Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik vond het al vreemd dat 14393.10 niet voor Mobile uit kwam. Daarnaast is het ook vreemd dat Microsoft één Windows 10 wil, maar het lukte ze niet Windows 10 RTM tegelijk uit te brengen voor PC en Mobile, en nu met de Anniversary Update weer niet.

Maarja, positief blijven en hopen dat ze met enkele weken niet weer een foute inschatting maken.

[ Voor 22% gewijzigd door Stefan22 op 02-08-2016 19:40 ]

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-11 16:10
En nu maar hopen dat die ene persoon die binnen Microsoft aan windows mobile werkt niet op vakantie gaat in augustus.
Ik heb 2 berichten gelezen, er schijnen enkele hardnekkige bugs in te zitten en:
Because PC is important since it has more uses so it will get priority and they leave the mobile for later days since they need to be orgnized about it since they have millions of millions of users that will get Windows 10 Anniversary Update.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ardvark99 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:11:
[...]

Windows 10 Anniversary Update is now available

http://mspoweruser.com/wi...-update-is-now-available/

Ik zie nog niets maar ik zit al op de laatste 13393.5 release. De PC versie zit op 14393.10.
Heb zo'n gevoel dat ze op mobile nog wat dingen willen fixen voor de uitrol. Wellicht vinden ze dat die nog niet aan de 'kwaliteitseisen' voldoet.
badluckboy schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:24:
Wel lelijk dat hij vandaag niet uitkomt voor de telefoons nu. Ik had er echt op gehoopt. Schijnt nog een aantal weken kunnen duren, ik vermoed zelf oktober 2016.
Mwa had al zo'n gevoel dat het langer zou duren. Je merkt nu gewoon dat de focus (tijdelijk) weer op PC ligt en de uitrol hiervan. Was geloof ik bij Threshold 2 ook al zo.
Stefan22 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:38:
Ik vond het al vreemd dat 14393.10 niet voor Mobile uit kwam. Daarnaast is het ook vreemd dat Microsoft één Windows 10 wil, maar het lukte ze niet Windows 10 RTM tegelijk uit te brengen voor PC en Mobile, en nu met de Anniversary Update weer niet.

Maarja, positief blijven en hopen dat ze met enkele weken niet weer een foute inschatting maken.
Inderdaad zat ook al te wachten op een update, maar nope. Focus ligt dus op PC, zoals te verwachten :+
badluckboy schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:41:
En nu maar hopen dat die ene persoon die binnen Microsoft aan windows mobile werkt niet op vakantie gaat in augustus.
:+

Patient gamer

blmp schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:41:
[...]
Heb zo'n gevoel dat ze op mobile nog wat dingen willen fixen voor de uitrol. Wellicht vinden ze dat die nog niet aan de 'kwaliteitseisen' voldoet.
Ik moet ook zeggen dat mijn 950XL op de 14393.5 build al 2 of 3 keer spontaan gereboot is. Dus als ze idd nog wat bugs willen oplossen, wil ik best wel een weekje wachten. Maar rol dan 14393.10 vast uit ;)

• blmp
  • Niet online
ardvark99 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:48:
[...]

Ik moet ook zeggen dat mijn 950XL op de 14393.5 build al 2 of 3 keer spontaan gereboot is. Dus als ze idd nog wat bugs willen oplossen, wil ik best wel een weekje wachten. Maar rol dan 14393.10 vast uit ;)
Nu je het zegt hier ook vandaag 2 reboots gehad. 1x random en 1x vastloper tijdens het uitzetten van Bluetooth (volgensmij een known issue). Buiten dat eigenlijk weinig problemen qua werking in het algemeen :P

Patient gamer

blmp schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:50:
[...]

Nu je het zegt hier ook vandaag 2 reboots gehad. 1x random en 1x vastloper tijdens het uitzetten van Bluetooth (volgensmij een known issue). Buiten dat eigenlijk weinig problemen qua werking in het algemeen :P
Klopt, voor de rest draait ie als een zonnetje. Wat vandaag de reboot bij mij was, weet ik niet. GSM zat in mijn broekzak, en voelde de telefoon telkens trillen, totdat ik hem uit mijn broekzak haalde, zag ik het boot scherm. De andere keer is een week geleden, Facebook beta van Facebook bleef hangen, na een paar minuten een reboot...
Maar misschien krijgen we vannacht de .10 nog... ;)

Edit: En hier de reden waarom we nog ff moeten wachten:
https://twitter.com/donasarkar/status/760522908338786309
http://mspoweruser.com/ps...update-isnt-coming-today/

[ Voor 12% gewijzigd door ardvark99 op 02-08-2016 20:01 ]

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-11 12:08
Word je toch flauw van? Ik zit er al weken op te wachten ..... en dan .... geen update. Trouwens, op de PC ook nog geen update .... maar dat boeit me stukken minder.

Nou ja .....

Ik had me al opgegeven voor de cursus: 'leren omgaan met teleurstellingen' maar die gaat -voorlopig- niet door. _O-

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

GerCor schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:35:
Word je toch flauw van? Ik zit er al weken op te wachten ..... en dan .... geen update. Trouwens, op de PC ook nog geen update .... maar dat boeit me stukken minder.

Nou ja .....

Ik had me al opgegeven voor de cursus: 'leren omgaan met teleurstellingen' maar die gaat -voorlopig- niet door. _O-
Misschien in de tussentijd deze:
http://www.zelfhulpwijzer...e-doelen/positief-denken/
O-)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:49
Stefan22 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:38:

Dit hebben ze met de vorige updates anders ook gedaan. PC wordt altijd eerst gedaan, daarna volgt Mobile.
Juist met de samenvoeging van het OS en dus ook het ontwikkelteam krijg je dit. Dat ontwikkelteam kan niet twee platformen die ondanks dezelfde codebase toch andere problemen krijgen (vanwege andere hardware) tegelijkertijd ondersteunen op een niveau als dat nodig is na zo'n grote update.
Dat is gewoon de keerzijde van de verder uitstekende zet om het samen te voegen. Als ze dat niet hadden gedaan hadden we echt never nooit de update gehad die we nu krijgen op Mobile.

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ger Cor heeft humor :P

...en ik zelfs een nieuwe, zeer eenvoudige WP / WM app... gewoon Cordova - binnenkort in de store.

https://deathgrunt.github.io/C.C./

https://github.com/deathgrunt/C.C./

Ik ga hem niet eens promoten, het is puur eigen gebruik :P

• GerCor
Dat lucht een klein beetje op: :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aaLvn737ojdFP3rIPctfTEAT/full.png

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:20:
[...]

Dit hebben ze met de vorige updates anders ook gedaan. PC wordt altijd eerst gedaan, daarna volgt Mobile.
Juist met de samenvoeging van het OS en dus ook het ontwikkelteam krijg je dit. Dat ontwikkelteam kan niet twee platformen die ondanks dezelfde codebase toch andere problemen krijgen (vanwege andere hardware) tegelijkertijd ondersteunen op een niveau als dat nodig is na zo'n grote update.
Dat is gewoon de keerzijde van de verder uitstekende zet om het samen te voegen. Als ze dat niet hadden gedaan hadden we echt never nooit de update gehad die we nu krijgen op Mobile.
Ja oke, ik begrijp dat het lastig is. Maar vond het een teleurstelling aangezien er wel werd gezegd dat PC en Mobile tegelijk werden uitgerold, en de laatste tijd ook nieuwe builds voor zowel PC als Mobile uitkwamen.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 19:58
GerCor schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:35:

Nou ja .....

ook al boeit het je niet, hier staat hoe je, zonder wachten, op je pc NU kunt updaten:
https://blogs.windows.com...ws-10-anniversary-update/

zelf al gedaan, 3 kwartier, en klaar is kees

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 21:29
Stefan22 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:27:
[...]

Ja oke, ik begrijp dat het lastig is. Maar vond het een teleurstelling aangezien er wel werd gezegd dat PC en Mobile tegelijk werden uitgerold, en de laatste tijd ook nieuwe builds voor zowel PC als Mobile uitkwamen.
Ja, de opgehouden schijn van één Windows 10 is nu wel gebroken. Het ging zo goed sinds in maart Windows 10 Mobile officieel uitkwam...

Verwijderd

Bij het installeren van Po Go UWP ben ik toch iets geks tegengekomen. Ten eerste wist ik niet eens dat de mogelijkheid bestond om via de browser op je pc allerlei systeemeigenschappen van je telefoon te bekijken met alleen een wifi verbinding. Maar er staat dus ook een overzichtje van Running Apps. Daarin staat elke keer een app met een error. Ik kan alleen het versienummer zien waardoor het niet meteen duidelijk is welk app het betreft, maar het is ook elke keer een geheel ander nummer. Kortom er zit waarschijnlijk iets fouts in het systeem wat elke keer apps doet crashen op de achtergrond. Ben benieuwd of dit ook bij anderen het geval is...

Overigens merk ik zelf niet direct dat apps niet lekker werken of dergelijke. Anders dan dat ik een minder hete telefoon en een langere batterijduur zou wensen.

Ik had gepland om vandaag een reset uit te voeren na de grote update. Maar geen update is voorlopig geen reset.. Wie weet dat het daarna beter als voorheen werkt.

Lumia 950 dual sim
FreshM schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:20:
[...]

Ja, de opgehouden schijn van één Windows 10 is nu wel gebroken. Het ging zo goed sinds in maart Windows 10 Mobile officieel uitkwam...
Ach, ik zie dit niet als een groot probleem. We hebben andersom ook wel eens vaker updates gehad voor W10M, terwijl de PC geen updates kreeg. Over het algemeen liep het wel gelijk. En W10 is een core, maar door verschillende hardware kunnen er andere problemen ontstaan. Ik kan wel een paar weekjes wachten, draai toch al de 14393 release. En wanneer je op productie zit, en je niet kan wachten, dan kan je nu ook Insiders gaan draaien, maakt niet uit welke ring. Deze release is zeer stabiel, en zeker de moeite waard.

Maar ik begrijp de frustratie wel, eerst communiceert MSFT dat de PC en mobile beide gelijktijdig gereleased worden, maar dan wordt mobile uitgesteld, zonder communicatie. Alleen om dan te zeggen dat het heel veel tegenvalt (Ik lees zelfs berichten in het buitenland dat mensen het nu zat zijn, en gelijk overstappen naar Android, nou doei ;w ), er zal wel een reden voor zijn dat dit vertraagd. Als het nu duidelijk was dat er maanden vertraging in zit, kan ik mij voorstellen dat het zeer zwaar teleurstellend is.

Misschien zijn er toch wat bugs naar voren gekomen, die ze niet uit willen brengen als stabiele versie. Die fout hebben ze in november al gemaakt. (Wie weet gaat er iets mis op de HP)
En dat in combinatie van de PC release, wat ook een hoop druk met zich meebrengt.

Gewoon nog effe geduld, misschien komt ie sneller dan dat we nu denken 8)
GerCor schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:22:
[...]

Dat lucht een klein beetje op: :+

[afbeelding]
Sorry GerCor, ik geloof niet dat jij deze zelf hebt ingevuld :D 8) 8)7 O-) >:)

• FreshM
ardvark99 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:23:
[...]

Ach, ik zie dit niet als een groot probleem. We hebben andersom ook wel eens vaker updates gehad voor W10M, terwijl de PC geen updates kreeg. Over het algemeen liep het wel gelijk. En W10 is een core, maar door verschillende hardware kunnen er andere problemen ontstaan. Ik kan wel een paar weekjes wachten, draai toch al de 14393 release. En wanneer je op productie zit, en je niet kan wachten, dan kan je nu ook Insiders gaan draaien, maakt niet uit welke ring. Deze release is zeer stabiel, en zeker de moeite waard.

Maar ik begrijp de frustratie wel, eerst communiceert MSFT dat de PC en mobile beide gelijktijdig gereleased worden, maar dan wordt mobile uitgesteld, zonder communicatie. Alleen om dan te zeggen dat het heel veel tegenvalt (Ik lees zelfs berichten in het buitenland dat mensen het nu zat zijn, en gelijk overstappen naar Android, nou doei ;w ), er zal wel een reden voor zijn dat dit vertraagd. Als het nu duidelijk was dat er maanden vertraging in zit, kan ik mij voorstellen dat het zeer zwaar teleurstellend is.

Misschien zijn er toch wat bugs naar voren gekomen, die ze niet uit willen brengen als stabiele versie. Die fout hebben ze in november al gemaakt. (Wie weet gaat er iets mis op de HP)
En dat in combinatie van de PC release, wat ook een hoop druk met zich meebrengt.

Gewoon nog effe geduld, misschien komt ie sneller dan dat we nu denken 8)
Het is dus echt niet één en hetzelfde besturingssysteem, maar de indruk werd goed gewekt in de afgelopen maanden. Ik bekijk het meer vanuit een marketingperspectief. Als Microsoft zou ik de (positieve) lijn van de afgelopen maanden hebben volgehouden en dus de update voor mobile ook vandaag hebben aangeboden. Zeker als die goed werkt zoals je zegt.
FreshM schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:35:
[...]

Het is dus echt niet één en hetzelfde besturingssysteem, maar de indruk werd goed gewekt in de afgelopen maanden. Ik bekijk het meer vanuit een marketingperspectief. Als Microsoft zou ik de (positieve) lijn van de afgelopen maanden hebben volgehouden en dus de update voor mobile ook vandaag hebben aangeboden. Zeker als die goed werkt zoals je zegt.
Ach als het een Anniversary Update voor W10M zou zijn, dan kregen we deze update pas in november, nu krijgen we hem een paar maanden eerder 8) Omdenken noemen ze dat.

• FreshM
ardvark99 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:39:
[...]

Ach als het een Anniversary Update voor W10M zou zijn, dan kregen we deze update pas in november, nu krijgen we hem een paar maanden eerder 8) Omdenken noemen ze dat.
Dat is ook weer zo. ;) Mobile is er officieel pas sinds afgelopen maart voor ex-8.1-mobieltjes. You made my day.

• GerCor
ardvark99 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:25:
[...]

Sorry GerCor, ik geloof niet dat jij deze zelf hebt ingevuld :D 8) 8)7 O-) >:)
Ik zal het nog een keer invullen na de update en als dan blijkt dat mijn telefoon het helemaal niet meer doet. Ben ik vast zwaar aan de drank .... lig ik nachten wakker ..... maar voorlopig is dit toch echt de uitslag van wat ik heb ingevuld.

EDIT: voor mijn PC, die alleen maar Windows Defender updates ontdekt, nu aan het updaten via Windows 10 update-assistent. Blijkt dat een aantal PC's niet worden gevonden op de MS servers. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 03-08-2016 09:56 ]

• blmp
  • Niet online
Zie net dat een Lumia Twitter account gezegd heeft dat W10M AU uitrol begint op 9 augustus.

http://www.neowin.net/new...t-rolling-out-on-9-august

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 03-08-2016 10:03 ]

Patient gamer

blmp schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:02:
Zie net dat een Lumia Twitter account gezegd heeft dat W10M AU uitrol begint op 9 augustus.

Prima, hebben ze nog effe de tijd om nog meer bugs op te lossen :P

Btw, Kaarten is vanmorgen ook nog geupdated, nu met kompas: http://mspoweruser.com/wi...support-in-windows-store/

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-11 16:10
Graag gedaan jongens, na mijn bericht van gisteren is die ene Microsoft medewerker toch weer teruggeroepen van vakantie om zijn werk af te maken. 9 augustus is goed.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:44

daffie82

Minisforum UM773 Lite

blmp schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:02:

Ben toch benieuwd of het ook gaat aangeboden worden aan mensen die de Upgrade Advisor NIET hebben.
Ik wacht af tot 9 augustus :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

daffie82 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:58:
[...]

Ben toch benieuwd of het ook gaat aangeboden worden aan mensen die de Upgrade Advisor NIET hebben.
Ik wacht af tot 9 augustus :)
Dat gaat niet gebeuren, diegene die nog WP8.1 draaien moeten de app Upgrade Advisor downloaden en starten, mits hun toestel door W10M wordt ondersteund. Alleen wanneer je al W10M draait, krijg je de update automatisch binnen.

En waarom ze 8.1 niet pushen naar W10M begrijp ik ook niet, maak een app die aangeeft dat men kan updaten, en men de keuze krijgt. Dan hebben we veel meer W10M toestellen. Ik durf te wedden dat een heleboel gebruikers van WP8.1 niet eens weten dat ze naar W10M kunnen overstappen 8)7

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ardvark99 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:11:
[...]

Dat gaat niet gebeuren, diegene die nog WP8.1 draaien moeten de app Upgrade Advisor downloaden en starten, mits hun toestel door W10M wordt ondersteund. Alleen wanneer je al W10M draait, krijg je de update automatisch binnen.

En waarom ze 8.1 niet pushen naar W10M begrijp ik ook niet, maak een app die aangeeft dat men kan updaten, en men de keuze krijgt. Dan hebben we veel meer W10M toestellen. Ik durf te wedden dat een heleboel gebruikers van WP8.1 niet eens weten dat ze naar W10M kunnen overstappen 8)7
Dat is inderdaad waardeloos.
Ik neem aan dat als ik NA 9 augustus die Upgrade Advisor installeer ik dan wel meteen de Anniversary versie krijg aangeboden?

Zou helemaal waardeloos zijn als ik eerst een oude versie erop moeten zetten om erna nog eens te upgraden...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 15:34
daffie82 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:29:
[...]

Dat is inderdaad waardeloos.
Ik neem aan dat als ik NA 9 augustus die Upgrade Advisor installeer ik dan wel meteen de Anniversary versie krijg aangeboden?

Zou helemaal waardeloos zijn als ik eerst een oude versie erop moeten zetten om erna nog eens te upgraden...
Ik verwacht dat je wel in 1x naar de Anniversary gaat.
Hoop er stil op dat ze deze versie ook via de WDRT aan gaan bieden, kun je tenminste fatsoenlijk en snel een reset uitvoeren.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Draaien de kaarten nu ook mee, als je zelf draait?

Dus telefoon in de hand, en dan om je as draaien (links / rechts)... en of het kompas / de kaart meedraait in jou richting.

Onder WP8 was dit wel zo, WM10 volgens mij (nog) niet?

• blmp
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:42:
[...]

Draaien de kaarten nu ook mee, als je zelf draait?

Dus telefoon in de hand, en dan om je as draaien (links / rechts)... en of het kompas / de kaart meedraait in jou richting.

Onder WP8 was dit wel zo, WM10 volgens mij (nog) niet?
Nieuwe Maps update van vandaag heeft compass support schijnt (geen idee of het insider only is voor nu, maar het is er :P ). Moet eens een post hoger lezen.
bron: http://mspoweruser.com/wi...support-in-windows-store/

Een comment op MSPU
Yes, That feature has finally been added. The default mode is a tiny arrow that appears on the circle that indicates your current location and the arrow auto rotates to show which direction you are pointing. The other mode has the map auto rotate in relation to where you are pointing.
En bericht op AAWP:
Well, on devices with a built-in digital compass (magnetometer), at least. In the Windows 10 Maps interface the 'circle' control was always used to recentre the map on your current position, but it now does more, toggling between 'current position plus directional arrow' and a full 'up is forwards' compass/discoverability mode. Which you go for depends on whether you're the sort of person who used to map read in the car with the map always 'north up' or the person who always had to have the map book rotated so that the road you were on was aligned exactly with what you saw out of the windscreen(!) Great to have the choice again, anyway - a set of compass features were always part of the old Nokia Maps/HERE Maps offering, along with AR extras like CityLens. 
bron: http://allaboutwindowspho...0_Maps_gets_compass_m.php

[ Voor 70% gewijzigd door blmp op 03-08-2016 14:54 ]

Patient gamer

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
blmp schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:45:
[...]

Nieuwe Maps update van vandaag heeft compass support schijnt (geen idee of het insider only is voor nu, maar het is er :P ).

bron: http://mspoweruser.com/wi...support-in-windows-store/
Daar refereerde ik inderdaad naar, maar het blijft onduidelijk of die kaarten (en het kompas) nu meedraaien met je eigen "kijk" richting.

Van sommige gebruikers hoorde ik dat het er al standaard in zat, bij anderen weer niet - en bij sommigen afhankelijk van de hardware...

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
blmp schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:45:
[...]

[s]Nieuwe Maps update van vandaag heeft compass support schijnt
Volgens het Engelse artikel dus wel.. blijft het raar dat sommigen al maanden terug meldden dat het deze feature had (en anderen weer niet).

Als het kompas er in zit, is die drempel iig. om te upgraden naar een nieuwe telefoon... ooit (WP8 heeft het standaard en is dé reden voor mij om te blijven hangen op dat systeem).

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...

[ Voor 97% gewijzigd door begintmeta op 03-08-2016 15:02 ]

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:37

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:57:
Als het kompas er in zit, is die drempel iig. om te upgraden naar een nieuwe telefoon... ooit (WP8 heeft het standaard en is dé reden voor mij om te blijven hangen op dat systeem).
Hoe het ook zij, de kaarten app is nog steeds niet vergelijkbaar met de vroegere HERE set. Er zijn punten die ze beter doen maar ik blijf het allemaal wat minder intuïtief vinden werken. Jammer dat HERE verdwenen is voor Windows.

youtube.com/@hisrep

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

DeNachtwacht schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:15:
[...]

Hoe het ook zij, de kaarten app is nog steeds niet vergelijkbaar met de vroegere HERE set. Er zijn punten die ze beter doen maar ik blijf het allemaal wat minder intuïtief vinden werken. Jammer dat HERE verdwenen is voor Windows.
Voor Android en iOs is het ook verdwenen.
Heet nu HereWeGo namelijk.

Gewoon Sygic kopen. Heb ik nog steeds geen spijt van.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:15:
[...]

Tja, ik gebruik het vooral om wandelend te navigeren (steden in het buitenland) dan is het kompas onmisbaar, omdat je niet ziet welke richting je oploopt (omdat de beweging te klein is om waar te nemen).

WP8 doet dit perfect, onder WM10 hoor ik wisselende verhalen.

Ik heb wel losse, officiële, XAPS van Here Drive+ en Here Maps - geen idee of je die kan sideloaden (wellicht via de developers sideload tool? of gewoon op je sd-card zetten).

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:20:
[...]

Tja, ik gebruik het vooral om wandelend te navigeren (steden in het buitenland) dan is het kompas onmisbaar, omdat je niet ziet welke richting je oploopt (omdat de beweging te klein is om waar te nemen).

WP8 doet dit perfect, onder WM10 hoor ik wisselende verhalen.

Ik heb wel losse, officiële, XAPS van Here Drive+ en Here Maps - geen idee of je die kan sideloaden (wellicht via de developers sideload tool? of gewoon op je sd-card zetten).
Dit vond ik dus ook super handig inderdaad.

Iemand die kan bevestigen dat dit onder W10M nog altijd zo fijn werkt ?

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
daffie82 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:21:
[...]

Dit vond ik dus ook super handig inderdaad.

Iemand die kan bevestigen dat dit onder W10M nog altijd zo fijn werkt ?
Yup - can't do without :)

Als de kaart niet meedraait, terwijl jij draait (en wandelt) heb je er niets aan...ben echt benieuwd of dit dan nu - na een jaar... - ook in WM10 is opgenomen.

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Ik heb geen klachten over here drive.
Dat het niet meer ondersteunt wordt houd niet in dat we er nog steeds geen gebruik van kunnen maken.
Voor zolang het nog kan natuurlijk ;)

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• blmp
  • Niet online
"The Windows Store isn't doing so well"

http://mspoweruser.com/mi...ws-store-still-isnt-well/

De lastigheid blijkt toch de Windows Store aan de man te krijgen. Adoptie op desktop is gewoon erg laag, wat het ook weer lastiger maakt om developers aan te trekken naar het platform. En het lage marktaandeel van mobile helpt nou niet bepaald mee.

Al moet ik zeggen dat ik nog best tevreden ben met de enigszins constante appstroom als ik AppRaisin zo in de gaten houd. Maar toch met een magere ~400 UWP apps and ~150 UWP games kan je het nou niet echt veel noemen.

Zelf ben ik toch nog niet van plan om te gaan. Was op zoek naar een Android alternatief in de 250-300 euro regionen, maar dat is het naar mijn idee allemaal net niet (geen microSD support, meh update support of meh camera). Nu een Lumia 950XL op het oog om aan te schaffen ter vervanging van mijn Lumia 930 :+.

[ Voor 101% gewijzigd door blmp op 03-08-2016 16:47 . Reden: bericht wat gewijzigd, en nog wat erbij getypt ]

Patient gamer

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:24:
[...]

Yup - can't do without :)

Als de kaart niet meedraait, terwijl jij draait (en wandelt) heb je er niets aan...ben echt benieuwd of dit dan nu - na een jaar... - ook in WM10 is opgenomen.
Er komen echt generaties aan die het straks vreemd vinden als een papieren kaart niet mee draait...

Ik snap dat het een handige feature is, maar om het nu als onmisbaar te beschrijven? Je hebt iets genaamd Eyeballs Mk. 1 (Beta) die je kunt gebruiken om referentie punten om je heen op de kaart te vinden (kruispunten, zijstraten etc). Werkt absoluut feilloos bij mij persoonlijk, ook in het buitenland. :P :+

Volgens mij wordt ik oud ofzo.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heel oud, aan je dt fouten te zien :+

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
blmp schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:59:
"The Windows Store isn't doing so well"

http://mspoweruser.com/mi...ws-store-still-isnt-well/

De lastigheid blijkt toch de Windows Store aan de man te krijgen. Adoptie op desktop is gewoon erg laag, wat het ook weer lastiger maakt om developers aan te trekken naar het platform. En het lage marktaandeel van mobile helpt nou niet bepaald mee.

Al moet ik zeggen dat ik nog best tevreden ben met de enigszins constante appstroom als ik AppRaisin zo in de gaten houd. Maar toch met een magere ~400 UWP apps and ~150 UWP games kan je het nou niet echt veel noemen.

Zelf ben ik toch nog niet van plan om te gaan. Was op zoek naar een Android alternatief in de 250-300 euro regionen, maar dat is het naar mijn idee allemaal net niet (geen microSD support, meh update support of meh camera). Nu een Lumia 950XL op het oog om aan te schaffen ter vervanging van mijn Lumia 930 :+.
Voor het bedrijf waar ik werk, kom ik langs klaten voor computerhulp.
Maar die duiken nooit de Windows Store in, het staat ook niet echt uitgelegd als van Windows 7/8.1 bent geupgrade naar Windows 10.

Ik merk alweer dat ik fout zit. 8)7

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Propane schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:32:
[...]

Er komen echt generaties aan die het straks vreemd vinden als een papieren kaart niet mee draait...

Ik snap dat het een handige feature is, maar om het nu als onmisbaar te beschrijven? Je hebt iets genaamd Eyeballs Mk. 1 (Beta) die je kunt gebruiken om referentie punten om je heen op de kaart te vinden (kruispunten, zijstraten etc). Werkt absoluut feilloos bij mij persoonlijk, ook in het buitenland. :P :+

Volgens mij wordt ik oud ofzo.
Mijn ervaring is dat het lastig navigeren is, als je totaal niet weet waar je bent en bv. in een oude stad zit, zonder herkenbare punten, geen straatnamen, nauwe steegjes, etc...

Je ziet niet of je links / rechts moet, of voor- / achteruit...

Natuurlijk kan ik navigeren op de wijzerplaat van mijn pols-horloge icm. de stand van de zon - alleen heb ik geen horloge :)

Windows Phone heeft voor mij totaal geen meerwaarde ten opzichte van andere systemen meer (alles is al overgezet), enkel de navigatie was perfect (maar inmiddels ook / en beter - op iOS en Android).

Vandaar mijn vraag - als het nu nog niet kan, houdt niets me tegen over te stappen ;)

- edit - Navigatie is vooral voor tijdens de vakantie, in totaal onherkenbare plaatsen... en omdat het bijna vakantie is, nog snel een nieuwe WP / WM app gebakken.

[ Voor 13% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 03-08-2016 17:20 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Volgens het Engelse artikel dus wel.. blijft het raar dat sommigen al maanden terug meldden dat het deze feature had (en anderen weer niet).

Voor het draaien heb je eigenlijk niet eens een kompas nodig, zolang je beweegt. Je kan het draaien ook bepalen door van het GPS signaal de 'Heading' te gebruiken. Ik gebruik dit zelf in een app van mij om telefoons zonder kompas te ondersteunen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Swerfer schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:03:
[...]

Voor het draaien heb je eigenlijk niet eens een kompas nodig, zolang je beweegt. Je kan het draaien ook bepalen door van het GPS signaal de 'Heading' te gebruiken. Ik gebruik dit zelf in een app van mij om telefoons zonder kompas te ondersteunen...
Tja, ik ben maar eenvoudig;

Als ik ergens in een totaal verborgen steegje loop - waar geen visueel herkenbare punten zitten en ik moet 'richting' de zee lopen die 5km verderop is, dan wil ik gewoon op de kaart zien als ik draai.

Op de kaart zie je de zee, in het echt niet; ik zie op de kaart wel welke richting de zee is - maar in het echt niet... dus de kaart moet gewoon meedraaien :)

Overigens lees ik op WC dat sommige nu wel een kompas hebben en bij anderen hij juist grayed out is...

• Swerfer
Ik bedoelde als developer kan je je app zo programmeren dat je geen kompas nodig hebt in een telefoon om toch de kaart te laten draaien, door gebruik te maken van het GPS signaal.

Dat zou Microsoft gewoon moeten implementeren. Zolang iemand beweegt, de GPS gebruiken en bij stilstand de kompas. Waarom niet altijd de kompas? De kompas kan nog wel eens afwijken en de GPS is behoorlijk nauwkeurig met richting bepalen, vooral bij hogere snelheden...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:08:
[...]

Tja, ik ben maar eenvoudig;

Als ik ergens in een totaal verborgen steegje loop - waar geen visueel herkenbare punten zitten en ik moet 'richting' de zee lopen die 5km verderop is, dan wil ik gewoon op de kaart zien als ik draai.

Op de kaart zie je de zee, in het echt niet; ik zie op de kaart wel welke richting de zee is - maar in het echt niet... dus de kaart moet gewoon meedraaien :)

Overigens lees ik op WC dat sommige nu wel een kompas hebben en bij anderen hij juist grayed out is...
Effe getest, kompas heeft twee modi, de ene blijft de kaart staan, en geeft een pijltje de kijk richting aan, de andere draait de kaart mee in de kijk richting, ook wanneer je stil staat en om jouw as draait. Dus je kan zelfs kiezen.

http://mspoweruser.com/wi...support-in-windows-store/

Wanneer je de reacties leest van dit artikel, zie je twee screenshots...

[ Voor 8% gewijzigd door ardvark99 op 03-08-2016 20:25 ]

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
ardvark99 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:20:
[...]

Effe getest, kompas heeft twee modi, de ene blijft de kaart staan, en geeft een pijltje de kijk richting aan, de andere draait de kaart mee in de kijk richting, ook wanneer je stil staat en om jouw as draait. Dus je kan zelfs kiezen.

http://mspoweruser.com/wi...support-in-windows-store/

Wanneer je de reacties leest van dit artikel, zie je twee screenshots...
Cool - blijkbaar zijn er meer mensen die echt op deze 'feature' zitten te wachten (als ik de comments lees).

Binnenkort maar iemand zien op te sporen met WM10 en kijken hoe het werkt, en of ik dan kan overstappen op WM10 of moet blijven hangen bij WP8... sowieso moet ik dan een nieuwe telefoon kopen, omdat de huidige niet ondersteund wordt... (L820).

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Zou Xamarin niet op middenlange termijn kunnen zorgen voor een veel ruimer app-aanbod?

Omdat: cross-platform + de beste IDE die er bestaat: Visual Studio.

C# is ook een behoorlijk multi-inzetbare taal aan het worden, door unity, wpf, xamarin, etc. Zal waarschijnlijk toch populairder worden denk ik. (en ik vind C# een elegante taal :P )

• Caelorum
ardvark99 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:20:
[...]
Effe getest, kompas heeft twee modi, de ene blijft de kaart staan, en geeft een pijltje de kijk richting aan, de andere draait de kaart mee in de kijk richting, ook wanneer je stil staat en om jouw as draait. Dus je kan zelfs kiezen.[...]
De optie om met de kaart mee te draaien heb ik nog niet kunnen activeren :|

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Bartjuh schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:48:
Zou Xamarin niet op middenlange termijn kunnen zorgen voor een veel ruimer app-aanbod?
Nee - nobody cares... ik ontwikkel zelfs sinds ruim 2 jaar in Cordova (via Visual Studio) en dat is hetzelfde principe;

Eén codebase - met ondersteuning voor alle platforms (Windows, UWP, WP / WM, XBox, Halo, Android, etc...).

Het lijkt leuk (en dat is het ook) maar het is no-way één codebase... je blijft toch weer voor elke device / hardware / API uitzonderingen schrijven.

In het geval van Cordova heb je veel plugins om met API's te communiceren, maar 85% van die plugins werken enkel met Android (en geen ondersteuning voor UWP).

Het is kort door de bocht, maar Cordova / UWP / Xamarin / Project Westminster / Islandwood / etc... werken gewoon niet.

Je krijgt brakke apps, slome performance, gedoe met API's / third-party services, etc...

Helaas is de beste app nog steeds een native app - het beste zou dus gewoon een app in je browser zijn (geen app, geen Cordova, geen Westminster).

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:34:
[...]

Dat bedoel ik :) De één zegt dat het kan (al maanden) de ander dat het niet kan en weer een ander dat het sinds kort kan...

Wat mij betreft kan het dus niet en is er een reden te meer om over te stappen op een device die het wel kan...
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:43:
[...]

Dat bedoel ik :) De één zegt dat het kan (al maanden) de ander dat het niet kan en weer een ander dat het sinds kort kan...

Wat mij betreft kan het dus niet en is er een reden te meer om over te stappen op een device die het wel kan...
En ik zeg dat het wel kan met de update van vanmorgen. Deze update was alleen voor de fast ring. Versie 5.1608.2117.0. En anders kom maar langs :P

Of je neemt met Teamviewer mijn telefoon over...

• Berlinetta
  • Niet online
Ik heb de anniversary update voor mijn telefoon binnen gehaald (Lumia 1520)
Ik spring letterlijk een gat in het plafond van de acuuduur van mijn telefoon.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
ardvark99 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:03:
[...]

En ik zeg dat het wel kan met de update van vanmorgen. Deze update was alleen voor de fast ring. Versie 5.1608.2117.0. En anders kom maar langs :P

Of je neemt met Teamviewer mijn telefoon over...
Ik geloof je direct :) Al las ik dat het per model kon verschillen (de één had een accelerometer, dan ander niet, etc...).

Maar het wordt nu zo helder omschreven overal, dat ik denk dat het gewoon een feature is - en geen vraagteken!

Verwijderd

Swerfer schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:23:
[...]

Ik bedoelde als developer kan je je app zo programmeren dat je geen kompas nodig hebt in een telefoon om toch de kaart te laten draaien, door gebruik te maken van het GPS signaal.

Dat zou Microsoft gewoon moeten implementeren. Zolang iemand beweegt, de GPS gebruiken en bij stilstand de kompas. Waarom niet altijd de kompas? De kompas kan nog wel eens afwijken en de GPS is behoorlijk nauwkeurig met richting bepalen, vooral bij hogere snelheden...
Omdat allerlei sensoren allemaal minpunten en pluspunten hebben moet je ze vaak combineren met een Kalmann Filter. Je hebt dan bijvoorbeeld langzame sensoren die wel accuraat zijn, gecombineerd met snelle sensoren. Je kan namelijk met een accelerometer ook de richting bepalen, zeer accuraat op hoge snelheid. Echter heb je een Startwaarde nodig, en heeft een accelerometer last van drift. Deze start waarde wordt vaak gegeven door een kompas(voor de draaing om de Z as). En de drift wordt vaak ook gecompenseerd door een kompas. Je kunt alsnog daarbij de heading van GPS bij in gooien voor extra precisie.

(een GYRO is langzame variant voor de X en Y as, de Kompas voor de draaing om de Z as) Accelerometer voor alle assen als je er 3 hebt maar heeft dus last van geen start waarde + drift/

Gyro is om je X en Y as op lange termijn precies te houden en je Kompas voor de Z as.
Gyro werkt op zwaartekracht, kompas op noord en zuidpool.
Accelerometer op G krachten.

Leuk allemaal, maar alsnog heb je gewoon een kompas nodig voor een goede werking om je drift te compenseren. Helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 23:12 ]

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 14:47
Berlinetta schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:05:
Hoe heb je dat dan gedaan? Insider?

• Berlinetta
  • Niet online
Michielgb schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 01:16:
[...]

Hoe heb je dat dan gedaan? Insider?
Ik was even Insider ja

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-11 14:02
Ik heb een probleempje...
Vandaag mijn Lumia 640 gereset. Nu moet ik mijn Gmail nog toevoegen aan de mail. Normaal gezien als je op "google account toevoegen" klikt, kom je via de browser op een google log in scherm. Ik heb ook 2-trapsauthenticatie aanstaan maar dit was vroeger nooit een probleem.
Echter krijg ik nu op die google pagina de melding dat mijn browser niet meer ondersteund wordt ...

Iemand een idee?

• Caelorum
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:41:
[...] Het is kort door de bocht, maar Cordova / UWP / Xamarin / Project Westminster / Islandwood / etc... werken gewoon niet.

Je krijgt brakke apps, slome performance, gedoe met API's / third-party services, etc... [...]
En toch vind ik de app van Windows Central die is gebouwd met Cordova toch behoorlijk goed. Dat ding is sneller dan zelfs sommige native apps. Dan kan je wel zeggen dat het niet werkt, maar dat is gewoon niet waar. Het is gewoon veel makkelijker om crappy apps te maken met Cordova. Overigens van al de manieren die jij opnoemt is Cordova zelfs nog de traagste...
De enige reden om nu nog voor Cordova te kiezen is omdat je al een 'HTML5' product hebt die grotendeels clientside draait, bijv. met Angular. Dan kan je die eenvoudig omzetten in een app en extra functionaliteit aan toevoegen. Verder is er gewoon, als je het mij vraagt, geen enkele reden meer om voor Cordova te kiezen.

• __Erik__
  • Laatst online: 08:55
St00mwals schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:22:
[...]

Ik heb hier een 640 en deze draait als sinds oktober op W10m, eerst Insider Fast ring en sinds def. versie op productie, werkt als een zonnetje!
Wat veel mensen niet doen is na de upgrade een factory reset uitvoeren, hiermee zorg je voor een schone installatie. Als je direct na de upgrade een back-up maakt, reset en dan back-up terugzetten mis je bijna niks en het kan rare zaken voorkomen.
Jihaaaa, gelukt!!!

Hoe heb ik het deze keer voor elkaar gekregen:
  • Gisteravond laat een hard reset gedaan van de 640XL, toestel de hele nacht met rust gelaten
  • Vanmorgen alleen de updates af laten draaien
  • Vervolgens eerst traditioneel geprobeerd, dus
  • Band gereset
  • Health geïnstalleerd
  • Vervolgens via Health geprobeerd te koppelen
  • Dit werkte weer niet, band wordt niet gevonden
  • Vervolgens Health er weer afgegooid
  • Band gekoppeld via Bluetooth instellingen
  • Vervolgens Health weer geïnstalleerd
  • Via Health de band toegevoegd, dat gaat vreemd, want de app geeft een scherm dat de band gekoppeld is en een scherm waarin de app de koppel stappen doorloopt, als je het eerste scherm accord clickt en de koppel stappen gewoon doorloopt, koppelt ie uiteindelijk wel
Pfff, wat een gedoe, nu de telefoon weer inrichten...

Hartelijk dank voor de oplossing!

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Berlinetta schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:05:
Wat bedoel je met dat laatste?
Dat je tevreden bent over de accuduur of net niet?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik zou zeggen tevreden ja ;)
Ik merk zelf overigens weinig verschil in batterij op 14393 ten opzichte van 10586 op mijn Lumia 950.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Greenwood
  • Laatst online: 19-11 19:40
Breezz schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:49:
Ik heb een probleempje...
Vandaag mijn Lumia 640 gereset. Nu moet ik mijn Gmail nog toevoegen aan de mail. Normaal gezien als je op "google account toevoegen" klikt, kom je via de browser op een google log in scherm. Ik heb ook 2-trapsauthenticatie aanstaan maar dit was vroeger nooit een probleem.
Echter krijg ik nu op die google pagina de melding dat mijn browser niet meer ondersteund wordt ...

Iemand een idee?
Probleem had ik gisteren ook. Mijn oplossing;

- Other account (POP, IMAP) aanmaken
- Je krijgt nu een mail dat er een "oude en onveilige" app probeert in te loggen
- In diezelfde mail de beveiliging uitzetten
- E-mail account zou weer moeten werken

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:45:
[...]

Dan kan je wel zeggen dat het niet werkt, maar dat is gewoon niet waar.
Ik bedoelde daarmee, dat het op lange termijn niet gaat werken om het aandeel van WM op te krikken.

Als je nu in Eclipse / Android Studio als JAVA developer werkt (Android) of xCode draait met Swift (iOS), dan ga je niet opeens een hele andere IDE / taal aanmeten voor je apps.

Het aandeel WM was op het hoogte punt 4%, begin dit jaar 0.7% en nu iets van 0.3%

Voor zulke lage cijfers blijf je gewoon ontwikkelen zoals je al deed... daarbij komt dat er met dedain naar WM wordt gekeken "in het wereldje";

Alle developers willen werken voor iOS, Android doen ze met tegenzin (het moet, omdat het 85% aandeel heeft) en WM is een lachertje.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Met 0,3% weet je gewoon dat het einde verhaal is. En dat heeft MS enkel en alleen aan zichzelf te danken.
Maar goed, liggen ze niet wakker van. Nog eens een ontslagronde in de telefoonafdeling en alles is weer opgelost.

EDIT : ze richten zich sowieso enkel op de zakelijke markt. Maar ik kan alleen maar zeggen wat ik hier op mijn werk zie... Jaar geleden had nog iedereen Windows phone, nu iedereen een Iphone.
Tja...

[ Voor 31% gewijzigd door daffie82 op 04-08-2016 11:28 ]

• Swerfer
Caelorum schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:34:
[...]

Heb je al 2 of 3x op de 'huidige locatie' getapt?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:05:

Alle developers willen werken voor iOS, Android doen ze met tegenzin (het moet, omdat het 85% aandeel heeft) en WM is een lachertje.
Als ze nu gewoon eens stoppen met elke freaking website in een schilletje als 'app' neerplempen en gewoon goedwerkende mobiele sites maken, heb je dat probleem ook niet meer.

Vorig jaar had ik nog wat apps waarvan ik dacht.. kolere, die mis ik echt, maar nu weer klein jaar verder, ik heb liever een OS die mij bevalt en dan maar mobiele sites gebruiken, dan zware irritatie en net die ene app wel kunnen gebruiken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-11 14:02
groenhou schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:37:
[...]

Probleem had ik gisteren ook. Mijn oplossing;

- Other account (POP, IMAP) aanmaken
- Je krijgt nu een mail dat er een "oude en onveilige" app probeert in te loggen
- In diezelfde mail de beveiliging uitzetten
- E-mail account zou weer moeten werken
Heb jij 2-trapsauthenticatie aanstaan? Het lukt mij enkel als ik die uitzet, als ik hem weer aanzet kom ik er niet in. En als ik moet kiezen tussen mijn 640 of 2-traps dan weet ik dat mijn lumia de vuilbak in gaat ;)

• Greenwood
  • Laatst online: 19-11 19:40
Breezz schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:54:
[...]

Heb jij 2-trapsauthenticatie aanstaan? Het lukt mij enkel als ik die uitzet, als ik hem weer aanzet kom ik er niet in. En als ik moet kiezen tussen mijn 640 of 2-traps dan weet ik dat mijn lumia de vuilbak in gaat ;)
Neen, gewoon basic. Maar zo te lezen is het probleem bekend bij Gmail & Microsoft; een snelle fix is beloofd.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:34:
[...]

Als ze nu gewoon eens stoppen met elke freaking website in een schilletje als 'app' neerplempen en gewoon goedwerkende mobiele sites maken, heb je dat probleem ook niet meer.

Vorig jaar had ik nog wat apps waarvan ik dacht.. kolere, die mis ik echt, maar nu weer klein jaar verder, ik heb liever een OS die mij bevalt en dan maar mobiele sites gebruiken, dan zware irritatie en net die ene app wel kunnen gebruiken.
Zo denk ik er ook over... sterker nog; ivm een komende vakantie heb ik voor het eerst mijn L820 eens gereset (mag ook wel, na bijna 4 jaar zonder 1 restart...).

Na de reset werden de apps netjes teruggezet, enkele moest ik met de hand installeren.

Veel apps had ik al niet, maar de apps die ik nog niet had binnengehaald, heb ik niet eens meer gedownload; de site is meestal wel voldoende en het OS heeft zelf genoeg aan boord (WP8.x).

Maar goed, de meeste mensen willen geen telefoon - maar een app, dus die denken er anders over :)

• Berlinetta
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:25:
[...]

Wat bedoel je met dat laatste?
Dat je tevreden bent over de accuduur of net niet?
Dat ik tevreden ben.

• Caelorum
Swerfer schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:47:
[...]
Heb je al 2 of 3x op de 'huidige locatie' getapt?
Ah god.. Waarom hebben ze het nou weer daaronder gestopt? Tikken op het kompas was toch veel logischer geweest!

Verwijderd

daffie82 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:16:
Met 0,3% weet je gewoon dat het einde verhaal is. En dat heeft MS enkel en alleen aan zichzelf te danken.
Maar goed, liggen ze niet wakker van. Nog eens een ontslagronde in de telefoonafdeling en alles is weer opgelost.

EDIT : ze richten zich sowieso enkel op de zakelijke markt. Maar ik kan alleen maar zeggen wat ik hier op mijn werk zie... Jaar geleden had nog iedereen Windows phone, nu iedereen een Iphone.
Tja...
Nog mooier, toen de eerste Lumia's uitkwamen met Windows Phone 7 werd door onze ICT afdeling dat soort telefoons verplicht. Hoofd van ICT had ook de eerste Windows RT tablet! (Hij gebruikt nu een iPad gek he)
Maar de gewone engineers klagen, gebeurde er niks. Totdat de eerste managers (Die met blackberries liepen) een nieuwe telefoon moest en een Windows Phone kreeg. En ja, managers maken gewoon meer indruk bij de ICT afdeling dan simpele engineerings zieltjes. Toen hadden de Managers binnen no time allemaal iPhones en kreeg je gewoon een budget naar functie om een mobiel zelf uit te kiezen.

En de eerste golf Lumia's 800 werkte niet eens lekker met de wat oudere exchange server die we hadden draaien. De mensen konden niet mailen en of de mails kwamen niet binnen.. heel gedoe. En dan denk je tis toch Microsoft allebei? Moet toch goed werken? Blackberries hebben het altijd goed gedaan.
Nu zie ik eigenlijk geen enkele persoon meer op het werk met een Windows Phone.

• GerCor
Kan. Ik kom - voor mij - personeel van externe bedrijven tegen die eerst een iPhone hadden en nu allemaal een Nokia gebruiken. Want bellen en elkaar goed kunnen verstaan blijkt met een iPhone een drama. Mijn vriendin heeft - van het werk - ook een iPhone. Ik baal al als ze me belt want ik weet dan dat ze binnen een paar tellen niet meer te verstaan is. Of het geluid klinkt of ze ergens in een kelder rondhangt of door NASA is uitgezonden naar een of andere planeet.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:16:

Tja...
Tja, en dan koketteren ze nu met de Business Phone van HP - de Elite...

Als ik om mij heen kijk (front / back end en app development wereld) dan hoor ik enkel "HP? Die maakte vroeger toch printers en laptops?".

HP wordt niet geassocieerd met telefoons... dan zou DELL nog beter uitpakken (die hebben het overigens geprobeerd, jaren terug - maar omdat ze niets verkochten zijn ze gestopt met Windows Phone).

Kijk ook eens voor de lol naar de top 10 van WM 10 OEM's ;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0284aZ1.png

Van dat soort vage namen wil je toch niet afhankelijk zijn - als je zelf besluit te stoppen met het maken van telefoons?

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:15:
[...]
Maar de gewone engineers klagen, gebeurde er niks. Totdat de eerste managers (Die met blackberries liepen) een nieuwe telefoon moest en een Windows Phone kreeg. En ja, managers maken gewoon meer indruk bij de ICT afdeling dan simpele engineerings zieltjes.
Dat laatste is erg belangrijk in de business wereld en wordt vaak gekscherend over gedaan;

Het aantal (populaire) games dat verkrijgbaar is voor telefoons van managers.

Want MS kan wel roepen dat een manager een telefoon wil die productief is (Office, browser, mail, etc...) in de praktijk blijkt dat de decision makers naar hele andere dingen kijken;

Games voor de verloren vergader-uurtjes, uitstraling, coolness, etc...

Zelfs Blackberry had daar last van; populair onder managers, tot bleek dat bepaalde games niet beschikbaar waren; toen wilden de managers iPhones hebben... de rest is geschiedenis.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
O ja - ik heb nog een blogje geschreven over een nieuwe WP / WM app - http://deathgrunt.com/blo...er-voor-wp-wm-en-android/ - voordat iedereen denkt dat ik MS loop te bashen... ik doe toch mijn best ze "on par" te houden :P

• MrMonkE
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:05:
Maar goed, de meeste mensen willen geen telefoon - maar een app, dus die denken er anders over :)
En die designers willen ook iedereen aan de apps want 'native feeling'. :F

★ What does that mean? ★

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
MrMonkE schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:10:
[...]

En die designers willen ook iedereen aan de apps want 'native feeling'. :F
Daarom gebruik ik sinds jaar en dag ook gewoon de Metro / Modern UI vormgeving voor mijn (Android) apps... gewoon om de gebruikers te pesten :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YR4SKAT.png

Lol, ik gebruik zelfs (dummy) Lumia's om een Android app aan te prijzen... rebellie 2.0...

[ Voor 17% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 04-08-2016 20:14 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

GerCor schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:25:
Kan. Ik kom - voor mij - personeel van externe bedrijven tegen die eerst een iPhone hadden en nu allemaal een Nokia gebruiken. Want bellen en elkaar goed kunnen verstaan blijkt met een iPhone een drama. Mijn vriendin heeft - van het werk - ook een iPhone. Ik baal al als ze me belt want ik weet dan dat ze binnen een paar tellen niet meer te verstaan is. Of het geluid klinkt of ze ergens in een kelder rondhangt of door NASA is uitgezonden naar een of andere planeet.
Heb ik juist totaal geen last van als ik met mijn 1520 naar mvr bel met een iPhone SE. Wellicht een providerdingetje?

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:13:
[...]

Daarom gebruik ik sinds jaar en dag ook gewoon de Metro / Modern UI vormgeving voor mijn (Android) apps... gewoon om de gebruikers te pesten :P

[afbeelding]

Lol, ik gebruik zelfs (dummy) Lumia's om een Android app aan te prijzen... rebellie 2.0...
Ik zou er zelf W10M van maken i.p.v. WM10. :o

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11 10:11
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:03:
O ja - ik heb nog een blogje geschreven over een nieuwe WP / WM app - http://deathgrunt.com/blo...er-voor-wp-wm-en-android/ - voordat iedereen denkt dat ik MS loop te bashen... ik doe toch mijn best ze "on par" te houden :P
Mooie blog. Informatief, Humor & Ultimate Tweaker dev. hardware omgeving.
La la la, geld! _O-
Fijne 'non-salmonella' vakantie gewenst.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:20:
[...]

Ik zou er zelf W10M van maken i.p.v. WM10. :o
Taalkundig is dat beter - maar WP8 en WM10 oogt wat consequenter :)

• Berlinetta
  • Niet online
PeaceNlove schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:17:
[...]

Heb ik juist totaal geen last van als ik met mijn 1520 naar mvr bel met een iPhone SE. Wellicht een providerdingetje?
De Lumia 1520 heeft ook gewoon een betere noise cancelling dan de iPhone.

• Caelorum
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:53:
[...] Van dat soort vage namen wil je toch niet afhankelijk zijn - als je zelf besluit te stoppen met het maken van telefoons?
Om nog even op die "vage namen" terug te komen:
Coship: dit is een vrij groot bedrijf dat voornamelijk consumer hardware maken zoals STB's. In de mobiele markt niet echt groot, maar in China en andere landen buiten de Westerse markt nog vrij bekend.
Kovia (staat foutief als Covia): is een kleine speler, zelfs op de thuismarkt in Japan hebben ze maar een kapitaal van ~2 miljoen EUR.
Freetel: Achter dit merk zit een inmiddels redelijk groot bedrijf. Ik kende het tot kort niet, maar gezien de uitlatingen zal het denk ik redelijk verkopen in Japan. De groei en de financiële laten ook zien dat het een gezond bedrijf is dat rap internationaal wil gaan. Misschien dat het hier ook wel zal aanslaan. De naar Freetel zal daar denk ik alleen niet bij helpen denk ik. Vroeger waren er in iig Nederland al producten onder die naam van dubieuze kwaliteit.
Funkertech: geen idee wat dit is. Een of ander vaag Spaans bedrijf.

Die andere namen zijn ook al so vaag, maar Vaio, Acer en HP zijn allen bedrijven die we wel kennen. Dit zijn redelijk gevestigde namen hier die vooral de telefoons zullen pushen in een "complete package"-deals met bedrijven. Dus alle hardware in 1 keer leveren, incl. support. Dat zal nog wel eens kunnen helpen met Windows Mobile.

Maar inderdaad die bedrijven houden hooguit het platform een beetje levend/net niet dood. Enige manier waarom Microsoft zich hieruit kan redden is door de markt te kopen. En dan niet op een manier zoals het deed, maar echt miljarden aan marketing over de hele wereld uitgeven en telefoons onder kostprijs verkopen. Verder uiteraard het ontwikkelaars zo makkelijk mogelijk maken om een app te maken voor Windows Phone en nog belangrijker hun bestaande app te porten. Gelukkig is Microsoft met dat laatste wel op de goede weg. Nu alleen de rest nog. Al hoop ik daar niet op, want Microsoft heeft ondertussen meerdere malen aangetoond niet in staat te zijn iets van de markten te snappen waar ze reclame maken.

• blmp
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:07:

Enige manier waarom Microsoft zich hieruit kan redden is door de markt te kopen. En dan niet op een manier zoals het deed, maar echt miljarden aan marketing over de hele wereld uitgeven en telefoons onder kostprijs verkopen.
Denk dat vooral deze twee dingen het beste zijn inderdaad. Bedoel nu de L950 zo rond de 300 euro kost is het best een aantrekkelijk toestel qua specs. Toen hij 600 kostte ... niet echt. Maar denk dat marketing inderdaad wel kan helpen W10M toestellen aan nieuwe mensen aan te bieden als potentiele optie. Maar ook al is het OS en de potentie er ... dan blijf je toch nog zitten met die 'app gap' wat first-timers natuurlijk wel kan afschrikken vooraf of tijdens hun eerste gebruik.
Verder uiteraard het ontwikkelaars zo makkelijk mogelijk maken om een app te maken voor Windows Phone en nog belangrijker hun bestaande app te porten. Gelukkig is Microsoft met dat laatste wel op de goede weg. Nu alleen de rest nog.
De makkelijke app porting tools voor iOS/Android zijn natuurlijk fijn, maar tot dat deze ook maar zo'n beetje 'klik-en-gaan' zijn vraag ik mij af of bedrijven hier sowieso moeite in willen steken. En dat is dan ook net het probleem: bedrijven willen geen tijd/geld steken in een onzeker platform. Om de zoveel tijd wordt de boel omgegooid of worden er rare fratsen uitgehaald (bijv. veel 8.1 gebruikers niet upgraden) wat nou niet echt zekerheid uitstraalt. En nu het marktaandeel alleen maar lager wordt vraag ik mij af of er snel verandering zal komen in de instelling van bedrijven en/of potentiele gebruikers.

Wat ik mij vooral afvraag is: gaat UWP ooit wel van de grond komen (en dan met name full-uwp dus mobile included)? Natuurlijk zijn dergelijke wijzingingen zoals Windows 10 UWP wel een 5+ jaren plan, maar met al die verhalen op Thurott en MSPU, met daarbij soms rare Microsoft beslissingen, zet ik zelf toch ook af toe mijn vraagtekens erbij.

[ Voor 97% gewijzigd door blmp op 05-08-2016 00:16 . Reden: alinea omgegooid en de boel wat uitgebreid ]

Patient gamer

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 13:18

Plux

Team KVM

Heb ook een windows 10 mobile toestel genomen als verlenging.. Om naast Android een ander mobile OS te testen. ik zal dit topic in de gaten houden. Zijn er belangrijke dingen die u je moet weten of doen bij eerste gebruik? Ben alleen windows op de pc gewend.. Dat vraagt met windows 10 weinig technisch inzicht meer op wat uitzonderingen na.. Ik lees het wel

the brain is money, the body is honey

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:28:
[...]

Taalkundig is dat beter - maar WP8 en WM10 oogt wat consequenter :)
Niet echt. Het is Windows Phone en Windows 10 Mobile. Consequent zou het zijn als iedereen het schreef zoals jij. Voor jou is het consequent omdat jij het altijd zo schrijft. Consequent is het dus als je het schrijft zoals de maker(s) het schrijven, W10M.

• blmp
  • Niet online
Plux schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 01:06:
Heb ook een windows 10 mobile toestel genomen als verlenging.. Om naast Android een ander mobile OS te testen. ik zal dit topic in de gaten houden. Zijn er belangrijke dingen die u je moet weten of doen bij eerste gebruik? Ben alleen windows op de pc gewend.. Dat vraagt met windows 10 weinig technisch inzicht meer op wat uitzonderingen na.. Ik lees het wel
Even wat algemene inlees info :PVerder niet echt iets bijzonders voor eerste gebruik denk ik :P. Denk als belangrijkste tip voor het platform: wees niet bang voor third party apps ;)

[ Voor 10% gewijzigd door blmp op 05-08-2016 02:30 . Reden: appraisin ]

Patient gamer

• vali
  • Laatst online: 08-11 11:37
GerCor schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:25:
Ben blij dat ik niet de enige die vind dan de belkwaliteit van de iPhone zeer slecht is (uiteraard in vergelijking wat je voor het toestel betaald)..

Kan mijn collega's op mijn werk die een iPhone hebben stuk minder goed verstaan dan de collega's die een Samsung of Sony hebben.

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
blmp schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:18:
[...]

Denk dat vooral deze twee dingen het beste zijn inderdaad. Bedoel nu de L950 zo rond de 300 euro kost is het best een aantrekkelijk toestel qua specs. Toen hij 600 kostte ... niet echt. Maar denk dat marketing inderdaad wel kan helpen W10M toestellen aan nieuwe mensen aan te bieden als potentiele optie.
Volgens Thurrot zijn de 950's in de uitverkoop om HP's elite x3 niet in de weg te zitten. Het is dus geen prijsstrategie om de 950's een tweede leven in te blazen. Ze moeten er gewoon vanaf.

• GerCor
janchtw schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:25:
[...]

Volgens Thurrot zijn de 950's in de uitverkoop om HP's elite x3 niet in de weg te zitten. Het is dus geen prijsstrategie om de 950's een tweede leven in te blazen. Ze moeten er gewoon vanaf.
Volgens mij, maar wie ben ik, wil Microsoft van alle producten af die ze maken. Vandaar een store waar ze hun artikelen verkopen (liefst zoveel mogelijk :+ ). De HP gaat, met dock, zo'n 850 US dollar kosten. De 950XL met dock 500. Kan aan mij liggen maar veel mensen zullen eerder bereid zijn 500 uit te geven dan 850 en ze gaan niet een 950 XL aanschaffen om over een paar weken de HP te kopen. Dus, de logica van Thurrot ontgaat mij eventjes.

Eerder zagen we een actie van: koop een 950XL, krijg je een 950 gratis. En het is niet ongebruikelijk dat een toestel na verloop van tijd flink in prijs daalt.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 05-08-2016 10:51 ]

• Emgeebee
  • Laatst online: 20-11 14:47
GerCor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:49:
[...]

Volgens mij, maar wie ben ik, wil Microsoft van alle producten af die ze maken. Vandaar een store waar ze hun artikelen verkopen (liefst zoveel mogelijk :+ ). De HP gaat, met dock, zo'n 850 US dollar kosten. De 950XL met dock 500. Kan aan mij liggen maar veel mensen zullen eerder bereid zijn 500 uit te geven dan 850 en ze gaan niet een 950 XL aanschaffen om over een paar weken de HP te kopen. Dus, de logica van Thurrot ontgaat mij eventjes.
Nu dumpen tegen kostprijs betekent dat er over een paar maanden geen 950(XL) meer te verkrijgen is en ze dan dus HP niet in de weg zitten?

Als je met een lage prijs nu mensen overhaalt om er eentje te kopen die dat normaal gesproken niet zouden doen dan kannibaliseer je toekomstige verkopen (bijvoorbeeld die van HP) niet.

Is je ondertitel trouwens eentje met een dubbele boodschap (die ik niet begrijp) of moet er "once" staan? :o

[ Voor 6% gewijzigd door Emgeebee op 05-08-2016 10:52 ]

• GerCor
Michielgb schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:51:
[...]

Nu dumpen tegen kostprijs betekent dat er over een paar maanden geen 950(XL) meer te verkrijgen is en ze dan dus HP niet in de weg zitten?

Als je met een lage prijs nu mensen overhaalt om er eentje te kopen die dat normaal gesproken niet zouden doen dan kannibaliseer je toekomstige verkopen (bijvoorbeeld die van HP) niet.
Tegen kostprijs lijkt mij persoonlijk onzin. Het is geloof ik geen geheim dat een iPhone zo'n € 30 kost om te maken. En je geeft geen 950 weg bij aankoop van een 950XL zoals we eerder hebben gezien. Want dan zou je op elke verkoop - en met jouw kostprijs - zwaar verlies lijden op elke verkoop.

• Swerfer
GerCor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:49:
[...]

Eerder zagen we een actie van: koop een 950XL, krijg je een 950 gratis. En het is niet ongebruikelijk dat een toestel na verloop van tijd flink in prijs daalt.
De Galaxy S6 is nu voor 400 euro te krijgen en de S7 voor 600. Toch wordt de S7 nu veel meer gekocht dan de S6. Waarom? Iets nieuwe en iets beter. Zelfde als de 950 en de x3...

Edit:

Tevens is de doelgroep van de x3 compleet anders en bied HP andere services die zakelijk zijn gericht...

[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 05-08-2016 10:57 ]

• GerCor
Dat weet ik niet Swerfer, of dat hetzelfde is. Vaak zijn mensen toch merktrouw. Zou zomaar kunnen hoor. Ikzelf zou niet zo snel een HP kopen....(eigenlijk helemaal niet).

Dan doe ik ook een edit: als de doelgroep anders is, waar heeft die Thurrot het dan over?

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 05-08-2016 11:04 ]

• blmp
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:03:
Dat weet ik niet Swerfer, of dat hetzelfde is. Vaak zijn mensen toch merktrouw. Zou zomaar kunnen hoor. Ikzelf zou niet zo snel een HP kopen....(eigenlijk helemaal niet).

Dan doe ik ook een edit: als de doelgroep anders is, waar heeft die Thurrot het dan over?
Eigenlijk vooral bij Windows 10 Mobile is het merk eigenlijk niet echt relevant. Fabrikanten doen geen (of erg weinig) wijzigingen aan de software. Hooguit misschien zoals in HP's geval dat Workspace gebeuren. Dus je hebt in principe dezelfde ervaring bij alle merken (mits de specs gelijk zijn). Updates komen vanuit Microsoft, je kan hooguit misschien vraagtekens zetten bij bijvoorbeeld garantieafhandeling of duur van support.

Natuurlijk blijf je altijd bedrijven/mensen houden die altijd een <merk x> telefoon kopen wegens voorkeur of contracten.
Swerfer schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

Vergeet bouwkwaliteit niet en uiterlijk. De 950(XL) is niet echt een topmodel als het om uiterlijk gaat. De bouwkwaliteit is naar mijn mening wel prima...
Wist dat ik wat vergeten was :P

[ Voor 24% gewijzigd door blmp op 05-08-2016 11:16 ]

Patient gamer

Pagina: 1 ... 84 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M