Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-10 14:45
Ik word afgelopen dagen gek van die standaard chat app... Telkens als ik die open kan ik hem prima gebruiken, maar zodra ik op home druk en iets anders wil doen bevriest de hele telefoon. Mega irritant, om die reden gisteren 4x moeten rebooten, en net ook al de eerste keer van de dag.

Mijn hele lockscreen werkt trouwens ook voor geen meter, ik zie er helemaal geen apps meer op staan. Geen icoontjes onderin, en geen uitgebreide informatie van apps. Ik heb van alles proberen te veranderen daar, maar lijkt niet te werken. Het heeft wel 1x gewerkt direct na de eerste reboot toen W10M erop stond, maar na een configuration update die erna volgde heeft het nooit meer gewerkt. Best storend. Het is dat mijn data en apps te veel waard zijn, anders had ik hem maar een hard reset gegeven.

Fanaleds.com

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:24
Standaard chat app ?
Bose321 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:50:
Ik word afgelopen dagen gek van die standaard chat app... Telkens als ik die open kan ik hem prima gebruiken, maar zodra ik op home druk en iets anders wil doen bevriest de hele telefoon. Mega irritant, om die reden gisteren 4x moeten rebooten, en net ook al de eerste keer van de dag.

Mijn hele lockscreen werkt trouwens ook voor geen meter, ik zie er helemaal geen apps meer op staan. Geen icoontjes onderin, en geen uitgebreide informatie van apps. Ik heb van alles proberen te veranderen daar, maar lijkt niet te werken. Het heeft wel 1x gewerkt direct na de eerste reboot toen W10M erop stond, maar na een configuration update die erna volgde heeft het nooit meer gewerkt. Best storend. Het is dat mijn data en apps te veel waard zijn, anders had ik hem maar een hard reset gegeven.
Gebruik je hem voor Skype toevallig? Want er is ook een aparte Skype app die je kunt gebruiken. Die Messaging app werkt nog niet helemaal jofel soms. Bij grote groepsgesprekken knalt ie er ook uit. Maar Skype werkt hier verder prima, dus dat is mijn workaround momenteel.

Lockscreen issue klinkt raar, maar alles staat wel goed bij de instellingen begrijp ik? Wat als je even alles uit zet en weer aan?
Gewoon messaging denk ik.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik word echt knettergek van Awesome Lock onder W10M. Het programma zorgt voor een hele vette lockscreen, maar hij blijft alleen maar hangen en vastlopen, en na 20x proberen heb ik dan eindelijk mijn lockscreen aangepast. Wat een hel.

Professioneel Heftruck Syndroom

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:42
coenox schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:38:
[...]

Bij mij werkt het wel op mijn 830, maar niet op mijn 640 XL. Op de 830 kan ik onder glimpscherm gewoon achtergrond foto 'aan' zetten en dan nog kiezen voor zwart-wit of kleur. Op de 640 ontbreekt die instelling. Overigens kon ik onder 8.1 gewoon nog een andere plaatje kiezen, nu heb ik dezelfde als op het vergrendelscherm.
Ok, op de l820 Staat Hij er ook niet, apart want kan wel gewoon. Maar bij de l830 dus een extra optie, mooi. Weer een puntje minder om de l830 nog niet om te zetten naar w10

Tijd van werken, tijd van rusten

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-11 13:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik vind de galerij app echt stront. Is er een (3rd party) app die eruit ziet als de galerij op W8.1? heb al het een en ander gezocht in de store, maar nog niets gevonden.

Ik wil dus direct de mappen zien en niet eerst navigeren naar SD, en vervolgens ook geen lege mappen zien (zoals in de w10m galerij).
NeFoRcE schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:00:
Ik word echt knettergek van Awesome Lock onder W10M. Het programma zorgt voor een hele vette lockscreen, maar hij blijft alleen maar hangen en vastlopen, en na 20x proberen heb ik dan eindelijk mijn lockscreen aangepast. Wat een hel.
Klinkt alsof je hem toch niet moet gebruiken. Zijn wel andere apps voor lockscreen aanpassingen toch? Zoek gewoon een andere uit?

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Garwinski schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:24:
[...]

Nee, hij speelt dan gewoon het geluidje af dat je hebt gekozen onder Notifications bij Alarm, en daar kan je dan weer geen ringtones kiezen. Misschien dat ik even een rapportje naar MS stuur.
Vanmorgen is mijn wekker afgegaan met fietsbel geluidje dat ik had ingesteld bij de instelling "pick from ringtones". Dit is wat jij ook wilt toch of wil jij zelfgemaakte ringtones als wekker instellen?

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 11:51
vali schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:52:
[...]

Vanmorgen is mijn wekker afgegaan met fietsbel geluidje dat ik had ingesteld bij de instelling "pick from ringtones". Dit is wat jij ook wilt toch of wil jij zelfgemaakte ringtones als wekker instellen?
Mmm dit is inderdaad exact wat ik wil. En bij mij ging toch weer het geluidje af dat is ingesteld bij notifications. Het is gewoon een ringtone die al op de telefoon staat ook. Ik zal het een en ander resetten. Misschien dat het deuntje dat ik wil (Nana, dont judge me :P ) simpelweg te lang is voor alarm of iets dergelijks. Aan de andere kant, als je uit je muziekjes kan kiezen zou dat geen probleem moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Garwinski op 01-12-2015 13:03 ]

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10 10:04
Garwinski schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:03:
[...]

Mmm dit is inderdaad exact wat ik wil. En bij mij ging toch weer het geluidje af dat is ingesteld bij notifications. Het is gewoon een ringtone die al op de telefoon staat ook. Ik zal het een en ander resetten. Misschien dat het deuntje dat ik wil (Nana, dont judge me :P ) simpelweg te lang is voor alarm of iets dergelijks. Aan de andere kant, als je uit je muziekjes kan kiezen zou dat geen probleem moeten zijn.
Gebruik anders gewoon de app ringtone maker om hem korter te maken en netjes weg te schrijven als mogelijke ringtone.

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Windows Mobile heeft zeker geen lockscreen notificaties zoals Android en iOS dat hebben? Dus echt met voorbeeldweergave van de betreffende email of whatsapp bericht?

Verwijderd

joblamie schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:39:
Windows Mobile heeft zeker geen lockscreen notificaties zoals Android en iOS dat hebben? Dus echt met voorbeeldweergave van de betreffende email of whatsapp bericht?
Notificatiescherm naar beneden sliden vanuit lockscreen geeft voorbeeld weergave van ontvangen berichten/mails. En 1 app kan je instellen als zijnde, meteen zichtbaar op lockscreen (onder de klok) met voorbeeld weergave/gedetailleerde status.

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
komt er nog een nieuwe build binnenkort?

vind de "release" erg magertjes tot zover. hij staat standaard op een 950 / 950xl, maar is dat ook echt de RTM / final, of komt die binnenkort?

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
NeP2013 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:58:
komt er nog een nieuwe build binnenkort?

vind de "release" erg magertjes tot zover. hij staat standaard op een 950 / 950xl, maar is dat ook echt de RTM / final, of komt die binnenkort?
Let wel, releases en berichtgevingen zijn net als het weer.....onvoorspelbaar en veranderlijk

http://www.mywindows.nl/2...-krijg-windows-10-mobile/

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• NeP2013
Amadeus1966 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:31:
[...]

Let wel, releases en berichtgevingen zijn net als het weer.....onvoorspelbaar en veranderlijk

http://www.mywindows.nl/2...-krijg-windows-10-mobile/
ja precies, maar ik bedoel. vanuit MS wat meer verwacht misschien zoals bij W10 desktop..

• r2504
Soms had je wekelijks een nieuwe build... dan weer weken niets.

Ik had ook wel verwacht dat richting RTM het veel intensiever zou worden... niet alléén wat builds betreft maar ook de eigen apps zoals mail ed. (de linked inbox versie is er nog steeds niet terug wat toch raar is vind ik).

• NeP2013
r2504 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:29:
Soms had je wekelijks een nieuwe build... dan weer weken niets.

Ik had ook wel verwacht dat richting RTM het veel intensiever zou worden... niet alléén wat builds betreft maar ook de eigen apps zoals mail ed. (de linked inbox versie is er nog steeds niet terug wat toch raar is vind ik).
ja inderdaad. er waren voorheen ook veel meer geruchten en leaks. nu hoor je vrijwel niets meer.. toch vreemd eigenlijk
Of ze hebben degene(n) van de leaks eruit gegooid :+

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 11:51
WaSteiL schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:16:
[...]

Gebruik anders gewoon de app ringtone maker om hem korter te maken en netjes weg te schrijven als mogelijke ringtone.
Ringtonemaker ziet de ringtones niet. Ik heb nu een mp3 van het liedje van youtube gehaald, die op mijn telefoon gezet, met de ringtone maker app er een ringtone van gemaakt, toen in notifications het geluidje van alarm & clock naar het liedje geplaatst, en nu werkt het, maar twijfel ik wel over mijn prioriteiten in het leven :P Maar goed, het is voor elkaar.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Djerro123 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 01:32:
Als trotse eigenaar van mijn eerste Windows Phone, baal ik wel echt dat ik geen assistent meer heb. Is er enig beeld onder de Tweakers of en wanneer we dit kunnen verwachten eigenlijk?
Welke assistent, Cortana? Taal/regio op UK zetten.

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:27
NeP2013 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:35:
[...]

ja inderdaad. er waren voorheen ook veel meer geruchten en leaks. nu hoor je vrijwel niets meer.. toch vreemd eigenlijk
Ik verwacht deze week nog welneen release, en de komende weken misschien nog wel meerdere.
De final zou in december komen toch? (of was t september 2015...? Haha).

Live from Denmark

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:21

Grvy

Bot

Kun je het icoontje voor mail voor email behalve Exchange .e.d ook nog veranderen? ik heb google - exchange en hotmail. maar alle 3 de icoontjes zijn hetzelfde.. voorheen was die van Gmail (ook via de native app) een andere zodat je het makkelijker kon zien..

Dit is een account.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als je outlook opent en daarna tapt op een postvak en vast houdt, kun je dat postvak op je startscreen pinnen. Icoontje veranderd dan mee. Zo kun je individuele postvakken pinnen. Heb je exchange krijg je de E, Outlook krijg je een O etc. Google weet ik niet wat die voor icoontje krijgt.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58
Dreamvoid schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:01:
[...]

Welke assistent, Cortana? Taal/regio op UK zetten.
Ja Cortana inderdaad. Ik gebruikte voorheen Siri om met name in de auto mensen te kunnen bellen, afspraken te kunnen maken en notities te dicteren maar dat werkt nu niet meer. Helaas laat bedrijfsbeleid hier niet toe dat ik mijn regio verander (of ik verlies toegang tot het bedrijfsnetwerk, wat ik echt niet wil want een dag geen email is een dag niet geleefd ;) ).

Er is ook niet echt bevestiging dat ze er überhaupt aan werken of wel?
max schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:27:
Als je outlook opent en daarna tapt op een postvak en vast houdt, kun je dat postvak op je startscreen pinnen. Icoontje veranderd dan mee. Zo kun je individuele postvakken pinnen. Heb je exchange krijg je de E, Outlook krijg je een O etc. Google weet ik niet wat die voor icoontje krijgt.
Dit was voor mij de pro-tip van de dag! Sommige dingen weet je helemaal niet van dat je het wilt, maar als je het leest en instelt kan je je niet voorstellen dat je het anders zou willen :P Nu gescheiden live tiles met werkmail en personal mail, fantastisch!

Hartelijk dank voor de tip!

[ Voor 35% gewijzigd door Djerro123 op 01-12-2015 20:01 ]

• Djerro123
verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Djerro123 op 01-12-2015 20:00 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Djerro123 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:52:
Dit was voor mij de pro-tip van de dag! Sommige dingen weet je helemaal niet van dat je het wilt, maar als je het leest en instelt kan je je niet voorstellen dat je het anders zou willen :P Nu gescheiden live tiles met werkmail en personal mail, fantastisch!

Hartelijk dank voor de tip!
Ik kwam er ook bij zwaar toeval achter, geen idee hoe eigenlijk. Ik vond het ook ultiem vervelend dat Outlook alle mailboxen (en notifications) bij elkaar gooide onder 1 live tile. Ben hier zelf ook echt heel erg blij mee.

d:)b

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• hansie_k
Meer mensen die het toch wel handig zouden vinden als er meerdere afspraken in de live-tile staan?
En nee, zonder een andere app, gewoon met de standaard agenda app.
Ik mis dit toch wel sinds mn N900...
Kom op, het is een smartphone, een zakelijke telefoon...

Live from Denmark

• r2504
Als je per ongeluk een verjaardag (gans de dag) hebt staan... dan zie je inderdaad je andere afspraak niet meer... echt dom.

• vali
Garwinski schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:58:
[...]

Ringtonemaker ziet de ringtones niet. Ik heb nu een mp3 van het liedje van wikipedia gehaald, die op mijn telefoon gezet, met de ringtone maker app er een ringtone van gemaakt, toen in notifications het geluidje van alarm & clock naar het liedje geplaatst, en nu werkt het, maar twijfel ik wel over mijn prioriteiten in het leven :P Maar goed, het is voor elkaar.
Haha mooi dat het nu werkt. Ik verander in ieder geval het deuntje weer terug. Wakker worden door een fietsbel werd niet zo gewaardeerd door mevrouw :-)

• hansie_k
r2504 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:08:
Als je per ongeluk een verjaardag (gans de dag) hebt staan... dan zie je inderdaad je andere afspraak niet meer... echt dom.
Dat dus ook ja...
En dus ben ik een agenda punt vergeten vandaag...

Live from Denmark

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ben ik de enige die stiekem meer had verwacht van Windows 10? Ik ben er na 3 jaar windows phone/mobile toch echt over aan het denken om terug te stappen naar android. Mijn aller grootste ergernis is niet dat er niet voldoende apps zijn, maar dat multitasking op nog steeds een drama is. Ik heb een Lumia 930 en hoe vaak ik wel niet "laden" te zien krijg of dat een app weer bij het begin begint als ik terug schakel, en niet waar ik gebleven was begint, staat me steeds meer tegen. Ik heb afgelopen week een tijdje met een htc one m7 gespeeld en daarmee spelen dit soort issues dus echt niet, apps open waar ze gebleven waren en vrijwel direct terwijl dit toch echt al een ouder toestel is...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13
Probleem met Windows 10 is dat het weer een nieuwe incarnatie is van Windows op mobiele apparaten. Met alle bijbehorende manuren die weer in de core code zijn gegaan. Ik heb wel sinds lange tijd weer het gevoel dat MS de core echt goed neer heeft gezet. De ontwikkelsnelheid op UI gebied is de laatste paar maanden ook weer versneld. Ik kan dan ook alleen maar hopen dat de met de volgende grote update van Windows 10 mobile er weer stappen worden gezet op UI gebied. Op zich is het loskoppelen van alle apps van de OS updates al een goede stap natuurlijk, maar de core UI mag ook wel wat aanpassingen krijgen :)

Dus nee, ik had ook iets meer verwacht, maar kan het ze moeilijk kwalijk nemen dat ze de tijd hebben besteed aan de basis.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 02-12-2015 00:24 ]

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Stiekem ben ik ook wel teleurgesteld, ik ben als járen een Windows gebruiker op de telefoon (WM, WP7.*, W8.*) maar versie 10 is niet wat ik had gehoopt. Toen versie 7 en 8 uitkwamen waren deze ook goed, het werkte gewoon. Nu met versie 10 lees ik overal over problemen, resets die nodig zijn etc. Erg jammer want stabiliteit en 'het werkt gewoon' waren veel dingen die ik in mijn omgeving hoor als redenen om bij WP te blijven.

Het lijkt me verstandig als ze nog flink wat sleutelen voordat ze versie 10 als update gaan pushen. Wel jammer voor de mensen die een 950 o.i.d. hebben gekocht en misschien toch hadden gehoopt op meer (ik blijf voorlopig bij 8.* op mijn 930 in ieder geval).
Caelorum schreef op woensdag 02 december 2015 @ 00:23:
Dus nee, ik had ook iets meer verwacht, maar kan het ze moeilijk kwalijk nemen dat ze de tijd hebben besteed aan de basis.
Dat snap jij als ontwikkelaar, maar een leek niet. Die ziet een update die veelbelovend zou moeten zijn maar het tegendeel waarmaakt en nog niet 'af' voelt of misschien zelfs zaken mist.

[ Voor 23% gewijzigd door Razr op 02-12-2015 00:35 ]

• Caelorum
Razr schreef op woensdag 02 december 2015 @ 00:32:
[...]
Dat snap jij als ontwikkelaar, maar een leek niet. Die ziet een update die veelbelovend zou moeten zijn maar het tegendeel waarmaakt en nog niet 'af' voelt of misschien zelfs zaken mist.
Daar ben ik me van bewust. Mijn vriendin zal zich echter prima uit de voeten kunnen maken met Windows 10 mobile. Moet dan wel zeggen, dat wat haar betreft WP8.1 ook prima is. De update is in die zin niet noodzakelijk. Zij zal dus ook niet teleurgesteld zijn, zolang alles blijft werken, en ik vermoed dat ze niet de enige WP8 gebruiker zal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 02-12-2015 01:35 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-11 18:26

Sebazzz

3dp

Gerelateerd: Is bij jullie de 'Albums' functie op Onedrive ook stuk? Bij mij krijg ik een foutmelding als ik naar Onedrive -> Foto's -> Albums ga. Op een andere computer is het probleem ook, bij het account van mijn vriendin.

Ik wil namelijk deze 'albums' terugzien in de foto app, en ik neem aan dat dat de manier is.

[ Voor 7% gewijzigd door Sebazzz op 02-12-2015 01:48 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Caelorum
Die is momenteel inderdaad stuk (iig. via de browser). Ze zullen wel een update aan het doen zijn ofzo...

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:05

nwagenaar

God, root. What's the differen

Razr schreef op woensdag 02 december 2015 @ 00:32:
Stiekem ben ik ook wel teleurgesteld, ik ben als járen een Windows gebruiker op de telefoon (WM, WP7.*, W8.*) maar versie 10 is niet wat ik had gehoopt. Toen versie 7 en 8 uitkwamen waren deze ook goed, het werkte gewoon. Nu met versie 10 lees ik overal over problemen, resets die nodig zijn etc. Erg jammer want stabiliteit en 'het werkt gewoon' waren veel dingen die ik in mijn omgeving hoor als redenen om bij WP te blijven.
Ik ben het met je eens dat je veel leest over "problemen" en ik zal direct eerlijk zijn dat er enkele bugs en/of verbeteringen nodig zijn. Ja, WP8X is op bepaalde momenten veel sneller en het zou leuk zijn als bepaalde WP8X features ook in WM10 terecht zouden komen.

Maar in mijn geval is het daadwerkelijk een "het werkt gewoon" ervaring. Ik gebruik mijn Lumia 930 voor de standaard dingen (Bellen, Skypen, Lync, Spotify, Twitter, Facebook, E-mail, WhatsApp, Telegram, foto's maken, etc) en ik heb gewoon een inplace update van WP81 naar WM10 gedaan.

Op gebied van stabiliteit en resets van het OS en/of telefoon kan ik enorm duidelijk zijn: ik heb deze problemen niet meer; voorgaande edities van 2+ maanden terug daarentegen......
Het lijkt me verstandig als ze nog flink wat sleutelen voordat ze versie 10 als update gaan pushen. Wel jammer voor de mensen die een 950 o.i.d. hebben gekocht en misschien toch hadden gehoopt op meer (ik blijf voorlopig bij 8.* op mijn 930 in ieder geval).
Nu is het zo dat bestaande telefoons de update eind december (mogelijk) gaan ontvangen. En het vermoeden is dat het een nieuw build zal zijn.
[...]
En of iets af is, dat is een persoonlijk iets. De standaard functionaliteit van het OS is in feite af. Enkele core applicaties laat wellicht wat te wensen over, maar de standaard functionaliteit is werkend.

De kwaliteit en stabiliteit van 3rd party applications daarentegen.... Laat ik het zo zeggen dat enkele ontwikkelaars/bedrijven de liefde voor Windows Phone en Windows Mobile nog moeten vinden. :+

Mijn Neo Geo MVS collectie

• scartissue
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 02 december 2015 @ 00:23:
Probleem met Windows 10 is dat het weer een nieuwe incarnatie is van Windows op mobiele apparaten. Met alle bijbehorende manuren die weer in de core code zijn gegaan. Ik heb wel sinds lange tijd weer het gevoel dat MS de core echt goed neer heeft gezet. De ontwikkelsnelheid op UI gebied is de laatste paar maanden ook weer versneld. Ik kan dan ook alleen maar hopen dat de met de volgende grote update van Windows 10 mobile er weer stappen worden gezet op UI gebied. Op zich is het loskoppelen van alle apps van de OS updates al een goede stap natuurlijk, maar de core UI mag ook wel wat aanpassingen krijgen :)

En juist omdat ze weer bij de basis begonnen had ik er meer van verwacht. Want die gare multitasking speelt al sinds Windows 8. Ik heb dit natuurlijk ook als feedback gestuurd als insider. Een vriend van mij heeft om diezelfde reden zijn 950 (kwam van kamp iphone) binnen 1,5 dag teruggestuurd. Omdat het gewoon zo'n basis onderdeel van je gebruikerservaring is. Ik schrok er zelf echt van toen ik merkte hoeveel beter dit soort dingen werken op de andere systemen. Nogmaals ik hou van de GUI en de hoeveelheid apps zijn voor mij echt geen probleem. Maar dat er dingen in de basis niet goed werken sinds Windows 8 begint nogal te irriteren. Ik begin ook een beetje het idee te krijgen dat wij als trouwe Windows Phone/mobile gebruikers aan het lijntje gehouden worden door Microsoft.

• r2504
Tussen wat multitask je dan want persoonlijk heb ik niet echt een probleem met het switchen tussen verschillende apps al moet ik toegeven dat ik dit ook niet echt vaak doe.

Het enige probleem is soms in Edge maar dat is puur binnen Edge en verschillende tabbladen... als ik daar wissel geeft de website gewoon een blanco pagina en lost refreshen ook niets op (maar ik vermoed dat dat meer te maken heeft met het achterliggende JS framework van de website).
Ik heb overigens wel sterk het idee dat die porting van iOS en Android apps voor enorme vertraging voor Mobile heeft gezorgd. Dat is er eigenlijk allemaal bij gekomen sinds een aantal maanden (of misschien nu jaar) geleden. Ik denk dat als dit pas na de launch was gedaan, het OS zeker weten eerder was klaar geweest. Dan hadden ze september voor OS + devices heus wel gehaald.

Waar ik nu nog wel mee zit is hoe gaan ze volgende bugfixes en features uitrollen? Natuurlijk kunnen ze wel apps bijwerken, maar een aantal dingen zitten ook gewoon in het OS zelf. Een nieuwe Insider release lijkt me niet handig voor sommige zaken en ik denk ook niet dat ze nog een snelle release gaan doen. Eerder dat ala desktop, het gebundeld wordt, maar dan duurt het tot zeker eind Q1 voordat we daar verbetering in gaan zien. Ik hoop het eerder te mogen ontvangen, maar heb nog steeds het idee dat die iOS en Android meuk de boel enorm heeft laten vertragen. En hoe zeer ik die apps ook wel wil hebben, moet dat niet ten koste gaan van het OS zelf, iets wat nu wel lijkt te gebeuren.

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:12
Kan ik mij wel wat in vinden, lijkt dat ze hinken op twee gedachten. Maar met Nadella aan het roer, kan ik mij dat niet voorstellen.

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
baszzz schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:25:
[...]

Zelf heb ik het idee dat er iets van noise canceling, wat normaal achtergrond geluiden moet wegfilteren, nu al het geluid doet wegfilteren.

Ook al eens geprobeerd mijn lumia 930 terug naar 8.1 te brengen. Op 8.1 ondervind ik niks van deze problemen en kan me herinneren dat ik in vroegere builds ook geen problemen heb ondervonden. Daarom vermoed ik dat het probleem ergens in windows 10 zit. Echter vraag ik me wel af of de lumia 930 het enigste toestel is die last heeft van dit probleem.
Hier hetzelfde bij een Lumia 930 met nieuwste build W10. Ik film niet vaak, maar ontdekte het probleem dit weekend. Geen idee hoelang het er al is, maar heb geen geluid bij het afspelen van de films. Herstart helpt niet.

• scartissue
  • Niet online
r2504 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:21:
Tussen wat multitask je dan want persoonlijk heb ik niet echt een probleem met het switchen tussen verschillende apps al moet ik toegeven dat ik dit ook niet echt vaak doe.
Vanochtend in de trein bijvoorbeeld heb ik open staan: Nu.nl app, spotify,edge, mail, agenda, whatsapp. Te vaak als ik dan naar spotify ga krijg ik "laden..." te zien. Vervolgens switch ik naar edge, wordt de pagina opnieuw geladen. Switch ik naar whatsapp, start die niet in het gesprek waar ik daarvoor bezig was maar in het gesprekoverzicht. Vervolgens switch ik bijvoorbeeld naar mail waarin ik een mail aan het typen was en kom ik weer terecht in de inbox.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

scartissue schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:03:
[...]

Vanochtend in de trein bijvoorbeeld heb ik open staan: Nu.nl app, spotify,edge, mail, agenda, whatsapp. Te vaak als ik dan naar spotify ga krijg ik "laden..." te zien. Vervolgens switch ik naar edge, wordt de pagina opnieuw geladen. Switch ik naar whatsapp, start die niet in het gesprek waar ik daarvoor bezig was maar in het gesprekoverzicht. Vervolgens switch ik bijvoorbeeld naar mail waarin ik een mail aan het typen was en kom ik weer terecht in de inbox.
Is toch logisch als die apps suspended zijn in RAM. Op android en ios kan het RAM vollopen omdat al die apps ervan zitten te eten, dat gebeurt op WP niet. Ja, het is een ander soort gebruikerservaring, en het heeft voor- en nadelen.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:18

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

scartissue schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:02:
En juist omdat ze weer bij de basis begonnen had ik er meer van verwacht. Want die gare multitasking speelt al sinds Windows 8. Ik heb dit natuurlijk ook als feedback gestuurd als insider. Een vriend van mij heeft om diezelfde reden zijn 950 (kwam van kamp iphone) binnen 1,5 dag teruggestuurd. Omdat het gewoon zo'n basis onderdeel van je gebruikerservaring is. Ik schrok er zelf echt van toen ik merkte hoeveel beter dit soort dingen werken op de andere systemen.
Volgens mij is het in principe zo dat als een app naar de achtergrond gestuurd wordt door WM10, deze een signaal krijgt om zijn huidige status te saven. Als je de app dan weer activeert, zou deze status weer ingeladen moeten worden. W10M doet niks aan multitasking, dus als de app zijn status niet correct terughaalt kun je dat W10M niet aanrekenen. Dit is ook zo in WP8.1.

Nu kun je natuurlijk zeggen dat W10M dan maar een goede vorm van multitasking moet invoeren, net zoals op Android of iOS, maar of dat Microsoft dat wil doen, het gaat iig tegen het hele principe in van hun OS.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• vali
[...]

Gebruik je hierbij de back knop of open je de app opnieuw? Want dingen die je nu opnoemt ervaar ik namelijk niet.

Als je letterlijk op de app drukt in de app lijst of op de live tile, dan krijg je inderdaad wat jij beschrijft. Multitasking van IOS en Android hebben dit niet en het nadeel vind ik weer dat het ram van beide OS-en snel volloopt. Genoeg mensen om mij heen met een ipad moet ik uitleggen dat ze hun apps wel moeten afsluiten omdat de tablet niet meer voorruit te branden is. Diezelfde mensen weten niet eens hoe dat moet en denken ook dat het uitdoen van het scherm hetzelfde is als uitzetten van de tablet.

Dus ja, snap als je lang IOS of android gebruikt het ff wennen is. Zelf heb ik na paar weken tijd mijn ipad mini verkocht omdat ik totaal niet kan wennen aan IOS en hoe onlogisch het OS is opgebouwd. Apps zijn daar weer totaal niet consistent en menu's en backknoppen binnen een app zitten overal en nergens. Wat ik nooit zal gaan begrijpen, is waarom er geen enkele app in de store te vinden is waar de adresbar beneden zit. Dit browsed zoveel fijner..
Bart40 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:26:
[...]

Hier hetzelfde bij een Lumia 930 met nieuwste build W10. Ik film niet vaak, maar ontdekte het probleem dit weekend. Geen idee hoelang het er al is, maar heb geen geluid bij het afspelen van de films. Herstart helpt niet.
Op Qlimax nog gefilmt met windows 10 for phones (met de microsoft camera app) en ervaar geen problemen. Misschien ontstaat dit als je backup terug zet van 8.1?

[ Voor 24% gewijzigd door vali op 02-12-2015 11:54 ]

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:09
Zoals vali hierboven al zegt, als je de back knop lang inhoudt en dan switch naar de betreffende app, opent die precies zo waar ik gebleven was. Heb net getest met een mailtje typen en dan edge openen en de website van nu.nl geladen.
Als ik dan middels de back knop terug ga naar email, staat de cursor nog precies waar die was, en alle getypte tekst is er ook nog...

Als je echter de mail opnieuw opent middels start screen, dan ja, dan ben ik gewoon weer in de inbox.

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Sinds gister de Lumia 950 en opzich best tevreden over, maar wat ik zó jammer vind is dat Microsoft op hun éigen platform niet zorgen voor de beste ervaring. Zo ben ik fanatiek gebruiker van Microsoft Office Lens, om documenten, treinkaartjes en whiteboard presentaties mee te fotograferen en om te zetten naar PDF. Dit werkt snel en voortreffelijk op de iPhone, maar traag, omslachtig en vervelend op Windows 10 Mobile. Zo jammer...

Verwijderd

Hoop dat landscape mode voor het startscreen (binnenkort) naar W10mobile komt.
Merk dat ik de laatste tijd veel in landscape mode werk, vooral nu veel apps/instellingen zich mooi aanpassen daaraan.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:19:
Hoop dat landscape mode voor het startscreen (binnenkort) naar W10mobile komt.
Merk dat ik de laatste tijd veel in landscape mode werk, vooral nu veel apps/instellingen zich mooi aanpassen daaraan.
Inderdaad. Dat mis ik met name wanneer ik mijn phone (in landscape mode) in de auto heb geplaatst. Wil ik switchen van app, of de GPS aanzetten (als ik dat pas onderweg doe), moet ik eerst mijn hoofd 90 graden draaien :P

• scartissue
  • Niet online
vali schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:40:
[...]

Gebruik je hierbij de back knop of open je de app opnieuw? Want dingen die je nu opnoemt ervaar ik namelijk niet.

Als je letterlijk op de app drukt in de app lijst of op de live tile, dan krijg je inderdaad wat jij beschrijft. Multitasking van IOS en Android hebben dit niet en het nadeel vind ik weer dat het ram van beide OS-en snel volloopt. Genoeg mensen om mij heen met een ipad moet ik uitleggen dat ze hun apps wel moeten afsluiten omdat de tablet niet meer voorruit te branden is. Diezelfde mensen weten niet eens hoe dat moet en denken ook dat het uitdoen van het scherm hetzelfde is als uitzetten van de tablet.
Ik probeer altijd de backknop te gebruiken. Feit blijft dat dat in principe geen logische manier is waardoor ik af toe gewoon op de tegel in het startscherm klik. Als apps niet in het geheugen kunnen blijven staat wat is dan het voordeel van de grotere hoeveelheid RAM in bijvoorbeeld de 930?
En ook als ik de backknop gebruik dan ervaar ik regelmatig dat een app niet opent waar die gebleven is.
Ook is dat geen oplossing voor het "resuming.." of "laden..." bij apps als spotify.

• vali
scartissue schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:27:
[...]

Ik probeer altijd de backknop te gebruiken. Feit blijft dat dat in principe geen logische manier is waardoor ik af toe gewoon op de tegel in het startscherm klik. Als apps niet in het geheugen kunnen blijven staat wat is dan het voordeel van de grotere hoeveelheid RAM in bijvoorbeeld de 930?
En ook als ik de backknop gebruik dan ervaar ik regelmatig dat een app niet opent waar die gebleven is.
Ook is dat geen oplossing voor het "resuming.." of "laden..." bij apps als spotify.
De app moet ook hier goed gebruik van maken. Een app zoals spotify is een goed voorbeeld van een slecht geschreven app en die werkt ook voor geen meter inderdaad.

De nieuwe facebook app gaat wel verder waar je gebelevn was als je hem opnieuw opent via de live tile (mocht hij op de achtergrond draaien). Het lijkt alsof het vanavond W10 wel mogelijk is om net zoals Android en IOS te draaien, alleen dan moet de developer hier echt de tijd in steken.

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 02-12-2015 14:34 ]

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wat ik zelf merk met 't sluiten van apps, dat ze op de 1 of andere manier toch niet sluiten.

Stel ik heb een aantal apps open, klik er wat doorheen, en sluit ze dan 1 voor 1 af door de backtoets 2 sec ingedrukt te houden, en alles weg te wipen. Wanneer alles dan is afgesloten (zo lijkt het) en ik start bijv een andere app op, wanneer ik in die app dan de backtoets een paar keer indruk, kom ik vanzelf in apps uit die ik al een hele tijd niet gebruikt heb... heel raar?!

Professioneel Heftruck Syndroom

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
Het ligt helemaal aan de developer. Apps waar geen moeite in is gestoken gaan meestal verder waar ze gebleven zijn, of ze crashen. Apps waar wel moeite in is gestoken kunnen afhankelijk van wat de developer voor ogen had op verschillende manieren reageren. Sommige developers laten simpelweg de app terugkeren naar het begin. Sommige apps gaan keurig verder waar ze gebleven zijn en updaten eventueel dynamische informatie. Bijvoorbeeld een nieuws app waarbij je een categorie aanklikt zoals 'buitenland'. Als die app verder gaat waar hij gebleven was, dan wordt vaak het laatste buitenlandse nieuws getoond. De Rabobank wil dat je opnieuw inlogt en start weer opnieuw, dat heeft te maken met veiligheid.

Zo zijn er nog meer mogelijkheden en ongeschreven regels en daardoor kan elke app helaas anders reageren en soms onverwacht resultaat geven...
NeFoRcE schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:16:
Wat ik zelf merk met 't sluiten van apps, dat ze op de 1 of andere manier toch niet sluiten.

Stel ik heb een aantal apps open, klik er wat doorheen, en sluit ze dan 1 voor 1 af door de backtoets 2 sec ingedrukt te houden, en alles weg te wipen. Wanneer alles dan is afgesloten (zo lijkt het) en ik start bijv een andere app op, wanneer ik in die app dan de backtoets een paar keer indruk, kom ik vanzelf in apps uit die ik al een hele tijd niet gebruikt heb... heel raar?!
Windows Phone sluit ook niet echt af, ook niet altijd met de taskmanager. Sluit je echter een app af met de taskmanager en je opent meteen weer diezelfde app, dan wordt hij wel volledig opnieuw ingeladen. Ga je tussendoor naar een andere app, dan kan de eerste app toch in het geheugen blijven staan.

Een app die wordt afgesloten, krijgt een event waarin hij nog zaken afronden, zoals data wegschrijven voordat hij 'echt' wordt afgesloten.

[ Voor 37% gewijzigd door Swerfer op 02-12-2015 15:25 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hebben jullie ook dat hij gemiste oproepen en ongelezen berichtjes niet meer bij personen laat zien die je gepind hebt op je startscherm?

.edit: ah wacht, volgens mij ligt dat aan het feit dat ik een backup heb teruggezet van WP8.1. Als ik ze opnieuw pin dan is het icoontje ook anders (met een cirkel ipv vierkant). Wel lelijk trouwens zo :/

.edit2: nee daar ligt het niet aan.

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2015 16:51 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Mail en agenda heeft update gehad. Uitgebreide (losse) instellingen EN gekoppelde postvakken in zijn weer terug .

• r2504
... en een update van WhatsApp.

• Swerfer
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:05:
Mail en agenda heeft update gehad. Uitgebreide (losse) instellingen EN gekoppelde postvakken in zijn weer terug .
Alleen voor insiders voorlopig...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• hansie_k

Live from Denmark

Mensen, als je apps actief wilt houden (bv doorgaan waar je was of het scherm weer openen waar je was), dan moet je de start-knop gebruiken om terug naar hoofdmenu te gaan. Of back-knop lang inhouden en een andere app selecteren.
Back is over het algemeen de app afsluiten. Nou doen sommige apps dat wel en anderen weer niet, waardoor je even moet wennen hoe elke app dat doet, maar doorgaans ga je niet verder als je simpelweg back in drukt om een app te verbergen. Ben je echter op het startscherm en je drukt op back, dan gaat ie dus naar de laatst gebruikte (en nog open) app.
Dus:
Start>Whatsapp>start = Whatsapp blijft in achtergrond.
Start>Whatsapp>back = Whatsapp sluiten.
Start>Whatsapp>Back inhouden en iets selecteren = Whatsapp blijft in achtergrond.
Start>Whatsapp>start>back = Whatsapp hervatten (was immers laatst actief).
Start>Whatsapp>start>Back ingedrukt houden en Whatsapp selecteren = Whatsapp hervatten.

En ja, bij sommige (vooral WP8) apps heb je dat back binnen de app de applicatie alsnog actief houdt. En dat is dan ook vaak een energie-slurper die je beter via multitask scherm kunt sluiten als je hem voorlopig niet meer nodig hebt.

Overigens heb ik ook bij Edge dat wisselen tussen tabbladen deze vaak reset en weer moet laden. Heel raar is dat.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 02-12-2015 17:27 ]

• Swerfer
Martinspire schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:26:
En ja, bij sommige (vooral WP8) apps heb je dat back binnen de app de applicatie alsnog actief houdt. En dat is dan ook vaak een energie-slurper die je beter via multitask scherm kunt sluiten als je hem voorlopig niet meer nodig hebt.
Er kan geen energieslurper ontstaan op deze manier of de app heeft toestemming om op de achtergrond te draaien waarvoor je eerder zelf die toestemming hebt gegeven.

Een app waarbij geen toestemming is gegeven om op de achtergrond te draaien, kan niet actief zijn als hij in de achtergrond wordt geplaatst (back of start). De app wordt volledig automatisch in suspended mode geplaatst en kan geen gebruik meer maken van resources...

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Swerfer schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:43:
[...]

Er kan geen energieslurper ontstaan op deze manier of de app heeft toestemming om op de achtergrond te draaien waarvoor je eerder zelf die toestemming hebt gegeven.

Een app waarbij geen toestemming is gegeven om op de achtergrond te draaien, kan niet actief zijn als hij in de achtergrond wordt geplaatst (back of start). De app wordt volledig automatisch in suspended mode geplaatst en kan geen gebruik meer maken van resources...
Is dat echt zo? Volgens mij zijn er wel een enkeling die actief blijven (alhoewel dat inderdaad conflicteert met mijn eerdere post hier). Ik dacht dat flismeister, of flitsnav, actief blijft op de achtergrond en meldingen blijft geven terwijl je bijv HERE gebruikt.

• Djerro123
vali schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:40:
...........
Dus ja, snap als je lang IOS of android gebruikt het ff wennen is. Zelf heb ik na paar weken tijd mijn ipad mini verkocht omdat ik totaal niet kan wennen aan IOS en hoe onlogisch het OS is opgebouwd. Apps zijn daar weer totaal niet consistent en menu's en backknoppen binnen een app zitten overal en nergens. Wat ik nooit zal gaan begrijpen, is waarom er geen enkele app in de store te vinden is waar de adresbar beneden zit. Dit browsed zoveel fijner..
...................
Hmm hier kan ik mij echt abosluut niet in vinden. Sterker nog, ik mis de consistentie van Apple apps t.o.v. apps for Windows Phone/Mobile. Dit komt zeker omdat in sommige gevallen de app de navigatie layout heeft van bijvoorbeeld WP8 (denk ik, nooit persoonlijk gebruikt), en de MS apps op W10M zijn dan weer heel anders. Bij iOS had ik iig altijd het idee dat 'terug' zit links boven, 'menu' zit ergens in een hoekje etc.Bij deze wirwar van apps in de Windows Store is het soms drie puntjes, dan weer een hamburgetje ergens etc en zie ik er totaal geen consistentie in.

Daarnaast is wat voor jou fijner is voor een ander misschien heel irritant ;) Ik moet er iig enorm aan wennen dat de adresbalk beneden zit, zeker omdat de statusbar boven in nu niet zicht baar is en ik neit kan zien hoe laat het is tijdens het browsen (dit klinkt kinderachtig, maar wel echt irritant op een gegeven moment).
Martinspire schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:41:
Ik heb overigens wel sterk het idee dat die porting van iOS en Android apps voor enorme vertraging voor Mobile heeft gezorgd. Dat is er eigenlijk allemaal bij gekomen sinds een aantal maanden (of misschien nu jaar) geleden. Ik denk dat als dit pas na de launch was gedaan, het OS zeker weten eerder was klaar geweest. Dan hadden ze september voor OS + devices heus wel gehaald.

............
Ik moet eerlijk zeggen, ik zie weinig dingen waarvan ik denk "hoe kan je het nou zo uitbrengen?" Het werk best compleet en voor een totaal nieuw OS vind ik het vrij geavanceerd. Ben dan ook een Windows Mobile noob wat dat betreft (eerste Windows phone), maar het valt mij helemaal niet zo tegen. Misschien helpt het ook wel dat ik niet in de insider ring zit en dus niet alle bugs heb gezien die niet gefixd zijn, maar ik vind het echt wel goed werken.

Dat gezegd hebbende, hadden ze echt 100x eerder mogen beginnen met die iOS bridge wat mij betreft :P. Als dat er op tijd was geweest, en het had goed gewerkt (i.e. weinig tijd/kennis nodig om je app te porten) hadden devs misschien wel voor de launch van de Lumia's hun app al geprobeerd te porten. Vergeet niet, devs zijn over het algemeen geintereseerd in nieuwe tech en ze hadden wellicht zichzelf voorgehouden dat dit systeem wel zou aanslaan als de porting zo goed werkt ("andere zullen hun apps vast beschikbaar gaan maken, ik wil deze boot niet missen en het kost mij toch maar weinig moeite"). Dit had juist de cirkel kunnen verbreken van "weinig apps->weinig consumers->weinig developers die apps gaan maken->weinig apps".

Maar op dit moment hoor ik weinig app devs die zeggen: oh dit werkt echt prima en met weinig coding is dit best een grappige exercitie om te doen. Of zijn er andere indicaties die ik niet heb gevonden? Ik Google regelmatig even op islandwood om te zien of er nog nieuws is van grote apps die FB na gaan doen maar levert maar weinig op momenteel. (FB app is trouwens wel echt heel mooi, een voorbeeld voor de andere devs!)
[...]

Ja ik herken dit ook wel. Ik merk ook (zie stuk hierboven) dat de apps compleet inconsistent zijn in dit; sommige sluiten af en worden herladen na het gebruik van de back knop, sommige niet etc. Dit zorgt ervoor dat je niet direct verder kan met je werk in een andere app. Daarnaast vind ik het nogal langzaam gaan, die back knop ingedrukt houden. Iemand anders had het er ook al over in een ander topic; het voelt een beetje als weggegooide tijd. Daarnaast vind ik het echt heel erg kleine schermpjes, en met allemaal dezelfde blauwe icoontjes van MS kan ik niet in 1 oogopslag zien of ik nu Edge of Outlook open. Dit werkt niet 'snel', en als iemand die van iPhone afkomt, werkt het daar toch echt wel een stuk beter.

Maar zoals altijd, gewenning heeft een grote rol. ik ben iig nog hartstikke tevreden met mijn overstap, kan niet wachten op waar MS nog meer mee komt _/-\o_

• Swerfer
The Inquisitor schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:46:
[...]

Is dat echt zo? Volgens mij zijn er wel een enkeling die actief blijven (alhoewel dat inderdaad conflicteert met mijn eerdere post hier). Ik dacht dat flismeister, of flitsnav, actief blijft op de achtergrond en meldingen blijft geven terwijl je bijv HERE gebruikt.
Dat kan, maar dan heb je ten alle tijden zelf toestemming gegeven dat de app op de achtergrond mag draaien, zoals bijvoorbeeld WhatsApp...

Swerfer schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:43:
[...]

... als het goed is ;)
En verder heb ik het idee dat apps die oorspronkelijk op WP8 of zelfs WP7 zijn uitgebracht, niet helemaal jofel meer zijn met het hanteren van de juiste regels. Maar in principe moeten ze suspended zijn, al heb je bij sommige apps (zoals bv een Spotify of navigatie) dat ze wel op de achtergrond actief blijven (omdat je toestemming geeft). Dat betekend echter niet dat ze niet uit zichzelf mogen beslissen van "hè, ik zie dat je al 30 minuten op ongeveer dezelfde locatie zit, laat ik maar stoppen met flitsers zoeken". En ja, zo kun je dus nog wel eens vergeten dat je navigatie aan staat en zo je batterij leeg slurpt. De nieuwe apps doen dit beter dan de oudere, maar je kunt niet zozeer zien dat iets een oude applicatie is.

Wat ik wel weet is dat Win10 apps echt instantly resumen, geen zwart scherm, geen overgang, niks. Gewoon meteen verder gaan. Ik zie dat nu ook bij enkele beta's die ik test.

• vali
Djerro123 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:55:
[...]

Hmm hier kan ik mij echt abosluut niet in vinden. Sterker nog, ik mis de consistentie van Apple apps t.o.v. apps for Windows Phone/Mobile. Dit komt zeker omdat in sommige gevallen de app de navigatie layout heeft van bijvoorbeeld WP8 (denk ik, nooit persoonlijk gebruikt), en de MS apps op W10M zijn dan weer heel anders. Bij iOS had ik iig altijd het idee dat 'terug' zit links boven, 'menu' zit ergens in een hoekje etc.Bij deze wirwar van apps in de Windows Store is het soms drie puntjes, dan weer een hamburgetje ergens etc en zie ik er totaal geen consistentie in.

Daarnaast is wat voor jou fijner is voor een ander misschien heel irritant ;) Ik moet er iig enorm aan wennen dat de adresbalk beneden zit, zeker omdat de statusbar boven in nu niet zicht baar is en ik neit kan zien hoe laat het is tijdens het browsen (dit klinkt kinderachtig, maar wel echt irritant op een gegeven moment).
Windows 10 for phones is ook pas net uit en apps moeten ook nog om worden gezet. Over adresbar, er zijn genoeg browser apps in de store te vinden die op edge engine draaien en bar boven staat. Bij enkele die ik had kan je de tijdsbalk ook weer terug krijgen.

Mja, gebruik edge enige tijd en je wilt niet meer zonder. Je kan zoveel gemakkelijk van site veranderen als de adres bar benen zit. Je hoeft niet meer je duim te verrekken.

• MrDirect
Klopt het dat ik met Lumia 930 nu wel weer linked inboxes heb, maar iemand met een gloednieuwe 950XL niet? Zijn die updates alleen beschikbaar voor Insiders?

• wimvanp1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 11:29
MrDirect schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:31:
Klopt het dat ik met Lumia 930 nu wel weer linked inboxes heb, maar iemand met een gloednieuwe 950XL niet? Zijn die updates alleen beschikbaar voor Insiders?
Ja, deze update is voor het moment alleen beschikbaar voor insiders. Om hem ook te krijgen op uw 950XL moet die ook ingeschreven worden in het insider-programma. De update zal binnenkort waarschijnlijk wel voor iedereen beschikbaar worden...

• MrDirect
Dat is toch bizar? Ik dacht dat de store los staat van het insiders programma? Kijken wij allemaal dan niet in dezelfde store? Hebben ze tig versies in die store staan, een versie voor Lumia 930 op W8.1, een versie voor Lumia 930 met W10 , een andere versie voor een 640Xl, weer een andere versie voor de 950 enzovoorts? Ongeloofelijk..... nou dan wacht ik nog even met kopen van een 950xl

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
MrDirect schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:45:
Dat is toch bizar? Ik dacht dat de store los staat van het insiders programma? Kijken wij allemaal dan niet in dezelfde store? Hebben ze tig versies in die store staan, een versie voor Lumia 930 op W8.1, een versie voor Lumia 930 met W10 , een andere versie voor een 640Xl, weer een andere versie voor de 950 enzovoorts? Ongeloofelijk..... nou dan wacht ik nog even met kopen van een 950xl
Nee. Een versie voor WP8.1 en een versie voor W10. Alleen de Lumia 950XL zit standaard op een andere build van Windows 10 Mobile, waardoor die de apps niet krijgt. De 950(XL) kan de apps wel krijgen door insider te worden.

In Windows is dit hetzelfde, mensen die Insider zijn krijgen andere apps dan mensen die Windows 10 RTM gebruiken. Mensen die Windows 8.1 gebruiken krijgen ook niet alle W10 apps.

• Caelorum
Swerfer schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:59:
[...]
Dat kan, maar dan heb je ten alle tijden zelf toestemming gegeven dat de app op de achtergrond mag draaien, zoals bijvoorbeeld WhatsApp...
Navigatieapps zijn een uitzondering op de regel. Die worden anders behandelt door het OS (en met goede reden).

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nee, elk Windows 10 (Mobile) device heeft dezelfde versie gewoon. Maar denk gezien de eerdere problemen dat ze eerst even rustig afwachten of Insiders hem nu 'public ready' vinden voordat hij echt de deur uit gaat.

Patient gamer

• Caelorum
De store is altijd al opgebouwd geweest uit 1 soort repository met views erop. Vandaar dat je op Windows 10 bepaalde apps wel of niet ziet dan in Windows Phone 8.1. Of dat je op WP8 wel of niet de Samsung of Nokia categorie ziet. Hoe fijnmazig ze dat kunnen maken weet denk ik niemand, maar ik vermoed tot op het niveau van hardware features. Dus "heeft Sensor Core", "heeft biometrische scanner", etc.
Je hebt in feite 3 stores: WP8, W10M en W10M Insider. Bij die laatste kunnen ze nog wat beta versies neerzetten om te laten testen. Op zich niet erg, al mogen ze van mij die 950 ook wel gaan toevoegen.

Maar goed, dat gaat ook geen weken duren voordat ze hem doorvoeren, waarschijnlijk 1 of meerdere dagen testen en als er niet veel klachten komen dan gaat ie gewoon live

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Djerro123 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:55:
[...]
.. dat de adresbalk beneden zit, zeker omdat de statusbar boven in nu niet zicht baar is en ik neit kan zien hoe laat het is tijdens het browsen [...]
Tip: Een swipe van boven en je kan tijdens browsen zo zien hoe laat het is.

• hansie_k
Volgens NokiaPowerUsers zal binnenkort .17 van de huidige build uit komen...

Live from Denmark

• NeP2013
Voor de Here maps liefhebbers: http://wmpoweruser.com/he...d-in-windows-phone-store/

Windows 10 ready

• r2504
M'n Here Maps (in tegenstelling tot Transit) onder WM10 blijkt trouwens terug te werken... terwijl ik niet meteen een update heb gezien ? De link hierboven spreekt trouwens over WM10, maar de bijbehorende link naar de store vermeld enkel "Werkt op PC" ?

Los hiervan... vroeger kon je via de search functie dergelijke QR-codes scannen... onder WM10 werkt dit niet meer ?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ja, er is vandaag een update geweest. Schijnbaar gingen die allemaal automatisch, net zoals die linked inbox.

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11 07:03
Is er al enig inzicht wanneer je een vast app kan selecteren om bepaalde bestanden te openen ?
Ik moet nu steeds een app kiezen elke keer als ik een bestand open .
Nu nog Here Drive terug imo

• r2504
Here Drive werkt hier prima... stond op m'n WP8.1 en is netjes blijven staan bij de upgrade naar WM10... en werkt ook gewoon.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:15
Even een crosspost vanuit het 950(XL) topic aangezien het meer Windows gerelateerd is dan toestel gerelateerd (denk ik).

Vanmorgen was ik naar mijn werk aan het fietsen en ik was middels Groove muziek aan het luisteren. En binnen 30 min is de muziek (naar mijn idee) zonder reden 4x uit zichzelf op pauze gegaan.
Ik had verder geen andere programma's open staan. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:53
r2504 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:12:
...
Los hiervan... vroeger kon je via de search functie dergelijke QR-codes scannen... onder WM10 werkt dit niet meer ?
Klopt, die feature is verdwenen :(
Ben je nu een third party app voor nodig...

http://m.windowscentral.com/how-to-scan-qr-codes-windows-10
Hmm:
On W10M apps that freeze the OS can be force closed by pressing vol+ & vol- three times

In a German community , a "secret" key stroke was found. When an app hangs and freezes the whole OS, you can force close it by tapping vol+ & vol- at the same time, 3 times in a row. Translated from the site linked above:

Instead, our reader Janik tried pressing vol+ and vol- at the same time three times. The device vibrated 3 times, the screen flickered and the obviously crashed Twitter app was closed an he could continue using his phone properly.

Seems like this may avoid some soft reset, doesn't it? :)

Btw, since when is it possible to do a soft reset by only pressing the power button for ~10sec? Wasn't the vol- key also required at some point in the past? Seems like this got universal as well, since PCs with Win 10 can also be shut down by pressing the power button for some seconds ;) MS did some interesting changes there.
Dus app afsluiten als hij hangt zonder je telefoon te moeten resetten. Kan handig zijn, al werkt dit volgens mij alleen op de L950 en L950XL

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 13:56
Martinspire schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:10:
Hmm:

[...]
Dus app afsluiten als hij hangt zonder je telefoon te moeten resetten. Kan handig zijn, al werkt dit volgens mij alleen op de L950 en L950XL
Ik heb geen vastgelopen App maar mijn Lumia 930 trilt ook 3 keer na het 3 keer indrukken van de volume toetsen.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Rips10 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:31:
[...]

Ik heb geen vastgelopen App maar mijn Lumia 930 trilt ook 3 keer na het 3 keer indrukken van de volume toetsen.
Ja, dat is ook goed. Het is (schijnbaar) niet zo zeer een geforceerde close van de app, maar meer een OS interrupt waardoor de vastgelopen app vervolgens afgesloten zou worden. Ik ga het in ieder geval proberen, de eerst volgende keer dat er een app vastloopt.

• Swerfer
The Inquisitor schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:30:
[...]

Ja, dat is ook goed. Het is (schijnbaar) niet zo zeer een geforceerde close van de app, maar meer een OS interrupt waardoor de vastgelopen app vervolgens afgesloten zou worden. Ik ga het in ieder geval proberen, de eerst volgende keer dat er een app vastloopt.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een app gehad die dusdanig vastliep dat ik niet meer in de taskmanager kon komen om de app af te sluiten. Ik heb om die reden nog nooit hoeven rebooten. Ik heb wel eens een vastgelopen OS gehad, misschien dat de truc daar ook bij werkt...

• Invidia81
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-02-2022
Is er eigenlijk een mogelijkheid om een bepaalde map te synchroniseren vIa onedrive naar de sd kaart. Kan nu enkel muziek beluisteren via Groove.
Zou handig zijn om mijn muziek ook via andere apps te beluisteren.

Verwijderd

Van kwaad naar erger de updates van deze week .... krijg nu geen geluid meer bij ontvangen SMS..(staat nochtans op in meldingscenter).. foto's automatisch back upen op onedrive wil ook niet (staat ook aan ) En in contacten app zijn er verschillende contactpersonen die geen fotootje hebben (Facebook app nochtans gekoppeld aan telefoon ) en na de Microsoft Health update vandaag dacht ik eindelijk alle email notificaties op mijn Band 2 te krijgen maar helaas werkt het nog altijd niet (de rest werkt wel ook de VIP emails).....
Als men W10 deze maand nog officieel willen releasen gaan ze nog een berg werk moeten verzetten me dunkt ....:-(

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Hoe gaan jullie om met de gallery? Ik kan hier nog niet aan wennen.

Ik wil graag mijn afbeeldingen verplaatsen naar zelf gemaakte mappen. Ik krijg nu per dag mijn gemaakte foto's te zien, als ik albums maak krijg ik ze wel georderd maar staan ze dus ook nog op datum door erlkaar heen. En bij mappen kan ik geen mappen aanmaken.

Hoe doen jullie dit? Of gebruiken jullie een alternatief?

Verwijderd

hurthonkey365 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:44:

Ik wil graag mijn afbeeldingen verplaatsen naar zelf gemaakte mappen. Ik krijg nu per dag mijn gemaakte foto's te zien, als ik albums maak krijg ik ze wel georderd maar staan ze dus ook nog op datum door erlkaar heen. En bij mappen kan ik geen mappen aanmaken.

Is een ramp vind ik , hij wil ook mijn camerarol in onedrive niet weergeven of ik moet die switch in instellingen op aan zetten maar dan zie ik enkel mijn onedrive afbeeldingen ......
Absoluut geen verbetering ....tegenover vroegere versies ....

ik mis de oude galerij kon ik zelfs aan mijn facebook foto's .....

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Hoe refresh ik de outlook agenda app? Heb dit ingesteld met mijn google account. Dinsdag avond een wijziging aangebracht via internet op mijn laptop. Staat nogsteeds als ouds in de app.
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:51:
[...]

Is een ramp vind ik , hij wil ook mijn camerarol in onedrive niet weergeven of ik moet die switch in instellingen op aan zetten maar dan zie ik enkel mijn onedrive afbeeldingen ......
Absoluut geen verbetering ....tegenover vroegere versies ....

ik mis de oude galerij kon ik zelfs aan mijn facebook foto's .....
Idd,waardeloo ! Hopen dat dit nog gaat verbeteren binnenkort!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

hurthonkey365 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:44:

Jup, vind het ook een drama. Ik wil gewoon de oude galerij terug, maar kan nog geen alternatieve app vinden met dezelfde simpele werking. Als iemand er één vindt, hoor ik het graag

Verwijderd

He ik let er juist op Windows 10 (PC versie) geeft build 10586.17 ....Mijn Lumia640 met W10 10586.11 heeft de desktop versie de mobile versie voorbijgestoken of was dit al zo ?

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:46:
He ik let er juist op Windows 10 (PC versie) geeft build 10586.17 ....Mijn Lumia640 met W10 10586.11 heeft de desktop versie de mobile versie voorbijgestoken of was dit al zo ?
De .17 versie komt ook naar Windows Insiders voor W10M binnenkort. Microsoft schijnt hem aan het testen te zijn intern.

[ Voor 19% gewijzigd door blmp op 04-12-2015 01:15 ]

Patient gamer

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11 07:03
The Inquisitor schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:26:
[...]

Jup, vind het ook een drama. Ik wil gewoon de oude galerij terug, maar kan nog geen alternatieve app vinden met dezelfde simpele werking. Als iemand er één vindt, hoor ik het graag
Mag ik vragen wat je er drama aan vind ? Ik vind het heerlijk . Zowel camera als onedrive in dezelfde map . Als ik nu een foto wis word hij ook gelijk van OneDrive gewist . Vroeger moest ik daar meerdere handelingen voor doen . En ze staan netjes geordend .

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:41
Hoi,

Ik heb net als andere geen geluid op mijn Lumia 930 als ik een filmpje wil maken. Heeft iemand hier al een oplossing voor? Ik heb al een hardreset uitgevoerd.

Gr,
Elroy

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 13:15
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:43:
Van kwaad naar erger de updates van deze week .... krijg nu geen geluid meer bij ontvangen SMS..(staat nochtans op in meldingscenter).. foto's automatisch back upen op onedrive wil ook niet (staat ook aan ) En in contacten app zijn er verschillende contactpersonen die geen fotootje hebben (Facebook app nochtans gekoppeld aan telefoon ) en na de Microsoft Health update vandaag dacht ik eindelijk alle email notificaties op mijn Band 2 te krijgen maar helaas werkt het nog altijd niet (de rest werkt wel ook de VIP emails).....
Als men W10 deze maand nog officieel willen releasen gaan ze nog een berg werk moeten verzetten me dunkt ....:-(
Bij mijn zijn ook alle e-mail notificaties weer stuk sinds de laatste update van de 'mail en calendar' app. Ook de live tiles blijven ongelezen e-mails tonen terwijl deze allang gelezen zijn.

• vali
Komt weer een nieuwe build aan, ben benieuwd wat die gaat brengen.
Pagina: 1 ... 40 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M