Misschien een reset proberen ? Klinkt echt alsof er iets is in je configuratie/tel.sprankel schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:17:
fast build, 5 minuten geleden nog gecontroleerd op updates en store ook alles up to date
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Dat was de reden dat ik mijn vader direct al op W10M (previews) had gezet. Die kan niet goed tegen veranderingenGiLeX schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:14:
Heb twee dagen geldeden ook de 820 van mijn vrouwtje voorzien van W10. En ze heeft ook geen problemen.
Ze moest alleen wat wennen aan de andere layout op verschillende plekken.
Patient gamer
- Als ik de batterysaver vastpin op het startmenu, zie ik geen batterij percentage (was in 8.1 wel)
- De weekview van de Outlook Agenda heeft een groter lettertype dan in 8.1 waardoor er minder op kan.
- Hoe kan je de kleuren van de Agenda's veranderen in Outlook Agenda?
- TuneIn Radio is totaal veranderd in W10. Van een prima werkend iets onder W8.1, is het nu een heel traag programma geworden (ligt natuurlijk niet aan W10 maar aan TuneIn).
- Batterij lijkt iets harder leeg te lopen (voor mijn gevoel, even afwachten nog).
- 3rd party app om mijn Hollandsnieuw saldo te checken werkt niet meer (crasht na het inloggen)
Verder best ok, iets minder soepel voor mijn gevoel.
[ Voor 3% gewijzigd door Wallie op 10-12-2015 08:48 ]
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Microsoft Photos
Movies & TV
Groove Music
Windows Alarms & Clock
Xbox
WhatsApp (gisteren ook reeds)
OneNote
Outlook mail
Jup, hebben ze gesloopt. Geen idee of het nog terugkomt. Ik hoop van wel. Incl. een estimated time remaining.Wallie schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:47:
Ik heb sinds gisteren ook W10 op mijn 640XL gezet. Had er wel een hard reset voor nodig om alles goed te krijgen. Is natuurlijk ff wennen... paar dingen:
- Als ik de batterysaver vastpin op het startmenu, zie ik geen batterij percentage (was in 8.1 wel)[...]
hamburger menu openen en dan van de agenda die je wil veranderen even aanklikken en vasthouden. Dan loslaten en dan krijg je een aantal opties.[...] - Hoe kan je de kleuren van de Agenda's veranderen in Outlook Agenda?[...]
Hier de wallpaper, zoals die goed zou moeten zijn:

Lijkt wel alsof er een bug zit in dat uitsnijden/instellen op de telefoon
*edit*
Ah, is ook zo, je kunt horizontaal scrollen, vandaar dat 't anders lijkt... okee
*edit2*
Heb 'm nu aangepast naar 1280x768, maar ook dit werkt niet. Iemand een tip zodat ik 'm wel goed uitgelijnd krijg? Tis de bedoeling dat in die rode streep netjes de icoontjes komen te staan...
[ Voor 21% gewijzigd door NeFoRcE op 10-12-2015 10:21 ]
Professioneel Heftruck Syndroom
Ik heb net hetzelfde probleem, terwijl alles juist is ingesteld.GroeneThee schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:45:
Op de een of andere manier krijg ik geen meldingen van nieuwe emails. Instellingen in zowel Outlook als algemene instellingen zouden goed moeten staan? iemand dezelfde ervaringen of misschien tips?
Ik heb net 3 foto's gemaakt die ik wou doorsturen via mail maar ik krijg een melding dat de foto's te groot zijn.
Kan ik de foto's eerst comprimeren met de Lumia 950?
Heb je ook een werkend plaatje? Link lijkt kapoetNeFoRcE schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:48:
Heb 'm nu aangepast naar 1280x768, maar ook dit werkt niet. Iemand een tip zodat ik 'm wel goed uitgelijnd krijg? Tis de bedoeling dat in die rode streep netjes de icoontjes komen te staan...
Maar 768, neem aan dat dat de 920 is? (afaik enige op 768).
Ik zal eens bij mij testen (830, op 720p) hoe dat uitlijnt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
behoorlijk irritant!Cronimet schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:33:
[...]
Ik heb net hetzelfde probleem, terwijl alles juist is ingesteld.
Dat heb ik nog nooit gehad (op de 930 dan). Wat voor mailaanbieder heb je, of geeft Windows zelf aan dat ze te groot zijn?Cronimet schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:33:
[...]
Ik heb net hetzelfde probleem, terwijl alles juist is ingesteld.
Ik heb net 3 foto's gemaakt die ik wou doorsturen via mail maar ik krijg een melding dat de foto's te groot zijn.
Kan ik de foto's eerst comprimeren met de Lumia 950?
[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 10-12-2015 10:40 ]
Ik heb een Lumia 640XL. Met resolutie gewoon 1280x720. Maar doordat je dus horizontaal kunt scrollen is de afbeelding breder (768), echter, wanneer je de achtergrond gaat instellen, dan is het kader alszijnde gewoon 720 breed. Maar dat werkt dus niet chill.... gedoe alSinergyX schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:38:
[...]
Heb je ook een werkend plaatje? Link lijkt kapoet
Ik wou het via de Outlook van mijn werk versturen maar toen kreeg ik een mail van Windows dat het bestand waarschijnlijk te groot was om te versturen. Is er ergens een optie op de telefoon om foto's te comprimeren?TheVMaster schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:40:
[...]
Dat heb ik nog nooit gehad (op de 930 dan). Wat voor mailaanbieder heb je, of geeft Windows zelf aan dat ze te groot zijn?
Eh....je kunt in de foto app vast de foto wel verkleinen, maar het issue ligt denk ik aan de mail van je werk....die zullen wel een beperking hebben op bijlagen. Ik heb namelijk via Office 365 nog nooit gehad dat een foto niet (in z'n volle resolutie) niet verstuurd wilde worden.Cronimet schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:55:
[...]
Ik wou het via de Outlook van mijn werk versturen maar toen kreeg ik een mail van Windows dat het bestand waarschijnlijk te groot was om te versturen. Is er ergens een optie op de telefoon om foto's te comprimeren?
Eh....je kunt in de foto app vast de foto wel verkleinen, maar het issue ligt denk ik aan de mail van je werk....die zullen wel een beperking hebben op bijlagen. Ik heb namelijk via Office 365 nog nooit gehad dat een foto niet (in z'n volle resolutie) niet verstuurd wilde worden.Cronimet schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:55:
[...]
Ik wou het via de Outlook van mijn werk versturen maar toen kreeg ik een mail van Windows dat het bestand waarschijnlijk te groot was om te versturen. Is er ergens een optie op de telefoon om foto's te comprimeren?
https://dumpyourphoto.com/photo/439IxXnbFtSinergyX schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:38:
[...]
Heb je ook een werkend plaatje? Link lijkt kapoet
Zo wil ik het ongeveer hebben, alleen die apps moeten dus in die rode balk centered staan...
[ Voor 12% gewijzigd door NeFoRcE op 10-12-2015 11:04 ]
Kwam ik net echter, daar is toch makkelijke oplossing voor? Ik ga even pielen (heb enkel paint..).NeFoRcE schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:54:
[...]
Ik heb een Lumia 640XL. Met resolutie gewoon 1280x720. Maar doordat je dus horizontaal kunt scrollen is de afbeelding breder (768), echter, wanneer je de achtergrond gaat instellen, dan is het kader alszijnde gewoon 720 breed. Maar dat werkt dus niet chill.... gedoe al
Maar het is precies 768 horizontaal?
Maar je link naar foto doet het nietNeFoRcE schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:02:
[...]
[afbeelding]
Zo wil ik het ongeveer hebben, alleen die apps moeten dus in die rode balk centered staan...
https://dyp.im/439IxXnbFt
[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2015 11:03 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Gezien foto's in een mail BAse64 encoded worden verlies je ongeveer 33%... dus dan mag je foto al maar iets van een dikke 3 MB zijn voor je al tegen de grens aanloopt.
In WP8.1 werden foto's automatisch geresized (vaak ook tot onvrede)... in WM10 is er dat blijkbaar uit.
Hotmail, Gmail en Office 365 hebben dat in ieder geval niet meer...r2504 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:03:
Er zijn nog genoeg mail servers die limieten hebben van bijvoorbeeld 5 MB.
Gezien foto's in een mail BAse64 encoded worden verlies je ongeveer 33%... dus dan mag je foto al maar iets van een dikke 3 MB zijn voor je al tegen de grens aanloopt.
In WP8.1 werden foto's automatisch geresized (vaak ook tot onvrede)... in WM10 is er dat blijkbaar uit.
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 10-12-2015 11:05 ]
Raar, hier wel.. Maar ja als ik internet mag geloven is incl de horizontale scroll de pic 768 breed..SinergyX schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:02:
[...]
Kwam ik net echter, daar is toch makkelijke oplossing voor? Ik ga even pielen (heb enkel paint..).
Maar het is precies 768 horizontaal?
[...]
Maar je link naar foto doet het niet
https://dyp.im/439IxXnbFt
Ik heb begrepen dat Drive op W10 niet meer beschikbaar is.. Dat is nou net wat ik 99% mijn 640 voor gebruik.
Klopt dit? En hoe werkt het Windows maps offline alternatief ?
Tevens heeft de Microsoft Maps app ook offline navigatie.
Even wat testjes en rekenwerk gedaan, maar het schalen gaat niet gelijk aan de horizontale scrolling.NeFoRcE schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:05:
[...]
Raar, hier wel.. Maar ja als ik internet mag geloven is incl de horizontale scroll de pic 768 breed..
(720 schaal naar 768, geeft 640 als 'tiles' en de overige 80 -> 128 is dus horizontaal).
Terwijl je zou verwachten dat het 720 + 48 zou zijn qua scrolling.
Edit, zou dus 600 + 120 kunnen zijn, klopt met 128 (zie 768).
Dus je moet je screenshot schalen naar 600, uitbreiden naar 768, vervolgens schalen naar 720. Dat zou moeten werken.
Edit2, rekenfoutje ergens. Hoogte klopt, maar is nu iets te laag geschaald.
Nu even uitvogelen wat de precieze verhouding is, gaat me wel lukken om een template te maken
Edit3, dat was het dus
-Screenshot maken op 720p.
-Aanpassen style (zie note hoogte)
-Plaatje schalen in breedte naar 640
-Vergroot canvas naar 768
-Plaatje terugschalen naar 720
Et voila.
De hoogte lijkt ook te scrollen, die heb ik nog niet helemaal door, die schaalt niet met dezelfde factor als horizontaal.
[ Voor 38% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2015 12:24 ]
Hoe doe je dit dan als ik mag vragen?TheVMaster schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:05:
[...]
Hotmail, Gmail en Office 365 hebben dat in ieder geval niet meer...maar er zijn natuurlijk genoeg bedrijven die een eigen Exchange (of andere mailoplossing) hebben staan en daar een beperking inbouwen...maar met de mail app kun je je foto's gewoon resizen...
Ook na een Factory reset? Of heb je dat niet gedaan na het updaten.r2504 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:29:
Here Drive+ staat hier nochtans op m'n W10M en werkt net zoals voordien.
Tevens heeft de Microsoft Maps app ook offline navigatie.
Ah, topper! Maar ziet t er wel goed uit dan op mobiel? Ik zal dit vanavond eens even proberen... Wat een gedoe zegSinergyX schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:54:
[...]
Even wat testjes en rekenwerk gedaan, maar het schalen gaat niet gelijk aan de horizontale scrolling.
(720 schaal naar 768, geeft 640 als 'tiles' en de overige 80 -> 128 is dus horizontaal).
Terwijl je zou verwachten dat het 720 + 48 zou zijn qua scrolling.
Edit, zou dus 600 + 120 kunnen zijn, klopt met 128 (zie 768).
Dus je moet je screenshot schalen naar 600, uitbreiden naar 768, vervolgens schalen naar 720. Dat zou moeten werken.
Edit2, rekenfoutje ergens. Hoogte klopt, maar is nu iets te laag geschaald.
Nu even uitvogelen wat de precieze verhouding is, gaat me wel lukken om een template te maken
Edit3, dat was het dus
-Aanpassen style (zie note hoogte)
-Plaatje schalen in breedte naar 640
-Vergroot canvas naar 768
-Plaatje terugschalen naar 720
Et voila.
De hoogte lijkt ook te scrollen, die heb ik nog niet helemaal door, die schaalt niet met dezelfde factor als horizontaal.
Geen idee... ik heb tot op heden nog geen enkele factory reset gedaan onder W10M.AlphaWierie schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:43:
[...]
Ook na een Factory reset? Of heb je dat niet gedaan na het updaten.
Ik heb de mijne nu pixel perfect gekregenNeFoRcE schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:57:
[...]
Ah, topper! Maar ziet t er wel goed uit dan op mobiel? Ik zal dit vanavond eens even proberen... Wat een gedoe zeg
-Aanpassen style
-Plaatje schalen in breedte naar 640 (no lock), hoogte 1067 (no lock)
-Vergroot canvas naar 768x1280, nieuwe ruimte blanco opvullen
-Plaatje terugschalen naar 720 (no lock)
No lock bedoel ik dus dat je enkel die breedte/hoogte schaalt, de andere laat zitten.
http://static.tweakers.ne...eAFZwKPkrlkLLXS1/full.png
Home standaard (tile rechtsboven heeft een kader als test). Had gewoon screenshot, alles ruimte tussen tiles geel gemaakt. Die vage pixels rond aantal tiles komt door paint.
http://static.tweakers.ne...zqC0WtKjj6RgI1vR/full.png
Scroll naar beneden, duidelijk te zien hoe achtergrond niet synchroon scrolled, maar terug naar boven alles weer netjes alligned
[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2015 13:30 ]
Heeft er iemand toevallig een keer bij overige apparaten gekeken binnen de privacy instellingen.
Blijkbaar heb ik de XboxOne dubbel staan?
Jullie ook?
Zero to hero, just like that!
Gezien er geen Steam App is en je daar nu 2 stapts authorizatie kunt instellen, is dat wel handig
Edit: overigens lijk ik niet de enige waar het niet bij werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 10-12-2015 13:57 ]
Topper! Ik ga het proberen vanavond! Mijn dank is grootSinergyX schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:22:
[...]
Ik heb de mijne nu pixel perfect gekregenVertikaal kan afhankelijk zijn hoeveel tiles je totaal hebt (mijne gaat tot 1 rij 'onder' het scherm), maar klopt nu precies.
-Aanpassen style
-Plaatje schalen in breedte naar 640 (no lock), hoogte 1067 (no lock)
-Vergroot canvas naar 768x1280, nieuwe ruimte blanco opvullen
-Plaatje terugschalen naar 720 (no lock)
No lock bedoel ik dus dat je enkel die breedte/hoogte schaalt, de andere laat zitten.
http://static.tweakers.ne...eAFZwKPkrlkLLXS1/full.png
Home standaard (tile rechtsboven heeft een kader als test). Had gewoon screenshot, alles ruimte tussen tiles geel gemaakt. Die vage pixels rond aantal tiles komt door paint.
http://static.tweakers.ne...zqC0WtKjj6RgI1vR/full.png
Scroll naar beneden, duidelijk te zien hoe achtergrond niet synchroon scrolled, maar terug naar boven alles weer netjes alligned
Ja.....geen probleem.Dreamvoid schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:46:
Vraagje, met W10M is Groove nu de nieuwe muziekplayer, kan die eigenlijk muziek syncen over WiFi?
Eh..gewoon foto openen en dan op bewerken klikken en dan resizen...
Mooi, eindelijk van die onpraktische OneDrive sync af. Hoe gaat dat dan nu, wijs je op de desktop bepaalde sync playlists toe en die laat je door de Groove app automatisch syncen?
Oh....uhh....geen idee of dat kan. Ik ging uit van wifi syncen met Groove/OneDrive....of dat kan wat jij wilt.....geen idee sorry.Dreamvoid schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:54:
[...]
Mooi, eindelijk van die onpraktische OneDrive sync af. Hoe gaat dat dan nu, wijs je op de desktop bepaalde sync playlists toe en die laat je door de Groove app automatisch syncen?
Eh...daar is dus OneDrive voor.....maar eh...jij bedoelt een sync via Groove op de pc en Groove op de telefoon (zoals iTunes dat kan)?Dreamvoid schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:00:
Nee ik bedoel normale sync over WiFi tussen PC en telefoon. Ik heb een 128 GB kaartje die ik graag up to date met mijn muziek wil houden, maar zoveel OneDrive storage heb ik bij lange na niet, en telkens aan een USB kabel hangen dat is toch een beetje achterhaald anno 2015 - jammer.
Kleine 'design' tip, de kleine tiles van je alle-app list loopt op 1-2 pixels gelijk aan de rechterkant van de eerste rij tiles, daar kan je nog aardig wat leuke dingen mee doenNeFoRcE schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:48:
[...]
Topper! Ik ga het proberen vanavond! Mijn dank is groot
http://static.tweakers.ne...2yt2Zix6xD1Zp5tA/full.png
Edit 2, template gemaakt. Niet 100% pixelperfect (gaat ook niet met 720->768 stretching), maar aardig close.
http://static.tweakers.ne...BS5BWgM7N9jVGhoG/full.png
[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2015 15:26 ]
Ja precies, zoals Zune dat (in een ver verleden) kon, iTunes nu doet, en op Android via (oa) iSyncr kan. Het enige wat op Windows Phone in de buurt komt is Plex, maar op die manier gesyncte muziek/films zijn enkel binnen die Plex app toegankelijk.TheVMaster schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:08:
Eh...daar is dus OneDrive voor.....maar eh...jij bedoelt een sync via Groove op de pc en Groove op de telefoon (zoals iTunes dat kan)?
Offline beschikbaar maken met playlists, daarmee kan je op elke Groove app je lijst altijd synced houden.Dreamvoid schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:25:
[...]
Ja precies, zoals Zune dat (in een ver verleden) kon, iTunes nu doet, en op Android via (oa) iSyncr kan. Het enige wat op Windows Phone in de buurt komt is Plex, maar op die manier gesyncte muziek/films zijn enkel binnen die Plex app toegankelijk.
Hoe precies nummers werken vanuit mijn PC album in Groove naar mijn mobiel, weet ik niet zeker (Ik heb niets in mijn Music Onedrive staan), maar die kan ik ook offline afspelen op mijn telefoon. Ik heb aantal losse MP3's op mijn PC toegevoegd aan mijn playlist, die kon ik op mijn telefoon gewoon afspelen en offline beschikbaar maken.
Of die daar onedrive voor gebruikt, geen idee, maar ik heb 1+TB beschikbaar
[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2015 15:09 ]
Laatst is er een update van Glance geweest naar Glance screen, evenals de "gewone" Windows 10 updates. Nu kan ik wel de instellingen zien maar hier niks aan wijzigen: als ik een slider probeer te verzetten crasht de app, als ik gewoon op het scherm blijf staan krijg ik na een tiental seconden een zwart scherm. De dropdowns blijven ook volledig leeg als ik hier op tik.
Ik heb ondertussen Glance proberen te herinstalleren(blijkbaar lukt het niet om deze te herinstalleren indien je hem via Storage verwijdert, vanuit de Store kon ik Glance toen niet herinstalleren, dit was toen al de geupdate versie) en nogmaals een reset gedaan(weer met terugzetten backup, Glance stond toen ook ingesteld om geen backup te maken), echter zonder resultaat. Is dit een bekend probleem, of zal ik moeten resetten zonder backup terug te zetten? Of is het misschien beter mijn oude backups te verwijderen, een nieuwe te maken zonder Glance, en opnieuw te resetten?
Vooral het volledige resetten zonder backup terug te zetten wil ik liever eigenlijk vermijden omdat het nogal wat tijd zal kosten om alles terug naar mijn wensen in te stellen en ik natuurlijk niet weet of het dan wel gaat werken.
Andere optie die ik aan het overwegen ben: Glance verwijderen via Storage, dan sideloaden om terug te installeren.
Uh, Glance is een onderdeel van de instellingen toch, in ieder geval in W10?Smoke schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:23:
Ik heb sinds ik mijn 640 op Windows 10 gezet heb een paar weken geleden(Fast Ring, momenteel laatste nieuwe versie, bij de update was het 2 versies eerder) nogal wat probleempjes met Glance. Na update werkte Glance nog wel maar kon ik de instellingen niet meer aanpassen, blijkbaar een bekende issue. Omdat sommige andere zaken ook niet goed werkten heb ik toen een reset gedaan en de backup die ik had teruggezet, en sindsdien kan ik Glance helemaal niet meer gebruiken.
Laatst is er een update van Glance geweest naar Glance screen, evenals de "gewone" Windows 10 updates. Nu kan ik wel de instellingen zien maar hier niks aan wijzigen: als ik een slider probeer te verzetten crasht de app, als ik gewoon op het scherm blijf staan krijg ik na een tiental seconden een zwart scherm. De dropdowns blijven ook volledig leeg als ik hier op tik.
Ik heb ondertussen Glance proberen te herinstalleren(blijkbaar lukt het niet om deze te herinstalleren indien je hem via Storage verwijdert, vanuit de Store kon ik Glance toen niet herinstalleren, dit was toen al de geupdate versie) en nogmaals een reset gedaan(weer met terugzetten backup, Glance stond toen ook ingesteld om geen backup te maken), echter zonder resultaat. Is dit een bekend probleem, of zal ik moeten resetten zonder backup terug te zetten? Of is het misschien beter mijn oude backups te verwijderen, een nieuwe te maken zonder Glance, en opnieuw te resetten?
Vooral het volledige resetten zonder backup terug te zetten wil ik liever eigenlijk vermijden omdat het nogal wat tijd zal kosten om alles terug naar mijn wensen in te stellen en ik natuurlijk niet weet of het dan wel gaat werken.
Andere optie die ik aan het overwegen ben: Glance verwijderen via Storage, dan sideloaden om terug te installeren.
Verwijderd
Ik moet zeggen tot nu toe draait de huidige build echt lekker in vergelijking met 8.1.
Vooral de browser is een enorme vooruitgang, Alles draait nu zeer soepel en snel.
Erg herkenbaar. Ik had dit met motion app. Een bug in het vergeleden zorgde ervoor dat je die niet kon updaten. Wat je kan doen is de app genaamd Sysap Pusher te installeren. Via die app kan je glance opnieuw installeren.Smoke schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:23:
Ik heb sinds ik mijn 640 op Windows 10 gezet heb een paar weken geleden(Fast Ring, momenteel laatste nieuwe versie, bij de update was het 2 versies eerder) nogal wat probleempjes met Glance. Na update werkte Glance nog wel maar kon ik de instellingen niet meer aanpassen, blijkbaar een bekende issue. Omdat sommige andere zaken ook niet goed werkten heb ik toen een reset gedaan en de backup die ik had teruggezet, en sindsdien kan ik Glance helemaal niet meer gebruiken.
Ja als je telefoon het installeert. Je kan alleen nog steeds de app deinstalleren op de methode die hij toepaste. Ik deed dat toen ook met motion applicatie om van die irritante update bug af te komen.Louw Post schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:35:
[...]
Uh, Glance is een onderdeel van de instellingen toch, in ieder geval in W10?
Verwijderd
Raar ik heb een 640LTE en Glance werkt voor mij prima .......begint een typisch ding te worden voor dingen van MS wat voor de één werkt , werkt dan voor de andere weer niet ........Smoke schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:23:
Ik zou toch nog eens een hard reset proberen misschien glance eerst eens verwijderen een soft reset doen daarna terug naar fabrieks instelling en glance er terug opzetten...
.
Is dat iets nieuws van die app dan? Ik dacht dat ie inmiddels vrij nutteloos was geworden omdat zoeken naar updates nu ook gewoon prima werkt met native appsvali schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:42:
[...]
Erg herkenbaar. Ik had dit met motion app. Een bug in het vergeleden zorgde ervoor dat je die niet kon updaten. Wat je kan doen is de app genaamd Sysap Pusher te installeren. Via die app kan je glance opnieuw installeren.
[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 10-12-2015 17:12 ]
Hier exact hetzelfde probleem. Werkte prima voor hard reset, maar het hele Extra menu was leeg de laatste twee builds. Nu dus een crashende app. Heeft opnieuw installeren via die app geholpen bij iemand?Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:41:
[...]
Raar ik heb een 640LTE en Glance werkt voor mij prima .......begint een typisch ding te worden voor dingen van MS wat voor de één werkt , werkt dan voor de andere weer niet ........
Ik zou toch nog eens een hard reset proberen misschien glance eerst eens verwijderen een soft reset doen daarna terug naar fabrieks instelling en glance er terug opzetten...
.
Edit: Helpt niks, nou staat Glance in de store als incompatible (ook 640).
[ Voor 5% gewijzigd door wagenveld op 10-12-2015 17:32 ]
Ik heb enkel de optie om te croppen,maar dat is niet hetzelfde als resizen...TheVMaster schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:53:
[...]
Eh..gewoon foto openen en dan op bewerken klikken en dan resizen...
Zoeken naar updates werkt ook wel natuurlijk, maar niet meer als je de app niet meer hebt. Apps onderdelen zoals motion of touch kan je niet in de store vinden met de zoekfunctie.Martinspire schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:11:
[...]
Is dat iets nieuws van die app dan? Ik dacht dat ie inmiddels vrij nutteloos was geworden omdat zoeken naar updates nu ook gewoon prima werkt met native apps
Dat is jammer om te horen. Dan blijft een hardreset nog over om hem terug te krijgen.Smoke schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:51:
Ik heb Glance inderdaad in Settings - Extra staan maar daar werkt hij dus niet. Sysapp Pusher lijkt ook niet veel te helpen helaas, na verwijderen via Storage kreeg ik mooi de melding dat de app niet compatible was met mijn toestel(vandaar ook nogmaals de reset) Heb al een bugreport gestuurd via de Insider app, dus misschien dat er toch nog eens een update voor komt die voor iedereen werkt.
[ Voor 39% gewijzigd door vali op 10-12-2015 19:35 ]
Verwijderd
Heel raar bij mij werkt die prima .....wat nog niet werkt is de bel+sms+filter app daarmee kon ik privé telefoons blokkeren was handig omdat vele commerciële callcenters die mij van alles en nog wat pogen te verkopen konden geblokkeerd worden...wagenveld schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:18:
[...]
Hier exact hetzelfde probleem. Werkte prima voor hard reset, maar het hele Extra menu was leeg de laatste twee builds. Nu dus een crashende app. Heeft opnieuw installeren via die app geholpen bij iemand?
Edit: Helpt niks, nou staat Glance in de store als incompatible (ook 640).
https://onedrive.live.com...10&v=3&ithint=photo%2cpng
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 20:27 ]
Wat dacht je van het bel me niet register?Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:26:
[...]
Heel raar bij mij werkt die prima .....wat nog niet werkt is de bel+sms+filter app daarmee kon ik privé telefoons blokkeren was handig omdat vele commerciële callcenters die mij van alles en nog wat pogen te verkopen konden geblokkeerd worden...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Anders gebruik je TrueCaller?Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:26:
[...]
Heel raar bij mij werkt die prima .....wat nog niet werkt is de bel+sms+filter app daarmee kon ik privé telefoons blokkeren was handig omdat vele commerciële callcenters die mij van alles en nog wat pogen te verkopen konden geblokkeerd worden...
Het begon vanmiddag met notificaties van gelezen berichten die steeds terug kwamen van telegram.
Dus ik telegrap opnieuw op de telefoon gezet en vervolgens helemaal geen notificaties meer.
Vanavond een factory reset gedaan en telegram en whatsapp er opnieuw opgezet (zonder backups ed)
en nu krijg ik daar ook van beide geen notificaties meer van.
Heeft iemand een idee wat die zou kunnen zijn ?
Ik heb een L950
Daarom heeft na 8 jaar mijn iPhone afgedaan in ruil voor een Lumia.TheVMaster schreef op woensdag 09 december 2015 @ 00:26:
[...]
lolIk niet.....ik download ze omdat ik ze gebruik....
Waar kan ik zien welke app data aan het sturen is? Bij Instellingen - Dataverbruik - Verbruiksgegevens kan ik zien dat Edge, Twitter, Spotify, 6tag en FB de grootste verbruikers zijn. Maar ik wil weten wat er momenteel data aan het uploaden is.
Bij Foto's heb ik de upload naar OneDrive uitgeschakeld, in het verleden al gezien dat die standaard ook mobiel internet gebruikt om mijn foto's in de cloud op te slaan.
iPhone XR
Vergeet niet dat Livetiles ook data ontvangen (overigens is de icon niet zozeer voor data versturen, maar meer dat er verbinding is). Verder kun je volgens mij wel instellen dat bepaalde zaken niet gebeuren als ie geen wifi heeft.dEX2340 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:28:
Ik heb WP10 draaien op Lumia 930. Als mijn mobiel internet op staat, zie ik dat die constant data aan het versturen is. Maar ik heb geen enkele app openstaan.
Waar kan ik zien welke app data aan het sturen is? Bij Instellingen - Dataverbruik - Verbruiksgegevens kan ik zien dat Edge, Twitter, Spotify, 6tag en FB de grootste verbruikers zijn. Maar ik wil weten wat er momenteel data aan het uploaden is.
Bij Foto's heb ik de upload naar OneDrive uitgeschakeld, in het verleden al gezien dat die standaard ook mobiel internet gebruikt om mijn foto's in de cloud op te slaan.
Bedankt maar het is niet enkel het icoon (4G bijvoorbeeld) maar wel degelijk het pijltje dat naar boven wijst dat constant zichtbaar is, zonder dat een app geopend is.Martinspire schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:09:
[...]
Vergeet niet dat Livetiles ook data ontvangen (overigens is de icon niet zozeer voor data versturen, maar meer dat er verbinding is). Verder kun je volgens mij wel instellen dat bepaalde zaken niet gebeuren als ie geen wifi heeft.
iPhone XR
Kijken of het er inderdaad zoveel beter van wordt...
Ja dat bedoel ik, er is geen icoon met een pijltje omlaag. Het toont alleen dat er gegevensoverdracht is, niet dat het upload of download is. Kortom: kan ook prima downloaden van iets zijn (zoals bv livetiles). Als ie constant aan is, dan is er wel iets fout ja.dEX2340 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:44:
[...]
Bedankt maar het is niet enkel het icoon (4G bijvoorbeeld) maar wel degelijk het pijltje dat naar boven wijst dat constant zichtbaar is, zonder dat een app geopend is.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 11-12-2015 14:02 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Andere situatie die ik heb is weergave bug, als ik uit wifi bereik loopt en hij schakelt over naar 4G, blijft de rest van de tijd dat pijltje zichtbaar, tot ik of terug kom in wifi (en daarna uitzet) of ik schakel vliegtuig modus aan en uit.
Dit is inderdaad zeer aan te raden. Direct na mijn upgrade van 8.1 naar W10M had ik ook allemaal vage problemen in notificaties, meteen hierna een factory reset loste alles op, en als bijkomend voordeel weer eens een schone telefoon.weid1374 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:54:
Ga eens een hard reset doen van mijn Lumia 930 draaiend op 10586.29.
Kijken of het er inderdaad zoveel beter van wordt...
youtube.com/@hisrep
Hoofdreden was het microfoon probleem bij video en handsfree bellen. Helaas is dat er niet door veranderd. Heb begrepen dat dat een firmware issue is, en derhalve pas opgelost wordt als de meest recente firmware voor de Lumia 930 is vrijgegeven.DeNachtwacht schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:37:
[...]
Dit is inderdaad zeer aan te raden. Direct na mijn upgrade van 8.1 naar W10M had ik ook allemaal vage problemen in notificaties, meteen hierna een factory reset loste alles op, en als bijkomend voordeel weer eens een schone telefoon.
Microfoon werkt correct in Windows Phone 8.1.
Verwijderd
1. Blijft Edge bij jullie ook zo vaak hangen? Openen van artikelen wil best vaak niet.
2. Mijn batterij gaat nu max. 1 dag mee. Met windows 8.1 was dat 1.5 dag. Ik doe geen andere dingen dan voorheen op mijn mobiel.
3. Ik krijg geen melding als ik een nieuwe e-mail heb. Best vervelend. De instellingen staan wel goed.
4. In het app menu (de lange lijst) reageert mijn mobiel trager. M.a.w.: bij het scrollen blijft de lijst minder aan mijn vinger 'plakken'.
5. Toetsenbord komt vaak niet in beeld als je iets wilt typen.
Conclusie: Windows 10 heeft nog een lange weg te gaan en heeft meer processor kracht en geheugen nodig dan 8.1. Persoonlijk valt het me best tegen. En dan te bedenken dat 10586.29 ook op de L950 en L550 draait.. Daar ben je dan mooi klaar mee
Hoofdscherm en menu zijn wel een verbetering.
Het enige dingetje is dat het toetsenbord een letter skipt omdat ik blijkbaar sneller typ dan hij dan kan verwerken, daar had ik bij 8.1 geen last van.
Kortom, het bevalt mij dus prima!
Al een factory reset gedaan?Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:55:
Even wat ervaringen delen na 2 weken windows10 op mijn mobiel (Lumia 630).
Conclusie: Windows 10 heeft nog een lange weg te gaan en heeft meer processor kracht en geheugen nodig dan 8.1. Persoonlijk valt het me best tegen. En dan te bedenken dat 10586.29 ook op de L950 en L550 draait.. Daar ben je dan mooi klaar mee![]()
Hoofdscherm en menu zijn wel een verbetering.
Meeste van de bugs die je meld had ik ook, en die waren weg toen ik een factory reset had gedaan...
Over het algemeen werkt/reageert W10 beter of iig het zelfde als 8.1.
Live from Denmark
Maar begin je daarna ook weer kaal of zet je dan alsnog een backup terug? De store is niet echt 'handig' om al je geinstalleerde/vorige apps te zien.hansie_k schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:17:
[...]
Al een factory reset gedaan?
Meeste van de bugs die je meld had ik ook, en die waren weg toen ik een factory reset had gedaan...
Over het algemeen werkt/reageert W10 beter of iig het zelfde als 8.1.
Sinds een keer een backup in W8.1 niet teruggezet wilde worden (moest me identificeren met een sms, maar tijdens de installatie werkt dat nog niet...) doe ik compleet schone installatie...klein uurtje verder en alles staat er weer op.SinergyX schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:32:
[...]
Maar begin je daarna ook weer kaal of zet je dan alsnog een backup terug? De store is niet echt 'handig' om al je geinstalleerde/vorige apps te zien.
In de Store zijn Games en Apps opgesplitst, blijft ff zoeken, maar wel een stuk overzichtelijker dan voor heen.
Live from Denmark
Maar afaik niet zoals bv in Playstore dat je op datum kan kijken wat je hebt geinstalleerd en alles kan aanvinken wat je wil hebben (was in 8.1 dacht ik wel). Jammer alleen dat het gros van de apps geen enkele vorm van backup hebben en blijkbaar ook dat universal storage niet gebruiken, is het bij aardig wat games weer opnieuw beginnen, heb ik veelal weinig zin in.hansie_k schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:06:
In de Store zijn Games en Apps opgesplitst, blijft ff zoeken, maar wel een stuk overzichtelijker dan voor heen.
http://aka.ms/onedrivestorageOneDrive users can keep their free 15GB of storage and camera roll bonus after all, if they opt-in by Jan. 31
Microsoft has decided to give current OneDrive users a chance to keep their free 15GB of cloud file storage space, along with their extra free 15GB if they have the camera roll enabled on their smartphone. The catch is they have to make an effort to go to a special page and opt-in to keep that storage before January 31, 2016.
You may remember that back in November, Microsoft said it was going to reduce the amount of free storage it was going to give OneDrive users from 15GB to just 5GB in early 2016, and eliminate the 15GB camera roll bonus completely. This caused a massive backlash from customers. Over 72,000 of them voted on the OneDrive UserVoice page, asking Microsoft to bring back their free storage amounts,
Today, Microsoft's Group Program Manager for OneDrive, Douglas Pearce, quietly posted a note on that UserVoice post, stating:
"For customers of our free service who have over 5 GB of content and who are directly impacted by the storage change, we will offer one free year of Office 365 Personal, which includes 1 TB of storage. These customers will receive an email with redemption information early next year."
"In addition, for our biggest fans who have been loyal advocates for OneDrive, we are adding a new offer that lets you keep your existing 15 GB of free storage when the changes happen next year. If you also have the 15 GB camera roll bonus, you'll be able to keep that as well."
Users will have to opt-in and go to the Microsoft webpage below to sign up and keep their current OneDrive storage amounts. Again, this option will only last until Jan. 31.
Pearce also apologized for how Microsoft presented these OneDrive changes in the first place, stating:
"We are all genuinely sorry for the frustration this decision has caused and for the way it was communicated."
While it's not a 100 percent reversal of Microsoft's changes to OneDrive, the company is at least offering a way for current users to keep their free storage amounts, rather than have them cut down as previously planned.
Gelukkig dat ze hier nog mee komen. Vind het nog wel onhandig dat je ergens op moet klikken, maar het is verbetering.
scam ?Martinspire schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 20:04:
Meer mensen de mail gehad over de uservoice site?
[...]
http://aka.ms/onedrivestorage
Gelukkig dat ze hier nog mee komen. Vind het nog wel onhandig dat je ergens op moet klikken, maar het is verbetering.
Nopes, is echt! Heb net ook gevote op welke casual game ze moeten maken en aangemeld voor Casual Game Insider
https://microsoftstudios.com/microsoftcasualgames/
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Ik heb net even wat zitten proberen icm met de VPN mogelijkheden van mijn Diskstation. PPTP kreeg ik vrij makkelijk aan de gang, maar L2TP wilde niet werken bij mij. L2TP werkte overigens ook niet goed op mijn Windows 10 laptop, dus wellicht zit er wat fout in de Diskstation configuratie.
Wat me opviel was dat nadat je een VPN verbinding geconfigureerd had de VPN App vastloopt als je probeert te verbinden, je moet eerst het VPN scherm weer oproepen via de actions voordat je kan verbinden.
Dit alles met een 13065.29 op een Lumia 920.
Nu nog juist een app voor BNP Paribas Fortis en messaging en phone sync...
Ik mis nog steeds SSTP ondersteuningPeaceNlove schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:04:
Zijn er al meer ervaringen met VPN op Windows 10 mobile?
Het grappige is dat dit dan nog een typisch Microsoft protocol is
Nee, aka.ms is een bekende url-shortner van MS, verder staat ie op de onedrive blog en op Tweakers: nieuws: Microsoft draait downgrades OneDrive-opslagcapaciteit deels terug
Maar je had dat natuurlijk ook in de url kunnen checken van mn quote
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 12-12-2015 00:37 ]
Dus je telefoon omkeren om beltoon te onderbreken...
Dat was er wel bij 8.1 met gestures beta. Is ook nog nog te vinden in de win10 store.peerke63nl schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:40:
alsgenoemd maar wat ik mis in WM10 is het "flip-to-silence"...
Aleen als de app geinstalleerd is krijg je de melding dat het niet werkt op win10phone...
Hopelijk komt dat nog terug.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Ik krijg echt net precies een update op gestures & touch binnen.GiLeX schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:52:
[...]
Dat was er wel bij 8.1 met gestures beta. Is ook nog nog te vinden in de win10 store.
Aleen als de app geinstalleerd is krijg je de melding dat het niet werkt op win10phone...
Hopelijk komt dat nog terug.
Nog niet kunnen ontdekken wat er veranderd is...
Maar zie geen gestures and touch in de store helaas
[ Voor 59% gewijzigd door peerke63 op 12-12-2015 14:04 ]
Met de files app kan je dat toch gewoon?msmilde schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:16:
Kom er net achter dat je niet eens een .txt file kan openen...![]()
![]()
![]()
Vanuit je mail gaat het in ieder geval niet goed, ik werd gisteen ook doorverwezen naar de storeSinergyX schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:39:
[...]
Met de files app kan je dat toch gewoon?
Verwijderd
Instellingen-extra's-audio-verbeteringen-draaien om te dempenpeerke63nl schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:40:
alsgenoemd maar wat ik mis in WM10 is het "flip-to-silence"...
Geen idee waarom het bij de "audio verbeteringen" staat, maar wie ben ik..
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2015 15:21 ]
Op welke telefoon draai jij W10M dan? Ik op een Lumia 950 XL, met de update naar .29 en als ik kijk onder Settings-->Extra's heb ik daar geen Audio staan. Alleen: Advanced info, Color profile, Equalizer, Glance screen, Lumia motion data, Network services, Rate your device, Touch.Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:21:
[...]
Instellingen-extra's-audio-verbeteringen-draaien om te dempen
Geen idee waarom het bij de "audio verbeteringen" staat, maar wie ben ik..
Equalizer komt dan nog het meest in de buurt, maar daar is Flip-to-silence of iets dat erop lijkt niet te bekennen... (ook niet onder die andere opties trouwens)
Verwijderd
Op een L930 10.0.10586.29RobinFM schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:55:
[...]
Op welke telefoon draai jij W10M dan? Ik op een Lumia 950 XL, met de update naar .29 en als ik kijk onder Settings-->Extra's heb ik daar geen Audio staan. Alleen: Advanced info, Color profile, Equalizer, Glance screen, Lumia motion data, Network services, Rate your device, Touch.
Equalizer komt dan nog het meest in de buurt, maar daar is Flip-to-silence of iets dat erop lijkt niet te bekennen... (ook niet onder die andere opties trouwens)
firmware eindigt op 15234.50004
Instellingen-Extra's geeft hier:
aanraken
audio (waar ook de equalizer te vinden is maar ik kan nog een scherm naar links/rechts swipen "verbeteringen")
bel sms filter
beoordeel uw toestel
extra's en info
bewegingsgegevens
netwerkservices
Nokia-account
scherm
spraakactivering
Ik kan alleen niet swipen voor verbeteringen, zal wel een 950 dingetje zijn waarom dat (nog) niet kan...
[ Voor 74% gewijzigd door Swerfer op 12-12-2015 16:27 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
nog niet geprobeerd.. ik probeerde een .txt uit onedrive te openen, en werd doorverwezen naar de store. Daarna Word geprobeerd, maar die ziet hem niet staan...SinergyX schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:39:
[...]
Met de files app kan je dat toch gewoon?
Jij hebt het filter nog wel? Heb je daar iets voor gedaan of just lucky?Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:07:
[...]
Op een L930 10.0.10586.29
firmware eindigt op 15234.50004
Instellingen-Extra's geeft hier:
bel sms filter
Dit topic is gesloten.
![]()
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M