Ik vraag me wel af of je de 3070 daar niet wat te kort doet, van wat ik zo zie in de geruchtenmolen gaat ie toch redelijk dicht bij de RTX 2080 Yi komen, ik verwacht eigenlijk misschien wel dat ze stuivertje gaan wisselen, waarbij ik verwacht dat de 2080 Ti voornamelijk sneller zal zijn in oudere, minder geoptimaliseerde en dus vaak ook minder interessante titels (ik blijf het persoonlijk altijd wat jammer vinden dat veel van die testsuites altijd bestaan uit AAA titels waar vrijwel niemand in mijn omgeving lang interesse in heeft).DaniëlWW2 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:30:
De RTX3070 is heel bot gesteld de RTX2080 met de 2x FP32 wat van dubieuze waarde is in veel games en wat kleine dingetjes. Het zal iets sneller zijn dan de RTX2080 met een vergelijkbaar verbruik. Immers verbruikte een standaard RTX2080 videokaart 215W (225W voor de FE) en de RTX3070 is 220W.
Nee, ik denk dat die 15% schatting over de 2080 mogelijk wat te laag ingezet is, ik heb zelf meer het idee dat het 20-30% gaat zijn afhankelijk van de titel, waarbij ik verwacht dat de 3070 beter uitgerust gaat zijn voor toekomstige titels die ongetwijfeld beter geoptimaliseerd zullen zijn dan de huidige benchmark suites van de verschillende reviewers.
Neemt niet weg dat er altijd titels kunnen zijn waar het wel 15% is, maar ik verwacht op basis van de geruchten die rondgaan niet dat 15% het verschil tussen de 2080 en 3070 gaat zijn de komende jaren.
Mocht het wel 15% zijn dan zou dat een flinke teleurstelling zijn, dan kom je immers namelijk ook niet in de buurt van de 2080 ti. Ik vind dat dan ook niet rijmen met het achteruit trekken van de launch tot na AMD's presentatie. Als Nvidia weet dat de 3070 teleurstellend gaat zijn ga je dat immers naar mijn mening niet doen. Zo'n actie verwacht je eerder wanneer je als Nvidia zijnde weet dat de 3070 goed gepositioneerd staat t.o.v. de Sku die AMD er tegenover gaat zetten. Je wil immers niet in je day one reviews hebben dat iedere reviewer er over begint dat de "3070 een leuke kaart is, maar dat AMD de dag ervoor wat Sku's gepresenteerd heeft die beter gaan zijn op hetzelfde of lager prijspunt.
[ Voor 24% gewijzigd door Dennism op 04-10-2020 10:20 ]
/i/2003857154.png?f=imagenormal)

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/El926QLhzpyLv6F8phNGZZk9.jpg?f=user_large)