Die zou in Instellingen->Extra's moeten staan...en ja hij doet weer.ducolwd schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:47:
Sinds de laatste build (L930) zou de beweging sensor weer moeten werken (?) Nu heb ik de app bewegingsgegevens niet op mijn telefoon staan. Is deze nog los te downloaden?
Is volgens mij niet los binnen te halen.
Live from Denmark
Ik heb hem nml verwijderd omdat hij steeds vast liep. Helaas.hansie_k schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:55:
[...]
Die zou in Instellingen->Extra's moeten staan...en ja hij doet weer.
Is volgens mij niet los binnen te halen.
Oh....hahaducolwd schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:13:
[...]
Ik heb hem nml verwijderd omdat hij steeds vast liep. Helaas.
Het heet tegenwoordig Lumia-bewegingnogwat...
Las een aantal posts terug dat er een app is om systeem apps te instaleren/updaten, misschien zit die dasr tussen.
Live from Denmark
Verwijderd
Lees iets over factory reset..
Iemand een suggestie waar ik info over 630 en w10 kan vinden?
Duurt best lang..stap 18 van 22, blijft hangen op 64%..
Blijft al zeker 10 minuten hangen..en dan staat er BIJNA KLAAR boven..
Ben bang dat het avontuur is gestrand..die 64% komt geen stap verder..
Is dat de truc eerst naar factory (instellingen) terug op 8.1 (denim) en dan pas updaten?
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 16:32 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Op mijn 925 heb ik een inline update gedaan (W8.1 die ik al een jaar gebruik geupdate naar W10).
Beiden draaien prima, hoewel de 925 nog wel eens een keer wat lange laadtijden wil hebben. Geen idee of dat te verhelpen is door wel een clean update te doen. Voorlopig vind ik het best zo.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Loopt die al door?Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:57:
Ben bang dat het avontuur is gestrand..die 64% komt geen stap verder..
Zo niet, herstart je telefoon even (gewoon de aan/uit knop indrukken en vasthouden). Was bij mij de oplossing op één van de 22 stappen.
Na booten gaat die gewoon weer door.
Bij eventuele (vreemde) problemen, factory reset geven en geen backup terug zetten.
Veel succes!
Verwijderd
Nog vijf stappen en hij loopt weer..
Hij is erdoor..! Ziet er net ff wat anders uit..datum op voorzijde past er net niet op (laatste letter). Zal wel e.e.a. moeten wijzigen bij instellingen etc., maar dat komt de komende dagen wel.
Vond lay-out 8.1 mooier/gelikter, bijvoorbeeld overzicht van emails. Personen-tile leeft (nog) niet. Onedrive werkt ook. Kortom even wennen en nu de stap op de PC wagen.
Mis de app over verbruik van MB-data (wifi, internet)..
[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 18:06 ]
Die doet het bij mij nog steeds niet met Microsoft Health. Eerst was dat instellingenscherm bij systeem -> extra -> lumia motiondata helemaal kapot, dat is na een update wel gefixt. Stappen tellen doet ie helaas nog niet hier..ducolwd schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:47:
Sinds de laatste build (L930) zou de beweging sensor weer moeten werken (?) Nu heb ik de app bewegingsgegevens niet op mijn telefoon staan. Is deze nog los te downloaden?
:9
Heb je in Microsoft Health > hamburger menu > My phone > Motion Settings aan staan? Bij mij deed die het eerst ook niet maar na een tijdje nadat ik die instelling had aangezet begon die uit het niets te werken.Toms_88 schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:05:
[...]
Die doet het bij mij nog steeds niet met Microsoft Health. Eerst was dat instellingenscherm bij systeem -> extra -> lumia motiondata helemaal kapot, dat is na een update wel gefixt. Stappen tellen doet ie helaas nog niet hier..
Verwijderd
Instellingen - netwerk en draadloos - dataverbruikVerwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:34:
Mis de app over verbruik van MB-data (wifi, internet)..
(losse) instellingen kan je pinnen op startscreen, waardoor je bij bijvoorbeeld "dataverbruik" een livetile krijgt.
1. Ook niet echt tevreden over Edge. Als ik een site intyp en op 'enter' tap, gebeurt er soms niks, behalve dat hij site precies wel geladen heeft (voortgangsbalk gaat tot einde)Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:55:
Even wat ervaringen delen na 2 weken windows10 op mijn mobiel (Lumia 630).
1. Blijft Edge bij jullie ook zo vaak hangen? Openen van artikelen wil best vaak niet.
2. Mijn batterij gaat nu max. 1 dag mee. Met windows 8.1 was dat 1.5 dag. Ik doe geen andere dingen dan voorheen op mijn mobiel.
3. Ik krijg geen melding als ik een nieuwe e-mail heb. Best vervelend. De instellingen staan wel goed.
4. In het app menu (de lange lijst) reageert mijn mobiel trager. M.a.w.: bij het scrollen blijft de lijst minder aan mijn vinger 'plakken'.
5. Toetsenbord komt vaak niet in beeld als je iets wilt typen.
Conclusie: Windows 10 heeft nog een lange weg te gaan en heeft meer processor kracht en geheugen nodig dan 8.1. Persoonlijk valt het me best tegen. En dan te bedenken dat 10586.29 ook op de L950 en L550 draait.. Daar ben je dan mooi klaar mee![]()
Hoofdscherm en menu zijn wel een verbetering.
2. Batterij bij mij ook sneller leeg
5. Toetsenbord kwam bij mij te snel in beeld (gewoon al bij het openen van sms-overzicht). Sinds laatste update stuk beter.
Ik moet misschien ook maar een hard reset doen. Een beetje zoals met custom ROMs op Android, voor het flashen van nieuwe versie
iPhone XR
Sommige zeggen dat een factory reset bepaalde bugs kan verhelpen. Wat zijn de ervaringen hiermee? Werkt dit echt, of is dit een tijdelijk placebo effect?
Heb je al een paar preview builds over elkaar heen geupgrade? Zo ja dan doet een factory reset vaak wonderen.Regenbui schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:23:
Nu een aantal weken w10m op m'n l640xl, maar begin nu toch echt geïrriteerd te raken. Op veel momenten crashen apps, waaronder Edge; heel irritant, want alle tabs weg.
Sommige zeggen dat een factory reset bepaalde bugs kan verhelpen. Wat zijn de ervaringen hiermee? Werkt dit echt, of is dit een tijdelijk placebo effect?
Ik heb nog wel eens druk whatsapp verkeer van bepaalde mensen en groepen. Hier krijg ik dan meldingem van welke in mijn notificatiebalk komen.
Hoe gaan jullie dan naar het gesprek toe? Het is indd niet moeilijk, er zijn meerdere manieren maar hoe om de meldingen weg te krijgen?
Als ik op whatsapp klik op het homescherm blijfen de meldingen staan naar elk bericht te krijgen. Als ik via de notificatiebalk op een gesprek klik gaat alleen dan bericht weg. Als ik op het woordje whatsapp klik in de notificatie balk gaat het de ene keer wel weg en de andere keer niet, vaker niet dan wel. Ik word er een beetje moe van elke keer op het kruisje te moeten klikken.
Hoe gaan jullie hier mee om? Of hoe hebben jullie het ingesteld en dan waar?
Gaat bij mij altijd weg dan.hurthonkey365 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:45:
[...] Als ik op het woordje whatsapp klik in de notificatie balk gaat het de ene keer wel weg en de andere keer niet, vaker niet dan wel.[...]
Je kan het ook weg swipen, he!Ik word er een beetje moe van elke keer op het kruisje te moeten klikken. [...]
Ik ga kijken of een simpele reinstallatie kan helpen,Caelorum schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:48:
[...]
Gaat bij mij altijd weg dan.
[...]
Je kan het ook weg swipen, he!
Tja swipen, dan is wis alles nog makkelijker
Als ik Microsoft Health opstart krijg ik een melding dat het verdwenen is en in de Store moet gaan zoeken (of moet ik daar een nieuwe versie van downloaden).Rips10 schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:00:
[...]
Heb je in Microsoft Health > hamburger menu > My phone > Motion Settings aan staan?
Je kan toch gewoon alle Whatsapp meldingen in 1x wegvegen door op de Whatsapp 'header' de vegen?hurthonkey365 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:50:
[...]
Ik ga kijken of een simpele reinstallatie kan helpen,
Tja swipen, dan is wis alles nog makkelijker
Maar ik heb inderdaad wel dat WhatsApp alleen individuele notificaties lijkt weg te halen na erop te klikken. Je zou zeggen de app is open dus ik heb ze allemaal gelezen tot een bepaalde tijd.
[ Voor 23% gewijzigd door blmp op 13-12-2015 22:34 ]
Patient gamer
Dat is niet Microsoft Health dat is Health & Fitness (de oude app).r2504 schreef op zondag 13 december 2015 @ 22:21:
[...]
Als ik Microsoft Health opstart krijg ik een melding dat het verdwenen is en in de Store moet gaan zoeken (of moet ik daar een nieuwe versie van downloaden).
Met twee vingers swipen om alle berichten te sluiten?hurthonkey365 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:45:
Als ik op whatsapp klik op het homescherm blijfen de meldingen staan naar elk bericht te krijgen. Als ik via de notificatiebalk op een gesprek klik gaat alleen dan bericht weg. Als ik op het woordje whatsapp klik in de notificatie balk gaat het de ene keer wel weg en de andere keer niet, vaker niet dan wel. Ik word er een beetje moe van elke keer op het kruisje te moeten klikken.
Werkt dat? Ga ik zo gelijk eens proberenInanna schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:56:
[...]
Met twee vingers swipen om alle berichten te sluiten?
Dat is inderdaad ook zo op 8.1 en het schijnt te liggen aan een brakke implementatie in Whatsapp.Razr schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:42:
Wat ik wel heb bij WhatsApp (volgens ook al wel met WP 8.1, weet ik niet zeker) dat op je vergrendelingsscherm de notificatie zichbaar blijft (icoontje met een cijfer) terwijl ik de notificatie in het notificatiecentrum heb weg 'geswiped'. Ik moet dan echt de app en het gesprek eerst openen voordat de notificatie/indicator op het vergrendelingsscherm weggaat.
Klopt helemaal 100%! Al dat soort problemen zijn dan opgelost.scartissue schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:28:
[...]
Heb je al een paar preview builds over elkaar heen geupgrade? Zo ja dan doet een factory reset vaak wonderen.
Ja, heb alle instellingen meerdere keren uit en aangezet. Ook de apps opnieuw gedownload. Zal het nu een tijdje laten zo.Rips10 schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:00:
[...]
Heb je in Microsoft Health > hamburger menu > My phone > Motion Settings aan staan? Bij mij deed die het eerst ook niet maar na een tijdje nadat ik die instelling had aangezet begon die uit het niets te werken.
EDIT: Huh ik las niet helemaal goed, in Microsoft Health staat bij mij geen My phone, alleen Add a Band.
[ Voor 10% gewijzigd door Toms_88 op 14-12-2015 12:13 ]
Dus ik heb effen teruggekeerd naar 8 en daar update uitgevoerd naar laatste build.
Wel heb ik nog twee iconen die niet worden weergegeven in lijst, heb enkel de achtergrondkleur ervan (Groove en Weer)
Gok dat het alleen kan bij telefoons met een Sensorcore zoals de Lumia 930.Toms_88 schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:11:
[...]
Ja, heb alle instellingen meerdere keren uit en aangezet. Ook de apps opnieuw gedownload. Zal het nu een tijdje laten zo.
EDIT: Huh ik las niet helemaal goed, in Microsoft Health staat bij mij geen My phone, alleen Add a Band.
Nu zijn er wat applicaties die voor je kunnen scrobblen, maar Groove houdt geen plays meer bij dus werkt dat ook niet meer.
Ik heb een 930 en het heeft gewerkt tot ik over ging naar W10.Rips10 schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:09:
[...]
Gok dat het alleen kan bij telefoons met een Sensorcore zoals de Lumia 930.
Werkt Deezer nog? Weet op 8.1 dat deze ook met Last.FM werkte, geen idee hoe dat met Win10 is.WaSteiL schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:54:
Heeft er iemand nog een tip voor een goede music player op WM10 met Last.FM support? Ik gebruik nu VLC player, maar die klapt er bijna constant uit. Gelukkig gaat de muziek dan nog wel door, maar de UI stopt. Groove lijkt beter, maar ondersteunt geen Last.FM.
Nu zijn er wat applicaties die voor je kunnen scrobblen, maar Groove houdt geen plays meer bij dus werkt dat ook niet meer.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ben je zeker dat je op de .29 build, mail app 17.6509.64002.0 zit ?
Zit bij mij nog steeds bij de timeout/session nog open van de vorige sync, het lijkt echt een universele foutmelding wanneer hij iets niet binnen kan halen (door welke foutcode dan ook).EraZor schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:47:
Is er al een oplossing voor het probleem "De instellingen van uw account "email" zijn verouderd" ? ik heb hier zowel met mijn iegn mailadres (outlook.com) en m'n werkmail (exchange) zo nuen dan last van. Mail wordt gewoon opgehaald, ik hoef ook geen ww in te voeren....alleen de melding komt zo nu en dan naar boven... vreemd?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik kan m'n gmail account niet meer toevoegen aan de standaard mail app van Windows 10 Mobile. Ben net bezig m'n nieuwe Lumia 950 weer helemaal in te stellen, maar ondanks meerdere pogingen blijf ik dit mailtje krijgen... Ik kan wel een lijst zijn met recente (geslaagde) inlogpogingen, maar de Lumia staat er niet tussen... Iemand een idee hoe ik dit kan omzeilen, deze geweldige anti-microsoft beveiliging?Hi Dean,
Someone just tried to sign in to your Google Account ****@gmail.com from an app that doesn't meet modern security standards.
Details:
Monday, December 14, 2015 3:38 PM (Central European Standard Time)
Netherlands*
We strongly recommend that you use a secure app, like Gmail, to access your account. All apps made by Google meet these security standards. Using a less secure app, on the other hand, could leave your account vulnerable. Learn more.
Google stopped this sign-in attempt, but you should review your recently used devices:
In de settings van je Google account heb je ergens de optie 'less secure apps', kan je aanzetten en zou het weer moeten werken.Panzer Dean schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:53:
[...]
Ik kan m'n gmail account niet meer toevoegen aan de standaard mail app van Windows 10 Mobile. Ben net bezig m'n nieuwe Lumia 950 weer helemaal in te stellen, maar ondanks meerdere pogingen blijf ik dit mailtje krijgen... Ik kan wel een lijst zijn met recente (geslaagde) inlogpogingen, maar de Lumia staat er niet tussen... Iemand een idee hoe ik dit kan omzeilen, deze geweldige anti-microsoft beveiliging?
edit:
http://www.google.com/settings/security/lesssecureapps
Yup...zeker. Ook al een harde reset gedaan....r2504 schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:19:
Ik heb die meldingen gehad op vorige builds (of versies van de mail app).... maar ondertussen is dat toch al geruime tijd geleden.
Ben je zeker dat je op de .29 build, mail app 17.6509.64002.0 zit ?
Sorry, had ik er even bij moeten vermelden. Maar deze staat al op ON... Is helaas geen oplossing!SinergyX schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:04:
[...]
In de settings van je Google account heb je ergens de optie 'less secure apps', kan je aanzetten en zou het weer moeten werken.
edit:
http://www.google.com/settings/security/lesssecureapps
Edit: verwarde ON en OFF even.
[ Voor 4% gewijzigd door Panzer Dean op 14-12-2015 16:11 ]
Enige wat ik zo kan vinden is two-way-security, heeft wel betrekking op Outlook2016, maar misschien Mail dezelfde opties heeft?Panzer Dean schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:09:
[...]
Sorry, had ik er even bij moeten vermelden. Maar deze staat al op ON... Is helaas geen oplossing!
It seems that it has been working all along. The key is setting up "Two-factor Authentication" in your Gmail account.
Scroll down to the part of the article that reads "Google Accounts with Two-Factor Authentication" and follow the steps to first - enable two-factor authentication and second - generate an "app specific password" for your Gmail account.
Google treats Outlook 2016 as an app and therefore requires it to have stricter access security. Hence the two-factor authentication and app specific password. I want to point out that once you get to the step with the 16 character password, copy it as it is on the screen, with the spaces in between every four characters. This will be the password you will use to set up the Gmail account in Outlook 2016.
die moet ook aan staan niet uitPanzer Dean schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:09:
[...]
Sorry, had ik er even bij moeten vermelden. Maar deze staat al op ON... Is helaas geen oplossing!
" of de toegang inschakelen als u ze ondanks de risico's toch wilt gebruiken"
btw. tweetraps autorisatie niet inschakelen wilde bij mij helpen
[ Voor 11% gewijzigd door wim klei op 14-12-2015 16:18 ]
Die quote is wat verwarrend. In het daadwerkelijke wachtwoord dat hij kopieert als je gewoon de tekst selecteert staan geen spaties! Hij laat ze alleen wel zien op de pagina. Het werkt prima zonder spaties.SinergyX schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:14:
[...]
Enige wat ik zo kan vinden is two-way-security, heeft wel betrekking op Outlook2016, maar misschien Mail dezelfde opties heeft?
[...]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
De laatste Insider build schijnt de RTM te zijn. Wellicht komt er alleen nog een firmware update voor alle devices wanneer deze echt OTA binnenkomt. Vanaf dat moment kan je in principe gewoon uit het 'insider program' stappen op je telefoon en zou je in principe gewoon 'retail' W10M draaien. Vergelijkbaar met hoe het op de desktop gaat.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:56:
Klopt het dat de laatste build de RTM versie is? Als je die installeert als Insider kun je dan OTA's en reguliere updates verwachten vanaf dat punt? Sorry als dit al eerder is gevraagd maar de informatie op internet hierover is wat onsamenhangend.
Kan gewoon hoor. Bij het maken van een nieuwe afspraak op de 3 puntjes onderin klikken. En klein stukje naar onderen staat 'reminder' met een tijd die je in kan stellen.picardo schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:28:
Ligt het aan mij of kan ik op in de outlook agenda op de telefoon geen herinnering meer instellen ?
Patient gamer
Verwijderd
Kun je al uit het Insider programma stappen nog voordat de OTA verschijnt? Punt is dat de telefoon van een kennis is en ik geen permanente toegang tot het toestel heb. Volgens meerdere verhalen is het beter om een factory reset te doen na de upgrade dus dan doe ik dat liever nu allemaal zelf dan wachten op de OTA die dan mogelijk voor problemen zorgt.blmp schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:32:
[...]
De laatste Insider build schijnt de RTM te zijn. Wellicht komt er alleen nog een firmware update voor alle devices wanneer deze echt OTA binnenkomt. Vanaf dat moment kan je in principe gewoon uit het 'insider program' stappen op je telefoon en zou je in principe gewoon 'retail' W10M draaien. Vergelijkbaar met hoe het op de desktop gaat.
Je kan altijd uit het insider programma stappen als je dat wilt. Maar wellicht hoef je wel helemaal geen hard reset te doen als je de OTA binnen krijgt, dus dan ga je nu werk 'voor niks' doen. Zou bijna zeggen als je het voor een kennis moet doen dat ik zou zeggen wacht gewoon maar even op de OTA en kijk dan of het nodig is. Heb op mijn vaders toestel alleen op een oudere build (10536) een hard reset gedaan en verder niet meer en het werkt gewoon prima. Volgensmij zijn veel 'problemen' gewoon van voorgaande builds en niet perse van WP8.1 -> W10M.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:27:
[...]
Kun je al uit het Insider programma stappen nog voordat de OTA verschijnt? Punt is dat de telefoon van een kennis is en ik geen permanente toegang tot het toestel heb. Volgens meerdere verhalen is het beter om een factory reset te doen na de upgrade dus dan doe ik dat liever nu allemaal zelf dan wachten op de OTA die dan mogelijk voor problemen zorgt.
[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 14-12-2015 22:55 ]
Patient gamer
Professioneel Heftruck Syndroom
Zat even snel te kijken of Teamviewer het misschien kon, maar lijkt er niet op. Volgens mij is het gewoon iets van niet kan (vanwege security denk ik dan zo). Wel van phone -> pc, maar niet van pc -> phone of phone -> phone.NeFoRcE schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:51:
Bestaat er eigenlijk een app om een remote sessie te starten met een andere telefoon? Dat je een andere W10M overneemt? Mn schoonma krijgt 1, maar woont 200KM verderop...
Patient gamer
Heeft inderdaad met beveiliging te maken.
Van telefoon naar pc/laptop is wel weer mogelijk.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Je kan op 8.1 wel lumia beamer gebruiken om het beeld door te zetten naar jou, dan moet je telefonisch instructies geven waar te drukken, maar ik denk dat je dan al een eind bent. Ik weet alleen zo snel even niet of Lumia Beamer beschikbaar is voor 10NeFoRcE schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:51:
Bestaat er eigenlijk een app om een remote sessie te starten met een andere telefoon? Dat je een andere W10M overneemt? Mn schoonma krijgt 1, maar woont 200KM verderop...
Helaas : https://lumiabeamer.com/PeaceNlove schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:21:
[...]
Je kan op 8.1 wel lumia beamer gebruiken om het beeld door te zetten naar jou, dan moet je telefonisch instructies geven waar te drukken, maar ik denk dat je dan al een eind bent. Ik weet alleen zo snel even niet of Lumia Beamer beschikbaar is voor 10
Professioneel Heftruck Syndroom
Verwijderd
Mijn ervaring met Android is dat na een upgrade een wipe altijd rare kleine problemen kan verhelpen. Over Windows Mobile lees ik vergelijkbare verhalen. Ik voer dus liefst altijd een full wipe uit, ook na een OTA update.blmp schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:54:
[...]
Je kan altijd uit het insider programma stappen als je dat wilt. Maar wellicht hoef je wel helemaal geen hard reset te doen als je de OTA binnen krijgt, dus dan ga je nu werk 'voor niks' doen. Zou bijna zeggen als je het voor een kennis moet doen dat ik zou zeggen wacht gewoon maar even op de OTA en kijk dan of het nodig is. Heb op mijn vaders toestel alleen op een oudere build (10536) een hard reset gedaan en verder niet meer en het werkt gewoon prima. Volgensmij zijn veel 'problemen' gewoon van voorgaande builds en niet perse van WP8.1 -> W10M.
Ik heb inmiddels de upgrade uitgevoerd. Na deelnemen aan het Insider programma kwam de Windows 10 build als update tevoorschijn. Ik heb de telefoon meteen weer uit het Insider programma gehaald en daarna die update uitgevoerd. Windows 10 draaide meteen goed, maar zoals verwacht zaten er wat vreemde zaken in zoals dubbele apps. De oude Lumia Help and Tips is niet eens te verwijderen. Een hard reset was nodig om daarvan af te komen.
Hier zaten idd maps tussen maar ook phone, photos, skype messaging, etc...
Vraag me af wat er allemaal veranderd is...
Dit is wel nog een serieus mankement aan de store en updates, dat is dat je niet kan zien wat er allemaal gewijzigd is...
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 15-12-2015 12:46 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Vroeger kon dit wel. Ontwikkelaars beschreven het ook netjes in het changelog gedeelte. Alleen MS deed dat niet. Vervolgens heeft MS dat eruit gehaald en ook nog eens de verwijzing naar de app-pagina als je bij de updates kijkt. Echt heel vreemd. Ik snap dat het voor velen niet van belang is, maar zelf hou ik mijn app updates wel een beetje in de gaten zodat ik niet ineens met een rare app zit.Icaru schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:16:
[...] Dit is wel nog een serieus mankement aan de store en updates, dat is dat je niet kan zien wat er allemaal gewijzigd is...
Verwijderd
Opeens kan ik geen sms'en meer versturen naar bepaalde personen en vica versa...
Meestal als je WMPU een beetje in de gaten houd kom je er wel vlot achter.Icaru schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:16:
Gisteren een hele resem updates gekregen, 22 in totaal...
Hier zaten idd maps tussen maar ook phone, photos, skype messaging, etc...
Vraag me af wat er allemaal veranderd is...
Dit is wel nog een serieus mankement aan de store en updates, dat is dat je niet kan zien wat er allemaal gewijzigd is...
Maps heeft nu "lane guidance and traffic camera". Phone geeft nu de gespreksduur o.i.d. weer in de gesprek details. Messaging + Skype is volgensmij alleen bugfixes. Groove heeft 'swipe to open side menu', Continuum verbeteringen en wat andere kleine dingen (sorteren op datum etc.). Voornaamste is dus bugfixes, Continuum aanpassingen en wat kleine feature updates.
Veel Microsoft apps geven wel een changelog in de store overigens (al dan niet lichtjes out of date), maar moet je wel specifiek naar app pagina toe.
Patient gamer
Wow de microsoft maps heeft echt een flinke upgrade gekregen. De hele reden dat ik copilot ging gebruiken is de camera support en meest belangrijke, je kan uit drie wegen kiezen hoe je bij je bestemming wilt komen. Daarbij krijg je ook automatisch een melding als er ergens een file is. Copilot werkt op zich prima maar heeft enige tijd geen update ontvangen.blmp schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:12:
[...]
Meestal als je WMPU een beetje in de gaten houd kom je er wel vlot achter.
Maps heeft nu "lane guidance and traffic camera". Phone geeft nu de gespreksduur o.i.d. weer in de gesprek details. Messaging + Skype is volgensmij alleen bugfixes. Groove heeft 'swipe to open side menu', Continuum verbeteringen en wat andere kleine dingen (sorteren op datum etc.). Voornaamste is dus bugfixes, Continuum aanpassingen en wat kleine feature updates.
Veel Microsoft apps geven wel een changelog in de store overigens (al dan niet lichtjes out of date), maar moet je wel specifiek naar app pagina toe.
Toch maar eens de app van Microsoft gebruiken, want dit ziet er wel erg mooi uit! Aanzienlijk wat meer mogelijkheden dan die van Nokia (die belachelijk te lang niet meer in de store staat
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 15-12-2015 16:44 ]
Is er een instelling ergens die ik heb gemist?
Ja, "minor bugfixes". Jeeh ^^ Meeste apps hadden het niet, maar ze zijn er inderdaad weer mee begonnen een aantal weken/maanden terug. Ook een lange tijd niet zo geweest. Als ze nu ook die link naar de changelog terugbrengen in het updates overzicht en de historie-lijst dan ben ik blij.blmp schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:12:
[...]
Ze moeten gewoon doen zoals o.a. Groove Music het geloof ik doet. Krijg je bij het opstarten (indien je een nieuwe versie hebt) gewoon het changelog te zien. Weet je meteen waar je aan toe bent.Caelorum schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:58:
[...]
Ja, "minor bugfixes". Jeeh ^^ Meeste apps hadden het niet, maar ze zijn er inderdaad weer mee begonnen een aantal weken/maanden terug. Ook een lange tijd niet zo geweest. Als ze nu ook die link naar de changelog terugbrengen in het updates overzicht en de historie-lijst dan ben ik blij.
Patient gamer
Nah, dat is nogal in your face voor veel mensen. De meeste mensen willen (en hoeven) helemaal geen logs zien. Ik alleen wel. Dat ze het een beetje wegstoppen in de store vind ik niet erg, maar dit is wel heel erg. Ik moet uit het scherm, de app opzoeken en dan pas zie ik de al dan niet aanwezige changelog. Dan moet ik weer terug naar dat scherm om de update te installeren of weg te klikken. Belachelijk.blmp schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:02:
[...]
Ze moeten gewoon doen zoals o.a. Groove Music het geloof ik doet. Krijg je bij het opstarten (indien je een nieuwe versie hebt) gewoon het changelog te zien. Weet je meteen waar je aan toe bent.
Wel de losse App, maar deze dus niet.
Nu de melding dat Skype niet beschikbaar is als ik op Skype Instellen druk...
Live from Denmark
Ik zou het niet weten maar ben ook wel benieuwd of er meer instellingen zijn voor Outlook.opdiefiets schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:23:
Ik gebruik W10M zonder al te veel problemen, maar met Outlook heb ik wel een probleem. Als ik een mail met attachment forward, weigert Outlook de attachment mee te sturen. Dat is vrij irritant, ik heb al een aantal keer een reply gehad dat de attachment er niet bij zat.
Is er een instelling ergens die ik heb gemist?
Bij het sturen van een reply wil ik mijn reply bovenaan de email hebben staan.
Maar, zodra je bovenin de email op enter drukt gaat de cursor iedere keer naar het einde van je email. Zo irritant en gewoon een onhandige bug van MS....
^^^ hebben anderen hier ook last van? Ik zit overigens nog niet op de .29 build..oisyn schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:10:
Heel irritant, sinds de laatste outlook update vindt m'n telefoon dat van mijn Google account de outbox de standaard mailbox is. Tenminste, dat is degene die ik kan kiezen als icoontje voor op m'n lock screen
Vind het onderhand wel erg lang duren, bijna twee weken na release, kijk iedere ochtend en avond of er wat beschikbaar is maar weiger mijn toestel te wipen.
Het aparte is dat de .29 bij sommigen wel is aangekomen. Er is een batch 950(XL) toeatelen die het blijkbaar niet slikt. Jij hebt dus de pech dat je nog even geduld moet hebben tot de .29 weer aangeboden wordt
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Deezer werkt waarschijnlijk wel met Last.FM, maar niet met local files. Deezer werkt net zoals de Spotify app: alleen maar vanuit hun eigen streaming dienst. Ik was juist op zoek naar iets dat mijn muziek vanaf mijn SD kaart kan afspelen. Ik ben namelijk nog één van die idioten die zelf muziek koopt (en meer dan ooit tevoren). Maar bedankt voor de moeite in ieder geval!SinergyX schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:13:
[...]
Werkt Deezer nog? Weet op 8.1 dat deze ook met Last.FM werkte, geen idee hoe dat met Win10 is.
Je hebt niks aan mijn antwoord, maar nee, ik heb er geen last van omdat ik Google vrij ben. Alle accounts bij Google heb ik verwijderd. Waarom stap je niet over naar outlook.com ?.oisyn schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:21:
[...]
^^^ hebben anderen hier ook last van? Ik zit overigens nog niet op de .29 build.
Google staat erom bekend dat het het Windows Phone en Windows 10 Mobile platform compleet negeert. Het is dan ook aan de goodwill van Microsoft te danken dat je Gmail diensten kunt gebruiken op je WP/W10M telefoon. Maar zodra Google weer een of andere api wijzigd of andere instelling, dan kun je het weer schudden met je Google diensten en die werken dan "ineens" maar half.
Ik raad iedereen met een WP toestel aan om over te stappen naar outlook.com. Weet je zeker dat alles gewoon vlekkeloos werkt. Ik heb de laatste 5 jaar behoorlijk wat WP toestellen opnieuw geinstalleerd van scratch en eigenlijk nog nooit problemen ondervonden omdat ik alleen maar van Microsoft diensten gebruik maak qua mail, agenda, contacten etc.
XBL: MRE Inc
Verwijderd
outlook.com kan het inderdaad niet meer, maar met office365 kan het wel..oisyn schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:41:
Oh, kan ik mijn domein al onderbrengen bij Outlook? Neen. Is dus geen oplossing.
Verwijderd
Ik heb nog een gratis Google Apps account met mijn domein. Dat ga ik natuurlijk never nooit opzeggen voor een betaalde account bij MS.Caelorum schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:44:
[...]
outlook.com kan het inderdaad niet meer, maar met office365 kan het wel.
Verwijderd
Daar komt bij dat er nog een familielid is die mijn domein gebruikt op zijn Android telefoon. Voorlopig werkt het allemaal prima zo. Wordt trouwens niet het Apple protocol gebruikt voor de verbinding met de Google servers? Wel jammer dat ze destijds Exchange support hebben stopgezet.Caelorum schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:48:
Uiteraard, alleen dat komt wel met de kans op problemen af en toe icm je telefoon. Die afweging moet je zelf maken. Zelf heb ik alles bij outlook.com onder gebracht en ben ik ook nog aan het overwegen een custom domain met Office365 te doen.
Dat dus. En dat gezeur over problemen vind ik precies dat - gezeur. Ik ben WP gebruiker van het eerste uur en heb al minstens zo lang een Google Apps Free account. Het was even problematisch toen Google zijn support voor EAS stopzette (ten tijde van WP7), maar sinds WP8 heeft het eigenlijk altijd wel goed gewerkt.Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:46:
[...]
Ik heb nog een gratis Google Apps account met mijn domein. Dat ga ik natuurlijk never nooit opzeggen voor een betaalde account bij MS.
En volgens mij worden er helemaal geen Google api's gebruikt. E-mail gaat via imap, contacts via carddav en agenda via caldav.
.oisyn schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:01:
[...]
Dat dus. En dat gezeur over problemen vind ik precies dat - gezeur. Ik ben WP gebruiker van het eerste uur en heb al minstens zo lang een Google Apps Free account. Het was even problematisch toen Google zijn support voor EAS stopzette (ten tijde van WP7), maar sinds WP8 heeft het eigenlijk altijd wel goed gewerkt.
En volgens mij worden er helemaal geen Google api's gebruikt. E-mail gaat via imap, contacts via carddav en agenda via caldav.
Jij mag het gezeur vinden, maar Google heeft zoals je schrijft de ondersteuning al een keer stopgezet voor EAS. Dat truukje gaan ze geheid nog een keer doen om de gebruikers ervaring van W10M voor Google gebruikers zo verrot mogelijk te maken zodat ze weer terug gaan naar Google..oisyn schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:41:
Oh, kan ik mijn domein al onderbrengen bij Outlook? Neen. Is dus geen oplossing.
Ik vergelijk het altijd met het volgende: Je kunt technisch gezien best een Toyota motor in een Volkswagen leggen en het zal op een gegeven moment allemaal wel werken. Maar bij problemen wijst Toyota naar Volkswagen en Volkswagen naar Toyota. En wie zit er met de gebakken peren ? Juist...jij. Daarom heb ik alles van Microsoft. Telefoon met W10M, Surface Pro 3 met W10, Xbox One met W10, cloud storage bij Onedrive en mijn email bij Exchange Online van Microsoft. Problemen ? Nog nooit gehad op technisch vlak.
Als het alleen om mail gaat: Exchange online.
https://products.office.com/nl-nl/exchange/exchange-online
https://products.office.c...oft-exchange-online-plans
en ja, hier kun je je eigen domein aan koppelen. Ik krijg nu mijn mail binnen op voornaam@achternaam.nl Dit is tevens ingesteld als Microsoft account.
Heb ik ook voor mijnzelf en mijn zoon. 8 euro per maand voor 2 exchange mailboxen.... 3,40 euro voor 1 mailbox. Heb je een 50Gb mailbox en alles in eigen beheer. Plus punt: geen gezeik met Google accounts meer op je W10M
[ Voor 65% gewijzigd door MRE-Inc op 16-12-2015 11:35 ]
XBL: MRE Inc
Verwijderd
Sterker nog, na de upgrade naar W10M van mijn Lumia 640 XL Dual Sim, via amazon.de gekocht, stond het hele toestel weer in de taal van mijn favoriete vijand, ondanks dat ik W8.1 in het engels had.Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:34:
Blijkbaar bestaan er geen 'generic' Lumia's. Ze hebben allemaal een productnaam op basis van het land waar ze verkocht worden. Dat bepaalt o.a. welke apps er standaard op geïnstalleerd worden en dus blijkbaar ook of je mee kan doen aan het Insider programma. Beetje jammer van MS.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Op mijn Lumia 925 is het namelijk vrij onhandig.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
de windows logo ingedrukt houden of met je vinger op het zwarte gedeelte van het scherm tikkenkevin33 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:44:
Weet iemand hoe ik de one hand bediening kan uitzetten?
Op mijn Lumia 925 is het namelijk vrij onhandig.
Dat wist ik, maar kan het ook helemaal uit?coenraad7 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:45:
[...]
de windows logo ingedrukt houden of met je vinger op het zwarte gedeelte van het scherm tikken
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Ik heb het zelfde probleem, maar kan toevallig een beetje programmeren en ben aan de slag gegaan om JSMusicDB te poorten naar een Universal App. Toevallig sinds gisteren een versie gebakken die weer scrobbled; lokale muziek en muziek van de Synology NAS worden ondersteund.WaSteiL schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:54:
Heeft er iemand nog een tip voor een goede music player op WM10 met Last.FM support? Ik gebruik nu VLC player, maar die klapt er bijna constant uit. Gelukkig gaat de muziek dan nog wel door, maar de UI stopt. Groove lijkt beter, maar ondersteunt geen Last.FM.
Helaas zal dit alleen nog niet beschikbaar zijn voor het grote publiek op een korte termijn. Er is nog veel mis mee en mist nog veel.
N7Music Player werkt trouwens wel top met last.fm maar is geen universal app (= geen gapless playback, geen continiuum support etc.)
[ Voor 6% gewijzigd door LightYears op 16-12-2015 12:35 . Reden: n7music toegevoegd ]
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
De ondersteuning van een proprietary API idd.MRE-Inc schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:21:
[...]
[...]
Jij mag het gezeur vinden, maar Google heeft zoals je schrijft de ondersteuning al een keer stopgezet voor EAS.
Haha, grapjasDat truukje gaan ze geheid nog een keer doen om de gebruikers ervaring van W10M voor Google gebruikers zo verrot mogelijk te maken zodat ze weer terug gaan naar Google.
Behalve dan de crappy integratie van mobile met zelfs MS' eigen diensten. Waarom heb je eigenlijk een Windows phone? Hoe je het ook wendt of keert, dat is een platform dat geteisterd is door problemen. Practice what you preach.Daarom heb ik alles van Microsoft. Telefoon met W10M, Surface Pro 3 met W10, Xbox One met W10, cloud storage bij Onedrive en mijn email bij Exchange Online van Microsoft. Problemen ? Nog nooit gehad op technisch vlak.
BTW, ik heb die dingen ook allemaal. Ik ben early MS adopter pur sang (eerste Surface Pro geïmporteerd uit de VS bij launch, WP7 bij launch, Xbox 360 bij launch, Xbox One bij launch). Ik kan je vertellen, ik had er meer van verwacht... Zeker aangezien MS hun apps ook implementeert op andere OS'en, die soms nog eens beter zijn dan de app op Windows Phone (zoals Skype
Voor de rest lijkt het me handig dat je stopt met het pluggen van je oplossing voor je eigen situatie die op mij niet van toepassing is, wat hier bovendien enorm offtopic is. Ik heb een catch all op mijn domein en geef een uniek emailadres bij elke website waar ik een account aanmaak, dus overstappen naar een dienst waar ik elke user of alias apart moet aanmaken schiet niet op, zeker niet als ik daar ook nog eens voor moet betalen.
Ik heb jaren geleden onderzoek gedaan naar alternatieven en zo nu en dan controleer ik even de ontwikkelingen. Eventjes had ik hoop in Live Domains, maar die had geen catch all en is nu zelfs stopgezet. ZoHo is het enige niet-google alternatief die een totaaloplossing biedt. Maar met veel slechtere spam detectie, en exact dezelfde protocollen als google dus wat is dan nog het voordeel. Mócht Google hun support voor standaard protocollen stopzetten (want ik ernstig betwijfel) en Microsoft komt niet snel met een antwoord (wat ik óók ernstig betwijfel, want integratie met Google diensten is gewoon belangrijk voor hun klantenbestand), dan stap ik over naar ZoHo.
Goed, meer zeg ik er niet over. Terug naar Windows 10 Mobile. Iemand anders die imap via gmail gebruikt en zijn inbox niet als icon op het lockscreen kan krijgen?
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 16-12-2015 13:00 ]
Ah, kijk, dat maakt het in ieder geval duidelijker, was nergens tegen gekomen dat ze gestopt waren met de uitrol. Wist wel dat er wat problemen waren bij de uitrol. Duurt wel vrij lang dan voor ze opnieuw beginnen in ieder geval.GiLeX schreef op woensdag 16 december 2015 @ 07:54:
Er zijn wat problemen met de 950(XL) en de .29 update. Ze zijn er mee bezig om het op te lossen. Tot die tijd is de .29 update ook niet meer beschikbaar voor de 950(XL)
Het aparte is dat de .29 bij sommigen wel is aangekomen. Er is een batch 950(XL) toeatelen die het blijkbaar niet slikt. Jij hebt dus de pech dat je nog even geduld moet hebben tot de .29 weer aangeboden wordt
Verwijderd
Op XDA staat een methode om land en operator te spoofen. Na twee uur klooien kom ik er helaas achter dat die methode niet meer werkt door een update van de Insider app. Daarmee is alle hoop vervlogen om Insider builds op het toestel te krijgen. Ik vind dit behoorlijk lomp van Microsoft. Het is een beetje een Apple streek. Dat bedrijf legt ook allerlei softwarematige beperkingen op aan de gebruikers.Wallie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:38:
[...]
Sterker nog, na de upgrade naar W10M van mijn Lumia 640 XL Dual Sim, via amazon.de gekocht, stond het hele toestel weer in de taal van mijn favoriete vijand, ondanks dat ik W8.1 in het engels had.
Ik denk dat ik iets gemist heb, maar elk toestel kan volgens mij de insider app downloaden of je moet hem met een provider lock gekocht hebben. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je je hebt aangemeld als insider. De app staat niet standaard geinstalleerd, je moet hem zelf downloaden...Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:17:
[...]
Op XDA staat een methode om land en operator te spoofen. Na twee uur klooien kom ik er helaas achter dat die methode niet meer werkt door een update van de Insider app. Daarmee is alle hoop vervlogen om Insider builds op het toestel te krijgen. Ik vind dit behoorlijk lomp van Microsoft. Het is een beetje een Apple streek. Dat bedrijf legt ook allerlei softwarematige beperkingen op aan de gebruikers.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Dit topic is gesloten.
![]()
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M