Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:00:
[...]

Had je wel de laatste (581) build, uit je verhaal lijkt het of je de 166 build nog had draaien?
Dat weet ik niet meer, ik had hem vrij recent geinstalleerd.
Maar goed, ik vind de 8.1 versie ook best prettig werken.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
KL643 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:08:
[...]

Nee, helaas niet. Als ik kijk bij instellingen van edge dan staat synchroniseren uit en kan ik dat ook niet inschakelen (alleen beschikbaar met Microsoft account maar dat heb ik)
Is volgensmij een soort van known issue. Hard reset fixed dat.

Patient gamer

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:44
Klopt het dat de spraaknavigatie in de nieuwe Kaarten app geen spraak geeft? Tijdens de navigatie krijg ik namelijk geen spraakinstructies via Bluetooth (Voice-Control) of uit de luidsprekers van de telefoon zelf.

Verwijderd

kwakzalver schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:34:
Mea culpa als...
Lijkt me zo dat er nog het een en ander aan optimalisatie gedaan moet worden door MS.
De video is 14 oktober gepost. Ie niet de laatste Build met de vele optimalisaties.
Microsoft heeft het dus al gedaan ;)

Verwijderd

bundit schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:19:
Klopt het dat de spraaknavigatie in de nieuwe Kaarten app geen spraak geeft? Tijdens de navigatie krijg ik namelijk geen spraakinstructies via Bluetooth (Voice-Control) of uit de luidsprekers van de telefoon zelf.
Klopt niet. Net gelijk even gedaan en ik krijg spraakinstructies te horen.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
Voor iedereen die met smart zat te wachten; De unified inbox is er!

http://www.nokiapoweruser...-inboxes-settings-revamp/

Edit1:

Wel erg buggy als je wilt unlinken. Lukt mij ook (nog) niet...

Edit2:

Na wat crashes is het nu gelukt te unlinken. De mail app crashte steeds als ik in Manage accounts op het gelinkte account tikte, maar ineens werkte het gelukkig wel. Je kan namelijk niet zien bij de gelinkte inbox van welk account een mail afkomstig is.

Nog niet helemaal af dus...

[ Voor 57% gewijzigd door Swerfer op 14-11-2015 09:34 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Swerfer schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 09:23:

Edit1:

Edit2:

Na wat crashes is het nu gelukt te unlinken. De mail app crashte steeds als ik in Manage accounts op het gelinkte account tikte, maar ineens werkte het gelukkig wel. Je kan namelijk niet zien bij de gelinkte inbox van welk account een mail afkomstig is.

Eindelijk!!

Had dan even een screenshot gemaakt van hoe het eruit ziet :+
Ik kan nu alleen screens vinden van de instellingen en niet zozeer een mailbox.

Maar in de mail zelf kun je nu ook gewoon zien waar de mail heen ging. Dat hoeft van mij ook niet op het overzicht (al hadden ze wel iets met kleur kunnen doen). Het begin is er in ieder geval.
Wel raar dat ie dan nog niet voor desktop beschikbaar is?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:41

KL643

beeldaandemuur

Martinspire schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:46:
[...]

Wel raar dat ie dan nog niet voor desktop beschikbaar is?
Volgens mij wel :) (Versie Windows Mail 17.6410.42011.0)

[ Voor 8% gewijzigd door KL643 op 14-11-2015 12:30 ]

beeldaandemuur

• Tweade
  • Laatst online: 13-11 05:32
Die was er toch ook al ik WP 8.1?

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 21:25
Ja, maar is dus verdwenen bij WM 10... tot vandaag.

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:14
Ik heb mijn Lumia 930 eergisteren een upgrade gegeven naar de laatste Windows 10 release, maar ik krijg een leeg lock screen (geen klok, geen notifications). Voor de rest lijkt alles prima te werken. Heeft iemand dit probleem eerder gezien?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
Hoppa...eindelijk weer de mogelijkheid om mailboxen te linken (als één mailbox) in de laatste update voor Outlook Mail and calender, althans dat lees ik net op Windows Central.

• blmp
  • Niet online
Supermario16 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:55:
Ik heb mijn Lumia 930 eergisteren een upgrade gegeven naar de laatste Windows 10 release, maar ik krijg een leeg lock screen (geen klok, geen notifications). Voor de rest lijkt alles prima te werken. Heeft iemand dit probleem eerder gezien?
Al een hard reset gedaan op W10M?

Edit1:

Edit2:

Vond het niet zo erg om te wisselen tussen mailboxen, maar ach dit maakt het wat makkelijker.
TheVMaster schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:13:
Hoppa...eindelijk weer de mogelijkheid om mailboxen te linken (als één mailbox) in de laatste update voor Outlook Mail and calender, althans dat lees ik net op Windows Central.
Een paar posts boven je al aan bod gekomen, maar fijn dat je er ook blij mee bent :P

Patient gamer

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 02:11

Radeon

Today is a good day to die

Is het iemand toevallig al gelukt om de met Edge de bookmarks te sharen van een Windows 10 pc (met fall update) met W10M?
Als ik in Edge kijk in W10M staat er dat ik moet inloggen met een Microsoft account terwijl ik dat wel gewoon ben.

It's never easy.....

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
blmp schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:17:
[...]

Al een hard reset gedaan op W10M?

[...]

Vond het niet zo erg om te wisselen tussen mailboxen, maar ach dit maakt het wat makkelijker.

[...]

Een paar posts boven je al aan bod gekomen, maar fijn dat je er ook blij mee bent :P
hehe dat had ik niet gelezen... 8) maar inderdaad ben er erg blij mee.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vroeg me af hoe het nu zit met ondersteuning van CalDAV&CardDAV zit, ik kan er maar niets eenduidige over vinden.

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:11
begintmeta schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:13:
Ik vroeg me af hoe het nu zit met ondersteuning van CalDAV&CardDAV zit, ik kan er maar niets eenduidige over vinden.
Zit in ieder geval in Windows 10 (mail app) en aangezien deze hetzelfde is als op de Mobile versie draait zal het daar ook in zitten neem ik aan.

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Er zit blijkbaar nog een navigatie app extra bij WM10, Maps. Enig idee wat de toegevoegde waarde hiervan is?
We hadden toch al Here Drive en Here Maps?

• blmp
  • Niet online
Cronimet schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:08:
Er zit blijkbaar nog een navigatie app extra bij WM10, Maps. Enig idee wat de toegevoegde waarde hiervan is?
We hadden toch al Here Drive en Here Maps?
Maps is 'de' navigatie app van Microsoft zelf voor Windows 10 Mobile (ook op desktop trouwens). Deze staat ook standaard geïnstalleerd bij een verse W10M installatie. 'Here' is niet meer van Microsoft, maar third party en moet je dus zelf installeren (tenzij je ze al geïnstalleerd had natuurlijk).

De maps app van Microsoft schijnt overigens op veel vlakken al beter te zijn als Here maps. Zie o.a. deze Reddit discussie.

[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 14-11-2015 18:31 ]

Patient gamer

Verwijderd

Hoe zit het met de herkenning van SD kaartjes werkt dit al goed in de laatste versie van W10581 ? En wat met de apps dat je op de SD kaartjes zet ....
Ik heb een Lumia 640 4G en durf daarom nog niet de preview erop plaatsen ..... ik heb een reserve GSM een Lumia 925 en het enigste die niet wil werken is MS Edge en aangezien de 925 geen SD kaartjes kent weet ik dus niet of dit goed werkt .

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb met de laatste build telkens het probleem dat hij na enige tijd niet meer kan connecten met de bekende netwerken (werk / thuis). Enige oplossing is het toestel uit/aan zetten of een reset (powerknop 10 seconden ingedrukt houden)

Jullie hier ook last van?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-11 11:38
Afgelopen avond wat filmpjes proberen op te nemen met de Microsoft Camera op mijn lumia 930. Echter blijkt dat ik bij het afpelen van de filmpjes geen geluid heb opgenomen, maar alleen een ruis hoor. Hebben meer mensen hier last van of ligt dit aan mijn telefoon?

[ Voor 3% gewijzigd door baszzz op 14-11-2015 23:22 . Reden: type telefoon toegevoegd ]

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 07:22
Build 10851 Op 930. Groot verschil met de vorige build. Zeer positief over het algemeen, vooral de snelheid en batterijduur is flink verbeterd.
Ben echt benieuwd naar het eindresultaat.
Dat er nog zo weinig apps zijn voor WP is wel echt jammer. Maar dat gaat wel goed komen.

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Verwijderd

Frostbite schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:48:
Ik heb met de laatste build telkens het probleem dat hij na enige tijd niet meer kan connecten met de bekende netwerken (werk / thuis). Enige oplossing is het toestel uit/aan zetten of een reset (powerknop 10 seconden ingedrukt houden)

Neen blijft stabiel op mijn 925...

Verwijderd

baszzz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:21:
Afgelopen avond wat filmpjes proberen op te nemen met de Microsoft Camera. Echter blijkt dat ik bij het afpelen van de filmpjes geen geluid heb opgenomen, maar alleen een ruis hoor. Hebben meer mensen hier last van of ligt dit aan mijn telefoon?
De 925 neemt filmpjes met geluid op...

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 07:22
Frostbite schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:48:

baszzz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:21:
Afgelopen avond wat filmpjes proberen op te nemen met de Microsoft Camera. Echter blijkt dat ik bij het afpelen van de filmpjes geen geluid heb opgenomen, maar alleen een ruis hoor. Hebben meer mensen hier last van of ligt dit aan mijn telefoon?
Geen last hiervan. Bereik van wifi is met de 930 beter dan mijn Asus Padfone Infinity.
Geluid is ook aanwezig bij filmpjes.

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

• blmp
  • Niet online
mgroen81 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:25:
Dat er nog zo weinig apps zijn voor WP is wel echt jammer. Maar dat gaat wel goed komen.
Zie tegenwoordig bijna elke dag wel een bericht (op windowscentral en/of wmpu) van een 'bekende' app of game die naar Windows 10 komt. Datzelfde idee had ik bij 8.1 eigenlijk nooit zo echt. Tot dusver lijkt het erop dat developers er wel in geïnteresseerd zijn. Maar we zullen zien of dat over een paar maanden nog steeds zo is (dus als alle devices incl mobile W10 draaien).

En dan maar hopen dat ze de apps ook blijven updaten en niet zoals de Instagram beta gewoon dumpen na release.

[ Voor 31% gewijzigd door blmp op 14-11-2015 23:05 ]

Patient gamer

• r2504
Bij Sonos blijft het nochtans stil...

• blmp
  • Niet online
r2504 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:55:
Bij Sonos blijft het nochtans stil...
Nou ja, op zich laten veel grote apps (Instagram, Facebook Messenger etc.) op zich wachten, maar dat komt vooral omdat W10M nog niet officieel uit is. En schijnbaar willen ze het dan nog niet uitbrengen of zo :+

Zolang als ze maar niet zoals Spotify eigenwijs gaan doen van 'meh dat hebben we voorlopig niet nodig'.

[ Voor 12% gewijzigd door blmp op 15-11-2015 00:17 ]

Patient gamer

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-11 09:33
mgroen81 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:25:
Build 10851 Op 930. Groot verschil met de vorige build. Zeer positief over het algemeen, vooral de snelheid en batterijduur is flink verbeterd.
Ben echt benieuwd naar het eindresultaat.
Ervaar het zelf als ik aan het bellen ben en de telefoon op "speaker" zet. Dacht al dat de microfoons vol met rotzooi zat

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:18
Hoi mede tweakers,

gisteren toch maar windows 10 op mijn 640 XL. Ik kan echter niet mijn microsoft/outlook accounts toevoegen en mijn contacten te syncen.

In de outlook mail heb krijg ik de melding dat ik eerst een account moet toevoegen, echter als ik op de knop druk om dit te doen gebeurt er niks.

Via de instellingen een account toevoegen werkt ook niet, hij blijft dan hangen op "even geduld"

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? heb net even gezocht op google en in dit forum maar kon niks vinden.

• blmp
  • Niet online
Baksteen89 schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:58:
Hoi mede tweakers,

gisteren toch maar windows 10 op mijn 640 XL. Ik kan echter niet mijn microsoft/outlook accounts toevoegen en mijn contacten te syncen.

In de outlook mail heb krijg ik de melding dat ik eerst een account moet toevoegen, echter als ik op de knop druk om dit te doen gebeurt er niks.

Via de instellingen een account toevoegen werkt ook niet, hij blijft dan hangen op "even geduld"

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? heb net even gezocht op google en in dit forum maar kon niks vinden.
Nou ik denk dat je wel had kunnen vinden dat voor de meeste problemen een 'hard reset' de oplossing is :P

Patient gamer

• Baksteen89
Dat wou ik dus liever niet doen. maar als het moet, is het niet anders.

Kan ik wel een backup maken en die terugzetten om niet alles te verliezen?

• Swerfer
Baksteen89 schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:31:
Dat wou ik dus liever niet doen. maar als het moet, is het niet anders.

Kan ik wel een backup maken en die terugzetten om niet alles te verliezen?
Als je nu geen Microsoft account gekoppeld hebt, kan je ook geen backup maken volgens mij. Probeer eens een backup te maken en kijk of dat kan/lukt.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Baksteen89
Swerfer schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:37:
[...]

Als je nu geen Microsoft account gekoppeld hebt, kan je ook geen backup maken volgens mij. Probeer eens een backup te maken en kijk of dat kan/lukt.
Ik kan blijkbaar wel een back up maken naar one drive. Misschien doe ik dan iets anders verkeerd. Mijn contacten en mail kan ik niet zien.

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:10
Hoewel ik weinig gekke dingen lees over de huidige build, wil ik toch vragen of er mensen zijn die nog vervelende problemen hebben?
Ik wil m'n 830 graag updaten naar W10, mensen ervaring met die specifieke Lumia?

Her en der lees ik nog wel dat na een update en hard reset, de telefoon blijft hangen in een blauw scherm...? Is dat nog steeds zo met deze build?

Live from Denmark

• blmp
  • Niet online
hansie_k schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:49:
Hoewel ik weinig gekke dingen lees over de huidige build, wil ik toch vragen of er mensen zijn die nog vervelende problemen hebben?
Ik wil m'n 830 graag updaten naar W10, mensen ervaring met die specifieke Lumia?

Her en der lees ik nog wel dat na een update en hard reset, de telefoon blijft hangen in een blauw scherm...? Is dat nog steeds zo met deze build?
Nou ja de 830 is basically een Lumia 640 en die draait 10581 prima. Nog niet echt tegen problemen aangelopen en bugs zijn er inmiddels nog maar weinig, als je ze sowieso al tegenkomt. Performance is inmiddels echt een heel stuk beter als een tijdje geleden.

Dat bsod probleem was op 10549, dat is al eeuwen geleden, we zijn inmiddels al zoveel verder.

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 15-11-2015 12:10 ]

Patient gamer

• hansie_k
blmp schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:08:
[...]

Dat bsod probleem was op 10549, dat is al eeuwen geleden, we zijn inmiddels al zoveel verder.
Bedankt.
Was me niet duidelijk om welke build t ging met de bsod.
Zo ook maar t avontuur aan gaan...

Live from Denmark

• Baksteen89
Nou, heb een hard reset gedaan en mijn backup terug gezet. Echter staan nog steeds niet de juiste contacten uit outlook in de people app.

Komt dit doordat ik de backup heb gebruikt en moet ik echt met niks beginnen of ligt dit ergens anders aan?

• Swerfer
Baksteen89 schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:13:
Nou, heb een hard reset gedaan en mijn backup terug gezet. Echter staan nog steeds niet de juiste contacten uit outlook in de people app.

Komt dit doordat ik de backup heb gebruikt en moet ik echt met niks beginnen of ligt dit ergens anders aan?
Je contacten moeten gelijk zijn aan de personen behorend bij je Microsoft account. Had je misschien ook nog personen gekoppeld aan een ander account welke je nog niet hebt toegevoegd aan je accounts?

• Baksteen89
Swerfer schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:37:
[...]

Je contacten moeten gelijk zijn aan de personen behorend bij je Microsoft account. Had je misschien ook nog personen gekoppeld aan een ander account welke je nog niet hebt toegevoegd aan je accounts?
Ik heb vorige jaar een keer alles over gezet van gmail naar outlook. Daar zou alles in moeten staan.

Ik zie nu wel dat mijn gmail ook is toegevoegd maar daar is iets mee (staat attentie onder) ik weet alleen niet wat ik dan moet doen. Kan nergens opnieuw inloggen of iets dergelijks.

edit: De account toevoegen knop doet ook niks als ik er op klik.

[ Voor 4% gewijzigd door Baksteen89 op 15-11-2015 16:21 ]

• Swerfer
Baksteen89 schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:13:
[...]

Ik heb vorige jaar een keer alles over gezet van gmail naar outlook. Daar zou alles in moeten staan.

Ik zie nu wel dat mijn gmail ook is toegevoegd maar daar is iets mee (staat attentie onder) ik weet alleen niet wat ik dan moet doen. Kan nergens opnieuw inloggen of iets dergelijks.

edit: De account toevoegen knop doet ook niks als ik er op klik.
Ik vermoed dat de contacten die je mist toch in het Gmail account zitten.

Heb je al vergeleken of de personen in de personen app op de Phone overeenkomt met de personen op de personen website?

• Baksteen89
Swerfer schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:43:
[...]

Ik vermoed dat de contacten die je mist toch in het Gmail account zitten.

Heb je al vergeleken of de personen in de personen app op de Phone overeenkomt met de personen op de personen website?
Dat is het inderdaad. Heb gekeken. mijn outlook is gewoon gelinked my gmail. hoe kan ik mijn gmail opnieuw toevoegen in mijn telefoon? dit lukt mij gewoon niet, ik denk dat het hier namelijk mis gaat.

Verwijderd

Welke build draai je? Mail problemen op de laatste paar pagina's komen vooral in de 166 build voor, echter is 581 de meest recente mobile build.

• Baksteen89
Ik draai os versie 10.0.10166.0

Dat is vreemd. Komt dat omdat ik op de slow ring zit? Heb net nog gezocht naar updates maar hij vond niks.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:32
Ja.Ik had ook problemen. Ben over overgestapt op de fast ring omdat ik wist dat de laatste build beter was. En dat is bij mij bevestigd.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:26

Sebazzz

3dp

Het is al mogelijk om met Windows 10 Mobile FLAC files af te spelen. Erg handig werkt het niet: je moet de bestanden vanuit verkenner openen waarna Groove ze netjes afspeelt. Is er een manier om Groove te overtuigen de FLAC files in de library op te nemen? Of welke alternatieven zijn er (behalve slurp slurp VLC)?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• blmp
  • Niet online
Baksteen89 schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:54:
Ik draai os versie 10.0.10166.0

Dat is vreemd. Komt dat omdat ik op de slow ring zit? Heb net nog gezocht naar updates maar hij vond niks.
Dat verklaart je problemen inderdaad wel. De huidige fast ring build is zoveel beter en is ook vrijwel de final build voor W10M.
Sebazzz schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:18:
Het is al mogelijk om met Windows 10 Mobile FLAC files af te spelen. Erg handig werkt het niet: je moet de bestanden vanuit verkenner openen waarna Groove ze netjes afspeelt. Is er een manier om Groove te overtuigen de FLAC files in de library op te nemen? Of welke alternatieven zijn er (behalve slurp slurp VLC)?
Denk dat je mobiel nou toch niet echt een goede 'luisteromgeving' zal creëren voor lossless audio, dus waarom niet gewoon omzetten naar mp3/wma op je W10M device?

[ Voor 24% gewijzigd door blmp op 15-11-2015 22:34 ]

Patient gamer

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:26

Sebazzz

3dp

blmp schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:33:
[...]

Denk dat je mobiel nou toch niet echt een goede 'luisteromgeving' zal creëren voor lossless audio, dus waarom niet gewoon omzetten naar mp3/wma op je W10M device?
Omdat ik het misschien simpelweg niet wil omzetten?

Maar ik ben er al achter. Bij het kopieëren vraagt Windows of je het bestand wilt converteren. Als je 'convert and copy' selecteert stript Windows bepaalde metadata van het bestand waardoor Groove (maar ook VLC!) het niet in de library wilt opnemen. De oplossing is dus de bestanden niet door Windows laten converteren waarna ze netjes in de library komen. 8)7

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Baksteen89
blmp schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:33:
[...]

Dat verklaart je problemen inderdaad wel. De huidige fast ring build is zoveel beter en is ook vrijwel de final build voor W10M.
Heb met de insider app nu fast ring geselecteerd. Na het zoeken naar updates vond hij de update. Helaas is hij gisteren begonnen met downloaden maar hij faalt steeds. Lijkt vast te lopen bij 3%.

Na een restart nog steeds zelfde problem.

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 13:47
Baksteen89 schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:55:
[...]

Heb met de insider app nu fast ring geselecteerd. Na het zoeken naar updates vond hij de update. Helaas is hij gisteren begonnen met downloaden maar hij faalt steeds. Lijkt vast te lopen bij 3%.

Ik zou als ik jouw was proberen terug te gaan naar windows 8.1(via de recovery tool) hierna opnieuw de update uitvoeren op fastring.
Let erop dat er (bij mij in ieder geval) nog een bug in zit die ervoor zorgt dat na het update proces het scherm een tijdje zwart blijft +/- 10min (kan wat stress voorkomen als je het weet)

• Swerfer
Baksteen89 schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:55:
[...]

Hoelang heb je gewacht bij 3%? Soms lijkt de installatie vast te lopen terwijl hij in een keer na een lange tijd (tot 30 minuten) weer verder gaat...

• r2504
Ik krijg de laatste tijd af en toe verzoeken om iemand (die ik totaal niet ken, spammers dus) toe te voegen op Skype ? Ik vermoed dat dit een gevolg is van de betere integratie met WM10 aangezien ik zelden de Skype applicatie zelf actief heb.

Logged WM10 mij dan onderliggend continue aan op Skype ?

• Chrisitan
r2504 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:51:
Ik krijg de laatste tijd af en toe verzoeken om iemand (die ik totaal niet ken, spammers dus) toe te voegen op Skype ? Ik vermoed dat dit een gevolg is van de betere integratie met WM10 aangezien ik zelden de Skype applicatie zelf actief heb.

De nieuwe Messenger van Windows maakt inderdaad gebruik van Skype, dus waarschijnlijk ben je dan altijd online, hoewel je dit dacht ik wel eerst moest activeren. Die uitnodigingen staan daar denk ik wel los van, ik krijg ze soms ook een periode 1 keer per week en dan weer een hele periode niet.
Je kan die uitnodiging wel altijd markeren als spam.
r2504 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:51:

Is meestal eerder omdat je skype-tag/email ergens op internet staan en ze je zo proberen toe te voegen. Zijn gewoon automatische scripts, niet personen.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 16-11-2015 16:33 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• r2504
Of het nu personen of scripts zijn doet er niet toe... feit is dat ik de uitnodiging ontvang (en dat zijn geen mails dus) en er dus ook ergens een background process moet draaien dat contact heeft met de Skype servers ?

Edit: Gevonden... is dus inderdaad de Skype Video app waarmee ik dus ingelogged ben. Leuk dat je de history daar niet kan wissen... staan ondertussen een aantal "mooie dames" in die ik totaal niet ken :?

[ Voor 32% gewijzigd door r2504 op 16-11-2015 16:52 ]

• Baksteen89
Swerfer schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:48:
[...]

Hoelang heb je gewacht bij 3%? Soms lijkt de installatie vast te lopen terwijl hij in een keer na een lange tijd (tot 30 minuten) weer verder gaat...
Heb hem vanmorgen om 9 uur aangezet en om 4 uur vanmiddag stond hij op 10%. Kijk is net nog eens staat hij op 51%.

hij doet dus wel iets. duurt wel erg lang zeg.

• blmp
  • Niet online
Baksteen89 schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:03:
[...]

Heb hem vanmorgen om 9 uur aangezet en om 4 uur vanmiddag stond hij op 10%. Kijk is net nog eens staat hij op 51%.

hij doet dus wel iets. duurt wel erg lang zeg.
Ja, dat is overdreven lang. Was hier in amper 10 minuten klaar; met downloaden dan. Preparing to install duurt best lang (afhankelijk van device).

Patient gamer

• hansie_k
blmp schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:03:
[...]

Ja, dat is overdreven lang. Was hier in amper 10 minuten klaar; met downloaden dan. Preparing to install duurt best lang (afhankelijk van device).
Hoe lang duurde het hele installatie proces?
Dus tot aan dat ie klaar is voor gebruik?

Live from Denmark

• r2504
Dat is afhankelijk van je toestel natuurlijk... op m'n 930 was het iets van een uurtje denk ik (wel niet getimed).

• Baksteen89
blmp schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:03:
[...]

hij verspringt net voor mijn ogen van 60 naar 62%...er gebeurt iets!

• r2504
Vooral de eerste procenten gaan traag... daarna zie je normaal wel om de paar minuten vooruitgang (althans op een 930).

• Baksteen89
Nou, morgen ochtend maar via recovery tool terug naar 8.1 en dan nogmaals proberen. Hij was net eindelijk klaar, krijg ik een foutmelding. Kan ik opnieuw beginnen

• blmp
  • Niet online
hansie_k schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:50:
[...]

Hoe lang duurde het hele installatie proces?
Dus tot aan dat ie klaar is voor gebruik?
Totaal gok ik iets van 45minuten of zo (Lumia 930).

Patient gamer

• hansie_k
Baksteen89 schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:04:
Nou, morgen ochtend maar via recovery tool terug naar 8.1 en dan nogmaals proberen. Hij was net eindelijk klaar, krijg ik een foutmelding. Kan ik opnieuw beginnen
Had je een schone installatie gedaan vanaf 8.1, of was van slow-ring direct naar fast-ring gegaan?

Live from Denmark

• Baksteen89
gisteren van slow ring naar fast ring geprobeerd. dat werkte blijkbaar niet. kreeg steeds foutmelding dat er iets mis was met de bestanden.

ik ga straks clean naar 8.1 en dan nog een keer proberen

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Iemand anders ook last van meldingen van gmail dat de account settings niet goed zijn? Ik krijg sinds gisteren elk uur wel 10 meldingen van gmail dat "Your Gmail account settings are out-of-date" en dat inclusief vibratie en geluidje. Ik heb al een paar keer mijn telefoon toegang gegeven (dmv 'fix account' pop-up), want soms krijg ik een website als ik op de notificatie klik. Maar dat is vaker niet dan wel het geval. Ik draai build 10581 op een Lumia 920. Gmail komt wel gewoon binnen en ik kan ook gewoon email versturen op dat account. Maar ik wil van die notificatie af.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Chrisitan
zonoskar schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:38:
Iemand anders ook last van meldingen van gmail dat de account settings niet goed zijn? Ik krijg sinds gisteren elk uur wel 10 meldingen van gmail dat "Your Gmail account settings are out-of-date" en dat inclusief vibratie en geluidje. Ik heb al een paar keer mijn telefoon toegang gegeven, want soms krijg ik een website als ik op de notificatie klik. Maar dat is vaker niet dan wel het geval. Ik draai build 10581 op een Lumia 920. Gmail komt wel gewoon binnen en ik kan ook gewoon email versturen op dat account. Maar ik wil van die notificatie af.
Krijg ze ook af en toe voor me studenten account, ook sporadisch op me laptop(wel al even geleden dat ik die heb gehad). Zou niet weten wat het is, mail komt gewoon binnen en als ik de melding open is het al "hersteld"

• Skibidi_RizzXL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:35
Hier hetzelfde, maar dan alleen met het werk account. Gmail, hotmail en een pop3 account geven deze melding nooit.

• hansie_k

Live from Denmark

Verwijderd

Net wat app updates binnen gehaald, waaronder voor Lumia Camera. Die is (op Win10 in ieder geval) end of life. Op een 8.1 toestel hier doet ie het nog wel.
Op Win10 was er ook een update voor Microsoft camera, en die wordt nu ook "aangeboden" als je Lumia camera opent.

Kan die eindelijk echt verwijderd worden aangezien ik de Lumia camera al tijden niet gebruikt heb, Microsoft camera voldoet prima sinds de laatste paar updates.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2015 14:57 ]

• netblade
  • Laatst online: 23:21

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:50:
Net wat app updates binnen gehaald, waaronder voor Lumia Camera. Die is (op Win10 in ieder geval) end of life. Op een 8.1 toestel hier doet ie het nog wel.
Op Win10 was er ook een update voor Microsoft camera, en die wordt nu ook "aangeboden" als je Lumia camera opent.

Kan die eindelijk echt verwijderd worden aangezien ik de Lumia camera al tijden niet gebruikt heb, Microsoft camera voldoet prima sinds de laatste paar updates.
Werkt de 'Rijke Modus' van de camera bij jou ook naar wens? Hier lijkt die modus namelijk niks te doen want meerdere foto's worden er niet gemaakt. Dat deed de lumia camera app wel onder 8.1

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• blmp
  • Niet online
netblade schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:31:
[...]

Werkt de 'Rijke Modus' van de camera bij jou ook naar wens? Hier lijkt die modus namelijk niks te doen want meerdere foto's worden er niet gemaakt. Dat deed de lumia camera app wel onder 8.1
Is gefixt in de laatste Windows Camera update.

bron: http://allaboutwindowspho...ure_finally_fixed_for.php

Patient gamer

• netblade

netblade

Sunrise

Top vanavond dan maar eens mee spelen. Misschien maar weer eens een paar daagjes als primair toestel gebruiken, verder weinig bugs meer in deze versie dacht ik zo.

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:50
Klopt het dat in de meest recente build de bewegingsgevens niet werken? Als ik deze wil openen via instellingen -> extra's -> bewegingsgegevens gebeurt er niets. Ook de Microsoft Health-app registreert geen stappen (registreert niks).

• netblade

netblade

Sunrise

Iridium schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:53:
Klopt het dat in de meest recente build de bewegingsgevens niet werken? Als ik deze wil openen via instellingen -> extra's -> bewegingsgegevens gebeurt er niets. Ook de Microsoft Health-app registreert geen stappen (registreert niks).
Klopt, sterker nog hij wil deze niet eens updaten uit de store, dan krijg je een foutmelding namelijk

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 00:35
Kan je ook ergens aangeven per app dat je niet wil dat ze over 3G/4G gaan maar alleen over wifi? Blijkbaar stream ik soms wel een iets maar dan pakt ie m'n wifi niet en zit ik lekker 500mb weg te streamen in een paar minuten :/

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• blmp
  • Niet online
neggix schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:23:
Kan je ook ergens aangeven per app dat je niet wil dat ze over 3G/4G gaan maar alleen over wifi? Blijkbaar stream ik soms wel een iets maar dan pakt ie m'n wifi niet en zit ik lekker 500mb weg te streamen in een paar minuten :/
Meestal is dat een setting in de app zelf, volgens mij niet vanuit het OS te regelen. Nou ja buiten de toggle van mobile data (handmatig) uitzetten dan.
netblade schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:07:
[...]

Klopt, sterker nog hij wil deze niet eens updaten uit de store, dan krijg je een foutmelding namelijk
Ja, volgensmij nog niet gepublished door MS in de Windows 10 Mobile store.

[ Voor 23% gewijzigd door blmp op 17-11-2015 19:55 ]

Patient gamer

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 09:32
neggix schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:23:
Je kunt bij de settings aangeven dat je telefoon geen gebruik mag maken van mobile data wanneer wifi onvoldoende bereik heeft. Ik heb dat uitgezet nadat ik een keertje via wifi Netflix aan het kijken was en een sms-je kreeg dat ik al ver door de bundel heen was. Dan denk je op wifi te zitten en pakt 'ie toch 3/4G.... :-(

Standaard staat dit dus "aan", voor de duidelijkheid.

• netblade

netblade

Sunrise

netblade schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:07:
[...]

Top vanavond dan maar eens mee spelen. Misschien maar weer eens een paar daagjes als primair toestel gebruiken, verder weinig bugs meer in deze versie dacht ik zo.
Nou helaas geen effect op de Lumia640 heeft de update weinig gedaan, het werkt nog steeds niet, geen extra foto's.
Er wordt wel wat met de foto's gedaan maar de keuze uit verschillende foto's kan ik niet maken. Of hij loopt nagenoeg vast en krijg een slechte crop van 1280x720 waar ik weinig mee kan.

[ Voor 8% gewijzigd door netblade op 17-11-2015 22:40 ]

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:51

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb nu sinds een aantal dagen ook W10 op mijn 930 gezet en ik ben er zeer tevreden mee. Op dit moment heb ik maar 2 minpuntjes waarvan 1 volgens mij wel makkelijk op te lossen is.

De makkelijke is dat ik geen mail met bijlages kan sturen meer. Dit is waarschijnlijk ergens een instelling die ik eens moet zoeken. Gewoon mailen werkt wel.

De andere die lastiger is, is dat ik veel muziek luister met de telefoon. In de lock screen kan ik dan makkelijk vooruit/achteruit gaan in de muziek. Echter in W10 is het zo dat er nu ook die volume bar te zien is waardoor ik een stuk lager moet drukken om een liedje te skippen. Weet iemand misschien een manier om die volume balk uit te zetten of te verplaatsen?

-Te huur

• Snipe4ever
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-11 13:07
Hallo,

Klopt het dat de foto app niet meer werkt sinds deze week?? :(

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11 19:05

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Snipe4ever schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:10:
Hallo,

Klopt het dat de foto app niet meer werkt sinds deze week?? :(
Welke build draai je? Wat voor mobiel gebruik je? Wat heb je zelf al gevonden? Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? Etc.

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 18-11-2015 12:32 ]

is everything cool?

• Snipe4ever
Ik draai op de laaste Build. Mijn mobiel is de Microsoft 640XL.
Sinds een update van de app foto's heb ik het probleem.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11 19:05

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Snipe4ever schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:39:
Ik draai op de laaste Build. Mijn mobiel is de Microsoft 640XL.
Sinds een update van de app foto's heb ik het probleem.
Je noemt het "het probleem" maar je geeft niet echt aan wat exact het probleem is. Start de app niet meer op of crashed hij? Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Je informatie is iets te summier.

is everything cool?

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Yagermeister schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:33:

De makkelijke is dat ik geen mail met bijlages kan sturen meer. Dit is waarschijnlijk ergens een instelling die ik eens moet zoeken. Gewoon mailen werkt wel.
Mis je de optie of krijg je ene foutmelding ?
Ik kan het namelijk wel.
Yagermeister schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:33:

De andere die lastiger is, is dat ik veel muziek luister met de telefoon. In de lock screen kan ik dan makkelijk vooruit/achteruit gaan in de muziek. Echter in W10 is het zo dat er nu ook die volume bar te zien is waardoor ik een stuk lager moet drukken om een liedje te skippen. Weet iemand misschien een manier om die volume balk uit te zetten of te verplaatsen?
Zover ik weet niet, maar ik denk dat het een kwestie is van wennen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 13:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kan geen in-app aankopen meer doen, na iets te kopen krijg ik het inlogscherm (heb wachtwoord overal aan staan), kort laden gaat hij weer terug naar de app. Dan heel kort krijg ik het witte scherm met keuze van betalen (telefoon, paypal, creditcard), maar voordat dat scherm volledig zichbaar is, sluit het zichzelf app, keer ik terug naar de app en 'purchase cancelled'.

Wachtwoord heb ik al eens weggehaald, maar dan blijf ik die directe crash houden. Verder via store->betalingsopties alles weggehaald wat geen abbo heeft (zoals live, ea acces etc).

En waarom kan je itt Win10 niet automatisch inloggen bij Live-inlog pagina's? (commerce, account, store, etc).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:51

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Voxxie schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:35:
[...]

Mis je de optie of krijg je ene foutmelding ?
Ik kan het namelijk wel.

[...]

Zover ik weet niet, maar ik denk dat het een kwestie is van wennen.
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Blijkbaar had ik een totale bijlage van ruim 30mb waardoor die er niet zoveel zin in had. Dit gaf die ook verder niet aan maar ik kwam er per toeval achter.

Die controls ben ik bang dat ik toch niet aan ga wennen. Gelukkig heb ik het nog maar een paar weken nodig. Daarna is het niet meer belangrijk om muziek op de telefoon te hebben.

-Te huur

• Snipe4ever
FREAKJAM schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:42:
[...]

Je noemt het "het probleem" maar je geeft niet echt aan wat exact het probleem is. Start de app niet meer op of crashed hij? Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Je informatie is iets te summier.
Zodra ik de app op start gaat de titels van menu start weg, en zie ik alleen nog maar me achtergrond.
Ik moet dan de terug knop inhouden en dan op start drukken dan zie ik weer me titels anders blijf ik alleen me achtergrond zien.

Dus kort samengevat de app wil niet opstarten. En met foto app bedoel ik die standaard app van microsoft.

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:18
Als mijn 950 XL binnen Is over twee weken wil ik graag ook gebruik gaan maken van Cortana.Daarvoor dien ik toch het toestel in te stellen op engels? Kan ik dan ook nog bijvoorbeeld MSN nieuws gericht op NL hebben staan?

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

GroeneThee schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:44:
Als mijn 950 XL binnen Is over twee weken wil ik graag ook gebruik gaan maken van Cortana.Daarvoor dien ik toch het toestel in te stellen op engels? Kan ik dan ook nog bijvoorbeeld MSN nieuws gericht op NL hebben staan?
Nopes, dat vind ik ook een nadeel. Heb m'n phone ook op EN-VS staan. Maar al het nieuws komt daar nu ook vandaan. Terwijl ik 't nieuws uit NL toch net een tikkeltje belangrijker vindt. ;)

Professioneel Heftruck Syndroom

Verwijderd

GroeneThee schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:44:
Ja hoor ik heb cortana ook gewoon aan staan en regio/ taal op us/engels staan.
De msn nieuws app kun je gewoon op Nederlands instellen. Je kan ook je locatie aanzetten zodat je lokaal nieuws ontvangt, dit is allemaal in het menu van de app te regelen.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38
Volgens mij vraagt die app dat zelfs bij de eerste keer opstarten of je regionaal nieuws wilt?
In ieder geval, De MSN News app kun je gewoon in de settings aangeven welke Edition je wilt.
En ik heb daar op mijn EN-US phone, gewoon Nederland(Nederlands) staan.
En krijg dus gewoon nederlands nieuws in die app te zien.

• Watchmano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 19:31
Mijn whatsapp start niet meer op nog meer mensen last van? Zit op versie 572

• Swerfer
Watchmano schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:20:
Nope, doet 't prima hier...

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:39

danplo

The Force is strong with me

Watchmano schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:20:
Bij mij was er opeens vandaag berichtgeving in Whatsapp dat mijn Nokia 930 problemen heeft met het ontvangen van notificatie berichten ?? Heel vreemd ook ineens. Ik heb Whatsapp opnieuw geinstalleerd en nu werkt het weer naar behoren.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

danplo schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:02:
[...]

Bij mij was er opeens vandaag berichtgeving in Whatsapp dat mijn Nokia 930 problemen heeft met het ontvangen van notificatie berichten ?? Heel vreemd ook ineens. Ik heb Whatsapp opnieuw geinstalleerd en nu werkt het weer naar behoren.
Idem hier, Lumia925 draaiende op windows10 en een lumia640 draaiende op Windows 8.1, beide toestellen op batterijbesparing gezet en uitgeschakeld en weer ingeschakeld loste het probleem op.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Zou het vandaag dan toch eindelijk weer zo ver zijn, build 10686.11 onderweg?
...Sunny with a chance of build

— Gabriel Aul (@GabeAul) November 18, 2015

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• MPJK
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 12:16
Misschien een beetje off-topic, maar ik heb vandaag met Windows phone 8.1 ook geen notificaties en heb het nog niet weten te verhelpen. Dit ligt dus niet aan de build van Windows Mobile.

[ Voor 4% gewijzigd door MPJK op 18-11-2015 18:26 ]

• hansie_k
GiLeX schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:14:
Zou het vandaag dan toch eindelijk weer zo ver zijn, build 10686.11 onderweg?
[...]
K las t ook net.
Volgens mij zijn de voorgaande builds altijd op donderdag uitgegeven..?

Las ook op NokiaPowerUser dat in US de L950 al verkocht wordt met deze build.

Live from Denmark

Pagina: 1 ... 35 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M