Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
SinergyX schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:28:
[...]

Zag het op XDA ook al langskomen, zou het dan toch mogelijk gaan worden om androidtoestellen Win10 te kunnen geven? Zeker als een xiaomi of oppo hier 'iets' van ondersteuning in gaan geven, heb je aardige high-end toestellen voor erg leuke prijs. (al vraag ik me af wat de knoppen onderin gaan doen).
Is toch al een tijd bekend dat Xiaomi smartphones wp10 gaat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:46
r2504 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:30:
[...]
Met build 10240... enige nieuws wanneer deze beschikbaar komt ?
Koning :*) Xiaomi :o :*)
vali schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:54:
[...]

Is toch al een tijd bekend dat Xiaomi smartphones wp10 gaat draaien?
Was inderdaad al een tijdje bekend. Hopelijk komt Xiaomi met toestellen waardat Win10 voor geïnstalleerd staat, of brengen ze het zelfde toestel met Windows uit net zoals HTC dat gedaan heeft met de M8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 17:36

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zou dan die gekke Edge bug dat je praktisch niet kunt browsen opgelost zijn? Wordt toch weer tijd voor een nieuwe build.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Paar dagen terug Windows Phone 10 Preview (10166) op mijn Lumia 920 gezet. Na de installatie direct een reset naar fabrieksinstellingen gedaan, zoals overal wordt aangeraden. WP10 wordt dan nogmaals (schoon) geïnstalleerd. De - voor installatie gemaakte - backup met alle instellingen (settings) is perfect ingelezen (incl alle passw van WIFIpunten bij vrienden enzo!).

Ik kan maar 1 ding zeggen: Wat - een - FEEST ! :Y *O*

Het ziet er grafisch gezien fantastisch uit (mijn mening), het loopt allemaal heel soepeltjes (had overigens geen klachten wat dat betreft). Privacy instellingen zijn VEEL uitgebreider, en het allerbelangrijkst voor mij: met EDGE op internet browsen gaat zoals het moet, gewoon perfect. IE11 liet wel eens een steekje vallen. Batterijverbruik lijkt niet anders dan voorheen.

Bij mij worden foto's WEL automatisch geupload naar OneDrive.

Opslaan van een PDF van het web via EDGE is gewoon mogelijk: vinger even op het scherm houden en klikken op "Opslaan als". Dan kun je kiezen waar je de pdf wilt bewaren (Dit apparaat of Onedrive).Met de standaardapp Bestanden (klik op telefoon) zie je de mappen op je telefoon. Klik het pdf bestand aan dat je hebt opgeslagen, dan kun je (bij mij) kiezen tussen "open met" Edge of PDF Reader, en beide openen de pdf dan.

Ik zal mijn verder ervaringen posten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 10:34
Ik ben ook zeer te spreken over 10166 op mijn Lumia 735, echter bij mij worden de foto's nog
steeds niet automatisch upgeload naar mijn OneDrive account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nec1560 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:32:
Ik ben ook zeer te spreken over 10166 op mijn Lumia 735, echter bij mij worden de foto's nog
steeds niet automatisch upgeload naar mijn OneDrive account.
Hier ook een Lumia 735 met build 10166 en foto's worden automatisch naar OneDrive opgeslagen.
Helemaal goed dus.

Waar ik aan denk: Zie je op je Lumia 'onder foto's' wel de foto's op OneDrive staan? Net als op Windows 10 op de PC moet je je eerst aanmelden voordat je de foto's op OneDrive ziet.
Misschien triggered dat de auto opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 10:34
Ben nog even de nodige instellingen nagelopen en de foto's gaan nu naar OneDrive.

Duurt ongeveer 10 minuten vanaf de Lumia 735 naar OneDrive.

:)

[ Voor 198% gewijzigd door nec1560 op 04-08-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe goed draaien Android-apps op W10? Zit daar veel vertraging in, of valt dat wel mee?
En kan je gewoon Google Play installeren of moet je met losse apk's aan de slag?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
anandus schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:26:
Hoe goed draaien Android-apps op W10? Zit daar veel vertraging in, of valt dat wel mee?
En kan je gewoon Google Play installeren of moet je met losse apk's aan de slag?
Enige wat ik hierop kan zeggen is, lees je eerst ff in wat met WP10 allemaal mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 15:34
@ Anandus.

In het kort...
Niet
Niet
Nee

In het iets langere
Nog geen android apps.
Al helemaal geen losse apk's, laat staan een google play.

Google play en losse apk bestanden zal nimmer gebeuren.
Ten eerste een geheel ander platform en losse apk's zou alleen maar piraterij e.d. in de hand werken.
Daarnaast mocht je hoge verwachtingen hebben, mocht dit gaan werken in de toekomst dan zullen het niet de zwaarste state of the art games ed zijn, dus geen GTA V of call of duty 39 oid.
Dus nope, als je denkt dat je hiermee een mega androidsimulator in de handen krijgt dan moet ik je helaas teleurstellen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
vali schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:44:
[...]

Enige wat ik hierop kan zeggen is, lees je eerst ff in wat met WP10 allemaal mogelijk is.
Uiteraard, maar het was me nog niet helemaal duidelijk hoe snel (of langzaam) de Android apps dan werken en of je direct uit de Play Store kan installeren of losse apk's moet gebruiken (gezien ze het ook over automatische inkapseling hebben).
Android-apps kunnen alleen op Windows 10 Mobile draaien, dankzij een Android-runtimelayer in dat OS. Ontwikkelaars moeten eerst kijken welk deel van de code werkt, door het .apk-installatiebestand te laten analyseren, waarna ze mogelijk wijzigingen moeten aanbrengen.

Zowel Java- als C++-apps van Android kunnen ingekapseld worden in een Microsofts appx-package, maar daarmee worden het nog geen 'volledige' universele Windows-apps. Microsoft gebruikt interop en direct api-mapping om 'veelgebruikte' Google Play Services om te zetten, maar niet alle api's die de apk's gebruiken kunnen dus automatisch worden overgezet.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 03-08-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
anandus schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:15:
[...]
Uiteraard, maar het was me nog niet helemaal duidelijk hoe snel (of langzaam) de Android apps dan werken en of je direct uit de Play Store kan installeren of losse apk's moet gebruiken (gezien ze het ook over automatische inkapseling hebben).

[...]
Doel je hiermee niet op Project Astoria ?
Similarly for Android, the company is preloading an Android runtime layer to Windows 10 for phones which will enable them to run existing Android apps. Called Project Astoria, this puts even less work on developers' shoulders. All they need to do is publish their APK files to Windows Phone Store, and as long as it complies well with Astoria’s API, things should run fine, Microsoft says.

Things aren’t all sorted just yet. As Microsoft notes, Astoria doesn’t provide a complete set of APIs, so not every app -- I’m looking at you, Google Mobile Services -- will work well on the Windows 10 for phones-powered devices. We'll see that in coming months.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Inderdaad :)
Maar als ik het goed lees wordt het dus gedistributeerd via Windows Store.
Publish your app and get paid through the Windows Store
Da's wel jammer. Ik vroeg het omdat ik een overstap naar Windows overweeg, maar ik al mijn gekochte Android-apps natuurlijk niet wil kwijtraken en ik dacht dat via dat Project Astoria is die apps gewoon nog kon draaien, maar dat is dus helaas niet het geval (en ik zou ze dus potentieel opnieuw moeten kopen).
Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
anandus schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:08:
[...]

Inderdaad :)
Maar als ik het goed lees wordt het dus gedistributeerd via Windows Store.

[...]

Da's wel jammer. Ik vroeg het omdat ik een overstap naar Windows overweeg, maar ik al mijn gekochte Android-apps natuurlijk niet wil kwijtraken en ik dacht dat via dat Project Astoria is die apps gewoon nog kon draaien, maar dat is dus helaas niet het geval (en ik zou ze dus potentieel opnieuw moeten kopen).
Helaas.
Zou niet zo snel de hoop opgeven. Microsoft heeft nog vrij weinig bekent gemaakt wat ze gaan doen hiermee. Ze willen WP10 in september/oktober op de markt brengen, dus er kan nog een hoop veranderen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
vali schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:17:
[...]

Zou niet zo snel de hoop opgeven. Microsoft heeft nog vrij weinig bekent gemaakt wat ze gaan doen hiermee. Ze willen WP10 in september/oktober op de markt brengen, dus er kan nog een hoop veranderen/
Ik kan me voorstellen dat MS een beetje in een dilemma zit hiermee.
Aan de ene kant willen ze marktaandeel veroveren en een zeer groot struikelblok lijkt mij mensen zoals ik die in de Google Store (of Apple Store) al geld hebben zitten en daardoor niet snel over willen stappen.
Maar aan de andere kant is het -uiteindelijke- verdienmodel de Store en willen ze zichzelf niet ondermijnen.

Ik denk dat het er ook vanaf hangt op welke termijn Microsoft denkt. Als dit echt de langere termijn is, en volgens mij is dat het geval, dan staan ze toe om eerst verlies (of in ieder geval geen winst) te maken om hun marktaandeel te veroveren om dan in toekomstige jaren daar geld mee te verdienen in de Store.

Maar we merken het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
anandus schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:30:
[...]

Ik kan me voorstellen dat MS een beetje in een dilemma zit hiermee.
Aan de ene kant willen ze marktaandeel veroveren en een zeer groot struikelblok lijkt mij mensen zoals ik die in de Google Store (of Apple Store) al geld hebben zitten en daardoor niet snel over willen stappen.
Maar aan de andere kant is het -uiteindelijke- verdienmodel de Store en willen ze zichzelf niet ondermijnen.

Ik denk dat het er ook vanaf hangt op welke termijn Microsoft denkt. Als dit echt de langere termijn is, en volgens mij is dat het geval, dan staan ze toe om eerst verlies (of in ieder geval geen winst) te maken om hun marktaandeel te veroveren om dan in toekomstige jaren daar geld mee te verdienen in de Store.

Maar we merken het wel :)
Ze maken op dit moment al geen winst op een lumia 535 of lumia 640/640xl. Ze verdienen het terug omdat je van hun diensten gebruikt maakt zoals bing, outlook en de store natuurlijk. Sinds de release van Windows 10 is het gebruik van bing toegenomen en dat zal alleen maar groeien.

Om weer ontopic te raken, ik hoop dat ze snel de nieuwe build uitbrengen. Zit op dit moment een bug in mijn telefoon. Ik heb een gemiste oproep, terwijl mijn lijst met oproepen leeg is..

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 03-08-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:27
Ik vermoed dat alle resources momenteel even op Windows 10 (desktop) zitten... al blijkt build 10240 toch ook te bestaan voor Windows Phone zoals we hier onlangs in een post zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Vandaag besloot ONEDRIVE om mijn /Camera Roll te uploaden via mijn 4G-verbinding, ook al stond dat aangegeven als zijnde 'alleen via wifi', met als gevolg dat er 2GB strak via 4G is geupload naar mijn OneDrive-account. Heeft iemand anders hier last van gehad ?

Edit: Controle bij mijn provider leert dat ik ook nog ruim 100MB heb geroamed in het buitenland gisteren! Iets klopt er niet met deze W10 build.

[ Voor 22% gewijzigd door Atila op 03-08-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik zat deze maand ook aan 1 GB wat voor mij persoonlijk redelijk veel is al is het moeilijk te achterhalen wat hiervan precies de oorzaak is (met een nieuw OS speel en probeer je natuurlijk wel wat meer dan anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:53
@vali,
Dat gemiste oproep blijft staan op je tile terwijl je call history in phone app leeg is had ik ook met build 10166 op m'n L1520.
Oplossing is sluit de phone app helemaal af (back knop ingedrukt houden en phone app sluiten). Bel via een andere phone jezelf, laat m'n een paar keer overgaan maar neem niet op, verbreek de verbinding zodat je nogmaals een gemiste oproep hebt. Open phone app, ga naar call history en sluit daarna de phone app. Als het goed is is je onterechte gemiste oproep dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 20:41

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Build 10166 draait op mijn Lumia 925 ook al geruime tijd goed! Ik gebruik hem eigenlijk al sinds dat hij te verkrijgen was in de fast ring. Ik hoop toch snel op een nieuwe build nu Windows 10 uit is voor de desktops.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
dr_dreey schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:34:
@vali,
Dat gemiste oproep blijft staan op je tile terwijl je call history in phone app leeg is had ik ook met build 10166 op m'n L1520.
Oplossing is sluit de phone app helemaal af (back knop ingedrukt houden en phone app sluiten). Bel via een andere phone jezelf, laat m'n een paar keer overgaan maar neem niet op, verbreek de verbinding zodat je nogmaals een gemiste oproep hebt. Open phone app, ga naar call history en sluit daarna de phone app. Als het goed is is je onterechte gemiste oproep dan weg.
Wilde dat een keertje testen en blijkbaar werkt het ook. Bedankt! Ik ga het vanavond ook eens doen, vind het best irritant.

edit:
Zo, dat irritante icoontje is weg :)

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 03-08-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:26
r2504 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:40:
Ik zat deze maand ook aan 1 GB wat voor mij persoonlijk redelijk veel is al is het moeilijk te achterhalen wat hiervan precies de oorzaak is (met een nieuw OS speel en probeer je natuurlijk wel wat meer dan anders).
Atila schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:54:
Vandaag besloot ONEDRIVE om mijn /Camera Roll te uploaden via mijn 4G-verbinding, ook al stond dat aangegeven als zijnde 'alleen via wifi', met als gevolg dat er 2GB strak via 4G is geupload naar mijn OneDrive-account. Heeft iemand anders hier last van gehad ?

Edit: Controle bij mijn provider leert dat ik ook nog ruim 100MB heb geroamed in het buitenland gisteren! Iets klopt er niet met deze W10 build.
Ik had begin van de maand dat in een paar dagen mijn 1 GB bundel er doorheen was. Heb niet echt kunnen achterhalen waaraan. Heb een paar dagen mijn internet uitgehad en daarna was het (toevallig??) over.

---------------------------------------------------

Ander vraagje. Ondanks dat mijn locatie uitstaat zie ik nog af en toe dat icoontje verschijnen dat er toch gebruik wordt gemaakt van locatiegegevens. Hebben meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Mich schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:31:

Ander vraagje. Ondanks dat mijn locatie uitstaat zie ik nog af en toe dat icoontje verschijnen dat er toch gebruik wordt gemaakt van locatiegegevens. Hebben meer mensen hier last van ?
Dat kan komen uit de Personen app of bv. de 'find my phone' optie in de Instellingen. Die pollen de gps-chip omdat dat mag, als dat aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:53
Krijg bij veel updates de foutcode 0x803f8001. Iemand ervaring mee? andere apps doen het dan wel weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Er komt als goed is over enkele dagen een nieuwe mobile build uit.
Deze is nieuwer dan 10240, aangezien 10240 een "blocking issue" heeft.

Aldus Gabe Aul op Twitter.
Ben erg benieuwd naar de verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
geenstijl schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:16:
Er komt als goed is over enkele dagen een nieuwe mobile build uit.
Deze is nieuwer dan 10240, aangezien 10240 een "blocking issue" heeft.

Aldus Gabe Aul op Twitter.
Verklaard ook de reden waarom het wat langer duurde. Ben erg benieuwd naar de nieuwe build. Voor de mensen die 10240 wel willen installeren, er is een ROM uitgelekd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

geenstijl schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:16:

Als ik het zo lees vooral bugfixes en stabiliteitsverbeteringen. Weinig tot gee nieuwe features. Oftewel, de huidige build is wat we krijgen, maar dan stabieler. Build 10240 was ook de final build van Windows 10 voor desktop. Lijkt me dat ze dat ook in de planning hadden voor W10M.

Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is hoe W10M definitief gaat draaien op de oude S4 soc's van bijvoorbeeld de 920 en 1020. Op mijn 925 vind ik het maar "zo-zo" draaien. Niet heel slecht, maar de concurrentie doet het beter. Ik vermoed dat Microsoft zijn uiterste best heeft gedaan om W10M behoorlijk te laten draaien op die ouwe meuk om zo een "WP7->WP8 debacle" te voorkomen.

Jammere daarvan is nu dus wel dat ze in de voetsporen van Apple stappen. Die levert ook vaak iOS updates uit voor hardware die het eigenlijk net niet/ net wel kan draaien om die hardware vervolgens het jaar daarop uit te faseren.
Het zou mij dan ook niets verbazen als de update cyclus van W10M volgend jaar stopt voor de eerste generatie WP8 handsets.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Eens, ik draai 10166 op mijn L520, maar dat is bijna niet te doen.
Ben daarom benieuwd hoeveel 10240+ daarin verbetert.
Ik denk zelf dat ze wat moeite hebben de boel soepel op de L520 (echt low-end 512 MB-device, maar wel een groot marktaandeel, net als bv de 630) te laten draaien.
Misschien ook daarom dat de eerste lading toestellen waar W10 voor beschikbaar komt, geen 512MB-devices zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Voor de 512MB apparaten was het toch sowieso twijfelachtig of ze de definitieve W10M upgrade zouden krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
PaT schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:48:
[...]

Als ik het zo lees vooral bugfixes en stabiliteitsverbeteringen. Weinig tot gee nieuwe features. Oftewel, de huidige build is wat we krijgen, maar dan stabieler. Build 10240 was ook de final build van Windows 10 voor desktop. Lijkt me dat ze dat ook in de planning hadden voor W10M.

Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is hoe W10M definitief gaat draaien op de oude S4 soc's van bijvoorbeeld de 920 en 1020. Op mijn 925 vind ik het maar "zo-zo" draaien. Niet heel slecht, maar de concurrentie doet het beter. Ik vermoed dat Microsoft zijn uiterste best heeft gedaan om W10M behoorlijk te laten draaien op die ouwe meuk om zo een "WP7->WP8 debacle" te voorkomen.

Jammere daarvan is nu dus wel dat ze in de voetsporen van Apple stappen. Die levert ook vaak iOS updates uit voor hardware die het eigenlijk net niet/ net wel kan draaien om die hardware vervolgens het jaar daarop uit te faseren.
Het zou mij dan ook niets verbazen als de update cyclus van W10M volgend jaar stopt voor de eerste generatie WP8 handsets.
Nu je het zegt, dat klopt inderdaad met Windows 10. Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met wp10 en zal de volgende build op mijn l520 installeren om het op mindere hardware te testen. Microsoft zal gelukkig niet Apple achterna gaan als het gaat op support van het OS op oudere/goedkopere toestellen. Apple brengt namelijk IOS tegelijk op alle devices uit en gaat later pas kijken of ze uberhaupt stabiel draait (IOS8 verhaal). Microsoft brengt wp10 eerst pas naar paar toestellen uit (zoals de lumia 640 en lumia 930) en later pas naar 512MB devices. Zo hebben ze dus langer de tijd om devices met 512MB beter te optimaliseren.

Support van Microsoft is ook heel anders dan Apple (gelukkig maar ook). Mocht een smartphone geen upgrades meer krijgen, krijgt hij nog steeds security updates. Wp8.1 loopt t/m 2017 en verwacht dat de huidige telefoons weer met 36 maanden worden verlengt als ze wp10 gaan krijgen. Mocht je smartphone geen nieuwe upgrades ontvangen hoef je dus niet bang te zijn dat je toestel flinke security flaws heeft en dat die niet meer gedicht gaan worden.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 05-08-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat op zich dan wel merkwaardig is om dat pas "later" te doen. De preview loopt al sinds het voorjaar. Tijd genoeg om te onderzoeken waarom 512MB apparaten niet goed genoeg lopen toch? Hoewel Nokia/Microsoft ons opgezadeld hebben met een onvoorstelbare vracht aan toestellen is er inwendig nou ook weer niet zo verschrikkelijk veel andere hardware beschikbaar. Grofweg 3 series met een SD200, SD400 en SD800 soc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
PaT schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:25:
Wat op zich dan wel merkwaardig is om dat pas "later" te doen. De preview loopt al sinds het voorjaar. Tijd genoeg om te onderzoeken waarom 512MB apparaten niet goed genoeg lopen toch? Hoewel Nokia/Microsoft ons opgezadeld hebben met een onvoorstelbare vracht aan toestellen is er inwendig nou ook weer niet zo verschrikkelijk veel andere hardware beschikbaar. Grofweg 3 series met een SD200, SD400 en SD800 soc.
Dat klopt, maar heb op dit moment het idee dat ze liever eerst het hoger segment stabiel willen krijgen aangezien ze de l950 bijvoorbeeld willen uitbrengen en het gewoon stabiel draait op snellere hardware. Anyway, heb liever dat ze ff mee wachten dan het gewoon uitbrengen. Mag je vervolgens maandje wachten tot ze een update hiervoor weer uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Helemaal mee eens uiteraard. Beter iets later en stabiel dan direct en instabiel.
Waar de focus op dit moment ligt van Microsoft mag Joost weten. High end? De Nieuwe 950 is voor W10M begrippen high end, maar verder weinig nieuws onder de zon in smartphone land. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze met een toestel zouden komen met een nagelnieuwe soc, bijvoorbeeld een SD820 oid. Dan had je serieus op de kaart gestaan in smartphone land. Nu volg je als gebruikelijk weer de meute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
PaT schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:34:
Helemaal mee eens uiteraard. Beter iets later en stabiel dan direct en instabiel.
Waar de focus op dit moment ligt van Microsoft mag Joost weten. High end? De Nieuwe 950 is voor W10M begrippen high end, maar verder weinig nieuws onder de zon in smartphone land. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze met een toestel zouden komen met een nagelnieuwe soc, bijvoorbeeld een SD820 oid. Dan had je serieus op de kaart gestaan in smartphone land. Nu volg je als gebruikelijk weer de meute.
Naja het gaat er toch ook om hoe ze met de hardware om gaan? Bedoel continuum is wel iets wat geen enkele OS goed voor elkaar heeft (reken ubuntu ook mee). Daarbij zouden ze met een echte high end toestel komen, ala Surface Phone.

Hoop echt dat ze eind deze maand meer bekent maken welke kant ze op willen gaan en wat andere fabrikanten gaan doen. Nu ze minder wp toestellen gaan uitbrengen en Windows 10 flink wat marktaandeel al heeft, stappen hopelijk andere fabrikanten ook in de race om high end toestellen uit te brengen. Zijn nu genoeg low budget toestellen te vinden, maar alleen daarmee groeit het marktaandeel niet.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 05-08-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb werkelijk nog geen idee waar Continuum toe zal leiden. Het idee klinkt leuk, maar alles hangt af van de uitwerking. Als je echt een dock van 100 euro nodig heb (of een miracast dongle/monitor met miracast) dan kan het succes nog wel eens tegen vallen. Voor een selecte groep zal het een uitkomst zijn. Die kopen een miracast dongle of dock, pluggen hun smartphone overal in en gaan. Maar zal tante Truus of het Tokkie van om de hoek dat ook willen? Dat zal de toekomst uitwijzen. Voor mijn gevoel zal het geen groot succes worden en zeker geen dealbreaker waarmee ze een aanzienlijk marktaandeel naar zich toe weten te slepen.

Microsoft zou gewoon er voor moeten zorgen dat hun platform zo aantrekkelijk is dat developers er direct een app (al dan niet geport met die nieuwe functionaliteit) voor beschikbaar maken. DAN trek je m.i. grote groepen over de streep om voor W10M te kiezen. Doen ze dat niet, dan blijft het gewoon een leuk OS "waar die apps maar niet voor uit komen"... Oftewel :W voor de massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
PaT schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:55:
Ik heb werkelijk nog geen idee waar Continuum toe zal leiden. Het idee klinkt leuk, maar alles hangt af van de uitwerking. Als je echt een dock van 100 euro nodig heb (of een miracast dongle/monitor met miracast) dan kan het succes nog wel eens tegen vallen. Voor een selecte groep zal het een uitkomst zijn. Die kopen een miracast dongle of dock, pluggen hun smartphone overal in en gaan. Maar zal tante Truus of het Tokkie van om de hoek dat ook willen? Dat zal de toekomst uitwijzen. Voor mijn gevoel zal het geen groot succes worden en zeker geen dealbreaker waarmee ze een aanzienlijk marktaandeel naar zich toe weten te slepen.

Microsoft zou gewoon er voor moeten zorgen dat hun platform zo aantrekkelijk is dat developers er direct een app (al dan niet geport met die nieuwe functionaliteit) voor beschikbaar maken. DAN trek je m.i. grote groepen over de streep om voor W10M te kiezen. Doen ze dat niet, dan blijft het gewoon een leuk OS "waar die apps maar niet voor uit komen"... Oftewel :W voor de massa.
Misschien maken ze een uitzondering voor Xbox gebruiken haha, aangezien die al miracast ondersteuning heeft.

Had toevallig gisteren met mijn vriendin over. Die wilt WP10 best weer proberen, mits app aandeel toeneemt. Apps zoals marktplaats moet voor het vrouwelijke geslacht er minimaal inzitten en in mijn ogen zou het niet heel veel werk zijn om die te poorten naar wp10. Ze vond het OS er in ieder geval stukken mooier uitzien dan wp8.1. Android is ze in ieder geval helemaal zat en dat komt echt door de super slechte ondersteuning. Als Microsoft slim is spelen ze hier heel goed op in en pakken ze de ontevreden Android gebruikers. Zijn er genoeg in ieder geval :+

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 05-08-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Markplaats heb ik gewoon als website gepint.
Wel op wp8.1 maar dat maakt hierin weinig uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Amadeus1966 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:44:
Markplaats heb ik gewoon als website gepint.
Wel op wp8.1 maar dat maakt hierin weinig uit denk ik.
Website werkt echt dramatisch in vergelijking met de app (en die werkt al niet geweldig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Klopt, prettig is anders.
Ik mag zelf ook graag wel eens op speurders kijken,
maar is ook alles behalve prettig ( zeker met die popupreclames waar je niet omheen kan :-/ ).
Nieuwssites idem dito, het lezen gaat goed maar de video ondersteuning laat wel eens te wensen over.

Maar persoonlijk werk ik toch liever vanuit de webpagina ( gepind ) dan een app.
Meestal zijn dit van die websitewrappers die eigenlijk niets meer te bieden hebben dan de webpagina zelf.
Vandaar dat ik denk van waarom zou ik daarvoor een speciale app voor gaan instaleren,
scheelt altijd weer wat ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Die wrapper apps zouden ze moeten verbieden! Wat een nepperij is dat zeg. En daarmee komt Windows Phone / Windows 10 Mobile ook alleen maar negatief in het nieuws. Heb je een app, blijkt het een waardeloos geval te zijn met veel minder functionaliteit dan bij de concrrentie! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
PaT schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:45:
Die wrapper apps zouden ze moeten verbieden! Wat een nepperij is dat zeg. En daarmee komt Windows Phone / Windows 10 Mobile ook alleen maar negatief in het nieuws. Heb je een app, blijkt het een waardeloos geval te zijn met veel minder functionaliteit dan bij de concrrentie! :(
Helemaal eens. Marktplaats had dus zo'n app lang geleden uitgebracht (die nu weer uit de store is) en die werkt echt dramatisch. Breng het dan gewoon niet uit, want het werkt echt dramatisch slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Vanaf wanneer zal je op W10M Android-apps kunnen draaien? Of is daar nog weinig concreets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De software daarvoor komt volgens mij begin volgend jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Stabiliteit, dat zou te gek zijn want Edge is voor mij gewoon niet werkbaar als browser terwijl ik hem wel prettig vind.

Praktisch elke pagina die geladen wordt resulteert in een freeze waarna Edge of de pagina opnieuw laadt en het weer van voren af aan begint, óf Edge stopt er gewoon mee...

Heb er wel spijt van dat ik niet een tijdje geleden de 640 gekocht heb toen ik mijn oude 630 in de wc liet vallen maar dezelfde 630 aangeschaft heb. Die 512 mb ram merk je gewoon wel.

Zaken als Spotify werken net niet lekker al is het met W10 wel voor een heel groot gedeelte opgelost.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
zwahiel schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:27:
Stabiliteit, dat zou te gek zijn want Edge is voor mij gewoon niet werkbaar als browser terwijl ik hem wel prettig vind.

Praktisch elke pagina die geladen wordt resulteert in een freeze waarna Edge of de pagina opnieuw laadt en het weer van voren af aan begint, óf Edge stopt er gewoon mee...

Heb er wel spijt van dat ik niet een tijdje geleden de 640 gekocht heb toen ik mijn oude 630 in de wc liet vallen maar dezelfde 630 aangeschaft heb. Die 512 mb ram merk je gewoon wel.

Zaken als Spotify werken net niet lekker al is het met W10 wel voor een heel groot gedeelte opgelost.
Huh dat is vreemd, want ik heb daar echt totaal geen last van. Elke website laat bij mij prima en aanzienlijk stukken sneller dan ie11. Ligt het misschien niet aan dat wp10 nog wat minder stabiel draait op 512MB toestellen?

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 05-08-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb vandaag een Lumia 640 XL binnen gekregen en meteen Windows 10 erop gezet, maar nu staat ie op "Local Account", en als ik probeer om te zetten in de Settings naar "Microsoft Account", blijft ie hangen op Just a Moment. Iemand een idee hoe je dat kan fixxen?

Edit: Laat maar, denk dat ie al gekoppeld is.

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 05-08-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
popcorn schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:51:
Vanaf wanneer zal je op W10M Android-apps kunnen draaien? Of is daar nog weinig concreets over bekend?
Nooit (althans niet met de huidige aankondigingen)... het zal voor een Android developer wel eenvoudig worden om het te porten... maar dat is dus niet hetzelfde als Android apps op Windows Phone 10 draaien è

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
r2504 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:45:
[...]

Nooit (althans niet met de huidige aankondigingen)... het zal voor een Android developer wel eenvoudig worden om het te porten... maar dat is dus niet hetzelfde als Android apps op Windows Phone 10 draaien è
Dat bedoel ik inderdaad, ik was niet duidelijk. Worden... of is het dat in principe al onder W10M?

[ Voor 6% gewijzigd door popcorn op 05-08-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

vali schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:24:
[...]

Huh dat is vreemd, want ik heb daar echt totaal geen last van. Elke website laat bij mij prima en aanzienlijk stukken sneller dan ie11. Ligt het misschien niet aan dat wp10 nog wat minder stabiel draait op 512MB toestellen?
* zwahiel wordt er helemaal gek van.

WP8.1 had dit euvel overigens ook al. Maar dan duurde het langer. Het valt wel op.

Wellicht is het daarom dat er eigenlijk geen toestellen meer uitgekomen zijn met 512mb ram erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 14:42
In iOS 8 bestaat de mogelijkheid om noodgegevens toe te voegen.
Lockscreen, noodgevallen en dan iets van ice informatie.

Bestaat een soortgelijk iets ook in WP10?

Er bestaan wel apps die zoiets doen, maar native in het OS is natuurlijk veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
popcorn schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:59:
[...]
Dat bedoel ik inderdaad, ik was niet duidelijk. Worden... of is het dat in principe al onder W10M?
W10M is nog niet eens beschikbaar... en ik denk ook niet dat het meteen na de release zal beschikbaar zijn (maar vermoedelijk wel later). Mits wat Google'n ga je vast betere/concretere informatie vinden dan mijn info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwahiel schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:30:
[...] * zwahiel wordt er helemaal gek van.
WP8.1 had dit euvel overigens ook al. Maar dan duurde het langer. Het valt wel op.
Wellicht is het daarom dat er eigenlijk geen toestellen meer uitgekomen zijn met 512mb ram erin?
Volgens mij heeft elk proces van IE/Edge maar een beperkt aantal RAM dat die mag gebruiken, voordat het crasht. Tweakers had hier onder andere ook last van vorig jaar. Kan mij voorstellen dat dit op de 512MB devices lager ligt dan op de 1GB devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Meer mensen last van dat mail app soms crasht/niet wil opstarten?
Als ik nu de Outlook Mail app probeer te starten krijg ik dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qtlRd81i3TfA785bxa4WNNMU/medium.png

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 06-08-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
shadowman12 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:41:
Meer mensen last van dat mail app soms crasht/niet wil opstarten?
Als ik nu de Outlook Mail app probeer te starten krijg ik dit te zien:
[afbeelding]
Al vaker gehad ja. Moet je hem even sluiten via je app switcher. Als je hem dan weer opent werkt het weer (hier althans).

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 06-08-2015 18:20 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 11:31
Probeer Windows 10 Mobile op mijn 640 xl te installeren echter dit wil niet lukken. Als ik de insider app start dan sluit hij gelijk weer. Heb een oplossing gevonden daarvoor echter als ik dan de insider app start en op preview builds klik dan krijg ik melding dat toestel mogelijk niet de juiste specs heeft of dat mij account niet is aangemeld voor insider. Heb toestel naar fabrieksinstellingen gedaan en toen opnieuw geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Iemand suggesties hoe ik toch Wm10 kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-10 21:35
brro38 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:53:
Probeer Windows 10 Mobile op mijn 640 xl te installeren echter dit wil niet lukken. Als ik de insider app start dan sluit hij gelijk weer. Heb een oplossing gevonden daarvoor echter als ik dan de insider app start en op preview builds klik dan krijg ik melding dat toestel mogelijk niet de juiste specs heeft of dat mij account niet is aangemeld voor insider. Heb toestel naar fabrieksinstellingen gedaan en toen opnieuw geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Iemand suggesties hoe ik toch Wm10 kan installeren.
Voor de zekerheid; Heb je je aangemeld als Insider?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 11:31
Ja heb me aangemeld als insider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Er is een nieuwe versie uit van lumia camera bèta app uitgebracht. Moet zeggen dat die versie iets betere living images vind maakt. Dit keer heeft de beta versie een hogere versie nummer dan de nie bèta versie.

De niet bèta versie geeft vaak groene glitches, iets wat ik met wp8.1 nooit last van had.

[ Voor 26% gewijzigd door vali op 06-08-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Plof-kip schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:10:
Paar dagen terug Windows Phone 10 Preview (10166) op mijn Lumia 920 gezet. Na de installatie direct een reset naar fabrieksinstellingen gedaan, zoals overal wordt aangeraden. WP10 wordt dan nogmaals (schoon) geïnstalleerd. De - voor installatie gemaakte - backup met alle instellingen (settings) is perfect ingelezen (incl alle passw van WIFIpunten bij vrienden enzo!).

Ik kan maar 1 ding zeggen: Wat - een - FEEST ! :Y *O*

[...]

Ik zal mijn verder ervaringen posten hier.
ik ben erg benieuwd hoe e.e.a. nu werkt op je Lumia 920, ik overweeg toch weer de preview op mijn toestel te zetten na een wat mindere ervaring in april jl.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Op aandringen toch maar weer een update geprobeerd, hoewel het loading/resuming weg is, is er wel een berg aan de andere kant bij gekomen, buiten dat hij in aantal apps nog trager is geworden dan de Xbox (wat zeer bijzonder is).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 08:18
Zit met smart op de nieuwe update te wachten. Sinds de vage update van +/- 2 weken geleden word m'n telefoon met de dag slechter. Alarm wat niet meer afgaat, scherm wat flipt zonder het aan te raken (flippen in de zin van, eigen leven lijden alsof iemand het aanraakt wat niet het geval is en ook vaak niet reageren) herstart van de telefoon fixt het scherm wel maar het alarm blijft niet afgaan. Muziekspeler die er naar een uur uit knalt. Nergens is m'n nummers meer te vinden, kijk ik de volgende dag weer eens in m'n muziek speler en daar staan ineens al m'n nummers weer...

Zojuist een softreset gedaan maar dat mocht helaas ook niet helpen.

Iemand een idee wanneer de nieuwe update komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Dit http://wmpoweruser.com/i-...app-on-windows-10-mobile/

Klinkt wel goed. Iemand die android apps heeft omgezet met de preview van astoria..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
RoadRunnerRik schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:26:
Zit met smart op de nieuwe update te wachten. Sinds de vage update van +/- 2 weken geleden word m'n telefoon met de dag slechter. Alarm wat niet meer afgaat, scherm wat flipt zonder het aan te raken (flippen in de zin van, eigen leven lijden alsof iemand het aanraakt wat niet het geval is en ook vaak niet reageren) herstart van de telefoon fixt het scherm wel maar het alarm blijft niet afgaan. Muziekspeler die er naar een uur uit knalt. Nergens is m'n nummers meer te vinden, kijk ik de volgende dag weer eens in m'n muziek speler en daar staan ineens al m'n nummers weer...

Zojuist een softreset gedaan maar dat mocht helaas ook niet helpen.

Iemand een idee wanneer de nieuwe update komt?
Verwachting is ergens volgende week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
http://wmpoweruser.com/ho...pps-on-windows-10-mobile/

Met de gelekte Astoria-documentatie lijkt het mogelijk om APK's op W10M te installeren. Ik ga het zelf niet proberen, maar als er mensen interesse hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik kon het niet laten om het toch eens te proberen :-)

Ondertussen staat de Sonos app op m'n Windows Phone 10... alléén zit ze vast in het splash screen :(

Ik krijg dus eerst de loading message, meteen erna het Sonos splashscreen en daarna niets meer (na een half minuutje knalt de app er dan ook uit).

Een tweede poging met Flex ging iets beter... hier kan ik inloggen en de app inderdaad gebruiken al wil hij geen video spelen (geeft een error melding). Muziek spelen en foto's bekijken van m'n Plexserver werkt echter prima.

Mooi dus... volgens wat ik tot hiertoe gelezen had moesten developers hun app aanpassen maar (op de huidige problemen na) blijkt dit dus niet nodig te zijn en kan je dus gewoon bestaande apk's installeren op Windows Phone 10.

Impressed... _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door r2504 op 08-08-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Ik wilde controleren of er een nieuwe build uit was en checkte via de instellingen, maar ik loop nu tegen een fout aan:

"Er zijn problemen bij de installatie van de updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie via internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas: 0x80244019

Even voor de goede orde, voor zover ik weet is er niks gedownload, ik controleerde alleen via /telefoonupdates of er al iets nieuws was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Had ook een aantal Android apps geprobeerd namelijk Strava, Unclouded en Plex. Strava vereiste Google Play Services schijnbaar en dat werkt niet niet helemaal lekker. Plex werkte overigens prima, performance was wat sluggish, maar verder functioneerde de app prima. Spul van android zoals Chromecast werd automatisch vervangen door windows phone items (Windows Phone eigen DLNA sharing ding).

Vraag mij alleen af in hoeverre dit 'goed' gaat zijn voor Windows 10 Mobile. Ja, je krijgt meer apps draaiende, maar heb zo'n idee dat developers dan misschien juist lui worden en gewoon de Android varianten gaan pushen. Dus dat de hele Windows 10 design language achterwegen gelaten wordt.

En daarnaast vraag ik mij af of de Android apps dan wel goed geoptimaliseerd gaan zijn: performance, invloed op accuduur etc.
Atila schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:12:
Ik wilde controleren of er een nieuwe build uit was
Volgens Gabe Aul op twitter hebben ze nu de nieuwe branches en dergelijke aangemaakt (prep work). Verwachting is volgende week de nieuwe build, die waarschijnlijk qua versie gelijk gaat zijn met de desktop (of wellicht zelfs iets voorloopt).

[ Voor 40% gewijzigd door blmp op 08-08-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 17:58
Zelf ben ik ook zeer benieuwd hoe de android apps draaien. Heeft iemand al games of andere cpu/gpu zware android apps gebruikt? En hoe werken deze? (bijvoorbeeld Minecraft PE of Roblox voor Android). Heel erg bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een apart topic maken over welke apps wel of niet werken? En verdere informatie over de Android-ports? Idem voor iOS natuurlijk?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Sinds gisteren staat dus weer Windows 10 mobile op mijn Lumia 920. Daarna even een factory reset gedaan en de apps die ik het meest gebruik weer geïnstalleerd.
Moet zeggen, het lijkt alsof de batterij nu veel langer meegaat. Er zitten hier en daar nog wat rare dingetjes maar ik moet zeggen dat als dit allemaal nog wat soepeler loopt mooi systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Martinspire schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:36:
Misschien een apart topic maken over welke apps wel of niet werken? En verdere informatie over de Android-ports? Idem voor iOS natuurlijk?
Goed idee, dit zou heel behulpzaam zijn. Hoewel het wel om geleakte software gaat die dit mogelijk maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brick5492 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:38:
[...]

Goed idee, dit zou heel behulpzaam zijn. Hoewel het wel om geleakte software gaat die dit mogelijk maakt ;)
Mja maar het gaat dan ook vooral om benoemen van software die zonder de google services werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
I
Martinspire schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:44:
[...]

Mja maar het gaat dan ook vooral om benoemen van software die zonder de google services werkt ;)
Nog een edit: Topic is aangemaakt :) Android/iOS apps op Windows 10 Mobile

[ Voor 46% gewijzigd door brick5492 op 09-08-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
blmp schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:04:
Had ook een aantal Android apps geprobeerd namelijk Strava, Unclouded en Plex. Strava vereiste Google Play Services schijnbaar en dat werkt niet niet helemaal lekker. Plex werkte overigens prima, performance was wat sluggish, maar verder functioneerde de app prima. Spul van android zoals Chromecast werd automatisch vervangen door windows phone items (Windows Phone eigen DLNA sharing ding).

Vraag mij alleen af in hoeverre dit 'goed' gaat zijn voor Windows 10 Mobile. Ja, je krijgt meer apps draaiende, maar heb zo'n idee dat developers dan misschien juist lui worden en gewoon de Android varianten gaan pushen. Dus dat de hele Windows 10 design language achterwegen gelaten wordt.

En daarnaast vraag ik mij af of de Android apps dan wel goed geoptimaliseerd gaan zijn: performance, invloed op accuduur etc.

[...]

Volgens Gabe Aul op twitter hebben ze nu de nieuwe branches en dergelijke aangemaakt (prep work). Verwachting is volgende week de nieuwe build, die waarschijnlijk qua versie gelijk gaat zijn met de desktop (of wellicht zelfs iets voorloopt).
Hier ben ik ook bang voor. Ik vind dit raar, dit is niet wat Microsoft beloofde op Build. Android apps waren te porten, ja, maar dit lijkt meer op het Blackberry verhaal. Het idee is dan dat devs toch overgaan op een Universal app, omdat het dan ook desktop/Xbox beslaat en niet alleen Mobile. Maar hoe relevant is dit? Apps op PC's wordt nauwelijks gebruikt, en tablets zijn ook minder populair.

Het is een riskant spelletje wat MS hier speelt. Ja, meer apps = meer gebruikers en dus goed voor 'native' apps. Ik vind het zelfs als WP dev minder aangenaam: de Store wordt dadelijk overspoelt door apps van Android.

Ik hoop in ieder geval wel dat Microsoft hier iets op gaat verzinnen: 'native' apps hoger in de ranklijsten, speciale badge voor 'optimized for Windows' oid.

Maar goed, laten we het eerst allemaal afwachten. Volgende WPCentral is Microsoft totaal niet blij met deze leak.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
CAP-Team schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:07:
[...]

ik ben erg benieuwd hoe e.e.a. nu werkt op je Lumia 920, ik overweeg toch weer de preview op mijn toestel te zetten na een wat mindere ervaring in april jl.
[/quote]

Werkt nog steeds super. Batterijverbruik was wat wisselend, maar nadat ik nog wat instellingen heb aangepast (ik vermoed Netwerk/Wifi/WiFi-inzicht : beide opties uitgezet) is het verbruik weer vrijwel gelijk aan hoe het voorheen was.

Ben overigens nu ook heel erg nieuwsgierig geworden naar de verdere ontwikkelingen van het kunnen installeren van Android apps (gevolgd door iOS) op windows phones .. De eerste berichten daarover zijn nogal spectaculair te noemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Weet iemand wanneer de release is van Windows Phone 10? Ik heb nu 8.1 en kom van Android.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Luxicon schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:40:
Weet iemand wanneer de release is van Windows Phone 10? Ik heb nu 8.1 en kom van Android.
Is nog niks officieels bekend gemaakt, maar er wordt beweert ergens in de regionen van eind September/Begin Oktober (gerucht van Microsoft Lumia 950/950XL release) en November (gerucht Windows 10 Mobile release).

Even iets compleet anders, in China zijn ze schijnbaar de nieuwe Windows 10 Mobile Insider Preview aan het testen (Build 10512). Kan niet lang meer duren voor een nieuwe build :9 .

bron: http://wmpoweruser.com/wi...0512-in-testing-in-china/

edit

Zover ik online gelezen hebt lijkt deze build gepushed te zijn naar MS Testers, Insiders krijgen waarschijnlijk een nog nieuwere build, mogelijk 10516 :P

[ Voor 37% gewijzigd door blmp op 11-08-2015 00:26 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
blmp schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:45:
[...]

Is nog niks officieels bekend gemaakt, maar er wordt beweert ergens in de regionen van eind September/Begin Oktober (gerucht van Microsoft Lumia 950/950XL release) en November (gerucht Windows 10 Mobile release).

...
Aha thanks! Dat duurt nog even, maar dan kan ik nog even wennen aan Windows..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Morgen zeer waarschijnlijk een nieuwe build
@kevC4D I never like to see anyone suffer, which is why I'll recommend that @Daniel_Rubino go ahead and hit the whiskey. https://twitter.com/GabeAul/status/630873121264766981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:06
Ewivis schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:54:
[...]
Ik heb een lumia 532 puur om wp 10 te testen.
Heb gisteren een lumia 532 aangeschaft en ben volstrekt onbekend met windows mobile.
Hij wil niet updaten naar windows 10, zou dat wel moeten of is 10 nog niet als public release?
Toestel blijft op 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Tweaker1234 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 02:36:
Morgen zeer waarschijnlijk een nieuwe build
@kevC4D I never like to see anyone suffer, which is why I'll recommend that @Daniel_Rubino go ahead and hit the whiskey. https://twitter.com/GabeAul/status/630873121264766981
Eindelijk. Kan niet wachten :9~
ASW1 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:59:
[...]

Heb gisteren een lumia 532 aangeschaft en ben volstrekt onbekend met windows mobile.
Hij wil niet updaten naar windows 10, zou dat wel moeten of is 10 nog niet als public release?
Toestel blijft op 8.1
Windows 10 Mobile is nog in ontwikkeling. Discussie hier gaat tot nu toe nog over de 'Insider Previews'. Waarschijnlijke (gerucht) release is ergens oktober-ish (kan september zijn, kan november zijn :P), wat ook een paar posts boven jouwe stond overigens.

[ Voor 41% gewijzigd door blmp op 11-08-2015 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:31
ASW1 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:59:
[...]

Toestel blijft op 8.1
Nee, oud nog niet vrijgegeven. Enkel via windows insider. Maar hou hem maar lekker op 8.1. Windows 10 is nog niet goed genoeg vind ik op 532.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Windows 10 Mobile is zeker nog niet klaar voor het grote publiek. Ik hoop dat de volgende build weer de nodige probleempjes wegpoetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Het is ook alweer een tijdje stil sinds de laatste build. Ik heb het idee dat de nieuwe build veel mooie dingen gaat brengen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:26
TL;DR
Is windows 10 te flashen op een Lumia 535 met simlock?

Vraagje, ik kan het antwoord niet vinden in dit topic en op het insider programma.
Ik heb voor mijn Pa (een echte digibeet) een lumia 535 gekocht. Zelf geen ervaring met windows phone dus ik speel er even een weekje mee zodat ik zijn vragen kan beantwoorden.
Nu wil ik eigenlijk ook windows 10 wel proberen. Maar de telefoon heeft een prepaid simlock. Is het dan mogelijk om windows 10 te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:31
grolle schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:41:
TL;DR

Vraagje, ik kan het antwoord niet vinden in dit topic en op het insider programma.
Ik heb voor mijn Pa (een echte digibeet) een lumia 535 gekocht. Zelf geen ervaring met windows phone dus ik speel er even een weekje mee zodat ik zijn vragen kan beantwoorden.
Nu wil ik eigenlijk ook windows 10 wel proberen. Maar de telefoon heeft een prepaid simlock. Is het dan mogelijk om windows 10 te flashen?
Ik zou gewoon lekker 8.1 erop laten staan. Zeker voor je pa is dat slim. Anders krijgt hij zo allemaal foutmeldingen en zaken zoals ineens opnieuw opstarten van de telefoon enzo.
Zoveel verschil zit er momenteel nog niet in vind ik, of je nou 8.1 of 10 hebt.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 07:28

Renate1970

Lef is Leven

grolle schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:41:
TL;DR

Aangezien je het toestel van je pa wil verkennen zou ik je aanraden hem gewoon op 8.1 te laten staan. Windows 10 is niet aan te bevelen voor als hoofdtoestel en zeker niet voor je Pa ( denk daarbij aan vastlopers enz). Kortom advies speel even verder met 8.1 beter voor jouw en Pa.

Ben je wat verder en krijg je pa zover dat het jouw tweede toestel wordt kun je aan de slag, lees je dan wel even in zodat je niet tot verrassingen kan komen te staan. (Windows recoverytool wat je echt nog wel eens nodig zal hebben vast op je pc zetten)

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:26
Dank voor de snelle antwoorden. Ik was idd niet van plan om hem met win 10 aan mijn Pa te geven. Even 3 dagen spelen en dan terug naar 8.1.
Tenzij die stabiel genoeg draait voor mijn Pa. Dan hoeft hij niet over te stappen van 8 naar 10 wat wel weer een drempel zal worden.

EDIT:
Overigens is dan mijn vraag nog niet beantwoord ... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door grolle op 11-08-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:03
Als ik de geruchten zo mag geloven kunnen we vandaag of morgen (of iig deze week) een nieuwe Mobile build verwachten. EN dat wordt er een in de 105xx branch....althans volgens WindowsCentral[.

En als ik daar deze reactie van Gabe Aul op een tweet bij optel...

Vanavond maar eens even fanatiek checken voor updates :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Ik kan gewoon nog steeds niet checken of er een update is via 'telefoonupdates', ik krijg dezelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Atila schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:00:
Ik kan gewoon nog steeds niet checken of er een update is via 'telefoonupdates', ik krijg dezelfde error.
en welke error is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/13esoMK.jpg

Plaatje van iemand anders, maar dezelfde fout op mijn Lumia 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Toch geen build vandaag, waarschijnlijk wel deze week.

Van Gabe Aul's Twitter: "We have a build that is looking good (in the 105xx range) to share very soon, but it won't be today."

http://www.windowscentral...will-be-105xx-build-range

edit: Inmiddels ook een update uit voor de Windows Insider app, zou de update dan toch echt morgen komen.
edit2: screenshots gelekt van nieuwe build: http://www.windowscentral...leak-release-draws-nearer

[ Voor 30% gewijzigd door blmp op 12-08-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik zag de tweet ook zojuist. Buildnr is flink hoger ten opzichte van 10240. Laten we hopen op morgen.
Screenshots van build 10512 zijn inmiddels uitgelekt (wederom een Chinese ROM).

[ Voor 45% gewijzigd door FREAKJAM op 12-08-2015 12:05 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop ieder geval op "swipe gesture" in Edge en de mogelijkheid om "discussie view/berichten groeperen op gesprek" uit te kunnen zetten in de mail, in de nieuwe build.

Verder draait de huidige build (redelijk) stabiel op mijn 930.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van mij mag de stabiliteit anders nog wel omhoog hoor. Of in ieder geval de betrouwbaarheid. Onedrive moet de foto's synchroniseren (doet dat vrijwel nooit of nooit automatisch), mail crashed regelmatig, startmenu stottert als een malle en vooral folders werken nog erg slecht, regelmatig loading op startmenu, applicaties lopen nooit echt vloeiend in elkaar over, apps in achtergrond worden regelmatig afgebroken (of crashen, deden ze iig niet in 8.1). Erg irritant als je Flitsmeister aan hebt gezet en hij is opeens uit. Of bij navigatie heb ik dat nog wel eens. Dan nog de notificaties die niet altijd aankomen of (bij mij bv met SMS) niet in het notificatiescherm voorbij komen of uberhaupt een notificatie geven. En als je lang je startmenu open hebt staan, stoppen de tiles vaak met animeren.

En grootste issue is nog wel dat een upgrade niet altijd een goede ervaring biedt, je moet hem nog steeds resetten wil je de minste problemen hebben. En dan heb ik het nog niet eens over de migratie van diverse apps die dan nog mis gaat.

Dus ja, ik heb liever eerst betrouwbaarheid dan meer features. Ik moet op mijn telefoon kunnen vertrouwen. Ik moet zeker weten dat als ik iets doe, ik de gewenste reactie krijg. En als er iets fout gaat, dan moet dat niet blocking zijn. En qua snelheid moet het ook allemaal wel wat meer richting hoe het in WP8.1 was.

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 12-08-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou we zullen het zien, wat de nieuwe build gaat brengen.. :*)

Hey #WindowsInsiders, build 10512 for #Windows10 Mobile is now available for the Fast ring: http://t.co/8YojETM4bK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:09:
Nou we zullen het zien, wat de nieuwe build gaat brengen.. :*)

Hey #WindowsInsiders, build 10512 for #Windows10 Mobile is now available for the Fast ring: http://t.co/8YojETM4bK
Nou net klaar met downloaden, nu bezig met installeren op mijn Lumia 930. Zag wel dat er nog best een aardig aantal 'grote' known issues zijn, hopelijk niet al te vervelend tijdens gebruik. Alhoewel de 'loading...' startscreen zat ook al in 10166 geloof ik, al had ik daar geen last van.

[ Voor 6% gewijzigd door blmp op 12-08-2015 19:25 . Reden: wat uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
blmp schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:23:
[...]

Nou net klaar met downloaden, nu bezig met installeren op mijn Lumia 930. Zag wel dat er nog best een aardig aantal 'grote' known issues zijn, hopelijk niet al te vervelend tijdens gebruik. Alhoewel de 'loading...' startscreen zat ook al in 10166 geloof ik, al had ik daar geen last van.
Die van mij al 10 min op 0%.. Lumia 925
Pagina: 1 ... 18 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M