Ik snap inderdaad niet dat app makers niet vaker Chromecast support toevoegen aan hun apps, dat kan gewoon buiten het OS om. AirPlay is niet (legaal) mogelijk, maar Chromecast is gewoon open en als MS het niet met hun eigen apps wil doen is dat prima, maar waarom doen Plex, VLC, etc het dan niet?
Waar kun je dat instellen? Ik zoek mij een slag in de rondte.MrDirect schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:11:
[...]
Haha, leuk !
Zo heb ik op mijn Lumia930 de resolutie wat veranderd (van 300% naar 250%), had ineens meer tegeltjes, en de 'task manager' (terug button lang inhouden) was nu ineens ook 4 rechthoeken. Leek voor mij toen ook een nieuwe telefoon ;-)
Instellingen > Systeem > Beeldscherm> Grootte van tekst, apps en items op dit beeldschermjanchtw schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:19:
[...]
Waar kun je dat instellen? Ik zoek mij een slag in de rondte.
Bedankt!Stefan22 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:23:
[...]
Instellingen > Systeem > Beeldscherm> Grootte van tekst, apps en items op dit beeldscherm
Tja, komt door het platform wat we draaien. Bedoel, je ziet ook weinig apps op de playstore dan OneDrive ondersteuning standaard hebben. Kwam ik achter bij meerdere keeppass apps.Dreamvoid schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:16:
Ik snap inderdaad niet dat app makers niet vaker Chromecast support toevoegen aan hun apps, dat kan gewoon buiten het OS om. AirPlay is niet (legaal) mogelijk, maar Chromecast is gewoon open en als MS het niet met hun eigen apps wil doen is dat prima, maar waarom doen Plex, VLC, etc het dan niet?
Al zijn er in de windows 10 store wel apps te vinden die Chromecast ondersteunen.
Ah, ik lees net op het Plex forum dit bericht van de developer van de app:
Google has decided not to support the Windows Store platform (which is a different ecosystem than a desktop browser app), and while it is possible to reverse-engineer the protocol, I don't believe that is legal. So we'd possibly be risking being banned from the Windows Store by attempting something like that.
Klopt, leuk he GoogleDreamvoid schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:53:
[...]
Ah, ik lees net op het Plex forum dit bericht van de developer van de app:
[...]
Nee. Mijn vorige TV kostte bakken geld (2.400 euro) en ging na 3 jaar al kapot (tuner). Toen hield LED ermee op. Ik ging nu voor goedkoop (900 euro incl. muurbeugel), groot en met veel fysieke aansluitingen. Ik heb immers een Wireless Display Adapter. Wilde ook geen Smart TV troep maar heb dat helaas wel. Echt rotzooi van Samsung.janchtw schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:00:
[...]
Gefeliciteerd! Verbaast mij toch wel een beetje. Ik had van jou wel verwacht dat je bewust een TV met Miracast had uitgezocht.
Maar goed, via Miracast dus aangesloten en alle apps werden geupdated. Net zoals wanneer je je scherm aanpast naar hogere instellingen het geval is. Maar super hoor, notificaties op 50 inch. hehe
Nu maar hopen dat MS ook dit er niet gaat uitslopen ....
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dat is het rare aan deze situatie. DS Finder, Video, ed werken wel gewoon met dezelfde inloggegevens (zo is dat ingesteld). Het enige programma wat niet werkt is DS Audio.hardware-lover schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:22:
[...]
Heb het net nog maar even getest omdat ik DSaudio niet meer had gestart na de update naar build .420, maar verbinden met mijn NAS gaat nog prima en afspelen idem dito. Misschien zit er iets niet lekker binnen je Synology NAS instellingen en niet op je telefoon?
Al deze programma's, incl DS Audio werken wel gewoon op mijn tablet (iPad mini) met de zelfde gegevens..
Ik ben het het een beetje kwijt om eerlijk te zijn. Ik overleef het wel maar jammer is het stiekem toch wel
Vraagje, hoe blokkeer je verborgens nummers in windows 10?
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Misschien dat block and filter het kan, maar TrueCaller kan het sowieso. Dat is IMO eigenlijk wel een must-have app, als je iig niet erg vind om opgenomen te worden in hun database (als je dat niet al bent inmiddels).Amadeus1966 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:48:
Vraagje, hoe blokkeer je verborgens nummers in windows 10?
Standaard Block and Filter kan het ook. Als je PHone opent en dan in het menu op Blcoked calls klikt dan onderin op menu -> settings en dan "block calls with no caller ID" aanzetten.
Moet je wel ook in de settings van de telefoon onder System, Phone, Default apps, Choose Apps "Block and Filter" kiezen.
(Ja, het is eenvoudig ....
[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 29-06-2016 20:07 ]
Niet echt eenvoudig.Caelorum schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:01:
[...]
de telefoon onder System, Phone, Default apps, Choose Apps "Block and Filter" kiezen.
(Ja, het is eenvoudig ....)
Kan de door jou genoemde instellingen niet op mijn 950 vinden
Nee, hopelijk blijven ze ervan af. Zelf gebruik ik het ook nogal eens om m'n foto's te laten zien. Werkt perfect!GerCor schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:11:
[...]
Maar goed, via Miracast dus aangesloten en alle apps werden geupdated. Net zoals wanneer je je scherm aanpast naar hogere instellingen het geval is. Maar super hoor, notificaties op 50 inch. hehe![]()
Nu maar hopen dat MS ook dit er niet gaat uitslopen ....
Ik zit op een insider build dus het kan op een iets andere plek zitten en mijn opmerking over eenvoudig was iets wat sarcastischAmadeus1966 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:38:
[...]
Niet echt eenvoudig.
Kan de door jou genoemde instellingen niet op mijn 950 vinden
Sinds gisteren heb ik m'n 930 ook naar W10 geupdate. Moet zeggen, werkt perfect! Ook kwa batterij duur. Alleen erger ik mij aan één dingetje. Op het startscherm worden in de foto tile verschillende foto's afgewisseld. Prima, maar er is er eentje bij die ik er niet op wil hebben. Echter ik kan er maar niet achter komen in welke map dat ding zit. Alle mappen heb ik doorgelopen ook in OneDrive maar de foto staat er niet in. Weet iemand waar die foto's van de start tile staan opgeslagen?
Het maakt niet uit waar ze staan opgeslagen. Al zou je hem verwijderen komt die gewoon terug. Je moet bij je contacten zoeken naar de contactfoto en het daar zien weg te krijgen.janchtw schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:52:
[...] Prima, maar er is er eentje bij die ik er niet op wil hebben. Echter ik kan er maar niet achter komen in welke map dat ding zit. Alle mappen heb ik doorgelopen ook in OneDrive maar de foto staat er niet in. Weet iemand waar die foto's van de start tile staan opgeslagen?
uhh nee dan zou hij de people tile bedoelen. Kan het niet zijn dat je OneDrive aanstaat? Je kan dit namelijk uitzetten (staat standaard aan). Ik zag namelijk ook foto's van mijn schoolprojecten voorbij komen.Caelorum schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:42:
[...]
Het maakt niet uit waar ze staan opgeslagen. Al zou je hem verwijderen komt die gewoon terug. Je moet bij je contacten zoeken naar de contactfoto en het daar zien weg te krijgen.
Tevens, als je wilt dat dat alleen bepaalde foto's voorbij komen, moet je instellen dat hij alleen je favorieten laat zien. Vervolgens kan je bij de foto's die je wilt laten zien als favoriet markeren. Dit doe je door op het hartje te drukken bij de foto. Hopelijk heb ik het zo beetje goed uitgelegd op de late avond
[ Voor 24% gewijzigd door vali op 29-06-2016 23:26 ]
Misschien niet helemaal ontopic maar toch:
Sinds een update van whatsapp is de verzendbalk onderaan het scherm bij de chats niet meer waar hij voor was. Het is nu iets geworden om berichten te kunnen "flaggen". Is dit aan te passen? Ik gebruikte die balk standaard om te versturen. In mijn optiek is dit geen verbetering.
Sinds een update van whatsapp is de verzendbalk onderaan het scherm bij de chats niet meer waar hij voor was. Het is nu iets geworden om berichten te kunnen "flaggen". Is dit aan te passen? Ik gebruikte die balk standaard om te versturen. In mijn optiek is dit geen verbetering.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Ja, prima uitgelegd.vali schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:25:
[...]
uhh nee dan zou hij de people tile bedoelen. Kan het niet zijn dat je OneDrive aanstaat? Je kan dit namelijk uitzetten (staat standaard aan). Ik zag namelijk ook foto's van mijn schoolprojecten voorbij komen.
Tevens, als je wilt dat dat alleen bepaalde foto's voorbij komen, moet je instellen dat hij alleen je favorieten laat zien. Vervolgens kan je bij de foto's die je wilt laten zien als favoriet markeren. Dit doe je door op het hartje te drukken bij de foto. Hopelijk heb ik het zo beetje goed uitgelegd op de late avond
Ik had uiteraard ook Onedrive doorgespit maar daar staat de foto ook niet op. Het is zoals Caelorum aangeeft, een foto die ik allang heb verwijderd maar terug blijft komen.
Jouw suggestie om alleen favorieten te tonen heb ik opgevolgd maar dan verschijnt er helemaal niets meer. Is ook logisch omdat ik geen foto's als favoriet heb gemarkeerd. Dat wil ik nu dus achteraf doen maar ik krijg met geen mogelijkheid dat hartje symbool te zien. Als ik een foto ingedrukt houd dan krijg ik de keuze om hem te markeren voor: Delen, Toevoegen aan album, Diavoorstelling of Verwijderen.
Kan het zijn dat je die favorieten alleen in Facebook of Twitter kunt aangeven? Dat zou jammer zijn want dat gebruik ik niet.
Jammer dat de foto app het zelf (nog?) niet heeft.
Je moet een foto ook niet ingedrukt houden, het hartje verschijnt onderin bij de fotojanchtw schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:41:
[...]
Ja, prima uitgelegd.![]()
Ik had uiteraard ook Onedrive doorgespit maar daar staat de foto ook niet op. Het is zoals Caelorum aangeeft, een foto die ik allang heb verwijderd maar terug blijft komen.
Jouw suggestie om alleen favorieten te tonen heb ik opgevolgd maar dan verschijnt er helemaal niets meer. Is ook logisch omdat ik geen foto's als favoriet heb gemarkeerd. Dat wil ik nu dus achteraf doen maar ik krijg met geen mogelijkheid dat hartje symbool te zien. Als ik een foto ingedrukt houd dan krijg ik de keuze om hem te markeren voor: Delen, Toevoegen aan album, Diavoorstelling of Verwijderen.
Kan het zijn dat je die favorieten alleen in Facebook of Twitter kunt aangeven? Dat zou jammer zijn want dat gebruik ik niet.
Jammer dat de foto app het zelf (nog?) niet heeft.
Oeps.... twas denk ik te eenvoudig voor mij. Bedankt, het werkt nu!vali schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:50:
[...]
Je moet een foto ook niet ingedrukt houden, het hartje verschijnt onderin bij de foto
Is helaas niks aan te doen, wachten op een nieuwe update..stevens20 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:44:
Misschien niet helemaal ontopic maar toch:
Kan je lang wachten. De verzendknop is verplaatst naar rechts van het invoerveld. Deze verschint wanneer je begint met typen. De knop is verder verplaatst onder grote druk, omdat veel gebruikers per ongeluk op de windows toets drukten ipv verzenden. Nu moet alleen nog de selecteer-knop weg en kunnen we eindelijk van die slechte ontwerpkeuze af zijn.Leijenman schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:24:
[...]
Is helaas niks aan te doen, wachten op een nieuwe update..
Kleine issue hier.
het keyboard ( L 950 ) kan je instellen in klein/normaal/groot.
Maar wat ik ook doe, ze blijven klein
het keyboard ( L 950 ) kan je instellen in klein/normaal/groot.
Maar wat ik ook doe, ze blijven klein
Op m'n 930 werkte het vanochtend niet meer dus ze zullen wel de daad bij het woord gevoegd hebben.Amadeus1966 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:13:
Ik maak nog steeds dankbaar gebruik van here drive.
Volgens de geleerden zal dit met twee dagen afgelopen zijn.
Nou ben benieuwd.
Vandaag de hele dag er nog meegewerkt en nog steeds geen problemen.
Phonos werkt weer. Zonos ziet er ook veelbelovend uit.
Ik heb inmiddels de laatste Insider Preview (Release Candidates) op mijn Lumia 925 staan en moet helaas constateren dat de telefoon het toch iets minder begint te trekken. Laadtijden om apps op te starten worden er niet beter op. Ik had zo de hoop dat ik de L925 nog kon gebruiken tot er weer echt een mooi W10 vlaggenschipmodel gereleased werd...
youtube.com/@hisrep
Misschien wachten tot redstone officieel uit is? Er zijnen wat problemen te zijn met sockets van oudere modellen.DeNachtwacht schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:57:
Ik heb inmiddels de laatste Insider Preview (Release Candidates) op mijn Lumia 925 staan en moet helaas constateren dat de telefoon het toch iets minder begint te trekken. Laadtijden om apps op te starten worden er niet beter op. Ik had zo de hoop dat ik de L925 nog kon gebruiken tot er weer echt een mooi W10 vlaggenschipmodel gereleased werd...
Dan kan hij lang wachten want de L925 krijgt geen Redstone updatevali schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:32:
[...]
Misschien wachten tot redstone officieel uit is? Er zijnen wat problemen te zijn met sockets van oudere modellen.
[ Voor 15% gewijzigd door blmp op 02-07-2016 22:49 ]
Patient gamer
Dan ga je voorlopig toch terug naar 8.1 totdat Microsoft in 2017 met de Surface phone komtt?DeNachtwacht schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:57:
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Sja makkelijk gezegd... laten we eerlijk zijn W10 biedt inmiddels op heel veel gebieden veel meer dan 8.1. Liever blijf ik op 10 eigenlijk. Het is op het moment ook nog niet onwerkbaar traag, dus de komende maanden zing ik nog wel uit.PaT schreef op zondag 03 juli 2016 @ 07:48:
[...]
Dan ga je voorlopig toch terug naar 8.1 totdat Microsoft in 2017 met de Surface phone komtt?
youtube.com/@hisrep
Oh wat biedt W10 dan meer? Waar ik de telefoon voor gebruik biedt het niks meer. Alleen werkt mijn 930 onder 8.1 gewoon beter en sneller. Ben nu denk ik al 5 keer heen en weer geswitcht, maar ga toch weer steeds terug naar 8.1. Helemaal nu Here ook de nek omgedraaid is. Batterij houdt het op 8.1 ongeveer 40% langer vol. Dus ja, ik hoop dat de grote update dit gaat veranderen. (Oh ja, vind de swipe interface van 8.1 ook vele malen mooier werken).DeNachtwacht schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:17:
[...]
Sja makkelijk gezegd... laten we eerlijk zijn W10 biedt inmiddels op heel veel gebieden veel meer dan 8.1. Liever blijf ik op 10 eigenlijk. Het is op het moment ook nog niet onwerkbaar traag, dus de komende maanden zing ik nog wel uit.
Nou denk het belangrijkste: app support. Veel grote bedrijven hebben hun WP8.1 app gepulled of gezegd dat ze deze niet meer ondersteunen (als in: geen updates meer). En naar mate tijd vordert zal dat alleen maar erger worden.
Daarnaast, naar mijn mening, een veel modernere uitstraling, betere Microsoft apps etc.
[ Voor 10% gewijzigd door blmp op 03-07-2016 12:39 ]
Patient gamer
Surface Phone....... alleen maar geruchten. Kans dat MS helemaal geen telefoons meer maakt acht ik groter dan dat er een Surface Phone komt in 2017.PaT schreef op zondag 03 juli 2016 @ 07:48:
[...]
Dan ga je voorlopig toch terug naar 8.1 totdat Microsoft in 2017 met de Surface phone komtt?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik hoop echt dat Microsoft en/of Developers het volgende doen:
-Bij de kaarten App Fietsen mogelijk maken.
-Het toetsenbord verbeteren, het lijkt of hij sommige Nederlandse woorden niet kent. Volgens mij had Microsoft Swiftkey overgenomen, dus dit zou denk ik geen probleem kunnen zijn?
-WhatsApp Back-up in OneDrive kunnen doen.
-Batterij leven van mijn Lumia 1520 weer op orde brengen (wordt aan gewerkt)
Om weer even positief te zijn.
Het zoveel stabieler dan dan een vergelijkbaar toestel van een ander besturingsysteem genaamd Android.
Ook gewoon een stuk sneller (Vooral in het gedeelte waar ik de app start en dan een aantal seconde wacht voor dat er iets gebeurd)
Ik kan letterlijk op het apparaat rekenen, als er iets moet gebeuren.
De verwachtingen zijn gewoon goed.
Misschien komt het ook maar om dat ik zelf maar 8 apps op het apparaat heb geïnstalleerd.
Meer heb ik nu niet nodig.
-Bij de kaarten App Fietsen mogelijk maken.
-Het toetsenbord verbeteren, het lijkt of hij sommige Nederlandse woorden niet kent. Volgens mij had Microsoft Swiftkey overgenomen, dus dit zou denk ik geen probleem kunnen zijn?
-WhatsApp Back-up in OneDrive kunnen doen.
-Batterij leven van mijn Lumia 1520 weer op orde brengen (wordt aan gewerkt)
Om weer even positief te zijn.
Het zoveel stabieler dan dan een vergelijkbaar toestel van een ander besturingsysteem genaamd Android.
Ook gewoon een stuk sneller (Vooral in het gedeelte waar ik de app start en dan een aantal seconde wacht voor dat er iets gebeurd)
Ik kan letterlijk op het apparaat rekenen, als er iets moet gebeuren.
De verwachtingen zijn gewoon goed.
Misschien komt het ook maar om dat ik zelf maar 8 apps op het apparaat heb geïnstalleerd.
Meer heb ik nu niet nodig.
Ik zie nog wel goede dingen komen uit de Surface stal, ook een telefoon...GerCor schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:41:
[...]
Surface Phone....... alleen maar geruchten. Kans dat MS helemaal geen telefoons meer maakt acht ik groter dan dat er een Surface Phone komt in 2017.
http://www.windowscentral...ming-2016-three-more-2017
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Dat wil niet zeggen dat het beter is. Wat betreft de apps heeft het te maken dat de 8.1 en 10 store niet compatibel zijn? Als dit wel zo was geweest had je gewoon een situatie als op IOS en Android dat apps gewoon werken op versie zoveel en hoger. Denk dat de Microsoft apps ook gewoon op 8.1 draaien als ze daar worden aangeboden. Vind het gewoon jammer en gemiste kans dat 10 apps niet op 8.1 werken terwijl dat technisch volgens mij best mogelijk is.blmp schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:38:
[...]
Nou denk het belangrijkste: app support. Veel grote bedrijven hebben hun WP8.1 app gepulled of gezegd dat ze deze niet meer ondersteunen (als in: geen updates meer). En naar mate tijd vordert zal dat alleen maar erger worden.
Daarnaast, naar mijn mening, een veel modernere uitstraling, betere Microsoft apps etc.
Ik heb eerst 8.1 gehad en vond de woord 'voorstellen' 3 a 4 keer beter dan op windows 10. Maar het is altijd nog veel beter dan mijn vrouw op haar Samsung heeft, Ik krijg regelmatig van haar berichten die niet begrijpelijk zijn.Berlinetta schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:05:
....
-..
De Windows 10 api's zijn compleet anders en niet beschikbaar op WP8.1richdb schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:43:
[...]
Vind het gewoon jammer en gemiste kans dat 10 apps niet op 8.1 werken terwijl dat technisch volgens mij best mogelijk is.
Als je WP8.1 van nieuwe api's zou voorzien en daarbij nieuwe firmware, dan heb je praktisch Windows 10 mobile...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Het onderliggende OS is zo veranderd dat dat eigenlijk niet meer op gaat. Onder windows 10 trekt microsoft de kernel weer een stuk meer gelijk cross device (xbox, smartphone, tablet, pc) dan onder windows 8.1 het geval is. Belangrijkste voordeel is dat je nu 1x code schrijft (C#) en vervolgens alleen het design (xaml) voor de verschillende devices hoeft aan te passen. Onder 8.1 waren er verschillende codebases waardoor je alle code sowieso voor elk device los moest kopiëren/plakken, maar vaak werkte je nog lang door voordat alles daadwerkelijk op alle devices kon draaien. Echte universal apps die in 1x overal werken, bestonden nog niet.richdb schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:43:
Vind het gewoon jammer en gemiste kans dat 10 apps niet op 8.1 werken terwijl dat technisch volgens mij best mogelijk is.
Het was al wel makkelijker gemaakt, waardoor het al steeds meer als universal apps begon te lijken, maar nog steeds waren er nog veel functies die op elk device anders moesten worden aangeroepen. Voorbeeldje: wil je de GPS locatie in maps neerzetten, dan heb je onder 8.1 twee verschillende commando's nodig om dat te doen: één voor de PC, en één voor de smartphone. Onder windows 10 is dat één en hetzelfde commando geworden. Er blijven natuurlijk kleine verschillen maar het grote merendeel van de codebase is nu onder 10 in 1x te schrijven en dus spreek je nu pas van volwaarde UWP. En het grote voordeel voor de developer: je maakt 1x een app, en theoretisch is het meteen geschikt voor al die devices.
De praktijk is natuurlijk soms anders, maar you get the point.
[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-07-2016 21:07 ]
youtube.com/@hisrep
Bij uw vrouw heeft u nog de mogelijkheid om van toetsenbord te veranderen.niki_lauda schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:58:
[...]
Ik heb eerst 8.1 gehad en vond de woord 'voorstellen' 3 a 4 keer beter dan op windows 10. Maar het is altijd nog veel beter dan mijn vrouw op haar Samsung heeft, Ik krijg regelmatig van haar berichten die niet begrijpelijk zijn.
Handig om te weten ik typ niet op het toetsenbord.
Ik maak gebruik van Word Flow.
[ Voor 9% gewijzigd door Berlinetta op 03-07-2016 21:55 ]
Waarom zou je een applicatie bestemd voor een telefoon ook op een PC willen draaien? Apps voor een telefoon zijn door het kleinere scherm anders qua opbouw dan applicaties voor een PC. Maar goed, hergebruik van code wordt zo wel een stuk eenvoudiger.
Het idee is dan ook dan de functionaliteit hetzelfde is, maar dat de interface anders is. Er is eigenlijk ook geen reden om een afgeslankte versie voor de telefoon te maken, anders dan het onvermogen om een goede interface te maken. Zie bijv. de office apps, die zo goed als alle functionaliteit op zowel mobiel als pc en tablet hebben (uitzonderingen met een erg technische reden daargelaten).richdb schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:23:
Waarom zou je een applicatie bestemd voor een telefoon ook op een PC willen draaien? Apps voor een telefoon zijn door het kleinere scherm anders qua opbouw dan applicaties voor een PC. Maar goed, hergebruik van code wordt zo wel een stuk eenvoudiger.
Al moet ik zeggen dat de interface van bijv. Word voor mobiel wel wat behelpen is af en toe, maar dat is meer omdat sommige acties ineens 3 handelingen extra vereisen ten opzichte van de grote schermen interface. Maar hey, het is mogelijk
Ik neem aan dat je Windows 10 op de pc hebt? Dan heb je namelijk ook diverse apps die zogenaamde UWP apps zijn en daarmee exact dezelfde apps zijn op de telefoon. Neem bijvoorbeeld Mail en Groove en Agenda enzv enzv...richdb schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:23:
Zie ook Caelorum ^^
Maar Word op mobile met Continuum is exact hetzelfde als op de PC, dus het is gewoon dezelfde app...Caelorum schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:27:
[...]
Al moet ik zeggen dat de interface van bijv. Word voor mobiel wel wat behelpen is af en toe, maar dat is meer omdat sommige acties ineens 3 handelingen extra vereisen ten opzichte van de grote schermen interface. Maar hey, het is mogelijk
[ Voor 28% gewijzigd door Swerfer op 03-07-2016 21:30 ]
My point exactlySwerfer schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:28:
[...]
Maar Word op mobile met Continuum is exact hetzelfde als op de PC, dus het is gewoon dezelfde app...
Overigens, al zou het exact dezelfde app zijn, dan nog hadden ze features uit de mobile interface kunnen laten. Ze hebben echter redelijk goed over de interface nagedacht en gezorgd dat het met alle features nog steeds bijzonder goed bruikbaar is.
Beter is natuurlijk relatief, maar nu veel apps uit de WP8.1 Store verdwijnen heeft het met elke dag minder nut om te blijven bij het oude. Je kan wel koppig blijven, maar je (we) moeten er toch aan geloven want dit is de weg die Microsoft inslaatrichdb schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:43:
[...]
Dat wil niet zeggen dat het beter is. Wat betreft de apps heeft het te maken dat de 8.1 en 10 store niet compatibel zijn? Als dit wel zo was geweest had je gewoon een situatie als op IOS en Android dat apps gewoon werken op versie zoveel en hoger. Denk dat de Microsoft apps ook gewoon op 8.1 draaien als ze daar worden aangeboden. Vind het gewoon jammer en gemiste kans dat 10 apps niet op 8.1 werken terwijl dat technisch volgens mij best mogelijk is.
Windows 10 Mobile doet met zijn Store in principe hetzelfde als Android het doet. Een app vereist 'minimaal WP8.1' of 'Windows 10 Mobile build 10586' om te functioneren (in principe zelfde als API level van Android); voldoe je aan deze eis kan je de app installeren.
Daarnaast is het lang niet zo makkelijk om W10M apps op WP8.1 te draaien. UWP apps zijn (gelukkig) niet meer Silverlight gebaseerd wat de meeste (alle?) WP8.1 apps zijn. Wat dus betekend dat ze het hele UWP gebeuren moeten backporten, daarbij alle bijbehorende kernel changes ... zodat je vervolgens alsnog op W10M uitkomt als eindproduct
Nou ja in principe schaalt de UI naar mate je van platform/schermgrootte veranderd. Qua opbouw misschien iets anders, maar het fijnste is dat de algemene ervaring consistent is.richdb schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:23:
[ Voor 24% gewijzigd door blmp op 04-07-2016 11:56 . Reden: paar typos, paar zinnen aangepast ]
Patient gamer
Kom ik er even achter dat WhatsApp een update heeft gekregen.
Opzich vind ik de verzend knop beter op zijn plek zitten
Heb sinds de update van facebook en de facebook messenger alleen maar trammelant met beiden.
Daarnaast zijn diverse naar de onedrive opgeslagen foto's zwart.
Niet op mijn toestel maar degene die op mijn onedrive staan.
Verslepen vanaf mijn toestel rechtstreeks naar de onedrive folder op mijn laptop lost het euvel op.
Daarnaast zijn diverse naar de onedrive opgeslagen foto's zwart.
Niet op mijn toestel maar degene die op mijn onedrive staan.
Verslepen vanaf mijn toestel rechtstreeks naar de onedrive folder op mijn laptop lost het euvel op.
En jouw schrijven over WhatsApp is hier: WhatsApp voor Windows Phone beter op zijn plek.Berlinetta schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:47:
Kom ik er even achter dat WhatsApp een update heeft gekregen.
Werkt de search functionaliteit in m.gmail.com (de mobile web versie) bij anderen ook niet? Je tikt een zoekterm in, en wat je ook invult, het resultaten scherm blijft leeg.
Je kan ook niet de links naar "older version" of "desktop version" aanklikken. Erg irritant aangezien de MetroMail app sinds een tijdje niet meer werkt (developer is gestopt?).
Je kan ook niet de links naar "older version" of "desktop version" aanklikken. Erg irritant aangezien de MetroMail app sinds een tijdje niet meer werkt (developer is gestopt?).
[ Voor 14% gewijzigd door Dreamvoid op 07-07-2016 18:57 ]
Lijkt erop dat double-tap to wake inmiddels uitgerold wordt voor L950/L950XL zonder de WDRT omweg. En deze fixed ook de Wifi dropout issues.
bron: http://www.windowscentral...-double-tap-wake-firmware
[ Voor 9% gewijzigd door blmp op 07-07-2016 20:01 ]
Patient gamer
We zullen het zo wetenblmp schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:57:
Lijkt erop dat double-tap to wake inmiddels uitgerold wordt voor L950/L950XL zonder de WDRT omweg. En deze fixed ook de Wifi dropout issues.
Testing, one, two ...
net ook de update ontvangen. Ben benieuwd!blmp schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:57:
edit:
OMG zo fcking nice, het werkt weer. Ik heb echt de eerste aantal weken mijn duim verkloot omdat ik tap-to-unlock dagelijks gebruikte op mijn oude l930.
[ Voor 16% gewijzigd door vali op 08-07-2016 10:02 ]
Scherm uit? Inderdaad, 2x tikken in de onderste balk, als het op actief staat.Berlinetta schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:47:
Er is een toch ook een double tap to shutdown aanwezig op de 950/950XL?
Testing, one, two ...
Bn ik de enige waar de datalimiet-grens er niet meer was sinds de recente update? Ik had hem ingesteld op 1gb maar dat was weg.
Wel heeft hij nog bijgehouden wat ik gebruikt heb. Ook al komt dit niet overeen met was de provider aangeeft. Die heeft ruim 10/20mb (op 50mb) minder aangegeven als gebruikt.
Wel heeft hij nog bijgehouden wat ik gebruikt heb. Ook al komt dit niet overeen met was de provider aangeeft. Die heeft ruim 10/20mb (op 50mb) minder aangegeven als gebruikt.
Of de grens er bij mij ook uit lag weet ik zo niet. Wel heb ik last van een live tile welke zich niet of nauwelijks update en na 1 juli werd mijn gebruik ik niet gereset.stevens20 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 00:55:
Bn ik de enige waar de datalimiet-grens er niet meer was sinds de recente update? Ik had hem ingesteld op 1gb maar dat was weg.
Het gebruik wijkt bij mij ook af van wat Simyo over mijn gebruik zegt, maar niet zoveel als wat jij hebt.
[ Voor 8% gewijzigd door St00mwals op 09-07-2016 06:03 ]
Heeft je provider aangegeven dat je minder hebt verbruikt dan Windows of andersom? Want als Windows minder heeft aangegeven dan daadwerkelijk verbruikt kan ik wel een mogelijke verklaring geven: je provider rond het dataverbruik naar bovenaf. Als je dan vaak kort verbinding maakt kan dat behoorlijk oplopen.stevens20 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 00:55:
[...]
Bijvoorbeeld Hollands Nieuwe had een tijdlang (en misschien nog wel) dat internetsessies altijd een minimum van 100Kb verbruikten. Tele2 had (en heeft misschien ook nog wel) hetzelfde. En zo zijn er vast nog veel meer providers.
Je telefoon aan de andere kant meet het daadwerkelijke verbruik en houd geen rekening met eventuele afrondingen en andere truukjes die je provider uithaalt.
[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 09-07-2016 10:38 ]
Sinds de laatste firmware_upgrade van deze week, lijkt er inderdaad niet veel van te kloppen. Mijn ingestelde gegevens stonden er nog wel in, maar van de hoeveelheid gebruikte data en de optelsom daarvan, klopt helemaal niet. Telkens al ik wat open, zonde iets te wijzigen, dan wordt er wel een waarde aangepast, maar de som daarvan is niet juist. Ik zal de gegevens er eens opnieuw in gaan zetten, Live tile verwijderen en opnieuw toevoegen, eens kijken of het daarna wel gaat kloppen. Zal wel even gaan duren voor ik er dan een zinnige uitspraak over kan doen, zoveel provider data verstook ik niet.stevens20 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 00:55:
Testing, one, two ...
die integratie van facebook is ook niet je van het!
iemand uit je facebook lijst is ook uit je contacten ik kan die sync niet terugvinden in instellingen
wie weet waar?
iemand uit je facebook lijst is ook uit je contacten ik kan die sync niet terugvinden in instellingen
wie weet waar?
Ik heb op mijn desktop en laptop mijn kleurschema en achtergrond keurig gesynchroniseerd staan. Op mijn Lumia 950 staat dit ook aan maar daar worden de instellingen niet naartoe gesynchroniseerd hoewel het ook daar wel aan staat. Meer mensen last van?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dat is 'bewust'. Die instellingen worden tussen desktops en tablets gesynchroniseerd en tussen smartphones onderling, maar niet tussen desktops en smartphones. Het heeft nog niet anders gewerkt tot op heden.CAP-Team schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:20:
Ik heb op mijn desktop en laptop mijn kleurschema en achtergrond keurig gesynchroniseerd staan. Op mijn Lumia 950 staat dit ook aan maar daar worden de instellingen niet naartoe gesynchroniseerd hoewel het ook daar wel aan staat. Meer mensen last van?
Wellicht dat het in de grote update na de aankomende anniversary update gaat komen.
Volgens mij heeft dit wel gewerkt met Windows 8.x en Windows Phone 8.x
Het kleurschema in ieder geval.
[ Voor 19% gewijzigd door CAP-Team op 10-07-2016 22:59 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Klopt ... en het werkt bij mij tussen de Surface 2 en de 930 met W10M nog steeds. Maar die 930 komt wel van WP8.1.CAP-Team schreef op zondag 10 juli 2016 @ 22:59:
Volgens mij heeft dit wel gewerkt met Windows 8.x en Windows Phone 8.x
EDIT: ik lees trouwens: Tussen alle Windows 10 apparaten. Lijkt mij dat het dus ook werkt met de 950.
[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 10-07-2016 23:28 ]
Hmm vreemd. Het heeft bij mij echt nog nooit gewerkt en ik heb echt alle combinaties van Windows OS'en wel gehad.
Vraagje, ik denk dat dit hier het beste past.
Ik wil mijn navigatiesysteem toegang geven tot live traffic. Dit doe ik door via bluetooth te tetheren met mijn telefoon. In het buitenland werkt dit niet als roaming niet aan staat. Nu, is het ook mogelijk om roaming in principe uit te zetten, behalve voor deze ene tetherverbinding? (dataverkeer is dan minimaal, dus goed te doen)
Anders wordt het batterijbesparing aan zetten om te zorgen dat de meeste data verbruikende apps inactief worden, en roaming inschakelen. Uiteraard is het dan wachten tot dat een keer fout gaat en ik een hoop data in het buitenland verbruik, en dat wil ik graag vermijden.
Ik wil mijn navigatiesysteem toegang geven tot live traffic. Dit doe ik door via bluetooth te tetheren met mijn telefoon. In het buitenland werkt dit niet als roaming niet aan staat. Nu, is het ook mogelijk om roaming in principe uit te zetten, behalve voor deze ene tetherverbinding? (dataverkeer is dan minimaal, dus goed te doen)
Anders wordt het batterijbesparing aan zetten om te zorgen dat de meeste data verbruikende apps inactief worden, en roaming inschakelen. Uiteraard is het dan wachten tot dat een keer fout gaat en ik een hoop data in het buitenland verbruik, en dat wil ik graag vermijden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nee, is niet mogelijk. Ipv battery saver zou ik aanraden een datalimiet in te stellen in de telefoon. Zodra je daarover heen gaat zou windows het verbruik in toom mieten houden.
Wanneer gaat mijn telefoon aangeven dat er een update naar W10 mobile beschikbaar is?
Ik heb een L830 op laatste 8.1 versie.
Ik ben niet ingeschreven voor insider preview en heb ook niet de app geinstalleerd om naar W10 mobile te upgraden.
Gaat dit met de aankomende ''anniversary update'' wel automatisch aangeboden worden op mijn telefoon?
Ik ben niet ingeschreven voor insider preview en heb ook niet de app geinstalleerd om naar W10 mobile te upgraden.
Gaat dit met de aankomende ''anniversary update'' wel automatisch aangeboden worden op mijn telefoon?
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Voor Windows 10 moet je de Windows 10 Upgrade advisor installeren. Ik vermoed dat dit de enige manier is om staks ook de anniversary update te krijgen, maar zeker weten doe ik dat niet.daffie82 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:43:
Wanneer gaat mijn telefoon aangeven dat er een update naar W10 mobile beschikbaar is?
Hier idem dito.stevens20 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 00:55:
Klopt sinds laatste update niks meer van maar na een reset van de instellingen bij data limit is alles weer bij het oude gelukkig.
Dat was nu juist wat ik een x aantal weken geleden heb uitgeschakeld omdat die functie uit het niets over de rooie ging.Caelorum schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:40:
Nee, is niet mogelijk. Ipv battery saver zou ik aanraden een datalimiet in te stellen in de telefoon. Zodra je daarover heen gaat zou windows het verbruik in toom mieten houden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zet anders voor alle apps die internet gebruiken de achtergrond taak uit, behalve voor theteren (als dat tenminste kan)...DrivinUCrazy schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:34:
[...]
Dat was nu juist wat ik een x aantal weken geleden heb uitgeschakeld omdat die functie uit het niets over de rooie ging.Daarbij, mijn normale datalimiet zit op 500MB. Als ik 500MB in het buitenland verstook heb ik waarschijnlijk al een mooie rekening te pakken, maar dat zou ik moeten nakijken.
Waar het verschil in data vandaan komt is voor mij ook een vraagteken. Windows geeft meer verbruik aan dan de provider. Het zal allemaal wel, ik houd het in ieder geval even in de gaten.
Dan zet je hem toch tijdelijk op 0 of 1MB?DrivinUCrazy schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:34:
[...]
Dat was nu juist wat ik een x aantal weken geleden heb uitgeschakeld omdat die functie uit het niets over de rooie ging.Daarbij, mijn normale datalimiet zit op 500MB. Als ik 500MB in het buitenland verstook heb ik waarschijnlijk al een mooie rekening te pakken, maar dat zou ik moeten nakijken.
Met een tijdelijke actie kan ik inderdaad alle achtergrondtaken sluiten, of de batterijbesparing zo instellen dat dit hetzelfde doet en dit telkens inschakelen. Het idee was juist om dit geen handmatige actie te laten zijn zodat ik het ook niet kon vergeten. Workarounds weet ik wel te vinden, maar ik woon te dicht bij de grens om telkens (per ongeluk) te roamen, terwijl het niet nodig is.
@ hieronder: Extra databundels zijn voor mijn gebruik echt overbodig, en geldklopperij. De abo's waar dat all in zit zijn al helemaal belachelijk duur, tenminste de laatste keer dat ik t heb gecheckt. Daarnaast loopt deze simonly nog anderhalf jaar.
Ik doe het wel via de batterijbesparing. Soms komen er dan geen berichtjes binnen via whatsapp, ach prima. Als het nodig is bereiken ze me wel.
@ hieronder: Extra databundels zijn voor mijn gebruik echt overbodig, en geldklopperij. De abo's waar dat all in zit zijn al helemaal belachelijk duur, tenminste de laatste keer dat ik t heb gecheckt. Daarnaast loopt deze simonly nog anderhalf jaar.
Ik doe het wel via de batterijbesparing. Soms komen er dan geen berichtjes binnen via whatsapp, ach prima. Als het nodig is bereiken ze me wel.
[ Voor 34% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-07-2016 23:35 ]
Mja, naast die handmatige acties zijn er denk ik nog maar twee opties over: een abbo afsluiten bij een provider waarbij databundels ook in het buitenland geldig zijn (Vodafone en T-mobile bieden dat beiden aan dacht ik) of een Android toestel nemen.
Dit soort bijdragen horen niet in dit topic thuis
[ Voor 86% gewijzigd door PaT op 13-07-2016 10:20 ]
Optie 3: een jaar wachten. Vanaf volgend jaar mogen providers niet meer extra rekenen voor roaming. Gaat het gewoon uit je bundel.Caelorum schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:57:
Mja, naast die handmatige acties zijn er denk ik nog maar twee opties over: een abbo afsluiten bij een provider waarbij databundels ook in het buitenland geldig zijn (Vodafone en T-mobile bieden dat beiden aan dacht ik) of een Android toestel nemen.
Die is zojuist verschenen.jahako schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:25:
Net 10586.494 geïnstalleerd, of was die er al langer?
Zie hier:jahako schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:25:
Net 10586.494 geïnstalleerd, of was die er al langer?
http://mspoweruser.com/he...ndows-10-build-10586-494/
Ik ben benieuwd of de wifi improvements gaan helpen op mijn 1520, ik heb momenteel toch regelmatig dat ik niet kan verbinden en dan is een reboot de enige optie.
Bij mij kloppen de MB's weer wat beter. Heb even een reboot gedaan en het verschil is nu 2/3MB.
Dat zal dan waarschijnlijk de afronding zijn die de provider hanteert.stevens20 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:19:
Bij mij kloppen de MB's weer wat beter. Heb even een reboot gedaan en het verschil is nu 2/3MB.
Laat maar ...Propane schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 02:43:
[...]
Denk niet dat die Band jou echt mooi zou vinden ook. Maar goed, dat valt net als jou post onder het kopje "als je niets nuttigs te zeggen hebt...".
Moet zeggen dat ik de .494 wel een stuk sneller vind (aanvoelen).
[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 13-07-2016 11:35 ]
Hmm, iemand al iets gezien over Pokemon GO mogelijkheden via bijvoorbeeld iOS Bridge? Ik ben bang dat het haast onmogelijk is omdat het natuurlijk werkt op google maps, maar het is toch wel jammer dat we dit niet ff kunnen proberen op windows 10 m
[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-07-2016 14:20 ]
youtube.com/@hisrep
De iOS bridge is voor ontwikkelaars. Je moet dus beschikken over de broncode voordat je de applicatie kunt porten.DeNachtwacht schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:20:
Hmm, iemand al iets gezien over Pokemon GO mogelijkheden via bijvoorbeeld iOS Bridge? Ik ben bang dat het haast onmogelijk is omdat het natuurlijk werkt op google maps, maar het is toch wel jammer dat we dit niet ff kunnen proberen op windows 10 m
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Heeft er iemand ervaring met een bluetooth selfie-stick in combi met Windows 10 Mobile?
Tijd van werken, tijd van rusten
Hm krijg ineens een update voor de kiezen op mijn 950
Hmm, sinds de update vanmorgen gebeurt er niks meer als ik mijn windows 10 mobile telefoon via usb aan een pc koppel. Zowel bij mijn mac als mijn windows 10 pc gaat wel het batterij-icoontje laden, maar zie ik verder in de verkenner geen telefoon meer verschijnen. Ook in schijfbeheer wordt de telefoon niet gezien. Is dit een nieuwe beveiligingsinstelling ofzo?
youtube.com/@hisrep
Bij mij (L950XL) geen verandering met de laatste build wat dat betreft...DeNachtwacht schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:01:
Hmm, sinds de update vanmorgen gebeurt er niks meer als ik mijn windows 10 mobile telefoon via usb aan een pc koppel. Zowel bij mijn mac als mijn windows 10 pc gaat wel het batterij-icoontje laden, maar zie ik verder in de verkenner geen telefoon meer verschijnen. Ook in schijfbeheer wordt de telefoon niet gezien. Is dit een nieuwe beveiligingsinstelling ofzo?
Ook zonder de schermbeveiliging aan?DeNachtwacht schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:01:
Ja heb ik ook gecheckt. Vreemd dit. Lijkt me niet echt een bug die toestelafhankelijk is
youtube.com/@hisrep
Als antwoord op mijn eigen vraag: dit is met de nieuwe Edge browser versie in de .494 build gefixed!Dreamvoid schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:55:
Werkt de search functionaliteit in m.gmail.com (de mobile web versie) bij anderen ook niet? Je tikt een zoekterm in, en wat je ook invult, het resultaten scherm blijft leeg.
Ligt het aan mij of is Edge sinds de laatste update een ongelooflijke hoop sneller geworden?
Sowieso voelt alles sneller aan. Zeker nadat ik de telefoon zelf een keer opnieuw heb opgestart.
Sowieso voelt alles sneller aan. Zeker nadat ik de telefoon zelf een keer opnieuw heb opgestart.
Het valt bij mij op dat met de laatste build mijn accu sneller leeg is bij intensiever gebruik, en dat de telefoon warmer word dan normaal. Dit is goed te merken bij FB Messenger daar gloeit ie vrij snel op.
Ook heb ik plotseling 1.5gb aan data verstookt en ik weet niet waaraan....
Ik merk niet veel van dat ie met deze build sneller zou zijn...
Ook heb ik plotseling 1.5gb aan data verstookt en ik weet niet waaraan....
Ik merk niet veel van dat ie met deze build sneller zou zijn...
Inderdaad een beetje sneller geworden, de browser op mijn 830, helaas is het 'screen tearing' bovenaan het scherm met scrollen weer terug. 2 stappen vooruit, 1 stap terug.
Hmm, ik ben niet echt te spreken over .494. Heb nu al een keer of 5 meegemaakt - vandaag - dat verschillende apps zichzelf afsluiten. Word er niet vrolijk van.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M