Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Firmware komt nog steeds bij de fabrikant vandaan en het verleden heeft aangetoond dat soms firmware updates nodig zijn om nieuwe functionaliteit te laten werken. Fabrikant maakt hier dus nog steeds wel uit, maar gelukkig is Microsoft ook vaak traag met uitbrengen van firmware (double tap to wake voor 950 bijv...).blmp schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:11:
[...]
Eigenlijk vooral bij Windows 10 Mobile is het merk eigenlijk niet echt relevant. Fabrikanten doen geen (of erg weinig) wijzigingen aan de software. Hooguit misschien zoals in HP's geval dat Workspace gebeuren. Dus je hebt in principe dezelfde ervaring bij alle merken (mits de specs gelijk zijn). Updates komen vanuit Microsoft, je kan hooguit misschien vraagtekens zetten bij bijvoorbeeld garantieafhandeling of duur van support.[...]
Buiten het feit dat de hardware in de 950 wel wat duurder is chargeer je nogal met €30. Met alle logistieke kosten, belastingen etc zit je makkelijk aan dat bedrag wat de 950(xl) nu kost. Misschien is kostprijs niet de juiste definitie voor deze discussie, maar winst pakken ze nauwelijks lijkt me.GerCor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:54:
[...]
Tegen kostprijs lijkt mij persoonlijk onzin. Het is geloof ik geen geheim dat een iPhone zo'n € 30 kost om te maken. En je geeft geen 950 weg bij aankoop van een 950XL zoals we eerder hebben gezien. Want dan zou je op elke verkoop - en met jouw kostprijs - zwaar verlies lijden op elke verkoop.
Ik verwees naar Thurrot omdat hij (doorgaans goed geïnformeerd over MS zaken) zegt dat MS alle 950's die ze nog in voorraad hebben nu uitverkoopt waarna het over en sluiten is. Dus de produktie niet voortzetten en verkopen tegen lagere prijzen om veel nieuwe klanten te winnen.GerCor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:49:
[...]
Volgens mij, maar wie ben ik, wil Microsoft van alle producten af die ze maken. Vandaar een store waar ze hun artikelen verkopen (liefst zoveel mogelijk). De HP gaat, met dock, zo'n 850 US dollar kosten. De 950XL met dock 500. Kan aan mij liggen maar veel mensen zullen eerder bereid zijn 500 uit te geven dan 850 en ze gaan niet een 950 XL aanschaffen om over een paar weken de HP te kopen. Dus, de logica van Thurrot ontgaat mij eventjes.
Eerder zagen we een actie van: koop een 950XL, krijg je een 950 gratis. En het is niet ongebruikelijk dat een toestel na verloop van tijd flink in prijs daalt.
Nogal tegenstrijdig productie stoppen maar veel klanten willen winnen. Veel klanten win je door goede toestellen te blijven produceren...janchtw schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:36:
[...]
Dus de produktie niet voortzetten en verkopen tegen lagere prijzen om veel nieuwe klanten te winnen.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ja, wat is het nou? Wel of niet snel klanten willen scoren? Kijk, en dat snel van de voorraad af willen kan ik allemaal wel begrijpen maar om dat dan direct weer te koppelen aan HP. Echt zoeken naar een reden en als je die niet weet dan verzin je er één.janchtw schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:00:
Het staat er misschien wat onduidelijk maar wat Thurrot zegt is dat ze de produktie stoppen of misschien al gestopt hebben en dat de lagere prijs dus niet bedoeld is om nog heel veel klanten te winnen maar alleen maar dient om zo snel mogelijk van hun voorraad af te komen.
En daarnaast ken ik Microsoft niet als een bedrijf die ook maar één stap zet voor een ander bedrijf, behalve als ze er flink geld voor krijgen.
En overigens heb ik nog steeds het 'gevoel' dat Microsoft helemaal stopt met hardware. Ondanks de geruchten ..... Die Nadella gaat helemaal voor 'Cloud' en software op alle devices, waaronder ook iOS en Android.
[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 05-08-2016 14:44 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Geloof dat juist het idee was dat Microsoft voor high-end ging en de andere fabrikanten 'de gaten moesten opvullen' of zo. Al lijkt niemand volgensmij echt te weten wat Microsoft nou precies wilt doen in de toekomstSwerfer schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:28:
Laat Microsoft dan in godsnaam snel met de beruchte Surface Phone komen, en liefst in modellen vanaf low-end tot high-end, omdat er nog te weinig oem's zijn die (in Europa) Windows Phones leveren...
Inderdaad. Dan moet er een flinke deal gaande zijn wil Microsoft de business strategie aan HP over wil laten. Het komt er in elk geval op neer dat we eigenlijk nog steeds niet weten wat Microsoft nou precies wil bereiken met al deze fratsenGerCor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:34:
En daarnaast ken ik Microsoft niet als een bedrijf die ook maar één stap zet voor een ander bedrijf, behalve als ze er flink geld voor krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door blmp op 05-08-2016 14:49 ]
Patient gamer
Tsja .... geruchten de wereld in geholpen en je hebt weer wat geschreven. Aan de andere kant, waarom ook niet?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Als dat gerucht waar zou zijn.
Nuja, zoals ik al eerder zei, dat dit een verhaal is dat op zijn einde loopt, voel je gewoon aan alles...
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Ach, als je een Windows 10 PC maakt in het formaat van een telefoon en je kan er nog mee bellen ook, is het dan nog een mobiele/smartphone? Ik hoop dat Microsoft die kant op gaat...GerCor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:00:
Ik heb van die Daniel Rubino van Windows Central begrepen dat Microsoft klaar is met telefoons maken en alles wat met telefoons te maken heeft. Dat ze bij Microsoft hard nadenken over iets totaal nieuws. Iets wat de mobiele/smartphone opvolgt en moet doen vergeten.
Tsja .... geruchten de wereld in geholpen en je hebt weer wat geschreven. Aan de andere kant, waarom ook niet?
Update:
Heb gewoon een Lumia 950XL aangeschaft. Ik kijk het nog wel een jaartje of wat aan
[ Voor 42% gewijzigd door blmp op 05-08-2016 16:47 ]
Patient gamer
Ja, dat is kenmerkend Microsoft. Ze beginnen aan iets - en dan zo'n irritante perspresentatie: 'We are so excited', terwijl de genodigden gapend en verveeld voor zich uitkijken - zoals een Windows RT. Koop je dat, draaien ze het de nek om.blmp schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:13:
Zit nu momenteel ook met het dilemma van een toestel upgrade. Ga ik voor een L950XL of ga ik toch voor een Nexus 5X. Ik mis in principe geen apps of functionaliteiten en vind W10M eigenlijk wel een prima platform wat dat betreft. Maar de onzekerheid van het platform en de toekomst blijft toch stiekem wel knagen. Zijn alle apps die ik nu gebruik er over 2 jaar ook nog? Natuurlijk kan alleen Microsoft (of de app developers) daar een antwoord op geven maar toch
Ik ben van Android overgestapt naar Windows telefoons, ik heb momenteel een Lumia 950XL en het bevalt goed. Heb er tot nu toe nog geen spijt van.blmp schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:13:
Zit nu momenteel ook met het dilemma van een toestel upgrade. Ga ik voor een L950XL of ga ik toch voor een Nexus 5X. Ik mis in principe geen apps of functionaliteiten en vind W10M eigenlijk wel een prima platform wat dat betreft. Maar de onzekerheid van het platform en de toekomst blijft toch stiekem wel knagen. Zijn alle apps die ik nu gebruik er over 2 jaar ook nog? Natuurlijk kan alleen Microsoft (of de app developers) daar een antwoord op geven maar toch
Verwijderd
Ze doen geen moeite. Maar ze gaan natuurlijk niet van de daken roepen dat ze dat niet meer doen.daffie82 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:03:
Waarom nu nog moeite doen voor W10mobile dan?
Als dat gerucht waar zou zijn.
Nuja, zoals ik al eerder zei, dat dit een verhaal is dat op zijn einde loopt voel je gewoon aan alles...
Alles draait om gezichtsverlies. Dus zullen ze relatief mooi weer spelen totdat het echt over is. Gewoon helemaal uitrekken. Dat is marketing technisch gezien beter als in één keer de stekker eruit trekken. Dat zorgt alleen voor veel meer schade bij Microsoft.
Ze zijn gewoon bezig met de voorbereiding op een zachte landing. En gaan gewoon door met hun leuzen zoals "we are so excited". Sure.
De rest is niet belangrijk. Kan allemaal wachten en kan desnoods op mijn tablet.
Moet vast nog wel 2 jaar in stand blijven (950)
Ben redelijk tevreden, vrij cleane UI op de Nexus maar toch.. ben niet volledig overtuigd.
Met als resultaat dat ik hem alweer op V&A heb en de goden laat beslissen. Bij een goede prijs verhuis ik weer naar een 950XL.
Met betrekking tot de opmerking van Daniel Rubino over 'iets totaal nieuws' : Ik hoop het zo..
Laat ze maar een compleet nieuwe markt opzetten, deze strijd hebben ze verloren.
De shift gaat als ik het zo lees toch meer richting business users..
Bovenstaande is ongetwijfeld niets nieuws voor eenieder in dit forum, maar als onderdeel van het rouwproces moet ik het een beetje van me afschrijven ;-)
Radio 538 https://www.microsoft.com/store/apps/9wzdncrdkb78VAnTurenhout schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:02:
maar daarbij opgeteld dat ik toch wat applicaties mis (Horizon, Hockey.nl, Lisa, Actioncam app, officiële Radio2/Radio538 apps bijvoorbeeld)
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Herkenbaar ik wil ook niet weg, heb een Nokia lumia 830 en een lumia 640 XL voor dat wat ik hem gebruik mail,agenda, whatsapp, beetje surfen) werkt het echt primaGerCor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:21:
Ik blijf lekker bij mijn 930. Misschien toch nog de 950 meepakken. Ik zit niet wachten op die andere OS-en. Wat gebruik ik? Mail, WhatsApp, Berichten (SMS en Skype) Agenda (Windows Central ...pfffff) Camera (OneDrive) en Egde ....
De rest is niet belangrijk. Kan allemaal wachten en kan desnoods op mijn tablet.
Moet vast nog wel 2 jaar in stand blijven (950)
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
youtube.com/@hisrep
Als Microsoft met iets compleet nieuws komt, wat de smartphone opvolgt, ben ik benieuwd. Ze waren er vroeg bij op de markt voor tablets met Windows XP Tablet Edition, en ook al op de telefoons, met Windows Mobile 5, 6.5 etc. Maar echt marktaandeel hebben ze tegenwoordig niet, terwijl de producten (Windows 8.1 en 10 op tablet, 7.x, 8.x W10M goed werken als het aan mij ligt.)
En ieder keer zijn ze "excited", maar ze draaien het platform vervolgens de nek weer om. (Windows RT, zoals GerCor eerder al aangaf).
Ik wil op dit moment gewoon meer duidelijkheid over de toekomst van Windows 10 Mobile voor ons, consumenten, en dat is iets waar Microsoft op dit moment niet duidelijk in is.
[ Voor 9% gewijzigd door Stefan22 op 05-08-2016 21:33 ]
??? Kan met een iPhone of Android toch ook?DeNachtwacht schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:59:
Voor de pokemon fans met een andriod/apple tablet: Maak van je win10 telefoon een wifi hotspot en verbind vervolgens je tablet hieraan. Met deze verbinding is lokatie ook mogelijk en kun je dus pokemon op de tablet spelen. Enige nadeel is dat tethering flink energie stroomt dus je moet een accublok mee voor zowel je tablet als je smartphone
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 05-08-2016 23:35 ]
Courier?GerCor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:00:
Ik heb van die Daniel Rubino van Windows Central begrepen dat Microsoft klaar is met telefoons maken en alles wat met telefoons te maken heeft. Dat ze bij Microsoft hard nadenken over iets totaal nieuws. Iets wat de mobiele/smartphone opvolgt en moet doen vergeten.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Als je geen iphone of android smartphone hebt gaat dat moeilijk... Ik snap je punt niet echt?GerCor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:26:
[...]
??? Kan met een iPhone of Android toch ook?
Hmm bij ATT in de VS is de lumia 950 nu te halen voor $299, dat wordt omgerekend wel een heel mooie deal. Ik zit over een week in VS dus kan hem zo in een store ophalen...
Weet iemand of die VS versie voor ons in europa gewoon bruikbaar is, of gebruiken deze bijv. andere zendfrequenties waardoor ze in EU niet bruikbaar zijn?
[ Voor 39% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-08-2016 00:48 ]
youtube.com/@hisrep
Het gaat ook moeilijk als je geen Android/Apple tablet hebt. Maar laat maar zitten.DeNachtwacht schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 00:36:
[...]
Als je geen iphone of android smartphone hebt gaat dat moeilijk... Ik snap je punt niet echt?
Kan. Alleen is het van ATT en ben je dus - volgens wat ik heb gelezen - afhankelijk van ATT voor updates van firmware (zoals double tap to wake)Hmm bij ATT in de VS is de lumia 950 nu te halen voor $299, dat wordt omgerekend wel een heel mooie deal. Ik zit over een week in VS dus kan hem zo in een store ophalen...
Nu loop ik wel tegen iets anders aan; omdat ik na een format alles opnieuw moest instellen, krijg ik nu ineens Gmail niet meer aan de praat. Als je bij accountinstellingen Google selecteert, ga je naar een browser login scherm van google, maar die meldt dat je browser (edge) niet wordt ondersteund. Inloggen kan wel, maar alsnog kom ik dan niet verder in de opties.
Als ik het handmatig probeer te doen via pop/imap account, blijft hij zeggen dat mijn wachtwoord niet klopt. De nieuwste manier van Google om Windows 10 tegen te werken?
youtube.com/@hisrep
Dat Gmail probleem is bekend en er zou een oplossing voor komen binnenkort.DeNachtwacht schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 14:45:
Nou na diverse pogingen geef ik het officieel op om de Anniversary Update op mijn Lumia 925 te krijgen. Het is volgens mij inderdaad gewoon niet mogelijk.
Nu loop ik wel tegen iets anders aan; omdat ik na een format alles opnieuw moest instellen, krijg ik nu ineens Gmail niet meer aan de praat. Als je bij accountinstellingen Google selecteert, ga je naar een browser login scherm van google, maar die meldt dat je browser (edge) niet wordt ondersteund. Inloggen kan wel, maar alsnog kom ik dan niet verder in de opties.
Als ik het handmatig probeer te doen via pop/imap account, blijft hij zeggen dat mijn wachtwoord niet klopt. De nieuwste manier van Google om Windows 10 tegen te werken?
Testing, one, two ...
Dit is echt van de zotte. Het is dus nu gewoon niet mogelijk om zoiets simpels als een mailaccount & adresboek synchronisatie in te stellen? Google blijft het maar proberen... slinkse rakkers.hardware-lover schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:09:
[...]
Dat Gmail probleem is bekend en er zou een oplossing voor komen binnenkort.
Ter info voor de liefhebbers:
http://mspoweruser.com/go...-google-accounts-outlook/
[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-08-2016 15:28 ]
youtube.com/@hisrep
Een Gmail account kan niet worden toegevoegd, op welke wijze dan ook.
Op Windowscentral en answers.microsoft staan vele posts over ditzelfde probleem en de oorzaak ligt bij/oplossing moet van Google komen.
Zucht...als emailen al een probleem wordt.
Ik ben uiteraard degene die het toestel heeft aangeraden en ben dus de sjaak.
Want: "Iedereen die ik ken, kan gewoon Gmail gebruiken op z'n iPhone/Samsung/...".
Gvd! Ik kan dit missen als kiespijn.
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Het grote voordeel is namelijk dat Microsoft wél heel actief is met zijn diensten (in dit geval Outlook) crossplatform aan te bieden. Dus je hoeft niet bang te zijn voor flauwe pesterijtjes als je ooit weer eens overstapt naar een android of ios apparaat, die contactpersonen en agenda syncen blijft dan gewoon werken.
Het is echt zo suf dat die bedrijven elkaar op deze punten elkaar dwars blijven zitten, iedereen is er simpelweg de dupe van. De ene keer wordt jan gedwarsboomd, dan is het weer piet. Maar deze logica is bij de internetfanaten nog niet helemaal binnengedruppeld.
youtube.com/@hisrep
Microsoft account gebruiken en al de emails van Gmail forwarden en iedereen laten weten dat je overstapt op een ander email account. Microsoft ondersteunt inderdaad op alle platformen dus zit je voor de rest van je leven (?) veilig. Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om je agenda te exporteren in Gmail en dan importeren in outlook en koppelen aan je outlook email adres...Baserk schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:33:
Ik loop helaas tegen hetzelfde probleem aan met een verse L650 gebruiker.
Een Gmail account kan niet worden toegevoegd, op welke wijze dan ook.
Op Windowscentral en answers.microsoft staan vele posts over ditzelfde probleem en de oorzaak ligt bij/oplossing moet van Google komen.
Zucht...als emailen al een probleem wordt.
Ik ben uiteraard degene die het toestel heeft aangeraden en ben dus de sjaak.
Want: "Iedereen die ik ken, kan gewoon Gmail gebruiken op z'n iPhone/Samsung/...".
Gvd! Ik kan dit missen als kiespijn.
Wat bedoel je met "overige" precies?DeNachtwacht schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:49:
Via "overige" kun je trouwens wel handmatig de zaak instellen, zodat je in ieder geval mail binnen krijgt.
[...]
Ik heb echt elke optie geprobeerd: Imap->no go, in de Gmail settings 'Minder veilige app toestaan'->no go, enzovoorts.
Ik krijg elke keer de melding op de Lumia van Google 'Deze browser is verouderd'...
Als het voor mezelf was, had ik dat wel al gedaan.Swerfer schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:57:
[...]
Microsoft account gebruiken en al de emails van Gmail forwarden en iedereen laten weten dat je overstapt op een ander email account. Microsoft ondersteunt inderdaad op alle platformen dus zit je voor de rest van je leven (?) veilig. Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om je agenda te exporteren in Gmail en dan importeren in outlook en koppelen aan je outlook email adres...
Het gaat echter om een bejaarde/dierbaar familielid, met een bejaarde vrienden&kennissen kring.
Als ik dan aankom met 'Ik forward voortaan alles naar je Outlook' en/of 'Iedereen moet ff je emailadres aanpassen naar je nieuwe @outlook.com', dan verzuurt de verhouding op dit gebied (IT&telecom) een beetje en zijn we 18 maanden verder voordat alles weer 'normaal' binnen komt.
Alle IT uitleg die ik aan d'r geef, wil ik graag richten op 'Het belang van groene balkjes met slotjes in de browser' / 'Wat betekent deze website melding over je adblocker' / 'Heb je niks besteld, klik dan ook niet op mails over mislukte aflevering' etc.
Maar bedankt voor je reply hoor swerfer, appreciated.
Onder Gmail inderdaad minder veilige apps toestaan (er is immers geen google authenticator app voor windows phone dus...Baserk schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:00:
Wat bedoel je met "overige" precies?
Ik heb echt elke optie geprobeerd: Imap->no go, in de Gmail settings 'Minder veilige app toestaan'->no go, enzovoorts.
Ik krijg elke keer de melding op de Lumia van Google 'Deze browser is verouderd'...
Via account toevoegen "ander account" doen. En dan gewoon wachtwoord/mailadres invullen en klaar is kees.
Ik loop nu wel tegen een ander probleem aan, in mijn Outlook.com omgeving heb ik de contactpersonen met google gekoppeld en kan ik dus alles netjes zien, het wordt zelfs real-time vanuit google bijgehouden dus dat is netjes. Op die manier omzeilt microsoft dus eigenlijk het slinkse plaagstootje van google al.
Maar nu is het probleem dat ik op mijn telefoon geen optie zie om contactpersonen of agenda items te synchroniseren. In de Personen app kan ik keurig instellen dat alle outlook contactpersonen gesynchroniseerd worden, maar hier verschijnen niet de google contactpersonen die ik online wel krijg (in de people.live.com omgeving). Iemand een idee?
youtube.com/@hisrep
Deze al geprobeerd?DeNachtwacht schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:08:
[...]
Onder Gmail inderdaad minder veilige apps toestaan (er is immers geen google authenticator app voor windows phone dus...)
https://www.microsoft.com...-for-windows/9nblggh4n8mx
https://www.authenticatorforwindows.com/
Het punt is dat google er op windows 10 niks mee doet... je kan er dus niet je contacten mee syncen.
youtube.com/@hisrep
En heb je dit al geprobeerd?Baserk schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:19:
[...]
Als het voor mezelf was, had ik dat wel al gedaan.
Het gaat echter om een bejaarde/dierbaar familielid, met een bejaarde vrienden&kennissen kring.
Als ik dan aankom met 'Ik forward voortaan alles naar je Outlook' en/of 'Iedereen moet ff je emailadres aanpassen naar je nieuwe @outlook.com', dan verzuurt de verhouding op dit gebied (IT&telecom) een beetje en zijn we 18 maanden verder voordat alles weer 'normaal' binnen komt.
Alle IT uitleg die ik aan d'r geef, wil ik graag richten op 'Het belang van groene balkjes met slotjes in de browser' / 'Wat betekent deze website melding over je adblocker' / 'Heb je niks besteld, klik dan ook niet op mails over mislukte aflevering' etc.
Maar bedankt voor je reply hoor swerfer, appreciated.
http://mspoweruser.com/mi...-work-around-gmail-issue/
Yup, ook die Gmail setting al geprobeerd. Maar ik ga vanavond nogmaals langs en dan probeer ik 't nog een keer.ardvark99 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:29:
[...]
En heb je dit al geprobeerd?
http://mspoweruser.com/mi...-work-around-gmail-issue/
Vind het nog wel raar dat insiders deze donderdag/vrijdag geen voorproefje hebben gehad van de cumulatieve updates (zie tot .67 op buildfeed) want het lijkt mij sterk (nog hier en daar wat problemen ervaren en gelezen) dat de huidige 14393.5 als final de deur uit gaatStefan22 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:49:
9 augustus dus toch de datum dat Windows 10 Mobile uitgerold wordt: http://www.windowscentral...ersary-update-august-16th
[ Voor 25% gewijzigd door blmp op 06-08-2016 22:31 . Reden: typo fix ]
Patient gamer
Pfew!
Na een melding van de fix op Answers.microsoft.com, heb ik het op de reguliere/standaard manier geprobeerd en het werkt weer zoals 't hoort te werken.
wat is er niet duidelijk aan dat ze zich op de zakelijke markt richten? En waar wacht je op? Je kan zo altijd blijven wachten. Als je geen Android of iOS heet is het tegenwoordig onmogelijk om een noemenswaardig marktaandeel te pakken. Voorbeelden:Stefan22 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:30:
Ik zat ook te twijfelen voor een 950, en heb uiteindelijk de aankoop eerst maar uitgesteld. Microsoft is mij te onduidelijk over wat ze nu eigenlijk willen. Ik vind dat ze naar de consumenten wel iets duidelijker mogen zijn, nu ze steeds aangeven zich op de zakelijke markt te richten. Wat houdt dat voor ons precies in?
Als Microsoft met iets compleet nieuws komt, wat de smartphone opvolgt, ben ik benieuwd. Ze waren er vroeg bij op de markt voor tablets met Windows XP Tablet Edition, en ook al op de telefoons, met Windows Mobile 5, 6.5 etc. Maar echt marktaandeel hebben ze tegenwoordig niet, terwijl de producten (Windows 8.1 en 10 op tablet, 7.x, 8.x W10M goed werken als het aan mij ligt.)
En ieder keer zijn ze "excited", maar ze draaien het platform vervolgens de nek weer om. (Windows RT, zoals GerCor eerder al aangaf).
Ik wil op dit moment gewoon meer duidelijkheid over de toekomst van Windows 10 Mobile voor ons, consumenten, en dat is iets waar Microsoft op dit moment niet duidelijk in is.
- Sailfish OS (efficienter dan Android, maar bijna geen apps, dus moet je toch weer een android runtime gaan gebruiken).
- Ubuntu Phone. Webapps...kansloos want performance zal altijd slecht zijn. kan verder geen Android apps draaien. Dus ook geen whatsapp (dat is per slot van rekening tegenwoordig de maatstaaf)
- Blackberry OS; misschien wel het beste OS van allen, kan android apps draaien om het gat op te vullen, maar marktaandeel slinkt.
Kortom, voor MS is het een kansloze zaak om zich op de consumentenmarkt te richten, als ze dat namelijk wel hard op zeggen en vervolgens blijven de verkopen uit en de apps uit, dan zijn ze gewoon klaar.
Echter voor Business is Windows mobile uitermate geschikt. Veel bedrijven die door de hipheid kunnen kijken beseffen ook wel dat Android en iOS niet het meest geschikte corporate ecosysteem hebben.
Ik zie bij veel klanten die vernieuwen naar het 'nieuwe werken' dat windows mobile aantrekelijk is mede ook omdat de lowend toestellen gewoon ook goedkoop zijn. En Lowend is meer dan genoeg voor de meesten.
Win10M is onderdeel van het gehele corporate windows platform van MS, dus dat wordt niet verlaten. Maar door zich expliciet op de zakelijke markt te richten, wat volgens mij de enige slimme zet is, zullen developers van games en entertainment apps minder snel ontwikkelen voor dat platform.
Je moet je pas zorgen gaan maken over win10m als Whatsapp de stekker trekt uit windows ondersteuning.
Whatsapp staat namelijk thirdparty clients niet toe, gebruik je die wel, loop je het risico gebanned te worden en op dit moment ondersteunen ze alleen nog maar Android, iOS en windows. Blackberry support stopt eind dit jaar...als je op de forums van BB de paniek al leest en de hoeveelheid mensen die zich gedwongen voelen om dan een android toestel te nemen....werkelijk..such is the power of whatsapp op dit moment....zeer kwalijke zaak. Maar goed ik dwaal af ;-)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zonder achterban is MS nergens en wij de gebruikers zijn nog steeds de achterban.
En deze achterban laat zich nu benieuwen als MS nu eindelijk morgen gaat beginnen met het uitrollen van de grote update.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Ik wil gewoon weten wat de toekomst van W10M is, gaat Microsoft zich met W10M nog wel duidelijk op consumenten richten, of dat ook niet meer? Op het gebied van hardware is Microsoft duidelijk geweest ja, alleen nog zakelijke toestellen.andrik1 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:46:
[...]
wat is er niet duidelijk aan dat ze zich op de zakelijke markt richten? En waar wacht je op? Je kan zo altijd blijven wachten. Als je geen Android of iOS heet is het tegenwoordig onmogelijk om een noemenswaardig marktaandeel te pakken. Voorbeelden:
- Sailfish OS (efficienter dan Android, maar bijna geen apps, dus moet je toch weer een android runtime gaan gebruiken).
- Ubuntu Phone. Webapps...kansloos want performance zal altijd slecht zijn. kan verder geen Android apps draaien. Dus ook geen whatsapp (dat is per slot van rekening tegenwoordig de maatstaaf)
- Blackberry OS; misschien wel het beste OS van allen, kan android apps draaien om het gat op te vullen, maar marktaandeel slinkt.
Kortom, voor MS is het een kansloze zaak om zich op de consumentenmarkt te richten, als ze dat namelijk wel hard op zeggen en vervolgens blijven de verkopen uit en de apps uit, dan zijn ze gewoon klaar.
Echter voor Business is Windows mobile uitermate geschikt. Veel bedrijven die door de hipheid kunnen kijken beseffen ook wel dat Android en iOS niet het meest geschikte corporate ecosysteem hebben.
Ik zie bij veel klanten die vernieuwen naar het 'nieuwe werken' dat windows mobile aantrekelijk is mede ook omdat de lowend toestellen gewoon ook goedkoop zijn. En Lowend is meer dan genoeg voor de meesten.
Win10M is onderdeel van het gehele corporate windows platform van MS, dus dat wordt niet verlaten. Maar door zich expliciet op de zakelijke markt te richten, wat volgens mij de enige slimme zet is, zullen developers van games en entertainment apps minder snel ontwikkelen voor dat platform.
Je moet je pas zorgen gaan maken over win10m als Whatsapp de stekker trekt uit windows ondersteuning.
Whatsapp staat namelijk thirdparty clients niet toe, gebruik je die wel, loop je het risico gebanned te worden en op dit moment ondersteunen ze alleen nog maar Android, iOS en windows. Blackberry support stopt eind dit jaar...als je op de forums van BB de paniek al leest en de hoeveelheid mensen die zich gedwongen voelen om dan een android toestel te nemen....werkelijk..such is the power of whatsapp op dit moment....zeer kwalijke zaak. Maar goed ik dwaal af ;-)
Waar ik bang voor ben? Apps als Whatsapp, precies dat ja. Want eerlijk gezegd denk ik niet dat Microsoft het ook maar iets kan schelen als Whatsapp stopt met de ondersteuning voor Windows Phone/Mobile, want dat is de laatste tijd wel duidelijk geworden.
En het is inderdaad jammer om te zien dat Whatsapp zoveel gebruikt wordt, dat er gewoon geen enkel platform kans maakt. Heeft je mobiele OS tegenwoordig geen Whatsapp, dan maakt het geen schijn van kans.
En waarom zou Whatsapp een UWP app maken? Whatsapp is toch een app die alleen op telefoons werkt? Dan heeft dat toch weinig nut, en kunnen ze beter hun WP8.1 app blijven doorontwikkelen, in plaats van een UWP app, en 80% van alle WP gebruikers de rug toekeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Stefan22 op 08-08-2016 11:34 ]
Whatsapp heeft al een Windows PC-client (weliswaar verbonden aan telefoon).Stefan22 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:31:
[...]
En waarom zou Whatsapp een UWP app maken? Whatsapp is toch een app die alleen op telefoons werkt? Dan heeft dat toch weinig nut, en kunnen ze beter hun WP8.1 app blijven doorontwikkelen, in plaats van een UWP app, en 80% van alle WP gebruikers de rug toekeren.
Ja, dat klopt. Maar dan zal de PC UWP app heel andere functionaliteit krijgen dan de Mobile UWP app. Want die van de PC moet verbinden met Mobile over wifi om zo te kunnen Whatsappen via de PC, en de Mobile app is gewoon de app zoals op elk mobiele platform. Lijkt me eerder dat daar dan 2 verschillende apps van komen.Esumontere schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:37:
[...]
Whatsapp heeft al een Windows PC-client (weliswaar verbonden aan telefoon).
[ Voor 11% gewijzigd door Stefan22 op 08-08-2016 11:41 ]
En of het MS kan schelen of er whatsapp support blijft! Als dat er niet is, kan je er vanuit gaan dat MS op de achtergrond gaat onderhandelen met Whatsapp/FB om de support terug te krijgen. Geen whatsapp en geen alternatief is op dit moment gewoonweg einde OS. Dus, ja, zeker dat ze dat kan schelen! Alternatieven als Telegram, BBM, messenger worden maar weinig gebruikt (in vergelijking met whatsapp).Stefan22 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:31:
[...]
Ik wil gewoon weten wat de toekomst van W10M is, gaat Microsoft zich met W10M nog wel duidelijk op consumenten richten, of dat ook niet meer? Op het gebied van hardware is Microsoft duidelijk geweest ja, alleen nog zakelijke toestellen.
Waar ik bang voor ben? Apps als Whatsapp, precies dat ja. Want eerlijk gezegd denk ik niet dat Microsoft het ook maar iets kan schelen als dat gebeurd, want dat is de laatste tijd wel duidelijk geworden.
En het is inderdaad jammer om te zien dat Whatsapp zoveel gebruikt wordt, dat er gewoon geen enkel platform kans maakt. Heeft je mobiele OS tegenwoordig geen Whatsapp, dan maakt het geen schijn van kans.
En wat is er de laatste tijd dan wel duidelijk geworden volgens jou, wat MS niks kan schelen? Ben benieuwd!
Nogmaals, het is meerdere malen gezegd door Nadella...we focussen ons op dat waar we ons wel kunnen onderscheiden: Continuum, UWP voor business.
Dat is toch een logische stap? MS zal waarschijnlijk zelf ook geen toestellen (of bijna geen) meer uitbrengen. Ook dat is al ruim een jaar geleden verkondigd. Daar ligt hun kracht niet...andere fabrikanten moeten de phones bouwen.
Whatsapp brengt bijna maandelijks een update uit op het Windows Mobile platform. Wanneer ze geen brood meer zien in Windows Mobile, zou dit niet zo frequent gebeuren. Waarschijnlijk blijven ze nog op WP8.1 door ontwikkelen tot de functionaliteiten gelijk zijn met de andere OS'en. Het wachten is nu op een W10M app en layout van Whatsapp. En wanneer deze UWP is, kan de koppeling met een W10 Pc nog makkelijker verlopen. Het kan nu al via een website, maar met een UWP app kan de koppeling nog soepeler verlopen, zoals Message Anywhere.Stefan22 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:31:
[...]
Ik wil gewoon weten wat de toekomst van W10M is, gaat Microsoft zich met W10M nog wel duidelijk op consumenten richten, of dat ook niet meer? Op het gebied van hardware is Microsoft duidelijk geweest ja, alleen nog zakelijke toestellen.
Waar ik bang voor ben? Apps als Whatsapp, precies dat ja. Want eerlijk gezegd denk ik niet dat Microsoft het ook maar iets kan schelen als Whatsapp stopt met de ondersteuning voor Windows Phone/Mobile, want dat is de laatste tijd wel duidelijk geworden.
Verder wordt er al ontwikkeld aan de Redstone 2 releases, waar de focus meer ligt op mobile en continuum. Dus voorlopig kunnen we wat W10M nog genoeg verwachten de komende maanden.
Zijn er nog meer mensen die hier last mee hebben??
Oke, jij denkt dat het ze wel wat kan schelen, ik niet.andrik1 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:40:
[...]
En of het MS kan schelen of er whatsapp support blijft! Als dat er niet is, kan je er vanuit gaan dat MS op de achtergrond gaat onderhandelen met Whatsapp/FB om de support terug te krijgen. Geen whatsapp en geen alternatief is op dit moment gewoonweg einde OS. Dus, ja, zeker dat ze dat kan schelen! Alternatieven als Telegram, BBM, messenger worden maar weinig gebruikt (in vergelijking met whatsapp).
En wat is er de laatste tijd dan wel duidelijk geworden volgens jou, wat MS niks kan schelen? Ben benieuwd!
Nogmaals, het is meerdere malen gezegd door Nadella...we focussen ons op dat waar we ons wel kunnen onderscheiden: Continuum, UWP voor business.
Dat is toch een logische stap? MS zal waarschijnlijk zelf ook geen toestellen (of bijna geen) meer uitbrengen. Ook dat is al ruim een jaar geleden verkondigd. Daar ligt hun kracht niet...andere fabrikanten moeten de phones bouwen.
Ik denk dat dat duidelijk is geworden, omdat Microsoft zich de laatste tijd heel veel richt op andere platformen, en de unieke Windows Phone functies (Office, Cortana) nu ook op iOS en Android beschikbaar stelt. Daarnaast zijn er al meer populaire apps teruggetrokken van de Store (Amazon, Paypal), waar Microsoft zich ook niet over uitgelaten heeft, en ook niks aan gedaan heeft. Maar dat richten op andere platformen is hier vaker besproken, en laten we daar maar geen nieuwe discussie van beginnen.
En Nadella, ja, dat is nu mijn grootste probleem. Valt toch wel op hoe hard dat marktaandeel om laag is gegaan na het opstappen van Steve Ballmer. Laat Nadella zich maar mooi op Mobile first(bedoeld hij vast geen Windows Phone mee) en op z'n cloud richten, dan lopen de Windows Phone gebruikers vanzelf weg.
En ik probeer het platform echt niet belachelijk te maken of wat dan ook, gebruik al Windows Phone sinds 7.5 en wil liever niet anders. Maar ik vind het gewoon jammer om te zien hoe Microsoft zich toen met Windows Phone bezig hield, en hoe ze dat nu doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Stefan22 op 08-08-2016 11:50 ]
Waarschijnlijk Android, als budget zo belangrijk is denk ik niet dat ze snel voor een iPhone gaan. Zoals wij de Lumia 550 hebben voor rond de 100 euro, is er bij Android een toestel als de Motorola Moto E 2015.coenox schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:54:
Ik vraag me af wat de zakelijke gebruikers gaan gebruiken als er geen low budget Lumia's meer zijn.
Maar dat betekent dat het argument 'Windows 10 mobile op de telefoon voor de zakelijke markt' ook niet meer op gaat.Stefan22 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:58:
[...]
Waarschijnlijk Android, als budget zo belangrijk is denk ik niet dat ze snel voor een iPhone gaan. Zoals wij de Lumia 550 hebben voor rond de 100 euro, is er bij Android een toestel als de Motorola Moto E 2015.
Misschien worden er dan budget toestellen door andere merken gemaakt, zoals Acer. Dan zou het nog kunnen.coenox schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:32:
[...]
Maar dat betekent dat het argument 'Windows 10 mobile op de telefoon voor de zakelijke markt' ook niet meer op gaat.
Dat is de huidige strategie van Microsoft. Maar of dat gaat werken. De Lumia's borduurden nog een beetje voort op het succes van de Nokia's.Stefan22 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:34:
[...]
Misschien worden er dan budget toestellen door andere merken gemaakt, zoals Acer. Dan zou het nog kunnen.
Ik denk niet dat dat gaat werken. HTC heeft maar een WP8.1 toestel uitgebracht, Samsung is ook gestopt met het maken van toestellen voor Windows Phone. En verder zijn het de onbekende merken die toestellen maken, en die vaak niet naar Nederland worden gebracht. Ik denk dat als merken als HTC en Samsung toestellen gaan maken, dat het dan nog wel wat kan worden, die strategie.coenox schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:36:
[...]
Dat is de huidige strategie van Microsoft. Maar of dat gaat werken. De Lumia's borduurden nog een beetje voort op het succes van de Nokia's.
Alleen Acer en HP zijn het op dit moment volgens mij, die toestellen maken die ook in Europa komen. En Acer heeft als budget optie dan alleen die M330. (Naast Microsoft zelf dan op dit moment nog)
[ Voor 9% gewijzigd door Stefan22 op 08-08-2016 12:40 ]
Het Gmail probleem schijnt gefixed te zijn aan de kant van Google:Baserk schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:46:
[...]
Yup, ook die Gmail setting al geprobeerd. Maar ik ga vanavond nogmaals langs en dan probeer ik 't nog een keer.
http://mspoweruser.com/go...s-problem-has-been-fixed/
Heb er zelf geen last van, geen Google account is ook een oplossing
Ik meen mij te herinneren een tijdje terug gelezen te hebben dat MS en Samsung in overleg zijn om een samsung windows phone te releasen. Er was volgens mij één obstakel, namelijk iets van een ruzie/zaak tussen beiden die eerst nog opgelost moest worden. Daarnaast is het i.d.d. alleen Alcatel, Acer en HP voor europa maar wel meerdere partijen in Azië.Stefan22 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:39:
[...]
Ik denk niet dat dat gaat werken. HTC heeft maar een WP8.1 toestel uitgebracht, Samsung is ook gestopt met het maken van toestellen voor Windows Phone. En verder zijn het de onbekende merken die toestellen maken, en die vaak niet naar Nederland worden gebracht. Ik denk dat als merken als HTC en Samsung toestellen gaan maken, dat het dan nog wel wat kan worden, die strategie.
Alleen Acer en HP zijn het op dit moment volgens mij, die toestellen maken die ook in Europa komen. En Acer heeft als budget optie dan alleen die M330. (Naast Microsoft zelf dan op dit moment nog)
Past denk wel in de strategie van beiden partijen. Samsung wil maar wat graag niet alleen van Android afhankelijk zijn (zie Tizen) en MS kan een grote naam als Samsung wel gebruiken. En laten we eerlijk zijn, mijn vrouw gebruikt nog steeds de Ativ S naar volle tevredenheid. Is ondertussen al 3 jaar oud, maar doet het nog super en ziet er mooi uit. Van de toenmalige selectie aan windows phone was de Ativ S misschien het minst bekend in NL, maar naar mijn mening wel het beste toestel.
Van dat overleg tussen MS en Samsung heb ik niks gehoord, maar ik hoop dat het waar is, en dat Samsung inderdaad in Windows telefoon gaat maken!andrik1 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:00:
[...]
Ik meen mij te herinneren een tijdje terug gelezen te hebben dat MS en Samsung in overleg zijn om een samsung windows phone te releasen. Er was volgens mij één obstakel, namelijk iets van een ruzie/zaak tussen beiden die eerst nog opgelost moest worden. Daarnaast is het i.d.d. alleen Alcatel, Acer en HP voor europa maar wel meerdere partijen in Azië.
Past denk wel in de strategie van beiden partijen. Samsung wil maar wat graag niet alleen van Android afhankelijk zijn (zie Tizen) en MS kan een grote naam als Samsung wel gebruiken. En laten we eerlijk zijn, mijn vrouw gebruikt nog steeds de Ativ S naar volle tevredenheid. Is ondertussen al 3 jaar oud, maar doet het nog super en ziet er mooi uit. Van de toenmalige selectie aan windows phone was de Ativ S misschien het minst bekend in NL, maar naar mijn mening wel het beste toestel.
Samsung is op dit moment inderdaad bezig met Tizen, wat inderdaad erop wijst dat ze niet alleen afhankelijk willen zijn van Android.
Had die afspraak niet te maken met preinstallen van de office apps van MS op Samsung toestellen. Deze zijn nu idd standaard te vinden op nieuwe Samsung Galaxy toestellen.Stefan22 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:15:
[...]
Van dat overleg tussen MS en Samsung heb ik niks gehoord, maar ik hoop dat het waar is, en dat Samsung inderdaad in Windows telefoon gaat maken!
Samsung is op dit moment inderdaad bezig met Tizen, wat inderdaad erop wijst dat ze niet alleen afhankelijk willen zijn van Android.
En ik dacht dat die samenwerking ook ging over 2 in 1 tablets/pro books. Zover ik weet is er niets naar buiten gebracht over Windows Phones gemaakt door Samsung. Er is wel een gerucht geweest over W10M op de Ativ S, maar ik weet niet of die update werkelijk is uitgerolt.
Weet ik niet, zoals ik net al aangaf heb ik daar niet van gehoord die afspraak. Maar ik hoop dat er nog een Windows Phone van Samsung komt.ardvark99 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:22:
[...]
Had die afspraak niet te maken met preinstallen van de office apps van MS op Samsung toestellen. Deze zijn nu idd standaard te vinden op nieuwe Samsung Galaxy toestellen.
En ik dacht dat die samenwerking ook ging over 2 in 1 tablets/pro books. Zover ik weet is er niets naar buiten gebracht over Windows Phones gemaakt door Samsung. Er is wel een gerucht geweest over W10M op de Ativ S, maar ik weet niet of die update werkelijk is uitgerolt.
Windows 10 Mobile voor de Ativ S gaat denk ik niet gebeuren, aangezien dat toestel op een Snapdragon S4 Plus draait, net zoals de Lumia 920 en 925, en die hebben de update ook niet ontvangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Stefan22 op 08-08-2016 17:32 ]
Effe gezocht, dit is het gerucht, nooit uitgebracht dus:Stefan22 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:32:
[...]
Weet ik niet, zoals ik net al aangaf heb ik daar niet van gehoord die afspraak. Maar ik hoop dat er nog een Windows Phone van Samsung komt.
Windows 10 Mobile voor de Ativ S gaat denk ik niet gebeuren, aangezien dat toestel op een Snapdragon S4 Plus draait, net zoals de Lumia 920 en 925, en die hebben de update ook niet ontvangen.
http://mspoweruser.com/sa...via-production-ring-soon/
Maar het zou idd mooi zijn wanneer Samsung ook een W10M toestel uitbrengt. Maar ik denk dat het nu belangrijker is dat MS zijn eigen product (W10M) gaat promoten. Dan komt de verkoop van toestellen vanzelf wel. Zolang je niets officieel van MS hoort, promotie en standpunt, blijft de verkoop maar kelderen.
Dat is dit toestel, met een Snapdragon 800: http://www.gsmarena.com/samsung_ativ_se-6245.phpardvark99 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:38:
[...]
Effe gezocht, dit is het gerucht, nooit uitgebracht dus:
http://mspoweruser.com/sa...via-production-ring-soon/
Maar het zou idd mooi zijn wanneer Samsung ook een W10M toestel uitbrengt. Maar ik denk dat het nu belangrijker is dat MS zijn eigen product (W10M) gaat promoten. Dan komt de verkoop van toestellen vanzelf wel. Zolang je niets officieel van MS hoort, promotie en standpunt, blijft de verkoop maar kelderen.
Microsoft gaat zich met Redstone 2 meer op Mobile focussen, en hopelijk uiteindelijk ook weer promoten. Ook hoop ik dat Microsoft W10M nog gaat pushen naar oudere toestellen, zonder die Upgrade app.
Het mooie is dat wij met z'n alleen weten hoe W10M gepromoot moet worden, en wat MS allemaal fout doet, maar MS dat blijkbaar niet weet. We zullen eens een open sollicitatie sturen naar MSStefan22 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:40:
[...]
Microsoft gaat zich met Redstone 2 meer op Mobile focussen, en hopelijk uiteindelijk ook weer promoten. Ook hoop ik dat Microsoft W10M nog gaat pushen naar oudere toestellen, zonder die Upgrade app.
Op een of andere manier weet MS wel een paar fabrikanten te overtuigen, en brengen die toestellen uit.
Maar ben idd zeer benieuwd wat Redstone 2 (en 3) gaat brengen de komende maanden.
Lijkt me een goed plan, zo'n open sollicitatieardvark99 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:10:
[...]
Het mooie is dat wij met z'n alleen weten hoe W10M gepromoot moet worden, en wat MS allemaal fout doet, maar MS dat blijkbaar niet weet. We zullen eens een open sollicitatie sturen naar MS![]()
![]()
Op een of andere manier weet MS wel een paar fabrikanten te overtuigen, en brengen die toestellen uit.![]()
Maar ben idd zeer benieuwd wat Redstone 2 (en 3) gaat brengen de komende maanden.
Ik hoop dat er nog vele nieuwe toestellen komen, zowel high-end, mid-end en low-end. Daarnaast hoop ik dat Redstone 2 mooie features gaat toevoegen, en dat Microsoft een beetje op schiet met Project Islandwood.
Geld is het probleem niet bij Whatsapp / Facebook - dus Microsoft kan een zak met geld geven, maar daarvan zullen ze niet onder de indruk zijn.
- Microsoft is enorm Amerika-centrisch ingesteld; binnen Amerika probeerden ze nog wel wat te marketen - maar daarbuiten deden ze niets tot weinig. En laat Whatsapp nu net in Amerika niet heel groot zijn. Het kan dus best zijn dat het Microsoft niet boeit als Whatsapp vertrekt, omdat ze in hun eigen, kleine wereldje / tunnel-visie niet zien hoe belangrijk Whatsapp is (sms / texting is daar nog groter).
- Blackberry heeft ook geen Whatsapp meer, terwijl Blackberry dé communcatie-telefoon was ooit (Ping, anyone). Hiermee geeft Whatsapp aan dat ze een platform "durven" te dumpen en niet bang zijn voor hun eigen marktaandeel / positie binnen de messengers.
- Het marktaandeel van W10M / WP8.x is iets van 1%... ga je dat nog ondersteunen, ook al krijg er geld voor?
- Het gaat niet alleen om het geld, maar het is gewoon gi-gan-tisch veel werk om van één app drie code-bases te moeten onderhouden / schrijven / updaten / koppelen met API's - afwijkende hardware / etc... Als je één platform minder hoeft te ondersteunen, scheelt ze dat dus 33% van de inspanningen die ze nu moeten leveren (even kort door de bocht).
- Als ze Whatsapp uniform willen houden op alle OS'en (qua functies / user experience / etc...) wil je niet dat "de zwakste schakel" de ontwikkeling van je product op andere OS'en tegenhoudt. Stel dat Windows met zijn 1% aandeel op een gegeven moment iets niet kan wat de andere OS'en wel kunnen; dan zouden ze die functie niet kunnen doorvoeren op 99% van de devices, omdat die ene procent een obstakel zou vormen.
Overigens stap ik dezelfde dag nog over op Android / Nexus / Cyanogenmod als Whatsapp verdwijnt; die app is voor mij de enige killer-feature van de telefoon (bellen en sms-en doe ik er niet eens meer mee...).
Ik ook, en ik denk dat wij dan niet te enigen zullen zijn. WhatsApp heeft nou eenmaal zoveel macht, dat de keuze van een telefoon er van afhangt. Een platform waar Whatsapp niet voor beschikbaar is, zal hier in Nederland al helemaal geen marktaandeel krijgen, zo populair is die app hier. Ik had liever gezien dat Telegram echt populairder was geworden hier in Nederland, daar zijn 3th party apps van, en zal dus niet snel verdwijnen van het Windows platform.b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:51:
Overigens stap ik dezelfde dag nog over op Android / Nexus / Cyanogenmod als Whatsapp verdwijnt; die app is voor mij de enige killer-feature van de telefoon (bellen en sms-en doe ik er niet eens meer mee...).
En over WP: Ik denk dat we met z'n allen maar moeten accepteren, dat er gewoon geen 3e speler naast Android en iOS kan bestaan. Mede door developers die gewoon geen moeite doen voor WP, als sinds WP7. Die hebben alleen aandacht voor Android en iOS zoals ik het bekijk.
Als ik mijn foto's lokaal op mijn telefoon zet zijn ze in zo ver beveiligd. als ik mijn mobiel verlies kan niemand er makkelijk in komen.
Als ik mijn foto's op mijn sd zet en ik verlies mijn telefoon kunnen ze ook niet in mijn telefoon komen maar wel mijn sd kaart er uit halen. Ze kunnen dan de simkaart gemakkelijk uitlezen via de pc.
Is hier ook nog een beveiliging voor? hoe doen jullie dit? ik had eerder met mijn HTC dat de sd kaart alleen gelezen kon worden als hij in de telefoon zat. zo kon niemand anders er bij.
😲
Dat laatste kan je niet helemaal in de schoenen van de developers schuiven;Stefan22 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:05:
[...]
En over WP: Ik denk dat we met z'n allen maar moeten accepteren, dat er gewoon geen 3e speler naast Android en iOS kan bestaan. Mede door developers die gewoon geen moeite doen voor WP, als sinds WP7. Die hebben alleen aandacht voor Android en iOS zoals ik het bekijk.
Ik heb zelfs - sinds 2014 ofzo - meer dan 25 apps gemaakt voor WP, dus spreek een beetje uit ervaring.
Feit is dat het platform gewoon dood is en feitelijk nooit echt heeft geleefd;
Kijk bv. nu eens in de store naar de apps en dan specifiek "last updated". Je zal zien dat 90% van alle apps uit 2012, 2013 komen en sindsdien nooit meer zijn geupdate (orphan-apps / zombie-apps heet dat verschijnsel).
In het begin waren developers dus nog wel bereid een sprong in het diepte te nemen en gingen enkelen enthousiast aan de slag met het platform.
Omdat het sindsdien echter nooit van de grond is gekomen, waren ze niet meer bereid te updaten; niemand gebruikte de app, dus waarom zou je?
Dat heb ik zelf ook meegemaakt; het bouwen van een app is één, maar het onderhouden is veel meer werk. Op een gegeven moment zat ik - letterlijk - voor 10 gebruikers een hele app te onderhouden (Telefoon Tegoed, om je TELE2 / T-Mobile tegoed te checken op WP).
Dan mailde Jan weer dat hij niet kon inloggen, kreeg ik een bericht van Truus dat haar tegoed niet klopte, etc... heel leuk en gezellig, maar alle moeite staat niet in verhouding tot de gigantische veel uren die je als developer in support / feedback / updates moet stoppen.
Om die reden ben ik er ook mee gestopt en bouw ik enkel nog universele apps (Android en Windows). Wat blijkt? Voor elke download in Windows heb ik er 100 voor Android; dan is het opeens wel de moeite waard om je code-base te onderhouden, etc... (er ging echt een wereld voor me open toen ik mijn eerste app uitrolde onder Android).
Dus het is niet enkel de developer die schuldig is, het is gewoon knap lastig om apps te bouwen voor 3 platforms - feitelijk is dat hele app-systeem / OS-afhankelijk maken van je software schuldig, maar daar kan je nu niets meer aan doen.
Microsoft zelf helpt ook niet echt met hun totaal onvoorspelbare stappen; ze laten WP8 keihard vallen waardoor 85% van alle WP gebruikers niet eens kúnnen overstappen op W10M (mezelf inclusief, met mijn L820 als developers device).
En dan de hele business-strategie; wat denken ze?
Dat alle managers opeens overstappen op een 1000+ euro kostend toestel van HP?
Managers hebben al een telefoon en blijven gewoon hangen op de OS (Android of iPhone). Los daarvan is HP geen telefoonmerk (dat was toch iets met inkjet-printers), dus niet hip, dus wil je er als manager niet mee gezien worden.
Laat staan dat je geen 1000+ euro uit gaat geven voor een telefoon dat door één fabrikant wellicht eenmalig wordt gereleasd, op een OS waarvan totaal onduidelijk is waar het volgend jaar staat... voor dat geld heb je 3 goede Android-devices of 2 mid-range iPhones... kies zelf maar
Stel je voor dat je een partner hebt, en dat die enkel bij je blijft als je elke dag weer aangeeft hoe mooi die is, hoe goed die voor je is en hoe heerlijk het eten is dat er gekookt is voor je.
Je hoeft maar één foutje te maken in die hele opsomming / homage en je partner verdwijnt; je bent alleen en je hart is gebroken.
Om het nog wat lastiger te maken, eist je partner dat je het liefdesritueel élke dag doet én in maar liefst drie talen;
- Nederlands
- Turks
- Swahili
En nogmaals; je hommage moet foutloos zijn, je mag geen accent horen, grammaticaal moet alles perfect zijn en als je ook maar één lullig foutje in één van deze drie talen maakt, dan is het gedaan met de liefde - je partner verdwijnt en je hebt niets meer.
Van de één op de andere dag kijkt je partner je opeens lief aan; dat hele Swahili-verhaal is wellicht toch niet zo belangrijk. Het wordt nauwelijks gesproken en zonder Swahili houdt je partner ook nog wel van je.
Je partner besluit dus dat je voortaan enkel nog maar in het Nederlands en Turks je betoog hoeft te houden om je partner te pleasen, de derde taal is niet meer nodig.
Hoe zou jij je dan voelen?
Dat voelt - inderdaad - als een enorme opluchting; je hoeft nog maar twee talen tegen je partner te spreken, de kans op fouten (en dus het verlies van je partner) wordt met 33% gereduceerd en doordat je nog maar 2 talen hoeft te spreken tegen je partner, kan je tijd / kennis / kunde inzetten om nóg beter te worden in die 2 talen die je partner nog wel eist.
Voel je de vergelijking?
Whatsapp zou heel blij zijn als ze Swahili kunnen laten vallen om de partner te pleasen; Turks en Nederlands is al moeite genoeg - elke dag weer...
Bovenstaand verhaal snap ik heel goed, en vandaar dat het mij ook niets zal verbazen als Whatsapp stopt met de ondersteuning voor Windows. Als ze dat ergens de komende tijd willen doen, hadden ze denk ik niet nu updates uitgebracht die Whatsapp designelementen van W10M gaf.
Tja, dat weet niemand - behalve zij zelf.Stefan22 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:42:
Als ze dat ergens de komende tijd willen doen, hadden ze denk ik niet nu updates uitgebracht die Whatsapp designelementen van W10M gaf.
Wie weet hebben ze guidelines voor support en kappen ze met elk OS dat onder de 1% komt.
Windows zat op 3 of 4% gemiddeld maar de laatste tijd is het gekelderd; kan dus zo maar zijn dat ze het nog even afwachten en dan stoppen.
Tot die tijd zijn ze gewoon dedicated en willen ze de kwaliteit van de app on par houden met de overige platforms.
Als blijkt dat het OS echt structureel onder de 1% blijft, de hele business "strategie" faalt en het gewoon geklooi in de marge wordt, dan trekken ze gewoon in 1x de stekker er uit.
Als je een app op een platform hebt, dan update je die 100% - maar als je er mee kapt, dan stop je ook 100%, een tussenweg is er niet (wel je app op een platform uitrollen en vervolgens niet supporten / updaten).
Probleem is ook dat het cross-platform is allemaal;
Stel dat Windows het bellen via Whatsapp niet aan had gekund, dan kan je dus wel van Android naar Android / iOS bellen (en vice versa) maar als jij als Android-gebruiker een contactpersoon met Windows hebt, dan zou je die plots niet kunnen bellen;
Leg dat maar uit aan je gebruikers... die weten echt niet wat "de andere persoon" voor telefoon heeft en dus zien zij een brakke app (naar de één kan je wel bellen, naar de ander niet).
Om dat te voorkomen móet Whatsapp alles wel 100% supporten; er is geen tussenweg voor ze - en dat geeft alleen maar aan hoe relaxed het is voor hun product als ze straks maar 2 platforms hebben.
Dat is natuurlijk grotendeels aan Microsoft hoe het allemaal gelopen is. Maar de input van developers laat af en toe ook wat te wensen over hoor (dan richt ik mij voornamelijk op grote bedrijven). Als jij in het W10M tijdperk nog een WP7 app op het OS hebt met een 2ster rating, een ton bugs etc. dan vind ik niet dat je mag klagen dat niemand je app gebruikt op WP8.1 en/of W10M. Ook gebruikers op een 'opkomend' platform willen in elk geval een functionerende app.b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:14:
[...]
Dat laatste kan je niet helemaal in de schoenen van de developers schuiven;
Ik heb zelfs - sinds 2014 ofzo - meer dan 25 apps gemaakt voor WP, dus spreek een beetje uit ervaring.
Feit is dat het platform gewoon dood is en feitelijk nooit echt heeft geleefd;
Maar we hebben voornamelijk het marktaandeel tegen ons. Zoals stefan22 al zegt: kip-ei verhaal.
Denk niet dat het binnenkort gaat gebeuren hoor. Misschien over een jaar of 2-3 dat ze zichzelf eens af gaan vragen of W10M nou wel ergens naar toe gaat (mits er niks veranderd is t.o.v. nu) en dan zeggen van 'nah laat maar zitten dat W10M'.Stefan22 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:42:
Natuurlijk is het niet alleen de schuld van developers, en heeft Microsoft ook veel aan zichzelf te danken. Maar de smartphone markt wordt op dit moment door twee grote spelers bezeten, Android en iOS. Veel mensen kopen geen Windows Phone, vanwege het ontbreken van veel apps, en ontwikkelaars maken geen apps vanwege het lage marktaandeel, wat dus weer komt door te weinig apps. En ja, zo komen we er nooit dus.
Bovenstaand verhaal snap ik heel goed, en vandaar dat het mij ook niets zal verbazen als Whatsapp stopt met de ondersteuning voor Windows. Als ze dat ergens de komende tijd willen doen, hadden ze denk ik niet nu updates uitgebracht die Whatsapp designelementen van W10M gaf.
Maar laat dit nou net de tussenweg zijn die veel toegepast wordt. Ik zie genoeg apps op het platform die gereleased zijn en daarna nooit meer een bugfix zien om vervolgens een jaar later gepulled te worden omdat de app 'weinig gebruikt wordt'.b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:48:
een tussenweg is er niet (wel je app op een platform uitrollen en vervolgens niet supporten / updaten).
Patient gamer
Klopt, maar Whatsapp communiceert cross-platform;blmp schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:52:
Maar laat dit nou net de tussenweg zijn die veel toegepast wordt. Ik zie genoeg apps op het platform die gereleased zijn en daarna nooit meer een bugfix zien om vervolgens een jaar later gepulled te worden omdat de app 'weinig gebruikt wordt'.
Je kan dus niet Whatsapp voor Windows laten doodbloeden (niet updaten) en tegelijk wel updates / features uitrollen voor iOS / Android;
Dan loopt Windows achter (wat geen ramp is, met 1% aandeel) maar features van Android naar iOS moeten natuurlijk ook werken van Android naar Windows (en iOS naar Windows).
Dus als ze Windows niet updaten en de rest wel, hebben ze ook een kreupele app op Android / iOS; dat willen ze natuurlijk niet...
Dat lijkt me niet nee. Dan zou ik ook zeggen beter helemaal niks dan een gare half functionerende app.b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:54:
[...]
Klopt, maar Whatsapp communiceert cross-platform;
Je kan dus niet Whatsapp voor Windows laten doodbloeden (niet updaten) en tegelijk wel updates / features uitrollen voor iOS / Android;
Dan loopt Windows achter (wat geen ramp is, met 1% aandeel) maar features van Android naar iOS moeten natuurlijk ook werken van Android naar Windows (en iOS naar Windows).
Dus als ze Windows niet updaten en de rest wel, hebben ze ook een kreupele app op Android / iOS; dat willen ze natuurlijk niet...
[ Voor 0% gewijzigd door blmp op 08-08-2016 20:06 . Reden: typo fix ]
Patient gamer
Whatsapp is gewoon locked-in qua opzet; het product moet werken op alle platforms.blmp schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:56:
[...]
Dat lijkt me niet nee. Dan zou ik ook zeggen beter helemaal niks dan een gare half functionerende app.
Als één platform niet of minder werkt, dan werkt het op de andere platform ook niet, of minder.
Videobellen moet op alle platforms werken, bv... je kan niet videobellen supporten op Android / iOS en weglaten op Windows; dan zou iemand dus nooit kunnen videobellen van Android naar Windows en werkt je product op Android ook niet.
Een reden te meer om die ene procent te laten vallen op termijn; dan heb je 99% van de markt in handen en werkt alles, altijd, overal.
Dat gaat op voor features, maar niet voor de UI. Je ziet dan ook aan Whatsapp dat ze lange tijd alleen features hebben onderhouden op W10M en geen UI verbeteringen hebben gedaan. De laatste tijd hebben ze dat wel gedaan, omdat ze WP7(.5/.8) support hebben kunnen laten vallen. Volgende stap is WP8(.1) support laten vallen. UWP zullen ze nog wel een tijdje aanhouden. Het is in die zin niet zo super intensief. Wij houden deze op het werk ook aan, omdat het nagenoeg geen moeite kost. Bugs die worden gemeld worden echter wel achteraan geplaatst (tenzij het echt showstoppers zijn) en features die niet gelijk hoeven te lopen komen ook later op W10M uit.b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:14:
[...]Whatsapp is gewoon locked-in qua opzet; het product moet werken op alle platforms.
Als één platform niet of minder werkt, dan werkt het op de andere platform ook niet, of minder. [...]
Overigens valt en staat het onderhouden van meerdere platforms met hoe goed je functionaliteit/code kan delen over de platformen heen. Wij doen het min of meer gratis in de zin dat het de uren die er in staan in verhouding staan tot de gebruikers. Als je echt drie aparte codebases hebt (dat tegenwoordig echt niet meer hoeft), dan kan ik begrijpen dat je UWP support laat vallen.
Zelf ben ik eigenlijk nieuw in het Windows Phone gebeuren, de L950XL is mijn eerste Windows toestel, sinds december in mijn bezit. En de afgelopen maanden veel gelezen en mee gemaakt met het toestel in de fast ring. Vooral veel negatieve reacties en berichten, maar verder ook positieve berichten, van mensen, zoals ik, die eigenlijk niet terug willen naar IOS of Android. Er heerst veel onduidelijk wat de toekomst betreft, en de berichten betreffende de kelderende verkopen maakt het ook niet positiever
Maar wat ik er eigenlijk mee wil zeggen, dat ik nu happy ben met mijn toestel, en nog dagelijks updates krijg van apps die ik gebruik, en de afgelopen maanden veel updates van het OS voorbij heb zien komen. Ben benieuwd wat Redstone 2 gaat brengen. Natuurlijk hoop ik dat W10M aan gaat slaan, dat MS het meer gaat promoten, en dat er nog meer apps en ondersteuning gaat komen.
Op een of andere manier weet MS fabrikanten te overhalen om een W10M toestel uit te brengen, en dat doen die fabrikanten ook niet zomaar zonder dat MS daar een bepaalde strategie voor heeft lijkt mij. En die is dus nog niet duidelijk. Het lijkt mij sterk dat HP zomaar een duur toestel op de markt gaat zetten, zonder dat ze daar research op gedaan hebben.
Ik zie voorlopig nog toekomst in mijn toestel.
Vandaag weer een update van Whatsapp beta binnen gehaald, de beta wordt haast elke 2-3 weken geupdated. De public haast elke maand. Dus lijkt mij dat Whatsapp voorlopig nog niet stopt. Er is zelfs een quote gezet van het Whatsapp team dat er gekeken gaat worden naar een W10M versie, alleen niet bekend hoe en wanneer: http://appraisin.com/arti...pdated-with-no-changelog2 (Ik weet niet of dat fake is.)
Tevens Skype en Kaarten updates vandaag gehad.
Dat gebeurd toch pas 31 december 2016? Blackberry 10 wel heb ik gezien in het Blackberry Leap topic.Caelorum schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:56:
[...]
De laatste tijd hebben ze dat wel gedaan, omdat ze WP7(.5/.8) support hebben kunnen laten vallen.
De laatste tijd inderdaad veel negatief nieuws over verkoopcijfers, maar zonder marketing gebeurd dat nu eenmaal, en ik denk dat er wel een kans is dat dit later wel weer beter wordt, als het klopt dat er met Redstone 2 weer meer focus op Mobile komt.ardvark99 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 00:31:
Ik heb vandaag de reacties in dit topic gevolgd. Ik begrijp de discussies en frustraties, maar af en toe denk ik, moet hier niet een aparte topic voor aangemaakt worden voor dit soort discussies? Is om depressief van te worden... Niet dat ik mijn kop in het zand wil steken, ik begrijp ook wel dat het er allemaal niet rooskleurig uit ziet, maar voorlopig ben ik blij met mijn toestel, en heb tot nu toe geen spijt van dat ik overgestapt ben .
Zelf ben ik eigenlijk nieuw in het Windows Phone gebeuren, de L950XL is mijn eerste Windows toestel, sinds december in mijn bezit. En de afgelopen maanden veel gelezen en mee gemaakt met het toestel in de fast ring. Vooral veel negatieve reacties en berichten, maar verder ook positieve berichten, van mensen, zoals ik, die eigenlijk niet terug willen naar IOS of Android. Er heerst veel onduidelijk wat de toekomst betreft, en de berichten betreffende de kelderende verkopen maakt het ook niet positiever
Maar wat ik er eigenlijk mee wil zeggen, dat ik nu happy ben met mijn toestel, en nog dagelijks updates krijg van apps die ik gebruik, en de afgelopen maanden veel updates van het OS voorbij heb zien komen. Ben benieuwd wat Redstone 2 gaat brengen. Natuurlijk hoop ik dat W10M aan gaat slaan, dat MS het meer gaat promoten, en dat er nog meer apps en ondersteuning gaat komen.
Op een of andere manier weet MS fabrikanten te overhalen om een W10M toestel uit te brengen, en dat doen die fabrikanten ook niet zomaar zonder dat MS daar een bepaalde strategie voor heeft lijkt mij. En die is dus nog niet duidelijk. Het lijkt mij sterk dat HP zomaar een duur toestel op de markt gaat zetten, zonder dat ze daar research op gedaan hebben.
Vandaag weer een update van Whatsapp beta binnen gehaald, de beta wordt haast elke 2-3 weken geupdated. De public haast elke maand. Dus lijkt mij dat Whatsapp voorlopig nog niet stopt. Er is zelfs een quote gezet van het Whatsapp team dat er gekeken gaat worden naar een W10M versie, alleen niet bekend hoe en wanneer: http://appraisin.com/arti...pdated-with-no-changelog2 (Ik weet niet of dat fake is.)
Als Whatsapp Windows al laat vallen, gebeurd dit niet de komende maanden denk ik, omdat er inderdaad veel updates worden uitgebracht voor Whatsapp beta, met onder andere veranderingen aan de interface.
Ook ik ben nog steeds blij met mijn Windows Phone, en hoop dat dat nog lang zo blijft
[ Voor 82% gewijzigd door Stefan22 op 09-08-2016 00:57 ]
Zou inderdaad denk ik beter in een apart topic kunnen. Ik ook 0,0 spijt, heb het gevoel dat ik alles eruit haal wat ik eruit wil halen. Mijn meest gebruikte apps zijn er, Insider programma is nice en de community (excl. de trolls en negatievelingen) is ook erg leuk.ardvark99 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 00:31:
Ik heb vandaag de reacties in dit topic gevolgd. Ik begrijp de discussies en frustraties, maar af en toe denk ik, moet hier niet een aparte topic voor aangemaakt worden voor dit soort discussies? Is om depressief van te worden... Niet dat ik mijn kop in het zand wil steken, ik begrijp ook wel dat het er allemaal niet rooskleurig uit ziet, maar voorlopig ben ik blij met mijn toestel, en heb tot nu toe geen spijt van dat ik overgestapt ben .
Ik ook relatief nieuw, nu net iets meer als een jaar. En moet zeggen dat ik geen behoefte heb om terug te gaan. Krijg regelmatig updates, OS lijkt 'progressie' te maken (tov iOS en Android welke eigenlijk al 'af' voelen) en het ecosysteem (UWP) staat mij ook wel aan als 'de toekomst'.Zelf ben ik eigenlijk nieuw in het Windows Phone gebeuren, de L950XL is mijn eerste Windows toestel, sinds december in mijn bezit. En de afgelopen maanden veel gelezen en mee gemaakt met het toestel in de fast ring. Vooral veel negatieve reacties en berichten, maar verder ook positieve berichten, van mensen, zoals ik, die eigenlijk niet terug willen naar IOS of Android.
Voor nu hoop ik dat W10M/Continuum aan slaat bij enterprises. Dat de positieve effecten daarvan door komen voor ons consumenten.Natuurlijk hoop ik dat W10M aan gaat slaan, dat MS het meer gaat promoten, en dat er nog meer apps en ondersteuning gaat komen.
Same. Zie er nog minstens wel een jaar of 2 inzitten hoor mits we geen rare fratsen krijgen zoals alle 'low' end WP8.1 devices droppen.Ik zie voorlopig nog toekomst in mijn toestel.
Hoop inderdaad dat Redstone 2 features brengt (en uitbreidingen voor bestaande features) waarvan elke mobile gebruiker (en/of enterprise) denkt 'wow' dit moeten we hebben. Heb zo'n idee dat als RS2 erg tegen valt en er een hoop afvallers bij zullen komen.Stefan22 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 00:53:
[...]
Dat gebeurd toch pas 31 december 2016? Blackberry 10 wel heb ik gezien in het Blackberry Leap topic.
[...]
De laatste tijd inderdaad veel negatief nieuws over verkoopcijfers, maar zonder marketing gebeurd dat nu eenmaal, en ik denk dat er wel een kans is dat dit later wel weer beter wordt, als het klopt dat er met Redstone 2 weer meer focus op Mobile komt.
Maar inderdaad ze moeten die marketing afdeling aanslingeren. Laten zien wat het OS kan en wat je kunt verwachten. Misschien meer een focus op 'productivity' t.o.v. algemeen smartphone gebruik.
[ Voor 12% gewijzigd door blmp op 09-08-2016 01:37 ]
Patient gamer
Dat zou goed kunnen, maar ik vermoed dat ze ondertussen al dubbele codebases hebben (of wat #if WP7), want sommige delen van de UI hebben ze goed lopen updaten. Ik kan overigens niet wachten totdat ze een volledige UWP client maken. Die apps zijn een stuk sneller, dan die halve Silverlight meuk.Stefan22 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 00:53:
[...] Dat gebeurd toch pas 31 december 2016? Blackberry 10 wel heb ik gezien in het Blackberry Leap topic. [...]
Ja het is jammer dat juist het meest inflexibele messenger platform de meest gebruikte is. Telegram was i.d.d. beter geweest, of BBM. Maar goed het is zoals het is.Stefan22 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:05:
[...]
Ik ook, en ik denk dat wij dan niet te enigen zullen zijn. WhatsApp heeft nou eenmaal zoveel macht, dat de keuze van een telefoon er van afhangt. Een platform waar Whatsapp niet voor beschikbaar is, zal hier in Nederland al helemaal geen marktaandeel krijgen, zo populair is die app hier. Ik had liever gezien dat Telegram echt populairder was geworden hier in Nederland, daar zijn 3th party apps van, en zal dus niet snel verdwijnen van het Windows platform.
.
Volgens mij is het ook helemaal niet alleen maar hel en verdoemenis. Ik zie het helemaal niet somber in met Windows mobile. Ik zie Whatsapp support ook echt niet stoppen, geen moment.ardvark99 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 00:31:
En ja, als men zich hier al zorgen gaat maken als apps als Amazon en Paypal, (wat natuurlijk gewoon schillen zijn voor een webapp en waarvan de mobile sites net zo goed of beter zijn), zich terug trekken ja dan kan je i.d.d. beter meteen overstappen. Wat boeit dat nou?
Ik gebruik windows mobile af en aan sinds 7 en ik ben nog steeds dik tevreden en heb in al die jaren ook geen enkel moment het gevoel gehad dat ik in functionaliteit achter loop of te kort heb in vergelijking met Android of iOS.
Het is een veelgemaakte fout dat je alleen vanuit je eigen verbruik redeneert. Ik zie W10M ook steeds meer zitten, updates rollen er elke week uit, het wordt steeds vlotter en gelikter, alle apps die ik wil zijn er. Maar ik snap ook dat wanneer zelfs miljardenbedrijven als Amazon en PayPal het niet meer zien zitten dit natuurlijk een enorm slecht teken is.andrik1 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:47:
[...]
Volgens mij is het ook helemaal niet alleen maar hel en verdoemenis. Ik zie het helemaal niet somber in met Windows mobile. Ik zie Whatsapp support ook echt niet stoppen, geen moment.
En ja, als men zich hier al zorgen gaat maken als apps als Amazon en Paypal, (wat natuurlijk gewoon schillen zijn voor een webapp en waarvan de mobile sites net zo goed of beter zijn), zich terug trekken ja dan kan je i.d.d. beter meteen overstappen. Wat boeit dat nou?
Ik gebruik windows mobile af en aan sinds 7 en ik ben nog steeds dik tevreden en heb in al die jaren ook geen enkel moment het gevoel gehad dat ik in functionaliteit achter loop of te kort heb in vergelijking met Android of iOS.
Nee, het is ook een kwestie van ff verder kijken...Michielgb schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:41:
[...]
Het is een veelgemaakte fout dat je alleen vanuit je eigen verbruik redeneert. Ik zie W10M ook steeds meer zitten, updates rollen er elke week uit, het wordt steeds vlotter en gelikter, alle apps die ik wil zijn er. Maar ik snap ook dat wanneer zelfs miljardenbedrijven als Amazon en PayPal het niet meer zien zitten dit natuurlijk een enorm slecht teken is.
Van wat ik begreep zoog de amazon app behoorlijk. Daarnaast, zoals ik al zei, voor beide 'apps' geldt dat het een schil om de webapi is. Het is totaal nutteloos om voor dat soort dingen een 'app' te hebben. De mobile site is meestal beter.
Ook zo'n mooi voorbeeld...nu.nl. Die app was (weet niet of ie nog bestaat) werkelijk vele malen slechter dan de mobile site. Wat heb je daar dus aan??
In deze tijd is het hebben van een app als schil om een webapi echt achterhaald. Je moet allemaal verschillende codebases onderhouden terwijl dat met een goede mobile webpagina niet hoeft. Voor 90% van de toepassingen die iets met internet te doe hebben op je telefoon, heb je echt geen app nodig en volstaat een mobile webpage.
Maar goed, ondertussen schreeuwt de media dat Amazon e.d. het win10m platform verlaten en dat dat dan toch wel het einde van win10m betekent hoor.. Ja lekker.
Dat wordt weer lekker opgepikt door iedereen 'Jee, amazon stopt er mee'. Vraag je het aan gebruikers in (voornamelijk) Amerika, zeggen ze ja boeien..die app was ruk en de mobile site werkt perfect. Wat is het verlies?
Dus...ook al is een app van een bepaald bedrijf overbodig of crap uitgevoerd....hij MOET er zijn, anders wordt je platform niet serieus genomen??
Persoonlijk boeit mij apps van Amazon en PayPal niet. Via Edge gaat het prima, en heb je in het geval van Amazone meer overzicht. Paypal gebruik ik heel weinig. Ik hoef niet van elke site of bedrijf dat ik bezoek een app. Een mooi voorbeeld is tweakers.net, ziet er prima uit op de telefoon, en ik kan er alles mee doen. Met een app krijg je weer beperkingen, of het is een wrap om de site heen. Het wordt helaas wel als slecht nieuws gezien wanneer Amazon en PayPal de apps terug trekken.Michielgb schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:41:
[...]
Het is een veelgemaakte fout dat je alleen vanuit je eigen verbruik redeneert. Ik zie W10M ook steeds meer zitten, updates rollen er elke week uit, het wordt steeds vlotter en gelikter, alle apps die ik wil zijn er. Maar ik snap ook dat wanneer zelfs miljardenbedrijven als Amazon en PayPal het niet meer zien zitten dit natuurlijk een enorm slecht teken is.
Ik zie meer in apps voor mijn Yahama versterker en Nefit termostaat. Maar dat zie ik helaas niet gebeuren de komende tijd.
Of een webapp met een schilletje enige toegevoegde waarde heeft of niet is volgens mij de discussie niet.andrik1 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:59:
[...]
Nee, het is ook een kwestie van ff verder kijken...
Van wat ik begreep zoog de amazon app behoorlijk. Daarnaast, zoals ik al zei, voor beide 'apps' geldt dat het een schil om de webapi is. Het is totaal nutteloos om voor dat soort dingen een 'app' te hebben. De mobile site is meestal beter.
Ook zo'n mooi voorbeeld...nu.nl. Die app was (weet niet of ie nog bestaat) werkelijk vele malen slechter dan de mobile site. Wat heb je daar dus aan??
In deze tijd is het hebben van een app als schil om een webapi echt achterhaald. Je moet allemaal verschillende codebases onderhouden terwijl dat met een goede mobile webpagina niet hoeft. Voor 90% van de toepassingen die iets met internet te doe hebben op je telefoon, heb je echt geen app nodig en volstaat een mobile webpage.
Maar goed, ondertussen schreeuwt de media dat Amazon e.d. het win10m platform verlaten en dat dat dan toch wel het einde van win10m betekent hoor.. Ja lekker.
Dat wordt weer lekker opgepikt door iedereen 'Jee, amazon stopt er mee'. Vraag je het aan gebruikers in (voornamelijk) Amerika, zeggen ze ja boeien..die app was ruk en de mobile site werkt perfect. Wat is het verlies?
Dus...ook al is een app van een bepaald bedrijf overbodig of crap uitgevoerd....hij MOET er zijn, anders wordt je platform niet serieus genomen??
Ik draai hier de nu.nl beta app, ziet er goed uit. Alle rubrieken en info is te lezen. Heeft nog een paar kleine verbeter punten, maar wat mij betreft mag ie public. Deze app prefer ik boven de web versie. Is sneller en overzichtelijker.andrik1 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:59:
[...]
Je hebt gelijk, daar zitten we allemaal op te wachtenBaksteen89 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:04:
Zullen we het gewoon over leuke dingen hebben. Bijvoorbeeld, het is vandaag 9-8. vandaag krijgen we de w10m AU.
En toch hou ik nog een slag om de arm. Ik zat een week geleden namelijk ook om de twee uur te controleren.Baksteen89 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:04:
Zullen we het gewoon over leuke dingen hebben. Bijvoorbeeld, het is vandaag 9-8. vandaag krijgen we de w10m AU.
Ik vraag het me ook af...tot nu toe nog niks. Misschien moet USA eerst wakker worden om de update server aan te zetten?Michielgb schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:11:
[...]
En toch hou ik nog een slag om de arm. Ik zat een week geleden namelijk ook om de twee uur te controleren.
Was vorige week ook pas 19:00 toch? Dus dat tijdstip hou ik vooralsnog aan.andrik1 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:13:
[...]
Ik vraag het me ook af...tot nu toe nog niks. Misschien moet USA eerst wakker worden om de update server aan te zetten?
Dan gooit MS er gewoon weer een berg zakken geld tegenaan en kan WinM weer een jaartje verder, is niet de eerste keer, ook niet de laatste keer. Ben blij dat ze het doen, zou echt niet weten wat ik dan moet nemen, als er geen WM meer is.Michielgb schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:07:
Of een webapp met een schilletje enige toegevoegde waarde heeft of niet is volgens mij de discussie niet.Het was in ieder geval niet mijn punt. Mijn punt is dat het een teken aan de wand is wanneer miljardenbedrijven als Amazon en PayPal een platform niet ondersteunen met een app. Hoe de media hier op reageert is ook weer een andere discussie.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
En wellicht de eerste Redstone 2 build volgens geruchtenBaksteen89 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:04:
Geloof dat de Amazon app nog wel wat dingen als barcodes scannen en zo hadden wat je niet via de website kan. Maar in de meeste gevallen zijn het gewoon webapps inderdaad. Maar ook al zijn het webapps: de gebruiker ziet nu geen app in de store.ardvark99 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:05:
[...]
Persoonlijk boeit mij apps van Amazon en PayPal niet. Via Edge gaat het prima, en heb je in het geval van Amazone meer overzicht. Paypal gebruik ik heel weinig. Ik hoef niet van elke site of bedrijf dat ik bezoek een app. Een mooi voorbeeld is tweakers.net, ziet er prima uit op de telefoon, en ik kan er alles mee doen. Met een app krijg je weer beperkingen, of het is een wrap om de site heen. Het wordt helaas wel als slecht nieuws gezien wanneer Amazon en PayPal de apps terug trekken.
Ik zie meer in apps voor mijn Yahama versterker en Nefit termostaat. Maar dat zie ik helaas niet gebeuren de komende tijd.
Meestal inderdaad pas vanaf een uur of 7 s'avonds.andrik1 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:13:
[...]
Ik vraag het me ook af...tot nu toe nog niks. Misschien moet USA eerst wakker worden om de update server aan te zetten?
Het voordeel aan de 'one core' en UWP is dat ze er juist niet meer zoveel geld tegenaan hoeven gooien (relatief gezien). De mobile kosten zitten hem in de mobile specifieke ervaringen zoals Continuum (of mogelijk toekomstig andere dingen).SinergyX schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:19:
[...]
Dan gooit MS er gewoon weer een berg zakken geld tegenaan en kan WinM weer een jaartje verder, is niet de eerste keer, ook niet de laatste keer. Ben blij dat ze het doen, zou echt niet weten wat ik dan moet nemen, als er geen WM meer is.
[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 09-08-2016 11:00 ]
Patient gamer
Dit topic is gesloten.
![]()
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M