WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:05
Format-C schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:00:
Als de 5080 super de 5080 vervangt voor dezelfde prijs zal ie dan wel meer dan 16GB krijgen? Dat zou een "goeie deal" zijn anno 2026 met de huidige ram prijzen.

Zouden ze m niet gewoon hogere kloksnelheden geven? Nvidia is niet zo van het weggeven toch? :p Edit: en met ram zijn ze altijd al vrij "gierig" geweest.
Waar moeten ze dat geheugen vandaan halen. Bovendien het is stukken duurder dan bij de release van de 5080 én Nvidia kan haar GPUs vermoedelijk grotendeels toch wel kwijt in de servermarkt.

ik vrees er voor 😕

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
DLSS schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:38:
[...]

Waar moeten ze dat geheugen vandaan halen. Bovendien het is stukken duurder dan bij de release van de 5080 én Nvidia kan haar GPUs vermoedelijk grotendeels toch wel kwijt in de servermarkt.

ik vrees er voor 😕
Ik vrees er ook voor om eerlijk te zijn, zeker als je wilt gamen op een 4K scherm dan heb je meer Vram nodig dan bij 1440p of 1080p. Ook de Windows desktop omgeving wordt steeds hongeriger naar Vram en dan heb je gewoon niet meer de beste combinatie. Hier onder Linux is het Vram gebruik lager. Het scheelt niet veel, maar het kan net het verschil maken. Met mijn rtx4070 op 1080p kan ik het nog goed af met 12 GB, maar ik maak me toch zorgen over de nabije toekomst van videokaarten. Gaat PC gaming een niche worden?

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

jimh307 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:46:
[...]

Gaat PC gaming een niche worden?
Eigenlijk is het dat al een beetje.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Pagina: 1 ... 136 137 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.