Welke app is dan van jou? Tweakers.net?Gewoon leuk; Tweakers zitten overal - behalve Groenland en Afrika
Interessant, dus effe een dip tot ongeveer mei / juni, daarna vrij stabiel. Die dip is rond de tijd dat W10M op de WP8.1 uitkwam.b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:19:
Bij deze nog wat statistieken, met betrekking tot het WP/WM gebruik onder de Tweakers...
Knip..knip..knip
Heb je ook een statistiek van de verhouding WP8.1 / W10M gebruikers. En ik zie de Lumia 550 en 650 niet in de lijst.
Tweakers WP / Tweakers 10.
Als je zoekt in de store, komt die wel naar boven.
Al zijn er issues momenteel, want ik heb al 2 updates gedaan deze afgelopen week, maar Microsoft weigert ze te publiceren (terwijl ze wel zijn vrijgegeven door Microsoft).
Die dip is (denk ik) een interpretatie-foutje van de grafiek.ardvark99 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:07:
[...]
Interessant, dus effe een dip tot ongeveer mei / juni, daarna vrij stabiel. Die dip is rond de tijd dat W10M op de WP8.1 uitkwam.
Heb je ook een statistiek van de verhouding WP8.1 / W10M gebruikers. En ik zie de Lumia 550 en 650 niet in de lijst.
Ik gebruik (een geanonimiseerde) versie van Piwik (open source, draait op eigen server, geen third-party gedoe) om mijn app-gebruik te monitoren en die heeft helaas een issue dat ze maanden wel, maar de jaren niet tonen in de grafiek

Hier zie je inderdaad een dip, maar als je inzoomed op die periode, valt het een stuk minder op;

Het gaat hier dus om de maanden in 2015...

De L550 en L650 zitten wel in het overzicht, maar bungelen ergens onderaan.
Overigens zijn dit "gekleurde" statistieken; het gaat puur over mijn Tweakers 10 / Tweakers WP app - dus niet landelijk, ofzo...
En for the record; ik registreer alles anoniem... de IP-adressen worden bv. opgeslagen zonder de 6 laatste cijfers, om de privacy te waarborgen. Het gaat dus puur om meta-data (welke telefoon-model / geografie / operating system gebruikt de app).
Ik heb anders in vrij korte nu twee updates ontvangen? De laatste gisteren de 25ste als ik mij niet vergis.b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:14:
[...]
Tweakers WP / Tweakers 10.
Als je zoekt in de store, komt die wel naar boven.
Al zijn er issues momenteel, want ik heb al 2 updates gedaan deze afgelopen week, maar Microsoft weigert ze te publiceren (terwijl ze wel zijn vrijgegeven door Microsoft).
Testing, one, two ...
Wellicht heb je WM10?hardware-lover schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:05:
[...]
Ik heb anders in vrij korte nu twee updates ontvangen? De laatste gisteren de 25ste als ik mij niet vergis.
Ik zit nog op WP81 en ontvang geen updates van mijn eigen app
Verwijderd
De laatste maanden/half jaar zullen bezoekers Tweakers.net meer via een browser gebruiken.
Net als van Hardware.info. Ik in ieder geval. Eerst nog wel apps gebruikt, maar net zoals Tweakers.net en Hardware.info besloten hebben, heeft een app met een responsive site geen toegevoegde waarde meer. Ze hebben zelfs allebei geen app meer. Vele bezoeken zijn dus niet in je statistieken te zien.
Net als van Hardware.info. Ik in ieder geval. Eerst nog wel apps gebruikt, maar net zoals Tweakers.net en Hardware.info besloten hebben, heeft een app met een responsive site geen toegevoegde waarde meer. Ze hebben zelfs allebei geen app meer. Vele bezoeken zijn dus niet in je statistieken te zien.
Wat Tweakers.net met hun eigen app doet staat natuurlijk los van zijn app. Ik denk niet dat het gebruik daarvan minder is geworden, hooguit meer met het wegvallen van een andere app (die er al niet was voor Windows Phone, dacht ik).
Je registreert dus ook het OS, heb je daar een grafiek van?b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:26:
[...]
Knip..knip
En for the record; ik registreer alles anoniem... de IP-adressen worden bv. opgeslagen zonder de 6 laatste cijfers, om de privacy te waarborgen. Het gaat dus puur om meta-data (welke telefoon-model / geografie / operating system gebruikt de app).
Hier ben ik het volledig mee eens, tweakers bijvoorbeeld heb ik verschillende apps van geprobeerd, maar in Edge is de site volledig functioneel te gebruiken, en overzichtelijk. In sommige gevallen zijn apps wel makkelijker te gebruiken dan de website, bv nu.nl gebruik ik liever de beta app, is sneller, minder reclame en overzichtelijker. En de live tile werkt daar goed van. Ik weet dat ik van tweakers ook een soort live tile kan instellen, maar dat vind ik voor tweakers niet zo interessant. Ik wil toch af en toe een overzicht zien van de frontpage zoals het nu in Edge te zien is. En daarbij gebruikmaken van forum en pricewatch.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:40:
De laatste maanden/half jaar zullen bezoekers Tweakers.net meer via een browser gebruiken.
ardvark99 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:17:
[...]
Je registreert dus ook het OS, heb je daar een grafiek van?

Statistieken komen via Piwik en (ook...) die ondersteunt Windows Mobile niet super; je ziet geen verschil tussen WP8 en WM10...
Nadeel is ook dat Microsoft de user-agent van WM10 gelijk zet aan die van Android / iPhone om problemen te voorkomen bij slecht geprogrammeerde sites (die enkel de UA sniffen en bij WM dan maar concluderen dat het een exotisch toestel is).
Dus als je al een WM10 hebt, is de kans groot dat hij als iPhone in de statistieken komt
Overigens meet ik enkel mijn eigen app, maar die is wel weer actief sinds Tweakers responsive is (het is gewoon de responsive site die ik inlaad).
Jammer dat je hier dus weinig info kan halen. En W10M vergelijken met iPhone, das appels met peren vergelijkenb2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:08:
[...]
knip..knip
Dus als je al een WM10 hebt, is de kans groot dat hij als iPhone in de statistieken komt
Overigens meet ik enkel mijn eigen app, maar die is wel weer actief sinds Tweakers responsive is (het is gewoon de responsive site die ik inlaad).
Maar thanks voor de moeite, is leuk om te zien wat er allemaal gemeten kan worden.
Daarom krijg je (soms) van die popups dat er een nieuwe app beschikbaar is voor je Android toestel... terwijl je de bewuste site bezoekt met je Windows phone / mobileardvark99 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:26:
[...]
Jammer dat je hier dus weinig info kan halen. En W10M vergelijken met iPhone, das appels met peren vergelijken![]()
Maar ik begrijp de insteek wel.
Ik probeer me weleens voor te stellen hoe het zou zijn als microsoft al dat gerommel de afgelopen 3 jaar binnenskamers had gehouden en nu ineens op 2 augustus de 950, 950xl en bijv een 650 en 750 als budgetversies hadden gereleased met w10m anniversary update. Volgens mij was het ingeslagen als een bom. Maar nu is de community gewooon aan het leeglopen, terwijl het OS nu hartstikke mooi is.
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Ik denk dat het misschien nog slechter zou zijn, mensen die nu een L950 hebben zouden overgestapt zijn omdat er al zolang geen nieuwe flagship was. Tegelijkertijd zou 8.1 sterk verouderd zijn (lees: Al een lange tijd geen updates) waardoor ook mensen zouden afstappen. Nu zien we in ieder geval een OS en toestel met potentie en tot zover komen ze de belofte van updates wel na. Iedere maand is er wel een. Een up to date toestel geeft mij een heel goed gevoel en die paar bugs neem ik dan wel voor lief...DeNachtwacht schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:05:
Ik probeer me weleens voor te stellen hoe het zou zijn als microsoft al dat gerommel de afgelopen 3 jaar binnenskamers had gehouden en nu ineens op 2 augustus de 950, 950xl en bijv een 650 en 750 als budgetversies hadden gereleased met w10m anniversary update. Volgens mij was het ingeslagen als een bom. Maar nu is de community gewooon aan het leeglopen, terwijl het OS nu hartstikke mooi is.
Hebben we allemaal te danken aan Google...b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:39:
[...]
Daarom krijg je (soms) van die popups dat er een nieuwe app beschikbaar is voor je Android toestel... terwijl je de bewuste site bezoekt met je Windows phone / mobile
Iemand enig idee hoe ik mijn main account kan uitloggen? Ik heb mn telefoon geïnstalleerd met verkeerde account zie ik nu. Of moet ik 'm dan echt weer leegtrekken en opnieuw instellen?
Professioneel Heftruck Syndroom
Dat laatste, oftewel een factory reset...NeFoRcE schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:42:
Iemand enig idee hoe ik mijn main account kan uitloggen? Ik heb mn telefoon geïnstalleerd met verkeerde account zie ik nu. Of moet ik 'm dan echt weer leegtrekken en opnieuw instellen?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Crapzooi. Bedankt iig, heb ik weer wat te doen dit weekend :-)
Professioneel Heftruck Syndroom
Wat is eruit? Bij mij werkt in ieder geval alles op dit moment (twee uur later).Berlinetta schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:10:
Mijn Whatsappb ligt eruit bij jullie ook? Of ben ik dit alleen?
Je zit in ieder geval in het verkeerde topic, zoveel is al wel duidelijk: WhatsApp voor Windows PhoneBerlinetta schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:10:
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Nee. Misschien.Berlinetta schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:10:
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Verwijderd
Is het nou echt zo dat OneNote op W10M niet de mogelijkheid heeft om te tekenen/schetsen of zie ik het over het hoofd? Ik hooop echt op de tweede, want het schijnt op elk ander platform wel te kunnen.
Ik heb nog niet veel gedaan met OneNote, maar kan dit idd niet vinden. Je kan wel bestanden toevoegen. In de help staat ook dat je een tabel kan in voegen, maar dat kan ik ook nergens vinden.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:13:
Is het nou echt zo dat OneNote op W10M niet de mogelijkheid heeft om te tekenen/schetsen of zie ik het over het hoofd? Ik hooop echt op de tweede, want het schijnt op elk ander platform wel te kunnen.
Kan het zijn dat je hiervoor een Office 365 abonnement moet hebben?
Wat een gedrocht is dat ook eigenlijk. Heb nog nooit een app gezien waarbij crossplatform sharen zo lastig was.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:13:
Is er hier iemand die hier (bij de pijl) wel iets heeft staan en/of weet hoe je een app toevoegt? Daarnaast, wat is de functie van een app toevoegen die je wel vertrouwt?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Daar krijg je automatisch apps die NFC ondersteunen te zien ALS jij die apps 'vertrouwd' (wordt om gevraagd als je een NFC-app voor het eerst gebruikt met NFC). Dit is gedaan om te voorkomen dat elke keer als je NFC gebruikt de app toestemming gaat vragen om op NFC te mogen reageren...GerCor schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:31:
Is er hier iemand die hier (bij de pijl) wel iets heeft staan en/of weet hoe je een app toevoegt? Daarnaast, wat is de functie van een app toevoegen die je wel vertrouwt?
[afbeelding]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Lol, ik heb sinds 3 jaar iets van 30 apps voor Windows Phone, enkele daarvan vertonen banners.
Ik heb daar gebruik gemaakt van een zogenaamde carousel; een optie waarmee je om-en-om een advertentie laat zien van respectievelijk Google of Microsoft.
In al die jaren ben ik nog nooit uitbetaald door Microsoft (die betalen pas als je meer dan 75 euro tegoed hebt).
Echter, sinds één jaar bouw ik Cordova apps; exact dezelfde app(s), maar dan multi-platform.
Sinds ik dat doe, krijg ik per maand iets van 75 euro binnen... van Google.
Ik vroeg me altijd af wélke app nu het meeste geld oplevert en het blijkt dat één app die slechts één jaar onder Android draait nu al 5x meer heeft opgeleverd dan de 30 apps die al jaren onder Windows draaien.

Deze kennis is absoluut niet bedoeld om te bashen, maar ik snap de developers wel die écht voor het geld gaan; onder Windows heb ik nog geen 50 euro verdient (30 apps, 3 jaar), onder Android 500... (1 app, 1 jaar)...
- edit - de cijfers hierboven zijn puur van Googles netwerk; die van Microsoft toont bijna nooit meer reclame. Los daarvan trekt Google de support van haar eigen AdMob systeem in, onder Windows (grotendeels), dus het zal er niet beter op worden...
Ik heb daar gebruik gemaakt van een zogenaamde carousel; een optie waarmee je om-en-om een advertentie laat zien van respectievelijk Google of Microsoft.
In al die jaren ben ik nog nooit uitbetaald door Microsoft (die betalen pas als je meer dan 75 euro tegoed hebt).
Echter, sinds één jaar bouw ik Cordova apps; exact dezelfde app(s), maar dan multi-platform.
Sinds ik dat doe, krijg ik per maand iets van 75 euro binnen... van Google.
Ik vroeg me altijd af wélke app nu het meeste geld oplevert en het blijkt dat één app die slechts één jaar onder Android draait nu al 5x meer heeft opgeleverd dan de 30 apps die al jaren onder Windows draaien.

Deze kennis is absoluut niet bedoeld om te bashen, maar ik snap de developers wel die écht voor het geld gaan; onder Windows heb ik nog geen 50 euro verdient (30 apps, 3 jaar), onder Android 500... (1 app, 1 jaar)...
- edit - de cijfers hierboven zijn puur van Googles netwerk; die van Microsoft toont bijna nooit meer reclame. Los daarvan trekt Google de support van haar eigen AdMob systeem in, onder Windows (grotendeels), dus het zal er niet beter op worden...
[ Voor 11% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 29-07-2016 15:45 ]
Waarschijnlijk maak je apps waar geen interesse voor is.
Wat een non-argument.GerCor schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:51:
Kijk eens naar zijn plaatje, dan zie je dat het twee dezelfde apps zijn op Android en WP met als één groot verschil: €.
Godsamme Gercor, af en toe kom je echt over als, met alle respect, een verzuurde ouwe xxxman.GerCor schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:51:
Ik vind 't zeer interessant om de info van deathgrunt te lezen. Zeker omdat hij een van de weinigen is, die dit soort info publiceert op GoT.
Deathgrunt, merci.
En (vrijwel) iedereen snapt denk ik wel, dat je intentie echt niet is om te bashen maar juist om inzicht te geven.
Bijvoorbeeld in waar je tegen aanloopt als WP/W10m app dev...
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Ik ben bang dat de grootste beperking vooral zit in het aantal gebruikers, dat ligt er eigenlijk al zo dik bovenop. En eenieder die een app van hem in gebruik heeft, zoals ik dagelijks met de Tweakers 10 app, weet dat hij zijn best doet om deze zo goed mogelijk te onderhouden. GerCor is vandaag misschien wat chagrijniger dan ie anders al isBaserk schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:05:
[knip]
Bijvoorbeeld in waar je tegen aanloopt als WP/W10m app dev...
Testing, one, two ...
Zoals ik al zei; het is niet bedoeld om te bashen.hardware-lover schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:35:
[...]
Ik ben bang dat de grootste beperking vooral zit in het aantal gebruikers, dat ligt er eigenlijk al zo dik bovenop. En eenieder die een app van hem in gebruik heeft, zoals ik dagelijks met de Tweakers 10 app, weet dat hij zijn best doet om deze zo goed mogelijk te onderhouden. GerCor is vandaag misschien wat chagrijniger dan ie anders al is
Ik heb het gepost, omdat je op Tweakers vaak het argument voorbij hoort komen dat developers luie donders zijn, die totaal geen moeite doen voor Windows Phone / Mobile.
Nou, ik heb persoonlijk wél moeite gedaan (30 apps en meer dan 5.000.000 sessies in 4 jaar tijd, waarvan ruim 1.000.000 voor mijn Tweakers WP app), en heb dus nooit één cent ontvangen uit het advertentie-netwerk van Microsoft.
Eigenlijk als test ben ik toen één specifieke app (die redelijk liep onder Windows Phone) gaan porten naar Android.
Die ene, specifieke app (Suriname Nieuws, inderdaad; 100% identiek voor Android en WP / WM, behalve dat WP / WM hem al vier jaar heeft en Android pas één jaar) heeft vervolgens binnen één jaar 500 euro opgeleverd (bruto, wel met aftrek van 30% Google Playstore, nog voor inkomstenbelasting).
Natuurlijk is 500 euro niets, maar het kan wellicht helpen om inzicht te geven in de materie van de grote jongens / developers;
Ik ben open over mijn inspanningen en verdiensten;
- 30 apps / 4 jaar wachten / Microsoft netwerk levert niets op.
- 1 app / 1 jaar wachten / Admob (Google) netwerk levert (relatief) veel op.
Overigens leveren (zie screenshot) de WP apps wel wat op, maar dat is notabene via het Google Admob netwerk (waarvan binnenkort de stekker / support wordt geannuleerd voor WP zelf).
PS. de apps voor WP/WM die ik nog volop support zijn (en blijven) gratis / ad-free; don't worry. Maar ik heb wel, op basis van downloads / feedback / deze cijfers / etc... besloten mijn toekomstige apps 100% platform agnostisch te maken (Android / WP / WM).
Tenslotte, wat je niet terugvindt in de screenshot;
Ik heb veel geëxperimenteerd met het 'beste' verdienmodel; reclame, trial, in-app purchases, etc...
In mijn geval, met mijn apps, werkt reclame toch het beste; bloed-irritant (al geef ik de banners wel zo vorm, dat ze mooi aansluiten in de GUI van de app zelf), maar het levert toch wat op (binnenkort 3 weken Thailand, volledig betaald uit app-inkomsten van Android / Admob in een jaartje tijd
Dus ad-block is te gek, maar ik snap ook wel dat het de nagel aan de doodskist is voor sommige developers...
[ Voor 22% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 29-07-2016 21:34 ]
Ligt het aan mij of is het logisch dat je met een niche app zoals "Suriname Nieuws" meer verdient als je een groter bereik hebt?
Persoonlijk haak ik af als
1) Ik reclame in een app zie; dat is instant uninstall. Altijd.
2) Een app zich niet houdt aan de UI richtlijnen is ook een grote zonde en zal ook kans geven op een uninstall.
3) Een app niets toevoegt aan het gebruik van mijn telefoon. Dat zijn toch wel de meeste apps eigenlijk....
En toch heb ik recent 10 euro betaalt voor de UWP versie van Enpass. Dat is het geld meer dan waard. Omdat het aanbod op Windows qua apps mager is, zou je volgens mij uitstekend moeten kunnen verdienen als je net die ene supergoede app maakt die er nog niet is maar iedereen toch wil hebben. Dat is een andere tactiek dan 30 apps in 3 jaar eruitstampen en hopen dat er wat aan de strijkstok blijft hangen.
Persoonlijk haak ik af als
1) Ik reclame in een app zie; dat is instant uninstall. Altijd.
2) Een app zich niet houdt aan de UI richtlijnen is ook een grote zonde en zal ook kans geven op een uninstall.
3) Een app niets toevoegt aan het gebruik van mijn telefoon. Dat zijn toch wel de meeste apps eigenlijk....
En toch heb ik recent 10 euro betaalt voor de UWP versie van Enpass. Dat is het geld meer dan waard. Omdat het aanbod op Windows qua apps mager is, zou je volgens mij uitstekend moeten kunnen verdienen als je net die ene supergoede app maakt die er nog niet is maar iedereen toch wil hebben. Dat is een andere tactiek dan 30 apps in 3 jaar eruitstampen en hopen dat er wat aan de strijkstok blijft hangen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ongetwijfeld, ik kijk enkel naar de cijfers...Ramon schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:00:
Ligt het aan mij of is het logisch dat je met een niche app zoals "Suriname Nieuws" meer verdient als je een groter bereik hebt?
Nogmaals;
- 30 apps, 4 jaar langs, Windows Phone - 0 euro
- 1 app, 1 jaar lang, Android, 500 euro
Microsoft heeft een concurrerend advertentie-netwerk, maar de fill-rate / pay per click is daar extreem laag tot nihil.
Het gaat mij ook niet om mijn gelijk, ofzo... maar wilde enkel de achtergrond duiden
Overigens is WP in een ontwikkelingsland als Suriname, relatief, goed vertegenwoordigd - vanwege de low-end devices daar (die sinds een jaar zijn ingestort, omdat ze enkel de 950 hebben gepushed en dat 3 maanden loon is, ter plekke...).
Reclame vind ik persoonlijk niet zo erg als ik mijzelf ook kan uitkopen. Ik vind het niet erg om een euro of twee, drie neer te leggen voor een app als deze het gewoon waard is. Ik vind het soms zelfs jammer als er geen betaalmogelijkheid in zit. Zo heb ik bij Regenmeter ook gewoon betaald en zou ik best voor open staan om eens per jaar te betalen. Deze app heeft alleen geen donatiemogelijkheid, los van een inapp purchase voor een extra uur oid.
@deathgrunt, dat advertentienetwerk van Microsoft is altijd al ruk geweest. Zelfs ten tijde van WP7.0 loonde het al om een ander netwerk te kiezen. Er zijn er gelukkig nog meer naast die van Microsoft en Google.
@deathgrunt, dat advertentienetwerk van Microsoft is altijd al ruk geweest. Zelfs ten tijde van WP7.0 loonde het al om een ander netwerk te kiezen. Er zijn er gelukkig nog meer naast die van Microsoft en Google.
Klopt, MS heeft (ook) met hun ad-netwerk extreem lopen schommelen en veranderen.Caelorum schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:12:
Reclame vind ik persoonlijk niet zo erg als ik mijzelf ook kan uitkopen. Ik vind het niet erg om een euro of twee, drie neer te leggen voor een app als deze het gewoon waard is. Ik vind het soms zelfs jammer als er geen betaalmogelijkheid in zit. Zo heb ik bij Regenmeter ook gewoon betaald en zou ik best voor open staan om eens per jaar te betalen. Deze app heeft alleen geen donatiemogelijkheid, los van een inapp purchase voor een extra uur oid.
Bij deze nog exact hetzelfde overzicht als het screenshot hierboven; alle apps die ik heb gemaakt - maar dan met de verdiensten (4 jaar lang) van Microsoft...

Nogmaals, het gaat mij echt om een kijkje achter de gordijnen; wellicht zijn de apps ruk, totaal on-interessant en haat iedereen advertenties... ik doe enkel verslag van mijn ervaringen van de afgelopen jaren als WP / WM en Android developer (met 30 vs. 1 app...).
Ik geloof dat een aantal mensen mij verkeerd begrijpt. Ik heb het grootste respect voor deathgrunt. 30 apps in de store, met alle respect ....maak ik een diepe buiging.
Ik keek alleen even naar zijn verdienste waar hij zelf uitlegt dat hij bij MS geen cent verdiend heeft omdat onder de € 75 niet wordt uitbetaald. Conclusie: te weinig belangstelling. Heeft niets met deathgrunt persoonlijk te maken.
Ik denk dat Niels met zijn Regenmeter juist niets te klagen heeft. Het laatste cijfer wat ik van hem ken is meer dan 50.000 downloads. Gratis app en je kon/kunt vrijwillig doneren. Ik denk dat Niels er financieel niet slechter van geworden is. Zeker in het begin niet toen je voor een beetje app met goede waarderingen gratis Nokia telefoons kreeg. Ik geloof dat Niels zelfs nog een gratis XBox ONE heeft gekregen.
We zouden zelfs nog een discussie kunnen starten waarom Niels geweldig scoort en ik persoonlijk geen enkele van de 30 apps van deathgrunt ken. Al is dit nou juist niet de juiste topic daarvoor want deze gaat over het OS. Lijkt mij een hele interessante discussie.
Ik keek alleen even naar zijn verdienste waar hij zelf uitlegt dat hij bij MS geen cent verdiend heeft omdat onder de € 75 niet wordt uitbetaald. Conclusie: te weinig belangstelling. Heeft niets met deathgrunt persoonlijk te maken.
Ik denk dat Niels met zijn Regenmeter juist niets te klagen heeft. Het laatste cijfer wat ik van hem ken is meer dan 50.000 downloads. Gratis app en je kon/kunt vrijwillig doneren. Ik denk dat Niels er financieel niet slechter van geworden is. Zeker in het begin niet toen je voor een beetje app met goede waarderingen gratis Nokia telefoons kreeg. Ik geloof dat Niels zelfs nog een gratis XBox ONE heeft gekregen.
We zouden zelfs nog een discussie kunnen starten waarom Niels geweldig scoort en ik persoonlijk geen enkele van de 30 apps van deathgrunt ken. Al is dit nou juist niet de juiste topic daarvoor want deze gaat over het OS. Lijkt mij een hele interessante discussie.
[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 30-07-2016 00:37 ]
Ach ik ken XMas Radio wel, maar voor de rest val ik denk ik buiten de doelgroep als ik de namen zo lees ^^
Ik denk overigens dat ondanks dat Google alleen WP8.0 Silverlight apps ondersteund je met bijv. Cordova er nog wel mee aan de slag kunt.
Ik vraag me wel af hoe Microsoft dit ziet gaan gebeuren met die app bridge van ze. Er is eigenlijk bijna geen goede cross platform advertentienetwerk en het verspreiden over twee netwerken is vervelend.
Ik ken ook eigenlijk geen ontwikkelaar behalve jij die dat advertentienetwerk gebruikt. De advertenties die het toont sluiten niet fatsoenlijk aan bij de app en zijn erg repetitief. Het netwerk zelf keert weinig geld uit en heeft een hoge drempel en is (de laatste keer dat ik er naar keek) niet cross-platform.b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:15:
[...]
Klopt, MS heeft (ook) met hun ad-netwerk extreem lopen schommelen en veranderen.[...]
Ik denk overigens dat ondanks dat Google alleen WP8.0 Silverlight apps ondersteund je met bijv. Cordova er nog wel mee aan de slag kunt.
Ik vraag me wel af hoe Microsoft dit ziet gaan gebeuren met die app bridge van ze. Er is eigenlijk bijna geen goede cross platform advertentienetwerk en het verspreiden over twee netwerken is vervelend.
Inderdaad off topic, snel terug naar de basis van dit forumCaelorum schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 08:05:
[...]
Ik ken ook eigenlijk geen ontwikkelaar behalve jij die dat advertentienetwerk gebruikt.
Als laatste kan ik enkel zeggen dat ik het ook als natuurlijke selectie zie; veel van mijn apps waren testjes / bedoeld om mezelf te ontwikkelen. Daar zijn iets van 3 of 5 "stayers" van overgebleven en die ontwikkel ik nu door.
Wat me trouwens wel opvalt, is dat het advertentie-netwerk van Google voor de WP / WM apps redelijk onbekende partijen laat adverteren (Click here for a free resume!) waar dezelfde app, en hetzelfde netwerk op Android aanbieders als IKEA en Vodafone heeft.
Blijkbaar kopen de goedkoopste partijen dus in voor WP / WM en de partijen met meer marketing budget kiezen voor Android.
Overigens had ik die carousel in WP als test opgezet; ik wilde weten welk netwerk het beste presteerde...
Ik had ooit eens het idee geopperd om ontwikkelaars en belangstellende bij elkaar te brengen in een aparte topic ( een soort van vraag en aanbod ).
Leuk voor beginnende ontwikkelaars of schoolprojectjes maar ook voor de gevorderde.
Dit kunnen bijvoorbeeld private apps zijn maar ook apps die later gewoon in de store terecht komen.
Omtrent de beloning mogen ze dan onderling zelf uitzoeken.
Maar ja dat idee werd met de grond gelijk gemaakt.
Op dezelfde manier heb ik ook een app laten ontwikkelen waarvan ik nog steeds dankbaar gebruik van maak.
Leuk voor beginnende ontwikkelaars of schoolprojectjes maar ook voor de gevorderde.
Dit kunnen bijvoorbeeld private apps zijn maar ook apps die later gewoon in de store terecht komen.
Omtrent de beloning mogen ze dan onderling zelf uitzoeken.
Maar ja dat idee werd met de grond gelijk gemaakt.
Op dezelfde manier heb ik ook een app laten ontwikkelen waarvan ik nog steeds dankbaar gebruik van maak.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Verwijderd
Dus als Google zijn advertentie platform weghaalt van Windows Phone is al helemaal de doodsteek. Dan gaat geen enkele developer nog zijn "kostbare" tijd. Immers tijd is gewoon kostbaar, daar gewoon niet in steken.
Dat is toch redelijk logisch. GerCor zegt dat het alleen maar om de populariteit gaat. Nonsense. Het gaat er ook om of je redelijk geld krijg per click etc op je advertentie. Google kan gewoon veel beter relevante advertenties tonen waardoor mensen eerder klikken. Daarnaast is die drempel van uitkering natuurlijk ook gigantisch kut. Vooral voor de hobby developers die in de avond hun vrije tijd investeren in een leuke applicatie waar ze niet een schokkend bedrag voor terug zien. Maar een klein bedrag is altijd leuk in de zin van... om daar de koffie / bier van te bekostigen die de ontwikkeling van de app heeft gekost!
Maar door die drempel worden dat soort praktijken zeer ontmoedigt.
Developers, developers, developers.... ja zorg maar eerst eens even dat die mensen ook een klein centje krijgen voor hun moeite.
Dat is toch redelijk logisch. GerCor zegt dat het alleen maar om de populariteit gaat. Nonsense. Het gaat er ook om of je redelijk geld krijg per click etc op je advertentie. Google kan gewoon veel beter relevante advertenties tonen waardoor mensen eerder klikken. Daarnaast is die drempel van uitkering natuurlijk ook gigantisch kut. Vooral voor de hobby developers die in de avond hun vrije tijd investeren in een leuke applicatie waar ze niet een schokkend bedrag voor terug zien. Maar een klein bedrag is altijd leuk in de zin van... om daar de koffie / bier van te bekostigen die de ontwikkeling van de app heeft gekost!
Developers, developers, developers.... ja zorg maar eerst eens even dat die mensen ook een klein centje krijgen voor hun moeite.
Kan iemand eigenlijk iets vertellen over wat er nieuw is in Windows 10 Mobile Anniversary? Het enige wat ik kan vinden is dat Continuum nu ook draadloos kan. Er zijn toch wel andere nieuwe dingen?
Edit* dat was niet voor Mobile 😁
[ Voor 85% gewijzigd door Ward85 op 30-07-2016 21:29 ]
Extensies? Hopelijk komt er dan snel een Chromecast extensie voor W10M Edge, want in de individuele apps is het nu huilen met de pet op terwijl het technisch wel kan. Op de desktop boeit het niet zo want daar is Chrome, maar op W10M is het drama. Ofwel developers vinden het teveel werk om zonder een SDK te werken, ofwel ze zijn bang dat Google ze aanklaagt.
[ Voor 16% gewijzigd door Dreamvoid op 30-07-2016 21:31 ]
Ze zijn er vaag over;Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 16:54:
Dus als Google zijn advertentie platform weghaalt van Windows Phone is al helemaal de doodsteek.
Ik kreeg (als WP / WM developer, die gebruik maakt van hun Admob platform) een mail dat ik uiterlijk volgende maand moest updaten naar Admob SDK 6.4.1 (of zo iets).
Echter, de meest recente versie voor WM / WP is 6.3.7 (of zo iets).
Dus dat gaat lastig worden
De SDK van Admob Android zit op 9.nog.wat van iOS ook een stuk hoger.
Frappante is dat Google de afgelopen vier jaar maar één officiële "app" heeft uitgebracht voor WP / WM en dat is notabene de SDK voor Admob (die binnenkort dus - in ieder geval deels - op retirement gaat).
- edit -

De email, ze roepen dus SDK 7 - maar WP / WM is blijven hangen op 6.x
In de mail reppen ze over de SDK van Android - maar ze refereren naar een Cordova app van mij die ook voor WP / WM is gemaakt (en dezelfde 6.x SDK gebruikt).
Kortom... ik merk het wel
[ Voor 17% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 30-07-2016 23:01 ]
Lol, mensen gaan sneller klikken op een advertentie als die relevant is? Ik heb in mijn leven nog nooit op een advertentie geklikt van een app en/of Google search. Vind nog veel geld wat developers verdienen bij een app dat alleen inkomsten vanuit adverties haalt, want schijnbaar zijn er mensen die dat doen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 16:54:
Dus als Google zijn advertentie platform weghaalt van Windows Phone is al helemaal de doodsteek. Dan gaat geen enkele developer nog zijn "kostbare" tijd. Immers tijd is gewoon kostbaar, daar gewoon niet in steken.
No offence voor de developers, maar het echte geld zit eerder in ingame cash. Waarom denk je dat alle apps daar mee overspoeld worden..
Ps. Kan mij herinneren in wp8.1 tijdperk, dat de advertentie platform van Microsoft ook veel negatief in het nieuws kwam om exact dezelfde reden als ik hier lees. Jammer om te horen dat er niet veel verbeterd is.
[ Voor 9% gewijzigd door vali op 31-07-2016 00:39 ]
M.a.w. jouw verdienmodel is relevante advertenties en dan maakt het geen ruk uit welke app je maakt. Of beter, ik maak een app die zoveel mogelijk mensen trekt die op advertenties gaan klikken.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 16:54:
Niemand hoeft te zorgen dat developers hun centjes krijgen. Dat moeten developers zelf doen door een aantrekkelijke app te maken waar vraag naar is. Kijk, voor mijzelf geldt: ook al maak je een prachtige app, als er advertenties inzitten hoef ik de app niet.
Mooi voorbeeld in de analoge wereld is dat vreselijke De Telegraaf. Gaan nu ook weer honderden mensen ontslaan omdat de advertentieinkomsten tegenvallen. Blijkbaar maken ze een product waar niemand op zit te wachten. Dan helpen advertenties ook niet meer.
Ander voorbeeld: wij hebben een 'stadskrant'. Ook gratis. Vroeger was dat de moeite waard om te lezen. Nieuws uit mijn woonplaats en een paar advertenties van lokale bedrijven. Nu is het advertenties met een klein beetje nieuws. Gaat dus ongelezen rechtstreeks naar het oud-papier.
[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 31-07-2016 08:22 ]
Deatgrunth, bedankt voor de insight. Leuk om te zien in ieder geval.
Jammer inderdaad dat er blijkbaar minder geld te verdienen is met windows mobile apps. Ik kan me dat ook wel voorstellen dat er minder te verdienen is met ads op het windows platform. Ten eerste minder mensen en ten tweede zal google die toch de ad markt beheerst altijd android voortrekken.
Ook ik ben een "niet klikker" op ads. Ik heb er eigenlijk nog nooit een add gezien die me interesseert maar ik ben blijkbaar een van de weinige. Als ik ergens op klik is het per ongeluk en dat komt zelden voor.
Dat betekend niet dat ik geen geld uitgeef aan apps maar dan wel heel specifiek. Ik heb voor de verschillende delen van (marine) navigatiesoftware toch wel 120€ uitgetrokken dus als ik iets vindt wat ik de moeite waard vindt dan is het niet zo dat ik er geen geld voor over heb.
Wel heb ik onder windows een kleinener app behoefte dan onder IOS en onder android. Een heleboel zit natuurlijk al standaard bijgeleverd en die paar apps die ik dan nog gebruik zijn gratis of bijna gratis. Zo zit de pas gereleasde camera app die MS voor IOS heeft gemaakt al standaard in win mobile en als je met de kaarten app en navigatie kunt leven heb je ook geen app meer nodig voor navigatie.
Ik vermoed dat voor windows wel apps beschikbaar komen die meer in een ander segment zitten zoals meer professionele apps die in een keer of in abbovorm worden afgerekend etc maar de tijd zal het moeten leren.
Jammer inderdaad dat er blijkbaar minder geld te verdienen is met windows mobile apps. Ik kan me dat ook wel voorstellen dat er minder te verdienen is met ads op het windows platform. Ten eerste minder mensen en ten tweede zal google die toch de ad markt beheerst altijd android voortrekken.
Ook ik ben een "niet klikker" op ads. Ik heb er eigenlijk nog nooit een add gezien die me interesseert maar ik ben blijkbaar een van de weinige. Als ik ergens op klik is het per ongeluk en dat komt zelden voor.
Dat betekend niet dat ik geen geld uitgeef aan apps maar dan wel heel specifiek. Ik heb voor de verschillende delen van (marine) navigatiesoftware toch wel 120€ uitgetrokken dus als ik iets vindt wat ik de moeite waard vindt dan is het niet zo dat ik er geen geld voor over heb.
Wel heb ik onder windows een kleinener app behoefte dan onder IOS en onder android. Een heleboel zit natuurlijk al standaard bijgeleverd en die paar apps die ik dan nog gebruik zijn gratis of bijna gratis. Zo zit de pas gereleasde camera app die MS voor IOS heeft gemaakt al standaard in win mobile en als je met de kaarten app en navigatie kunt leven heb je ook geen app meer nodig voor navigatie.
Ik vermoed dat voor windows wel apps beschikbaar komen die meer in een ander segment zitten zoals meer professionele apps die in een keer of in abbovorm worden afgerekend etc maar de tijd zal het moeten leren.
net geupgrade naar een 950 op production ring (geen restore gedaan, gewoon clean)
ik zit bij proximus (belgie) en heb meteen twee rare issues
- ik krijg enkel data over 4g wanneer ik het vinkje bij roaming aanzet
- ik kan connecteren op de wifi (WPA2 Enterprise AES) maar ik krijg altijd de melding "no internet access"
Iemand die daar raad mee weet?
ik zit bij proximus (belgie) en heb meteen twee rare issues
- ik krijg enkel data over 4g wanneer ik het vinkje bij roaming aanzet
- ik kan connecteren op de wifi (WPA2 Enterprise AES) maar ik krijg altijd de melding "no internet access"
Iemand die daar raad mee weet?
Weet iemand hoe het zit met de Anniversary update en het insiders programma? Krijg je hem via het insider programma ook automatisch binnen of moet je deze eerst uit zetten?
youtube.com/@hisrep
Insiders hebben hem al. Build 14393.x is de Anniversary Update...DeNachtwacht schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:20:
Weet iemand hoe het zit met de Anniversary update en het insiders programma? Krijg je hem via het insider programma ook automatisch binnen of moet je deze eerst uit zetten?
Hmm bij mij is hij er nog niet, ik zit op de Release Candidate branch, zijn er mensen daar die hem al wel binnen hebben?Swerfer schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:40:
[...]
Insiders hebben hem al. Build 14393.x is de Anniversary Update...
youtube.com/@hisrep
Yupz, zit op 14393.5, ook in de release candidate ring
Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII
welke toestel heb je? ik zit op 640 XL maar heb nog geen update.__Erik__ schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:32:
Zit ook op de 640XLBaksteen89 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:36:
[...]
welke toestel heb je? ik zit op 640 XL maar heb nog geen update.
Ik ga voor het eerste, want bij mij werkt het gewoon nog
Iets randoms typen, zoals "ofegfd", erop drukken en dan kan ik gewoon "+ofegfd" doen.
Werkt ook bij niet-random dingen.
People as things, that’s where it starts.
Het werkt alleen als "highlight misspelled words" aanstaat, om een of andere vreemde reden. Net even uitgezocht, want ik vond het ook al vreemd dat het weg was.
Waar kan je je windows versie checken?
Ik heb namelijk net een crash met reboot gehad. Daarna moest ik mijn accountgegevens van tweakers opnieuw invoeren in edge.
Het enige wat ik kan vinden is het volgende:
10.0.10586.494 als besturingssysteembuild
Ik heb namelijk net een crash met reboot gehad. Daarna moest ik mijn accountgegevens van tweakers opnieuw invoeren in edge.
Het enige wat ik kan vinden is het volgende:
10.0.10586.494 als besturingssysteembuild
[ Voor 83% gewijzigd door stevens20 op 02-08-2016 00:44 ]
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Dat is je build nummer, je hebt een TH2 productie/public release build draaien.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
He, vannacht zou toch de nieuwe update worden uitgerold?
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Ga ik nu eindelijk die update automatisch aangeboden krijgen op mijn L 830 met WP 8.1 ?
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Hmm, wat voor toestel heb je?__Erik__ schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:32:
youtube.com/@hisrep
http://aka.ms/W10MUpgradeAdvisordaffie82 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:40:
Ga ik nu eindelijk die update automatisch aangeboden krijgen op mijn L 830 met WP 8.1 ?
Ga er maar vanuit van niet hoor. Waarom wacht je eigenlijk nog, dat is helemaal niet nodig met de update Advisor.daffie82 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:40:
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Waarom ik nog wacht?Renate1970 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:42:
[...]
Ga er maar vanuit van niet hoor. Waarom wacht je eigenlijk nog, dat is helemaal niet nodig met de update Advisor.
Omdat ik nog altijd veel te veel verhalen lees en hoor over bugs en dingen die niet goed werken.
Ik wil dus wachten tot er eindelijk eens een echt goede versie uitkomt zonder noemenswaardige bugs.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
De laatste releases zijn al zeer stabiel te noemen, en de RS1 helemaal.daffie82 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:49:
[...]
Waarom ik nog wacht?
Omdat ik nog altijd veel te veel verhalen lees en hoor over bugs en dingen die niet goed werken.
Ik wil dus wachten tot er eindelijk eens een echt goede versie uitkomt zonder noemenswaardige bugs.
Btw: Er zijn vanmorgen nieuwe kaarten updates binnengekomen van Maps, en we hebben er een nieuwe snelweg bijgekregen, de A4 bij Delft. Dat heeft dus ruim een half jaar moeten duren
Dat is zo fijn, heeft idd lang genoeg geduurd. Reed er vorige weekend nog, mijn telefoon wist even niet meer waar ik was.ardvark99 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:38:
[...]
Btw: Er zijn vanmorgen nieuwe kaarten updates binnengekomen van Maps, en we hebben er een nieuwe snelweg bijgekregen, de A4 bij Delft. Dat heeft dus ruim een half jaar moeten duren
640XL
Ik heb zelf de 830 maar ik vind hem eigenlijk erg stabiel, hier gewoon 10 erop en geen problemen.daffie82 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:49:
[...]
Waarom ik nog wacht?
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Hier idem, het draait tot zo ver gewoon goed op de L830.Renate1970 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:12:
[...]
Ik heb zelf de 830 maar ik vind hem eigenlijk erg stabiel, hier gewoon 10 erop en geen problemen.
Maar dat blinken van t scherm blijft, en dat stelt me erg teleur...
Live from Denmark
Ik heb hier een 640 en deze draait als sinds oktober op W10m, eerst Insider Fast ring en sinds def. versie op productie, werkt als een zonnetje!
Wat veel mensen niet doen is na de upgrade een factory reset uitvoeren, hiermee zorg je voor een schone installatie. Als je direct na de upgrade een back-up maakt, reset en dan back-up terugzetten mis je bijna niks en het kan rare zaken voorkomen.
Voor diegene die willen weten wat er in de Windows 10 Mobile Anniversary Update zit:
http://mspoweruser.com/fu...obile-anniversary-update/
(En na de update zullen er waarschijnlijk app updates zijn, die nu nog op de fast ring draaien, mits ze niet in de OS update zijn meegenomen.)
Start and Action Center
Live tiles now update all at once on Start instead of one-by-one if there are updates for their content
Live tiles now can update badges and content at the same time
The app icon is no longer repeated in the Action Center, instead, it is shown only in the header
The header for each app is now smaller to make more room for notifications
Notifications can now have hero images
Notifications in both banners and Action Center now follow the “Text Scaling” setting
The size of notification icons has been decreased from 64×64 to 48×48
The default wallpaper for a new device has been changed
If a Quick Action turns a certain functionality in your device on or off (Bluetooth, Flashlight, etc.) it will now show On/Off for a short period
Cortana and search
Cortana is now available in Spanish (Mexico), Portuguese (Brazil) and French (Canada)
Cortana will now show a button on the top to search for music
Cortana can now provide turn-by-turn directions with the new Maps app
Cortana can now sync across devices
You’ll now get a notification whenever your mobile device is running out of battery
Find my phone/Ring my phone is now available through Cortana
You can now share map directions between your devices
Cortana can now show new notifications in the Action Center
Cortana can now automatically fetch the required speech language for you
Cortana can now give reminder suggestions
You can now change Cortana’s language
Cortana’s Settings have been moved outside the Notebook
You can now create reminders with photos or shared info from apps
Improved share UI for reminders
Cortana can now search in your Office 365 account
You can now send a picture from your phone to your PC through Cortana
Notifications on your phone will now be synced to your PC with Cortana
Cortana’s listening animation has been updated
Cortana should now listen more reliably after tapping the mic button
Cortana’s home UI no longer shows your cards but hints and a button to show the cards
User Interface
The back-button on the lock screen has been replaced with a camera button
The lock screen now shows media controls directly on the UI
The Bing logo on the Bing lock screen has been updated, appears smaller and no longer has the text “Bing”
The data migration process now uses a larger font
The “Goodbye” message will now stay visible until the device has been shut down completely
Microsoft Edge
Edge has been updated from version 25.10586 to 38.14393
You can now swipe to go back and forward
The X-button to close tabs is now larger
Word Flow now works in the Edge address bar
The InPrivate browsing icon is now placed next to the “New tab” button in the tab overview
A prompt pops up before a download starts
Edge now shows a “Go forward” item in the ellipses menu
When an app opens a new tab, pressing back will now close it
When typing in a text box, you can now use the pase button above the keyboard
Download notificaions in Edge now include filenames, download status and site domain on separate lines
EdgeHTML has been updated from version 13.10586 to 14.14393
Default parameters
Async/await
Object.values and Object.entries
Opus audio format
Date and time element
Output element
Color input type
Canvas Path2D objects
Improved accessibility features
Support for Beacon
Beacon, Fetch, Web Notification, Web Speech APIs
The User Agent String has been updated
The following flags have been added
Foundational work for Web Notifications has been implemented (but not functional)
You can now set a flag for “Compose scrollbar thumbs independently”
You can now set a flag for DirectX settings “Use Windows.UI.Composition”
A flag for WebRTC 1.0 is available but not functional and will be removed in a later version
You can now set a flag to enable VP9 support
ES6 Regex symbols
Web Payments
TCP Fast Open is disabled by default but can be enabled
A flag has been added to enable Standard Fullscreen API
Settings
New panels, settings and options
You can now choose which app’s notifications are more important to you
You can now choose how many notifications an app can have in the Action Center
You can now manage on a per-app base if an app can run in the background or not, or if this has to be hanled by Windows
Windows Update now allows you to set the time you’re most active in so that it can avoid updating at that point
You can now manage the order of Quick Actions in the Action Center for all slots
It is now possible to hide Quick Actions you don’t use
The is now a toggle for the VPN Quick Action button
You can now override Active Hours with the Restart Options
The Windows Update notification after installing an update now takes you to the device’s update history
Navigation Bar settings now have their own page
Dual-SIM devices now support Visual Voicemail
You can now manage your Insider settings from the Settings app
You can now set how long it takes before Windows Hello requires you to sign in again
Apps for websites has been added under System
Sharing a network with your contacts in Wi-Fi Sense is no longer possible
The Mobile Hotstpot page now gives clearer errors when setting up a hotspot fails due to the lack of a SIM being connected
The refresh rate for Wi-Fi data usage is now faster
Active hours can now be set to a range of up to 12 hours instead of 10
As of build 14361, your DPI settings will be backed up in the cloud and restored after your device is refreshed
Kids Corner is no longer available
Visual updates and others
Every page in Settings now has its own icon
Glance has been moved from Extras to Personalization
Improved performance when opening Settings > Update & security > For developers
The background of the category overview and sub-category overview is now black instead of dark grey
A selected sub-category now has a Groove-like select state
The icons under Update & Security have been updated to be more reflective of their meaning
Improved performance for loading the app list under Storage settings
System
Continuum now supports USB Ethernet
The Bluetooth AVRCP profile has been updated to version 1.5
Windows now has a one-handed Japanese kana keyboard
You can now run up to 16 apps in the background
Improved logic for refreshing the Live tiles on the start screen
Improved reliability for keyboards with large dictionaries
The thumbnail logic has been altered to only create a small thumbnail after making a photo, and making the larger thumbnail when required to save storage
During the final preparations, Windows will only go through 8 to 10 migration steps
The Word Flow keyboard has an improved recognition of longer words
You can now abort an autocorrection by tapping on the bolded word
The call in-progress banner is now shown above notifications so you no longer need to dismiss that notification to end the call
The emoji set has been completely revamped
The default emoji’s are no longer grey, but yellow
The text prediction engine has bene improved to show candidates based on the current keyboard language, instead of the language that was used when the word was written
5-inch devices like the Lumia 640 and 830 can now also use the one-handed keyboard
Improve reliability of Bluetooth in cars
The back-up format is changed, causing back-ups to take less from your OneDrive space, however, back-ups are incompatible with older versions of Windows 10 Mobile
Improved battery performance for people that often turn the screen on and off again to look at the lock screen
Apps
You can now swipe a conversation to delete it in Messaging
The phone app now show an indicator for missed calls and voicemails
You can now cycle through pages in the phone app infinitely
Option to use the Camera app to take a photo and send it with Skype
The alarm will now go louder faster when using your music
FM Radio is no longer installed as a default app
Improved reliability for navigating between camera roll and the Camera app
The Insider Hub and Windows Feedback apps have been merged to Feedback Hub
You can now react on feedback in the Feedback Hub
The Feedback Hub now suggest a category when you’ve typed in your feedback
The “Alerts” page in the Feedback Hub has been removed
And further
Windows now identifies itself as version 1607
http://mspoweruser.com/fu...obile-anniversary-update/
(En na de update zullen er waarschijnlijk app updates zijn, die nu nog op de fast ring draaien, mits ze niet in de OS update zijn meegenomen.)
Start and Action Center
Live tiles now update all at once on Start instead of one-by-one if there are updates for their content
Live tiles now can update badges and content at the same time
The app icon is no longer repeated in the Action Center, instead, it is shown only in the header
The header for each app is now smaller to make more room for notifications
Notifications can now have hero images
Notifications in both banners and Action Center now follow the “Text Scaling” setting
The size of notification icons has been decreased from 64×64 to 48×48
The default wallpaper for a new device has been changed
If a Quick Action turns a certain functionality in your device on or off (Bluetooth, Flashlight, etc.) it will now show On/Off for a short period
Cortana and search
Cortana is now available in Spanish (Mexico), Portuguese (Brazil) and French (Canada)
Cortana will now show a button on the top to search for music
Cortana can now provide turn-by-turn directions with the new Maps app
Cortana can now sync across devices
You’ll now get a notification whenever your mobile device is running out of battery
Find my phone/Ring my phone is now available through Cortana
You can now share map directions between your devices
Cortana can now show new notifications in the Action Center
Cortana can now automatically fetch the required speech language for you
Cortana can now give reminder suggestions
You can now change Cortana’s language
Cortana’s Settings have been moved outside the Notebook
You can now create reminders with photos or shared info from apps
Improved share UI for reminders
Cortana can now search in your Office 365 account
You can now send a picture from your phone to your PC through Cortana
Notifications on your phone will now be synced to your PC with Cortana
Cortana’s listening animation has been updated
Cortana should now listen more reliably after tapping the mic button
Cortana’s home UI no longer shows your cards but hints and a button to show the cards
User Interface
The back-button on the lock screen has been replaced with a camera button
The lock screen now shows media controls directly on the UI
The Bing logo on the Bing lock screen has been updated, appears smaller and no longer has the text “Bing”
The data migration process now uses a larger font
The “Goodbye” message will now stay visible until the device has been shut down completely
Microsoft Edge
Edge has been updated from version 25.10586 to 38.14393
You can now swipe to go back and forward
The X-button to close tabs is now larger
Word Flow now works in the Edge address bar
The InPrivate browsing icon is now placed next to the “New tab” button in the tab overview
A prompt pops up before a download starts
Edge now shows a “Go forward” item in the ellipses menu
When an app opens a new tab, pressing back will now close it
When typing in a text box, you can now use the pase button above the keyboard
Download notificaions in Edge now include filenames, download status and site domain on separate lines
EdgeHTML has been updated from version 13.10586 to 14.14393
Default parameters
Async/await
Object.values and Object.entries
Opus audio format
Date and time element
Output element
Color input type
Canvas Path2D objects
Improved accessibility features
Support for Beacon
Beacon, Fetch, Web Notification, Web Speech APIs
The User Agent String has been updated
The following flags have been added
Foundational work for Web Notifications has been implemented (but not functional)
You can now set a flag for “Compose scrollbar thumbs independently”
You can now set a flag for DirectX settings “Use Windows.UI.Composition”
A flag for WebRTC 1.0 is available but not functional and will be removed in a later version
You can now set a flag to enable VP9 support
ES6 Regex symbols
Web Payments
TCP Fast Open is disabled by default but can be enabled
A flag has been added to enable Standard Fullscreen API
Settings
New panels, settings and options
You can now choose which app’s notifications are more important to you
You can now choose how many notifications an app can have in the Action Center
You can now manage on a per-app base if an app can run in the background or not, or if this has to be hanled by Windows
Windows Update now allows you to set the time you’re most active in so that it can avoid updating at that point
You can now manage the order of Quick Actions in the Action Center for all slots
It is now possible to hide Quick Actions you don’t use
The is now a toggle for the VPN Quick Action button
You can now override Active Hours with the Restart Options
The Windows Update notification after installing an update now takes you to the device’s update history
Navigation Bar settings now have their own page
Dual-SIM devices now support Visual Voicemail
You can now manage your Insider settings from the Settings app
You can now set how long it takes before Windows Hello requires you to sign in again
Apps for websites has been added under System
Sharing a network with your contacts in Wi-Fi Sense is no longer possible
The Mobile Hotstpot page now gives clearer errors when setting up a hotspot fails due to the lack of a SIM being connected
The refresh rate for Wi-Fi data usage is now faster
Active hours can now be set to a range of up to 12 hours instead of 10
As of build 14361, your DPI settings will be backed up in the cloud and restored after your device is refreshed
Kids Corner is no longer available
Visual updates and others
Every page in Settings now has its own icon
Glance has been moved from Extras to Personalization
Improved performance when opening Settings > Update & security > For developers
The background of the category overview and sub-category overview is now black instead of dark grey
A selected sub-category now has a Groove-like select state
The icons under Update & Security have been updated to be more reflective of their meaning
Improved performance for loading the app list under Storage settings
System
Continuum now supports USB Ethernet
The Bluetooth AVRCP profile has been updated to version 1.5
Windows now has a one-handed Japanese kana keyboard
You can now run up to 16 apps in the background
Improved logic for refreshing the Live tiles on the start screen
Improved reliability for keyboards with large dictionaries
The thumbnail logic has been altered to only create a small thumbnail after making a photo, and making the larger thumbnail when required to save storage
During the final preparations, Windows will only go through 8 to 10 migration steps
The Word Flow keyboard has an improved recognition of longer words
You can now abort an autocorrection by tapping on the bolded word
The call in-progress banner is now shown above notifications so you no longer need to dismiss that notification to end the call
The emoji set has been completely revamped
The default emoji’s are no longer grey, but yellow
The text prediction engine has bene improved to show candidates based on the current keyboard language, instead of the language that was used when the word was written
5-inch devices like the Lumia 640 and 830 can now also use the one-handed keyboard
Improve reliability of Bluetooth in cars
The back-up format is changed, causing back-ups to take less from your OneDrive space, however, back-ups are incompatible with older versions of Windows 10 Mobile
Improved battery performance for people that often turn the screen on and off again to look at the lock screen
Apps
You can now swipe a conversation to delete it in Messaging
The phone app now show an indicator for missed calls and voicemails
You can now cycle through pages in the phone app infinitely
Option to use the Camera app to take a photo and send it with Skype
The alarm will now go louder faster when using your music
FM Radio is no longer installed as a default app
Improved reliability for navigating between camera roll and the Camera app
The Insider Hub and Windows Feedback apps have been merged to Feedback Hub
You can now react on feedback in the Feedback Hub
The Feedback Hub now suggest a category when you’ve typed in your feedback
The “Alerts” page in the Feedback Hub has been removed
And further
Windows now identifies itself as version 1607
Ik ben benieuwd hoeveel verschil ik vanavond daadwerkelijk ga merken.
Dank voor het meedenken.St00mwals schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:22:
[...]
Ik heb hier een 640 en deze draait als sinds oktober op W10m, eerst Insider Fast ring en sinds def. versie op productie, werkt als een zonnetje!
Wat veel mensen niet doen is na de upgrade een factory reset uitvoeren, hiermee zorg je voor een schone installatie. Als je direct na de upgrade een back-up maakt, reset en dan back-up terugzetten mis je bijna niks en het kan rare zaken voorkomen.
Ik heb nog nooit een backup teruggezet noch een hard reset gedaan, maar zal na de productie update van vandaag wel een hard reset uitvoeren om te kijken of daarna de band2 wel te koppelen is.
Een andere optie waar ik nog op gekomen ben is: via WDRT terug naar W8.1, daar de koppeling proberen uit te voeren en dan door naar W10M.
Vooral de UI vind ik belangrijk, en de updates daarvoor spreken mij enorm aan! Vooral de camera-knop en de media controls lijken mij veel handiger zo.
Waarom heb ik de update nog niet?
Omdat ie er nog niet is?? Waarschijnlijk vanavond. De updates zijn nog niet vrij gegeven op PC en mobile. En dan is het nog de vraag of ie in fases wordt uitgerold. Geduldwarhamstr schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:50:
Waarom heb ik de update nog niet?
Hier kan je vast inlezen wat je te wachten staat, dood de tijd een beetje:
http://mspoweruser.com/wi...nniversary-update-review/
http://mspoweruser.com/cl...enu-start-screen-taskbar/
[ Voor 27% gewijzigd door ardvark99 op 02-08-2016 16:01 ]
Zijn dan de instellingen in je apps ook behouden?St00mwals schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:22:
Als je direct na de upgrade een back-up maakt, reset en dan back-up terugzetten mis je bijna niks en het kan rare zaken voorkomen.
Dat ligt erg aan de app, een goede app zorgt voor een back-up op OneDrive, samen met je telefoon back-up. Helaas doen veel apps dit niet...daffie82 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:03:
[...]
Zijn dan de instellingen in je apps ook behouden?
Dan heb je ook nog apps waarbij je moet inloggen en die daarmee zelf voor een back-up zorgen
Mijn ervaring is dat de bank apps (ING en Rabo) opnieuw geconfigureerd moeten worden, dat kost de meeste tijd. En Whatsapp effe voor de factory reset backup starten, anders ben je van de laatste uren de berichten kwijt.daffie82 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:03:
[...]
Zijn dan de instellingen in je apps ook behouden?
Wifi connecties blijven actief na de update (behalve natuurlijk jouw eigen Wifi, je moet ergens beginnen), en in Edge ben je waarschijnlijk jouw login's kwijt, die moet je opnieuw instellen.
Ik wacht met smacht af. Kan iemand een berichtje plaatsen zodra de update uit is?
Zie ineens een cameraknop op mijn Lock screen??? En dat zonder update??? Software versie 1607??? Build 14393.5???
Ik ben het even kwijt...
Ik ben het even kwijt...
Hmm ik zit op een Lumia 925 ik ben bang dat dat het probleem is. Maar misschien komt hij alsnog ergens de kende dagen binnen... Laten we het hopen want na de diverse updates werkt het nu eigenlijk prima, buiten het feit dat hij wat trager is. Dat is echter niet hinderlijk dus ik wilde er graag nog ff mee aan de gang tot de Surface Phone.
youtube.com/@hisrep
Dan draai je al een tijdje Insiders. Die camera knop is er al een paar maanden....en is voor jouw de update vanavond niet van belang...__Erik__ schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:35:
Zie ineens een cameraknop op mijn Lock screen??? En dat zonder update??? Software versie 1607??? Build 14393.5???
Ik ben het even kwijt...
Zou toch zweren dat ik die knop nog nooit heb gezien, mss m'n ogen even laten testen...
Waarschijnlijk draai jij slow of preview ring? De laatste maand is het allemaal zeer snel gegaan__Erik__ schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:58:
Zou toch zweren dat ik die knop nog nooit heb gezien, mss m'n ogen even laten testen...
Dat is waar daar heb ik ook laat van even uit en weer aanhansie_k schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:10:
[...]
Hier idem, het draait tot zo ver gewoon goed op de L830.
Maar dat blinken van t scherm blijft, en dat stelt me erg teleur...
Yupz, draai de preview ringardvark99 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:08:
[...]
Waarschijnlijk draai jij slow of preview ring? De laatste maand is het allemaal zeer snel gegaan
Ik lees dat de pc versie uit is, ik heb net gezocht op de telefoon maar de update nog niet beschikbaar voor mij.
Windows 10 Anniversary Update is now availablebadluckboy schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:29:
Ik wacht met smacht af. Kan iemand een berichtje plaatsen zodra de update uit is?
http://mspoweruser.com/wi...-update-is-now-available/
Ik zie nog niets maar ik zit al op de laatste 14393.5 release. De PC versie zit op 14393.10.
[ Voor 13% gewijzigd door ardvark99 op 02-08-2016 19:50 ]
Verwijderd
update is op het moment alleen nog voor de pc's....ardvark99 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:11:
[...]
Windows 10 Anniversary Update is now available
http://mspoweruser.com/wi...-update-is-now-available/
Bovendien wordt hij gefaseerd uitgerold dus het kan zomaar zijn dat het nog 2 weken duurt voor hij binnenkomt als je pech hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:13:
[...]
update is op het moment alleen nog voor de pc's....
youtube.com/@hisrep
Wel lelijk dat hij vandaag niet uitkomt voor de telefoons nu. Ik had er echt op gehoopt. Schijnt nog een aantal weken kunnen duren, ik vermoed zelf oktober 2016.
[ Voor 33% gewijzigd door badluckboy op 02-08-2016 19:24 ]
Inderdaad lelijk dat ze niet gelijk uit komen...badluckboy schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:24:
Wel lelijk dat hij vandaag niet uitkomt voor de telefoons nu. Ik had er echt op gehoopt. Schijnt nog een aantal weken kunnen duren, ik vermoed zelf oktober 2016.
Waar komt jou vermoeden van oktober 2016 vandaan??
Ik lees nu het volgende in dat artikel:Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:13:
[...]
update is op het moment alleen nog voor de pc's....
The Anniversary Update is coming to Windows 10 PCs, but Mobile will be getting it in the coming weeks.
Dat had ik in de eerste instantie niet gezien, overheen gelezen of het is later aangepast...
Als ik kijk naar de aandacht van Microsoft voor windows mobile dan word je wel synischSt00mwals schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:28:
[...]
Inderdaad lelijk dat ze niet gelijk uit komen...
Waar komt jou vermoeden van oktober 2016 vandaan??
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M