Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-11 19:30
Ik heb vanacht 10572 op mijn Lumia 920 gezet. Nu krijg ik echter met geen mogelijkheid mijn Wifi aan. Krijg steeds de melding dat inschakelen niet mogelijk is. Heb de telefoon al een paar keer opnieuw opgestart, maar dat geeft geen verandering.

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Propane schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 00:14:
[...]

Als dat is wat ik denk dat het is dan gaat die build veel frustraties opleveren voor mensen :P.

Ik ben zelf ondertussen op mijn Lumia 930 en 1520 terug naar Windows 8.1. De Insider builds kunnen nog niet tippen aan hoe soepel 8.1 toch is. Ik hoop echt dat daar nog wat aan veranderd voor de RTM en dat we geen halfbakken mobiel OS krijgen zoals de RTM van Windows 10 toch ook wel nogal 'onaf' aanvoelde.
Al is het nog wat vroeg, maar deze nieuwe Build is pretty close met 8.1 wat betreft snelheid. Veel sneller dan eerdere builds.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Update erop staan. Snap niet waar ze dit vandaan halen
Photos cannot be selected for sharing through third party apps like Facebook, Facebook Messenger, Instagram Beta, WhatsApp etc.
Want dit werkt gewoon bij mij. Loading screen heb ik tot nu toe niet gezien dus dat hebben ze ook eindelijk gefixed.

Verder zijn er de volgende bugs geconstateerd en ook gefixed.
Visual Voicemail sync is broken on some devices. You may need to call your voicemail directly within the Phone app > Settings > Change more settings for Phone > Call Voicemail.
Opening message threads within the Messaging app will crash on dual SIM phones if the second line’s Messaging tile is removed from the Start screen (even if only a single SIM is used). The second line’s Messaging app will also appear to be removed from the All apps list. To work around this issue, the second line messaging tile must be linked to the first line messaging tile by opening up the first line in the Messaging app then go to Settings > link tiles.
On Dual SIM devices, unpinning the second line Phone tile from the Start screen will make the entry disappear from the All apps list. Rebooting the phone will cause the tile and application to both reappear.
Photos cannot be selected for sharing through third party apps like Facebook, Facebook Messenger, Instagram Beta, WhatsApp etc.
Some devices will get into a state where the Phone app will continually crash upon launch. Resetting the device will recover it from this state.
Devices that have updated from Windows Phone 8 to Windows Phone 8.1 may lose the ability to connect to Wi-Fi on Windows 10 Mobile Insider Preview builds or may fail to update to Windows 10 Mobile Insider Preview builds all together. You can use the Windows Device Recovery Tool to first update your device to Windows Phone 8.1 and then upgrade to the latest Windows 10 Mobile Insider Preview build.

And here are the fixed bugs:

Notifications, such as new messages, can be received without first unlocking the device.
Cortana’s background activity has been optimized for power usage.
We have fixed some of the issues that were causing the Start screen to not load. Additionally, we have made some performance improvements to the Start screen.
We have made performance improvements to Acton Center, including swipe to expand and dismiss notifications. Swiping to expand or dismiss notifications should happen more quickly.
The alarm icon now appears on the Lock screen when an alarm is set in the Alarms & Clock app.
The proximity sensor during calls is now behaving as expected on devices that may have previously failed to turn the screen off.
App downloads in the Store were sometimes getting blocked by a service hanging in the background – this should be resolved and app downloads should be more consistent.
The keyboard will switch languages less aggressively now.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zal hem ook eens updaten... Ik zal de post wel updaten dan weten jullie hoe lang je dus ongeveer bezig bent. Ik start van volledig geïnstalleerd en geüpdate 10549.4 toestel (welke ik dagelijks gebruik).

10:10 Backup gemaakt
10:20 W8.1 hersteld (vermoedelijk stond die ROM nog lokaal ivm de vorige update). Ingelogd maar geen backup laten herstellen. Apps installeren (+ Windows Insider)
10:36 Insider gestart en Fast ring geselectereerd. Apparaat heeft nu een reboot gehad.
10:37 Via Instellingen -> Telefoonupdates wordt er nu een update gedownload...
10:51 Updates downloaden .... 40% .....
11:00 Installatie voorbereiden...
11:09 Gereed voor installatie .. 10572 (Reboot nodig)
11:10 Witte radartjes.......
11:35 Wit balkje zit op ongeveer 80 % ...
11:41 Nokia logo...
11:46 Zwart scherm. Zo te lezen moet ik nu even wachten
11:48 Bijna klaar.. (gegevens migreren...)
11:52 Klaar nu dus maar even fabriekinstellingen terugzetten zodat ik mijn backup kan herstellen.

Terug naar Fabrieksinstellingen
11:54 Radartjes.
12:01 Nokia logo...
pauze (12:00-12:30)
12:36 inmiddels identiteit bevestigd middels code en restore loopt.
12:39 Terug in OS/ email restore en nu apps (weer) downloaden... (50 te gaan :D)

[ Voor 86% gewijzigd door Frostbite op 21-10-2015 12:40 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vali schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:23:
Update erop staan. Snap niet waar ze dit vandaan halen

[...]

Want dit werkt gewoon bij mij. Loading screen heb ik tot nu toe niet gezien dus dat hebben ze ook eindelijk gefixed.
Bedoel je dan vanuit de app -> foto toevoegen/delen, of vanuit de photo app de optie 'delen' kiezen en daar third party app kiezen? Laatste laat bij mij bv Whatsapp crashen (zit nog op 535 dacht ik). Ik zit de updates nog wel even uit tot ze een win10 upgrade hebben, laatste downgrade naar 8.1 was een ramp.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• vali
SinergyX schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:29:
[...]

Bedoel je dan vanuit de app -> foto toevoegen/delen, of vanuit de photo app de optie 'delen' kiezen en daar third party app kiezen? Laatste laat bij mij bv Whatsapp crashen (zit nog op 535 dacht ik). Ik zit de updates nog wel even uit tot ze een win10 upgrade hebben, laatste downgrade naar 8.1 was een ramp.
Beide werken bij mij gewoon. Misschien verschilt het per device?
Met of zonder doping haha ?

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 21-10-2015 10:34 ]

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik blijf mij verbazen hoe snel Edge nu is, of aanvoelt. Ben benieuwd of meerdere mensen dat ervaren.
Verder is het swipen van het actiecentrum nu helemaal goed, geen lag of wat dan ook. Battery life is lastig aan te geven nog, in het begin is het toch veelal app updates etc.
Glance werkte eerst niet, maar even uitschakelen en weer inschakelen loste dit op. Livetiles van Outlook werken bij mij nog niet, hebben het met de vorige build wel even gedaan.
Typen (tekstvoorspellingen) in Outlook werkt nu ook correct, bij de vorige build flikkerden de voorspelde woorden en waren ze nauwelijks te selecteren.

• vali
Lijkt mij toch niet dat ik de enige bent die niet terug naar wp8.1 hoefde om naar build 10572 te gaan?

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

vali schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:35:
Lijkt mij toch niet dat ik de enige bent die niet terug naar wp8.1 hoefde om naar build 10572 te gaan?
Ligt eraan op welke build je zat. Ik zat zelf op 10549.4

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• vali
Frostbite schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:49:
[...]

Ligt eraan op welke build je zat. Ik zat zelf op 10549.4
Uhmzz oke dit is super vreemd. Ik zat ook op 10549.4 en kon updaten naar 10572. Dit heb ik ook gedaan en kreeg de melding dat de update gelukt is (update duurde ook ff voordat hij gelukt was). Bekijk nu de device information en zie dat ik nog steeds op 10549.4 zit. The fuck, nog nooit gehad dit. Dit is echt een gare bug

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 21-10-2015 11:55 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

vali schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:55:
[...]

Uhmzz oke dit is super vreemd. Ik zat ook op 10549.4 en kon updaten naar 10572. Dit heb ik ook gedaan en kreeg de melding dat de update gelukt is (update duurde ook ff voordat hij gelukt was). Bekijk nu de device information en zie dat ik nog steeds op 10549.4 zit. The fuck, nog nooit gehad dit. Dit is echt een gare bug
As you know, build 10549.4 had a bug that prevented upgrade to it from prior builds, so Insiders who wanted to try it out needed to flash back to 8.1.
Dat dus ...

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• vali
Ja dat had ik ook gelezen gisternacht, die bug was ook aanwezig bij de vorige buid. Daar kreeg ik niet de update melding en die krijg je pas als je terug gaat naar wp8.1. Ik denk dat ik in een vroege stadium op updates drukte en de update alsnog kreeg zonder dat ik wp8.1 draaide.

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 21-10-2015 12:13 ]

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:45
Aardig, ik heb hem terug gezet naar WP8.1 met de recovery software, krijg ik nu een Telekom (roze) splashscreen en staan er 2 Hongaarse (denk ik?) apps geinstalleerd.. Nu de update naar 10 aan het uitvoeren en daana terug naar fabrieksinstellingen, maar of ik die weg krijg.. Ook het Hongaarse toetsenbord stond geinstalleerd. (Lumia 735)

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 13:15
rscheper schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:00:
Aardig, ik heb hem terug gezet naar WP8.1 met de recovery software, krijg ik nu een Telekom (roze) splashscreen en staan er 2 Hongaarse (denk ik?) apps geinstalleerd.. Nu de update naar 10 aan het uitvoeren en daana terug naar fabrieksinstellingen, maar of ik die weg krijg.. Ook het Hongaarse toetsenbord stond geinstalleerd. (Lumia 735)
Dat had ik ook met mijn 925, ik kreeg een Italiaanse provider (Wind) geflashed met alle bijbehorende apps.

Upgrade en factory reset gaan daar niet tegen helpen in ieder geval niet in mijn geval.
vali schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:58:
[...]

Ja dat had ik ook gelezen gisternacht, die bug was ook aanwezig bij de vorige buid. Daar kreeg ik niet de update melding en die krijg je pas als je terug gaat naar wp8.1. Ik denk dat ik in een vroege stadium op updates drukte en de update alsnog kreeg zonder dat ik wp8.1 draaide.
Was het een korte update? Want ik heb bij de vorige build ook een keer een 1 of andere vage update gehad die niets aanpaste. Weet even de beschrijving niet meer, maar was geen nieuwe build.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• vali
Martinspire schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:20:
[...]

Was het een korte update? Want ik heb bij de vorige build ook een keer een 1 of andere vage update gehad die niets aanpaste. Weet even de beschrijving niet meer, maar was geen nieuwe build.
Bij mij stond wel de nieuwste build als beschrijving erbij. Echt super vreemd. Naja ik ga vanavond wel terug naar wp8.1 en zet dan de nieuwste build erop. Heb nog niet al mijn banken apps geactiveerd, dus zo'n ramp vind ik het niet..

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hoe zet je het trillen van de menu knoppen nu uit?
Kan het niet meer vinden en vergeten uit te zetten toen ik op 8.1 zat vanmorgen.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 21:00

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Net weer teurg naar 8.1 (10 minuten kwestie) en nu bezig met downloaden van de nieuwe build.

Waarom duurt dat zo lang, terwijl 8.1 er binnen een wip op staat?

Net 20x op cancel gedrukt toen de bloatwareboot weer aankwam en nu weer afwachten. :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:45
GameFreak schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:02:
[...]

Dat had ik ook met mijn 925, ik kreeg een Italiaanse provider (Wind) geflashed met alle bijbehorende apps.

Upgrade en factory reset gaan daar niet tegen helpen in ieder geval niet in mijn geval.
Interessant, maar ik baal er wel van.. Ook al zijn de apps gewoon te verwijderen, ik heb een simlock vrije 735 met een Simyo simkaart en heb nog nooit een provider splashscreen gezien..

EDIT: zelfs de ringtone is van Telekom.

[ Voor 4% gewijzigd door rscheper op 21-10-2015 14:08 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

zwahiel schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:00:
Net weer teurg naar 8.1 (10 minuten kwestie) en nu bezig met downloaden van de nieuwe build.

Waarom duurt dat zo lang, terwijl 8.1 er binnen een wip op staat?

Net 20x op cancel gedrukt toen de bloatwareboot weer aankwam en nu weer afwachten. :)
Waarschijnlijk omdat die 8.1 gewoon public is en die dus wat sneller te downloaden is met een pc. Op je telefoon moet je inloggen en de update via de telefoon (wifi) binnenhalen.
Het viel mij ook op. Waarom brengen ze net een restore Insider programma uit waarmee je de nieuwste build kunt downloaden ? Lijkt me toch niet zo moeilijk.

Dan kun je gewoon W10 preview rom erop zetten, backup terugzetten en hop je hebt de laatste versie. Na 30 minuten apps terugzetten is hij weer bruikbaar. Maar goed MS zal er vast wel een goede reden voor hebben.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 13:56
rscheper schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:07:
[...]

Interessant, maar ik baal er wel van.. Ook al zijn de apps gewoon te verwijderen, ik heb een simlock vrije 735 met een Simyo simkaart en heb nog nooit een provider splashscreen gezien..

Dit had ik ook bij mijn Lumia 520 bij de reset naar WP8.1. Ik kreeg ineens een opstartscherm van T-Mobile terwijl de telefoon simlock vrij is. Gelukkig is dat dan ook het enigste, maar wel jammer.

Verwijderd

hjs schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:54:
Hoe zet je het trillen van de menu knoppen nu uit?
Kan het niet meer vinden en vergeten uit te zetten toen ik op 8.1 zat vanmorgen.
Instellingen-extra's-aanraken-navigatiebalk.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik krijg mijn 920 niet terug op WP8.1. Het recovery tooltje (3.01) van MS zegt dat ik de nieuwste software (W10 10166) heb en wil dus alleen die nog installeren. Doe ik iets verkeerd?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:53:
[...]

Instellingen-extra's-aanraken-navigatiebalk.
Thnx, had hem ook net zelf gevonden (eindelijk).

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
Hoe is het nu met jullie batterijverbruik? Ik dacht dat ik het probleem kwijt was bij de vorige build na een 2e factory reset, maar gisteren toch weer een enorme battery drain.

Sinds gisteravond meteen maar de laatste build erop gezet en nu nog steeds een battery drain. Ik begin te twijfelen aan mijn telefoon. Misschien moet ik een paar dagen WP8.1 proberen om uit te sluiten of het aan mijn telefoon ligt. Ik denk het eigenlijk niet, want mijn telefoon wordt nog steeds warm, dus er draait gewoon een proces op de achtergrond die de CPU bezig houdt. 2 builds geleden ging mijn telefoon ook nog gewoon 2 dagen mee met die build...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 13:15
rscheper schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:07:
[...]

Rips10 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:36:
[...]

Dit had ik ook bij mijn Lumia 520 bij de reset naar WP8.1. Ik kreeg ineens een opstartscherm van T-Mobile terwijl de telefoon simlock vrij is. Gelukkig is dat dan ook het enigste, maar wel jammer.
Ik heb uiteindelijk een unbranded (8.1) ROM gedownload voor mijn Lumia 925 en op die manier dus weer mijn Lumia unbranded gemaakt.
Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van de volgende guide:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2515453#post47253497

Het moeilijkste was eigenlijk de juiste product code opzoeken (op basis waarvan je de ROM download), mijn gewenste product code heb ik hier gevonden: http://forum.gsmhosting.com/vbb/f609/nokia-product-code-listing-care-suite-download-nokia-630-added-1660094/

Achteraf werkte de procedure best wel simpel en bestaat eigenlijk uit:
1. Correcte ROM downloaden op basis van product code
2. Flashen via de Windows Phone Image Designer

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmmmmz, dat niet kunnen gebruiken van de camera in Whatsapp heeft wel een nadeeltje.

Je kunt dus ook geen whatsapp web gebruiken :( :(

Nieuwe build voelt overigens wel een stukje rapper aan dan de vorige en de fonts zijn ook weer correct zo te zien.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
zwahiel schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:56:
hmmmmz, dat niet kunnen gebruiken van de camera in Whatsapp heeft wel een nadeeltje.
Net een test gedaan, ik kan gewoon vanuit WhatsApp een foto maken en verzenden...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik dus niet. Ik kan de gehele camera niet in WA gebruiken. Bij WA Web krijg ik een keurig zwart scherm. Ook opmerkelijk dat WA dus niet de gehele breedte kan pakken qua startscherm. Juist hoe ik hem altijd het liefste had staan.

Ach ja, komt goed!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
zwahiel schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:56:

Je kunt dus ook geen whatsapp web gebruiken :( :(

Nieuwe build voelt overigens wel een stukje rapper aan dan de vorige en de fonts zijn ook weer correct zo te zien.
vreemd, bij mij werkt whatsap web gewoon in de nieuwste build..?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:21
NeP2013 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:05:
[...]

vreemd, bij mij werkt whatsap web gewoon in de nieuwste build..?
Bij mij werkte het vanochtend ook niet. Ik probeer het nu opnieuw en het werkt wel. Hij heeft net nog wel een systeemupdate binnen gehengelt, misschien dat het daardoor komt?

https://wren.co/join/Devian

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Oe zo even kijken dan, ik heb hem 'n dikke anderhalf uur geleden laten downloaden.

Livetile van WA geeft ook geen appjes of aantallen weer.

[ Voor 26% gewijzigd door zwahiel op 21-10-2015 16:08 ]

• hjs
  • Niet online

hjs

zwahiel schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:07:
Livetile van WA geeft ook geen appjes of aantallen weer.
Hier ook niet

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 21:25
Heeft er iemand in de VPN types SSTP staan ?

Volgens http://wmpoweruser.com/gr...pports-ptpp-and-sstp-vpn/ moet deze ondersteuning er zijn maar ik zie ze alvast niet (zit nog wel op de vorige build).

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Trouwens, voor degenen die W10M op de L1520 draaien of op een ander device met de scaling laag waardoor je twee Wide tiles naast elkaar kan gebruiken... Zitten jullie ook niet te springen om extra formaten tiles? :P

Ik kreeg het niet voor elkaar om m'n homescreen met die scaling zo opgezet te krijgen dat het er een beetje netjes uitziet. Nodig behoefte aan een Large tile of Vertical van twee Mediums boven elkaar.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ghehe scaling is ineens eruit bij de 630...

Verwijderd

Ik heb nu net Windows 10 Mobile geinstalleerd, maar mis best veel apps. Klopt dit?

O.a. flitsservice/flitsmeister en eigenlijk alle here maps (die zitten nu niet allemaal in windows maps neem ik aan).

Voor de rest werkt het wel lekker, had de wifi bug, dus alles gerestored. Het enige wat nog buggy is is dat het lockscreen leeg is en dat soms icoontjes verdwijnen....

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er is nu weer een update beschikbaar vanuit de fast ring?

Testing, one, two ...

• r2504
Ik had hem pas volgende week verwacht... maar blijkbaar is hij er... http://www.mywindows.nl/2...2-voor-windows-10-mobile/

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het vreemde is dat ik er 10572 vanmiddag al op had gezet, en vanavond kreeg ik de melding dat er een fast ring update beschikbaar was. Hoewel ik de update uit heb laten voeren zit ik (i.v.m. de update bug verwacht ik), nu nog steeds op 10572. Maar wat werd mij nu eigenlijk aangeboden vanavond?

Overigens moeten er wel weer een partij apps worden bijgewerkt nu, dus er is wat teruggezet na de (mislukte?) update.

Testing, one, two ...

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
r2504 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:50:
Heeft er iemand in de VPN types SSTP staan ?

Volgens http://wmpoweruser.com/gr...pports-ptpp-and-sstp-vpn/ moet deze ondersteuning er zijn maar ik zie ze alvast niet (zit nog wel op de vorige build).
Zie het niet staan nee. Alleen L2TP/IPsec certificate, L2TP/IPsec preshared key, PPTP en IKEv2.
Propane schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:06:
Trouwens, voor degenen die W10M op de L1520 draaien of op een ander device met de scaling laag waardoor je twee Wide tiles naast elkaar kan gebruiken... Zitten jullie ook niet te springen om extra formaten tiles? :P

Ik kreeg het niet voor elkaar om m'n homescreen met die scaling zo opgezet te krijgen dat het er een beetje netjes uitziet. Nodig behoefte aan een Large tile of Vertical van twee Mediums boven elkaar.
Heb wel een L930, maar vind de scaling prima zo. Op de laagste scaling hetzelfde (4 medium tiles) als de 1520 standaard heeft. Vind ik goed genoeg. Kan de L1520 nog een 5e kolom erin eigenlijk door het 'displayformaat' of is het alleen resolutie gekoppeld?

Las op Gabe's twitter dat er nog wat performance en scaling (op verschillende devices) problemen zijn met grotere tiles.
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:20:
Ik heb nu net Windows 10 Mobile geinstalleerd, maar mis best veel apps. Klopt dit?

O.a. flitsservice/flitsmeister en eigenlijk alle here maps (die zitten nu niet allemaal in windows maps neem ik aan).

Voor de rest werkt het wel lekker, had de wifi bug, dus alles gerestored. Het enige wat nog buggy is is dat het lockscreen leeg is en dat soms icoontjes verdwijnen....
Flitsmeister staat schijnbaar niet in de W10(M) store lijkt het ja. En de Here apps klopt inderdaad, maar las (op Reddit) dat Microsoft Maps toch vaak al beter was qua navigatie. En heb het idee dat Microsoft nu zijn eigen maps applicatie wilt pushen, gezien Here is overgenomen door wat autofabrikanten.
hardware-lover schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:25:
Er is nu weer een update beschikbaar vanuit de fast ring?
Ja build 10572. Maar is alleen naar toe te upgraden vanaf Windows Phone 8.1. Of je kunt wachten tot volgende week wanneer 10575 (of hoger) uitkomt, welke wel direct upgradebaar is vanuit 10536.
hardware-lover schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:56:
Het vreemde is dat ik er 10572 vanmiddag al op had gezet, en vanavond kreeg ik de melding dat er een fast ring update beschikbaar was. Hoewel ik de update uit heb laten voeren zit ik (i.v.m. de update bug verwacht ik), nu nog steeds op 10572. Maar wat werd mij nu eigenlijk aangeboden vanavond?

Overigens moeten er wel weer een partij apps worden bijgewerkt nu, dus er is wat teruggezet na de (mislukte?) update.
Build 10572 is nog steeds de laatste build hoor ;). Is net een dag oud, what did you expect? :P

Insider Fast configuration update kunnen bugfixes zijn, maar geloof dat het voornamelijk voorbereidingen op een volgende build zijn (juiste branch etc.). En hier ook veel app updates na 10572 installatie, dus zal wel normaal zijn.

Patient gamer

• r2504
Het rare is dat sinds de nieuwe 549.4 build er is gekomen m'n 930 vreemde kuren heeft gekregen, constant vast hangt in apps, ... Hopelijk hou ik het nog tot volgende week vol zodat ik meteen naar de 575 build kan zonder de downgrade naar 8.1

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:49

SomerenV

It's something!

Ik heb hier nu 10549.4 op de Lumia 920 staan en wát een verschil met de vorige build zeg! De vorige keer was ik zonder hard reset van WP8.1 naar WIndows 10 Mobile geweest, nu dus een hard reset en toen naar Windows 10, zónder backup terug te zetten. Een flink verschil in snelheid. Knap overigens hoe snel Microsoft nu door de versies heen gaat en het steeds beter weet te maken.

En dan te bedenken dat ik een bijna 3 jaar oude telefoon heb :+ Voelt met Windows 10 Mobile weer aan als nieuw _/-\o_

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Verwijderd

blmp schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:08:
[...]

Flitsmeister staat schijnbaar niet in de W10(M) store lijkt het ja. En de Here apps klopt inderdaad, maar las (op Reddit) dat Microsoft Maps toch vaak al beter was qua navigatie. En heb het idee dat Microsoft nu zijn eigen maps applicatie wilt pushen, gezien Here is overgenomen door wat autofabrikanten.
Hmm jammer, flitsmeister gebruik ik toch graag. ;( ;)

Oke.. misschien toch proberen, transit citylens etc zitten er ook in?
Opvallend dat Here (ex-nokia) nu niet eens Windows op hun website heeft staan:

https://company.here.com/consumer/

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

blmp schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:08:
[knip]

Build 10572 is nog steeds de laatste build hoor ;). Is net een dag oud, what did you expect? :P

Insider Fast configuration update kunnen bugfixes zijn, maar geloof dat het voornamelijk voorbereidingen op een volgende build zijn (juiste branch etc.). En hier ook veel app updates na 10572 installatie, dus zal wel normaal zijn.
Dat was idd de vraag, what to expect? ;)

10572 stond er al op en alle apps waren ook alweer bijgewerkt voordat de melding kwam van de fast-ring update, vandaar. Maar we wachten rustig af tot er weer het e.e.a. wordt bevestigd als zijnde beschikbaar.

Testing, one, two ...

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:22:
[...]

Hmm jammer, flitsmeister gebruik ik toch graag. ;( ;)

Oke.. misschien toch proberen, transit citylens etc zitten er ook in?
Opvallend dat Here (ex-nokia) nu niet eens Windows op hun website heeft staan:

https://company.here.com/consumer/
Zowel Flitsmeister als de Here apps kun je gewoon uit je Library halen (bij Store dus naar "Mijn Bibliotheek".
Ik hoop overigens dat ze nog gaan toevoegen dat je daar ook eens apps uit kunt halen :X

Anyways, bij mij doet Flitsmeister al een lange tijd niks meer. Krijg geen of geen recente flitsinfo meer binnen. Dus dan heeft de app weinig nut.
Sinds kort heeft Routeradar het even overgenomen. Al gebruik ik die eigenlijk niet echt om tijdens het rijden bij te houden (al kan het wel), maar meer dat ik even kijk waar de flitsers staan (fontsize helpt ook niet mee).
Flitsnav kan overigens ook nog.

Wat ze verder met Here gaan doen is me eigenlijk niet bekend. Had wel verwacht dat er gewoon een MS logo op zou komen.

En ik vraag me af of Flitsmeister uberhaupt nog wat gaat doen voor WP/Win10M. Heb het idee dat het ze gewoon niks interesseert. Wel jammer, want was een handige app. Maar zo goed als op iOS is ie nooit geweest. Echt waardeloze interface met de helft van de functionaliteiten van de rest.

• blmp
  • Niet online
Zag trouwens ook op Twitter dat ook nu weer (ook bij 10536.1003) problemen zijn met de uitrol. En gebruikers welke de 10572 niet moeten ontvangen (dus op Windows 10 Mobile 10536.1004 zijn) krijgen hem toch binnen. Mocht je zo'n pech geval zijn; lees verder.

(tijdelijke) fix voor dit probleem
  • Reboot your device
  • Open the Windows Insider app
  • Re-select the WIP ring of your choice (WIP Fast for currently affected users) (You may be prompted to reboot again)
http://answers.microsoft....c?tm=1445467335318&auth=1

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 22-10-2015 02:02 ]

Patient gamer

• scartissue
  • Niet online
Deze build voelt wat minder snappy aan op een mijn 930.
Edge doet het wel een stuk beter en de Store is eindelijk helemaal goed op snelheid.

• hjs
  • Niet online

hjs

Dat batterijtje rechtsboven in klopt vwb verhouding niet zo goed.
Hij lijkt helemaal vol, maar als je naar het % kijkt zit ik nu op 75%

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Die onnauwkeurigheid met de batterij icoon heb ik in alle Win10 phone builds moeten vaststellen.
Dat is ook al diverse keren gemeld in de feedback app. Heb het iig al vaker voorbij zien komen

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

scartissue schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 07:38:
Deze build voelt wat minder snappy aan op een mijn 930.
Edge doet het wel een stuk beter en de Store is eindelijk helemaal goed op snelheid.
Store zelf valt wel mee maar die library is echt niet vooruit te branden.

• scartissue
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:29:
[...]

Store zelf valt wel mee maar die library is echt niet vooruit te branden.
De library in de store bedoel je?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:36
hjs schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:49:
Dat batterijtje rechtsboven in klopt vwb verhouding niet zo goed.
Hij lijkt helemaal vol, maar als je naar het % kijkt zit ik nu op 75%
GiLeX schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:03:
Die onnauwkeurigheid met de batterij icoon heb ik in alle Win10 phone builds moeten vaststellen.
Dat is ook al diverse keren gemeld in de feedback app. Heb het iig al vaker voorbij zien komen
Zo werkt het dacht ik ook al in WP8 en zelfs WP7 had 'stappen'. Boven de 74% toont die gewoon als vol. Boven de 49% gaat er 1 vanaf en boven de 24% twee balkjes. Dan onder de 25% toont die een leeg batterijtje met nog een tekentje. By design dus en ook logisch als je er over nadenkt.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Het was in 8.1 nauwkeuriger. Niet in stappen zoals je zegt.
Kan vanavond de andere telefoon erbij pakken om het te checken. Thuis nog eentje die nog op 8.1 draait.
Het valt iig wel op dat het in win10 niet zo nauwkeurig is.
Zit nu op 68% en het symbooltje geeft nog gewoon vol aan.

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• hjs
  • Niet online

hjs

In mijn beleving was het ook nauwkeuriger in 8.1.
Van mij mogen ze dat icoontje gelijk veranderen in een %.

• sorted.bits
  • Laatst online: 10:40
Sinds de upgrade naar 10572 heb ik helaas problemen met het deployen van apps vanaf Visual Studio 2015 naar het apparaat. Iemand anders toevallig hier ook al tegen aan gelopen?

Bij build 10549.4 werkte het zonder problemen..

• Vexxon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-03 16:33
Ik heb de laatste preview build geinstalleerd, maar ik kan nu niet meer mijn MS-account koppelen.
Wanneer ik via settings -> account ga reageert de optie Add account gewoon niet als je erop klikt.

Ik heb ook geprobeerd om terug te gaan naar WP 8.1, maar dan krijg ik doodleuk de melding dat ik al de laatste versie van he OS heb.

Herkent iemand deze problemen?

• blmp
  • Niet online
Vexxon schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:07:
Ik heb de laatste preview build geinstalleerd, maar ik kan nu niet meer mijn MS-account koppelen.
Wanneer ik via settings -> account ga reageert de optie Add account gewoon niet als je erop klikt.

Ik heb ook geprobeerd om terug te gaan naar WP 8.1, maar dan krijg ik doodleuk de melding dat ik al de laatste versie van he OS heb.

Herkent iemand deze problemen?
Heb zo'n gevoel dat ze bezig zijn met het settings menu of zo. In 10536 was het prima, in 10549 was die al wat onstabiel, en nu heb ik zelfs dat die regelmatig crashed bij iets simpels als mijn datalimiet invoeren.

Patient gamer

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 20:39
Na alle positieve verhalen ben ik gisteren ook over gegaan van een 8.1 build, maar ik heb geen reset uitgevoerd. Op dit moment is alles toch nog een beetje te traag en te buggy op mijn 920.
Nu heb ik de volgende opties:
- Terug naar 8.1
- Fabrieksinstellingen op 10
Wat denken jullie dat de beste keuze is? Zal ik veel snelheids en stabiliteitswinst krijgen als ik een harde reset doe?

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Ja. En geen back-up terug zetten.

• Vexxon
Op dit moment heb ik dus niets aan mijn toestel, een 930, kan niet terug naar WP 8.1 en in WP 10 kan ik niet inloggen op mijn account.

• Chrisitan
  • Laatst online: 15-09 13:47
Vexxon schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:37:
Op dit moment heb ik dus niets aan mijn toestel, een 930, kan niet terug naar WP 8.1 en in WP 10 kan ik niet inloggen op mijn account.
Welke versie van de "Windows Device Recovery Tool" gebruik je? Naar mijn weten kan de tool altijd de laatste officiële versie van Windows terug zetten en is deze niet bedoeld voor het updaten van het device.
Ik heb gisterenavond nog mijn Lumia 930 met behulp van dit programma succesvol terug kunnen flashen naar 8.1. Moet daar wel bij zeggen dat wanneer ik mijn 930 in de pc plug ik alleen de Windows versie kreeg te zien die erop stond, niet de versie die terug geflashd ging worden.

• Vexxon
Ik heb de tool net gedownload, versie 3.0.1
Wanneer ik vervolgens Reinstall software kies gaat ie eerste flashen en tijdens het opnieuw opstarten krijg ik een foutmelding. Ik heb het nu al een stuk of 5 keer geprobeerd.

Het grappige is ook, dat waar ik ook prober een account te koppen, dus via settings, Outlook, de agenda of Onedrive de knop 'Account toevoegen' nergens werkt/reageert.

Zul je net zien. 8.1 lijkt nu ineens wel geinstalleerd te zijn, maar na wat basisinstellingen blijft ie nu 'laden' en reageert ie verder nergens meer op.

[ Voor 16% gewijzigd door Vexxon op 22-10-2015 13:01 ]

• Chrisitan
  • Laatst online: 15-09 13:47
Vexxon schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:52:
Ik heb de tool net gedownload, versie 3.0.1
Wanneer ik vervolgens Reinstall software kies gaat ie eerste flashen en tijdens het opnieuw opstarten krijg ik een foutmelding. Ik heb het nu al een stuk of 5 keer geprobeerd.

Het grappige is ook, dat waar ik ook prober een account te koppen, dus via settings, Outlook, de agenda of Onedrive de knop 'Account toevoegen' nergens werkt/reageert.
Dat is inderdaad vervelend, misschien had je het al gedaan, maar heb je het volgende geprobeerd:

-Een andere USB poort
-De recovery image verwijderen en opnieuw downloaden (kan worden gedaan vanuit de tool)
-Andere PC
-factory reset(van de telefoon)

edit. zie nu pas dat je bij het volgende probleem bent beland :P reset (volume up+ aan/uit knop ?)

[ Voor 6% gewijzigd door Chrisitan op 22-10-2015 13:04 ]

• Vexxon
De recovery is uiteindelijk dan toch gelukt.
Vreemd dat ik in WM10 geen account kon koppelen.

Maar goed, bedankt voor je hulp.

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 22:25
Hmm, het stroomverbruik hebben ze in deze build echt goed voor elkaar zo lijkt het. Sinds vanmorgen 7 uur van de lader, normaal gebruikt vanmorgen en er is nog 89% over op mijn 925.

• Ward85
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Na de hele ochtend gebruik gemaakt te hebben van mijn telefoon (735) in combinatie met build 10572 (gisteravond geupdate) heb ik mijn telefoon net een reboot gegeven en nu werken de apps die op mijn SD kaart staan niet meer (al een minuut of 30). Bij het aanklikken van een app krijg ik de melding "Uw SD-kaart is niet beschikbaar" . Wacht totdat de telefoon alle gegevens heeft geladen. Kies Store hieronder als u de app opnieuw wilt downloaden.

Mijn SD-Kaart is echter beschikbaar, de muziek die erop staat kan ik nog wel gewoon afspelen, browsen in de folders lukt ook. Iemand enig idee in welke folder de apps die verplaatst zijn terecht zouden moeten komen (zie niets iets staan waarin deze zouden kunnen zitten)?

Wanneer ik een app opnieuw wil downloaden uit de store gaat dit ook niet, ik krijg dan geen button "Gratis" maar de optie "Openen" maar die doet vervolgens niks.

Factory reset maar ... ?

• hjs
  • Niet online

hjs

2de keer vandaag dat ik een melding krijg dat de foon opnieuw opgestart moet worden. (laatste build)

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 22:25
hjs schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:28:
2de keer vandaag dat ik een melding krijg dat de foon opnieuw opgestart moet worden. (laatste build)
Heb je na het installeren van de build handmatig gezocht naar updates in de store?
Ik heb de upgrade gisteren gedaan en daarna de store naar updates laten zoeken en dat resulteerde in minimaal 2 reboot meldingen.

• hjs
  • Niet online

hjs

TheNiker2 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:30:
[...]

Heb je na het installeren van de build handmatig gezocht naar updates in de store?
Ik heb de upgrade gisteren gedaan en daarna de store naar updates laten zoeken en dat resulteerde in minimaal 2 reboot meldingen.
Ja, na de eerste reboot vanmorgen ook nog gedaan.
Gaf één foutmelding over iets van een bewegingsdinges welke hij niet wilde updaten.

[edit]
Nu nogmaals gezocht en er was een update voor de rekenmachine _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door hjs op 22-10-2015 14:49 ]

• Watchmano
  • Laatst online: 13-10 19:31
Ik heb gisteren mijn lumia 930 geupdate naar 572. Hij loopt nu stuk soepeler dan de vorige versie. Helaas geeft hij nu bij de sns app dat deze niet met mijn apparaat werkt. Op de vorige versie van w10m deed hij het wel gewoon.

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:47
Watchmano schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:07:
Ik heb gisteren mijn lumia 930 geupdate naar 572. Hij loopt nu stuk soepeler dan de vorige versie. Helaas geeft hij nu bij de sns app dat deze niet met mijn apparaat werkt. Op de vorige versie van w10m deed hij het wel gewoon.
Zelfde met de ASN app....... heel vreemd.

• Watchmano
  • Laatst online: 13-10 19:31
VFRRijder schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:21:
[...]

Ik vond het idd ook vreemd. ING doet het overigens wel gewoon goed.

• hjs
  • Niet online

hjs

VFRRijder schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:21:
[...]

Die werkt hier gewoon hoor.

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:47
hjs schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:26:
[...]

Die werkt hier gewoon hoor.
Raar...geprobeerd met een 920 en een 640 maar bij beide krijg ik "niet beschikbaar...." als ik er in de store naar toe ga. Nu kan ik het niet controleren omdat ik weer terug bij 8 ben.

• hjs
  • Niet online

hjs

Oh, zal wel meegekomen zijn dan toen ik de backup terug liet zetten.

• tweegroenethee
  • Laatst online: 07-11 13:02
Iemand anders last van:

-een trippende Edge browser? Dat het scherm zich 25 keer gaat dupliceren in kleine vakjes?
-Store updates niet willen installeren? (netwerk+, nokia-account en sinds vanmorgen Whatsapp en Telegram)
-Bij het openen van Outlook Agenda wordt de store geopend?

Lumia 735
Build 10549

[ Voor 50% gewijzigd door tweegroenethee op 23-10-2015 09:45 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daan87423 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:40:
Aantal apps met tiles ga je eerst naar de store om te installeren, geen idee of Agenda daar ook bij hoorde, maar bv Xbox app en Skype moest ik apart nog installeren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik las de tip dat je na de installatie van de laatste build weer even de Windows Insider app moet openen en doorlopen. Daarna weer checken voor app updates.
Ik had ook een app die niet wilde installeren. Na deze stap werden de 2 die nog niet wilden ook geïnstalleerd.

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:39
Bij de laatste build werkt de draaivergrendeling niet meer, althans bij mij niet (L930). Verder werkt alles een stuk beter dan de oudere versies.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tweaker1234 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:34:
Ik las de tip dat je na de installatie van de laatste build weer even de Windows Insider app moet openen en doorlopen. Daarna weer checken voor app updates.
Ik had ook een app die niet wilde installeren. Na deze stap werden de 2 die nog niet wilden ook geïnstalleerd.
Nokia-Account wordt nu inderdaad wel geüpdate. Ik heb nu alleen bewegingsgegevens staan(die een error blijft geven. Verder worden nu ook Windows Camera en Microsoft Foto's geïnstalleerd.

Ik lees net dat die update van 'bewegingsgegevens' (Motion data) bij meerdere personen met 572 voorkomt. (zie klik)
ducolwd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:38:
Bij de laatste build werkt de draaivergrendeling niet meer, althans bij mij niet (L930). Verder werkt alles een stuk beter dan de oudere versies.
Hier werkt hij gewoon. Getest met Edge.

[ Voor 14% gewijzigd door Frostbite op 23-10-2015 11:23 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• blmp
  • Niet online
Iemand anders last van:

-een trippende Edge browser? Dat het scherm zich 25 keer gaat dupliceren in kleine vakjes?
Edge werkt prima hier.
-Store updates niet willen installeren? (netwerk+, nokia-account en sinds vanmorgen Whatsapp en Telegram)
Heb wel een aantal van die 'oude' Windows Phone 8.1 dingen die niet willen installeren. Nokia account, motion data en nog een aantal. Maar andere apps installeren gewoon prima.

Volgensmij doet Windows dat alleen als een app niet geinstalleerd is. Al een reset gedaan na je 10549 installatie?
ducolwd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:38:
Werkt hier gewoon prima.

[ Voor 13% gewijzigd door blmp op 23-10-2015 11:39 ]

Patient gamer

• tweegroenethee
  • Laatst online: 07-11 13:02
blmp schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:38:
Volgensmij doet Windows dat alleen als een app niet geinstalleerd is. Al een reset gedaan na je 10549 installatie?
Ja, heb een reset gedaan zonder back-up. Het vreemde is dat heel outlook niet meer opent en automatisch naar de store gaat met updates. Gisteren werkte het nog prima. Heb al meerdere keren een reboot gedaan.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:36
Even in de store naar updates zoeken? Duidelijk dat de app niet (goed) staat geïnstalleerd.

Zelf ook maar een reset gedaan naar WP8.1 en weer geupdate. Vorige build had ik overgeslagen. Mijn L920 is nu ineens een heeeel stuk sneller. Ik ben blij :)

• Pyramiden
Tot nu toe ben ik wel tevreden over Windows Phone 10. De nieuwe build lijkt erg stabiel tot nu toe.
Ik zit alleen met 1 probleem, hoe kan ik een playlist syncen van Groove op mijn laptop naar mijn telefoon?

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Pyramiden schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:01:
Tot nu toe ben ik wel tevreden over Windows Phone 10. De nieuwe build lijkt erg stabiel tot nu toe.
Ik zit alleen met 1 probleem, hoe kan ik een playlist syncen van Groove op mijn laptop naar mijn telefoon?
Phone Compagnion zit in Windows 10.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Pyramiden
Frostbite schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:29:
[...]

Phone Compagnion zit in Windows 10.
In die app staat dat ik nummers met de verkenner moet verplaatsen, maar hoe zet ik dan een playlist over?

• blmp
  • Niet online
Pyramiden schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:01:
Het is nu Windows 10 Mobile, niet Windows Phone. Maar anyways, was syncen tussen devices niet een Groove 'premium' feature?

Weet wel dat muziek op je OneDrive natuurlijk synced tussen devices.

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 23-10-2015 14:11 ]

Patient gamer

• Niels9001
  • Laatst online: 06-09 05:12
Op mijn Lumia 635 teruggegaan naar 8.1, en vanuit naar naar build 10572.

Performance is ietsje beter in het 'native' OS. Maar nog steeds: wat is dit traag.. Er is geen app die niet op start zonder 'loading..' of tergend-lang zichtbaar splashscreen. Alles 'plakt', het is stroperig en niet gewoon lekker snappy als op 8.1.

Ga 'ns met Edge naar Nu.nl. Pagina laad, zonder afbeeldingen, na een aantal seconden. Klikken op een artikel moet 3x.. dan laden opeens alle afbeeldingen, en ga je naar het artikel. Klik daarna op de ***.. Weer een seconde vertraging, klik op downloads en er gebeurt niks voor 3 seconden. Dit is geen manier van werken.. het lijkt Android op een 80 euro Kruidvat telefoon wel..

Ik hoop echt dat de snelheid nog vooruit gaat, anders ziet het er moeilijk uit voor 512mb geheugen gebruikers....

[ Voor 13% gewijzigd door Niels9001 op 23-10-2015 16:48 ]

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

• blmp
  • Niet online
Niels9001 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:46:

Performance is ietsje beter in het 'native' OS. Maar nog steeds: wat is dit traag.. Er is geen app die niet op start zonder 'loading..' of tergend-lang zichtbaar splashscreen. Alles 'plakt', het is stroperig en niet gewoon lekker snappy als op 8.1.

Ga 'ns met Edge naar Nu.nl. Pagina laad, zonder afbeeldingen, na een aantal seconden. Klikken op een artikel moet 3x.. dan laden opeens alle afbeeldingen, en ga je naar het artikel. Klik daarna op de ***.. Weer een seconde vertraging, klik op downloads en er gebeurt niks voor 3 seconden. Dit is geen manier van werken.. het lijkt Android op een 80 euro Kruidvat telefoon wel..

Ik hoop echt dat de snelheid nog vooruit gaat, anders ziet het er moeilijk uit voor 512mb geheugen gebruikers....
nu.nl klopt inderdaad. Eerste twee - drie seconden is hij text-only waarna ineens de afbeeldingen komen na 5+ seconde (zelfs op mijn Lumia 930). Al ligt dat misschien meer aan nu.nl, want veel andere sites (tweakers, windowscentral etc.) laden wel gewoon normaal.

Maar denk inderdaad wel dat 512MB ram een limitatie gaat zijn voor Windows 10 Mobile. Want op bijvoorbeeld mijn vaders Lumia 640 (1GB) draait het prima (die draait nog 10536 overigens).

De snelheid heeft al een behoorlijke sprong gemaakt bij 10536 en 10572. Maar heb het gevoel dat ze nog bezig zijn met wat background dingen op 10572. Want o.a. settings crashed nog wel eens en een stuk vaker app crashes dan op 10536.

Patient gamer

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-10 14:21
Niels9001 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:46:

Heb je wel een harde reset gedaan na installatie?
Schijnt toch een aantal bugs te verhelpen, ik doe het in ieder geval bij iedere build.
Wellicht helpt dit een beetje.

• Niels9001
  • Laatst online: 06-09 05:12
René H schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:48:
[...]

Heb je wel een harde reset gedaan na installatie?
Schijnt toch een aantal bugs te verhelpen, ik doe het in ieder geval bij iedere build.
Wellicht helpt dit een beetje.
Yup, cleane install naar 8.1. Daarna zonder backup terug zetten opnieuw geconfigureerd.

Of je bedoelt dan nogmaals een hard-reset? Das wel te proberen inderdaad.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:17
Ik probeer de hard-reset met een insider preview altijd zo lang mogelijk uit te stellen. Op de een of andere manier gaat de telefoon dan altijd over op mobiele roaming (Telfort). Ik moet data-roaming dus inschakelen om mobiele data te kunnen gebruiken en het driehoekje is altijd zichtbaar.

Is dit zelf op te lossen, of dient dit door Telfort/KPN <-> Microsoft te gebeuren?

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook hier op een 1020 met build 10572 doet nu.nl lastig maar niet alleen op de 1020 ook op de pc's zie ik dat bij nu.nl

Maar goed build 10572 is een hele vooruitgang weer sinds de vorige builds
En voor mijn 1020 was het fijn dat Lumia Camera weer beschikbaar is in de store.

Benieuwd naar de volgende build 10575 waarschijnlijk volgende week.

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-10 14:21
Niels9001 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:04:
[...]

Yup, cleane install naar 8.1. Daarna zonder backup terug zetten opnieuw geconfigureerd.

Of je bedoelt dan nogmaals een hard-reset? Das wel te proberen inderdaad.
Klopt, is toch wel redelijk bekend in de community, na de flash of upgrade een harde reset geeft het beste resultaat.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-11 14:33
Ik zat even te kijken op de Windows 10 insider webiste. Begrijp ik het nou goed dat je met 10572 wel weer kan upgraden als 10575 uitkomt ? Of kan het pas vanaf 10575 ?

edit: Never Ik wacht nog even geduldig af tot woensdag. Dan installeer ik 10575 wel. Heb geen zin om weer terug te gaan naar 8.1 :)

[ Voor 29% gewijzigd door Possible op 23-10-2015 20:27 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Is het iemand al gelukt om Facebook-contacten te syncen met je gsm (via FB Beta 10) ? Zelfs na 10 uur syncen, kwam ik niet verder dan zo'n 35%.

• vali
Atila schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:48:
Is het iemand al gelukt om Facebook-contacten te syncen met je gsm (via FB Beta 10) ? Zelfs na 10 uur syncen, kwam ik niet verder dan zo'n 35%.
Ja, verloopt hier gewoon prima. Ik had het zelf ook 1 keer dat hij bleef hangen en sloot toen de app ff af en probeerde het daarna opnieuw.

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:47
Meer mensen het probleem met de laatste build dat de WhatsApp-live tile niet werkt? Ik krijg mijn berichten prima binnen, komen ook als 'headlines' voorbij en staan ook in het quick action overzicht, maar niet op mijn tile. Hetzelfde overigens met mijn mailtjes.

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind wel dat build 10572 de batterij flink snel leeg trekt. Normaal heb ik 40-50% over aan het eind van de dag (23:30), maar vandaag moest mijn L920 aan de lader om 22:00 anders was hij uitgevallen. Ik kijk het nog een paar dagen aan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Pagina: 1 ... 29 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M