Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Possible schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 07:47:
Hoi,

Ik heb net als andere geen geluid op mijn Lumia 930 als ik een filmpje wil maken. Heeft iemand hier al een oplossing voor? Ik heb al een hardreset uitgevoerd.

Gr,
Elroy
Bijna altijd een hardware probleem. (kapotte mic) Waarschijnlijk werkt handsfee bellen en shazam ook niet? Gewoon aanmelden voor garantie en binnen 8 werkdagen heb je weer een volledig werkende telefoon.

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

scartissue schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:27:
[...]

Bijna altijd een hardware probleem. (kapotte mic) Waarschijnlijk werkt handsfee bellen en shazam ook niet? Gewoon aanmelden voor garantie en binnen 8 werkdagen heb je weer een volledig werkende telefoon.
Hoe kan het een hardware probleem zijn, als de microfoon het prima doet bij een 'normaal' telefoongesprek, maar alleen dienst weigert bij handsfree bellen, filmen en apps die geluid willen opnemen.
Zeker als op hetzelfde apparaat die handelingen prima werken in Windows Phone 8.1.

Lijkt dan eerder een driver-issue.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:41
Yup onder Windows 8.1 werkte het inderdaad wel gewoon prima.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 14:03
weid1374 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:54:
[...]

Hoe kan het een hardware probleem zijn, als de microfoon het prima doet bij een 'normaal' telefoongesprek, maar alleen dienst weigert bij handsfree bellen, filmen en apps die geluid willen opnemen.
Zeker als op hetzelfde apparaat die handelingen prima werken in Windows Phone 8.1.

Lijkt dan eerder een driver-issue.
Dit is een bekend probleem met de 930. 925
Soms werkt het weer als je met de 3,5mm jack wiebelt (omdat deze op dezelfde flex zitten).
Het probleem mbt handsfree e.d. is:

Het is niet de primaire microfoon welke stuk is. Het is een van de noise cancelling microfoons. Op handsfree en film modus worden deze gebruikt. Omdat de telefoon er niet helemaal wijs uit kan worden wat precies noise is en wat niet, word al het geluid gecancelled. Zodra de noise cancelling feature niet wordt gebruikt (zoals bij een "normaal" telefoon gesprek) werkt het dus ook prima.

Dit is geen algemeen windows 10 of software issue. Dus hoort eigenlijk niet thuis in dit topic. Mocht je garantie hebben gewoon opsturen. Mocht je geen garantie meer hebben, het is voor minder als 10 euro zelf te fixxen en een vrij makkelijke reparatie. Enkel schroeven. Geen lijm e.d.

Excuses: Ik heb het over de 925. Maar het zal me niets voorstellen da het een vergelijkbaar probleem is. Weet niet of de fix voor de 930 ook zo gemakkelijk is. Het is in ieder geval ook een bekend probleem.

Ik zou zeggen: gebruik de recovery tool van MS, als dat niet werkt is het hardware

[ Voor 10% gewijzigd door kid1988 op 04-12-2015 10:37 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11 07:03
Ik kan op de mobiele website van facebook geen berichten op iemand anders zijn tijdlijn zetten. Toetsenbord komt wel maar er verschijnen geen letters . Met W10m te maken? Of Lumia 950?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

picardo schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:16:
Ik kan op de mobiele website van facebook geen berichten op iemand anders zijn tijdlijn zetten. Toetsenbord komt wel maar er verschijnen geen letters . Met W10m te maken? Of Lumia 950?
Ik heb precies hetzelfde, lijkt mij een edge icm facebook geval. Die app stuurt mij altijd naar de website als ik binnen de app op een notificatie tik, behoorlijk irritant, maar so be it. Vervolgens krijg ik wel de foto en reacties, tik in het reactieveld, wel toetsenbord, geen tekst (send blijf ook greyed out).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:24
GameFreak schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:09:
Bij mijn zijn ook alle e-mail notificaties weer stuk sinds de laatste update van de 'mail en calendar' app. Ook de live tiles blijven ongelezen e-mails tonen terwijl deze allang gelezen zijn.
Inderdaad... blijven gewoon staan zonder enige update. Voor de update van de mail app was het trouwens ook niet perfect, toen bleven ze lang staan maar toch geupdate na enkele uren... nu dus totaal niet meer.

De pre-.11 build met linked inboxes deed het wel correct. Dat dergelijke basis dingen zomaar terug defect geraken blijf ik echt raar vinden... precies of het is iedere keer twee stapjes vooruit, één terug achteruit.

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-11 13:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

picardo schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 04:15:
[...]

Mag ik vragen wat je er drama aan vind ? Ik vind het heerlijk . Zowel camera als onedrive in dezelfde map . Als ik nu een foto wis word hij ook gelijk van OneDrive gewist . Vroeger moest ik daar meerdere handelingen voor doen . En ze staan netjes geordend .
Dat mag je zeker.

- De sorteervolgorde is ineens andersom (oud bovenaan).
- Ik wil direct naar een mapje gaan om pics te bekijken, dat kan nu niet. Nu moet ik SD selecteren, krijg ik vervolgens de mapjes, maar ook lege mapjes (zonder pics) staan hier tussen. Een grote bende dus nu in mijn overzicht...En selecteer ik een mapje, moet ik dus weer naar beneden scrollen voor de nieuwste screenshot (bijvoorbeeld).
- Telkens seconden lang wachten voordat de galerij weer gerefresht is maakt me ook niet vrolijker...

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03
Ik heb nu sinds enkele dagen de Lumia 950 XL en ik mis een optie, maar ik hoop dat ik er overheen kijk. Ik gebruik vaak een spraak toetsenbord: ik spreek een bericht in vanuit bijvoorbeeld Telegram en wat ik zeg wordt vervolgens verstuurd. Ik weet dat Cortana niet in Nederland beschikbaar is, maar is deze methode ook niet beschikbaar op Windows 10 Mobile? Ik heb eigenlijk aangenomen dat dit een standaard feature was maar ik kan het niet vinden!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• r2504
Voor zover ik weet bestaat dit niet... en zal Cortana het ook niet oplossen.

Je kan Cortana wel opdrachten geven maar ik betwijfel of "stuur een tekst via Telegram" er één van is.

Onder WP8.1 kon ik door lang op de search knop wel zeggen "text contact" maar dat was puur voor SMS'jes. Hij las toen ook gewoon m'n inkomende SMSjes voor wat WM10 ook niet meer doet :(

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Arjan90 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:12:
Ik heb nu sinds enkele dagen de Lumia 950 XL en ik mis een optie, maar ik hoop dat ik er overheen kijk. Ik gebruik vaak een spraak toetsenbord: ik spreek een bericht in vanuit bijvoorbeeld Telegram en wat ik zeg wordt vervolgens verstuurd. Ik weet dat Cortana niet in Nederland beschikbaar is, maar is deze methode ook niet beschikbaar op Windows 10 Mobile? Ik heb eigenlijk aangenomen dat dit een standaard feature was maar ik kan het niet vinden!
Je bedoeld denk ik speech-to-text? Werkt wel als je je toetsenbord op English zet (geen idee of OS/region ook op English moet staan, heb ik wel). In de NL taal volgensmij niet beschikbaar, misschien omdat Cortana ervoor gebruikt wordt?

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 04-12-2015 11:39 ]

Patient gamer

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03
blmp schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:38:
[...]

Je bedoeld denk ik speech-to-text?
Dat bedoel ik inderdaad O-) Ik gebruikte het met mijn Samsung S4 vrij veel in de auto, als ik bijvoorbeeld in de file sta. Dan hoef ik niet te typen en kan ik wel gewoon een bericht naar mijn vrouw sturen. Zeker met de files de laatste tijd ben ik dit alleen maar meer gaan gebruiken.

Ik kan het al niet vinden, dan zal het er inderdaad wel niet inzitten. Dat is wel een tegenvaller (en dat terwijl het toestel zo goed bevalt).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm had begin deze week een factory reset gedaan van de laaste versie 586 en nu net pas Windows Insider er weer opgezet.
Gecontroleerd op updates en er was een Windows Insider Configuration update beschikbaar.

Na installatie weer een herstart en nu kijk ik tegen radartjes aan... Geen idee waarom ?

Apps moeten ook weer bijgewerkt worden...

[Update]
Zo te zien nog steeds hetzelfde.
Versie 1511
Build 10.0.10586.11
Firmware: 02540.00019.15234.50004

[ Voor 24% gewijzigd door Frostbite op 04-12-2015 13:41 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58
Arjan90 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:58:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad O-) Ik gebruikte het met mijn Samsung S4 vrij veel in de auto, als ik bijvoorbeeld in de file sta. Dan hoef ik niet te typen en kan ik wel gewoon een bericht naar mijn vrouw sturen. Zeker met de files de laatste tijd ben ik dit alleen maar meer gaan gebruiken.

Ik kan het al niet vinden, dan zal het er inderdaad wel niet inzitten. Dat is wel een tegenvaller (en dat terwijl het toestel zo goed bevalt).
Ja dit zit er inderdaad niet op, heel jammer! Ik gebruikte text to speech inderdaad ook veel in de file, zodat ik mijn telefoon in de houder kon laten. Tevens gebruikte ik het voor bellen en emails sturen in de file, maar ook dat is nu verleden tijd.

Hopelijk gaat MS dit nog wel ontwikkelen. Het nadeel is dat ze dit voor zowel de PC als de telefoon maken. Siri daarentegen was bijvoorbeeld echt bedoeld voor de telefoon/tablet en dan is het nog wel rendabel om steeds meer talen te laten werken. Voor MS is Nederlands gewoon niet groot genoeg (zeker met het oog op Windows 10 computers) om er heel veel moeite in te steken.

Dan kan je zeggen; gebruik het dan in het engels. Maar dit werkt ook weer niet echt; voor emails (werk) is dat voor mij prima, daar is Engels de voertaal. Maar om nou een typisch Nederlandse naam uit te spreken is echt niet te doen is mijn ervaring, waardoor die altijd naar de verkeerde persoon gaat of gewoon niet begrijpt wat je zegt.

Ook mijn nummer 1 gemis. Ik geef het een aantal maanden; als er half volgend jaar niet in ieder geval bevestigd is dat Cortana gaat werken in het Nederlands in de toekomst, zal ik toch naar een systeem moeten gaan waar het wel voor gaat werken vrees ik :/

• blmp
  • Niet online
Frostbite schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:34:
Hmm had begin deze week een factory reset gedaan van de laaste versie 586 en nu net pas Windows Insider er weer opgezet.
Gecontroleerd op updates en er was een Windows Insider Configuration update beschikbaar.

Na installatie weer een herstart en nu kijk ik tegen radartjes aan... Geen idee waarom ?

Apps moeten ook weer bijgewerkt worden...

[Update]
Zo te zien nog steeds hetzelfde.
Versie 1511
Build 10.0.10586.11
Firmware: 02540.00019.15234.50004
Windows Insider Configuration updates zijn gewoon wat voorbereidende werkzaamheden voor een nieuwe build (denk misschien switchen van branch of update server of iets dergelijks). En die tandwielen krijg je volgensmij voor elke 'systeem update', net zoals bij Android nightlies :P

10586.17 komt binnenkort pas; zal nog wel een paar dagen duren.

Edit

Schijnbaar is er een nog nieuwere build (10586.29) mogelijk onderweg

[ Voor 10% gewijzigd door blmp op 04-12-2015 19:09 . Reden: nieuwere build info ]

Patient gamer

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-11 01:04
Ik hoop dat versie .17 stabiliteit brengt. Teveel crashes en spontane reboots de afgelopen week gehad.

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:28:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, lijkt mij een edge icm facebook geval. Die app stuurt mij altijd naar de website als ik binnen de app op een notificatie tik, behoorlijk irritant, maar so be it. Vervolgens krijg ik wel de foto en reacties, tik in het reactieveld, wel toetsenbord, geen tekst (send blijf ook greyed out).
Lumia 640LTE geen probleem ik kan berichtjes plaatsen op iemand anders prikbord geen probleem , gebruiken jullie wel de laatste versie Facebook app (versie10.1) ?

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 11:51
Zijn er hier ook mensen die de nieuwste insider build van windows 10 draaien op hun 950XL? Is het het waard om de insider update te downloaden ten overstaande van de meegeleverde versie, of is er eigenlijk niet echt verschil te merken?

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
Weet iemand een goede tool om taken bij te houden? Kom van android en maakte daar altijd veel gebruik van maar kan op mijn nieuwe L950 geen vergelijkbaar iets vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door sandr op 05-12-2015 00:47 ]

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:23
Werkt de resetbeveiliging al op Windows 10 Mobile voor non-US-Lumia's?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Garwinski schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 00:41:
Zijn er hier ook mensen die de nieuwste insider build van windows 10 draaien op hun 950XL?...........
Nog niemand in het insider circuit met een 950(XL) heeft een insider build draaien. Nou ja behalve de build die er op geleverd worden.
De 950(XL) zit nog niet in de ondersteunde toestelen voor de insider build cyclus.
Daar wordt wel aan gewerkt en zou binnenkort mogelijk moeten zijn om met een 950(XL) insider builds te draaien

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Ronald-Jan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-10 19:33
sandr schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 00:46:
Weet iemand een goede tool om taken bij te houden? Kom van android en maakte daar altijd veel gebruik van maar kan op mijn nieuwe L950 geen vergelijkbaar iets vinden.
Ik gebruik Wunderlist...prachtige app!

Verwijderd

GiLeX schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 01:21:
[...]

Nog niemand in het insider circuit met een 950(XL) heeft een insider build draaien. Nou ja behalve de build die er op geleverd worden.
De 950(XL) zit nog niet in de ondersteunde toestelen voor de insider build cyclus.
Daar wordt wel aan gewerkt en zou binnenkort mogelijk moeten zijn om met een 950(XL) insider builds te draaien
Begin volgende week/na het weekend.zit de 950/XL ook in de Insider Build
https://blogs.windows.com...er-preview-build-10586-29

Loopt hier nu binnen op een Lumia 735.
.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2015 02:49 ]

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Build 586 .29 vanmorgen vroeg ook gekregen. Ik werd ineens wakker van het pingeltje dat ik opnieuw op moest starten voor de installatie. Aangezet en me maar weer omgedraaid ☺.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:27
Klopt t dat je eerst weer moet aanmelden als insider..?
Daarna zag m'n telefoon de update pas...en die gaat heel traag.
Zal wel druk zijn op de server....

Live from Denmark

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

hansie_k schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 08:18:
Klopt t dat je eerst weer moet aanmelden als insider..?
Ja, dat lees je wel vaker.

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Nieuwe insider update naar 10586.29 zojuist op mijn 920 geïnstalleerd. Duurt een uurtje, werkt daarna prima.

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik had bij personen 2 Windows groepen gemaakt..

Na de update van de personen app, heb ik nog 2 groepen, maar in een groep kan ik maar,(de personen)zien.

Iemand een oplossing?

de update naar versie 29 is overigs goed gegaan

Inmiddels ontdekt dat na de personen update hij bij mij maar 45 personen in de groep weergeeft.

[ Voor 29% gewijzigd door tonber op 05-12-2015 14:34 ]

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

FreshM schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 00:54:
Werkt de resetbeveiliging al op Windows 10 Mobile voor non-US-Lumia's?
Dacht te hebben gelezen dat de hardware het ook moet ondersteunen. Dus waarschijnlijk is de software nu wel zo ver, maar moeten we nog wachten op de nieuwe phones (of misschien ondersteunen de huidige nieuwe al wel), maar in ieder geval niet alle bestaanden.
Toch denk ik dat ik even wacht met de insider build op de 950. Ik wacht eerst reacties af van mensen die hem ook hebben draaien, want ik kan me nog herinneren dat de eerste builds voor devices aan het begin van de insider builds, niet vlekkeloos gingen. Nou zijn ze al een stuk verder, maar het is de eerste upgrade en daardoor heb ik even wat meer geduld (denk ik).

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

Plof-kip schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 08:37:
Nieuwe insider update naar 10586.29 zojuist op mijn 920 geïnstalleerd. Duurt een uurtje, werkt daarna prima.
Zit ook op mijn 640LTE en op mijn925......heb nog geen verschil opgemerkt ...alles wat niet of half werkte doet het precies nog niet .......

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:51:
Toch denk ik dat ik even wacht met de insider build op de 950. Ik wacht eerst reacties af van mensen die hem ook hebben draaien, want ik kan me nog herinneren dat de eerste builds voor devices aan het begin van de insider builds, niet vlekkeloos gingen. Nou zijn ze al een stuk verder, maar het is de eerste upgrade en daardoor heb ik even wat meer geduld (denk ik).
Had eigenlijk ook beter gewacht maar omdat ik gelezen had dat MS ging uitkomen met zijn 950 met W10 en het bericht verspreide dat ze een officeele versie gingen uitbrengen eind December op bepaalde Lumia's dacht ik dat W10 mobile zo goed als af was .......maar blijkt dus niet te zijn...... wat ik ook merk ondanks dat men nu al maanden geleden toch hun developers programma voor W10 gestart hebben ,zijn er maar bitter weinig die hun apps W10 ready gemaakt hebben .....en van het programma om androit apps over te zetten naar W10 hoor je nog veel minder van ik vrees op die manier zal MS nooit hun achterstand bij Apple en Androit kunnen goedmaken .........over de reputatie spreek ik niet want die zijn ze zovieso allang kwijt.

• hansie_k
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:53:
[...]

Zit ook op mijn 640LTE en op mijn925......heb nog geen verschil opgemerkt ...alles wat niet of half werkte doet het precies nog niet .......
Same here...
Zijn wat kleine aangepast, maar ik heb nog steeds last van de zelfde, vaker gemelde, bugs...

Ik heb al sinds WM2002 Windows op mn gsm, maar begin toch m'n vertrouwen te verliezen.
Bij de stabiele release moet er toch echt een hoop gefixed zijn...

Live from Denmark

• Djerro123
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:10:
[...]

Had eigenlijk ook beter gewacht maar omdat ik gelezen had dat MS ging uitkomen met zijn 950 met W10 en het bericht verspreide dat ze een officeele versie gingen uitbrengen eind December op bepaalde Lumia's dacht ik dat W10 mobile zo goed als af was .......maar blijkt dus niet te zijn...... wat ik ook merk ondanks dat men nu al maanden geleden toch hun developers programma voor W10 gestart hebben ,zijn er maar bitter weinig die hun apps W10 ready gemaakt hebben .....en van het programma om androit apps over te zetten naar W10 hoor je nog veel minder van ik vrees op die manier zal MS nooit hun achterstand bij Apple en Androit kunnen goedmaken .........over de reputatie spreek ik niet want die zijn ze zovieso allang kwijt.
Project Astoria is inderdaad tot nader bericht opgeschort, maar ze zijn nog wel hard bezig met deiOS bridge. Persoonlijk denk ik dat dat een goede stap is, want voor Android was het een emulator. Voordeel: direct alle apps beschikbaar. Nadeel; wie gaat in zijn right mind nog een W10 app schrijven als je voor Android twee vliegen in één klap slaat? Daardoor zullen devs ook niet gebruik maken van de voordelen die W10 biedt of bijvoorbeeld continuum omarmen. Met het omzetten van iOS naar W10 apps, krijg je direct een universal app, die met weinig moeite ook beschikbaar gemaakt kan worden voor grotere schermen. Anyway, er is een apart draadje voor het stopzetten van Astoria.

Het valt mij ook op dat veel apps nog op de oude manier zijn gemaakt maar ze zijn zeker wel W10 ready. Kijk bijvoorbeeld naar Whatsapp; ik vind het er persoonlijk niet uitzien maar het werkt wel gewoon goed en alle key-functionality is er gewoon. En wat betreft de huidige W10M build op de Lumia 950 (XL), het werkt gewoon goed in mijn optiek. Ja er zijn wat bugs, maar niets dusdanig storends dat het niet naar buiten had kunnen worden gebracht. Ze hebben het eerst goed werkend gemaakt met de hardware van de 950 (XL), en de officiële release zal dus meer hardware ondersteuning hebben.

Waar ik persoonlijk van baal is het gerucht van een x86 Windows 10 Mobile versie (de Surface Phone), zes dagen nadat ik mijzelf heb ingekocht op het W10(M) platform. Als dat waar is, dan is dat de doodsteek voor de huidige W10M gebruikers, want dan kan je dus (in theorie) win32 software draaien via continuum. Wie gaat er dan nog universal apps maken die draaien op non-x86 telefoons? |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Djerro123 op 05-12-2015 12:56 . Reden: typo ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
[...]

Ik denk dat er redelijk wat developers bezig zijn met universele apps. Omdat W10M nog niet definitief was zullen een hoop developers daar eerst op hebben gewacht en zijn ze nu hun universele apps aan het fine tunen. Ook zullen er developers zijn die nu pas beginnen hun app om te zetten omdat die helemaal gewacht hebben op de RTM build op zowel PC als Mobiel. Nu het marktaandeel van Windows 10 op de PC snel aan het stijgen is, is daar veel te halen voor developers en daarmee verschijnen er waarschijnlijk ook steeds meer en sneller UWP apps die ook voor mobiel geschikt zijn...
Djerro123 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:55:
[...]

Als dat waar is, dan is dat de doodsteek voor de huidige W10M gebruikers, want dan kan je dus (in theorie) win32 software draaien via continuum. Wie gaat er dan nog universal apps maken die draaien op non-x86 telefoons? |:(
Universele apps bieden veel voordelen voor developers. Uitgebreide programma's als Photoshop zullen nooit in app vorm uitkomen, maar de 'eenvoudigere' apps zullen zeker voor developers aantrekkelijk blijven. Netflix is een voorbeeld. Deze app voor W10 wordt meer gebruikt dan de webversie. Een win32 versie bestaat volgens mij niet eens...

[ Voor 19% gewijzigd door Swerfer op 05-12-2015 13:03 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 11:51
GiLeX schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 01:21:
[...]

Ah bedankt, nog niet eens aan gedacht, dat het toestel daar nog ondersteund voor moet worden :p

• r2504
Djerro123 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:55:
Waar ik persoonlijk van baal is het gerucht van een x86 Windows 10 Mobile versie (de Surface Phone), zes dagen nadat ik mijzelf heb ingekocht op het W10(M) platform. Als dat waar is, dan is dat de doodsteek voor de huidige W10M gebruikers, want dan kan je dus (in theorie) win32 software draaien via continuum. Wie gaat er dan nog universal apps maken die draaien op non-x86 telefoons? |:(
Waarom zou dat een doodsteek zijn... of denk je nu echt dat ieder Win32 programma zomaar zal draaien op een Windows Phone omdat er per ongeluk dezelfde CPU in zit ? Trouwens men spreekt al geruime tijd over een Intel based (Windows) telefoon... maar ik denk niet dat je die snel zal zien. Ongeacht of het dus ARM of Intel based zal zijn... Universal apps zullen de way to go zijn denk ik.

• r2504
.29 build ook geinstalleerd... de mail live tiles lijken nu wel correct te verversen terug.

Verder nog niets speciaals gemerkt.

• Swerfer
r2504 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:27:
[...]

Waarom zou dat een doodsteek zijn... of denk je nu echt dat ieder Win32 programma zomaar zal draaien op een Windows Phone omdat er per ongeluk dezelfde CPU in zit ? Trouwens men spreekt al geruime tijd over een Intel based (Windows) telefoon... maar ik denk niet dat je die snel zal zien. Ongeacht of het dus ARM of Intel based zal zijn... Universal apps zullen de way to go zijn denk ik.
Extra aanvulling, win32 apps zijn niet geoptimaliseerd voor een klein scherm. Echte meerwaarde heb je dus pas bij gebruik van Continuum...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• blmp
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:53:
[...]

Heb je al wel eens een hard reset gedaan op 10586? Heb echt 0,0 problemen op mijn L640.
hansie_k schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:23:
[...]

Same here...
Zijn wat kleine aangepast, maar ik heb nog steeds last van de zelfde, vaker gemelde, bugs...

Ik heb al sinds WM2002 Windows op mn gsm, maar begin toch m'n vertrouwen te verliezen.
Bij de stabiele release moet er toch echt een hoop gefixed zijn...
Ook hier: hard reset al eens gedaan?
[...]

Ik vind juist dat er een aardige toename lijkt te zijn voor W10 universal apps. Bedoel in de laatste paar maanden hebben we Candy Crush games, nieuwe Gameloft titels (tegelijk met Android/iOS geloof ik), Sygic navigatie etc. En een hoop WP8.1 apps zijn nu vernieuwd en W10 ready zoals MyTube, Readit, Baconit, Fitbit, Facebook (beta) en vast nog een paar die ik mis of vergeet :P.

De Android bridge lijkt tot dusverre ook meer een test geweest te zijn naar de mogelijkheden tot implementatie. De huidige implementatie was verre van goed met name qua performance best slecht. De iOS bridge daarentegen is een stuk beter. Candy Crush games bijv. draaien perfect op elk device waar ik ze op getest heb.

En achterstand goedmaken is toch al lastig. Microsoft heeft nu tenminste eindelijk een mogelijke 'oplossing' door het '1 app fits all' principe toe te passen. Het is altijd even afwachten tot zoiets van de grond komt; Android was in het begin ook voornamelijk een 'tech geek' OS maar is nu ook mainstream dus alles kan.
Swerfer schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:36:
[...]

Extra aanvulling, win32 apps zijn niet geoptimaliseerd voor een klein scherm. Echte meerwaarde heb je dus pas bij gebruik van Continuum...
"Project Centennial" zal natuurlijk een goed begin zijn voor win32 apps op een x86 Windows Phone. Dan hebben ze in elk geval voorkomen dat mensen .exe files kunnen installeren en alleen via de Store zelf. Dan is het alleen de vraag: ga je win32 apps ook uit kunnen voeren in 'phone mode'. Of krijg je dan net zoals nu bij Continuum dat sommige apps gewoon niet geopend kunnen worden omdat ze niet 'Continuum-ready' zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 05-12-2015 13:46 ]

Patient gamer

• Swerfer
blmp schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:43:
[...]

Of krijg je dan net zoals nu bij Continuum dat sommige apps gewoon niet geopend kunnen worden omdat ze niet 'Continuum-ready' zijn.
Continuum ready heeft volgens mij alleen te maken met wel of geen universele app zijn. Ik ben zelf bezig met een universele app en heb totaal geen rekening gehouden met continuum, maar met testen op mijn L950XL en continuum dock werkt de app feilloos. Als ik de app open in continuum op het externe scherm en daarna tik ik op de app tile op de telefoon, dan verdwijnt hij van het externe scherm, komt tevoorschijn op de telefoon en schaalt automatisch met de UI. De app gaat gewoon verder waar hij gebleven was...

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm ik dacht dat er al een RTM gereleased was? Bij Windows op de PC is de RTM altijd al wel redelijk af en kun je die veilig installeren zonder bang te zijn voor al te grote fouten of veranderingen die nog in de Final version zitten. Dus... ik wilde hem vandaag op de smartphone gaan zetten. Maar als ik hier boven berichten lees wacht ik het toch nog maar even af op mijn Lumia 925...

[ Voor 21% gewijzigd door DeNachtwacht op 05-12-2015 14:53 ]

youtube.com/@hisrep

• r2504
Er is een soort van RTM... die welke op de 950 staat (maar dat was eerder noodzakelijk om het toestel tijdig te kunnen relasen). De echte RTM moet nog komen... vermoedelijk één van de komende weken.

• hansie_k
blmp schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:43:
[...]

[...]

Ook hier: hard reset al eens gedaan?

[...]
Begreep juist dat een reset juist niet meer nodig was vanaf deze update.
Bij build .11 heb ik een volledige reset gedaan, dus dit is in principe een schone installatie.

Live from Denmark

• Djerro123
Swerfer schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:59:

Universele apps bieden veel voordelen voor developers. Uitgebreide programma's als Photoshop zullen nooit in app vorm uitkomen, maar de 'eenvoudigere' apps zullen zeker voor developers aantrekkelijk blijven. Netflix is een voorbeeld. Deze app voor W10 wordt meer gebruikt dan de webversie. Een win32 versie bestaat volgens mij niet eens...
Ik ben het helemaal met je eens dat universele apps veel voordelen biedt en begrijp me ook niet verkeerd ik hoop dat dit een vlucht gaat nemen! Waar ik meer aan zat te denken zijn de typische kantoor applicaties. Ik zelf werk op een kantoor van een (grote) multinational en een fors deel hebben denk ik genoeg aan Edge, Outlook en de overige Office applicaties, plus Skype for Business (overigens nog niet beschikbaar op continuum, wij werken nog op Lync). Maar dan heb je het grootste deel van de mensen die werken met SAP (poor bastards ;) ), of met (simpele) grafische programma's.

Voor mij persoonlijk, als ik er nu zo over nadenk, denk ik dat ik naast de huidige beschikbare continuum apps, ook nog wel Paint zou gebruiken, of een screencapture tool (alhoewel ik niet weet of dit er al wel of niet inzit.. Daarnaast, screencaptures van websites zijn niet meer nodig wanneer we allemaal dat in-page editing kunnen gebruiken van Edge :P ).

Ik verwacht/hoop dat dit de komende tijd nog wel gaat komen en dan over een jaar of twee zullen we de eerste kantoren zien waar die docks op het bureaublad zien liggen waar mensen hun telefoon in pluggen en dan op kunnen werken. Pre is dan wel dat LAN ondersteund gaat worden trouwens, want werken bij ons op kantoor op Wi-Fi werkt niet heel 'stabiel'.

Wat ik mij trouwens afvraag (als niet-developer); je geeft aan dat je zelf ook bezig bent met een Universal App - hoe werkt dat nou precies voor jou? Kan je vrij simpel, als je een W10 app hebt gemaakt, een UI versie voor phones maken? En hoe zit dat met Xbox, of is dat slechts een 'vinkje' oid om aan te geven dat je hem daar ook in de Store wilt hebben? :)

• blmp
  • Niet online
hansie_k schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:26:
[...]

Begreep juist dat een reset juist niet meer nodig was vanaf deze update.
Bij build .11 heb ik een volledige reset gedaan, dus dit is in principe een schone installatie.
Ja, ik ook op .11. En eigenlijk geen problemen op zowel een L640 als een L930. Welke dingen heb je last van dan?
Swerfer schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:52:
[...]

Continuum ready heeft volgens mij alleen te maken met wel of geen universele app zijn. Ik ben zelf bezig met een universele app en heb totaal geen rekening gehouden met continuum, maar met testen op mijn L950XL en continuum dock werkt de app feilloos. Als ik de app open in continuum op het externe scherm en daarna tik ik op de app tile op de telefoon, dan verdwijnt hij van het externe scherm, komt tevoorschijn op de telefoon en schaalt automatisch met de UI. De app gaat gewoon verder waar hij gebleven was...
Ja lijkt er inderdaad op dat een app perse universal moet zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door blmp op 05-12-2015 15:47 ]

Patient gamer

• Swerfer
Djerro123 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:34:
[...]

Wat ik mij trouwens afvraag (als niet-developer); je geeft aan dat je zelf ook bezig bent met een Universal App - hoe werkt dat nou precies voor jou? Kan je vrij simpel, als je een W10 app hebt gemaakt, een UI versie voor phones maken? En hoe zit dat met Xbox, of is dat slechts een 'vinkje' oid om aan te geven dat je hem daar ook in de Store wilt hebben? :)
Eén van de eerste zaken die je moet doen als je aan een universele app begint, is aangeven welke platformen je wilt ondersteunen. Daarbij geef je eigenlijk aan welke platform-specifieke api's je toevoegt aan de app.

Daarna is het eigenlijk alleen de UI waar je rekening mee moet houden, zodat alles goed schaalt. Je kan in je UI opmaak (XAML) aangeven wat er aangepast moet worden aan je UI bij bepaalde venster formaten, zodat de app keurig schaalt als de gebruiker het venster verkleint. Verklein op de PC maar eens de mail app, als je die smaller maakt, gaat hij steeds meer op de telefoonversie lijken.

Dit in het kort hoe het universele aan apps werkt...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qDuJA9d8ouzBdfw8ji1iNwoI/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 05-12-2015 16:41 ]

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
DeNachtwacht schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:52:
Hmm ik dacht dat er al een RTM gereleased was? Bij Windows op de PC is de RTM altijd al wel redelijk af en kun je die veilig installeren zonder bang te zijn voor al te grote fouten of veranderingen die nog in de Final version zitten. Dus... ik wilde hem vandaag op de smartphone gaan zetten. Maar als ik hier boven berichten lees wacht ik het toch nog maar even af op mijn Lumia 925...
Ik heb de nieuwste build op de 925. Het werkt OK, maar niet meer dan dat. Bedenk wel dat de 925 W10 officieel pas in februari krijgt. Deze versies zijn dus nog niet geoptimaliseerd voor de hardware van de 925. De firmware is ook nog niet geoptimaliseerd voor W10.

Het is dus niet meer dan logisch dat W10 op de oudere toestellen nog niet optimaal werkt.

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

popcorn schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 16:43:
[...]

Ik heb de nieuwste build op de 925. Het werkt OK, maar niet meer dan dat. Bedenk wel dat de 925 W10 officieel pas in februari krijgt. Deze versies zijn dus nog niet geoptimaliseerd voor de hardware van de 925. De firmware is ook nog niet geoptimaliseerd voor W10.

Het is dus niet meer dan logisch dat W10 op de oudere toestellen nog niet optimaal werkt.
Daar kom ik nu dus ook achter. Mijn punt was vooral dat bij windows op de PC op een gegeven moment een RTM wordt uitgeleverd die eigenlijk identiek is aan wat de consument als Final versie koopt. RTM staat voor Release To Manufacturer oftewel alles zou dan in principe perfect moeten werken. Juist met PC hardware zijn de hardware verschillen nóg veel groter dan bij telefoons, dus mij verbaast het een beetje dat ze een RTM uitbrengen die nog volop gepatcht moet worden en lang niet op elk telefoonmodel werkt.

youtube.com/@hisrep

• Swerfer
DeNachtwacht schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 16:58:
[...]

Daar kom ik nu dus ook achter. Mijn punt was vooral dat bij windows op de PC op een gegeven moment een RTM wordt uitgeleverd die eigenlijk identiek is aan wat de consument als Final versie koopt. RTM staat voor Release To Manufacturer oftewel alles zou dan in principe perfect moeten werken. Juist met PC hardware zijn de hardware verschillen nóg veel groter dan bij telefoons, dus mij verbaast het een beetje dat ze een RTM uitbrengen die nog volop gepatcht moet worden en lang niet op elk telefoonmodel werkt.
W10M werkt op vrijwel elke telefoon even goed al is soms een factory reset nodig om soepel te kunnen werken. Er zitten nog wel redelijk wat bugs en/of hinderlijkheden in de 'RTM'. Daardoor kan het resultaat tussen 2 dezelfde telefoons toch verschillen. Er zijn genoeg mensen die een L925 hebben waar W10M prima op werkt. Ikzelf had een L930 en ook daar werkte de 'RTM' pas goed na een factory reset.

Microsoft heeft daar denk nog de meeste winst te behalen als het om tevredenheid gaat van de gebruikers.

Verder is de RTM (build 10240) van de PC meer af dan de laatste build op mobiel en zeker de laatste build op de PC is meer af. Maar ook daar zijn nog wat bugs te vinden...

• Regenbui
  • Laatst online: 08-11 01:04
blmp schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:36:

Ja, ik ook op .11. En eigenlijk geen problemen op zowel een L640 als een L930. Welke dingen heb je last van dan?
Op mijn L640xl heb ik geregeld last van:
- De camera app die crasht en niet meer op wilt starten;
- Het bovenstaande geldt ook voor andere apps;
- Het "resumé" bericht komt vaak voor; ook als je naar het home scherm terug keert.

• r2504
Iedereen spreekt hier maar constant over firmware upgrades alsof die wonderbaarlijke dingen gaat doen ?

Is hier enige basis voor of is dat puur wishfull thinking ? Als je je PC upgrade naar Windows 10 installeer je toch ook geen firmware updates (zodat het plots wel vlot werkt ?)

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
r2504 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:14:
Iedereen spreekt hier maar constant over firmware upgrades alsof die wonderbaarlijke dingen gaat doen ?

Is hier enige basis voor of is dat puur wishfull thinking ? Als je je PC upgrade naar Windows 10 installeer je toch ook geen firmware updates (zodat het plots wel vlot werkt ?)
Tot ik een officiële, niet-insider build op mijn telefoon heb staan geef ik geen oordeel en ga ik er vanuit dat het goed komt. Voor mij (L925) heeft Microsoft dus nog 3 maanden, vooral om Edge op orde te krijgen.

• blmp
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 16:58:
[...]

Windows voor desktop heeft natuurlijk het voordeel dat ze geen drivers hoeven te produceren of bugfixen. Dat doen alle fabrikanten maar lekker. Op mobile moet je dat natuurlijk (deels) zelf in handen nemen.
r2504 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:14:

Nou ja je hebt natuurlijk het potentieel dat de huidige firmware bepaalde features (zoals in bijv energy saving) nog niet aanspreekt zoals deze nu in Windows 10 beschikbaar zijn. Daarnaast nog misschien driver updates (of zouden die al in de Insider build zelf zitten?).

Patient gamer

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Is er een mogelijkheid om trillingfeedback tekrijgen op het toetsenbord?

Hoe hebben jullie whatsapp meldinh instellingen ingesteld? Vaak gaan de meldingen niet weg na er opgeklikt te hebben.

• hansie_k
Regenbui schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:05:
[...]

Op mijn L640xl heb ik geregeld last van:
- De camera app die crasht en niet meer op wilt starten;
- Het bovenstaande geldt ook voor andere apps;
- Het "resumé" bericht komt vaak voor; ook als je naar het home scherm terug keert.
Op zich valt t op m'n L830 dan wel weer mee.
Eigenlijk werkt alles naar behoren, behalve de ingebouwde Skype. Grote kans dt dat opgelost is met een harde reset, maar daar heb ik nu even geen zin en tijd.

Het is vooral grafisch; kleuren in het app-menu, en soms het scherm wat even uit/aan gaat, al heb daar sinds vanochtend nog geen last van gehad....

Oh, en Edge reageert niet altijd als je op een link of plaatje klikt.
Drie verkleurd dan wel, dus hij registreert t wel, maar er gebeurt verder niks...geen andere pagina.

Ik denk dat er nog wel losse updates per model komen, dat is nu toch ook zo voor 8.1?
Kijk maar in de update lijst op de site van MS, en waarom zou je anders in het recovery programma het model telefoon moeten kiezen?

[ Voor 21% gewijzigd door hansie_k op 05-12-2015 19:13 ]

Live from Denmark

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 19:29
Goede avond,

Ik praat al even mee in het 950 (XL) topic en kom me hier nu ook melden nu dat ik de W10M fast ring op m'n 820 heb draaien.
:w

Update ging niet helemaal vlekkeloos maar na wat gehannes is het toch gelukt een draait ie als een zonnetje.

Ik heb in het topic gezocht maar kon het niet vinden: klopt het dat gepinde sites nu gewoon een vlak tonen in de kleur van je Windows 10 ? Op 8.1 toonde deze de content van de site, nu niet eens een transparent tile.. :(

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• siempie76
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:04
Sc0tTy schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:55:
Goede avond,

Ik praat al even mee in het 950 (XL) topic en kom me hier nu ook melden nu dat ik de W10M fast ring op m'n 820 heb draaien.
:w

Update ging niet helemaal vlekkeloos maar na wat gehannes is het toch gelukt een draait ie als een zonnetje.

Ik heb in het topic gezocht maar kon het niet vinden: klopt het dat gepinde sites nu gewoon een vlak tonen in de kleur van je Windows 10 ? Op 8.1 toonde deze de content van de site, nu niet eens een transparent tile.. :(
Weet niet of het klopt, maar heb het ook.
Toch wel jammer..

• Skibidi_RizzXL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:00
Nieuwe build ook erop. Kan nu weer kiezen om de postvakken-in te koppelen. Of was dit al zo na de laatste mail-app update?

edit: was dus sinds 2 december al...

[ Voor 14% gewijzigd door Skibidi_RizzXL op 05-12-2015 22:01 ]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

siempie76 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:11:
[...]

Toch wel jammer..
Idem. Geen euveltje bij jullie dus.

• sandr
Ik krijg geen talen gedownload voor Cortana. Google heeft tot nu toe niet geholpen, wilde eigenlijk alleen maar Amerikaans engels maar probeerde andere te downloaden toen die niet werkte. De Country/Region staat up United Stated en de Regional format op Dtuch (Netherlands). Weet iemand hoe je dit oplost?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qsAuAqxcGqewmfXUgM42eMVl/thumb.png

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:31
Is het trouwens niet meer mogelijk om het weer als vergrendelingsscherm te krijgen?

Die beta app van Facebook is wel een heel pak beter zeg.

• Swerfer
sandr schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:36:
Ik krijg geen talen gedownload voor Cortana. Google heeft tot nu toe niet geholpen, wilde eigenlijk alleen maar Amerikaans engels maar probeerde andere te downloaden toen die niet werkte. De Country/Region staat up United Stated en de Regional format op Dtuch (Netherlands). Weet iemand hoe je dit oplost?

[afbeelding]
Edit:

Ik dacht dat ik in de L950(XL) ervaringen topic zat, maar onderstaande oplossing zou ook bij andere W10M toestellen kunnen werken. Waarschijnlijk al door je opnieuw aan te melden in de insider app...

Einde edit

Ja, ik heb dit kunnen oplossen. Je bent waarschijnlijk insider (geweest)? Deze bug kwam bij eerdere builds ook voor. Toen was de oplossing om je opnieuw aan te melden in de insider app, maar dat gaat nu (nog) niet bij de L950(XL). Om het op te lossen dien je een factory reset uit te voeren en dan zo snel mogelijk de gewenste talen installeren en bij de keuze om Cortana te gebruiken 'Not now' aantikken. Je kan rustig een backup terugplaatsen maar zorg dat je de gewenste talen hebt gedownload voordat de insider app weer is gedownload. Ik weet niet of alleen het downloaden van de insider app al roet in het eten gooit of dat het pas fout gaat als je je weer aanmeld in de insider app (wat niet lukt).

Volgende week kan je als goed is weer insider builds krijgen op de L950(XL), je zou ook daar op kunnen wachten en kijken of je na het aanmelden als insider weer talen kan downloaden.

Zie ook: http://forums.windowscent...-downloading-langage.html

[ Voor 8% gewijzigd door Swerfer op 06-12-2015 11:04 ]

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
siempie76 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:11:
[...]

Toch wel jammer..
Zie Persoonlijke instellingen / Start / Slider naar rechts

• sandr
Swerfer schreef op zondag 06 december 2015 @ 09:36:
[...]

Edit:

Ik dacht dat ik in de L950(XL) ervaringen topic zat, maar onderstaande oplossing zou ook bij andere W10M toestellen kunnen werken. Waarschijnlijk al door je opnieuw aan te melden in de insider app...

Einde edit

Ja, ik heb dit kunnen oplossen. Je bent waarschijnlijk insider (geweest)? Deze bug kwam bij eerdere builds ook voor. Toen was de oplossing om je opnieuw aan te melden in de insider app, maar dat gaat nu (nog) niet bij de L950(XL). Om het op te lossen dien je een factory reset uit te voeren en dan zo snel mogelijk de gewenste talen installeren. Je kan rustig een backup terugplaatsen maar zorg dat je de gewenste talen hebt gedownload voordat de insider app weer is gedownload. Ik weet niet of alleen het downloaden van de insider app al roet in het eten gooit of dat het pas fout gaat als je je weer aanmeld in de insider app (wat niet lukt).

Volgende week kan je als goed is weer insider builds krijgen op de L950(XL), je zou ook daar op kunnen wachten en kijken of je na het aanmelden als insider weer talen kan downloaden.

Zie ook: http://forums.windowscent...-downloading-langage.html
Had dat topic al gevonden, maar ben nooit insider geweest, dus vandaar dat me dat een beetje gek leek. Maar ik wacht anders wel gewoon op de update, heeft niet heel erg haast.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Ook als je geen insider bent geweest, treedt dit probleem op als je Cortana voor het eerst wakker hebt gemaakt voordat je de juiste taal hebt gedownload. Wat ik ga proberen is een factoryreset, dan de taal downloaden en dan Cortana activeren.

Verwijderd

Geen beltoon bij berichtjes probleem opgelost !!!

Bij extra's heb ik een setting "Audio" deze stond op Rock .....toen ik deze op geen zette werkte het weer blijkbaar dus een onderdeel die nog niet 100% compatibel is met W10 net zoals in het zelfde extra menu heb ik Bel+sms+filter ....deze werkt ook aan geen kanten , daar krijg ik de melding dat ik de telefoon terug moet opstarten wat geen oplossing brengt....

Als je op dat venster icoontje lang duwt krijg je een soort venster om gemakkelijker uw GSM te gebruiken met uw duim (één hand) kan dit ergens afgezet worden .....krijg er de zenuwen van .

Edge vraagje ? telkens als je naar een webpagina gaat houd Edge bij waar je geweest in zogenaamde tabbladen of zo , kan je dit ook ergens afzetten ......

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Bij Outlook calender heb ik de verjaardagen vanuit Facebook geïmporteerd.
Maar nu krijg ik daar telkens meldingen van. Ik wil het wel in mijn agenda maar ik wil er geen meldingen van krijgen, hoe doe ik dit?

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb de gok toch maar gewaagd vanochtend en de upgrade van 8.1 naar 10 aangezet op mijn L925. Het installeren lijkt goed gegaan te zijn maar nu staat hij al 20 minuten stil op 63% bij Migrating your data stap 19. Is dat herkenbaar bij anderen of is er iets fout gegaan?

youtube.com/@hisrep

• Swerfer
DeNachtwacht schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:54:
Ik heb de gok toch maar gewaagd vanochtend en de upgrade van 8.1 naar 10 aangezet op mijn L925. Het installeren lijkt goed gegaan te zijn maar nu staat hij al 20 minuten stil op 63% bij Migrating your data stap 19. Is dat herkenbaar bij anderen of is er iets fout gegaan?
Sommige stappen duren (soms) heel lang. Wacht nog een kwartiertje en anders de telefoon resetten en hopen dat hij verder gaat. Mocht het echt fout gaan, kan je met de Windows Device Recovery Tool altijd terug naar WP8.1

Verwijderd

Ja, hier op een 930 het ding gewoon aan en uitgezet. Toen liep de migrating data gewoon in 1 keer door.

• PeaceNlove
  • Laatst online: 14:14

PeaceNlove

Deugleuter

DeNachtwacht schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:54:
Ook bij mij bleef mijn 920 lang hangen op 63%, ik ben maar naar de Ikea gegaan en toen ik terug kwam was het klaar.

• Swerfer
PeaceNlove schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:56:
[...]

Ook bij mij bleef mijn 920 lang hangen op 63%, ik ben maar naar de Ikea gegaan en toen ik terug kwam was het klaar.
Dat wordt dan lastig als je niet in de buurt van een Ikea woont :+

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 10:53
Heb dit ook al bij de ervaringen topic gepost van de lumia 950 maar het past hier beter thuis denk ik zo.
Hebben hier nog meer mensen last van het probleem als je swype gebruikt om te typen dat dit niet lekker gaat in Edge ?
Zowel in de taakbalk als bijvoorbeeld in Google kan ik niet normaal swype gebruiken, het woord dat verschijnt zet dan niet automatisch een spatie neer zodat je verder kunt swypen en dus moet je handmatig elke keer na een woord spatie indrukken.
Voor de rest werkt dit wel prima behalve in Edge, erg irritant vind ik zelf...
Had wel begrepen dat dit euvel al bekend was in de taakbalk maar niet of dit ook niet werkt in bijvoorbeeld google etc.

Verwijderd

Brabso schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:02:
Heb dit ook al bij de ervaringen topic gepost van de lumia 950 maar het past hier beter thuis denk ik zo.
Hebben hier nog meer mensen last van het probleem als je swype gebruikt om te typen dat dit niet lekker gaat in Edge ?
Zowel in de taakbalk als bijvoorbeeld in Google kan ik niet normaal swype gebruiken, het woord dat verschijnt zet dan niet automatisch een spatie neer zodat je verder kunt swypen en dus moet je handmatig elke keer na een woord spatie indrukken.
Voor de rest werkt dit wel prima behalve in Edge, erg irritant vind ik zelf...
Had wel begrepen dat dit euvel al bekend was in de taakbalk maar niet of dit ook niet werkt in bijvoorbeeld google etc.
Lumia 925 hier, laatste build, Swipe werkt alleen niet in taskbar van Edge, voor de rest wel in Google, sms, whatsapp, Skype etc...

• Brabso
Bij mij dus niet. Ook laatste build met lumia 950.

• Swerfer
Ik heb even gekeken; Ook met het toetsenbord op Engels krijg ik geen spatie tussen 2 woorden swipen. Na het tweede woord wordt er een spatie geplaatst achter het eerste woord maar het tweede woord verschijnt dan niet. In bijvoorbeeld mail werkt het wel prima.

Het is dus niet een puur Nederlands probleem...

• Brabso
Swerfer schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:19:
Ik heb even gekeken; Ook met het toetsenbord op Engels krijg ik geen spatie tussen 2 woorden swipen. Na het tweede woord wordt er een spatie geplaatst achter het eerste woord maar het tweede woord verschijnt dan niet. In bijvoorbeeld mail werkt het wel prima.

Het is dus niet een puur Nederlands probleem...
Dat had ik ook geprobeerd inderdaad om dat uit te sluiten.
Maar jij kunt dus ook niet swipen in bijvoorbeeld Google begrijp ik ?
De poster hiervoor heeft dan weer geen problemen , vreemd .... Ligt dit aan ander toestel ? Toch nog ff wat reacties afwachten ...

• Swerfer
Brabso schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:23:
[...]

Dat had ik ook geprobeerd inderdaad om dat uit te sluiten.
Maar jij kunt dus ook niet swipen in bijvoorbeeld Google begrijp ik ?
De poster hiervoor heeft dan weer geen problemen , vreemd .... Ligt dit aan ander toestel ? Toch nog ff wat reacties afwachten ...
Hangt van de 'Google' af. Op de Google website in Edge kan ik niet fatsoenlijk swipen, in de Google app wel...

Edit:

De feedback app staat vol met 'Word flow' problemen in Edge. Dat moet Microsoft zijn opgevallen, dus zal er binnenkort wel een update komen...

[ Voor 13% gewijzigd door Swerfer op 06-12-2015 16:35 ]

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11 07:03
Is er in edge een startpagina in te stellen ?

• Brabso
Swerfer schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:26:
[...]

Hangt van de 'Google' af. Op de Google website in Edge kan ik niet fatsoenlijk swipen, in de Google app wel...

Edit:

De feedback app staat vol met 'Word flow' problemen in Edge. Dat moet Microsoft zijn opgevallen, dus zal er binnenkort wel een update komen...
Ok, wat maf dat het daar wel werkt.
Het blijft in ieder geval een maf probleem.

• Swerfer
Brabso schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:55:
[...]

Ok, wat maf dat het daar wel werkt.
Het blijft in ieder geval een maf probleem.
Ik denk dat het puur aan Edge ligt. In elke andere app lijkt het probleem niet voor te komen. Hooguit als er een webview in een app wordt gebruikt kan het zijn dat het probleem zich ook voor doet, omdat dan in de app een Edge 'venster' wordt gebruikt...

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

PeaceNlove schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:56:
[...]

Thanks. Het is uiteindelijk gewoon gelukt. Nu via flink wat updates op een fresh install beland en het ziet er allemaal prima uit. De berichten hier deden mij vermoeden dat het in flinke beta was. Het enige wat ik erg suf vind is dat in Windows 10 Cortana ineens niet meer werkt op mijn Microsoft Band. Beetje jammer, hoop dat ze dit snel gaan fiksen...

youtube.com/@hisrep

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 14:29
DeNachtwacht schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:27:
[...]

Thanks. Het is uiteindelijk gewoon gelukt. Nu via flink wat updates op een fresh install beland en het ziet er allemaal prima uit. De berichten hier deden mij vermoeden dat het in flinke beta was. Het enige wat ik erg suf vind is dat in Windows 10 Cortana ineens niet meer werkt op mijn Microsoft Band. Beetje jammer, hoop dat ze dit snel gaan fiksen...
Ja had ik ook, vanaf 60% duurd het even. maar gaat langzaam wel door :)

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik ben eigenlijk best tevreden na een paar uurtjes rommelen. Enige echte bugs waar ik nog tegenaan loop zit in de notificaties (blijft trillen ondanks dat ik trillen uit heb gezet, lockscreen blijft icoontjes van nieuwe mails vast houden ook al heb je die al gelezen). Maar verder werkt het al behoorlijk netjes, mij valt op dat ik het scherm van mijn telefoon er ineen scherper uit vind zien. Het lettertype is in ieder geval mooier dan op 8.1

En na een update van Microsoft Health deed ook Cortana het weer op mijn Microsoft Band. Misschien handig te weten voor een enkeling 😉

youtube.com/@hisrep

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Swerfer schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:19:
Zoals gezegd ligt dat dus aan Edge, maar ook buiten Edge insert hij niet automatisch een spatie. Dat is idd anders tov WP8.1, maar het werkt wel goed - je kunt gewoon direct doorswipen en dan komt de spatie er vanzelf. Maar in Edge gaat dat dus fout. Let er ook op dat het woord in de suggestiesbalk wordt opgebouwd terwijl je aan het swipen bent. Ook dat gaat mis in Edge.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 13:15
r2504 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:30:
.29 build ook geinstalleerd... de mail live tiles lijken nu wel correct te verversen terug.

Verder nog niets speciaals gemerkt.
Ik heb nu ook net de .29 build geïnstalleerd, maar bij mij zijn de mail live tiles nog steeds incorrect en tonen dus nog steeds hele oude e-mails.
Ook op het lockscreen blijft er staan dat ik nog deze oude ongelezen mails heb.

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Meerdere mensen het probleem dat bluetooth audio niet speelt (had ik ook al met de vorige build)??
Ik heb 930 gekoppeld aan autoradio, bellen werkt prima. Alleen als ik spotify start dan hoor ik niks uit de speakers komen.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

msmilde schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:27:
Meerdere mensen het probleem dat bluetooth audio niet speelt (had ik ook al met de vorige build)??
Ik heb 930 gekoppeld aan autoradio, bellen werkt prima. Alleen als ik spotify start dan hoor ik niks uit de speakers komen.
Dit heb ik ook met W10 (nog de .11 update afgelopen weekend). Kreeg geen audio (muziek) over BT..

Professioneel Heftruck Syndroom

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NL-Alert werkt dus iig :P. Vodafone 4G + Lumia 950XL.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 07-12-2015 12:14 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 13:15
.oisyn schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:04:
NL-Alert werkt dus iig :P. Vodafone 4G.
Bij mij dus niet Vodafone 4G (Lumia 925)

• JvdHoudt
  • Laatst online: 13-11 11:39
GameFreak schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:09:
[...]

Bij mij dus niet Vodafone 4G (Lumia 925)
Hier ook niet met de 925 + Vodafone 3G :( 950 met Vodafone 4G wel.

• blmp
  • Niet online
NL-Alert werkt dus iig :P. Vodafone 4G.
Hier ook met KPN 4G

Patient gamer

• PeaceNlove
  • Laatst online: 14:14

PeaceNlove

Deugleuter

Mijn 920 speelt prima Spotify via BT af op mijn JBL PowerUp, dus het zou moeten kunnen.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
die probleem he bik ook nu en dan.. een quickfix die ik heb gevonden is om gewoon BT uit te schakelen, spotify alvast te laten afspelen, BT inschakelen en de autoradio zal het geluidssignaal weer oppikken en zal jeje muziek via je autostereo moeten horen.

niet vergeten dat je media volume ook omhoog moet voordat BT is verbonden! dus niet op 0.

(parrot BT)

probleem geldend voor .11 en .28

edit: soms moet ik het 2 keer doen voordat hij het signaal oppikt..

[ Voor 7% gewijzigd door Simply1337 op 07-12-2015 13:05 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Hier dus niet met KPN 4G L950XL

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
BikerOfAmsterda schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:03:
[...]

die probleem he bik ook nu en dan.. een quickfix die ik heb gevonden is om gewoon BT uit te schakelen, spotify alvast te laten afspelen, BT inschakelen en de autoradio zal het geluidssignaal weer oppikken en zal jeje muziek via je autostereo moeten horen.

niet vergeten dat je media volume ook omhoog moet voordat BT is verbonden! dus niet op 0.

(parrot BT)

probleem geldend voor .11 en .28

edit: soms moet ik het 2 keer doen voordat hij het signaal oppikt..
oke, zal het eens proberen. Media volume staat wel degelijk aan ;)
Had laatst wel dat het niet lukte om BT uit te schakelen...

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-11 16:34
NL-Alert werkt dus iig :P. Vodafone 4G + Lumia 950XL.
Hier ook netjes binnen gekregen op T-mobile 950XL regio Rotterdam.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• r2504
GameFreak schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:13:
[...]

Ik heb nu ook net de .29 build geïnstalleerd, maar bij mij zijn de mail live tiles nog steeds incorrect en tonen dus nog steeds hele oude e-mails.
Ook op het lockscreen blijft er staan dat ik nog deze oude ongelezen mails heb.
Perfect is het nog niet... maar daarvoor had ik mails van dagen geleden op m'n Live Tile staan waar dit nu heel wat actueler is. Op het lockscreen heb ik dat net het tegenovergestelde... ik krijg er gewoon niet altijd indicatie van berichten en toch heb ik nieuwe mails ontvangen.

• r2504
Iemand ook het probleem dat op een rechter tile klikken vaak de app lijst geeft in plaats van de betreffende app te openen ? Ik ervaar dit sinds een tweetal builds.
Pagina: 1 ... 41 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M