Zowel mijn L640 als 830 beide vandaag één keer en spontane reboot... (830 deed dat altijd al wel af en toe...)GerCor schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:19:
Hmm, ik ben niet echt te spreken over .494. Heb nu al een keer of 5 meegemaakt - vandaag - dat verschillende apps zichzelf afsluiten. Word er niet vrolijk van.
494 is tot op heden stabiel op een 1020.
Al merk je wel dat de 1020 het er soms moeilijker mee heeft dan een jonger model of een wel offcieel geschikt model. .....Loading..... komt af en toe wel eens voor iig.
Kan me de keuze van Microsoft iig wel voorstellen om verschillende toestelen uit te sluiten.
Al merk je wel dat de 1020 het er soms moeilijker mee heeft dan een jonger model of een wel offcieel geschikt model. .....Loading..... komt af en toe wel eens voor iig.
Kan me de keuze van Microsoft iig wel voorstellen om verschillende toestelen uit te sluiten.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Ja, maar laat dan voor sommige type toestellen de keuze aan de gebruiker, met een duidelijke waarschuwing of melding. Daarmee meer toestellen op W10M.
Maar zo'n keuze werkt niet. Dan krijg je hetzelfde gebeuren als eigenlijk nu met het Insider program. Heel veel noobs die eigenlijk niet precies weten wat ze doen en dan gaan klagen op Reddit over vanalles en nog wat omdat ze unsupported of insider previews draaien en dat het 'maar gewoon moet werken'ardvark99 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:19:
Ja, maar laat dan voor sommige type toestellen de keuze aan de gebruiker, met een duidelijke waarschuwing of melding. Daarmee meer toestellen op W10M.
[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 14-07-2016 23:57 ]
Patient gamer
Ik ben het gedeeltelijk met jou eens, maar in het begin was W10M zeer buggy, zelfs op de Lx50 toestellen, laat staan op de WP8.1 toestellen. Nu is het toch veel stabieler, en zou er minder geklaagd worden. En ja, veel mensen eten niet wat het Insiders programma inhoud.blmp schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:56:
[...]
Maar zo'n keuze werkt niet. Dan krijg je hetzelfde gebeuren als eigenlijk nu met het Insider program. Heel veel noobs die eigenlijk niet precies weten wat ze doen en dan gaan klagen op Reddit over vanalles en nog wat omdat ze unsupported of insider previews draaien en dat het 'maar gewoon moet werken'
Ach de 1020 is ook alleen nog maar actief voor dit soort testen. De andere telefoons die ik gebruik en test zijn beter geschikt en native windows 10 telefoons.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Een (nieuwe) collega kwam net met een vraag, die contactgegevens van uit zijn exchange account aan het bijwerken is en een synchronisatie op zijn windows 10 telefoon wil forceren.
Ik dacht, even naar accounts, vasthouden, "synchroniseren" kiezen en klaar. Maar, dat zit er niet meer in? Is er nog een manier om het synchroniseren van accounts te forceren? --> opgelost, via de People/Personen app natuurlijk. Ik zat met mijn verwarde hoofd in de instellingen te zoeken.
Er staat trouwens maar één account op de telefoon, de primaire account.
Ik dacht, even naar accounts, vasthouden, "synchroniseren" kiezen en klaar. Maar, dat zit er niet meer in? Is er nog een manier om het synchroniseren van accounts te forceren? --> opgelost, via de People/Personen app natuurlijk. Ik zat met mijn verwarde hoofd in de instellingen te zoeken.
Er staat trouwens maar één account op de telefoon, de primaire account.
edit:
Het lijkt er op dat er een security policy op de exchange server de synchronisatie blokkeert. Daar heb ik geen verstand van, maar de vraag is doorgespeeld naar de IT afdeling.
Het lijkt er op dat er een security policy op de exchange server de synchronisatie blokkeert. Daar heb ik geen verstand van, maar de vraag is doorgespeeld naar de IT afdeling.
[ Voor 57% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-07-2016 08:49 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Worden je agenda en contactpersonen ook niet tegelijk met de mail gesynchroniseerd? Dat kun je namelijk wel handmatig aftrappen vanuit de mail app.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ja, dat hebben we inmiddels ook weer gevonden. In dit specifieke geval lijkt het er sterk op dat er bij de IT een vinkje verkeerd staat, waardoor de telefoon geen toegang krijgt toch exchange en dus ook niet synchroniseert.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Er zitten vast ook hele volksstammen te wachten op hun upgrade naar W10M, niet wetende dat ze daar eerst de Upgrade Advisor app voor moeten installeren. Want met Windows 10 is dat immers niet het geval.ardvark99 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:32:
[...]
Ik ben het gedeeltelijk met jou eens, maar in het begin was W10M zeer buggy, zelfs op de Lx50 toestellen, laat staan op de WP8.1 toestellen. Nu is het toch veel stabieler, en zou er minder geklaagd worden. En ja, veel mensen eten niet wat het Insiders programma inhoud.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dat zou best kunnen kloppen, en er zijn er denk ik ook genoeg die niet eens weten dat ze kunnen upgraden naar W10M...GerCor schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:49:
[...]
Er zitten vast ook hele volksstammen te wachten op hun upgrade naar W10M, niet wetende dat ze daar eerst de Upgrade Advisor app voor moeten installeren. Want met Windows 10 is dat immers niet het geval.
Net idd zo eentje hier, heel tevreden met zijn L640, maar nog op Win8.1,heb het even uitgelegd hoe diegene kon upgraden. Hij moest eens weten.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Vanaf de frontpage geplakt uit # Microsoft verwerpt doelstelling #" omdat " de afdeling voor telefoonhardware gefocust wordt."
Ik bedoel hardware, hoort samen met software toch, is er dan toch nog hoop op een mini pc formaat telefoon die kan bellen.
Ik bedoel hardware, hoort samen met software toch, is er dan toch nog hoop op een mini pc formaat telefoon die kan bellen.
[ Voor 13% gewijzigd door jahako op 15-07-2016 21:07 ]
Geen idee waar je het over hebt maar de vertaling van Tweakers roept meer vragen op dan dat het antwoorden geeft.jahako schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:27:
Vanaf de frontpage geplakt uit # Microsoft verwerpt doelstelling #" omdat " de afdeling voor telefoonhardware gefocust wordt."
Want "de afdeling voor telefoonhardware gefocust wordt' is natuurlijk wel -moeilijk leesbaar- Nederlands maar Microsoft zegt: 'De focus is niet meer telefonie'. En die focus was er eerder wel voor telefonie en vond MS het 1 miljard apparaten waarop Windows 10 draait midden 2018 een haalbaar aantal.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Slecht vertaald dus, er staat zoals je al zegt, geen focus meer op mobile dus ook geen miljard apparaten.
Dank
Dank
Ik pin Tweakers zojuist opnieuw op mijn homescreen en heb zowaar een icoon!!!
Overige sites doen dit (nog) niet na opnieuw pinnen, maar dat zal aan de site liggen.
Overige sites doen dit (nog) niet na opnieuw pinnen, maar dat zal aan de site liggen.
Heb je het dan over Egde of een app? Als ik Tweakers - een favoriet in Edge - pin krijg ik een Edge icoon met de tekst: TweakersSt00mwals schreef op zondag 17 juli 2016 @ 07:47:
Ik pin Tweakers zojuist opnieuw op mijn homescreen en heb zowaar een icoon!!!![]()
Never mind, ik zie het al: de startpagina van Tweakers.net. Trouwens, gemaakt in 10 minuten in de eerste versie van Paint? Man man man, wat lelijk. Je ziet de witte randen zelfs nog ... prutswerk. Ongeschikt/afgekeurd voor mijn startscherm.
[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 17-07-2016 10:54 . Reden: Plaatje bijgevoegd om te laten zien wat een prutswerk het logo van Tweakers is. ]
dat is niet mooi idd. ze kunnen er zelfs een live tile van maken.
Welkom in de wereld van JPEG-compressie.GerCor schreef op zondag 17 juli 2016 @ 09:52:
[...]
Heb je het dan over Egde of een app? Als ik Tweakers - een favoriet in Edge - pin krijg ik een Edge icoon met de tekst: Tweakers
Never mind, ik zie het al: de startpagina van Tweakers.net. Trouwens, gemaakt in 10 minuten in de eerste versie van Paint? Man man man, wat lelijk. Je ziet de witte randen zelfs nog ... prutswerk. Ongeschikt/afgekeurd voor mijn startscherm.
[afbeelding]
Dit heeft niets met JPEG compressie te maken. Dit is wat GerCor zegt gewoon prutswerk...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Uit pure nieuwsgierigheid, is er een reden waarom je deze website zou willen pinnen als link terwijl er een uitstekende app is die dit voor Tweakers.net ook doet?St00mwals schreef op zondag 17 juli 2016 @ 07:47:
Ik pin Tweakers zojuist opnieuw op mijn homescreen en heb zowaar een icoon!!!![]()
Testing, one, two ...
Simpel, forum.hardware-lover schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:23:
[...]
Uit pure nieuwsgierigheid, is er een reden waarom je deze website zou willen pinnen als link terwijl er een uitstekende app is die dit voor Tweakers.net ook doet?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat komt omdat ie de favicon gebruikt. Op 32x32 ziet het er nog wel redelijk uit: https://gathering.tweakers.net/favicon.icoGerCor schreef op zondag 17 juli 2016 @ 09:52:
[...]
Heb je het dan over Egde of een app? Als ik Tweakers - een favoriet in Edge - pin krijg ik een Edge icoon met de tekst: Tweakers
[afbeelding]
Is zo klein mogelijk ook. Maar gezien WP geen icons van iPhone wil gebruiken, heb je ook niet dat ie mooiere plaatjes gebruikt.
Deathgrunt heeft daar wat voor gemaakt: deathgrunt - apps voor Windows Phone en Android: Tweakers live-tile 3.0
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Tiles (live, desnoods) kan je ook maken via http://tweakers.deathgrunt.nl/
Is al een oude, maar werkt nog steeds - als het goed is...
Dan ziet het er uit zoals hieronder... (zoek de verschillen).

Werkt trouwens op alle Windows systemen, niet enkel W10 / Phone.
Puur omdat de mobiele site van Tweakers ook perfect is?hardware-lover schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:23:
[...]
Uit pure nieuwsgierigheid, is er een reden waarom je deze website zou willen pinnen als link terwijl er een uitstekende app is die dit voor Tweakers.net ook doet?
De app die ik in het verleden had (volgens mij niet die van deathgrunt) was niet zo fijn en ten kwam Tweakers met de nieuwe site die volledig responsive design is, klaar.
[ Voor 3% gewijzigd door St00mwals op 17-07-2016 17:45 ]
Niet dat ik mijn app wil pushen - maar de app is eigenlijk gewoon de siteSt00mwals schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:44:
[...]
Puur omdat de mobiele site van Tweakers ook perfect is?
De app die ik in het verleden had (volgens mij niet die van deathgrunt) was niet zo fijn en ten kwam Tweakers met de nieuwe site die volledig responsive design is, klaar.
Het biedt wel wat extra's, bv. full-screen browsen, nightmode, artikelen delen / pinnen, live tiles, toast-notificaties, etc... en een ontwerp dat wat meer naar WM10 is getrokken (icons / fonts).
Maar het is wel 100% de site zelf; het is gewoon een wrapper met wat extra CSS / JS uiteindelijk...

Ik heb een vraag aan andere WM10 gebruikers hier, misschien niet de beste plek, maar ja.
Ik heb nu een vrij lange tijd een Lumia 535, en aangezien ik W8.1 erg gelimiteerd vond heb ik nu al ong. 1 jaar WM10 erop staan, alleen blijf ik Windows Phone vrij gelimiteerd vinden, en is mijn ervaring (door de hardware?) heel erg slecht met WM10/8.1, het touchscreen werkt voor geen meter, camera is bagger en de resolutie van het scherm is niet aan te zien.
Bij elkaar resulteert dit dus dat Microsoft flink mijn interesse is kwijt geraakt in hun mobiele OS, maar nu zat ik te kijken naar mooie budget toestellen, en uit mijn ervaring is het vaak zo dat goedkope Android apparaten weinig tot slechte ondersteuning hebben wat betreft updates ed..
Nu dus de vraag, is het het waard om weer voor een WM apparaat te gaan?
Apparaten als deze bieden namelijk best veel voor een zeer lage prijs, alleen zit ik dan weer met WM opgescheept voor de komende tijd, en wil ik dus zeer zeker weten dat het intypen vn bv 1 woord in cortana al laggy aanvoelt aan de 535 ligt en dat een apparaat als een 640XL dit probleem niet heeft.
Ook heeft Android op dit moment wel een hele sterke aantrekkingskracht door Pokémon GO, en was programmeren voor Android makkelijker volgens een vriend van me dan voor bijvoorbeeld WM(ik vertrouwde hem niet helemaal maar ik heb het wel onthouden). Ik kan op het moment erg gelimiteerd programmeren (ben gestopt na 1 jaar applicatei opleding omdat het MBO ongemotiveerd als wat was) maar ben van plan wel simpele dingen in elkaar te zetten voor op mijn eigen telefoon, zodat ik later zelf dingen in elkaar kan zetten.
Ik heb nu een vrij lange tijd een Lumia 535, en aangezien ik W8.1 erg gelimiteerd vond heb ik nu al ong. 1 jaar WM10 erop staan, alleen blijf ik Windows Phone vrij gelimiteerd vinden, en is mijn ervaring (door de hardware?) heel erg slecht met WM10/8.1, het touchscreen werkt voor geen meter, camera is bagger en de resolutie van het scherm is niet aan te zien.
Bij elkaar resulteert dit dus dat Microsoft flink mijn interesse is kwijt geraakt in hun mobiele OS, maar nu zat ik te kijken naar mooie budget toestellen, en uit mijn ervaring is het vaak zo dat goedkope Android apparaten weinig tot slechte ondersteuning hebben wat betreft updates ed..
Apparaten als deze bieden namelijk best veel voor een zeer lage prijs, alleen zit ik dan weer met WM opgescheept voor de komende tijd, en wil ik dus zeer zeker weten dat het intypen vn bv 1 woord in cortana al laggy aanvoelt aan de 535 ligt en dat een apparaat als een 640XL dit probleem niet heeft.
Ook heeft Android op dit moment wel een hele sterke aantrekkingskracht door Pokémon GO, en was programmeren voor Android makkelijker volgens een vriend van me dan voor bijvoorbeeld WM(ik vertrouwde hem niet helemaal maar ik heb het wel onthouden). Ik kan op het moment erg gelimiteerd programmeren (ben gestopt na 1 jaar applicatei opleding omdat het MBO ongemotiveerd als wat was) maar ben van plan wel simpele dingen in elkaar te zetten voor op mijn eigen telefoon, zodat ik later zelf dingen in elkaar kan zetten.
Lang verhaal kort: als apps belangrijk voor je zijn moet je Windows 10 Mobile laten schieten.Avatar_Aang schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:17:
Ik heb een vraag aan andere WM10 gebruikers hier, misschien niet de beste plek, maar ja.
Zelf heb ik een Lumia 950XL. Prachtig toestel, voorzien van prima hardware en een goede camera. Windows 10 Mobile loopt als een zonnetje en ik kan er eigenlijk alles wel mee. Ook op een goedkoper W10-toestel zou het soepel moeten lopen. Maar... ik heb niet het gevoel dat Microsoft heel erg z'n best doet momenteel om Windows 10 Mobile groot te maken. Of misschien doen ze het wel, maar komt het totaal niet over. Voor dit jaar nog geen geruchten over nieuwe toestellen, slechts weinig toestellen uitgebracht tot nu toe en ontwikkelaars laten het ook steeds vaker links liggen heb ik het idee.
Ik vind het een prachtig systeem en de Lumia's zijn prachtige toestellen, maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik absoluut voor een Nexus gaan. Niet omdat ik Google nou zo geweldig vindt, of Android, maar het biedt wel een completer plaatje. De andere keuze is de iPhone maar Apple heb ik niks mee en ik hou niet zo van het gesloten systeem.
Ik laat de rest even voor anderen, maar hier wil ik nog wel even op antwoorden, omdat dit eigenlijk min of meer los staat van Windows Mobile:
Uit ervaring binnen het bedrijf waar ik werk weet ik dat de ondersteuning van de honderden verschillende Android toestellen enorm tijdrovend en intensief. De Windows mobile toestellen zijn uniformer qua software en hardware, waardoor er minder tijd gaat zitten in allerlei vage edge-cases, veroorzaakt door de verschillende GUI's van fabrikanten zoals bij Android vaak de oorzaak van het probleem is.
Voor het ontwikkelen heb je verder pakketten als Cordova (javascript) en Xamarin (C#) waar misschien wel de helft van alle mobiele cross-platform apps worden gemaakt. Dit is het pad dat ik nieuwe ontwikkelaars, waaronder zo te horen jij valt, zou aanraden. Gewoon de app meteen cross-platform ontwikkelen. Als je het middelmatig doet dan zal de gebruiker er niets van merken en als je het goed doet zal de apps zelfs beter werken dan de standaard Android of Windows app. En het voordeel is dat je relatief eenvoudig ondersteuning voor andere platformen kan toevoegen, zoals iOS, Android, BB, etc.
Overigens als je een mobiele app wilt gaan ontwikkelen zou ik sowieso test devices gaan regelen. De emulatoren zijn niet alles (zelfs eigenlijk ronduit belabbert). Dus een Windows 10 toestel goedkoop op de kop tikken is mooi meegenomen toch?
Ik denk dat je vriend daar niet helemaal gelijk in heeft. Ontwikkelen voor Android of Windows Mobile is in de basis even makkelijk. De ene gebruikt Java op een Android specifieke runtime, de andere C# of native Javascript. Beiden talen en frameworks zijn min of meer gelijk, met de kanttekening dat je op Android iets vrijer bent dan op Windows.Avatar_Aang schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:17:
[...], en was programmeren voor Android makkelijker volgens een vriend van me dan voor bijvoorbeeld WM(ik vertrouwde hem niet helemaal maar ik heb het wel onthouden). [...]
Uit ervaring binnen het bedrijf waar ik werk weet ik dat de ondersteuning van de honderden verschillende Android toestellen enorm tijdrovend en intensief. De Windows mobile toestellen zijn uniformer qua software en hardware, waardoor er minder tijd gaat zitten in allerlei vage edge-cases, veroorzaakt door de verschillende GUI's van fabrikanten zoals bij Android vaak de oorzaak van het probleem is.
Voor het ontwikkelen heb je verder pakketten als Cordova (javascript) en Xamarin (C#) waar misschien wel de helft van alle mobiele cross-platform apps worden gemaakt. Dit is het pad dat ik nieuwe ontwikkelaars, waaronder zo te horen jij valt, zou aanraden. Gewoon de app meteen cross-platform ontwikkelen. Als je het middelmatig doet dan zal de gebruiker er niets van merken en als je het goed doet zal de apps zelfs beter werken dan de standaard Android of Windows app. En het voordeel is dat je relatief eenvoudig ondersteuning voor andere platformen kan toevoegen, zoals iOS, Android, BB, etc.
Overigens als je een mobiele app wilt gaan ontwikkelen zou ik sowieso test devices gaan regelen. De emulatoren zijn niet alles (zelfs eigenlijk ronduit belabbert). Dus een Windows 10 toestel goedkoop op de kop tikken is mooi meegenomen toch?
Martinspire schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:14:
[...]
Dat komt omdat ie de favicon gebruikt. Op 32x32 ziet het er nog wel redelijk uit: https://gathering.tweakers.net/favicon.ico
Is zo klein mogelijk ook. Maar gezien WP geen icons van iPhone wil gebruiken, heb je ook niet dat ie mooiere plaatjes gebruikt.

Ze gebruiken niet de favicon - die zou er zo uit zien... het gebruikte plaatje heeft zelfs meer dan 1 witte pixel rondom (waar een favicon officieel 16 pixels zou gebruiken), dus dat zou niet passen
Vraag me niet welke afbeelding ze gebruiken, in de code kan ik hem niet herleiden - maar Tweakers is sowieso niet sterk in haar grafische assets / designs; het ziet er niet echt modern uit allemaal en is gewoon ondoordacht.
- edit - Gevonden...
https://tweakers.net/g/logos/tweakers_ielogo_small.png
https://tweakers.net/g/logos/tweakers_ielogo_medium.png
Via https://tweakers.net/ieconfig.xml
Die groene kleur staat volgens mij nog op CMYK 1.0 uit +/- 1959...

Kwaliteit is inderdaad bedroevend, ik denk zelfs dat ze niet weten dat deze icon actief gemaakt.

In je startmenu is niet eens rekening gehouden met de padding aan de onderkant, zodat er ruimte voor de naam zou komen... (of gewoon de titel weglaten, wat een instelling is).
[ Voor 27% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 17-07-2016 22:35 ]
Makkelijker programmeren is relatief... als je JAVA onderbouwd ben, is Android makkelijker... als je C# onderbouwd ben, is Windows weer eenvoudig.Avatar_Aang schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:17:
was programmeren voor Android makkelijker volgens een vriend van me dan voor bijvoorbeeld WM(ik vertrouwde hem niet helemaal maar ik heb het wel onthouden).
Zelf heb ik ervaring met deze drie zaken;
1. JAVA
2. C#
3. Cordova
JAVA vond ik erg complex, development voor Android is een hel als je echt compatible wil zijn (zelf ondersteuning ik de Android API vanaf versie 19 - dus Android 4.x en hoger).
C# is eenvoudiger, en wat meespeelde; Visual Studio (de IDE die ik gebruikte) is een verademing icm. iets als Eclipse voor Android (al schijnt Android Studio wel weer beter te zijn inmiddels).
Cordova heb ik uiteindelijk gekozen, omdat je daarmee - eenvoudig - in html / js / css apps kan bouwen voor alle platforms; minder krachtig, wel een stuk minder werk.
Probleem van Cordova is wel weer dat veel extensies Android / iOS only zijn... dus app gebruiken én apps maken voor Windows blijft een issue (zeer slechte ondersteuning uit de community / Microsoft ook; StackOverflow gaat 1% over Windows Phone, de overige 99% over Apple en Android).
Verwijderd
Niemand zal ontkennen dat Android gewoon meer mogelijkheden biedt in vergelijking met W10m, simpelweg vanwege de brede beschikbaarheid van apps en games (en ja ook ik mis Pokemon Go enorm). Maar dat neemt niet weg dat de meeste van jouw minpunten toch echt wel toestel gebonden zijn en verder weinig met Windows als OS te maken heeft. Een L535 heeft eenmaal touchproblemen, een slecht scherm en camera.Avatar_Aang schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:17:
het touchscreen werkt voor geen meter, camera is bagger en de resolutie van het scherm is niet aan te zien.
Bij een L640 is dat al vele malen beter, op de 9serie helemaal..
Je ervaringen lijken voornamelijk device (specificatie) specifiek. Dus dan zou ik wat dat betreft nog zeggen ja het is het nog waard, mits je natuurlijk nog steeds zonder sommige apps kan.Avatar_Aang schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:17:
Een Lumia 640(XL) is al een aardige stap vooruit in zo'n beetje alle specs. Mijn vader heeft er 1 en het is echt een prima toestel wat dat betreft, prima performance voor de prijs en een mooi midrange toestel.Nu dus de vraag, is het het waard om weer voor een WM apparaat te gaan?
Al zou ik wel zeggen als je er het geld voor hebt zou ik een Snapdragon 8xx gebaseerd toestel kopen zoals de Lumia 950 of 950XL. Of als je iets cheapers wilt een (tweedehands) Lumia 930/1520 welke beide ook, zeker qua performance, beter zijn als een L640/L650.
[ Voor 43% gewijzigd door blmp op 18-07-2016 00:33 . Reden: nieuwe quote toegevoegd + wat extra reactietext ]
Patient gamer
De L650 is ook nog het overwegen waard.
Mooi en prima oled scherm, redelijke camera, zeer dun en erg strak design.
Mozo backcover (zwart/hout, met nfc) staat erg fraai.
Mooi en prima oled scherm, redelijke camera, zeer dun en erg strak design.
Mozo backcover (zwart/hout, met nfc) staat erg fraai.
Romanes eunt domus | AITMOAFU
http://www.windowscentral...evenue-dropped-71-q4-2016
WM10 sales zijn met 75% gedropt... dus als ze eerst 100 toestellen verkochten, zijn dat er nu 25...
En die Rubino maar doen alsof er niets aan de hand is... (rustig doorlopen mensen, niets aan de hand!).
Persoonlijk vind ik het toch wel pijnlijk worden allemaal... dat hele UWP gaat ook nergens meer over;
WM10 sales zijn met 75% gedropt... dus als ze eerst 100 toestellen verkochten, zijn dat er nu 25...
En die Rubino maar doen alsof er niets aan de hand is... (rustig doorlopen mensen, niets aan de hand!).
Persoonlijk vind ik het toch wel pijnlijk worden allemaal... dat hele UWP gaat ook nergens meer over;
- Windows Desktops - niemand gebruikt daar apps
- Windows Tablets - als je een tablet wil, koop je Android of iOS
- Windows Phone - dood
- Microsoft Band - niemand heeft zo'n ding
- Microsoft Hololens - niemand heeft zo'n ding
- Microsoft Xbox - heb je voor games, niet voor apps
- Windows IOT - leuk als hobby-project (0,001% van de mensen)
[ Voor 3% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 20-07-2016 00:05 ]
Het heet WPCentral .... Windows Phone Central. Het is zijn baan ....b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:01:
Maar inderdaad, ziet er allemaal erg somber uit. Ze gaan het dan ook niet redden. Microsoft levert, volgens mij, vanaf 2017 alleen nog maar software, de hardwareboeren mogen de telefoons gaan maken en zelf maar zien hoe ze er iets aan kunnen verdienen.
Het is afgelopen met W10M .... helaas.
Dat Rubino alleen maar bezig is zijn baantje veilig te stellen, is wel duidelijk (okay, dat is lullig van me - ik ken de beste man niet)... maar hij praat echt alles goed, en weigert ook maar íets (objectief) negatiefs te zeggen over de ontwikkelingen.GerCor schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:12:
[...]
Het heet WPCentral .... Windows Phone Central. Het is zijn baan ....
Maar inderdaad, ziet er allemaal erg somber uit. Ze gaan het dan ook niet redden. Microsoft levert, volgens mij, vanaf 2017 alleen nog maar software, de hardwareboeren mogen de telefoons gaan maken en zelf maar zien hoe ze er iets aan kunnen verdienen.
Het is afgelopen met W10M .... helaas.
Een tijd terug hebben ze WP Central al omgedoopt tot Windows Central, omdat de bezoekers-aantallen extreem inzakten (niemand had Windows Phone, dus niemand bezocht die site nog).
Sinds een tijdje heten ze Windows Central, zo genaamd vanwege het "one windows" concept - maar feitelijk alleen om bezoekers-aantallen (en dus hun eigen positie) veilig te kunnen stellen.
50 artikelen per dag over hoe je de startknop van Windows gebruikt, een vage aanbieding van een cover die enkel in de USA geldt en een bericht over een nieuwe app die exclusief voor de xBox uitkomt... pff...
Ik heb zelf een L820, en wil wellicht volgend jaar een L950 kopen... maar dan mag MS wel heel duidelijk maken dat ze zelf nog in WM10 geloven - want anders stap ik over op een Nexus en heb ik na jaren eindelijk een echt goede mobile phone beleving (en ja, ik heb mijn eigen 30 WM apps al uit de store gehaald, vanwege voortdurend treiteren van MS zelf).
- edit - Ook grappig... wie herinnert zich Joey Belfiore nog?
De nieuwe Steve Jobs van Microsoft die jarenlang het gezicht van Windows Phone was?
Die is 2 jaar terug op non-actief gezet, omdat hij "op vakantie ging", inmiddels gebruikt hij een Android / Samsung G7 en heeft zijn vakantie nog even verlengd
https://twitter.com/joebe...33784252274380800?lang=en
[ Voor 10% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 20-07-2016 00:25 ]
Zelf heb ik een appje dat Tweakers in de Windows Mobile 10 omgeving toont.
Stelt weinig voor, ongeveer 1.000 unieke sessies per dag - maar wel genoeg data om een trend te kunnen bekijken, wellicht...

Dit is de row evolution van de laatste weken; van de +/- 750 sessies hadden er 748 een Nokia telefoon (dus Microsoft, tegenwoordig) en 2 waren "unknown" (Samsung, waarschijnlijk).
Als WM10 dan met 75% instort, blijft er van Samsung niets over... en is het enkel MS die de klok slaat.
Echter, MS maakt geen nieuwe telefoons meer - het boeit ze niet meer blijkbaar... dus het is gewoon wachten tot het hele zooitje instort;
Overige devices zijn er niet, Microsoft boeit het niet - what's next?
Stelt weinig voor, ongeveer 1.000 unieke sessies per dag - maar wel genoeg data om een trend te kunnen bekijken, wellicht...

Dit is de row evolution van de laatste weken; van de +/- 750 sessies hadden er 748 een Nokia telefoon (dus Microsoft, tegenwoordig) en 2 waren "unknown" (Samsung, waarschijnlijk).
Als WM10 dan met 75% instort, blijft er van Samsung niets over... en is het enkel MS die de klok slaat.
Echter, MS maakt geen nieuwe telefoons meer - het boeit ze niet meer blijkbaar... dus het is gewoon wachten tot het hele zooitje instort;
Overige devices zijn er niet, Microsoft boeit het niet - what's next?
Ik ben behoorlijk geschrokken van de cijfers betreffende w10p. Ik heb recentelijk (1,5maand geleden) een Lumia950 gekocht. Allemaal omdat ik veel gebruik maak van office en een microsoft outlook mailadres gebruik.
Ales werkte perfect en ik heb er niks op aan te merken. Daarom de Lumia aangeschaft en ook hier ben ik erg tevreden mee. Ik had de 950 gekocht omdat ik zuinig ben op mijn spullen en er vaak lang mee doe. Dan is dit een domper van jewelste. Mijn bedoeling was om deze telefoon minimaal 3 jaar te gebruiken. Ik vraag me af of ik dit nu nog kan gaan halen.
Zonde, het is een prima OS en voor mij werkt het maar blijkbaar heeft men het opgegeven. Wat gaat het volgende worden? Het vertrouwen krijgt zo wel een deuk.
Ales werkte perfect en ik heb er niks op aan te merken. Daarom de Lumia aangeschaft en ook hier ben ik erg tevreden mee. Ik had de 950 gekocht omdat ik zuinig ben op mijn spullen en er vaak lang mee doe. Dan is dit een domper van jewelste. Mijn bedoeling was om deze telefoon minimaal 3 jaar te gebruiken. Ik vraag me af of ik dit nu nog kan gaan halen.
Zonde, het is een prima OS en voor mij werkt het maar blijkbaar heeft men het opgegeven. Wat gaat het volgende worden? Het vertrouwen krijgt zo wel een deuk.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Ik heb een Lumia 820 - die ik al vier jaar lang dagelijks zeer intensief gebruik (mail / development / ftp / onedrive / etc...).stevens20 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 01:35:
Ik ben behoorlijk geschrokken van de cijfers betreffende w10p. Ik heb recentelijk (1,5maand geleden) een Lumia950 gekocht. Allemaal omdat ik veel gebruik maak van office en een microsoft outlook mailadres gebruik.
Voorlopig zal dat nog wel blijven werken, maar of MS na de L950 ook echt nog met iets nieuws komt? Geen idee...
Andere fabrikanten moeten het wellicht gaan doen, maar een dure HP gaat natuurlijk geen zoden aan de dijk zetten... dan stort je van 3.5% (hoogtepunt) aandeel naar 0.75% (momenteel) naar 0.01% aandeel...
Support zal dus wel blijven, maar ik vrees dat "we" het eeuwige Linux gaan worden (beter, sneller, veiliger, stabieler... maar wel altijd geklooi in de marge - en vanwege chronisch gebrek aan support gedoemd om in de krochten van de hel te moeten verblijven)...
...en elk jaar roepen dat "dit nu echt het jaar van WM10 gaat worden - want {insert random motivation here}".

Bij deze nog een overzicht van meest gebruikte modellen van de +/- 1.000 sessies per dag.
De nieuwste modellen (L950 / XL) nemen minder dan 1/3e in - de rest is oud en zal niet meer geupdate worden.
Als je die oude modellen over 1 of 2 jaar "uit faseert" blijf je dus enkel met L950 / XL zitten; echter, die worden niet meer onderhouden en blijkbaar is de verkoop al met 75% ingestort.
Als iemand hier nog iets positiefs van kan maken (behalve WP God Mode Rubino) dan hoor ik het graag...
Man man, het is wel een beetje "doom & gloom" hier zeg. Zo'n lijstje maken en als feit posten dat niemand dit of dat gebruikt is natuurlijk een beetje nutteloos.
Nee, W10M is geen gigantisch succes, door een gebrekkige launch van Microsoft, weinig marketing in landen die een goede markt kunnen zijn en omdat de grote namen hun eigen ecosysteem al hebben of aan het bouwen zijn (Samsung Android/Tizen bijv). Waarom zouden die nog een W10M toestel uitbrengen? Er blijft echter een enorme push en investering achter zitten van Microsoft en echt bang te zijn dat je over twee jaar niets meer kunt is een beetje overdreven mijns inziens.
Ik weet trouwens niet of jullie ook nog even verder hebben nagedacht over die 74% drop in omzet... Maar daar zit je natuurlijk snel aan als je in dat laatste kwartaal een hele lading 950's gratis weg geeft aan mensen die een XL kopen
. Naast het feit dat je minder nieuwe/recente modellen te koop hebt, de prijzen op al je modellen zijn gedropt ten opzichte van het vorige jaar etc. Er zit wel een smaakje van storm in een glas water aan. Mensen zien "OMG 74% less, less is bad, must be 74% more bad omg omg omg".
Anyway, geniet lekker van je 950, tegen de tijd dat men wel een keertje zegt "bekijk het maar, I'm out" dan zal er nog steeds een behoorlijke periode zijn waarin je rustig je volgende telefoon kan uitzoeken
.
Nee, W10M is geen gigantisch succes, door een gebrekkige launch van Microsoft, weinig marketing in landen die een goede markt kunnen zijn en omdat de grote namen hun eigen ecosysteem al hebben of aan het bouwen zijn (Samsung Android/Tizen bijv). Waarom zouden die nog een W10M toestel uitbrengen? Er blijft echter een enorme push en investering achter zitten van Microsoft en echt bang te zijn dat je over twee jaar niets meer kunt is een beetje overdreven mijns inziens.
Ik weet trouwens niet of jullie ook nog even verder hebben nagedacht over die 74% drop in omzet... Maar daar zit je natuurlijk snel aan als je in dat laatste kwartaal een hele lading 950's gratis weg geeft aan mensen die een XL kopen
Anyway, geniet lekker van je 950, tegen de tijd dat men wel een keertje zegt "bekijk het maar, I'm out" dan zal er nog steeds een behoorlijke periode zijn waarin je rustig je volgende telefoon kan uitzoeken
Wat je zegt, klopt volledigPropane schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 02:27:
Mensen zien "OMG 74% less, less is bad, must be 74% more bad omg omg omg".
Maar dan nog is er een drop van 75% (en het Q hiervoor was het al 50%) - dat is toch altijd slechter dan een stijging...
Als test heb ik vorig jaar ook iets van 5 Cordova (Android / WM) apps gemaakt.
Voor elke 100 downloads op Android, had ik 2 of 3 downloads op WM... dan is het voor een developer al snel besloten welk systeem je gaat supporten.
[ Voor 25% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 20-07-2016 02:42 ]
* RayNbow steekt hand omhoog. Edge, Mail, Calendar, Photos, Groove?b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:01:
[list=1]
• Windows Desktops - niemand gebruikt daar apps
Tot sinds kort viel iOS af als je een fatsoenlijke stylus wilde. Geen idee hoe de stylus support op Android was/is (ik weet alleen dat Samsung de Galaxy Note lijn heeft), maar je kwam toch wel snel op een tablet pc uit.• Windows Tablets - als je een tablet wil, koop je Android of iOS
(Zelf begonnen in 2011 met een Asus EP121 en daarna de Surface Pro 1, 2 en nu 4.)
* RayNbow heeft de eerste generatie en draagt 'm nog steeds.• Microsoft Band - niemand heeft zo'n ding
Wat is de definitie van dedicated software? Software dat de verouderde Win32 API gebruikt? Wat weerhoudt een ontwikkelaar er van om dezelfde soort programma's uit het "Windows 7 tijdperk" te schrijven voor UWP?...wat heeft UWP dan voor nut, als enkel de desktops nog redelijk lopen - en juist daar niemand apps op wil gebruiken (maar gewoon dedicated software).
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik neem aan dat je het hier over de globale marktaandeel was? Die is voornamelijk zo laag, omdat Microsoft landen buiten de US weigerde te erkennen. Tegenwoordig erkennen ze dat er ook nog zoiets als de UK, Frankrijk en Duitsland bestaat, maar alle andere landen worden vakkundig genegeerd.b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 02:05:
[...]
Andere fabrikanten moeten het wellicht gaan doen, maar een dure HP gaat natuurlijk geen zoden aan de dijk zetten... dan stort je van 3.5% (hoogtepunt) aandeel naar 0.75% (momenteel) naar 0.01% aandeel...[...]
Wat betreft die 'dure' HP telefoon. Die is niet gericht op consumenten of midelkleine bedrijven, maar op de grote bedrijven. Dat zijn de bedrijven die vervolgens kortingen krijgen en die zelf hun eigen interne apps (laten) maken. Voor dat soort bedrijven is de aanschafprijs van minder belang dan de daadwerkelijke kosten over de termijn dat ze het moeten ondersteunen. Geen idee hoe Windows Mobile het op dat vlak doet, maar dat zal nog wel eens kunnen meevallen. (behalve dan dat werknemers om niets gaan lopen zeiken)
De mensen hier in het topic zijn de Windows 10 Mobile fans waar Microsoft het momenteel van moet hebben, en als die al zo'n rampscenario in het achterhoofd hebben dan weet je eigenlijk wel hoe laat het is. Als de eigen gebruikers al geen heil meer zien in het platform, waarom zouden buitenstaanders dat dan wel doen? Ik vind Windows 10 Mobile echt een heerlijk platform, maar ik zie gewoon geen verbetering terwijl ik daar met deze iteratie écht op gehoopt had. Mijn idee was UWP, dus één ervaring op desktop en mobile, waarschijnlijk meer ontwikkelaars omdat de markt in totaal groter is, eindelijk de grote doorbraak voor Windows Phone/10 Mobile. Maar vervolgens zie je dat veel UWP-apps in het begin alleen de desktop ondersteunen en mobiel komt later of niet. Veel apps worden qua updates niet of nauwelijks bijgehouden en veel ontwikkelaars beginnen niet eens aan ontwikkelen voor Windows 10 Mobile omdat het marktaandeel zo enorm klein is. Als dan vervolgens Microsoft zich ook nog op de achtergrond houdt qua nieuwe toestellen en andere bekende merken doen alsof Windows 10 Mobile niet bestaat, dan houdt het in mijn ogen snel op.Propane schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 02:27:
Man man, het is wel een beetje "doom & gloom" hier zeg. Zo'n lijstje maken en als feit posten dat niemand dit of dat gebruikt is natuurlijk een beetje nutteloos.
Ik weet trouwens niet of jullie ook nog even verder hebben nagedacht over die 74% drop in omzet... Maar daar zit je natuurlijk snel aan als je in dat laatste kwartaal een hele lading 950's gratis weg geeft aan mensen die een XL kopen. Naast het feit dat je minder nieuwe/recente modellen te koop hebt, de prijzen op al je modellen zijn gedropt ten opzichte van het vorige jaar etc. Er zit wel een smaakje van storm in een glas water aan. Mensen zien "OMG 74% less, less is bad, must be 74% more bad omg omg omg".
Anyway, geniet lekker van je 950, tegen de tijd dat men wel een keertje zegt "bekijk het maar, I'm out" dan zal er nog steeds een behoorlijke periode zijn waarin je rustig je volgende telefoon kan uitzoeken.
En bang dat ik mijn 950XL binnenkort niet meer kan gebruiken ben ik niet, maar ik ben wel bang dat er steeds minder support komt vanuit externe partijen wat betreft apps. Dus de apps die er nu zijn worden steeds slechter ondersteund en nieuwe apps komen er niet of nauwelijks. Want waarom zou je als ontwikkelaar iets maken voor een marktaandeel van minder dan 1%?
Ik vind de huidige duopoly van Android en iOS verschrikkelijk, die ontwikkelaars slopen alleen maar de markt met die stupide native apps. Waarom is er nog geen echte doorbraak geweest met HTML5? Samsung wil Tizen de wereld in krijgen, daar draait enkel HTML5 in, dus webapps.SomerenV schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:32:
[...]
De mensen hier in het topic zijn de Windows 10 Mobile fans waar Microsoft het momenteel van moet hebben, en als die al zo'n rampscenario in het achterhoofd hebben dan weet je eigenlijk wel hoe laat het is. Als de eigen gebruikers al geen heil meer zien in het platform, waarom zouden buitenstaanders dat dan wel doen? Ik vind Windows 10 Mobile echt een heerlijk platform, maar ik zie gewoon geen verbetering terwijl ik daar met deze iteratie écht op gehoopt had. Mijn idee was UWP, dus één ervaring op desktop en mobile, waarschijnlijk meer ontwikkelaars omdat de markt in totaal groter is, eindelijk de grote doorbraak voor Windows Phone/10 Mobile. Maar vervolgens zie je dat veel UWP-apps in het begin alleen de desktop ondersteunen en mobiel komt later of niet. Veel apps worden qua updates niet of nauwelijks bijgehouden en veel ontwikkelaars beginnen niet eens aan ontwikkelen voor Windows 10 Mobile omdat het marktaandeel zo enorm klein is. Als dan vervolgens Microsoft zich ook nog op de achtergrond houdt qua nieuwe toestellen en andere bekende merken doen alsof Windows 10 Mobile niet bestaat, dan houdt het in mijn ogen snel op.
En bang dat ik mijn 950XL binnenkort niet meer kan gebruiken ben ik niet, maar ik ben wel bang dat er steeds minder support komt vanuit externe partijen wat betreft apps. Dus de apps die er nu zijn worden steeds slechter ondersteund en nieuwe apps komen er niet of nauwelijks. Want waarom zou je als ontwikkelaar iets maken voor een marktaandeel van minder dan 1%?
Dan moet Windows 10 Mobile toch ook vast en zeker wat marktaandeel weten te veroveren? Niet iedereen is appsick, ik weet zeker dat er genoeg mensen van 40+ zijn die een stabiele, goed bruikbare en eenvoudige smartphone willen hebben (...met een goede camera). Dan zit je goed bij W10M, easy to use, consistent UI, inmiddels uiterst stabiel en vaak een goede camera.
Ik hoop dat daar eens verandering in komt, meerdere OSen die allen bruikbaar zijn. Zoals bij auto's, dat het niet uit maakt wat voor merk je hebt, dat het gewoon overal werkt. Zoals het hoort. Nu moet je wel Android of iOS kopen. En is Android zo goed? Absoluut niet, ik heb elke dag zeker een stuk of 4 a 5 keer dat apps crashen. Om nog maar niet te spreken over de opstarttijd van mijn Z5 Compact...
Gisteren ook, de Simyo app deed totaal niks meer, afsluiten hielp niet, want daarna opstarten gaf hetzelfde probleem. Een reboot hielp niet. Ik moet apps dus herinstalleren? Op mijn Lumia 950 heb ik dit nog nooit gehad hoor...
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)
HTML5 is vreselijk beperkt, qua performance en API's. Die trein is al jaren voorbij, met de iPhone 1 en WebOS.
Ik ben ook niet erg optimistisch over de app situatie. De enige reden dat ik naar W10M ben gegaan is dat ik op mijn Android telefoons hiervoor nauwelijks apps gebruikte, en ik het OS en de stock apps wat beter vind dan die van Android.
Ik ben ook niet erg optimistisch over de app situatie. De enige reden dat ik naar W10M ben gegaan is dat ik op mijn Android telefoons hiervoor nauwelijks apps gebruikte, en ik het OS en de stock apps wat beter vind dan die van Android.
Ik heb gemengde gevoelens bij de toekomst van Windows 10 (Mobile) en UWP. Ben zelf jaren enthousiast geweest over Windows Forms, maar sinds een half jaar maak ik UWP-apps en moet zeggen dat ik nooit meer terug zou willen. Wat zou voor andere ontwikkelaars een reden zijn om nog te beginnen met Windows Forms als je ook een UWP-app kunt maken? Je zit niet zelf met het gezeik van het installeren van software etc. en je hebt grafisch gezien veel betere performance en überhaupt de mogelijkheid om iets te maken.
Ik denk dat de Windows Store stukje bij beetje wel gevuld wordt met meer en meer apps wanneer ontwikkelaars op een gegeven moment die oude meuk gewoon links laat liggen en beginnen aan een nieuwe UWP-app.
Dat is ook gelijk waarom ik denk dat het een positieve invloed kan hebben op Windows 10 Mobile. Als een ontwikkelaar een UWP-app maakt voor desktop, hoeveel moeite is het dan nog om deze ook gelijk compatibel te maken voor smartphones? Denk dat het vrij grote succes van Windows 10 ook nog wel een positieve invloed kan hebben op Windows 10 Mobile, eerlijk gezegd.
Ik denk dat de Windows Store stukje bij beetje wel gevuld wordt met meer en meer apps wanneer ontwikkelaars op een gegeven moment die oude meuk gewoon links laat liggen en beginnen aan een nieuwe UWP-app.
Dat is ook gelijk waarom ik denk dat het een positieve invloed kan hebben op Windows 10 Mobile. Als een ontwikkelaar een UWP-app maakt voor desktop, hoeveel moeite is het dan nog om deze ook gelijk compatibel te maken voor smartphones? Denk dat het vrij grote succes van Windows 10 ook nog wel een positieve invloed kan hebben op Windows 10 Mobile, eerlijk gezegd.
Waarom zou je als 40-plusser overstappen naar W10M als je een x aantal jaar geleden een smartphone hebt gekocht, die exact hetzelfde biedt eigenlijk. Als je niet appsick bent, er alleen mee belt, foto's maakt, en wellicht whatsapp gebruikt en zolang je niet naar vage sites surft heb je ook niet echt last van veiligheidsissues, heb je ook genoeg aan een verouderd android-toestel of een oude iPhone. Alles heeft zijn voor- en nadelen. Maar als Microsoft met W10M een markt wil aanboren, dan moet het dus een unique selling point hebben. Continuum is dat zeker, maar voorlopig eigenlijk vooral voor professionals/zakelijke gebruikers en niet voor de doorsnee werknemers.barta123 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:07:
[...]
Ik vind de huidige duopoly van Android en iOS verschrikkelijk, die ontwikkelaars slopen alleen maar de markt met die stupide native apps. Waarom is er nog geen echte doorbraak geweest met HTML5? Samsung wil Tizen de wereld in krijgen, daar draait enkel HTML5 in, dus webapps.
Dan moet Windows 10 Mobile toch ook vast en zeker wat marktaandeel weten te veroveren? Niet iedereen is appsick, ik weet zeker dat er genoeg mensen van 40+ zijn die een stabiele, goed bruikbare en eenvoudige smartphone willen hebben (...met een goede camera). Dan zit je goed bij W10M, easy to use, consistent UI, inmiddels uiterst stabiel en vaak een goede camera.
Ik hoop dat daar eens verandering in komt, meerdere OSen die allen bruikbaar zijn. Zoals bij auto's, dat het niet uit maakt wat voor merk je hebt, dat het gewoon overal werkt. Zoals het hoort. Nu moet je wel Android of iOS kopen. En is Android zo goed? Absoluut niet, ik heb elke dag zeker een stuk of 4 a 5 keer dat apps crashen. Om nog maar niet te spreken over de opstarttijd van mijn Z5 Compact...
Gisteren ook, de Simyo app deed totaal niks meer, afsluiten hielp niet, want daarna opstarten gaf hetzelfde probleem. Een reboot hielp niet. Ik moet apps dus herinstalleren? Op mijn Lumia 950 heb ik dit nog nooit gehad hoor...
Ik hoop overigens met je mee dat er ooit eens verandering komt en alle OSen elkaars apps ondertussen en het vooral gaat om de telefoons en niet meer om de OS. Toen ik vorig jaar op zoek was naar een nieuwe telefoon, sprak mij dat juist aan met een Lumia, doordat toen nog de bridge-projecten een 'succes' zouden gaan worden. Spijtig dat hem dat tot op heden niet is geworden.
Overigens is W10M ook niet af. Ik heb bijvoorbeeld nog geen optie gevonden om cache-bestanden te verwijderen (mijn OneDrive is volgens Opslag 1,24 GB groot, maar vrij zeker dat er maar voor zo'n maximaal 500 MB bestanden in staan) of mis ik iets? Dat vond ik op android toch veel prettiger werken.
Dat is dus ook wat ik steeds meer zie, met de berichten hier op Tweakers, maar ook 'Appraisin'. Die app heb ik op mijn Lumia 950 geïnstalleerd staan, hier worden nieuwe apps toegelicht of beschreven. Op deze manier kom je behoorlijk veel leuke dingen tegen. Het is echt niet alleen maar dweilen met de kraan open hoor, er komen echt goede dingen voorbij!Alphyraz schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:18:
Ik heb gemengde gevoelens bij de toekomst van Windows 10 (Mobile) en UWP. Ben zelf jaren enthousiast geweest over Windows Forms, maar sinds een half jaar maak ik UWP-apps en moet zeggen dat ik nooit meer terug zou willen. Wat zou voor andere ontwikkelaars een reden zijn om nog te beginnen met Windows Forms als je ook een UWP-app kunt maken? Je zit niet zelf met het gezeik van het installeren van software etc. en je hebt grafisch gezien veel betere performance en überhaupt de mogelijkheid om iets te maken.
Audiocloud, een 3rd party app voor Soundcloud, is bijvoorbeeld ook echt mijlen vooruit gesprongen met de laatste update... Ik denk niet dat W10M ten onder zal gaan, het heeft voldoende potentie. Er komen steeds meer geruchten naar buiten over de Surface Phone, Panos Panay kennende wordt daar wel echt een fantastisch apparaat van gemaakt!
Er zijn genoeg mensen die weleens wat anders willen na jaren Android en iOS. Ik vind zelf de GUI van zowel Android als iOS extreem gedateerd. Die icons op je startscherm, die hadden we vijftien jaar geleden ook al. Net als dat veel fabrikanten witte menu's gebruiken, weet je wat voor pain in the ass dat is als je je telefoon in de late uurtjes nog gebruikt?
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)
Tenzij je zoiets als Cordova gebruikt. Windows Central app is bijv. ook met Cordova gemaakt en die is toch echt een stuk sneller dan de NOS app die notabene native is. Om over de nieuwe UWP app van nu.nl nog maar te zwijgen (niet dat die het nu doet btw...)Dreamvoid schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:18:
HTML5 is vreselijk beperkt, qua performance en API's. Die trein is al jaren voorbij, met de iPhone 1 en WebOS.[...]
Nee, HTML5 + js is nog steeds een prima manier om een goede crossplatform app neer te zetten. Net zoals Xamarin dat is.
Volgens mij valt het best wel mee met de performance en API's van HTML5. Ik heb mijn UWP app in WinJS gedaan met daarin een kaartcomponent (OpenLayers3) die gebruik maakt van het Canvas element voor de rendering van de kaart. Werkt bijzonder soepel, en daarbij kan ik de bitmap van het canvas gewoon uitlezen, opslaan als afbeelding en via die weg ook aan de WinJS deel functionaliteit aanbieden (het was nog nooit zo makkelijk een oude landkaart te delenDreamvoid schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:18:
HTML5 is vreselijk beperkt, qua performance en API's. Die trein is al jaren voorbij, met de iPhone 1 en WebOS.
Webapps kunnen inderdaad, naar mijn mening, prima ingezet worden, maar ik vind wel dat dat sterk afhankelijk is van de situatie. Gaan veel mensen er intensief gebruik van maken? Denk dat het dan wel de moeite waard is om te investeren in native. Wil je in één klap veel platformen en makkelijk(er) een app maken? Dan kan een webapp interessant zijn.
Kortom, ik ben niet per definitie tegen webapps, maar je moet, wanneer dat kan, wel gebruik maken van de native en vaak efficiëntere code vind ik.
Kortom, ik ben niet per definitie tegen webapps, maar je moet, wanneer dat kan, wel gebruik maken van de native en vaak efficiëntere code vind ik.
Waarom? Ease of use, Android's instellingenmenu is onnodig complex. Ik zie het bij mijn ouders, maar ook docenten op mijn Hogeschool. Die hebben vaak ook Lumia 930's oid... Net als de indeling van het startscherm op Android. Je hebt een mapje waar je horizontaal veegt (RSI minded ofcourse) dat je bureaublad is, maar ook nog een waar alles staat? (Stock Android heeft dit niet, maar veel fabrikanten hanteren dit wel)fjjl schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:21:
[...]
Waarom zou je als 40-plusser overstappen naar W10M als je een x aantal jaar geleden een smartphone hebt gekocht, die exact hetzelfde biedt eigenlijk. Als je niet appsick bent, er alleen mee belt, foto's maakt, en wellicht whatsapp gebruikt en zolang je niet naar vage sites surft heb je ook niet echt last van veiligheidsissues, heb je ook genoeg aan een verouderd android-toestel of een oude iPhone. .
Mijn ouders hebben járen Android gebruikt, maar wisten hier hun weg niet te vinden, het was onnodig complex, goedkopere toestellen worden onnodig traag. Voor mij de reden om mijn vader eens een Lumia 830 te laten proberen. Hier is hij al jaar en dag tevreden over, gebruikt hem met het grootste gemak, alhoewel hij nog niet op W10M draait... (ga ik wel doen voor hem binnenkort) Mijn moeder heeft mijn Lumia 920 in gebruik genomen nadat ik de Lumia 950 heb gekocht. Hiervoor gebruikte zij een toestel uit de Galaxy S (mini) reeks.
Windows 10 Mobile komt ook nog niet hard voorbij het aandeel dat WP8.1 heeft, omdat de update op een heel omslachtige manier dient te worden geïnstalleerd. Hoe moet iemand weten dat je een of andere 'Upgrade advisor' moet downloaden om een update naar het volgende besturingssysteem te doen? (zonder dat er uberhaupt een melding komt van een nieuwe beschikbare versie)
Ik verwacht wel dat Microsoft na de Anniversary update W10M zal pushen naar oudere hardware. Als dat wordt gedaan, zal het tij spoedig keren dunkt me...
[ Voor 6% gewijzigd door barta123 op 20-07-2016 11:34 ]
Hoewel ik graag met je mee hoop, denk ik niet dat het tij "spoedig" zal keren.barta123 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:32:
[...]
Waarom? Ease of use, Android's instellingenmenu is onnodig complex. Ik zie het bij mijn ouders, maar ook docenten op mijn Hogeschool. Die hebben vaak ook Lumia 930's oid...
Mijn ouders hebben járen Android gebruikt, maar wisten hier hun weg niet te vinden, het was onnodig complex, goedkopere toestellen worden onnodig traag. Voor mij de reden om mijn vader eens een Lumia 830 te laten proberen. Hier is hij al jaar en dag tevreden over, gebruikt hem met het grootste gemak, alhoewel hij nog niet op W10M draait... (ga ik wel doen voor hem binnenkort) Mijn moeder heeft mijn Lumia 920 in gebruik genomen nadat ik de Lumia 950 heb gekocht. Hiervoor gebruikte zij een toestel uit de Galaxy S (mini) reeks.
Windows 10 Mobile komt ook nog niet hard voorbij het aandeel dat WP8.1 heeft, omdat de update op een heel omslachtige manier dient te worden geïnstalleerd. Hoe moet iemand weten dat je een of andere 'Upgrade advisor' moet downloaden om een update naar het volgende besturingssysteem te doen? (zonder dat er uberhaupt een melding komt van een nieuwe beschikbare versie)![]()
Ik verwacht wel dat Microsoft na de Anniversary update W10M zal pushen naar oudere hardware. Als dat wordt gedaan, zal het tij spoedig keren dunkt me...
Is het marktaandeel van Windows phone (iets van 0.8% in Nederland o.i.d.) eigenlijk Windows 10 Mobile of ook Windows Phone 8.1?
Je kan prima wat eenvoudige forum apps met HTML5 maken, maar een app als Pokemon Go ga je zo niet maken. En bv het verschil aan snelheid en functionaliteit (sync, camera upload etc) tussen de Plex app en webversie is gigantisch.
Want Microsoft heeft ook echt maximaal gepresteerd op het gebied van marketing? Als ik zie wat Apple of Samsung doet... Ik loop haast overal tegen borden aan van die 'Nieuwe Galaxy S7'. Vreselijk gewoon, maar dat is wel waar mensen intrappen. Pas na een half jaar kwam er een belsimpel reclame van de Lumia 950 voorbij. Nog niet eens zo vaak...Alphyraz schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:34:
[...]
Hoewel ik graag met je mee hoop, denk ik niet dat het tij "spoedig" zal keren.
Is het marktaandeel van Windows phone (iets van 0.8% in Nederland o.i.d.) eigenlijk Windows 10 Mobile of ook Windows Phone 8.1?
Nee, ik denk dat je beter eerst kunt zorgen dat je goede producten hebt vooraleer je reclame gaat maken. Maar zo gaat dat ook met de Surface, die worden gebruikt in bepaalde Nederlandse, maar vooral Amerikaanse series. Alhoewel ik niet denk dat dat de geschikte manier is om in een Europees land reclame te maken!
Nou ja .. in principe is er voor bestaande gebruikers toch ook niet echt iets aan de hand. Het OS wordt nog prima gesupport van Microsoft uit (als in OS updates) en er komen regelmatig nieuwe UWP apps uit, sommige wat handiger/nuttiger als de andere, maar het is niet dood in elk geval.b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:01:
Weinig mensen ja, niet niemand. Ik gebruik zelf buiten Steam, Slack en mijn development IDE alleen maar UWP apps. Maar ik zie Microsoft in de toekomst nog wel 'full UWP' gaan dus het hele .exe systeem achter zich laten en dan 'moet' je wel UWP gebruiken.• Windows Desktops - niemand gebruikt daar apps
Merk ook aan veel mensen dat nog steeds het idee bestaat dat de 'Store apps' compleet nutteloos zijn. Dat valt naar mijn idee echt reuze mee, maar hoe krijg je gebruikers zo ver om een Store app te downloaden dat lijkt de vraag te zijn.
Buiten mensen met technische/Windows kennis komen veel mensen niet eens in de Store.
Enigszins mee eens. Al heb ik het idee dat mensen gewoon niet weten dat een Windows tablet praktisch hetzelfde doet. Ik zie vaak zat dat na een tijdje mensen alleen internetten op een tablet, dat kan ook prima op een Windows tablet.• Windows Tablets - als je een tablet wil, koop je Android of iOS
Gebruik zelf een Surface 3 omdat de schrijfmogelijkheden erg handig zijn voor school (notities) iets wat je niet zo handig gedaan krijgt op de gemiddelde Android tablet.
Windows Phone is dood ja, het is nu ook Windows 10 Mobile• Windows Phone - dood
Dat ligt meer aan de beperkte verkooppunten door Microsoft.• Microsoft Band - niemand heeft zo'n ding
Het is ook nog een 'devkit' product.• Microsoft Hololens - niemand heeft zo'n ding
True, maar een Plex, Spotify, Groove, Roku of andere (toekomstige) media UWP app kan toch prima.• Microsoft Xbox - heb je voor games, niet voor apps
Tsja het kan in de toekomst nog wat worden, niet zo negatief• Windows IOT - leuk als hobby-project (0,001% van de mensen)
Het is meer een switch die gemaakt moet worden over een periode van vele jaren. Zoals gezegt denk ik dat we bij een tijd komen dat elke app UWP is (al dan niet geconvert met Project Centennial)....wat heeft UWP dan voor nut, als enkel de desktops nog redelijk lopen - en juist daar niemand apps op wil gebruiken (maar gewoon dedicated software).
Die jaarlijkse drops zijn al sinds het WP7 tijdperk volgensmij. En je hebt er toch voor gekozen het platform te joinen ... ehstevens20 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 01:35:
Daar ga ik wel van uit. Microsoft heeft zelf gezegt dat W10M even op laag vuur staat in 2016.b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 02:05:
[...]
Voorlopig zal dat nog wel blijven werken, maar of MS na de L950 ook echt nog met iets nieuws komt? Geen idee...
Een (nieuw) soort ecosysteem opbouwen kost dan ook gewoon tijd. Het 'dit jaar gaat het hem worden' is dan ook te optimistisch. Maar in een jaar of 5 kan het best wat zijn....en elk jaar roepen dat "dit nu echt het jaar van WM10 gaat worden - want {insert random motivation here}".
Precies wat ik dacht.Propane schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 02:27:
Lijkt mij ook sterk inderdaad.Er blijft echter een enorme push en investering achter zitten van Microsoft en echt bang te zijn dat je over twee jaar niets meer kunt is een beetje overdreven mijns inziens.
Inderdaad, dan zitten we al met een Snapdragon 900.Anyway, geniet lekker van je 950, tegen de tijd dat men wel een keertje zegt "bekijk het maar, I'm out" dan zal er nog steeds een behoorlijke periode zijn waarin je rustig je volgende telefoon kan uitzoeken.
Volgensmij worden de meeste UWP apps toch echt wel minstens 1x p/m geupdate.SomerenV schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:32:
[...]
Veel apps worden qua updates niet of nauwelijks bijgehouden
Ik vind het aan de ene kant wel een excuus om het niet te doen. Want het is wel zo dat W10M gebruikers staan te springen om apps, dus elke app die uitkomt (zeker zoiets als Snapchat) zal massaal gebruikt worden door de fanbase.en veel ontwikkelaars beginnen niet eens aan ontwikkelen voor Windows 10 Mobile omdat het marktaandeel zo enorm klein is. Als dan vervolgens Microsoft zich ook nog op de achtergrond houdt qua nieuwe toestellen en andere bekende merken doen alsof Windows 10 Mobile niet bestaat, dan houdt het in mijn ogen snel op.
Dit kan inderdaad nog wel gebeuren. Dat je net als sommige WP8.1 apps krijgt dat ze gereleased worden en dan nooit meer bijgehouden worden.En bang dat ik mijn 950XL binnenkort niet meer kan gebruiken ben ik niet, maar ik ben wel bang dat er steeds minder support komt vanuit externe partijen wat betreft apps. Dus de apps die er nu zijn worden steeds slechter ondersteund en nieuwe apps komen er niet of nauwelijks. Want waarom zou je als ontwikkelaar iets maken voor een marktaandeel van minder dan 1%?
Heb inderdaad momenteel het idee dat W10M echt voor wat 'oudere' mensen is die geen apps zooi willen maar gewoon een telefoon die werkt.barta123 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:07:
[...]
Daar hoop ik ook op ja. Compatible maken voor mobile is volgensmij voornamelijk qua UI. En misschien wat code optimalisatie omdat je met minder performance moet werken.Alphyraz schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:18:
Dit vindt ik inderdaad zo stom. Waarom zou je de update op zo'n manier aanbieden .... dit zorgt ervoor dat een groot deel van de mensen de update never nooit installeert. Ze moeten iets van een pushbericht doen of gewoon elk updatebaar toestel de update gewoon aanbieden (eventueel met een afwijs optie voor mensen die niet over willen).barta123 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:32:
[...]
Windows 10 Mobile komt ook nog niet hard voorbij het aandeel dat WP8.1 heeft, omdat de update op een heel omslachtige manier dient te worden geïnstalleerd. Hoe moet iemand weten dat je een of andere 'Upgrade advisor' moet downloaden om een update naar het volgende besturingssysteem te doen? (zonder dat er uberhaupt een melding komt van een nieuwe beschikbare versie)![]()
Nee dat zal minstens een 5 jaren plan worden voordat we ook echt enig significant verschil gaan zien in cijfers of ecosysteem.Alphyraz schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:34:
[...]
Hoewel ik graag met je mee hoop, denk ik niet dat het tij "spoedig" zal keren.
Ik gok dat dat is wat ze nu willen gaan doen. Een nieuw device met een aantal 'categorie-unieke' features en een veel betere W10M (dan zitten we al bij Redstone 2 die veel UI/continuum verandering zal brengen). Maar dan blijft nog steeds de vraag of alleen marketing genoeg is om het product aan te brengen bij niet-tech gebruikers. Als ze dan navraag doen en Snapchat mist nog steeds dan gaan ze alsnog niet over weetjebarta123 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:53:
[...]
Want Microsoft heeft ook echt maximaal gepresteerd op het gebied van marketing? Als ik zie wat Apple of Samsung doet... Ik loop haast overal tegen borden aan van die 'Nieuwe Galaxy S7'. Vreselijk gewoon, maar dat is wel waar mensen intrappen. Pas na een half jaar kwam er een belsimpel reclame van de Lumia 950 voorbij. Nog niet eens zo vaak...
Nee, ik denk dat je beter eerst kunt zorgen dat je goede producten hebt vooraleer je reclame gaat maken. Maar zo gaat dat ook met de Surface, die worden gebruikt in bepaalde Nederlandse, maar vooral Amerikaanse series. Alhoewel ik niet denk dat dat de geschikte manier is om in een Europees land reclame te maken!
Patient gamer
Bij Microsoft hebben ze juist liever niet dat je device-specifieke code toevoegt. Overigens vind ik het wel belangrijk om daar even bij te vermelden dat ik met device-specifiek bedoel: smartphone, pc, tablet, etc. Als je wil kijken of er bijvoorbeeld een camera o.i.d. aanwezig is op het apparaat, dan kan dat natuurlijk wel.
Ik vind het juist heel erg fijn dat je nu met één UI (letterlijk één XAML-bestand) alle platformen en schermgroottes kunt bedienen. Overal werkt het ook hetzelfde en de performance is prima. Ik heb één keer een probleem gehad met een StoryBoard, maar dat kwam omdat ik EnableDependentAnimation had gebruikt wat niet hardwareversneld wordt.
Ik vind het juist heel erg fijn dat je nu met één UI (letterlijk één XAML-bestand) alle platformen en schermgroottes kunt bedienen. Overal werkt het ook hetzelfde en de performance is prima. Ik heb één keer een probleem gehad met een StoryBoard, maar dat kwam omdat ik EnableDependentAnimation had gebruikt wat niet hardwareversneld wordt.
Veel mensen weten niet eens dat ze een UWP app geopend hebben. Neem de volgende apps die veel mensen standaard wel hebben geïnstalleerd;blmp schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:00:
[...]
Weinig mensen ja, niet niemand. Ik gebruik zelf buiten Steam, Slack en mijn development IDE alleen maar UWP apps. Maar ik zie Microsoft in de toekomst nog wel 'full UWP' gaan dus het hele .exe systeem achter zich laten en dan 'moet' je wel UWP gebruiken.
Merk ook aan veel mensen dat nog steeds het idee bestaat dat de 'Store apps' compleet nutteloos zijn. Dat valt naar mijn idee echt reuze mee, maar hoe krijg je gebruikers zo ver om een Store app te downloaden dat lijkt de vraag te zijn.
Buiten mensen met technische/Windows kennis komen veel mensen niet eens in de Store.
- Kalender
- Edge
- Personen
- Rekenmachine
- Word
- Excel
Mensen gebruiken deze UWP apps maar weten waarschijnlijk niet dat het apps zijn en geen desktop programma's.
Verder gebruiken ze ook vaak apps die nog ontwikkeld zijn voor Windows 8.1 zoals Wordfeud. Weer geen desktop programma dus.
De store kan inderdaad wat meer gepromoot worden en AppRaisin is voor 'onwetende' geweldig. Microsoft zou de store en AppRaisin moeten promoten.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik moet zeggen dat ik AppRaisin niet kende. Ziet er interessant uit. Heb gelijk even m'n eigen app erin gezet om die te promoten.Swerfer schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:16:
[...]
Veel mensen weten niet eens dat ze een UWP app geopend hebben. Neem de volgende apps die veel mensen standaard wel hebben geïnstalleerd;
- Kalender
- Edge
- Personen
- Rekenmachine
- Word
- Excel
Mensen gebruiken deze UWP apps maar weten waarschijnlijk niet dat het apps zijn en geen desktop programma's.
Verder gebruiken ze ook vaak apps die nog ontwikkeld zijn voor Windows 8.1 zoals Wordfeud. Weer geen desktop programma dus.
De store kan inderdaad wat meer gepromoot worden en AppRaisin is voor 'onwetende' geweldig. Microsoft zou de store en AppRaisin moeten promoten.
Welke app? Authenticator? Die gebruik ik ook tegenwoordig. Top app. Ik heb hem in ieder geval geraised...Alphyraz schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:39:
[...]
Ik moet zeggen dat ik AppRaisin niet kende. Ziet er interessant uit. Heb gelijk even m'n eigen app erin gezet om die te promoten.
Ik heb zelf mijn eigen app ook maar eens gepost (Recipe4share)...
Authenticator for Windows? Leuk om te zien dat er mensen gebruik van maken!Swerfer schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:48:
[...]
Welke app? Authenticator? Die gebruik ik ook tegenwoordig. Top app. Ik heb hem in ieder geval geraised...
Ik heb zelf mijn eigen app ook maar eens gepost (Recipe4share)...
Denk dat ik vanavond nog een nieuwe versie ga indienen die weer wat coole nieuwe features bevat.
Zal eens naar jouw app kijken, haha.
Wat definieert eigenlijk een "app" en een "programma"?Swerfer schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:16:
[...]
Veel mensen weten niet eens dat ze een UWP app geopend hebben. Neem de volgende apps die veel mensen standaard wel hebben geïnstalleerd;
- Kalender
- Edge
- Personen
- Rekenmachine
- Word
- Excel
Niets, het is een geval van publieke perceptie en marketing. Een willekeurige .exe is net zo goed een
app(lication) als de Rekenmachine onder W10.
Vergelijkbaar met stormen/weer systemen. Een orkaan, cycloon en tyfoon zijn allemaal hetzelfde type tropische storm, maar de naam verschilt door de locatie. Zo is een programma op een telefoon opeens een app terwijl dat net zo goed een programma is
.
app(lication) als de Rekenmachine onder W10.
Vergelijkbaar met stormen/weer systemen. Een orkaan, cycloon en tyfoon zijn allemaal hetzelfde type tropische storm, maar de naam verschilt door de locatie. Zo is een programma op een telefoon opeens een app terwijl dat net zo goed een programma is
Moeilijk. App is niet meer dan een afkorting van application. Op de desktop (.exe bestanden over het algemeen) heet het eerder een applicatie (Nederlands) of programma. Zowel een desktop applicatie als een (UWP) app zijn geprogrammeerd en daarom ook beide een programma. Sinds de mobiele wereld is men gaan spreken van apps, maar eigenlijk is het maar net wat voor naam je het beestje geeft...DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:54:
[...]
Wat definieert eigenlijk een "app" en een "programma"?
Tegenwoordig kan je in de Microsoft store zowel (UWP) apps downloaden als desktop apps. Zelfs voor de desktop beginnen ze steeds meer app te gebruiken zodat het onderscheid steeds minder duidelijk wordt...
[ Voor 15% gewijzigd door Swerfer op 20-07-2016 14:19 ]
Ik heb me nu toch iets vreemds:
Op mijn 640 is Edge gaar... Ik kan niet meer naar de tabbladen en deze dus niet meer naar een ander tab gaan. Het sluiten van tabs kan ik dus ook niet meer.
Edge gesloten en opnieuw gestart, helpt niet.
Aangezet dat Edge wel op de achtergrond mag draaien (had ik uitgezet) helpt ook niet
Telefoon een reboot gegeven, geen oplossing. Start ik Edge kom ik gewoon op de laatst bezochte pagina terecht.
Zodra ik op het tab-icoon klik wordt deze grijs (wat normaal is) en blijft grijs en er gebeurd niks, kan vervolgens ook niet meer naar het settings/favo menu... Enige optie dan is Edge echt sluiten.
Die store is btw ook vreemd:
Op mijn 640 heb ik de nieuwste mail/kalender app (die met meerder afspraken op de live tile): v17.7167.40332.0
Op mijn 830 komt deze versie maar niet binnen, zelfs als ik de app zelf in de store op zoek. Blijft gewoon v17.6965.41052.0 En juist zakelijk is die meerdere afspraken tile het handigst....
Op mijn 640 is Edge gaar... Ik kan niet meer naar de tabbladen en deze dus niet meer naar een ander tab gaan. Het sluiten van tabs kan ik dus ook niet meer.
Edge gesloten en opnieuw gestart, helpt niet.
Aangezet dat Edge wel op de achtergrond mag draaien (had ik uitgezet) helpt ook niet
Telefoon een reboot gegeven, geen oplossing. Start ik Edge kom ik gewoon op de laatst bezochte pagina terecht.
Zodra ik op het tab-icoon klik wordt deze grijs (wat normaal is) en blijft grijs en er gebeurd niks, kan vervolgens ook niet meer naar het settings/favo menu... Enige optie dan is Edge echt sluiten.
Op mijn 640 heb ik de nieuwste mail/kalender app (die met meerder afspraken op de live tile): v17.7167.40332.0
Op mijn 830 komt deze versie maar niet binnen, zelfs als ik de app zelf in de store op zoek. Blijft gewoon v17.6965.41052.0 En juist zakelijk is die meerdere afspraken tile het handigst....
[ Voor 2% gewijzigd door St00mwals op 22-07-2016 08:54 . Reden: Typo ]
Heb je op je 640 toevallig een insider build draaien?
Vandaag na een spontane reset van de 640 doet Edge het weer!!!CAP-Team schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:41:
Heb je op je 640 toevallig een insider build draaien?
Op de 640 had ik de insider, maar na het live komen van W10m ben ik naar production gegaan.
Nu je het zegt: Wel heb ik de nieuwe versie van de store al (welke bij de insider hoort) en dus misschien van mail en agenda ook wel...
Nu komt de nieuwe agenda/mail app wel binnen.St00mwals schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:52:
...
...
Top dat er nu meer afspraken op de live tile staan, maar stiekem is 't weer half werk.
Een event voor de hele dag wordt niet getoond, en 't zou mooier zijn als de tile niet meer draait, dus gewoon een static tile met een agenda overzicht.
Wel blij dat er toch wat veranderd is...
Live from Denmark
Hey,
Wil even jullie mening peilen over de afgelopen periode.
Ben nu al een tijd in windows 10 aan het draaien, maar ik heb eigenlijk het idee dat mijn lumia 930 steeds instabieler wordt.
Browsen kost echt serieus batterij gaat als een raket leeg, hij wordt gruwelijk heet bij belasting, wifi om de haverklap weg en pas na herstart weer terug, apps die ineens afsluiten en niet goed meer werken....
Tiles die niet meer live zijn, maar gewoon statisch groen.
Ik was tot aan de overstap naar 10 mobile echt positief, maar begin nu wel te twijfelen aan de unique selling points, zoals: Stabiliteit, gebruiksgemak.
Herkennen jullie dit of betreft het hier een uniek geval, dan zal ik verder gaan kijken voor een reset ofsow.
Ben nu al een tijd in windows 10 aan het draaien, maar ik heb eigenlijk het idee dat mijn lumia 930 steeds instabieler wordt.
Browsen kost echt serieus batterij gaat als een raket leeg, hij wordt gruwelijk heet bij belasting, wifi om de haverklap weg en pas na herstart weer terug, apps die ineens afsluiten en niet goed meer werken....
Ik was tot aan de overstap naar 10 mobile echt positief, maar begin nu wel te twijfelen aan de unique selling points, zoals: Stabiliteit, gebruiksgemak.
Herkennen jullie dit of betreft het hier een uniek geval, dan zal ik verder gaan kijken voor een reset ofsow.
heb ook een lumia 930 en heb die problemen nietTooTall_NL schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:50:
Hey,
......
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Vanaf welke versie heb je ge-update?TooTall_NL schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:50:
Hey,
...
Van 8.1 naar 10 heb ik een harde reset gedaan, een schone installatie.
Kost je een uurtje, maar werkt meestal erg goed...
Live from Denmark
Soms gaat er (te vaak) iets fout bij updates met nieuwere builds, vooral als je insider bent en tig builds achter elkaar hebt gekregen is die kans groter. De enige manier om weer een stabiel OS te krijgen is een harde reset...TooTall_NL schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:50:
Hey,
Ok thx,
Fijn te horen dat er nog hoop us met een harde reset. Begon het namelijk een beetje zat te worden.
Zat alleen een beetje tegen een harde reset aan te hikken.
Maar ga het van t weekend maar eens proberen!
Het belang van gebruikservaring is me wel in een keer duidelijk, was toch serieus de overstap naar android aan het overwegen....
Ben benieuwd hoe de reset uitpakt, nogmaals bedankt!
Fijn te horen dat er nog hoop us met een harde reset. Begon het namelijk een beetje zat te worden.
Het belang van gebruikservaring is me wel in een keer duidelijk, was toch serieus de overstap naar android aan het overwegen....
Maak wel eerst een backup via de instellingen. Verder ben je met een Factory Reset al je files kwijt, dus die moet je ook zelf backuppen. Gameplay ben je over het algemeen ook kwijt als de app geen backup ondersteund. Verder kan je WhatsApp ook een backup laten maken als je de historie wilt bewaren.TooTall_NL schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:46:
Ok thx,
Succes...
Ik heb ook een 930 en moet zeggen: net zo stabiel als WP8.1 destijds. Ik heb maar 1 app die 'lastig doet' en dat is die van WPCentral. Telefoon kan inderdaad -wanneer ik Edge gebruik- erg warm worden als op de achtergrond veel apps open staan.TooTall_NL schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:50:
Hey,
Apps 'open' op de achtergrond zijn inactief en gebruiken geen stroom. Of je moet bedoelen apps waarvan een achtergrondtaak draait, zoals WhatsApp. Die apps draaien dan altijd op de achtergrond, of je ze nou 'open' hebt staan of niet...GerCor schreef op zondag 24 juli 2016 @ 09:26:
[...]
Telefoon kan inderdaad -wanneer ik Edge gebruik- erg warm worden als op de achtergrond veel apps open staan.
Morge Swerfer. Neem even een bak sterke koffie want je bent nog niet helemaal wakker
Ik schrijf: als er veel apps open staan dan wordt, wanneer ik Edge gebruik, mijn telefoon erg warm.
Sluit ik die apps dan koelt mijn telefoon weer af.
Dus, waar jij het over hebt is toch heel iets anders. Kan dus best zijn er iets mis gaat op mijn telefoon en de telefoon niet warm zou mogen worden in mijn situatie. Maar goed, dat gebeurt dus op mijn telefoon.
Ik schrijf: als er veel apps open staan dan wordt, wanneer ik Edge gebruik, mijn telefoon erg warm.
Dus, waar jij het over hebt is toch heel iets anders. Kan dus best zijn er iets mis gaat op mijn telefoon en de telefoon niet warm zou mogen worden in mijn situatie. Maar goed, dat gebeurt dus op mijn telefoon.
[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 24-07-2016 09:53 ]
Dan is er inderdaad iets mis met je telefoon of OS of apps. Normaal gesproken gaat een app die niet op de voorgrond draait automatisch in suspended toestand en kan dan geen cpu-tijd meer vragen en dus geen stroom meer verbruiken, behalve als er een achtergrondtaak in die app actief is. Het kan dus ook zijn dat één van je apps problemen geeft met een op hol geslagen achtergrondtaak. Als je al je apps dan sluit omdat je telefoon warm wordt, dan sluit je dus de eventuele 'probleemapp' ook af...GerCor schreef op zondag 24 juli 2016 @ 09:51:
Morge Swerfer. Neem even een bak sterke koffie want je bent nog niet helemaal wakker![]()
Dat denk ik zelf ook. Maar ik wacht even tot 2 augustus. Dan reset ik mijn telefoon. Nog een paar dagen, nu de moeite niet.
De live tile van Outlook Mail & Agenda zijn hier weer kapot sinds de app update van gister. Het komt niet door de insiders update van Windows 10 Mobile, want die heb ik vanmorgen pas geïnstalleerd.
:9
En dan heb je het over de versie? Want niet iedereen krijgt op precies dezelfde dag de updates binnen. Bij mij werkt het namelijk perfect: 17.6965.41052.0:Toms_88 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:51:
De live tile van Outlook Mail & Agenda zijn hier weer kapot sinds de app update van gister. Het komt niet door de insiders update van Windows 10 Mobile, want die heb ik vanmorgen pas geïnstalleerd.
17.7167.40458.0GerCor schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:08:
[...]
En dan heb je het over de versie? Want niet iedereen krijgt op precies dezelfde dag de updates binnen. Bij mij werkt het namelijk perfect: 17.6965.41052.0:
:9
Ik draai ook W10M op mijn 930 en herken eigenlijk alleen je wifi klacht. Als ik onderweg op 4G heb gedraaid en weer thuis kom schakelt hij niet automatisch over op wifi. Ik moet dan herstarten om dat voor elkaar te krijgen.TooTall_NL schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:50:
Hey,
Browsen kost echt serieus batterij gaat als een raket leeg, hij wordt gruwelijk heet bij belasting, wifi om de haverklap weg en pas na herstart weer terug,
Dat is dus de fast ring versie. Deze komt later pas public.
Heb ik soms. En als ik dan heb is het vaak op te lossen via action center. Wi-Fi uit- en weer aanzetten. Maar inderdaad, soms opnieuw opstarten. Ik heb 2 Wi-Fi locaties thuis (excl. Ziggo hotspot) en regelmatig pakt de telefoon de verkeerde.janchtw schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:22:
[...]
Ik draai ook W10M op mijn 930 en herken eigenlijk alleen je wifi klacht. Als ik onderweg op 4G heb gedraaid en weer thuis kom schakelt hij niet automatisch over op wifi. Ik moet dan herstarten om dat voor elkaar te krijgen.
Heb de app update ook ontvangen, maar live tile werkt hier nog steeds. Draai geen insider op het toestel.Toms_88 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:51:
Testing, one, two ...
Ik heb hier iets vreemds aan het handje.
Ikzelf heb een 950 en mijn betere helft heeft een 650.
Als ik foto's of afbeeldingen opsla vanaf het web of facebook ( maakt eigenlijk niets uit vanaf waar )
dan slaat hij deze keurig op in de map opgeslagen afbeeldingen ( saved images ).
Bij de 650 gooit hij alle afbeeldingen in de camerarol.
Als ik kijk in beide onedrives dan gebeurd daar ook exact hetzelfde.
Ik heb alles mooi en netjes gesorteerd en bij mijn vrouw is alles in één map gegooid.
Mis ik een instelling?
Bij mijn weten heb ik daar nooit iets voor hoeven doen.
Ikzelf heb een 950 en mijn betere helft heeft een 650.
Als ik foto's of afbeeldingen opsla vanaf het web of facebook ( maakt eigenlijk niets uit vanaf waar )
dan slaat hij deze keurig op in de map opgeslagen afbeeldingen ( saved images ).
Bij de 650 gooit hij alle afbeeldingen in de camerarol.
Als ik kijk in beide onedrives dan gebeurd daar ook exact hetzelfde.
Ik heb alles mooi en netjes gesorteerd en bij mijn vrouw is alles in één map gegooid.
Mis ik een instelling?
Bij mijn weten heb ik daar nooit iets voor hoeven doen.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Verwijderd
Ik heb nu een tijdje een 550 (ja ja, cheapass) en er zijn wel wat dingen die opvallen.
Standaard stond Field Medic geïnstalleerd. Met report en alles.
Ik heb de feedback app uitgezet maar hij blijft geregeld vragen wat ik van een app vindt. Hier wordt ik zelf een beetje simpel van als de telefoon vraagt wat ik van de contactpersonen of de bellen -app vindt.
Ik snap de functie van de Terug knop niet.
Stel ik ben van bellen naar whatsapp naar website naar spelletje gegaan.
Dan ga ik toch niet net zo lang op de terugknop drukken tot ik weer bij bellen ben. Via het startscherm is veel sneller.
Het is een leuk apparaat en de interface ziet er erg netjes uit. Goede camera ook. Maar wel weer android volgende keer.
Standaard stond Field Medic geïnstalleerd. Met report en alles.
Ik heb de feedback app uitgezet maar hij blijft geregeld vragen wat ik van een app vindt. Hier wordt ik zelf een beetje simpel van als de telefoon vraagt wat ik van de contactpersonen of de bellen -app vindt.
Dan ga ik toch niet net zo lang op de terugknop drukken tot ik weer bij bellen ben. Via het startscherm is veel sneller.
Het is een leuk apparaat en de interface ziet er erg netjes uit. Goede camera ook. Maar wel weer android volgende keer.
En als je nu eens de terugknop lang 'ingedrukt' houdt? Als het goed is krijg je dan een overzicht van alle openstaande apps en kan je snel naar daar waar je gebleven was. (tevens kan je vanuit dit overzicht openstaande apps sluiten).Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:34:
I
Ik gebruik de terugknop alleen in Favorieten van Edge of als ik in een app. zit. Als ik van de ene app. naar de andere wil gebruik ik de Windowstoets. Ben ik gelijk weer op het beginscherm.
[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 25-07-2016 14:54 ]
Bekend 'euvel'. Ze willen zo graag feedback van je hebben dat het soms bijna vervelend wordtVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:34:
Ik heb nu een tijdje een 550 (ja ja, cheapass) en er zijn wel wat dingen die opvallen.
Terug knop is om binnen een app bijvoorbeeld uit een topic te gaan aan naar de main lijst. Of bij het lezen van een nieuwsbericht weer naar de main page. Schakelen tussen openstaande apps doe je d.m.v. de terugknop ingedrukt te houden.Ik snap de functie van de Terug knop niet.
Omdat? Zie je eigenlijk niet echt enorme 'problemen' meldenHet is een leuk apparaat en de interface ziet er erg netjes uit. Goede camera ook. Maar wel weer android volgende keer.
Patient gamer
Verwijderd
Nee klopt. Het is misschien wat voorbarig.blmp schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:58:
[...]
Omdat? Zie je eigenlijk niet echt enorme 'problemen' melden
Ik geloof dat ik dat bedacht toen ik het NOS wilde kijken. De reclame blijft maar afspelen maar het journaal begint niet.
Na 12 advertenties was ik behoorlijk giftig
edit. Ingedrukt houden voor het overzicht werkt beter inderdaad.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2016 16:26 ]
Wanneer je terugknop niet gebruikt, en via de hometoets weer naar de app gaat, kom je vaak in een verkeerde status weer uit in die app. Bijvoorbeeld weer helemaal aan het begin van de app, of hij start de app gewoon opnieuw. Veel apps zijn namelijk nog verkeerd geprogrammeerd i.t.t. ze zouden moeten zijn.
Zelf gebruik ik de terugknop heel vaak. Bijv als ik 't volume aanpas, even op terug drukken, zodat die dikke volume-popup weer inklapt. Of om 't toetsenbord weg te halen in bepaalde apps.
Zelf gebruik ik de terugknop heel vaak. Bijv als ik 't volume aanpas, even op terug drukken, zodat die dikke volume-popup weer inklapt. Of om 't toetsenbord weg te halen in bepaalde apps.
Professioneel Heftruck Syndroom
Verwijderd
Ja, bij whatsapp kom je in het chatoverzicht als je de app opnieuw start / home knop gebruikt. Via terug kan je weer direct in een chat komen. Dat lijkt ook sneller te laden.
En ik heb in het begin hoog contrast modus gebruikt als adblocker. Toen kon ik wel het NOS bekijken.
Dat werkt nog steeds goed op lompe sites.
En ik heb in het begin hoog contrast modus gebruikt als adblocker. Toen kon ik wel het NOS bekijken.
Dat werkt nog steeds goed op lompe sites.
Bij deze nog wat statistieken, met betrekking tot het WP/WM gebruik onder de Tweakers...
Ze zijn afkomstig van mijn eigen tweakers-app en gaan over de periode februari 2014 / juli 2016.

In het begin zie je een stijgende lijn van gebruikers, trek je de lijn door (ergens vanaf begin dit jaar - dus toen de 950 / WM10 op de markt kwam) dan is er een dalende lijn te bespeuren. De drops zijn mijn eigen schuld (database verhuisd en vergeten de app te updaten...).

Bijna alle toestellen zijn van Nokia / MS / Lumia, dit kan een probleem worden, omdat MS zelf geen nieuwe toestellen (of iig. een stuk minder) wil maken en de third-party providers blijkbaar geen voet aan de grond krijgen.

Zelfde overzicht, staafdiagram.

Overzicht van de meest populaire modellen. Beetje vertekend, want Lumia 930 is natuurlijk hetzelfde als Nokia Lumia 930 (waarschijnlijk een verschil in de user-agent).

Gewoon leuk; Tweakers zitten overal - behalve Groenland en Afrika
Ze zijn afkomstig van mijn eigen tweakers-app en gaan over de periode februari 2014 / juli 2016.

In het begin zie je een stijgende lijn van gebruikers, trek je de lijn door (ergens vanaf begin dit jaar - dus toen de 950 / WM10 op de markt kwam) dan is er een dalende lijn te bespeuren. De drops zijn mijn eigen schuld (database verhuisd en vergeten de app te updaten...).

Bijna alle toestellen zijn van Nokia / MS / Lumia, dit kan een probleem worden, omdat MS zelf geen nieuwe toestellen (of iig. een stuk minder) wil maken en de third-party providers blijkbaar geen voet aan de grond krijgen.

Zelfde overzicht, staafdiagram.

Overzicht van de meest populaire modellen. Beetje vertekend, want Lumia 930 is natuurlijk hetzelfde als Nokia Lumia 930 (waarschijnlijk een verschil in de user-agent).

Gewoon leuk; Tweakers zitten overal - behalve Groenland en Afrika
[ Voor 9% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 25-07-2016 19:27 ]
Ligt er ook aan welke app je gebruikt, Flipboard blijft wel waar je bent gebleven.NeFoRcE schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:38:
Wanneer je terugknop niet gebruikt, en via de hometoets weer naar de app gaat, kom je vaak in een verkeerde status weer uit in die app. Bijvoorbeeld weer helemaal aan het begin van de app, of hij start de app gewoon opnieuw. Veel apps zijn namelijk nog verkeerd geprogrammeerd i.t.t. ze zouden moeten zijn.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M