Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Atila schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:48:
Is het iemand al gelukt om Facebook-contacten te syncen met je gsm (via FB Beta 10) ? Zelfs na 10 uur syncen, kwam ik niet verder dan zo'n 35%.
Buiten dat de app zelf af en toe wat buggy is, ging dat wel goed eigenlijk. Sync duurde vrij lang, maar wel gelukt.
zonoskar schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:52:
Ik vind wel dat build 10572 de batterij flink snel leeg trekt. Normaal heb ik 40-50% over aan het eind van de dag (23:30), maar vandaag moest mijn L920 aan de lader om 22:00 anders was hij uitgevallen. Ik kijk het nog een paar dagen aan.
Al eens bij battery use gekeken wat zoveel verbruikt dan? Ik sluit altijd de Store en Edge 'geforceerd' omdat die twee al vaker voor accu problemen gezorgd hebben in eerdere builds. En moet zeggen dat ik 1 dag gemakkelijk haal (50+ % over).

Lumia 930

[ Voor 11% gewijzigd door blmp op 23-10-2015 23:59 ]

Patient gamer

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

blmp schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:57:
Al eens bij battery use gekeken wat zoveel verbruikt dan?
Gek genoeg, Microsoft Messaging met 33%. Terwijl ik 5 SMSjes gesuurd heb. Dan 2x Microsoft Edge (waarom 2x?) met 16% en dan Instellingen en de Store (ca 3%). De rest is peanuts.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• blmp
  • Niet online
zonoskar schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 00:01:
[...]

Gek genoeg, Microsoft Messaging met 33%. Terwijl ik 5 SMSjes gesuurd heb. Dan 2x Microsoft Edge (waarom 2x?) met 16% en dan Instellingen en de Store (ca 3%). De rest is peanuts.
Ah nu je het zegt. Heb daarover gelezen op o.a. Windows Central en Reddit. Er zijn inderdaad een (vrij groot volgensmij) aantal mensen die problemen hebben met de Messaging app. Ik toevallig niet overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door blmp op 24-10-2015 00:05 ]

Patient gamer

Verwijderd

Terpstars schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:31:
Meer mensen het probleem met de laatste build dat de WhatsApp-live tile niet werkt? Ik krijg mijn berichten prima binnen, komen ook als 'headlines' voorbij en staan ook in het quick action overzicht, maar niet op mijn tile. Hetzelfde overigens met mijn mailtjes.
WhatsApp livetile is hier ook kapot, mails komen wel netjes binnen op de tiles van beide accounts.
zonoskar schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 00:01:
[...]

Rips10 in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb Skype eraf gegooid, kijken of de integratie van Skype met messaging het probleem was. Ik gebruik Skype toch nooit.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35
Terpstars schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:31:
Meer mensen het probleem met de laatste build dat de WhatsApp-live tile niet werkt? Ik krijg mijn berichten prima binnen, komen ook als 'headlines' voorbij en staan ook in het quick action overzicht, maar niet op mijn tile. Hetzelfde overigens met mijn mailtjes.
Hier hetzelfde, alles werkt beter dan de vorige build, maar whatsapp geen meldingen. Rete irritant

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 12:31
Gisteren toch maar upgegrade naar 10572, wat een verademing t.o.v. de vorige build! Het geheel voelt een stuk soepeler en met name het openen of wisselen van apps is echt verbeterd. Over de batterijduur kan ik nog niets nuttigs zeggen maar de eerste tekenen zijn goed (70% over en 20u resterend)

Dit begint al meer als een RTM build aan te voelen!

Ik merkte wel dat ik op de podcast app geen podcasts meer kan downloaden, dan heb ik namelijk een instant-crash. Daarnaast had ik vanochtend een probleem met edge, als ik ergens op het scherm klikte dan bleek die de touch heel ergens anders te registreren. En inderdaad, afbeeldingen laden erg laat op Nu.nl. Maar een simpele reboot heeft dit verholpen.

(Lumia 830 - clean install, daarna backup van 10536 teruggezet)

[ Voor 3% gewijzigd door Kam3 op 24-10-2015 11:52 ]

• blmp
  • Niet online
A-Vu schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:45:

Ik merkte wel dat ik op de podcast app geen podcasts meer kan downloaden, dan heb ik namelijk een instant-crash. Daarnaast had ik vanochtend een probleem met edge, als ik ergens op het scherm klikte dan bleek die de touch heel ergens anders te registreren. En inderdaad, afbeeldingen laden erg laat op Nu.nl. Maar een simpele reboot heeft dit verholpen.
Merk dat build 10572 iets crash gevoeliger is. Heb vaker dat apps zo ineens crashen. Hoop dat ze dat nog even fixen in 10575 van volgende week.

Patient gamer

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:53
Meer mensen last van schokkerige camera met de laatste build?

Dit moet haast een softwarematig probleem zijn.
Soft reset gedaan, hielp niet
Hard reset gedaan, hielp niet.

Terug naar fabrieksinstellingen hielp heel even.
Nadat er updates waren, begon de camera weer te schokken.
Net alsof de autofocus in een loop zit

[ Voor 68% gewijzigd door lifeguard op 25-10-2015 10:57 ]

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 21:00

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hmmmz, wa doet t helemaal niet, nul notificaties behalve in notification center...

Geen tril, geen melding niks. Alleen als ik m open... :(
En hij mag op de achtergrond draaien.

Trouwens eerste dagen gewoon 2 volle dagen accu duur gehad. Maaaaaarrrrr! Zodra Facebook erop komt is t afgelopen. Zelfs met de beta app en achtergrond uit, meteen 50% minder accu plezier.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:21
zwahiel schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:50:
Hmmmz, wa doet t helemaal niet, nul notificaties behalve in notification center...

Geen tril, geen melding niks. Alleen als ik m open... :(
En hij mag op de achtergrond draaien.

Trouwens eerste dagen gewoon 2 volle dagen accu duur gehad. Maaaaaarrrrr! Zodra Facebook erop komt is t afgelopen. Zelfs met de beta app en achtergrond uit, meteen 50% minder accu plezier.
Even je mobiel rebooten.

https://wren.co/join/Devian

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:12
Mm. Ik kan mijn 640XL niet terug flashen naar w8.1 nu maar eerst factory restore doen om daarna te flashen. De software pakt hem en daarna wil hij in flash mode en dat lukt niet. Ik zag dat ik nog maar 50mb intern vrij had dus misschien werkt het met een factory reboot om daarna weer terug te gaan. Moet het toestel ter garantie opsturen dus dat lijkt me dan wel net zo handig.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• zwahiel
  • Laatst online: 12-11 21:00

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Devian schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:36:
[...]

Even je mobiel rebooten.
Helaas was het maar zo'n feest.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 21:25
Is er al een concrete datum voor 10575 ?

Mn huidige 10536 krijgt meer en meer bizarre kuren (crashes van Edge, pincode lock scherm die niet geaccepteerd wordt, geen notification sounds meer op mails, plots alles op een half scherm, ...)... toeval of niet maar is begonnen met de release van de nieuwe builds.

• blmp
  • Niet online
r2504 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:17:

Mn huidige 10536 krijgt meer en meer bizarre kuren (crashes van Edge, pincode lock scherm die niet geaccepteerd wordt, geen notification sounds meer op mails, plots alles op een half scherm, ...)... toeval of niet maar is begonnen met de release van de nieuwe builds.
Gabe zei eind vorige week: 'Early next week'. En vandaag reageerde hij op een vraag:

"Still tracking for a Tuesday release of 10575?"

Still looking good. - Gabe Aul

Patient gamer

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11 19:05

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Gaat om deze tweet. Ik heb de vorige build overgeslagen omdat ik geen zin had weer te downgraden naar 8.1 Ben benieuwd wat de procedure is bij de nieuwe build. Meeste mensen klagen of de battery drains en het ontbreken van de 3g only mode.

[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 26-10-2015 12:03 ]

is everything cool?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:21
zwahiel schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:01:
[...]

Helaas was het maar zo'n feest.
Jammer, ik had namelijk ook 2 dagen lopen klooien om dat ik geen Whatsapp notificaties meer kreeg + berichten pas zag zodra ik WA opende. Reboot loste het bij mij op.

https://wren.co/join/Devian

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn geval is het Skype, nu deze ook in de 'message hub' zit (van je sms), krijg je dus dubbele meldingen en bij het openen van bv Skype blijft alles hangen op 'loading'. Pas als ik 1x naar die message hub ben gegaan en dan pas naar Skype werkt alles weer.

Plus ik heb nu random shutdowns/reboots als hij gewoon 'standby' op de tafel ligt, soms kijk ik een uur later en is hij opeens uit (met ~80% batterij over).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
plots alles op een half scherm
Toevallig startknop wat langer ingedrukt? Dat is een optie om met 1 hand de bovenkant van het scherm te kunnen bedienen. Het scherm zakt dan voor de helft naar beneden zodat je de knoppen bovenin het scherm kan bereiken met 1 hand...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• r2504
Lol... één mysterie opgelost :-) Al vrees ik dat er voor de andere weinig verklaringen zijn... ik ga het dus uitzweten tot dinsdag, een volledige restore via WP 8.1 is me teveel werk op dit moment.

Een ander issue dat ik heb is dat m'n telefoon steeds vast hangt wanneer ik de grens over ga... het enige wat helpt is dan lang blijven drukken op de power button waarna hij uiteindelijk komt vragen om een power down te doen (al is dat dus niet nodig, vanaf dan reageert hij terug).

• mvantol13
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:49
Ik heb sinds vorige week een Lumia 640 (eerste WP) om te zien of WP iets voor mij is, uiteraard meteen build 10572 erop gezet..

Klopt het of hebben meer mensen de volgende zaken die nog niet of niet goed werken:
- Wifi gaat spontaan aan ook al is deze uitgezet.
- Het maken van een VPN verbinding (IPSEC) (nog) niet mogelijk.
- WhatsApp notificatie werkt alleen in het notification center, geen live tile en niet op het home screen.

Zijn dit bekende issues in deze build of mis ik ergens een instelling? Verder ben ik zeer enthousiast over Windows 10 Mobile en ik ga bijna zeker de 950 ga aanschaffen.

Verwijderd

mvantol13 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:22:

Klopt het of hebben meer mensen de volgende zaken die nog niet of niet goed werken:
- Wifi gaat spontaan aan ook al is deze uitgezet.
- Het maken van een VPN verbinding (IPSEC) (nog) niet mogelijk.
- WhatsApp notificatie werkt alleen in het notification center, geen live tile en niet op het home screen.

Zijn dit bekende issues in deze build of mis ik ergens een instelling? Verder ben ik zeer enthousiast over Windows 10 Mobile en ik ga bijna zeker de 950 ga aanschaffen.
Laatste twee punten kloppen inderdaad in deze build.

Je wifi "probleem" zit hem in een instelling. kijk even bij de wifi settings, daar zal waarschijnlijk aan staan dat de wifi na 1 uur weer automatisch aan gaat, deze even op handmatig zetten.

Rechtse screenshot
Afbeeldingslocatie: http://images.gizmag.com/inline/windows-phone-81-battery-saving-tips-2.png

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2015 17:14 ]

• blmp
  • Niet online
Hoopte stiekem op een nieuwe build release vandaag, maar ach helaas.

"Not Today but looking good for this week" - Gabe Aul

Schijnbaar niet alleen de 'upgrade fix' in build 10575, want Gabe zegt dat er verbeteringen zijn in accugebruik en verminderde warmteontwikkeling.

Patient gamer

• Swerfer
blmp schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:17:
Schijnbaar niet alleen de 'upgrade fix' in build 10575, want Gabe zegt dat er verbeteringen zijn in accugebruik en verminderde warmteontwikkeling.
Werd tijd. Vandaag weer een enorme battery drain. Mail and Calendar app 58% batterijverbruik in de background. Het lijkt ook wel of elke keer een andere app de boosdoener is...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 13:34
Deze build zorgt er inderdaad voor dat de batterij veel sneller leeg gaat dan vorige builds, op vorige builds ging mijn Lumia 1020 een ganse dag mee, maar met deze build is die ongeveer rond 16.00h al terug leeg

Ook kan ik precies de dedicated camera button op de Lumia 1020 precies niet gebruiken...

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Dragunov schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:48:
Deze build zorgt er inderdaad voor dat de batterij veel sneller leeg gaat dan vorige builds, op vorige builds ging mijn Lumia 1020 een ganse dag mee, maar met deze build is die ongeveer rond 16.00h al terug leeg

Ook kan ik precies de dedicated camera button op de Lumia 1020 precies niet gebruiken...
Ik heb nog steeds een zeer goede accuduur. Vanmorgen om 7 uur vanaf en heb nog 50% over. Heb hem toch wel aardig veel gebruikt. Ben wel benieuwd welke camera app je gebruikt, want met de 1020 wordt de lumia camera app aangeraden. Raad zelf de beta versie van de lumia camera aan, aangezien die nieuwer is.

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 26-10-2015 21:51 ]

• Dragunov
Keer de link opzoeken van de Lumia camera app

• mvantol13
[quote]Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:13:
[...]

Laatste twee punten kloppen inderdaad in deze build.

Je wifi "probleem" zit hem in een instelling. kijk even bij de wifi settings, daar zal waarschijnlijk aan staan dat de wifi na 1 uur weer automatisch aan gaat, deze even op handmatig zetten.

Die Wifi instelling kende ik nog niet, tnx! Voor de overige issues wachten we rustig op een volgende build of de RTM 8)

• Dragunov
Lumia camera beta app vertelt dat OS niet geschikt is

• Slin77
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-03-2018
Heeft iemand ook dat Glance wel werkt maar dat je niet meer in het menu van Glance kan komen? :-(

• vali
Dragunov schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:01:
Lumia camera beta app vertelt dat OS niet geschikt is
Gebruikte je deze link? Op mijn Lumia 930 kan ik hem zonder problemen installeren.

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:31
Slin77 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:19:
Heeft iemand ook dat Glance wel werkt maar dat je niet meer in het menu van Glance kan komen? :-(
Je hebt de opties in settings nog wel? Mocht dat niet het geval zijn open de windows insider app en registreer je voor de previews. Bij mij waren er een aantal opties weg en na het opnieuw aanmelden waren ze er weer.

• blmp
  • Niet online
Huidige 'candidate' builds zijn nieuwer als 10575 (build die vorige week genoemd werd). Ben benieuwd of er nog een aantal 'known issues' gefixt zijn van build 10572.

Patient gamer

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:39
Whatsapp heeft een beetje geen zin. Afbeeldingen map is leeg zegt ie. Moet dus een afbeelding delen vanuit de foto app.
Bekend probleempje?

• vali
ducolwd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:04:
Whatsapp heeft een beetje geen zin. Afbeeldingen map is leeg zegt ie. Moet dus een afbeelding delen vanuit de foto app.
Bekend probleempje?
ja, dit is een bug van de laatste build. Je kan alleen foto's sharen via de photo app.

• blmp
  • Niet online
ducolwd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:04:
Bekend probleempje?
Staat op Microsoft's blogpost van 10572 bij de known issues.

Patient gamer

• NSU1200C
  • Laatst online: 10-11 10:43
Hopen dat de kaarten bij de komende update op de SD-kaart nog steeds herkend worden. Fijn dat deze optie weer terug is!

• r2504
Aftellen naar 10575 of hoger nu... hopelijk released men hem vanavond of zo.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

r2504 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:15:
Aftellen naar 10575 of hoger nu... hopelijk released men hem vanavond of zo.
Ik ben bang niet niet, ik gok later deze week. Maar ik hoop het eigenlijk ook :9
@GabeAul 23 uur geleden
@hsuche0120 Not today, but looking good for this week.

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 27-10-2015 15:41 ]

is everything cool?

• Skibidi_RizzXL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:48
http://sharkwire.wix.com/buildtrackermobile

Al hecht ik er niet teveel waarde aan.

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Gabe Aul [twitter]
Yes, current candidates for phone and PC are newer.

• Slin77
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-03-2018
TheNiker2 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:35:
[...]

Je hebt de opties in settings nog wel? Mocht dat niet het geval zijn open de windows insider app en registreer je voor de previews. Bij mij waren er een aantal opties weg en na het opnieuw aanmelden waren ze er weer.
Met het opnieuw aanmelden gelijk een update eroverheen gehad en nu kan ik weer in instellingen glimpscherm!! Super...bedankt!! :)

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
msmilde schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:48:
[...]

Gabe Aul [twitter]
Yes, current candidates for phone and PC are newer.
FREAKJAM schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:40:
[...]

Ik ben bang niet niet, ik gok later deze week. Maar ik hoop het eigenlijk ook :9

[...]
rdcrumbaker ‏@rdcrumbaker · 25 okt.
@GabeAul Still tracking for a Tuesday release of 10575?
Gabriel Aul ‏@GabeAul · 26 okt.
@rdcrumbaker Still looking good.
Over twee uur weten we het ;)

• lifeguard
blmp schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:17:
Hoopte stiekem op een nieuwe build release vandaag, maar ach helaas.

"Not Today but looking good for this week" - Gabe Aul

Dat hoop ik voor vandaag :P
Hoop dan ook dat deze bug ook verdwenen is. Echt jammer, aangezien ik voor de rest geen rare dingen heb.
Ik maak niet veel foto's maar wil hem wel fatsoenlijk hebben :D
Meer mensen last van schokkerige camera met de laatste build?

Dit moet haast een softwarematig probleem zijn.
Soft reset gedaan, hielp niet
Hard reset gedaan, hielp niet.

Terug naar fabrieksinstellingen hielp heel even.
Nadat er updates waren, begon de camera weer te schokken.
Net alsof de autofocus in een loop zit

• blmp
  • Niet online
Lijkt er op dat we toch geen Mobile build krijgen vandaag.

"We are looking to flight a newer build than 10575 for Mobile, but will need another day or two." - Gabe Aul

Patient gamer

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
https://buildfeed.net/
edit: foutje deze is voor het desktop OS

[ Voor 49% gewijzigd door enomiss op 27-10-2015 20:02 ]

https://opensea.io/seaart

• Dragunov
vali schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:56:
[...]

Gebruikte je deze link? Op mijn Lumia 930 kan ik hem zonder problemen installeren.
Ik heb een 1020 en als ik jouw link volg op mijn telefoon krijg ik volgende melding:

Sorry, Lumia Camera Classic is niet meer beschikbaar. Ga naar support.microsoft.com voor hulp

• vali
Dragunov schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:19:
[...]

Ik heb een 1020 en als ik jouw link volg op mijn telefoon krijg ik volgende melding:

Sorry, Lumia Camera Classic is niet meer beschikbaar. Ga naar support.microsoft.com voor hulp
Oeps verkeerde link.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik gok dat we morgen of vrijdag een nieuwe build krijgen:
We are looking to flight a newer build than 10575 for Mobile, but will need another day or two.

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 28-10-2015 09:55 ]

is everything cool?

• siempie76
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:04
Bij 8.1 kreeg ik mooi een reminder van cortana dat ik moest vertrekken naar mijn volgende afspraak, bij win10 nog nooit gekregen ondanks dat ik het wel aan heb gezet in de cortana settings.

Anderen ook last van?

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:33
FREAKJAM schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:54:
Ik gok dat we morgen of vrijdag een nieuwe build krijgen:

[...]
Ik ben benieuwd, hoop dat ze weer een mooie vooruitgang geboekt hebben.
(en dat Spotify weer meer als 5 minuten op de achtergrond kan draaien ^^)
SjorsC schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:29:
[...]

Ik ben benieuwd, hoop dat ze weer een mooie vooruitgang geboekt hebben.
(en dat Spotify weer meer als 5 minuten op de achtergrond kan draaien ^^)
Hier werkt dat gewoon prima anders?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:33
hmmm raar, Ik ben hier iedere 1 - 2 nummers de telefoon (Lumia 930) weer aan het ontgrendelen, app opstarten en dan hervat het nummer weer op de juiste plaats.

Nu zit ik nog de halve tijd achter het stuur met de telefoon in de handen :p, Mogelijk dat het iets te maken heeft met de bluetooth connectie dat hij in "Slaap" valt. (Bij de vorige build (10546) had hij hier geen last van).

Verwijderd

Lijkt iets van een update te zijn geweest van de berichten app. Voorheen stond "Microsoft berichten" steeds in de top 5 bij batterijverbruik (ook als het niet gebruikt was de afgelopen 24 uur), nu heet het "Berichten en Skype" en staat het met <1% bijna onderaan bij batterijverbruik. :)
SjorsC schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:53:
Mogelijk dat het iets te maken heeft met de bluetooth connectie dat hij in "Slaap" valt. (Bij de vorige build (10546) had hij hier geen last van).
Gebruik hier ook Bluetooth voor Spotify, maar geen problemen tijdens het afspelen met de huidige build.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2015 15:14 ]

• mvantol13
Sinds ik mijn Lumia 640 met build 10572 een reboot heb geven wordt de wifi verbinding om na een paar minutel idle te zijn verbroken, er staat dan "Geen internet". Dit issue doet zich alleen voor op mijn werk (Aruba AC wifi netwerk). Mijn collega's met iOS, Android en de WP8.1 devices hebben hier geen last van op hetzelfde netwerk.

Is ook dit een bekende/ nog op te lossen bug in Windows 10 Mobile?

• vali
Valt mij nu ook dat je nu ziet hoelang je nog kan slapen voordat je wekker afgaat. Ene kant fijn, andere keer deprimerend -O-

Wel nice dat ze dat soort functionaliteiten (die IOS en Android gebruikers gewent zijn) worden toegevoegd. Mijn vriendin snapte niet dat het speciaal is, aangezien zij het al jaren heeft.

[ Voor 44% gewijzigd door vali op 28-10-2015 16:35 ]

• fruitbakje
  • Laatst online: 11-10 11:49
vali schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:35:
Valt mij nu ook dat je nu ziet hoelang je nog kan slapen voordat je wekker afgaat. Ene kant fijn, andere keer deprimerend -O-
Ah, vroegâh, toen ik op m'n nokia 6300 vaak de woorden zag 'het alarm gaat over 3 uur en 23 minuten'...

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11 13:06

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Zo mijn 1520 is helemaal gebricked na het runnen van windows device recovery tool.... Ik wilde weer teruggaan naar 8.1 nadat een build van WP10 me toch iets teveel in accuduur achteruit ging. Ik prik het usb kabeltje erin en volg de stappen en na de eerste reboot ging alles op zwart. Geen leven meer in te krijgen, geen enkele toetscombinatie werkt, word niet herkent in device manager en laden heeft ook geen nut.

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:17
TweakJerommeke schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:45:
Zo mijn 1520 is helemaal gebricked na het runnen van windows device recovery tool.... Ik wilde weer teruggaan naar 8.1 nadat een build van WP10 me toch iets teveel in accuduur achteruit ging. Ik prik het usb kabeltje erin en volg de stappen en na de eerste reboot ging alles op zwart. Geen leven meer in te krijgen, geen enkele toetscombinatie werkt, word niet herkent in device manager en laden heeft ook geen nut.
Er was laatst nog iemand die dit aan Gabriel melde op Twtter:
https://twitter.com/AllExceptMe/status/656633933686149120

"Can you boot into flashing mode? (hold volume up on boot until you see lightning bolt)"

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Afbeeldingslocatie: http://img.ithome.com/newsuploadfiles/2015/10/20151028_214034_72.jpg

10581 ipv 10575 waarschijnlijk ?

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Dragunov
Dan krijg ik:

WERK TELEFOON BIJ

Lumia Camera vereist de Lumia Denim software-update.... enz.

• Dragunov
vali schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:51:
[...]

Ik heb nog steeds een zeer goede accuduur. Vanmorgen om 7 uur vanaf en heb nog 50% over. Heb hem toch wel aardig veel gebruikt. Ben wel benieuwd welke camera app je gebruikt, want met de 1020 wordt de lumia camera app aangeraden. Raad zelf de beta versie van de lumia camera aan, aangezien die nieuwer is.
Het lag aan WIFI-sense die batterijduur vreet, nu die uitgezet is gaat batterij veel langer mee...

• blmp
  • Niet online
Dat het 10575 niet ging worden was al duidelijk, Gabe Aul zei al dat het een nieuwere versie zou zijn. Lijkt wel weer een Chinese Microsoft partner die de build heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 28-10-2015 19:42 ]

Patient gamer

• lifeguard
Misschien een domme vraag van mijn kant, vergeef me dan.
Maar wat is het grote verschil tussen slow en fast ring?
Is het verstandiger om de slow ring te pakken, zodat er al bugs uit de fast ring zijn gehaald?
Of begrijp ik het verkeerd :) ?

• blmp
  • Niet online
Gabe heeft weer niet zo fijn, maar toch verwacht, nieuws.

"We are working on doing something we've never done before with new builds...but not today."

Ben benieuwd wat hij daarmee bedoeld. Delta updates, dual release (desktop+mobile) ...
lifeguard schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:59:
Misschien een domme vraag van mijn kant, vergeef me dan.
Maar wat is het grote verschil tussen slow en fast ring?
Is het verstandiger om de slow ring te pakken, zodat er al bugs uit de fast ring zijn gehaald?
Of begrijp ik het verkeerd :) ?
Slow is in principe iets minder 'experimenteel', maar mijn ervaring tot dusver is (in elk geval op Mobile) dat Fast gewoon beter is. Recentere builds, fixes voor accuduur en performance verbeteringen. Wel wat andere known issues (op dit moment), maar naar mijn idee, als je daarmee kan leven is Fast echt beter.

Fast is ook 1 (of soms meer) nieuwe release(s) per maand en Slow is om de paar maanden.

[ Voor 34% gewijzigd door blmp op 28-10-2015 20:24 ]

Patient gamer

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Wat kunnen we gaan verwachten?
Gabriel Aul ‏@GabeAul 2m2 minutes ago
We are working on doing something we've never done before with new builds...but not today.
Hopelijk voor het weekend een antwoord :9

Spuit 11(ik dus) was net te langzaam 8)7 O-)

[ Voor 9% gewijzigd door GiLeX op 28-10-2015 20:14 ]

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-11 23:36
blmp schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 20:11:
[...] maar mijn ervaring tot dusver is (in elk geval op Mobile) dat Fast gewoon beter is. Recentere builds, fixes voor accuduur en performance verbeteringen. Wel wat andere known issues (op dit moment), maar naar mijn idee, als je daarmee kan leven is Fast echt beter.[...]
Fast lijk mij momenteel inderdaad ook de betere keuze. Als echter 1 van deze builds naar Slow gaat is het wellicht de moeite waard om te switchen naar Slow. Het lijkt er op dat ze toch wat meer experimentele dingen gaan doen. Wellicht dat ze eerst wachten op een recente build naar Slow voordat ze het doen.

• Amadeus1966
  • Laatst online: 22-10 15:16
Ze zullen wel hard aan de weg moeten timmeren,
immers de release date van hun paradepaardjes komt steeds dichterbij.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

..Sorry, that's enough tease for today. Tomorrow AM (Seattle time) I will share the details with you.
Aldus Gabe. benieuwd naar wat we morgen dan kunnen verwachten......

GiLeX schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 20:36:
[...]

Aldus Gabe. benieuwd naar wat we morgen dan kunnen verwachten......
Klinkt goed. Is dus ook echt iets interessants. Tenminste, hopelijk. Gezien ze de laatste tijd niks hebben gepresenteerd van wat er in nieuwe builds zit (behalve de hele presentatie zelf, maar dat was een uitzondering)
blmp schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:41:
[...]

Dat het 10575 niet ging worden was al duidelijk, Gabe Aul zei al dat het een nieuwere versie zou zijn. Lijkt wel weer een Chinese Microsoft partner die de build heeft.
Mja dit is gewoon iemand uit de build die nog voor de fast-ring zit. Die ze dus gebruiken om te kijken of ie door kan. Dat is vaak ook de bron die builds lekt voor ze uit zijn.
Zelf hoop ik overigens dat ze eens stoppen met dat lekken vooraf, haalt de lol er een beetje af imo :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

• blmp
  • Niet online
Interessant is wel Gabe's reactie op iemand: Sorry, that's enough tease for today. Tomorrow AM (Seattle time) I will share the details with you. Klinkt bijna als een 'morgen komt de build zeker' verklaring. Maar kan ook zijn dat er alleen info bekend wordt op Twitter overigens haha. Gabe is ons maar aan het plagen ;(
Martinspire schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 00:05:
[...]
Klinkt goed. Is dus ook echt iets interessants. Tenminste, hopelijk. Gezien ze de laatste tijd niks hebben gepresenteerd van wat er in nieuwe builds zit (behalve de hele presentatie zelf, maar dat was een uitzondering)

[...]

Mja dit is gewoon iemand uit de build die nog voor de fast-ring zit. Die ze dus gebruiken om te kijken of ie door kan. Dat is vaak ook de bron die builds lekt voor ze uit zijn.
Zelf hoop ik overigens dat ze eens stoppen met dat lekken vooraf, haalt de lol er een beetje af imo :+
Haha dat lekken is erg irritant inderdaad. Kom je (bijna) alle nieuwe fixes en features te weten en is de lol er inderdaad al af voordat de build binnen is. Ook al is het buildnummer niet helemaal gelijk.

Patient gamer

• Darky03
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-05 13:50
Zucht... wil ik gisteren mijzelf naar de andere kant van het land navigeren met de "Maps" app van windows zelf. Zoek ik het adres op, wordt mijn route berekend, maar.... druk ik op start navigation. Plop.... en crashed de app. Was me nog niet eerder opgevallen. Zelf na reboot werkte het niet. Gelukkig had ik nog Here Drive+ er op staan. Ben wel ontzettend benieuwd naar de volgende built

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-11 14:33
Het eerste filmpje van build 10581 staat inmiddels op youtube:

YouTube: A quick look at Windows 10 Mobile Build 10581

In hoeverre deze straks wordt uitgebracht is natuurlijk nog maar de vraag...

[ Voor 18% gewijzigd door Possible op 29-10-2015 12:05 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Dragunov
Kan terug een nieuwere versie worden

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53
Dragunov schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:10:
Kan terug een nieuwere versie worden
Wat bedoel je?

• Dragunov
Kan toch altijd zijn dat het buildnummer hoger is dan 10581, er zijn zoveel verschillende builds dat ze tegelijkertijd doen

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zocht net op updates: niets. Toen nog eens de windows insider app geopend en opnieuw fast ring updates gekozen en nog eens naar updates gezocht: "configuration update ready"!

Installatie is nu bezig :)

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

wian schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:59:
Ik zocht net op updates: niets. Toen nog eens de windows insider app geopend en opnieuw fast ring updates gekozen en nog eens naar updates gezocht: "configuration update ready"!

Misschien even erbij vermelden op welke build je nu zit en welke build je voor je kiezen krijgt om te voorkomen dat andere mensen trigger-happy worden. :9 (met andere woorden, ik krijg niets, maar zit nog wel op build 10549). Beuwst de vorige build niet geinstalleerd omdat ik geen zin had in een downgrade.

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 29-10-2015 15:07 ]

is everything cool?

Verwijderd

hallo,
ik draai nu nog build 10166 op mijn l930 en zit in de slow ring.
heb eigenlijk het geduld niet meer om te wachten tot er eindelijk een update in de slow ring komt.
als ik nu naar de fast ring overstap, krijg ik dan wel gelijk de nieuwste build (10581) of krijg je dan een andere?

• lifeguard
Ik heb gisteren de update gedaan (slow ring) op een lumia 535.
Wat een drama zeg. De fast ring was een stuk beter en stabieler, alleen de camera-app was buggy.

Ga nu weer terug naar 8.1.
In mijn ogen, hebben ze echt nog werk zat om het stabiel te krijgen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:24:
hallo,
heb eigenlijk het geduld niet meer om te wachten tot er eindelijk een update in de slow ring komt.
als ik nu naar de fast ring overstap, krijg ik dan wel gelijk de nieuwste build (10581) of krijg je dan een andere?
581 is toch nog niet uit? de 572 en 575 werken uitsluitend via de WP8 down/upgrade methode, je zal dan wel op de vorige (561?) komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik zou even geduld hebben totdat je hier leest dat een aantal de nieuwe build ontvangen.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-11 14:33
Nee, je zou dan eerst moeten downgraden naar 8.1 en daarna weer via de tool upgraden naar 10.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:27:
[...]

581 is toch nog niet uit? de 572 en 575 werken uitsluitend via de WP8 down/upgrade methode, je zal dan wel op de vorige (561?) komen.
ja ik heb dus geen zin om eerst terug te gaan naar w8.1 enz.
had gelezen dat ze die bug dat je eerst moet downgraden zouden oplossen in de nieuwste build .
vandaar dat ik wacht op 581 en aangezien dat YouTube filmpje voorbij kwam met build 581 , dacht ik dat hij er al was.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:33:
[...]

ja ik heb dus geen zin om eerst terug te gaan naar w8.1 enz.
had gelezen dat ze die bug dat je eerst moet downgraden zouden oplossen in de nieuwste build .
vandaar dat ik wacht op 581 en aangezien dat YouTube filmpje voorbij kwam met build 581 , dacht ik dat hij er al was.
Beter deze pagina in de gaten houden, die is het meest betrouwbaar :)

is everything cool?

• hjs
  • Niet online

hjs

FREAKJAM schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:39:
[...]

Beter deze pagina in de gaten houden, die is het meest betrouwbaar :)
Of de twitterfeed van Gabriel Aul

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
wian schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:59:

Ik begrijp er niets van. Mijn telefoon is een half uur bezig geweest maar ik zit nog steeds op 15172. Er stond "configuration update", geen "update". Geen idee wat er nu geinstalleerd is.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

wian schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:01:
[...]

Ik begrijp er niets van. Mijn telefoon is een half uur bezig geweest maar ik zit nog steeds op 15172. Er stond "configuration update", geen "update". Geen idee wat er nu geinstalleerd is.
Obviously, these updates are to keep your device in top shape for the next Insider release, so you'll want to download it sooner than later. Having said that, don't expect to see any performance improvements or other changes.

is everything cool?

• blmp
  • Niet online
hallo,
Als je nu naar de fast ring gaat kom je aan 10536. Later vandaag (is de verwachting) komt 10581 (of iets dergelijks uit). Dus als je niet 2x wilt upgraden, zou ik gewoon nog even wachten.
wian schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:01:
[...]

Insider Fast Configuration updates zijn meer een soort 'voorbereidingen voor de nieuwe build' update. Bijvoorbeeld wisselen naar juiste branch, registry veranderingen misschien etc.

Patient gamer

• blmp
  • Niet online
Even een schaamteloze kick. Windows 10 Mobile build 10581 is uit!!

http://blogs.windows.com/...ider-preview-build-10581/

Patient gamer

• zipper646
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Build 10.0.10581.0 is nu aan het downloaden op mijn nokia 630 ds.

Volgens windows update

Apple iMac 2013

• hjs
  • Niet online

hjs

Maar wat is nu dat nieuwe waar ze het over hadden?

Ah, ook nieuwe pc build vanavond.

[ Voor 27% gewijzigd door hjs op 29-10-2015 17:09 ]

• blmp
  • Niet online
hjs schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:07:
Maar wat is nu dat nieuwe waar ze het over hadden?

Ah, ook nieuwe pc build vanavond.
Vrij anti-climax. Een PC build op dezelfde dag. Later vandaag komt 10576 voor PC Insiders uit.

Patient gamer

• Amadeus1966
En nu maar hopen dat de gebruikers inderdaad de nieuwere updates zonder poespas kunnen installeren.
Ik hoop niet dat jullie het erg vinden maar ik wacht het nog even af.

• Swerfer
Al 15 minuten 0% download :(

• Amadeus1966
Gaat goed dus :/

• Dragunov
Bezig met downloaden op de 1020 van mij, op de 635 van de vrouw geen updates beschikbaar

Verwijderd

Was hier ook, daarna lang op 1% maar daarna gaat het hard (opeens 56%). Update zelf nam ook niet heel veel tijd in beslag.

Ziet er prima uit, merkbaar vlotter met openen van apps en settings. Kijk het tot het weekend aan of ik een hard reset doe/nodig vind.

• blmp
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:23:
En nu maar hopen dat de gebruikers inderdaad de nieuwere updates zonder poespas kunnen installeren.
Ik hoop niet dat jullie het erg vinden maar ik wacht het nog even af.
Hij is nu aan het installeren op mijn vaders Lumia 640. Die draaide nog 10536.1004. Dus lijkt te werken :P
0% blijft vrij lang. Had hier ineens een sprong 0 - 30 - 60 en toen weer wat langzamer.

[ Voor 23% gewijzigd door blmp op 29-10-2015 18:33 ]

Patient gamer

• lifeguard
zipper646 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:07:
Build 10.0.10581.0 is nu aan het downloaden op mijn nokia 630 ds.

Volgens windows update
Hier nu net binnen op de Lumia 535
Damn, wat draait die lekker zeg. Ik merk amper verschil met 8.1
Klinkt misschien vreemd, maar deze draait echt heerlijk :) (tot nu toe)
Pagina: 1 ... 30 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M