Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik draai ook alweer een tijd WM10 op mijn daily 920. Werkt echt mooi. Er zijn niet echt dingen die niet werken, behalve dan de datum op het glance screen. En soms lopen notificaties uit de pas.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:32
Zijn alle apps backwards compatibel ? Ik gebruik voor mij werkmail een app (DME) en een app voor inloggen op mijn virtuele desktop (Digipass). Ik heb hier geen alternatieven voor.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:34
Voor mijn ouders wil ik binnenkort een Microsoft Lumia 550 (met dus Windows 10) gaan kopen, omdat ik Windows 10 mobile gebruiksvriendelijk vind uitzien.
(maar is dit ook zo :) ? heb er zelf namelijk nog geen ervaring mee )

Verder vroeg ik me af of er apps bestaan om de telefoon op afstand over te nemen? (net zoals teamviewer voor de PC) want dan kan ik ze af en toe op afstand vooruit helpen als ze vragen hebben aangezien hun geen ervaring hebben met smartphones. (op google kreeg ik hierover niks gevonden. :/ )

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:41

KL643

beeldaandemuur

Tinusvolkel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:44:
Voor mijn ouders wil ik binnenkort een Microsoft Lumia 550 (met dus Windows 10) gaan kopen, omdat ik Windows 10 mobile gebruiksvriendelijk vind uitzien.
(maar is dit ook zo :) ? heb er zelf namelijk nog geen ervaring mee
Had een Lumia 525 gekocht voor mijn moeder en ze is er helemaal blij mee! Het is inderdaad erg gebruiksvriendelijk.

beeldaandemuur

• coenox
Tinusvolkel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:44:
(maar is dit ook zo :) ? heb er zelf namelijk nog geen ervaring mee )

Verder vroeg ik me af of er apps bestaan om de telefoon op afstand over te nemen? (net zoals teamviewer voor de PC) want dan kan ik ze af en toe op afstand vooruit helpen als ze vragen hebben aangezien hun geen ervaring hebben met smartphones. (op google kreeg ik hierover niks gevonden. :/ )
Wij hebben hier inmiddels aardig wat toestellen met Windows Phone in huis. In dat kader bekijk ik regelmatig de recensies van toestellen op de site van Coolblue. Daar zitten regelmatig oudere kopers bij (ook in de 70) die voor het eerst een smartphone hebben en aangeven goed met het systeem uit de voeten te kunnen. Overigens maakt leeftijd ook nogal uit. Als jij 25 bent, en je ouders ronde de 50-60, dan is het een ander verhaal dan wanneer jij 50 bent en zij 80 zijn. Hebben ze ervaring met de PC of niet?

<edit> Ik zie net dat jij uit '88 bent. Ik vermoed dat je ouders ongeveer van mijn leeftijd zijn. Moet dan zeker lukken </edit>

Voor het op afstand overnemen ken ik geen oplossing. Maar is dit nodig? Als alles eenmaal ingesteld is, werkt alles vrij simpel. Het klinkt niet alsof je ouders hele ingewikkelde dingen gaan doen. Zaken als Bellen, mailen, whatsappen werken allemaal straight forward.

[ Voor 10% gewijzigd door coenox op 05-11-2015 09:36 ]

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
coenox schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:31:
[...]

Wij hebben hier inmiddels aardig wat toestellen met Windows Phone in huis. In dat kader bekijk ik regelmatig de recensies van toestellen op de site van Coolblue. Daar zitten regelmatig oudere kopers bij (ook in de 70) die voor het eerst een smartphone hebben en aangeven goed met het systeem uit de voeten te kunnen. Overigens maakt leeftijd ook nogal uit. Als jij 25 bent, en je ouders ronde de 50-60, dan is het een ander verhaal dan wanneer jij 50 bent en zij 80 zijn. Hebben ze ervaring met de PC of niet?

<edit> Ik zie net dat jij uit '88 bent. Ik vermoed dat je ouders ongeveer van mijn leeftijd zijn. Moet dan zeker lukken </edit>

Voor het op afstand overnemen ken ik geen oplossing. Maar is dit nodig? Als alles eenmaal ingesteld is, werkt alles vrij simpel. Het klinkt niet alsof je ouders hele ingewikkelde dingen gaan doen. Zaken als Bellen, mailen, whatsappen werken allemaal straight forward.
Overnemen niet nee, maar je kan wel je scherm delen met de app Lumia beamer. Kan je met skype uitleggen waar ze op moet drukken. Doe ik persoonlijk wel eens met mijn tante als ze iets niet kan vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 05-11-2015 09:48 ]

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:34
Alvast bedankt voor jullie bevestiging :)

Maar ze gaan vooral gebruik maken van standaard apps die je al aangeeft.
Echter hebben ze op de PC al moeite om een mail adres te wijzigen in hun adresboek.

Dus vandaag de besturing op afstand
vali schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:48:
[...]

Overnemen niet nee, maar je kan wel je scherm delen met de app Lumia beamer. Kan je met skype uitleggen waar ze op moet drukken. Doe ik persoonlijk wel eens met mijn tante als ze iets niet kan vinden.
Thnx voor de tip, dit zou idd ook al prima voldoen.

[ Voor 53% gewijzigd door Tinusvolkel op 05-11-2015 09:55 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

coenox schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:22:
Zijn alle apps backwards compatibel ? Ik gebruik voor mij werkmail een app (DME) en een app voor inloggen op mijn virtuele desktop (Digipass). Ik heb hier geen alternatieven voor.
Beide apps werken op WM10, net getest. Als het tenminste om deze DME en deze Digipass gaat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• coenox
zonoskar schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:29:
[...]

Beide apps werken op WM10, net getest. Als het tenminste om deze DME en deze Digipass gaat.
Top en veel dank! Ben inmiddels WM10 aan het installeren.

<edit> Ben nog niet wild enthousiast. Heb het idee dat het toestel trager is geworden. </edit>

[ Voor 9% gewijzigd door coenox op 05-11-2015 12:54 ]

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
KL643 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:55:
[...]

Had een Lumia 525 gekocht voor mijn moeder en ze is er helemaal blij mee! Het is inderdaad erg gebruiksvriendelijk.
Mijn moeder vind het ook zeer fijn. En een vriendin van haar ook. Oftewel, het is zeer gebruiksvriendelijk.
Wat ik wel aanraad is om even alles voor haar in te stellen. Dingen uitzetten zoals NFC zodat haar batterij wat langer meegaat, instellen welke notifiactie icoontjes ze op het lockscherm wil zien, en dat soort zaken. Tevens even alle livetiles mooi indelen voor haar. Want dat laatste is het enige wat ze soms moeilijk vinden. Als je alles mooi hebt ingesteld dan hoor je ze (de oudjes) nooit meer piepen.

[ Voor 12% gewijzigd door enomiss op 05-11-2015 12:50 ]

https://opensea.io/seaart

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-11 14:33
coenox schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:38:
[...]

Top en veel dank! Ben inmiddels WM10 aan het installeren.

<edit> Ben nog niet wild enthousiast. Heb het idee dat het toestel trager is geworden. </edit>
Helaas iets wat bijna niemand meteen begrijpt maar slechts een x aantal malen vermeld in dit topic;

Na update/installatie even een hard reset doen. (fabrieksinstellingen)

Tevens aangeraden om geen backup terug te zetten, maar persoonlijk heb ik hier nooit problemen mee gehad.

• coenox
Ik had de hard reset gedaan, maar wel met een backup. En dat blijft dramatisch. Ik kan bijvoorbeeld geen accounts toevoegen, de knop reageert niet. De store reageert niet goed. Etc.

Ik ga nog een keer resetten, dit keer zonder een backup terug te zetten. Ach, hoort een beetje bij.

Verwijderd

coenox schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:24:
Ik had de hard reset gedaan, maar wel met een backup.
Een backup van 8.1? ;)

Backup van 8.1 op verse 8.1 en backup van 10 op verse 10 werkt prima ( bij mij) maar backups van de andere versie raad ik niet aan.

Plus dat na een hard reset de phone nog een hele tijd dingen op de achtergrond aan het doen is, waardoor de rest nog niet zo soepel werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2015 14:51 ]

• coenox
Ja. Een back-up van 8.1. Ben nu een nieuwe reset aan het doen, zonder de backup. Dank.

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik heb gisteren via Windows Insider Windows 10 geinstalleerd op mijn Lumia 930.
Tot nu toe bevalt het goed, enkel wat traag soms als ik mijn lockscreen open swipe zeg maar.
Ook het naar beneden swipen van het notificatie centrum gaat moeilijk.
Ben ik de enige die daar last van heeft?

En hoe kan ik eigenlijk zoeken welke build dat ik momenteel draai?

Verwijderd

Cronimet schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:56:

En hoe kan ik eigenlijk zoeken welke build dat ik momenteel draai?
Instellingen-Systeem-Info

Wat betreft lockscreen en notificatiescherm, geen problemen hier op een 930, zeer soepel beide. Hele build voelt kwa snelheid aan als 8.1.

• Cronimet
Os versie 10.0.10166.0 blijkbaar, dat van dat lockscreen is best vervelend.

Ik merk net ook dat er een blauwe stip op mijn keyboard is, wat is daar de bedoeling van?
En ik kan nu niet meer switchen naar een andere taal voor mijn keyboard, klopt dit?

[ Voor 77% gewijzigd door Cronimet op 05-11-2015 15:19 ]

Verwijderd

Cronimet schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:17:
Dan zou ik nog even via de insider app aangeven dat je fastring wil en dan weer naar updates zoeken, aangezien de laatste build 10.0.10581.0 is.

• coenox
Yup. Begin al spijt te krijgen. Harde reset. Nu alles instellen, maar kan geen accounts toevoegen. Het + Account toevoegen werkt op geen enkele plek (bv in de Outlook app of in personen). Kan dus niet mijn gmail toevoegen. Misschien toch maar even naar de fast ring.

[ Voor 18% gewijzigd door coenox op 05-11-2015 15:26 ]

Verwijderd

coenox schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:23:
Yup. Begin al spijt te krijgen. Harde reset. Nu alles instellen, maar kan geen accounts toevoegen. Het + Account toevoegen werkt op geen enkele plek (bv in de Outlook app of in personen). Kan dus niet mijn gmail toevoegen. Misschien toch maar even naar de fast ring.
Zijn alle apps (waaronder agenda/mail) al helemaal up to date? Na de hard reset moeten veel apps eerst (meerdere) updates binnen te halen.

Edit- Ook nog niet op de laatste 581 build? Dat is wel aan te raden aangezien die (bij de meeste) zeer vlot en redelijk probleemloos werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2015 15:33 ]

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-11 13:52
coenox schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:23:
Dan raad ik je aan om inderdaad build 10581 te proberen! Zoveel beter dan 10166..

Inderdaad ook even checken of er app updates zijn in de Store. Waarschijnlijk moeten er eerst 25 apps worden bijgewerkt :)

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Ik draai ook op 581 maar sorry, soms nog echt stroperig.
Heb daar en tegen geen moeilijkheden ondervonden met het instellen van mijn accounts, ook gmail niet.
Dat werkt allemaal.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• coenox
Cronimet schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:17:

Ik merk net ook dat er een blauwe stip op mijn keyboard is, wat is daar de bedoeling van?
Die blauwe stip is bedoeld om door tekst te navigeren. Vroeger had je zo'n knopje op het toetsenbord van laptops. Ingedrukt houden en dan kun je met de pijltjes naar boven, onderen, links of rechts.

[ Voor 7% gewijzigd door coenox op 05-11-2015 16:21 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is de 581 wederom een 'terug naar 8 en opnieuw' verhaal? Ik heb geen updates op mijn 10572.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 13:47
SinergyX schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:40:
Is de 581 wederom een 'terug naar 8 en opnieuw' verhaal? Ik heb geen updates op mijn 10572.
Volgens mij is het niet nodig om terug te gaan naar 8.1. Heb je wel de Inside app opnieuw ingesteld bij de installatie van de vorige build? Anders kan je nog een keer de stappen doorlopen opnieuw opstarten en dan opnieuw naar updates zoeken.

• coenox
Ik heb net een update naar 10581 gedaan (zonder eerst terug te gaan naa 8.1). Prima verlopen en ik kan nu mijn Gmail account weer toevoegen. Dank voor de hulp!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Chrisitan schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:50:
[...]

Volgens mij is het niet nodig om terug te gaan naar 8.1. Heb je wel de Inside app opnieuw ingesteld bij de installatie van de vorige build? Anders kan je nog een keer de stappen doorlopen opnieuw opstarten en dan opnieuw naar updates zoeken.
Probleem gevonden, reboot loste het op :) Blijft alleen nu op 0% hangen, maar komt vanzelf wel :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Cronimet
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:23:
[...]

Dan zou ik nog even via de insider app aangeven dat je fastring wil en dan weer naar updates zoeken, aangezien de laatste build 10.0.10581.0 is.
Heb ik net gedaan, bedankt voor de tip!

Maar ik heb nu na de update een blauw homescreen met alle icoontjes door elkaar.
Hoe kan ik dit verhelpen? Reboot lostte niet op...

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Vanmorgen een battery drain gehad. Volgens de batterij app was Edge de boosdoener. Toestel herstart en weer opgeladen maar het toestel blijft wat warm aanvoelen..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 13:56
Cronimet schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:30:
[...]

Heb ik net gedaan, bedankt voor de tip!

Maar ik heb nu na de update een blauw homescreen met alle icoontjes door elkaar.
Hoe kan ik dit verhelpen? Reboot lostte niet op...
Known Issues:
  • If you restore a backup from a phone that had a different resolution, you may end up with a corrupted start experience. The workaround is to go to Action Center (which won't be corrupted) then Settings > Personalization > Start and apply a different background picture.

• Cronimet
Rips10 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:25:
[...]

Known Issues:
  • If you restore a backup from a phone that had a different resolution, you may end up with a corrupted start experience. The workaround is to go to Action Center (which won't be corrupted) then Settings > Personalization > Start and apply a different background picture.
Werkt perfect nu dank je!

Verwijderd

CAP-Team schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:47:
Vanmorgen een battery drain gehad. Volgens de batterij app was Edge de boosdoener. Toestel herstart en weer opgeladen maar het toestel blijft wat warm aanvoelen..
Edge is uit te zetten m.b.t. achtergrond taken, wellicht helpt dat.

• Cronimet
Hoe krijg ik eigenlijk Cortana aan de praat? Ik heb mijn regio veranderd in United States en Language in English (United States) maar ik zie nergens een optie voor Cortana na de reboot?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
Cronimet schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:06:
Hoe krijg ik eigenlijk Cortana aan de praat? Ik heb mijn regio veranderd in United States en Language in English (United States) maar ik zie nergens een optie voor Cortana na de reboot?
Wat gebeurt er als je op het vergrootglas op je telefoon tikt? Normaal wordt Cortana dan voorgesteld waarna je haar kan aanzetten...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Cronimet
Swerfer schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:11:
[...]

Wat gebeurt er als je op het vergrootglas op je telefoon tikt? Normaal wordt Cortana dan voorgesteld waarna je haar kan aanzetten...
Oh my god, ik was dus echt al een kwartier aan het zoeken achter een instelling haha 8)7

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:26

Sebazzz

3dp

Voor de mensen met een Lumia 930 of 1520: http://www.windowscentral...pture-select-lumia-phones

De laatste update van de camera app voegt slow motion toe! De laatste keer dat ik dat op mijn mobiel had was op de Samsung Innov8 :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• vali
Sebazzz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 06:41:
Voor de mensen met een Lumia 930 of 1520: http://www.windowscentral...pture-select-lumia-phones

De laatste update van de camera app voegt slow motion toe! De laatste keer dat ik dat op mijn mobiel had was op de Samsung Innov8 :p
Geldt alleen voor de l930, icon en 1520. Maar nog steeds vind ik het knap dat ze dit op een SD800 aan de praat krijgen (en hierbij 720p kwaliteit aanhouden). Toen dit uitkwam bij de iphone 5s (en ja de 1520 is zowat net zo oud), was de kwaliteit geen 720p.

Vind de camera app eindelijk volwassen genoeg om mijn lumia camera beta te vervangen.. Met de editor app kan je bepalen welke stuken slowmotion moeten (zelfs ook super slow) en welke stukken normaal.

[ Voor 26% gewijzigd door vali op 06-11-2015 08:53 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

vali schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:48:
[...]

Tinusvolkel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:51:
Alvast bedankt voor jullie bevestiging :)

Maar ze gaan vooral gebruik maken van standaard apps die je al aangeeft.
Echter hebben ze op de PC al moeite om een mail adres te wijzigen in hun adresboek.

Dus vandaag de besturing op afstand

[...]

Thnx voor de tip, dit zou idd ook al prima voldoen.
Naar aanleiding hiervan (mijn moeder heeft sinds een week op mijn aanraden een Lumia), Lumia Beamer geprobeerd. Werkt prima, maar... Boven in beeld staat dat deze dienst op 30 oktober 2015 wordt beëindigd. Ze zijn nu dus al over tijd, en wie weet hoe lang het nog werkt. Maar wat mij betreft is dit wel een Selling Point van de lumia's. Zo krijg je nog meer ouderen aan de smartphone.

Is er iets bekend over een opvolgende dienst?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• vali
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:57:
[...]

[...]

Naar aanleiding hiervan (mijn moeder heeft sinds een week op mijn aanraden een Lumia), Lumia Beamer geprobeerd. Werkt prima, maar... Boven in beeld staat dat deze dienst op 30 oktober 2015 wordt beëindigd. Ze zijn nu dus al over tijd, en wie weet hoe lang het nog werkt. Maar wat mij betreft is dit wel een Selling Point van de lumia's. Zo krijg je nog meer ouderen aan de smartphone.

Is er iets bekend over een opvolgende dienst?
Zag dat lang geleden ook voorbij komen en was ook verbaast dat de dienst er nog is. Geen idee wat MS ermee gaat doen. Ze voegen steeds meer apps aan de standaard MS apps toe. Misschien voegen ze deze dienst straks ook samen?

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
vali schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:42:
[...]

Vind de camera app eindelijk volwassen genoeg om mijn lumia camera beta te vervangen.. Met de editor app kan je bepalen welke stuken slowmotion moeten (zelfs ook super slow) en welke stukken normaal.
Nog steeds een bug (in ieder geval op mijn 1520 en 930) waardoor foto's met Rich Capture max 1080p resolutie hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door Propane op 06-11-2015 09:36 ]

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik kreeg vandaag een systeemupdate (fast ring), maar ik heb geen idee wat er veranderd is. Het buildnummer is hetzelfde gebleven geloof ik. Iemand anders ook een update gehad?

• vali
Propane schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:35:
[...]
Nog steeds een bug (in ieder geval op mijn 1520 en 930) waardoor foto's met Rich Capture max 1080p resolutie hebben...
Serieus? Dacht dat ze die gefixed hadden.. Naja, dan laat ik de lumia camera app er nog ff opstaan. Ik vind namelijk dat living images met de microsoft camera app stukken sneller schiet. De lumia camera app werkt niet meer zo snel op w10 for phones.

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 21:25
Ging er eind deze week geen nieuwe build komen... enig nieuws hierover ?

• vali
r2504 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:57:
Ging er eind deze week geen nieuwe build komen... enig nieuws hierover ?
We kunnen deze build vrij snel verwachten. Ik denk dat hij vanavond wel uitgebracht gaat worden :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vali schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:07:
[...]

We kunnen deze build vrij snel verwachten. Ik denk dat hij vanavond wel uitgebracht gaat worden :)
Irriteert me nu wel steeds meer dat elke build er wel iets weer niet goed werkt. Nu heb ik weer de store vanuit een factory reset met 14 updates die niets doen, of 'wachten op wifi', 'bezig' of 'fout', of wordt gewoon heel de store app afgesloten. Xbox app kan geen verbinding maken, camera -> switch naar video loopt de app vast.

Ze fixen het ene, gaat het andere weer kapot, alsof je met 2 vingers 3 gaatjes probeert dicht te houden.

• vali
SinergyX schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:26:
[...]

Irriteert me nu wel steeds meer dat elke build er wel iets weer niet goed werkt. Nu heb ik weer de store vanuit een factory reset met 14 updates die niets doen, of 'wachten op wifi', 'bezig' of 'fout', of wordt gewoon heel de store app afgesloten. Xbox app kan geen verbinding maken, camera -> switch naar video loopt de app vast.

Ze fixen het ene, gaat het andere weer kapot, alsof je met 2 vingers 3 gaatjes probeert dicht te houden.
Welke smartphone draai je w10 op? Want ik heb dit totaal niet met mijn l930. MS heeft toegegeven dat lumia apps niet in de store staan en alleen met een backup restore teruggehaald kunnen worden. Ze hebben gezegd dit te gaan fixen bij toekomstige builds.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 06-11-2015 10:33 ]

• r2504
Ik heb het nochtans wel met m'n 930... in de laatste build werkt bijvoorbeeld de mail notificaties/toasts/sounds niet meer daar waar ik hier in vorige builds nooit een probleem mee heb gehad... en zo is het bij iedere build wel iets dat voorheen prima werkte en dat plots niet meer doet.

Een issue list moet korter worden... niet langer !

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vali schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:32:
[...]

Welke smartphone draai je w10 op? Want ik heb dit totaal niet met mijn l930. MS heeft toegegeven dat lumia apps niet in de store staan en alleen met een backup restore teruggehaald kunnen worden. Ze hebben gezegd dit te gaan fixen bij toekomstige builds.
Lumia 830. Waren wel aantal windows apps (berichten, spam en nog iets), maar ook gewone apps als autototal etc. Alleen eentje (bewegingssensor?) die doet het al weken niet, maar nu de rest dus ook niet meer.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:26:
[...]

Heb echt totaal niet die ervaring. Elke build sinds 10166 is alleen maar beter geworden op mijn Lumia 930. Elke build fixte de bugs die ik in de vorige build had en de performance kreeg elke keer een boost.
r2504 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:37:
Ik heb het nochtans wel met m'n 930... in de laatste build werkt bijvoorbeeld de mail notificaties/toasts/sounds niet meer daar waar ik hier in vorige builds nooit een probleem mee heb gehad... en zo is het bij iedere build wel iets dat voorheen prima werkte en dat plots niet meer doet.

Een issue list moet korter worden... niet langer !
Hij wordt ook korter, want ik heb dat probleem helemaal niet. Volgensmij zelfs nog nooit gehad op welke build dan ook.

Patient gamer

• blmp
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:42:
[...]

Lumia 830. Waren wel aantal windows apps (berichten, spam en nog iets), maar ook gewone apps als autototal etc. Alleen eentje (bewegingssensor?) die doet het al weken niet, maar nu de rest dus ook niet meer.
Klinkt trouwens bijna alsof je deze known issue hebt uit de vorige mobile build (aka wifi issues)

"Devices that have updated from Windows Phone 8 to Windows Phone 8.1 may lose the ability to connect to Wi-Fi on Windows 10 Mobile Insider Preview builds or may fail to update to Windows 10 Mobile Insider Preview builds all together. "

Want buiten Lumia apps zou alles gewoon moeten installeren op elk device.

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 06-11-2015 10:48 ]

Patient gamer

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Ik heb hier erg weinig problemen met de meest recente build op een 930 (met factory reset, zonder restore van een backup)

• r2504
Overal wordt hij inderdaad beter... gelukkig maar... maar ik blijf het vreemd vinden steeds nieuwe issues te zien.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wifi werkt gewoon, daar zit het probleem niet.

Na die crash van de store, bij opstarten blijft hij ook gewoon hangen.
http://static.tweakers.ne...Ysg7RcH1TfieTnDV/full.png

• blmp
  • Niet online
r2504 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:47:
Overal wordt hij inderdaad beter... gelukkig maar... maar ik blijf het vreemd vinden steeds nieuwe issues te zien.
Ja is misschien device of instelling specifiek dan.
SinergyX schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:50:
Wifi werkt gewoon, daar zit het probleem niet.

Na die crash van de store, bij opstarten blijft hij ook gewoon hangen.
http://static.tweakers.ne...Ysg7RcH1TfieTnDV/full.png
Hard reset al geprobeerd?

Patient gamer

• Cronimet
Ik moet zeggen tot nu toe draait de laatste build echt lekker in vergelijking met 8.1.
Vooral de browser is een enorme vooruitgang, nu loopt alles soepel en zeer snel!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:42
Cronimet schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:57:
Ik moet zeggen tot nu toe draait de laatste build echt lekker in vergelijking met 8.1.
Vooral de browser is een enorme vooruitgang, nu loopt alles soepel en zeer snel!
Werkt inderdaad super!
Ik begin er nu toch echt aan te twijfelen om hem op mijn primary foon te zetten :9

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Doe altijd een factory reset na een update, gooi wel altijd m'n laatste backup terug, weinig zit alles helemaal opnieuw te gaan doen (apps, layout etc).

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10 04:50
Ik ben aan het overwegen een Lumia 950 te kopen, maar één van de belangrijkste voorwaarden is goede compatibiliteit met bmw connectedDrive (zowel telefoon als spotify). Is hier iemand die dit al getest heeft met WM10? Dat lijkt mij al een goede referentie voor de compatibiliteit :) Ik vind er zeer weinig van terug via google

• vali
Nieker schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:20:
Ik ben aan het overwegen een Lumia 950 te kopen, maar één van de belangrijkste voorwaarden is goede compatibiliteit met bmw connectedDrive (zowel telefoon als spotify). Is hier iemand die dit al getest heeft met WM10? Dat lijkt mij al een goede referentie voor de compatibiliteit :) Ik vind er zeer weinig van terug via google
Zelf geen ervaring mee, maar in het verleden zijn ze volledig overgestapt naar WP toestellen voor hun personeel. Lijkt mij dat ze dan WP dan goed supporten

• r2504
Nieker schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:20:
goede compatibiliteit met bmw connectedDrive (zowel telefoon als spotify).
Onder WP8.1 las m'n BMW (eigenlijk Windows Phone via Bluetooth veronderstel ik) binnenkomende SMSjes voor... echter dit is niet meer het geval sinds WM10.

Geen idee of dit ergens een setting is of wat hiervoor verantwoordelijk is. Volgens deze link zou ik iets moeten vinden onder Speech... http://windowsphone.stack...at-message-from-this-pers ?

[ Voor 25% gewijzigd door r2504 op 06-11-2015 12:43 ]

• Propane
  • Niet online
vali schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:40:
[...]

Serieus? Dacht dat ze die gefixed hadden.. Naja, dan laat ik de lumia camera app er nog ff opstaan. Ik vind namelijk dat living images met de microsoft camera app stukken sneller schiet. De lumia camera app werkt niet meer zo snel op w10 for phones.
Ik had hetzelfde probleem op zowel een L930 als L1520. Daarom had ik mijn 930 weer terug gezet naar WP8.1. De 1520 draait nog de laatste build omdat het een back-up telefoon is, helemaal up to date. Toen ik bovenstaande postte kreeg ik maximaal 1080px hoge images uit Rich Captures.

Nu echter een harde reset gedaan en nu werkt het wel normaal. Blijkbaar nog hit & miss. Dit probleem ontstond namelijk bij een onschuldige update van Windows Camera.

• NeP2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
St00mwals schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:52:
[...]

Werkt inderdaad super!
Ik begin er nu toch echt aan te twijfelen om hem op mijn primary foon te zetten :9
heb m al een tijd op mn primary phone. geen enkel issue hier.. zelfs batterij doet t prima. dagje op mn werk, veel calls en nog steeds 53% aan t eind vna de dag!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-10 20:43
Idd, lekkere update voor de camera app!

Wat ook een voordeel is van de Microsoft camera is dat deze de foto's schiet enkel en alleen in high res., dus niet het kleine formaat en de high res ergens in de achtergrond...

Bij mij is sinds vandaag de Lumia app echt voltooid verleden tijd...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

r2504 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:32:
[...]

Onder WP8.1 las m'n BMW (eigenlijk Windows Phone via Bluetooth veronderstel ik) binnenkomende SMSjes voor... echter dit is niet meer het geval sinds WM10.
Was het je auto die dat deed, of eigenlijk gewoon Cortana? Want die doet dat in mijn Mazda 6 ook, die een dergelijke functie van het voorlezen van SMSjes helemaal niet heeft.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• r2504
Ik vermoed dat het m'n telefoon was... want ik kreeg de keuzes "read it" of "reply" zoals beschreven in de link in m'n initiele post. Feit is dat het niets te maken heeft met Cortana volgens mij want dat heb ik nooit gehad (bestond dat trouwens al ten tijde van WP 8.1).

Verwijderd

r2504 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:33:
Ik vermoed dat het m'n telefoon was... want ik kreeg de keuzes "read it" of "reply" zoals beschreven in de link in m'n initiele post. Feit is dat het niets te maken heeft met Cortana volgens mij want dat heb ik nooit gehad (bestond dat trouwens al ten tijde van WP 8.1).
Dat is Tell Me. De voorloper van Cortana.

• r2504
Tja... in ieder geval is het weg... en Cortana werkt niet (waarom kunnen ze dat niet gewoon aanzetten voor gans de wereld ?)

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:33

FutureCow

(C) FutureCow

In mijn focus worden sms'jes gewoon nog voorgelezen in w10m. Geen verschil met wp8.1! Wordt gewoon door auto gedaan, geen cortana o.i.d.

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 16:45
Ik heb net mijn 930 van Windows 10 voorzien maar krijg mijn mail en agenda niet aan de gang. Ik kan geen account toevoegen en mijn oude accounts zijn schijnbaar niet mee gemigreerd.

Ook kan ik de agenda app niet verwijderen van mijn home screen. Als ik dit toe en ik open een willekeurige app (of instellingen) en ga terug naar het home screen dan staat deze er weer.

Het 1 zal wel met het andere te maken hebben vermoed ik. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

En ik mis One note. Dat zit er niet meer in?

[ Voor 4% gewijzigd door Mit-46 op 06-11-2015 22:12 ]

• Chrisitan
  • Laatst online: 15-09 13:47
Mit-46 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:09:
Ik heb net mijn 930 van Windows 10 voorzien maar krijg mijn mail en agenda niet aan de gang. Ik kan geen account toevoegen en mijn oude accounts zijn schijnbaar niet mee gemigreerd.

Ook kan ik de agenda app niet verwijderen van mijn home screen. Als ik dit toe en ik open een willekeurige app (of instellingen) en ga terug naar het home screen dan staat deze er weer.

Het 1 zal wel met het andere te maken hebben vermoed ik. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Heb je wel een hard reset gedaan na het updaten? Anders zou ik dat eerst even proberen, bij voorbaat geen back-up terug zetten als je nu problemen ondervindt.

Verwijderd

ontdekte vandaag de slowmotion functie in de video camera, werkt prima en erg leuke functie.

Verwijderd

Mit-46 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:09:

losse app downloaden in de store, alles van ms office 365 zijn nu losse apps geworden in de store.

• Mit-46
Terug naar fabrieksinstellingen heeft helaas niet geholpen. Als ik een mail acocunt wil toevoegen dan licht de knop op maar er gebeurd niks helaas.

Maar even uitzoeken hoe ik terug kan naar Win 8.1. Zonder mail account mis ik al mijn contacten.

Jammer, want voor de rest leek alles te werken.

• r2504
Geen 10586 meer vandaag zeker ?

• Propane
  • Niet online
Icaru schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:55:
Idd, lekkere update voor de camera app!

Wat ook een voordeel is van de Microsoft camera is dat deze de foto's schiet enkel en alleen in high res., dus niet het kleine formaat en de high res ergens in de achtergrond...

Bij mij is sinds vandaag de Lumia app echt voltooid verleden tijd...
Kan dit geen voordeel noemen :P. Ik vind het rete handig dat ik een 5MP bestand heb om even snel te sturen ipv de 5x zo grote bestanden ;). Dus het is maar hoe je het bekijkt. Het doet ook een beetje de hele Pureview tech tekort, dus ik hoop dat ze nog met een 5MP+16/19MP optie komen.
Bij mij zit trouwens de Bewegingsgegevens appupdate vast. Hij wil niet installeren en ook niet weggaan. Iemand een idee wat te doen? Denk dat die na updaten niet helemaal goed is gegaan daarbij, maar omdat het onderdeel uitmaakt van settings, kan ik hem niet verwijderen

Martinspire - PC, PS5, XSX

• vali
Martinspire schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:20:
Bij mij zit trouwens de Bewegingsgegevens appupdate vast. Hij wil niet installeren en ook niet weggaan. Iemand een idee wat te doen? Denk dat die na updaten niet helemaal goed is gegaan daarbij, maar omdat het onderdeel uitmaakt van settings, kan ik hem niet verwijderen
Bedoel jij motion data? Die heb ik ook al enige tijd in mijn update lijst. Microsoft schijnt eraan te werken met een fix... Erg irritant |:(

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb even een uservoice gemaakt om de dialer the kunnen pinnen. Ik mis dat echt. Even stemmen als jou dat ook handig lijkt. :)
https://onedrive.uservoic...ialer-to-the-start-screen

https://opensea.io/seaart

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:48
Amadeus1966 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:17:
[...] Een beetje zichzelf serieus nemende ontwikkelaar/bedrijf kijkt naar alle platformen.[...]
.oisyn schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:02:
[...]Quatsch. Een beetje zichself serieus nemend bedrijf kijkt naar ROI. En met een laag marktaandeel voor een platform loont het de moeite niet om daarin in te investeren.
Caelorum schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:27:
[...]
Dit dus. Wij hebben momenteel ook een app in ontwikkeling. Deze is in opdracht van de klant gemaakt voor Android en iPhone. Een windows phone app zou ik er graag ook voor maken, maar het marktaandeel is momenteel zo laag en de verwachte opbrengst van de app voor de klant schat ik als Windows Phone gebruiker laag genoeg, om de app nu niet te maken. Wellicht over een half jaar dat ik die ongeveer 40 uur er in kan steken, maar nu helaas nog niet.
Een hogere marktaandeel en gemiddelde besteding in de store is key voor meer kwaliteits-apps.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 01:51:
[...]
En hoe zijn ios en Android dan begonnen?

En tsja, als jij er al niet in geloofd. Je wil blijkbaar noch de kip nog het ei zijn.

En dan met project Astoria en Islandwood? Loont het dan wel? [...]
Simpel, in een tijd dat de markt voor mobiele apps nog in de kinderschoenen stond en lang niet zo groot was als de markt nu is. Kijk, zelf geloof ik wel dat Windows 10 Mobile het gaat redden, maar nu is niet de tijd om klanten een extra 4000E te laten betalen voor iets waar ze nog niets aan hebben.
Als ik een eigen app zou maken zou ik zeker voor de 3 á 4 grootste platformen simultaan ontwikkelen, maar dan loop ik zelf het financieel risico. Ik kan mij goed voorstellen dat anderen dat risico niet willen of durven nemen en al helemaal als ze dat risico en die beslissing niet voor klanten willen nemen.

Oh, en nee, zelfs met de tooling voor porten loont het niet. Die 40 uur is al op basis van Cordova. Het porten is alleen niet zo eenvoudig als het lijkt en het testtraject neemt gewoon veel tijd in beslag. Daar gaat makkelijk een week voor 1 developer in zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 07-11-2015 09:09 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
enomiss schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 02:32:
Ik heb even een uservoice gemaakt om de dialer the kunnen pinnen. Ik mis dat echt. Even stemmen als jou dat ook handig lijkt. :)
https://onedrive.uservoic...ialer-to-the-start-screen
Ligt misschien aan mij, maar wanneer gebruik je in godsnaam nog de dialer? Hooguit als je al contact hebt met zo'n 'toets 1 voor...' computer, maar dan heb je dus al contact en is de dialer direct beschikbaar...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Mit-46 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:47:
Terug naar fabrieksinstellingen heeft helaas niet geholpen. Als ik een mail acocunt wil toevoegen dan licht de knop op maar er gebeurd niks helaas.

Maar even uitzoeken hoe ik terug kan naar Win 8.1. Zonder mail account mis ik al mijn contacten.

Jammer, want voor de rest leek alles te werken.
Heb je de 581 build of de (slow ring) 166?

Cronimet in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"
Even vanaf daar naar beneden de postings lezen, meer mensen met zelfde probleem.

• Mit-46
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:48:
[...]

Heb je de 581 build of de (slow ring) 166?

Cronimet in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"
Even vanaf daar naar beneden de postings lezen, meer mensen met zelfde probleem.
Ik heb het opgelost door WP8.1 er weer op te zetten en daar enkel mijn mailaccounts toe te voegen en toen nog een keer de update geïnstalleerd. Ditmaal zijn ze wel mee gemigreerd, maar nu werkt de knop om een nieuw account toe te voegen ook.

Geen idee wat er nu mis is gegaan de eerste keer, maar het werkt nu en ben er zeer tevreden over!

Subtiele aanpassingen zo op het eerste gezicht zoals de Instellingen app, zaklamp (dus geen losse app meer nodig), het "Android dropdown menu" noem ik het maar even en het Start scherm ziet er iets meer Windows 10 (wat moderner weer) uit.

Het enige wat ik heb is dat die update voor de bewegingssensor zoals hierboven aangegeven blijft hangen, maar voor de rest werkt alles prima.

Petje af voor MS. _/-\o_

• r2504
Ik merkte hier zonet een dubbel contact op... echter wanneer ik erop klik krijg ik "Couldn't find that contact" ?

Ik kan het ook niet deleten ? Druk ik er langer op dan krijg ik de vraag of ik er extra info aan wil toevoegen maar dan crashed de People hub.

[ Voor 28% gewijzigd door r2504 op 07-11-2015 18:39 ]

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb nu sinds zaterdag de laatste build ook als daily driver geinstalleerd op mijn 640.
Moet zeggen dat ik (op het niet kunnen gebruiken van mijn sd kaart ivm de opslag bug na) erg tevreden ben met deze build. Reageert erg soepel, en draait stabiel.

• Tweade
  • Laatst online: 05:32
DanTm schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:54:
Heb nu sinds zaterdag de laatste build ook als daily driver geinstalleerd op mijn 640.
Moet zeggen dat ik (op het niet kunnen gebruiken van mijn sd kaart ivm de opslag bug na) erg tevreden ben met deze build. Reageert erg soepel, en draait stabiel.
Dat is goed om te horen.

Hoe is de browser onder W10? Bij 8.1 vind ik pagina's soms wat sloom laden bij scrollen, dus dat het scherm even wit blijft. Dat is vooral te merken bij zwaardere pagina's. Is dat beter geworden?

En is zoomen toevallig ook beter geworden bij W10? Dus kun je bijvoorbeeld gelijktijdig inzoomen en de pagina / foto bewegen?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ook leuk wil je het app geluid aanpassen (laatste build) scroll je door de lijst dan sluit het instellingenmenu zich vanzelf.

Lastig als je geluidje onderaan in het dropdownmenu staat.

Als je rustig scroll dan gaat het wel goed.

(Rare bug :) )

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• vali
Tweade schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:09:
[...]

Dat is goed om te horen.

Hoe is de browser onder W10? Bij 8.1 vind ik pagina's soms wat sloom laden bij scrollen, dus dat het scherm even wit blijft. Dat is vooral te merken bij zwaardere pagina's. Is dat beter geworden?

En is zoomen toevallig ook beter geworden bij W10? Dus kun je bijvoorbeeld gelijktijdig inzoomen en de pagina / foto bewegen?
Browsen op w10 is echt aanzienlijk stukken sneller. Dat is eigenlijk de reden waarom ik nooit terug wilde naar wp8.1 ondanks de bugs die in w10 altijd bij iedere build zat.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Tweade schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:09:
[...]

Dat is goed om te horen.

Bij mij nog steeds bagger. Bij het scrollen in pagina's tript hij vaak en laat hij bepaalde onderdelen van het scherm (zoals het tweakers logo bijv.) over het hele scherm zien. Lijkt wel alsof ie aan de hard drugs zit..

• Cronimet
Ik krijg geen geluid bij een inkomende mail. Nog iemand?

• r2504
Cronimet schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:05:
Ja... reeds eerder gemeld, geen geluid, geen toast notification en ook geen melding in het notification center :(

Hopelijk komt er dus snel een nieuwe build... ik had gehoopt 10586 vrijdag nog te hebben maar voorlopig lijkt het stil over nieuwe builds.

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:40
Office op W10M werkt best aardig alleen excel heeft een raar ding. Bestanden met kop en/op voettekst (afbeelding) kunnen niet geopend worden. Ik weet niet of dit onder WP8.1 wel kon?

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 13:15
Ik heb hier ook last van, ook geen melding in notification center. Zelfde probleem als ook r2504 heeft.

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:12
Heeft iemand ervaringen in werken met MacOS icm WM10? Ik ben nu in het bezit van een iPhone, maar wil graag voor de 950XL gaan. Mijn macbook daarentegen is nog niet aan vervanging toe en wil die dus nog wel even behouden.

Hoe gaat dat bijvoorbeeld met contacten en muziek syncen? Overige zaken vind ik niet zo heel relevant. Indien dit allemaal vrij makkelijk te regelen is, ga ik zeker de overstap wagen!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
Jurbatov schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:43:
Heeft iemand ervaringen in werken met MacOS icm WM10? Ik ben nu in het bezit van een iPhone, maar wil graag voor de 950XL gaan. Mijn macbook daarentegen is nog niet aan vervanging toe en wil die dus nog wel even behouden.

Hoe gaat dat bijvoorbeeld met contacten en muziek syncen? Overige zaken vind ik niet zo heel relevant. Indien dit allemaal vrij makkelijk te regelen is, ga ik zeker de overstap wagen!
Contacten sync je natuurlijk (lijkt mij?) vanuit Gmail/Hotmail of eventueel iCloud.en muziek, tja gewoon de foon openen in de verkenner en je mp3's in de \Muziek\ map droppen.

• r2504
Je kan in Windows Mobile een "iCloud" account aanmaken... zelf geen ervaring mee maar net zoals bij alle andere account types (Google, Outlook, Yahoo, ...) veronderstel ik dan dat hij ook van die account je contacten neemt.

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Als je je muziek op Onedrive hebt staan kan je die over meerdere apparaten synchroniseren. Met Groove Music krijg je er nog eens gratis 100GB bij.

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:12
TheVMaster schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:44:
[...]

Contacten sync je natuurlijk (lijkt mij?) vanuit Gmail/Hotmail of eventueel iCloud.en muziek, tja gewoon de foon openen in de verkenner en je mp3's in de \Muziek\ map droppen.
Thanks! Stuk makkelijker dan gedacht dus. En hoe zit dat bijvoorbeeld met afspeellijsten? Die ben je dan wel kwijt neem ik aan?

• Snipe4ever
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-11 13:07
Hoi,

Ik heb paar weken geleden de lumia 640XL gekocht en meteen geüpgraded naar de windows 10 insider versie voor mobiels (fast ring) maar ik kan wel me gmail in me outlook app krijgen maar me outlook account zelf niet wel kan ik inloggen bij groove music en de store enzo en af en toe wil ik op dingen tikken en gebeuren er geen acties zoals net ik wil op dit tekst balk drukken en dan komt er geen toetsenbord omhoog alleen als ik op de tekstbalk indruk totdat er een menu komt en dan druk ik nogmaals en dan kan ik wel typen in het tekstbalk en sinds gister werk me foto's app niet meer iemand daar problemen ook mee?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
Jurbatov schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:56:
[...]

Thanks! Stuk makkelijker dan gedacht dus. En hoe zit dat bijvoorbeeld met afspeellijsten? Die ben je dan wel kwijt neem ik aan?
eh...als je die opslaat neemt hij die volgens mij wel mee, maar eh...ik doe weinig met afspeellijsten...heb er een paar, maar die heb ik ooit in xbox music aangemaakt (op de xbox notabene) en die zie ik overal in Groove Music terug nu.

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 13:56
r2504 schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:08:
Ja... reeds eerder gemeld, geen geluid, geen toast notification en ook geen melding in het notification center :(
GameFreak schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:36:
Ik heb hier ook last van, ook geen melding in notification center. Zelfde probleem als ook r2504 heeft.
Ik heb het idee dat dit toch komt door instellingen. Het is hier al eerder verteld maar toch ga ik nog een poging wagen in de hoop dat dit het probleem oplost. Ik denk dat mensen zich erg snel kunnen vergissen tussen deze instellingen omdat ze zoveel op elkaar lijken.

Je hebt dus twee instellingen menu's die eigenlijk precies hetzelfde. Niet handig, maar het is nu eenmaal zo.

Outlook Mail > Settings > Options. Voor ieder account dat je hebt moet je apart de notificaties inschakelen. Deze staan standaard uit. Image

Settings > System > Notifications & Actions > Outlook Mail. Dit is de andere plek waar je in principe precies hetzelfde kunt instellen. Deze staan standaard aan. Image

Ik denk dat het dus fout gaat bij de instellingen binnen de Outlook Mail app.
Pagina: 1 ... 33 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M