.1 krijg ik het nog steeds niet klaar een backup te maken.
''Er kan geen verbinding worden gemaakt met Onedrive om een backup te maken. Werk u telefoon bij en probeer het opnieuw.''

??
probeer eens via de telefoon om alle backups te verwijderen en daarna een nieuwe backup maken

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Interesting. De Windows 10 Mobile AU is schijnbaar uitgesteld...

bron: http://mspoweruser.com/wi...t-getting-released-today/

Patient gamer

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

blmp schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:47:
Interesting. De Windows 10 Mobile AU is schijnbaar uitgesteld...

bron: http://mspoweruser.com/wi...t-getting-released-today/
Wie had dat gedacht !!?? 8)7

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

mrsar schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:39:
[...]

probeer eens via de telefoon om alle backups te verwijderen en daarna een nieuwe backup maken
werkt ook niet volgens mij, heb ik al paar keer geprobeerd en ook dan werkt het niet.

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
Ziggo zoekt testers voor de Horizon Go app voor Windows 10 PC en Mobile:

https://twitter.com/WindowsESD/status/762293892016443392

[ Voor 4% gewijzigd door janchtw op 09-08-2016 15:53 ]

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-11 20:10
Als je naar deze link gaat: https://community.ziggo.n...app-voor-windows-10-12105

Staat er met dik gedrukte letters: "Let op, de app is nog niet beschikbaar voor Windows 10 mobiel."

Helaas

• janchtw
Nouja, het geeft in ieder geval aan dat er toch nog wat leven zit in de APP brouwerij. Beter laat dan nooit, toch?

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:19
janchtw schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:51:
Ziggo zoekt testers voor de Horizon Go app voor Windows 10 PC en Mobile:

https://twitter.com/WindowsESD/status/762293892016443392
Let op, de app is nog niet beschikbaar voor Windows 10 mobiel.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• blmp
  • Niet online
Nou ja technisch gezien niet echt uitgesteld want de 9 augustus datum was eerder een gerucht (support kanalen staan nou niet echt bekend als betrouwbaar qua dit soort data). En er zitten nog wel wat nasty bugs in de huidige release naar mijn ervaring op de L930.
  • Bluetooth toggle crash
  • Wifi die er ineens mee kapt
kruila schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:56:
[...]

Let op, de app is nog niet beschikbaar voor Windows 10 mobiel.
Het woordje 'nog' geeft in elk geval nog wat vertrouwen :P. Deze app kan aanschuiven bij Plex, Vine en vast nog wel wat apps die nu W10 desktop only zijn.

update
New internal documentation about today's moved update was forwarded to us and reveals some further information.
An excerpt from the Microsoft email pointed out that the "Windows 10 Mobile Anniversary Update…is expected to release in the coming weeks." And that as soon as testing has been finished "a release date for Windows 10 Mobile Anniversary Update will be set."
bron: http://www.windowscentral...update-not-arriving-today

Vindt eigenlijk het interessantste nog wel dat gebruikers klagen dat ze geen update krijgen die vol zit met bugs eh ... :+

[ Voor 55% gewijzigd door blmp op 09-08-2016 16:16 ]

Patient gamer

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Die Steve van AAWP zegt al weken dat hij de AU zo vroeg niet verwacht. Hij lijkt gelijk te krijgen.

• ardvark99
De 14393.5 release heeft nog enkele bugs, waarschijnlijk zijn er nog meer dan ik ervaar. Heb al berichten gezien dat ze 14393.33 of zelfs .67 aan het testen zijn. Maar dat kan natuurlijk fake zijn. Effe afwachten maar. Waarschijnlijk willen ze niet de zelfde fout maken als met de officiële release vorig jaar, die was heel buggy.

Zelf ervaar ik o.a. random stoppen van Groove, ff wachten, play, en dan gaat ie weer verder. Zelfs een paar nachten geleden, lag lekker te slapen, was Groove vanzelf gestart. Werd midden in de nacht wakker gemaakt met muziek. En vanmorgen had ik een telefoongesprek, drukte op de Windows toets om wat op te zoeken, en weg was de audio. Telefoon app weer naar voren gehaald, en audio weer terug. Zijn toch wat rare bugs, waarvan ik er een paar gemeld heb.

De PC versie was released met versie 14393.10.

Bovendien is er niet officieel door MS naar buiten gebracht dat de AU update vandaag zou komen, alleen een bericht uit India, tja...

Geduld...

BTW, De Ziggo app zou wel welkom zijn :D

Edit:
Er schijn wel een algemene update aan te komen, Windows 10 Mobile build 10586.545, voor de niet Insiders. Weer een gerucht ;-) Misschien komt er voor de fast ring nog een build voordat AU officieel uitkomt....

[ Voor 8% gewijzigd door ardvark99 op 09-08-2016 16:20 ]

• blmp
  • Niet online
ardvark99 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:16:
[...]

De 14393.5 release heeft nog enkele bugs, waarschijnlijk zijn er nog meer dan ik ervaar. Heb al berichten gezien dat ze 14393.33 of zelfs .67 aan het testen zijn. Maar dat kan natuurlijk fake zijn. Effe afwachten maar. Waarschijnlijk willen ze niet de zelfde fout maken als met de officiële release vorig jaar, die was heel buggy.

...

Bovendien is er niet officieel door MS naar buiten gebracht dat de AU update vandaag zou komen, alleen een bericht uit India, tja...
Microsoft kan het toch niet goed doen. Brengen ze de update uit (met bugs) klagen ze, wacht je langer om bugs op te lossen klagen ze. Microsoft heeft niks bevestigd, maar door die LumiaIndia account (en bijbehorende nieuwsberichten) krijgen gebruikers verwachtingen van dingen die eigenlijk nooit bevestigd zijn. Maar wel indirect ervoor zorgen dat Microsoft een slechte naam krijgt.

Ook al die haat comments op WindowsCentral en MSPU ... . Soms gewoon leuk om te lezen hoe mensen wazig reageren :+

[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 09-08-2016 16:35 ]

Patient gamer

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
ardvark99 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:16:
[...]

En vanmorgen had ik een telefoongesprek, drukte op de Windows toets om wat op te zoeken, en weg was de audio. Telefoon app weer naar voren gehaald, en audio weer terug.
Komt dat niet misschien omdat je hebt ingesteld dat de telefoon app niet in de achtergrond mag draaien?

• ardvark99
Stefan22 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:27:
[...]

Komt dat niet misschien omdat je hebt ingesteld dat de telefoon app niet in de achtergrond mag draaien?
Nee, heb ik niet ingesteld. Heb daarna de telefoon maar een reboot gegeven, daarna niet meer getest... Had hier nog nooit last van gehad, doe dit wel vaker tijdens een gesprek.

Effe getest, werkt weer, weet niet of dat toeval was of echt een bug.
blmp schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:25:
[...]
Microsoft kan het toch niet goed doen. Brengen ze de update uit (met bugs) klagen ze, wacht je langer om bugs op te lossen klagen ze. Microsoft heeft niks bevestigd, maar door die LumiaIndia account (en bijbehorende nieuwsberichten) krijgen gebruikers verwachtingen van dingen die eigenlijk nooit bevestigd zijn. Maar wel indirect ervoor zorgen dat Microsoft een slechte naam krijgt.
Je moet die berichten eens lezen op WindowsCentral en MSPU die ze als commentaar geven, wat een hufters... eigenlijk moet je die gasten gelijk een Android telefoon geven, en opzouten 8) 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door ardvark99 op 09-08-2016 16:36 ]

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Iemand al enig idee hoelaat de AU update komt?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:59

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Rockvee2 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:12:
Leuk die geruchten maar gelukkig is er nog de twitter account van Dona Sarkar.
"Not today" heeft Dona Sarkar al gezegd.
Ze willen eerste alles op een rijte hebben voor ze de update vrijgeven

Edit: net te laat

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

blmp schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:09:
[...]
Plex, Vine en vast nog wel wat apps die nu W10 desktop only zijn.
Fact check?
Plex en Vine zijn allebei voor PC en mobiel.

Edit: op Mywindows.nl http://www.mywindows.nl/forum/showthread.php?t=10210
staat dat de Ziggo W10M er is, alleen nog niet om te testen.
Ik heb hem op pc/tablet/laptop/mobiel alleen de testers kunnen mobiel pas later gebruiken

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2016 21:23 ]

• blmp
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 21:10:
[...]

Fact check?
Plex en Vine zijn allebei voor PC en mobiel.
Ik doelde specifiek op het UWP zijn van deze apps ;). Op mobiel zijn ze beiden nog WP8.1 gebaseerd, op desktop al wel UWP.

[ Voor 43% gewijzigd door blmp op 09-08-2016 22:25 ]

Patient gamer

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 01:33
Rockvee2 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:12:
Anders lees je eerst ff de 10 laatste berichten uit het topic terug...

:X :X

• ardvark99
Ik weet dat dit nog een Insiders build is, bijna officieel, maar net is 14393.67 uitgerold voor alle Insiders ringen:

http://mspoweruser.com/wi...7-now-available-insiders/

AU mobile komt steeds dichterbij. Ben benieuwd wat ze gefixed hebben.

• blmp
  • Niet online
ardvark99 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:13:
Ik weet dat dit nog een Insiders build is, bijna officieel, maar net is 14393.67 uitgerold voor alle Insiders ringen:

http://mspoweruser.com/wi...7-now-available-insiders/

AU mobile komt steeds dichterbij. Ben benieuwd wat ze gefixed hebben.
Fix lijst van de laatste cumulatieve update is bekend: ook gepost in het Insider topic.
blmp in "Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen"

Denk dat deze update een 'release candidate' is, maar ze zullen nog wel een aantal dagen willen testen verwacht ik.

[ Voor 12% gewijzigd door blmp op 10-08-2016 00:42 ]

Patient gamer

• kruila
  • Laatst online: 13:19

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• blmp
  • Niet online
Lijkt erop dat zelfs AppRaisin, een app om nieuwe apps te ontdekken, de handdoek soort van in de ring gooit voor Windows 10 (Mobile). Redenen: laag gebruik algemeen (25000 actieve gebruiker p/m) maar voornamelijk laag gebruik op PC. Op Mobile zit ruim 3 kwart van de mensen sowieso nog op WP8.1 dus dat helpt ook niet echt. App blijft voorlopig nog up maar tot dat eigenlijk de Windows 10 Store aanslaat (als in: ook op desktop) zie ik het toch vrij somber in.

Overigens een goed artikel om te lezen in het algemeen.

https://blog.ailon.org/th...s-316a9e0a6cfd#.b9be6qjou

[ Voor 29% gewijzigd door blmp op 10-08-2016 17:25 ]

Patient gamer

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:02

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

blmp schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:19:
App blijft voorlopig nog up maar tot dat eigenlijk de Windows 10 Store aanslaat (als in: ook op desktop) zie ik het toch vrij somber in.
Langzamerhand kunnen we gewoon concluderen dat microsoft door verkeerde (maar vooraf begrijpelijke) beleidskeuzes hun OS zelf de nek om heeft gedraaid. Van Windows 6.5 mobile naar 7 was het nog logisch dat je oude devices niet kon updaten, maar dat w7 niet naar w8 kon heeft al heel veel kwaad bloed gezet bij mensen. Maar vooral: kwaad bloed bij developers, want die konden weer al hun programmeerwerk zitten aanpassen.

Vervolgens werd hetzelfde trucje eigenlijk uitgehaald bij het leeuwendeel van de actieve w8 devices, die konden ook niet naar w10. Geen verrassing dat je dan geen klant (en geen developer) meer overhoudt, al is w10 inmiddels een prima besturingssysteem. Iedereen kijkt gewoon de kat uit de boom. Ter vergelijking ik heb een Macbook Air uit 2010 en die krijgt aanstaande september gewoon netjes de update naar macOS, en draait nog als een zonnetje... dát geeft vertrouwen.

Bij de MM ligt nu een 7 inch x64 tablet met windows 10 voor €45, theoretisch natuurlijk schitterend spul waarop je elke windows app store én .exe bestand kan draaien. Maarja nogal logisch dat niemand de gok neemt...

Ik denk nog steeds dat het kán, je ziet dat de strategie nu gewoon blijft een top OS neerzetten. Als er een aantal x64 smartphones (top, midden en laag segment) komen met goede continuum functionaliteiten, zou ik er nog wel vertrouwen in hebben.

Het probleem is nu dat er gewoon echt nagenoeg geen devices zijn en die moeten er komen. één device van hp gaat niet genoeg zijn. Meerdere grote fabrikanten met meerdere modellen..

[ Voor 17% gewijzigd door DeNachtwacht op 10-08-2016 19:06 ]

youtube.com/@hisrep

• GerCor
  • Laatst online: 20-11 12:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hQkOn3PCrpTjvPSU6vRA5dLu/full.png

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-11 16:10
update uit voor de non insiders?

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Het is een cumulatieve update voor toestelen met nog de Threshold 2 branche er op

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 21:29
Verhip! Komt daar de Anniversary Update binnen? :)
Thx, GerCor.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

FreshM schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:11:
[...]

Verhip! Komt daar de Anniversary Update binnen? :)
Thx, GerCor.
Nee zie mijn voriger reactie. het is nog een Threshold2 (10586) build update en de anniversary update is Redstone 1 (14393)

Deze komt inmiddels ook binnen op mijn 1020 8) _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door GiLeX op 10-08-2016 19:15 ]

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het is gewoon hopen dat Microsoft niet weer de fout in gaat, en bijvoorbeeld met Redstone2 alle 1GB toestellen geen update meer geeft. (Is een voorbeeld, gaat zeer wss niet gebeuren aangezien de zeer recente 650 ook maar 1GB RAM heeft). De huidige toestellen die W10M draaien, moeten gewoon lang genoeg mee gaan, zodat er op dat gebied ook weer vertrouwen komt. Daarnaast moeten ze niet weer het app platform overhoop halen, zoals de Silverlight apps naar UWP, dan hoeven developers hun apps ook niet zoveel meer aan te passen.

Edit: Update die nu uitrolt is niet de Anniversary Update. 10586.xxx is Threshold2.

[ Voor 7% gewijzigd door Stefan22 op 10-08-2016 19:15 ]

• FreshM
GiLeX schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:14:
[...]

Nee zie mijn voriger reactie. het is nog een Threshold2 (10586) build update en de anniversary update is Redstone 1 (14393)

Deze komt inmiddels ook binnen op mijn 1020 8) _/-\o_
Wellicht als voorbereiding op Redstone...

• GerCor
Vlot daarna, zie plaatje, de mededeling: batterij moet minstens 40% vol zitten. Jullie hebben de update dus eerder binnen dan ik.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

FreshM schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:16:
[...]

Wellicht als voorbereiding op Redstone...
Kan je vertellen dat dat niet zo is.
Redstone is al een poosje in de insider ringen, waar ik met meerdere toestelen test.
En ik heb het over een 1020 die ik ook nog heb, die zou helemaal geen window 10 mobile krijgen. Maar dankzij de loophole die inmiddels wel dicht is draait deze dus nog te threshold productie builds.
Dit is net als de 14393.xx builds die de afgelopen dagen zijn gereleased op mobiel gewoon cumulatieve updates. Heeft niks met de voorbereiding te maken voor Redstone iig.

• blmp
  • Niet online
Stefan22 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:14:
Het is gewoon hopen dat Microsoft niet weer de fout in gaat, en bijvoorbeeld met Redstone2 alle 1GB toestellen geen update meer geeft. (Is een voorbeeld, gaat zeer wss niet gebeuren aangezien de zeer recente 650 ook maar 1GB RAM heeft). De huidige toestellen die W10M draaien, moeten gewoon lang genoeg mee gaan, zodat er op dat gebied ook weer vertrouwen komt. Daarnaast moeten ze niet weer het app platform overhoop halen, zoals de Silverlight apps naar UWP, dan hoeven developers hun apps ook niet zoveel meer aan te passen.

Edit: Update die nu uitrolt is niet de Anniversary Update. 10586.xxx is Threshold2.
Ik kan vanuit Microsoft nog wel snappen dat ze dual core en/of 512MB devices eruit gooien. Ik bedoel ze zullen wel bepaalde eisen/verwachtingen hebben voor het OS wat niet haalbaar zou zijn met weinig RAM of onvoldoende CPU power. Geloof dat pas nog de W10M system requirements zijn opgehoogd naar minimaal 700-ish MB RAM volgensmij.

Ik vind het overigens nog wel stom dat ze niet elke WP8.1 gebruiker (die een supported toestel heeft) overzetten op Windows 10 Mobile (of in elk geval de vraag stellen).

Maar mag inderdaad hopen voor Microsoft dat ze een dergelijke truc niet weer uithalen binnenkort. Want dan zullen nog veel meer mensen afhaken en denken van 'nou laat het allemaal maar zitten, ik pak wel een Android toestel'.
FreshM schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:28:
[...]

Zonder release notes weten we niets. Die zullen later wel verschijnen.
Release notes voor 10586.545 zijn al uit:
Improved reliability by allowing more time for devices to recover from connected standby mode.
Addressed issue affecting some devices with Bitlocker enabled that didn’t start up to the BitLocker password entry screen.
Addressed issue with MouseUp and MouseDown events not working correctly when using a scroll bar in an Inline Frame (IFrame).
Addressed issue that delays the display of content when resizing the Internet Explorer 11 browser window.
Addressed issue with special keys and mouse clicks that don’t work on devices when Remote Assistance is in session.
Addressed issue with rendering multi-pixel points in Web Graphics Library (WebGL).
Addressed additional issues with certain devices that can’t transition from connected standby to sleep mode, updates not installing, and Internet Explorer 11.
Security updates to Internet Explorer 11, Microsoft Edge, Kernel Mode Drivers, Windows Authentication Methods, Microsoft Graphics Component, and Kernel Mode Blacklist.

[ Voor 36% gewijzigd door blmp op 10-08-2016 19:30 . Reden: typo fix ]

Patient gamer

• FreshM
GiLeX schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:24:
[...]

Kan je vertellen dat dat niet zo is.
Redstone is al een poosje in de insider ringen, waar ik met meerdere toestelen test.
En ik heb het over een 1020 die ik ook nog heb, die zou helemaal geen window 10 mobile krijgen. Maar dankzij de loophole die inmiddels wel dicht is draait deze dus nog te threshold productie builds.
Dit is net als de 14393.xx builds die de afgelopen dagen zijn gereleased op mobiel gewoon cumulatieve updates. Heeft niks met de voorbereiding te maken voor Redstone iig.
Zonder release notes weten we niets. Die zullen later wel verschijnen.

• GerCor
blmp schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:25:
[...]

....Knip....

Maar mag inderdaad hopen voor Microsoft dat ze een dergelijke truc niet weer uithalen binnenkort. Want dan zullen nog veel meer mensen afhaken en denken van 'nou laat het allemaal maar zitten, ik pak wel een Android toestel'.
Er zijn tientallen redenen waarom mensen overstappen op een ander OS. Dit zou er 1 kunnen zijn.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

GerCor schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:30:
Er zijn tientallen redenen waarom mensen overstappen op een ander OS. Dit zou er 1 kunnen zijn.
Zoals ik hierboven al schreef het is echt niet zozeer de mensen. Het is meer dat je alle developers in de voet schiet omdat die al hun code steeds weer from scratch opnieuw kunnen gaan doen.
Windows 6.5 -> Windows 7
Windows 7 -> Windows 8
Windows 8 -> Windows 10

Dat is voor 4 verschillende OS'en opnieuw alles kunnen gaan ontwikkelen, zonder dat er zekerheid is dat de klanten gaan komen. Terwijl als je nu anno 2016 een app bouwt die vanaf Android 2.3 werkt (de bekende Ginger Bread, ten tijde van Windows Mobile 6.5) heb je bijna 1 miljard potentiële apparaten waarop je terecht kan komen. Waar kies jij voor?

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 10-08-2016 21:12 ]

youtube.com/@hisrep

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Met nieuwe build komen weer oude problemen tevoorschijn, 5GHz verbinding is niet meer stabiel, dat was met de vorige build geen probleem meer. Gelukkig hebben we 2.4GHz nog ;)

Testing, one, two ...

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:26:
[...]

Die dip is (denk ik) een interpretatie-foutje van de grafiek.

Ik gebruik (een geanonimiseerde) versie van Piwik (open source, draait op eigen server, geen third-party gedoe) om mijn app-gebruik te monitoren en die heeft helaas een issue dat ze maanden wel, maar de jaren niet tonen in de grafiek :(

[afbeelding]

Hier zie je inderdaad een dip, maar als je inzoomed op die periode, valt het een stuk minder op;

[afbeelding]

Het gaat hier dus om de maanden in 2015...

[afbeelding]

De L550 en L650 zitten wel in het overzicht, maar bungelen ergens onderaan.

Overigens zijn dit "gekleurde" statistieken; het gaat puur over mijn Tweakers 10 / Tweakers WP app - dus niet landelijk, ofzo...

En for the record; ik registreer alles anoniem... de IP-adressen worden bv. opgeslagen zonder de 6 laatste cijfers, om de privacy te waarborgen. Het gaat dus puur om meta-data (welke telefoon-model / geografie / operating system gebruikt de app).
Om nog eens een draai aan deze discussie te geven wil ik ook eens wat cijfertjes van mijn app posten

Nu in 3 maanden tijd bijna 3000 downloads, waarvan 2500 door een maand lang in New+Rising te staan in de Store (een keer in AppRaisin melden was +30). Hierna gewoon weer 5 downloads per dag en af en toe een fijne rating. UWP, dus zowel x86 Desktop als Mobiel samen.
Met het nieuwe Dashboard van dev.microsoft.com
  • Per dag openen, zo'n 25 a 30 unieke devices de app, dubbel zo veel sessies.
  • Daarvan is 2/3 Desktop PC en 1/3 Mobiel, Tablet verwaarloosbaar, vooral mobiel valt me best mee qua verhouding
  • 75% van de gebruikers is 50+, 90% man (waarvan geslacht bekend)
  • 0 euro verdiend in de store, dit vanwege restricties van de data, wel een dag consultancy verkocht nav de app
Is dit veel? Weinig? Ik weet het niet, maar ik ben iig happy met de getallen, het is hobby tenslotte en de reviews te lezen is tof.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:30
Mag ik vragen waarom je je 930 op wit hebt staan? Dat scheelt toch een bak batterij?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:38
Stefan22 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:45:
[...]

Oke, jij denkt dat het ze wel wat kan schelen, ik niet. :P

Ik denk dat dat duidelijk is geworden, omdat Microsoft zich de laatste tijd heel veel richt op andere platformen, en de unieke Windows Phone functies (Office, Cortana) nu ook op iOS en Android beschikbaar stelt. Daarnaast zijn er al meer populaire apps teruggetrokken van de Store (Amazon, Paypal), waar Microsoft zich ook niet over uitgelaten heeft, en ook niks aan gedaan heeft. Maar dat richten op andere platformen is hier vaker besproken, en laten we daar maar geen nieuwe discussie van beginnen.

En Nadella, ja, dat is nu mijn grootste probleem. Valt toch wel op hoe hard dat marktaandeel om laag is gegaan na het opstappen van Steve Ballmer. Laat Nadella zich maar mooi op Mobile first(bedoeld hij vast geen Windows Phone mee) en op z'n cloud richten, dan lopen de Windows Phone gebruikers vanzelf weg. :P

En ik probeer het platform echt niet belachelijk te maken of wat dan ook, gebruik al Windows Phone sinds 7.5 en wil liever niet anders. Maar ik vind het gewoon jammer om te zien hoe Microsoft zich toen met Windows Phone bezig hield, en hoe ze dat nu doen.
Denk wel dat beide partijen (Amazon en Paypal) nog wel met iets 'nieuws' komen. Amazon heeft niet voor niets een Edge Extension gemaakt...als ze zich terugtrekken van het Windows platform, dan hadden ze die extensie ook niet gemaakt. Paypal komt ook wel met een nieuwe UWP app.....

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-11 22:48
Hier zojuist .545 geïnstalleerd op m'n L650 Dual SIM vanaf het terras van een café op Tenerife. Hij had de afgelopen maand (met de update van afgelopen maand) zo'n beetje elke dag wel een spontane crash/herstart. Ik hoopte gisteren op RS1 maar als het hiermee gerepareerd is vind ik het ook prima.

Edit:
Ik heb het nu al twee keer gezien dat een pagina in Edge voor enkele seconden een glitch had. De weergave was namelijk in een heel hoog contrast weergegeven. Het ging daarna weer weg, zonder dat ik wat deed op dat moment.

Hebben meer mensen met .545 of een L650 met .545 dit?

[ Voor 32% gewijzigd door Shaggy_NL op 11-08-2016 00:22 ]

• ica1984
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-11 15:44
een vraagje, is het nog steeds mogelijk om je root "C-schijf" te benaderen op een lumia 950?

wat ik her en der op internet vondt was om een shortcut te maken van je C-schijf op je pc en deze te kopiëren naar je telefoon....... maar dit werkt voor mij niet ik kan naast selecteren helemaal niets met het .lnk bestand

• ardvark99
PeaceNlove schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:41:
[...]

Om nog eens een draai aan deze discussie te geven wil ik ook eens wat cijfertjes van mijn app posten

Nu in 3 maanden tijd bijna 3000 downloads, waarvan 2500 door een maand lang in New+Rising te staan in de Store (een keer in AppRaisin melden was +30). Hierna gewoon weer 5 downloads per dag en af en toe een fijne rating. UWP, dus zowel x86 Desktop als Mobiel samen.
Met het nieuwe Dashboard van dev.microsoft.com
  • Per dag openen, zo'n 25 a 30 unieke devices de app, dubbel zo veel sessies.
  • Daarvan is 2/3 Desktop PC en 1/3 Mobiel, Tablet verwaarloosbaar, vooral mobiel valt me best mee qua verhouding
  • 75% van de gebruikers is 50+, 90% man (waarvan geslacht bekend)
  • 0 euro verdiend in de store, dit vanwege restricties van de data, wel een dag consultancy verkocht nav de app
Is dit veel? Weinig? Ik weet het niet, maar ik ben iig happy met de getallen, het is hobby tenslotte en de reviews te lezen is tof.
Ik ben wel benieuwd over welke app jij het hebt ;)

• ardvark99
Interessante app, zal het eens downloaden. Altijd wel leuk om de oude situaties te bekijken.

• andrik1

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

andrik1 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:35:
[...]

Downloading as we speak. Tof! ben gek op geschiedenis! :)
Ik dacht dat ik er al wel voldoende reclame hier had gemaakt :+

Maar nu ben ik toch wel benieuwd wat mijn cijfertjes zeggen over de levensvatbaarheid van W10M...

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

PeaceNlove schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:46:
Maar nu ben ik toch wel benieuwd wat mijn cijfertjes zeggen over de levensvatbaarheid van W10M...
Ik blijf erbij dat het gewoon het komend jaar afhangt van een paar nieuwe modellen die zakelijk goed aan de man gebracht worden. Daar hebben ze de beste kaarten voor (office, remote desktop, cloud, continuity etc), en dan zou dat het tij zomaar ineens kunnen keren en developers die markt weer serieus gaan nemen. Dan volgen daarna de entertainment en spelletjes vanzelf wel.

Gebeurt dat niet, dan sterft het platform sowieso een zachte dood...

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 11-08-2016 13:18 ]

youtube.com/@hisrep

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij moeten we gewoon reëel zijn, er is gewoonweg geen ruimte op de markt voor een flinke groei van het W10M platform. Dus al zou Microsoft zijn toestellen bijna gratis weg gaan geven, iedereen is eigenlijk al voorzien, en wat moet men dan met zo'n tamelijk onbekende Windows 10 telefoon die ze ook niet alle apps kan bieden die men wel zou willen hebben? Ik denk daarbij vooral aan de jeugd als potentieel nieuwe bron, want de wat oudere (doorsnee :+ ) generatie (40+?), zit niet zo te springen om weer een nieuwe telefoon als de oude het verder nog prima doet?

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 11-08-2016 15:16 . Reden: uitzonderingen daargelaten ;) ]

Testing, one, two ...

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

hardware-lover schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:38:
........ want de wat oudere generatie (40+?), zit niet zo te springen om weer een nieuwe telefoon als de oude het verder nog prima doet?
Ach waarom niet, Deze "opa" (40+) heeft er meerdere voor test werk dus er kan altijd wel eentje vervangen worden :+

• andrik1
DeNachtwacht schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:17:
[...]

Ik blijf erbij dat het gewoon het komend jaar afhangt van een paar nieuwe modellen die zakelijk goed aan de man gebracht worden. Daar hebben ze de beste kaarten voor (office, remote desktop, cloud, continuity etc), en dan zou dat het tij zomaar ineens kunnen keren en developers die markt weer serieus gaan nemen. Dan volgen daarna de entertainment en spelletjes vanzelf wel.

Gebeurt dat niet, dan sterft het platform sowieso een zachte dood...
Ware het niet dat MS zijn office, remote destkop en cloud oplossingen ook op iOS en Android beschikbaar stelt. Daar zit geen voordeel meer. Ik kan prima op mijn ipad pro via remote desktop op mijn server aanloggen..werkt uitstekend, zeker nu je sinds kort ook met hogere resoluties kan werken.

V.w.b. Continuity...ik denk dat je continuüm bedoelt? Het is mooi...maar toen ik mijn dock binnen kreeg en deze vol trots op werk liet zien om vervolgens te merken dat geen enkele HDMI monitor op kantoor wilde werken met het ding kreeg ik toch wel een beetje mijn twijfels. Het concept is supergaaf en ook gewoon logisch, maar weet niet of de wereld er al klaar voor is.

• blmp
  • Niet online
andrik1 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:09:
[...]

Ware het niet dat MS zijn office, remote destkop en cloud oplossingen ook op iOS en Android beschikbaar stelt. Daar zit geen voordeel meer. Ik kan prima op mijn ipad pro via remote desktop op mijn server aanloggen..werkt uitstekend, zeker nu je sinds kort ook met hogere resoluties kan werken.
Dat wordt nu dan ook de vraag. Gaat Continuum (o.a. de HP Elite X3) aanslaan bij de enterprise.
V.w.b. Continuity...ik denk dat je continuüm bedoelt?
Denk dat hij met Continuity meer 'hand-off' bedoeld (al valt dat volgensmij bij Microsoft ook onder Continuum). Een e-mail typen op je telefoon en doorgaan op een ander toestel of PC.
Het is mooi...maar toen ik mijn dock binnen kreeg en deze vol trots op werk liet zien om vervolgens te merken dat geen enkele HDMI monitor op kantoor wilde werken met het ding kreeg ik toch wel een beetje mijn twijfels. Het concept is supergaaf en ook gewoon logisch, maar weet niet of de wereld er al klaar voor is.
Hmm interesting. Nog niet echt veel gehoord dat mensen het helemaal niet aan de praat kregen. Vraag je je af waaraan het ligt, het dock of de monitor die iets 'niet-standaards' over de HDMI stuurt.

Patient gamer

• andrik1
blmp schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:15:

Hmm interesting. Nog niet echt veel gehoord dat mensen het helemaal niet aan de praat kregen. Vraag je je af waaraan het ligt, het dock of de monitor die iets 'niet-standaards' over de HDMI stuurt.
Aangezien de dock thuis aangesloten op de tv wel werkte, gaan we er vanuit dat de hdmi standaards/protocollen die de monitors op kantoor (2 verschillende typen, maar zelfde merk, ongeveer 5 jaar oud) gebruiken te oud zijn of afwijken. I.e.g. wel een beeeeetje jammer.
Overigens dezelfde hdmi kabel gebruikt voor thuis en kantoor test.

• GerCor
Michielgb schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:02:
[...]

Mag ik vragen waarom je je 930 op wit hebt staan? Dat scheelt toch een bak batterij?
Het kan, dus verwacht ik van een Microsoft dat ze het zo maken dat het geen 'bak batterij' kost of gaat kosten. Mijn 930 is wat batterij betreft met de .545 niet het allerbeste wat je kunt hebben. Batterij is gewoon een drama maar ik ga de telefoon resetten nadat ik de AU heb geïnstalleerd. Voor nu red ik het prima met links en rechts, boven en onder, de wereld aan laders.

• blmp
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:44:
[...]

Het kan, dus verwacht ik van een Microsoft dat ze het zo maken dat het geen 'bak batterij' kost of gaat kosten.
Dat is niet aan Microsoft om te fixen, dat is een nadeel van (AM)OLED panelen. Alles wat niet zwart is kost stroom en wit heeft het meeste stroomverbruik voor deze panelen. Schijnt, van wat ik gezien heb, vrij significante verschillen te geven qua accuduur (op een Android toestel met een app test een 8% verbruik op wit, 2% verbruik op zwart). Vandaar dat Michielgb het vraagt.

[ Voor 27% gewijzigd door blmp op 11-08-2016 17:13 ]

Patient gamer

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 19:19
Had bijna mijn 550 weg gedaan enorm traag geworden. Nu met de laatste update 10.0.10586.545 draait hij sneller dan hij ooit gedaan heeft. Had ik toch bijna een Android toestel gekocht. O-)

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:52

Esumontere

Floep, banaan.

blmp schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:04:
[...]

Dat is niet aan Microsoft om te fixen, dat is een nadeel van (AM)OLED panelen. Alles wat niet zwart is kost stroom en wit heeft het meeste stroomverbruik voor deze panelen. Schijnt, van wat ik gezien heb, vrij significante verschillen te geven qua accuduur (op een Android toestel met een app test een 8% verbruik op wit, 2% verbruik op zwart). Vandaar dat Michielgb het vraagt.
Klopt. (AM)OLED heeft gewoon een hele hoop hele kleine ledjes in het paneel zitten (3 per pixel), welke uit zijn als het scherm op zwart staat (en dus geen energie verbruiken). Het scherm heeft dus ook geen backlight; de pixels zelf geven licht. Elke andere kleur dan zwart kost energie, afhankelijk van de intensiteit (donkergrijs kost minder energie dan wit, bijvoorbeeld) en de kleur zelf (ik dacht dat blauw meer energie kost dan rood, maar ik kan me vergissen). Een zo zwart mogelijk scherm is dus het energie-zuinigst.

Dat je je scherm ook op wit kunt zetten is puur omdat mensen dat mooi vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Esumontere op 11-08-2016 17:27 ]

• Emgeebee
GerCor schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:44:
[...]

Het kan, dus verwacht ik van een Microsoft dat ze het zo maken dat het geen 'bak batterij' kost of gaat kosten. Mijn 930 is wat batterij betreft met de .545 niet het allerbeste wat je kunt hebben. Batterij is gewoon een drama maar ik ga de telefoon resetten nadat ik de AU heb geïnstalleerd. Voor nu red ik het prima met links en rechts, boven en onder, de wereld aan laders.
De enige manier waarop je dat van Microsoft kan verwachten is dat ze het batterijverbruik bij 'zwart' dusdanig intensiveren dat het matcht met dat van jouw 'witte' thema, anders kan het niet. Zoals al uitgelegd hierboven kost het per definitie meer energie om pixels wit op te lichten, bij zwart staan ze uit.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tevens stond Windows Phone 8(.1) waarmee je telefoon werd geleverd netjes bij de themakleur keuze dat wit niet optimaal is voor je display en meer stroom kost. Dus je kunt verwachten wat je wilt van Microsoft, krijgen ga je het niet.

• Arjantje72
  • Laatst online: 11:53
Krijg weer een update binnen, de 2de in een paar dagen.
Ze zijn flink bezig.
Raar deze heeft de zelfde builtnummer als die van woensdag :?

[ Voor 28% gewijzigd door Arjantje72 op 11-08-2016 20:23 ]

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb W10m weer op m'n Lumia 930 gezet. Poging twee.
Ik mis in de edge browser de mogelijkheid om een pagina terug of verder te gaan door naar links of rechts te vegen.
Ik lees in berichten van maanden geleden dat dit ingebouwd zou zijn, maar ik kan vegen wat ik wil, er gebeurt niks.
Verder is de Kaarten app nog steeds heel kieskeurig mbt invoeren van adressen, dat gaat in Here Maps op 8.1 nog steeds beter, die vindt veel sneller wat je zoekt, ongeacht hoe je het precies opschrijft.

Edit,
En hoe verander je het tabs icoontje naar favorieten, ik dacht dat dat veranderd kon worden?

[ Voor 9% gewijzigd door BounceMeister op 11-08-2016 21:26 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arjantje72 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:13:
Ze zijn flink bezig.
Ik zie hier niets verschijnen? Is die laatste update wel succesvol verlopen aangezien het buildnummer gelijk is?

Testing, one, two ...

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 15:35
offtopic, dus weg

[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 12-08-2016 20:56 ]

• Arjantje72
  • Laatst online: 11:53
hardware-lover schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:30:
[...]

Ik zie hier niets verschijnen? Is die laatste update wel succesvol verlopen aangezien het buildnummer gelijk is?
Ik dacht het wel, dag daarna was er ook geen nieuwe update.
Ach ja, nu weet ik zeker dat ik hem heb ;)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:06
BounceMeister schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:22:
Ik mis in de edge browser de mogelijkheid om een pagina terug of verder te gaan door naar links of rechts te vegen.
Ik lees in berichten van maanden geleden dat dit ingebouwd zou zijn, maar ik kan vegen wat ik wil, er gebeurt niks.
Dit zit in de komende anniversary update.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• blmp
  • Niet online
BounceMeister schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:22:
Je leest het al maanden omdat het al zolang in 'Insider previews' zit, maar het is nog niet uit voor het publiek. Zou overigens wel ergens deze weken uit moeten komen.
Verder is de Kaarten app nog steeds heel kieskeurig mbt invoeren van adressen, dat gaat in Here Maps op 8.1 nog steeds beter, die vindt veel sneller wat je zoekt, ongeacht hoe je het precies opschrijft.
Lijkt inderdaad dat de 'prediction' niet heel goed is af en toe als je iets verkeerd typt.
Edit,
En hoe verander je het tabs icoontje naar favorieten, ik dacht dat dat veranderd kon worden?
Hmm niet dat ik weet. Zit nu gewoon in het ... menu.

offtopic, dus weg
Arjantje72 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:13:
Ze zijn flink bezig.
Was het niet de sprong van 14393.51 naar 14393.67? Of anders misschien wel een Fast Configuration update of zo, die had ik laatst ook ineens binnen.

[ Voor 15% gewijzigd door PaT op 12-08-2016 20:58 ]

Patient gamer

• __Erik__
  • Laatst online: 12:46
Ramon schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:44:
[...]
Dit zit in de komende anniversary update.
Zit ook al in de huidige versie (.67)

[ Voor 68% gewijzigd door __Erik__ op 11-08-2016 23:19 ]

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:06
__Erik__ schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:17:
[...]

... die bij de anniversary update hoort...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• blmp
  • Niet online
__Erik__ schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:17:
[...]

Zoals Ramon zegt is de .67 (aka 14393.67) update al de Anniversary Update ;). Huidige Mobile gebruikers zitten op 10586.545 en daar zit het nog niet in.

Patient gamer

• BounceMeister
  • Niet online
Oke, ik ga weer terug naar WP8.1. Problemen met mail die niet synct, onhandige mail app ipv een tile naar één account, onhandige edge browser, drie of vier keer klikken om bij favorieten te komen, slechte kaarten app, en overall irritatie aan de hele gebruikerservaring, ik ben het nu al weer zat.

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

BounceMeister schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:19:
Oke, ik ga weer terug naar WP8.1. Problemen met mail die niet synct, onhandige mail app ipv een tile naar één account, onhandige edge browser, drie of vier keer klikken om bij favorieten te komen, slechte kaarten app, en overall irritatie aan de hele gebruikerservaring, ik ben het nu al weer zat.
Een tile per account kan gewoon hoor. Je kan zelfs ook een folder / label (Gmail) van een account als tile instellen.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:08
Ik denk dat je de truukjes in wp1 niet kent. Oke sync problemen enzo kan je niet aan doen. Over het algemeen vind ik dr kaarten app heel goed. Edge werkt ook prima zeker met de nieuwste versie(fast ring). Dat va mail met tiles is op te lossen door mail te openen. Uitklap menu openen waar je de andere mail kan selecteren. Die lang ingedrukt houden en dan krijg je inderdaad een optie om een aparte mail op live tile te zetten.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb nog een kans, de rollback software kan de telefoon niet in flashmodus krijgen. Dat van die mail ga ik even proberen. Thx.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-11 11:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

BounceMeister schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:36:
Ik heb nog een kans, de rollback software kan de telefoon niet in flashmodus krijgen. Dat van die mail ga ik even proberen. Thx.
USB kabel toevallig voorin een computer gestopt? Probeer het eens achterin, direct op het moederbord :)

Professioneel Heftruck Syndroom

• andrik1
zoals anderen ook al aangeven..
Volgens mij is er hier ook sprake van een stukje onwetenheid? Ik heb 4 mailaccounts en voor elk account heb ik een eigen Tile met eigen notificaties op het lockscherm. De eigen tiles kan je gewoon instellen vanuit de mail app.

Als tip voor Edge (en ik geef toe dat Edge (nog) niet geweldig is) kan je van je favorieten ook gewoon shortcuttiles maken.
die sync problemen zijn wellicht te verklaren door iets niet goed in te stellen? Ik heb gmail, outlook mail en 2 exchange accounts die alle perfect syncen.

En voor wat betreft Here Maps op win 8.1...hou er rekening mee dat daar geen ontwikkeling meer op plaatsvindt en belangerijker dat de Maps NIET meer geupdate worden.

Welke irritaties heb je nog meer? Wellicht kunnen we je helpen met e.e.a. te verklaren of met tips/tricks.

[ Voor 7% gewijzigd door andrik1 op 12-08-2016 10:05 ]

• GerCor
blmp schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:04:
[...]

Ongetwijfeld waar maar met mijn 930 is toch iets anders aan de hand. Gisteravond geladen, vanmorgen zag het er nog goed uit maar binnen anderhalf uur bijna leeg. En dat nadat ik de telefoon gisteravond op 'zwart' had gezet. Als ik nou wist wanneer de AU uitkomt dan zou ik de telefoon nu ook kunnen resetten. Maar ja, zoals gezegd .... ik heb overal laders liggen.

Ik wil mijn telefoon gewoon op 'wit' kunnen zetten en dan zal de batterij eerder leeg zijn, het zij zo. Maar dit slaat - mijn 930 - nergens meer op. |:(

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-11 18:59
@GerCor
heb ook een 930 (groen) en het lijkt wel dat na de laatste update van deze week, ik ook veel korter doe met de batterij. voor die tijd ging deze gemakkelijk een dag en soms wel langer mee. licht gebruik overigens.

misschien gaan ze dit wel weer aanpakken in de AU

ps. nog steeds super blij met mijn 930 en 10 mobile is een geweldig OS

• Thewisbone
offtopic, dus weg

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 12-08-2016 21:13 ]

• Emgeebee
en ook dit is offtopic, dus weg

[ Voor 83% gewijzigd door PaT op 12-08-2016 21:14 ]

• Thewisbone
en nou ophouden over een app in het OS topic.

[ Voor 82% gewijzigd door PaT op 12-08-2016 21:15 ]

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik erger me enorm aan het automatisch aanmaken van albums door de Photo app op Windows Mobile en ook de bijbehorende notificaties. Weet iemand hoe dat kan uitzetten, ik heb al dingen gelezen als de Photo app verwijderen maar dat wil ik niet.

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-11 07:31
shadowman12 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:05:
Ik erger me enorm aan het automatisch aanmaken van albums door de Photo app op Windows Mobile en ook de bijbehorende notificaties. Weet iemand hoe dat kan uitzetten, ik heb al dingen gelezen als de Photo app verwijderen maar dat wil ik niet.
Instellingen -> systeem -> meldingen en acties -> foto's uitzetten

Verwijderd

shadowman12 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:05:
Eigenlijk nooit last van gehad. Na de installatie van W10M heb ik me wel afgemeld binnen de standaard MS apps, waaronder dus Foto's. Maar verder dus niks gedaan. Misschien kan je dat even proberen?

• GerCor
Vannacht mijn 930 gereset. Kan wel wachten op AU maar aangezien ik vakantie heb ... en dus tijd zat, toch maar gedaan. Eerst met een back-up. Toen bleek ik al snel in instellingen dat ik bij 'EXTRA' en flink aantal opties miste. Ik had er maar 3. Nu heb ik er 10. O.a. 'equalizer' bleek nog - weer - een 8.1 versie te zijn. Vreemd. Dus wederom 'terug naar fabrieksinstellingen' gekozen, deze keer 'geen back-up' gekozen. Nu wel de juiste versie equaliser' en, ook direct opvallend, in de Store bij 'Downloads en updates' staat de knop om handmatig te zoeken nu ineens rechts onderin het scherm i.p.v. rechts bovenin.

Dat back-uppen is dus niet het beste wat Microsoft laat zien.

Goed, 930 is nu 100% geladen, kijken of ik er nu wel een dag mee kan. Want 1 tot 2 uur is toch wel lastig.

Verwijderd

GerCor schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:51:
Dat back-uppen is dus niet het beste wat Microsoft laat zien.
Dat hele factory reset na een update beleid vind ik al echt zielig voor een bedrijf wat gewoon heel goed is met software ontwikkelen. Dat is toch triest? Zoiets zie je niet bij de concurrenten.
Bij Windows Desktop hebben ze dat toch ook goed in de smiezen? Ze weten hoe het moet, maar doen het niet. Dat betekend gewoon dat ze er geen effort in willen stoppen. Klaar. Want die factory reset doen als er iets niet goed is, is toch niet normaal.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:00:
[...]
Dat hele factory reset na een update beleid vind ik al echt zielig voor een bedrijf wat gewoon heel goed is met software ontwikkelen. Dat is toch triest? Zoiets zie je niet bij de concurrenten.[...]
Ik heb het nog maar 1 keer gedaan en dat was na een foutieve update van W10M insider build. Dat ging zo erg fout dat ik een hard reset moest doen om nog iets te kunnen gebruiken. Het beleid is ook meer iets dat mensen zichzelf aanpraten en een gevolg van de weinige controle die je verder hebt over het OS. *Als* er iets fout gaat is dat al vrij snel de enige keuze die je hebt. Zo vaak gaat er alleen niet iets fout met gewone builds.
[...]Bij Windows Desktop hebben ze dat toch ook goed in de smiezen? Ze weten hoe het moet, maar doen het niet. Dat betekend gewoon dat ze er geen effort in willen stoppen. Klaar. Want die factory reset doen als er iets niet goed is, is toch niet normaal.
Dat komt dus door de weinige controle. Ik heb bij W10 op de desktop ook vaak zat zooi moeten fixen. Maand terug nog een kleine update gehad van mijn werk PC. Ik kon gelijk 4 uur lang met DISM aan de slag om alles weer te fixen en in een staat te brengen dat ik niet elke pakweg 20min. naar een spontaan herstartende PC kon staren. Als ik DISM kon gebruiken op W10M had ik nooit die hard reset hoeven te doen.

• Emgeebee
Plus je leest natuurlijk alleen maar van mensen die wel een hard reset moeten doen, niet van mensen die het niet hoeven te doen (duh...)

Ik heb bijvoorbeeld probleemloos de stap van 8.1 naar W10m gemaakt.

• GerCor
Michielgb schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:32:
Plus je leest natuurlijk alleen maar van mensen die wel een hard reset moeten doen, niet van mensen die het niet hoeven te doen (duh...)

Ik heb bijvoorbeeld probleemloos de stap van 8.1 naar W10m gemaakt.
Dat weet je helemaal niet zeker, of je moet ook precies weten wat W10M is. Mijn ervaring is dat wanneer je een back-up gebruikt er soms dingen anders zijn dan wanneer je geen back-up gebruikt. En dat is voor een 930 misschien nog -met heel veel moeite- goed te praten omdat die geleverd werd met WP8. Maar ikzelf verwacht dat wanneer je W10M installeert je dan ook alles van W10M hebt en niet sommige zaken van WP8(.1) omdat je dat eerst had. :? 8)7 |:(

Voor mij is nu al duidelijk, na een paar uurtjes, dat batt. drain er na de .545 update slechter op is geworden. Ik zit nu al op 54%.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 14-08-2016 13:46 ]

• FreshM
Laten we niet vergeten dat de Anniversary Update van Windows 10 Mobile er officieel nog niet is. Jullie hebben het dus nog steeds over insider builds.

[ Voor 19% gewijzigd door FreshM op 14-08-2016 13:51 ]

• GerCor
FreshM schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:49:
Laten we niet vergeten dat de Anniversary Update van Windows 10 Mobile er officieel nog niet is. Jullie hebben het dus nog steeds over insider builds.
Ik niet want dan zou ik mijn relaas niet in deze topic plaatsen.

• FreshM
GerCor schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:02:
[...]

Ik niet want dan zou ik mijn relaas niet in deze topic plaatsen.
Je hebt gelijk, ik heb niet goed gelezen. Bij mij draait build 545 goed. Ik heb geen factory reset nodig gehad. Ik neem aan dat dat voor veel W10M-gebruikers geldt.

• GerCor
En nog eens iets. Sinds .545 doet WhatsApp niet meer mee aan donker of licht. Als je een reset doet staat de telefoon standaard op donker. Ik heb het weer op licht gezet, Twitter doet mee maar WA dus niet. En dat was bij .494 wel anders.

• janchtw
GerCor schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:51:
Vannacht mijn 930 gereset. Kan wel wachten op AU maar aangezien ik vakantie heb ... en dus tijd zat, toch maar gedaan. Eerst met een back-up. Toen bleek ik al snel in instellingen dat ik bij 'EXTRA' en flink aantal opties miste. Ik had er maar 3. Nu heb ik er 10. O.a. 'equalizer' bleek nog - weer - een 8.1 versie te zijn. Vreemd.
Ik heb op mijn 930 met .545 onder Extra de volgende opties staan:
Beeldscherm
Meldingen en acties
Telefoon
Opslag
Apparaatversleuteling
Automodus
Offlinekaarten
Info

Dat zijn er dus ook 10 en ik heb gewoon vanuit 8.1 de update gedaan zonder daarna te resetten. Ik blijf het raar vinden dat gebruikers zulke verschillende ervaringen hebben met het updaten. Zou dat misschien aan bepaalde geïnstalleerde apps kunnen liggen? Ergens moet er toch iets anders zijn.

• GerCor
Inderdaad. En vannacht, na de reset - vanaf de .545. - kreeg ik bij EXTRA: Aanraken, Iets met 'apparaten Hub' en Equalizer. Meer niet.

En na de reset zonder back-up hetzelfde wat jij nu hebt opgenoemd.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:52

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb een vreemd probleem. Ik gebruik een Lumia 950, en heb thuis een DIR-825 router met de nieuwste DD-WRT. Ik krijg echter op mijn telefoon geen verbinding met de Wifi (of nouja, wel verbinding, maar geen internet). Whatsappjes verzenden wel, maar websites openen niet. Dit is zo sinds ik naar DD-WRT ben overgegaan, op de originele router-firmware werkte het wel. Het gaat zowel op de 5GHz band als de 2.4GHz band.

Andere Wifi-netwerken van een ander accesspoint werken wel probleemloos, zowel 2.4 als 5 GHz.

Echter: Met een Android-telefoon en een Windows 10 PC werkt de Wifi feilloos! Iemand enig idee?

[ Voor 13% gewijzigd door Esumontere op 14-08-2016 18:35 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M