Ach, ik zie dit niet als een groot probleem. We hebben andersom ook wel eens vaker updates gehad voor W10M, terwijl de PC geen updates kreeg. Over het algemeen liep het wel gelijk. En W10 is een core, maar door verschillende hardware kunnen er andere problemen ontstaan. Ik kan wel een paar weekjes wachten, draai toch al de 14393 release. En wanneer je op productie zit, en je niet kan wachten, dan kan je nu ook Insiders gaan draaien, maakt niet uit welke ring. Deze release is zeer stabiel, en zeker de moeite waard.
Maar ik begrijp de frustratie wel, eerst communiceert MSFT dat de PC en mobile beide gelijktijdig gereleased worden, maar dan wordt mobile uitgesteld, zonder communicatie. Alleen om dan te zeggen dat het heel veel tegenvalt (Ik lees zelfs berichten in het buitenland dat mensen het nu zat zijn, en gelijk overstappen naar Android, nou doei

), er zal wel een reden voor zijn dat dit vertraagd. Als het nu duidelijk was dat er maanden vertraging in zit, kan ik mij voorstellen dat het zeer zwaar teleurstellend is.
Misschien zijn er toch wat bugs naar voren gekomen, die ze niet uit willen brengen als stabiele versie. Die fout hebben ze in november al gemaakt. (Wie weet gaat er iets mis op de HP)
En dat in combinatie van de PC release, wat ook een hoop druk met zich meebrengt.
Gewoon nog effe geduld, misschien komt ie sneller dan dat we nu denken