De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 71 ... 137 Laatste
Acties:

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:06

OMD

Mr.D78 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:26:
[...]

En toch, blijkbaar willen veel consumenten dat wel betalen, anders waren het akelig stille binnensteden en winkelcentra. ;)
Je bent zeker nog nooit in de grote steden geweest en leest het nieuws niet. Leegstand is echt een issue op het moment.

Huurprijzen gaan omhoog dus verkoopprijzen gaan omhoog maar dat werkt op den duur averechts.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:59
OMD schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:45:
[...]

Je bent zeker nog nooit in de grote steden geweest en leest het nieuws niet. Leegstand is echt een issue op het moment.

Huurprijzen gaan omhoog dus verkoopprijzen gaan omhoog maar dat werkt op den duur averechts.
Dat laatste geloof ik niet.
Ten eerste kan een winkel zijn huurprijs niet gewoon door rekenen. Een winkel moet zicht richten naar marktprijzen.
Ten tweede, als je vandaag een pand zoekt, dan heb je het echt voor het uitkiezen, dus huurprijzen voor winkelpanden gaan absoluut niet omhoog.
En wees maar zeker dat bedrijven als C&A nu regelmatig rond de tafel zitten met de vraag:
Als we het huurcontract verlengen voor 3 jaar, hoe veel gaat er dan van de prijs af.
Als verhuurder krijg ik liever wel 3000€ per maand dan dat een pand van zogezegd 5000€ leeg staad.

Nu, het zal op de toplocaties (Kalverstraat in Amsterdam, Champs Elysees, Knightsbridge,...) wellicht anders zijn, maar dat zijn dan ook de echte toplocaties waar iedere brand store zijn uithangbord wil, winst of niet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• OMD

OMD

Tommie12 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:49:
[...]

Dat laatste geloof ik niet.
Ten eerste kan een winkel zijn huurprijs niet gewoon door rekenen. Een winkel moet zicht richten naar marktprijzen.
Ten tweede, als je vandaag een pand zoekt, dan heb je het echt voor het uitkiezen, dus huurprijzen voor winkelpanden gaan absoluut niet omhoog.
En wees maar zeker dat bedrijven als C&A nu regelmatig rond de tafel zitten met de vraag:
Als we het huurcontract verlengen voor 3 jaar, hoe veel gaat er dan van de prijs af.
Als verhuurder krijg ik liever wel 3000€ per maand dan dat een pand van zogezegd 5000€ leeg staad.

Nu, het zal op de toplocaties (Kalverstraat in Amsterdam, Champs Elysees, Knightsbridge,...) wellicht anders zijn, maar dat zijn dan ook de echte toplocaties waar iedere brand store zijn uithangbord wil, winst of niet.
Huurprijzen gaan wel degelijk omhoog en niet zo een beetje ook. In de loop van afgelopen 15 jaar zijn prijzen heel anders geworden helaas. Je hebt misschien wel keuze in overvloed maar de prijzen zijn niet in verhouding in de meeste steden.

C&A is ook wel wat anders dan de motorzaak waar het over ging.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Tommie12
OMD schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:54:
[...]

Huurprijzen gaan wel degelijk omhoog en niet zo een beetje ook. In de loop van afgelopen 15 jaar zijn prijzen heel anders geworden helaas. Je hebt misschien wel keuze in overvloed maar de prijzen zijn niet in verhouding in de meeste steden.

Heb je daar data van dat de huurprijzen van WINKELS omhoog gaan?
En ook in kleine steden?

Ik kan alleen de titel zien, maar hier staat toch dalen..., en dat al voor 6 jaren achter elkaar. We zitten op niveau van 2007.

https://www.jll.nl/nl/tre.../huurprijzen-special-2019

[ Voor 5% gewijzigd door Tommie12 op 20-02-2020 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Tommie12 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:05:
[...]

En ook in kleine steden?

Ik kan alleen de titel zien, maar hier staat toch dalen..., en dat al voor 6 jaren achter elkaar. We zitten op niveau van 2007.

Er staat 500m2 te huur in het winkelcentrum voor €2000 per m2 per jaar
Er staat 10000m2 te huur voor €500 per m2 per jaar op een totaal incourante locatie waar de gemiddelde inwoner z'n hond nog niet wil laten schijten...
In de afgelopen 6 jaar is de huurprijs van de eerste categorie verhoogd van €1000 naar €2000 terwijl de 2e categorie van €1000 naar €500 is gegaan...
Conclusie: de gemiddelde huurprijs van winkelruimte is gedaald.

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-07 17:45
OMD schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:45:
[...]
...

...
U doelt waarschijnlijk op:
https://nos.nl/artikel/23...-ook-in-grote-steden.html
https://locatus.com/blog/...leegstand-weer-flink-toe/

Dat betekent dat in nog steeds ruim 90% van het aantal winkelpanden consumenten graag die 40% extra betalen voor service, daarmee de stille binnenstad/winkelcentrum nog ver weg is.

We kennen in Nederland nog lang geen "spookwinkelcentra" zoals bekend uit de VS (Wikipedia: Dead mall )

[ Voor 11% gewijzigd door Mr.D78 op 20-02-2020 14:28 ]

• Tommie12
servies schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:23:
[...]

Er staat 10000m2 te huur voor €500 per m2 per jaar op een totaal incourante locatie waar de gemiddelde inwoner z'n hond nog niet wil laten schijten...
In de afgelopen 6 jaar is de huurprijs van de eerste categorie verhoogd van €1000 naar €2000 terwijl de 2e categorie van €1000 naar €500 is gegaan...
Dat is jouw aanname.
Wat is je bron? Ik heb er een link bij gezet van Jones Lang. Die zouden de markt moeten kennen.
Uiteraard tellen alleen de prijzen van afgesloten contracten.

Nog een paar linkjes:

https://www.nu.nl/economi...pand-opnieuw-gedaald.html

https://www.retaildetail....zelfs-meir-en-nieuwstraat

https://www.retaildetail....0-korting-op-winkelpanden

[ Voor 17% gewijzigd door Tommie12 op 20-02-2020 14:39 ]

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Tommie12 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:33:
[...]

Dat is jouw aanname.
Wat is je bron? Ik heb er een link bij gezet van Jones Lang. Die zouden de markt moeten kennen.
Uiteraard tellen alleen de prijzen van afgesloten contracten.

Nog een paar linkjes:

https://www.nu.nl/economi...pand-opnieuw-gedaald.html
En hierin staat al precies beschreven wat ik schreef...
Datzelfde heb je landelijk / regionaal en plaatselijk...

[ Voor 5% gewijzigd door servies op 20-02-2020 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Dat is het probleem. Data... Er wordt gekeken naar heel Nederland en dan is het in de dorpen inderdaad een daling. De "grote" steden stijgen over het algemeen:
Afbeeldingslocatie: https://d1d5g9qzvtwux0.cloudfront.net/app/uploads/2019/01/Top-10-locaties-met-grootste-huurprijsstijging-in-2018-560x197.png

Wellicht dat het totale plaatje daalt. Helaas vertellen mijn concullega's toch anders die een winkelpand hebben. Einde huurcontract resulteert vaak in een hogere huur. Het is ook lastig. Ik laat het in het midden :)

• Tommie12
OMD schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:00:
Dat is het probleem. Data... Er wordt gekeken naar heel Nederland en dan is het in de dorpen inderdaad een daling. De "grote" steden stijgen over het algemeen:
[Afbeelding]

Wellicht dat het totale plaatje daalt. Helaas vertellen mijn concullega's toch anders die een winkelpand hebben. Einde huurcontract resulteert vaak in een hogere huur. Het is ook lastig. Ik laat het in het midden :)
Wel even eerlijk blijven, tuurlijk zijn er uitzonderingen, en dan post jij een lijstje met de TOP10 grootste stijgingen.

Je concullega's zullen dan wel op toplocaties zitten, maar ga ook maar eens 2 straten verder kijken, of in steden als Roosendael, wat een droefenis.
Laatst was ik in Maastricht. Daar kan je je pand nu echt wel uitkiezen, en ook in de belangrijkste straten.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Mr.D78 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:25:
[...]U doelt waarschijnlijk op:
https://nos.nl/artikel/23...-ook-in-grote-steden.html
https://locatus.com/blog/...leegstand-weer-flink-toe/

Dat betekent dat in nog steeds ruim 90% van het aantal winkelpanden consumenten graag die 40% extra betalen voor service, daarmee de stille binnenstad/winkelcentrum nog ver weg is.
Dit is gewoon een uitje voor die doelgroep die 40% meer wil betalen en via het verschil in prijs tov goedkopere locaties / internet betaal je net als bij een pretpark/dierentuin/etc daar toegang voor maar hier verdisconteerd in de hogere prijs...
Stand alone zou die prijs nooit gevraagd kunnen worden, maar puur alleen icm met de centrum functie.
immers daardoor zijn die huurprijzen zo hoog geworden.... en idd zolang "de vraag" blijft...

Ik vind er zelf niks aan die "eentonige centra", ze lijken qua aanbod allemaal op elkaar...hoe mooi de steden ook zijn; er zijn een paar uitzonderingen, Leiden komt me minder massaal binnen, om het maar eens zo uit te drukken qua dat soort zaken.
Wij zoeken vaak de kleinere winkels achteraf op en thuis hebben we een groot dorp in de buurt waar redelijke prijzen gevraagd worden met een acceptabel assortiment. En soms internet, maar niet voor de kleding, dat wil ik zelf in de winkel gedragen hebben en wordt daar ook gekocht.

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:11
OMD schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:54:
[...]

Er zijn maar weinig plaatsen waar de huurprijzen van winkelpanden niet dalen. Alleen op een aantal top A1 lokaties in specifieke steden stijgen de prijzen. In de periferie van diezelfde steden dalen de prijzen en dat is echt de landelijke trend...

[ Voor 7% gewijzigd door bszz op 20-02-2020 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Tommie12 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:05:
[...]

En ook in kleine steden?

De fietsenzaak waar ik werk heeft gewoon ieder jaar een hurverhoging te verwerken.
De prijs die ik weet is 3000 per maand en dat is niet eens heel toeristisch gelegen.
Zo heel groot is het trouwens niet hoor.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
servies schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:23:
[...]

huurprijzen van €2000/m2 zijn idioot hoog, zelfs €500 is idioot hoog voor de meeste lokaties. Ben reuze benieuwd waar dit is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
bszz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:07:
[...]

huurprijzen van €2000/m2 zijn idioot hoog, zelfs €500 is idioot hoog voor de meeste lokaties. Ben reuze benieuwd waar dit is....
2000 is de huur per jaar, en dat is voor de absolute toplocaties in de meest toeristische steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Koos2009 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:34:
[...]

De fietsenzaak waar ik werk heeft gewoon ieder jaar een hurverhoging te verwerken.
De prijs die ik weet is 3000 per maand en dat is niet eens heel toeristisch gelegen.
Zo heel groot is het trouwens niet hoor.
Staan er in de buurt gelijkaardige panden te huur?

In elk geval, als de huurperiode afgelopen is, toch eens onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Tommie12 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:04:
[...]

2000 is de huur per jaar, en dat is voor de absolute toplocaties in de meest toeristische steden.
Ik weet dat dat per jaar is maar Kalverstraat is bijvoorbeeld ongeveer 3000/m2/jr en dat is echt één van de duurste straten in Europa. 500 euro/m2/jr is voor de periferie op verreweg de meeste lokaties bijzonder hoog. Zelfs de toplokaties in kleinere centra zitten daar veelal flink onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:58
Tommie12 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:05:
[...]

Staan er in de buurt gelijkaardige panden te huur?

In elk geval, als de huurperiode afgelopen is, toch eens onderhandelen.
Weet je hoe duur verhuizen is? Dat doe je niet "even". En zeker niet iedere drie jaar. Het is minimaal een maand een kleine puinhoop in de winkel en in je bedrijfsvoering. En dat weet de verhuurder ook.
Als winkel kun je echt niet even iedere drie jaar verhuizen. Klanten weten waar je zit. Het is toch weer even wennen als je ergens anders zit, ook al is het net die andere straat.

Nee, ik denk dat je er te gemakkelijk over denkt.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

bszz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:07:
[...]

Het ging mij helemaal niet om de prijzen: die heb ik gewoon uit m'n duim gezogen: Het gaat me om het beeld dat die cijfers geven:
De gemiddelde huurprijs gaat omlaag, maar dan reken je alles mee ook totaal incourante lokaties...
Als je alleen de lokaties gaat meerekenen die er echt toe doen (en dat hoeven niet alleen de A lokaties te zijn) dan zul je een heel ander beeld zien.
Maar dat weet jij ook wel... je probeert alleen de boodschap te vertroebelen...
De werkelijke prijzen liggen veel lager. Hier in het centrum was zo'n 10 jaar geleden een A lokatie rond de €120 per m2 per jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door servies op 21-02-2020 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
servies schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:01:
[...]

Het ging mij helemaal niet om de prijzen: die heb ik gewoon uit m'n duim gezogen: Het gaat me om het beeld dat die cijfers geven:
De gemiddelde huurprijs gaat omlaag, maar dan reken je alles mee ook totaal incourante lokaties...
Als je alleen de lokaties gaat meerekenen die er echt toe doen (en dat hoeven niet alleen de A lokaties te zijn) dan zul je een heel ander beeld zien.
Maar dat weet jij ook wel... je probeert alleen de boodschap te vertroebelen...
De werkelijke prijzen liggen veel lager. Hier in het centrum was zo'n 10 jaar geleden een A lokatie rond de €120 per m2 per jaar.
Als je denkt dat je helderziend bent en weet wat ik weet en wat mijn intenties zijn sla je de plank volledig mis. Ik huur zelf een pand (retail) en weet heel goed wat de huurprijzen hier zijn en wat de trend is en hoe die zich verhouden tot het landelijk beeld en mijn vraag was oprecht. Als je cijfers uit je duim zuigt om een punt te malen ben jij degene die een vertroebeld beeld schetst. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

bszz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:42:
[...]

Als je denkt dat je helderziend bent en weet wat ik weet en wat mijn intenties zijn sla je de plank volledig mis. Ik huur zelf een pand (retail) en weet heel goed wat de huurprijzen hier zijn en wat de trend is en hoe die zich verhouden tot het landelijk beeld en mijn vraag was oprecht. Als je cijfers uit je duim zuigt om een punt te malen ben jij degene die een vertroebeld beeld schetst. :/
Fijn voor je dat je een pand huurt en fijn voor je dat bij jou de prijzen omlaag zijn gegaan.
Doet er niets aan af dat ik een rekenvoorbeeld heb gegeven om te laten zien hoe zulke cijfers de realiteit voor ondernemers niet hoeven weer te geven...
Je hebt er geen ene fuck aan als in het courante winkelgebied waar jij in zit de huurprijs met bij wijze van spreken 10% omhoog gaat en in het troosteloze afgedankte winkelgebied 1km verderop waar niemand meer zit de huurprijzen met 40% dalen.
Voor de hele omgeving geeft dat gemiddeld een daling van de huurprijzen. Praktisch gezien is er een stijging... of wil je graag als enige in dat afgedankte winkelgebied gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Jantje2000 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:59:
[...]

Weet je hoe duur verhuizen is? Dat doe je niet "even". En zeker niet iedere drie jaar. Het is minimaal een maand een kleine puinhoop in de winkel en in je bedrijfsvoering. En dat weet de verhuurder ook.
Als winkel kun je echt niet even iedere drie jaar verhuizen. Klanten weten waar je zit. Het is toch weer even wennen als je ergens anders zit, ook al is het net die andere straat.

Nee, ik denk dat je er te gemakkelijk over denkt.
Natuurlijk kost verhuizen geld, en dat weet de verhuurder ook,
Maar weet jij wat het de verhuurder kost als de zaak 3 of 6 maanden leeg staat?

Ik heb de onderhandeling gevolgd toen de huur van ons bedrijfspand af liep. (9 jaars periode)
De markt was toen ook slecht, en het resultaat was dat de huur verlengd werd aan 10% minder, en met een investering van ca 4 maand huur te doen door de verhuurder om de boel wat op te leuken.

Als je het niet vraagt krijg je niks, en als je als huurder een extra commitment neemt voor bv 9 jaar ipv 3 jaar, dan kan een verhuurder niet naast die zekerheid kijken. En al zeker als er in de buurt leegstand is.
Als huurder zou ik voor de afloop toch eens rond kijken, en me informeren over prijzen van andere panden. Daarmee kom je beslagen aan tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Tommie12 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:09:
[...]

Natuurlijk kost verhuizen geld, en dat weet de verhuurder ook,
Maar weet jij wat het de verhuurder kost als de zaak 3 of 6 maanden leeg staat?

Ik heb de onderhandeling gevolgd toen de huur van ons bedrijfspand af liep. (9 jaars periode)
De markt was toen ook slecht, en het resultaat was dat de huur verlengd werd aan 10% minder, en met een investering van ca 4 maand huur te doen door de verhuurder om de boel wat op te leuken.

Als je het niet vraagt krijg je niks, en als je als huurder een extra commitment neemt voor bv 9 jaar ipv 3 jaar, dan kan een verhuurder niet naast die zekerheid kijken. En al zeker als er in de buurt leegstand is.
Als huurder zou ik voor de afloop toch eens rond kijken, en me informeren over prijzen van andere panden. Daarmee kom je beslagen aan tafel.
Veel verhuurders zetten de panden op een bepaalde manier (qua waardering) in de boeken, waarbij de waardering is gekoppeld aan de huur. Het komt veel voor dat het pand beter leeg kan staan (en dus de zelfde waardering blijft houden), dan dat ze het de huur verlagen en daarna x duizenden hebben moeten afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Jantje2000 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:13:
[...]

Veel verhuurders zetten de panden op een bepaalde manier (qua waardering) in de boeken, waarbij de waardering is gekoppeld aan de huur. Het komt veel voor dat het pand beter leeg kan staan (en dus de zelfde waardering blijft houden), dan dat ze het de huur verlagen en daarna x duizenden hebben moeten afschrijven.
Dat vind ik zo'n drogreden. Het enige "valide" argument zou zijn dat de kredietwaardigheid afneemt als de boekwaarde van een pand verlaagd wordt. Maar een krediet zal toch gefinancieerd moeten worden en dat lukt weer niet zonder inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
bszz schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:18:
[...]

Dat vind ik zo'n drogreden. Het enige "valide" argument zou zijn dat de kredietwaardigheid afneemt als de boekwaarde van een pand verlaagd wordt. Maar een krediet zal toch gefinancieerd moeten worden en dat lukt weer niet zonder inkomsten.
Tja. Krijg jij gemakkelijk een lagere prijs als je om de x jaar het contract wilt heronderhandelen. Ik denk dat ook bij jou de prijs eerder o hoog dan omlaag gaat.
Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
servies schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:36:
[...]

Fijn voor je dat je een pand huurt en fijn voor je dat bij jou de prijzen omlaag zijn gegaan.
Doet er niets aan af dat ik een rekenvoorbeeld heb gegeven om te laten zien hoe zulke cijfers de realiteit voor ondernemers niet hoeven weer te geven...
Je hebt er geen ene fuck aan als in het courante winkelgebied waar jij in zit de huurprijs met bij wijze van spreken 10% omhoog gaat en in het troosteloze afgedankte winkelgebied 1km verderop waar niemand meer zit de huurprijzen met 40% dalen.
Voor de hele omgeving geeft dat gemiddeld een daling van de huurprijzen. Praktisch gezien is er een stijging... of wil je graag als enige in dat afgedankte winkelgebied gaan zitten?
Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waar je heen wilt. De realiteit is dat de huurprijzen dalen, ook in de centra met een klein aantal
centra in de grote steden als uitzondering. Dat is geen maatstaf voor de situatie in de retail als geheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Jantje2000 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:20:
[...]

Tja. Krijg jij gemakkelijk een lagere prijs als je om de x jaar het contract wilt heronderhandelen. Ik denk dat ook bij jou de prijs eerder o hoog dan omlaag gaat.
Toch?
Nee,hooguit indexering. Bij onderhandeling kun je op dit moment in de meeste gebieden een lagere prijs bedingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Ik liep zojuist even de Gamma binnen. Normaal ga ik altijd naar de Hornbach van 5 km verderop, maar nu kwam ik langs de Gamma en ik had slechts een remplampje nodig.

Omdat ik binnenkort voor in de garage nieuwe LED-armaturen wil hebben, ging ik ook even kijken wat de Gamma had liggen. kan nooit kwaad toch?
Nu is het natuurlijk zo dat deze Gamma iets kleiner is dan de Hornbach, fair enough. Maar wat schertst mijn verbazing? Er is geen enkele LED-armatuur te vinden wat als TL vervanger dienst kan doen. Wel 3 meter schap met echt alle mogelijke TL verianten, waaronder de helft gereserveerd voor alle Philips afgeleiden.
Gamma, dat kan dus echt niet he. Ga mee met de tijd. Jullie blijven hangen in het verleden. Je gaat bijna denken dat Philips jullie dwingt om geen enkel LED alternatief te verkopen.

En dan nog iets. Ik wil een blister met twee Philips (ja, alweer) remlampjes afrekenen van 2,99. "Dat is dan 3,99 mijnheer". Pardon? Ik zeg dat klopt niet. Jawel wordt gezegd, kijk maar op het scherm. Ik loop dus terug om een foto van het schap te maken. Nadat de cassiere dit heeft gezien zegt ze, ja, dan hebben ze de prijs aangepast, maar u mag het dan voor 2,99 meenemen.
OK, dat is dus goed opgelost. Maar zo hoort het niet te gaan. Sowieso vind ik een prijsverhoging van 2,99 naar 3,99 echt ontzettend veel.

Gamma. Ik kwam er al bijna niet meer, en dit kwartiertje bevestigt dit. Weer.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Kun je Karwei ook meteen links laten liggen. Da's gewoon Gamma met een ander logo.

Ik bestel steeds vaker klus- en bouwspullen online. Naar de Gamma ga ik echt alleen nog maar voor een specifieke aanbieding of dat ene dingetje wat ik 's avonds direct nodig heb. Of als ik een zakje speelzand voor de zandbak van de kleine nodig heb en ik er toevallig toch langskom met de bakfiets.

Mijn ervaring is vooral dat ze toch niet hebben wat je nodig hebt en als ze het hebben is de prijs echt waanzinnig (hoog).

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 29-02-2020 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07 17:39
Ik ga alleen nog maar gericht naar de Gamma/Praxis of Karwei en alleen maar als ze weer eens een 20% kortingsactie hebben. Jammer want de Karwei zit op fiets afstand en voor de Hornback moet ik een stuk rijden.

[ Voor 26% gewijzigd door Cobb op 29-02-2020 10:15 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:52
cbr600f4i schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:22:
[...]

Als ze Binnert Overdiep (en it Fiskhuys) sluiten is er voor mij geen reden meer om naar Heerenveen te gaan. Boekhandels zoals BO kom je niet overal meer tegen, dan moet je al naar Zwolle naar Waanders in de Broerenkerk.
Afgelopen weekend stond ik by Boonstra om wat brood en moest ik even aan je reactie denken... it fiskhuys is weg uit Heerenveen. Ook nergens iets terug te vinden waarom, pand is leeg en volgens Google zitten ze in Steenwijk, met alleen een verwijzing naar een haringparty die Heerenveen noemt.

Verder valt me elke keer weer op dat er steeds meer winkels leeg komen te staan. Ik kom er niet vaak meer, ben vaker in Gorredijk ivm kortere afstand en parkeerbeleid, maar die lege panden vallen me heel erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Als binnenkort vanwege het coronavirus de meeste winkels (behalve supermarkten e.d.) wekenlang dicht gaan zijn, en ik even aanneem dat dit niet voor webwinkels zal gelden (dat is wel de vraag natuurlijk), dan hebben we een paar extra nagels in de doodskist van menig al dan niet lokale ondernemer.

Zal mij benieuwen of pakketdiensten, anders dan bezorgdiensten van supermarkten, hun activiteiten ook moeten staken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:36
Wilke schreef op zondag 15 maart 2020 @ 08:30:
Zal mij benieuwen of pakketdiensten, anders dan bezorgdiensten van supermarkten, hun activiteiten ook moeten staken.
Waarom zou dat? Het zijn maatregelen in verband met de volksgezondheid, je gaat geen sector platgooien om een gelijk speelveld af te dwingen.

Het is in deze tijden juist ideaal om het land nog een beetje te laten doordraaien, heel cynisch gesteld: Amazon.nl had op geen beter moment kunnen starten.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Nu online
Nee klopt, dat is dus de variant die ik ook verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Als winkels sluiten raak je ook veel postnl punten kwijt. Waar ga je het nog afhalen. Daarnaast zijn juist nu de bezorgdiensten al aan het aanpassen aan corona omdat juist zij in contact kunnen komen met mensen die besmet zijn. Want wie thuis ziek zit gaat juist meet bestellen.

Dus de kans dat de post diensten ook plat gaan als de winkels dicht gaan is juist erg groot. En dan hebben zowel de fysieke als de webshops geen inkomen meer.

Wel ben ik van mening dat we allemaal is even wat meer normaal moeten gaan doen want de algehele paniek die nu heerst maakt nog veel meer kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Inderdaad niet te gek doen qua aankopen. Heb helaas wel eergisteren een nieuwe wasmachine moeten kopen, onze oude begon echt kuren te vertonen en er kwam nu rook uit. Met potentieel wat zieken wil ik wel echt kunnen wassen . Is gisteren bezorgd tot aan de deur. Ze wilden best binnen zetten en installeren nog maar met twee kinderen die wat klachten hebben vond ik dat niet nodig.

Even kort een praatje gemaakt maar ze hadden opvallend veel bezorgingen voor koelkasten en vriezers. Meeste die ze bezorgden waren om een extra voorraad te bewaren...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55

Vrijdag

De Zwarte

Cobb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:23:

Even kort een praatje gemaakt maar ze hadden opvallend veel bezorgingen voor koelkasten en vriezers. Meeste die ze bezorgden waren om een extra voorraad te bewaren...
Ah, dus over 29 dagen is er weer een piek in de afdeling logistiek omdat al die dingen weer terug mogen?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@vrijdag neem toch aan dat die dingen gebruikt niet zomaar terug mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Als het nog in de originele verpakking is en ongebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Wilke schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:44:
Nee klopt, dat is dus de variant die ik ook verwacht.
Sterker nog, je ziet de omslag van de fysieke winkel naar het online distributiecentrum voor je ogen voltrekken:
Amazon wil 100.000 extra mensen aannemen vanwege grote vraag door corona

De online warenhuisgigant Amazon heeft flink meer werknemers nodig om de extra vraag aan te kunnen die is ontstaan door het coronavirus. Door de virusuitbraak bestellen veel meer Amerikanen zaken als boodschappen online, waardoor het bedrijf tijdelijk 100.000 extra mensen wil aannemen, schrijft Amazon in een blogpost.

Amazon richt zich met name op Amerikanen die in de horeca, reisbranche en entertainmentsector werkten, maar nu even zonder werk zitten omdat bijvoorbeeld hun restaurants door de virusuitbraak zijn gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
hoevenpe schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:59:
[...]

Sterker nog, je ziet de omslag van de fysieke winkel naar het online distributiecentrum voor je ogen voltrekken:

[...]
Heb je het artikel gelezen? Dit is ongetwijfeld een grote boost voor online maar Amazon geeft zelf aan dat het een tijdelijke maatregel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
bszz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:37:
Heb je het artikel gelezen? Dit is ongetwijfeld een grote boost voor online maar Amazon geeft zelf aan dat het een tijdelijke maatregel is.
Als mensen na maanden lockdown gewend zijn aan online shoppen zie je ze dan weer naar de oude fysieke winkel gaan?
(als die winkel dan nog bestaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
hoevenpe schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:41:
[...]

Als mensen na maanden lockdown gewend zijn aan online shoppen zie je ze dan weer naar de oude fysieke winkel gaan?
We gaan het zien. Dat hangt helemaal van de "customer experience" af. Overigens had het bericht van Amazon betrekking op Noord-Amerika.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:18
hoevenpe schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:41:
[...]

Ben er ook bang voor.

Zelfde met thuisbezorgd (cs). Elke eetgelegenheid wordt nu bijkans gedwongen om te gaan bezorgen. Als we dat eenmaal gewend zijn wordt dat heel moeilijk om terug te draaien.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:41
MediaMarkt blijft als een van de weinigen open met aangepaste tijden. Die kunnen financieel gezien geen maand dicht lijkt mij. Ik zou anders niet weten waarom je als MM open zou moeten blijven.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CryptoNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:17:
MediaMarkt blijft als een van de weinigen open met aangepaste tijden. Die kunnen financieel gezien geen maand dicht lijkt mij. Ik zou anders niet weten waarom je als MM open zou moeten blijven.
Waar moeten mensen anders hun thuiswerk apparatuur kopen.

En de printers natuurlijk, binnenkort misschien alleen met een briefje de straat op zoals in Frankrijk?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:41
YakuzA schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:24:
[...]

Waar moeten mensen anders hun thuiswerk apparatuur kopen.

En de printers natuurlijk, binnenkort misschien alleen met een briefje de straat op zoals in Frankrijk?
Internet?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

alexbl69 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:59:
[...]

Ben er ook bang voor.

Zelfde met thuisbezorgd (cs). Elke eetgelegenheid wordt nu bijkans gedwongen om te gaan bezorgen. Als we dat eenmaal gewend zijn wordt dat heel moeilijk om terug te draaien.
Afhalen kan ook nog steeds, alleen op locatie opeten niet meer.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Yep, done, and working….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 11:28

Yucon

*broem*

psy schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:57:
Ik liep zojuist even de Gamma binnen. Normaal ga ik altijd naar de Hornbach van 5 km verderop, maar nu kwam ik langs de Gamma en ik had slechts een remplampje nodig.

Omdat ik binnenkort voor in de garage nieuwe LED-armaturen wil hebben, ging ik ook even kijken wat de Gamma had liggen. kan nooit kwaad toch?
Nu is het natuurlijk zo dat deze Gamma iets kleiner is dan de Hornbach, fair enough. Maar wat schertst mijn verbazing? Er is geen enkele LED-armatuur te vinden wat als TL vervanger dienst kan doen. Wel 3 meter schap met echt alle mogelijke TL verianten, waaronder de helft gereserveerd voor alle Philips afgeleiden.
Gamma, dat kan dus echt niet he. Ga mee met de tijd. Jullie blijven hangen in het verleden. Je gaat bijna denken dat Philips jullie dwingt om geen enkel LED alternatief te verkopen.

En dan nog iets. Ik wil een blister met twee Philips (ja, alweer) remlampjes afrekenen van 2,99. "Dat is dan 3,99 mijnheer". Pardon? Ik zeg dat klopt niet. Jawel wordt gezegd, kijk maar op het scherm. Ik loop dus terug om een foto van het schap te maken. Nadat de cassiere dit heeft gezien zegt ze, ja, dan hebben ze de prijs aangepast, maar u mag het dan voor 2,99 meenemen.
OK, dat is dus goed opgelost. Maar zo hoort het niet te gaan. Sowieso vind ik een prijsverhoging van 2,99 naar 3,99 echt ontzettend veel.

Gamma. Ik kwam er al bijna niet meer, en dit kwartiertje bevestigt dit. Weer.
Heb je ze ondertussen al? Praxis heeft armaturen van hun eigen merk Sencys. Die zijn echt verrassend goed. Aardige prijs en ze hebben een zondermeer nette lichtkleur. Ik was aangenaam verrast.

https://www.praxis.nl/ver...-led-armatuur-24w/5598891

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:07
hoevenpe schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:59:
[...]

[...]
Wel een eenzijdig bericht. Je had er ook voor kunnen kiezen om een bericht over het sluiten van FBA te posten, 3 corona-gevallen in Spaanse distributiecentra van Amazon zonder het distributiecentrum te sluiten of het feit dat personeel weer wilt staken omdat Amazon te weinig doet om personeel te beschermen tegen corona-virus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als je dan zo'n grote lijst ziet van winkels die tijdelijk dicht gaan, vraag ik me toch sterk af voor hoeveel dit niet definitief is.
https://www.rtlnieuws.nl/...e-gesloten-check-het-hier

De grote zonsondergang heeft hiermee een flinke stroomversnelling te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:18
sambalbaj schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:19:
Als je dan zo'n grote lijst ziet van winkels die tijdelijk dicht gaan, vraag ik me toch sterk af voor hoeveel dit niet definitief is.

Ze kunnen de ellende nog een tijdje voor zich uitschuiven aangezien veel er aan de kostenkant tijdelijk flink gesneden/uitgesteld kan worden (overheidsmaatregelen). Ze zullen dus bijna allemaal wel weer open gaan over een tijdje, maar ben bang dat velen niet lang daarna inderdaad het loodje zullen leggen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Ik heb zelf een fysieke winkel en draai overuren. Tegelijkertijd weet ik dat een hoop collega's het enorm moeilijk hebben en de omzet zien kelderen. Een hoop klanten gesproken die juist de lokale middenstand in deze tijden willen ateunen en zo veel mogelijk lokaal kopen. Ook weet ik van overbelaste webwinkels met levertijden die een week achterlopen. Kortom: het is hier en daar nu een chaos en niemand weet hoe de wereld er morgen uitziet. Onder ondernemers en een hoop klanten merk ik in ieder geval een enorme saamhorigheid en wil om elkaar hier doorheen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Uit nieuwsgierigheid, welke branche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Erasmo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:44:
Uit nieuwsgierigheid, welke branche?
Koffie & thee. Veel thuiswerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:16
sambalbaj schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:19:

De nodige lokale winkeltjes lopen al jaren niet zo goed. De actuele gebeurtenissen zullen er wel voor gaan zorgen dat de wankelende bedrijven gaan omvallen, dat kan niet echt kwaad. Deze ondernemers zullen het Corona waarschijnlijk in geheel de schuld geven om mogelijk wat minder gezicht te verliezen en/of om mogelijk compensatie van de overheid te krijgen. We gaan het zien! Wel wordt denk ik voor meer mensen en bedrijven het belang van een buffer duidelijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bszz
President schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:13:
[...]

De nodige lokale winkeltjes lopen al jaren niet zo goed. De actuele gebeurtenissen zullen er wel voor gaan zorgen dat de wankelende bedrijven gaan omvallen, dat kan niet echt kwaad. Deze ondernemers zullen het Corona waarschijnlijk in geheel de schuld geven om mogelijk wat minder gezicht te verliezen en/of om mogelijk compensatie van de overheid te krijgen. We gaan het zien! Wel wordt denk ik voor meer mensen en bedrijven het belang van een buffer duidelijk
Dit vind ik echt een schokkende reactie als ik eerlijk ben. Ik heb een gezonde winkel maar als ik één maand dicht moet weet ik niet of ik dat ga redden. De financiële consequenties zijn echt enorm en niet te voorzien. Inkomsten vallen helemaal weg en flinke kosten blijven.
Een eventuele buffer is in no-time verdampt. Daarna zullen huur, hypotheek en primaire levensbehoeften nog moeten worden betaald. Datt geldt voor een heleboel kleine winkeliers die met hard werken op dit moment prima het hoofd boven water kunnen houden en dan suggereer jij dat het mogelijk zelfs iets positiefs kan zijn 😡. Treurig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Tja... het is bijna net zo schokkend als denken dat je een gezonde winkel hebt maar bij een sluiting van 1 maand al niet meer weten of je het gaat redden. Hoezo is dat niet te overzien?

Het is natuurlijk allemaal treurig maar alles wat nu al in de problemen zit was toch wel omgevallen, vroeger of later. Als het echt lang gaat duren dan wordt het anders, maar alles wat nu al schreeuwt moet als eerste eens naar de eigen bedrijfsvoering kijken. Hoe vervelend dat ook is.

Blijft wel dat het voor iedereen een lastige en dramatische situatie is, sterkte.

[ Voor 8% gewijzigd door Yowzawood op 19-03-2020 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Grootste gevaar (naast een hap omzet verlies wat je maar op moet kunnen vangen) is dat klanten versneld gewoon worden aan een andere manier van consumeren en inkopen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bszz
Yowzawood schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:36:
Tja... het is bijna net zo schokkend als denken dat je een gezonde winkel hebt maar bij een sluiting van 1 maand al niet meer weten of je het gaat redden. Hoezo is dat niet te overzien?

Het is natuurlijk allemaal treurig maar alles wat nu al in de problemen zit was toch wel omgevallen, vroeger of later. Als het echt lang gaat duren dan wordt het anders, maar alles wat nu al schreeuwt moet als eerste eens naar de eigen bedrijfsvoering kijken. Hoe vervelend dat ook is.

Blijft wel dat het voor iedereen een lastige en dramatische situatie is, sterkte.
Nee! Ik heb een bedrijf waar ik een normaal gesproken een prima inkomen uit haal en k ben voorbereid op allerlei calamiteiten. Tegen bijvoorbeeld brand ben ik verzekerd, als ik langdurig ziek ben heb ik het risico afgedekt, maar dit is gewoon niet te verzekeren! Tot de dag van vandaag heeft niemand een volledige lockdown voor mogelijk gehouden. Door de branche waar ik in werk red ik het nog wel even maar anderen krijgen harde klappen. Succes met oordelen vanaf de zijlijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Ankona schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:49:
Grootste gevaar (naast een hap omzet verlies wat je maar op moet kunnen vangen) is dat klanten versneld gewoon worden aan een andere manier van consumeren en inkopen.
Dus dan was de aangeboden waardevermeerdering al beperkt, als consumenten op een andere manier hun behoeftes kunnen vervullen en niet terugkomen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
bszz schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:27:
[...]

Ik heb een gezonde winkel maar als ik één maand dicht moet weet ik niet of ik dat ga redden.
Sorry hoor, maar dan heb je helemaal geen gezonde winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
bszz schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:02:
[...]

Nee! Ik heb een bedrijf waar ik een normaal gesproken een prima inkomen uit haal en k ben voorbereid op allerlei calamiteiten.
Dat JIJ er een prima inkomen uit haalt betekent niet dat het bedrijf financieel gezond genoeg is. Als jij een winkel hebt welke maandelijks netto 4.000 over houdt en jij daar 3000 uit haalt, blijft er dus maar 1.000 voor het bedrijf over... En dat is echt weinig bij degelijke bedragen.

Los dat ik snap dat je je niet overal tegen kan verzekeren, zou een onderneming net als een consument toch wel 1-2 maanden aan uitgaven als buffer moeten aanhouden naar mijn mening. Maar goed, ik wens je uiteraard het beste toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Skyaero schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:20:
[...]

Mag ik weten waarop jij dat baseert? In bepaalde branches is het heel normaal om bijvoorbeeld je inkopen een half jaar vooruit te doen. Dat kan behoorlijk aantikken en als je inkomsten dan plotseling €0,= worden en je uitgaven blijven kan het heel hard gaan. Dan kun je niet zomaar oordelen dat het bedrijf ongezond is. Dit zijn gewoon uitzonderlijke omstandigheden waarop niemand heeft geanticipeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 22:35
Dan is de buffer voor andere (vaste) lasten toch te klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Skyaero schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:20:
[...]

Ik vind dat wel een beetje bout. Als een bedrijf normaal 8% winst maakt in een jaar is dat gewoon heel goed. Valt er een maand omzet weg dan zit je in de rode cijfers. Met een beetje geluk kun je de kosten nog wat drukken maar je zal al snel je buffers aan moeten spreken. Ik ken niet veel bedrijven die buffers hebben om het een paar maanden uit te zingen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Ankona schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:37:
[...]

Ik vind dat wel een beetje bout. Als een bedrijf normaal 8% winst maakt in een jaar is dat gewoon heel goed. Valt er een maand omzet weg dan zit je in de rode cijfers. Met een beetje geluk kun je de kosten nog wat drukken maar je zal al snel je buffers aan moeten spreken. Ik ken niet veel bedrijven die buffers hebben om het een paar maanden uit te zingen.
Als ik als zzp'er of medewerker gewoon maandelijks 50 euro over houd doe ik het goed... Maar als ik dan maar een buffer aanhoud van 100 euro vinden we dat te weinig. Waarom zou dit principe volgens jou ook niet moeten gelden voor een succesvol bedrijf?

Maar goed, ik hoop als consument vooral profijt te kunnen hebben van deze situatie. Dalende prijzen bij winkels om voorraad kwijt te raken, dalende horeca prijzen straks om de consument weer terug te winnen, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
President schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:49:
[...]

Als ik als zzp'er of medewerker gewoon maandelijks 50 euro over houd doe ik het goed... Maar als ik dan maar een buffer aanhoud van 100 euro vinden we dat te weinig. Waarom zou dit principe volgens jou ook niet moeten gelden voor een succesvol bedrijf?

Maar goed, ik hoop als consument vooral profijt te kunnen hebben van deze situatie. Dalende prijzen bij winkels om voorraad kwijt te raken, dalende horeca prijzen straks om de consument weer terug te winnen, etc
Profijt dankzij het leed van anderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Een beetje medelijden met jezelf heb je wel.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
bszz schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:54:
[...]

Profijt dankzij het leed van anderen...
Ik stop de discussie wel, je staat er met teveel emotie i.p.v. verstand in. Hoge huren zijn een gevolg van teveel bedrijven, immers de vraag is blijkbaar groter dan het aanbod waardoor dergelijke hoge huren bestaan. Ons idee van een financieel gezond bedrijf met een goede buffer verschilt blijkbaar ook. Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe met je onderneming en ook daarmee gepaard je persoonlijke financiën!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bszz
President schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:07:
[...]

Ik stop de discussie wel, je staat er met teveel emotie i.p.v. verstand in. Hoge huren zijn een gevolg van teveel bedrijven, immers de vraag is blijkbaar groter dan het aanbod waardoor dergelijke hoge huren bestaan. Ons idee van een financieel gezond bedrijf met een goede buffer verschilt blijkbaar ook. Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe met je onderneming en ook daarmee gepaard je persoonlijke financiën!
Tsja, beetje flauw om je gelijk te halen met een observatie die niet klopt. Er is nu een wereldwijde crisis van ongekende omvang en jij roept dat bedrijven die omvallen toch al niet gezond waren en je hoopt er ook nog eens van te profiteren. Ik hoop dat ik daar wat van mag vinden zonder weggezet te worden als "te emotioneel".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _JGC_
In dat licht kan je ook stellen dat KLM niet gezond is, want ze kunnen niet een maandje zonder vluchten en moeten nu aankloppen bij de staat voor steun. Of al die bedrijven die arbeidstijdverkorting nodig hebben om overeind te blijven...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@_JGC_ Idd!
Dat is toch ook zo?
Want uiteindelijk betalen jij en ik (= immers belastinggeld) dit soort reddingsacties! :|

Waarom moet ik, als consument allerlei 'verstandige' lange termijn buffers aanhouden en hoeven bedrijven, die al dan niet essentieel zijn in onze samenleving dat niet?
https://www.nibud.nl/consumenten/een-financiele-buffer/

Zo kan ik het meer dan >1 jaar financieel uitzingen zonder enige uitkering en/of inkomen uit werk. Ben ik dan over-verstandig? Of gebruik ik gewoon m'n gezonde verstand?

Daarom moet ik ook lachen als ik dit soort berichten lees:
https://www.omroepflevola...crisis-raakt-inditex-hard
goh, wat zielig zeg, dat zo'n bedrijf hard geraakt wordt...

Het Spaanse modeconcern Inditex met een distributiecentrum in Lelystad is fors getroffen door de gevolgen van het coronavirus. Het bedrijf heeft wereldwijd tijdelijk bijna de helft van zijn circa achtduizend winkels gesloten.

Ook heeft het bedrijf 287 miljoen euro afgeschreven op de voorjaars- en zomercollectie. Dat heeft Inditex woensdag bekendgemaakt bij de presentatie van de jaarcijfers over 2019. De verkopen in de winkels en online zijn in februari en maart met bijna een kwart ingezakt.

Maar vervolgens:
Na verwerking van de eenmalige afschrijving boekte Inditex vorig jaar een nettowinst van 3,6 miljard euro vergeleken met 3,4 miljard in 2018. De omzet steeg met 23 procent naar 28,2 miljard euro,
Oh, gussie; dan valt het toch wel mee!
Of wacht ff, dat geld is natuurlijk in de zakken van de aandeelhouders verdwenen. :X

Kortom; wie laat wie nou zand in de ogen strooien?
En wie zijn de uiteindelijke winnaars, als deze COVID-19 ellende een beetje weggeëbt is?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:44
_JGC_ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:51:
In dat licht kan je ook stellen dat KLM niet gezond is, want ze kunnen niet een maandje zonder vluchten en moeten nu aankloppen bij de staat voor steun. Of al die bedrijven die arbeidstijdverkorting nodig hebben om overeind te blijven...
Dat van de KLM snap ik ook niet. Vorig jaar een miljard winst toch?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 12:58

Shabbaman

Got love?

ehtweak schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:32:
@_JGC_ Idd!
Want uiteindelijk betalen jij en ik (= immers belastinggeld) dit soort reddingsacties! :|
Als het wordt gefinancierd door de staatsschuld op te laten lopen betaalt niemand het.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:32:
@_JGC_ Idd!
Dat is toch ook zo?

Waarom moet ik, als consument allerlei 'verstandige' lange termijn buffers aanhouden en hoeven bedrijven, die al dan niet essentieel zijn in onze samenleving dat niet?
https://www.nibud.nl/consumenten/een-financiele-buffer/
Je ziet dat de laatste jaren meer en meer. De winsten privatiseren en de verliezen nationaliseren. Ontzettend matige ontwikkelingen.

Zeker niet zeggende dat we zomaar alles moeten afwentelen op de ondernemer maar direct ondersteunen is ook niet wenselijk. Ondernemers zijn ondernemer voor een reden. Ze nemen risico om meer winst te genereren maar moeten dan ook accepteren dat ze risico lopen op momenten.

Dat geldt voor banken, boeren en ook ZZP'ers en horecaondernemers nu.

Schrijnend om ook te horen dat de vertegenwoordigers in de nationale overheid met het idee komt om lokale overheden belastingverlichting te geven aan organisaties. De lokale overheden die al zo weinig ruimte hebben dankzij bijvoorbeeld de zorg die naar hen is geduwd.

Allemaal leuk maar doe dit dan ook voor de burger die nu dankzij een flexcontract thuis zit en wel de OZB mag betalen. Bedrijven die omvallen verdienen ondersteuning, als dat het standpunt is dan verdienen burgers dat des te meer.
Shabbaman schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Als het wordt gefinancierd door de staatsschuld op te laten lopen betaalt niemand het.
uhu, want rentelasten betalen we niet (nu misschien maar is dat straks ook zo) en de leencapaciteit als het voor andere zaken nodig is stijgt ook gewoon mee? Ook hier betaal je als land gewoon voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 19-03-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@ehtweak Probleem met die bedrijven is dat er samen met die bedrijven ook heel veel werknemers en andere bedrijven met ook werknemers omvallen. Dat worden dan heel veel WW-uitkeringen. Die mensen komen ook niet snel aan de slag, want wie gaat er in deze situatie vacatures plaatsen of solliciteren?

Ik ben zelf ZZP'er, zit nu met de kinderen thuis waarvan de jongste volledig op eigen kosten 2 dagen per week naar de KDV ging. Dat is geen "eigen bijdrage" waar de overheid misschien nog voor gaat compenseren, dus ik verwacht ook geen compensatie. Daarnaast ben ik minder productief wat me minder inkomsten oplevert. Gelukkig zit ik in de IT en kan ik thuis werken, ik had ook horeca-ondersteuner of evenementenplanner kunnen zijn, dan had ik niks meer gehad. KDV was overigens voor de corona lockdown al aangepast naar 1 dag per week omdat ik 2 dagen financieel niet meer trek, dus dat is dan een geluk bij een ongeluk.

Wat KLM betreft: miljard winst... hoeveel mensen hebben die in dienst? Als jij 1000 maandsalarissen moet doorbetalen jas je de miljoenen er gewoon doorheen. Daarnaast hebben ze contracten met schiphol en andere luchthavens die betaald moeten worden, dus die miljoenen vliegen de deur uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
KLM is natuurlijk niet te vergelijken met de horecazaak op de hoek.

KLM voert op dit moment (dacht ik) nog maar 20% van de vluchten uit. De horecazaak is misschien wel geheel gesloten. Zou je het qua omvang gelijk trekken dan is het nog compleet onvergelijkbaar.

De kosten voor KLM zijn gigantisch, nagenoeg alle verplichtingen denderen door en het zou me niets verbazen als er zelfs forse boeteclausules staan bij het niet uitvoeren van vluchten vanaf vliegvelden, niet afnemen van brandstof, catering etc etc
Het werkt financieel en juridisch compleet anders bij dat soort multinationals.

De horecazaak op de hoek heeft, even héél kort door de bocht, de huur en lasten van het personeel welke doorgaan.

Daarnaast, gaat de horecazaak op de hoek failliet dan hebben we een leegstaand pand en een paar mensen extra op de bank. Valt KLM om dan dondert met een beetje pech een hele keten van bedrijven om en gaat zelfs Schiphol het zwaar krijgen, potentieel een paar honderdduizend mensen extra in de WW.

(allemaal even heel kort door de bocht en zwart/wit gezegd)

Kortom, dergelijke grote bedrijven zijn qua impact niet te vergelijken met het MKB in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Me too en niet uit vrije wil zoals Wiebes 'onhandig' uitdrukte.
https://www.villamedia.nl...-zzp-risico-vallen-slecht
En ja, ik baal ook als een steker. :(
Wat KLM betreft: miljard winst... hoeveel mensen hebben die in dienst? Als jij 1000 maandsalarissen moet doorbetalen jas je de miljoenen er gewoon doorheen. Daarnaast hebben ze contracten met schiphol en andere luchthavens die betaald moeten worden, dus die miljoenen vliegen de deur uit.
Ja, dus?
In mijn optiek maak je dan geen miljard(en) winst, maar dien je die toe te voegen aan je reserves voor slechtere tijden.
Dat is het probleem bij dit soort kolossen; ze opereren in de waan van de dag. Terwijl ze eigenlijk, zeker als je dan zo belangrijk zijn voor de continuïteit van de samenleving, lange termijn buffers zouden moeten hebben voor als het slechter gaat.
Maar ja, ook hier weer, de gretige aandeelhouders zien slechts $€ tekens... en denken slechts na mij de zondvloed. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
ehtweak schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:00:
[...]

Ja, dus?
In mijn optiek maak je dan geen miljard(en) winst, maar dien je die toe te voegen aan je reserves voor slechtere tijden.
Dan is het geen winst.

Winst is wat er overblijft en aan de eigenaren uitgekeerd kan worden. En er is een verschil tussen de eigenaren van een familiebedrijf of pensioenfondsen en investeringsmaatschappijen die aandeelhouder zijn van grote bedrijven enkel om rendement te maken op hun vermogen, niet omdat ze veel om de continuïteit geven anders dan dat ze hun investering niet willen verliezen.

(Bij KLM heb je ook nog met Air France te maken. Die draaien niet zo heel lekker en hebben KLM nodig om de eigen cijfers op te krikken)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Laatst online: 09:35

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Graag weer ontopic mensen. Het heeft nu weinig meer te maken met waar het in dit topic over gaat, namelijk de zonsondergang van fysieke winkels.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 19-03-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat zei ik toch... ;)

Als 'winst' nou niet ineens, in de waan v.d. dag (dus per jaar), maar bij dit soort grote essentiële (?) bedrijven, slechts per 10 jaar mag worden uitgekeerd aan de aandeelhouders?
Of dat er verplichtingen zouden zijn om minstens zoveel % van de operationele kosten per jaar als verplichte buffer aan te houden? O.i.d.

Ik zie dat we van de mod terugmoeten naar de ondergang van de fysieke winkel.

Welnu, heeft die fysieke winkel (al dan niet de éénling, of een landelijke keten zoals de Action) wel of niet een bovengenoemd beleid?
Want we beschouwen de bakker-om-de-hoek, met één winkel(tje) in een dorp, niet als essentieel. Maar de supermarkt-om-de-hoek, wel als essentieel. En die laat z'n brood (om maar eens een essentieel product te noemen) uit de fabriek komen.

We vinden het wel erg dat die winkel-om-de-hoek verdwijnt, maar ons koopgedrag draagt er wel aan bij. Hoe keer je zoiets? Ik ben bang van niet. Zeker niet gezien de huidige omstandigheden. Velen zullen nu, al dan niet gedwongen, veel meer online gaan bestellen en laten bezorgen. Die route eenmaal ingeslagen zie ik niet snel meer omdraaien.

[ Voor 47% gewijzigd door ehtweak op 19-03-2020 11:25 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Yucon schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:36:
[...]

Heb je ze ondertussen al? Praxis heeft armaturen van hun eigen merk Sencys. Die zijn echt verrassend goed. Aardige prijs en ze hebben een zondermeer nette lichtkleur. Ik was aangenaam verrast.

https://www.praxis.nl/ver...-led-armatuur-24w/5598891
Ja, had bij Hornbach twee led armaturen gekocht voor 24,95 euro. Geloof 32 W per stuk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
*knip* Offtopic. Zie de modbreak hierboven.

[ Voor 100% gewijzigd door Yorinn op 19-03-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vandaag tijdens mijn lunchpauze eens door het winkelcentrum van Heerhugowaard gelopen.
Ik moet zeggen, toch wel 1 van de grootste van Noord-Holland.
Het beeld: 60% is gesloten, briefjes op de deuren, ik kwam misschien 10 mensen tegen.
Iedereen gaat met een boog om je heen. De bangheid is bij sommigen van hun gezicht te lezen.
Het is een onwerkelijke situatie. Wanneer gaat iemand mij in m'n arm knijpen? ;)

Ik verwacht dan ook dat ergens volgende week alles dicht gaat, want zo kan je geen winkel meer runnen.

[ Voor 11% gewijzigd door ed1703 op 19-03-2020 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Middenwaard toevallig? Dat is een van de winkelcentra die het wel snapt qua laden imho, die hebben al vrij lang een goed aanbod van laders in de garage, en zelfs een gratis snellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ed1703 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:37:
Ik verwacht dan ook dat ergens volgende week alles dicht gaat, want zo kan je geen winkel meer runnen.
Moet je voor de grap eens in de bouwmarkten en tuincentra kijken, heel druk nu iedereen opeens tijd heeft om te klussen en/of de tuin in orde te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
hoevenpe schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:15:
[...]

Moet je voor de grap eens in de bouwmarkten en tuincentra kijken, heel druk nu iedereen opeens tijd heeft om te klussen en/of de tuin in orde te maken...
Logisch, aan de ene kant wordt het nu lente en aan de andere kant is er recreatief verder geen zak te doen.

Mooi toch dat tuinieren en klussen nog wel kunnen. Ik ben nu ook meer in de tuin bezig dan een maand geleden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
bszz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:22:
Ik heb zelf een fysieke winkel en draai overuren. Tegelijkertijd weet ik dat een hoop collega's het enorm moeilijk hebben en de omzet zien kelderen. Een hoop klanten gesproken die juist de lokale middenstand in deze tijden willen ateunen en zo veel mogelijk lokaal kopen. Ook weet ik van overbelaste webwinkels met levertijden die een week achterlopen. Kortom: het is hier en daar nu een chaos en niemand weet hoe de wereld er morgen uitziet. Onder ondernemers en een hoop klanten merk ik in ieder geval een enorme saamhorigheid en wil om elkaar hier doorheen te helpen.
Zo'n klant ben ik. Ik ben bewust langs mijn vaste adressen gegaan om daar gewoon m'n spullen te kopen die ik ik nu gauw online had kunnen halen (of via supermarkt bestellen).
Even koffie halen, langs de kaasboer en wat extra nootjes mee. Eerder al de bakker, slager en groenteboer mee gepakt. Hamsteraars komen daar toch niet dus het is vrij rustig, maar ik wil er wel bewust blijven komen om ze te steunen. Bij sommigen ken je elkaar onderhand zo'n beetje persoonlijk dus ik zou het best wel jammer vinden als die nu om zouden kieperen omdat iedereen zich opsluit en vol stopt met wc-papier.

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 19-03-2020 20:47 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
Gonadan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:47:
[...]

Zo'n klant ben ik. Ik ben bewust langs mijn vaste adressen gegaan om daar gewoon m'n spullen te kopen die ik ik nu gauw online had kunnen halen (of via supermarkt bestellen).
Even koffie halen, langs de kaasboer en wat extra nootjes mee. Eerder al de bakker, slager en groenteboer mee gepakt. Hamsteraars komen daar toch niet dus het is vrij rustig, maar ik wil er wel bewust blijven komen om ze te steunen. Bij sommigen ken je elkaar onderhand zo'n beetje persoonlijk dus ik zou het best wel jammer vinden als die nu om zouden kieperen omdat iedereen zich opsluit en vol stopt met wc-papier.
Eerlijk gezegd geloof ik ook niet dat onze economie er bij gebaat is als we al onze euro's aan Amazon en consorten gaan overmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:11
Idem hier: al jaren hebben we een wekelijks groentepakket bij de kleine bioboer (en ik help hem met het uitwerken van zijn ideeën op gebied van mechanisatie).

Mijn vriendin gaat heel vaak naar enkele kleine, lokale, Verpakkingsvrije winkels op fietsafstand.

Zoals op veel vlakken denk ik dat we zullen evolueren naar twee min of meer uitersten. Aan de ene kant de hele grote zoals amazon, aan de andere kant het kleine lokale. Met elk hun sterke punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-07 21:02
Interessante ontwikkeling.
https://www.cbl.nl/zelfbe...ndel-open-voor-consument/

De horeca groothandels gaan open voor iedereen. Verpakt als gebaar naar de voedselvoorziening en verlichting van de supermarkten. Maar waarschijnlijk een strategie om hun omzet nog enigszins op peil te houden.

Ik vind het wel een leuk uitje. Al jaren niet meer geweest. Bekenden waarmee ik altijd ging zijn in loondienst gegaan. Hopelijk wordt het niet te druk

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 08:48
hoevenpe schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:15:
[...]

Heb het vermoeden dat dat soort toerisme wel eens snel afgelopen zou kunnen zijn. Net een mail van een bouwmarkt met het vriendelijke verzoek om dat vooral niet te doen. Kom zoveel mogelijk alleen, koop doelgericht is de vraag en maak er geen uitje voor het gezin van. Als daar geen gehoor aan gegeven wordt zie ik die ook vrij snel sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
ed1703 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:37:
Vandaag tijdens mijn lunchpauze eens door het winkelcentrum van Heerhugowaard gelopen.
Ik moet zeggen, toch wel 1 van de grootste van Noord-Holland.
Het beeld: 60% is gesloten, briefjes op de deuren, ik kwam misschien 10 mensen tegen.
Iedereen gaat met een boog om je heen. De bangheid is bij sommigen van hun gezicht te lezen.
Het is een onwerkelijke situatie. Wanneer gaat iemand mij in m'n arm knijpen? ;)

Gisterenochtend was het druk, gisteravond (net na 1800) leek het op zijn piek, de dagen ervoor en straks zal het ook wel weer vol zitten in het vondelpark (Amsterdam).
Ik denk echt dat het vondelpark vol zit met linksdraaiende veganistische biologische antivax-gekkies hoe men maar samen rent, knuffelt en wat meer.

Hier merk je echt weinig van het virus, behalve dat de toeristen weg lijken te zijn en er een hoop winkels dicht zijn (Horeca, zelfs McDonalds waar die in breda volgens een vriendin wel open was).
Uiteraard zijn hier ook de schappen leeg en vanmiddag ga ik eens kijken op het gelderlandplein bij de grote appie en de slager (vlees, kattengrit, benodigdheden).

Wij (fietsenmaker) zijn ook gewoon open, hetzij met angepaste openingstijden en minimale bezetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Koos2009 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 07:59:
[...]
Wij (fietsenmaker) zijn ook gewoon open, hetzij met angepaste openingstijden en minimale bezetting.
Ik zou ook niet in zien waarom fietsenmakers, autogarages etc dicht zouden moeten? Zolang je medewerkers geen ziekte verschijnselen vertonen, dan kunnen ze gewoon blijven werken. Alleen ga je wel zien dat mensen hun onderhoud gaan uitstellen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Anoniem: 1068241 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:36:
Alleen ga je wel zin dat mensen hun onderhoud gaan uitstellen...
offtopic:
Heb zo'n vermoeden dat half Nederland in juli nog op winterbanden rijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:02
Alleen ga je wel zien dat mensen hun onderhoud gaan uitstellen...
Van de andere kant... ik kwam vroeger graag bij een mannetje bij ons in de stad voor onderhoud en APK, maar met mijn nieuwe werk is dat qua tijden onhandig. Hij levert goed werk, maar werkt niet al te hard, dus is open 9 en 16u of zo. En hij heeft ook niet echt een leen/huurauto.

Als ik binnenkort toch een tijd thuis zit te werken en de auto niet hard nodig heb, kan hij mooi even bij hem langs voor onderhoud.

Maar de meesten zullen wellicht niet zo redeneren...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:12

jerry_a

doei

Koos2009 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 07:59:
[...]

Uiteraard zijn hier ook de schappen leeg en vanmiddag ga ik eens kijken op het gelderlandplein bij de grote appie en de slager (vlees, kattengrit, benodigdheden).
Het was rustig. Hoop winkels waren nog open.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sX3WqBb.jpg

Als je hamstert wordt je bij AH in deze bak gegooid.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/goTfGFB.jpg

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
[...]

Ik zou ook niet in zien waarom fietsenmakers, autogarages etc dicht zouden moeten? Zolang je medewerkers geen ziekte verschijnselen vertonen, dan kunnen ze gewoon blijven werken. Alleen ga je wel zien dat mensen hun onderhoud gaan uitstellen...
Vooralsnog merk ik eigenlijk niet veel verandering. Mensen lijken wel "makkelijker" voor een onderhoudsbeurt te gaan ipv losse reparaties howel dat meerdere redenen kan hebben;

- Men snapt dat op de lange termijn een beurt beter/goedkoper is en begrijpt dat een veilig vervoermiddel nou eenmaal geld kost.

-Men doet een beurt zodat na/tijdens de lockdown een fiets gewoon goed is om te kunnen gebruiken bij nood.

-Ik ben gewoon hel goed in mijn vak en heb veel overtuigingskracht O-) ;) .
jerry_a schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:13:
[...]

Het was rustig. Hoop winkels waren nog open.
[Afbeelding]

Als je hamstert wordt je bij AH in deze bak gegooid.
[Afbeelding]
Ik ga niet "hamsteren", gewoon de 2 maandelijkse boodschappen dus Grit, azijn (voor de pannen en koffiezetapparaat), lucifers en bij slager vlees.

[ Voor 22% gewijzigd door Koos2009 op 20-03-2020 13:55 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 137 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels