Koopt ie dan meteen in voor de hele familie ofzo? Met die hoeveelheden zie ik niet hoe je het terug verdient om elke week die rit te maken.CryptoNL schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:49:
[...]
Mijn vader gaat wekelijks naar Duitsland vanuit regio Den Bosch (45 minuten). Dan haalt hij drogisterij, tabak, benzine, boodschappen etc. VOORAL op drogisterij artikelen is het verschil gigantisch. Simpel voorbeeld:
1 fles Nivea deodorant die hier 5 euro moet kosten, kost daar 1,50. Mijn vader koopt direct 20-30 stuks van dit soort artikelen. Idem met wastabletten, wasmiddel etc etc. Zo nam hij tijd geleden een pot Nutella mee ( 1 kilogram pot ) die hier ruim 12 euro kost voor 3 euro... Tja...
Als je een hele droge huid hebt, is dat inderdaad rendabel.
Gruwel!, en wat is dan de "experience"
Zuid-Oostige-Chinese vruchtenthee die je er kunt proeven voor €4,25 ? of de muziek op standje Tinnitus
Nee bedankt, heb je alleen maar last van en kost alleen maar extra geld
Nee bedankt, heb je alleen maar last van en kost alleen maar extra geld
Dat is voor ons duurder om naartoe te reizen dan Duitslandehtweak schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 13:50:
[...]
Moet je tegenwoordig eens proberen in Amsterdam.
Nee, merp!
Sterker nog, Winterswijk is in het weekend overwegend Duits sprekend.Kalentum schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 13:07:
[...]
Ja mijn indruk is ook dat er geen sprake is van het 'slopen' van Nederlandse winkels door Duitse winkels zoals @Uhuruburu denkt. Er zitten nog altijd supermarkten in Winterswijk zullen we maar zeggen
Nee, merp!
Er zijn imo twee soorten winkelen: omdat je iets nu nodig hebt of als tijdverdrijf waar je voldoening uit haalt. Het zal nooit helemaal het één of het ander zijn: snel eten halen bij de supermarkt valt primair in die eerste categorie, een dag de stad in en hopelijk met wat leuke kleding thuiskomen meer de tweede.ehtweak schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 13:46:
Eigenlijk in en in triest:
" en die Instagram-waardig is."![]()
(in het eerder genoemde artikel)
Het probleem voor de winkelstraat is dat die eerste variant tegenwoordig online kan, zelfs boodschappen worden bij veel mensen netjes thuis bezorgd. Hou je toch het 'b-woord' over, in hoeverre is de bubbelthee van Gen-Z anders dan onze generatie die uren door bakken LP's en fysieke computergames kon struinen? Ceintuurbaan Amsterdam of HCC dagen iemand?
Vermoed een rommelige winkel met kwalitatief matig aanbod. Iets wat leuk kan zijn als niche maar niet goed is voor het upsellen van de winkelstraat.Vraag me trouwens dan wel af wat precies een 'gribuswinkel' is?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels