Dat heb ik nog nooit ervaren en zelfs nog ff snel getest. Lijkt erop dat er iets (hardware matig) mis is met je telefoon. Zou hardreset doen en mocht dat niet helpen je toestel opsturen.r2504 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:20:
Iemand ook het probleem dat op een rechter tile klikken vaak de app lijst geeft in plaats van de betreffende app te openen ? Ik ervaar dit sinds een tweetal builds.
Probleem is dat ik het niet altijd heb... soms is er dus totaal geen probleem. Ik denk dat ik het ook pas het eerst gezien heb sinds de .11 build... dus hardware kan het moeilijk zijn.
Zat er trouwens nergens een calibratie functie in Windows Phone ?
Hier niet, heb er een natuurlijke vetlaag op zitten die er ook nog eens voor zorgt dat ie minder snel krassen krijgt (of dat je ze minder goed ziet)
Ik gebruik vaak nagellakremover met een hoog gehalte aceton voor t schoonmaken. Werkt als een trein!
Professioneel Heftruck Syndroom
Haha, ik maak het ook nooit schoon. Heb nog een lumia 930 dat nog onder Nokia valt. Die zijn zo sterk dat vuil geen kans maakt. 
Oeww dat ziet er goed uit en zorgt ook nog eens voor lekker luchtje. Dat namaak spul wat ze in schoonmaakdoekjes doen is voor watjesNeFoRcE schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:44:
[...]
Ik gebruik vaak nagellakremover met een hoog gehalte aceton voor t schoonmaken. Werkt als een trein!
[ Voor 59% gewijzigd door vali op 07-12-2015 15:54 ]
ja, is mij ook wel eens opgevallen. Is niet reproduceerbaar.r2504 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:44:
Probleem is dat ik het niet altijd heb... soms is er dus totaal geen probleem. Ik denk dat ik het ook pas het eerst gezien heb sinds de .11 build... dus hardware kan het moeilijk zijn.
Ja precies, 't spul gebruik ik ook voor t schoonmaken van de auto e.d. vliegjes enzo van je motorkap gaan er echt in no-time van af!vali schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:51:
[...]
Oeww dat ziet er goed uit en zorgt ook nog eens voor lekker luchtje. Dat namaak spul wat ze in schoonmaakdoekjes doen is voor watjes
Voor een motorkap snap ik dat het een goede oplossing is, maar ben je niet bang de je de coatings van je scherm kapot maakt met zo'n agressief oplosmiddel?NeFoRcE schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:44:
[...]
Het glas wordt zekerweten niet aangetast, maar de coating op het glas maak ik me zorgen om.r2504 schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:32:
Ik denk dat het veiliger is op glas dan op lak van een auto... maar we wijken af hier.
On topic:
Weet iemand hoe laat de nieuwste build voorde 950 (XL) uitkomt? En zijn er mensen van plan deze te installeren?
Wut? Als een katoenen doekje niet al genoeg is, dan is een brillendoekje (met water) dat zeker wel om het meest hardnekkige vuil van je telefoon af te krijgen.NeFoRcE schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:44:
[...] Ik gebruik vaak nagellakremover met een hoog gehalte aceton voor t schoonmaken. Werkt als een trein!
Nog niet bekend wanneer, maar de recovery tool heeft vandaag een update gekregen om ook de 950 en 950XL te ondersteunen. Dus dat zal nog wel snel zijn (maar is in ieder geval fijn dat deze eerst werkt).Pyramiden schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:54:
[...]
Het glas wordt zekerweten niet aangetast, maar de coating op het glas maak ik me zorgen om.
On topic:
Weet iemand hoe laat de nieuwste build voorde 950 (XL) uitkomt? En zijn er mensen van plan deze te installeren?
Ik denk dat ik eerst even de reacties afwacht. Moet sowieso nog de insider-app activeren, maar heb er geen giga-haast mee. De laatste build voegt ook maar weinig toe nog. Enige waarvoor ik het zou willen is de beta van de mail-app kunnen proberen met unified inbox.
Toch wacht ik nog even geduldig af, gezien het de eerste upgrade voor dit toestel wordt. En het zal niet de eerste keer zijn dat ze een vinkje vergeten
Sinds gisteren ook weer eens WP10 er op gezet (Lumia 930) en ik heb ook al een paar keer gehad dat de app lijst tevoorschijn kwam. Dacht al dat ik misschien teveel geveegd had in plaats van getikt...r2504 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:20:
Iemand ook het probleem dat op een rechter tile klikken vaak de app lijst geeft in plaats van de betreffende app te openen ? Ik ervaar dit sinds een tweetal builds.
Eerste indruk van de huidige build is een stuk positiever dan die van 2 maanden geleden. Haal nu wel het einde van de dag met een volle accu. Ben eigenlijk nog niet echt iets tegen gekomen wat niet goed werkt.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Kan je ook apps verwijderen die normaal niet te verwijderen zijn, zoals men kan op Windows 10?
Heb MSN Nieuws zijn icoon al kunnen herstellen door Nieuws te deïnstalleren en dan terug opnieuw te installeren, maar bij Groove en MSN Weer zie ik niet staan: Verwijderen, dus zo kan ik ze ook niet opnieuw installeren om icoon te herstellen
Heb MSN Nieuws zijn icoon al kunnen herstellen door Nieuws te deïnstalleren en dan terug opnieuw te installeren, maar bij Groove en MSN Weer zie ik niet staan: Verwijderen, dus zo kan ik ze ook niet opnieuw installeren om icoon te herstellen
Ik ben over accuduur ook wel te spreken ja. Ik merk dat vooral in notificaties veel fouten zitten zoals ik hierboven ook zei. Ik ontdekte vandaag ook dat het geluid van apps niet harder meer te zetten is op mijn lumia 925bramv82 schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:57:
[...]
Sinds gisteren ook weer eens WP10 er op gezet (Lumia 930) en ik heb ook al een paar keer gehad dat de app lijst tevoorschijn kwam. Dacht al dat ik misschien teveel geveegd had in plaats van getikt...
Eerste indruk van de huidige build is een stuk positiever dan die van 2 maanden geleden. Haal nu wel het einde van de dag met een volle accu. Ben eigenlijk nog niet echt iets tegen gekomen wat niet goed werkt.
youtube.com/@hisrep
Heb dit zelf ook gemerkt op mijn Lumia 1020 en nu ook op mijn Lumia 950... En inderdaad niet reproduceerbaar, af en toe veegt die het scherm naar rechts i.p.v. de app te openen.r2504 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:20:
Op zich kan hier wel mee leven, even terug swipen en nogmaals de app aan klikken^^
De Recovery tool werkt nu trouwens ook met de 950 en 950XL plus die hebben nu ook de beschikking tot de laatste build. Mocht niet iedereen in het 950 topic lurken
[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 07-12-2015 22:16 ]
Ik kan hem op mijn 950xl nog niet vinden.Martinspire schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:16:
De Recovery tool werkt nu trouwens ook met de 950 en 950XL plus die hebben nu ook de beschikking tot de laatste build. Mocht niet iedereen in het 950 topic lurken
Zit wel in de fast ring!
Al opnieuw opgestart dan?maemo schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:20:
[...]
Ik kan hem op mijn 950xl nog niet vinden.
Zit wel in de fast ring!
Ah, lekker, ik kom er net pas achter dat wanneer Groove Music full screen draait, je naar het volgende/vorige nummer kan gaan door op een willekeurige plaats op het scherm te swipen van links naar rechts en vice versa.
Overigens net ook de kaarten app wat beter bekeken. Ik miste de Here Transit (OV) app, maar als je in de kaarten app de vervoerswijze op OV zet, dan krijg je dus netjes alle opties per bus/trein/metro te zien. Heb dat vorig jaar in Berlijn uitgeprobeerd met de Here Transit app en een heel weekend met de u-bahn gereist en Here Transit werkte toen perfect. Als ik nu in Berlijn kijk, dan zie je ook precies dat je bv Lijn U3 moet nemen, 6 stations er tussen hebt liggen en dan U6 moet nemen. App kan nog wel wat verbeteringen hebben aangezien je in de Here Transit app kon aangeven dat je bv niet met de trein wilde reizen, maar wel met de metro in Berlijn.
Overigens net ook de kaarten app wat beter bekeken. Ik miste de Here Transit (OV) app, maar als je in de kaarten app de vervoerswijze op OV zet, dan krijg je dus netjes alle opties per bus/trein/metro te zien. Heb dat vorig jaar in Berlijn uitgeprobeerd met de Here Transit app en een heel weekend met de u-bahn gereist en Here Transit werkte toen perfect. Als ik nu in Berlijn kijk, dan zie je ook precies dat je bv Lijn U3 moet nemen, 6 stations er tussen hebt liggen en dan U6 moet nemen. App kan nog wel wat verbeteringen hebben aangezien je in de Here Transit app kon aangeven dat je bv niet met de trein wilde reizen, maar wel met de metro in Berlijn.
XBL: MRE Inc
Volgens mij moet je ook 24 uur wachten tot ie in gaat (of in ieder geval een dag)
Ik had me in dit weekend al aangemeld maar ik wacht af!Martinspire schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:30:
[...]
Volgens mij moet je ook 24 uur wachten tot ie in gaat (of in ieder geval een dag)
xxxxx
Er zijn updates voor agenda/mail, en telefoon.
Hoe werkt dat met het weer in de agenda?
Het staat wel aan, maar ik zie niks..?
Alles staat ingesteld op NL.
Hoe werkt dat met het weer in de agenda?
Het staat wel aan, maar ik zie niks..?
Alles staat ingesteld op NL.
Live from Denmark
Hier wel, gewoon onder de settings bij accounts.
Daar kan ik de mailboxen koppelen.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Let wel: ik heb nog niet de insider versie draaien.GiLeX schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:40:
Hier wel, gewoon onder de settings bij accounts.
Dat had ik gemist. My bad.
Maar dat zou met de 950(XL) nu toch inmiddels ook mogelijk moeten zijn.
Maar dat zou met de 950(XL) nu toch inmiddels ook mogelijk moeten zijn.
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Mis ik iets, of ben ik niet de enige die hier tegenaan loopt:
Op windows 10 als ik iemand wil bellen dan is mijn eerste reactie om naar de bel-"app" te gaan, het icoon met de telefoon. Vanuit hier kan ik echter onmogelijk bij mijn contacten komen, en moet ik naar de contacts app gaan en daar dan degene opzoeken die ik wil bellen. Als ik het in een keer goed zou doen zou het uiteraard evenveel keren klikken zijn, maar dat is toch helemaal niet intuïtief? Ik wil bellen > klik op telefoontje > oh wacht vanaf hier kan ik niet bij mijn contacten. Mijn omgeving raakt zo ook niet echt overtuigd van mijn keuze voor WP als ze mij zo constant zien klungelen als ik iemand wil bellen
Hoort dit zo of zie ik simpelweg een optie over het hoofd?
Op windows 10 als ik iemand wil bellen dan is mijn eerste reactie om naar de bel-"app" te gaan, het icoon met de telefoon. Vanuit hier kan ik echter onmogelijk bij mijn contacten komen, en moet ik naar de contacts app gaan en daar dan degene opzoeken die ik wil bellen. Als ik het in een keer goed zou doen zou het uiteraard evenveel keren klikken zijn, maar dat is toch helemaal niet intuïtief? Ik wil bellen > klik op telefoontje > oh wacht vanaf hier kan ik niet bij mijn contacten. Mijn omgeving raakt zo ook niet echt overtuigd van mijn keuze voor WP als ze mij zo constant zien klungelen als ik iemand wil bellen
in de telefoon app, heb je onderaan op de "taakbalk" een icoontje met 2 poppetjesGarwinski schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:17:
Op windows 10 als ik iemand wil bellen dan is mijn eerste reactie om naar de bel-"app" te gaan, het icoon met de telefoon. Vanuit hier kan ik echter onmogelijk bij mijn contacten komen, en moet ik naar de contacts app gaan en daar dan degene opzoeken die ik wil bellen. Als ik het in een keer goed zou doen zou het uiteraard evenveel keren klikken zijn, maar dat is toch helemaal niet intuïtief? Ik wil bellen > klik op telefoontje > oh wacht vanaf hier kan ik niet bij mijn contacten. Mijn omgeving raakt zo ook niet echt overtuigd van mijn keuze voor WP als ze mij zo constant zien klungelen als ik iemand wil bellenHoort dit zo of zie ik simpelweg een optie over het hoofd?
Ha ja bedankt! Ik heb hem standaard op dial pad staan, daar staat hij inderdaad niet, maar bij de tab History of Speed Dial staan inderdaad de twee poppetjes.msmilde schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:19:
[...]
in de telefoon app, heb je onderaan op de "taakbalk" een icoontje met 2 poppetjes
In de speed dail kun je ook gewoon een contact zoeken door de naam in te typen.Garwinski schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:56:
[...]
Ha ja bedankt! Ik heb hem standaard op dial pad staan, daar staat hij inderdaad niet, maar bij de tab History of Speed Dial staan inderdaad de twee poppetjes.
Ik heb de nieuwe preview vanaf gisteren in de update gedeelte staan (Lumia 950 XL) met de tekst dat hij gaat downloaden, maar de waarde blijft heel de tijd op 0% staan. Zie ook niet echt Wifi bewegingen gaan. Telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart, maar helpt niks. Als ik het laat gaan dan wordt mijn telefoon enorm warm heel de tijd of hij druk bezig is met iets, maar zie geen veranderingen optreden. Erg vervelend dit, want het is niks dat ik het gevoel heb dat mijn telefoon op volle toeren draait, maar mijn accu gaat ook als een malle naar beneden nu. Iemand hier ervaring hoe je een update geforceerd kan stoppen ? Heb echt gevoel dat die update blijft hangen ofzo.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Bij de .29 update op mn L830 duurde het ook best lang voor dat er beweging in kwam, half uur ofzo...toen die eenmaal op gang was, ging het ook niet bijster snel.danplo schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:58:
Ik heb de nieuwe preview vanaf gisteren in de update gedeelte staan (Lumia 950 XL) met de tekst dat hij gaat downloaden, maar de waarde blijft heel de tijd op 0% staan. Zie ook niet echt Wifi bewegingen gaan.....
Ik laat mn telefoon tijdens de updates altijd aan de lader, en het scherm aan....en geduld hebben.
Wat je nog kan proberen, is met een schone installatie beginnen, een harde reset dus.
Live from Denmark
Ja ik wacht al een hele daghansie_k schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:08:
[...]
Bij de .29 update op mn L830 duurde het ook best lang voor dat er beweging in kwam, half uur ofzo...toen die eenmaal op gang was, ging het ook niet bijster snel.
Ik laat mn telefoon tijdens de updates altijd aan de lader, en het scherm aan....en geduld hebben.
Wat je nog kan proberen, is met een schone installatie beginnen, een harde reset dus.
Ik ben niet van plan mijn telefoon een schoon instal te geven, dus ga nog maar even afwachten.
Heb dit nog nooit eerder meegemaakt op mijn vorige lumia's
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Dergelijke trage updateproblemen had ik ook altijd.
Op een eoa manier verliep bij mij het proces sneller als er geen sd kaar in het toestel zat.
Op een eoa manier verliep bij mij het proces sneller als er geen sd kaar in het toestel zat.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Bel app drukken en 1 swipe naar links geven (dail pad). Daar dan de naam van de persoon intikken en hij/zij verschijnt dan vanzelf. Je kan dan vervolgens deze mensen weer terug vinden in je history lijst als je hebt opgegangen (en dan via daar ze later weer bellen).Garwinski schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:17:
Op windows 10 als ik iemand wil bellen dan is mijn eerste reactie om naar de bel-"app" te gaan, het icoon met de telefoon. Vanuit hier kan ik echter onmogelijk bij mijn contacten komen, en moet ik naar de contacts app gaan en daar dan degene opzoeken die ik wil bellen. Als ik het in een keer goed zou doen zou het uiteraard evenveel keren klikken zijn, maar dat is toch helemaal niet intuïtief? Ik wil bellen > klik op telefoontje > oh wacht vanaf hier kan ik niet bij mijn contacten. Mijn omgeving raakt zo ook niet echt overtuigd van mijn keuze voor WP als ze mij zo constant zien klungelen als ik iemand wil bellenHoort dit zo of zie ik simpelweg een optie over het hoofd?
Kon het toch niet laten en heb mijn Lumia toch maar een schone installatie gegeven en dan werkt het wel direct die update. Bizar dit, maar goed dan maar weer even alles opnieuw downloaden en instellen, al helpt die backup wel goed mee gelukkig.hansie_k schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:08:
[...]
Bij de .29 duurde het bij mij ook bijzonder lang hoor. Geduld hebben, en een rebootje tussendoor kan geen kwaaddanplo schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:11:
[...]
Ja ik wacht al een hele dagnog steeds 0%
Ik ben niet van plan mijn telefoon een schoon instal te geven, dus ga nog maar even afwachten.
Heb dit nog nooit eerder meegemaakt op mijn vorige lumia's
Microsoft has updated the Mail and Calendar app to version 17.6506.42262.0.r2504 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:20:
Updates voor Phone en Mail zonet... geen idee van de aanpassingen ?
The update brings a number of visible changes, including:
Added portrait week view for mobile devices
Added context menu quick actions for calendar events on mobile devices
Added full screen reading for phablets
Fixed bugs and top crashes
Tja... zo'n dingen heb je natuurlijk wanneer bedrijven geen handleidingen meer schrijven... die dingen blijven dan vaak onopgemerkt.
Ik lees net dit artikel.
Heeft iemand enig idee wat de exacte datum is? Op verschillende fora en nieuws websites staat dat de update in december komt, maar niet precies welke dag.
Ik heb zelf een Lumia 930, maar ik draai liever geen preview versie op het moment.
Heeft iemand enig idee wat de exacte datum is? Op verschillende fora en nieuws websites staat dat de update in december komt, maar niet precies welke dag.
Ik heb zelf een Lumia 930, maar ik draai liever geen preview versie op het moment.
Voor kerst dus, ik zou gewoon even geduld hebben en ook niet meer beginnen met een preview versie. Dat de providers de update al aan het testen zijn betekent vaak dat deze al grotendeels klaar is voor de toestellen zonder carrier-branding.VeQVQUCjsxagUCH schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:35:
Ik lees net dit artikel.
[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 08-12-2015 16:17 ]
Zal toch wel ergens in de 'Lumia Help+Tips' app beschreven staan denk ik zo.r2504 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:32:
Tja... zo'n dingen heb je natuurlijk wanneer bedrijven geen handleidingen meer schrijven... die dingen blijven dan vaak onopgemerkt.
Phone app geeft nu geloof ik meer details over gesprek historie (in het details menu). En mail zoals door siempie gemeld wordt.r2504 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:20:
Updates voor Phone en Mail zonet... geen idee van de aanpassingen ?
siempie76 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:26:
[...]
Microsoft has updated the Mail and Calendar app to version 17.6506.42262.0.
The update brings a number of visible changes, including:
Added portrait week view for mobile devices
Added context menu quick actions for calendar events on mobile devices
Added full screen reading for phablets
Fixed bugs and top crashes
[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 08-12-2015 16:31 ]
Patient gamer
Iemand enig idee waarom de uservoice niet meer toegankelijk is?
https://windowsphone.uservoice.com/
Eh .. als je het nieuws in de gaten hield las je dat UserVoice down is en niet meer up komtSt00mwals schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:29:
Iemand enig idee waarom de uservoice niet meer toegankelijk is?
Patient gamer
huh, en ik las dit artikel.VeQVQUCjsxagUCH schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:35:
Ik lees net dit artikel.
Hebben ook meer mensen last van het feit dat de livetile van de Weerplaza-app niet update? Bij mijn eerste upgrade van W8 naar W10 had ik geen problemen. Maar sinds ik een hard rest heb uitgevoerd werkt ie niet meer.
Hoe pas je het volume van je wekker/alarm aan? Ik krijg het niet voor elkaar en zie nergens een instelling.
De Lumia 950XL heeft nogal een luide wekker, mijn vrouw en kind werden vanochtend om half 6 wakker. Dat werd niet in dank afgenomen...
De Lumia 950XL heeft nogal een luide wekker, mijn vrouw en kind werden vanochtend om half 6 wakker. Dat werd niet in dank afgenomen...
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik ben eindelijk ook overgestapt naar W10M op m'n 1520. Het is even wennen, maar het meeste komt wel goed.
Het enige dat ik direct mis en niet direct een oplossing/antwoord voor vind is het volgende:
Ik gebruik gmail voor mail, zowel op WP8 als nu op W10M zo ingesteld dat hij de laatste 7 dagen synct. Echter, wanneer ik in WP8 de zoekfunctie gebruikte ging hij ook op de server in de oudere berichten zoeken. Dat lukt me nu niet. Is dit een optie die ik ergens dien te activeren?
Het enige dat ik direct mis en niet direct een oplossing/antwoord voor vind is het volgende:
Ik gebruik gmail voor mail, zowel op WP8 als nu op W10M zo ingesteld dat hij de laatste 7 dagen synct. Echter, wanneer ik in WP8 de zoekfunctie gebruikte ging hij ook op de server in de oudere berichten zoeken. Dat lukt me nu niet. Is dit een optie die ik ergens dien te activeren?
Ik ben overgestapt vanaf Android naar Windows 10 Mobile maar mis nog een functie, ik wil graag snel aan kunnen zetten dat notificaties geen geluid maken en niet trillen maar dat oproepen wel gewoon doorkomen. Op android kon je hier voor priority aanzetten wat erg goed werkte, is er op Windows 10 Mobile een vergelijkbaar iets?
Is vooral voor 's nachts als ik storingsdienst heb.
Heb tot nu toe alle apps behalve die van de telefoon alle rechten uit gezet maar dat is telkens zo'n gedoe.
Iemand suggesties?
Heb tot nu toe alle apps behalve die van de telefoon alle rechten uit gezet maar dat is telkens zo'n gedoe.
Iemand suggesties?
Volgens mij moet je dan Cortana instellen met Quiet hours. Die zet alles uit, maar laat bepaalde nummers wel door. Heb er zelf,geen ervaring mee. Op dit moment is Cortana er nog niet in het Nederlands. Twee opties: toestel op Engels instellen (regional settings) of even wachten op een internationale versie van Cortana (hoorde laatst dat die eraan zit te komen).Shinji schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:37:
Ik ben overgestapt vanaf Android naar Windows 10 Mobile maar mis nog een functie, ik wil graag snel aan kunnen zetten dat notificaties geen geluid maken en niet trillen maar dat oproepen wel gewoon doorkomen. Op android kon je hier voor priority aanzetten wat erg goed werkte, is er op Windows 10 Mobile een vergelijkbaar iets?
Iemand suggesties?
Hm, zit toch nog een significant verschil tussen de W10 versie op mijn Lymia 950, vergeleken met dezelfde W10 build op mijn Lumia 930.
O.a de background loopt door tot de app lijst op mijn 950, toetsenbord is verplaatsbaar op de 950, en nog wat meer dingetjes. Had ik niet verwacht.
O.a de background loopt door tot de app lijst op mijn 950, toetsenbord is verplaatsbaar op de 950, en nog wat meer dingetjes. Had ik niet verwacht.
https://wren.co/join/Devian
Volgensmij is je 'ringer + notifications' volume ook je alarm volume.Arjan90 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:05:
Hoe pas je het volume van je wekker/alarm aan? Ik krijg het niet voor elkaar en zie nergens een instelling.
denk ik althans ... kan ook dat het misschien wel niet te regelen is
Denk dat quiet hours van Cortana inderdaad wel een optie kan zijn.Shinji schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:37:
Iemand suggesties?
Achtergrond loopt toch ook door op de andere toestellen? Zie op mijn L930 gewoon de background bij mijn app list (wel erg gedimt). Maar het verplaatsbare toetsenbord vind ik wel raar dat het momenteel L950/L950XL 'exclusive' is. Nou niet echt iets wat niet op oudere toestellen zou kunnen. Buiten Windows Hello en Continuum zou volgens mij alles gewoon kunnen op oude toestellen.Devian schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:54:
Hm, zit toch nog een significant verschil tussen de W10 versie op mijn Lymia 950, vergeleken met dezelfde W10 build op mijn Lumia 930.
[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 08-12-2015 22:07 ]
Patient gamer
Ik hoop dat de ASN app snel geschikt is voor WP10. Heb ze al gevraagd hoe lang dit gaat duren maar er is niks over bekend..
Die mis ik ook nog ja.
Verder is het na 2 dagen stoeien allemaal bruikbaar, maar je ziet dat er her en der toch nog wel flink wat kleine foutjes op te poetsen zijn. Nu maar hopen dat dat allemaal een beetje op tijd wordt opgelost. Het OS zelf en ook de apps (outlook, edge, agenda) zijn weer flinke verbeteringen t.o.v. wp81 vind ik...
Verder is het na 2 dagen stoeien allemaal bruikbaar, maar je ziet dat er her en der toch nog wel flink wat kleine foutjes op te poetsen zijn. Nu maar hopen dat dat allemaal een beetje op tijd wordt opgelost. Het OS zelf en ook de apps (outlook, edge, agenda) zijn weer flinke verbeteringen t.o.v. wp81 vind ik...
youtube.com/@hisrep
De SNS app is ook niet beschikbaar.The_Anarchist schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:04:
Ik hoop dat de ASN app snel geschikt is voor WP10. Heb ze al gevraagd hoe lang dit gaat duren maar er is niks over bekend..
Heb het in de Store al aangegeven in de review, maar nog niet beschikbaar tot op heden.
De SNS App komt waarschijnlijk later deze week beschikbaar op Windows 10 Mobile. In het ergste geval volgende week. Op de SNS Community loopt hier al een topic over (door mij gestartsiempie76 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:52:
[...]
De SNS app is ook niet beschikbaar.
Heb het in de Store al aangegeven in de review, maar nog niet beschikbaar tot op heden.
Wat wel werkt is een Windows 8.1 install....SNS App installeren en dan upgraden en dan geen reset doen. Zo gebruik ik de SNS App al weken. Heb het overigens al weken geleden aangegeven dat hij het bij een versie Windows 10 install niet doet, maar blijkbaar kunnen ze het niet zo snel fixen...
Ik had via facebook ook al een bericht achtergelaten. :-)TheVMaster schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:15:
[...]
De SNS App komt waarschijnlijk later deze week beschikbaar op Windows 10 Mobile. In het ergste geval volgende week. Op de SNS Community loopt hier al een topic over (door mij gestart) en ik zit er bovenop.
Wat wel werkt is een Windows 8.1 install....SNS App installeren en dan upgraden en dan geen reset doen. Zo gebruik ik de SNS App al weken. Heb het overigens al weken geleden aangegeven dat hij het bij een versie Windows 10 install niet doet, maar blijkbaar kunnen ze het niet zo snel fixen...
Maar is de nieuwe update met windows 8.1 sylverlight fallback genoeg om deze app te gebruiken ?
Of is de structuur in w10 helemaal om
Geen idee...(ben niet zo'n devver)....verwacht dat ze een pleistertje geplakt hebben ofzo......SNS Is niet zo happig op Windows 10 support, puur omdat het marktaandeel zo enorm laag is...labmuisfrl schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:28:
[...]
Ik had via facebook ook al een bericht achtergelaten. :-)
Maar is de nieuwe update met windows 8.1 sylverlight fallback genoeg om deze app te gebruiken ?
Of is de structuur in w10 helemaal om
Soms download ik Windows-apps uit piëteit. Het zijn de inderdaad de statistieken die tellen.TheVMaster schreef op woensdag 09 december 2015 @ 00:16:Geen idee...(ben niet zo'n devver)....verwacht dat ze een pleistertje geplakt hebben ofzo......SNS Is niet zo happig op Windows 10 support, puur omdat het marktaandeel zo enorm laag is...
lolFreshM schreef op woensdag 09 december 2015 @ 00:21:
[...]
Soms download ik Windows-apps uit piëteit. Het zijn de inderdaad de statistieken die tellen.
Vanochtend getest, Belsignaal & Meldingen stond op 0 (ivm nacht) en media stond op 1 (uit 30). Ik werd weer mijn bed uit getetterd door de wekker. Ik ben een vaste slaper, maar ik word gemakkelijk wakker van een wekker (zolang ik het geluid ken), bij mijn oude toestel stond hij dan ook erg zacht zodat ik wel wakker werd en mijn vrouw én zoon niet. Gezien ik er altijd tussen 5 en half 6 uit moet is dat wel zo prettig.blmp schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:04:
[...]
Volgensmij is je 'ringer + notifications' volume ook je alarm volume.
denk ik althans ... kan ook dat het misschien wel niet te regelen is
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Zelf een ringtone downloaden met een zacht volume of met een (open source) audio editor het volume verlagen.Arjan90 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:41:
[...]
Vanochtend getest, Belsignaal & Meldingen stond op 0 (ivm nacht) en media stond op 1 (uit 30). Ik werd weer mijn bed uit getetterd door de wekker. Ik ben een vaste slaper, maar ik word gemakkelijk wakker van een wekker (zolang ik het geluid ken), bij mijn oude toestel stond hij dan ook erg zacht zodat ik wel wakker werd en mijn vrouw én zoon niet. Gezien ik er altijd tussen 5 en half 6 uit moet is dat wel zo prettig.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Hmm, hier lijkt ie zich ook niet te willen houden aan de volumeinstellingen. Al heb ik niet zo'n luidruchtig geluid ingesteld. Maar dan zou ik een 3rd party app proberen, gezien die zich wel moeten houden aan je geluidsinstellingen. Misschien dat iemand anders hier wat meer wekker-ervaringen kan delen, want je zult heus niet de enige zijn. Ik heb echter nog gewoon een aparte wekkerArjan90 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:41:
[...]
Vanochtend getest, Belsignaal & Meldingen stond op 0 (ivm nacht) en media stond op 1 (uit 30). Ik werd weer mijn bed uit getetterd door de wekker. Ik ben een vaste slaper, maar ik word gemakkelijk wakker van een wekker (zolang ik het geluid ken), bij mijn oude toestel stond hij dan ook erg zacht zodat ik wel wakker werd en mijn vrouw én zoon niet. Gezien ik er altijd tussen 5 en half 6 uit moet is dat wel zo prettig.
Dat was in Windows Phone 8 al, de wekker gaat altijd met geluid af (en zo zou het volgens mij ook moeten zijn), ongeacht de volumeinstellingen.Martinspire schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:19:
[...]
Hmm, hier lijkt ie zich ook niet te willen houden aan de volumeinstellingen. Al heb ik niet zo'n luidruchtig geluid ingesteld. Maar dan zou ik een 3rd party app proberen, gezien die zich wel moeten houden aan je geluidsinstellingen. Misschien dat iemand anders hier wat meer wekker-ervaringen kan delen, want je zult heus niet de enige zijn. Ik heb echter nog gewoon een aparte wekker
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
^^ dit inderdaad. Wanner volumebalken op 0 staan, gaat de wekker wel hoorbaar af, maar wel zachter dan dat je bijv de sliders volopen zet.Wallie schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:22:
[...]
Dat was in Windows Phone 8 al, de wekker gaat altijd met geluid af (en zo zou het volgens mij ook moeten zijn), ongeacht de volumeinstellingen.
Maar waarom kun je het exacte volume dan niet gewoon instellen? Dat is toch ook bullshit?Wallie schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:22:
[...]
Dat was in Windows Phone 8 al, de wekker gaat altijd met geluid af (en zo zou het volgens mij ook moeten zijn), ongeacht de volumeinstellingen.
Raar waarom je dit niet op tweakers voorbij ziet komen. Ben erg blij dat Microsoft eindelijk hun middelvinger naar de providers opsteekt en updates doorpushed zoals we gewent zijn met desktops en laptops/tablets.
Moet eens voorbij zijn dat providers na Microsoft en smartphone fabrikanten ook nog eens naar de update moet kijken... Zorgt er niet alleen voor dat updates pas veel later komen, maar ook vaak dat ze bepaalde updates zonder reden niet uitbrengen....
Moet eens voorbij zijn dat providers na Microsoft en smartphone fabrikanten ook nog eens naar de update moet kijken... Zorgt er niet alleen voor dat updates pas veel later komen, maar ook vaak dat ze bepaalde updates zonder reden niet uitbrengen....
[ Voor 6% gewijzigd door vali op 09-12-2015 09:48 ]
Build 10586.29 Changelog:
You will see additional improvements in upgrade experience, including devices with limited free space, map rendering on update, and RCS enabled device settings.
Improved application backwards compatibility for Windows Phone 8.1 Silverlight applications.
Edge performance and stability has been improved. Auto-completion has been updated to allow user to more easily edit the end of the URL in the address bar.
Additional Bluetooth stability improvements.
We have resolve issues on switching the active cellular connectivity profile on Dual SIM devices.
Data profiles are now correctly restored in the out of box experience that would prevent some devices from sending or receiving MMS messages.
You will see additional improvements in upgrade experience, including devices with limited free space, map rendering on update, and RCS enabled device settings.
Improved application backwards compatibility for Windows Phone 8.1 Silverlight applications.
Edge performance and stability has been improved. Auto-completion has been updated to allow user to more easily edit the end of the URL in the address bar.
We have resolve issues on switching the active cellular connectivity profile on Dual SIM devices.
Data profiles are now correctly restored in the out of box experience that would prevent some devices from sending or receiving MMS messages.
Stuur het dan in als nieuwstipvali schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:47:
Raar waarom je dit niet op tweakers voorbij ziet komen. Ben erg blij dat Microsoft eindelijk hun middelvinger naar de providers opsteekt en updates doorpushed zoals we gewent zijn met desktops en laptops/tablets.
Ja dat zal jammer genoeg gedaan moeten worden. Bedoel, als er een zeer mooi hoesje van Apple wordt uitgebracht met een extra kleine accu erin dan moet het z.s.m. geschreven worden
Als ik de insider build ga installeren op mijn telefoon is deze stabiel genoeg voor dagelijks gebruik? Ik gebruik mijn telefoon vooral zakelijk (mail + bellen) dus dat moet goed werken. Als er wegvallende verbindingen zijn/crashes e.d. wil ik eigenlijk nog even wachten.
Maar als geek/IT'er wil ik nu eigenlijk toch wel eens gaan updaten vanaf 8.1
Ik draai de laatste build, werkt stabiel. Geen last van haperende verbindingen of crashes.
Het is nu al praktisch de build die je deze maand OTA krijgt. Laatste build zijn alleen maar minor bugfixes geweest.Razr schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:46:
Als ik de insider build ga installeren op mijn telefoon is deze stabiel genoeg voor dagelijks gebruik? Ik gebruik mijn telefoon vooral zakelijk (mail + bellen) dus dat moet goed werken. Als er wegvallende verbindingen zijn/crashes e.d. wil ik eigenlijk nog even wachten.
Patient gamer
Verwijderd
Toetsenbord dingetje is volgens mij enkel bij schermen groter dan 5inch, dus daarom niet bruikbaar op je 930.Devian schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:54:
Net een update van Whatsapp gehad.
Spraakberichten die ik ontvang, doen niks.
Meer mensen hier last van?
Worden verstuurd van een Nexus5.
Spraakberichten die ik ontvang, doen niks.
Meer mensen hier last van?
Worden verstuurd van een Nexus5.
Live from Denmark
Ik kan weer plaatjes downloaden met WhatsApp.
Daarnaast is HERE Transit ook bijgewerkt (en weer beschikbaar op W10M?) m'n losse tiles werken ook weer. Ideaal om snel te zien wanneer de tram naar 't centrum gaat
Daarnaast is HERE Transit ook bijgewerkt (en weer beschikbaar op W10M?) m'n losse tiles werken ook weer. Ideaal om snel te zien wanneer de tram naar 't centrum gaat
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Heb helaas ook met deze build dat ik eigenlijk gewoon na de gsm van de lader te hebben gehaald, de gsm op "battery savings" moet zetten.wian schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:51:
Build 10586.29 Changelog:
Heb whatsapp en een paar apps in de always running even in battery safe mode gezet en ik krijg dus gewoon alsof er niets aan de hand is m'n berichten...
Maar vanmorgen vergeten en na 1 uur was de gsm warm! en nog maar 77% battery left....
Toestel: Lumia 920
KPN, 4G, zuid limburg
Ik ben sinds deze week ook voorzien van W10M.
Is het iemand al gelukt om 2 accounts te activeren met Whatsapp?
Gowhatsapp is niet (meer) te downloaden in de store
Is het iemand al gelukt om 2 accounts te activeren met Whatsapp?
Gowhatsapp is niet (meer) te downloaden in de store
Is dat niet de nieuwe SMS... maar over welke settings gaat het dan ?wian schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:51:
and RCS enabled device settings.
Wat leuk, ben Win10 erop aan het zetten, en nu na de reboot is mijn toestel in het Duits 
Iemand trouwens het probleem dat bij het migreren van de bestaande data, hij bij stap 18 van 22, heel lang op 62% blijft hangen (al meer dan een half uur nu...
)
Iemand trouwens het probleem dat bij het migreren van de bestaande data, hij bij stap 18 van 22, heel lang op 62% blijft hangen (al meer dan een half uur nu...
[ Voor 47% gewijzigd door Wallie op 09-12-2015 14:02 ]
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Iemand die dit weet ? (930 met preview versie)Arjan90 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:05:
Ik word zo gek van die standaard ringtone van de wekker en het niet kunnen aanpassen van het volume.
Het wekker deuntje is aan te passen, volume volgens mij niet.Mit-46 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:16:
[...]
Iemand die dit weet ? (930 met preview versie)
Ik word zo gek van die standaard ringtone van de wekker en het niet kunnen aanpassen van het volume.
Ik heb 'Nokia Klok' als wekker, begint rustig.
Live from Denmark
Verwijderd
Heb ik ook een keer gehad bij een update. Phone even rebooten loste het probleem op bij mij.Wallie schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:54:
Iemand trouwens het probleem dat bij het migreren van de bestaande data, hij bij stap 18 van 22, heel lang op 62% blijft hangen (al meer dan een half uur nu...)
Hoe pas je deze aan?hansie_k schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:22:
[...]
Het wekker deuntje is aan te passen, volume volgens mij niet.
Ik heb 'Nokia Klok' als wekker, begint rustig.
Bij mij staat er enkel Alleen trillen of Standaard en ik kan kiezen uit "Mijn muziek" als ik in een alarm kijk.
Als ik dan naar de ringtones ga is de lijst leeg.
Gaat er bij mij iets mis?
[ Voor 3% gewijzigd door Mit-46 op 09-12-2015 16:17 ]
Als ik selecteer "Kiezen uit beltonen" zie ik een hele lange lijst. Lijkt me dat er bij jou iets niet helemaal goed gaat? Heb je al gecontroleerd of er een update is voor de Alarm-app toevallig?Mit-46 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:16:
[...]
Hoe pas je deze aan?
Bij mij staat er enkel Alleen trillen of Standaard en ik kan kiezen uit "Mijn muziek" als ik in een alarm kijk.
Als ik dan naar de ringtones ga is de lijst leeg.
Gaat er bij mij iets mis?
Nog iemand lst van dat je geen sms'jes kan versturen naar bepaalde personen via de messaging app ?
Als ik naar men vrouw een sms stuur dan krijgt ze die ook niet aan en ik krijg geen aflever rapport...
Via dezelfde app maar dan met Skype lukt het soms en soms niet of veel later...
Omgekeerd is juist hetzelfde probleem...
Naar andere personen sturen is geen probleem, en neen wij hebben elkaar niet geblocked...
Best lastig dit en spijtig dat die messaging app nog niet deftig werkt want is op zich wel een mooi concept...
Als ik naar men vrouw een sms stuur dan krijgt ze die ook niet aan en ik krijg geen aflever rapport...
Via dezelfde app maar dan met Skype lukt het soms en soms niet of veel later...
Omgekeerd is juist hetzelfde probleem...
Naar andere personen sturen is geen probleem, en neen wij hebben elkaar niet geblocked...
Best lastig dit en spijtig dat die messaging app nog niet deftig werkt want is op zich wel een mooi concept...
Pindakaas...het leek even goed te gaan, maar nu heeft m'n L830 sinds vanmiddag weer last van een knipperend scherm 😩
Hoogst irritant....
Hoogst irritant....
Live from Denmark
Nee er geen update beschikbaar, maar ik heb het nu wel aan kunnen passen via de Instellingen app! Bij geluiden heb ik een ander geluid gekozen voor de Alarm app. Dit had ik nog niet gevonden.Razr schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:32:
[...]
Als ik selecteer "Kiezen uit beltonen" zie ik een hele lange lijst. Lijkt me dat er bij jou iets niet helemaal goed gaat? Heb je al gecontroleerd of er een update is voor de Alarm-app toevallig?
Maar even kijken of het zich oplost met toekomstige updates.
Ik wacht nog op de nieuwe update om hem een kans te geven, anders vliegt hij van mijn 820. Een paar bugs had ik wel verwacht maar het word mij iets te gortig:
Live tiles werken niet (kan ik mee leven)
wilt met momenten geen uitgaande telefoons doen, enigste oplossing reboot toestel
om de haverklap weigert hij een 3/4g data verbinding te gebruiken, enigste oplossing reboot toestel (wifi geen probleem)
vastlopers af en toe, werd ik wakker deze ochtend, toestel gaf aan half 4 dus ik draai mij nog even om. Was al 7 uur, scherm stond gewoon bevroren op lock screen op half 4, batterij er moeten uithalen om hem te rebooten
apps die plots dienst weigeren, enigste oplossing, je hoort hem al komen, reboot toestel
Ik had toch iets beter verwacht om eerlijk te zijn maar ach, ik geef het nog een kans met de nieuwe update
wilt met momenten geen uitgaande telefoons doen, enigste oplossing reboot toestel
om de haverklap weigert hij een 3/4g data verbinding te gebruiken, enigste oplossing reboot toestel (wifi geen probleem)
vastlopers af en toe, werd ik wakker deze ochtend, toestel gaf aan half 4 dus ik draai mij nog even om. Was al 7 uur, scherm stond gewoon bevroren op lock screen op half 4, batterij er moeten uithalen om hem te rebooten
apps die plots dienst weigeren, enigste oplossing, je hoort hem al komen, reboot toestel
Ik had toch iets beter verwacht om eerlijk te zijn maar ach, ik geef het nog een kans met de nieuwe update
Wel lekker. Groove Music en Movies&TV hebben inmiddels in hun laatste updates support voor hamburger menu openen met swipe. Nou de rest van de Microsoft apps nog zover krijgen.
Patient gamer
Draai hem hier ook op mijn 820 en ondervind totaal geen problemen. Hoe heb je die insider build er op gekregen, draai je slow of fast ? Mijn baas had ook Insider op zijn 925 draaien en klaagde al weken dat alles ruk was, van de week even z'n telefoon nagelopen bleek hij nog op een hele oude build te draaien. Nu van het weekend geüpdatet en ook bij hem draait het een stuk betersprankel schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:01:
Ik wacht nog op de nieuwe update om hem een kans te geven, anders vliegt hij van mijn 820. Een paar bugs had ik wel verwacht maar het word mij iets te gortig:
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Heb twee dagen geldeden ook de 820 van mijn vrouwtje voorzien van W10. En ze heeft ook geen problemen.
Ze moest alleen wat wennen aan de andere layout op verschillende plekken.
Ze moest alleen wat wennen aan de andere layout op verschillende plekken.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M