De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 107 ... 132 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:22
Dr. Strangelove schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 06:46:
Het is een wonder dat Blokker überhaupt nog bestaat. Het is een winkel wiens bestaansrecht m.i. al in de vroege dagen van internet shopping aangetast werd omdat de zaak duur was en weinig focus had vergeleken met zowat elk ander alternatief, of dat nou brick and mortar of internetconcurrenten waren.

Vraag me werkelijk af hoe ze het zo lang uitgehouden hebben.
Ik denk dat daar serieus gekekeken moet worden naar een goede reorganisatie en goed beleid op het inventaris / producten. Een winkel als de Blokker ga ik persoonlijk wel missen. Ik kom er misschien niet elke week, maar als ik wat simpele spullen nodig heb / accessoires voor in de keuken kom ik daar en slaag ik daar.

Zou imo zonde zijn als een winkel als deze verloren gaat.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:29
hoevenpe schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:19:
Meer details over de lening:

[...]
De topman “Stapert” heeft blijkbaar echt geen idee waarom er zo weinig vertrouwen is? En de verwachting met 35Miljoen aan leningen (en rente en terugbetaling) toch binnen een jaar zwarte cijfers te gaan schrijven lijkt mij ook wat onrealistisch. Komen klanten spontaan weer in de (die) winkel kopen als er maar weer een dure media campagne tegenaan gegooid wordt?

Ik snap de hele basis voor het idee “het komt goed, we gaan het redden” niet. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:58
nachtnet schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:29:
En de verwachting met 35Miljoen aan leningen (en rente en terugbetaling) toch binnen een jaar zwarte cijfers te gaan schrijven lijkt mij ook wat onrealistisch.
Reken maar dat Gordon Brothers woekerrente vraagt, het gaat ze waarschijnlijk vooral om het onderpand. Een goedkope manier om bij een faillissement andere schuldeisers te slim af te zijn.

Los daarvan: 35 miljoen, is dat genoeg voor de BTW van Q1 en de openstaande coronaschuld?

[ Voor 9% gewijzigd door hoevenpe op 13-05-2024 19:39 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
hoevenpe schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:33:
[...]

Reken maar dat Gordon Brothers woekerrente vraagt, het gaat ze waarschijnlijk vooral om het onderpand. Een goedkope manier om bij een faillissement andere schuldeisers te slim af te zijn.

Los daarvan: 35 miljoen, is dat genoeg voor de BTW van Q1 en de openstaande coronaschuld?
Als jij en ik dat snappen, waarom doet de topman van Blokker dan alsof het hiermee vanzelfsprekend goed gaat komen met Blokker? Schone schijn ophouden werkt immers zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-05 15:41
Onderschat nooit dat zakenmensen ook regelmatig verkeerde beslissingen nemen. Met Amerikaanse partijen heb je vaak de aanname dat dingen ongeveer zo werken als in de US, want dat zijn ze gewend.

Daarnaast speelt bij veel beslissingen die over een langere periode spelen dat intern iemand bij de Gordon Brothers zich hier sterk voor gemaakt heeft en als er dan negatieve signalen komen dan zal diegene ze liever negeren dan moeten toegeven dat het misschien niet zo'n goed idee is en ze er nog eens goed naar moeten kijken. Dan kan iets zo maar worden doorgedrukt, goed of slecht.

Daar wordt diegene dan vast keihard op afgerekend? Meestal niet eigenlijk! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
SgtElPotato schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:34:
[...]

Ik denk dat daar serieus gekekeken moet worden naar een goede reorganisatie en goed beleid op het inventaris / producten. Een winkel als de Blokker ga ik persoonlijk wel missen. Ik kom er misschien niet elke week, maar als ik wat simpele spullen nodig heb / accessoires voor in de keuken kom ik daar en slaag ik daar.

Zou imo zonde zijn als een winkel als deze verloren gaat.
Wat koop je bij de Blokker dat je niet bij de Action voor veel minder kan scoren?

Mijn laatste bezoek aan Blokker was voor een droogmolen uit de folder. Die hadden ze niet op voorraad gekregen. Kon wel besteld worden, zou twee weken duren. Prima, geen haast. Drie weken later terug: Nee, was er niet. Hoe lang dan nog? Geen idee.

Internet besteld en een dag later in huis voor twee tientjes minder. Tja, dan ben je gewoon een waste of space, sorry.

[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-05-2024 07:04 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nitein-Repart1
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-05 11:26
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 06:52:
[...]

Wat koop je bij de Blokker dat je niet bij de Action voor veel minder kan scoren?

Mijn laatste bezoek aan Blokker was voor een droogmolen uit de folder. Die hadden ze niet op voorraad gekregen. Kon wel besteld worden, zou twee weken duren. Prima, geen haast. Drie weken later terug: Nee, was er niet. Hoe lang dan nog? Geen idee.

Internet besteld en een dag later in huis voor twee tientjes minder. Tja, dan ben je gewoon een waste of space, sorry.
Wat de Action verkoopt is troep. Wil je kwalitatief hoogwaardige spullen van bijvoorbeeld Leifheit of Brabantia, dan kun je daarvoor niet bij de Action terecht, maar wel bij Blokker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Brabantia hoogwaardig? Right. Pedaalemmer met tien jaar garantie, maar toen het deksel na drie jaar stuk was niet thuis. Dan liever eentje van de Action die ik over drie jaar afschrijf voor een kwart van de prijs.

Daarnaast vind ik niet dat de Action door de bank genomen beter of slechter spul verkoopt dan Blokker. But that’s me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:46:
Brabantia hoogwaardig? Right. Pedaalemmer met tien jaar garantie, maar toen het deksel na drie jaar stuk was niet thuis. Dan liever eentje van de Action die ik over drie jaar afschrijf voor een kwart van de prijs.
Los daarvan: na drie jaar een andere pedaalemmer of gebruiksvoorwerp is niet vreemd, zelfs als het niet stuk gaat ziet iets van 10 jaar er vaak gedateerd uit en/of zijn nieuwe modellen beter/zuiniger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:17
hoevenpe schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:55:
[...]

Los daarvan: na drie jaar een andere pedaalemmer of gebruiksvoorwerp is niet vreemd, zelfs als het niet stuk gaat ziet iets van 10 jaar er vaak gedateerd uit en/of zijn nieuwe modellen beter/zuiniger.
Hoe kan een pedaalemmer zuiniger worden? :+

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Panzer_V schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:01:
Hoe kan een pedaalemmer zuiniger worden? :+
Je snapt wel wat ik bedoel... ;)

Een Miele wasmachine gaat waarschijnlijk 20 jaar mee, maar dan met energielabel Z. Zonnepanelen idem, die zijn 10-15 jaar later ook ingehaald door de techniek. Vaak ligt vervanging voor de hand, ook als het apparaat nog gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:17
hoevenpe schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:05:
[...]

Een Miele wasmachine gaat waarschijnlijk 20 jaar mee, maar dan met energielabel Z. Zonnepanelen idem, die zijn 10-15 jaar later ook ingehaald door de techniek. Vaak ligt vervanging voor de hand, ook als het apparaat nog gewoon werkt.
Daar heb je gelijk in. 10 jaar is gewoon een hele lange periode. Hoogstens dat grootmoeders braadpan, het familieservies, het speciale tafeltje van ….., etc. langer meegaan dan 10 jaar. Maar daar heb je het dan idd wel mee gehad ja.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 08:19
Brabantia hoogwaardig? Right. Pedaalemmer met tien jaar garantie, maar toen het deksel na drie jaar stuk was niet thuis.
10 jaar garantie op een pedaalemmer? Wat voor super de luxe pedaalemmer is dat? Ik heb zelf een simpele van Ikea in 2017 gekocht en doet nog steeds zijn werk. Niet van aanraken en gaat zelf open maar gewoon ouderwets zelf openmaken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Panzer_V schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:08:
[...]Daar heb je gelijk in. 10 jaar is gewoon een hele lange periode. Hoogstens dat grootmoeders braadpan, het familieservies, het speciale tafeltje van ….., etc. langer meegaan dan 10 jaar. Maar daar heb je het dan idd wel mee gehad ja.
Hier een korte check gedaan. Horloges, braadpan, speakers, bed(uit 1927), prullenbakken boven zijn alle ruim 20 jaar oud. Als je (vrijwel) je hele huisraad elke 10 jaar vervangt zie ik nog wel toekomst voor fysieke winkels.

Vorig jaar bij ontvangst offerte voor bijplaatsing van zonnepanelen hebben we advies gekregen alle oude te vervangen want 'die hadden we al terugverdiend na 8 jaar'. Nou, ik zou er graag rendement op hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
martwoutnl schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:16:
[...]

10 jaar garantie op een pedaalemmer? Wat voor super de luxe pedaalemmer is dat? Ik heb zelf een simpele van Ikea in 2017 gekocht en doet nog steeds zijn werk. Niet van aanraken en gaat zelf open maar gewoon ouderwets zelf openmaken.
Brabantia claimt tien jaar te geven, zoek maar op. Dat moet de hoge prijs rechtvaardigen. Maar zie het dus maar te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 15:29
Panzer_V schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:08:
[...]

Daar heb je gelijk in. 10 jaar is gewoon een hele lange periode. Hoogstens dat grootmoeders braadpan, het familieservies, het speciale tafeltje van ….., etc. langer meegaan dan 10 jaar. Maar daar heb je het dan idd wel mee gehad ja.
Ik vind een pedaalemmer nou typisch iets dat ook op dat lijstje thuishoort.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:01:
[...]

Brabantia claimt tien jaar te geven, zoek maar op. Dat moet de hoge prijs rechtvaardigen. Maar zie het dus maar te krijgen.
Da's anno nu vaak het lastigste... de winkel waar je het hebt gekocht is je aanspreekpunt voor dat soort langdurige garantieclaims. Echter, die fysieke winkel is er vaak niet meer. Daar gaat nou juist dit hele topic over. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

hoevenpe schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:05:
[...]

Een Miele wasmachine gaat waarschijnlijk 20 jaar mee, maar dan met energielabel Z.
Ook da's niet waar.
Heb het al eens uitgezocht. Het energie- en waterverbruik is marginaal verbeterd.
ehtweak in "het meest betrouwbare wasmachinemerk"
Zonnepanelen idem, die zijn 10-15 jaar later ook ingehaald door de techniek. Vaak ligt vervanging voor de hand, ook als het apparaat nog gewoon werkt.
Want de vernietiging van dat soort apparatuur rechtvaardigt alles? :?

Ik ben er ook zo eentje. ;)

20-30 jaar geleden (!) pannen gekocht. Massief RVS (Silga Teknika) en gietijzer (Hackman) en die zijn anno nu nog steeds in perfecte staat. Niks mis mee. Waarom zou ik dan iets nieuws kopen?
Hetzelfde geldt voor een messenset van Global. Die heb ik ook al >20 jaar. Om de paar maanden een opfriskuurtje m.b.v. wat wetstenen en het blijft gewoon perfect snijden.
M.a.w. vervangingsaankopen op dat soort gebied? Nauwelijks...
Dus eigenlijk zijn het hele goedkope pannen en messen, zeker als je kijkt naar de prijs/totale levensduur. d:)b

Maar idd, daar kunnen winkels als de Blokker niet van leven... van die spullen die gewoon heel lang meegaan.

[ Voor 36% gewijzigd door ehtweak op 14-05-2024 09:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ehtweak schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:12:
Want de vernietiging van dat soort apparatuur rechtvaardigt alles? :?
Zonnepanelen van 15 jaar oud leveren veel minder op dan wat nu op de markt is, met de huidige ramsj prijzen kan het lucratief zijn om (op hetzelfde dak) veel meer opbrengst te genereren.

Voor televisies, mobieltjes, audio etc. speelt dat veel mensen om de paar jaar het nieuwste willen hebben, mijn CRT TV uit 1995 had het waarschijnlijk ook nog steeds gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 06:52:
[...]

Sorry, maar Action verkoopt voornamelijk rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz

Daarnaast vind ik niet dat de Action door de bank genomen beter of slechter spul verkoopt dan Blokker. But that’s me.
Ik heb andere ervaringen met een pedaalemmer van Curver gekocht bij Blokker van een jaar of 3 oud. Toen ik vroeg of ik een los deksel kon bestellen kreeg ik ongevraagd als service een nieuwe pedaalemmer opgestuurd. Buiten dat kun je jouw ene ervaring moeilijk extrapoleren naar het volledige Blokker assortiment.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:39
Nitein-Repart1 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:27:
[...]

Wat de Action verkoopt is troep. Wil je kwalitatief hoogwaardige spullen van bijvoorbeeld Leifheit of Brabantia, dan kun je daarvoor niet bij de Action terecht, maar wel bij Blokker.
Factcheck: de Action heeft de volgende merken in huis:
Brabantia, Vileda, Swiffer, Blue Wonder, Ajax, Dettol, Antikal, Bref, Dubro, Glassex, Harpic, Mr. Muscle, Bruynzeel, Tomado, Zwilling, Varta, Duracell, Panasonic, Sandisk, Philips, Grundig, Fresh 'n Rebel, Tristar, Royal Leerdam, Nivea, Oral-B, Davitamon, Bic, Palmolive, Pantene, Brut, Barbie, Disney, Sanicur, Garnier en nog veel meer.
Ik beoordeel jouw post daarom als "onjuist".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
Grappig om te zien dat "het bestaansrecht van Blokker" zo'n enorm verhit en polariserend onderwerp is binnen dit topic. Maar liefst 800 mensen schreven "iets" over blokker (of reageerden op een post over Blokker) in dit inmiddels ook alweer 9 jaar oude topic.

Het komt vast ook omdat die toko elke paar jaar weer in de problemen lijkt te zitten waardoor er steeds weer een voorm van nieuwswaarde is. Maar wellicht ook omdat het kennelijk voor een groot deel van de reageerders een winkel is waar ze letterlijk al decennia niet meer komen en voor een andere deel een soort essentiële winkel die absoluut niet uit de winkelstraat zou moeten mogen verdwijnen.

Zelf hoor ik bij de groep die er niets te zoeken heeft (en ook zelfden iets kan vinden). Maar ik gun iedere blokker-fan zijn winkel hoor, dus hoop dat ze het nog even uithouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:38
Verkeerde topic, sorry.

#blokker801

[ Voor 94% gewijzigd door Ample Energy op 14-05-2024 13:01 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:19
hoevenpe schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:55:
[...]

Nou... hier 2 van die brabantia emmers staan. En na 15 jaar zien ze er nog steeds goed uit... Deksel doet het ook nog perfect. Over de kwaliteit hoor je mij niet klagen.... Ze kosten misschien wel wat, (ik meen destijds 90 euro voor de grote variant) maar je hebt het over 6 euro per jaar als ik er nu afscheid van zou nemen... Waar heb je het dan over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Sorry hoor maar het is een F-ing pedaalemmer / vuilnisbak dus niet echt rocket science om op durability te engineeren. Ik heb een Brabantia van 100 knaken gehad die na drie jaar stuk was. Ik heb ook Ikea vuilnisbakken en no-name blikken pedaalemmers die minimaal 15 jaar aantikken en nog lang niet op zijn.

Dus ik weet niet wat het is met Brabantia maar 15 jaar meegaan hoef je geen premium product voor te zijn. Mits ze het halen. Wat Brabantia hier niet doet en no-name meuk van de Action of wherever ik ze in een grijs verleden gekocht heb wel.

Wat Blokker betreft, het is gewoon een zaak die lang, lang geleden zijn bestaansrecht verloor. Van veel winkels in dit topic kan je een argument maken dat het jammer is dat ze verdwijnen omdat ze een niche, hoe klein ook, bedienden. Die niche kan ik met een microscoop nog niet vinden voor Blokker en daarom verbaast het me dat ze er nog zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-05-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Blokker was vroeger een familiewinkel. Elke fase van je leven kon je er wel wat kopen. Of het nou speelgoed was, zooi voor op school, spul voor in de keuken, dagelijkse benodigdheden, alles hadden ze.
Inmiddels hebben ze het speelgoed afgeschaald, waarschijnlijk om de Intertoys minder in de weg te zitten. De verbruiksartikelen zijn ze ingehaald door Action en Kruidvat (met Bigbazar hebben ze het ook niet gered). Prijs/kwaliteit leggen ze af tegen de Hema en qua assortiment al helemaal.

Als ik kijk hoe druk het in de plaatselijke Blokker is en ik kijk bij de Hema is dat dag en nacht verschil. De Hema heeft het ook moeilijk gehad maar is weer goed op weg sinds Jumbo daar flink schulden afgelost heeft. Aan de producten en de klandizie lag het nml niet. Bij Blokker is dat een heel ander beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 16:42

Metalfreak

Hoije woh!

Ik zie persoonlijk het bestaansrecht van Blokker ook niet meer echt. Ik loop er wel eens binnen en vraag me elke keer weer af wat ik nu daar kan kopen wat ik nergens anders kan kopen. Genoeg winkels die ik zou missen als ze niet meer zouden bestaan, maar Blokker is er niet een van.

Ik zag overigens dat de lokale Casa nu ook gesloten was. Voorheen zat daar de Xenos, dat werd de Casa. Tijd later heeft de Xenos weer een vier keer zo grote winkel geopend in hetzelfde winkelcentrum en nu is de Casa ook verleden tijd. Typisch wel dat de Casa nog borden buiten had staan dat ze personeel zochten terwijl andere vestigingen al aan het sluiten waren. Vroeg me toen al af wie er zo gek was om daar dan te gaan solliciteren.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ach de Blokker.

[ouderwetse Polygoon stem aan]
Eensch ene nostalgische wederverkoper van huishoudelijke goederen waarbij de vrouw des huizes haar schortje en alle keuken- en washok benodigdheden kon aanschaffen.
Ter zake kundig huishoudadvies werd gretig ende graag gegeven teneinde de dagelijkse werkzaamheden in het huishouden te ondersteunen.
Waarbij lering getrokken kon worden uit de welgemeende aanwijzingen op dees gebied.
[ouderwetse Polygoon stem uit]
:)

Op een gegeven moment is het gewoon over & uit.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Dr. Strangelove het verschil in gebruikte materialen, design en bouwkwaliteit tussen een Brabantia en Ikea en zéker een Action is levensgroot. Dat niet iedereen dat meer ziet vanwege lageprijsverblinding is helaas ook waar.
En dat een vuilnisbak dan een keertje snel stuk is zegt mij niet zoveel, dat kan net zo goed aan de gebruiker gelegen hebben. Die van mij werkt na 15 jaar nog steeds als nieuw.
nachtnet schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:47:
Als jij en ik dat snappen, waarom doet de topman van Blokker dan alsof het hiermee vanzelfsprekend goed gaat komen met Blokker? Schone schijn ophouden werkt immers zo goed.
Wat dacht je van de kans krijgen om er nog wat geld uit te halen, zo eventueel nog een bonus van de aandeelhouders te krijgen, om vervolgens het schip te verlaten voordat het écht zinkt?
ehtweak schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:32:
?

Verkoopt de Blokker dan iets, wat je ergens anders ook niet kunt bestellen? Vaak goedkoper.
Absoluut. Ik wil niet bestellen en goedkoper is het meestal alleen als je gratis verzenden voor elkaar krijgt. Vanmiddag na werk rijd ik nog even langs om weer wat te halen. ;)
Frame164 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:07:
Dat inderdaad. Voor een prijsvechter zijn ze te duur en voor een kwaliteitswinkel hebben ze niet het juiste assortiment. En de markt daar tussen in bestaat bijna niet meer. Simpel gezegd: je koopt Ikea of DeBuyer / Le Creuset pannen, maar niets daar tussenin.
Daar lijkt het wel op inderdaad. Subtiele verschillen in kwaliteit van ontwerp, materialen of bouw worden niet meer gezien, of niet meer op waarde geschat. Je ziet een behoorlijke splitsing tussen mensen die graag echt goed spul hebben en dus relatief veel uitgegeven voor de bekende merken, en mensen die niet echt een ondergrens aan kwaliteit hebben en dus gewoon voor het goedkoopste gaan. Mocht er dan wat mee zijn vervang je het gewoon.
De middengroep die wél een ondergrens qua kwaliteit heeft maar niet het beste (lees: duurste) wil lijkt nog maar zeer klein te zijn. Te klein voor een Blokker, zeker omdat veel vergelijkbare artikelen nu ook gewoon bij een supermarkt liggen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01

paQ

Blokker ging ooit van Braun, naar Philips artikelen. En toen naar Princess, en toen... "BK".
Het werd almaar goedkoper en Chineser. Een gourmetset voor 17,49. Je holt je eigen omzet en marge op die manier ook uit. Een jaar of 8 geleden zijn ze plots weer 'luxer' geworden, maar de klanten waren al gevlogen.
Bol en Amazon zullen voor Blokker het meeste gewicht in de schaal leggen lijkt me zo, maar ze hebben nooit echt goed meebewogen met marktveranderingen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
paQ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:21:
Blokker ging ooit van Braun, naar Philips artikelen. En toen naar Princess, en toen... "BK".
Het werd almaar goedkoper en Chineser. Een gourmetset voor 17,49. Je holt je eigen omzet en marge op die manier ook uit. Een jaar of 8 geleden zijn ze plots weer 'luxer' geworden, maar de klanten waren al gevlogen.
Bol en Amazon zullen voor Blokker het meeste gewicht in de schaal leggen lijkt me zo, maar ze hebben nooit echt goed meebewogen met marktveranderingen.
De race om het goedkoopste kun je toch niet winnen, behalve dat die 17,49 voor een gourmetset nooit zoden aan dijk zet qua omzet en marge kun je er vanuit gaan dat er altijd wel ergens een partij opduikt die voor 14,99 in de markt geramd word. Daar ga je echt geen keten met een paar honderd winkels mee kunnen financieren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Een gourmetset voor 17,49. Je holt je eigen omzet en marge op die manier ook uit.
Komt bij dat een gourmetset ook voor twee tientjes bij de Lidl of Hoogvliet boven het gourmetvlees ligt. De impulsieve koper pakt het daar mee, wie echt een mooie set wil bekijkt online reviews en koopt daarna specifiek met een pricewatch op de goedkoopste plek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

BK, een van oudsher oer-Nederlands bedrijf en product schaar jij nu onder een teloorgang van technische apparaten die qua niveau nog daalt onder Princess? :?

Je lijn van technische apparaten kan ik volgen, maar BK pannen zijn decennia lang heel prima geweest voor een mooie prijs. Heel logisch om die te verkopen en is de Blokker groot mee geworden. Nu is dat onderhand ook over genomen dus mogelijk zijn daar ook verschuivingen geweest, maar ik heb al een tijdje geen nieuwe kookpannen meer nodig gehad. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01

paQ

Gonadan schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:34:
[...]

BK, een van oudsher oer-Nederlands bedrijf en product schaar jij nu onder een teloorgang van technische apparaten die qua niveau nog daalt onder Princess? :?

Je lijn van technische apparaten kan ik volgen, maar BK pannen zijn decennia lang heel prima geweest voor een mooie prijs. Heel logisch om die te verkopen en is de Blokker groot mee geworden. Nu is dat onderhand ook over genomen dus mogelijk zijn daar ook verschuivingen geweest, maar ik heb al een tijdje geen nieuwe kookpannen meer nodig gehad. :P
Het bruingoed was echt ruk ja :P

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

paQ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:35:
Het bruingoed was echt ruk ja :P
Oh joh, ik zie dat ze tegenwoordig ook apparaten hebben. Dat zal dan een gevolg zijn van de overname. Lekker gebruik maken van de goede naam van het merk en dan Action-waardige apparatuur onder die naam gaan verkopen. Da's niet best voor je bedrijf als je leunt op zo'n merk nee. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:43:
[...]

Oh joh, ik zie dat ze tegenwoordig ook apparaten hebben. Dat zal dan een gevolg zijn van de overname. Lekker gebruik maken van de goede naam van het merk en dan Action-waardige apparatuur onder die naam gaan verkopen. Da's niet best voor je bedrijf als je leunt op zo'n merk nee. :D
Op de korte en middellange termijn zal het best werken. Zat huishoudens die al 20 jaar met een degelijke BK pannenset doen.... Die zullen vol vertrouwen dan zo'n apparaat aanschaffen. Hopelijk hebben ze het van een fatsoenlijke chinese productielijn gekocht.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:43:
[...]

Wij hebben hier in huis 2 eigen merk Blokker apparaten (een Airfryer en een Sodastream kopie), en die zijn voor het geld echt dikke prima :P (die blokker airfryer houdt het langer uit dan de 3x zo dure Philips van mijn ouders :'))

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat is omdat Philips ook allang geen Philips meer is helaas. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Definitief einde oefening Esprit:

https://retailtrends.nl/n...illissement-aan-in-europa

Het noodlijdende Esprit staat op het punt om faillissement aan te vragen voor zijn Europese tak bij de rechtbank in Düsseldorf. Dat meldt het Duitse vakblad TextilWirtschaft.

Volgens de Duitse krant gaat Esprit Europe woensdag faillissement onder zelfbeheer aanvragen bij de rechter. Hoewel nog niet bekend is wat de gevolgen precies voor de internationale activiteiten, is de kans groot dat alle Europese activiteiten van het modebedrijf worden geraakt. Naast Nederland vallen hier ook Frankrijk, Oostenrijk, Scandinavië, Polen en het Verenigd Koninkrijk onder.

Over Esprit in Nederland is nog weinig duidelijk; de webshop is nog wel in de lucht. Het modemerk heeft nog niet op vragen van RetailTrends gereageerd.

Met het faillissement zouden zo'n 1.500 banen op het spel staan. De werknemers worden woensdag geïnformeerd tijdens een bijeenkomst op het hoofdkantoor in Ratingen, vlakbij Düsseldorf.

https://www.textilwirtsch...prit-ist-insolvent-245081

Esprit ist insolvent...

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 15-05-2024 17:30 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36
Topic kan dicht!
De Nederlandse consument kwam vorig kwartaal vaak met volle tassen terug na het winkelen. We kochten ruim 3 procent meer artikelen dan een jaar geleden. Dat is de grootste stijging in twee jaar, meldt statistiekbureau CBS.
Vooral kledingwinkels, drogisterijen en schoenenverkopers hebben meer producten verkocht. Daar staat tegenover dat onder meer supermarkten, elektronicazaken en meubelverkopers een daling voor de kiezen kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Drie procent, grootste stijging in twee jaar… dus dan koppel je het niet eens echt los van seizoensfluctaties.

Didn’t do the math. Maar dat voelt nog niet statistisch significant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 06:43:
Drie procent, grootste stijging in twee jaar… dus dan koppel je het niet eens echt los van seizoensfluctaties.

Didn’t do the math. Maar dat voelt nog niet statistisch significant.
De cijfers worden gepubliceerd door het CBS en je gaat de statistische significantie in twijfel trekken, zonder enig argument???

En verder begrijp ik je opmerking over seizoensfluctuaties niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik wist niet dat blokker een drogisterij, kledingwinkel of schoenenverkoper was? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Als je slechts een kwartaal gaat vergelijKen t.o.v. een jaar eerder dan is een verschil van 3% niet onredelijk. Is er vorig jaar niet minder gekocht omdat inflatie hoog was en mensen hun portemonnee dicht hielden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
Dit topic loopt nu 9 jaar. Ik zie toch ook formules die het goed doen, of die er i.i.g. zelf in geloven. Zoals Rituals of Coco & Sebas, met nu 23 winkels op dure locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

_JGC_ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:38:
[...]

Ik wist niet dat blokker een drogisterij, kledingwinkel of schoenenverkoper was? ;)
Correct.
Maar dit topic gaat ook niet alleen over de Blokker... O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 10:44
Eerder was de trend meerwaarde te schrappen en zo goedkoop mogelijk dozen schuiven. Maar de tijd haalt dit in. Als ik bij wijze een goed aardappelschilmesje of een goede pan wil hebben, dan zoek je bij Amazon en Bol vooral naar meuk, dure chinese namaak met een echt merkstickertje van je favoriete merk en kom je er niet meer uit.

Daardoor neig ik weer steeds vaker kwaliteits spullen te zoeken in een echte winkel, maar dan wel een zaak die meerwaarde kan bieden bij de producten. Een zaak die niet automatisch het duurste adviseert, maar waar geluisterd wordt naar je wensen en waarbij de producten die ze verkopen dan naast jouw wensen worden gelegd.

Dus eigenlijk zaken waar je zelf niets voor wilt uitzoeken, maar die voor jou wel de Tweaker willen uithangen. Dan betaal ik liever wat meer.

De Blokker slaat dan net weer de plank mis, door de merkspullen te gaan vervangen door Xenos achtige producten. Hema heeft wel begrepen dat je naast de online kanalen, Ali en Action alleen meerwaarde kunt bieden door een redelijke kwaliteit voor een niet al te gekke prijs te leveren. En door een relatief breed assortiment, waarbij ze van alles tenminste iets op voorraad hebben. Toch een beetje ook wat de Ikea doet, maar dan in winkelcentrum of winkelstraat.

Dus als je het mij vraagt mist Blokker de boot door zich niet aan te passen aan wat klanten zoeken. Als ik in een winkel kom om iets NU mee te kunnen nemen, dan ben ik pissed als je het daar op een kiosk alleen maar online kan bestellen. Vaak met onbekende levertijd. Ik snap dat ze je doorverwijzen daarnaar als ze iets niet hebben, maar kansloos is dat wel. Waar zijn de filiaal managers die verantwoording dragen over inkoop en assortiment voor in hun buurt? Blokker lijkt nu eerder zo centraal mogelijk aangestuurd met eenheidswordt. Waar je in de winkel niets meer kan vinden. Zoals de Hema een paar jaar terug was. Gelukkig zijn die herrezen uit hun as.

[ Voor 18% gewijzigd door ucsdcom op 17-05-2024 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13:02
Als een Action vuilnisbak kapot is koop je gewoon weer een nieuwe.
Maar ik heb mijn (van 100% gerecycled plastic volgens het etiket) vuilnisbak ook van de Action en hij is nog helemaal heel na 3 jaar.

De Action draait mega winsten over de toegevoegde waarde van die winkel twijfelt niemand.
Er is ook in Nederland een grote groep die geen cent te maken heeft of niet zoveel geeft om het design van een vuilnisbak.
Ik ben eerder verbaasd waarom iemand een design vuilnisbak haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36
bszz schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:26:
[...]

De cijfers worden gepubliceerd door het CBS en je gaat de statistische significantie in twijfel trekken, zonder enig argument???

Datzelfde CBS publiceerde in 2023 cijfers over verkeersdrukte. Statistisch helemaal correct maar de journalist die het artikel opstelde vergat even de context van pandemie en thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
jadjong schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:38:
[...]

Datzelfde CBS publiceerde in 2023 cijfers over verkeersdrukte. Statistisch helemaal correct maar de journalist die het artikel opstelde vergat even de context van pandemie en thuiswerken.
Ok, is nog steeds geen argument om dit in twijfel te trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@ucsdcom Ter aanvulling: ook via Amazon of Bol kun je die kwaliteitsspullen ook bestellen hoor.

Ik koop b.v. een Global mes of een Victorinox aardappelschilmesje ook gewoon online.
Datzelfde geldt voor een goede pan.
Het 'nadeel' van dat soort spullen is wel; je koopt het één keer, en mits er geen destructieve incidenten hebben plaatsgevonden, heb je de komende tig jaar niet iets nieuws nodig. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
emeralda schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:37:
Maar ik heb mijn (van 100% gerecycled plastic volgens het etiket) vuilnisbak ook van de Action en hij is nog helemaal heel na 3 jaar.

De Action draait mega winsten over de toegevoegde waarde van die winkel twijfelt niemand.
Er is ook in Nederland een grote groep die geen cent te maken heeft of niet zoveel geeft om het design van een vuilnisbak.
Simpel. Die vuilnisbak maakt deel uit van mijn interieur... En dan wil ik dat het ding een beetje smoelt en geen plastic fantastic prul. Nou vind ik brabantia ook niet mega ofzo.... Het is gewoon een degelijk ding, ziet er aardig uit en kost misschien wat meer als de ikea of action bak. Maar er zijn vast merken die hoogstaander spul maken....

Bijvoorbeeld : https://www.debijenkorf.n...400000?ref=%2Fsimplehuman

[ Voor 6% gewijzigd door stylezzz op 17-05-2024 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
ucsdcom schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:33:
Eerder was de trend meerwaarde te schrappen en zo goedkoop mogelijk dozen schuiven. Maar de tijd haalt dit in. Als ik bij wijze een goed aardappelschilmesje of een goede pan wil hebben, dan zoek je bij Amazon en Bol vooral naar meuk, dure chinese namaak met een echt merkstickertje van je favoriete merk en kom je er niet meer uit....
Precies dit. Zelf ben ik altijd een prijs-kwaliteit koper geweest. Natuurlijk is het een beetje product afhankelijk, en soms wil ik gewoon (heel) goedkoop, en soms mag het ook wat meer kosten. Het tussenproduct bij sommige categorieen vinden is er niet eenvoudiger op geworden.

Aan de ene kant heb je action waar je voor het willekeurige artikel 7,99 betaald. Aan de andere kant het "merk"product wat dan 59,99 euro vraag. Wat ik dan mis is het tussenin product van 29,99.
emeralda schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:37:

Gelukkig leeft niet iedereen op bijstandniveeau, en nog meer geluk heeft niet iedereen jou ingesteldheid. Ik vind het prima om wat meer te betalen als mijn product een 3+ keer zo lange levensduur heeft. Niet alleen dien ik mijn tijd te steken in de aankoop, er zijn ook nog verplaatsingskosten. Dan laat ik nog buiten beschouwing of dit ophalen of bezorgen is, offline of online.

Een schilmesje van de action van 0,79 euro wat je elke 2-3 jaar moet vervangen heeft bij mij NIET de voorkeur over een schilmesje van 6,99 euro waar ik levenslang mee doe. Een groot deel van die mensen met weinig te besteden zijn ongetwijfeld arm omdat ze veel van dit soort wederkerende kosten hebben. De komst en groei van Action is langs de ene kant een zegen, langs de andere kant een vloek voor de maatschappij in zijn geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
bszz schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:26:
[...]

*knip* Opmerkingen als deze voegen niets toe.

Definitie van statistische significantie:
Statistische significantie is de aannemelijkheid dat een correlatie in de statistiek niet op toeval berust.
Ik bestrijd de getallen van het CBS niet, en het CBS doet ook in die quote geen uitspraken over significantie want daar hebben ze wel wiskunde A gehad.

Op basis van twee jaar data een kleine verhoging als indicatie van een trend benoemen is lastig alleen en zeer waarschijnlijk dus niet statistisch significant. Vooral omdat je met een periode van twee jaar leunt op 8 datapunten waarvan de helft sterk gecorreleerd is met elkaar omdat er seizoenmatig invloeden zijn op koopgedrag, althans in veel sectoren. Ook hangt het af van de fluctuaties die je in de afgelopen decennia hebt gezien.

Mijn reactie was dus meer op de opmerking 'we kunnen het topic sluiten' :P Dat is voorbarig op basis van 8 datapunten. Denk ik. Ik zou het kunnen checken voor je als ik de data had en mijn eigen wiskunde A wat minder roestig was ;)

Edit: Op basis van deze grafiek zou ik de vlag inderdaad nog niet uithangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jLs9XHFz2jk7UNHLreIl0_-0Qk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1Ilh3ERBbyJpVVk0T9rppI9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 17-05-2024 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Galactic schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:59:
[...]

Precies dit. Zelf ben ik altijd een prijs-kwaliteit koper geweest. Natuurlijk is het een beetje product afhankelijk, en soms wil ik gewoon (heel) goedkoop, en soms mag het ook wat meer kosten. Het tussenproduct bij sommige categorieen vinden is er niet eenvoudiger op geworden.

Aan de ene kant heb je action waar je voor het willekeurige artikel 7,99 betaald. Aan de andere kant het "merk"product wat dan 59,99 euro vraag. Wat ik dan mis is het tussenin product van 29,99.
Het 'tussenin segment' is nou juist waar de vraag een stuk is terug gevallen. Vlees noch vis zeg maar.... Of we kopen zo goedkoop mogelijk, en accepteren dat het misschien kwalitatief tegenvalt of een korte levensduur heeft. Of we kopen relatief duur spul en zijn op alle aspecten kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
ehtweak schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:48:
@ucsdcom Ter aanvulling: ook via Amazon of Bol kun je die kwaliteitsspullen ook bestellen hoor.

Ik koop b.v. een Global mes of een Victorinox aardappelschilmesje ook gewoon online.
Het 'nadeel' van dat soort spullen is wel; je koopt het één keer, en mits er geen destructieve incidenten hebben plaatsgevonden, heb je de komende tig jaar niet iets nieuws nodig. :)
Je kunt de kwaliteitsspullen wel kopen via die retailers maar niet 'vinden' bij die retailers.

Bij vergaarbakverkopers als Bol en Amazon helpt niets om het onderscheid te maken tussen meuk of kwaliteitsspul. De enige indicatie is prijs. (Als consument ken je niet voor elke productsoort de merken in de verschillende prijs-kwaliteit segmenten.)

Bij een fysieke retailer die onderscheidbaar meerdere segmenten aanbiedt of bijvoorbeeld een Coolblue wordt die hulp wel (of meer) geboden.

In andere gevallen is de retailer zelf al indicatief voor het segment: Action voor goedkoop, Ikea voor prijs-kwaliteit, Bijenkorf voor high end of design.

Een Blokker zit teveel in het Bol en Amazon hoekje. Als klant wordt je echt niet wijzer als je daar voor het schap staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 17-05-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
ehtweak schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:48:

Ja inderdaad de merken kan je er zeker vinden, maar net als de zogenaamd "originele Apple" spullen is er inmiddels zoveel namaak en vervalsing, dat ik steeds vaker bang ben om een namaak artikel voor de volle mep te kopen. Soms heeft iets wat je binnen krijgt wel het merk en het uiterlijk van het merkproduct, maar mis je in "the look & feel" toch echt een zekere kwaliteitsbeleving, waardoor je direct twijfels hebt of het wel een echt product is. Of de argwaan komt later pas: een mes dat heel snel bot is ondanks voorzichtige hand afwas, verkleuren en kromtrekken van materiaal etc.

Hoe weet je bij die platforms of iets echt is? Zeker als het alleen via een reseller te koop is loop ik er met een boog omheen, behalve als het een shop van het merk zelf is.

Hoe maak jij dat onderscheid? En viel dat mee toen je het geleverd kreeg? Nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ucsdcom schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:39:
[...]

Hoe maak jij dat onderscheid? En viel dat mee toen je het geleverd kreeg? Nog tips?
Als ik bijvoorbeeld via Amazon een doosje met Fischer DuoPower pluggen bestel, dan krijg ik toch echt gewoon de originele Fischer pluggen. Maar wel voor een beduidend lagere prijs dan dat ik in een fysieke winkel moet betalen.

Ditto voor een paar originele bergschoenen:
ehtweak in "Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2"
fysieke winkels hadden 'm niet en/of hadden geen zin om ze in mijn maat te bestellen om ze te kunnen passen. Welnu, dan niet.

En een Global mes krijg ik dan gewoon in de originele verpakking, vanuit een Amazon Warehouse in Duitsland, waarbij de wederverkoper een Duitse speciaalzaak is. Ook een bijzonder snijblok haal ik daar vandaan:
ehtweak in "Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2"

Maar wederom goedkoper dan op de horeca messenafdeling van de Sligro. Laat staan in een speciale messenzaak.
Of een massief gietijzeren Dutch Oven pan:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53424874855_b52cafc699_c.jpg
Gewoon een 'echte'. Maar wel 'gratis' verzenden en beduidend goedkoper dan in welke winkel dan ook.

etc.

Dat zijn echt geen namaakspullen!
Uiteraard hangt het er natuurlijk wel vanaf in welke categorie je iets zoekt.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
ehtweak schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:12:
[...]

Als ik bijvoorbeeld via Amazon een doosje met Fischer DuoPower pluggen bestel, dan krijg ik toch echt gewoon de originele Fischer pluggen. Maar wel voor een beduidend lagere prijs dan dat ik in een fysieke winkel moet betalen.

Ditto voor een paar originele bergschoenen:
ehtweak in "Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2"
fysieke winkels hadden 'm niet en/of hadden geen zin om ze in mijn maat te bestellen om ze te kunnen passen. Welnu, dan niet.

En een Global mes krijg ik dan gewoon in de originele verpakking, vanuit een Amazon Warehouse in Duitsland, waarbij de wederverkoper een Duitse speciaalzaak is. Ook een bijzonder snijblok haal ik daar vandaan:
ehtweak in "Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2"

Maar wederom goedkoper dan op de horeca messenafdeling van de Sligro. Laat staan in een speciale messenzaak.
Of een massief gietijzeren Dutch Oven pan:
[Afbeelding]
Gewoon een 'echte'. Maar wel 'gratis' verzenden en beduidend goedkoper dan in welke winkel dan ook.

etc.

Dat zijn echt geen namaakspullen!
Uiteraard hangt het er natuurlijk wel vanaf in welke categorie je iets zoekt.
Het verschil zit hem erin dat jij al exact weet wat je wil. Wat @Rukapul bedoeld is dat als je nog niet exact weet wat je wil dat je dan snel verzand bij een webshop. Hoe ga je nou een ooit een overzicht krijgen in de categorie pannen bij een bol.com..... Maar liefst ruim 15000 producten.

https://www.bol.com/nl/nl...=pannen&view=list&N=11767

Als jij van te voren al weet dat je een echte 'dutch oven' wil, dan kun je gericht zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

stylezzz schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:19:
[...]

Het verschil zit hem erin dat jij al exact weet wat je wil.
Gelukkig wel. ;)

Maar serieus; je gaat toch niet naar een winkel toe en roept "doe mij maar een pan"?
Je hebt toch altijd al selectiecriteria, hetzij op eigenschappen, verkrijgbaarheid, prijs, etc.

Ik ben werkelijk waar nog nooit een winkel binnengestapt (vroegâh ook niet) en heb geroepen doe mij maar 'iets'. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
ehtweak schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:50:
[...]

Gelukkig wel. ;)

Maar serieus; je gaat toch niet naar een winkel toe en roept "doe mij maar een pan"?
Je hebt toch altijd al selectiecriteria, hetzij op eigenschappen, verkrijgbaarheid, prijs, etc.

Ik ben werkelijk waar nog nooit een winkel binnengestapt (vroegâh ook niet) en heb geroepen doe mij maar 'iets'. :+
Haha... nee, maar in het geval van pannen ben je als consument misschien op zoek naar een koekenpan. Of een kookpan. Om dan je selectie uit een beperkt aantal merken en modellen te kunnen maken is soms gewoon prettiger. Tenzij je outdoor enthousiast bent, en waarschijnlijk al maanden lang reviews aan het doorspitten bent wat voor jou de perfecte pan zou zijn.... Dan kun je ineens naar je Dutch oven op zoek. Dat is ook een manier... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De discussie over namaakproducten bij webwinkels mag stoppen hier. Die gaat niet meer over fysieke winkels en hoort hier dus neit thuis.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Rukapul schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:29:
Een Blokker zit teveel in het Bol en Amazon hoekje. Als klant wordt je echt niet wijzer als je daar voor het schap staat.
Hoe bedoel je dat dan? Dan kan je toch juist voelen en bekijken en merk je snel het verschil tussen een stevige Mepal bak of zo'n plastic gammel doosje voor weinig?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Gonadan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:47:
[...]

Hoe bedoel je dat dan? Dan kan je toch juist voelen en bekijken en merk je snel het verschil tussen een stevige Mepal bak of zo'n plastic gammel doosje voor weinig?
Blokker heeft steeds minder kwaliteits spul in de winkels. De goedkope meuk staat er en de rest kan je hoogstens online bij ze bestellen.

Daarmee begint het steeds meer op een Amazon of Bol te lijken als je niet weet wat je wilt of wat er is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ucsdcom schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:01:
Blokker heeft steeds minder kwaliteits spul in de winkels. De goedkope meuk staat er en de rest kan je hoogstens online bij ze bestellen.

Daarmee begint het steeds meer op een Amazon of Bol te lijken als je niet weet wat je wilt of wat er is.
Dat er een groot Xenos gehalte bij is gekomen klopt, maar dat er geen kwaliteitsspul meer staat is gewoonweg niet juist. Twee dagen geleden heb ik nog een rondje gedaan (vorige week nog een ander filiaal ook) en het valt op dat júist het kwaliteitsspul er ook nog is en daar kom ik voor.

Komt iedereen die een mening heeft over de Blokker er daadwerkelijk zelf en kijkt ook met een open blik naar het assortiment? Of is het meer dat het een keer tegen is gevallen of gewoon ene oordeel van afstand. Ik vraag het mij oprecht af. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Gonadan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:05:
[...]

Dat er een groot Xenos gehalte bij is gekomen klopt, maar dat er geen kwaliteitsspul meer staat is gewoonweg niet juist. Twee dagen geleden heb ik nog een rondje gedaan (vorige week nog een ander filiaal ook) en het valt op dat júist het kwaliteitsspul er ook nog is en daar kom ik voor.

Komt iedereen die een mening heeft over de Blokker er daadwerkelijk zelf en kijkt ook met een open blik naar het assortiment? Of is het meer dat het een keer tegen is gevallen of gewoon ene oordeel van afstand. Ik vraag het mij oprecht af. :)
Nou misschien verschilt dit per filiaal. In het filiaal waar ik kom is het Aliexpress in een stenen winkel voor meer geld. Ik kan mij daarbij niet voorstellen dat de kwaliteits spullen iedere keer net uitverkocht zijn. Dus misschien is het wel een regionale of lokale keuze? Ze hebben het geluk dat er een Hema naast zit, zodat klanten toch niet voor niets komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ucsdcom schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:13:
Nou misschien verschilt dit per filiaal. In het filiaal waar ik kom is het Aliexpress in een stenen winkel voor meer geld. Ik kan mij daarbij niet voorstellen dat de kwaliteits spullen iedere keer net uitverkocht zijn. Dus misschien is het wel een regionale of lokale keuze? Ze hebben het geluk dat er een Hema naast zit, zodat klanten toch niet voor niets komen ;)
Kan het me eigenlijk niet voorstellen om eerlijk te zijn, het is juist hun kern. Wat ik me wel kan voorstellen is dat je misschien naar heel andere productgroepen kijkt dan ik, dat zou het wel verklaren. Want alles wat nu in Xenos variant aangeboden wordt was toch al een productgroep waar ik straal voorbij liep. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
*knip* Dit voegt niets toe.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 17-05-2024 19:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Goed nieuws, HEMA lijkt het lek boven te hebben:
Ondanks heftige concurrentie
Het gaat weer beter met HEMA, winst verdubbelt

De omzet van HEMA nam van februari vorig jaar tot en met januari dit jaar met 7,4 procent toe, tot ruim 2,1 miljard euro. Het aantal winkelbezoeken bleef ongeveer gelijk, maar die klanten kochten méér. De winst voor belastingen kwam uit op ruim 61 miljoen euro, tegen ruim 30 miljoen een jaar eerder.

De concurrentie blijft voor de keten 'heftig' en 'komt overal vandaan, online en in de winkelstraat', zegt topvrouw Saskia Egas Reparaz tegen persbureau ANP. Volgens haar onderscheidt HEMA zich door te letten op de impact van zijn artikelen op het milieu en omstandigheden van de mensen die ze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 08:19
Superdry gaat aantal winkels in Europa sluiten: https://fashionunited.nl/...lsluitingen/2024052360897 Het gaat om in totaal 30 winkels. In Nederland zitten er 18. Is nog niet bekend of er hier winkels gaan sluiten c.q. hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
martwoutnl schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:09:
Superdry gaat aantal winkels in Europa sluiten: https://fashionunited.nl/...lsluitingen/2024052360897 Het gaat om in totaal 30 winkels. In Nederland zitten er 18. Is nog niet bekend of er hier winkels gaan sluiten c.q. hoeveel.
Er rommelt daar nog wel meer. Een goed voorbeeld van een gehyped merk (hoeveel zag je het superdry logo wel niet op straat een aantal jaar geleden?) wat inmiddels over zijn hoogtepunt heen is.

https://retailtrends.nl/n...-bereidt-noodverkoop-voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mja, daarvan heb ik überhaupt nooit begrepen dat er rendabele winkels van waren. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:02

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, tegenwoordig loopt iedereen en z'n moeder met een jack van 'The North Face'. Heel fijn voor de omzet van dat bedrijf maar ook zij moeten zich goed beseffen dat dat ook ooit weer een keer ophoudt als er weer een ander merk in de mode komt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:25

Dennis1812

Amateur prutser

De kleding zit wel heel van the north Face.
Ook de shirts zijn fijn en vaak tegen goede kortingen op Bestsecret te krijgen.

En ze bestaan al sinds 1966. Dus het is niet echt een eendagsvlieg

[ Voor 22% gewijzigd door Dennis1812 op 26-05-2024 17:39 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:02

Fiber

Beaches are for storming.

Dennis1812 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:39:
De kleding zit wel heel van the north Face.
Ook de shirts zijn fijn en vaak tegen goede kortingen op Bestsecret te krijgen.

En ze bestaan al sinds 1966. Dus het is niet echt een eendagsvlieg
Weet ik. Maar voorheen waren ze een klein maar mooi en stabiel merk voor een specifieke vaste doelgroep van voornamelijk buitensporters, kampeerders, wandelaars en andere actievelingen. Dat is hun basis. Ik hoop dat ze al die mode aankopen als leuke extra zien, maar zich beseffen dat dat hoogstwaarschijnlijk tijdelijk is.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja ze gaan een beetje mee met de hype dat iedereen actief over wil komen en dan in zo'n merk gaat lopen. Misschien ook wel noodgedwongen want veel buitensporters en actievelingen beweren tegenwoordig dat Decathlon net zo goed is en halen al hun spullen daar.
Wellicht is ook daar het middensegment wat aan het verdwijnen en moet een north face het hebben van het echte dure Gore Tex spul of gewoon mainstream.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Fiber schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:38:
Tja, tegenwoordig loopt iedereen en z'n moeder met een jack van 'The North Face'. Heel fijn voor de omzet van dat bedrijf maar ook zij moeten zich goed beseffen dat dat ook ooit weer een keer ophoudt als er weer een ander merk in de mode komt.
North face is eigendom van de vf corporation. Andere merken die daar onder vallen zijn kipling, timberland en vans. (En nog wat onbekendere namen) best een stabiel geheel, geen grootheidswaanzin om een hele winkelketen om een van die merken te bouwen in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Dat wordt echt wel meegenomen in de business case voor zo'n keten. Uiteindelijk is het ook maar een merk op de deur, en die verander je makkelijk als een ander merk populairder wordt. Huisstijl aanpassen en door. Bij dit soort producten moet je gewoon zorgen dat je voldoende merken in je portfolio hebt om flexibel in te spelen op veranderingen. Nergens staat dat een winkel(keten) heel lang moet blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:33

Yucon

*broem*

Gonadan schreef op zondag 26 mei 2024 @ 18:00:
Ja ze gaan een beetje mee met de hype dat iedereen actief over wil komen en dan in zo'n merk gaat lopen. Misschien ook wel noodgedwongen want veel buitensporters en actievelingen beweren tegenwoordig dat Decathlon net zo goed is en halen al hun spullen daar.
Wellicht is ook daar het middensegment wat aan het verdwijnen en moet een north face het hebben van het echte dure Gore Tex spul of gewoon mainstream.
Ik zit er niet zo in, maar tot zojuist dacht ik serieus dat northface eigen merk van weetikveelwat was omdat je iedereen erin zag lopen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Yucon schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:30:
[...]

Ik zit er niet zo in, maar tot zojuist dacht ik serieus dat northface eigen merk van weetikveelwat was omdat je iedereen erin zag lopen. :o
Nee, t zijn serieus dure (doch fijne) jassen.
De shirts en overig zijn wat goedkoper en vaak tegen spotprijzen te krijgen. Ook erg fijn.

Via Bestsecret vaak in goede aanbiedingen wel vindbaar.

(Ja, ik doe mee aan de North Face hype)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 21:09
Opvallend dat Canada Goose nog niet genoemd is, dat pas duur spul; ook jassen idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Het probleem met The North Face is dat het eerst een merk was dat puur gericht was op buitensport, zoals onder andere Meindl en Lowa. Echter zijn zij mainstream gegaan en is dit ook te merken aan de kwaliteit van de buitensportproducten, dat helaas behoorlijk naar beneden is gegaan.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Sjah schreef op maandag 27 mei 2024 @ 23:39:
Opvallend dat Canada Goose nog niet genoemd is, dat pas duur spul; ook jassen idd.
Staan die op punt van omvallen dan?
Ik gok dat die niet snel mainstream gaan worden. ~1000 euro voor een jas is gewoon te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dennis1812 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 23:44:
[...]

Staan die op punt van omvallen dan?
Ik gok dat die niet snel mainstream gaan worden. ~1000 euro voor een jas is gewoon te gek.
Ok nm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

We kwamen bij o.a north Face doordat iemand aangaf dat ze enorm snel groeien en iedereen er ineens inloopt. Vergelijkbaar met Superdry. En de titel blijft toch:
De zonsondergang van fysieke winkels
Superdry heeft het nu heel moeilijk en gaat totaal de verkeerde kant op.
Na die post zijn diverse argumentaties gekomen waardoor ik en wat andere posters verwachten dat het bij the north Face niet zoon vaart zal lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik was laatst op zoek naar twee 12V 20W G4 halogeenlampjes voor iemand.

Ik ben langs geweest bij beide bouwmarkten in mijn woonplaats. Bij Praxis en Gamma niet in de winkel op voorraad.

Andere filialen dichterbij zaten ook zonder lampjes, zag ik thuis op de website. Dichtstbijzijnde winkel met lampjes op voorraad is 30 km rijden. :| Bij Gamma was Click en collect niet beschikbaar, zag ik pas nadat ik was ingelogd bij gamma.nl.

Toen was ik het zat. :( Ik was wel erg veel tijd kwijt, op zoek naar twee lampjes van een paar Eurootjes.

Ik heb maar via Bol.com (bij partner verkoper) een setje van 8 lampjes besteld. Twee dagen later lagen de lampjes in mijn brievenbus. Nu heb ik een voorraad en kom ik voor de lampjes niet meer bij de bouwmarkt.

Bepaalde producten (bv. lampjes, schroeven, pluggen, bouten, kabels, stekkerdoos) wil ik snel kunnen halen bij een winkel/bouwmarkt. Als van twee bekende bouwmarkten er meerdere filialen in de omgeving geen lampjes hebben, dan ga ik maar online winkelen.
Helaas heb ik dit met meerdere producten bij verschillende winkels meegemaakt. Van schoenveters tot computers. Ik gun een fysieke winkel de omzet, maar als er geen voorraad is en het kan online, dan doe ik dat laatste maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTbiJzsugZR-tjTpQwfl8_22GPg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oJnOD1g5G0JErjhNDQiRmeqQ.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door Shmoopy op 28-05-2024 06:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Is dit niet omdat halogeen in de ban gedaan is?

https://nos.nl/artikel/22...ft-voorlopig-toch-te-koop

Heeft weinig met de ondergang van fysieke winkels te maken. Mijn Gamma heeft de LED versie gewoon op voorraad.

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-05-2024 07:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
Shmoopy schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 03:30:
Ik was laatst op zoek naar twee 12V 20W G4 halogeenlampjes voor iemand.

Ik ben langs geweest bij beide bouwmarkten in mijn woonplaats. Bij Praxis en Gamma niet in de winkel op voorraad.

Andere filialen dichterbij zaten ook zonder lampjes, zag ik thuis op de website. Dichtstbijzijnde winkel met lampjes op voorraad is 30 km rijden. :| Bij Gamma was Click en collect niet beschikbaar, zag ik pas nadat ik was ingelogd bij gamma.nl.

Toen was ik het zat. :( Ik was wel erg veel tijd kwijt, op zoek naar twee lampjes van een paar Eurootjes.

Ik heb maar via Bol.com (bij partner verkoper) een setje van 8 lampjes besteld. Twee dagen later lagen de lampjes in mijn brievenbus. Nu heb ik een voorraad en kom ik voor de lampjes niet meer bij de bouwmarkt.

Bepaalde producten (bv. lampjes, schroeven, pluggen, bouten, kabels, stekkerdoos) wil ik snel kunnen halen bij een winkel/bouwmarkt. Als van twee bekende bouwmarkten er meerdere filialen in de omgeving geen lampjes hebben, dan ga ik maar online winkelen.
Helaas heb ik dit met meerdere producten bij verschillende winkels meegemaakt. Van schoenveters tot computers. Ik gun een fysieke winkel de omzet, maar als er geen voorraad is en het kan online, dan doe ik dat laatste maar.

[Afbeelding]
Dit heet nu omnichannel: Je kiest het verkoopkanaal afhankelijk van de situatie. Er zijn zat artikelen die je prima in een fysieke winkel kunt kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
Toevallig maakte moederbedrijf van The North Face, VF Corporation, ook 10% omzetteruggang bekend.
Alleen bij het merk The North Face groeide de omzet licht, maar overige merken in het portfolio (Vans, Timberland, Dickies, o.a.) lieten juist flinke dalingen zien. De stabiele resultaten van The North Face kon de overige resultaten dan ook niet rechttrekken.
VF Corp heeft oa ook brands JanSport, Eastpak, Napapijri en Kipling. Vooral die laatste vind ik boeiend: er was een tijd dat werkelijk iedereen een Kipling tas kocht en dat was heel snel gedaan. Het bedrijf heeft al eerder kennis gemaakt met het cyclische karakter van trends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
desmond schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:28:
[...]

Toevallig maakte moederbedrijf van The North Face, VF Corporation, ook 10% omzetteruggang bekend.

[...]

VF Corp heeft oa ook brands JanSport, Eastpak, Napapijri en Kipling. Vooral die laatste vind ik boeiend: er was een tijd dat werkelijk iedereen een Kipling tas kocht en dat was heel snel gedaan. Het bedrijf heeft al eerder kennis gemaakt met het cyclische karakter van trends.
Toen de leren boekentas op school werd afgeschaft stonden er inderdaad hele schoolpleinen vol met kipling. :P

Superdry zit nu in die neergaande cyclus. Probleem is alleen dat ze dus een hele retailketen hebben opgebouwd rond dit merk. Pepertjeduur.... Wat dat betreft doet die VF corp het slimmer. Gewoon de producten van die merken verkopen aan resellers. Stuk minder risicovol....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:16
desmond schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:28:
In mijn middelbare schooltijd liep iedereen met een Eastpak rond. Ik had voor de brugklas voor een Kipling gekozen en was daarmee de grote uitzondering. Ik had destijds ook een soort leren Eastpak die ik als gymtas gebruikte, wat ik achteraf eeuwig zonde vind. Want dat was echt een hele toffe uitvoering, maar die was in al die jaren zo mishandeld dat hij niet meer te redden was toen ik me later beter besefte hoe tof die eigenlijk was..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:45

ericplan

5180 Wp PV

Wie dacht dat het probleem met monotone, dure winkelstraten zoals de Kalverstraat iets van ons was, de Champs Élysées heeft precies hetzelfde probleem.

https://www.theguardian.c...nic-on-the-champs-elysees

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
ericplan schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:53:
Wie dacht dat het probleem met monotone, dure winkelstraten zoals de Kalverstraat iets van ons was, de Champs Élysées heeft precies hetzelfde probleem.

https://www.theguardian.c...nic-on-the-champs-elysees
Lol... als er enig vergelijk mogelijk is zou dat eerder tussen de PC hooft en de champs elysees zijn. Ik denk dat er aan een dood paard getrokken word overigens. De champs elysees is naast een winkelstraat voor een bepaalde doelgroep ook een toeristische trekpleister. Dat de 'native parisienne er niks meer te zoeken heeft is jammer, maar die vind vast wat hij wil in andere straten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Moederbedrijf boven Bristol vraagt bescherming tegen schuldeisers aan en zoekt overnemer:

https://www.tijd.be/onder...t-overnemer/10549330.html

De procedure beperkt zich momenteel tot de 117 Belgische winkels van Bristol. Vanaf volgende week plant de winkel een uitverkoop 'om de continuïteit tijdens het proces te garanderen' in België.

De Nederlandse tak is niet bij de gerechtelijke procedure betrokken, maar ook daar gaat het allerminst goed.

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Fettel schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:46:
De Nederlandse tak is niet bij de gerechtelijke procedure betrokken, maar ook daar gaat het allerminst goed.
Nederlandse tak staat ook in de etalage, faillisement in België is vooral vanwege de bedrijfsstructuur:
Winkelketen Bristol zoekt nieuwe eigenaar voor activiteiten in Nederland en België

Het familiebedrijf lukt het niet om het tij te keren. „Ondanks aanzienlijke inspanningen om de financiële situatie te verbeteren in het moeilijke economische klimaat, bleven de positieve resultaten sinds het najaar van 2023 uit”, meldt Bristol in een persverklaring. In België heeft het moederbedrijf uitstel van betaling aangevraagd. Het gaat om een zogenoemde gerechtelijke reorganisatie.

In Nederland is er geen uitstel van betaling aangevraagd. „Omdat we in Nederland enkel en alleen de operationele doorlopende kosten hebben”, legt Vanaudenhove uit. „Alle andere activiteiten, zoals de inkoop, zitten in België.”

Zowel in Nederland als in België blijven de winkels voorlopig open. Volgende week begint de uitverkoop. „Iedereen houdt op dit moment zijn baan. Er vallen geen ontslagen. Wij gaan op zoek naar één of meerdere overnemers om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk werkgelegenheid behouden blijft.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:10:
[...]

Nederlandse tak staat ook in de etalage, faillisement in België is vooral vanwege de bedrijfsstructuur:

[...]
Misschien kunnen ze net als blokker even de gordon brothers bellen? Kunnen ze nog een paar jaar aanmodderen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
stylezzz schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:18:
Misschien kunnen ze net als blokker even de gordon brothers bellen? Kunnen ze nog een paar jaar aanmodderen... ;)
Zeker als de woordvoerder van Bristol onze vlaamse vriend Philippe Geubels wordt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Fettel schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:46:

De Bristolwinkels die ik ken zitten allemaal kn de net wat goedkopere straten in de buurt van de kernwinkelgebieden waardoor ze net wat minder aanloop hebben dan hun (duurdere concurrenten). Je moet er echt naar toe lopen, je komt er niet spontaan langs. Bij ons in stad kom je er alleen maar langs als je vanaf het station naar hwt centrum loopt. Iedereen die met de auto, bus of fiets komt ziet de winkel niet. Maar die zien wel Primark en H&M en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat ik ook allang mis, zeg 20 jaar, is fotowinkels in het straatbeeld.
Pagina: 1 ... 107 ... 132 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels