Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 98 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-08 23:14
Gisteren een leuke deal gemaakt en een Diversion 900 uit 1995 gekocht met 37k km voor € 1650,-, nieuwe banden/remmen/accu en net een grote beurt gehad. enige wat scheelt is dat op de rechter voorpoot de oliekeerring lekt, maar dit kan ik zelf wel vervangen. Ding rijd heerlijk soepel en nog ruim voldoende pk/koppel voor een beginner als mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 11:55

Ktenolix

Pijlsnel

Foto's? :)

Ik hoop nog dat het een dezer dagen een zonnig dagje voorbij komt. Wil nog ff een keertje rijden voordat ik em wegzet voor de winter.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Gadverdamme vorig jaar de motor verkocht met de bedoeling er voorlopig maar mee te stoppen. Geen zin meer om met mooi weer zo'n pak aan te moeten trekken ( en dat dus ook regelmatig niet deed :X ) maar begint toch weer te kriebelen.

Heb me al 2 keer betrapt dat ik op mp op zoek was naar een Black Max, die moet er ooit nog een keer komen vind ik. Maar goed dat ik geen onzin geld over heb.

En dan in de zomer laten staan en alleen in de winter rijden. :Y)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
Ktenolix schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:38:
Foto's? :)

Ik hoop nog dat het een dezer dagen een zonnig dagje voorbij komt. Wil nog ff een keertje rijden voordat ik em wegzet voor de winter.
Foto's komen eraan als ik in bezit heb, het is ongeveer dezelfde als deze, alleen ziet die van mij er als nieuw uit:
Afbeeldingslocatie: http://images.handelsprijzen.nl/640/014/840014-1.jpg

De eigenaar gaat hem nu naar de garage brengen om kostenloos de keerring te laten repareren en nog een keer laten nakijken.
Zijn schoonzoon is monteur bij een motorgarage dus dat is wel fijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Elsandre op 14-10-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

Elsandre schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:35:
Gisteren een leuke deal gemaakt en een Diversion 900 uit 1995 gekocht met 37k km voor € 1650,-, nieuwe banden/remmen/accu en net een grote beurt gehad. enige wat scheelt is dat op de rechter voorpoot de oliekeerring lekt, maar dit kan ik zelf wel vervangen. Ding rijd heerlijk soepel en nog ruim voldoende pk/koppel voor een beginner als mij.
Nette div! Daar ga je veel plezier aan hebben. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:00

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GBTW schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:47:
[...]

Beun eens een zoiets voor je keer op je plaat gaat omdat je remmen oververhit zijn 8)7 http://www.hippohands.com/HH_BRACKETS.htm
Het gebeurt alleen bij zwaar illegale snelheden gelukkig..
Maar die link is wel handig, thanks :)

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 14-10-2015 11:16 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
ToolkiT schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:15:
[...]

Het gebeurt alleen bij zwaar illegale snelheden gelukkig..
250+? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

100MPH+ oftewel rijbewijs kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Ik zat ff te kijken voor een velgsticker (deze), maar ik zie dat die ook te koop is in reflecterend of fluoriscerend materiaal. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil hiertussen is en of het toegestaan is volgens Neërlandsche wetgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05
Ktenolix schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:55:
Ik zat ff te kijken voor een velgsticker (deze), maar ik zie dat die ook te koop is in reflecterend of fluoriscerend materiaal. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil hiertussen is en of het toegestaan is volgens Neërlandsche wetgeving?
Google is your friend

Of het toegestaan is: niet om druk maken. Nog nooit gehoord dat iemand daar problemen mee kreeg. Agenten zullen hier geen aandacht aan besteden.

Zelf geen ervaring met rim striping. Als ik echter zo op de site van deze aanbieder kijk zit er geen materiaal bij om het aan te brengen? Van wat ik lees/hoor gaat het wel eens mis met het netjes aanbrengen van rim striping.

Sommige aanbieders leveren er een 'tool' bij. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.dcamotorcycles.nl/data/articles/images/lightbox/big/print-3m-wheel-striping-rs-blue-7mm-x-7mtr_292_1.jpg

Lijkt me wel zo makkelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Panini op 14-10-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:31
Toch nog even een Upje! :)

Mijn motor gaat de verkoop in! Kawasaki Z750 Wit 11k aan kilometers Bouwjaar 2010. Heeft altijd in garage gestaan 2de eigenaar (heb er zelf heel weinig op gereden helaas.. dat is ook de reden van verkoop). Onderhoud is gedaan heeft wel een klein beurtje nodig voor nieuwe seizoen (denk aan oliewissel maar meer niet:))

Foto: http://bit.ly/1KV6DxY

Prijs 5500 (VAST)

voor meer info/foto's pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
ls789 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:03:
Toch nog even een Upje! :)

Mijn motor gaat de verkoop in! Kawasaki Z750 Wit 11k aan kilometers Bouwjaar 2010. Heeft altijd in garage gestaan 2de eigenaar (heb er zelf heel weinig op gereden helaas.. dat is ook de reden van verkoop). Onderhoud is gedaan heeft wel een klein beurtje nodig voor nieuwe seizoen (denk aan oliewissel maar meer niet:))

Foto: http://bit.ly/1KV6DxY

Prijs 5500 (VAST)

voor meer info/foto's pm
Locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Delft :) dat is een lekker ritje zie ik haha

[ Voor 11% gewijzigd door ls789 op 14-10-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Vays schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:01:
[...]

Google is your friend

Of het toegestaan is: niet om druk maken. Nog nooit gehoord dat iemand daar problemen mee kreeg. Agenten zullen hier geen aandacht aan besteden.

Zelf geen ervaring met rim striping. Als ik echter zo op de site van deze aanbieder kijk zit er geen materiaal bij om het aan te brengen? Van wat ik lees/hoor gaat het wel eens mis met het netjes aanbrengen van rim striping.

Sommige aanbieders leveren er een 'tool' bij. Zoiets:

[afbeelding]

Lijkt me wel zo makkelijk.
Die tool zit er wel bij als je een sticker koopt die over de hele velg doorloopt. De sticker die ik wil is in drie onderdelen. Echter snap ik niet waarom ze dat niet gewoon als één sticker gemaakt hebben, dat, na het verwijderen van die applicationtape gewoon losse stickers zijn. Scheelt gepruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Ktenolix schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:06:
[...]

Die tool zit er wel bij als je een sticker koopt die over de hele velg doorloopt. De sticker die ik wil is in drie onderdelen. Echter snap ik niet waarom ze dat niet gewoon als één sticker gemaakt hebben, dat, na het verwijderen van die applicationtape gewoon losse stickers zijn. Scheelt gepruts.
Ow :/

Niet echt over na gedacht door de maker inderdaad.

KTM 1290 Super Duke GT

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/images/stories/reviews/KTM/2015/1290_Super_Duke_GT/KTM_1290_Super_Duke_GT_AN_6023.jpg

Zou ik wel een stukje op willen beunen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
ls789 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:06:
[...]
Delft :) dat is een lekker ritje zie ik haha
Interesse namens schoonbroer-in-spé, maar da's wel een lang ritje :P
Mooi ding, maar wat is het verschil met de 1290 adventure eigenlijk?

[ Voor 51% gewijzigd door Martin op 14-10-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Martin schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:13:
[...]

Tja, wellicht kan ik per mail of telefoon of iets dergelijks meer info geven zodat je weet of het een ritje waard is ;) motor is schadevrij, ziet er als nieuw uit :) staat nu netjes onder een stofdoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
ls789 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:15:
[...]
Tja, wellicht kan ik per mail of telefoon of iets dergelijks meer info geven zodat je weet of het een ritje waard is ;) motor is schadevrij, ziet er als nieuw uit :) staat nu netjes onder een stofdoek
Ik zal eens peilen, maar je hoeft 'em niet voor hem vast te houden ofzo hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Martin schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:13:
[...]

[...]

Mooi ding, maar wat is het verschil met de 1290 adventure eigenlijk?
Zal meer als tour op de markt gezet worden? De adventure heeft meer de insteek 'all-road' denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Vays schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:02:
[...]

Zal meer als tour op de markt gezet worden? De adventure heeft meer de insteek 'all-road' denk ik.
Body van de adventure, blok van de superduke 1290R? Zou leuk zijn, lekker sportief touren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
Martin schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:20:
[...]

Body van de adventure, blok van de superduke 1290R? Zou leuk zijn, lekker sportief touren :9
Beetje hetzelfde straatje als de Ducati Multistrada/BMW S1000XR lijkt het op?

[ Voor 3% gewijzigd door Elsandre op 14-10-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Elsandre schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:22:
[...]

Beetje hetzelfde straatje als de Ducati Multistrada/BMW S1000XR lijkt het op?
Yup en Duc Multistrada, Versys 1000, Tiger Sport etc..

Dit is in de UK het hardst groeiende segment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ktenolix schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:06:
[...]

Met 3 semi-circles heb je meer flexibiliteit met waar je hem plakt en op hoeveel velgen het past..
Ze zijn namelijk iets ruimer dan je nodig hebt en kan dus verder naar binnen en buiten plakken afhankelijk van je velg en smaak..

* ToolkiT heeft blauwe reflecterende stiping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Reloader schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:01:
zaterdag kijken naar een GSXF600, :)

ziet er netjes uit op de foto's alleen een beetje onwennig: ik leen een bandit 1200 en ga nu kijken voor een 600f die bekend staat als "beginners motor"' "saai" |"tam"

dus we zullen het gaan meemaken :)
geeft ie sneeuw van t weekend :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ktenolix schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:55:
Fluoriscerend is een giftig kleurtje (high-viz yellow is bijv fluoriscerend). Reflecterend is als het licht reflecteert (bijvoorbeeld de witte banden die op een high-viz hesje zitten). Als je ze van plan ben in het groen te kopen, kun je beter geen reflecterende strepen kopen. In de wet is vastgelegd welke reflectoren waar mogen zitten, en welke kleur die moeten hebben. Achter moet een rode zitten, en aan de zijkant mogen reflectoren zitten die oranje moeten zijn.

Of een agent hier op gaat letten en zo ja, of ie er voor kan en mag bekeuren is de vraag, maar ik zou het persoonlijk lekker bij fluo houden. Da's namelijk sowieso niet verboden :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tdw schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:07:
[...]

Fluoriscerend is een giftig kleurtje (high-viz yellow is bijv fluoriscerend). Reflecterend is als het licht reflecteert (bijvoorbeeld de witte banden die op een high-viz hesje zitten). Als je ze van plan ben in het groen te kopen, kun je beter geen reflecterende strepen kopen. In de wet is vastgelegd welke reflectoren waar mogen zitten, en welke kleur die moeten hebben. Achter moet een rode zitten, en aan de zijkant mogen reflectoren zitten die oranje moeten zijn.

Of een agent hier op gaat letten en zo ja, of ie er voor kan en mag bekeuren is de vraag, maar ik zou het persoonlijk lekker bij fluo houden. Da's namelijk sowieso niet verboden :+
Dikke kans dat een agent het helemaal niet ziet bij daglicht..
Buiten dat moet het wel een hele zure agent zijn will je daar een bekeuring voor krijgen... De extra veiligheid die het opleverd in het donker (beter zicht van zij) is IMHO meer waard dan het risico op een boete van een miereneukende bromsnor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

ToolkiT schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:29:
[...]

Dikke kans dat een agent het helemaal niet ziet bij daglicht..
Buiten dat moet het wel een hele zure agent zijn will je daar een bekeuring voor krijgen...
Dat klopt, en of je dat risico wil lopen moet je voor jezelf bepalen
De extra veiligheid die het opleverd in het donker (beter zicht van zij) is IMHO meer waard dan het risico op een boete van een miereneukende bromsnor..
Helemaal mee eens, maar waarom dan niet gewoon oranje? Toegegeven, het moet een beetje bij de kleur van je motor passen.. Maar gifgroen + giforanje is best een leuke combi denk ik :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:00
tdw schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:07:
[...]

In de wet is vastgelegd welke reflectoren waar mogen zitten, en welke kleur die moeten hebben. Achter moet een rode zitten, en aan de zijkant mogen reflectoren zitten die oranje moeten zijn.

Dit is niet waar voor motoren, volgens mij had ik dat een keer ergens hier gelink maar de kleur aan de zijkant staat niet expliciet beschreven voor tweewielige motorvoertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

cyntax schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:23:
[...]

Dit is niet waar voor motoren, volgens mij had ik dat een keer ergens hier gelink maar de kleur aan de zijkant staat niet expliciet beschreven voor tweewielige motorvoertuigen.
In dat geval heb je het niet goed begrepen of uitgezocht. In artikel 5.4.57 van de Regeling voertuigen staat het volgende vermeld:
1.Motorfietsen mogen zijn voorzien van:
[...]
h. ambergele retroreflectoren aan de voorste zijkanten van het voertuig, ambergele of rode retroreflectoren aan de achterste zijkanten van het voertuig;

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tdw schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:14:
[...]

Dat klopt, en of je dat risico wil lopen moet je voor jezelf bepalen

[...]

Helemaal mee eens, maar waarom dan niet gewoon oranje? Toegegeven, het moet een beetje bij de kleur van je motor passen.. Maar gifgroen + giforanje is best een leuke combi denk ik :+
Oranje zou bij mij een stuk minder mooi staan denk ik:

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10300303_10154184964580088_164738100575727095_n.jpg?oh=c273e9e5d32a68d38110b7566890d855&oe=568E07F6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
tdw schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:33:
[...]

In dat geval heb je het niet goed begrepen of uitgezocht. In artikel 5.4.57 van de Regeling voertuigen staat het volgende vermeld:

[...]
Je hebt inderdaad gelijk, het moet kleurloos (wit denk ik?), rood of amber/geel zijn.
76/757/EEG
BIJLAGE VII

COLORIMETRISCHE BEPALINGEN

VII.1 . Voor de toepassing van deze bepalingen komen uitsluitend kleurloze , rode of ambergele retroflectoren in aanmerking .

1.1 . De retroflectoren mogen eventueel bestaan uit een combinatie van een retroflectoroptiek en een filter die zo moeten zijn geconstrueerd dat zij onder normale gebruiksomstandigheden onderling onverbrekelijk verbonden zijn .

1.2 . Retroflectoroptieken en filters mogen niet met behulp van verf of vernis worden gekleurd .

VII.2 . Voor de retroflector die wordt verlicht door standaard A van de ICI bij een divergentiehoek van 20' en een lichtinvalshoek V = H = 0 * of , indien een weerkaatsing op het niet-gekleurde invalsvlak plaatsvindt bij V = min of meer 5 * , H = 0 * , moeten de trichromatische coordinaten van de teruggekaatste lichtbundel zich binnen de volgende grenswaarden bevinden :

ROOD :

Grenswaarde naar geel : y * 0,335

Grenswaarde naar purper : z * 0,008

AMBERGEEL :

Grenswaarde naar geel : y * 0,429

Grenswaarde naar rood : y * 0,398

Grenswaarde naar wit : z * 0,007

2.1 . Voor de kleuren rood en amb * rgeel wordt aan de hand van een vergelijkende visuele proef nagegaan of aan de colorimetrische bepalingen is voldaan .

2.2 . Indien na deze proef twijfel blijft bestaan , wordt nagegaan of aan de colorimetrische bepalingen is voldaan door de trichromatische coordinaten vast te stellen van het monster ten aanzien waarvan de meeste twijfel bestaat .

VII.3 . Bij kleurloze retroflectoren mag geen sprake zijn van selectieve weerkaatsing , dat wil zeggen dat de trichromatische coordinaten " x " en " y " van standaard A die wordt gebruikt voor de verlichting van de retroflector geen wijziging mogen ondergaan van meer dan 0,01 na weerkaatsing door de retroflector .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

ToolkiT schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:42:
[...]

Oranje zou bij mij een stuk minder mooi staan denk ik:

[afbeelding]
Ik zou het denk ik wel vet vinden. Blauw staat 'm sowieso goed, dat wel :)
cyntax schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

Je hebt inderdaad gelijk, het moet kleurloos (wit denk ik?), rood of amber/geel zijn.
76/757/EEG

[...]
Dit artikel gaat volgens mij alleen over de kleuren die ze moeten hebben en niet over de plaatsing ervan. Wit/kleurloos (?) mag enkel en alleen aan de voorkant worden geplaatst :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 10:43
Zo net weer een avd les, ging heel erg lekker dus dat geeft vertrouwen voor het examen volgende week.

Enkel 1 bocht naar rechts op de snelweg ging miet zo goed.. Understatement :X

Lette even niet op, fixeerde op de vangrail en voor ik het wist vouwde ik mijzelf bijna met 60kmh over de vangrail. Kwam zelfs van de weg af op t stuk asfalt dat onder de toplaag ligt, vandaar stuurde ik weer terug de weg op.

Gelukkig gelijk doorgereden en het wel van me af kunnen zetten, focus op de weg en komende situaties. Maar echt heel prettig niet als je aan t lessen bent :X maar dan hebben we dit ook weer eens meegemaakt. Zet je wel gelijk met beide benen op de grond, morgen gelijk weer lessen, meteen van me afzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

bolleh schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:37:
Zo net weer een avd les, ging heel erg lekker dus dat geeft vertrouwen voor het examen volgende week.

Lette even niet op, fixeerde op de vangrail en voor ik het wist vouwde ik mijzelf bijna met 60kmh over de vangrail. Kwam zelfs van de weg af op t stuk asfalt dat onder de toplaag ligt, vandaar stuurde ik weer terug de weg op.

Gelukkig gelijk doorgereden en het wel van me af kunnen zetten, focus op de weg en komende situaties. Maar echt heel prettig niet als je aan t lessen bent :X maar dan hebben we dit ook weer eens meegemaakt. Zet je wel gelijk met beide benen op de grond, morgen gelijk weer lessen, meteen van me afzetten!
Leermomentje, hoort erbij :)

Ik had van het weekend ook een leermomentje:
Op smalle onoverzichtelijke weg net iets te hard, bocht kneep meer in dan eerst leek, dus ik moest flink bijremmen EN de bocht om... om het af te maken kwam er ook een tegenligger aan :| al met al ging het net goed, maar was ook een voeten op de grond momentje dat je ondanks heel veel KMs in het zadel op moet blijven letten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

bolleh schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:30:

Edit:
Zijn er nog tips voor een verzekering qua eerste (nieuwe) motor?
Als ik mijn rijbewijs haal kan ik mijn motor over 2 weken ophalen dus het wordt nu wel tijd om dit uit te pluizen.
Kijk naar waar je nu je dingen verzekerd hebt, vaak krijg je korting als je al een aantal producten bij je huidige verzekeraar hebt lopen. Ik weet zo even niet hoe het zit met schadevrije jaren, moet je even bij je verzekeraar navragen. Er zijn ook verzekeraars gespecialiseerd in motorverzekeringen en als je een VRO cursus hebt afgerond krijg je bij de KNMV ook korting op je polis.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Gezeik... Overdag is die rimstriping gewoon de kleur van het materiaal, in het donker reflecteren ze wit licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Gister voor het eerst een lange rit gemaakt, kreeg alleen last van wind langs mijn handschoen mn jas in. Helaas passen mijn handschoenen niet over mijn jas. Misschien maar eens kijken naar winterhandschoenen.

Wel heb ik mij verbaast over het verbruik van mijn motor. Is 1 op 12 op de snelweg met snelheden tussen de 120 en 145 normaal op een zzr600 1993 met 2 man ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://www.spritmonitor.d...styear_e=1994&powerunit=2

Gemiddeld 5.45l/100km, dus 1:18.3. Slechtst gemelde op Spritmonitor 7.09l/100km, dus 1:14.1.

Conclusie: die 1:12 is wel erg dorstig...

Ter vergelijking, met de aerodynamica van een 25-jaar oude baksteen deed ik van de zomer met mijn BMW R80 op vergelijkbare snelheden en m'n dochter achterop nog altijd 1:14.5, en die ZZR zou doorgaans een stuk zuiniger moeten zijn, al is het alleen maar omdat je veel meer voorover zit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Een enkele meting hoeft niet zoveel te zeggen, hou het gewoon even in de gaten over een paar tankbeurten heen.
Wind heeft een flinke impact op verbruik. Maar dat kan ook postief uitslaan. Wij hadden op vakantie met de FJR1300 een rugwindje, en tankte 18L na 350km, wat neerkomt op een nette 1:19,3.

Een 600 zoals deze moet idd echt wel richting de 1:18 moeten kunnen. Maarja, met twee man rijden, wellicht veel optrekken/ remmen, flinke wind, flink doorrijden?! , een jas die misschien wappert, zijn de banden goed op druk?

[ Voor 23% gewijzigd door _Apache_ op 15-10-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ToolkiT schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:11:
[...]

Leermomentje, hoort erbij :)

Ik had van het weekend ook een leermomentje:
Op smalle onoverzichtelijke weg net iets te hard, bocht kneep meer in dan eerst leek, dus ik moest flink bijremmen EN de bocht om... om het af te maken kwam er ook een tegenligger aan :| al met al ging het net goed, maar was ook een voeten op de grond momentje dat je ondanks heel veel KMs in het zadel op moet blijven letten..
hoort er allemaal bij, beter met de lesmotor als met je eigen motor straks, ik ben gevallen tijdens de lessen bij t wegrijden uit een parkeervak... in zijn 2 :+ . toen zij mijn instructeur, beter dat je dat met deze doet als straks met je eigen motor. daarna tijdens mijn eerste regen rit bijna een lowsider gemaakt bij het afrijden van de snelweg. ook daarvan geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
_Apache_ schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:59:
Een enkele meting hoeft niet zoveel te zeggen, hou het gewoon even in de gaten over een paar tankbeurten heen.
Wind heeft een flinke impact op verbruik. Maar dat kan ook postief uitslaan. Wij hadden op vakantie met de FJR1300 een rugwindje, en tankte 18L na 350km, wat neerkomt op een nette 1:19,3.

Een 600 zoals deze moet idd echt wel richting de 1:18 moeten kunnen. Maarja, met twee man rijden, wellicht veel optrekken/ remmen, flinke wind, flink doorrijden?! , een jas die misschien wappert, zijn de banden goed op druk?
En afstelling kan ook een hoop doen natuurlijk... Als je carbs guitig inspuiten dan helpt dat ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Laatst online: 11-09 15:10
bolleh schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:37:

Target fixation is een biatch inderdaad |:( Merk zelf ook af en toe nog wel eens dat ik kijk waar ik niet moet kijken :+ Laatste keer was op de nurburgring, dat was toch wel even spannend >:)

Gewoon veel rijden, door ervaring leer je het wel af om te kijken waar je niet moet kijken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rickz op 15-10-2015 09:36 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mmm interesant:
http://www.sena.com/product/noise-control-helmet/

Wel grappig, nadat ik hoorde hoe goed de 10C camera noise cancelation doet (mrsT viel het zelfs op!) zat ik al te denken, waarom doen ze dat niet als antie geluid in je helm sturen als noise killer... en le voila! zie ik dit op FB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ander vraagje, ligt het aan mij of is het ontwerp van contactslot van yahama nou slecht doordacht?
Het is me nu meerdere keren overkomen dat ik ipv op stuurslot ik hem op parkeerlicht zet en accu leeg trek. -O- .

Het is echt maar een piepkleinstukje verder:
Afbeeldingslocatie: http://www.promasydb.nl/pics/boonstra/000000123741-1.jpg
(rechtsboven)

zie ook http://www.manualslib.com...Fz8-N.html?page=19#manual

En door topbox zie ik achterlamp niet goed als ik ernaast sta dus valt het me niet 1,2,3 op..

Is er een mogelijkheid om die functie te disablen?

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 15-10-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
Is gewoon slecht! Nog geen issue gehad met naar de on-positie te brengen? Dat komt dan ook nog wel :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

ToolkiT schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:50:
Is er een mogelijkheid om die functie te disablen?
Draadje doorknippen? :Y)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kazzzdafke schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:04:
Is gewoon slecht! Nog geen issue gehad met naar de on-positie te brengen? Dat komt dan ook nog wel :)
Ja dat ook mijn steutel moet ik soms een beetje rammelen.. dacht dat dat slijtage op sleutel was, maar een known-issue dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ja dat zat ik ook te denken.. moet alleen nog uitvogelen welke.. en of dat MOT (britse APK) gevolgen heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 14:56
Mn Suzuki heeft hetzelfde probleem met de "parkeerstand". Gewoon even op blijven letten bij het wegzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

ToolkiT schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:26:
[...]

Ja dat zat ik ook te denken.. moet alleen nog uitvogelen welke.. en of dat MOT (britse APK) gevolgen heeft..
Niet bekend met hoe het daar is geregeld, maar het lijkt me van niet. Als ie aan kan als ie op contact staat heb je toch ook gewoon een parkeerlicht? Ja, hij is wel makkelijk te stelen dan maarja... Da's jouw zorg :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm... heeft m'n Hornet dit eigenlijk wel? Met m'n MT-03 2x gehad of zo... Wel op blijven letten he!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Vandaag de laatste les gehad, volgende week een uurtje les en examen! Ging weer lekker vandaag, geen last van de bijna smakkerd van gisteren. Gewoon m'n rit gereden.

Jammer van de regen, maar dan heb ik dat ook meteen gehad(eerste regenles) en ondanks een iets voorzichtig begin ook lekker dijkweggetjes gereden.

Alleen was ik wel helemaal doorweekt na de les, een warme douche doet dan wonderen! Nog even een weekje geduld, en dan gewoon laten zien dat ik het kan, ik heb er zin in. Kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tdw schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:40:
[...]

Niet bekend met hoe het daar is geregeld, maar het lijkt me van niet. Als ie aan kan als ie op contact staat heb je toch ook gewoon een parkeerlicht? Ja, hij is wel makkelijk te stelen dan maarja... Da's jouw zorg :P
Ik weet het niet of ze er uberhaupt naar kijken.. anders een schakelaartje ertussen voor de MOT..
groter probleem is uitvinden of het idd een kwestie van een draadje of zekering is..

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 15-10-2015 19:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:00

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/j3ZoLGI162kOTg1AWYamH4SP/medium.jpg

:)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

bolleh schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:40:
Vandaag de laatste les gehad, volgende week een uurtje les en examen! Ging weer lekker vandaag, geen last van de bijna smakkerd van gisteren. Gewoon m'n rit gereden.

Jammer van de regen, maar dan heb ik dat ook meteen gehad(eerste regenles) en ondanks een iets voorzichtig begin ook lekker dijkweggetjes gereden.

Alleen was ik wel helemaal doorweekt na de les, een warme douche doet dan wonderen! Nog even een weekje geduld, en dan gewoon laten zien dat ik het kan, ik heb er zin in. Kom maar op!
Rijd je met een textiel- of leren pak? Je kunt beter de eerste keer in de regen tijdens het lessen hebben, dan straks als je je rijbewijs hebt. Kan de instructeur eventueel nog wat tips geven. :)

Alvast succes volgende week! :D Hopelijk zijn er nog wat mooie dagen binnenkort, zodat je nog ff kunt rijden (tenzij je ook in de winter etc. rijdt :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:10
Ik heb AVB vandaag. Eergisteren generale repetitie, en die liep gewoon slecht. Ik dat het vandaag droog blijft, en dat ik hier vanaf ben na vanavond...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

steveman schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:40:
Hmm... heeft m'n Hornet dit eigenlijk wel? Met m'n MT-03 2x gehad of zo... Wel op blijven letten he!
Nee, de Hornet heeft dit niet. Die heeft aan, uit en stuurslot. Bij aan is de koplamp ook direct aan; die is niet schakelbaar. Het 5W lampje zit er verder wel in, maar kun je niet apart schakelen als een parkeerlicht. Wat die wél heeft, is de functie om het gevarenlicht (op contact) aan te zetten, en als je de sleutel dan naar "uit" draait, blijft het gevarenlicht aan, totdat je het zelf uit zet.
Handige functie om je accu niet leeg te hoeven trekken in noodgevallen.

Jammer alleen dat dat bij mij niet meer werkt nu ik er een universeel knipperrelais in heb gezet vanwege ledknippers. (belasting is nu te laag)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 12:22
Iemand deze gezien?

http://www.dumpert.nl/med...ts_van_baan_wisselen.html

Iemand bekends? Wel een goede les, alhoewel je er helemaal niks aan kunt doen als een automobilist op dergelijke wijze van baan verwisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Bedoel je: is het een bekende, of komt ons dit bekend voor?

Wel een stom ongeluk. Ik weet niet of ik daar op die manier zo zou rijden (snelheid is m.i. net te hoog, het is nét geen file), maar ik heb mijn rijbewijs nog niet. Dat neemt niet weg dat die Volvo grandioos ernaast zit door gewoon niet goed te spiegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Precies de reden dat ik altijd vrij rustig door de file rijdt en in alle (auto)spiegels kijk of ik gezien word. Omdat het nu in ochtend- en avondspits steeds donkerder wordt is het dus bijna tijd om de winterstop in te gaan. Automobilisten zien mij minder goed en ik zie niet meer of ze mij zien B)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:38:
Iemand deze gezien?

Iemand bekends? Wel een goede les, alhoewel je er helemaal niks aan kunt doen als een automobilist op dergelijke wijze van baan verwisselt.
Ik weet het niet, file rijden is over het algemeen een kwestie van common sense. Je gaat geen auto rechts of links inhalen tijdens langzaam rijdend verkeer als 1 van die auto's in theorie naar links of naar rechts zou denken te kunnen.

Ga er altijd vanuit dat iedereen het doel heeft gesteld om jou te verrassen en dood te rijden. Dan is dit meestal te voorkomen.

Gek genoeg zien die koekblikkers andere auto's altijd wél: ze weten precies dat ze blikschade krijgen als ze op een bepaald moment opzij sturen. Dat is dus jouw moment om er tussendoor te gaan; jou zien ze misschien niet, maar andere auto's zien ze wel.

Daarnaast:

1. Altijd je knipperlichten aan, desnoods alleen de richting naar links of rechts;
2. Af en toe jezelf kenbaar maken door gas te geven (koppeling gebruiken, niet ineens accelereren);
3. Reflecterende kleding is geinig, fel oranje of gele kleding valt veel beter op;
4. Bij twijfel: niet doen. Daarna nog steeds niet doen;
5. Bij ergernissen: sluit rustig even aan in de koekblikkenparade.

En ik zou persoonlijk adviseren niet tussen een file door te rijden als het bizar slecht weer is (harde regen, mist, sneeuw, ijs op de weg, etc.) - laat thuis komen is beter dan niet thuis komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien nog de belangrijkste; zorg dat je zo weinig mogelijk ergens naast rijdt.
Dode hoek is prima, als bij het wisselen van baan, de auto maar voor of achter je terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Zo, vanochtend de wintervoering maar weer eens in mijn jas gedaan, begint koud te worden... Stuk beter te doen zo :)

Ik heb morgen dat "herexamen" voor Moto73, eens zien hoe dat gaat :) Wat vinden examinatoren eigenlijk van filteren? Bij 'echte' files gewoon de spelregels volgen en bij stoplichten niet doen, of helemaal niet en doen alsof je een auto bent? :P

Daarnaast, plaats op de weg op 2baans wegen. Ik ga bij drukte dan altijd richting de middenlijn zodat ik langs de auto's kan kijken en snel naar de andere baan kan schieten als het nodig is, vinden ze dat nuttig of kan je beter links van het midden blijven zoals aangeleerd? :P
kaasaanfiets schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:52:
Gister voor het eerst een lange rit gemaakt, kreeg alleen last van wind langs mijn handschoen mn jas in. Helaas passen mijn handschoenen niet over mijn jas. Misschien maar eens kijken naar winterhandschoenen.

Wel heb ik mij verbaast over het verbruik van mijn motor. Is 1 op 12 op de snelweg met snelheden tussen de 120 en 145 normaal op een zzr600 1993 met 2 man ?
Ik ben begonnen op een zelfde motor, die deed zonder duo makkelijk 1:20 en met duo niet veel minder met die snelheden... Tijd om eens af te laten stellen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Blue-eagle schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:53:
[...]

1. Altijd je knipperlichten aan, desnoods alleen de richting naar links of rechts; (dat mag dus niet)
2. Af en toe jezelf kenbaar maken door gas te geven (koppeling gebruiken, niet ineens accelereren);
3. Reflecterende kleding is geinig, fel oranje of gele kleding valt veel beter op;
4. Bij twijfel: niet doen. Daarna nog steeds niet doen;
5. Bij ergernissen: sluit rustig even aan in de koekblikkenparade.

En ik zou persoonlijk adviseren niet tussen een file door te rijden als het bizar slecht weer is (harde regen, mist, sneeuw, ijs op de weg, etc.) - laat thuis komen is beter dan niet thuis komen :+
Volgens ANWB:
Artikel 28 van het reglement verkeersregels en verkeerstekens (RVV) 1990 luidt dat ‘het voeren van geluids- en lichtsignalen alleen is toegestaan bij dreigend gevaar’. Daarvan is geen sprake als je stilstaande of langzaam rijdende auto’s in de file voorbijrijdt. Formeel kun je er voor worden bekeurd, al zal dat in de praktijk zelden voorkomen.

[...]

Rijden 'tussen de file': hoe moet het ook al weer?

Nergens in de wet staat dat 'tussen de file rijden' niet mag. Maar er gelden wel spelregels waaraan je kunt houden:
  • houd een snelheidsverschil aan van maximaal 10 km/u
  • wees alert op het ontstaan van gaten in de file; ze geven automobilisten gelegenheid tot het wisselen van baan
  • wees bij warm weer alert op openslaande portieren
  • rijd je met andere motorrijders tussen de rijen door, houd dan een tussenafstand aan van tenminste twee auto's
  • gebruik op wegen met meer dan twee rijstroken uitsluitend ruimte tussen de tweede en derde rijstrook
  • nader je een file of ga je stilstaan: zet de alarmknipperlichten aan
  • lost de file op, geef dan richting aan en voeg in op de rijstrook

[ Voor 10% gewijzigd door Ktenolix op 16-10-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat is mooi, ik had deze reactie al staan, en nu kom jij er tussendoor. :P

De file-gedragscode zegt dat je liever geen knipperlichten gebruikt. De exacte reden is me nog steeds niet helemaal duidelijk.
"als ze maar één knipperlicht zien, kan een automobilist denken dat je invoegt". Tja, dan heeft ie me tenminste gezien.
"er zijn ook nog genoeg motoren zonder gevarenlicht-optie. Dat kan dan verwarring scheppen" --> tja, eh, er rijden ook nog steeds auto's rond zonder gordels of hoofdsteunen. Die ook maar niet gebruiken dan? ik weet het, die verhouding is totaal anders dus ik trek het een beetje in het belachelijke. ;)

Dat gezegd hebbende: zodra ik er tussendoor ga, zet ik mijn gevarenlichten aan. Gaat het weer harder rijden, dan zoek ik een plekje (gaatjes vallen vanzelf), voeg er tussenin, en de gevarenlichten gaan uit. Dat gaat zo vloeiend dat het al geen nut meer heeft om nog een knipperlicht aan te zetten ten teken dat ik invoeg. Imho is dat ook het meest duidelijke voor de automobilist.
Als je dan vervolgens bedenkt dat beweging voor het menselijk oog, vooral in een ooghoek zoals in een spiegel, het beste zichtbaar zijn, dan pleit ik er voor om altijd de gevarenlichten (= beweging) aan te zetten bij het filteren.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Ach ja, het blijft gevaarlijk. Ik ben het wel met Blue-eagle eens dat je er gewoon vanuit moet gaan dat andere weggebruikers jou niet zien. Zo reed ik afgelopen zondag ook rond en had ik daarbij een aanrijding voorkomen, omdat een golf-rijder (ja, de stereotype) mij over het hoofd zag op een afbuigende voorrangsweg. Flink lawaai maken met de motor (m.b.v. koppeling) en hij zag me, maar stond wel midden op de weg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 12:22
DiedX schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:44:
Bedoel je: is het een bekende, of komt ons dit bekend voor?

Wel een stom ongeluk. Ik weet niet of ik daar op die manier zo zou rijden (snelheid is m.i. net te hoog, het is nét geen file), maar ik heb mijn rijbewijs nog niet. Dat neemt niet weg dat die Volvo grandioos ernaast zit door gewoon niet goed te spiegelen.
Of het een bekende is inderdaad, van fora bijvoorbeeld?

Zelf heb ik eigenlijk nooit echt iets meegemaakt terwijl ik file reed. Hier had ik trouwens hetzelfde gedaan als deze motorrijder. De snelheid lag meer dan laag genoeg, met name op de meest linker rijbaan en achteraan aansluiten is geen optie.

De automobilist rukt daarnaast aan zijn stuur. Hier kon hij niks tegen doen, behalve dan misschien beter zichtbaar zijn, maar als er niet gekeken wordt.. Ik weet namelijk niet wat voor auto's jullie rijden, maar in een beetje fatsoenlijke auto hoor je een motorrijden echt pas als hij al naast je zit, en niet eerder. Je rijdt immers vrij langzaam / lage toeren op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:52:
Dat is mooi, ik had deze reactie al staan, en nu kom jij er tussendoor. :P

De file-gedragscode zegt dat je liever geen knipperlichten gebruikt. De exacte reden is me nog steeds niet helemaal duidelijk.
"als ze maar één knipperlicht zien, kan een automobilist denken dat je invoegt". Tja, dan heeft ie me tenminste gezien.
"er zijn ook nog genoeg motoren zonder gevarenlicht-optie. Dat kan dan verwarring scheppen" --> tja, eh, er rijden ook nog steeds auto's rond zonder gordels of hoofdsteunen. Die ook maar niet gebruiken dan? ik weet het, die verhouding is totaal anders dus ik trek het een beetje in het belachelijke. ;)
Ik gebruik ze om gezien te worden :) Dat is de enige reden. Het valt mij zelf in ieder geval veel beter op als iets in mijn achteruitkijkspiegel in de auto knippert. Eerste indruk: "oei een zwaailicht", tweede indruk: "motorrijder, ruimte maken".
Dat gezegd hebbende: zodra ik er tussendoor ga, zet ik mijn gevarenlichten aan. Gaat het weer harder rijden, dan zoek ik een plekje (gaatjes vallen vanzelf), voeg er tussenin, en de gevarenlichten gaan uit. Dat gaat zo vloeiend dat het al geen nut meer heeft om nog een knipperlicht aan te zetten ten teken dat ik invoeg. Imho is dat ook het meest duidelijke voor de automobilist.
Als je dan vervolgens bedenkt dat beweging voor het menselijk oog, vooral in een ooghoek zoals in een spiegel, het beste zichtbaar zijn, dan pleit ik er voor om altijd de gevarenlichten (= beweging) aan te zetten bij het filteren.
100% Mee eens. Gezien worden is prioriteit #1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn maatje reed er langs later en zag de motorrijder stil liggen. BEn ook wel benieuwd of hij het ubrhaubt overleefd heeft.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Wat een uitzicht!!

Ik gebruik overigens geen gevarenlichten, ik heb redelijk vaak te maken met files op de A4 tijdens spitsuren. Ik merk wel dat andere motorrijders voor 90% wel hun gevarenlichten of 1 knipperlicht aan doen als ze door de file filteren. Voor een tijdje heb ik het ook gedaan maar ik merkte niet echt dat automobilisten mij hierdoor beter zien ofzo, degene die hun spiegels niet gebruiken gaan echt niet merken dat jij er nu wel bent met alarmlichten. Heb wel eens gezien dat automobilisten niet eens door hadden dat er een ambulance achter hun reed met zwaailicht en sirene op de linkerbaan terwijl er rechts voldoende ruimte was. Ik gebruik alleen knipperlichten als ik weer terug invoeg na de file.

Dit is volgens de rijksoverheid trouwens de reden waarom je liever geen alarmlichten of knipperlichten zou moeten gebruiken:

4. Naderen file
Bij het naderen van een file houdt u via de spiegels rekening met achterop komend verkeer dat niet tijdig snelheid vermindert. Verminder zelf geleidelijk aan de snelheid en waarschuw achterop komend verkeer met alarmlichten (of remlicht). Om verwarring bij automobilisten te voorkomen gebruikt u geen richtingaanwijzers of alarmlichten als u tussen de file doorrijdt. Bij snelwegen met meer dan twee rijstroken, kiest u positie tussen de twee meest linkse rijstroken.

Overigens ga ik meestal wel met een flink vaartje door de file heen en kijk ver vooruit. Ik heb al autos die voor me van baan gingen wisselen en deuren die opengegooid werden. Maar in alle gevallen 'voel je het aan je water' wanneer zoiets zou kunnen gebeuren, het idee is gewoon om ver vooruit te kijken en de beweging van hun voor te zijn.

Uiteraard ga je niet iemand kunnen ontwijken die zonder te kijken net links of rechts voor je een ruk aan het stuur geeft maar het idee van mij is dat met een wat hogere snelheid daar net langs kunt ofzo :P. Stel die motorrijder in het filmpje zou 10 km/h sneller gereden hebben, dan zou die de auto hebben ontweken :+ .

[ Voor 6% gewijzigd door cyntax op 16-10-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Marc Rademaker schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:38:
Iemand deze gezien?

Dit is vergelijkbaar met mijn ongeluk. Maar bij mijn knipperde de auto wel en kon ik dus nog een klein beetje bijremmen en raakte hem in zijn achterflank...
Ik kwam er gelukkig een stuk beter vanaf dan deze motorrijder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 06:33
Tylen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:05:
Mijn maatje reed er langs later en zag de motorrijder stil liggen. BEn ook wel benieuwd of hij het ubrhaubt overleefd heeft.
Volgens 1 van de reacties eronder heeft de brandweer (!) hem onder de motor vandaan moeten halen.

Naar mijn mening gaat het ook wat hard, maar ik heb ook de andere kant meegemaakt waarbij ik iemand van zijn fiets af reed omdat ik hem niet zag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MuddyMagical schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:06:
[...]

Volgens 1 van de reacties eronder heeft de brandweer (!) hem onder de motor vandaan moeten halen.

Naar mijn mening gaat het ook wat hard, maar ik heb ook de andere kant meegemaakt waarbij ik iemand van zijn fiets af reed omdat ik hem niet zag komen.
Was er niemand gestopt om hem te helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MuddyMagical schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:06:
[...]

Ik lees het idd. Wel een ambulance in. Dus niet dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ToolkiT schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:08:
[...]

Was er niemand gestopt om hem te helpen??
Filmpje niet gezien? Er stoppen er sowieso al twee. En de filmer heeft gereageerd dat hij de amulance in is gegaan dus die moet ook gestopt zijn anders wist hij dat niet. Dus zijn er sowieso 3 gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 06:33
Tylen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:13:
[...]

Ik lees het idd. Wel een ambulance in. Dus niet dood.
van Dumpert:
Inzendert hier, was op weg naar huis hij werd aangetikt hebben ze hem uiteindelijk met 2 brandweermannen onder de motor vandaan moeten halen en met moeite de ambulance in gekregen.
Als hij gewond is kan je er beter vanaf blijven en wachten op een ambu dan er zelf aan te gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:14:
[...]

Filmpje niet gezien? Er stoppen er sowieso al twee. En de filmer heeft gereageerd dat hij de amulance in is gegaan dus die moet ook gestopt zijn anders wist hij dat niet. Dus zijn er sowieso 3 gestopt.
De auto achter hem reed zo te zien verder, die ervoor op de vluchtstrook stopte idd. maar dat was waarschijnlijk de veroorzaker dus die is waarschijn in shock dus niet echt hulpvaardig..
Vandaar dat ik me afvroeg of er verder nog wel iemand gestopt was.. En dat was gelukkig wel het geval.
Ik vraag me af waarom er 2 brandweermannen nodig waren.. voet in wiel/ketting gekregen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:24:
[...]

De auto achter hem reed zo te zien verder, die ervoor op de vluchtstrook stopte idd. maar dat was waarschijnlijk de veroorzaker dus die is waarschijn in shock dus niet echt hulpvaardig..
Vandaar dat ik me afvroeg of er verder nog wel iemand gestopt was.. En dat was gelukkig wel het geval.
[...]

Ik vraag me af waarom er 2 brandweermannen nodig waren.. voet in wiel/ketting gekregen ofzo?
Een motor optillen in je eentje terwijl er iemand onder ligt is vast niet handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:50:
[...]

Een motor optillen in je eentje terwijl er iemand onder ligt is vast niet handig :)
Ik weet het eigenlijk niet meer van de EHBO kursus die ik 12 jaar geleden heb gedaan... voor mijn gevoel is het beter als je het met beleid kan doen, maar als er risico is dat je hem weer laat vallen moet je het niet doen natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:00:
[...]

Ik weet het eigenlijk niet meer van de EHBO kursus die ik 12 jaar geleden heb gedaan... voor mijn gevoel is het beter als je het met beleid kan doen, maar als er risico is dat je hem weer laat vallen moet je het niet doen natuurlijk..
Het kan natuurlijk wel als het moet, maar als er nog iemand onder ligt ben je beperkt in waar je kan staan, en is het redelijk kritisch dat het ding niet weer terug er bovenop dondert als het misgaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DiedX schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:24:
Ik heb AVB vandaag. Eergisteren generale repetitie, en die liep gewoon slecht. Ik dat het vandaag droog blijft, en dat ik hier vanaf ben na vanavond...
Waar vanaf? Dit is pas het begin! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
Knipperlichten gebruiken in een file is not done.
Denk je echt dat die koekenblikken dat beter zien in je spiegel, samen met je dimlicht??
De knipperlichten zien ze alleen maar, of vallen op, als je er voorbij bent. En tegenwoordig kijkt daar niemand meer van op.
Wat nog slechter is, is maar 1 knipperlicht aanzetten!

Als ze dan kijken, en ze zien je, denken ze dat je mss achter hen gaat invoegen en dat voor hun de weg vrij is. Nog dommer.

Ik heb een kameraad verloren die zijn pinker was vergeten af te zetten. Wagen uit een zijstraat dacht dat hij ging indraaien en.. pats, op elkaar.
Hierdoor zijn er zelfs een heel deel kameraden die geen pinkers meer aanzetten, omwille van dit voorval.

Ik doe in de file dit:
- Db killer eruit! Horen is hopelijk een eerste reactie
- Als ik kan, achter een andere motard
- Als dit niet kan, helaas voor de koekenblikkers, maar doe ik mijn grootlicht aan en..
- Rij ik nooit een rechte lijn maar ga beetje van links naar rechts, om het licht te laten "dansen", reflecteren in hun spiegel.

Ze moeten trouwens niet, zoals iedereen altijd zegt, constant in hun spiegels zitten kijken. Gewoon in de file uiterst links op het linkse vak en uiterst rechts op het rechtse vak staan. Dan mogen ze van mij zelfs kokkerellen in de wagen.
Maar als ze van rijstrook willen veranderen, dan pinker tijdig op en dan heel goed in de spiegels kijken.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

kazzzdafke schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:29:
Denk je echt dat die koekenblikken dat beter zien in je spiegel, samen met je dimlicht??
De knipperlichten zien ze alleen maar, of vallen op, als je er voorbij bent. En tegenwoordig kijkt daar niemand meer van op.
Ik weet wel zeker dat die knipperlichten opvallen.* Maar, daar moet ik dan wel bij zeggen dat dit een van de voornaamste redenen was om mijn standaard knippers te vervangen door led knippers, die vooral van voren en achteren erg fel zijn. De standaard knippers kleurden wel geel, maar "straalden" niet echt. Ook overdag zijn mijn knippers nu beter zichtbaar.

*: dat wil nog niet zeggen dat ik er van uit ga dat ze me ook daadwerkelijk zien. ;)
Ik heb een kameraad verloren die zijn pinker was vergeten af te zetten. Wagen uit een zijstraat dacht dat hij ging indraaien en.. pats, op elkaar.
Hierdoor zijn er zelfs een heel deel kameraden die geen pinkers meer aanzetten, omwille van dit voorval.
Spijtig dat je een kameraad bent verloren, maar de knipperlichten helemaal niet meer gebruiken lijkt mij dan niet de les die men hieruit moet trekken...
Ik doe in de file dit:
- Als dit niet kan, helaas voor de koekenblikkers, maar doe ik mijn grootlicht aan en..
- Rij ik nooit een rechte lijn maar ga beetje van links naar rechts, om het licht te laten "dansen", reflecteren in hun spiegel.
Dus wacht even... Eerst zeg je dat knipperlichten niet worden gezien. Maar je motor wordt wel gehoord? Terwijl auto's heel goed geïsoleerd zijn, vrijwel iedereen de radio aan heeft staan, en het geluid van je uitlaat vooral naar achteren is gericht. Uhuh. ;)
Als ik in de auto zit, hoor ik een motor nooit aankomen.

En oh ja, knipperlichten zien ze niet... Maar grootlicht wel? Waarbij je mensen gaat verblinden, irritaties opwekken, en als het een beetje rolt, kunnen ze je snelheid in de spiegel niet meer inschatten.

Achter elkaar gaan rijden en een beetje het licht laten dansen ben ik het dan wel weer eens. Met name dat laatste zorgt voor een soort beweging waar het oog dan weer gevoelig voor is. Datzelfde zei ik ook al over knipperlichten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Ik rijd veel auto, pas sinds kort weer motor.

- ik zie geen knipperlichten
- ik hoor geen motor (heb radio nogal hard staan)
- ik zie geen groot licht.
- ik zie bijna nix achter me omdat ik me op de voorkant concentreer.

Wat ik wel doe, vanaf begin file al ruimte geven voor motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_photo_2015-10-16_16-06-05.jpg

M'n helm begint nu al te roesten (+- 2 maanden oud) |:( Paar bobbeltjes/blaasjes rond de punt van het gele vlak, en je ziet het niet op de foto, maar die lopen in de dunne strepen door

[ Voor 36% gewijzigd door tdw op 16-10-2015 16:11 ]

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 11:03
Waarom heb ik er voor gekozen de Tuono pas dinsdag op te halen (ondanks dat de Thundercat nog in de tuin staat t/m dinsdag, het weer nu ook niet denderend is en ik dit weekend toch geen tijd heb :P )

Wachten duurt lang, maar nog een paar nachtjes en dan mag ik tegen dit smoeltje aankijken:

Afbeeldingslocatie: http://i1199.photobucket.com/albums/aa477/Maikel64/IMG_1038.jpg

Hopelijk is het volgende week nog een keer droog, dan kan ik mooi een middag verlof opnemen en gaan rijden.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tdw schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:09:
[afbeelding]

M'n helm begint nu al te roesten (+- 2 maanden oud) |:( Paar bobbeltjes/blaasjes rond de punt van het gele vlak, en je ziet het niet op de foto, maar die lopen in de dunne strepen door
roest? is je helm van staal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kazzzdafke schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:29:
Wat nog slechter is, is maar 1 knipperlicht aanzetten!

Als ze dan kijken, en ze zien je, denken ze dat je mss achter hen gaat invoegen en dat voor hun de weg vrij is. Nog dommer.

Ik doe in de file dit:

Ze moeten trouwens niet, zoals iedereen altijd zegt, constant in hun spiegels zitten kijken. Gewoon in de file uiterst links op het linkse vak en uiterst rechts op het rechtse vak staan. Dan mogen ze van mij zelfs kokkerellen in de wagen.
Maar als ze van rijstrook willen veranderen, dan pinker tijdig op en dan heel goed in de spiegels kijken.
Door grootlicht kan je veel slechter afstand inschatten.. wat je beter kan doen is af en toe grootlicht knipperen..
alarmlichten helpen iets maar als met niet spiegelt dan helpt niks..

En luid pijpen helpt alleen in de slaapkamer :+ Een motor hoor je niet achter je, al helemaal niet in een moderne goed geissoleerde auto met radio aan.. enige effect wat je krijgt is dat men potentieel van je schrikt als je er naast zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

ToolkiT schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:34:
[...]

Je weet het nooit he met die Fransen :P Zo ziet het er iig vanaf hier uit.. Van die roestblaasjes onder een laklaag.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

ToolkiT schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:34:
[...]

Reactie van de verf op de primer, lijkt op roestblaasjes, dus ik snap zijn opmerking. :P

Wss een productiefoutje, lekker mee teruggaan!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Salaam aleikum! fuck we mochten niet groeten op GoT

En één AVB verder. Op voor AVD! Twee oefeningen opnieuw moeten doen, niks gefaald, "prima" zoals het CBR dan zegt...
Marc Rademaker schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:13:
[...]

Of het een bekende is inderdaad, van fora bijvoorbeeld?

Zelf heb ik eigenlijk nooit echt iets meegemaakt terwijl ik file reed. Hier had ik trouwens hetzelfde gedaan als deze motorrijder. De snelheid lag meer dan laag genoeg, met name op de meest linker rijbaan en achteraan aansluiten is geen optie.

De automobilist rukt daarnaast aan zijn stuur. Hier kon hij niks tegen doen, behalve dan misschien beter zichtbaar zijn, maar als er niet gekeken wordt.. Ik weet namelijk niet wat voor auto's jullie rijden, maar in een beetje fatsoenlijke auto hoor je een motorrijden echt pas als hij al naast je zit, en niet eerder. Je rijdt immers vrij langzaam / lage toeren op de motor.
Ik vermoed dat het geen motorrijder @ GoT is. Heb MF nog niet bezocht.

Afgezien van dat achteraan aansluiten /altijd/ een optie is (maar :Z , want daarvoor hebben we geen motor gekocht), ben ik het 200% met je eens als die Volveaux goed gespiegeld had, het geen ongeluk was geweest. Je zou bijna neigen naar verplichte herkeuring elke 10 jaar (of iedereen verplicht 20 AVD-lessen)
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:15:
[...]

Waar vanaf? Dit is pas het begin! 8)
Eensch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Achteraan aansluiten is gevaarlijk en dus *geen* optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
Daar is hij dan:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/WeKVdsW
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/LgRwGp9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een dooddoener...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Ktenolix schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:13:
[...]

Rijd je met een textiel- of leren pak? Je kunt beter de eerste keer in de regen tijdens het lessen hebben, dan straks als je je rijbewijs hebt. Kan de instructeur eventueel nog wat tips geven. :)

Alvast succes volgende week! :D Hopelijk zijn er nog wat mooie dagen binnenkort, zodat je nog ff kunt rijden (tenzij je ook in de winter etc. rijdt :p).
Ik heb een Revit spijkerbroek, dus dat doet niet veel tegen regen, maar wilde gewoon ervaren hoe erg het zou worden. Behoorlijk dus want t regende niet eens zo hard. Bovenjas is een Revit leer/textiel combo(Revit Galactic), met een waterdichte binnenjas, dus m'n bovenlichaam was kurkdroog, met uitzondering achter bij m'n middel, maar dat kwam omdat de regen zo m'n broek in druppelde ;)

Inderdaad liever nu met lessen, dan straks op m'n eigen motor. Wordt sowieso niet winteren want het is voor mij vooral hobby rijden. Dus inderdaad nog wel even de vingers gekruist houden in de hoop op mooi weer :) Ach, als het maar droog is vind ik het al best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:08:
Achteraan aansluiten is gevaarlijk en dus *geen* optie.
En overal doorheen rijden wél? Volgens mij was het verhaal met motorrijden dat je bewust een hoger risico nam?

Pagina: 1 ... 98 ... 105 Laatste