vali schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:40:
...........
Dus ja, snap als je lang IOS of android gebruikt het ff wennen is. Zelf heb ik na paar weken tijd mijn ipad mini verkocht omdat ik totaal niet kan wennen aan IOS en hoe onlogisch het OS is opgebouwd. Apps zijn daar weer totaal niet consistent en menu's en backknoppen binnen een app zitten overal en nergens. Wat ik nooit zal gaan begrijpen, is waarom er geen enkele app in de store te vinden is waar de adresbar beneden zit. Dit browsed zoveel fijner..
...................
Hmm hier kan ik mij echt abosluut niet in vinden. Sterker nog, ik mis de consistentie van Apple apps t.o.v. apps for Windows Phone/Mobile. Dit komt zeker omdat in sommige gevallen de app de navigatie layout heeft van bijvoorbeeld WP8 (denk ik, nooit persoonlijk gebruikt), en de MS apps op W10M zijn dan weer heel anders. Bij iOS had ik iig altijd het idee dat 'terug' zit links boven, 'menu' zit ergens in een hoekje etc.Bij deze wirwar van apps in de Windows Store is het soms drie puntjes, dan weer een hamburgetje ergens etc en zie ik er totaal geen consistentie in.
Daarnaast is wat voor jou fijner is voor een ander misschien heel irritant

Ik moet er iig enorm aan wennen dat de adresbalk beneden zit, zeker omdat de statusbar boven in nu niet zicht baar is en ik neit kan zien hoe laat het is tijdens het browsen (dit klinkt kinderachtig, maar wel echt irritant op een gegeven moment).
Martinspire schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:41:
Ik heb overigens wel sterk het idee dat die porting van iOS en Android apps voor enorme vertraging voor Mobile heeft gezorgd. Dat is er eigenlijk allemaal bij gekomen sinds een aantal maanden (of misschien nu jaar) geleden. Ik denk dat als dit pas na de launch was gedaan, het OS zeker weten eerder was klaar geweest. Dan hadden ze september voor OS + devices heus wel gehaald.
............
Ik moet eerlijk zeggen, ik zie weinig dingen waarvan ik denk "hoe kan je het nou zo uitbrengen?" Het werk best compleet en voor een totaal nieuw OS vind ik het vrij geavanceerd. Ben dan ook een Windows Mobile noob wat dat betreft (eerste Windows phone), maar het valt mij helemaal niet zo tegen. Misschien helpt het ook wel dat ik niet in de insider ring zit en dus niet alle bugs heb gezien die niet gefixd zijn, maar ik vind het echt wel goed werken.
Dat gezegd hebbende, hadden ze echt 100x eerder mogen beginnen met die iOS bridge wat mij betreft

. Als dat er op tijd was geweest, en het had goed gewerkt (i.e. weinig tijd/kennis nodig om je app te porten) hadden devs misschien wel voor de launch van de Lumia's hun app al geprobeerd te porten. Vergeet niet, devs zijn over het algemeen geintereseerd in nieuwe tech en ze hadden wellicht zichzelf voorgehouden dat dit systeem wel zou aanslaan als de porting zo goed werkt ("andere zullen hun apps vast beschikbaar gaan maken, ik wil deze boot niet missen en het kost mij toch maar weinig moeite"). Dit had juist de cirkel kunnen verbreken van "weinig apps->weinig consumers->weinig developers die apps gaan maken->weinig apps".
Maar op dit moment hoor ik weinig app devs die zeggen: oh dit werkt echt prima en met weinig coding is dit best een grappige exercitie om te doen. Of zijn er andere indicaties die ik niet heb gevonden? Ik Google regelmatig even op islandwood om te zien of er nog nieuws is van grote apps die FB na gaan doen maar levert maar weinig op momenteel. (FB app is trouwens wel echt heel mooi, een voorbeeld voor de andere devs!)
scartissue schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:03:
[...]
Vanochtend in de trein bijvoorbeeld heb ik open staan: Nu.nl app, spotify,edge, mail, agenda, whatsapp. Te vaak als ik dan naar spotify ga krijg ik "laden..." te zien. Vervolgens switch ik naar edge, wordt de pagina opnieuw geladen. Switch ik naar whatsapp, start die niet in het gesprek waar ik daarvoor bezig was maar in het gesprekoverzicht. Vervolgens switch ik bijvoorbeeld naar mail waarin ik een mail aan het typen was en kom ik weer terecht in de inbox.
Ja ik herken dit ook wel. Ik merk ook (zie stuk hierboven) dat de apps compleet inconsistent zijn in dit; sommige sluiten af en worden herladen na het gebruik van de back knop, sommige niet etc. Dit zorgt ervoor dat je niet direct verder kan met je werk in een andere app. Daarnaast vind ik het nogal langzaam gaan, die back knop ingedrukt houden. Iemand anders had het er ook al over in een ander topic; het voelt een beetje als weggegooide tijd. Daarnaast vind ik het echt heel erg kleine schermpjes, en met allemaal dezelfde blauwe icoontjes van MS kan ik niet in 1 oogopslag zien of ik nu Edge of Outlook open. Dit werkt niet 'snel', en als iemand die van iPhone afkomt, werkt het daar toch echt wel een stuk beter.
Maar zoals altijd, gewenning heeft een grote rol. ik ben iig nog hartstikke tevreden met mijn overstap, kan niet wachten op waar MS nog meer mee komt